Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 162 ... 209 Laatste
Acties:

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:37

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

centr1no schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:38:
[...]
Ik baseer dat op het gegeven dat het gewoon uitgelegd staat op die Wiki die je zelf hieronder geeft, hoewel die het voornamelijk in politiek zin beschrijft en dat het in de reacties ook in context zo gebruikt wordt.
Er zijn verschillende gebruiken gegeven voor specifieke gevallen, maar het is niet moeilijk om in de gaten te hebben dat het in ieder geval op hetzelfde neer komt. Tot een aantal jaren geleden werd het op een sarcastische manier 'politiek correctheid' genoemd als er teveel nadruk op werd gelegd. Nu is dat 'woke'.
Hier specifiek gaat het over het beleid van Ubisoft waarvan door interne bronnen wordt gezegd dat er "een beleid is waarbij teveel aandacht wordt besteed aan identiteitspolitiek, politieke correctheid en inclusiviteit en diversiteit naar een bepaald niveau worden geforceerd" Om mezelf maar te herhalen.
Ik ga daar zelf in de reacties ook genoeg op in.
Je moet beseffen dat je geen antwoord geeft op de vragen die ik je stel. Je functioneert nu slechts als proxy voor de "interne bronnen" bij Ubisoft. Wat vind jij nou concreet problematisch aan de game, inhoudelijk en waarom? -- Dit is een retorische vraag, voor de duidelijkheid.
[...]
Zoals ik al zei, ik ga er in de reacties vaak genoeg op door en daar zijn de reacties regelmatig van een veel lager niveau dan hier.
Onze taal zit vol met 'wazige begrippen' waar niemand een probleem mee heeft omdat ze niet opzichzelfstaand gebruikt worden.
Je ziet in de reacties ook dat mensen nog niet eerder van DEI gehoord hebben. Van 'woke' wel.
Mensen zijn ook niet geneigd of in staat om hele boeken te typen of überhaupt fatsoenlijke volzinnen te maken om dingen duidelijk te maken.
Het snijdt geen hout de kritiek te pareren met "maar andere woorden kunnen ook wazig zijn". Juist om mensen te helpen zou je zo precies mogelijk moeten zijn met je kritiek. En dat betekent wegsturen van "woke", maar precies aangeven wát wáárom een probleem is -volgens jou-.
[...]
Wat wil je hier nu mee zeggen? Ben toch concreet man.
Wat ik wil zeggen: er is een kleine groep probleemmensen in Nederland die omgekeerd evenredig aandacht opeisen en krijgen. Ik bedoel hiermee de doelgroep van Ongehoord Nederland. Ik bedoel hiermee de schare fans van Willem Engel. Ik bedoel hiermee de demografie die zich maar wat graag voor het karretje van extreemrechts of conservatieve christenen laat spannen.
[...]Het is toch niet zo dat we de invloed van 'progressieve' activisten de afgelopen jaren niet enorm hebben zien toenemen en dat bedrijven daar niet op hebben ingespeeld met consultancies, DEI-managers en een 'modern' aannamebeleid?
We zien die invloed nog veel te weinig. Het verschil tussen mannen en vrouwen en de salariëring bijvoorbeeld, bij gelijke competentie, leeftijd, en functie eisen. Er is nog steeds een enorme kansenongelijkheid in Nederland voor kinderen. Let op: kánsenongelijkheid. In games zijn vrouwen en vrouwelijke personages nog steeds ernstig ondergeschikt.

Wat is nou precies jouw probleem of kritiek op de constatering dat mensen hier actief aan werken dit meer gelijk te trekken?
[...]
En ik probeer iedereen duidelijk te maken dat 'woke' als punt in dit geval gewoon on-topic is, helemaal omdat het totaal niet genoemd wordt in de artikelen terwijl het wel degelijk verder overal ter sprake komt en niet 'minder' dan een hoop andere opmerkingen.
Nee, dat is het niet. Niet zonder uitleg over wát je dan precies "woke" vindt, en waaróm.
[...]
Waarschijnlijk omdat het begrip geassocieerd wordt met rechtse of conservatieve bewegingen, maar de eerste reactie is niet 'waar heeft die persoon het over', maar 'troll of hater, weg ermee'.
Ja, dat is correct. Reden temeer als je dit weet, hier rekening mee te houden en weg te sturen van het woord "woke" maar gewoon concreet en precies aangeven waarom je iets niet goed vindt.
[...]
En ja, ik ben misschien hier wel de enige die er iets van zegt omdat er een hoop mensen zijn die niet eens de moeite willen nemen. Omdat ze weten dat het geen nut heeft. Mensen geven al letterlijk in hun reactie aan dat ze bij voorbaat weten dat er veel -1-tjes gaan komen. Waarom zou je dan überhaupt de moeite doen om er veel woorden aan vuil te maken.
Spreken namens de doden is een favoriete retorische truc in een vrij specifieke demografie die zich ook vaak uitspreekt tegen "woke" (whatever that may be) :D Ik moet er om lachen, hoor.
[...]Ik ben het beu mezelf steeds te moeten herhalen en je doet er toch wel mee wat je zelf wilt dus laat ik het hierbij.
Misschien moet je eens ophouden met gespeelde verontwaardiging en verzanden in geratel waar niet op te reageren valt.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-01 13:23

kodak

FP ProMod
centr1no schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 17:28:
[...]
Wat een probleem op zichzelf is.
Het 'woke', het DEI-beleid bij bedrijven en de consequenties ervan zijn gewoon zichtbaar,
Ik lees in de reactie zowel geen moeite dat er aantoonbaar een probleem is en ook niet dat het relevant is over het onderwerp te beginnen om negatief over het bedrijf te doen.
De doelen zijn dat we discussie voeren op genoeg relevantie bij het nieuws en niet zomaar negatief rond het nieuws gaan doen omdat er nieuws is. Dat kan als zeer ongewenst worden opgevat.

We kunnen hier wel discussie blijven voeren over de term en hoe het mogelijk wel relevant is, maar ik lees opvallend niemand inhoudelijk op de reactie zelf reageren met onderbouwing en de tweaker geeft deze zelf na het modden ook niet. Als we het niet eens zijn met een moderatie dan kunnen we het per geval hier bespreken. Of reageer gewoon inhoudelijk in op de reacties zelf als het je de moeite lijkt het wel als gewenst en relevant bij het nieuws te betrekken.

