Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 178 ... 200 Laatste
Acties:

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:53

kodak

FP ProMod
RoD schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:52:
[...]

Volgens mij geeft de reactie eronder aan dat deze post inhoudelijk gezien niet klopt.
De post komt niet zomaar van een willekeurige tweaker. Zie het profiel en welke organisaties de rechtzaak aangespannen hebben. En de opmerking heeft rechtstreeks betrekking op het nieuws en de klachten.
De tegenreactie is een tegenmening en verdraait de stelling.

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19:11
kodak schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:52:
[...]

De post komt niet zomaar van een willekeurige tweaker. Zie het profiel en welke organisaties de rechtzaak aangespannen hebben. En de opmerking heeft rechtstreeks betrekking op het nieuws en de klachten.
De tegenreactie is een tegenmening en verdraait de stelling.
De reactie van rejozenger is dat hij het zorgwekkend vindt dat een overheid zonder een onafhankelijke toetsing "toegang tot informatie" kan blokkeren, onder een artikel over dat de EU-rechtbank onafhankelijk heeft getoetst of de EU de toegang tot RT en Sputnik mag blokkeren. Ik snap niet wat er +1 is aan een stelling die herhaalt wat er gebeurd is als reactie op een uitgebreide comment waarom RT en Sputnik behoren tot websites die desinformatie willen verstrekken.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:06

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

RoD schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:52:
Volgens mij geeft de reactie eronder aan dat deze post inhoudelijk gezien niet klopt.
Ik wil de discussie hier niet herhalen, maar ik vind dat die reactie naast de plank timmert. Het lijkt mij duidelijk dat Rejo het heeft over toetsing vooraf. Achteraf naar de rechter gaan kan eigenlijk altijd en met alles waar je het mee oneens bent, dat kan dus niet zijn wat hij bedoelt. Sterker nog, Rejo ís met Bits of Freedom echt naar de rechter gegaan (nieuws: EU-rechtbank: internetproviders moeten Russische sites als RT blijven...).

Dit is meer een semantische discussie over de exacte definitie van de woorden 'censuur' en 'toezicht' en het impliciete woord "vooraf". De post van Rejo Zenger is niet onjuist. (Of het veel bijdraagt is een ander discussie).

Aangezien we hier mét aanziens des persoon modereren (Rejo is zonder meer een expert) heb ik er geen enkele probleem mee om hem het voordeel van de twijfel te geven. Hij probeert echt niet te zeggen dat je nooit naar de rechter kan.

Zie ook review: Sites van RT en Sputnik verbannen in EU - 'Onduidelijke regels' en 'c... waarin andere experts dezelfde bewoording gebruiken:
Hoewel zowel Scholte ter Horst als Andriessen tegen de inhoud van RT en Sputnik is, vinden beiden dat het compleet verbieden van de sites niet de juiste oplossing is. "Wij zijn het er niet mee eens dat deze censuurmaatregel zonder toetsing van een rechter of het Europees Parlement wordt opgelegd", zegt Scholte ter Horst.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• kodak

kodak

FP ProMod
separhim schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 11:13:
[...]
Ik snap niet wat er +1 is aan een stelling die herhaalt wat er gebeurd is als reactie op een uitgebreide comment waarom RT en Sputnik behoren tot websites die desinformatie willen verstrekken.
De oorspronkelijke reactie gaat er niet op in dat censuur ook anders gezien kan worden. Als mening prima, maar het negeert dat anderen (in dit geval zelfs wie de zaak aanspannen) er (ook) belang aan hechten dat een onafhankelijke rechter vooraf toetst of content niet aan de wettelijke grenzen voldoet en de mening zonder die toetsing vooraf ook kan zijn dat het een vorm van censuur is. Het is inhoudelijke discussie op meningen, niet slechts het herhalen van wat al in het nieuws staat.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:45

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 11:37:
[...]
Aangezien we hier mét aanziens des persoon modereren (Rejo is zonder meer een expert) heb ik er geen enkele probleem mee om hem het voordeel van de twijfel te geven.
Bij het modereren maakt het doorgaans niet uit wie een reactie plaatst. Ik vermoed dat je verwijst naar het stuk bij de richtlijn van de +3?
Belangrijk is dat de informatie afkomstig is van een persoon met autoriteit of beargumenteerd wordt door bijvoorbeeld eigen ervaringen van de schrijver of door verwijzingen naar ervaringen van anderen of relevante bronnen.
Dat is meer bedoelt als duiding dat reacties goed beargumenteert en onderbouwd moeten worden (middels de genoemde zaken) en niet moeten bestaan uit een "trust me bro" maar dat autoriteit ook kan meespelen. Een voorbeeld is bijvoorbeeld een duiding door Arnoud Engelfriet wat als een aantoonbare "autoriteit" op zijn vakgebied kan worden gezien. Ook daar geldt natuurlijk niet dat omdat userX iets zegt dat het dan automatisch meer waard is wanneer er niet goed wordt onderbouwd.

De achtergrond van iemand / random user speelt in de meeste gevallen niet mee, niet in de laatste plaats omdat in veel gevallen die achtergrond niet duidelijk is.

Andersom werkt het ook niet; we modereren ook geen users lager dan gewenst omdat we van mening zijn dat een user geen expert is op een bepaald gebied (en expert is een nogal arbitraire aanduiding).

Modereren behoort zo objectief mogelijk te gebeuren.

