Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 164 ... 209 Laatste
Acties:

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:27

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
AlphaRomeo schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:45:
[...]

Dat is dan niet de andere kant maar dezelfde kant toch? ;)
Ow ja :>

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Aldy schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:18:

Om het nog ingewikkelder te maken is er ook nog een verschil als ik schrijf: CH4OS is een oplichter, of ik schrijf: Ik vind dat CH4OS een oplichter is.
Overigens is geen van tweeën mijn indruk. ;)
Ik vind dat eigenlijk niet zo zwaarwegend. In vind dat in de meeste gesprekken wel duideljk is dat wat mensen zeggen vooral een persoonlijke mening is. Ik vind het prettig dat Batjes het, naar mijn mening, kort en bondig formuleert. Ik vind het niet fijn lezen als bij iedere uitspraak moet worden toevoegd dat het een persoonlijke mening is. Ik vind dat teksten daar minder leesbaar van worden. Bij een, mijns inziens, gechargeerde uitdrukking zoals die van Batjes is in mijn ogen wel duidelijk dat die met een korreltje zout moet worden genomen.

PS. Deze post van Batjes is inderdaad niet zijn sterkste maar een niet-onderbouwde mening is geen reden voor een 0 of zelfs -1. Een goed onderbouwde mening vind ik al snel een +2 waard.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Bor

Bor

Topicstarter
Duidelijk zijn maakt echter vaak wel het verschil tussen het brengen van een mening en het poneren van een mening als feit. In dat laatste geval scoor je waarschijnlijk sneller een 0 wanneer het eea feitelijk niet klopt.
CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:04:
[...]

PS. Deze post van Batjes is inderdaad niet zijn sterkste maar een niet-onderbouwde mening is geen reden voor een 0 of zelfs -1. Een goed onderbouwde mening vind ik al snel een +2 waard.
Het geval in kwestie is echter wel een prima voorbeeld waarbij een mening als feit wordt gebracht waarbij je absoluut kan beargumenteren dat dit onjuist is.

[ Voor 51% gewijzigd door Bor op 25-10-2024 16:11 ]

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Bor schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:08:
Het geval in kwestie is echter wel een prima voorbeeld waarbij een mening als feit wordt gebracht waarbij je absoluut kan beargumenteren dat dit onjuist is.
Ja dat kan, maar is het nódig?

Was de post echt beter geweest als hij er de woorden "ik vind" aan het toegevoegd? Zou iemand het dan echt anders begrijpen?

We zijn heel goed in argumenteren dat een post slecht is en een lage score moet krijgen. Ik probeer het beste te zien en een zo hoog mogelijke score te geven.

Ik kan me prima vinden in het argument dat de post niks toevoegt en daarom een 0 zou moeten krijgen. Ik kan me niet vinden in het argument dat hij geen +1 verdient omdat het een mening uitdrukt zonder dat expliciet te vermelden.

• Bor

Bor

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:20:
[...]

Ja dat kan, maar is het nódig?
Dat hangt van het geval af en dient daarom per geval te worden bekeken. Je mening als feit brengen is doorgaans niet heel erg sterk zo ook in dit geval.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 25-10-2024 17:06 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
kuurtjes in 'Google voegt donkere modus toe aan webversie Google Calendar' is geen +1 maar compleet irrelevant bij het nieuwsitem.

• sircampalot
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-01 07:08

¯\_(ツ)_/¯

• sircampalot

¯\_(ツ)_/¯

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:24
hamsteg schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:53:
[...]

Hmmm, de meesten zijn off-topic, wel gerelateerd maar heeft niets te maken met de duur van de stars van het loyaliteitsprogramma. Vind de meeste 0-en gewoon verdedigbaar.

Er ontspint de zoveelste discussie over gebruik middels licentie versus het bezit.
Wou hier toch nog even op reageren... Je hebt op zich gelijk denk ik en het is misschien dus ook niet per definitie mismoderatie, maar meer in het algemeen vind ik het toch een belangrijk punt. Als 2/3e van alle gemodereerde posts op 0 komen te staan, terwijl er gewoon rustig gediscussieerd wordt (ik heb zo snel geen geflame gezien of zo), moet je je dan niet afvragen of dat gewoon is waar men het over wil hebben en dat niet af gaan straffen door alles maar off topic te bestempelen?

Zulk zwaar (heavy-handed in het Engels is waar ik aan denk) gemodereer maakt de site naar mijn idee minder vriendelijk want het voelt toch al snel afkeurend. Als er minder vriendelijk naar elkaar gedaan wordt dan is het goed om dat de kop in te drukken, maar als zo'n groot deel van je publiek het blijkbaar daarover wil hebben, is dat dan aan een tweetal moderators die de discussie al te vaak gezien hebben om te besluiten dat dit niet gewenst is?

Dat dan nog los van dat het ook geen heel erg sterk verdedigbaar punt is dat het off topic is. Immers is dat loyaliteitsprogramma er om de online store van Sony aantrekkelijker te maken. De discussie gaat er over dat mensen de store alsnog niet aantrekkelijk genoeg vinden, terwijl Sony dus dit programma nu nog verder aan banden legt. Lijkt me prima on topic.

Goed, ik zal er niet verder over doorgaan, maar ik wou het toch nog een keer aanstippen omdat ik denk dat veel mods nogal eens vergeten dat ze niet altijd zo streng hoeven te zijn (vooral onder een artikel over gaming). Bij serieuzere artikelen kan het nodig zijn om strenger te zijn, vooral als er door off topic gewauwel serieuzere reacties ondergesneeuwd raken, maar dat is hier totaal niet aan de orde. Een gemodereerde 0 heeft ook een negatievere lading dan een ongemodereerde reactie. We willen volgens mij een vriendelijk uitnodigend Tweakers, toch, dus... Lighten up? (Niet jij specifiek hè, maar in het algemeen, niet alles te serieus nemen mods! :))

Gamertag: FinrazielNL

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:30

hamsteg

Species 5618

Finraziel schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 07:29:
[...]

Wou hier toch nog even op reageren... Je hebt op zich gelijk denk ik en het is misschien dus ook niet per definitie mismoderatie, maar meer in het algemeen vind ik het toch een belangrijk punt. Als 2/3e van alle gemodereerde posts op 0 komen te staan, terwijl er gewoon rustig gediscussieerd wordt (ik heb zo snel geen geflame gezien of zo), moet je je dan niet afvragen of dat gewoon is waar men het over wil hebben en dat niet af gaan straffen door alles maar off topic te bestempelen?

