Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 174 ... 200 Laatste
Acties:

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:54

kodak

FP ProMod
Dit naar offtopic irrelevant modden van een inhoudelijke discussie lijkt me niet de bedoeling. Dit soort inhoudelijke opmerkingen en vragen hoort niet op mening een lagere moderatie te krijgen.

kodak in 'Gerucht: Apple denkt na over advertenties in Kaarten-app'

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:43

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

CH4OS schreef op maandag 17 februari 2025 @ 13:36:
BlacKstaR- in 'Bouwbedrijf Heijmans bouwt datacenter in Noord-Holland, houdt locatie geheim'

Ik zie niet hoe deze reactie, op deze manier, ook maar iets van relevantie heeft. Volgens mij hoort dit bericht gewoon op 0, zeker op deze manier.
Is gewoon relevant als antwoord op de vraag waarom ze het niet geheim houden in:
UTMachine in 'Bouwbedrijf Heijmans bouwt datacenter in Noord-Holland, houdt locatie geheim'

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Gewoon relevant, on-topic en correct.

CAPSLOCK2000 in 'Digital Trust Center meldt afname van ransomware-incidenten in Nederland'

[ Voor 44% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 18-02-2025 01:28 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Volgens mij is dit niet correct?
In ieder geval
Bedrijven betalen losgeld om een datalek te voorkomen
is onjuist zoals ik ook in mijn reactie heb aangegeven. Bedrijven betalen doorgaans om data terug te krijgen of om verdere verspreiding tegen te gaan. Het datalek heeft dan al plaatsgevonden.

[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 18-02-2025 08:39 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:31

Dazzler2120

FP ProMod
Bor schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:38:
[...]

In ieder geval
[...]
is onjuist zoals ik ook in mijn reactie heb aangegeven. Bedrijven betalen doorgaans om data terug te krijgen of om verdere verspreiding tegen te gaan. Het datalek heeft dan al plaatsgevonden.
Mwa ik vind een 0 wel wat te streng beoordeeld, zeker met
Bedrijven betalen losgeld om een datalek te voorkomen, ook al is het dan strict genomen al te laat.
er achter.

Ik denk dat een +1 van Capslock prima is, en ook in lijn staat met de +2 op jouw reactie eronder die e.e.a. beter / verder verduidelijkt.

PS4 PSN: Dazzler2120

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Dazzler2120 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:04:
[...]

Mwa ik vind een 0 wel wat te streng beoordeeld, zeker met

[...]

er achter.
Dat kan. Ik mijn ogen is de post onjuist, zeker wanneer je kijkt naar wat er allemaal in het kader van de AVG onder een datalek valt. "Betalen om een datalek te voorkomen" is wat mij betreft een klok en klepel. Een +2 voor mijn eigen reactie vind ik dan weer aan de hoge kant.

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:25

Herman

FP ProMod
Bor schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:19:
[...]

Dat kan. Ik mijn ogen is de post onjuist, zeker wanneer je kijkt naar wat er allemaal in het kader van de AVG onder een datalek valt. "Betalen om een datalek te voorkomen" is wat mij betreft een klok en klepel. Een +2 voor mijn eigen reactie vind ik dan weer aan de hoge kant.
Als een onderdeel van een reactie onjuist is, of wellicht wat ongelukkig geformuleerd, dan maakt dat de hele reactie nog niet onjuist of irrelevant ;) Ik denk dat je een reactie als geheel moet zien en dan vind ik een 0-moderatie voor die reactie wel erg streng :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Herman schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:03:
[...]

Als een onderdeel van een reactie onjuist is, of wellicht wat ongelukkig geformuleerd, dan maakt dat de hele reactie nog niet onjuist of irrelevant ;) Ik denk dat je een reactie als geheel moet zien en dan vind ik een 0-moderatie voor die reactie wel erg streng :)
Ik heb de reactie in zijn geheel beoordeeld. Ik geef een punt aftrek voor de onjuiste informatie en dat lijkt mij in lijn met de moderatie FAQ rond onjuiste informatie. De reactie zou hoger uit kunnen komen wanneer de rest interessanter dan de +1 zou zijn.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik vind het een typisch voorbeeld van hoe de moderatie uit balans is. Een kleine onduidelijkheid wordt behandeld als grote fout die zwaarder telt dan de rest van de post.

Het hele punt dat het datalek al geweest is maak ik zelf. Het staat notabene is het citaat "ook al is het dan strict genomen al te laat." Erger nog, het is niet relevant voor de discussie over onderzoek doen op de data van de AP. Dit draagt niet bij aan de discussie maar haalt die juist onderuit.

Nergens zeg ik dat dit de enige reden is om te betalen of dat het werkt, en het doet er voor de inhoud van de post ook niet toe, daar gaat het niet over. Het gebeurt te vaak dat je een hele post afkeurt door een enkel zinnetje in isolatie te nemen en daar over te struikelen. Je reageert niet op het hoofdondwerp van mijn post maar schrijft wel een lang verhaal om mijn "ongelijk" aan te tonen.

Op deze manier is in iedere post wel iets te vinden om een punt atrek te geven als de moderator dat wil. Dat is ook een vorm van meningmodden. Ik hoef geen hoge scores te krijgen voor mijn posts maar als ik te vaak de boodschap krijg dat mijn bijdrages ongewenst zijn dan verdwijnt de energie om nog bij te dragen.
Bor schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:08:
Ik geef een punt aftrek voor de onjuiste informatie en dat lijkt mij in lijn met de moderatie FAQ rond onjuiste informatie.
Het is misschien in lijn met de letter van de richtlijnen, maar niet met de geest.

[ Voor 9% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 18-02-2025 16:11 ]

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:07:
[...]