[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 28-03-2025 12:27 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• kodak

kodak

FP ProMod
Iemands betrokkenheid kennen heeft hier juist te maken met proberen objectief te modereren. In plaats van de discussie alleen maar op de eigen manier te lezen is een objectievere manier om open te staan dat een discussie op meer manieren gelezen kan worden. En dus dat als je iemands betrokkenheid kent dus ook open staat dat iemand het inhoudelijker/positiever enz kan bedoelen wanneer de betekenis niet duidelijk is of wanneer een modererende tweaker de stelling of mening maar negatief als irrelevant gaat opvatten terwijl dat geen duidelijk recht doet aan de discussie.

[ Voor 8% gewijzigd door kodak op 28-03-2025 13:29 ]

• arjax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-10 22:38
laat staan de +3 en +2 die het krijgt, kan daar niet naar gekeken worden?

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:12

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Aldy schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 20:30:
[...]

Maar er mag toch zeker wel naar die +2 en +3 gekeken worden. Dat de reactie voor geen meter klopt is één ding, maar die moderaties geeft anders ook te denken.
arjax schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 14:22:
[...]

laat staan de +3 en +2 die het krijgt, kan daar niet naar gekeken worden?
Door reacties die niet op een juiste moderatiescore staan hier te melden breng je ze al onder onze aandacht. De FrontPage crew leest hier mee, maar kijkt ook op eigen initiatief naar individuele moderaties op reacties.
Vaak wordt er naar aanleiding van een melding actie ondernomen, dat koppelen we meestal niet terug in dit topic.

Blijf vooral reacties melden :)

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Bor schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:21:
Een voorbeeld is bijvoorbeeld een duiding door Arnoud Engelfriet wat als een aantoonbare "autoriteit" op zijn vakgebied kan worden gezien.
Precies, dit is Rejo Zenger, een aantoonbare autoriteit op dit gebied.

https://www.bitsoffreedom.nl/mensen/rejo-zenger/
Wikipedia: Bits of Freedom

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:37

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat is bekend. Het gaat hier niet om bijvoorbeeld een duiding maar om een persoonlijke niet duidelijk onderbouwde mening zo te zien.

Ik sluit me aan bij de de reactie van RoD mbt deze reactie.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 28-03-2025 21:12 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik ook niet. Daar lijkt veel 'mee eens' gestemd te zijn.

• Technomania
  • Laatst online: 19:57

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Bor schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 21:13:
[...]

Ik ook niet. Daar lijkt veel 'mee eens' gestemd te zijn.
Nog een klein zetje en die reactie is weer goed gemodereerd. Tenminste, ik vind hem wel een +1 waard.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
nieuws: Bax Music vraagt uitstel van betaling aan, onderzoekt mogelijke doors...

Er wordt hier redelijk stevig op gevoel gemod. Zie o.a. een huidige -1 score en wat reacties op 0.

Voor de transparantie: zelf heb ik er een paar die ook niet goedgekeurd zijn, maar daar heb ik het hier niet over. Als mensen negatieve ervaringen met het bedrijf hebben en het redelijk omschrijven dan lijkt me dat niet iets dat weggemodereerd moet worden?

[ Voor 15% gewijzigd door Stukfruit op 29-03-2025 09:48 ]

Dat zit wel Schnorr.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2. Het zijm vooral meningen. Het geeft geen onderbouwing waarom deze meningen juist zouden zijn, waar reactie ook op wijst. De meningen zijn prima, maar inhoudelijk is het niet nieuw of bijzonder. En op de meningen horen we niet te plussen.
dmantione in ''Ziggo-eigenaar overweegt overname glasvezelnetwerken, mogelijk Delta en ODF''

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:23
kodak schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 13:57:
Deze reactie lijkt me geen +2. Het zijm vooral meningen. Het geeft geen onderbouwing waarom deze meningen juist zouden zijn, waar reactie ook op wijst. De meningen zijn prima, maar inhoudelijk is het niet nieuw of bijzonder. En op de meningen horen we niet te plussen.
dmantione in ''Ziggo-eigenaar overweegt overname glasvezelnetwerken, mogelijk Delta en ODF''
Om op de laatste zin terug te komen: Je hoort op meningen ook niet te minnen, kortom op meningen hoort niet gemodereerd te worden,.
Maar ik zie hier in deze bijdrage geen mening, maar bekende feiten en logische conclusies.

• kodak

kodak

FP ProMod
Aldy schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 14:05:
[...]
Je hoort op meningen ook niet te minnen, kortom op meningen hoort niet gemodereerd te worden.
Vragen om het corrigeren van meningmodden is geen vragen om te modden op de mening in de reactie zelf.
Zowel de opmerking dat het plan een specifieke betekenis heeft als het wel of niet kunnen voorstellen dat een toezichthouder iets toelaat zijn meningen. Er hadden namelijk ook een andere eigen conclusies kunnen staan, afhankelijk van hoe de tweaker het bekijkt. Het zijn geen feiten. En ook geen bijzondere eigen onderbouwing of conclusies.

• Aldy
kodak schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 15:01:
[...]

Vragen om het corrigeren van meningmodden is geen vragen om te modden op de mening in de reactie zelf.
Zowel de opmerking dat het plan een specifieke betekenis heeft als het wel of niet kunnen voorstellen dat een toezichthouder iets toelaat zijn meningen. Er hadden namelijk ook een andere eigen conclusies kunnen staan, afhankelijk van hoe de tweaker het bekijkt. Het zijn geen feiten. En ook geen bijzondere eigen onderbouwing of conclusies.
De conclusie die getrokken wordt is helemaal juist: Er is geen landelijke speler buiten KPN en Ziggo als dit doorgaat. Indien je het niet met deze conclusie eens bent, dan graag een verbetering.
Als deze conclusie terecht is, dan kun je ervan uit gaan dat de toezichthouder grote moeite heeft hiermee akkoord te gaan.
En dat de prijzen van internet te hoog zijn, vergeleken met andere Europese landen, is de afgelopen weken uitgebreid in het nieuws geweest.
Ik zie alleen maar feiten en terechte conclusies.

