Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 167 ... 209 Laatste
Acties:

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:18

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

RoD schreef op maandag 9 december 2024 @ 18:32:
[...]

Dat haal ik niet uit de post. Als je duidelijk zou maken dat de gekozen naam misplaatst zou zijn vanwege "reden", zou dit het voor mij ontopic maken.
Die reden geef ik in de post: "Het is niet illegaal of onjuist om iets anders dan Android te gebruiken."

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:21

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
teun-v schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:58:
Ik ga mezelf hier ook even melden, mijn post in het bericht "Nvidia toont visie voor toekomstige AI-accelerators met gestapeld ontwerp". Als aandeelhouder van nVidia is mijn reactie, wat ik ervan vind en weldegelijk relevant. ( Edit: als meer onderbouwing nodig is dan verwijs ik naar de AMD 9800x3d, Photonics leuk maar... )
Je presenteert jouw vermoeden als een feit, ik twijfel er sterk aan of het klopt.
Een dergelijk groot bedrijf gaat niet over één nacht ijs bij het delen van een toekomstvisie op een conferentie en chronologisch klopt het ook niet. Op 8 december bericht Cutress al over de toekomstvisie op X terwijl de Chinese concurrentietoezichthouder het onderzoek pas later bevestigt.

Ik denk dat Tweakers het als ongefundeerde beschuldiging hebben beoordeeld, ik heb het een 0-moderatie gegeven.

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Sorry nog even doordrammen hoor, maar nu heb ik het kennelijk over mijzelf afgeroepen dat mensen mijn review (vorige post) beoordelen als +1 - hoe is dit consistent als deze een +2 is?

De beoordeling van reviews is ook een andere dan die van de frontpage als ik heb goed heb begrepen. En persoonlijk denk ik dat ik met mijn aanvankelijke +2 meer op de de juist score stond.

En anders begrijp ik het niet meer. In ieder geval heb ik er nu wel weer genoeg van. Goed dat er minstens 6 maanden tussen zit. Tjonge. Erg moeilijk publiek hier.

Iedereen die dit verhaal "Beknopt" noemt, mag het van mij voorlezen, ik wacht wel... |:(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hV3zyjQrjjhIQqVU6foQBugv640=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/kAwhBYBjCBHxbEbS3kSIUdvh.png?f=fotoalbum_small
Mij verwijten 'beknopt' te zijn, that's a first... 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Ulysses op 10-12-2024 12:27 . Reden: mild geagiteerd inmiddels ]

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17-01 16:05
Ik vraag mij af of deze bijdrage wel +2 kan zijn, aangezien het alleen maar bestaat uit beschuldigingen zonder bronvermelding:
M3m3nt0m0r1 in 'Kindermisbruikslachtoffers klagen Apple aan om niet toepassen detectiesysteem'

Als ik de moderatie van het hele draadje kijk gaat het weer over pro en contra Apple.

[ Voor 15% gewijzigd door Aldy op 10-12-2024 14:09 ]

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ulysses schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 09:52:
De beoordeling van reviews is ook een andere dan die van de frontpage als ik heb goed heb begrepen. En persoonlijk denk ik dat ik met mijn aanvankelijke +2 meer op de de juist score stond.
Eens, het is een prima review en dat mag gewaardeerd worden.

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-01 23:25

jdh009

FP ProMod
Lijkt mij een -1
calvinturbo in ''Beïnvloedingscampagne voor verkiezingen Roemenië gebeurde ook via Facebook''

Het draadje is helaas sowieso vrij onvriendelijk van toon.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 23:33
GameNympho in 'Inlichtingendiensten waarschuwen voor risico's AI voor veiligheid Nederland'
Er is iemand aan het mening modden, op mijn beide comments 2x -1

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'Odido-klanten kunnen binnenkort snelheid vast internet niet verlagen'

Waarom is dit een 0, terwijl vergelijkbare, maar kortere reacties in dezelfde thread wél +1, terwijl die reacties dus kariger aanvoelen? :?

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-01 18:28

kodak

FP ProMod
Aldy schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:06:
Ik vraag mij af of deze bijdrage wel +2 kan zijn, aangezien het alleen maar bestaat uit beschuldigingen zonder bronvermelding
De reactie geeft wel degelijk de bron aan. Namelijk the Intercept.

• Aldy
kodak schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:05:
[...]
De reactie geeft wel degelijk de bron aan. Namelijk the Intercept.
Heb je het artikel, welke genoemd wordt in The Intercept al gevonden?
Als ik schrijf dat er iets in het AD staat, kunnen we dat toch niet als bron aannemen. Daarvoor zul je toch echt met een link moeten komen.

• kodak

kodak

FP ProMod
Aldy schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:20:
[...]Als ik schrijf dat er iets in het AD staat, kunnen we dat toch niet als bron aannemen. Daarvoor zul je toch echt met een link moeten komen.
Veel informatieve of spotlight reacties hebben geen duidelijke bron. Deze reactie doet nog duidelijk moeite niet zomaar stellingen te plaatsen. Op 1 oktober 2023 heeft the Intercept een artikel geplaatst. En als je het zeker wil weten kun je ook inhoudelijk met de tweaker in discussie gaan wat de exacte bron is of onderbouwd de stellingen weerleggen. Dat mede-tweakers het informatief genoeg vinden is dus niet zo heel vreemd.

• Aldy
kodak schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:48:
[...]
Veel informatieve of spotlight reacties hebben geen duidelijke bron. Deze reactie doet nog duidelijk moeite niet zomaar stellingen te plaatsen. Op 1 oktober 2023 heeft the Intercept een artikel geplaatst. En als je het zeker wil weten kun je ook inhoudelijk met de tweaker in discussie gaan wat de exacte bron is of onderbouwd de stellingen weerleggen. Dat mede-tweakers het informatief genoeg vinden is dus niet zo heel vreemd.
Je gaat alleen op mijn opmerking over de bron in, maar er staat in mijn commentaar aanzienlijk meer en daar stap je voor het gemak weer eens overheen.

