Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 171 ... 209 Laatste
Acties:

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

JonKoops in 'Onderzoekers vinden ernstige fout in encryptie voor NAVO-radiocommunicatie'

Aangezien dit een behoorlijk grote aanname is die nergens op wordt gebaseerd vraag ik me af of dit niet eerder op 0 moet staan.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:33

HugoBoss1985

Xenotech

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-01 18:28

kodak

FP ProMod
Dit is geen offtopic of irrelevante reactie. Een mede-tweaker stelt een vraag, ik leg uit dat er zonder rapport al gevoeligheden zijn over bestaande grenzen en verlegde grenzen. En leg uit dat die gevoeligheden zelfs nationaal en via de wetgeving bestaan.

kodak in 'TU/e verwacht resultaten onderzoek cyberaanval op zijn vroegst in april te delen'

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:14

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
kodak schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 17:47:
Dit is geen offtopic of irrelevante reactie. Een mede-tweaker stelt een vraag, ik leg uit dat er zonder rapport al gevoeligheden zijn over bestaande grenzen en verlegde grenzen. En leg uit dat die gevoeligheden zelfs nationaal en via de wetgeving bestaan.

kodak in 'TU/e verwacht resultaten onderzoek cyberaanval op zijn vroegst in april te delen'
Volgens mij verwoord de eerste reactie op jouw post het wel aardig:
Je doet wel heel makkelijk de aanname dat de Universiteit geen onderwijs leverde omdat ze geen duidelijk plan zouden hebben.
Met een badge "hack" en "beveiliging en anti virus" verwacht ik wel wat meer inzicht in hoe lastig dit soort incidenten en onderzoeken zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 23-01-2025 18:41 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:25

The Zep Man

🏴‍☠️

Bor schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 18:34:
Met een badge "hack" en "beveiliging en anti virus" verwacht ik wel wat meer inzicht in hoe lastig dit soort incidenten en onderzoeken zijn.
Worden badges meegerekend in moderatie? Zo ja, hoe?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Bor

Bor

Topicstarter
The Zep Man schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 18:57:
[...]

Worden badges meegerekend in moderatie? Zo ja, hoe?
Nee die worden niet meegerekend. Ze geven w een relatief beeld rond het je bij bepaalde onderwerpen reageert.

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
EiT in 'Volkskrant: TU/e-hackers hadden gestolen credentials'

Deze reactie lijkt me gewoon on-topic.

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 18:34:
[...]
Volgens mij verwoord de eerste reactie op jouw post het wel aardig:
[...]
Ik geef juist meer inzicht. Het onderwerp is dat er mogelijk gevoeligheden zijn. Ik toon dat er zonder rapport al gevoeligheden zijn. Ik stel op geen enkele manier dat dit soort incidenten niet lastig zijn.

Wat lijkt je er onredelijk aan om te vernemen dat er wel degelijk al gevoeligheden zijn? Beveiliging is geen kwestie van alleen willen horen of lezen wat je bevalt. Modereren overigens ook niet.

• kodak

kodak

FP ProMod
Dit naar offtopic/irrelevant modden lijkt me niet de bedoeling. Het is inhoudelijke discussie en verduidelijking op het onderwerp: of en welke gevoeligheden er zijn. Het is geen discussie dat ik als schrijver dus maar van mening ben dat de universiteit het verkeerd heeft aangepakt.

Het lijkt bij sommige moderende tweakers redelijk te worden bevonden om te doen alsof informatieve reacties de betekenis hebben dat de tweaker die er op wijst de zelfde mening heeft, of dat de modererende tweakers die informatie liever niet lezen omdat het ze niet bevalt dat er ook mensen zijn die op andere manieren naar problemen kijken en de tweaker het aanrekenen daarop te wijzen.

[ Voor 9% gewijzigd door kodak op 24-01-2025 11:30 ]

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Vreemde moderatie. De persoon die een verkeerde aanname doet krijgt een +1 en ik die het juiste antwoord geeft krijgt een 6x0.

Scriptkid in 'Onderzoeker vindt beveiligingsrisico door typfout in DNS-records Mastercard'

CAPSLOCK2000 in 'Onderzoeker vindt beveiligingsrisico door typfout in DNS-records Mastercard'

[ Voor 40% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 24-01-2025 17:41 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

3d-pint in 'Igor's Lab: Nvidia RTX 5090-stroomgebruik kan pieken naar 901W onder de 1ms'
Schway in 'Igor's Lab: Nvidia RTX 5090-stroomgebruik kan pieken naar 901W onder de 1ms'

Dit was in 2000 nog leuk als grap. In 2005 begon het al afgezaagd te worden. In 2010 werd het vervelend.

Anno 2025 zie ik er niet meer dan een 0 in eerlijk gezegd en geen +1.

Virussen? Scan ze hier!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-12-2025

• Mayonaise
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-01 17:30
Mayonaise in 'EA: Dragon Age en EA Sports FC 25 verkochten veel slechter dan verwacht'

Dit is naar mijn mening geen -1. Het is een relevante mening, niet kwetsend en niet slecht bedoeld.

Mayonaise in 'EA: Dragon Age en EA Sports FC 25 verkochten veel slechter dan verwacht'

Hier ook 6 mods die -1 stemmen op een wel beargumenteerde mening.

Deze artikel zit vol met "ik ben het niet eens met je" moderatie.

[ Voor 32% gewijzigd door Mayonaise op 25-01-2025 01:50 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Die reactie is zo te zien 2x geplaatst in soortgelijke vorm door dezelfde persoon. Dubbelposten is ongewenst en daarbij is de opmerking wel heel erg flauw. Door de opmerking is het grootste deel van de reacties op zijn best offtopic onder het artikel gezien het vooral over taalgebruik gaat in plaats van het inhoudelijke nieuwsitem.

• Bor

Bor

Topicstarter
Mayonaise schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 01:48:

Dit is naar mijn mening geen -1. Het is een relevante mening, niet kwetsend en niet slecht bedoeld.

Hier ook 6 mods die -1 stemmen op een wel beargumenteerde mening.

Deze artikel zit vol met "ik ben het niet eens met je" moderatie.
Deze reacties staan inmiddels op +1.

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:36

Herman

FP ProMod
Ik lees een sterke (populaire?) opinie, maar geen onderbouwingen of inzichtvolle informatie. Een +2 lijkt me daarom te hoog voor deze reacties:
- Lisadr in 'Buienradar en andere weerbedrijven klagen KNMI aan om vernieuwde weerapp'
- ZpAz in 'Buienradar en andere weerbedrijven klagen KNMI aan om vernieuwde weerapp'

edit:

Deze reactie daarentegen is ontopic:
- VySio in 'Buienradar en andere weerbedrijven klagen KNMI aan om vernieuwde weerapp'

Ook als een mening niet jouw mening is, mag je 'm niet downvoten :)

[ Voor 42% gewijzigd door Herman op 25-01-2025 12:12 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• kodak

kodak

FP ProMod
Ik lees een sterke (populaire?) opinie, maar geen onderbouwingen of inzichtvolle informatie. Een +2 lijkt me daarom te hoog voor deze reacties:
- Lisadr in 'Buienradar en andere weerbedrijven klagen KNMI aan om vernieuwde weerapp'

Ook als een mening niet jouw mening is, mag je 'm niet downvoten :)
Dit heeft nogal wat kenmerken van een toppost die met massaal meningmodden op +2 blijft staan.