• kodak

kodak

FP ProMod
Aldy schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 15:30:
[...]Er is geen landelijke speler buiten KPN en Ziggo als dit doorgaat.
Zoals ik al stelde, en andere reacties eerder ook al discussie op voerden, is dat maar net hoe je er naar kijkt wat genoeg landelijke spelers zijn. Er is namelijk geen eenduidige definitie van wat mee telt en genoeg is om keuze tot hoogwaardige communicatie te hebben. Dat maakt iedere bewering dat het wel niet te weinig zou kunnen zijn een mening, geen feit.
Als deze conclusie terecht is, dan kun je ervan uit gaan dat de toezichthouder
Zoals je nu zelf ook stelt, als. Maar er is geen duidelijkheid wat precies de plannen zijn (bijvoorbeeld een open of gesloten netwerk voeren) en er is geen harde definitie van wat te weinig is. Dus het één kant op speculeren over een toezichthouder die een aankoop niet zou toestaan is slechts een mening, geen feit. En nog steeds gaat daarbij op dat dit soort speculeren niet bijzonder is. Het komt bijna iedere keer als commentaar wanneer er mogelijke overnames zijn door grote spelers.

• Aldy
kodak schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 17:46:
[...]
Zoals ik al stelde, en andere reacties eerder ook al discussie op voerden, is dat maar net hoe je er naar kijkt wat genoeg landelijke spelers zijn. Er is namelijk geen eenduidige definitie van wat mee telt en genoeg is om keuze tot hoogwaardige communicatie te hebben. Dat maakt iedere bewering dat het wel niet te weinig zou kunnen zijn een mening, geen feit.

[...]

Zoals je nu zelf ook stelt, als. Maar er is geen duidelijkheid wat precies de plannen zijn (bijvoorbeeld een open of gesloten netwerk voeren) en er is geen harde definitie van wat te weinig is. Dus het één kant op speculeren over een toezichthouder die een aankoop niet zou toestaan is slechts een mening, geen feit. En nog steeds gaat daarbij op dat dit soort speculeren niet bijzonder is. Het komt bijna iedere keer als commentaar wanneer er mogelijke overnames zijn door grote spelers.
Zoals ik al vroeg, noem eens één landelijke speler buiten deze twee. Er zijn er namelijk niet genoeg, zoals jij stelt maar er is er geen! Daarnaast maakt het niet uit of er een gesloten (wat niet kan) of open netwerk is, er zijn maar twee spelers. Dat zijn geen speculaties, dat zijn feiten als dit doorgaat.

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Ik vind vaker een aantal mismods die negativiteit bekrachtigen.
En dan bedoel ik als voorbeeld in deze:
HollowGamer in ''Ziggo-eigenaar overweegt overname glasvezelnetwerken, mogelijk Delta en ODF''
Kijk, dit is een bullshit comment, beetje cynisch maar wel humoristisch bedoeld. Die er boven staat is meer bijtend, trolt een beetje, doet afbreuk aan de discussie, en vind ik inhoudelijk ook nergens op slaan, dus deze staat prima op -1:
marcelnooijen in ''Ziggo-eigenaar overweegt overname glasvezelnetwerken, mogelijk Delta en ODF''

Ik denk dat 'we' als modders er goed aan doen op dit punt het kaf van het koren te scheiden... onzin maar zonder kwade intentie -> 0, trollen & echt intentionele narigheid -> -1
Kunnen 'we' ons daar in vinden?

De betekenis van het leven vind je in je gave. Het doel vind je in het uitdelen er van.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:00
Dit is natuurlijk niet offtopic: Dennism in 'Microsoft verwijdert commandprompt voor installeren Windows 11 zonder account'

Ook weer een boel andere mismoderaties bij dat bericht. Meningmodders galore weer helaas.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Ulysses schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 18:37:
Ik vind vaker een aantal mismods die negativiteit bekrachtigen.
En dan bedoel ik als voorbeeld in deze:
HollowGamer in ''Ziggo-eigenaar overweegt overname glasvezelnetwerken, mogelijk Delta en ODF''
Kijk, dit is een bullshit comment, beetje cynisch maar wel humoristisch bedoeld. Die er boven staat is meer bijtend, trolt een beetje, doet afbreuk aan de discussie, en vind ik inhoudelijk ook nergens op slaan, dus deze staat prima op -1:
marcelnooijen in ''Ziggo-eigenaar overweegt overname glasvezelnetwerken, mogelijk Delta en ODF''

Ik denk dat 'we' als modders er goed aan doen op dit punt het kaf van het koren te scheiden... onzin maar zonder kwade intentie -> 0, trollen & echt intentionele narigheid -> -1
Kunnen 'we' ons daar in vinden?
Ik zie er toch vooral een troll in, dus die -1 snap ik wel. Een 0 kan wmb ook, maar een mismod is het niet.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dennism schreef op zondag 30 maart 2025 @ 11:40:
Dit is natuurlijk niet offtopic: Dennism in 'Microsoft verwijdert commandprompt voor installeren Windows 11 zonder account'

Ook weer een boel andere mismoderaties bij dat bericht. Meningmodders galore weer helaas.
Eens. Staat nu op +1.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:00
En weer een, Dennism in 'Microsoft verwijdert script voor installeren Windows 11 zonder account'

Modereren blijft lastig voor de Tweakers bezoeker.

