GameNympho schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 18:04:
GameNympho in 'Onderzoeken: alleen NL-Alert is niet genoeg als oorlog uitbreekt'
@
Santford Edit; waar vindt je onwaarheden die je nog niet wist?
En dat men er een andere mening ophoudt geen probleem, maar waarheid is hard sorry.
Koningshuis was als eerste weg samen met de ministers die hun belangrijk vonden, rest bleef achter, in de 1e en in de 2e wereldoorlog.
Dan vooraan rijden, waar reed Koning Arthur of een andere koning met zijn leger, vooraan. Pure eer en laten zien dat je voor je land staat, maar nu met deze familie hier, heb ik een totaal andere mening en gelukkig laat de geschiedenis dit zien en dan zal ik dat "moeten" onderbouwen? Geen les op school gehad of ouders die de oorlog hebben meegemaakt? Ik wel.
Renovatie kostte echt +60 miljoen van het huis van de koning waar hij en het gezin vertoeven, maar denk je echt dat als er oorlog uitbreekt, dat hij daar te vinden is?
Dus wat is er fout of toch meningen?
En dan weer gelijk naar -17, gewoon kinderachtig gedrag.
Jammer dat je (
wederom) op deze manier meent te moeten reageren. In plaats van door te vragen speel je op de man.
Onderstaande reactie is mijn onderbouwing voor een -1 moderatie, het is niet mijn bedoeld om de inhoudelijke discussie naar dit topic te verplaatsen.
Offtopic; Tot die politici ineens weg moeten ivm een oorlog en de boot of het vliegtuig naar Engeland nemen en snel doorreizen naar een ander land,
Wilhelmina weigerde in eerst instantie te vertrekken tot de situatie onhoudbaar was, tegen naar wil
besloot het kabinet dat ook zij naar London moest vluchten. Veel Tweede en Eerste Kamerleden verbleven in langere of kortere tijd in gevangenschap. In oktober 1940 werd de politieke elite voor kortere of langere tijd als gijzelaar opgesloten in Buchenwald.
want het volk mag als voer voor de oorlog zijn,
Een ongefundeerde uitspraak. Gelijk na haar aankomst in Engeland hield Koningin Wilhelmina een
proclamatie waarin zij de bevolking haar vlucht uitlegde en het volk moed insprak.
de politici hebben al zich ingedekt, want hun zijn zo belangrijk.
Je schrijft niet waarvoor zij zich hebben ingedekt en geeft niet aan waaruit blijkt dat de huidige politici zich zo belangrijk vinden.
Geschiedenis laat het duidelijk zien.
Veel Tweede en Eerste Kamerleden verbleven in langere of kortere tijd in
gevangenschap. In oktober 1940 werd de politieke elite voor kortere of langere tijd als gijzelaar opgesloten in Buchenwald.
Vroeger in andere tijden, reed de koning mee vooraan, nu is die als eerste pleite met zijn gevolg.
En maar belasting betalen voor hun plannetjes

sorry.
Ministeriële verantwoordelijkheid lag toen ook heel anders, onder Koning Willem I hadden de ministers een rol als uitvoerders van de wil van de Koning. De bevoegdheden van het parlement bij de totstandkoming van wetten was beperkt.
De grondwet (herziening in 1840) bepaalt dat de Koning onschendbaar is en dat de ministers tegenover het parlement
verantwoordelijk zijn voor alle regeringsdaden. De besluitvorming berust bij de ministers, die samen de ministerraad vormen.
Waarom je het op de koning projecteert is mij onduidelijk, hij is niet verantwoordelijk.
Oorlog raakt ons allen, dan horen we het ook met z`n allen te dragen en niet lafhartig te vluchten, het hagje/centjes redden.
Koningin Wilhelmina en het kabinet leidden tijdens hun ballingschap zo goed mogelijk het Nederlandse verzet en de overzeese gebieden van het koninkrijk. Ze groeide uit tot een symbool van verzet tegen de Duitsers.
Edit; Renovatie van zijn woonhuis kostte meer dan 80 miljoen, hoeveel

? En dan bezuinigen op onze veiligheid door dit soort zaken naar voren te brengen en gebeurt er wat, wie zijn er als eerste weg?
De
renovatie van huis Ten Bosch kostte bijna een kwart minder als je hier stelt en kwam uit op 63,1 miljoen.