Er is 29x +3 en zelfs 83x +2 gegeven voor een voorkeursmening die de tweaker baseerd op onwetendheid. De tweaker geeft zelfs aan niet te weten waarom het onrechtmatig zou zijn en vooral een eigen mening te hebben. De tweaker doet ook geen moeite dat er meer wetten en redenen kunnen zijn om de mening te geven. Dit massaal plussen van eenzijdige meningen lijkt me niet de bedoeling.

• Bor

Bor

Topicstarter
Herman schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:55:
- ZpAz in 'Buienradar en andere weerbedrijven klagen KNMI aan om vernieuwde weerapp'
Daar wordt flink op mening gemod zo te zien. Ik ga daar straks even induiken en vermoedelijk een behoorlijk aantal moderatiepermissies uitschakelen.

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-01 19:32

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat is een normale ontopic reactie en daarmee +1 wat inmiddels ook de netto score is.

• Vinnie.1234
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-11-2025
De moderatie op het artikel over X slaat weer echt totaal nergens op. Is een comment anti musk? Gegarandeerd +2. Is een comment pro musk? Gegarandeerd -1.

Deze 2 zijn absoluut niet +2
mocean in ''Elon Musk spreekt in interne e-mail over ernstige omzetproblemen bij X''

DamirB in ''Elon Musk spreekt in interne e-mail over ernstige omzetproblemen bij X''

Deze kan nooit 0 zijn:
locke960 in ''Elon Musk spreekt in interne e-mail over ernstige omzetproblemen bij X''
Als deze +1 is:
lucade2210 in ''Elon Musk spreekt in interne e-mail over ernstige omzetproblemen bij X''

Deze krijgt een +1
secretqwerty10 in ''Elon Musk spreekt in interne e-mail over ernstige omzetproblemen bij X''

Hij beschuldigd Musk van de Hitler groet terwijl daar helemaal geen sprake van was. En mocht dat wel zijn zou je in dat rijtje ongeveer elk oud-president van Amerika moeten zetten die precies dezelfde beweging maakt van Hart naar boven.

De reactie die dit ook laat zien krijgt dan weer een -1
Cylon1978 in ''Elon Musk spreekt in interne e-mail over ernstige omzetproblemen bij X''

(Dus beide -1 lijkt me hier de enige juiste)

Modereren zou op basis van Offtopic, ontopic etc. moeten zijn. De hele comment sectie is domweg een moderatie op politieke voorkeur. Zet dan het modereren uit op politiek gevoelige artikelen, op deze manier heeft het geen enkel nut.

Ik wil hiermee niet zeggen of een specifiek bericht -1, 0, 1 of 2 moet zijn. Wel dat dit nu puur en alleen op de mening van mensen is. Dus heel veel moeten naar 1 of 2 of heel veel naar 0 of -1.

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-01 22:24

hamsteg

Species 5618

Vinnie.1234 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:00:
De moderatie op het artikel over X slaat weer echt totaal nergens op. Is een comment anti musk? Gegarandeerd +2. Is een comment pro musk? Gegarandeerd -1.
Hij was eerst heel groen (alles hoog gewaardeerd) maar ondertussen begint de moderatie zijn werk te doen. Alleen de +2's mogen nog wat strenger.

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:11

Deze 2 zijn absoluut niet +2
mocean in ''Elon Musk spreekt in interne e-mail over ernstige omzetproblemen bij X''

DamirB in ''Elon Musk spreekt in interne e-mail over ernstige omzetproblemen bij X''

Deze kan nooit 0 zijn:
locke960 in ''Elon Musk spreekt in interne e-mail over ernstige omzetproblemen bij X''
Als deze +1 is:
lucade2210 in ''Elon Musk spreekt in interne e-mail over ernstige omzetproblemen bij X''

Deze krijgt een +1
secretqwerty10 in ''Elon Musk spreekt in interne e-mail over ernstige omzetproblemen bij X''

Hij beschuldigd Musk van de Hitler groet terwijl daar helemaal geen sprake van was. En mocht dat wel zijn zou je in dat rijtje ongeveer elk oud-president van Amerika moeten zetten die precies dezelfde beweging maakt van Hart naar boven.

De reactie die dit ook laat zien krijgt dan weer een -1
Cylon1978 in ''Elon Musk spreekt in interne e-mail over ernstige omzetproblemen bij X''

(Dus beide -1 lijkt me hier de enige juiste)

Modereren zou op basis van Offtopic, ontopic etc. moeten zijn. De hele comment sectie is domweg een moderatie op politieke voorkeur. Zet dan het modereren uit op politiek gevoelige artikelen, op deze manier heeft het geen enkel nut.

Ik wil hiermee niet zeggen of een specifiek bericht -1, 0, 1 of 2 moet zijn. Wel dat dit nu puur en alleen op de mening van mensen is. Dus heel veel moeten naar 1 of 2 of heel veel naar 0 of -1.
Mijn comment had binnen no time 11 downvotes alleen omdat ik aan geef dat ik geen voordeel voor Musk zie in het uitbrengen van de hitler groet en dat ik dat de enige logische conclusie vind. Mijn 2e bericht mag dan weer alle minpunten krijgen, want dat is een aanval op de downvoters.

Het blijft kansloos om een mening te uiten op dit platform met al die mening modders. Maar dat maakt alleen maar duidelijk dat Tweakers niet het juiste platform is voor een afwijkende mening (en dus discussie) als het ook maar in de buurt van politiek komt. Dit systeem heeft nooit gewerkt.

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03:00
GameNympho in 'Viaplay verhoogt prijs met 4 euro per maand en introduceert advertentieabo'

Waarom gemint? Naamgeving?
Hier mag echt naar gekeken worden.

@Herman Sorry, maar dit wordt door de meeste gezegd en gebruikt, dus niks flamen, maar als je daar al voor gaat minnen, lijkt een beetje op die Ben Sulayem en de F1 regeltjes, heel duidelijk dus ook kinderachtig gedrag, ik zwijg maar verder zoals Leclerc :X
edit; En dan voor de andere moderators, 1x straffen is meer dan genoeg, geen andere scheidsrechter deelt ook gele kaarten uit en zo extra gemint worden omdat men hun gram niet kan halen ivm verschil van mening, is zeer kinderachtig
edit; De downvotes voelen wellicht wat streng. niks streng, zeer kinderachtig gedrag en dat moet eens een keer stoppen. Straf is straf en niet nog eens een aantal andere nog extra, hoe noemen we die mensen?

