Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 165 ... 209 Laatste
Acties:

• NoobishPro
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-11-2024
Santford schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:38:
[...]

Op mening modereren is nooit de bedoeling geweest en is derhalve ook nooit een officieel standpunt geweest. De regels omtrent het modereren zijn tijdens en na de Covid-periode niet gewijzigd. Er wordt ook nog steeds gehandhaafd op meningmodereren.

Als je een bron hebt waar het officiële standpunt uit blijkt dan zou ik die graag zien.
Ik heb geen idee hoe ik dat terug zou moeten vinden na al deze jaren en gezien het formaat van die discussie...

Ik weet alleen nog dat er uiteindelijk een artikel op Tweakers uitkwam, juist omdat er tijdens de lockdowns zo'n enorme discussie was mbt mismoderatie, waarbij Tweakers begon te vragen wat we zouden willen van het moderatiesystem enz.

De uiteindelijk conclusie in dat artikel was, meen ik me te herinneren, dat hoewel mening-modereren in principe nooit gewenst was, je wel mocht laten blijken of je het ergens niet of wel mee eens was door een +1 of 0 te modereren. Dit omdat het onrealistisch was te verwachten dat mensen dit niet zouden doen (de hele discussie begon omdat iedereen dat dus al deed).

Ik zou het met plezier terug willen vinden maar zou dus niet weten waar te beginnen.
Als meningmodereren niet gewenst is, kan ik bij vrijwel ieder artikel wel 75% van de comments melden als meninggemodereerd denk ik :P

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:46

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
NoobishPro schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:50:
[...]

[…]

Ik weet alleen nog dat er uiteindelijk een artikel op Tweakers uitkwam, juist omdat er tijdens de lockdowns zo'n enorme discussie was mbt mismoderatie, waarbij Tweakers begon te vragen wat we zouden willen van het moderatiesystem enz.

De uiteindelijk conclusie in dat artikel was, meen ik me te herinneren, dat hoewel mening-modereren in principe nooit gewenst was, je wel mocht laten blijken of je het ergens niet of wel mee eens was door een +1 of 0 te modereren. Dit omdat het onrealistisch was te verwachten dat mensen dit niet zouden doen (de hele discussie begon omdat iedereen dat dus al deed).

[…]
Als je het over een artikel hebt dan kan het haast niet anders dan deze .plan geweest zijn: .plan: Wij willen een vriendelijker Tweakers

Ik denk dat je daar de inhoud niet helemaal juist van hebt opgevat. Reacties dienen altijd een zo objectief mogelijke beoordeling te krijgen, zo is de moderatierichtlijn ook opgesteld.
Iets van subjectiviteit kun je niet uitsluiten, al is het maar omdat het kennisniveau van iedereen anders is en humor persoonlijk is. Maar van een regel zoals jij hierboven beschreef is nooit sprake geweest.

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:58

hamsteg

Species 5618

SpiceWorm schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:45:
Meningmodden viert weer hoogtij op tweakers, vooral als je durft een ander perspectief te verwoorden dan het gewenste.

Tweakers draagt hierbij niet alleen bij aan pesten, maar ook aan polarisatie.

Ik mis de tijd dat we hier op tweakers over de meest brede standpunten konden discussiëren.

Hieronder een reeks reacties van mij die allemaal -1 hebben gekregen. Terwijl ze +1 of op zijn slechtst 0 zouden moeten scoren.

Met andere woorden: meningmodden. Dat willen we hier op tweakers niet toch?

....

Gewoon feiten, on topic bij een bericht over de strafbaarheid van het vervalsen van CTB bewijzen
Meesten zijn zeker geen -1, maar ook niet altijd een +1. De meerderheid heb ik een 0 gegeven.

Voor de rest je ongezouten reactie hier, kleurt ook je reacties in het topic en dat irriteert mensen.

[ Voor 65% gewijzigd door hamsteg op 13-11-2024 15:22 ]

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:15

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
NoobishPro schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:47:
[...]

Van wat ik begreep van de giga-discussie rondom Tweakers moderatie tijdens Covid, mag meningmodden wél en dat is sindsdien naar mijn weten het officiële standpunt.
Dan ben ook ik wel heel erg benieuwd waar je dit vandaan haalt. Op mening modereren zorgt er uiteindelijk voor dat je moderatierechten worden ingetrokken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Bospaddenstoel
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13-11-2024
Bor schreef op woensdag 6 november 2024 @ 20:08:
[...]