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De nutteloosheid van dit topic is voor mij weer is aangetoond. Ik krijg hier instemmende reacties dat mijn comment die ik eerder heb gemeld inderdaad niet goed is gemodereerd, maar er is niks gecorrigeerd:

Ludewig in 'Snapchat had moeite met kosten om misbruik en afpersing van tieners te voorkomen'

En mijn latere reactie gaat uiteraard ook naar -1:

Ludewig in 'Snapchat had moeite met kosten om misbruik en afpersing van tieners te voorkomen'

Wat is nu eigenlijk de echte bedoeling van "Het kleine-mismoderatietopic"? Want de reden die mij is gegeven, namelijk dat je er foute moderaties kan melden en dat die dan gecorrigeerd worden, zie ik keer op keer niet nageleefd worden.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:10
Ludewig schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:27:
De nutteloosheid van dit topic is voor mij weer is aangetoond. Ik krijg hier instemmende reacties dat mijn comment die ik eerder heb gemeld inderdaad niet goed is gemodereerd, maar er is niks gecorrigeerd:

En mijn latere reactie gaat uiteraard ook naar -1:

Wat is nu eigenlijk de echte bedoeling van "Het kleine-mismoderatietopic"? Want de reden die mij is gegeven, namelijk dat je er foute moderaties kan melden en dat die dan gecorrigeerd worden, zie ik keer op keer niet nageleefd worden.
Ik ben bang dat jouw bijdrage in dit topic een beetje ondergesneeud is. Ik ben geen supermod, dus ik kan niets voor je doen, maar het is wellicht toch nuttig om je reactie opnieuw onder de aandacht te brengen.
Haal wel om te beginnen de laatste zin in je laatste reactie weg: dat helpt!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:14

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Wat een geheel terechte score is gezien je de reactie eindigt met deze totaal onnodige flame:
Maar enfin, een normale discussie is toch niet te voeren op Tweakers, vanwege de censuur.
Ik heb deze reactie wel gezien maar niet ingegrepen omdat de netto score in mijn ogen gewoon verdedigbaar is. Wat voor score had je hier oprecht zelf verwacht?

[ Voor 25% gewijzigd door Bor op 08-10-2024 16:39 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:21

Dazzler2120

FP ProMod
Bor schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:38:
[...]

Wat een geheel terechte score is gezien je de reactie eindigt met deze totaal onnodige flame:

[...]

Ik heb deze reactie wel gezien maar niet ingegrepen omdat de netto score in mijn ogen gewoon verdedigbaar is. Wat voor score had je hier oprecht zelf verwacht?
Ik denk trouwens dat de eerste reactie, zonder de flame, iig minimaal een 0 moet zijn.

Ik kan me voorstellen dat mensen het als off-topic zien, aangezien het niet gaat in het artikel over de verantwoordelijkheid van een bedrijf bij vervolging - maar een -1 is wel zwaar bestraft.

PS4 PSN: Dazzler2120

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dazzler2120 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:42:
[...]
Ik kan me voorstellen dat mensen het als off-topic zien, aangezien het niet gaat in het artikel over de verantwoordelijkheid van een bedrijf bij vervolging - maar een -1 is wel zwaar bestraft.
Nergens in het artikel wordt het woord vervolging genoemd (of een vergelijkbaar woord), of beweerd dat het probleem slechts was dat Snapchat weigerde in te grijpen bij daadwerkelijk strafbare gedragingen. Het artikel gaat in werkelijkheid over het veiligheidsbeleid van Snapchat, waarbij de Amerikaanse justitie vindt dat daar bepaalde eisen aan gesteld mogen worden.

Mijn opmerking gaat precies over de vraag of het wel juist is dat er zulke eisen aan Snapchat gesteld worden. Dat lijkt mij veel meer on-topic dan heel veel andere reacties die allemaal vrolijk naar +1 gemod worden (maar die wel een populaire opvatting bevatting, wat veel uitmaakt voor de moderatie).

De opmerking van Wildhagen dat deze eisen in de wet gezet zijn, gaat eigenlijk niet in op het punt dat ik probeerde te maken, want dat iets wettelijk is, betekent niet dat het juist is. Uiteraard moet je ook kunnen bediscussiëren welke wetten wel of niet juist zijn. Een openlijke discussie daarover is noodzakelijk voor een functionerende democratie.

En fin, als ik offtopic ben, dan is de reactie van Wildhagen dat natuurlijk ook.

Maar Bor vond een +1 wel terecht voor de reactie van Wildhagen, dus dan neem ik aan dat hij beide reacties wel on-topic vindt.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik heb een aantal toxische reacties (en quotes hiervan) verwijderd. Laten we de sfeer prettig houden svp.

• eprillios
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-01 03:36
Menesis in 'iPhone Mirroring laat zien welke apps werknemers privé gebruiken op werk-Mac'

In dit draadje worden feitelijk onjuiste comments omhoog gemod en feitelijk juiste daarentegen omlaag. Noorwegen is weliswaar geen lid van de Europese Unie, maar wel van de EFTA en is daarmee deel van de Europese Economische Ruimte. Noorwegen (naast IJsland en Liechtenstein) heeft dus met de DMA te maken.

• Aldy
Het zal best kunnen zijn dat de schrijver van de reactie gelijk heeft, maar het is en blijft een aanname, die 12X +1 krijgt en zelfs 2X +2. Een +0 lijkt mij eerder op z'n plaats:
MicGlou in 'Rusland en Turkije blokkeren Discord'

Edit: Graag ook naar de rest van het draadje kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door Aldy op 09-10-2024 13:40 ]

• agittunc
  • Laatst online: 19-01 01:06
Wat mij vooral opvalt is dat mensen die je comment niet leuk vinden gewoon -1 geven en effectief je censureert.

Maar veel willen daar niet daadwerkelijk over hebben maar wel vertellen dat we onzinnige dingen vertellen.

https://tweakers.net/nieu...na-ruim-een-maand-op.html

Neem dit is bij, er wordt op de bovenste comment alles wat anti trump is gewoon laten zien. Heb je daar een ander mening over of je hebt kritiek? -1.

Gevolg is dat mensen zoals mezelf niet meer kunnen stemmen.

Effectief censuur is dit.
Is tevens de reden waarom ik tweakers zelf niet meer steun met een abbo. Want ik ga niet meewerken aan censuur van andermans meningen.

