Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 175 ... 200 Laatste
Acties:

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-11 21:23
Het hele draadje is +1 of hoger en opeens 2x een "0", ondanks dat het een naar mijn mening goede bijdrage is:

Verwijderd in 'Mozilla Firefox krijgt gebruiksvoorwaarden'

lariekoek in 'Mozilla Firefox krijgt gebruiksvoorwaarden'

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 19:53

kodak

FP ProMod
Ik vraag me af waarom deze reactie op +2 staat. Het eerste deel is een opsomming van meningen. De reacties tonen daarbij dat die meningen niet zomaar kloppen en nuance ontbreekt. Het tweede deel is een uitleg dat voorwaarden stellen mag. Maar dat is niets nieuws. En ook geen duidelijk discussiepunt in de reacties alsof het niet zou mogen.

William_H in 'Mozilla Firefox krijgt gebruiksvoorwaarden'

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:25

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Gewoon ontopic.

CAPSLOCK2000 in 'Microsoft gaat stoppen met Skype, zet gebruikers over op Teams'

Ja, ik gebruik het woord "zakelijk" maar dat verandert verder niks aan de inhoud van mijn post, consumenten hebben precies hetzelfde probleem en zullen ook iets moeten beslissen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2. (37× +2, 9x +3) De reactie is dat een andere tweaker op 'onderbuik' reageert en komt dan zelf met meerder beweringen zonder duidelijkheid wat de onderbouwing is en de beweringen kloppen. We kunnen de beweringen informatief vinden, maar er staan feitelijk twee meningen zonder controleerbare onderbouwing. En bij navraag geeft de tweaker geen onderbouwing maar verwijst de tweaker weer naar wat een ander doet.

Bozebeer38 in 'Europol doet 25 arrestaties om verspreiden AI-gegenereerde kindermisbruikbeelden'

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-11 22:09

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 10:41:
Gewoon ontopic.

CAPSLOCK2000 in 'Microsoft gaat stoppen met Skype, zet gebruikers over op Teams'

Ja, ik gebruik het woord "zakelijk" maar dat verandert verder niks aan de inhoud van mijn post, consumenten hebben precies hetzelfde probleem en zullen ook iets moeten beslissen.
Van Skype was er alleen nog een consumentenversie en was al niet meer bedoeld voor zakelijk gebruik. Teams voor consumenten werd al in 2020 aangekondigd. Zie ook dit nieuwsbericht nieuws: Microsoft: Skype voor consumenten gaat niet op in Teams

Consumenten hebben niet hetzelfde probleem als zakelijke gebruikers bij overstappen op een andere dienst. Even daargelaten dat je het alleen over zakelijk gebruik hebt ik je reactie, gaan dezelfde argumenten niet op voor consumenten.

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:08

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Ik denk dat @CAPSLOCK2000 rationeel bedoeld bij zakelijk. Ook als consument maak je wel eens zakelijke beslissingen. Bijvoorbeeld om een oud meubel weg te doen van emotionele waarde, dan maak je een zakelijke afweging (rationeel, verstandig) in plaats van een emotionele (impuls, subjectieve) beslissing.

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
AlphaRomeo schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:39:
Ik denk dat @CAPSLOCK2000 rationeel bedoeld bij zakelijk. Ook als consument maak je wel eens zakelijke beslissingen. Bijvoorbeeld om een oud meubel weg te doen van emotionele waarde, dan maak je een zakelijke afweging (rationeel, verstandig) in plaats van een emotionele (impuls, subjectieve) beslissing.
In zijn reactie gaat het echt over zakelijke problemen bij overstappen die niet van toepassing zijn op consumenten. Migratie naar een alternatief in een zakelijke omgeving met misschien wel een on premise server is niet vergelijkbaar met thuis overstappen waar je een nieuwe app installeert en kunt kijken of het bevalt.
2 maanden is veel te kort om een weloverwogen zakelijke beslissing te nemen.
Zelfs als dat alternatief van MS (zoals Teams) op zich een goede keuze is wordt je gedwongen om razendsnel over te stappen en roekeloos snel te handelen.

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:08

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Ik lees het anders, maar wellicht heeft het woord een wat andere co-notatie in mijn vocabulaire. :)

• kodak

kodak

FP ProMod
Santford schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 13:25:
[...]In zijn reactie gaat het echt over zakelijke problemen bij overstappen die niet van toepassing zijn op consumenten.
[...]
Daarmee negeer je de verduidelijking die hierover is gegeven. Dat we het er niet mee eens kunnen zijn dat de genoemde problemen op consumenten van toepassing zijn is dan een selectieve eigen mening, waarop we niet horen te modden.
Daarbij valt er inhoudelijke prima discussie te voeren over wat nog wel of niet redelijk is waar een bedrijf rekening mee kan of hoort te houden. Dus ook dat is geen reden om de eigen mening belangrijker te vinden om te modden.

[ Voor 20% gewijzigd door kodak op 01-03-2025 14:00 ]

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
kodak schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 13:55:
[...]
Daarmee negeer je de verduidelijking die hierover is gegeven. Dat we het er niet mee eens kunnen zijn dat de genoemde problemen op consumenten van toepassing zijn is dan een selectieve eigen mening, waarop we niet horen te modden.
Daarbij valt er inhoudelijke prima discussie te voeren over wat nog wel of niet redelijk is waar een bedrijf rekening mee kan of hoort te houden. Dus ook dat is geen reden om de eigen mening belangrijker te vinden om te modden.
De reactie gaat geheel over migreren in een zakelijke omgeving, het artikel over Skype voor consumenten.
In dit topic geeft Capslock aan dat zijn reactie wel relevantie heeft omdat consumenten dezelfde problemen hebben (ik denk dat je dat bedoeld met verduidelijking). Ondanks dat die verduidelijking niet uit de reactie blijkt gaat de vergelijking m.i. ook niet op. Daarom vind ik de reactie in zijn huidige vorm off-topic.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2. Het zijn vooral meningen die ook niet duidelijk gebaseerd zijn op waarom men de voorwaarden aanpast.

grizzler in 'Mozilla: Firefox-voorwaarden geven het bedrijf geen eigendom van gebruikersdata'

• kodak

kodak

FP ProMod
Hier stel ik niets bijzonders wat betreft het nieuws, dus die +2 lijkt me niet de bedoeling.
kodak in 'Mozilla: Firefox-voorwaarden geven het bedrijf geen eigendom van gebruikersdata'

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:48

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 10:41:
Gewoon ontopic.