De meeste mensen die een -1 hebben uitgedeeld hebben de reactie waarschijnlijk als ongepaste grap of troll gezien. Dit is echt een inside joke behorende bij een tv show die sinds 2004 al is gestopt. 20 jaar geleden dus. Veel mensen zullen de grap (waaronder ikzelf initieel) niet begrepen hebben.
De +1 comment daarboven was dit ook.

• Bor

Bor

Topicstarter
SpiceWorm schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:45:
Meningmodden viert weer hoogtij op tweakers, vooral als je durft een ander perspectief te verwoorden dan het gewenste.

Tweakers draagt hierbij niet alleen bij aan pesten, maar ook aan polarisatie.

Ik mis de tijd dat we hier op tweakers over de meest brede standpunten konden discussiëren.

Hieronder een reeks reacties van mij die allemaal -1 hebben gekregen. Terwijl ze +1 of op zijn slechtst 0 zouden moeten scoren.

Met andere woorden: meningmodden. Dat willen we hier op tweakers niet toch?

SpiceWorm in 'Man verdacht van uitgifte valse coronabewijzen, OM eist tien maanden cel' is ontopic dus +1, je kan het niet met de inhoud eens zijn, maar dat is meningmodden. De 23x -1 beoordeling is dan dus ook meningmodden.

SpiceWorm in 'Man verdacht van uitgifte valse coronabewijzen, OM eist tien maanden cel' Wellicht offtopic, maar geen -1.
Daarnaast: als dit offtopic is, zijn de reacties er omheen ook offtopic moeten zijn. Dat is niet het geval.

SpiceWorm in 'Man verdacht van uitgifte valse coronabewijzen, OM eist tien maanden cel' op zijn slechts off topic. Je zou ook kunnen zeggen on topic in een CTB discussie. Geen -1.

SpiceWorm in 'Man verdacht van uitgifte valse coronabewijzen, OM eist tien maanden cel' op zijn slechtst off topic, op zich vind ik het on topic in een CTB discussie, maar geen -1.

SpiceWorm in 'Man verdacht van uitgifte valse coronabewijzen, OM eist tien maanden cel' op zijn slechts off topic, maar vaccinatieschade lijkt mij een relevant onderwerp in een CTB discussie. Dus +1 wmbt, geen -1.

SpiceWorm in 'Man verdacht van uitgifte valse coronabewijzen, OM eist tien maanden cel' op zijn slechtst off topic. Als mijn reactie off topic is, is de rest er omheen ook offtopic (discussie over vaccineffectiviteit) en die reacties krijgen allemaal +1.

SpiceWorm in 'Man verdacht van uitgifte valse coronabewijzen, OM eist tien maanden cel' is op zijn slechtst off topic, dan moeten de reacties er omheen ook offtopic worden gemod. Vaccinatieschade vind ik echter een on topic bijdrage in een discussie over het CTB.

Deze, hilarisch, vraag ik iemand die een kapotte link heeft geplaatst, om deze te fixen
SpiceWorm in 'Man verdacht van uitgifte valse coronabewijzen, OM eist tien maanden cel'
Ik krijg -1. Dit is gewoon vooringenomenheid tegen mij als poster.

SpiceWorm in 'Man verdacht van uitgifte valse coronabewijzen, OM eist tien maanden cel'
Is gewoon een feit. Als je immuunsysteem goed werkt heb je niks te vrezen van corona. En soms werken bij ogenschijnlijk gezonde mensen, hun immuunsysteem niet goed. Lijkt mij on topic bij een discussie over het CTB.

SpiceWorm in 'Man verdacht van uitgifte valse coronabewijzen, OM eist tien maanden cel' idem

SpiceWorm in 'Man verdacht van uitgifte valse coronabewijzen, OM eist tien maanden cel' Gewoon feiten, on topic in een discussie over rechtvaardigheid van het CTB. Zou +1 moeten zijn.