[ Voor 10% gewijzigd door agittunc op 09-10-2024 15:42 ]

• Aldy
agittunc schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:41:
Wat mij vooral opvalt is dat mensen die je comment niet leuk vinden gewoon -1 geven en effectief je censureert.

Waarom kun jij niet meer stemmen?

• agittunc
Aldy schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:46:
[...]

Waarom kun jij niet meer stemmen?
Omdat mijn reactiescore lager dan 0.1 is.

• Aldy
agittunc schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:47:
[...]

Omdat mijn reactiescore lager dan 0.1 is.
Maar dan is hetgeen je schrijft helemaal niet aan de orde. Het ligt aan jouw reactiescore en niet aan het feit dat er -1 gemodereerd is.

• agittunc
Aldy schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:50:
[...]

Maar dan is hetgeen je schrijft helemaal niet aan de orde. Het ligt aan jouw reactiescore en niet aan het feit dat er -1 gemodereerd is.
Dit klopt dus niet, want jij kan als commenter gewoon iemand een -1 geven. Doen genoeg mensen dat, krijg je een negatieve reactiescore.

En daarnaast maakt het mij niet uit of ik wel / niet populair ben. Maar wat ik wonderbaarlijk vind is dat tweakers als community dit prima vindt. We leven toch immers in nederland waar je vrijheid van meningsuiting hebt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/abV5erflWuVW1RaXD5VL0lcVW78=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CvF3htC9oFTA4z8R47wMUA45.png?f=user_large

Even als voorbeeldje, wat hier is -1 als de original comment er over ging? of naja het hele verloopstuk ervan.

[ Voor 19% gewijzigd door agittunc op 09-10-2024 15:58 ]

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:06

watercoolertje

Untertitel

agittunc schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:56:
[...]
We leven toch immers in nederland waar je vrijheid van meningsuiting hebt?
Ja die grondwet moet je beschermen tegen (vervolging van) de overheid, niet tegen andere mensen...

Als ik jou mening wil negeren mag en kan dat gewoon, ik ben niet verplicht jouw mening aan te horen (en jij de mijne niet)...

[ Voor 4% gewijzigd door watercoolertje op 09-10-2024 16:01 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• agittunc
watercoolertje schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:59:
[...]
Ja die grondwet moet je beschermen tegen de overheid, niet tegen andere mensen...

Als ik jou mening wil negeren mag en kan dat gewoon, ik ben niet verplicht jouw mening aan te horen (en jij de mijne niet)...
Wie zegt dat? vrijheid van meningsuiting alleen voor de overheid? dat is pure nonsens.

Ja uiteraard kan je ervoor kiezen iemand te negeren. Maar wat heeft dat te maken met censuur? dus iemand het zwijgen opleggen omdat je zijn mening niet leuk vind?

en dat is niet iemand natuurlijk uitschelden etc. dat is niet waar ik het nu over heb.

• Aldy
agittunc schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:56:
[...]

Dit klopt dus niet, want jij kan als commenter gewoon iemand een -1 geven. Doen genoeg mensen dat, krijg je een negatieve reactiescore.

En daarnaast maakt het mij niet uit of ik wel / niet populair ben. Maar wat ik wonderbaarlijk vind is dat tweakers als community dit prima vindt. We leven toch immers in nederland waar je vrijheid van meningsuiting hebt?
Vrijheid van meningsuiting heeft niets met de moderatie te maken, aangezien meningen opzij gezet moeten worden. Maar als er onzin over Trump wordt verteld wordt dit met -1 beloond en dat betreft dan geen mening, maar puur inhoudelijk is het niet meer waard.
Zoals het dus beschreven is heeft jouw populariteit ook niets te maken met je reactiescore, maar je schijnt dus ook de fout in te gaan, waardoor je dikwijls negatief gemodereerd wordt en je reactiescore dus ook negatief is.

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:06

watercoolertje

Untertitel

Aldy schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:02:
[...]
Zoals het dus beschreven is heeft jouw populariteit ook niets te maken met je reactiescore, maar je schijnt dus ook de fout in te gaan, waardoor je dikwijls negatief gemodereerd wordt en je reactiescore dus ook negatief is.
Nou nee mijne is gewoon ontnomen (omdat ik een onterechte moderatiescore probeerde te compenseren 100 jaar geleden), ik heb een prima reactiescore al ben ik verre van populair op de frontpage :D

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• agittunc
Aldy schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:02:
[...]

Vrijheid van meningsuiting heeft niets met de moderatie te maken, aangezien meningen opzij gezet moeten worden. Maar als er onzin over Trump wordt verteld wordt dit met -1 beloond en dat betreft dan geen mening, maar puur inhoudelijk is het niet meer waard.
Bouw je argumenten op met feitelijke argumenten en niet omdat jij vind dat mensen onzin verspreiden.
Anders ben je gewoon net zo slecht bezig als de mensen die -1 geven omdat ze aan hun tenen worden gestoten.

Vrijheid van meningsuiting heeft niets met moderatie te maken. precies, dus waarom doen wij als community (en staff) hier aan mee? En nogmaals wie bepaalt welke meningen opzij moeten?

dus je gaat mee in de redenering dat censuur prima is.

• Aldy
agittunc schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:05:
[...]

Bouw je argumenten op met feitelijke argumenten en niet omdat jij vind dat mensen onzin verspreiden.
Anders ben je gewoon net zo slecht bezig als de mensen die -1 geven omdat ze aan hun tenen worden gestoten.

Vrijheid van meningsuiting heeft niets met moderatie te maken. precies, dus waarom doen wij als community (en staff) hier aan mee? En nogmaals wie bepaalt welke meningen opzij moeten?

Dit is nu precies waarom je reactiescore negatief is: je beschuldigingen en je agressieve benadering.

• Aldy
watercoolertje schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:04:
[...]

Nou nee mijne is gewoon ontnomen (omdat ik een onterechte moderatiescore probeerde te compenseren 100 jaar geleden), ik heb een prima reactiescore al ben ik verre van populair op de frontpage :D
Ja, dat heb ik ook kortgeleden gedaan en toen werd mij verteld dat dit niet de bedoeling is. Tenminste niet op deze manier. :)

• agittunc
Aldy schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:08:
[...]