Het woord zakelijk verandert juist heel veel aan de inhoud gezien de reactie niet meer over de Skype versie in het nieuwsartikel gaat. Dat is gewoon een 0 reactie gezien hetgeen je aangeeft onjuist en daarmee irrelevant is zoals de reactie erop ook duidelijk maakt. Wat je zegt klopt echt niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 01-03-2025 16:31 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Bor

Bor

Topicstarter
Santford schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 13:25:
[...]

In zijn reactie gaat het echt over zakelijke problemen bij overstappen die niet van toepassing zijn op consumenten. Migratie naar een alternatief in een zakelijke omgeving met misschien wel een on premise server is niet vergelijkbaar met thuis overstappen waar je een nieuwe app installeert en kunt kijken of het bevalt.
Dat niet alleen; het stoppen van de zakelijke variant is ook ruim van te voren aangekondigd. Niemand is daar "haast gedwongen om per direct over te stappen op het nieuwe alternatief van MS" en daar was gewoon een "roadmap" (als in dat MS aangeeft hoe lang de support nog loopt).

[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 01-03-2025 15:50 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 15:47:
[...]gezien hetgeen je aangeeft onjuist en daarmee irrelevant is zoals de reactie erop ook duidelijk maakt.
Ik tel meerdere meningen in die reactie. Meningen die zoals hier verduidelijkt niet slechts gaan om het woord zakelijk, wat een keer gebruikt is in die gehele reactie. Daarbij kunnen we het ongeacht dat woord de meningen wel of niet willen accepteren voor de gebruikers waar Microsoft zich op richt. Maar als we dat opzettelijk niet op consumenten willen laten slaan dan lijkt dat vooral te gaan om de eigen mening het of niet te willen zien als reactie op het nieuws, of om het perse niet voor consumenten te willen accepteren. Dat komt nmm neer op selectief meningmodden, niet het proberen objectief te modereren dat tweakers proberen op het nieuws te reageren.

• Bor

Bor

Topicstarter
kodak schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:16:
[...]

Ik tel meerdere meningen in die reactie. Meningen die zoals hier verduidelijkt niet slechts gaan om het woord zakelijk, wat een keer gebruikt is in die gehele reactie. Daarbij kunnen we het ongeacht dat woord de meningen wel of niet willen accepteren voor de gebruikers waar Microsoft zich op richt. Maar als we dat opzettelijk niet op consumenten willen laten slaan dan lijkt dat vooral te gaan om de eigen mening het of niet te willen zien als reactie op het nieuws, of om het perse niet voor consumenten te willen accepteren. Dat komt nmm neer op selectief meningmodden, niet het proberen objectief te modereren dat tweakers proberen op het nieuws te reageren.
Zakelijk wordt aangehaald maar het gaat in het nieuwsitem over een consumentenproduct. Zie ook de reactie. Dat maakt de reactie irrelevant en onjuist, niet in de laatste plaats omdat de rest van de reactie ingaat op zaken die bij de zakelijke variant gewoon prima geregeld waren.

Dit heeft echt helemaal niets te maken met selectief meningmodden :? De reactie wordt beoordeeld zoals hij daar letterlijk staat. Sterker nog, een 0 is de best passende score volgens de richtlijnen. De +2's die de reactie krijgt zijn overduidelijk onjuist en ook de +1 is niet het best passend.

De hele reactie gaat niet over de Skype versie in kwestie. Zie verder ook deze reactie: Santford in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXX". De problemen (voor zover je daar al over kan spreken) bij de consumenten versie zijn op geen enkele manier te vergelijken met een migratie in een zakelijke omgeving.
onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
Dat is dus de juiste score in dit geval.

[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 01-03-2025 22:20 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
AlphaRomeo schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:39:
Dat is niet zakelijk maar verstandelijk / rationeel. Zakelijk heeft in deze context echt een heel andere betekenis.

• Bor

Bor

Topicstarter
kodak schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 13:55:
[...]
Daarmee negeer je de verduidelijking die hierover is gegeven.
Op welke verduidelijking doel je hier? Dit misschien?
maar dat verandert verder niks aan de inhoud van mijn post, consumenten hebben precies hetzelfde probleem en zullen ook iets moeten beslissen
Ook dit is niet juist. Een zakelijke omgeving is echt niet te vergelijken. Ten eerste heb je te maken met het verschil van 1 account tegen velen; zakelijke historie, bedrijfsgegevens, mogelijk on premise servers, mogelijke koppelingen of aanvullende (3rd party) oplossingen, potentiële exchange integraties etc.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Toen ik mijn reactie schreef bedoelde ik inderdaad bedrijven met "zakelijk" maar consumenten hebben precies hetzelfde probleem, namelijk dat 2 maanden vrij kort is om over te stappen op een ander stuk software, zeker bij communicatiesoftware waarbij je ook afhankelijk bent van wat anderen doen.

Niks van wat ik schrijf gaat over bedrijven of situaties waar alleen bedrijven mee te maken hebben. Het woord zakelijk is daarom niet van belang voor de inhoud van de post. Mijn eerste zin maakt duidelijk wat de kern van mijn post is: korte deadlines laten weinig ruimte om nog iets anders te doen.

Ik heb mijn best gedaan om een relevante en originele bijdrage te leveren. Ik vind mijn post niet minder waard dan de meeste oneliners die wel op +1 komen, eerder andersom, ondanks mijn foutje. Daarmee bedoel ik niet dat die oneliners allemaal naar 0 moeten worden gedegradeerd. Zoals wel vaker de laatste tijd heb ik het gevoel dat moderatie z'n doel voorbij schiet als kleine onnauwkeurigheden zo zwaar worden gewogen.

Bedankt voor de correctie.