Gewoon feiten, on topic bij een bericht over de strafbaarheid van het vervalsen van CTB bewijzen

Ik lees her en der misinformatie zoals anderen hier ook al opmerken, een bepaald narratief en zie zaken die gewoon een complottheorie lijken te zijn zoals deze combinatie:
Toen wist ik heel duidelijk, dit gaat niet over gezondheid maar er speelt een andere agenda. Noem mij maar wappie maar ik ben hier volledig zeker van. En het is toch geen verrassing voor je hoop ik dat de farmaceutische industrie letterlijk over lijken gaat om geld te verdienen?
Hierna ben ik maar gestopt met lezen.

Ik heb jouw reacties nagelopen die je hier gelinked hebt en een aantal gecorrigeerd. In meerdere gevallen lijkt de -1 echter wel de juiste score.

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01 21:23
GameNympho in 'CBS: mensen recyclen meer laptops en tablets, maar meeste blijven in la liggen'

Waarom er iemand mint, misnoegen? Gaat wel weer tenkoste van de rekensom met reactiescore ;)

@Dazzler2120 Dank _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door GameNympho op 14-11-2024 11:14 ]

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:13

Dazzler2120

FP ProMod
Ik denk dat iemand gemind heeft omdat het een zelf-advertentie is, maar aangezien het in dit geval om een goed doel gaat zonder winstoogmerk, vind ik dat onterecht.

Nu staat je post correct op +1

PS4 PSN: Dazzler2120

• Bor

Bor

Topicstarter
com2,1ghz in 'Sonos zegt 90 procent van functionaliteit van app te hebben hersteld' is een prima reactie maar geen +2.

Is een andere mening maar dat maakt hem geen -1: Tha Render_2 in 'Sonos zegt 90 procent van functionaliteit van app te hebben hersteld'

Als de eerste +1 is zou dit dat ook moeten zijn.

com2,1ghz in 'Sonos zegt 90 procent van functionaliteit van app te hebben hersteld' bevat enkel wat losse niet gerelateerde voorbeelden. +1 lijkt mij de best passende score.

Ik zie veel mee eens / oneens stemmers en ga daar even naar kijken. Hier wordt niet eerlijk gemodereerd door sommige mensen.

[ Voor 73% gewijzigd door Bor op 14-11-2024 17:15 ]

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
6 X +1 en zelfs 1 X +2. Of ik begrijp deze reactie niet of de reactie is precies wat niet gedaan moet worden:

iqcgubon in 'Data van 41 Nederlandse politici is gelekt op het darkweb'

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-10-2025
Bor schreef op woensdag 13 november 2024 @ 19:20:
[...]

Ik lees her en der misinformatie zoals anderen hier ook al opmerken, een bepaald narratief en zie zaken die gewoon een complottheorie lijken te zijn zoals deze combinatie:
Ah, zodra iets een complottheorie is, dan is past de realiteit zich natuurlijk automatisch aan, zodat de uitvoering van dit complot fysiek onmogelijk is! Complotten kunnen toch gewoon waar zijn?

Ik heb met jou dezelfde discussie in een privéchat en daar weet je ook van alles zeker en meent daarom dat de -1's die gegeven zijn, terecht zijn. (wat meningmodden is trouwens).
Hierna ben ik maar gestopt met lezen.
Vanwaar ben je gestopt met lezen, omdat ik zeg dat de farmaceutische industrie letterlijk over lijken gaat?
Ik leidt af dat je er niks vanaf weet of over gelezen hebt. Maar waarom denk je het dan zo zeker te weten, vraag ik mij dan af.

Begin eens hier zou ik zeggen: Wikipedia: List of largest pharmaceutical settlements tezamen 10 tallen miljarden aan boetes voor big pharma. En dat is nog maar het topje van de ijsberg.

Correct medicijngebruik staat in de top 3 doodsoorzaken (Peter Gøtzsche).

Ja, ik reageer gefrustreerd want ik krijg aan alle kanten hier op tweakers iedereen tegen mij, ik wordt hier al jarenlang, sinds covid weggepest, weggetreitert en krijg gezeik omdat ik 'verkeerd' modereer (als in, ik heb de verkeerde "mening", wat niet eens klopt, ik modereer op ontopic, (zeer) goede bijdrage, offtopic en schelden. ).

Ja, ik ben een "wappie", en daar heb ik goede argumenten voor. Dat jullie die argumenten niet zien, kan ik niet zoveel aan doen, hooguit mijn best doen. Ik bedoel, er is toch niemand van jullie die denkt dat alles tijdens corona helemaal klopte? Dat zien jullie wel toch, dat er andere belangen hebben gespeeld? Dat er sprake is van corruptie in politieke besluiten en overheden?