Zulk zwaar (heavy-handed in het Engels is waar ik aan denk) gemodereer maakt de site naar mijn idee minder vriendelijk want het voelt toch al snel afkeurend. Als er minder vriendelijk naar elkaar gedaan wordt dan is het goed om dat de kop in te drukken, maar als zo'n groot deel van je publiek het blijkbaar daarover wil hebben, is dat dan aan een tweetal moderators die de discussie al te vaak gezien hebben om te besluiten dat dit niet gewenst is?

Dat dan nog los van dat het ook geen heel erg sterk verdedigbaar punt is dat het off topic is. Immers is dat loyaliteitsprogramma er om de online store van Sony aantrekkelijker te maken. De discussie gaat er over dat mensen de store alsnog niet aantrekkelijk genoeg vinden, terwijl Sony dus dit programma nu nog verder aan banden legt. Lijkt me prima on topic.

Goed, ik zal er niet verder over doorgaan, maar ik wou het toch nog een keer aanstippen omdat ik denk dat veel mods nogal eens vergeten dat ze niet altijd zo streng hoeven te zijn (vooral onder een artikel over gaming). Bij serieuzere artikelen kan het nodig zijn om strenger te zijn, vooral als er door off topic gewauwel serieuzere reacties ondergesneeuwd raken, maar dat is hier totaal niet aan de orde. Een gemodereerde 0 heeft ook een negatievere lading dan een ongemodereerde reactie. We willen volgens mij een vriendelijk uitnodigend Tweakers, toch, dus... Lighten up? (Niet jij specifiek hè, maar in het algemeen, niet alles te serieus nemen mods! :))
Bijna helemaal met je eens. Op èèn punt na. Bijna elk game topic waar het direct of indirect over geld gaat, wordt vervuild met de discussies:
  • "recht hebben op het bezt" versus "in licentie gebruiken"
  • Fysiek versus online aankopen
Bij posts met discussies die een beetje off-topic gaan met een beetje side-info kun je van mij nog een +1 verwachten; de zoveelste zinloze discussie van spelers die dom op Akkoord klikken bij de EULA en later totaal andere verwachtingen hebben, dat zijn zulke zinloze discussies dat ik daardoor de rest van de posts vrij snel niet meer lees. Dit is wat we naar mijn mening precies niet willen bij tweakers, ga dan naar reddit daar kun je zelfs schelden en toch duimpjes verzamelen.

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:09

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Finraziel schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 07:29:
[...]

Mee eens dat moderatie niet te streng moet te worden, tegelijkertijd denk ik dat er een iets te negatieve lading aan de 0-moderatie kleeft. Je hebt het over ‘afstraffen’, naar mijn mening doe je dat niet met een 0-moderatie. Uiteindelijk is het de bedoeling om over het onderwerp van het nieuwsbericht te discussiëren. Om reacties te kunnen filteren moet er een onderscheid gemaakt worden tussen on- en off-topic bijdragen. Tweakers kunnen zo in de reacties meer informatie/standpunten vinden die aan het onderwerp gerelateerd is.
De 0-score is neutraal; er hangt geen karma boete in de vorm van negatieve punten aan (zoals wel bij de -1 het geval is) en voor een gemiddelde reactiescore van 0,5 punten moeten de on- en off-topic bijdragen in balans zijn. Reacties die niet gewenst zijn of een onvriendelijk karakter hebben kunnen ‘de kop ingedrukt worden’ met een -1-moderatie.

Het is niet altijd zwart/wit of een reactie on-topic of niet is. Wat voor de een nog voldoende gerelateerd is aan het onderwerp, is voor een ander een dwarsstraat te ver. Ik ben het met je eens dat beide moderaties dan geen mismoderaties kunnen zijn, beide moderaties zijn immers te verdedigen a.d.h.v. de richtlijn. Daarom is het goed dat het moderatiesysteem open is, alle Tweakers mogen in principe mee modereren. De meerderheid bepaald zo of een reactie nog on-topic is of teveel van het onderwerp afwijkt. Onder een paar nieuwscategorieën (.Plans en Reviews) mag soepeler gemodereerd worden.

• sellh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-01 21:29
sellh in 'Q-Dir 11.86'

Sorry, maar wat is er "irrelevant" aan het noemen van een ogenschijnlijke bug (iets wat niet blijkt te werken op de manier zoals in het programma bedoeld is en in vorige versies altijd heeft gewerkt)????

Er kan ook gewoon netjes op gereageerd worden of dat euvel bij anderen ook plaatsvindt na installatie van de update of dat het iets geks in mijn systeem betreft. in plaats van mijn constatering op een flauwe manier af te serveren als "irrelevant".

[ Voor 35% gewijzigd door sellh op 27-10-2024 02:44 ]

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Geen -1.

theduke1989 in 'Stemacteurs VS staken verder na mislukte gesprekken over AI door gamebedrijven'

Geen hoogtepunt maar ook niks dat zou fout is dat een -1 nodig is.

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:26

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Wel dusdanig onsamenhangend dat ik niet hoger dan 0 kom.

• Bor

Bor

Topicstarter
AlphaRomeo schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:07:
[...]

Wel dusdanig onsamenhangend dat ik niet hoger dan 0 kom.
Ik kan mij zowel een 0 als een -1 voorstellen in dit geval. Alles hoger vind ik niet passend.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Santford schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 19:51:
tegelijkertijd denk ik dat er een iets te negatieve lading aan de 0-moderatie kleeft. Je hebt het over ‘afstraffen’, naar mijn mening doe je dat niet met een 0-moderatie.
Het is een terugkerend thema dat 0 wel negatief wordt ervaren door een deel van de gebruikers. De oranje stoplichtkleur ("je moet eigenlijk stoppen") draagt daar ook aan bij. We kunnen wel zeggen dat ze het verkeerd voelen maar zo werkt gevoel niet.
Uiteindelijk is het de bedoeling om over het onderwerp van het nieuwsbericht te discussiëren. Om reacties te kunnen filteren moet er een onderscheid gemaakt worden tussen on- en off-topic bijdragen. Tweakers kunnen zo in de reacties meer informatie/standpunten vinden die aan het onderwerp gerelateerd is.
Dat klopt, maar on- en off-topic is niet het enige criterium en imho niet eens het belangrijkste. Volgens mij krijgt dat aspect te veel aandacht. Behalve "over" een onderwerp praten, kun je ook "naar aanleiding van" een onderwerp praten. Dat is misschien off-topic maar daarom niet waardeloos of oninteressant.