• Bor

Bor

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:59:
Toen ik mijn reactie schreef bedoelde ik inderdaad bedrijven met "zakelijk" maar consumenten hebben precies hetzelfde probleem, namelijk dat 2 maanden vrij kort is om over te stappen op een ander stuk software, zeker bij communicatiesoftware waarbij je ook afhankelijk bent van wat anderen doen.
Die 2 maanden waren bij de zakelijke variant helemaal niet aan de orde.Dit is echt niet relevant.
Bij de zakelijke variant heb je ook niet precies hetzelfde probleem maar zoals ik al aangaf veel meer afhankelijkheden.
Het woord zakelijk is daarom niet van belang voor de inhoud van de post.
Dat is het zeker. Het woord zakelijk zet de hele reactie namelijk in (een andere) context. En wees eens eerlijk; had je wel door dat het niet om de zakelijke variant ging?
Ik heb mijn best gedaan om een relevante en originele bijdrage te leveren.
Dat snap ik echter is de uitwerking onjuist en daarmee irrelevant. Een +1 is volgens de richtlijnen hier niet de juiste score en een mismoderatie.
Zoals wel vaker de laatste tijd heb ik het gevoel dat moderatie z'n doel voorbij schiet als kleine onnauwkeurigheden zo zwaar worden gewogen.
Een kleine onnauwkeurigheid hoeven we niet erg zwaar mee te rekenen in de meeste gevallen maar daar gaat het hier niet om. Het "zakelijk" is misschien maar een woordje maar zoals aangegeven veranderd daardoor de hele context en verplaats je de discussie naar een productlijn waar het artikel helemaal niet over gaat.

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 02-03-2025 21:44 ]

• Heloise
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-11 21:39
Ik heb sterk de indruk dat mijn volgende reacties enkel om mijn mening op -1 gezet zijn:

Heloise in 'HP schrapt tot 2000 extra banen, wil 300 miljoen dollar per jaar besparen'
Heloise in 'HP schrapt tot 2000 extra banen, wil 300 miljoen dollar per jaar besparen'

Ze zijn onderdeel van een discussie die nogal off-topic is, maar het springt er uit dat de bijdragen met een andere mening, die meer main-stream is hier, een positieve waardering ontvangen, terwijl ze zeker niet beter onderbouwd zijn (bij sommige eerder het tegendeel).

Gelet op het off-topic karakter (maar wel wel toegevoegde waarde) lijkt me een -1 hier onterecht.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Dat is het zeker. Het woord zakelijk zet de hele reactie namelijk in (een andere) context. En wees eens eerlijk; had je wel door dat het niet om de zakelijke variant ging?
Het antwoord op je "vraag" staat in de post waar je op reageert en is niet relevant. Aangezien de rest het wel snapt ga ik het hier bij laten.

• Bor

Bor

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:02:
[...]

Het antwoord op je "vraag" staat in de post waar je op reageert en is niet relevant.
Dat is zéér relevant. De kern van jouw reactie gaat namelijk helemaal niet op voor de zakelijke versie van het genoemde product. Zie ook: Santford in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXX" en Santford in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXX"
Juist de zakelijke aanduiding maakt de reactie voor een groot deel onjuist en daarmee een 0 volgens onze moderatie richtlijnen. Hoe kan dat ontopic zijn? Je trekt conclusies die helemaal niet kloppen.

De richtlijnen zijn helder:
reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
Kortom, de correctie waarvoor je bedankt is in dit geval geen verbetering voor de lezer; van de best passende score in lijn met de modFAQ naar een minder goed passende.

[ Voor 82% gewijzigd door Bor op 03-03-2025 14:31 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Ik vind het echt te gek voor woorden dat er hier zo'n discussie gevoerd wordt over een enkel woord. Het is wmb gewoon ontopic en een prima reactie/mening.

• Bor

Bor

Topicstarter
RoD schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:48:
Ik vind het echt te gek voor woorden dat er hier zo'n discussie gevoerd wordt over een enkel woord. Het is wmb gewoon ontopic en een prima reactie/mening.
De discussie gaat dan ook niet over het enkele woord zelf maar over de consequentie van dat woord. Dat zorgt er namelijk voor dat de reactie feitelijk onjuist is / een klok & klepel verhaal is geworden. Er zijn nu tenminste 2 crewleden die dit hebben geduid. Onjuist is een 0 volgens onze moderatie FAQ. Ik kan het niet mooier maken.

Als je in dit geval een +1 uitdeelt kunnen we het "onjuist" deel net zo goed uit de mod FAQ halen 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 03-03-2025 15:03 ]

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:42

Kheos

FP ProMod
Maar het zakelijk slaat hier op de beslissing en niet op de software. Je kunt ook een zakelijke beslissing nemen met een consumenten versie. Schept het woord zakelijk verwarring? Ja. Is de post daardoor incorrect? Ik vind van niet.

• Aldy
Bor schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:00:
[...]

De discussie gaat dan ook niet over het enkele woord zelf maar over de consequentie van dat woord. Dat zorgt er namelijk voor dat de reactie feitelijk onjuist is / een klok & klepel verhaal is geworden. Er zijn nu tenminste 2 crewleden die dit hebben geduid. Onjuist is een 0 volgens onze moderatie FAQ. Ik kan het niet mooier maken.

Als je in dit geval een +1 uitdeelt kunnen we het "onjuist" deel net zo goed uit de mod FAQ halen 8)7
Ik denk dat @RoD bedoelt dat het al dagen een oeverloze discussie is, waar de één het woord zakelijk op deze manier interpreteert en de ander op een andere manier.
Ik denk dat deze discussie beter gesloten kan worden zonder het "onjuist"-deel uit de mod FAQ te halen.

• Bor

Bor

Topicstarter
Kheos schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:14:
Maar het zakelijk slaat hier op de beslissing en niet op de software. Je kunt ook een zakelijke beslissing nemen met een consumenten versie.
Nee dus.
Toen ik mijn reactie schreef bedoelde ik inderdaad bedrijven met "zakelijk"
Laten we deze discussie maar stoppen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 03-03-2025 15:17 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Aldy schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:15:
[...]

Ik denk dat @RoD bedoelt dat het al dagen een oeverloze discussie is, waar de één het woord zakelijk op deze manier interpreteert en de ander op een andere manier.
Ik denk dat deze discussie beter gesloten kan worden zonder het "onjuist"-deel uit de mod FAQ te halen.
Dit, en ook dat ik het bestraffen van een nette post met een 0 vanwege een enkel woord waar vervolgens een oeverloze semantische discussie over wordt gevoerd van wat dat woord dan wel niet betekent (wat nog maar weer eens aangeeft dat het allemaal niet zwart-wit is), zeer demotiverend vindt richting de mensen die hier proberen nette, ontopicreacties te schrijven. Het is hier geen schoolexamen Nederlands.