• kodak

kodak

FP ProMod
Aldy schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:58:
[...]
Je gaat alleen op mijn opmerking over de bron in, maar er staat in mijn commentaar aanzienlijk meer en daar stap je voor het gemak weer eens overheen.
Ik reageer op je laatste reactie, waar je zelf kiest vooral een punt van de bron te maken. In mijn eerdere reactie ging ik (ook) al in op andere kanten hoe het informatief op te vatten valt. Je stelt wat mij betreft een prima vraag of het wel informatief genoeg is, maar er zijn nu eenmaal meerdere mogelijkheden om de aanvulling op het nieuws als informatief te lezen. Een +1 kan ook, maar dat maakt het als +2 modereren niet zomaar een duidelijke mismoderatie.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:07

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Aldy schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:20:
[...]

Heb je het artikel, welke genoemd wordt in The Intercept al gevonden?
Als ik schrijf dat er iets in het AD staat, kunnen we dat toch niet als bron aannemen. Daarvoor zul je toch echt met een link moeten komen.
Precies. Onderbouwen met een bron doe je doorgaans met een link naar het betreffende artikel.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• BartOtten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Ulysses schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:09:
Sorry ik ben best een tijdje absent van moderatie-corvee geweest hier... maar wat hier gebeurt kan ik moeilijk over mijn kan laten gaan. Beetje flauw om mijn eigen review aan strenge doch rechtvaardige beoordeling te vragen te onderwerpen, maar zoals ik in de laatste comment uiteenzet, heb ik een nare smaak bij dit 'gesprek'...
BartOtten in '?'

Defaulten naar nul, daar twijfel ik dus aan.
Al je antwoorden waren vervolgens op basis van die "nare smaak".

Ik vroeg iets on topic ter verduidelijking, de rest is geschiedenis. Dat je review nu "+1 Beknopt" krijgt is waarschijnlijk omdat "de moderatie-community" zoals jij dat noemt, er wat van vind. Jij vindt dat nu "moeilijk publiek" en wil correctie via mods. Een lichtend voorbeeld van transparantie vind ik het persoonlijk niet.

[ Voor 11% gewijzigd door BartOtten op 11-12-2024 17:24 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op woensdag 11 december 2024 @ 17:07:
[...]
Onderbouwen met een bron doe je doorgaans met een link naar het betreffende artikel.
Doorgaans zijn er verschillende vormen om aan bronvermelding te doen. Het is zelfs in de journalistiek, en zeker in gewone inhoudelijke discussie, niet ongebruikelijk om simpel te stellen waar de informatie vandaan komt. Dat maakt de informatie niet zomaar minder informatief, hooguit dat een lezer het niet zomaar wil/kan aannamen als informatief. Daarbij lijkt me een vermelding van een bron in twijfel trekken, of zelfs doen alsof er geen moeite is gedaan, een nogal negatieve vorm van modereren. Zeker als het grootste deel van de informatieve en spotlights geen enkele bronvermelding heeft.

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

hamsteg

Species 5618

kodak schreef op woensdag 11 december 2024 @ 17:29:
[...]
Doorgaans zijn er verschillende vormen om aan bronvermelding te doen. Het is zelfs in de journalistiek, en zeker in gewone inhoudelijke discussie, niet ongebruikelijk om simpel te stellen waar de informatie vandaan komt. Dat maakt de informatie niet zomaar minder informatief, hooguit dat een lezer het niet zomaar wil/kan aannamen als informatief. Daarbij lijkt me een vermelding van een bron in twijfel trekken, of zelfs doen alsof er geen moeite is gedaan, een nogal negatieve vorm van modereren. Zeker als het grootste deel van de informatieve en spotlights geen enkele bronvermelding heeft.
Hmm, als ik een scriptie, portfolio zou inleveren zonder referenties naar de van toepassing zijnde artikelen, kan ik het schudden. Ik kom echt niet weg met een verwijzing naar Tweakers, het AD of simpelweg het internet en zoek maar uit. Je probeert een kromme redenering te trekken waarover al duidelijk gesteld is in de FAQ wat de uitgangspunten zijn. Natuurlijk is er altijd grijs maar die als uitgangspunt nemen, is gewoon proberen je zin te krijgen. Ik weet dat je weer gaat reageren om het reageren maar hier stopt de discussie voor mij meteen.

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-01 09:40
slijkie in 'Bloomberg: volgende Apple Watch Ultra kan berichten sturen via satelliet'

Wat is hier ongewenst aan of offtopic? Kunnen ze musk haters even een reality-check krijgen hoe moderaties werken?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Loller1 in 'Firefox stopt in februari met Do Not Track-functie'

Ik zou wel verwachten dat een reactie wat steviger is vooraleer het daadwerkerlijk op +2 eindigt.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2. Het noemt een basiskenmerk (transparantie) van publieke certificaatsystemen op. En hoewel dat kenmerk een probleem kan zijn als je het systeem verkeerd gebruikt gaat dat niet in op het belang en keuze om de certificaten met een korte bruikbaarheid te introduceren. De discussie gaat zo vooral om andere kenmerken van het systeem dan nog om de introductie en reden daar achter van deze certificaten, dus naar offtopic/irrelevant of poging het nog een beetje ontopic te houden voor een eigen stelling.

pimlie in 'Let's Encrypt biedt vanaf volgend jaar kortdurende certificaten aan'

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-01 15:19
https://tweakers.net/revi...ction=20582178#r_20582178

Toch een beetje gehad hoor met die moderaties vaak.
1 maal ongewenst -1 en 3 keer irrelevant 0.

Deze mensen dienen gewoon instant intrekking te krijgen van hun moderatierechten. Slaat toch helemaal nergens meer op.

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

• agittunc
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik moet helaas weer mismoderaties rapporteren.

hellum in 'Bluesky heeft 25 miljoen gebruikers, 10 miljoen meer dan maand geleden'

14:58 heb ik een comment geplaatst met de vraag om voorbeelden. Ik word gewoon geminned voor het uberhaupt vragen.

Overigens waren er meer maar ik zie dat een aantal mensen mij weer op 0 kregen. Maar de meeste die tegen mijn vraag inging hebben allemaal +1.

Dit hele moderatiesysteem is een complete faal. 3e keer inmiddels.