Ik vind het een typisch voorbeeld van hoe de moderatie uit balans is. Een kleine onduidelijkheid wordt behandeld als grote fout die zwaarder telt dan de rest van de post.
Ik vind het geen kleine onduidelijkheid maar een belangrijk punt. Een datalek is een AVG term. Die term is niet grijs of ter eigen interpretatie. De info die daar staat klopt zoals ik in mijn reactie heb aangegeven in mijn ogen niet. Ik vind het ook een zeker risico om aan te geven c.q. te insinueren dat je door te betalen zo kunnen ontsnappen aan een datalek. Dit is pertinent onwaar.
Het gebeurt te vaak dat je een hele post afkeurt door een enkel zinnetje in isolatie te nemen en daar over te struikelen.
Ik heb de gehele reactie gewogen. De post bevat in mijn ogen onjuiste informatie (en in mijn ogen geen kleinigheid maar een belangrijk punt). De wet- en regelgeving die over datalekken gaat is hier hier niet zo onduidelijk. Voor iemand die de "beveiliging en antivirus" en "ransomware" karma badges draagt zie ik hier een te belangrijk punt de plank misslaan. Ik heb een punt aftrek gegeven en de rest van de post ook meegewogen. Dat brengt mij op een netto score 0. Zou de rest interessanter (+2 materiaal of hoger) zijn geweest dan kwam je netto hoger uit.
Je reageert niet op het hoofdondwerp van mijn post maar schrijft wel een lang verhaal om mijn "ongelijk" aan te tonen.
Ik heb gereageerd om een onjuistheid recht te zetten, exact zoals in onze moderatie FAQ wordt aangegeven.
Op deze manier is in iedere post wel iets te vinden om een punt atrek te geven als de moderator dat wil. Dat is ook een vorm van meningmodden.
Dit heeft helemaal niets met meningmodden te maken.
Het is misschien in lijn met de letter van de richtlijnen, maar niet met de geest.
Zeker wel :) We hebben nota bene een heel stuk over onjuiste informatie opgenomen juist om te voorkomen dat onjuiste informatie direct voor een -1 zorgt of dat onjuiste informatie alleen op deze manier wordt afgestraft met een rood cijfer zonder extra duiding te geven.

De vraag is dan vooral hoe belangrijk je het punt vindt waar de informatie niet klopt. Ik vind dat een belangrijk punt maar dat kan voor iemand anders op een andere manier wegen. Volgens mij heb je een prima score met wisselend +1 en 0 van meerdere gebruikers. Het moderatiesysteem lijkt hier prima zijn werk te doen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 18-02-2025 17:31 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (20×). Het nieuws stelt welke weisen er zijn, waar deze simpele opsomming niet op in gaat. Het voldoet ook niet aan de gestelde eisen.
markjanssen in 'Medische data van honderden patiënten ontdekt op harddrives van rommelmarkt'

[ Voor 5% gewijzigd door kodak op 18-02-2025 17:33 ]

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
kodak schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 17:32:
Deze reactie lijkt me geen +2 (20×). Het nieuws stelt welke weisen er zijn, waar deze simpele opsomming niet op in gaat. Het voldoet ook niet aan de gestelde eisen.
markjanssen in 'Medische data van honderden patiënten ontdekt op harddrives van rommelmarkt'
Dat is inderdaad geen +2. De reactie erop schetst al een scenario waarin de opsomming onvoldoende is (en is imho eerder +2):

The Zep Man in 'Medische data van honderden patiënten ontdekt op harddrives van rommelmarkt'

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Bor schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 17:28:
Ik vind het geen kleine onduidelijkheid maar een belangrijk punt. Een datalek is een AVG term.
Het is niet van belang voor de kern van de post, het voorstel om de data van de AP te onderzoeken.
Ik vind het ook een zeker risico om aan te geven c.q. te insinueren dat je door te betalen zo kunnen ontsnappen aan een datalek. Dit is pertinent onwaar.
Dat insinueer ik helemaal niet, sterker nog, ik schrijf er bij dat het niet klopt.
Ik heb de gehele reactie gewogen. De post bevat in mijn ogen onjuiste informatie (en in mijn ogen geen kleinigheid maar een belangrijk punt). De wet- en regelgeving die over datalekken gaat is hier hier niet zo onduidelijk.
We gaan van "insinuatie" naar "onjuiste informatie". Niemand zal door mijn post op het verkeerde been worden gezet.
De vraag is dan vooral hoe belangrijk je het punt vindt waar de informatie niet klopt. Ik vind dat een belangrijk punt maar dat kan voor iemand anders op een andere manier wegen.
Dat is wat ik zeg, de balans is zoek. Op deze manier kun je in iedere post iets vinden om de post op af te keuren.
Volgens mij heb je een prima score met wisselend +1 en 0 van meerdere gebruikers.
Het moderatiesysteem lijkt hier prima zijn werk te doen :)
Pas nadat ik mijn post hier meld en dat moet ik veel te vaak doen. Als oude rot ken ik de weg, een hoop andere gebruikers zullen afhaken.

Laten we eens naar de scores kijken:

0 : 8x
+1: 34x

Aangezien jij op 6x modereert zijn er dus één of twee mensen het eens met de 0. Daar staat 34x een +1 tegenover. Ik voel me dus gesterkt in mijn mening dat mijn post prima is en het overdreven streng is om punten af te trekken. Natuurlijk is het normaal dat de meningen verschillen maar we hebben deze disucssie te vaak.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 18:04:
[...]
Pas nadat ik mijn post hier meld en dat moet ik veel te vaak doen. Als oude rot ken ik de weg, een hoop andere gebruikers zullen afhaken.
Dat kan. Ik was niet de eerste die een score heeft uitgedeeld en de score stond zowel voor als na mijn moderatie op een verdedigbare score :)
Laten we eens naar de scores kijken:

0 : 8x
+1: 34x

Aangezien jij op 6x modereert zijn er dus één of twee mensen het eens met de 0. Daar staat 34x een +1 tegenover. Ik voel me dus gesterkt in mijn mening dat mijn post prima is en het overdreven streng is om punten af te trekken. Natuurlijk is het normaal dat de meningen verschillen maar we hebben deze disucssie te vaak.
Tja, daar verschillen we dan van menig. Overdreven streng is een punt aftrek sowieso niet. Sterker nog, dat is gewoon in lijn met onze richtlijnen waar een ieder aan hoort te voldoen. De reactie bevat onjuiste info op een (imho) belangrijk punt en een gebied waar je zelfs 2 karma badges hebt. De reactie heeft hierdoor in mijn ogen last van een klok en klepel effect. Het aantal moderaties op een bepaalde score is niet altijd een goede weergave voor de best passende score. Daarbij zijn er ook anderen die een weging hebben van 6x of een andere hogere waarde dan de default. Het zegt weinig dat soort overzichtjes wanneer je hiermee alleen je eigen visie probeert te duiden. In dit geval zijn zowel de 0 als de +1 verdedigbaar. Alle andere scores niet imho. Zoals ik al aangaf; het moderatiesysteem heeft hier prima zijn werk gedaan. Van mismoderaties is geen sprake.
Niemand zal door mijn post op het verkeerde been worden gezet.
Dat is dan puur je eigen hoop / verwachting of mening. I beg to differ.
Natuurlijk is het normaal dat de meningen verschillen maar we hebben deze disucssie te vaak.
Ik ben het hier helemaal met je eens. Daar heb je zelf een behoorlijke hand in.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 18-02-2025 18:49 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 17:28:
[...] Een datalek is een AVG term.
[...]
Het is een term die we in de volksmond gebruiken. Het is dus op meerdere manieren op te vatten. Een willekeurig persoon kan eigen opvattingen hebben waar de term wel of niet voor staat. Een toezichthouder kan het strikt toepassen voor een wettelijke omschrijving. En dat eerste is waar de reactie om gaat.