• Bor

Bor

Topicstarter
RoD schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:28:
[...]

Dit, en ook dat ik het bestraffen van een nette post met een 0 vanwege een enkel woord
Nogmaals: we geven geen 0 vanwege een enkel woord. We geven een 0 omdat de reactie niet klopt zoals meerdere keren aangegeven is (en ja dat komt door de duiding zakelijk waarbij capslock2000 al heeft geduid dat hij daar op bedrijven doelt). Dat is in lijn met de richtlijnen. Dan maar terug naar de basis; is feitelijk onjuiste informatie een 0 of een +1?

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Bor schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:35:
[...]

Nogmaals: we geven geen 0 vanwege een enkel woord. We geven een 0 omdat de reactie niet klopt zoals meerdere keren aangegeven is (en ja dat komt door de duiding zakelijk waarbij capslock2000 al heeft geduid dat hij daar op bedrijven doelt). Dat is in lijn met de richtlijnen. Dan maar terug naar de basis; is feitelijk onjuiste informatie een 0 of een +1?
Dat is niet mijn "basis". Ik vind de reactie als geheel namelijk niet feitelijk onjuist, maar een mening. Dat je er een kanttekening bij kan plaatsen is prima, de reactie staat namelijk niet op +2 of +3.

• Vinnie.1234
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-10 13:04
nieuws: Amerikaanse minister van Defensie zet digitale operaties tegen Ruslan...

Ik ga niet eens een specifieke reactie opnamen, maar dit artikel laat maar weer zien dat moderaties van reacties totaal kapot zijn. Anti Trump? +1. Niet Anti Trump of Putin? -1.
Anti oorlog? -1. Pro oorlog? +1.
Neutraal is conflict Rusland - Oekraïne? -1

Bijna de hele comment sectie had 0 moeten zijn, omdat er bijna nergens op het daadwerkelijk artikel wordt ingegaan. Echter wordt er nu alleen maar met meningen gemodereerd. Waarbij duidelijk 1 mening een + krijgt en de andere mening een - krijgt. Hierdoor valt er totaal geen discussie te voeren en is maar 1 mening zichtbaar.

@Tweakers misschien moeten jullie de comments gewoon gaan uit zetten onder dit soort artikelen. De comment sectie onder dit soort artikelen hebben nog amper een meerwaarde, zorgt juist voor meer irritatie op en neer en gaat altijd totaal fout bij het modereren.

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

nieuws: Amerikaanse minister van Defensie zet digitale operaties tegen Ruslan...

Er lijkt hier veel op mening gemodereerd te worden. Reacties die kritisch zijn op de alliantie achter Oekraïne of pro-Russisch zijn worden steevast op -1 gezet. Ik begrijp dat de spanning in de geopolitieke situatie ook hier oploopt. Maar modereren zou een taak moeten zijn die geheel onafhankelijk is van de persoonlijke mening.

Een deel van de reacties zijn ononderbouwde trolls en verdienen ook -1 maar momenteel krijgen onderbouwde meningen dit ook.

[ Voor 9% gewijzigd door Tyrian op 03-03-2025 16:08 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Op het moment dat ik dit schrijf staan er al 177 reacties onder dat artikel, en het neemt nog steeds snel toe. Ik ga er zo even doorheen, maar voorbeelden zouden echt helpen.

Verder zijn dat soort artikelen, helaas, vaak dweilen met de kraan open. Ik weet niet of het uitzetten van comments, als een soort nucleaire optie, een goed idee is, al snap ik het sentiment.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Heloise schreef op zondag 2 maart 2025 @ 18:40:
Ik heb sterk de indruk dat mijn volgende reacties enkel om mijn mening op -1 gezet zijn:

Ze zijn onderdeel van een discussie die nogal off-topic is, maar het springt er uit dat de bijdragen met een andere mening, die meer main-stream is hier, een positieve waardering ontvangen, terwijl ze zeker niet beter onderbouwd zijn (bij sommige eerder het tegendeel).

Gelet op het off-topic karakter (maar wel wel toegevoegde waarde) lijkt me een -1 hier onterecht.
Dit gaat wel dusdanig ver offtopic dat het wmb prima als ongewenst kan worden gezien. De argumenten in de mod-FAQ om een -1 te geven bevat onder ander:
zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde
Ik vind dat hier wel van toepassing.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tyrian schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:06:

Er lijkt hier veel op mening gemodereerd te worden. Reacties die kritisch zijn op de alliantie achter Oekraïne of pro-Russisch zijn worden steevast op -1 gezet. Ik begrijp dat de spanning in de geopolitieke situatie ook hier oploopt. Maar modereren zou een taak moeten zijn die geheel onafhankelijk is van de persoonlijke mening.

Een deel van de reacties zijn ononderbouwde trolls en verdienen ook -1 maar momenteel krijgen onderbouwde meningen dit ook.
Ben er doorheen gelopen. Sommige reacties valt over te discussiëren, maar volgens mij staat het meeste nu op een verdedigbare score.

Virussen? Scan ze hier!

• Aldy
Ik kan hierin meegaan. Als iemand karma heel belangrijk vindt, kan er flink gescoord worden.

• jumbos7
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 06-11 18:17
wildhagen schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:19:
[...]

Ben er doorheen gelopen. Sommige reacties valt over te discussiëren, maar volgens mij staat het meeste nu op een verdedigbare score.
Ik zie nog steeds veel goed bedoelde maar irrelevantie reacties die op +2, +1 of -1 worden gemodereerd. Jammer dat Tweakers met name bij geo-politieke onderwerpen modereren op basis van waar men het eens mee is in plaats van de richtlijnen. Het is misschien niet te voorkomen maar wel opvallend.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Enkele concrete voorbeelden zouden helpen.

Ik heb niet de illusie dat ik met 250+ reacties alles goed heb zien staan, maar dat kun je met dit soort onderwerpen by design wel vergeten.

De bulk lijkt iig wel ok te staan.

Virussen? Scan ze hier!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
jumbos7 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:33:
[...]