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11-2025
Het Bluesky bericht stroomt over van de mismoderaties.
Het is een bericht over Bluesky en geklaag over Elon Musk wordt als relevant gemodereerd.

Het is een schoolvoorbeeld van hoe het moderatiesysteem voor relevantie weer als een populair meningensysteem wordt gebruikt.

nieuws: Bluesky heeft 25 miljoen gebruikers, 10 miljoen meer dan maand geleden

• agittunc
  • Laatst online: 24-12-2025
Dauthi schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 16:21:
Het Bluesky bericht stroomt over van de mismoderaties.
Het is een bericht over Bluesky en geklaag over Elon Musk wordt als relevant gemodereerd.

Het is een schoolvoorbeeld van hoe het moderatiesysteem voor relevantie weer als een populair meningensysteem wordt gebruikt.

nieuws: Bluesky heeft 25 miljoen gebruikers, 10 miljoen meer dan maand geleden
Tja, ik ben ook aan het reageren maar ik ben wel eerlijk genoeg om mensen niet te minnen en het is zn waarde laten. Maargoed het is nu beetje omgedraaid en dat is ook niet ok. Mensen horen gewoon discussies te kunnen voeren en niet geminned te worden.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Oon in 'Oplaadfunctie Google Pixel voorziet telefoon rechtstreeks van stroom vanaf 80%'
Ok misschien niet de meest milieubewuste opmerking ooit, maar is het nou echt een -1? Hij is gewoon eerlijk, zat mensen die geen 5 jaar met hetzelfde toestel willen doen.

Edit: ondertussen rechtgetrokken (hij stond volgens mij op 7 punten -1 dus iemand heeft zich ondertussen ook bedacht).

[ Voor 17% gewijzigd door Finraziel op 13-12-2024 20:31 ]

Gamertag: FinrazielNL

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:42
Ik heb een hekel aan “woke-discussies”, maar een mening geven moet toch geen -1 opleveren? Het merendeel is gewoon ontopic, dus lijkt me 1?

Bozebeer38 in 'Indiana Jones and the Great Circle - Koning der avonturiers claimt zijn troon'

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:43
Ik modereer normaliter bij twijfel veelal naar boven, maar met het taalgebruik in de eerste alinea kom ik hier niet verder dan een 0:
James Pond in 'Indiana Jones and the Great Circle - Koning der avonturiers claimt zijn troon'

Iets met een vriendelijker Tweakers en zo

• Aldy
!mark schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 10:23:
Ik modereer normaliter bij twijfel veelal naar boven, maar met het taalgebruik in de eerste alinea kom ik hier niet verder dan een 0:
James Pond in 'Indiana Jones and the Great Circle - Koning der avonturiers claimt zijn troon'

Iets met een vriendelijker Tweakers en zo
Als ik die eerste alinea lees, heb je alweer naar boven gemodereerd. :) Op basis van die eerste alinea kom ik niet hoger dan -1.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me gewoon ontopic en relevant in de discussie.
Lord Anubis in 'FTM: honderden militairen zijn eenvoudig te traceren doordat ze Tinder gebruiken'

• Lucb1e
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:35
Naar mijn idee een van de nuttigste reacties in de thread: Opifex in 'ESA lanceert twee ruimtesondes voor metingen via kunstmatige zonsverduistering'

Staat op default 0. Is "geen moderatie" van een nuttige bijdrage ook een "mismoderatie"? Ik ben nieuw hier dus vergeef me als dit niet hoort hier. Ik zie dat er ook het twijfeltopic is, maar gezien ik zelf niet kan stemmen (en niemand met standaardrechten meer kan stemmen) dacht ik dat dit niet een twijfel is van "wat moeten we hier stemmen" maar meer of een hogere moderator een +'je kan geven en mensen later de reactie beter kunnen vinden wanneer ze info over het onderwerp zoeken

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Staat op default 0. Is "geen moderatie" van een nuttige bijdrage ook een "mismoderatie"? I
Dat lijkt me niet. Een niet-gemodereerde reactie is (like doh...) niet gemodereerd en kan dus ook geen mismoderatie zijn imho.

Je kan immers mensen niet verplichten om letterlijk elke post te modereren. Er is geen moderatieverplichting.

Virussen? Scan ze hier!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
@Lucb1e goed dat je jouw vraag hier stelt. Zoals Wildhagen al aangeeft rekenen we ongemodereerde reacties niet tot mismoderaties.

Om te reageren op jouw intentie:
Lucb1e schreef op zondag 15 december 2024 @ 14:26:
[…] dacht ik dat dit niet een twijfel is van "wat moeten we hier stemmen" maar meer of een hogere moderator een +'je kan geven en mensen later de reactie beter kunnen vinden wanneer ze info over het onderwerp zoeken
Om er voor te zorgen dat de ‘juweeltjes van reacties’ beloond worden met een goede score en niet ondersneeuwen onder alle andere reacties is er Het grote +3 posts topic :)

• Lucb1e
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:35
Santford schreef op zondag 15 december 2024 @ 15:17:

Om er voor te zorgen dat de ‘juweeltjes van reacties’ beloond worden met een goede score en niet ondersneeuwen onder alle andere reacties is er Het grote +3 posts topic :)
Ooh, ik heb die topictitel verkeerd begrepen, dacht juist dat dit zou gaan om wanneer mensen onzin op +3 zetten. Thanks :)

Ondertussen zie ik dat er al 6 mensen een +2 hebben gegeven! Wow, veel mensen kunnen na 48 uur nog modereren en lezen dit topic snel :o

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Lucb1e schreef op zondag 15 december 2024 @ 15:24:
[...]

Ooh, ik heb die topictitel verkeerd begrepen, dacht juist dat dit zou gaan om wanneer mensen onzin op +3 zetten. Thanks :)

Ondertussen zie ik dat er al 6 mensen een +2 hebben gegeven! Wow, veel mensen kunnen na 48 uur nog modereren en lezen dit topic snel :o
Het is inderdaad net het omgekeerde ;)

Pro- en powermods kunnen na 48 uur nog een moderatie geven, zij hebben een wat hogere weging (6x). In de moderatieFAQ vind je onder het kopje ‘Moderatorstatus’ meer gedetailleerd uitgelegd welke wegingen er zijn.