Als tweakers kunnen we een voorkeur hebben hoe de term gebruikt 'moet' worden maar het modden gaat nmm om voorkomen dat dit soort eigen meningen eenzijdig maar belangrijker worden bevonden dan hoe de schrijver het kan bedoelen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
[...]

In ieder geval
[...]
Ik vind dit wel heel erg streng. Om dan de gehele reactie als irrelevant te beoordelen vanwege een definitiekwestie waar tevens nog wel wat nuancering in valt aan te brengen... Ik vind dan dat je de poster nodeloos aan het straffen bent.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
RoD schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:27:
[...]

Ik vind dit wel heel erg streng. Om dan de gehele reactie als irrelevant te beoordelen vanwege een definitiekwestie waar tevens nog wel wat nuancering in valt aan te brengen... Ik vind dan dat je de poster nodeloos aan het straffen bent.
Dat kan. Ik vind dat er van straffen geen sprake is maar wel van een onjuistheid die ik niet marginaal vind. Daar heb ik de moderatie FAQ naast gelegd en vervolgens een reactie met meer duiding geplaatst. Zoals gezegd; beide scores die hier voorbij komen zijn verdedigbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 18-02-2025 19:39 ]

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
kodak schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:12:
[...]

Het is een term die we in de volksmond gebruiken. Het is dus op meerdere manieren op te vatten. Een willekeurig persoon kan eigen opvattingen hebben waar de term wel of niet voor staat. Een toezichthouder kan het strikt toepassen voor een wettelijke omschrijving. En dat eerste is waar de reactie om gaat.
Allemaal leuk maar de reactie gaat zelfs in op het melden bij de AP. De onafhankelijke toezichthouder dus. Dan zijn er niet meerdere manieren om een datalek op te vatten anders dan de definitie die de AVG / GDRP er aan heeft toegekend.

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:59

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
artslart in 'Haven van Vlissingen krijgt accuproject van 1400 megawattuur' is gewoon een nette relevante reactie en daarmee zou het +1 moeten zijn. De reactie krijgt echter veelvuldig -1.

MornixRS in 'Haven van Vlissingen krijgt accuproject van 1400 megawattuur' is geen +2 maar gewoon max een +1.

[ Voor 46% gewijzigd door Bor op 18-02-2025 22:59 ]

• MacGyverNL
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
batjes in 'Haven van Vlissingen krijgt accuproject van 1400 megawattuur' is volgens mij geen -1. Heeft de moeite gedaan om de bewering met bronnen te staven en lijkt oprecht te geloven dat z'n interpretatie van die cijfers in de tweede bron klopt; lijkt me toch minstens een 0.

Ik weet redelijk zeker dat de interpretatie níet klopt, maar daar is wel wat secuur leeswerk voor nodig, dit lijkt geen bewuste verdraaiing van feiten, en daar lijkt me de discussie voor.

(batjes in 'Haven van Vlissingen krijgt accuproject van 1400 megawattuur' lijkt me dan wel helaas een -1 vanwege de opmerking over moderatie.)

Why do I have to click "OK" in an error message? It's *NOT* OK!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:25

Herman

FP ProMod
@MacGyverNL eens :)

Dit vind ik te mager voor +2 plus de toonzetting komt op mij wat onvriendelijk over:
- MSalters in 'Haven van Vlissingen krijgt accuproject van 1400 megawattuur'

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-11 22:18

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'Meta discrimineert op basis van geslacht, oordeelt mensenrechteninstituut NL'

Dat lijkt me geen +1 maar eerder -1 wegens trolls over "woke", "janken" naar mensen met een andere mening dan de poster.

Virussen? Scan ze hier!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reacties zijn informatief maar voldoen nmm niet aan relevantie. De draad en opmerkingen gaan over hoe de redactie beslissingen neemt er nieuws van te maken en in het artikel verantwoording neemt. Daar is het redactie-topic op GoT voor.

YannickSpinner in 'Heise: oplichters frauderen ook met harde schijven uit Seagate IronWolf-series'

YannickSpinner in 'Heise: oplichters frauderen ook met harde schijven uit Seagate IronWolf-series'

• jdh009

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

smartsys in 'Viaplay had in 2024 minder abonnees maar maakte wel winst'

Leuke mening, maar een +2 lijkt het me niet. Gewoon een +1?

Virussen? Scan ze hier!

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:56
Deze lijkt mij gewoon een +1, zeker omdat daar een redactionele uitleg op volgt met daarbovenop een eerste slachtoffer:
adje123 in 'Heise: oplichters frauderen ook met harde schijven uit Seagate IronWolf-series'

En deze lijkt mij een -1:
fuzzyIon in 'Heise: oplichters frauderen ook met harde schijven uit Seagate IronWolf-series'

De hele discussie over het artikel zelf hoort helemaal niet thuis op de FP.

[ Voor 9% gewijzigd door Aldy op 21-02-2025 17:23 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

calivaty in 'FTC begint onderzoek naar mogelijke 'censuur door techbedrijven''

Gezien de toon en de samenzweringstheorieën lijkt me dit geen +1?

Virussen? Scan ze hier!

• T-men
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-11 09:25
Deze post stelt een vraag die naar mijn idee totaal OT is. Zeker in het specifieke draadje waarin hij/zij regeert. Omdat het geïnterpreteerd kan worden alsof Musk met zijn X hier verdedigd wordt en daarmee de extreem-rechtse ideeën die daar te vinden zijn (=mijn interpretatie van de score) wordt deze reactie enorm naar bededen gemod. Een dikke -1 is het gevolg.