Dit is nu precies waarom je reactiescore negatief is: je beschuldigingen en je agressieve benadering.
Jij beleeft dat als een beschuldiging terwijl je het zelf toegeeft. Dus beetje rare beredenering.

Aggressieve houding nou nou, zoals ik al zei dat is iets wat je zelf beleeft.

Zoals ik al zei, mensen voelen zich aan hun tenen getrapt en krijg je dit. Beetje raar wegzetten. Maargoed je moet het zelf weten maar als je mij het zwijgen oplegt omdat je emotioneel wordt ben je gewoon fout bezig, mijn mening.

En zo hoort het te werken. Niet persoonlijk maken wat niet persoonlijk hoeft te zijn. Bedankt met het helpen aantonen iig.

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:56

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:37

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

agittunc schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:05:
[...]

Je verwart 'censuur' met een ordinaire tik op de vingers door de community waar jij je in begeeft.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

• agittunc
Klauwhamer schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:43:
[...]

Je verwart 'censuur' met een ordinaire tik op de vingers door de community waar jij je in begeeft.
Nee hoor, als je een discussie krijgt met meerdere mensen en jouw comment wordt in een doofpot gestopt omdat er een aantal mensen jouw comment niet leuk vinden, is dat niet besloten door een community. want de meerderheid van je community ziet het niet en/of houden zich daar niet mee bezig.

Dat haal je toch echt zelf in de war.

• Bor

Bor

Topicstarter
Graag terug ontopic zodat het doel van het topic niet ondersneeuwt; het melden van (potentiële) mismoderaties.

[ Voor 26% gewijzigd door Bor op 09-10-2024 17:01 ]

• agittunc
Bor schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 17:01:
Graag terug ontopic zodat het doel van het topic niet ondersneeuwt; het melden van (potentiële) mismoderaties.
Dan misschien handig om een officieel topic te maken over mismoderaties en hoe dat proces gaat. want het gebeurt hier wel heel vaak dat het afwijkt.

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-01 11:04
Klauwhamer schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:15:
[...]

Je moet beseffen dat je geen antwoord geeft op de vragen die ik je stel.
Ik ga je hier geen antwoord geven op de vragen die je stelt omdat dit de plek er niet voor is.
Bovendien krijg ik niet bepaald het gevoel dat ik met iemand communiceer die open staat voor wat ik zeg.
Je functioneert nu slechts als proxy voor de "interne bronnen" bij Ubisoft.
Als jij aangeeft dat Trump in een interview iets heeft gezegd dan ben je toch ook geen proxy voor Trump of wel?
Wat vind jij nou concreet problematisch aan de game, inhoudelijk en waarom? -- Dit is een retorische vraag, voor de duidelijkheid.
Voor de duidelijkheid ging het dus helemaal niet over de game maar over het interne beleid van het bedrijf.
Het snijdt geen hout de kritiek te pareren met "maar andere woorden kunnen ook wazig zijn".
Jij was degene die het een wazig begrip noemde. Er zijn gewoon brede begrippen die een omschrijving hebben. Een auto kan ontelbaar veel vormen en kleuren hebben en toch weten we allemaal wat een auto is.
Als je niet weet wat een auto is dan stel ik voor dat je dat eerst bekijkt voor je er een oordeel over velt.
Juist om mensen te helpen zou je zo precies mogelijk moeten zijn met je kritiek. En dat betekent wegsturen van "woke", maar precies aangeven wát wáárom een probleem is -volgens jou-.
Ik ga mezelf niet herhalen.
er is een kleine groep probleemmensen in Nederland die omgekeerd evenredig aandacht opeisen en krijgen. Ik bedoel hiermee de doelgroep van Ongehoord Nederland. Ik bedoel hiermee de schare fans van Willem Engel. Ik bedoel hiermee de demografie die zich maar wat graag voor het karretje van extreemrechts of conservatieve christenen laat spannen.
En dit geeft precies aan waar hier het probleem zit.
Er zijn genoeg progressieve extreem linkse mensen die aandacht opeisen en overduidelijk mensen beïnvloeden met onderwerpen die hier in Nederland niet eens relevant zijn of niet zouden moeten zijn. Iets dat je overduidelijk ook in de reacties terug ziet.
Ik ga niet eens voorbeelden noemen want ik heb totaal geen zin in een inhoudelijke discussie daarover, waar dit bovendien ook niet de juiste plek is.
Probleemmensen en extremen, van zowel links als rechts, zijn niet gezond.
Daarbovenop gaat het hier niet over Nederland, waar we gelukkig in de maatschappij die extremen nog niet heel veel zien maar overdrijvingen in de media wel degelijk.
We zien die invloed nog veel te weinig. Het verschil tussen mannen en vrouwen en de salariëring bijvoorbeeld, bij gelijke competentie, leeftijd, en functie eisen.
Fijn dat je een voorbeeld geeft van precies hetgeen dat ik net aangaf.
Ik wil het niet bagatelliseren maar dat 'wage-gap' gedoe komt van (niet Nederlandse) feministes die vinden dat ze ongeacht wat dan ook (bijv. het simpele feit dat mannen en vrouwen niet hetzelfde zijn) per definitie hetzelfde of meer moeten 'verdienen' als de gemiddelde man. De percentages van die salarisverschillen zijn, ook in Nederland door media en anderen met een belang in de zaak fors overdreven.
Ik heb wederom geen zin om die discussie hier te voeren, mede omdat ik dat bij relevante onderwerpen al in de reacties heb gedaan..