Het is grootste misdaad tegen de mensheid ooit, als je er in durft te duiken, overduidelijk, 'de wappies' hebben op zo'n beetje alles gelijk gekregen! Nee, en dan bedoel ik niet de "chips en de 5g aansturing", dat zijn beiden een ontzettende missrepresentatie van onze argumenten.

Er is op zo'n beetje alle mogelijke manieren tegen ons gelogen. Met opzet. Dat 'jullie' dat niet zien of weten of willen horen is echt een groot probleem. Dat kost ons allemaal heel veel.

En daar mogen we het dan niet over hebben?

• Bor

Bor

Topicstarter
SpiceWorm schreef op donderdag 14 november 2024 @ 18:31:
[...]
Ah, zodra iets een complottheorie is, dan is past de realiteit zich natuurlijk automatisch aan, zodat de uitvoering van dit complot fysiek onmogelijk is!
Dat zegt niemand. Je trekt het hier in het belachelijke echter zie ik wel reacties waarin je hint op complotten zonder daadwerkelijk bewijs aan te voeren.
Ik heb met jou dezelfde discussie in een privéchat en daar weet je ook van alles zeker en meent daarom dat de -1's die gegeven zijn, terecht zijn. (wat meningmodden is trouwens).
Nee hoor. De moderaties die jij hebt doorgevoerd hebben wel alle schijn van meningmoderatie tegen. Je modereert in lijn met de gedachten die je aanhangt en afwijkend van zowel de moderatierichtlijnen als de rest van de mensen die de betreffende reacties hebben gemodereerd.
Vanwaar ben je gestopt met lezen, omdat ik zeg dat de farmaceutische industrie letterlijk over lijken gaat?
Ik ben gestopt bij de complot hints die ik eerder heb gequote met stukken bold.
Het is grootste misdaad tegen de mensheid ooit, als je er in durft te duiken, overduidelijk, 'de wappies' hebben op zo'n beetje alles gelijk gekregen!
Ik hoop dat je begrijpt dat ik hier niet verder in discussie ga. Als je een wereldwijde pandemie en alle onzekerheid daaromheen "de grootste misdaad tegen de mens ooit" wilt noemen zijn we uitgepraat. Datis behoorlijk "down the rabbit hole" wat mij betreft.

• SpiceWorm
Bor schreef op donderdag 14 november 2024 @ 18:39:
Dat zegt niemand. Je trekt het hier in het belachelijke echter zie ik wel reacties waarin je hint op complotten zonder daadwerkelijk bewijs aan te voeren.
Dit is wel je aangevoerde argumentatie. Oh, complottheorie. Hoef ik verder niet te kijken. Dat is onwaar. Klaar.
Nee hoor. De moderaties die jij hebt doorgevoerd hebben wel alle schijn van meningmoderatie tegen. Je modereert in lijn met de gedachten die je aanhangt en afwijkend van zowel de moderatierichtlijnen als de rest van de mensen die de betreffende reacties hebben gemodereerd.
Je gelooft het echt begrijp ik. Zal ik het dan publiceren? Dat vind je dan vast geen probleem.

Het is namelijk gewoon niet waar.
Ik ben gestopt bij de complot hints die ik eerder heb gequote met stukken bold.
Wederom het argument, oh een complot, verder hoef ik niet te kijken. Je doet hiermee opnieuw waarmee ik in mijn vorige post begon en waarvan je zei dat ik dat in het belachelijke trok.
Ik hoop dat je begrijpt dat ik hier niet verder in discussie ga. Als je een wereldwijde pandemie en alle onzekerheid daaromheen "de grootste misdaad tegen de mens ooit" wilt noemen zijn we uitgepraat. Datis behoorlijk "down the rabbit hole" wat mij betreft.
Oh, ja je hebt absoluut helemaal gelijk dat dit flink down the rabbit hole is. En zeker niet makkelijk. Maar ik ben er in gedoken, jij niet, toch lees je mij de les over wat waar is en wat niet. Apart.