Maar wanneer je puur naar de post kijkt en daarbij de modregels hanteert, dan is het gewoon een OT vraag. Meer dan een +1 is het niet waard, dat klopt, maar die dikke -1 klopt óók niet.
Vreemd om die juist in een draadje over vrijheid van meningsuiting de mond te snoeren.

SCIxX - 21 februari 2025 22:00
SCIxX in 'FTC begint onderzoek naar mogelijke 'censuur door techbedrijven''

Edit:
N.a.v. de (terechte !) opmerking van @Aldy hieronder: Voor alle duidelijkheid: met 'OT' bedoelde ik 'on topic' !

[ Voor 9% gewijzigd door T-men op 22-02-2025 09:53 ]

• Aldy
T-men schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 09:22:
Deze post stelt een vraag die naar mijn idee totaal OT is. Zeker in het specifieke draadje waarin hij/zij regeert. Omdat het geïnterpreteerd kan worden alsof Musk met zijn X hier verdedigd wordt en daarmee de extreem-rechtse ideeën die daar te vinden zijn (=mijn interpretatie van de score) wordt deze reactie enorm naar bededen gemod. Een dikke -1 is het gevolg.

Maar wanneer je puur naar de post kijkt en daarbij de modregels hanteert, dan is het gewoon een OT vraag. Meer dan een +1 is het niet waard, dat klopt, maar die dikke -1 klopt óók niet.
Vreemd om die juist in een draadje over vrijheid van meningsuiting de mond te snoeren.

SCIxX - 21 februari 2025 22:00
Leuk dat je afkortingen gebruikt, vooral omdat On- en Offtopic beide met een "O" beginnen.

• T-men
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-11 09:25
Leuk dat je afkortingen gebruikt, vooral omdat On- en Offtopic beide met een "O" beginnen.
Daar heb je een punt.... :)
Voor alle duidelijkheid: met 'OT' bedoelde ik 'on topic' !

[ Voor 3% gewijzigd door T-men op 22-02-2025 09:48 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hoop geklaag over moderatie en trolls over "links", en dat krijgt dan +1 en zelfs +3 (!)? Meer dan een -1 zie ik er niet in hoor.

Zoijar in 'FTC begint onderzoek naar mogelijke 'censuur door techbedrijven''

Lijkt me ook geen +1.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 22-02-2025 11:10 ]

Virussen? Scan ze hier!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:52
MartineEekhof in 'Sommige RTX 5090-kaarten lijken minder ROP's te bevatten dan de bedoeling is'

Dit lijkt me hooguit een +1. En geen +2 (7x) of zelfs een +3 (3x).
Lijkt me een duidelijk geval van meningmodden.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

VonBraunschweig in 'FTC begint onderzoek naar mogelijke 'censuur door techbedrijven''

Reacties zonder inhoud maar alleen zeuren over moderatie, en dat krijgt dan +1, +2 en zelfs +3.

Schiet mij maar lek, verder dan een -1 kom ik in deze vorm echt niet

Rembert in 'FTC begint onderzoek naar mogelijke 'censuur door techbedrijven''

Idem.

Virussen? Scan ze hier!

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 11:09:

Hoop geklaag over moderatie en trolls over "links", en dat krijgt dan +1 en zelfs +3 (!)? Meer dan een -1 zie ik er niet in hoor.
Ik zie geen rare dingen erin. De user scheld niet en geeft gewoon zijn mening. Waar je het mee eens kan zijn of niet. Dat mag gewoon. Het bericht lijkt me een 0 waard. De 19 keer -1 lijkt me meer het onderzoeken waard.

[ Voor 1% gewijzigd door Uhuruburu op 22-02-2025 16:15 . Reden: tekstfoutje ]

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:43
Uhuruburu schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 16:14:
[...]

Ik zie geen rare dingen erin. De user scheld niet en geeft gewoon zijn mening. Waar je het mee eens kan zijn of niet. Dat mag gewoon. Het bericht lijkt me een 0 waard. De 19 keer -1 lijkt me meer het onderzoeken waard.
In het algemeen roepen dat je mede-Tweakers met een gekleurde bril naar de zaken kijken, met een ondertoon van "jullie gaan de verkeerde kant op allemaal", lijkt mij een duidelijke trol en dus terecht -1.

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Uhuruburu schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 16:14:
[...]

Gezien de overwegende politieke overtuiging links en anti-Musk is op Tweakers, is de objectiviteit ver te zoeken helaas.
De -1 is waarschijnlijk gegeven omdat de reactie vooral een klacht over moderatie en vermeende politieke bias is, zonder onderbouwing of basis voor een discussie. Kritiek op moderatie hoort eigenlijk in daarvoor bestemde topics en niet onder nieuwsartikelen. Daarnaast bevat de reactie een generalisatie over de gebruikersbasis van Tweakers, wat als ongefundeerd wordt gezien zonder enige vorm van bewijs. Het is het standaard "zij zijn rechts" of "zij zijn links" geneuzel zonder onderbouwing. Waarbij je kunt stellen dat Nederland gemiddeld centrumrechts is en dat de kans dat Tweakers echt links zou zijn (in mijn ogen) aardig laag is en niet overeenkomt met de werkelijkheid. Kritiek hebben op de uitspraken en het handelen van Musk maakt iemand niet automatisch 'links'; het is mogelijk om sceptisch te zijn over zijn beslissingen zonder een bepaalde politieke overtuiging te hebben.

Dit soort opmerkingen voegen tevens niets toe aan een gezonde discussie omdat ze alleen maar polariserend en generaliserend werken. Door een heel platform weg te zetten als "links" of "rechts" zonder bewijs of onderbouwing, wordt de discussie direct in een wij-zij-frame geduwd. Dit zorgt ervoor dat inhoudelijke argumenten en nuance verdwijnen, terwijl dat juist nodig is om een productieve discussie te voeren. Daarnaast leidt dit soort framing vaak tot cirkelredeneringen en moddergooien, in plaats van een inhoudelijk debat over het onderwerp zelf.
Door het frontpage moderatie systeem is Tweakers nu ook een echo-chamber aan het worden door al het tegengeluid te min-modden.
Dit is opnieuw een ongefundeerde claim die geen ruimte laat voor discussie. Als er echt een structureel probleem is met hoe tegengeluid wordt gemind, dan zou dat beter onderbouwd kunnen worden met voorbeelden of een inhoudelijke analyse, niet onder het nieuwsartikel maar op het forum. Zoals het nu staat, is het puur een klacht zonder enige bewijsvoering.

