Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 163 ... 209 Laatste
Acties:

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:51:
je kan het anders verwoorden, het is en blijft een censuurmiddel. Nee niet weg, maar niet meer leesbaar, wat in de praktijk hetzelfde is .
Dit is onjuist. Een reactie die op -1 staat is gewoon voor iedereen leesbaar.

Met censuur heeft het letterlijk helemaal niets te maken.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

voor iedereen leesbaar als je eerst erop klikt. want anders zie je hem niet. heel subtiel een extra drempel voor anderen om ongewenste meningen toch te kunnen lezen. Maar blijf jezelf vooral wijsmaken dat dat geen censuur is .

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:51:
je kan het anders verwoorden, het is en blijft een censuurmiddel. Nee niet weg, maar niet meer leesbaar, wat in de praktijk hetzelfde is .

het belerende " voor de rest is het wellicht goed om naar de reacties op zich te kijken" geeft uitstekend een heersende moraliteit weer. Wat jou niet inhoudelijk genoeg is, of niet in je politieke straatje past is wellicht exact dat wat anderen willen lezen onder een dergelijke post. leven en laten leven is ver te zoeken.
Als je spreekt van censuur moet ik je helaas toch echt vragen te verdiepen in wat censuur is. Tweakers is namelijk geen staat of controlerende macht en kan per defacto geen censuur toepassen.

Als een reactie onterecht op -1 staat wordt daar wat aan gedaan maar sommige reacties simpelweg gewoon niet op een manier hoe we hier een prettige discussie ruimte willen voeren. Daar kun je het mee oneens zijn maar het is nog steeds geen censuur.

200 fish found!

Verwijderd

nogmaals, je kunt het verwoorden zoals je het wil. dat verandert niets aan de zaak.

wel weer heel kenmerkerd dat er op dezelfde denigrerende toon tegen andersdenkenden aangesproken wordt.

" moet ik je helaas toch vragen " dedain much? dat je pretendeert dat censuur alleen voor een staat of een controlerende macht van toepassing zou zijn is absurd.

gezien het grote aantal weggemoddereerde reacties is er blijkbaar een deel van tweakers het niet eens met " hou jullie een prettige discussie willen voeren "

dat op zich is ook alweer een uitstekend voorbeeld van " wij willen graag bepalen hoe anderen moeten communiceren" ronduit stuitend.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
En hiermee stopt deze discussie. Per DM is je het eea duidelijk gemaakt en uitgelegd. We gaan hier weer terug ontopic; het melden van (potentiële) mismoderaties.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Djeepman in 'X past blokkeersysteem aan, openbare posts zichtbaar voor geblokkeerde accounts'

Mensen met een andere mening dan die van jezelf voor 'tere zielen' uitmaken vind ik best wel een flamebait en dus eerder -1 dan 0?

Virussen? Scan ze hier!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
De nieuwswaardigheid hoeft niet op de FP besproken te worden, dit is een 0: Triblade_8472 in 'Meta ontslaat mensen bij WhatsApp en Instagram'

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:46
Stomme vraag wellicht, maar wat doet Tweaker met mensen die dergelijke reacties als +3 modereren?
James Pond in 'Winamp-eigenaar haalt broncode minder dan maand na release weer offline'

Als ik kijk bij de moderaties die zijn uitgevoerd zijn er een tweetal mensen geweest die deze generieke opmerking als +3 hebben gemarkeerd en nog een aantal die het +2 vonden.
Terwijl mijn gevoel zegt dat deze hele reactie hooguit een 0 verdien omdat, ja het gaat over Winamp, maar het heeft niet met de basis van het artikel te maken "Dat de broncode offline is gehaald".

Wellicht heb ik het mis, dan hoor ik het graag, en is het gewoon mijn frustratie dat deze 'grappige' reactie onder ELK artikel van Winamp terug moet komen .. ongeacht de context

*sowieso

• AlphaRomeo
  • Nu online

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
DonJunior schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:25:
Stomme vraag wellicht, maar wat doet Tweaker met mensen die dergelijke reacties als +3 modereren?
James Pond in 'Winamp-eigenaar haalt broncode minder dan maand na release weer offline'

Als ik kijk bij de moderaties die zijn uitgevoerd zijn er een tweetal mensen geweest die deze generieke opmerking als +3 hebben gemarkeerd en nog een aantal die het +2 vonden.
Dat klopt inderdaad. Het zijn twee niet regelmatige modders die deze reactie beoordeeld hebben. Bij regelmatige overtreding grijpen wij daar op in, vaak dmv een waarschuwing of het intrekken van moderatierechten. In dit geval gaat het echter niet om structureel misbruik en heeft het ook geen invloed op een eindscore gelukkig. :)

• Bor

Bor

Topicstarter
DonJunior schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:25:
Daar wordt als de reactie bv hier wordt gemeld naar gekeken. We kijken dan meeste breder dan alleen de door de betreffende user hier uitgevoerde moderatie. Als blijkt dat er meer aan de hand is (of het betreft een zeer overduidelijke mismoderatie) dan volgt er uitleg, een waarschuwing of directe deactivatie van de mogelijkheid om te modereren.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:46
@AlphaRomeo & @Bor Ah zo, dank voor de toelichting heren.

*sowieso

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-01 18:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

geen 0:
bytemaster460 in ''Plug-and-play'-zonnepanelen worden vanaf april 2025 toegestaan in Vlaanderen'

Hij lijkt gewoon gelijk te hebben ook al zegt de volgende post van niet, deze hoort op +1.
Een aantal andere reacties die uitrekenen dat hij op z'n minst een goed punt krijgen een +2, dus deze post verdient geen 0, er staat niks geks in. (Voor zover we dat kunnen vaststellen zonder de wet zelf te lezen).

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Bor

Bor

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:31:
geen 0:
bytemaster460 in ''Plug-and-play'-zonnepanelen worden vanaf april 2025 toegestaan in Vlaanderen'

Hij lijkt gewoon gelijk te hebben ook al zegt de volgende post van niet, deze hoort op +1.
Een aantal andere reacties die uitrekenen dat hij op z'n minst een goed punt krijgen een +2, dus deze post verdient geen 0, er staat niks geks in. (Voor zover we dat kunnen vaststellen zonder de wet zelf te lezen).
Bij
Het is meer een veiligheidseis. Een batterij moet professioneel op je lichtnet worden aangesloten. Stopcontacten zijn vaak provisorisch aangelegd of wordt via verlengkabels allerlei apparatuur aangesloten.
verwacht ik wel enige objectieve onderbouwing / bronnen.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Bor schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:41:
verwacht ik wel enige objectieve onderbouwing / bronnen.
Ik vind dat veel te streng. Hij doet niks verkeerds en levert wel een bijdrage.
Er is geen reden om dat te bestraffen met een 0.

Sterker hij geeft een toelichting door te wijzen op het verschil in aansluiting van zonnenpanelen en accu's.

[ Voor 16% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 18-10-2024 13:51 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik heb een +1 gegeven hoor maar snap dat mensen een 0 kiezen zonder bronnen en verdere onderbouwing.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:49:
[...]

Ik vind dat veel te streng. Hij doet niks verkeerds en levert wel een bijdrage.
Er is geen reden om dat te bestraffen met een 0.

Sterker hij geeft een toelichting door te wijzen op het verschil in aansluiting van zonnenpanelen en accu's.
Eens. Tenzij dit klinkklare onzin is (maar daar zie ik geen teken van), lijkt een +1 gewoon een goede score.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01 19:19

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Morpheus2003 in 'Odido's 5G-thuisinternetabonnement - 'Alternatief voor dure glasvezel''
Krijgt veel -1, maar lijkt mij eerder een 0 of +1: user geeft niet aan hoe hij aan die lage abonnementsprijs komt, dus daardoor niet echt nuttig. Maar om dit nou ongewenst te noemen?