Er zijn in Nederland ook best wat issues met verschillende bevolkingsgroepen en ongelijkheid. Een deel ervan mag niet worden aangepakt omdat men dan zou focussen op minderheden en dat is taboe.
Wederom een punt wat je niet lijkt te begrijpen is dat die kansenongelijkheid bij de bron aangepakt en niet d.m.v. 'equity' op het eind geforceerd moet worden.
Als er, zoals in Amerika, een enorm deel van de bevolking gemiddeld veel minder geld verdient en over het algemeen slecht geïntegreerd is in een maatschappij die gefocust is op geld dan is het lichtelijk krom om die bevolkingsgroep te representeren op plekken en in situaties die ze misschien wel willen maar waarschijnlijk niet kunnen bereiken.
Of, als globaal gezien maar 10% vrouwen geïnteresseerd zijn in technisch werk, als bedrijf naar 50% te streven.
Wat is nou precies jouw probleem of kritiek op de constatering dat mensen hier actief aan werken dit meer gelijk te trekken?
Hangt er dus heel erg vanaf wat je bedoelt met actief en gelijktrekken.
Precies waar dit hele gebeuren over gaat. Ik weet niet waarom ik mezelf steeds moet blijven herhalen.
Niet alle verandering is per definitie goed.
Ja, dat is correct. Reden temeer als je dit weet, hier rekening mee te houden en weg te sturen van het woord "woke" maar gewoon concreet en precies aangeven waarom je iets niet goed vindt.
Eerst ga je vertellen dat "de demografie die zich maar wat graag voor het karretje van extreemrechts of conservatieve christenen laat spannen" niet iets goeds is maar je hebt zelf niet in de gaten dat je net zo hard beïnvloed bent om het woord 'woke' per definitie te associëren met dingen.
Als men i.p.v. 'woke' vanaf nu 'DEI' gaat gebruiken, hoelang duurt het dan voordat dat een troll-woord is?
Spreken namens de doden is een favoriete retorische truc in een vrij specifieke demografie die zich ook vaak uitspreekt tegen "woke" (whatever that may be) :D Ik moet er om lachen, hoor.
Dingen aan de kant schuiven met totaal irrelevante onzin is ook een fenomeen dat ik zeer regelmatig zie.
Net zoals het zeer vaak voorkomt dat meningen klakkeloos weggezet worden omdat er 1 woordje in staat waar mensen een probleem mee hebben.
Ik vind het allesbehalve grappig.
Misschien moet je eens ophouden met gespeelde verontwaardiging en verzanden in geratel waar niet op te reageren valt.
Je reageert anders genoeg.

• Bor

Bor

Topicstarter
centr1no schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 17:31:
[...]
Ik ga je hier geen antwoord geven op de vragen die je stelt omdat dit de plek er niet voor is.
Bovendien krijg ik niet bepaald het gevoel dat ik met iemand communiceer die open staat voor wat ik zeg.

[...]
Voor deze discussie geldt ook het volgende: Bor in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXX"

Ik heb inmiddels een aantal reacties moeten verwijderen wegens doorgaan op dezelfde voet en hiermee het negeren van mijn eerdere verzoek, onvriendelijk en op de man reageren e.a.

We gaan weer ontopic zoals aangegeven

[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 09-10-2024 19:25 ]

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

hamsteg

Species 5618

agittunc schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:41:

Maar veel willen daar niet daadwerkelijk over hebben maar wel vertellen dat we onzinnige dingen vertellen.

https://tweakers.net/nieu...na-ruim-een-maand-op.html

Neem dit is bij, er wordt op de bovenste comment alles wat anti trump is gewoon laten zien. Heb je daar een ander mening over of je hebt kritiek? -1.

Is tevens de reden waarom ik tweakers zelf niet meer steun met een abbo. Want ik ga niet meewerken aan censuur van andermans meningen.
Er wordt hier zeker vreemd gemodereerd. Vele -1 zijn een 0 of een +1.

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:18

Herman

FP ProMod

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-01 15:19

basdej

OutSystems Consultant

11 x +3 en 6x -1
m3gA in 'Tesla onthult zelfrijdende Cybercab-taxi en Robovan-bus'

lijkt me behoorlijk op basis van mening gedaan te worden.

Hoi.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
basdej schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:43:
11 x +3 en 6x -1
m3gA in 'Tesla onthult zelfrijdende Cybercab-taxi en Robovan-bus'

lijkt me behoorlijk op basis van mening gedaan te worden.
Die 6x -1 lijkt me inderdaad een (paar) mismoderaties. +2 of +3 scores op die post zijn geen mismoderaties.

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat is op zijn minst onvriendelijk. Een -1 is te verdedigen gezien er ook geen andere content is.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PageFault in 'Cybercriminelen stalen mogelijk gegevens werknemers en patenten Casio'

Ik weet niet, maar dit lijkt me redelijk basaal, geen idee wat dit op +2 doet, om eerlijk te zijn.

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-01 09:40
nieuws: Hackers voeren ddos-aanvallen uit op Belgische websites in aanloop ve...

Kan er aub iets gedaan worden aan de mening moderatie? Ik probeer gewoon objectieve ontopic discussies te voeren maar wordt grof misbruikt door de moderaties omdat mensen met hun emoties lopen te modereren. Plus gruwelijk op de man te spelen.

Zijn gewoon ontopic dingen, of men het ermee eens is of niet, en dat hoeft natuurlijk helemaal niet.

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Technomania in 'Waar luister of kijk jij de Tweakers Podcast vooral?'

Ik voel mij vereerd met die +2 O+ O+ Maar is dat niet iets te hoog? (Al zullen veel Tweakers wel dezelfde gedachte hebben als ik de reacties zo lees)

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

slijkie schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:03:
nieuws: Hackers voeren ddos-aanvallen uit op Belgische websites in aanloop ve...

Kan er aub iets gedaan worden aan de mening moderatie? Ik probeer gewoon objectieve ontopic discussies te voeren maar wordt grof misbruikt door de moderaties omdat mensen met hun emoties lopen te modereren. Plus gruwelijk op de man te spelen.

Zijn gewoon ontopic dingen, of men het ermee eens is of niet, en dat hoeft natuurlijk helemaal niet.
Sealioning is ook 'gewoon' flamebait.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
Aan de andere kant heeft deze user wel gewoon een punt die ook een interessant vraagstuk oproept rond hoe fit for purpose en de door jou aangegeven doelgroep dit product is. Die doelgroep wordt ook door anderen direct in twijfel getrokken.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 12-10-2024 09:33 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat iemand hek in twijfel trekt maakt het nog niet meteen onwaar. Zeker niet zonder enig bewijs.

wildhagen in 'SilverStone brengt modulaire Alta D1-workstation-behuizing uit voor 800 dollar'

Is dus gewoon ontopic en dus +1. Het er niet mee eens zijn maakt het niet automatisch een 0. Dat is ordinair meningmidden en modmisbruik.