Dat soort posts een 0 geven maakt de discussie dood. Als je reacties, discussie en creativiteit wil stimuleren dan moet je dat niet doen. On/off-topic moet niet hét doorslaggevende criterium zijn. Het kader wordt steeds nauwer en de reacties worden daar niet interessanter van.

Sterker nog, vaak zijn het juist de posts die wat meer afstand nemen, een ander perspectief zien of een verbindig weten te leggen met andere onderwerpen die voor mij echt interessant zijn.

Persoonlijk voel ik me tegenwoordig geremd om lange verdiepende reacties te schrijven. De kans is te groot dat iemand er iets in ziet dat als off-topic kan worden uitgelegd en dan voel ik mij gestraf met een 0.
De 0-score is neutraal; er hangt geen karma boete in de vorm van negatieve punten aan
Ho, er hangt wel degelijk een forse straf aan: namelijk dat je post door minder mensen wordt gelezen. Voor mij telt dat veel zwaarder dan karma, punten of kleurtjes. Ik schrijf om gelezen te worden. Je kan me niet harder straffen dan zorgen dat mijn posts niet gelezen worden.
(zoals wel bij de -1 het geval is) en voor een gemiddelde reactiescore van 0,5 punten moeten de on- en off-topic bijdragen in balans zijn. Reacties die niet gewenst zijn of een onvriendelijk karakter hebben kunnen ‘de kop ingedrukt worden’ met een -1-moderatie.
Zeg je nu dat het een doel is om de gemiddelde score op 0.5 te krijgen? (Volgens mij begrijp ik je verkeerd).
Dat zou wel wat verklaren maar lijkt mij een heel slecht idee. Daarmee geef je aan dat de helft van de bijdrages ongewenst is. Als je permanent de helft van de gebruikers/bijdrages wegjaagt blijft er uiteindelijk niemand over.

Als het echt de bedoeling is om een het gemiddeld op 0.5 te krijgen dan wil ik waarschuwen dat het al tot 0.4 is gedaald. In 2016 was het nog 0.65, dat is echt forse daling.

Ik zal het wel verkeerd begrijpen dat dit de bedoeling is, maar feit is dat de meerderheid van de posts niet beloond wordt met een positieve score. Daarme werkt het systeem imho onmoedigend in plaats van bemoedigend.
Daarom is het goed dat het moderatiesysteem open is, alle Tweakers mogen in principe mee modereren. De meerderheid bepaald zo of een reactie nog on-topic is of teveel van het onderwerp afwijkt.
De grote meerderheid modereert niet en het lijkt steeds minder te worden. Een paar jaar geleden kreeg een opvallende post tientallen moderaties. Tegenwoordig blijft het vaak bij 2 of 3 en dan zijn er ook nog mensen wiens stem zwaarder meetelt. Ik denk dat de invloed van die vaste moderatoren steeds groter aan het worden is en daarmee wordt ook de opvatting van wat een goede post is steeds nauwer.
IMHO is het een vergissing dat moderatie tegenwoordig alleen op aanvraag is. We moeten proberen mensen te stimuleren om bij te dragen ipv barrieres opwerpen.

• Bor

Bor

Topicstarter
Graag terug naar het daadwerkelijke doel van dit topic; het melden van (potentiële) mismoderaties.

• Bor

Bor

Topicstarter

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

@Bor Misschien de post van @CAPSLOCK2000 verplaatsen naar het "Toename ongemodereeerde posts topic". Ik ben het namelijk wel @CAPSLOCK2000 eens dat de getallen impliciete verwachtingen wekken, oranje werkt dan ook nog eens als foute of niet goed kleur. Uiteindelijk is betrokkenheid creëren ook een stukje perceptie management - we zouden de getallen kunnen laten vallen in de front-end (hoeft dus niet in de back-end) en alleen met kleurtjes kunnen werken waarbij 0 wel een meer neutralere kleur zou kunnen krijgen, mooi licht blauw? Mag je deze post ook wel die kant op zetten.

... back to mismods.

[ Voor 3% gewijzigd door hamsteg op 28-10-2024 15:41 ]

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• Bor

Bor

Topicstarter
hamsteg schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:39:
[...]

@Bor Misschien de post van @CAPSLOCK2000 verplaatsen naar het "Toename ongemodereeerde posts topic". Ik ben het namelijk wel @CAPSLOCK2000 eens dat de getallen impliciete verwachtingen wekken, oranje werkt dan ook nog eens als foute of niet goed kleur. Uiteindelijk is betrokkenheid creëren ook een stukje perceptie management - we zouden de getallen kunnen laten vallen in de front-end (hoeft dus niet in de back-end) en alleen met kleurtjes kunnen werken waarbij 0 wel een meer neutralere kleur zou kunnen krijgen, mooi licht blauw? Mag je deze post ook wel die kant op zetten.

... back to mismods.
Er lopen / liepen meerdere topics over dit en aanverwante onderwerp van o.a. dezelfde auteur. De juiste plek lijkt mij bekend. Dat is niet het mismoderatie topic.

Back to mismods inderdaad. Meerdere mensen volgen dit topic om te helpen mismoderaties op een kloppende score te krijgen. Daarvoor leidt een (meta) discussie te veel af.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 28-10-2024 16:46 ]

• Bor

Bor

Topicstarter

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Is het verplicht om wetenschapper schaapachtig te geloven? Lijkt me dat hier met enige emotie gemodereerd wordt.

Hier, hoewel kort en minder inhoudelijk, lijkt dit ook van toepassing. De opmerking is relevant in de bredere discussie waar de commentaren onder vallen.

overigens lijkt het in het algemeen sowieso al het geval, maar valt het kwartje soms naar de +1 die ik persoonlijk wel gerechtvaardigd vindt. Ik val niemand aan. Het zijn reacties op een initiëel commentaar en het is binnen die context allemaal binnen de perken, denk ik.

[ Voor 18% gewijzigd door ocf81 op 31-10-2024 11:40 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
ocf81 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:38:
Is het verplicht om wetenschapper schaapachtig te geloven? Lijkt me dat hier met enige emotie gemodereerd wordt.

Hier, hoewel kort en minder inhoudelijk, lijkt dit ook van toepassing. De opmerking is relevant in de bredere discussie waar de commentaren onder vallen.

overigens lijkt het in het algemeen sowieso al het geval, maar valt het kwartje soms naar de +1 die ik persoonlijk wel gerechtvaardigd vindt. Ik val niemand aan. Het zijn reacties op een initiëel commentaar en het is binnen die context allemaal binnen de perken, denk ik.
Beide reacties staan op +1, kun je aangeven waarom dat een mismoderatie is?
In de eerste reactie vind ik bijvoorbeeld niets terug dat wijst op het schaapachtig volgen van wetenschappers, er wordt gezegd dat het een grote impact kan hebben.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Santford schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:01:
[...]