[ Voor 75% gewijzigd door GameNympho op 27-01-2025 20:54 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Deze wil ik er even uitpakken. Ik vind dit een magere opmerking maar inmiddels is de reactie aangepast met een moderatie flame. Dat maakt de reactie wel degelijk een 0 of -1, afhankelijk van hoe zwaar je aan de moderatie opmerking tilt.

• sellh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-01 11:37
Beakzz schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:26:
[...]

Mijn comment had binnen no time 11 downvotes alleen omdat ik aan geef dat ik geen voordeel voor Musk zie in het uitbrengen van de hitler groet en dat ik dat de enige logische conclusie vindt. Mijn 2e bericht mag dan weer alle minpunten krijgen, want dat is een aanval op de downvoters.

Het blijft kansloos om een mening te uiten op dit platform met al die mening modders. Maar dat maakt alleen maar duidelijk dat Tweakers niet het juiste platform is voor een afwijkende mening (en dus discussie) als het ook maar in de buurt van politiek komt. Dit systeem heeft nooit gewerkt.
Tweakers zou er goed aan doen om de reactiemogelijkheid op politieke en maatschappelijk gevoelige onderwerpen uit te schakelen.
Het verzandt direct in een lawine van zware beledigingen (het woord "nazi" kwam al 80+ keer voor (waarom wordt dat in hemelsnaam getolereerd????)) en elke reactie dat niet links gericht is, wordt direct volledig weggemind, hoe netjes of on-topic ook.

• Herman

Herman

FP ProMod
Ik heb de reactie nu ook -1 gegevens. Naamsverbasteringen (viaplee) zijn flames en dus ongewenst. Het lokt ongewenste reacties uit.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Herman

Herman

FP ProMod
GameNympho schreef op maandag 27 januari 2025 @ 19:19:(...)

@Herman Sorry, maar dit wordt door de meeste gezegd en gebruikt, dus niks flamen, maar als je daar al voor gaat minnen, lijkt een beetje op die Ben Sulayem en de F1 regeltjes, heel duidelijk dus ook kinderachtig gedrag, ik zwijg maar verder zoals Leclerc :X
edit; En dan voor de andere moderators, 1x straffen is meer dan genoeg, geen andere scheidsrechter deelt ook gele kaarten uit en zo extra gemint worden omdat men hun gram niet kan halen ivm verschil van mening, is zeer kinderachtig
Ik snap je ergernis :) De downvotes voelen wellicht wat streng. Maar op de FrontPage én op het forum zijn naamsverbasteringen (M$, crApple, Linsucks etc.) al ongewenst sinds dat ik hier rondloop. En al ver daarvoor. Dit is dus niet iets nieuws, ofzo ;) Ervaring leert dat die verbasteringen de sfeer kan verpesten en vooral negatieve reacties kan uitlokken. Daarom is in het (verre) verleden een streep getrokken en heeft men gezegd dat het niet wenselijk is.

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat is geen populaire mening is is duidelijk maar wat maakt dit een -1?

Roofpigeon in 'Amerikaanse president Trump wil importheffingen op chips uit Taiwan'

• Heloise
  • Laatst online: 21-12-2025
En sterker nog: beledigingen als “nazi” en “fascist” worden gewoon getolereerd door Tweakers in reacties voor dit topic en verschillende vorige topics waarin sprake is van Musk. Ik ben ervan overtuigd dat dergelijke reacties verwijderd zouden worden als het om andere personen zou gaan, bv. een Nederlandse politicus van Groen Links, PvdA of D66, of de voorzitter van de EC.

• locke960
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-01 14:00
Bor schreef op maandag 27 januari 2025 @ 19:37:
[...]
Deze wil ik er even uitpakken. Ik vind dit een magere opmerking maar inmiddels is de reactie aangepast met een moderatie flame. Dat maakt de reactie wel degelijk een 0 of -1, afhankelijk van hoe zwaar je aan de moderatie opmerking tilt.
Als verantwoordelijke voor die post, die flame was inderdaad niet zo handig. Ik had vooral het grappige van die constatering in gedachte en niet dat het als flame opgevat zou kunnen worden.

Maar het is natuurlijk wel andersom, eerst werd de post op 0 gemodereerd, daarna kwam de edit. We moeten niet retroactief oorzaak en gevolg omdraaien.

En dat de post mager is.. tja, soms is een regel alles wat nodig is om een 10 keer herhaalde claim met een simpel feit te weerleggen.

Helaas kan ik niets anders doen dan vaststellen dat het moderatiesysteem bij bepaalde onderwerpen structureel faalt. Dat is duidelijk te zien aan de belachelijke spread in moderaties, positief én negatief, op dergelijke topics.

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-01 06:13
Stop gewoon met politiek beladen onderwerpen. Zet in elk geval de reactiemogelijkheid uit! niet overal hoef je wat over te roepen en vinden.

Het verziekt de complete sfeer.

Alles wat niet Links is wordt als extreem-rechts bestempeld hier en weggeschreven met -1 en -2 zonder dat hier tegen wordt opgetreden.

Andersom wordt er namelijk wel op de anderen gereageerd met intrekken moderatierechten.

• Bor

Bor

Topicstarter
locke960 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:54:
[...]

Maar het is natuurlijk wel andersom, eerst werd de post op 0 gemodereerd, daarna kwam de edit. We moeten niet retroactief oorzaak en gevolg omdraaien.
Na die edit komen er al snel meer negatieve moderaties bij die op dat moment ook niet meer onterecht zijn. Een edit met een moderatieklacht is echt geen goede manier om een mismoderatie onder de aandacht te brengen.

• Bor

Bor

Topicstarter
fvdberg schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:55:
Alles wat niet Links is wordt als extreem-rechts bestempeld hier en weggeschreven met -1 en -2 zonder dat hier tegen wordt opgetreden.
Een -2 kan alleen door een beperkt aantal crewleden worden uitgedeeld wat de reactie voor iedereen onzichtbaar maakt.
Andersom wordt er namelijk wel op de anderen gereageerd met intrekken moderatierechten.
Er worden aan beide kanten moderatierechten ingetrokken.

• fvdberg
Bor schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:02:
[...]

Een -2 kan alleen door een beperkt aantal crewleden worden uitgedeeld wat de reactie voor iedereen onzichtbaar maakt.

[...]