• Bor

Bor

Topicstarter

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Alfa1970 in 'Microsoft test herstelfunctie voor Windows-pc's die niet willen opstarten'

Drie keer een -1? Dat lijkt me toch niet volgens de regels.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Die reactie is wat met de botte bijl, wat de -1's zal verklaren. Hoe dan ook mag hij van mij wel op +1.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze kan nog wel wat hulp gebruiken. Krijgt 31x +2 en 7x +3 terwijl het niets anders vermeld dan waar in het nieuws al naar werd verwezen en genoemd.

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:18
Mindfree in 'GeForce RTX 5070 Ti Round-up - update' krijgt wel heel veel plusjes.
Pure waanzin! Ik vind dat Tweakers bedrijven zoals Megekko en Alternate die hun pricewatch gebruiken hier tot aan de grond mogen afbranden!
Winkels gebruiken kapitalisme, een kwestie van vraag en aanbod. Het aanbod sluit totaal niet aan bij de vraag, dus de prijs gaat flink omhoog.
Grafische kaarten zijn geen basisgoederen, maar echte luxeproducten, dus er is geen overheidsingrijpen nodig om dit te "corrigeren".
Maar het wordt hier gesteld alsof winkels "het kwaad" zijn en dat Tweakers winkels aan de schandpaal moeten zetten.

Dat lijkt me de subjectiviteit voorbij te gaan en een -1 beoordeling (als in ongewenst) zou je zelfs nog kunnen verantwoorden. Een 0 lijkt me passend, hooguit een +1.

vrede in rust

• Aldy
Nas T schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:43:
Mindfree in 'GeForce RTX 5070 Ti Round-up - update' krijgt wel heel veel plusjes.

[...]

Winkels gebruiken kapitalisme, een kwestie van vraag en aanbod. Het aanbod sluit totaal niet aan bij de vraag, dus de prijs gaat flink omhoog.
Grafische kaarten zijn geen basisgoederen, maar echte luxeproducten, dus er is geen overheidsingrijpen nodig om dit te "corrigeren".
Maar het wordt hier gesteld alsof winkels "het kwaad" zijn en dat Tweakers winkels aan de schandpaal moeten zetten.

Dat lijkt me de subjectiviteit voorbij te gaan en een -1 beoordeling (als in ongewenst) zou je zelfs nog kunnen verantwoorden. Een 0 lijkt me passend, hooguit een +1.
Hier blijkt duidelijk een frustratie van de schrijver uit en de moderaties kunnen niet anders uitgelegd worden dan "mee eens" moderaties.

Ik kan mij wel vinden in je laatste zin, alhoewel een +1 moderatie nog steeds iets heeft van "mee eens".

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:02
Jeetje 21x +3 mening mod en 49 x +2 mening mod: Mindfree in 'GeForce RTX 5070 Ti Round-up - 8 kaarten van ASUS, Gigabyte, Inno3D en MSI'

Ik kom echt niet verder dan +1 voor die post.

(Overigens lijkt er ook iets raars aan de hand met de post datum, die is februari terwijl het artikel op vandaag staat).

[ Voor 22% gewijzigd door sdk1985 op 31-03-2025 19:21 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

ocf81 in 'GeForce RTX 5070 Ti Round-up - 8 kaarten van ASUS, Gigabyte, Inno3D en MSI' is gewoon on topic, wat mij betreft. AI kan ook lokaal worden gehost, en alle kaarten met 16GB VRAM of meer zijn dan relevant. Dat Tweakers dat niet heeft getest, betekent niet dat de vraag dan irrelevant is.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• sdk1985
ocf81 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:12:
ocf81 in 'GeForce RTX 5070 Ti Round-up - 8 kaarten van ASUS, Gigabyte, Inno3D en MSI' is gewoon on topic, wat mij betreft. AI kan ook lokaal worden gehost, en alle kaarten met 16GB VRAM of meer zijn dan relevant. Dat Tweakers dat niet heeft getest, betekent niet dat de vraag dan irrelevant is.
Uuu
Reacties die geen relevante bijdrage bevatten, maar wel met goede bedoelingen worden gepost.
Toch wel benieuwd hoeveel tokens per seconde zo'n 5070 Ti nu haalt t.o.v. van de concurrenten. Is dit een interessante opvolger van andere consumentenkaarten met 16GB aan VRAM op dit gebied?
An sich klopt dat wel toch? Ik mis de bijdrage, maar zie geen kwade bedoeling.

• sdk1985
Nas T schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:43:

[...]

Ah jij had hem ook al gezien. Technisch gezien de post zelf wellicht -1 ivm oproepen tot haat (tot de grond afbranden).

Maar ik verbaas mij vooral over de enorme hoeveelheden +3. Ik krijg regelmatig popups of ik feedback wil geven aan tweakers, dat gaat dan ook mijn feedback worden; verander het systeem zodat het wel 'mee eens' betekent of ga moderatie rechten intrekken van users die daar niet aan mee willen doen.

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

@sdk1985 Je moet wel ongeveer blind zijn om de relevantie van die vraag niet te zien...

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:18
sdk1985 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:26:
[...]

... dat gaat dan ook mijn feedback worden; verander het systeem zodat het wel 'mee eens' betekent of ga moderatie rechten intrekken van users die daar niet aan mee willen doen.
Ik zou het niet op basis van "mee eens" maken, dat werkt populisme in de hand. Want waarom wil je een populair maar niet relevant standpunt belonen door meer zichtbaar te worden?
En rechten van users worden ook ingetrokken: zo heb ik al sinds begin oktober geen moderatierechten meer, omdat ik ook heb gemeningmod (over iets wat me te veel aan het hart gaat om niet over te meningmodden).

vrede in rust

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

sdk1985 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:23:
An sich klopt dat wel toch? Ik mis de bijdrage, maar zie geen kwade bedoeling.
Er is ook nog:
Ook interessante vragen en geslaagde grappen kunnen op dit niveau ingedeeld worden. (...) Ook vragen moeten goed geformuleerd zijn en de schrijver moet bijvoorbeeld zelf al mogelijke oplossingen of oorzaken aanreiken om een +1-waardering te ontvangen.
Ik vind het wel kwalificeren als interessante vraag.