Een 0 zou nog enigszins verdedigbaar zijn als de reactie neutraler en constructiever was geformuleerd en zonder geklaag over de moderatie (als je heel erg je ogen dichtknijpt), maar vanwege de moderatiekritiek is een -1 eigenlijk het enige verdedigbare in mijn ogen.

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15:29
jdh009 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:22:

[...]

Dit is opnieuw een ongefundeerde claim die geen ruimte laat voor discussie. Als er echt een structureel probleem is met hoe tegengeluid wordt gemind, dan zou dat beter onderbouwd kunnen worden met voorbeelden of een inhoudelijke analyse, niet onder het nieuwsartikel maar op het forum. Zoals het nu staat, is het puur een klacht zonder enige bewijsvoering.
Buiten wat de score nou wel of niet moet zijn, maar dit meen je toch niet werkelijk serieus? Er zijn hier door de jaren heen talloze goed onderbouwde voorbeelden gegeven. Ik sta er een beetje perplex van dat je dit nog zo opschrijft. Je ziet toch ook met eigen ogen wel dat conservatieve Tweakers als paria’s gemind worden en na enige tijd maar vertrekken of hun mond houden. Dus zie je het echt niet of hou je jezelf graag voor het lapje om de bubbel in stand te houden?

• terradrone
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
*knip* Laat het voortaan gewoon bij het rapporteren van de reactie. Je hoeft hier niet nogmaals uitgebreid je beklag te doen.

[ Voor 89% gewijzigd door RoD op 23-02-2025 11:30 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'Jumbo is gestopt met mobieleprepaidkaarten, klanten wisten soms van niets'

Ik doe een nuttige toevoeging op het bericht waar ik op reageer, hoe is dat een 0, offtopic of irrelevant?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
CH4OS schreef op zondag 23 februari 2025 @ 11:25:
CH4OS in 'Jumbo is gestopt met mobieleprepaidkaarten, klanten wisten soms van niets'

Ik doe een nuttige toevoeging op het bericht waar ik op reageer, hoe is dat een 0, offtopic of irrelevant?
Lijkt mij ook niet. Gelukkig was dat maar een moderatie en die was dus makkelijk om te corrigeren.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:04

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Een Duitstalig citaat zonder enige duiding voegt niets toe aan de discussie. Hier hoort een uitgebreid betoog met duiding van het citaat bij, zonder dat is zo'n citaat inderdaad ongewenst.

[ Voor 7% gewijzigd door Dirk op 23-02-2025 14:14 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-11 21:30
slijkie in ''Apple Intelligence krijgt ondersteuning voor Google Gemini''

Wat is hier -1 of 0 aan?? Musk/X haters moeten echt eens de moderatie rechten ontnomen worden… man man man. Gewoon ontopic en heeft 100% met het item te maken.

• slijkie
wildhagen schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 11:09:

Zoijar in 'FTC begint onderzoek naar mogelijke 'censuur door techbedrijven''

Lijkt me ook geen +1.
Het leuke en bizar belachelijke is mijn reactie en die erboven. 100% identieke reactie, 1 feit over X en 1 feit over Bluesky, 3x raden hoe men de moderatie doet? Extreem voorspelbaar en ronduit triest, maar er is allang duidelijk hoe er hier een bubbel heerst.

• Aldy
Waarom moeten de mensen die het niet eens zijn met Musk of X de moderatierechten ontnomen worden?
Hetzelfde als waarom de mensen die voor Musk en X de moderatierechten ontnomen moet worden. Dat doen we toch ook niet.

• slijkie
Aldy schreef op zondag 23 februari 2025 @ 17:06:
[...]

Waarom moeten de mensen die het niet eens zijn met Musk of X de moderatierechten ontnomen worden?
Hetzelfde als waarom de mensen die voor Musk en X de moderatierechten ontnomen moet worden. Dat doen we toch ook niet.
Omdat die lui het hele moderatie-systeem verzieken, en prima, doe de andere kant ook maar, gaan we eens zien welk kamp de meeste rechten kwijt raakt, zullen we er een wedje op leggen?

Er wordt niet meer objectief gekeken naar moderaties, al jaren opper ik op een onafhankelijk AI systeem die het doet, krijg je nuttige discussies ipv een eentonige verrote sfeer.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
slijkie schreef op zondag 23 februari 2025 @ 17:09:
[...]

Omdat die lui het hele moderatie-systeem verzieken, en prima, doe de andere kant ook maar, gaan we eens zien welk kamp de meeste rechten kwijt raakt, zullen we er een wedje op leggen?
Daar kan ik wel iets over zeggen gezien. In beide kampen waar men het veelvuldig over "links!" "rechts!' heeft wordt er even slecht gemodereerd helaas. Men lijkt het in het algemeen moeilijk te vinden de politieke voorkeur buiten beschouwing te laten bij het modereren.

• jumbos7
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 06-11 18:17
Dat 2 van de 3 reacties waarop ik mede-tweakers informeerde n.a.v. hun post op irrelevant gezet zijn daar heb ik op zich vrede mee, maar mijn 3e reactie verschilt niet van de reacties die wel als relevant zijn gemodereerd en is mijn inziens dus wel ontopic. Ik hoor graag of men het daar mee eens is.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
jumbos7 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 17:19:
[...]

Dat 2 van de 3 reacties waarop ik mede-tweakers informeerde n.a.v. hun post op irrelevant gezet zijn daar heb ik op zich vrede mee, maar mijn 3e reactie verschilt niet van de reacties die wel als relevant zijn gemodereerd en is mijn inziens dus wel ontopic. Ik hoor graag of men het daar mee eens is.
Je staat inmiddels op +1 :)

• Aldy
slijkie schreef op zondag 23 februari 2025 @ 17:09:
[...]