Beide reacties staan op +1, kun je aangeven waarom dat een mismoderatie is?
In de eerste reactie vind ik bijvoorbeeld niets terug dat wijst op het schaapachtig volgen van wetenschappers, er wordt gezegd dat het een grote impact kan hebben.
Het aantal moderaties was niet heel hoog toen ik het vroeg, dus voor de eerste reactie is het nu weer +1, waar het net nog 0 was, of juist andersom. Er komen nu meer moderaties bij. De moderaties blijven wel nogal emotioneel geladen, is mijn inschatting.

Edit ocf81 in 'Volvo wil noodlijdend Northvolt uitkopen uit gezamenlijke accufabriek in Zweden' staat echt wel op 0. Ik denk da ik de verkeerde links heb gekopiëerd. Het gaat om de reacties erop van mijn kant die op 0 staan/stonden.

BTW, ik maak wel eens gebruik van een stijlfiguur om mijn denkwijze wat beter te articuleren. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door ocf81 op 31-10-2024 12:30 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
ocf81 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:06:
BTW, ik maak wel eens gebruik van een stijlfiguur om mijn denkwijze wat beter te articuleren. ;)
Misschien moet je overwegen dat eens wat minder te doen. Als je in je eerste zin al het stijlfiguur 'klimaatdrammer' gebruikt is er een kans dat een deel van de lezers daar afhaakt of de rest van de reactie vooringenomen (klimaatwappie) leest.

Juist die polarisatie helpt zo weinig, 'stijlfiguren' helpen in dit verband niet om tot een gezonde discussie te komen.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

AlphaRomeo schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:36:
[...]

Misschien moet je overwegen dat eens wat minder te doen. Als je in je eerste zin al het stijlfiguur 'klimaatdrammer' gebruikt is er een kans dat een deel van de lezers daar afhaakt of de rest van de reactie vooringenomen (klimaatwappie) leest.

Juist die polarisatie helpt zo weinig, 'stijlfiguren' helpen in dit verband niet om tot een gezonde discussie te komen.
Men heeft hier het standpunt dat meningen niet in de moderatie mogen worden meegenomen in de moderatie. Dan is het dus ook vanzelfsprekend dat het gebruik van stijlfiguren geen probleem zou moeten zijn. Stijlfiguren zijn bij uitstek geschikt om, zonder daar heel veel woorden aan kwijt te zijn, een invalshoek te benadrukken. Als men dan dusdanig lange tenen heeft dat men over dit soort hyperbolen van matige omvang al valt, dan is dat een probleem bij de moderatie. Ik ben geenszins van plan om mijn gebruik van stijlfiguren te veranderen.

© ocf81 1981-infinity

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-01 02:17
Ik vind het raar dat RoamingZombie in 'Dragon Age: The Veilguard - Ouderwets op een goede manier'

allemaal +1'tjes krijgt terwijl het duidelijk allemaal persoonlijke beledigingen zijn. Als ik daar dan op een volwassen manier op reageer krijg ik een -1. :')

That's it, I'm done.

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:02
MrFax schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 14:11:
Ik vind het raar dat RoamingZombie in 'Dragon Age: The Veilguard - Ouderwets op een goede manier'

allemaal +1'tjes krijgt terwijl het duidelijk allemaal persoonlijke beledigingen zijn. Als ik daar dan op een volwassen manier op reageer krijg ik een -1. :')
Zo te zien is zo ongeveer het hele draadje goed voor een -1.

• Bor

Bor

Topicstarter
AlphaRomeo schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:36:
[...]

Wat mij betreft zijn dit soort bewoordingen onvriendelijk en dienen ze vooral om anders gestemden op een bepaalde manier weg te zetten. Ik kan mij heel goed voorstellen dat hier een negatieve moderatie aan wordt gegeven. Discussie kan ook op een andere en vriendelijke manier.

• Bor

Bor

Topicstarter

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:40

The Zep Man

🏴‍☠️

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Bor

Bor

Topicstarter
TeeDee in 'QBittorrent krijgt update die veertien jaar oude kwetsbaarheid verhelpt' lijkt mij gewoon +1 net als dat deze reactie (die eigenlijk indirect min of meer het omgekeerde lijkt te zeggen) een +1 krijgt: Dubbeldrank in 'QBittorrent krijgt update die veertien jaar oude kwetsbaarheid verhelpt'

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:47

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zwarte_os in 'Stel nu je Black Friday-prijsalerts in'

Een +2 lijkt me best wel overdreven, ik zie hier weinig informatiefs in. Gewoon een +1.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
Advanced03 in 'Stel nu je Black Friday-prijsalerts in' is volgens mij een +1 ipv 0. Dit is al jaren de kritiek rond Black Friday en in het verleden ook wel eens aangetoond afaik.

• Bospaddenstoel
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13-11-2024
nieuws: Chandler Elizabeth Hatton is nieuwe cto Fairphone

Net een -1 gekregen voor een medequote uit Friends.

YouTube: Friends| ANUS this bad since the 70s.. 😂 Chandler's boss talks #shor...

[ Voor 21% gewijzigd door Bospaddenstoel op 05-11-2024 15:11 ]

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Een matige grap die zonder uitleg niet begrepen werd door de talloze mede-tweakers die daar een report over hebben ingediend. Dat is het nadeel van een cultural-reference.

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'Waze-gebruikers melden dat app taal en instellingen zelf aanpast' lijkt mij niet ongewenst maar gewoon relevant in de discussie.

• Technomania
  • Laatst online: 23:02

Technomania

Huiskamer verslaafde.

AlphaRomeo schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:05:
[...]

Een matige grap die zonder uitleg niet begrepen werd door de talloze mede-tweakers die daar een report over hebben ingediend. Dat is het nadeel van een cultural-reference.
Klopt. Maar dan vind ik een -1 te zwaar bestraft.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• Bor

Bor

Topicstarter
Technomania schreef op woensdag 6 november 2024 @ 19:44:
[...]

Klopt. Maar dan vind ik een -1 te zwaar bestraft.
De meeste mensen die een -1 hebben uitgedeeld hebben de reactie waarschijnlijk als ongepaste grap of troll gezien. Dit is echt een inside joke behorende bij een tv show die sinds 2004 al is gestopt. 20 jaar geleden dus. Veel mensen zullen de grap (waaronder ikzelf initieel) niet begrepen hebben.