Lord Anubis in 'Odido's 5G-thuisinternetabonnement - 'Alternatief voor dure glasvezel''
Staat op +1, lijkt me -1. Als user een redacteur de opdracht geven om de gehele review opnieuw te maken (Ik geef je een tweede kans, begin maar opnieuw), alsof hij zijn baas/meester is, lijkt mij ongewenst.

[ Voor 4% gewijzigd door Gizz op 19-10-2024 11:57 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Bor

Bor

Topicstarter
Gizz schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 11:44:
Lord Anubis in 'Odido's 5G-thuisinternetabonnement - 'Alternatief voor dure glasvezel''
Staat op +1, lijkt me -1. Als user een redacteur de opdracht geven om de gehele review opnieuw te maken (Ik geef je een tweede kans, begin maar opnieuw), alsof hij zijn baas/meester is, lijkt mij ongewenst.
Die pak ik even op. Dit is niet hoe we feedback geven.

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-01 18:47

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

• Technomania
  • Laatst online: 23:02

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Die laatste is net ouder dan 48 uur dus daar kan ik niks meer aan modereren.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Technomania schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 14:11:
Die laatste is net ouder dan 48 uur dus daar kan ik niks meer aan modereren.
Dat begrijp ik. Het is jammer dat er zo kort voor de deadline nog zo'n moderatie wordt gedaan, maar misschien kan die mismodder nog even worden aangesproken.

[ Voor 12% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 19-10-2024 14:22 ]

• Acteonis
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18-01 09:53
Misschien zie ik het verkeerd, maar ik heb naar mijn mening inhoudelijk gereageerd op @CAPSLOCK2000 in Danfoss in 'Sony verliest EU-rechtszaak over verkoop cheatsoftware voor PlayStation-games'. Ik begrijp niet waarom CAPSLOCK2000 in 'Sony verliest EU-rechtszaak over verkoop cheatsoftware voor PlayStation-games' +2 zou zijn. Mijns inziens heb ik dat in de reactie aangegeven en dat wordt dan beoordeeld met een 0. Ik lees graag waarom ik het verkeerd zie en anders spoor ik iedereen aan om de moderatie te veranderen.

• Kerfuffle
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 21:47
Ik heb op dit artikel over quantum computing inhoudelijk en informatief gereageerd. Volgens welke redenatie verdient dit een -1 status? Kerfuffle in 'IBM opent zijn eerste Europese quantumdatacenter in Duitsland'

• Bor

Bor

Topicstarter
Acteonis schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 15:06:
Misschien zie ik het verkeerd, maar ik heb naar mijn mening inhoudelijk gereageerd op @CAPSLOCK2000 in Danfoss in 'Sony verliest EU-rechtszaak over verkoop cheatsoftware voor PlayStation-games'. Ik begrijp niet waarom CAPSLOCK2000 in 'Sony verliest EU-rechtszaak over verkoop cheatsoftware voor PlayStation-games' +2 zou zijn. Mijns inziens heb ik dat in de reactie aangegeven en dat wordt dan beoordeeld met een 0. Ik lees graag waarom ik het verkeerd zie en anders spoor ik iedereen aan om de moderatie te veranderen.
Zowel jouw reactie als de andere zijn wat mij betreft een +1. De +2 is te hoog en de 0 te laag. Jij staat inmiddels netto op +1.

• Bor

Bor

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 14:21:
[...]

Dat begrijp ik. Het is jammer dat er zo kort voor de deadline nog zo'n moderatie wordt gedaan, maar misschien kan die mismodder nog even worden aangesproken.
Zie de "let op":
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Dit geldt in algemene zin voor iedereen. Jij bent het meest recente voorbeeld, vandaar dat ik je er even uit pik.

• Acteonis
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18-01 09:53
Bor schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 20:57:
[...]

Zowel jouw reactie als de andere zijn wat mij betreft een +1.
Daar ben ik het mee eens. Ik heb overigens weer een hoop geleerd van mijn post. Ik schrik, ondanks dat ik het internet ken, toch wel van de hoeveelheid onprettigheid die volgde op mijn opmerking over vuurwapens.

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:31

Tribits

Onkruid vergaat niet

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-01 20:51
Geen +2. Slecht onderbouwde mening met vreemde analogieën die de vraag niet eens beantwoord.
CAPSLOCK2000 in 'Sony verliest EU-rechtszaak over verkoop cheatsoftware voor PlayStation-games'

• Bor

Bor

Topicstarter
Wolfos schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 10:07:
Geen +2. Slecht onderbouwde mening met vreemde analogieën die de vraag niet eens beantwoord.
CAPSLOCK2000 in 'Sony verliest EU-rechtszaak over verkoop cheatsoftware voor PlayStation-games'
Wat mij betreft een prima +1 reactie.
Deze staat inmiddels netto op 0.

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-01 18:12
Ik vraag me af waarom dit 6x 0 is? In mijn beleving gewoon een on-topic bericht net als de rest van de draad.

Naafkap in 'Simyo-klanten krijgen vanaf 1 november toegang tot 5G-netwerk'

[ Voor 32% gewijzigd door Naafkap op 20-10-2024 11:53 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Naafkap schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 11:53:
Ik vraag me af waarom dit 6x 0 is? In mijn beleving gewoon een on-topic bericht net als de rest van de draad.

Naafkap in 'Simyo-klanten krijgen vanaf 1 november toegang tot 5G-netwerk'
Ik heb daar een 0 gegeven omdat de informatie onjuist is volgens mij. Zie ook de reactie(s). Google resultaten tonen mij ook een verschil die niet nihil is. Als ik het onjuist heb pas ik de score aan.

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 20-10-2024 18:18 ]

• Kerfuffle
Kerfuffle schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 16:15:
Ik heb op dit artikel over quantum computing inhoudelijk en informatief gereageerd. Volgens welke redenatie verdient dit een -1 status? Kerfuffle in 'IBM opent zijn eerste Europese quantumdatacenter in Duitsland'
Blijft een reactie uit omdat m'n post van te lang geleden is, of is hij over het hoofd gezien? Ben toch wel benieuwd waarom een inhoudelijke post die op +1 stond later nog even 7x -1 mods krijgt, zelfs als het te laat is om het nog aan te passen.

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:09

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Kerfuffle schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 12:03:
[...]

Blijft een reactie uit omdat m'n post van te lang geleden is, of is hij over het hoofd gezien? Ben toch wel benieuwd waarom een inhoudelijke post die op +1 stond later nog even 7x -1 mods krijgt, zelfs als het te laat is om het nog aan te passen.
Als ik jouw reactie lees dan krijg ik het gevoel dat het een met behulp van AI gegenereerde tekst is. Ik vermoed dat dat aanleiding is geweest voor de -1 moderaties die jouw reactie kreeg.

• Kerfuffle
Santford schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:14:
[...]

Als ik jouw reactie lees dan krijg ik het gevoel dat het een met behulp van AI gegenereerde tekst is. Ik vermoed dat dat aanleiding is geweest voor de -1 moderaties die jouw reactie kreeg.
Huh? Hoe kom je daar nou bij? Ik gebruik niet eens een spellingscontrole, laat staan een AI. Ben daar een tamelijk fervent tegenstander van, ook. Hier zakt echt m'n broek van af tbh. (edit) thnx voor het corrigeren. Ben desondanks wel een beetje onthutst dat mijn schrijfstijl kennelijk deze indruk kan wekken.

[ Voor 29% gewijzigd door Kerfuffle op 21-10-2024 14:37 ]

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Kerfuffle schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:29:
[...]

Huh? Hoe kom je daar nou bij? Ik gebruik niet eens een spellingscontrole, laat staan een AI. Ben daar een tamelijk fervent tegenstander van, ook. Hier zakt echt m'n broek van af tbh.
Mijn reactie was bedoeld als een mogelijke verklaring waarom jouw reactie -1 moderaties heeft ontvangen, een andere aanleiding voor een -1 zou ik niet kunnen bedenken.

De toegepaste schrijfstijl en de manier waarop je informatie over het onderwerp Quantumcomputers geeft kan het gevoel van gebruik van AI hebben getriggert.