Er worden aan beide kanten moderatierechten ingetrokken.
Een heel ander beeld als wat ik zie.
Maar zet gewoon de reactiemogelijkheid dicht onder politiek beladen onderwerpen. Dan heb je ook deze haat en nijd niet. er zijn zat andere plekken op het internet waar dit besproken kan worden.

nog beter zou zijn om gewoon helemaal niets met politiek te doen en het zuiver op tech te houden. iets waar de verkoop van tiktok niks mee te maken heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door fvdberg op 28-01-2025 14:07 ]

• Bor

Bor

Topicstarter

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

fvdberg schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:55:
Stop gewoon met politiek beladen onderwerpen. Zet in elk geval de reactiemogelijkheid uit! niet overal hoef je wat over te roepen en vinden.
Lijkt me een slecht idee, dat beperkt de vrijheid van meningsuiting nogal, en smaakt een beetje als censureren.

Als je je stoort aan de onderwerpen lijkt het me beter om dat onderwerp gewoon niet te openen. Het is immers op geen enkele wijze verplicht elk nieuwsartikel te lezen. Dat lijkt me een betere optie dan de discussie maar helemaal onmogelijk te maken.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
fvdberg schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:06:
[...]

Een heel ander beeld als wat ik zie.
Ik vermoed dat ik weet hoe het in elkaar steekt gezien ik rechten aan het intrekken ben van notoire mismodders ;)

• fvdberg
wildhagen schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:10:
[...]

Lijkt me een slecht idee, dat beperkt de vrijheid van meningsuiting nogal, en smaakt een beetje als censureren.

Als je je stoort aan de onderwerpen lijkt het me beter om dat onderwerp gewoon niet te openen. Het is immers op geen enkele wijze verplicht elk nieuwsartikel te lezen. Dat lijkt me een betere optie dan de discussie maar helemaal onmogelijk te maken.
vrijheid van meningsuiting heeft niets van doen met het uitzetten van de reactie mogelijkheid.

wat er nu gebeurt is juist beperken van de vrijheid van meningsuiting aangezien alleen de links georiënteerde mening niet weg gemod wordt.

overigens is er plek genoeg waar dit beter te bespreken is binnen het dpg netwerk.

Op nu.nl bijvoorbeeld

Ik stoor me niet aan het artikel, ik stoor me puur aan de reacties die over blijven

[ Voor 4% gewijzigd door fvdberg op 28-01-2025 14:27 ]

• sellh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-01 11:37
[...]

Als er op z'n minst zou worden opgetreden tegen beledigingen met woorden als "nazi" en "fascist", "Vetkwabbel" richting Trump last ik nog ergens, wat ik me persoonlijk erg aantrek, omdat ik dergelijke woorden in mijn jeugd nogal eens heb moeten aanhoren. In geen enkel serieus forum worden dat soort krachttermen getolereerd. Waarom op Tweakers wel en waarom uitsluitend als het tegen rechtse figuren als Trump, Musk of Wilders gericht is? Want laten we eerlijk zijn, richting Timmermans of Klaver hoef je het niet te wagen om ze te beledigen (zou bij mij ook niet opkomen, want ik weiger om me tot dat bedenkelijke niveau te verlagen).

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:28

Dazzler2120

FP ProMod
sellh schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:32:
[...]

Als er op z'n minst zou worden opgetreden tegen beledigingen met woorden als "nazi" en "fascist", "Vetkwabbel" richting Trump last ik nog ergens, wat ik me persoonlijk erg aantrek, omdat ik dergelijke woorden in mijn jeugd nogal eens heb moeten aanhoren. In geen enkel serieus forum worden dat soort krachttermen getolereerd. Waarom op Tweakers wel en waarom uitsluitend als het tegen rechtse figuren als Trump, Musk of Wilders gericht is? Want laten we eerlijk zijn, richting Timmermans of Klaver hoef je het niet te wagen om ze te beledigen (zou bij mij ook niet opkomen, want ik weiger om me tot dat bedenkelijke niveau te verlagen).
Infantiele beledigingen horen van geen kant te komen. Dat zijn gewoon comments die gerapporteerd moeten worden zodat die posts door een moderator op -2 gezet kunnen worden.

PS4 PSN: Dazzler2120

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Ik vraag me dan wel af wat voor reacties dat dan zouden zijn die nu -1 krijgen maar toch boven het maaiveld uit zouden steken. Ik ben niet iemand die aan de linkerkant van het spectrum stemt, maar de meeste van die reacties die nu -1 hebben zie ik ook niet direct de meerwaarde van in.

• kodak

kodak

FP ProMod
Inhoudelijke reacties op het discussieonderwerp en nieuws horen niet naar offtopic/irrelevant gemod te worden en zeker niet op andere mening of inzicht.
kodak in ''Apple stelt nieuwe manager aan om problemen rondom Siri en AI op te lossen''

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14-01 21:15
[...]

Als ik in het krantje van de plaatselijke voetbalclub iets wil schrijven over Linux, Windows of iOS, dan zal de redacteur mij vertellen dat dit niet de plek daarvoor is en dan moet ik toch wel erg dom zijn om dit als censuur te beschouwen.
Tweakers is een techsite en ik vind dat de site zich daaraan moet houden. Als ik zie wat andere techsites voor nieuws brengen, dan vermoed ik dat Tweakers heel erg op controversiële reacties uit zijn.
En jouw idee om bepaalde nieuwsartikelen dan maar niet te lezen is een heel goede, want dat doe ik al en ik kan je verzekeren dat ik steeds minder op Tweakers lees. Ik vermoed dat er dagen gaan komen dat ik helemaal niets meer op Tweakers lees.

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:46

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Modbreak:Genoeg over wel of niet reageren en of redactionele keuzes voor het al dan niet plaatsen van nieuwsartikelen met een politiek raakvlak.
Terug on topic aub.

• CAPSLOCK2000
  • Nu online

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Er lijkt weer op de persoon te worden gemodereerd.

Tussen talloze ongemodereerde posts worden die van mij naar 0 gemodereerd, schijnbaar door iemand die op +6 modereert. Het gebeurt steeds vaker dat iemand het nodig lijkt te vinden om alleen mij negatief te modereren. Soms nog een of twee posts voor of na mij maar dan weer een hoop niet.

CAPSLOCK2000 in 'Ontwikkelaar haalt taalmodel GEITje offline na verzoek Stichting Brein - update'
CAPSLOCK2000 in 'Ontwikkelaar haalt taalmodel GEITje offline na verzoek Stichting Brein - update'

Dit gebeurt veel te vaak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oQcXyBLsChhEy3S5enATn2eeaGo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/swjVUSqygLtAzmyNnCLN7eLw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/giAi4Y4buxeN4n_9yxgQxUyy0Fo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4Dv1Y2PLi7awFw9N6bsAMJUE.png?f=fotoalbum_large

• GameNympho
GameNympho in 'OpenAI introduceert ChatGPT Gov voor overheidsinstellingen'
Er wordt een mening gevraagd, die geef ik en dan gemint worden :F meningen

• arjax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11-2025
Is het de bedoeling om te modden naar de letters van regels, of naar de aard van de discussie. Ik mod niet zo heel vaak, en heb me gehouden aan "modden naar de aard van de discussie"

In het recente x - reddit topic heb ik namelijk een hele hoop comments op +1 gezien die wegens de letter van de regel allemaal op -0 of -1 moeten staan, maar toch gewoon rustig op +1 of zelfs +2 staan. Veelal comments die naar een bepaalde kant van de discussie leunen.