[ Voor 11% gewijzigd door wildhagen op 12-10-2024 09:41 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 09:38:
Dat iemand hek in twijfel trekt maakt het nog niet meteen onwaar. Zeker niet zonder enig bewijs.

wildhagen in 'SilverStone brengt modulaire Alta D1-workstation-behuizing uit voor 800 dollar'

Is dus gewoon ontopic en dus +1. Het er niet mee eens zijn maakt het niet automatisch een 0. Dat is ordinair meningmidden en modmisbruik.
Als deze behuizing niet specifiek voor de workstation markt is en daar amper wordt toegepast zou iemand kunnen beredeneren dat jouw reactie niet relevant is. Dat klopt misschien niet helemaal maar dat maakt het nog geen ordinair meningmodden en modmisbruik. Het is ook niet nodig om dit soort termen te gebruiken wanneer je een reactie hier aanmeldt. Ik snap dat er eventueel frustratie kan optreden wanneer een reactie lager wordt beoordeeld dan je had gehoopt maar telkens "modmisbruik!" , "onderzoek nodig!" en andere opmerkingen moeten lezen (geldt voor iedereen) wordt ook wel een beetje vermoeiend. Of er onderzoek en maatregelen nodig zijn is aan de crew.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

nst6ldr schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:01:
Sealioning is ook 'gewoon' flamebait.
Is het niet JAQing off?

Misschien dat Slijkie het beter begrijpt met dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vKVPy84MvfZqeTZShuCc4MnR1Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6RVC3G1Q7htjFz1ezdl4Kdz7.jpg?f=user_large

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

gambieter schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 14:05:
[...]

Is het niet JAQing off?

[Afbeelding]
Ja, je hebt gelijk, de insteek is JAQing off. De mate van onschuld veinzen leek voor mij op sealioning.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:04

The Zep Man

🏴‍☠️

gambieter schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 14:05:
[Afbeelding]
Alderaan was een inside job. Doe je eigen onderzoek, beginnend bij /r/EmpireDidNothingWrong.
:+

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'Engie trekt stekker uit laadpaalproducent EVBox'

Dit gewoon ontopic, en dus geen 0, maar een +1.

En dan liefst 6x in 1 keer, dus dit is een powermod of een crewmember die aan meningmodden doet.

Dit terwijl The Zep Man in 'Engie trekt stekker uit laadpaalproducent EVBox' die hetzelfde zegt binnen 1 minuut, dus in de marge,wel 6x +1 krijgt (terecht).

In andere woorden, er wordt hier op naam gemodereerd. Wat absoluut niet de bedoeling is.

Het zou fijn zijn als daar eens naar gekeken kan worden wie zich hier zo misdraagt met meningmodden.

[ Voor 28% gewijzigd door wildhagen op 13-10-2024 10:46 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 10:43:
wildhagen in 'Engie trekt stekker uit laadpaalproducent EVBox'

Dit gewoon ontopic, en dus geen 0, maar een +1.

En dan liefst 6x in 1 keer, dus dit is een powermod of een crewmember die aan meningmodden doet.

Dit terwijl The Zep Man in 'Engie trekt stekker uit laadpaalproducent EVBox' die hetzelfde zegt binnen 1 minuut, dus in de marge,wel 6x +1 krijgt (terecht).

In andere woorden, er wordt hier op naam gemodereerd. Wat absoluut niet de bedoeling is.

Het zou fijn zijn als daar eens naar gekeken kan worden wie zich hier zo misdraagt met meningmodden.
Wederom;
Het is ook niet nodig om dit soort termen te gebruiken wanneer je een reactie hier aanmeldt. Ik snap dat er eventueel frustratie kan optreden wanneer een reactie lager wordt beoordeeld dan je had gehoopt maar telkens "modmisbruik!" , "onderzoek nodig!" en andere opmerkingen moeten lezen (geldt voor iedereen) wordt ook wel een beetje vermoeiend. Of er onderzoek en maatregelen nodig zijn is aan de crew.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wederom: wildhagen in 'Engie trekt stekker uit laadpaalproducent EVBox' is gewoon ontopic en dus +1, geen 0.

-knip -
Zie eerdere opmerkingen

[ Voor 43% gewijzigd door Bor op 13-10-2024 11:07 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter

• jdh009

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 14:21

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Aldy
Die laatste zin wilde ik net vermelden: Geen andere moderaties, alleen bij beide 6X een +0.
Dit lijkt tegen de persoon gericht.

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter
Llopigat in ''Filamenteverkoper eSun reset wachtwoorden gebruikers naar e-mail'' staat op -1 maar is eigenlijk gewoon irrelevant ten opzichte van het onderwerp in het nieuwsitem net als alle reacties hierop. Dit zou dus een 0 moeten zijn.

• Bor

Bor

Topicstarter

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd in 'ASUS zet streep door bootloaderontgrendeling'

Is volgens mij gewoon offtopic op deze manier.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bor in 'Sonos brengt de Arc Ultra-soundbar en Sub 4-subwoofer uit voor 999 en 899 euro'

Dit is natuurlijk nooit een +2, is eerder een gefrustreerde gebruiker die loopt te spuien!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Bor

Bor

Topicstarter
DennusB schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:35:
Bor in 'Sonos brengt de Arc Ultra-soundbar en Sub 4-subwoofer uit voor 999 en 899 euro'

Dit is natuurlijk nooit een +2, is eerder een gefrustreerde gebruiker die loopt te spuien!
Nou nou, iets vriendelijker mag ook wel. Dat geldt ook voor deze reactie: DennusB in 'Sonos brengt de Arc Ultra-soundbar en Sub 4-subwoofer uit voor 999 en 899 euro'

Mijn post is gewoon een oprechte mening en ervaring met Sonos producten. Je bent zelf verder onderwerp van de discussie onder deze reactie.

[ Voor 26% gewijzigd door Bor op 15-10-2024 19:44 ]

• DennusB
  • Niet online
Bor schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:42:
[...]

Nou nou, iets vriendelijker mag ook wel. Dat geldt ook voor deze reactie:https://tweakers.net/nieuws/227658/sonos-brengt-de-arc-ultra-soundbar-en-sub-4-subwoofer-uit-voor-999-en-899-euro.html?showReaction=20406576#r_20406576

Mijn post is gewoon een oprechte mening en ervaring met Sonos producten. Je bent zelf verder onderwerp van de discussie onder deze reactie.
Je hebt gelijk, maar ik vind dat je als mod ook heel erg off-topic vliegt, met Ikea producten, Bluesound etc.
Daarnaast is je reactie idd een mening, en meningmodden mag niet toch

• Aldy
Ik vraag mij af waarom deze reactie -1 is. Als het over op je luie reet gaat, dat is een vrij normale uitdrukking.