Ik zie nog steeds veel goed bedoelde maar irrelevantie reacties die op +2, +1 of -1 worden gemodereerd. Jammer dat Tweakers met name bij geo-politieke onderwerpen modereren op basis van waar men het eens mee is in plaats van de richtlijnen. Het is misschien niet te voorkomen maar wel opvallend.
Emotionele onderwerpen maakt de neiging om te meningmodden sterker. Dat zien we nu bij dergelijke geopolitieke onderwerpen, vroeger vooral bij dingen zoals Apple vs. Android. Het is een beetje een afspiegeling van de maatschappelijke ontwikkelingen, helaas.

Maargoed, dit topic is bedoeld om reacties weer recht te breien, dus laten we dat hier proberen. Een apart discussietopic starten kan natuurlijk altijd.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2. Het gaat op geen enkele manier in op het nieuws over digitale operaties en bestaat daarbij vooral uit eigen meningen over de Europese defensie in het algemeen.

Xtreem1988 in 'Amerikaanse minister van Defensie zet digitale operaties tegen Rusland stop'

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:46

The Zep Man

🏴‍☠️

RoD schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:57:
Dat zien we nu bij dergelijke geopolitieke onderwerpen, vroeger vooral bij dingen zoals Apple vs. Android. Het is een beetje een afspiegeling van de maatschappelijke ontwikkelingen, helaas.
Ik denk dat voor de maatschappij als geheel Apple vs. Android nooit echt een ding is geweest. Dat denken sommige tweakers, maar dat is niet zo. :+

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 03-03-2025 19:54 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:25

jdh009

FP ProMod
RoD schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:11:

Verder zijn dat soort artikelen, helaas, vaak dweilen met de kraan open. Ik weet niet of het uitzetten van comments, als een soort nucleaire optie, een goed idee is, al snap ik het sentiment.
Ik zou dit een enorm zwaktebod vinden als Tweakers dit ooit zou doen. In mijn ogen beloon je daarmee alleen degenen die zich bij bepaalde onderwerpen flink misdragen, of het nu trolls, bots of andere groepen gebruikers zijn. De meerwaarde voor mij van Tweakers zit juist in de reacties eronder.

Al denk ik dat dit uiteindelijk niet het juiste topic is om hier verder op in te gaan.

Edit: Excuus, ik had niet gezien dat er al gezegd was dat we beter terug konden naar waar dit topic voor bedoeld is.

[ Voor 13% gewijzigd door jdh009 op 03-03-2025 20:50 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
kodak schreef op maandag 3 maart 2025 @ 17:11:
Deze reactie lijkt me geen +2. Het gaat op geen enkele manier in op het nieuws over digitale operaties en bestaat daarbij vooral uit eigen meningen over de Europese defensie in het algemeen.

Xtreem1988 in 'Amerikaanse minister van Defensie zet digitale operaties tegen Rusland stop'
Prima reactie, maar inderdaad weinig raakvlak met het onderwerp. Een +1 vind ik prima, aangezien het wel zijdelings gerelateerd is.

• Heloise
  • Laatst online: 06-11 21:39
RoD schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:13:
[...]

Dit gaat wel dusdanig ver offtopic dat het wmb prima als ongewenst kan worden gezien. De argumenten in de mod-FAQ om een -1 te geven bevat onder ander:

[...]

Ik vind dat hier wel van toepassing.
Ik vind dat niet: er is m.i. geen sprake van “zonder enige toegevoegde waarde”. Maar zelfs als dat wel zo is, dan is dat het geval voor alle bijdragen in dit “draadje” (mogelijk met uitzondering van de allereerste). En dan is het raar dat sommige meningen met een +1 beloond worden en andere met een -1. Ondertussen, althans vanmiddag, was e.a. toch gelukkig al wat rechtgetrokken. Er is blijkbaar nog gerechtigheid :+

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:56
Oke, ik weet dat deze nog maar 'net' zijn geplaatst, maar de hoeveelheid moderaties leek mij al wel hoog genoeg om toch te gaan corrigeren.

Uruk-Hai in 'ING Bankieren-app heeft zes miljoen gebruikers, grootste stijging onder ouderen'
Naar mijn idee is deze geen 0, maar een prima +1?

Gizz in 'ING Bankieren-app heeft zes miljoen gebruikers, grootste stijging onder ouderen'
En deze geen +2, maar ook een prima +1?
En zeker geen (1x) +3.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
JelleDJs schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 08:16:
Oke, ik weet dat deze nog maar 'net' zijn geplaatst, maar de hoeveelheid moderaties leek mij al wel hoog genoeg om toch te gaan corrigeren.

Uruk-Hai in 'ING Bankieren-app heeft zes miljoen gebruikers, grootste stijging onder ouderen'
Naar mijn idee is deze geen 0, maar een prima +1?
Die was mij ook al opgevallen, ik had al een +1 gegeven, maar dat hielp niet voldoende.

mrmrmr in 'ING Bankieren-app heeft zes miljoen gebruikers, grootste stijging onder ouderen'

De nul is verkeerd gegeven. Men vergeet dat je met enquetes op internet een sample bias krijgt omdat je niet alle mensen bereikt, in het bijzonder de groepen waarom het gaat. De resultaten zijn daardoor niet representatief. Degene die (overigens zonder verwijzing) een cijfer noemt dat gebaseerd op internationaal onderzoek onder internetgebruikers krijgt ten onrechte een +1.

• Aldy
Zaniken, zoals jij het noemt :) , over moderaties levert een punt aftrek op. Bij je tweede voorbeeld zie ik dit niet, maar de reactie is aangepast en waarschijnlijk stond dat er wel voor de aanpassing.

Even een aanpassing over je tweede voorbeeld: Staat er nog steeds, daar begint de reactie zelfs mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Aldy op 04-03-2025 11:49 ]

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

De moderaties bij download: Godot Engine 4.4 zijn denk ik te veel ingegeven door emotie. En ik bedoel niet alleen moderaties op mijn reacties. Die van @i-chat zijn gewoon goed maar krijgen vaak een -1?

[ Voor 25% gewijzigd door ocf81 op 04-03-2025 15:41 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:21

Dazzler2120

FP ProMod
ocf81 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 15:24:
De moderaties bij download: Godot Engine 4.4 zijn denk ik te veel ingegeven door emotie. En ik bedoel niet alleen moderaties op mijn reacties. Die van @i-chat zijn gewoon goed maar krijgen vaak een -1?
Kan je concrete voorbeelden plaatsen? Als ik door dat topic heen ga kom ik niet direct hele gekke eindscores tegen.