Veel comments zijn daar reacties op; meningsverschillen of draaien de originele post om, die krijgen echter een -1. Ik snap de inconsistency daar niet van. Of beiden soort comments moeten geaccepteerd worden in het kader van open discussie, ook bij lastige politieke onderwerpen. Of beiden moeten -1 gemod worden onder de noemer gelijke monniken gelijke kappen.

[ Voor 7% gewijzigd door arjax op 29-01-2025 00:36 ]

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:14

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
arjax schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 00:31:
Is het de bedoeling om te modden naar de letters van regels, of naar de aard van de discussie. Ik mod niet zo heel vaak, en heb me gehouden aan "modden naar de aard van de discussie"

In het recente x - reddit topic heb ik namelijk een hele hoop comments op +1 gezien die wegens de letter van de regel allemaal op -0 of -1 moeten staan, maar toch gewoon rustig op +1 of zelfs +2 staan. Veelal comments die naar een bepaalde kant van de discussie leunen.

Veel comments zijn daar reacties op; meningsverschillen of draaien de originele post om, die krijgen echter een -1. Ik snap de inconsistency daar niet van. Of beiden soort comments moeten geaccepteerd worden in het kader van open discussie, ook bij lastige politieke onderwerpen. Of beiden moeten -1 gemod worden onder de noemer gelijke monniken gelijke kappen.
Het is de bedoeling om elke reactie apart te beoordelen aan de hand van de moderatieFAQ en het onderwerp van het nieuwsbericht.
De FAQ is dusdanig opgesteld dat reacties een zo objectief mogelijke beoordeling krijgen. Dat betekent dat de mening die in de reactie verkondigd wordt geen onderdeel van de beoordeling is, maar wel de mate van onderbouwing van die mening met argumenten.
Als een mening is gebaseerd op onderbuikgevoel of foutieve informatie dan kan het voorkomen dat om die reden een reactie als irrelevant wordt aangemerkt.
Als een discussie off-topic is ten opzichte van het onderwerp van het nieuwsbericht, dan zijn alle reacties in die thread (maximaal) off-topic.

• arjax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11-2025
Santford schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 01:20:
[...]

Het is de bedoeling om elke reactie apart te beoordelen aan de hand van de moderatieFAQ en het onderwerp van het nieuwsbericht.
De FAQ is dusdanig opgesteld dat reacties een zo objectief mogelijke beoordeling krijgen. Dat betekent dat de mening die in de reactie verkondigd wordt geen onderdeel van de beoordeling is, maar wel de mate van onderbouwing van die mening met argumenten.
Als een mening is gebaseerd op onderbuikgevoel of foutieve informatie dan kan het voorkomen dat om die reden een reactie als irrelevant wordt aangemerkt.
Als een discussie off-topic is ten opzichte van het onderwerp van het nieuwsbericht, dan zijn alle reacties in die thread (maximaal) off-topic.
Oke, dat vat ik op als dat er geen ruimte voor nuance is. Dat is wel lastig, want veel +1 comments zouden dan eigenlijk 0 of -1 comments moeten worden, daar deze offtopic zijn, dat is niet per se goed voor open discussie.

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
arjax schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 02:20:
[...]

Oke, dat vat ik op als dat er geen ruimte voor nuance is. Dat is wel lastig, want veel +1 comments zouden dan eigenlijk 0 of -1 comments moeten worden, daar deze offtopic zijn, dat is niet per se goed voor open discussie.
Op de frontpage is het de bedoeling om in de reacties te discussiëren over het nieuws dat wordt gebracht en bij het onderwerp te blijven. Dat discussies soms een zijstraat ingaan hoeft niet perse gelijk off-topic te zijn. Gaat de discussie echt te ver afwijken van het nieuwsonderwerp, een zijstraat van een zijstraat ingaat, dan is dat off-topic.
Op het forum is er de mogelijkheid om een onderwerp dat niet aan nieuws gerelateerd is te bespreken en verder uit te diepen.

Maar misschien heb ik je verkeerd begrepen en geef ik nu een antwoord op een andere vraag.

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-01 14:24
5pë©ïàál_Tèkén in 'Nederlandse overheid en bedrijfsleven beginnen overlegplatform chipindustrie'

Even alle bescheidenheid ter zijde - zou iemand deze willen modereren?

Team anti-scalp - wauw..

• Bor

Bor

Topicstarter
Een ongemodereerde reactie is geen mismoderatie. Daar dit dit topic niet voor bedoelt. We gaan niet cherry picken en slechts 1 reactie op aanvraag modereren.

• Drs_Ben
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-01 16:13
Drs_Ben in ''Facebook en Trump schikken, Meta betaalt 25 miljoen voor opschorten accounts''

Die -1 lijkt mij onterecht. Is gewoon on topic en bevat niets vreemds.

De reacties eronder zijn gebaseerd om politieke vooroordelen en onderbuik gevoelens en krijgen een 0 of +1 ?

• CAPSLOCK2000
  • Nu online

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik wil nog steeds weten wat hier aan de hand is. Ik zeg niks verkeerd en het is gewoon on-topic. Als dat niet zo is dan had de andere helft van de discussie ook zo gemodereerd moeten worden. Dit soort selectieve moderatie is zeer ontmoedigend.

• locke960
stone_cold_eev in ''Facebook en Trump schikken, Meta betaalt 25 miljoen voor opschorten accounts''

Gewoon een nette reactie, maar op dit moment, na 1h20m:
13 x -1
1x 0
3x 1

dat gaat niet meer organisch rechtgetrokken worden.

En zo zijn er meer.

Wel een geschikt nieuwsbericht om aan de hand daarvan het moderator bestand eens op te schonen :)

edit: link gecorrigeerd

[ Voor 3% gewijzigd door locke960 op 30-01-2025 20:06 ]

• CAPSLOCK2000
  • Nu online

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Drs_Ben schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 15:09:
Drs_Ben in ''Facebook en Trump schikken, Meta betaalt 25 miljoen voor opschorten accounts''

De reacties eronder zijn gebaseerd om politieke vooroordelen en onderbuik gevoelens en krijgen een 0 of +1 ?
Inderdaad geen -1. 0 snap ik wel omdat een schikking juist niks bewijst.

• CAPSLOCK2000
  • Nu online

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

locke960 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:20:
stone_cold_eev in ''Facebook en Trump schikken, Meta betaalt 25 miljoen voor opschorten accounts''

Gewoon een nette reactie, maar op dit moment, na 1h20m:
13 x -1
1x 0
3x 1

dat gaat niet meer organisch rechtgetrokken worden.