• sdk1985
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:45:
[...]

Er is ook nog:

[...]

Ik vind het wel kwalificeren als interessante vraag.
Tja misschien ben ik te streng? Als ik de query "tokens per second 5070 ti" in Google invoer dan geeft het eerste resultaat meteen het antwoord op de vraag.

Het had voor mij wel een +1 kunnen zijn wanneer er werd uitgelegd waarom ik dat zou willen weten. Nu zie je dat er niemand op ingaat, terwijl het antwoord binnen een seconde te vinden is.

Denk aan:

"Ik ben benieuwd hoe de 5070 Ti presteert bij taken waarbij GPU’s intensief gebruikt worden voor AI- en dataverwerking (bijvoorbeeld tokens per seconde bij language models). Heeft iemand benchmarks of vergelijkingen gezien met andere consumentenkaarten van 16GB VRAM? Zo kunnen we inschatten of de 5070 Ti een aantrekkelijke opvolger is.”

Ondertussen staat hij op +1 dus blijkbaar vinden meer mensen het wél relevant.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie is inhoudelijk en relevant. Het 6x 0 en zelfs 2x -1 modereren terwijl er prima discussie gevoerd kan worden wanneer men wel of niet goed zou handelen lijkt me niet de bedoeling.

kodak in 'Twaalf Nederlandse patiënten liepen aanbod op donornier mis door softwarefout'

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Iemand lijkt de feiten niet onder ogen te willen zien. Alle onderstaande posts drukken min of meer hetzelfde uit namelijk dat juridisch gezien besloten is dat Apple de wet heeft overtreden, of wij het daar nu mee eens zijn of niet. Al deze posts zijn gewoon +1 .

CAPSLOCK2000 in 'Testaankoop start massaclaim tegen Apple wegens 'te hoge' App Store-tarieven'
SpoekGTi in 'Testaankoop start massaclaim tegen Apple wegens 'te hoge' App Store-tarieven'
MSalters in 'Testaankoop start massaclaim tegen Apple wegens 'te hoge' App Store-tarieven'
david-v in 'Testaankoop start massaclaim tegen Apple wegens 'te hoge' App Store-tarieven'

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik zie even niet waarom dit twaalf keer op -1 wordt gezet. Volgens mij een normale bijdrage en kan gewoon op 0 (wel offtopic).

SuperDre in 'Starlink maakt Residential Lite- en 10GB-Roam-abonnementen beschikbaar in Europa'

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

fsoldt in 'Starlink maakt Residential Lite en 10GB-Roam beschikbaar in Nederland en België'

Dit lijkt me geen +1 of zelfs +2 (!) maar eerder een -1 wegens trollen.

Virussen? Scan ze hier!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:12
alwuzomondo in 'WhatsApp toont AI-chatbot aan Nederlandse gebruikers met niet-verwijderbare knop'

Lijkt elke keer terug te komen bij elk nieuwsbericht over WhatsApp. Lijkt me zeker niet informatief.

• Bor

Bor

Topicstarter
JelleDJs schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:07:
alwuzomondo in 'WhatsApp toont AI-chatbot aan Nederlandse gebruikers met niet-verwijderbare knop'

Lijkt elke keer terug te komen bij elk nieuwsbericht over WhatsApp. Lijkt me zeker niet informatief.
Dat is inderdaad niet informatief en strict gezien niet direct ontopic. Hier is nog wel wat hulp nodig.

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:41
Bor schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:43:
[...]

Dat is inderdaad niet informatief en strict gezien niet direct ontopic. Hier is nog wel wat hulp nodig.
+2 is het inderdaad zeker niet, maar off-topic vind ik wel weer ver gaan. De introductie van een chatbot op WhatsApp kan prima aanleiding zijn om mensen op een alternatief te wijzen, voor wie niet op deze toevoeging zat te wachten.

• Bor

Bor

Topicstarter

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Genosha in 'NYT: Amazon doet enkele dagen voor deadline overnamebod op TikTok'

Ik vind de toon van de reactie een beetje apart, wellicht is het zelfs op te vatten als troll of uitlokking, ik zou het in elk geval maximaal een 0 geven.

• Bor

Bor

Topicstarter
MissMe NL in 'Nintendo Switch 2: 4k-gamen, een 120Hz-scherm en een nieuwe Mario Kart' is een prima +1 maar de massale +2's zijn echt onterecht.

kozue in 'Nintendo Switch 2: 4k-gamen, een 120Hz-scherm en een nieuwe Mario Kart' is ook geen +2.

[ Voor 27% gewijzigd door Bor op 03-04-2025 11:51 ]

• JelleDJs
Obbut in 'Apple zet automatisch updaten standaard aan in nieuwste OS-versies'

In eerste instantie lijkt dit een goede uitleg, maar daaronder wordt het tegengesproken.
Lijkt me geen +2, maar gewoon een +1.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ps3fanboy in 'Politie haalt kindermisbruikwebsite op Nederlandse servers offline'

Dit soort gedrag lijkt me wel -2 waardig, dat gaat iets verder dan gewoon ongewenst lijkt me.

Virussen? Scan ze hier!