• Aldy
Santford schreef op zondag 15 december 2024 @ 15:17:
@Lucb1e goed dat je jouw vraag hier stelt. Zoals Wildhagen al aangeeft rekenen we ongemodereerde reacties niet tot mismoderaties.

Om te reageren op jouw intentie:

[...]

Bestaat er ook een lijst met alle topics die er bestaan?

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Aldy schreef op zondag 15 december 2024 @ 15:33:
[...]

Bestaat er ook een lijst met alle topics die er bestaan?
Nee daar is geen lijst van. Er wordt alleen op verschillende plekken naar verwezen, waaronder in de FM miniFAQ en het beleid van het FM (Frontpage Moderatie) subforum.
Ik kan wel een lijstje geven. Naast het moderatiestatusloket, dat een sticky topic is in FM, zijn er voor vragen over moderaties op reacties of het aandragen van reacties:En:

• Aldy
Santford schreef op zondag 15 december 2024 @ 15:48:
[...]

Nee daar is geen lijst van. Er wordt alleen op verschillende plekken naar verwezen, waaronder in de FM miniFAQ en het beleid van het FM (Frontpage Moderatie) subforum.
Ik kan wel een lijstje geven. Naast het moderatiestatusloket, dat een sticky topic is in FM, zijn er voor vragen over moderaties op reacties of het aandragen van reacties:En:
Bedankt, ik ga direct alle links eens nakijken.

• RSilience
  • Laatst online: 30-12-2025
Vind het jammer dat ik geen negatieve mening mag hebben die wel linkt naar de voor mij ogende dure prijs van een spel en mijn verwachting dat het spel niet fijn zou draaien op mijn grafische kaart vanwege de lage Vram.

Er komen oppbouwende reacties maar ook een negatieve sneer reactie op mijn post maar ik begrijp niet waarom mijn post als troll of flaming zou worden gezien.
Mag je niet meer tegen de stijgende prijzen trend zijn tegenwoordig?

Link naar reactie:

RSilience in 'Indiana Jones and the Great Circle - Koning der avonturiers claimt zijn troon'

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
RSilience schreef op zondag 15 december 2024 @ 17:14:
Vind het jammer dat ik geen negatieve mening mag hebben die wel linkt naar de voor mij ogende dure prijs van een spel en mijn verwachting dat het spel niet fijn zou draaien op mijn grafische kaart vanwege de lage Vram.

Er komen oppbouwende reacties maar ook een negatieve sneer reactie op mijn post maar ik begrijp niet waarom mijn post als troll of flaming zou worden gezien.
Mag je niet meer tegen de stijgende prijzen trend zijn tegenwoordig?

Link naar reactie:

RSilience in 'Indiana Jones and the Great Circle - Koning der avonturiers claimt zijn troon'
-1 is te laag inderdaad. De 0 moderaties komen waarschijnlijk doordat het niet klopt dat de game niet te spelen is op een RTC3080,

200 fish found!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-01 11:20
Volgens mij is dit een flamebait ...:
Hoi, welkom tijdreiziger. Je bent aangekomen in 2024. Vrijwel niemand gebruikt nog een kabel om te tetheren.

vrede in rust

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Dit lijkt mij een vrij irrelevante opmerking.
Mizgala28 in ''Apple werkt aan iPad-achtige foldable, release in 2028''

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

hamsteg

Species 5618

Nas T schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:14:
Volgens mij is dit een flamebait ...:

[...]
Tethering (ook bekend als personal hotspot) in draadloze communicatie is de mogelijkheid om een apparaat zonder internetverbinding ...
Draadloos is onderdeel van de definitie. Persoonlijk vind ik dit een grappige opmerking. Beetje humor mag toch wel? +1 van mij.

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

hamsteg schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:51:
Draadloos is onderdeel van de definitie.
Bedraad ook, als we van dezelfde "definitie'" uit blijven gaan. In het gedeelte dat je niet meegenomen hebt worden verschillende, bedrade manieren om te tetheren genoemd.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• kodak

kodak

FP ProMod
Een eigen mening hebben is prima, maar het lijkt me niet dat het redelijk is het negatief op de persoon te spelen.
icecreamfarmer in 'Nieuwe regering VS wil af van meldplicht voor zelfrijdende auto's na ongeval'

• Bor

Bor

Topicstarter
Philipvda in 'Wetsvoorstel geeft Nederlandse politie toegang tot besloten appgroepen voor orde' is misschien wat direct gebracht maar wat mij betreft geen -1 maar gewoon relevant.

• Bor

Bor

Topicstarter
JelleDekkers in 'Wetsvoorstel geeft Nederlandse politie toegang tot besloten appgroepen voor orde' is in mij ogen weer niet zo relevant maar een vrij inhoudsloze oneliner zonder onderbouwing.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Met Imho wel een punt aftrek voor de onvriendelijke toon in de eerste én laatste regel.

Kom ik netto op een 0 uit, waar hij op staat. Een -1 is te laag idd.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
xenn99 in 'Wetsvoorstel geeft Nederlandse politie toegang tot besloten appgroepen voor orde' is gewoon een +1 maar krijgt alle scores toegekend van -1 tot +3. Daar ga ik even naar kijken.

[ Voor 21% gewijzigd door Bor op 17-12-2024 07:43 ]

• BartOtten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
BartOtten in 'Hoe blij ben jij met Tweakers? Laat het ons weten'

Volgens mij toch even relevant als veel andere posts en geen idee waarom mijn mening ongewenst is (onder: Wat vind jij van Tweakers?).

• jdh009

jdh009

FP ProMod

• Bor

Bor

Topicstarter

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'Een definitief einde aan salderen - Nederlandse regeling verdwijnt in 2027'

Iemand stelt de vraag waarom je een korte tvt zou willen, daar geef ik antwoord op, maar blijkbaar is dat off-topic? :?