Je reactie staat nu op +1 :)

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Is het "ongewenst" om te vragen hoe je Apple Intelligence kunt activeren? Daarmee overtreed je geen regelgeving of voorwaarden zover ik weet. Toch wordt er massaal -1 gestemd door de FP moderatoren: kamerplant in 'Apple: iOS 18.1 en AirPods Pro 2-gehoorfuncties komen volgende week uit'

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• AlphaRomeo
  • Nu online

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Ja, het omzeilen van (algemene) voorwaarden is niet wenselijk, en daar naar vragen dus ook niet. Als het beschikbaar was hoefde je niets te omzeilen. Een blokkade is er niet voor niets.

Uit de huisregels:
7. Het aanzetten tot, aanmoedigen van en blijk geven van illegale activiteit zijn nadrukkelijk verboden op Tweakers. Berichten over het verkrijgen of beschikbaar stellen van illegale kopieën van software, muziek en films worden verwijderd en kunnen leiden tot een ban. Het downloaden van muziek en films is sinds april 2014 illegaal in Nederland. Ook het kraken van beveiligingen is niet legaal. Neem bij grijs gebied eerst even contact met ons op.

Verwijderd

Hier twee reacties waaronder één van mij waarbij iemand gefrustreerd is denk ik, want ik zie niet in hoe deze twee reacties een -1 hoort te hebben:

Verwijderd in 'Battlefield 1 krijgt op 22 oktober anticheatsysteem op kernelniveau'

Powerblast in 'Battlefield 1 krijgt op 22 oktober anticheatsysteem op kernelniveau'

• jdh009

jdh009

FP ProMod
AlphaRomeo schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 21:04:
Ja, het omzeilen van (algemene) voorwaarden is niet wenselijk, en daar naar vragen dus ook niet. Als het beschikbaar was hoefde je niets te omzeilen. Een blokkade is er niet voor niets.

Uit de huisregels:

[...]
Ten eerste gefeliciteerd.

Ten tweede, is het dan -1 of -2?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
AlphaRomeo schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 21:04:

Uit de huisregels:

[...]
Je omzeilt niet de algemene voorwaarden; je gebruikt een account uit een land waar de dienst beschikbaar is. Er is vanuit de wetgeving natuurlijk ook geen blokkade.

De quote uit de huisregels is hier niet van toepassing, aangezien niets van wat daarin besproken wordt relevant is in deze situatie.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 21-10-2024 23:16 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-01 15:29
RoestVrijStaal in 'Battlefield 1 krijgt op 22 oktober anticheatsysteem op kernelniveau'

9+ mensen vinden dat ze ooit onterecht op een dedicated gameserver zijn gekickband.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Waarom niet? Het maakt duidelijk de waarom developers noodzaak zien anti-cheat tooling te implementeren toch?

PS4 PSN: Dazzler2120

Verwijderd

Ben je geen tegenstander van anti-cheat? Dan krijg je per definitie al meerdere -1tjes of nulletjes:

Verwijderd in 'Battlefield 1 krijgt op 22 oktober anticheatsysteem op kernelniveau'

Powerblast in 'Battlefield 1 krijgt op 22 oktober anticheatsysteem op kernelniveau'

ChopperGunnerNL in 'Battlefield 1 krijgt op 22 oktober anticheatsysteem op kernelniveau'

^ Deze reactie is ook zo mooi, 3x irrelevant en 4x Informatief. Deze reactie stond eerst nog in de 0, maar heeft men op een foutieve manier gecorrigeerd. Maar de reactie daarboven die weinig toevoegt wordt aan alle kanten omhoog gewerkt om er voor te zorgen dat het relevant is. Zonder dat corrigeren zou die dus een irrelevante reactie, dat terwijl hij duidelijk aangeeft wat zijn ervaring in Battlefield is en dit geen probleem is van vorig jaar maar al langer speelt.

Dat terwijl angstzaaiers(heel bot gezegd), die anti-cheat als het grote kwaad zien die krijgen +jes everywhere:
Dekar in 'Battlefield 1 krijgt op 22 oktober anticheatsysteem op kernelniveau'

Niema in 'Battlefield 1 krijgt op 22 oktober anticheatsysteem op kernelniveau'

Niema in 'Battlefield 1 krijgt op 22 oktober anticheatsysteem op kernelniveau'

MN-Power in 'Battlefield 1 krijgt op 22 oktober anticheatsysteem op kernelniveau'

atthias in 'Battlefield 1 krijgt op 22 oktober anticheatsysteem op kernelniveau'

Inflatable in 'Battlefield 1 krijgt op 22 oktober anticheatsysteem op kernelniveau'

Rarara, hoe zou dat nou komen? Hoe kan het dat een inhoudelijke reactie op iets wat 'inhoudelijk' is volgens mensen, dan niet inhoudelijk is? Zou het misschien komen omdat ze met persoon A eens zijn en persoon B niet? Als de eerste reactie inhoudelijk is, dan de rest die daarop ingaat ook en vice versa.

Dan is jouw reactie hier:
nst6ldr in 'Battlefield 1 krijgt op 22 oktober anticheatsysteem op kernelniveau'

Ook niet relevant of zoals zelfs 1 persoon gemod heeft als informatief.

Nu pleit ik niet in deze post voor dat alle reacties hierboven een +1 of 0/-1 moeten hebben, maar zouden deze reacties dezelfde waarde moeten hebben van een 0 of +1 en niet het ene in de plus en het ander in de min omdat de mening niet aansluit.

Doet me denken aan de Twitter (X) of Rusland/China topics, als je niet in je reactie verduidelijkt dat je Musk liever dood ziet of China/Rusland ziet branden of (indirect) de suggestie doet dat je geen problemen met ze hebt wordt je ook aan alle kanten gedownmod, maar als je zeer negatief over deze zaken bent dan krijg je overal plusjes voor.

Misschien moet ik maar voortaan stupide one liners roepen met allerlei doemdenkerij, dat is blijkbaar het niveau van Tweakers anno 2024.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2024 10:18 ]

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Dazzler2120 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:50:
[...]

Waarom niet? Het maakt duidelijk de waarom developers noodzaak zien anti-cheat tooling te implementeren toch?
Los van het feit dat zijn argument nogal wankel is: hoe informatief is het écht? Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die niet weten dat er wordt valsgespeeld in multiplayer games, helemaal op Tweakers. Een paar videos waarop cheaters te zien zijn voegt weinig toe.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:09:
[...]

Doet me denken aan de Twitter (X) of Rusland/China topics, als je niet in je reactie verduidelijkt dat je Musk liever dood ziet of China/Rusland ziet branden of (indirect) de suggestie doet dat je geen problemen met ze hebt wordt je ook aan alle kanten gedownmod, maar als je zeer negatief over deze zaken bent dan krijg je overal plusjes voor.

Misschien moet ik maar voortaan stupide one liners roepen met allerlei doemdenkerij, dat is blijkbaar het niveau van Tweakers anno 2024.
Dit neigt wel enorm naar argumentum ad misericordiam en is wat mij betreft een sterke indicatie hoe wankel je standpunt is.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 13:49
Verwijderd in 'Bitwarden maakt gebruik van closedsource-sdk in client'

Verschrikkelijk. Evident geschreven door een LLM maar niet gecontroleerd op juistheid. Mag van mij een -1 krijgen.

Ook bijzonder dat 'ie door de community de wind van voren krijgt over de onjuistheid van de reactie, en het gewoon opnieuw probeert: Verwijderd in 'Bitwarden maakt gebruik van closedsource-sdk in client'. Niet je comment aanpassen, niet zelf controleren, maar gewoon opnieuw blind de AI inzetten.

[ Voor 43% gewijzigd door StephanVierkant op 22-10-2024 10:58 ]

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 12:32

Deze reactie is door een LLM geschreven, danwel aangevuld en bevat eigenlijk niets wat niet in het artikel zelf staat. Verder klopt de conclusie niet, omdat het component in kwestie niet gesloten is in de zin dat de broncode niet beschikbaar is. Deze is beschikbaar, maar de licentie beperkt het gebruik ervan. Het punt van zorg dat in de conclusie genoemd wordt eigenlijk nergens op slaat.