Er wordt niet meer objectief gekeken naar moderaties, al jaren opper ik op een onafhankelijk AI systeem die het doet, krijg je nuttige discussies ipv een eentonige verrote sfeer.
Volgens mij heb je niet eens door wat je schrijft. Jij schrijft dat mensen die tegen Musk of X zijn hun moderatierechten moeten worden afgenomen, zonder de toevoeging dat het om de mensen gaat die verkeerd modereren.

• kodak

kodak

FP ProMod
Stellen eigen interesse in Grok3 te hebben gaat niet duidelijk om de beslissing van Apple. Simpel stellen zelf Gemini wel of niet te gaan gebruiken voegt ook niet veel toe. Niet heel vreemd dat het op irrelevant/offtopic staat.

• slijkie
kodak schreef op zondag 23 februari 2025 @ 18:15:
[...]

Stellen eigen interesse in Grok3 te hebben gaat niet duidelijk om de beslissing van Apple. Simpel stellen zelf Gemini wel of niet te gaan gebruiken voegt ook niet veel toe. Niet heel vreemd dat het op irrelevant/offtopic staat.
Uiteraard, van 90% van alle reacties gaan niet over ‘ik…’ of ‘ik gebruik…’, wat een onzin. Maargoed. Prima joh. Lekker kinderachtig doen.

• jdh009

jdh009

FP ProMod
slijkie schreef op zondag 23 februari 2025 @ 18:40:
[...]

Uiteraard, van 90% van alle reacties gaan niet over ‘ik…’ of ‘ik gebruik…’, wat een onzin. Maargoed. Prima joh. Lekker kinderachtig doen.
De reacties waar je op doelt, kun je altijd hier melden als je denkt dat er iets mis is met de moderatie.

• Rembert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10 20:35
Ik ben volkomen klaar met het moderatiesysteem hier op tweakers waarbij mensen hen onwelgevallige berichten wegmoderen en zodoende als bij(?)effect hebben dat de opinie van lezers een andere kant op wordt gedrukt. Zie mijn reactie aan eind van deze threat.
VonBraunschweig in 'FTC begint onderzoek naar mogelijke 'censuur door techbedrijven''

Ik ben geen nieuwkomer hier. Ik verkondig af en toe best controversiële meningen maar die openheid en mogelijkheid bestond hier. Dat is voorbij. Tweakers dreigt een zwartwit medium te worden zo. Tijd om mensen hun moderatiefeatures af te gaan nemen.

• Aldy
Rembert schreef op maandag 24 februari 2025 @ 19:22:
Ik ben volkomen klaar met het moderatiesysteem hier op tweakers waarbij mensen hen onwelgevallige berichten wegmoderen en zodoende als bij(?)effect hebben dat de opinie van lezers een andere kant op wordt gedrukt. Zie mijn reactie aan eind van deze threat.

Ik ben geen nieuwkomer hier. Ik verkondig af en toe best controversiële meningen maar die openheid en mogelijkheid bestond hier. Dat is voorbij. Tweakers dreigt een zwartwit medium te worden zo. Tijd om mensen hun moderatiefeatures af te gaan nemen.
Deze opmerking van jou:

"Tweakers.net, wat doen we daarmee? Laat ze vooral hun plusjes en minnetjes uitdelen, maar zouden we niet alles gewoon laten staan? Constant op iemands bericht moeten tikken om uit te vinden wat er gezegd wordt, omdat sommigen vinden dat andermans mening niet juist is, ongewenst zelfs en moet verdwijnen."

is toch voldoende om een -1 te geven. Zonder deze toevoeging had je recht van spreken gehad.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Aldy schreef op maandag 24 februari 2025 @ 19:47:
[...]

Deze opmerking van jou:

"Tweakers.net, wat doen we daarmee? Laat ze vooral hun plusjes en minnetjes uitdelen, maar zouden we niet alles gewoon laten staan? Constant op iemands bericht moeten tikken om uit te vinden wat er gezegd wordt, omdat sommigen vinden dat andermans mening niet juist is, ongewenst zelfs en moet verdwijnen."

is toch voldoende om een -1 te geven. Zonder deze toevoeging had je recht van spreken gehad.
Dat is een andere commenter dan OP, maargoed, die hele thread is gewoon zwaar off-topic. Moderatiesysteem vergelijken met censuur lijkt mij gewoon ongewenst.
Los daarvan wordt de term 'censuur' voor van alles en nog wat gebruikt wat geen censuur betreft. De term wordt vaak volledig verkeerd geïnterpreteerd.

• kodak

kodak

FP ProMod
Rembert schreef op maandag 24 februari 2025 @ 19:22:waarbij mensen hen onwelgevallige berichten wegmoderen en zodoende als bij(?)effect hebben dat de opinie van lezers een andere kant op wordt gedrukt.
Een -1 krijgen die je niet verwacht lijkt me niet prettig. Maar waarom is volgens jou je reactie die -1 staat dan een mismoderatie als je het vergelijkt met de modregels?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De moderatie op de FP is soms echt heel prachtig:

CH4OS in 'Specificaties en prijzen Google Pixel 9a verschijnen online' - Ik krijg een 0, maar meerderen die nota bene in een reactie op mij, hetzelfde zeggen als wat ik doe, krijgen een +1...

Caayn in 'Specificaties en prijzen Google Pixel 9a verschijnen online'
debroervanhenk in 'Specificaties en prijzen Google Pixel 9a verschijnen online'
NatteKrant in 'Specificaties en prijzen Google Pixel 9a verschijnen online'

8)7

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 25-02-2025 13:58 ]

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Dutchzilla in 'Signal dreigt met vertrek uit Zweden als nieuwe wet backdoor verplicht'

Dit lijkt me geen +3. Het is immers gedateerd, en levert ook geen bronnen.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Ik heb zo het vermoeden dat dit een AI-dump is, vooral omdat er diverse irrelevante zaken in staan, evenals de manier waarop de tekst begint, de opsomming is opgesteld, en de typische AI-conclusie die afwijkt van de andere reacties van de betreffende gebruiker.

[ Voor 23% gewijzigd door jdh009 op 25-02-2025 23:53 ]

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
jdh009 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 23:50:
[...]

Ik heb zo het vermoeden dat dit een AI-dump is, vooral omdat er diverse irrelevante zaken in staan, evenals de manier waarop de tekst begint, de opsomming is opgesteld, en de typische AI-conclusie die afwijkt van zijn andere reacties van de betreffende gebruiker.
OMG, dat kwam totaal niet in me op. Ik ben het met je eens.

https://decopy.ai/ai-detector/ is 81% zeker AI, 16% mixed, 11% human.

https://quillbot.com/ai-content-detector is 90% zeker AI, 10% human.

https://www.grammarly.com/ai-detector zegt 0% AI.