Om aan te geven waar ik exact op reageer, heb ik de vraag ook maar even in het bericht geciteerd…

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
CH4OS schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 15:24:
CH4OS in 'Een definitief einde aan salderen - Nederlandse regeling verdwijnt in 2027'

Iemand stelt de vraag waarom je een korte tbr zou willen, daar geef ik antwoord op, maar blijkbaar is dat off-topic? :?

Om aan te geven waar ik exact op reageer, heb ik de vraag ook maar even in het bericht geciteerd…
Lijkt mij ook gewoon ontopic. Staat nu goed :)

• Bor

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 15:24:

Iemand stelt de vraag waarom je een korte tvt zou willen, daar geef ik antwoord op, maar blijkbaar is dat off-topic? :?

Dat is wat mij betreft zeker een +1. De vraag waarom mensen een korte TVT willen vind ik vragen naar de bekende weg en zeker geen +2.

• kodak

kodak

FP ProMod
Het lijkt me niet de bedoeling om een inhoudelijke reactie naar offtopic of ongewenst te modereren (4× 0, 1x -1).
kodak in 'Ethisch hacker infiltreert online accounts vermiste neef - update'

[ Voor 3% gewijzigd door kodak op 17-12-2024 17:11 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bor schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 15:46:
Dat is wat mij betreft zeker een +1. De vraag waarom mensen een korte TVT willen vind ik vragen naar de bekende weg en zeker geen +2.
Ik had ook niet de intentie om het op +2 te krijgen, eigenlijk... :$ Ik vond alleen de 0 die ik in eerste instantie ervoor had wat scheef.

• Bor

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 17:45:
[...]

Ik had ook niet de intentie om het op +2 te krijgen, eigenlijk... :$ Ik vond alleen de 0 die ik in eerste instantie ervoor had wat scheef.
Die opmerking ging dan ook over de open deur vraag waarop je reageerde die onterecht veel +2's krijgt en niet over jouw prima reactie ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 17-12-2024 18:04 ]

• GameNympho
GameNympho in 'Meta krijgt Ierse boete van 251 miljoen euro voor datalek uit 2018'

Ik weet, ik ga op tenen staan, maar dan nog, er wordt op een normale manier erover gepraat, dan zijn er negatieve en positieve zaken aan, dat ik wat meer pessimist ben, dat weet ik, maar ik ga niet een ander daardoor minnen, sommige weten iets meer, sommige iets minder, maar daarom minnen?
En ik geef hier een vragend antwoord op diegene, met duidelijk offtopic gedeelte.

@Santford Sorry, ik geef mij mening en stel dat de andere zelf kan uitzoeken, niet dat het een vast staand feit is. Want ga ik onderbouwen, hoe wil je dat ik kan onderbouwen dat Amerika aan de EU heeft gevraagd om de grenzen open te zetten toen? Wat denk je zelf hoe ik dat ga vinden? Maar dat het realiteit is een feit.
De Euro is gekomen om de strijd met de dollar aan te gaan en tegen zogenaamde winsten met allerlei valuta`s schuiven. Onderbouwen, nee dat gaat niet, want politiek heeft het op andere zaken gespeeld. Maar een feit is het.
Dus sommige zaken onderbouwen is moeilijk, maar wel de vraag opperen of datgene wat men zegt, zodat men er over nadenkt en op zoekt. Ik ben niet hun/jullie Google of bibliotheek.

edit; hoeveel van die -40 zijn moderators/pro mod`s? Scheidsrechter geeft een gele of rode kaart, niet ook de lijnrechters en videorechters en het valt wel op, ongeacht hoe men er over denkt.

[ Voor 52% gewijzigd door GameNympho op 18-12-2024 12:39 ]

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
GameNympho schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:41:
GameNympho in 'Meta krijgt Ierse boete van 251 miljoen euro voor datalek uit 2018'

Ik weet, ik ga op tenen staan, maar dan nog, er wordt op een normale manier erover gepraat, dan zijn er negatieve en positieve zaken aan, dat ik wat meer pessimist ben, dat weet ik, maar ik ga niet een ander daardoor minnen, sommige weten iets meer, sommige iets minder, maar daarom minnen?
En ik geef hier een vragend antwoord op diegene, met duidelijk offtopic gedeelte.
Ik kom ook niet echt op een beoordeling hoger dan -1. Je gaat off-topic, presenteert jouw mening als feit en onderbouwd deze niet, daarnaast is je toonzetting best uitlokkend waardoor het ontsporen van de discussie op de loer ligt.

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
GameNympho schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:41:
[…]

@Santford Sorry, ik geef mij mening en stel dat de andere zelf kan uitzoeken, niet dat het een vast staand feit is. Want ga ik onderbouwen, hoe wil je dat ik kan onderbouwen dat Amerika aan de EU heeft gevraagd om de grenzen open te zetten toen? Wat denk je zelf hoe ik dat ga vinden? Maar dat het realiteit is een feit.
De Euro is gekomen om de strijd met de dollar aan te gaan en tegen zogenaamde winsten met allerlei valuta`s schuiven. Onderbouwen, nee dat gaat niet, want politiek heeft het op andere zaken gespeeld. Maar een feit is het.
Dus sommige zaken onderbouwen is moeilijk, maar wel de vraag opperen of datgene wat men zegt, zodat men er over nadenkt en op zoekt. Ik ben niet hun/jullie Google of bibliotheek.
Met deze toelichting is het punt wat je in de discussie wilde maken mij al een stuk duidelijker, dat haalde ik niet uit jouw reactie.

Als je iets niet kunt onderbouwen dan is het naar mijn mening geen feit maar een vermoeden en kun je het niet met zo’n hoge zekerheid stellen.
Je geeft aan dat jouw doel is dat men erover na gaat denken, ik denk dat je met de manier waarop je je reactie schreef eerder het tegenovergestelde bereikt.

• Coolstart
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-01 23:27
Hey all, ik heb een suggestie om moderaties te verbeteren en gebruikers beter te betrekken.

Soms modereer je een reactie maar nadien komen er goed onderbouwde nuances op dat verhaal door andere tweakers. In dat geval wil ik mijn moderatie corrigeren.

Daarvoor stel ik voor dat ik een melding krijg dat indien mijn moderatie afwijkend is van het gemiddelde om nog eens een kijkje te nemen.