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-01 13:59
Kan iemand kijken of de minnetjes weer afkomstig zijn van dezelfde personen en verklaren waarom dit een -1 en 0 is?

computerjunky in 'Ryzen 7 9800X3D Review - AMD's nieuwe ultieme gamingprocessor'

computerjunky in 'Ryzen 7 9800X3D Review - AMD's nieuwe ultieme gamingprocessor'

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Bor schreef op woensdag 6 november 2024 @ 20:08:
[...]

De meeste mensen die een -1 hebben uitgedeeld hebben de reactie waarschijnlijk als ongepaste grap of troll gezien. Dit is echt een inside joke behorende bij een tv show die sinds 2004 al is gestopt. 20 jaar geleden dus. Veel mensen zullen de grap (waaronder ikzelf initieel) niet begrepen hebben.
Dat zal best. * Technomania had ruim 20 jaar geleden al de schurft aan de serie Friends :r (maar dat is mijn mening).

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

batumulia in 'Mijndomein introduceert eigen zakelijke mobiele abonnementen'

Is volgens mij "gewoon" ontopic. Ik zie de informatieve meerwaarde hier niet van. Het zou intussen immers ook niet onbekend moeten zijn dat "onbeperkt internet" (vast en mobiel) gewoon niet bestaat en er altijd wel beperkingen zijn om misbruik bijvoorbeeld te voorkomen.

• Bor

Bor

Topicstarter

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:12
hamsteg schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:37:
[...]

Staan allemaal netjes op 1, behalve de vierde in de lijst, en daar wordt door procyon aangetoond dat de berekeningen in het aangehaalde artikel niet kloppen.

Te hoog: eerste en laatste missen onderbouwing dus mogen idd naar +1, tweede vind ik terecht een +2 wel onderbouwt. Derde is al gecorrigeerd.
Hoe toont procyon dit aan dar her niet klopt? Ik mis net zo goed de onderbouwing van de door hem gebruikte cijfers. Toch staat deze op +2 en mijn reactie op 0. Dat is met twee maten meten.

• sircampalot
In de post had ik gevraagd een onderbouwing bij een -1, maar helaas.

Dus dan stel ik de vraag hier maar

¯\_(ツ)_/¯

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
sircampalot schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:45:
In de post had ik gevraagd een onderbouwing bij een -1, maar helaas.
Daar is de FP niet de juiste plaats voor. Verder hoort je reactie in GR thuis en zou dus 0 zijn. Ik vermoed dat er mensen zijn die een punt minder hebben gegeven door de moderatieopmerking volgens de FAQ.

• Bor

Bor

Topicstarter

• Joshuffle
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21-11-2025
Joshuffle in 'Bloomberg: Biden wil subsidies voor Chips Act voor einde termijn uitdelen'

+

Joshuffle in 'Bloomberg: Biden wil subsidies voor Chips Act voor einde termijn uitdelen'

Horen een 0 te zijn, volgens mij zijn het geen flamebaits, trolls, doelloze first post, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties om te praten over dat het bepaalde amerikanen op twitter zeiden dat ze de hele nacht hebben gehuild over de uitslag en niet begrijpen dat een president niet de power heeft om hele bestaande wetten te veranderen (vooral niet in 4 jaar) zonder dit door congress te pushen, dus vind ik dit misuse van moderatie permissies.

Ik snap dat mensen heel anti rechts/trumps zijn maar dat valt toch echt niet onder een -1 tenzij we "dit heb ik liever niet zien gepost" heel breed nemen maar dan kun je alles een -1 geven.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

sircampalot in 'Details over Australisch verbod op sociale media tot 16 jaar komen naar buiten'

Een +2 lijkt me wel wat overdreven voor een niet-onderbouwde one-liner? Gewoon een +1 lijkt me voldoende?

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 07-11-2024 16:56 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'HBO Max gaat nog dit jaar waarschuwen tegen het delen van accounts' is volgens mij geen -1.
Bor in 'HBO Max gaat nog dit jaar waarschuwen tegen het delen van accounts' is volgens mij ook geen -1.

Er loopt iemand op mening te modereren lijkt het. Pro sharing gaat omhoog, kritische geluiden naar -1.

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

• Bor

Bor

Topicstarter

• Aldy
Deze lijkt mij ook geen -1:
SunnieNL in 'Albert Heijn voegt 'generatieve AI' van OpenAI toe aan Mijn AH-app - update'
Misschien cynisch, maar wel relevant.

• Aldy
Wat boeit het zal bij veel mensen de haren overeind doen staan, omdat het vaak gebezigd wordt door brutale tieners. In dit geval denk ik aan een vogeltje dat zingt hoe het gebekt is en als ermee bedoeld wordt: Waarom is dit belangrijk, dan lijkt mij dit geen -1:

Mijzelf in 'Vpn-dienst Mullvad schakelt volledig over van OpenVPN naar WireGuard'

• Bor

Bor

Topicstarter
CaptainKansloos in 'Vpn-dienst Mullvad schakelt volledig over van OpenVPN naar WireGuard' is geen -1. User vraagt zich iets af en is hierbij niet onvriendelijk / reageert hierbij niet ongewenst.

CaptainKansloos in 'Vpn-dienst Mullvad schakelt volledig over van OpenVPN naar WireGuard' is ook geen -1.

[ Voor 23% gewijzigd door Bor op 09-11-2024 20:51 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in ''Apple laat iPhones vanaf iOS 18.1 na vier dagen inactiviteit herstarten''

Een 0 voor de reactie kan ik best begrijpen, een -1 echter niet, ik vraag gewoon om wat opheldering en ik val zeker niemand aan. Jammer dat er weer zo ontzettend door Apple fanboys gemodereerd wordt (zelfs naar een Apple gebruiker tegenwoordig ;)).

EDIT: Is al gecorrigeerd zie ik. :) Had toch wat meer geduld moeten hebben. :)

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 10-11-2024 11:56 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

delphium in ''Apple laat iPhones vanaf iOS 18.1 na vier dagen inactiviteit herstarten''

Een +2 lijkt me wat overdreven. Gewoon een normale +1 lijkt me voldoende?