Al met al vind ik een +2 veel te hoog.

Verwijderd

Bor schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:56:
[...]

Geen van deze reacties staat netto onjuist op dit moment. Kan het zijn dat je het er gewoon niet mee eens bent mede gezien hoe je jouw reactie hier brengt?
Dus men die roept PAS OP VIRUS VIRUS! is relevant, maar iemand die zijn ervaringen blootlegt in Battlefield, waar het onderwerp over gaat is irrelevant. Of als je reageert op diegene met argumenten dan is jouw reactie irrelevant maar de zijne niet? Hoe? Leg dat eens uit MeNEER BOR

Klinkt enorm logisch ja.....

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2024 10:59 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:58:
[...]

Dus men die roept PAS OP VIRUS VIRUS! is relevant, maar iemand die zijn ervaringen blootlegt in Battlefield, waar het onderwerp over gaat is irrelevant. Of als je reageert op diegene met argumenten dan is jouw reactie irrelevant maar de zijne niet? Hoe? Leg dat eens uit MeNEER BOR
De reacties die ik net heb geuote zijn allen relevant. Ik zie daar geen enkele reactie tussen staan die netto niet goed staat. Een reactie staat op +2. Dat betreft een reactie die uitlegt waarom kernel level toegang gevaarlijker is dan user level toegang. Dat lijkt mij verdedigbaar. Voor de rest wil ik je graag vragen op een normale manier te reageren.

Welke reactie staat momenteel nog onjuist in jouw ogen en waarom?

[ Voor 19% gewijzigd door Bor op 22-10-2024 11:00 ]

Verwijderd

Bor schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:59:
[...]

De reacties die ik net heb geuote zijn allen relevant. Ik zie daar geen enkele reactie tussen staan die netto niet goed staat. Een reactie staat op +2. Dat betreft een reactie die uitlegt waarom kernel level toegang gevaarlijker is dan user level toegang. Dat lijkt mij verdedigbaar. Voor de rest wil ik je graag vragen op een normale manier te reageren.

Welke reactie staat momenteel nog onjuist in jouw ogen en waarom?

vs

-----

Oneliners gooien vanuit een irreële overtrokken angst dat blijkbaar veel punten scoort bij haters van een bepaald systeem vs het argument dat je niet enkel met anti-cheat risico's loopt, maar reguliere applicaties net als deze anti-cheat een risico met zich meedraagt, inclusief de applicaties die meekomen met je OS.

Denk dat de kansen groter zijn dat je morgen door een bus geschept wordt dan dat in je computer via een anti-cheat ingebroken wordt.

Het is of allebei irrelevant of relevant in mijn optiek, wat voor zin heeft het om discussies te voeren als je reacties als irrelevant of ongewenst gemarkeerd wordt als je ergens op ingaat? Is dat bevorderlijk of niet bevorderlijk voor discussies Meneer Bor?

Had ik soms mijn reactie moeten verkorten naar:
Probleem is dat toegang verlenen tot je computer erg risicovol is. Straks krijg je allemaal hacks en exploits op systemen waar deze software op draait. Mij niet gezien
Dan had je deze waarschijnlijk nog met powermod tools op +1 gezet denk ik.

Als men in een topic over Rusland of China gaat roeptoeteren dat we XY niet moeten doen 'Want stel je voor een derde wereld oorlog breekt uit' dan wordt dit volgens mij ook niet gewaardeerd en/of niet serieus genomen, waarom wordt dit soort angstzaaierij wel in dit soort topics gewaardeerd?

computerjunky in 'Battlefield 1 krijgt op 22 oktober anticheatsysteem op kernelniveau'

^ Je mag niet aangeven dat kernel anti-cheat werkt want dat strookt tegen de tere zieltjes van de anti-cheat haters.

computerjunky in 'Battlefield 1 krijgt op 22 oktober anticheatsysteem op kernelniveau'

^ Je mag niet roepen voor zwaardere bans voor cheaters, maar je mag wel enorm veel overtrokken angstzaaierij de wereld in gooien en hopen dat mensen hun computers stuk gaan door kernel anti-cheat zodat ze dan hun gelijk halen!

MPIU8686 in 'Battlefield 1 krijgt op 22 oktober anticheatsysteem op kernelniveau'

^ De vraag doen of het cheaterprobleem opgelost in een spel mag ook niet, stel je voor dat anti-cheat werkt...

ChopperGunnerNL in 'Battlefield 1 krijgt op 22 oktober anticheatsysteem op kernelniveau'

^ De ANGST uitroepen dat je net zo goed multiplayer games kan stoppen zonder anti-cheat mag niet, maar VIRUS VIRUS OH NEE dat soort angsten uitspreken is geweldig. Wat zou eerder gebeuren? Meer cheaters bij een spel wat geen anti-cheat heeft of mensen die via een anti-cheat gehackt worden?

-knip -
Onbeschofte reacties verwijderd

[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 22-10-2024 14:03 ]

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Een door een LLM gegenereerde reactie. Met veel fouten. En veel te veel woorden.

Verdient dit überhaupt een 1?

• Bor

Bor

Topicstarter
Dit is gewoon een relevante opmerking. De reactie staat netto op +1 dus dat is prima.

Is deels een "what about" en daarmee niet echt heel relevant. Een +1 of een 0 kan ik mij beide voorstellen.

-----
Oneliners gooien vanuit een irreële overtrokken angst dat blijkbaar veel punten scoort bij haters van een bepaald systeem vs het argument dat je niet enkel met anti-cheat risico's loopt, maar reguliere applicaties net als deze anti-cheat een risico met zich meedraagt, inclusief de applicaties die meekomen met je OS.
Hier komt jouw eigen mening om de hoek kijken. Inhoudelijk; Kernel level anti cheat vormt weg degelijk een risico en heeft diverse kenmerken van malware. Argumenten wegzetten als "irreële overtrokken angst" vind ik daarom niet passend. Opmerkingen als "haters" evenmin.
Denk dat de kansen groter zijn dat je morgen door een bus geschept wordt dan dat in je computer via een anti-cheat ingebroken wordt.
Dat is dan puur je eigen mening gebaseerd op?
Is dat bevorderlijk of niet bevorderlijk voor discussies Meneer Bor?
Nogmaals;
Voor de rest wil ik je graag vragen op een normale manier te reageren.
Als men in een topic over Rusland of China gaat roeptoeteren dat we XY niet moeten doen 'Want stel je voor een derde wereld oorlog breekt uit' dan wordt dit volgens mij ook niet gewaardeerd en/of niet serieus genomen, waarom wordt dit soort angstzaaierij wel in dit soort topics gewaardeerd?
Omdat het geen angstzaaierij is. Kernel level anti cheat komt met grote veiligheidsnadelen. Dat je het daar niet mee eens bent is prima maar je mening op een manier ventileren als hier vind ik dan weer afbreuk doen.

^ Je mag niet aangeven dat kernel anti-cheat werkt want dat strookt tegen de tere zieltjes van de anti-cheat haters.
Deze staat gewoon op +1 maar de reactie eindigt ook met een bepaalde insinuatie waar mensen mogelijk aftrek voor geven.

^ Je mag niet roepen voor zwaardere bans voor cheaters, maar je mag wel enorm veel overtrokken angstzaaierij de wereld in gooien en hopen dat mensen hun computers stuk gaan door kernel anti-cheat zodat ze dan hun gelijk halen!
Deze staat gewoon op +1.
MPIU8686 in 'Battlefield 1 krijgt op 22 oktober anticheatsysteem op kernelniveau'

^ De vraag doen of het cheaterprobleem opgelost in een spel mag ook niet, stel je voor dat anti-cheat werkt...
Deze comment gaat niet over het spel in kwestie. Daarmee is zowel een +1 als een 0 te verdedigen. Beide zijn geen mismoderaties.