Hierdoor worden gebruikers extra betrokken bij moderaties en krijgt tegelijk het belang ervan extra aandacht. Kwaliteit over kwantiteit.

Einde suggestie :)

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
@Coolstart Dank voor je suggestie, maar dit topic is bedoeld voor het melden van reacties die niet op een juiste moderatiescore staan.

Verbeteringen voor de site kun je aandragen in Mooie Features, eventueel kun je hier in Frontpage Moderatie een topic openen om te discussiëren over verbeteringen aan het moderatiesysteem.

Wel wil ik je vooraf meegeven dat er vanuit Tweakers geen plannen zijn om het moderatiesysteem op korte termijn aan te passen.

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-01 15:29
RoestVrijStaal in 'Mod transformeert kapotte PSP in compacte PS2-console'

Is het een
- flamebait? Nee
- troll? Nee
- doelloze first post? Onmogelijk
- zware off-topic bericht? Nee
- bericht zonder enige toegevoegde waarde? Nee
- misplaatste grap? Nee
- onnodig kwetsende reactie? Nee
- reactie die een onvriendelijk karakter heeft of op andere wijze is bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaakte? Nee

En toch ongewenst...???

[ Voor 3% gewijzigd door RoestVrijStaal op 18-12-2024 13:12 ]

• Dazzler2120
  • Laatst online: 16-01 15:17

Dazzler2120

FP ProMod
RoestVrijStaal schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:11:
RoestVrijStaal in 'Mod transformeert kapotte PSP in compacte PS2-console'

Is het een
- flamebait? Nee
- troll? Nee
- doelloze first post? Onmogelijk
- zware off-topic bericht? Nee
- bericht zonder enige toegevoegde waarde? Nee
- misplaatste grap? Nee
- onnodig kwetsende reactie? Nee
- reactie die een onvriendelijk karakter heeft of op andere wijze is bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaakte? Nee

En toch ongewenst...???
Het is iig zwaar off-topic en je stelt dat het clickbait is en de auteur onwetend is.
Ik kan er niets anders van maken dan dat het een reactie is die een onvriendelijk karakter heeft.

Overigens geldt hetzelfde voor Gamebuster in 'Mod transformeert kapotte PSP in compacte PS2-console'
De mensen die daar +2 of zelfs +3 op hebben gegeven mogen wel even bekeken worden. Dat zijn écht mismoderaties.

PS4 PSN: Dazzler2120

• RoestVrijStaal
Dazzler2120 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:24:
[...]

Het is iig zwaar off-topic en je stelt dat het clickbait is en de auteur onwetend is.
Ik kan er niets anders van maken dan dat het een reactie is die een onvriendelijk karakter heeft.

Overigens geldt hetzelfde voor Gamebuster in 'Mod transformeert kapotte PSP in compacte PS2-console'
De mensen die daar +2 of zelfs +3 op hebben gegeven mogen wel even bekeken worden. Dat zijn écht mismoderaties.
Reageren op een reactie van de inhoud van de titel van het artikel, met als onderwerp de schrijver van het artikel, is offtopic?

Mag men het dan nog überhaupt het over het artikel hebben?

[ Voor 10% gewijzigd door RoestVrijStaal op 18-12-2024 13:59 ]

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
RoestVrijStaal schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:55:
[...]
Reageren op een reactie van de inhoud van de titel van het artikel is offtopic?
Je post gaat niet over de inhoud van het artikel, maar over de auteur. Daarbij hoort feedback op een artikel in GR en niet op de frontpage. Daarmee is dit draadje maximaal off-topic (0-score)
Wanneer daar een beschuldiging van clickbait en onwetendheid van de auteur bij komt, dan is het dus
een ongewenst post.

• RoestVrijStaal
Waarom zou onwetendheid van de auteur niet benoemd mogen worden?

Hij toont het zelf aan met de titel (waar medetweakers ook op wijzen) en ik onderbouw het met zijn profielbeschrijving.

[ Voor 35% gewijzigd door RoestVrijStaal op 18-12-2024 14:07 ]

• Aldy
RoestVrijStaal schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:05:

Hij toont het zelf aan met de titel (waar medetweakers ook op wijzen) en ik onderbouw het met zijn profielbeschrijving.
Staat er in het artikel "Ik ben onwetend"?
Daarnaast gaat het artikel over PSP en niet over de auteur.

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:06

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:16
review: Tweakers Community Awards 2024

4 maal een +2 reactie waarin men druk elkaar feliciteert. Leuk om te zien, maar voegt niet iets significants toe aan het topic.

Team anti-scalp - wauw..

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:16
RoestVrijStaal schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:05:
Omdat auteurs altijd onwetend zijn. Auteurs investeren een X aantal minuten in een onderwerp. Ook al is een auteur van jongs af aan betrokken met een bepaald onderwerp, dat maakt hem niet alwetend. Hij zal qua kennis nooit in de buurt komen van de totale body of knowledge van de gehele Tweakers community. Auteurs zijn geen promovendi die jaren onderzoek hebben gedaan over elk onderwerp dat ze posten.

Team anti-scalp - wauw..

• RoestVrijStaal
Dat "project" is toch "afgerond"?

Sowieso heeft naar mijn idee mijn reactie niets met onvriendelijkheid te maken.

Dat er aangekaart wordt dat een schrijver buiten zijn vakgebied heeft geschreven en daarbij fouten heeft gemaakt zal vast "niet leuk" voor de schrijver zijn.

Ik kon mijn reactie zo verwoorden dat het onvriendelijker was. Dat zal ik voortaan maar doen als er toch geen verschil wordt gemaakt in de manier hoe ik het aan kaart.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Pim0377 in 'Meta schikt met Australische toezichthouder in Cambridge Analytica-zaak'

Net iets meer dan de helft van de reactie is FM materiaal, beetje zonde van een verder op zich prima reactie. Door het FM materiaal gedeelte is imo de reactie nu wel 0, helaas.

MennoE in 'Meta schikt met Australische toezichthouder in Cambridge Analytica-zaak' is sowieso off topic...

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
RoestVrijStaal schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:30:
[...]

