Je moet beseffen dat je geen antwoord geeft op de vragen die ik je stel. Je functioneert nu slechts als proxy voor de "interne bronnen" bij Ubisoft. Wat vind jij nou concreet problematisch aan de game, inhoudelijk en waarom? -- Dit is een retorische vraag, voor de duidelijkheid.centr1no schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:38:
[...]
Ik baseer dat op het gegeven dat het gewoon uitgelegd staat op die Wiki die je zelf hieronder geeft, hoewel die het voornamelijk in politiek zin beschrijft en dat het in de reacties ook in context zo gebruikt wordt.
Er zijn verschillende gebruiken gegeven voor specifieke gevallen, maar het is niet moeilijk om in de gaten te hebben dat het in ieder geval op hetzelfde neer komt. Tot een aantal jaren geleden werd het op een sarcastische manier 'politiek correctheid' genoemd als er teveel nadruk op werd gelegd. Nu is dat 'woke'.
Hier specifiek gaat het over het beleid van Ubisoft waarvan door interne bronnen wordt gezegd dat er "een beleid is waarbij teveel aandacht wordt besteed aan identiteitspolitiek, politieke correctheid en inclusiviteit en diversiteit naar een bepaald niveau worden geforceerd" Om mezelf maar te herhalen.
Ik ga daar zelf in de reacties ook genoeg op in.
Het snijdt geen hout de kritiek te pareren met "maar andere woorden kunnen ook wazig zijn". Juist om mensen te helpen zou je zo precies mogelijk moeten zijn met je kritiek. En dat betekent wegsturen van "woke", maar precies aangeven wát wáárom een probleem is -volgens jou-.centr1no schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:38:
[...]
Zoals ik al zei, ik ga er in de reacties vaak genoeg op door en daar zijn de reacties regelmatig van een veel lager niveau dan hier.
Onze taal zit vol met 'wazige begrippen' waar niemand een probleem mee heeft omdat ze niet opzichzelfstaand gebruikt worden.
Je ziet in de reacties ook dat mensen nog niet eerder van DEI gehoord hebben. Van 'woke' wel.
Mensen zijn ook niet geneigd of in staat om hele boeken te typen of überhaupt fatsoenlijke volzinnen te maken om dingen duidelijk te maken.
Wat ik wil zeggen: er is een kleine groep probleemmensen in Nederland die omgekeerd evenredig aandacht opeisen en krijgen. Ik bedoel hiermee de doelgroep van Ongehoord Nederland. Ik bedoel hiermee de schare fans van Willem Engel. Ik bedoel hiermee de demografie die zich maar wat graag voor het karretje van extreemrechts of conservatieve christenen laat spannen.centr1no schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:38:
[...]
Wat wil je hier nu mee zeggen? Ben toch concreet man.
We zien die invloed nog veel te weinig. Het verschil tussen mannen en vrouwen en de salariëring bijvoorbeeld, bij gelijke competentie, leeftijd, en functie eisen. Er is nog steeds een enorme kansenongelijkheid in Nederland voor kinderen. Let op: kánsenongelijkheid. In games zijn vrouwen en vrouwelijke personages nog steeds ernstig ondergeschikt.centr1no schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:38:
[...]Het is toch niet zo dat we de invloed van 'progressieve' activisten de afgelopen jaren niet enorm hebben zien toenemen en dat bedrijven daar niet op hebben ingespeeld met consultancies, DEI-managers en een 'modern' aannamebeleid?
Wat is nou precies jouw probleem of kritiek op de constatering dat mensen hier actief aan werken dit meer gelijk te trekken?
Nee, dat is het niet. Niet zonder uitleg over wát je dan precies "woke" vindt, en waaróm.centr1no schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:38:
[...]
En ik probeer iedereen duidelijk te maken dat 'woke' als punt in dit geval gewoon on-topic is, helemaal omdat het totaal niet genoemd wordt in de artikelen terwijl het wel degelijk verder overal ter sprake komt en niet 'minder' dan een hoop andere opmerkingen.
Ja, dat is correct. Reden temeer als je dit weet, hier rekening mee te houden en weg te sturen van het woord "woke" maar gewoon concreet en precies aangeven waarom je iets niet goed vindt.centr1no schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:38:
[...]
Waarschijnlijk omdat het begrip geassocieerd wordt met rechtse of conservatieve bewegingen, maar de eerste reactie is niet 'waar heeft die persoon het over', maar 'troll of hater, weg ermee'.
Spreken namens de doden is een favoriete retorische truc in een vrij specifieke demografie die zich ook vaak uitspreekt tegen "woke" (whatever that may be)centr1no schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:38:
[...]
En ja, ik ben misschien hier wel de enige die er iets van zegt omdat er een hoop mensen zijn die niet eens de moeite willen nemen. Omdat ze weten dat het geen nut heeft. Mensen geven al letterlijk in hun reactie aan dat ze bij voorbaat weten dat er veel -1-tjes gaan komen. Waarom zou je dan überhaupt de moeite doen om er veel woorden aan vuil te maken.
Misschien moet je eens ophouden met gespeelde verontwaardiging en verzanden in geratel waar niet op te reageren valt.centr1no schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:38:
[...]Ik ben het beu mezelf steeds te moeten herhalen en je doet er toch wel mee wat je zelf wilt dus laat ik het hierbij.
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
:fill(white):strip_exif()/f/image/CvF3htC9oFTA4z8R47wMUA45.png?f=user_large)