Aldy in 'Laadpaalproducent Alfen wil tot 15 procent van personeel ontslaan'

En waarom zijn deze een +0? Als het off-topic is, dan is het hele draadje off-topic.

en

• Bor

Bor

Topicstarter
DennusB schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:44:
[...]

Je hebt gelijk, maar ik vind dat je als mod ook heel erg off-topic vliegt, met Ikea producten, Bluesound etc.
Offtopic met Ikea? Dat zijn gewoon Sonos producten onder het Ikea label. Die stuur je aan met dezelfde Sonos app. Dat is dus gewoon relevant. Ik ben verder niet degene die met Bluesound aan kwam zetten. Omdat het daar ook over sound producten gaat lijkt ook dat mij verder gewoon relevant. Jij reageert daar echter zonder enige onderbouwing op negatieve wijze.

• Aldy
DennusB schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:44:
[...]

Meningmodden mag niet, maar je mag wel je mening in een reactie geven.

• DennusB
  • Niet online
Aldy schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:48:
[...]

Meningmodden mag niet, maar je mag wel je mening in een reactie geven.
En iedereen die dat mod reageert dus vanuit z’n mening, want het is geen feit dus kan je het daar toch ook niet op beoordelen?

• Bor

Bor

Topicstarter
DennusB schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:11:
[...]

En iedereen die dat mod reageert dus vanuit z’n mening, want het is geen feit dus kan je het daar toch ook niet op beoordelen?
Natuurlijk kan je dit gewoon objectief beoordelen. Welke score het in dit geval moet zijn laat ik graag aan anderen over want het betreft mijn reactie. De moderatie FAQ geeft voldoende handvatten. Wat in ieder geval niet de bedoeling is "Naar beneden want niet mee eens!" wat je hier lijkt te willen voorstellen. Reacties dienen zo objectief mogelijk te worden beoordeeld waarbij het niet uitmaakt of je het ergens mee eens- of oneens bent.

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'Sonos brengt de Arc Ultra-soundbar en Sub 4-subwoofer uit voor 999 en 899 euro' is geen -1 volgens mij maar gewoon een relevant feit

Update: nu krijg ik een +3 en dat is het ook zeker niet...

[ Voor 25% gewijzigd door Bor op 16-10-2024 08:39 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
procyon in 'Elektrische ambities onder druk? - 'Europese auto-industrie in crisis'' is geen +3. Verderop vraagt poster bij een reactie die onterecht op -1 staat overigens om onderbouwing van tegenargumenten waarbij poster zelf in zijn reactie niets onderbouwt met bronnen.

RvdDungen in 'Elektrische ambities onder druk? - 'Europese auto-industrie in crisis'' is geen -1.

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 16-10-2024 09:51 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

fenrirs in 'Elektrische ambities onder druk? - 'Europese auto-industrie in crisis''

Een +2 lijkt me wat erg hoog, gewoon een prima +1 imho.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
Voor die reactie kan ik zowel een +1 als +2 indenken. User snijdt een goed punt aan denk ik?
De reactie krijgt nu meerdere 0's wat niet terecht is.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-01 23:48

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

k995 in 'Apple brengt nieuwe iPad mini uit, goedkoopste versie kost 609 euro'

Deze reactie bevat bewezen feitelijke onjuistheden. Die prijzen komen totaal niet overeen met de introductieprijzen in nederland in 2010 en 2012. Die +1 moet dus een 0 zijn.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Aldy
mOrPhie schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:18:
k995 in 'Apple brengt nieuwe iPad mini uit, goedkoopste versie kost 609 euro'

Deze reactie bevat bewezen feitelijke onjuistheden. Die prijzen komen totaal niet overeen met de introductieprijzen in nederland in 2010 en 2012. Die +1 moet dus een 0 zijn.
Als de info onjuist is, dan zul je dit op de FP moeten aangeven en bij voorkeur ook een bron vermelden, anders wordt het een welles-nietes verhaal.
Naar mijn idee is de moderatie, met dit in mijn achterhoofd, juist.

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:12
Waarom is dit een 0? Gewoon relevant voor de discussie om over te gaan naar EV of niet. De pro EV-brigade is weer lekker bezig met mismodereren in dit topic.

Geen 0:
L2GX in 'Elektrische ambities onder druk? - 'Europese auto-industrie in crisis''

Naafkap in 'Elektrische ambities onder druk? - 'Europese auto-industrie in crisis''

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 16:54
Dit gaat weer snel naar een -1 GameNympho in 'VVD en SP willen terugleverkosten voor zonnepaneeleigenaren verbieden'
Wie is er aan het meningmodden?

@Bor Daarom aan de bel getrokken, en niet correct? Ik weet wat ik betaal toch?
@Bor ja dat zou je verwachten, maar in werkelijkheid, zie ik daar niet van, ook niet op mijn afschriften, niet op mijn verbruik, maar wel gewoon volle pond dokken. En je weet ook, politiek zegt iets, maar in werkelijkheid gebeurt er niets. Zo ook met het bekende kwartje van Kok.

[ Voor 53% gewijzigd door GameNympho op 16-10-2024 13:12 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Een -1 is het niet. Een 0 wel want niet correct en dat is nu ook de netto score. Zie ook de replies.

• Bor

Bor

Topicstarter
GameNympho schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 12:29:
@Bor Daarom aan de bel getrokken, en niet correct? Ik weet wat ik betaal toch?
Zie de reacties op jouw post die dat uitleggen / aanstippen.

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Aldy schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:28:
[...]

Als de info onjuist is, dan zul je dit op de FP moeten aangeven en bij voorkeur ook een bron vermelden, anders wordt het een welles-nietes verhaal.
Naar mijn idee is de moderatie, met dit in mijn achterhoofd, juist.
Nee hoor, het moderatiebeleid beschrijft heel duidelijk dat feitelijke onjuistheden op 0 horen te staan.

https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2
onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Tja, helemaal mooi: mijn post met een correctie en bronvermelding krijgt nu een 0:

mOrPhie in 'Apple brengt nieuwe iPad mini uit, goedkoopste versie kost 609 euro'

• Aldy
mOrPhie schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:11:
[...]

Nee hoor, het moderatiebeleid beschrijft heel duidelijk dat feitelijke onjuistheden op 0 horen te staan.

https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2

[...]
Maar dan moet je wel met bewijzen komen. Iedereen kan maar wat roepen. Ik weet het niet, maar ik kan schrijven dat het wel juist is.