En zo zijn er meer.

Wel een geschikt nieuwsbericht om aan de hand daarvan het moderator bestand eens op te schonen :)
Op de een of andere manier lijkt je link naar een andere post te wijzen, het zal wel aan mij liggen maar ik denk dat je deze bedoelt:

Dat is inderaad gewoon een +1, ook al snap ik dat veel mensen het niet met je eens zijn is dat geen reden voor een -1.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Drs_Ben schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 15:09:

Aangezien het inhoudelijk niet klopt lijkt een 0 me de juiste score.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 18:36:
[...]

Op de een of andere manier lijkt je link naar een andere post te wijzen, het zal wel aan mij liggen maar ik denk dat je deze bedoelt:

Dat is inderaad gewoon een +1, ook al snap ik dat veel mensen het niet met je eens zijn is dat geen reden voor een -1.
Ik vind het nogal activistisch en strooien met kreten als onderdrukking en dictators maakt het wmb niet hoger dan een 0.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 15:10:
[...]

Ik wil nog steeds weten wat hier aan de hand is. Ik zeg niks verkeerd en het is gewoon on-topic. Als dat niet zo is dan had de andere helft van de discussie ook zo gemodereerd moeten worden. Dit soort selectieve moderatie is zeer ontmoedigend.
Eens, lijken me prima reacties. Staan nu op +1

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Rogers in 'Belgische ict-sector boekt laagste omzetgroei in tien jaar'

Een +2 lijkt me wat overdreven. Gewoon een +1.

Virussen? Scan ze hier!

• locke960
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 18:36:
[...]

Inderdaad foute link. aangepast. En het is mijn post/mening niet ;) Gewoon duidelijk een geval van mening-modden .
RoD schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 18:50:
[...]

Ik vind het nogal activistisch en strooien met kreten als onderdrukking en dictators maakt het wmb niet hoger dan een 0.
Kom op nou, activistisch en wat sterke taal is de norm tegenwoordig in artikelen over Trump. Er wordt in meerdere reacties op deze sites naar Trump verwezen als Nazi of Fascist, alsof dat geen kreten zijn, die gewoon op +1 komen.

Dit is gewoon een +1 post. En ik zeg dat terwijl ik het met de inhoud niet eens ben.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
locke960 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 20:23:
[...]

Inderdaad foute link. aangepast. En het is mijn post/mening niet ;) Gewoon duidelijk een geval van mening-modden .

[...]

Kom op nou, activistisch en wat sterke taal is de norm tegenwoordig in artikelen over Trump.
Dat dergelijke artikelen nogal wat emotionele reacties oproepen is duidelijk, maar we modereren nog altijd gewoon op de inhoud. Ook zomaar iets roepen als nazi of fascist is niet de bedoeling en kan hier gewoon gemeld worden.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:06

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• GameNympho
Meningmodders hebben nog geen koffie gehad of net uit bed?
GameNympho in 'Google verwijderde vorig jaar opnieuw meer apps uit Play Store'
Ik was het eerste antwoord op zijn vraag.

@AlphaRomeo Sorry, is er iets mis met zelf zoeken?
En dan op het randje, van wat?
Meningmodderij dus duidelijk (y) edit en kinderlijk gedrag.
Sarcasme op zo`n vraag is gewoon normaal Nederlands, dat men er niet mee kan opgaan, is niet mijn probleem en dan extra straffen door die met extra punten, good luck met de meningmodderij (lol 37x).
En het dan op dat soort argumenten gooien, succes (y) sarcasm on; als ik mama nodig heb, zal ik je roepen.

[ Voor 55% gewijzigd door GameNympho op 31-01-2025 22:46 ]

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
GameNympho schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 12:28:
Meningmodders hebben nog geen koffie gehad of net uit bed?
Ik kan jou hetzelfde vragen toch? Wat wil je nu helemaal bereiken met zo'n antwoord?
Google` n ;)
Ik vind het op het randje van 0/-1.

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Meningmodderij dus duidelijk (y)
Op het randje van dit:
Ongewenst Ongewenst
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Zo langzamerhand zou je dat wel moeten weten. Maar in plaats daarvan kom je hier nog wat extra energie uit je mede-Tweakers zuigen. Niet echt tof.

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
[…]
Meningmodderij dus duidelijk (y)
Het was een van de punten van wij willen een vriendelijker Tweakers
Wij willen dat Tweakers over tien jaar nog steeds de leukste en beste techcommunity van de Benelux is, daarom moeten we ervoor zorgen dat het een fijne plek blijft, waar je vragen kunt stellen, het laatste technieuws ophaalt en met elkaar de verbinding opzoekt.
Ook de huisregels zijn er duidelijk over:
We gaan ervan uit dat bezoekers op een serieuze wijze vragen stellen en antwoorden geven.
[…]
Vriendelijkheid en behulpzaamheid hebben we hoog in het vaandel en dat willen we in je taalgebruik terugzien.
Als je vindt dat iemand onvoldoende inspanning levert om tot een antwoord te komen dan kun je de betreffende reactie rapporteren.
Een reactie als die van jou draagt er in ieder geval niet aan bij en is mijn inziens ongewenst. Van meningmoderatie is hier geen sprake.

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:32

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Ik vind deze reactie wel erg dubieus en om heel eerlijk te zijn twijfel ik sterk tussen een -1, 0 of 1.

poktor in 'CISA: veelgebruikte medische monitor bevat achterdeur die patiëntdata verstuurt'

De reactie zal ongetwijfeld goed bedoeld zijn maar de claims die worden aangehaald slaan helemaal nergens op. Zoals ik navraag aan de gebruiker in mijn reactie: Yariva in 'CISA: veelgebruikte medische monitor bevat achterdeur die patiëntdata verstuurt'

Ik laat het graag even iemand anders beoordelen, heel strikt gezien is het on topic "want netwerken" maar alles dat wordt besproken over netwerken heeft geen enkele grondslag kwa logica. En dat doet mijn netwerk hartje toch wel een beetje pijn. Ik heb nu een 0 gegeven maar ik pas die met liefde aan a.d.v. jullie advies.

[ Voor 4% gewijzigd door Yariva op 31-01-2025 15:53 ]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik weet dat het seconden is sinds de commentaren en dat het systeem nog zijn werk moet doen.
Maar dit is echt, en ik ben heel serieus nu: Het structurele probleem van Tweakers dat welwillende gebruikers wegjaagt.
Ik had gewoon een ontopic reactie.*knip*
Ulysses in 'Sonos stopt met Flex-abonnement, klanten mogen speakers houden'

[ Voor 30% gewijzigd door Ulysses op 31-01-2025 16:59 . Reden: Ik zie het ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ehm, de reactie die je linkt staat toch gewoon op +1? Wat is dan het probleem?

Of vind je dat dit een +2 of zelfs +3 is? Want dat zie ik er echt niet in.