Je laat je eigen mening veel te zwaar wegen bij deze reacties.

• Bor

Bor

Topicstarter
Tk55 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:31:
Een door een LLM gegenereerde reactie. Met veel fouten. En veel te veel woorden.

Verdient dit überhaupt een 1?
Nee, Ai reacties worden doorgaans niet gewaardeerd. Wanneer de reactie fouten bevat kan je daar ook gewoon punten aftrek voor geven. Ik heb de poster even aangeschreven.

Verwijderd

Bor schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:37:
[...]

Dit is gewoon een relevante opmerking. De reactie staat netto op +1 dus dat is prima.

Is deels een "what about" en daarmee niet echt heel relevant. Een +1 of een 0 kan ik mij beide voorstellen.

-----

[...]

Hier komt jouw eigen mening om de hoek kijken. Inhoudelijk; Kernel level anti cheat vormt weg degelijk een risico en heeft diverse kenmerken van malware. Argumenten wegzetten als "irreële overtrokken angst" vind ik daarom niet passend. Opmerkingen als "haters" evenmin.

[...]

Dat is dan puur je eigen mening gebaseerd op?

[...]

Nogmaals;

[...]

[...]

Omdat het geen angstzaaierij is. Kernel level anti cheat komt met grote veiligheidsnadelen. Dat je het daar niet mee eens bent is prima maar je mening op een manier ventileren als hier vind ik dan weer afbreuk doen.

[...]

Deze staat gewoon op +1 maar de reactie eindigt ook met een bepaalde insinuatie waar mensen mogelijk aftrek voor geven.

[...]

Deze staat gewoon op +1.

[...]

Deze comment gaat niet over het spel in kwestie. Daarmee is zowel een +1 als een 0 te verdedigen. Beide zijn geen mismoderaties.

Je laat je eigen mening veel te zwaar wegen bij deze reacties.
Ik heb nergens gesteld dat het geen veiligheidsrisico is, ik heb enkel gesteld dat het overtrokken reacties zijn van 'Oh nee straks wordt mijn computer gehackt!' --- Want bij het uitvoeren van applicaties als standaardgebruiker of administrator kan niet via exploits misbruikt worden? Zowel een applicatie die runt als standaardgebruiker of administrator kan zich verbergen of zaken installeren op je computer.

Je hoeft denk ik geen kansenberekening en een onderzoek te doen om te weten dat de kans groter is dat je risico loopt via je browser dan een willekeurige anti-cheat. Dat is dan ook de strekking van mijn post.

Dat zou voor iemand op een techwebsite haast vanzelfsprekende informatie moeten zijn.

-----------

De reacties hebben plotseling uit het niets 6x een plusje gekregen nadat ik de post heb geplaatst inderdaad.

----
Shal-Ziar in 'Battlefield 1 krijgt op 22 oktober anticheatsysteem op kernelniveau'

vs

Jacques-Oh in 'Battlefield 1 krijgt op 22 oktober anticheatsysteem op kernelniveau'

^ Kan je uitleggen wat Jacques-Oh hier verkeerd zegt en de toevalligheid van 2x +1 op de eerste post en 2x een 0 op de tweede? Geen meningmodden?

atthias in 'Battlefield 1 krijgt op 22 oktober anticheatsysteem op kernelniveau'

^ Roepen dat iets malware is terwijl dat het niet is, relevant? Kan je mij uitleggen in welke wereld incorrecte informatie relevant is? Of wordt het dan weer gegooid op 'What if's' --- 'Stel je voor dat er misbruik van gemaakt wordt dan kan je stellen dat het malware is'. -- Hoe ver trek je deze lijn door? Stel je voor dat er iemand bij de game developer werkt die via het spel je gaat hacken?

^ Ik zie nog steeds niet wat Powerblast hier verkeerd zegt. Zeker als je ziet waarop hij reageert. Maar ook hier weer geheel toevallig 2x een nulletje.

MN-Power in 'Battlefield 1 krijgt op 22 oktober anticheatsysteem op kernelniveau'

^ Misinformatie / phrasen van iets 'Het is al misgegaan' -- Wordt hiermee niet foutief geïnsinueerd dat het ENKEL hebben van anti-cheat je computer in gevaar brengt? Hij phrased het op een dusdanige manier dat mensen die Genshin Impact spelen moeten opletten want stel je voor dat je gehackt wordt.

Terwijl de werkelijke situatie is dat je überhaupt geen Genshin Impact op je computer hoeft te hebben, maar dat iemand dit bestand i.c.m. andere malafide bestanden je computer kan overnemen, maar als je dat punt bereikt hebt dan ben je al lang en breed gecompromitteerd, want hoe kunnen zij anders deze bestanden op je computer krijgen? Magie?

Daarbij klopt het ook niet dat de anti-cheat blijft draaien en niet uninstalled wordt zodra je Genshin verwijdert, dit was initieel het geval maar is inmiddels al jaren verholpen, maar goed met zijn angst zaaien heeft hij wel een hoop plusjes van je gekregen. Ondanks dat de informatie die hij plaatst niet klopt.

Tegelijkertijd is mijn reactie daaronder door jou 6x op nul gezet, want stel je voor dat je iemand tegenspreekt die niet kloppende informatie neerzet.

https://www.pcgamer.com/g...after-you-close-the-game/
https://genshin.hoyoverse.com/en/news/detail/103720
Dear Travelers,

We had previously received feedback from some players that when opening Genshin Impact client on PC, the game's anti-cheat program would automatically run in the background, and that the anti-cheat program would continue to run after exiting or uninstalling the game.

This issue has now been resolved. The game's anti-cheat program will immediately end once the game client is closed or uninstalled. We sincerely apologize for any inconvenience caused by this issue. We will do our utmost to prevent such issues from occurring again in the future, and will continue optimizing our workflow to bring the highest-quality gaming experience possible to all of our Travelers.

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:06:
[...]

... heb enkel gesteld dat het overtrokken reacties zijn van 'Oh nee straks wordt mijn computer gehackt!' --- Want bij het uitvoeren van applicaties als standaardgebruiker of administrator kan niet via exploits misbruikt worden? Zowel een applicatie die runt als standaardgebruiker of administrator kan zich verbergen of zaken installeren op je computer.
Dat zijn geen overtrokken reacties. Voor heel veel mensen is kernel level anti cheat een reden om games niet te kopen / spelen. Er kleeft wel degelijk een risico aan met potentieel grote impact. Kernel toegang is heel wat anders dan user of administrator acces. Uit je reacties lijkt het dat je het vooral niet met anderen eens bent. Dat maakt reacties niet minder relevant.

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 22-10-2024 12:12 ]

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-01 22:31
Bijzondere moderatie:
-MD- in 'Microsoft laat bedrijven vanaf november zelf Copilot-agent-'werknemers' maken'

Ik word veelvuldig gemodereerd op irrelevant, terwijl de oneliner waar ik op reageer op +1 staat. Diegene die op mij reageert negeert volledig de inhoud van mijn bericht waar ik ook zeg dat een goede voeding van het systeem en bronverwijzing ter controle noodzakelijk is, maar krijgt met een onvriendelijke bron massaal +2.

Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar dit lijkt wel een klassiek voorbeeldje mening-modden.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

-MD- schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:02:
Bijzondere moderatie:
-MD- in 'Microsoft laat bedrijven vanaf november zelf Copilot-agent-'werknemers' maken'

Ik word veelvuldig gemodereerd op irrelevant, terwijl de oneliner waar ik op reageer op +1 staat.
Eens, dit is gewoon een nette en relevante bijdrage aan de discussie, of je het er nu mee eens bent of niet.
De reactie op jouw post is van het type knie-reflex en imho onterecht. Niet onjuist, maar ook niet echt relevant.