• Bor

Bor

Topicstarter
SpiceWorm schreef op donderdag 14 november 2024 @ 18:46:
[...]
Wederom het argument, oh een complot, verder hoef ik niet te kijken. Je doet hiermee opnieuw waarmee ik in mijn vorige post begon en waarvan je zei dat ik dat in het belachelijke trok.
Kijk, dat jij in complotten gelooft moet je zelf weten. Ik mis elke vorm van objectieve onderbouwing en kloppende bewijsvoering. Ik verdoe mijn tijd er, totdat er een bewezen waar is, niet aan. Dat kan je ook niet van een ander vragen.

We gaan weer terug naar waar dit topic voor bedoelt is; het melden van potentiële mismoderaties.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 14-11-2024 18:57 ]

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:07

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:46

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

PacinoAllstars in 'PlayStation 5 Pro - PSSR-upscaling steelt de show' lijkt me niet +2 waardig. er staat nog veel meer op +2 wat imo geen +2 is maar goed

[ Voor 19% gewijzigd door Intergalactic op 15-11-2024 11:37 ]

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Intergalactic schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:37:
PacinoAllstars in 'PlayStation 5 Pro - PSSR-upscaling steelt de show' lijkt me niet +2 waardig. er staat nog veel meer op +2 wat imo geen +2 is maar goed
Waarom is die reactie niet +2 waardig? Naar mijn mening is een +2 geen mismoderatie.

Er wordt een onderbouwing gegeven bij het standpunt waarom het pro model te hoog geprijst is en niet voldoet aan zijn verwachtingen van dat model.

Veel van die punten komen terug in het artikel, maar er wordt ook een eigen ervaring gegeven met hoe een spel draait ten opzichte van de normale PS5 en de reactie maakt andere Tweakers erop attent dat custom covers voor de PS5 niet compatible zijn.

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Santford schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 12:11:
[...]

Waarom is die reactie niet +2 waardig? Naar mijn mening is een +2 geen mismoderatie.

Er wordt een onderbouwing gegeven bij het standpunt waarom het pro model te hoog geprijst is en niet voldoet aan zijn verwachtingen van dat model.

Veel van die punten komen terug in het artikel, maar er wordt ook een eigen ervaring gegeven met hoe een spel draait ten opzichte van de normale PS5 en de reactie maakt andere Tweakers erop attent dat custom covers voor de PS5 niet compatible zijn.
Omdat zijn gehele post puur op een verwachting is gebaseerd? Alles wat er in staat is en was al bekend. zoals sonic er onder terecht aangeeft. wellicht zit ik fout maar ik zie niet hoe dit daadwerkelijk informatief zou zijn.

• Bor

Bor

Topicstarter
Intergalactic schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 12:15:
[...]

Omdat zijn gehele post puur op een verwachting is gebaseerd? Alles wat er in staat is en was al bekend. zoals sonic er onder terecht aangeeft. wellicht zit ik fout maar ik zie niet hoe dit daadwerkelijk informatief zou zijn.
Ik heb een +1 gegeven en de reactie eronder een +2 maar twijfel nog een beetje.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 15-11-2024 12:41 ]

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Bor schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 12:32:
[...]

Ik heb een +1 gegeven en de reactie eronder een +2.
de post van sonic zie ik eerder als een +2 ja. die geeft nog daadwerkelijk nuttige informatie + het feit dat dit allemaal bekend was. MBT de covers, in welke zin was het te verwachten dat ze zouden passen, het is fysiek een ander product.

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:32

jdh009

FP ProMod
Bor schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 12:32:
[...]

Ik heb een +1 gegeven en de reactie eronder een +2 maar twijfel nog een beetje.
Ik had hetzelfde, maar door die diezelfde twijfel heb ik degene eronder ongemoeid gelaten.

De eerste reactie bevat naar mijn mening voornamelijk persoonlijke ervaringen en meningen, zonder diepgaande technische analyses of nieuwe inzichten die verder gaan dan wat al bekend is.

Dat iets niet aan iemands verwachting voldoet, is niet per se een maatstaf die goed te gebruiken is. De PS5 Pro is immers geen volledig nieuwe generatie, maar meer een tussentijdse upgrade (vandaar dat ie geen PS6 heet). Persoonlijk vond ik het ook wel een inkoppertje dat het verschil in prestaties niet heel groot zou zijn, gezien de positionering van het apparaat en de beperkte innovaties die vooraf al bekend waren.

