Bor schreef op donderdag 26 december 2024 @ 15:32:
- Ik focus mij niet vooral op de negatieve kant van posts (proof: te laag gemodereerde reacties die ik hier aandraag en de potentiële +3 input waar de laatste tijd vooral reacties van mij te vinden zijn (hint).
Vooral != altijd. Je leest slordig.
Oprecht dank voor je moeite in het +3 topic maar dat verandert niet hoe je reacties overkomen.
Ik durf niet in het +3 topic te posten omdat ik verwacht dat mijn suggesties daar snel worden afgekeurd en netto op een lagere score eindigen.
- Het gaat niet om een detail maar om vrij essentiële informatie waar je mis zit zoals aangegeven in mijn reactie(s).
Maar dat klopt niet met de tekst van het artikel dat Tweakers heeft gelezen en zelfs als het klopt blijft het een detail zonder invloed op de rest van het betoog. Dat heb ik uitgelegd in de reacties maar dat lijkt niet over te komen.
Ik heb een heel betoog over het patentsysteem geschreven dat is veel groter dan één jaartal of een specifiek patent. En mijn details kloppen gewoon. "Netflix claimt verder dat VMware al sinds augustus 2012 op de hoogte is van één van die patenten," 2012 dus.
En in het hele verhaal is dat hele patent en het exacte jaartal een detail. Niet meer.
- "Perfectie is voor +3" -> daar valt over te twisten. Ook reacties die niet perfect zijn mogen een +3 scoren.
Daarbij, wat is perfect in deze? Jouw post in kwestie is echter (lang) geen +3 en imho is +2 ook te hoog gegrepen. Ik kom zoals aangegeven met aftrek voor de onjuiste zaken op een nette +1 uit. Een prima passende score.
Je laat de helft van mijn zin weg, maakt er een extreme positie van en valt die stroman aan.
Ik zeg nergens dat ik een +3 of dat mijn post perfect is, dat maak jij er van. Het punt is juist dat perfectie geen eis is.
[quote
- "Zelfs als je gelijk zou hebben doet het niks af het hoofdpunt van de post. " We beoordelen hier posts in zijn totaliteit en lezen niet gedeeltelijk of selectief enkel het "hoofdpunt".
[/quote]
Precies wat ik zeg: je maakt geen onderscheid tussen hoofdzaken en bijzaken en geeft daarom onevenredig veel aandacht aan de bijzaken.
-"...maar om de hele post weg te zetten als "onjuiste informatie" vind ik gezocht en niet proportioneel." -> Dat doe ik dan ook niet

Je maakt duidelijk dat "onjuiste informatie" een belangrijk deel van je oordeel is.
Je schreef in je eerste post "De inhoud is naast een lang verhaal bovendien niet geheel juist. Daarmee kom ik op max een +1 netto". Ik neem aan dat je posts niet afkeurt op lengte dus dan blijft het tweede argument over "niet geheel juist => max +1". Misschien bedoel je dat niet zo, maar het komt wel zo over.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.