FYI. Het heeft niks te maken met gelijk hebben, ik kan in beide posts verbeterputen aanwijzen, maar het gaat hier vooral over meningen en minder om feiten.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Alweer een 6x0

Verwijderd in 'SURF gaat Europese quantumcomputer in Amsterdam hosten'

[ Voor 50% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 22-10-2024 22:24 ]

• Naafkap
In mijn beleving is dit gewoon ontopic.

Naafkap in 'Mercedes-Benz opent accurecyclingfabriek in Europa'

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-01 18:30
Je trekt een zeer vergezochte en incorrecte conclusie uit het bericht, daarmee lijkt een 0 toch echt het maximum.

• Naafkap
thomas_n schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:38:
[...]

Je trekt een zeer vergezochte en incorrecte conclusie uit het bericht, daarmee lijkt een 0 toch echt het maximum.
Wat is er precies vergezocht en incorrect aan? Volgens mij is dit namelijk veel beweerd door EV-rijders dat recyclen geen enkel probleem is. Dit bericht toont aan dat recycling zelfs nu nog in de kinderschoenen staat.

Niets vergezocht of incorrects aan en daarmee is 0 gewoon een ordinaire mismoderatie.

[ Voor 4% gewijzigd door Naafkap op 23-10-2024 06:05 ]

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Naafkap schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 05:57:
[...]

Wat is er precies vergezocht en incorrect aan? Volgens mij is dit namelijk veel beweerd door EV-rijders dat recyclen geen enkel probleem is. Dit bericht toont aan dat recycling zelfs nu nog in de kinderschoenen staat.

Niets vergezocht of incorrects aan en daarmee is 0 gewoon een ordinaire mismoderatie.
Kan je het stuk citeren waar dat staat? Ik lees dat namelijk helemaal niet in dit artikel.

• Naafkap
nst6ldr schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 06:51:
[...]

Kan je het stuk citeren waar dat staat? Ik lees dat namelijk helemaal niet in dit artikel.
Notabele in de reacties een bericht die daar aan refereert.
Inderdaad, al jaren lang wijs ik die tegenstanders er op dat recyclen heel goed mogelijk is, maar dat het nog te duur is/was.
Pas als het geld oplevert zal het recyclen omarmd worden. En dat kantelpunt lijkt nu steeds dichterbij te komen.
bron

Lijkt mij een duidelijk verhaal.

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Naafkap schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 07:55:
[...]

Notabele in de reacties een bericht die daar aan refereert.

[...]
bron

Lijkt mij een duidelijk verhaal.
Dat is niet het artikel, dat is een comment van een andere reaguurder welke ook zonder onderbouwing gemaakt wordt behalve 'trust me'.
Dat is toch geen onderbouwing voor jouw post?

• Naafkap
Dazzler2120 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 07:57:
[...]

Dat is niet het artikel, dat is een comment van een andere reaguurder welke ook zonder onderbouwing gemaakt wordt behalve 'trust me'.
Dat is toch geen onderbouwing voor jouw post?
Prima joh. Zullen we dan alle Posts zonder onderbouwing op 0 gaan zetten? Blijft er niets over. Weet ik dat, kan ik dat ook gaan doen zonder dat er sprake is van mismodereren.

Laat maar gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Naafkap op 23-10-2024 08:30 ]

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Naafkap schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:29:
[...]

Prima joh. Zullen we dan alle Posts zonder onderbouwing op 0 gaan zetten? Blijft er niets over. Weet ik dat, kan ik dat ook gaan doen zonder dat er sprake is van mismodereren.

Laat maar gaan.
Als ze fout zijn: ja, lijkt me een prima plan?

• Naafkap
nst6ldr schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:51:
[...]

Als ze fout zijn: ja, lijkt me een prima plan?
Mijn reactie is niet fout, maar staat wel op 0. Prima plan!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Naafkap schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:56:
[...]

Mijn reactie is niet fout, maar staat wel op 0. Prima plan!
Ik lees al heel lang van EV-rijders dat afdanken van batterijen geen probleem is want ze kunnen nagenoeg volledig recycled worden. Dit bericht toont aan dat we zo ver nog lang niet zijn en dat batterijen voor EV's helaas nog erg vervuilend zullen zijn. Goed om onszelf dat te beseffen.
Je comment stelt dat het artikel aantoont dat recycling nog in de kinderschoenen staat.
Het artikel benoemt nergens zoiets, maar geeft vooral specificaties over de accurecycling van Mercedes.
Je comment is dus gewoon feitelijk incorrect, de conclusie die je daarop baseert is dus irrelevant.
Je eerste zin wordt ook gewoon bevestigd in het artikel, Mercedes stelt namelijk dat 96% van de materialen gerecycled kunnen worden. Dat is m.i. prima verdedigbaar als "nagenoeg volledig".

Jouw 'bron' is wat genuanceerder, iedereen kan zich er wel iets bij voorstellen dat recyclen van accu's momenteel nog relatief duur is. Daarom staat die op +1.

• Naafkap
Dazzler2120 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:02:
[...]

[...]

Je comment stelt dat het artikel aantoont dat recycling nog in de kinderschoenen staat.
Het artikel benoemt nergens zoiets, maar geeft vooral specificaties over de accurecycling van Mercedes.
Je comment is dus gewoon feitelijk incorrect, de conclusie die je daarop baseert is dus irrelevant.
Je eerste zin wordt ook gewoon bevestigd in het artikel, Mercedes stelt namelijk dat 96% van de materialen gerecycled kunnen worden. Dat is m.i. prima verdedigbaar als "nagenoeg volledig".

Jouw 'bron' is wat genuanceerder, iedereen kan zich er wel iets bij voorstellen dat recyclen van accu's momenteel nog relatief duur is. Daarom staat die op +1.
Het is gewoon simpel: kritiek op de EV-transitie wordt op Tweakers veel strenger en lager gemodereerd dan EV-enthousiaste berichten. Dat is iets dat al veel langer gaande is. Je kan nu een betoog schrijven over mijn bericht en de 0-beoordeling goedpraten, maar dan moeten we dat met alle berichten doen en dat gebeurt niet. Er wordt met twee maten gemeten.

Ik zou maar eens goed opletten de komende tijd bij dit soort berichten. Misschien zie je dan in wat ik bedoel.

Voor nu laat ik het hierbij. De motivatie om kritisch te blijven en niet mee te gaan in de hosanna verdwijnt hier bij mij aanzienlijk hierdoor. Goed om dat te beseffen.

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Naafkap schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:12:
[...]

Het is gewoon simpel: kritiek op de EV-transitie wordt op Tweakers veel strenger en lager gemodereerd dan EV-enthousiaste berichten. Dat is iets dat al veel langer gaande is. Je kan nu een betoog schrijven over mijn bericht en de 0-beoordeling goedpraten, maar dan moeten we dat met alle berichten doen en dat gebeurt niet. Er wordt met twee maten gemeten.
Indien je mismoderaties ziet, kunnen die gemeld worden. Ik zie, onder dat artikel, geen gekke uitschieters. Verder lees ik ook genoeg kritische posts die nuances stellen bij het recyclen van accu's, welke ook op prima verdedigbare scores staan. Het verschil met jouw post is dat die vaak beter onderbouwd zijn.

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Naafkap schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:12:
[...]

Ik zou maar eens goed opletten de komende tijd bij dit soort berichten. Misschien zie je dan in wat ik bedoel.

Voor nu laat ik het hierbij. De motivatie om kritisch te blijven en niet mee te gaan in de hosanna verdwijnt hier bij mij aanzienlijk hierdoor. Goed om dat te beseffen.
Volgens mij kan je eerder de uitkomst niet verenigen met je persoonlijke opvattingen, je gaat namelijk voor de zoveelste keer om de inhoud heen en blijft schermen met observaties waar je niks van onderbouwt.

Het is eenvoudig: jouw post is lager gescoord omdat je een ongefundeerde bewering doet die tevens fout is. Jij bent het er niet mee eens dat het fout is en trekt daarbij iemand anders z'n mening tevoorschijn als onderbouwing - wat geen valide bron is.