PS4 PSN: Dazzler2120

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Dazzler2120 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:25:
[...]

Kan je concrete voorbeelden plaatsen? Als ik door dat topic heen ga kom ik niet direct hele gekke eindscores tegen.
i-chat in 'Godot Engine 4.4' en i-chat in 'Godot Engine 4.4' zijn gewoon on-topic binnen die draad en er wordt ook niks verkeerds gedaan.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• TV_NERD
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 03-11 07:29
TV_NERD in 'F1 TV Premium-jaarabo met 4k kost 143 euro in Nederland en 100 euro in België'

Dat ik daar een 0 op krijg, in principe dikke prima want het is wel erg offtopic. Maar moet de reactie daar onder van jimzz dan een +1 krijgen, dat lijkt me ook weer niet correct.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

jimzz in 'F1 TV Premium-jaarabo met 4k kost 143 euro in Nederland en 100 euro in België' bedoel je?

Dat is imho idd geen +1, maar ook gewoon een 0.

Virussen? Scan ze hier!

• NEO256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11 15:01
Onder dit nieuwsbericht staan best wel een aantal -1 gemodereerde reacties die niet kwetsend zijn of negatief.
En best een aantal die 0 zijn die wel relevant zijn.

nieuws: TSMC investeert nog eens 100 miljard dollar in Amerikaanse chipfabrieken

Zal ik elk reactie los vermelden met in mijn inzicht de juiste moderatie?

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2. Als mening prima, maar dat is geen reden om te plussen. De argumenten zijn daarbij niet heel bijzonder, daar is vaker discussie over geweest.

ErikT738 in 'Tweede Kamer wil leeftijdsgrens van vijftien jaar voor sociale media'

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:52

slaay

Natuurbeleven.com

nexhil in 'F1 TV Premium-jaarabo met 4k kost 143 euro in Nederland en 100 euro in België'

Dit is bewust oproepen tot mogelijkheden met betrekking tot het omzeilen van restricties gesteld door F1TV aan land en bijbehorende abonnementsprijs.

De vele reacties daaronder gaan allemaal daarop in met tips hoe dat te doen. Lijkt me allemaal niet wenselijk en dus zeker geen +1 moet hebben.

Dich bis echt unne foëzen haas

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:04

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Heb je die pagina recent vernieuwd? Ik heb daar een paar uur geleden een flink aantal reacties opgeruimd.

Verder, KucingT in 'ING Bankieren-app heeft zes miljoen gebruikers, grootste stijging onder ouderen' vind ik niet echt een +2 waard.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:57

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• arjax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05:29
commentaar op moderatie (zn 2e comment)

Daarnaast is zijn bron niet per se onjuist, maar wel incompleet waardoor er een verkeerd beeld kan ontstaan,
Ik heb zelf een bron aangeleverd die zijn claim en bron tegenspreekt.

heb persoonlijk beide comments met 0 gescoord, leek mij het meest eerlijk

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:57
arjax schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 04:24:
[...]

commentaar op moderatie (zn 2e comment)

Daarnaast is zijn bron niet per se onjuist, maar wel incompleet waardoor er een verkeerd beeld kan ontstaan,
Ik heb zelf een bron aangeleverd die zijn claim en bron tegenspreekt.

heb persoonlijk beide comments met 0 gescoord, leek mij het meest eerlijk
Zijn bron is tweakers zelf :+ . Klopt dat er inderdaad een zin is toegevoegd over hoe er gemodereerd is, echter in dit geval heb ik het gelezen als aanleiding voor de edit met daarin dus de desbetreffende review van tweakers zelf. Zou er alleen staan "edit: jeetje wat een domme negatieve moderaties" dan zo zou ik hem op +0 zetten.

Of tweakers inhoudelijk goed test vind ik niet relevant voor de beoordeling, dan ga je weer mening modden.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• TV_NERD
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 03-11 07:29
TV_NERD in 'Avowed - Plezier boven geloofwaardigheid'

Volgens mij zijn mijn 2 reacties net zo on/offtopic als de reactie waar ik op reageer en de reacties op mij. Ik snap het verschil in moderatie dus niet.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
TV_NERD schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:08:
TV_NERD in 'Avowed - Plezier boven geloofwaardigheid'

Volgens mij zijn mijn 2 reacties net zo on/offtopic als de reactie waar ik op reageer en de reacties op mij. Ik snap het verschil in moderatie dus niet.
Ik ook niet, wmb gewoon ontopic. Zijn nog wel wat extra moderaties nodig.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Geen 0 want past prima bij de andere reacties die wel een +1 krijgen.

CAPSLOCK2000 in 'ING Bankieren-app heeft zes miljoen gebruikers, grootste stijging onder ouderen'

Van de twintig posts over de ING-scanner is alleen die van mij met een 0 beoordeeld. 6x0 nog wel. Dat klopt niet.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:21

Dazzler2120

FP ProMod
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:17:
Geen 0 want past prima bij de andere reacties die wel een +1 krijgen.

CAPSLOCK2000 in 'ING Bankieren-app heeft zes miljoen gebruikers, grootste stijging onder ouderen'

Van de twintig posts over de ING-scanner is alleen die van mij met een 0 beoordeeld. 6x0 nog wel. Dat klopt niet.
Hij staat nu op +1, je post komt echter over alsof je de persoon waar je op reageert probeert tegen te spreken, terwijl je feitelijk hetzelfde zegt. Óf de telefoon is actief, óf de scanner is actief.
Als de beoordelaars interpreteren dat je de eerste persoon tegen spreekt, dan zou je comment feitelijk incorrect zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Dazzler2120 op 05-03-2025 14:29 ]

PS4 PSN: Dazzler2120

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Dazzler2120 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:29:

Hij staat nu op +1, je post komt echter over alsof je de persoon waar je op reageert probeert tegen te spreken, terwijl je feitelijk hetzelfde zegt. Óf de telefoon is actief, óf de scanner is actief.
Als de beoordelaars interpreteren dat je de eerste persoon tegen spreekt, dan zou je comment feitelijk incorrect zijn.
Ik heb het over de omgekeerde route.
Hij(?) heeft het over het deactiveren van de scanner, ik over het (her)activeren.

• AerodynamiX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-10 14:36
Waarom is mijn reactie met een -1 beoordeeld?