Maar die laatste zegt hetzelfde over

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
En dat was gemaakt met Mistral.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• MPIU8686
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 30-10 06:30

MPIU8686

.. βΙϵssϵδ by κhαos ..

rιsιng froϻ oμr fαctoriϵs ... Ψϵ ϻμsτ αll ηoω pαrtαke ιn the Τϵchπology οϝ Ρϵαcϵ ... ϻαrchιng forωαrd ιηto oμr fμtμre

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Jerie schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 00:04:
[...]

OMG, dat kwam totaal niet in me op. Ik ben het met je eens.

https://decopy.ai/ai-detector/ is 81% zeker AI, 16% mixed, 11% human.

https://quillbot.com/ai-content-detector is 90% zeker AI, 10% human.

https://www.grammarly.com/ai-detector zegt 0% AI.

Maar die laatste zegt hetzelfde over

***members only***
En dat was gemaakt met Mistral.
Ik zou uitkijken met die AI-detectietools en daar zeker geen harde conclusies uit halen. Ze kunnen namelijk onterecht aanslaan, zeker als je een bepaalde schrijfstijl hebt, waardoor je een verkeerde indruk krijgt van de herkomst van een tekst en een gebruiker verkeerd kan beschuldigen. Echt betrouwbaar zijn die namelijk niet. Het is en blijft lastig.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
De eerste reactie over de releasedate van de PS6 lijkt mij niet direct relevant. De tweede reactie staat op +1 en de laatste is niet gemodereerd (en daarmee hier niet te melden want geen moderatie is geen mismoderatie).

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (62x). De eerste allinea is tegenstrijdig en daar is ook in de discussie op gewezen. De tweede en derde allinea zijn meningen.
Dubbeldrank in 'Signal dreigt met vertrek uit Zweden als nieuwe wet backdoor verplicht'

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-10 20:07
Iemand is het niets eens met onze gesprek, 0 is het op z`n minst, maar -1 :F
GameNympho in 'Gemeente Hof van Twente vangt bot in hoger beroep cyberaanvalzaak'

@Bor @Dazzler2120 Ik ben met iemand erover in discussie/gesprek en wij beantwoorden elkaar, ik hoef verder niks te onderbouwen omdat jullie iets willen, de persoon en ik snappen het, maar ik kan wel melden als er iets door een mening gemod wordt en dan wordt het weer zo afgedaan, struisvogel technieken :F
Good luck met modden (y)

- knip -
- Flames verwijderd -

[ Voor 85% gewijzigd door Bor op 27-02-2025 08:51 ]

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Dat komt waarschijnlijk door je totaal niet onderbouwde opening:
Het klinkt hard, maar NL is een van de meest corrupte landen toch echt, wat een farce.
In de huidige vorm kan ik daar ook niet veel van maken.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Bor schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:39:
[...]

Dat komt waarschijnlijk door je totaal niet onderbouwde opening:

[...]

In de huidige vorm kan ik daar ook niet veel van maken.
Ook zonder die ene regel zou ik er niet meer dan een -1 van kunnen maken. Het hele relaas is zo ver off-topic dat het de hele discussie voorbij schiet en het totaal niet meer relevant is aan het artikel óf het discussieonderwerp.

• MPIU8686

MPIU8686

.. βΙϵssϵδ by κhαos ..

Waarom zou deze opeens een -1 geworden zijn ? .. zie ik nu net passeren door terug te kijken

MPIU8686 in 'Sommige RTX 5090-kaarten lijken minder ROP's te bevatten dan de bedoeling is'

rιsιng froϻ oμr fαctoriϵs ... Ψϵ ϻμsτ αll ηoω pαrtαke ιn the Τϵchπology οϝ Ρϵαcϵ ... ϻαrchιng forωαrd ιηto oμr fμtμre

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
GameNympho schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:20:
@Bor @Dazzler2120 Ik ben met iemand erover in discussie/gesprek en wij beantwoorden elkaar, ik hoef verder niks te onderbouwen omdat jullie iets willen, maar ik kan wel melden als er iets door een mening gemod wordt en dan wordt het weer zo afgedaan.
Good luck met modden (y)
Tja, in dat gesprek wordt wel ononderbouwde onzin geplaatst wat geen enkele relatie meer lijkt te hebben met het onderwerp van het nieuwsitem. Dat wordt gemodereerd met -1 wat in dit geval een passende score is. Ik kan er niet veel meer van maken helaas.

• TV_NERD
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 03-11 07:29
Hoi,

TV_NERD in 'Nvidia bevestigt: ook sommige RTX 5080-kaarten kampen met ontbrekende rop's'

Volgens mij is dit geen -1. Ik begrijp een 0, maar een -1 vind ik lastig.

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-11 17:02
TheVivaldi in 'Clicks brengt Keyboard-smartphonehoes uit voor Galaxy, Pixel en Razr-toestellen'

Zó informatief is mijn tweeregelige zinnetje nu ook weer niet. +1 lijkt me meer dan voldoende.

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Dit lijkt mij niet bepaald een +1:
Bertie-x in 'GeForce RTX 5070 Ti Round-up - Alvast getest, voor als de prijzen gedaald zijn'
Tweakers had de 50 series tot de grond toe moeten affakkelen maar nee hoor, een zak geld doet wonderen

[ Voor 29% gewijzigd door jdh009 op 27-02-2025 08:33 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (16× +2, 1x +3). Er staan een aantal beweringen die niet uit het nieuws blijken of zelf niet kloppen. Op meningen plussen is ook niet zomaar de bedoeling. Die zijn daarbij gedeeltelijk voorspellingen die niet uit het nieuws blijken realistisch te zijn.

CAPSLOCK2000 in 'Gemeente Amsterdam stopt pilot met Microsoft Copilot wegens privacyrisico's'

• Rembert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10 20:35
kodak schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:10:
[...]