De wijze waarop kritiek op de EV-transitie gemodereerd wordt is daarbij dus irrelevant, je kan daar niet mee schermen als de minimale eigenschappen van een goede reactie (onderbouwing) al mist.

• Naafkap
Ik heb hier al regelmatig aangetoond dat er fors wordt gemismodereerd bij EV-topics. Maar goed, blijf vooral op mij neerkijken en denigrerend doen over mijn bijdragen.

Andere berichten staan goed? Deze ook? Randje off-topic en netjes op +2

Umbrah in 'Mercedes-Benz opent accurecyclingfabriek in Europa'

[ Voor 33% gewijzigd door Naafkap op 23-10-2024 09:29 ]

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Naafkap schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:27:
Ik heb hier al regelmatig aangetoond dat er fors wordt gemismodereerd bij EV-topics. Maar goed, blijf vooral op mij neerkijken en denigrerend doen over mijn bijdragen.
Wat heeft dat met jouw +0 reactie te maken?
Dit topic zou dan niet nodig zijn hè?
Niet off-topic en ik heb 'm +1 gegeven.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

consolefreak in 'Rechter: AP-boete voor politie voor coronamaatregelauto's was te hoog'

Is een +2 hier niet een beetje overdreven, om het over de +3's maar niet te hebben? Keurige reactie, maar meer dan een +1 is het imho ook weer niet.

WendelV in 'Rechter: AP-boete voor politie voor coronamaatregelauto's was te hoog'

Deze vind ik ook geen +1 waard, laat staan +2 of zelfs +3 (!). Vrij irrelevante uitspraak imho.

[ Voor 28% gewijzigd door wildhagen op 23-10-2024 17:39 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:38:
consolefreak in 'Rechter: AP-boete voor politie voor coronamaatregelauto's was te hoog'

Is een +2 hier niet een beetje overdreven, om het over de +3's maar niet te hebben? Keurige reactie, maar meer dan een +1 is het imho ook weer niet.
Deze reactie toont aan waarom dit soort zaken belangrijk zijn en wat de impact zal zijn in tegenstelling tot de verwachte negatieve reacties. Een +1 is het sowieso maar als je niet te streng bent past een +2 misschien ook. Dat vind ik geen mismoderatie.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'Russische Linux-ontwikkelaars zijn verwijderd uit maintainerlijst kerneldrivers'

Volgens mij snijd ik hier een terecht punt aan en heb ik ook geen vreemde bewoording oid, wat dat betreft is er echt wel een zekere anti Rusland bias oid lijkt het wel (althans, dat gevoel heb ik, zonde, want we modereren toch op inhoud en niet op politiek of kleur?). Toch vindt men het blijkbaar irrelevant/offtopic. Bijzonder weer. En een score van 10 op de 0 ook nog...

EDIT:
Bedankt, hij lijkt intussen goed te staan. :)

[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 24-10-2024 16:12 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 16:07:
CH4OS in 'Russische Linux-ontwikkelaars zijn verwijderd uit maintainerlijst kerneldrivers'

Volgens mij snijd ik hier een terecht punt aan en heb ik ook geen vreemde bewoording oid, wat dat betreft is er echt wel een zekere anti Rusland bias oid lijkt het wel (althans, dat gevoel heb ik, zonde, want we modereren toch op inhoud en niet op politiek of kleur?). Toch vindt men het blijkbaar irrelevant/offtopic. Bijzonder weer. En een score van 10 op de 0 ook nog...

EDIT:
Bedankt, hij lijkt intussen goed te staan. :)
Je staat inmiddels op +1 inderdaad. Ik vermoed dat je een 0 van veel mensen krijgt omdat o.a. recent nieuws rond bv xz aantoont dat dit niet altijd opgaat.
Zou er bijvoorbeeld (met mijn alu hoedje op) een backdoor er in zitten, werd dat echt wel snel opgemerkt en weggepoetst of zelfs niet gemerged.
Klopt denk ik niet helemaal. Deze redenatie zou misschien ook voor bugs en andere kwetsbaarheden die niet gelijk een backdoor zijn opgaan en ook daarvan weten we dat ze met regelmaat optreden.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bor schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 16:15:
Klopt denk ik niet helemaal. Deze redenatie zou misschien ook voor bugs en andere kwetsbaarheden die niet gelijk een backdoor zijn opgaan en ook daarvan weten we dat ze met regelmaat optreden.
Eens, maar ik mag hopen dat de Linux drivercode door velen wordt bekeken voordat het gemerged wordt en dat zij ook de nodige checks op leaks uitvoeren etc. Ik mag dus hopen dat de kans bij de Linux kernel wel even iets groter/anders is opgezet dan bij een willekeurige thirdparty, zoals XZ die ook in de reacties op mijn reactie al wordt aangehaald.

Maar goed, dat is meer een inhoudelijke reactie. Feit blijft wat mij betreft dat de kans op backdoors etc klein is.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 24-10-2024 16:19 ]

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod

• Bor

Bor

Topicstarter

• jdh009

jdh009

FP ProMod

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:32

Creesch

bla bla!

Valt me toevallig op dat deze reactie een -1 heeft gekregen, Martinspire in 'Vivaldi brengt versie 7.0 met nieuwe UI en aanpasbaar Dashboard uit' (ondertussen staat de reactie zelf al wel weer op 1, dus daar gaat het me niet om)

Lijkt me dat iemand misbruik maakt van mod privileges.

[ Voor 17% gewijzigd door Creesch op 25-10-2024 11:28 ]

• AlphaRomeo
  • Nu online

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@Creesch uit de TW:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.

• hamsteg
  • Laatst online: 23:30

hamsteg

Species 5618

Iets meer nuance dan misschien voor @Creesch. Een post bevat tekst, een input, geschreven vanuit een bepaalde gedachten, een bepaald concept met aannames. Een auteur zit altijd in zijn eigen bubble. Een moderator doet bijna precies hetzelfde alleen die leest een post en zit zelf ook in een bepaalde gedachte, heeft bepaalde concepten en bepaalde aannames. Een moderator zit dus in zijn bubble.

Zender - Ontvanger

Over de zwart-witte tekst kunnen dus verschillende interpretaties bestaan en een enkele uitschieter kan vanuit een bepaalde moderator een correcte weergave zijn ... in de bubble waarin deze persoon leeft. Een andere beoordeling is niet automatisch een mismoderatie. Daarom als het gemiddelde, beter de mediaan, correct wordt weergegeven is er niets aan de hand. Ik zou mij misschien wel ongelukkig voelen als ik een 100% mediaan score krijg (bij voldoende beoordelingen), dat kan alleen maar betekenen dat ik een perfecte post geplaatst heb, wat in mijn ervaring niet kan want er zijn altijd interpretaties.

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:32

Creesch

bla bla!

hamsteg schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:16:
Iets meer nuance dan misschien voor @Creesch. Een post bevat tekst, een input, geschreven vanuit een bepaalde gedachten, een bepaald concept met aannames. Een auteur zit altijd in zijn eigen bubble. Een moderator doet bijna precies hetzelfde alleen die leest een post en zit zelf ook in een bepaalde gedachte, heeft bepaalde concepten en bepaalde aannames. Een moderator zit dus in zijn bubble.

Zender - Ontvanger

Over de zwart-witte tekst kunnen dus verschillende interpretaties bestaan en een enkele uitschieter kan vanuit een bepaalde moderator een correcte weergave zijn ... in de bubble waarin deze persoon leeft. Een andere beoordeling is niet automatisch een mismoderatie. Daarom als het gemiddelde, beter de mediaan, correct wordt weergegeven is er niets aan de hand. Ik zou mij misschien wel ongelukkig voelen als ik een 100% mediaan score krijg (bij voldoende beoordelingen), dat kan alleen maar betekenen dat ik een perfecte post geplaatst heb, wat in mijn ervaring niet kan want er zijn altijd interpretaties.
Dat is helemaal prima, overigens gaat het niet om mijn reactie maar die van iemand anders. Mocht het zijn gegaan om een verdwaalde 0 score zou ik nog met je meegaan. Bij -1 op een reactie volledig off-topic is ga ik toch uit van het niet correct gebruik maken van moderaties gezien de FAQ.
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Enfin, zoals mij al netjes is verteld, is dit topic niet voor het onder de aandacht brengen van dit soort zaken. Dat had ik even beter moeten lezen en is mijn fout.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

batjes in 'Telegram heeft 'bangalijsten' verwijderd na verzoek van Nederlandse stichting' - Flinke beschuldigende aanname. Volgens mij is dit iets wat prima -1 is.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:07
nieuws: PlayStation Stars-credits zijn nog maar jaar geldig, abo's tellen nie...

