Ik vind het geen kleine onduidelijkheid maar een belangrijk punt. Een datalek is een AVG term. Die term is niet grijs of ter eigen interpretatie. De info die daar staat klopt zoals ik in mijn reactie heb aangegeven in mijn ogen niet. Ik vind het ook een zeker risico om aan te geven c.q. te insinueren dat je door te betalen zo kunnen ontsnappen aan een datalek. Dit is pertinent onwaar.
Het gebeurt te vaak dat je een hele post afkeurt door een enkel zinnetje in isolatie te nemen en daar over te struikelen.
Ik heb de gehele reactie gewogen. De post bevat in mijn ogen onjuiste informatie (en in mijn ogen geen kleinigheid maar een belangrijk punt). De wet- en regelgeving die over datalekken gaat is hier hier niet zo onduidelijk. Voor iemand die de "beveiliging en antivirus" en "ransomware" karma badges draagt zie ik hier een te belangrijk punt de plank misslaan. Ik heb een punt aftrek gegeven en de rest van de post ook meegewogen. Dat brengt mij op een netto score 0. Zou de rest interessanter (+2 materiaal of hoger) zijn geweest dan kwam je netto hoger uit.
Je reageert niet op het hoofdondwerp van mijn post maar schrijft wel een lang verhaal om mijn "ongelijk" aan te tonen.
Ik heb gereageerd om een onjuistheid recht te zetten, exact zoals in onze moderatie FAQ wordt aangegeven.
Op deze manier is in iedere post wel iets te vinden om een punt atrek te geven als de moderator dat wil. Dat is ook een vorm van meningmodden.
Dit heeft helemaal niets met meningmodden te maken.
Het is misschien in lijn met de letter van de richtlijnen, maar niet met de geest.
Zeker wel

We hebben nota bene een heel stuk over onjuiste informatie opgenomen juist om te voorkomen dat onjuiste informatie direct voor een -1 zorgt of dat onjuiste informatie alleen op deze manier wordt afgestraft met een rood cijfer zonder extra duiding te geven.
De vraag is dan vooral hoe belangrijk je het punt vindt waar de informatie niet klopt. Ik vind dat een belangrijk punt maar dat kan voor iemand anders op een andere manier wegen. Volgens mij heb je een prima score met wisselend +1 en 0 van meerdere gebruikers. Het moderatiesysteem lijkt hier prima zijn werk te doen
[
Voor 15% gewijzigd door
Bor op 18-02-2025 17:31
]