Een -1 krijgen die je niet verwacht lijkt me niet prettig. Maar waarom is volgens jou je reactie die -1 staat dan een mismoderatie als je het vergelijkt met de modregels?
Ik zit 25 jaar op Tweakers, van een -1 lig ik niet wakker als die terecht is omdat ik iets schrijf dat off-topic is, onnodig lollig probeer te doen of gewoon de modregels overschrijd. Daar zijn de regels ook voor. De laatste keer dat ik keek, was het trouwens -30.

Waar ik wél moeite mee heb is als er een discussie gaande is en mensen de mond wordt gesnoerd door anderen die het niet met je EENS zijn. Dan heeft het niets meer met modregels te maken. Het is het monddood maken van anderen, het manipuleren van het gesprek door jouw onwelvallige berichten weg te modden, kortom censuur. Zorgwekkend is dat een leger mod-trollen hier op Tweakers prima huis lijkt te kunnen houden. En dát wil ik graag ter discussie stellen. Hoe pak je zo'n mod-trollen leger aan?

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
kodak schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:23:
Deze reactie lijkt me geen +2 (16× +2, 1x +3). Er staan een aantal beweringen die niet uit het nieuws blijken of zelf niet kloppen. Op meningen plussen is ook niet zomaar de bedoeling. Die zijn daarbij gedeeltelijk voorspellingen die niet uit het nieuws blijken realistisch te zijn.

CAPSLOCK2000 in 'Gemeente Amsterdam stopt pilot met Microsoft Copilot wegens privacyrisico's'
Ik ga met je mee. De reactie lijkt mede een aantal "mee eens" stemmen te krijgen. De reactie bevat echter ook halve waarheden en meningen gepresenteerd als feit die ook nog eens onjuist zijn (bv "DPIA is er vooral voor bestuurders die niet verantwoordelijk gehouden willen worden als er problemen ontstaan."). Ik kom netto uit op een +1 wanneer ik de goede delen meeweeg.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Daar heeft een collega actie ondernomen inmiddels zo te zien.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

TheAncientDovah in 'Nvidia: AI-modellen hebben tot 100x meer rekenkracht nodig voor redeneren'

Is een +2 niet wat overdreven? Laet staan de vele +3s?

Meer dan een +1 lijkt het me niet?

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 27-02-2025 22:11 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Meer dan een +1 zie ik hier ook niet in. Naar de +3's ga ik sowieso kijken. De (semi) nieuwswaarde klacht kan voor een punt aftrek zorgen afhankelijk van hoe streng je bent.

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:52
adje123 in 'Instagram maakt mogelijk van Reels aparte app'

Lijkt me geen 0, toch? Een prima +1 reactie in mijn optiek.

William_H in 'Mozilla Firefox krijgt gebruiksvoorwaarden'
CAPSLOCK2000 in 'Mozilla Firefox krijgt gebruiksvoorwaarden'
Mars4i in 'Mozilla Firefox krijgt gebruiksvoorwaarden'

Deze alleen lijken mij geen +2, maar een +1.

grizzler in 'Mozilla Firefox krijgt gebruiksvoorwaarden'

En deze mag dan wel onjuist zijn, maar volgens mij niet ongewenst. Hooguit een 0?

[ Voor 79% gewijzigd door JelleDJs op 28-02-2025 07:34 ]

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Ik twijfel. Het is een weinig toevoegende reactie.
Een +1 lijkt mij inderdaad voldoende.
grizzler in 'Mozilla Firefox krijgt gebruiksvoorwaarden'

En deze mag dan wel onjuist zijn, maar volgens mij niet ongewenst. Hooguit een 0?
Onjuist is inderdaad een 0 en geen -1.

• kodak

kodak

FP ProMod
De reactie lijkt me geen +2 (50x +2, 9x +3). Het zijn meningen. Het gaat om nieuwswaarde. Het is een negatieve reactie dat het nieuws geen nieuwswaarde heeft. Het doet eenzijdig meerdere negatieve uitlatingen zonder inhoudelijk op de onderbouwing van het nieuws in te gaan.

• sircampalot
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-10 19:06
Lijkt mij hoogstens een 0
Draagt niets bij, enkel een politieke boodschap.

Stravincy in 'Amazon brengt later dit jaar nieuwe Alexa-hardware uit'

¯\_(ツ)_/¯

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

kodak schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:22:
[...]

De reactie lijkt me geen +2 (50x +2, 9x +3). Het zijn meningen. Het gaat om nieuwswaarde. Het is een negatieve reactie dat het nieuws geen nieuwswaarde heeft. Het doet eenzijdig meerdere negatieve uitlatingen zonder inhoudelijk op de onderbouwing van het nieuws in te gaan.
Klopt, sinds ik hem hier gisteren meldde zijn er heel veel +2's en (zelfs +3's) bij gekomen van meningmodders.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Die staat inmiddels op 0.

• MPIU8686

MPIU8686

.. βΙϵssϵδ by κhαos ..

Mijn reactie heeft lange tijd op +1 gestaan en is nu opeens naar 0 gemodereerd zie ik. Trouwens gewoon relevant (en dus +1 ) en in veel andere reacties die later zijn geplaatst mijn opmerking gewoon herhalen

MPIU8686 in 'Nvidia werkt aan vbiosupdate voor RTX-gpu's die soms zwart scherm of bsod tonen'.

• jdh009

jdh009

FP ProMod
wildhagen schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:24:
[...]

Klopt, sinds ik hem hier gisteren meldde zijn er heel veel +2's en (zelfs +3's) bij gekomen van meningmodders.
Ik heb zo'n gevoel dat de score gefixeerd moet worden, de huidige stand van de moderatie gaat het een lastige opgave maken om deze nog op een correcte score te krijgen.

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:14

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
MPIU8686 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 11:39:
Mijn reactie heeft lange tijd op +1 gestaan en is nu opeens naar 0 gemodereerd zie ik. Trouwens gewoon relevant (en dus +1 ) en in veel andere reacties die later zijn geplaatst mijn opmerking gewoon herhalen

MPIU8686 in 'Nvidia werkt aan vbiosupdate voor RTX-gpu's die soms zwart scherm of bsod tonen'.
Een 0-moderatie is een juiste moderatie omdat je off-topic gaat in de thread en daarmee de discussie in tweeën breekt. Het discussie onderwerp was dat NVidia de laatste tijd niet positief in het nieuws komt, waaronder met nieuws over smeltende connectoren. Jouw reactie kan ik daar niet aan relateren.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Pagina: 1 ... 174 ... 200 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2