AerodynamiX in 'Apple brengt MacBook Air met M4-chip uit voor 1200 euro'

Het is mijn ogen prima kritiek, maar wellicht zie ik het helemaal verkeerd :).

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
AerodynamiX schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:17:
Waarom is mijn reactie met een -1 beoordeeld?

AerodynamiX in 'Apple brengt MacBook Air met M4-chip uit voor 1200 euro'

Het is mijn ogen prima kritiek, maar wellicht zie ik het helemaal verkeerd :).
Dat zie je niet verkeerd, gewoon een prima reactie inderdaad. Staat nu op +1 :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Graviton12 in 'Rechter wijst verzoek van Elon Musk af om OpenAI tijdelijk non-profit te houden'

Ik snap het als je iemand niet mag, dan is het in die berichten over die personen leuk om er op te bashen in de reacties. Maar hoe is dat vervolgens informatief (+2)?

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 05-03-2025 20:08 ]

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:24

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Als je het met de admin in kwestie niet eens bent, dan kan je gewoon met diegene in gesprek gaan. In een ongerelateerd topic je beklag komen doen wordt niet op prijs gesteld.

[ Voor 89% gewijzigd door RoD op 05-03-2025 21:00 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik vind "bij mensen die niet zo slim zijn" niet erg vriendelijk, ondanks dat het niet per se aan iemand is gericht. Er zit verder ook niets in die reactie dat de score omhoog krikt.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
CH4OS schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 20:05:
Graviton12 in 'Rechter wijst verzoek van Elon Musk af om OpenAI tijdelijk non-profit te houden'

Ik snap het als je iemand niet mag, dan is het in die berichten over die personen leuk om er op te bashen in de reacties. Maar hoe is dat vervolgens informatief (+2)?
Ik heb hem net het laatste duwtje gegeven richting de -1.

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
*knip* de modbreak was duidelijk. Aanwijzingen van de crew zijn niet optioneel.

[ Voor 89% gewijzigd door RoD op 05-03-2025 21:31 ]

• memphis

memphis

RoD schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 21:01:
[...]

Ik vind "bij mensen die niet zo slim zijn" niet erg vriendelijk, ondanks dat het niet per se aan iemand is gericht. Er zit verder ook niets in die reactie dat de score omhoog krikt.
Ik schrijf niet dat die mensen dom zijn. De persoon waarop ik reageerde doet bij mij overkomen dat wat hij verkondigd voor iedereen normale wetenschap is en dat een abbo een soort van vreemde of zelfs een verkeerde keuze is. En nogmaals, dat is het voor veel mensen duidelijk niet.
Ik merk vaker dat tweakers niet vanuit het oogpunt van een computer analfabeet kunnen kijken en snel dingen verkeerd lezen. Als iemand over adblockers praat kan dat voor veel mensen (en ik ken ze) al veel te hoog gegrepen materie zijn.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
memphis schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 22:17:
[...]

Ik schrijf niet dat die mensen dom zijn. De persoon waarop ik reageerde doet bij mij overkomen dat wat hij verkondigd voor iedereen normale wetenschap is en dat een abbo een soort van vreemde of zelfs een verkeerde keuze is. En nogmaals, dat is het voor veel mensen duidelijk niet.
Ik merk vaker dat tweakers niet vanuit het oogpunt van een computer analfabeet kunnen kijken en snel dingen verkeerd lezen. Als iemand over adblockers praat kan dat voor veel mensen (en ik ken ze) al veel te hoog gegrepen materie zijn.
Als je het nou zo brengt, dan komt het heus niet op -1 ;)

• memphis

memphis

RoD schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 22:29:
[...]

Als je het nou zo brengt, dan komt het heus niet op -1 ;)
Als mensen eens beter modereren zou een topic als dit ook geen 700 pagina's bevatten ;)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

memphis schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 22:42:
[...]

Als mensen eens beter modereren zou een topic als dit ook geen 700 pagina's bevatten ;)
Is relatief, bij mij is het maar 175. Ik heb dan wel 100 reacties per pagina. ;)

• Aldy
memphis schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 22:42:
[...]

Dat dit topic zo groot is, ligt er niet alleen aan dat mensen verkeerd modereren, maar ook dat mensen vinden dat ze verkeerd gemodereerd worden.
Om jouw reactie te nemen: je refereert aan de intelligentie van mensen, terwijl je ook had kunnen schrijven dat niet iedereen geïnteresseerd is in de techniek achter automatisering.
Soms draait het om nuances.

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-11 21:57

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

• Herman

Herman

FP ProMod
Deze reactie vind ik (bedoeld of onbeldoeld) best wel een bash naar de redactie:
- mastair in 'Tweakers zoekt een nieuwsredacteur'

Deze mag w.m.b. wel naar -1

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Aldy
Herman schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:17:
Deze reactie vind ik (bedoeld of onbeldoeld) best wel een bash naar de redactie:

Een -1 vind ik best overdreven. Een klein beetje humor is toch wel toegestaan? Ik vind het in ieder geval geen bash naar de redactie.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik vond het interessant om te lezen en een aardige toevoeging bij het onderwerp.
Dit soort reacties vind ik meer waard dan de meeste andere reacties bij die post die een +1 krijgen.

Het zijn posts reacties mensen met duidelijke meningen die ze enigszins onderbouwen op grond van eigen ervaring. Dat mag wat gewaardeerd worden. Ze zijn niet origineel of bijzonder of stevig genoeg voor een +3.

Ik vind +2 dus niet onjuist maar een verdedigbare moderatie.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Herman schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:17:

Dat zie ik niet. Er zitten wat kleine prikjes in de richting van AI in, maar toch niet richting Tweakers zelf?

• Herman

Herman

FP ProMod
Aldy schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:21:
[...]

Een -1 vind ik best overdreven. Een klein beetje humor is toch wel toegestaan? Ik vind het in ieder geval geen bash naar de redactie.
Dat kan :) In modereren zit sowieso een subjectieve beoordeling waardoor er meerdere moderaties van een reactie mogelijk zijn.