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in ''Apple laat iPhones vanaf iOS 18.1 na vier dagen inactiviteit herstarten''

Gewoon een ontopic vraag en dus +1. Geen 0 laat staan -1.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ikmezelf in 'Apple maakt reserveonderdelen voor iPhone 16-modellen beschikbaar' is geen -1. Je kan discussieren over de relevantie maar ongewenst is deze reactie niet.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 15:14

page404

Website says no

bzzzt in 'Apple maakt reserveonderdelen voor iPhone 16-modellen beschikbaar'

Irrelevant? Of gewoon weer ouderwets meningmodden wat natuurlijk schering en inslag is onder elk Apple nieuwsbericht.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

De laatste kan hoger idd. In het betreffende artikel:
After being rebooted, iPhones are generally more secure against tools that aim to crack the password of and take data from the phone
De eerste links zijn voor mij daarmee toch een beetje conspiracy theory, voor mij daarom een 0.

• Aldy
[b]

De eerste links zijn voor mij daarmee toch een beetje conspiracy theory, voor mij daarom een 0.
Ik denk niet dat het als zodanig bedoeld is, getuige zijn reactie op de antwoorden:
CH4OS in ''Apple laat iPhones vanaf iOS 18.1 na vier dagen inactiviteit herstarten''

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Aldy schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:21:
[...]

Ik denk niet dat het als zodanig bedoeld is, getuige zijn reactie op de antwoorden:
Fijn dan discussies leiden tot doorontwikkeling, het hele doel van het reageren op een artikel wordt daarmee optimaal benut. De moderatie is een snapshot in tijd en neemt dus deze latere ontwikkeling niet mee. Ergens hoop ik stiekem dat de moderatie met de toelichting geholpen heeft om de onduidelijkheid boven tafel te krijgen.

• Bor

Bor

Topicstarter
CerandoX.nl in 'Bluesky krijgt in een week tijd 700.000 nieuwe gebruikers erbij' is geen briljante post maar user heeft wel een punt. Een -1 vind ik niet passen. Een +2 voor de parent ook zeker niet.

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review '23, '24 en '25!

Mijn reviews al gezien?

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:50

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Deze reactie staat op +2, maar het lijkt me evident dat dat niet de bedoeling is.

Dat hij zijn grieven uit over de advertenties in het algemeen, en advertenties specifiek op Tweakers is geen probleem. Dat hij en passant wel Tweakers en de moderators in een slecht daglicht probeert te zetten, lijkt me kwalijk
na 25 jaar bezoek zie ik wel dat Tweakers ook enorm is veranderd. Van geek nerd pctjes bouwen, naar een community die alleen maar de kleuren zwart en wit kennen. En daar bedoel ik mee dat als je als neutraal persoon deel wilt nemen aan een onderwerp dat je dan gewoon een ban krijgt op dat specifieke topic.
en de zin daarna
Als particulier onderzoeker ben ik getraind om neutraal deel te nemen aan een casus/onderwerp/discussie, maar dat wordt hier niet in dank afgenomen wat dus resulteert in menige malen -1's en/of een ban.
Naast dat de ironie sterk is, is het ook gewoon een vervelende flame. Ik heb daarom -1 gegeven.

Edit: gaat om deze Yzord in 'Tweakers krijgt meer advertenties, vooral voor incidentele gebruikers'

@Technomania @wildhagen thanks!

[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 12-11-2024 17:41 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Jorgen schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 17:26:
Deze reactie staat op +2, maar het lijkt me evident dat dat niet de bedoeling is.

Dat hij zijn grieven uit over de advertenties in het algemeen, en advertenties specifiek op Tweakers is geen probleem. Dat hij en passant wel Tweakers en de moderators in een slecht daglicht probeert te zetten, lijkt me kwalijk

[...]

en de zin daarna

[...]

Naast dat de ironie sterk is, is het ook gewoon een vervelende flame. Ik heb daarom -1 gegeven.
Misschien makkelijk als je een linkje er bij post.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Technomania schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 17:35:
[...]

Misschien makkelijk als je een linkje er bij post.
Denk dat er gedoeld wordt op: Yzord in 'Tweakers krijgt meer advertenties, vooral voor incidentele gebruikers'

Virussen? Scan ze hier!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Alweer een 6x0 voor een post die gewoon ontopic is.

CAPSLOCK2000 in 'Nvidia brengt nieuwe desktopapp officieel uit'

• Bor

Bor

Topicstarter
Daar heb ik een 0 voor gegeven. Ik vind de reactie tamelijk irrelevant. Elke verbetering die wordt genoemd omlaag halen vind ik niet echt zinvol en zoeken naar spijkers op laag water. Je bestempelt iets indirect als bloat zonder er zo te zien ervaring mee te hebben. Het gaat hier ook niet om "wat drivers" zoals je stelt. Het artikel geeft al duidelijk aan:
Hierin worden het Control Panel, GeForce Experience en RTX Experience gecombineerd.
Dan kom ik grotendeels uit op irrelevant en onjuist waardoor ik een 0 een passende score vind.

Deze van jou staat ook op 0 en dat is in mijn ogen dan wel weer relevant: CAPSLOCK2000 in 'Bluesky krijgt in een week tijd 700.000 nieuwe gebruikers erbij'

[ Voor 29% gewijzigd door Bor op 12-11-2024 21:11 ]

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-01 13:36
Ik begrijp niet waarom mijn reactie tot 0 heeft geleid:

SniperEye in 'Kuo: Apple bereidt eigen slimme camera voor'

Lijkt mij toch echt niet irrelevant.

• Bor

Bor

Topicstarter
SniperEye schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 20:06:
Ik begrijp niet waarom mijn reactie tot 0 heeft geleid:

SniperEye in 'Kuo: Apple bereidt eigen slimme camera voor'

Lijkt mij toch echt niet irrelevant.
Het artikel gaat over een toekomstige Apple slimme camera. Ervaringen met andere camera's zijn dan denk ik hooguit zijdelings relevant. Eigenlijk gaat jouw reactie helemaal niet in op het nieuws uit het item. Ik vermoed dat dat de reden is voor de 0.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 12-11-2024 20:09 ]

• Bor

Bor

Topicstarter

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:47

jdh009

FP ProMod
Ik ben het ermee eens dat het geen -1 is, maar is een +1 niet wat te veel van het goede? Meer dan een ‘mee eens’ is het niet.

[ Voor 5% gewijzigd door jdh009 op 12-11-2024 21:17 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik weet dat we bij .plan artikelen lichter/anders modereren, maar dit is echt niet on-topic: Marcel Br in 'Tweakers krijgt meer advertenties, vooral voor incidentele gebruikers', deze is gewoon een 0, want is een best vreemde aanname. Ja, met een maandelijks bedrag ben je (uiteindelijk) duurder uit, maar dat betekend niet dat het lagere bedrag beter behapbaarder is voor degene die het betalen moet. Deze aanname is verder ook niet echt onderbouwd.