Dat er aangekaart wordt dat een schrijver buiten zijn vakgebied heeft geschreven en daarbij fouten heeft gemaakt zal vast "niet leuk" voor de schrijver zijn.

Ik kon mijn reactie zo verwoorden dat het onvriendelijker was. Dat zal ik voortaan maar doen als er toch geen verschil wordt gemaakt in de manier hoe ik het aan kaart.
Volgens mij zijn de tools om feedback door te geven wel duidelijk gemaakt ondertussen. Dat is iig niet de frontpage, de vorm van feedback (auteur van clickbait en onwetendheid beschuldigen) is zeker geen vorm wat bijdraagt aan een vriendelijker Tweakers en dat is dus ongewenst.

Een vriendelijker tweakers heeft ook weinig met een project te maken, maar vooral met een cultuur - dat is een ongoing iets en niet iets wat ooit 'afgerond' is. Zelfs als het 'project' afgerond is, betekent dat niet dat tweakers nu niet meer een vriendelijkere frontpage wilt hebben 8)7

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'Een definitief einde aan salderen - Nederlandse regeling verdwijnt in 2027' is gewoon een valide punt volgens mij ipv irrelevant.

• Bor

Bor

Topicstarter
RoestVrijStaal schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:30:
[...]

Een vriendelijker Tweakers is geen project met een einde. Het omschrijft o.a. hoe wij communicatie op Tweakers willen zien. Daar hoort "Ik kon mijn reactie zo verwoorden dat het onvriendelijker was. Dat zal ik voortaan maar doen als er toch geen verschil wordt gemaakt in de manier hoe ik het aan kaart." hoort daar in ieder geval niet bij.

• Bor

Bor

Topicstarter
5pë©ïàál_Tèkén schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:24:

4 maal een +2 reactie waarin men druk elkaar feliciteert. Leuk om te zien, maar voegt niet iets significants toe aan het topic.
Dat zijn wat mij betreft allen +1 reacties.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie is niets meer dan suggestief een overtrokken negatieve stelling doen om een negatieve menig te geven over anderen. Dat lijkt me niet meer dan irrelevant tot ongewenst.

Phusebox in 'Nederlandse kWh-belastingkorting op laadpalen loopt definitief begin 2025 af'

• Bor

Bor

Topicstarter
kodak schreef op woensdag 18 december 2024 @ 17:08:
Deze reactie is niets meer dan suggestief een overtrokken negatieve stelling doen om een negatieve menig te geven over anderen. Dat lijkt me niet meer dan irrelevant tot ongewenst.

Phusebox in 'Nederlandse kWh-belastingkorting op laadpalen loopt definitief begin 2025 af'
Een +2 of +3 is het in ieder geval niet. Daar ga ik naar kijken en waar actie op ondernemen.

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

nst6ldr in 'Honda gaat fabriek bouwen voor productie van waterstofcellen'

Dit hele draadje neemt echt de gekste wendingen qua puntenverdeling. Er is een clique actief die absoluut geen reacties duld tenzij die meegaan in de grote belofte. Iemand krijgt zelfs +1 voor het toelichten van z'n aandelenportefeuille terwijl niemand daarom gevraagd heeft :')

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• jevin20
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-01 09:44
https://tweakers.net/plan...zenparade-dag-3-imou.html

Kan er even gecontroleerd worden wie er ongeveer alle reacties op irrelevant heeft gemodereerd?
Dit slaat namelijk nergens op, er wordt een inhoudelijk gesprek gevoerd over onder andere HA integraties en vrijwel alles wordt gemodereerd als irrelevant door 2 personen.

DeWarmte 8,3 kW - Auer Edel Eau 270L - Enphase 7820 Wp - 2x MT 5.12 kWh - Zappi V2.1 - Tesla Model 3 LR AWD - BMW 120i M-sport Pro Misano Blauw

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-01 17:58
Smuey in 'Microsoft toont twee nieuwe advertenties via notificaties in Windows 11'

Normaal zou ik niet een reactie van net een halfuur oud hier plaatsen, maar gezien er al 11x +3 is gegeven, doe ik het toch.

Dit is toch geen +3 waard?

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'UniGetUI 3.1.4' en Bor in 'UniGetUI 3.1.4' zijn volgens mij geen 0.

• Bor

Bor

Topicstarter
JelleDJs schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:35:
Smuey in 'Microsoft toont twee nieuwe advertenties via notificaties in Windows 11'

Normaal zou ik niet een reactie van net een halfuur oud hier plaatsen, maar gezien er al 11x +3 is gegeven, doe ik het toch.

Dit is toch geen +3 waard?
Nee dat is geen +3. Die reactie lijkt een groot aantal "mee eens" stemmen te krijgen. Daar duik ik even in.

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:06

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
jevin20 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:34:
https://tweakers.net/plan...zenparade-dag-3-imou.html

Kan er even gecontroleerd worden wie er ongeveer alle reacties op irrelevant heeft gemodereerd?
Dit slaat namelijk nergens op, er wordt een inhoudelijk gesprek gevoerd over onder andere HA integraties en vrijwel alles wordt gemodereerd als irrelevant door 2 personen.
Kun je iets specifieker zijn? Er zit een link onder de datum van een post.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

sapphire in 'Microsoft toont twee nieuwe advertenties via notificaties in Windows 11'

Dit lijkt me echt geen +2, laat staan 4x +3 (!). Een +1 lijkt me voldoende?

Virussen? Scan ze hier!

• jevin20
AlphaRomeo schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:42:
[...]

Kun je iets specifieker zijn? Er zit een link onder de datum van een post.
Dat is een lange lijst, ongeveer elke reactie is gemodereerd en vooral naar eigen mening van iemand volgens mij.