Virussen? Scan ze hier!

• Ulysses
  • Niet online
De manier, de tone of voice - van iemand die hier kennelijke vaste vrijwilliger is, die mij wel eventjes uitlegt hoe dom ik ben om te denken dat ik ook maar enige verschil heb denken te maken hiermee. Dit is echt niet relaxt reageren. Ik merk ook meteen dat ik in standje 10 weerstand zit, dus ik ga wandelen. Tot later.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Doe dat. Want ik snap je probleem werkelijk niet. Je reactie staat gewoon op +1, wat toch netjes is?

Virussen? Scan ze hier!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Afgaande op de modhistorie heeft de reactie kort op 0 gestaan. Een +1 is inderdaad prima, eventueel zou een +2 ook kunnen.

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
Of bedoelt @Ulysses de reactie op zijn post?
Deze dus?
kodak in 'Sonos stopt met Flex-abonnement, klanten mogen speakers houden'
Dan nog vind ik de tone of voice niet overdreven gek eigenlijk.

• Ulysses
  • Niet online
*knip*
Schrijf je een post vanuit emotie, lees hem dan even terug en vraag je af of je het wel moet plaatsen

[ Voor 91% gewijzigd door Santford op 31-01-2025 17:52 ]

• CAPSLOCK2000
  • Nu online

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Kheos schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 17:22:
Of bedoelt @Ulysses de reactie op zijn post?
Deze dus?
kodak in 'Sonos stopt met Flex-abonnement, klanten mogen speakers houden'
Dan nog vind ik de tone of voice niet overdreven gek eigenlijk.
Maar een beetje gek toch wel, heel vriendelijk is het in ieder geval niet. Ik vind het lezen als een terechtwijzing, net alsof @Ulysses z'n post een te grote claim maakt. Daar komt ook nog een aantal 0 moderaties bij van andere gebruikers die op afkeuring wijzen.

Deze gebruiker probeert iets bij te dragen uit eigen ervaring maar krijgt een opgeheven vinger te zien en de suggestie dat hij niet belangrijk is. Dat is nergens voor nodig en onnodig kwetsend, dus ik begrijp zijn irritatie wel. Onnodig kwetsend is volgens de regels een -1 maar die post heeft zelfs +2 moderaties gekregen.

Ook al staan beide posts momenteel op +1, het voelt niet echt als een aanmoediging om nog eens iets te posten. Dat is jammer want net als RoD hierboven vind ik het wel een interessante bijdrage, ook al is het niet super relevant. Interessanter dan een hoop andere reacties die toch al schaars zijn.

Volgens mij wordt hij ook nog op het verkeerde been gezet door de Karma-badge, gezien de woorden "vaste vrijwilliger", waardoor het een reactie names Tweakers zou kunnen lijken.

• Ulysses
  • Niet online
Bijna helemaal goed. @CAPSLOCK2000 En bedankt voor het inleven. Meer precies gaf dan wel dit de aanleiding een escalerend patroon van gevolgtrekkingen en associaties over een al dan niet bewijsbare incrowd te vermoeden etc. en meer niet zo heel relevante speculaties... - maar die wel op mijn gemoed werken daarbij.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cg_BjTnZZambNMk7cJAGCtts1bM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/AdX2aDmHsX9iSQk7GeuA04cN.png?f=user_large

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Ulysses schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 18:18:
Bijna helemaal goed. @CAPSLOCK2000 En bedankt voor het inleven. Meer precies gaf dan wel dit de aanleiding een escalerend patroon van gevolgtrekkingen en associaties over een al dan niet bewijsbare incrowd te vermoeden etc. en meer niet zo heel relevante speculaties... - maar die wel op mijn gemoed werken daarbij.[Afbeelding]
ProMods zijn geen onderdeel van de crew, zij zijn gebruikers met een grote staat van dienst als frontpagemoderator. Zij hebben een voorbeeldfunctie en een hogere weging die er aan de uitgedeelde moderaties wordt gegeven.
Daarbij wil ik opmerkingen dat wij allemaal, ook de crew, meedoen aan de discussie als gebruiker op Tweakers. Wanneer wij niet vanuit onze rol als moderator reageren heeft de moderatorstatus geen enkele waarde in de discussie.

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Yariva schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 15:52:
Ik vind deze reactie wel erg dubieus en om heel eerlijk te zijn twijfel ik sterk tussen een -1, 0 of 1.

poktor in 'CISA: veelgebruikte medische monitor bevat achterdeur die patiëntdata verstuurt'

De reactie zal ongetwijfeld goed bedoeld zijn maar de claims die worden aangehaald slaan helemaal nergens op. Zoals ik navraag aan de gebruiker in mijn reactie: Yariva in 'CISA: veelgebruikte medische monitor bevat achterdeur die patiëntdata verstuurt'

Ik laat het graag even iemand anders beoordelen, heel strikt gezien is het on topic "want netwerken" maar alles dat wordt besproken over netwerken heeft geen enkele grondslag kwa logica. En dat doet mijn netwerk hartje toch wel een beetje pijn. Ik heb nu een 0 gegeven maar ik pas die met liefde aan a.d.v. jullie advies.
Ik heb voor een 0 moderatiescore gekozen omdat de informatie inhoudelijk niet juist is (en in jouw reactie weerlegde).
Als er misinformatie wordt verspreid met als doel om anderen bewust te misleiden zou een -1 passend zijn, maar die intentie zie ik niet in deze reactie.

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:32

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Santford schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 19:04:
[...]

Ik heb voor een 0 moderatiescore gekozen omdat de informatie inhoudelijk niet juist is (en in jouw reactie weerlegde).
Als er misinformatie wordt verspreid met als doel om anderen bewust te misleiden zou een -1 passend zijn, maar die intentie zie ik niet in deze reactie.
Dank voor je reactie, ik zie die intentie ook niet en zal dit meenemen in toekomstige moderaties.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:06

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mwah, zo zwaar lijkt de reactie me ook niet. Een gewone -1 lijkt me op zich wel afdeonde?

Virussen? Scan ze hier!

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14-01 21:15
wildhagen schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 16:46:
Mwah, zo zwaar lijkt de reactie me ook niet. Een gewone -1 lijkt me op zich wel afdeonde?
Volgens mij mag er zelfs helemaal niet om een -2 gevraagd worden.

• kodak

kodak

FP ProMod
Hoe is deze reactie +2 terwijl het op geen enkele manier in gaat op het offline halen als gevolg van een dmca-claim?
Het verwijzen naar een emator is daarbij ook niet heel bijzonder bij dit nieuws.

rajackar in 'Bloodborne-frameratemod is niet meer beschikbaar na DMCA-verzoek van Sony'

• kodak

kodak

FP ProMod
Ik lees zowel in je bericht als op de reacties die je geeft niet hoe jou ervaring van jaren geleden ook maar iets te maken heeft met het besluit van sonos om de verhuur te stoppen. Je legt geen enkel verband. Je stelt slecht dat je zelf jaren geleden eens tegen sonos je mening hebt gegeven waarom je zelf niet zou huren.