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Aldy schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:13:
[...]

Maar dan moet je wel met bewijzen komen. Iedereen kan maar wat roepen. Ik weet het niet, maar ik kan schrijven dat het wel juist is.
nieuws: Apple presenteert nieuwe iPad met beter scherm
Apple biedt de nieuwe iPad net zoals zijn voorganger aan met 16, 32 of 64GB aan opslag. De versies met 4g kosten respectievelijk 629, 729 en 829 dollar. De uitvoeringen met uitsluitend wifi hebben prijskaartjes van respectievelijk 499, 599 en 699 dollar.

[ Voor 24% gewijzigd door mOrPhie op 16-10-2024 14:14 ]

• Aldy
Ik heb je bewijs gelezen. Dat maakt hetgeen je eerst geschreven hebt juist en jouw bijdrage +1.

• Bor

Bor

Topicstarter
Met de correctie en bronvermelding is dat inderdaad geen 0. Je staat netto op +1 inmiddels.

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Bor schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:41:
[...]

Met de correctie en bronvermelding is dat inderdaad geen 0. Je staat netto op +1 inmiddels.
k995 in 'Apple brengt nieuwe iPad mini uit, goedkoopste versie kost 609 euro' staat nog op +1.

• jdh009

jdh009

FP ProMod
De standaardreactie om Firefox aan te raden bij elke discussie over Google en Chrome lijkt mij geen +2 waard.
Madshark in ''Google is begonnen met uitschakelen van uBlock Origin in Chrome-browser''

• Bor

Bor

Topicstarter
jdh009 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:05:
De standaardreactie om Firefox aan te raden bij elke discussie over Google en Chrome lijkt mij geen +2 waard.
Madshark in ''Google is begonnen met uitschakelen van uBlock Origin in Chrome-browser''
+3 inmiddels zelf. Dat klopt inderdaad niet. Datzelfde geldt ook voor: 555Henny555 in ''Google is begonnen met uitschakelen van uBlock Origin in Chrome-browser''

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Maar dit valt toch wel te verdedigen alszijnde +2? Het is wat betreft een nuttige en waardevolle toevoeging aan het artikel.

De reactie geeft namelijk een direct antwoord op hoe je deze beslissing van Google waar het hele artikel over gaat met tenminste 1 jaar kunt uitstellen zonder daarbij in de standaardretoriek te vervallen zoals het aanraden van een andere browser.

• Bor

Bor

Topicstarter
!mark schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:15:
[...]

Maar dit valt toch wel te verdedigen alszijnde +2? Het is wat betreft een nuttige en waardevolle toevoeging aan het artikel.
De reactie van 555Henry555 stond op +3, dat vind ik geen passende score.
De reactie geeft namelijk een direct antwoord op hoe je deze beslissing van Google waar het hele artikel over gaat met tenminste 1 jaar kunt uitstellen zonder daarbij in de standaardretoriek te vervallen zoals het aanraden van een andere browser.
Geldt dat niet voor deze reactie: 410Gone in 'Google is begonnen met uitschakelen van uBlock Origin in Chrome-browser'
Daar wordt alle informatie al gegeven. De reactie van 55henry555 geeft alleen een reg bestandje met dezelfde info. Dat is prima maar is dat echt een +3?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'EU: socialemediaplatform X is geen poortwachter onder Digital Markets Act'

Lijkt me gewoon ontopic en dus +1, binnen de context van de Threads. Geen 0?

Virussen? Scan ze hier!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:33

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod

• Bor

Bor

Topicstarter
Devian in 'België en Kroatië halen als enige de NIS2-deadline, Nederland loopt achter' is Een copy paste van een Google zoekresultaat lijkt het. Dat is imho geen +3 of +2.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'YouTube test terugkeer van Premium Lite-abonnement, haalt niet alle ads weg'

Ik heb hier inderdaad een onpopulaire mening wellicht, maar dat maakt niet dat mijn reactie irrelevant is. Als dat zo is, is 'Betalen om minder advertenties te zien in plaats van geen, wie verzint dit' roepen net zo irrelevant, terwijl die reactie ook een 6 scoort met +2s; Greatsword in 'YouTube test terugkeer van Premium Lite-abonnement, haalt niet alle ads weg'

• Bor

Bor

Topicstarter
pegagus in 'Levering eerste partij thuisbatterijen van HomeWizard is vertraagd' is misschien niet heel enthousiast maar volgens mij gewoon +1.

Verwijderd

de hele moderatie tool in zijn huidige bestaan is in mijn optiek een gedrocht. het heeft niets met " kwaliteit" te maken maar alles met domweg wegklikken wat niet in jouw straatje past. dat zie je vooral in de topics waar het over politieke ( tech) besluiten gaat.

Het is ronduit censuur

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat is allemaal wel heel erg algemeen gesteld.

Heb je concrete voorbeelden van reacties die volgens jou niet goed staan?

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 20:34:
de hele moderatie tool in zijn huidige bestaan is in mijn optiek een gedrocht. het heeft niets met " kwaliteit" te maken maar alles met domweg wegklikken wat niet in jouw straatje past. dat zie je vooral in de topics waar het over politieke ( tech) besluiten gaat.

Het is ronduit censuur
Het moderatiesysteem is geen censuurmiddel. De betreffende reacties zijn ook niet weg. Voor de rest is het misschien goed om naar de reacties op zich te kijken. Ik heb net een blik geworpen en zag geen reacties onterecht op -1 staan in het laatste gerelateerde geval waar jij gepost hebt. Er wordt daar wel heel erg slecht gereageerd. Voor de rest is dit niet het topic om dit soort feedback achter te laten.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 17-10-2024 20:42 ]

Verwijderd

je kan het anders verwoorden, het is en blijft een censuurmiddel. Nee niet weg, maar niet meer leesbaar, wat in de praktijk hetzelfde is .

het belerende " voor de rest is het wellicht goed om naar de reacties op zich te kijken" geeft uitstekend een heersende moraliteit weer. Wat jou niet inhoudelijk genoeg is, of niet in je politieke straatje past is wellicht exact dat wat anderen willen lezen onder een dergelijke post. leven en laten leven is ver te zoeken.
Pagina: 1 ... 162 ... 209 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2