Ik ben even aan het kijken hoe ik dat moet linken, zoals jullie dat doen met naam wie een reactie plaatst, sorry. Kan iemand me dat vertellen?
Edit: Duidelijk nu, thanks!
0x0 in 'December Prijzenparade - dag 3: Imou'
0x0 in 'December Prijzenparade - dag 3: Imou'
lenwar in 'December Prijzenparade - dag 3: Imou'
jevin20 in 'December Prijzenparade - dag 3: Imou'
lenwar in 'December Prijzenparade - dag 3: Imou'

Deze was -1 en nu +1, er wordt erg op mening gemodereerd
robbinwehl in 'December Prijzenparade - dag 3: Imou'

Ik vraag om inhoudelijke uitleg omdat het me interesseert, dat wordt dan als irrelevant bestempeld:
Orangelights23 in 'December Prijzenparade - dag 3: Imou'

Mening moderatie:
jongetje in 'December Prijzenparade - dag 3: Imou'

Ik kan de hele lijst met reacties wel afgaan, alles is gemodereerd en de moderaties lijken nergens op gebaseerd. Erg inconsistent en persoonlijk vind ik het irritant.

[ Voor 30% gewijzigd door jevin20 op 19-12-2024 14:22 ]

DeWarmte 8,3 kW - Auer Edel Eau 270L - Enphase 7820 Wp - 2x MT 5.12 kWh - Zappi V2.1 - Tesla Model 3 LR AWD - BMW 120i M-sport Pro Misano Blauw

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-01 22:20
jevin20 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:02:
[...]
Ik ben even aan het kijken hoe ik dat moet linken, zoals jullie dat doen met naam wie een reactie plaatst, sorry. Kan iemand me dat vertellen?
Wanneer je een URL dat naar een reactie wijst "gewoon" post, dus zonder de knop "link toevoegen" te gebruiken, maakt het forum er automatisch zo'n mooie link met naam van.
Dus:
code:
1
https://tweakers.net/plan/4302/december-prijzenparade-dag-3-imou.html?showReaction=20603758#r_20603758

Geeft:

• jevin20
thomas_n schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:01:
[...]

Wanneer je een URL dat naar een reactie wijst "gewoon" post, dus zonder de knop "link toevoegen" te gebruiken, maakt het forum er automatisch zo'n mooie link met naam van.
Dus:
code:
1
https://tweakers.net/plan/4302/december-prijzenparade-dag-3-imou.html?showReaction=20603758#r_20603758

Geeft:
Oeps! Zo leren we elke dag wat bij, thanks!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

5pë©ïàál_Tèkén schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:24:

Ik zie het probleem niet zo, de richtlijnen zijn een stuk vrijer bij dit soort artikelen:
Modereren buiten nieuwsartikelen

Naast nieuwsberichten zijn er ook andere zaken waar reacties op geplaatst kunnen worden, bij .geeks, downloads, .plans en productreviews. Deze reacties kunnen ook gemodereerd worden, maar zal wat minder streng zijn in vergelijk met reacties op nieuwsberichten. Hieronder staat per categorie uitgelegd wat de verschillen zijn ten opzichte van de normale moderatierichtlijnen bij nieuwsartikelen.

(...)

.Plans en Reviews

Reacties op .plans en reviews kunnen heel soepel gemodereerd worden. In principe kan iedereen hier zijn mening ventileren en hoeven alleen de ergste reacties weggemodereerd te worden. Voor de rest kunnen deze reacties hoger gemodereerd worden naarmate de inhoud sterker en/of interessanter is.

.Geeks en Polls

.Geeks en Polls zijn luchtig van onderwerp zodat luchtige reacties verwacht kunnen worden. Modereer deze dan ook luchtig. Reacties die de nieuwswaardigheid in twijfel trekken, blijven ongewenst.
Deze .plan zit dicht tegen een poll aan, daarom heb ik dat stukje ook maar gepost.

• Bor

Bor

Topicstarter
Een +1 is voor die reacties voldoende zoals eerder aangegeven. Dat is (op 1 na) ook de netto score inmiddels.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Dat is dus geen mismoderatie.

• Bor

Bor

Topicstarter
Een +1 is inderdaad geen mismoderatie. Het betreft normale relevante reacties. Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.

Als je doelt op een +2 en hierbij kijkt naar het volgende stuk uit jouw quote:
Voor de rest kunnen deze reacties hoger gemodereerd worden naarmate de inhoud sterker en/of interessanter is.
Dat is hier niet van toepassing. De reacties zijn niet sterker en / of interessanter dan de andere reacties. Een +1 is de best passende score.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me gewoon ontopic en relevant. De tweaker geeft inhoudelijk en onderbouwd aan waarom deze liever een meer gesloten systeem heeft. Er valt ook prima inhoudelijk op te discussieren.

kansloze in 'EU tegen Apple: AirDrop, AirPlay, smartwatch- en audiofuncties iOS moeten open'

Deze reactie lijkt me niets bijzonders of duidelijk informatiefs te melden bij de doelen van de EU. Plussen om het eens zijn met Open != gedwongen worden bepaalde software te gebruiken is is daarbij niet de bedoeling.

TechHead in 'EU tegen Apple: AirDrop, AirPlay, smartwatch- en audiofuncties iOS moeten open'

• GameNympho
Ik beantwoord een tweaker met ook een duidelijk antwoord op zijn comment, hij een 0 en ik een -1, een 0 mag het wezen maar geen minnetje.
GameNympho in 'Rijksoverheid NL opent gedigitaliseerd oorlogsarchief 'ondanks waarschuwing AP''

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Het BUNQ-topic van vandaag (gisteren) is ontzettend onder invloed van de club die Bunq graag ziet branden en elke zijdelingse flutcomment met bevestiging van dat standpunt op +2 gezet heeft. Daarnaast 'kritische geluiden' die tegen die flow in gaan, zijn onrealistisch negatief gemod. Dit ook waar ik niet met mijn ene stemmetje wat aan kan veranderen. Deze viel mij op bijvoorbeeld, en stond op -1: Snacky817 in 'FD: Bunq spoort klant achter anoniem Wikipedia-account op na kritiek - update'
Sorry hoor, maar de laatste keer dat ik mij persoonlijk toelegde op het bijhouden van de moderaties was het een behoorlijk gegeven dat er zo goed mogelijk objectieve criteria voor de waarde van posts zijn in het mod-systeem. Daar zie ik in het Bunq topic, vooralsnog, niets van. #justmy2ct
Pagina: 1 ... 167 ... 209 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2