• Aldy
CH4OS schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:31:
Ik weet dat we bij .plan artikelen lichter/anders modereren, maar dit is echt niet on-topic: Marcel Br in 'Tweakers krijgt meer advertenties, vooral voor incidentele gebruikers', deze is gewoon een 0, want is een best vreemde aanname. Ja, met een maandelijks bedrag ben je (uiteindelijk) duurder uit, maar dat betekend niet dat het lagere bedrag beter behapbaarder is voor degene die het betalen moet. Deze aanname is verder ook niet echt onderbouwd.
Ik vind het geen vreemde aanname en ik denk dat er hier geen onderbouwing noodzakelijk is, aangezien je geld maar één keer uit kunt geven.

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
CH4OS schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:31:
Ik vind het wel een on-topic reactie. Als het over hogere bedragen gaat dan volg ik jouw redenatie, maar hier gaat het om een relatief laag bedrag van 35 euro. Als je zo’n bedrag op jaarbasis niet kunt missen dan lijkt het me niet verstandig om dan toch een abonnement af te sluiten en het in kleine delen maandelijks te betalen. In die zin naar mijn mening een terechte opmerking.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Santford schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:58:
Ik vind het wel een on-topic reactie. Als het over hogere bedragen gaat dan volg ik jouw redenatie, maar hier gaat het om een relatief laag bedrag van 35 euro. Als je zo’n bedrag op jaarbasis niet kunt missen dan lijkt het me niet verstandig om dan toch een abonnement af te sluiten en het in kleine delen maandelijks te betalen. In die zin naar mijn mening een terechte opmerking.
Ik vind de reactie vooral overkomen als een groep mensen over 1 kam scheren en stemmingmakerij. Iets wat imo niet op Tweakers hoort. Er kan best een reden zijn dat iemand liever maandelijks (en dan op termijn dus meer) betaalt. Dat doe ik bijvoorbeeld ook met mijn ziektenkostenverzekering. Ik kan die ook heus met korting krijgen wanneer ik per kwartaal betaal, maar dat doe ik niet, omdat ik dan eens per kwartaal een bulk in 1 klap moet betalen, waarbij ik geen garanties kan geven dat ik die bulk dan wel betalen kan. Zou ik minder krap zitten aan het einde van de maand, dan is het makkelijker om die gok te nemen, maar ik zit (momenteel) niet in die luxe.

Door het maandelijks te voldoen, kan ik deze garantie veel beter geven, omdat dit (op maandbasis) beter behapbaarder is voor mij. In dat op zicht vind ik het dan vervolgens best een sneer als iemand schrijft "Als je jaarlijks niet 1 bedrag kan betalen, kan je het maandelijkse bedrag ook niet betalen" een beetje toonzettend, dat hoeft gewoon niet zo te zijn, al zijn de bedragen "zo laag". Dat zijn ze voor jou wellicht, maar niet iedereen denkt daar hetzelfde over, kan ik je vertellen. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 13-11-2024 12:26 ]

• NoobishPro
  • Laatst online: 19-11-2024
marktweakt in 'WSJ: Trump gaat proberen TikTok-verbod VS tegen te houden'

Misschien is het gewoon mijn eigen "election fatigue", hoor, maar; Dit is een artikel over een tik-tok verbod.

Deze comment is gewoon een heel betoog aan hoe teleurgesteld deze persoon is in hun medemens, met uiteraard het aanhalen van allerlei verschillende politieke zaken, maar werkelijk niets in deze comment gaat over het artikel zelf. Desondanks staat het bovenaan, krijgt het vrijwel niets anders dan +2 en +3.

Lijkt mij dat zoiets gewoon 0 moet zijn. Het is off-topic. Off-topic mag natuurlijk en is niet het grote kwaad, maar het voegt niets toe aan het artikel. Het is gewoon een morele preek, imo.

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
CH4OS schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:24:
[...]
Ik vind de reactie vooral overkomen als een groep mensen over 1 kam scheren en stemmingmakerij. Iets wat imo niet op Tweakers hoort. Er kan best een reden zijn dat iemand liever maandelijks (en dan op termijn dus meer) betaalt. Dat doe ik bijvoorbeeld ook met mijn ziektenkostenverzekering. Ik kan die ook heus met korting krijgen wanneer ik per kwartaal betaal, maar dat doe ik niet, omdat ik dan eens per kwartaal een bulk in 1 klap moet betalen, waarbij ik geen garanties kan geven dat ik die bulk dan wel betalen kan. Zou ik minder krap zitten aan het einde van de maand, dan is het makkelijker om die gok te nemen, maar ik zit (momenteel) niet in die luxe.

Door het maandelijks te voldoen, kan ik deze garantie veel beter geven, omdat dit (op maandbasis) beter behapbaarder is voor mij. In dat op zicht vind ik het dan vervolgens best een sneer als iemand schrijft "Als je jaarlijks niet 1 bedrag kan betalen, kan je het maandelijkse bedrag ook niet betalen" een beetje toonzettend, dat hoeft gewoon niet zo te zijn, al zijn de bedragen "zo laag". Dat zijn ze voor jou wellicht, maar niet iedereen denkt daar hetzelfde over, kan ik je vertellen. ;)
Groot verschil is dat een ziektekostenverzekering noodzakelijk is en een abonnement op Tweakers luxe. Als je op jaarbasis 35 euro niet kunt missen dan kun je maandelijks betalen maar dan betaal je alsnog de 35 euro die je aanvankelijk al niet kon uitgeven.

Edit: Ik denk dat ik een andere boodschap uit het bericht haal. Ik zie het niet als generaliserend maar meer opmerking als je op jaarbasis het bedrag niet kunt missen maandelijks betalen geen verschil maakt.

[ Voor 6% gewijzigd door Santford op 13-11-2024 13:45 ]

• Aldy
CH4OS schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:24:
[...]

In dat op zicht vind ik het dan vervolgens best een sneer als iemand schrijft "Als je jaarlijks niet 1 bedrag kan betalen, kan je het maandelijkse bedrag ook niet betalen" een beetje toonzettend, dat hoeft gewoon niet zo te zijn, al zijn de bedragen "zo laag". Dat zijn ze voor jou wellicht, maar niet iedereen denkt daar hetzelfde over, kan ik je vertellen. ;)
Ik heb dat niet als zodanig gelezen. Tenminste niet als sneer bedoeld.