Valt me op dat een heel groot deel van de reacties hier op 0 gezet wordt, terwijl naar mijn idee de meeste reacties gewoon een +1 waard zijn...

Edit: link gewijzigd naar artikel ipv mijn specifieke reactie, daar gaat het me niet zo om namelijk maar per ongeluk de verkeerde url gekopieerd.

[ Voor 46% gewijzigd door Finraziel op 25-10-2024 13:51 ]

Gamertag: FinrazielNL

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Finraziel schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:50:
nieuws: PlayStation Stars-credits zijn nog maar jaar geldig, abo's tellen nie...

Valt me op dat een heel groot deel van de reacties hier op 0 gezet wordt, terwijl naar mijn idee de meeste reacties gewoon een +1 waard zijn...

Edit: link gewijzigd naar artikel ipv mijn specifieke reactie, daar gaat het me niet zo om namelijk maar per ongeluk de verkeerde url gekopieerd.
Hmmm, de meesten zijn off-topic, wel gerelateerd maar heeft niets te maken met de duur van de stars van het loyaliteitsprogramma. Vind de meeste 0-en gewoon verdedigbaar.

Er ontspint de zoveelste discussie over gebruik middels licentie versus het bezit.

[ Voor 5% gewijzigd door hamsteg op 25-10-2024 13:57 ]

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Cyb in 'X verhoogt de prijzen van Basic-api voor hobbygebruik van 100 naar 200 dollar'

Helemaal off-topic, politieke mening die direct niets met de prijsverhoging te maken heeft.

• AlphaRomeo
  • Nu online

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Ik vind het eerder een 0. Het is een flinke beschuldiging zonder onderbouwing, maar dat maakt het niet ongewenst.

Als ik zeg dat marktplaats oplichters faciliteert is dat ook een niet onderbouwde beschuldiging, maar ik mag dat wel zeggen. Als ik zeg dat CH4OS een oplichter is wordt het een persoonlijke beschuldiging en wordt het wél ongewenst mi.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

AlphaRomeo schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:53:
[...]

Ik vind het eerder een 0. Het is een flinke beschuldiging zonder onderbouwing, maar dat maakt het niet ongewenst.

Als ik zeg dat marktplaats oplichters faciliteert is dat ook een niet onderbouwde beschuldiging, maar ik mag dat wel zeggen. Als ik zeg dat CH4OS een oplichter is wordt het een persoonlijke beschuldiging en wordt het wél ongewenst mi.
Dus roepen dat een organisatie zich schuldig maakt aan het (faciliteren van) criminele activiteiten mag wel, maar niet iemand daar direct van beschuldigen, want dan is het persoonlijk? Dat is wel een beetje meten met twee maten wat mij betreft.

• AlphaRomeo
  • Nu online

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
CH4OS schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:58:
[...]
Dus roepen dat een organisatie zich schuldig maakt aan het (faciliteren van) criminele activiteiten mag wel, maar niet iemand daar direct van beschuldigen, want dan is het persoonlijk? Dat is wel een beetje meten met twee maten wat mij betreft.
Als we dit soort quotes als ongewenst gaan bestempelen dan valt daar ook onder: "Android is gewoon onveilig", "Google gaat het alleen maar om de persoonsgegevens", "AMD interesseert het niet wat een CPU gebruikt", "Apple denkt alleen maar aan geld", "X is alleen maar pro-Trump". Allemaal ongefundeerde beschuldigingen, maar we moeten ongeïnformeerde en niet-onderbouwde posts niet verwarren met ongewenste posts.

Om even terug te gaan naar Telegram, als iemand die verder onbekend is met telegram kan ik mij gezien het nieuws van de laatste tijd niet aan de indruk onttrekken dat het toch wel een aantrekkelijk platform is voor mensen met minder zuivere bedoelingen. Als ik die indruk heb mag ik dat op persoonlijke titel volgens mij best zeggen. We gaan daar dan niet een -1 voor geven, maar aan jou is dan de taak om daar op de FP met een onderbouwing op in te gaan om het tegendeel aan te tonen.

Op die manier krijg je de kans om mensen die niet geïnformeerd zijn over een bepaald onderwerp alsnog te onderwijzen. :)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

AlphaRomeo schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:08:
Als we dit soort quotes als ongewenst gaan bestempelen dan valt daar ook onder: "Android is gewoon onveilig", "Google gaat het alleen maar om de persoonsgegevens", "AMD interesseert het niet wat een CPU gebruikt", "Apple denkt alleen maar aan geld", "X is alleen maar pro-Trump". Allemaal ongefundeerde beschuldigingen, maar we moeten ongeïnformeerde en niet-onderbouwde posts niet verwarren met ongewenste posts.
Nou ja, ik vind dit wel andere ongefundeerde berichten dan zeggen dat iemand of een bedrijf zich bezig houdt met (het faciliteren van) criminele activiteiten. Daar zit echt wel een flinke nuance in.
Om even terug te gaan naar Telegram, als iemand die verder onbekend is met telegram kan ik mij gezien het nieuws van de laatste tijd niet aan de indruk onttrekken dat het toch wel een aantrekkelijk platform is voor mensen met minder zuivere bedoelingen. Als ik die indruk heb mag ik dat op persoonlijke titel volgens mij best zeggen. We gaan daar dan niet een -1 voor geven, maar aan jou is dan de taak om daar op de FP met een onderbouwing op in te gaan om het tegendeel aan te tonen.
Zeker, maar om dan te beweren dat Telegram het weinig interesseert omdat het hun verdien model is om criminele zaken te faciliteren, lijkt mij ook niet de bedoeling van Telegram in dit geval, of welk bedrijf dan ook.
Op die manier krijg je de kans om mensen die niet geïnformeerd zijn over een bepaald onderwerp alsnog te onderwijzen. :)
Dat snap ik, al kan dat met posts (en de thread) zoals deze alleen als je weet waar diegene vandaan komt, anders heeft het ook weinig zin, wat mij betreft.

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-01 19:02
CH4OS schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:58:
[...]

Om het nog ingewikkelder te maken is er ook nog een verschil als ik schrijf: CH4OS is een oplichter, of ik schrijf: Ik vind dat CH4OS een oplichter is.
Overigens is geen van tweeën mijn indruk. ;)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aldy schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:18:
Om het nog ingewikkelder te maken is er ook nog een verschil als ik schrijf: CH4OS is een oplichter, of ik schrijf: Ik vind dat CH4OS een oplichter is.
Overigens is geen van tweeën mijn indruk. ;)
Dit is ook iets wat meespeelt inderdaad, het wordt nu als feit gebracht, alsof het dus al bewezen is.

• Bor

Bor

Topicstarter
AlphaRomeo schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:53:
[...]

Aan de andere kant is het volgens mij ook wel breed bekend (als je het nieuws volgt) dat er veel rottigheid rondgaat op Telegram. Ik kan daar geen -1 voor geven.

• AlphaRomeo
  • Nu online

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Bor schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:42:
[...]
Aan de andere kant is het volgens mij ook wel breed bekend (als je het nieuws volgt) dat er veel rottigheid rondgaat op Telegram. Ik kan daar geen -1 voor geven.
Dat is dan niet de andere kant maar dezelfde kant toch? ;)
Pagina: 1 ... 163 ... 209 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2