• Aldy
wildhagen schreef op donderdag 3 april 2025 @ 12:54:
Ps3fanboy in 'Politie haalt kindermisbruikwebsite op Nederlandse servers offline'

Dit soort gedrag lijkt me wel -2 waardig, dat gaat iets verder dan gewoon ongewenst lijkt me.
Dit is een regelrechte bedreiging!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Die gebruiker heeft ook een negatieve karma. Dat zegt al genoeg :X

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:09

The Zep Man

🏴‍☠️

Technomania schreef op donderdag 3 april 2025 @ 12:58:
Die gebruiker heeft ook een negatieve karma. Dat zegt al genoeg :X
Volgens mij zegt de totale hoeveelhied karma die een gebruiker heeft in dit topic juist niets. @Bor en co.: correct me if I am wrong.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Bor

Bor

Topicstarter

Die is opgepakt inmiddels. Hiervoor hebben we een report functie :)

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 03-04-2025 13:52 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
The Zep Man schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:51:
[...]

Volgens mij zegt de totale hoeveelhied karma die een gebruiker heeft in dit topic juist niets. @Bor en co.: correct me if I am wrong.
De hoeveelheid karma van een gebruiker zegt an sich niets rond het modereren van een enkele reactie (maar geeft soms wel een indruk van de algemene lijn wat betreft reactie scores). Negatieve karma is ook "een prestatie" (als in doorgaans niet zo makkelijk te halen).

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 03-04-2025 14:03 ]

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:09

The Zep Man

🏴‍☠️

Bor schreef op donderdag 3 april 2025 @ 14:03:
Negatieve karma is ook "een prestatie" (als in doorgaans niet zo makkelijk te halen).
Uitzonderlijk om zo'n prestatie voor elkaar te krijgen, maar inderdaad niet iets om te ambiëren.

Bedankt voor de toelichting.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Bor schreef op donderdag 3 april 2025 @ 14:03:
[...]

De hoeveelheid karma van een gebruiker zegt an sich niets rond het modereren van een enkele reactie (maar geeft soms wel een indruk van de algemene lijn wat betreft reactie scores). Negatieve karma is ook "een prestatie" (als in doorgaans niet zo makkelijk te halen).
Bedankt voor de verduidelijk. Dit bedoelde ik ook met mijn opmerking over negatieve Karma.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

The Zep Man schreef op donderdag 3 april 2025 @ 14:06:
[...]

Uitzonderlijk om zo'n prestatie voor elkaar te krijgen, maar inderdaad niet iets om te ambiëren.

Bedankt voor de toelichting.
Je kan het zelf ook nakijken in de karma ranglijst: https://tweakers.net/gall...ering=Karma&orderSort=asc

Er zijn best veel users met negatieve karma. Vaak zijn dit (seks)spanners, maar er zitten ook echte users tussen.

Je kunt er niet met zekerheid iets aan afleiden, maar als iemand een negatieve karma of negatieve reactiescore heeft is het vaak wel een indicatie.

Virussen? Scan ze hier!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Stukfruit in 'Apple zet automatisch updaten standaard aan in nieuwste OS-versies'

Ja oké, ik had het iets moeten herschrijven met bewijs en minder gerant, maar -1? Wut? :P

Dat zit wel Schnorr.

• JelleDJs
eazyq in 'Apple zet nieuwe update AirPods Max online na teruggetrokken firmware'
Misschien wel wat vroeg, maar gezien er al een +3 op is gekomen, lijkt het me handig dit voortijdig te corrigeren. Lijkt me een 0.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat lijkt me idd absoluut geen +2, laat staan de +3 die het ook krijgt.

Dit is GR materiaal en maximaal een 0 inderdaad.

Virussen? Scan ze hier!

• TV_NERD
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 03-11 07:29

• MightyFool
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-11 17:26
Hier wordt waarschijnlijk weer geen zak mee gedaan, maar normale reacties komen massaal onder de -1, zoals die van mijAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HX5FOhv72bGVGsPXGboq1j1gQWE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/diSkbyqvoM6beaa6GKP5y9jh.png?f=fotoalbum_large

https://tweakers.net/nieuws/233594/nyt-eu-overweegt-x-boete-van-miljard-dollar-op-te-leggen-voor-inbreuk-op-dsa.html

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• MightyFool
Vind ik niet, gaat om de DSA wetgeving, waar het in het artikel ook over gaat.
Mijn probleem is ook eerder de -1's. Dat zijn zeker geen flamebaits of trolls voor een groot deel @wildhagen

Lees anders even de beschrijving bij de -1 rating:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6IuR6XkXdn3lCoR-L6hMREdw-4I=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/aG2jR456bOkikQeP7raYBsAD.png?f=user_large

16 keer -1 gestemt :+

[ Voor 39% gewijzigd door MightyFool op 04-04-2025 16:19 ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:54
Dat hele onderwerp is -1 harvesting als je niet anti-Musk/X bent. Elke keer opnieuw. Veel reacties in dat artikel zijn geen -1.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:27

Dazzler2120

FP ProMod
Indy81 in 'NYT: EU overweegt X boete van miljard dollar op te leggen voor inbreuk op DSA'

Posts over het ontwijken van een pay-wall ljiken me geen +1 (of +2 waar deze op stond...)

PS4 PSN: Dazzler2120

• Dirk

Dirk

Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
MightyFool schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:16:
Vind ik niet, gaat om de DSA wetgeving, waar het in het artikel ook over gaat.
Mijn probleem is ook eerder de -1's. Dat zijn zeker geen flamebaits of trolls voor een groot deel @wildhagen

Lees anders even de beschrijving bij de -1 rating:
[Afbeelding]

16 keer -1 gestemt :+
Wellicht dat je even de volledige ModFAQ erbij moet pakken ipv de short-text; https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2
De comment die je daar aanhaalt gaat zo ver off-topic dat het niet relevant aan het artikel is. Het gaat alleen maar over de moderatie, dan is een -1 daar gewoon de juiste score voor op de frontpage.