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-10-2025
Meningmodden viert weer hoogtij op tweakers, vooral als je durft een ander perspectief te verwoorden dan het gewenste.

Tweakers draagt hierbij niet alleen bij aan pesten, maar ook aan polarisatie.

Ik mis de tijd dat we hier op tweakers over de meest brede standpunten konden discussiëren.

Hieronder een reeks reacties van mij die allemaal -1 hebben gekregen. Terwijl ze +1 of op zijn slechtst 0 zouden moeten scoren.

Met andere woorden: meningmodden. Dat willen we hier op tweakers niet toch?

SpiceWorm in 'Man verdacht van uitgifte valse coronabewijzen, OM eist tien maanden cel' is ontopic dus +1, je kan het niet met de inhoud eens zijn, maar dat is meningmodden. De 23x -1 beoordeling is dan dus ook meningmodden.

SpiceWorm in 'Man verdacht van uitgifte valse coronabewijzen, OM eist tien maanden cel' Wellicht offtopic, maar geen -1.
Daarnaast: als dit offtopic is, zijn de reacties er omheen ook offtopic moeten zijn. Dat is niet het geval.

SpiceWorm in 'Man verdacht van uitgifte valse coronabewijzen, OM eist tien maanden cel' op zijn slechts off topic. Je zou ook kunnen zeggen on topic in een CTB discussie. Geen -1.

SpiceWorm in 'Man verdacht van uitgifte valse coronabewijzen, OM eist tien maanden cel' op zijn slechtst off topic, op zich vind ik het on topic in een CTB discussie, maar geen -1.

SpiceWorm in 'Man verdacht van uitgifte valse coronabewijzen, OM eist tien maanden cel' op zijn slechts off topic, maar vaccinatieschade lijkt mij een relevant onderwerp in een CTB discussie. Dus +1 wmbt, geen -1.

SpiceWorm in 'Man verdacht van uitgifte valse coronabewijzen, OM eist tien maanden cel' op zijn slechtst off topic. Als mijn reactie off topic is, is de rest er omheen ook offtopic (discussie over vaccineffectiviteit) en die reacties krijgen allemaal +1.

SpiceWorm in 'Man verdacht van uitgifte valse coronabewijzen, OM eist tien maanden cel' is op zijn slechtst off topic, dan moeten de reacties er omheen ook offtopic worden gemod. Vaccinatieschade vind ik echter een on topic bijdrage in een discussie over het CTB.

Deze, hilarisch, vraag ik iemand die een kapotte link heeft geplaatst, om deze te fixen
SpiceWorm in 'Man verdacht van uitgifte valse coronabewijzen, OM eist tien maanden cel'
Ik krijg -1. Dit is gewoon vooringenomenheid tegen mij als poster.

SpiceWorm in 'Man verdacht van uitgifte valse coronabewijzen, OM eist tien maanden cel'
Is gewoon een feit. Als je immuunsysteem goed werkt heb je niks te vrezen van corona. En soms werken bij ogenschijnlijk gezonde mensen, hun immuunsysteem niet goed. Lijkt mij on topic bij een discussie over het CTB.

SpiceWorm in 'Man verdacht van uitgifte valse coronabewijzen, OM eist tien maanden cel' idem

SpiceWorm in 'Man verdacht van uitgifte valse coronabewijzen, OM eist tien maanden cel' Gewoon feiten, on topic in een discussie over rechtvaardigheid van het CTB. Zou +1 moeten zijn.

Gewoon feiten, on topic bij een bericht over de strafbaarheid van het vervalsen van CTB bewijzen

Gewoon feiten, on topic bij een bericht over de strafbaarheid van het vervalsen van CTB bewijzen

• NoobishPro
  • Laatst online: 19-11-2024
SpiceWorm schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:45:
Met andere woorden: meningmodden. Dat willen we hier op tweakers niet toch?
Van wat ik begreep van de giga-discussie rondom Tweakers moderatie tijdens Covid, mag meningmodden wél en dat is sindsdien naar mijn weten het officiële standpunt.

De 0 en +1 mogen als "mening" worden gebruikt.

De -1, +2 en +3 zijn bedoeld voor serieuze zaken.

Ook deze worden vooralsnog "misbruikt" in mijn ogen, maar meningmodden mag dus wel degelijk.

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-10-2025
Oké dat is maf, ik dacht dat meningmodden juist bestrijd werd. Daar werd in het verleden namelijk relatief strak op gehandhaafd.

[ Voor 34% gewijzigd door SpiceWorm op 13-11-2024 13:51 ]

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-01 10:07

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

SpiceWorm schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:45:
Meningmodden viert weer hoogtij op tweakers, vooral als je durft een ander perspectief te verwoorden dan het gewenste.
Met "gewenst" heeft dit allemaal niet veel te maken, hoor. Veel van wat je zegt was toentertijd het bekende en luide geluid vanuit een specifieke groep. Ik verwacht dat veel mensen klaar zijn met "discussie" over iets dat geen "discussie" is, of waarover jij zoveel facetten nog steeds niet beheerst (bijvoorbeeld wat de fast track-procedure ingericht door FDA precies behelst) dat eerst dát uitleggen dramatisch offtopic is. En je daarom maar op -1 zetten.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

• Aldy
Je hebt gelijk, volgens mij is meningmodden niet toegestaan, ook niet over COVID, maar ik heb je eerste drie reacties gelezen en afgezien de desinformatie val je ook nog iemand aan die het niet met je eens is. Een duidelijke -1, wat mij betreft.

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
NoobishPro schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:47:
[...]

Van wat ik begreep van de giga-discussie rondom Tweakers moderatie tijdens Covid, mag meningmodden wél en dat is sindsdien naar mijn weten het officiële standpunt.

De 0 en +1 mogen als "mening" worden gebruikt.

De -1, +2 en +3 zijn bedoeld voor serieuze zaken.

Ook deze worden vooralsnog "misbruikt" in mijn ogen, maar meningmodden mag dus wel degelijk.
Op mening modereren is nooit de bedoeling geweest en is derhalve ook nooit een officieel standpunt geweest. De regels omtrent het modereren zijn tijdens en na de Covid-periode niet gewijzigd. Er wordt ook nog steeds gehandhaafd op meningmodereren.

Als je een bron hebt waar het officiële standpunt uit blijkt dan zou ik die graag zien.
Pagina: 1 ... 164 ... 209 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2