• Ulysses
  • Niet online
Jouw moeite met inleven en specifiek het formuleren van vragen is voorts niet mijn probleem meer. Ik heb niets met jou te corresponderen verder dan ook.

Nog 1 ding:
De suggestie die uit gaat van jouw manier van de werkelijkheid dicteren, suggereert dat ik die niet zal kennen of wel dat ik niet goed bij mijn hoofd zal zijn. Dit zeg je alleen niet allemaal expliciet want dan had je terecht de wind van voren gekregen. De manier van het wekken van deze suggesties en het laten broeien van passieve agressie geënt op negatieve afbrekend commentaar, is echt niet wat ik in mijn leven kan gebruiken.

Kan men wel mijn vrije expressie waarin ik kenbaar maak niet meer te zullen reageren of modereren op de FP beknotten door mijn vrij gemeende laatste woorden weg te halen, ik denk er nog steeds zo over.

Ik zal voorts deze site als zoekmachine en verkoop plaats benutten, de rest kan ik niet hebben helaas of gelukkig.

[ Voor 71% gewijzigd door Ulysses op 01-02-2025 20:24 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Ulysses schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 20:14:De suggestie die uit gaat van jouw manier van de werkelijkheid dicteren, suggereert dat ik die niet zal kennen of wel dat ik niet goed bij mijn hoofd zal zijn.
Dat is een onnodig overtrokken en ongepaste reactie. Ergens op wijzen is niet dicteren. En ook niet zomaar op te vatten als persoonlijke aanval of suggestief verwijt als het je inhoudelijk niet uit komt.

Een marktonderzoek van jaren geleden bij het nieuws betrekken omdat iemand toen een mening heeft gegeven en de persoon nu kennelijk een overeenkomst ziet die leuk lijkt is op zich niet zomaar relevant.

Dat anderen serieuzer op reacties in gaan kan dan niet leuk gevonden worden, maar is wel te verwachten bij reacties die niet duidelijk een relevant verband tonen. Serieuze inhoudelijke disucussie is nu eenmaal ook onderdeel van de discussie.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is kiang in 'X klaagt onder meer LEGO en Nestlé aan voor 'illegale advertentieboycot'' een +2 waard?

Als reactie op bewerkers in 'X klaagt onder meer LEGO en Nestlé aan voor 'illegale advertentieboycot'' vind ik de post van kiang nu niet echt inhoudelijk genoeg om een +2 te zijn. En weet ik ook niet precies of het echt waard is om cisgender (integendeel juist, cisgender is je geboorte-gender en daar staat Musk / Trump juist achter) en extreemrechts (te recent) te relateren aan de policies die X de laatste jaren (!!) heeft ingezet.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Nu online
Iemand krijgt voor desinformatie 10x +1
koelpasta in 'X klaagt onder meer LEGO en Nestlé aan voor 'illegale advertentieboycot''

Mijn reactie krijgt 3x -1 en 9x 0.
Retrospect in 'X klaagt onder meer LEGO en Nestlé aan voor 'illegale advertentieboycot''

Desinformatie lijkt mij iets wat in de -1 categorie valt. Een reactie om desinformatie recht te zetten in de +1 categorie.

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Retrospect schreef op zondag 2 februari 2025 @ 19:07:
Iemand krijgt voor desinformatie 10x +1
koelpasta in 'X klaagt onder meer LEGO en Nestlé aan voor 'illegale advertentieboycot''

Mijn reactie krijgt 3x -1 en 9x 0.
Retrospect in 'X klaagt onder meer LEGO en Nestlé aan voor 'illegale advertentieboycot''

Desinformatie lijkt mij iets wat in de -1 categorie valt. Een reactie om desinformatie recht te zetten in de +1 categorie.
De kwalificatie desinformatie vind ik wat te zwaar, als iemand verkeerd geïnformeerd is dan zou het misinformatie kunnen zijn. Verschil is de intentie waarmee het gepost wordt. Inhoudelijk onjuiste reacties vallen niet per definitie in de -1 categorie.

In dit specifieke geval denk ik dat de waarheid (in de praktijk) in het midden van de statements van jullie beiden ligt, zoals de reactie op jouw reactie aangeeft.

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Nu online
Santford schreef op zondag 2 februari 2025 @ 19:20:
[...]

De kwalificatie desinformatie vind ik wat te zwaar, als iemand verkeerd geïnformeerd is dan zou het misinformatie kunnen zijn. Verschil is de intentie waarmee het gepost wordt. Inhoudelijk onjuiste reacties vallen niet per definitie in de -1 categorie.

In dit specifieke geval denk ik dat de waarheid in het midden van de statements van jullie beiden ligt, zoals de reactie op jouw reactie aangeeft.
De intentie? Daar kunnen we toch helemaal niet over oordelen zonder dat te vragen?
Sinds wanneer wordt er op intentie gemod en niet op inhoud?

Maar ik zie het al, desinformatie wordt met 6x +1 beoordeeld (dus door een powermod of hioe zo'n persoon dan ook mag heten). bzuidgeest in 'X klaagt onder meer LEGO en Nestlé aan voor 'illegale advertentieboycot''

[ Voor 14% gewijzigd door Retrospect op 02-02-2025 19:27 ]

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Montaner in 'Apple schikt voor 20 miljoen dollar in rechtszaak om gezwollen horlogeaccu's'

Dit is vooral een mening, +2 wel wat stevig.

Edit: Staat op +1 inmiddels

[ Voor 24% gewijzigd door Donstil op 02-02-2025 21:25 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Retrospect schreef op zondag 2 februari 2025 @ 19:26:
[...]

De intentie? Daar kunnen we toch helemaal niet over oordelen zonder dat te vragen?
Sinds wanneer wordt er op intentie gemod en niet op inhoud?
In de reactie van koelpasta vind ik geen signalen van het doelbewust verspreiden van valse of misleidende informatie dan wel kwade intenties. Dat maakt wel het verschil tussen een ongewenste reactie (-1) of een reactie met onjuiste informatie (0 of +1 afhankelijk van wat er nog meer in de reactie staat).

Als het niet duidelijk uit de reactie blijkt maar je wel een vermoeden hebt van het doelbewust verspreiden van misinformatie, dan is het inderdaad het beste om het gesprek met elkaar aan te gaan in plaats van uit te gaan van elkaars slechtste intenties.

Met een discussie kun je tot elkaar komen, als daarbij iedereen die het niet geheel juist heeft een -1 zou krijgen dan nodigt dat niet uit tot het voeren van de discussie. (Dan heb ik het uiteraard niet over reacties met overduidelijke desinformatie.)
Pagina: 1 ... 171 ... 209 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2