Edit: Je +1 lijkt trouwens vooral een "Mee eens" vote te zijn? Dat is expliciet níét de bedoel van de moderatiemogelijkheden.

[ Voor 6% gewijzigd door Dazzler2120 op 04-04-2025 16:26 ]

• Dirk

Dirk

Topicstarter
emansom in 'NYT: EU overweegt X boete van miljard dollar op te leggen voor inbreuk op DSA' is onjuist maar niet ongewenst. (Zijn verdere halsstarrige weigering om naar goed beargumenteerde tegenreacties te luisteren maakt de rest van zijn reacties overigens wel ongewenst.)

• MightyFool
Dazzler2120 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:24:
[...]

Wellicht dat je even de volledige ModFAQ erbij moet pakken ipv de short-text; https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2
De comment die je daar aanhaalt gaat zo ver off-topic dat het niet relevant aan het artikel is. Het gaat alleen maar over de moderatie, dan is een -1 daar gewoon de juiste score voor op de frontpage.

Edit: Je +1 lijkt trouwens vooral een "Mee eens" vote te zijn? Dat is expliciet níét de bedoel van de moderatiemogelijkheden.
Ja, gewoon '0', off-topic dus. Super-off-topic en off-topic zijn nogal een vage definitie.

+1 was inderdaad onterecht, net als de -1's.

[ Voor 77% gewijzigd door MightyFool op 04-04-2025 16:29 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MightyFool schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:27:
[...]

Ja, gewoon '0', off-topic dus. Super-off-topic en off-topic zijn nogal een vage definitie.

Nee. Gezeur over moderatie is -1, in ieder geval als er geen normale inhoud (zoals hier het geval was) tegenover staat.

Virussen? Scan ze hier!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
MightyFool schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:27:
[...]

Zoals gezegd, -1 is hier gewoon de juiste score.
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

• kodak

kodak

FP ProMod
Dit minnen lijkt me niet de bedoeling. Deze reactie is nog een inhoudelijk verschil van interpretatie. Dat is niet zomaar naar ongewenst te modereren, ongeacht of je het oneens bent. Het is zelfs een inhoudelijke discussie, juist omdat afhankelijk van welke kant men het bekijkt de regels wel of niet geaccepteerd worden.
emansom in 'NYT: EU overweegt X boete van miljard dollar op te leggen voor inbreuk op DSA'

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:11

jdh009

FP ProMod
Een paywall om deze reden ontwijken, dus niet omdat de pagina weg is maar puur om de paywall te omzeilen, lijkt mij niet de bedoeling en dus ongewenst (-1). Zeker als de quote al in de reactie staat.

nehal3m in 'NYT: EU overweegt X boete van miljard dollar op te leggen voor inbreuk op DSA'

Deze zou dan weer een zetje omhoog mogen naar +2:
svane in 'NYT: EU overweegt X boete van miljard dollar op te leggen voor inbreuk op DSA'

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• thomas_n
kodak schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:56:
Dit minnen lijkt me niet de bedoeling. Deze reactie is nog een inhoudelijk verschil van interpretatie. Dat is niet zomaar naar ongewenst te modereren, ongeacht of je het oneens bent. Het is zelfs een inhoudelijke discussie, juist omdat afhankelijk van welke kant men het bekijkt de regels wel of niet geaccepteerd worden.
emansom in 'NYT: EU overweegt X boete van miljard dollar op te leggen voor inbreuk op DSA'
Deze lijkt me een simpele 0, omdat de reactie inhoudelijke fouten bevat, maar wel goed bedoeld lijkt. Daar staat hij nu ook op. Verderop in die discussie kiest deze tweaker een paar keer de persoonlijke aanval, dus de -1-tjes daar lijken me wel terecht.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• kodak

kodak

FP ProMod
thomas_n schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 17:50:
[...]
Deze lijkt me een simpele 0, .... Daar staat hij nu ook op.
Meestal vermeld ik welke score er stond. De reactie stond op -1 toen ik hier de opmerking schreef.

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:11

jdh009

FP ProMod
Hoort in GR en niet onder het bericht:
BitProcessor in 'Raspberry Pi brengt eigen 45W-voeding met USB-C uit'

Dus gewoon een 0 en zeker geen +2..

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• jumbos7
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 18:17
jdh009 schreef op maandag 7 april 2025 @ 14:12:
Hoort in GR en niet onder het bericht:
BitProcessor in 'Raspberry Pi brengt eigen 45W-voeding met USB-C uit'

Dus gewoon een 0 en zeker geen +2..
Zijn reacties op zo'n post waar de nieuwswaarde verdedigt wordt met relevante informatie over het product ook meteen off-topic? Ik zie toch een aantal reacties staan met content die op zichzelf relevant zouden zijn maar nu lijken te worden downgemod omdat ze in reactie zijn op de GR-post. Ik vind dat uiteraard van mijn reactie, maar ik ben op dat vlak niet echt objectief. Maar de volgende reacties lijken me toch neigen naar +1 dan 0.

djexplo in 'Raspberry Pi brengt eigen 45W-voeding met USB-C uit'
(de relevantie is dat de voeding 5.1V ipv 5V levert en dit de stabiliteit ten goede komt.)

mcDavid in 'Raspberry Pi brengt eigen 45W-voeding met USB-C uit'
(de relevantie is dat 3A voor de Rapsberry Pi al gauw te weinig is.)