Het is wel zo dat AI-gegenereerde teksten in het verleden vrijwel altijd als ongewenst zijn beoordeeld. Komt bij dat de redactie best vaak wordt verweten dat nieuwsitems worden gegenereerd door AI / ChatGPT. Ik denk niet dat zij dit als 'grappig' zullen ervaren. Daarom m.i. een bash een daarom een -1

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Aldy
Volgens mij is deze -1 niet terecht, aangezien er meer mensen op de redactie hebben gereageerd en zelfs een +1 gekregen hebben:
Recursio in 'KNMI kon door gevolgen stroomuitval seismologische metingen niet goed weergeven'
En de kop aanpassen als je toch bezig bent met de tekst aan te passen, lijkt mij misschien off-topic, maar geen -1.

• Aldy
Dit lijkt mij geen +2, open deuren intrappen en daarop meningmodden:

Groningerkoek in 'Rechter wijst verzoek van Elon Musk af om OpenAI tijdelijk non-profit te houden'

• MPIU8686
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 30-10 06:30

MPIU8686

.. βΙϵssϵδ by κhαos ..

rιsιng froϻ oμr fαctoriϵs ... Ψϵ ϻμsτ αll ηoω pαrtαke ιn the Τϵchπology οϝ Ρϵαcϵ ... ϻαrchιng forωαrd ιηto oμr fμtμre

• Bor

Bor

Topicstarter
Herman schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:32:
[...]
Het is wel zo dat AI-gegenereerde teksten in het verleden vrijwel altijd als ongewenst zijn beoordeeld. Komt bij dat de redactie best vaak wordt verweten dat nieuwsitems worden gegenereerd door AI / ChatGPT. Ik denk niet dat zij dit als 'grappig' zullen ervaren. Daarom m.i. een bash een daarom een -1
Ik ga met je mee in dit geval om bovenstaande redenen.

• Herman

Herman

FP ProMod
.

[ Voor 100% gewijzigd door Herman op 06-03-2025 17:46 . Reden: Nvm. ]

• MPIU8686
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 30-10 06:30

MPIU8686

.. βΙϵssϵδ by κhαos ..

Waar doel je op ?
Welk bewijs ?

Staat gewoon duidelijk in de tekst van het artikel. Ze willen hun geld terug op deze manier.

Waarom dan als -1 modereren ?

-1 voor : Flamebaits, trolls, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en andere reacties die in strijd zijn met onze algemene voorwaarden of huisregels

rιsιng froϻ oμr fαctoriϵs ... Ψϵ ϻμsτ αll ηoω pαrtαke ιn the Τϵchπology οϝ Ρϵαcϵ ... ϻαrchιng forωαrd ιηto oμr fμtμre

• Herman

Herman

FP ProMod
MPIU8686 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:59:
[...]

Waar doel je op ?
Welk bewijs ?

Staat gewoon duidelijk in de tekst van het artikel. Ze willen hun geld terug op deze manier.

Waarom dan als -1 modereren ?

-1 voor : Flamebaits, trolls, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en andere reacties die in strijd zijn met onze algemene voorwaarden of huisregels
Ik had mijn reactie leeggehaald omdat ik zag dat ik je niet (volledig) had beantwoord :)

De reactie van emansom staat m.i. terecht op -1 gemodereerd. Zonder argumenten of bewijs wordt gesteld dat de rechter corrupt is.

Jouw reactie is niet de best beargumenteerde reactie ooit ;) maar m.i. inderdaad niet ongewenst. Deze heb ik een 0-moderatie gegeven :)

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Aldy schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:21:
[...]

Ik vind het ook niet per se een bash naar de redactie. Het is maar wat je er in wil lezen. Ik vind het een onschuldig grapje.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
[...]

Dat kan :) In modereren zit sowieso een subjectieve beoordeling waardoor er meerdere moderaties van een reactie mogelijk zijn.

We willen dat je je reacties zelf schrijft omdat Tweakers bedoeld is voor communicatie tussen mensen en niet tussen machines. In dit geval is de AI tekst onderdeel van het punt cq de grap die wordt gemaakt en daarmee valt dit imo niet onder het AI beleid.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:25:
[...]

Ik vond het interessant om te lezen en een aardige toevoeging bij het onderwerp.
Dit soort reacties vind ik meer waard dan de meeste andere reacties bij die post die een +1 krijgen.

Het zijn posts reacties mensen met duidelijke meningen die ze enigszins onderbouwen op grond van eigen ervaring. Dat mag wat gewaardeerd worden. Ze zijn niet origineel of bijzonder of stevig genoeg voor een +3.

Ik vind +2 dus niet onjuist maar een verdedigbare moderatie.
Ik vind die eerste reactie wel wat te simpel voor een +2. Voor de andere twee reacties ga ik met je mee.

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-11 09:41
[...]

Deze reactie lijkt me duidelijk niet door AI geschreven, maar juist de spot te drijven met AI. Ik vond het best een geslaagde grap, die van mij +1 krijgt.

• Aldy
thomas_n schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 19:08:
[...]

Deze reactie lijkt me duidelijk niet door AI geschreven, maar juist de spot te drijven met AI. Ik vond het best een geslaagde grap, die van mij +1 krijgt.
Ik heb hem gevraagd of dit een sneer naar de redactie van Tweakers was of dat het grappig bedoeld was.
Dit is zijn reactie en ik vond het wel een geslaagde grap:
mastair in 'Tweakers zoekt een nieuwsredacteur'

Edit: Nu jullie weten dat het geen bash richting redactie is, wil ik weten wat er aan die onterechte -1 gedaan wordt?

[ Voor 10% gewijzigd door Aldy op 06-03-2025 22:24 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:42:
[...]Ik ga met je mee in dit geval om bovenstaande redenen.
Een reactie als negatief opvatten terwijl we het ook neutraal of positief kunnen lezen lijkt me al niet de bedoeling. Dat komt neer op meningmodden. Er staat niets in de reactie wat overduidelijk slechts negatief of ongewenste bedoelingen heeft. En de aanname een reactie suggestief maar als tekst van een AI opvatten of in suggestief gaan vullen dat een ander / redactie niet leuk zou vinden lijkt me net zo min de bedoeling bij modereren. Als een reactie niet duidelijk negatieve bedoelingen heeft horen we die er niet bij te gaan verzinnen. Er is al vaker discussie geweest het beoordelen positief te willen houden. Dit soort negatief en suggestief modden gaat daar nmm lijnrecht tegenin. En helaas niet voor het eerst als het om een gevoellig onderwerp gaat.
Pagina: 1 ... 175 ... 200 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2