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie is inhoudelijk en er valt prima op de discussiëren. Het naar ongewenst en irrelevant modereren (2× -1, 1x 0) lijkt me niet de bedoeling.
kodak in 'Staatssecretaris wil snel beginnen met bouw van Nederlandse overheidsclouddienst'

• Bor

Bor

Topicstarter
The Zep Man in 'Cloudflare neemt Outerbase die UI's voor databases maakt over'

De term UI's staat zelfs in de titel van het artikel. Dit is geen +2.

• Bor

Bor

Topicstarter

• JelleDJs
Eens, maar ik denk dat deze wat meer nodig heeft dan alleen hulp vanaf hier.
Gezien er namelijk 47x een +3 is gegeven. Terwijl ik dit typ zijn er namelijk al 3 bij gekomen.

Natuurlijk bepaal ik het niet, maar ik denk dat degenen die +3 of +2 hebben gegeven, een melding mogen ontvangen.

• thomas_n
De off-topic-moderaties op deze reactie missen volgens mij het punt dat er hier (doorgaand op de eerdere reactie erboven) wordt gemaakt, namelijk dat vrijwel niemand er bewust en actief voor zou kiezen getrackt te worden, als ze echt een geïnformeerde, gelijkwaardige keuze zouden maken. Het precieze getal is natuurlijk niet onderbouwd, maar "0,1%" lees ik hier gewoon als "heel weinig".

Aaargh! in 'AP: Nederlandse websites hebben cookiebanners aangepast na overtreden wet'

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:04

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
JelleDJs schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:24:
[...]
Eens, maar ik denk dat deze wat meer nodig heeft dan alleen hulp vanaf hier.
Gezien er namelijk 47x een +3 is gegeven. Terwijl ik dit typ zijn er namelijk al 3 bij gekomen.

Natuurlijk bepaal ik het niet, maar ik denk dat degenen die +3 of +2 hebben gegeven, een melding mogen ontvangen.
Ik heb de score gefixeerd. Blijkbaar is het een onderwerp wat mensen aan het hart gaat. Al die Tweakers om deze ene uitspatting aanschrijven is onbegonnen werk, en ook niet redelijk mi.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vuurvleugelhart in 'AP: Nederlandse websites hebben cookiebanners aangepast na overtreden wet'

Waarom is dit +2 of zelfs +3 (!)? Meer dan een 0 is het niet, dit hoort niet op de FP, maar in dit forum of desnoods in GR ofzo. Op de FP is het offtopic. Het newsitem gaat immers over cookies, niet over moderatie op de FP.

Virussen? Scan ze hier!

• thomas_n
Ik begrijp niet helemaal waarom dit een 0 is en de reactie erop een +2. De knipoog maakt volgens mij voldoende duidelijk dat ik niet de gangbare juridische uitleg beschrijf, maar meer een suggestie geef van "zo zou je de situatie ook kunnen zien".

thomas_n in 'AP: Nederlandse websites hebben cookiebanners aangepast na overtreden wet'

• JelleDJs
Vinny_93 in 'C-knop is te remappen op Nintendo Switch 2 - correctie'

Ik ben eigenlijk van mening dat deze wel een +2 is. Zit wel waardevolle informatie in, zoals dat het al vanaf de start blijkbaar bekend is gemaakt.

Doordat deze informatie in het artikel juist NIET staat, vind ik dit wel een waardevolle toevoeging.

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Geen 0?

Naafkap in 'Fairphone kiest voor nieuw verhaal: 'Niet alleen groen, maar óók goed''

Staat helaas nog niet goed.

Echter, een reactie met een denigrerende ondertoon staat meteen op 6x +1. Gaat niet goed.
mzinke in 'Fairphone kiest voor nieuw verhaal: 'Niet alleen groen, maar óók goed''

[ Voor 49% gewijzigd door Naafkap op 10-04-2025 09:49 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik vind een 0 hier niet fout. De relevantie met het artikel ontgaat me, maar van mij mag hij ook best op +1.
Echter, een reactie met een denigrerende ondertoon staat meteen op 6x +1. Gaat niet goed.
mzinke in 'Fairphone kiest voor nieuw verhaal: 'Niet alleen groen, maar óók goed''
Ja die mag van mij op -1. Een +1 is het zeker niet.

• Aldy
Had je maar beter op moeten letten, reclame maken voor een bedrijf en eindigend met hoe dom mensen kunnen zijn. Ik twijfel tussen +0 en -1 en zeker geen +1:
I5413 in 'Roemeense politie rolt nepbeleggingssite voor Nederlanders en Belgen op'

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19:11
Alle reacties in deze thread hebben op zijn minste 6 irrelevant moderaties, of ze allemaal +1 waard zijn weet ik niet maar ik denk dat de discussie over hoe de uitstoot verlaagt kan worden met AI zonder concrete plannen wel relevant is.

TheProst in ''AI verdubbelt stroomverbruik datacenters, maar kan uitstoot verlagen''

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:04

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
separhim schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:01:
Alle reacties in deze thread hebben op zijn minste 6 irrelevant moderaties, of ze allemaal +1 waard zijn weet ik niet maar ik denk dat de discussie over hoe de uitstoot verlaagt kan worden met AI zonder concrete plannen wel relevant is.

TheProst in ''AI verdubbelt stroomverbruik datacenters, maar kan uitstoot verlagen''
Dit stond er toen ik modereerde:
@YannickSpinner Ik zie in de titel uitstoot verlagen en in het artikel verhogen. Gaat dit om 2 verschillende uitstoten? Laat maar zitten. Ik zie het al. AI kan dat verminder.

tevens ben wel benieuwd hoe die dat kan verminderen. Vooral als het verbruikt zo hoog is
Ik kan het niet helpen dat mensen hun reactie 4 (!) keer aanpassen...
Pagina: 1 ... 178 ... 200 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2