Dat covers niet paste was bij mij in ieder geval al bekend:
https://gamer.nl/nieuws/p...el-met-playstation-5-pro/

[ Voor 8% gewijzigd door jdh009 op 15-11-2024 13:22 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Bor

Bor

Topicstarter

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Het is een drogredenering, ik zie daar niet veel meer in dan een 0-score aangezien het redelijk irrelevant is aan de discussie.

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:15
Dazzler2120 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:03:
[...]

Het is een drogredenering, ik zie daar niet veel meer in dan een 0-score aangezien het redelijk irrelevant is aan de discussie.
Het is geen drogreden. Het is relevant voor de discussie en daarmee gewoon on-topic.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Naafkap schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:05:
[...]

Het is geen drogreden. Het is relevant voor de discussie en daarmee gewoon on-topic.
De vraag gaat over wat duurzamer is (ofwel minder vervuilend), waarbij aangegeven wordt dat zelfs met de huidige energiemix het voordeel bij EV's ligt. Dat de afgelopen 2 weken weinig zon en is geweest verandert dat niet. Het is gewoon niet relevant aan de discussie die gevoerd wordt.

• Naafkap
Dazzler2120 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:09:
[...]

De vraag gaat over wat duurzamer is (ofwel minder vervuilend), waarbij aangegeven wordt dat zelfs met de huidige energiemix het voordeel bij EV's ligt. Dat de afgelopen 2 weken weinig zon en is geweest verandert dat niet. Het is gewoon niet relevant aan de discussie die gevoerd wordt.
Nee, de vraag gaat er helemaal niet over wat duurzamer is. De vraag gaat over wat duurzaam is. Donkere, windstille dagen zorgen voor enorme hoeveelheid extra CO2-uitstoot en dat is niet duurzaam. Daarmee is dit gewoon relevant voor de discussie.

Maar je ziet het over de hele linie weer gebeuren. Wensdenken wordt overgewaardeerd en kritische geluiden ondergewaardeerd.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Naafkap schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:33:
[...]

Nee, de vraag gaat er helemaal niet over wat duurzamer is. De vraag gaat over wat duurzaam is. Donkere, windstille dagen zorgen voor enorme hoeveelheid extra CO2-uitstoot en dat is niet duurzaam. Daarmee is dit gewoon relevant voor de discussie.

Maar je ziet het over de hele linie weer gebeuren. Wensdenken wordt overgewaardeerd en kritische geluiden ondergewaardeerd.
Dan lijkt het me goed als je de discussie opnieuw gaat lezen. Als je het interpreteert als "de vraag gaat over wat duurzaam is" dan mis je een behoorlijke belangrijke nuancering in dit soort discussies. Er wordt een directe vergelijking gemaakt tussen brandstoffen en EV's.

• Bor

Bor

Topicstarter
CAPSLOCK2000 in 'Bestanden verzonden met SURFfilesender waren inzichtelijk voor onbevoegden' is een prima +1.

CAPSLOCK2000 in 'Bestanden verzonden met SURFfilesender waren inzichtelijk voor onbevoegden' idem. Encryptie at transit en at rest zijn verschillende zaken wat de reactie niet geheel juist aanstipt.

[ Voor 45% gewijzigd door Bor op 15-11-2024 15:35 ]

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Naafkap schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:33:
[...]

Nee, de vraag gaat er helemaal niet over wat duurzamer is. De vraag gaat over wat duurzaam is. Donkere, windstille dagen zorgen voor enorme hoeveelheid extra CO2-uitstoot en dat is niet duurzaam.
Dus moeten we de wind harder laten waaien en de zon laten schijnen op commando? Wat wil je hiermee precies zeggen? Ja, donkere, windstille dagen zorgen voor een tijdelijke hogere uitstoot, maar dat is geen structureel probleem en verandert niets aan het feit dat EV's nog steeds duurzamer zijn dan fossiele alternatieven. Het enige alternatief dat écht schoner is, is een niet-gereden kilometer, en dat geldt voor elke vorm van transport, fossiel of elektrisch.
Daarmee is dit gewoon relevant voor de discussie.

Je bedoelt dat dit een vorm van cherry picking is? Dunkelflautes zijn over het geheel gezien 'uitzonderlijke' situaties die slechts een deel van het jaar voorkomen. De CO₂-uitstoot van EV’s, zelfs tijdens deze periodes, is nog steeds lager dan die van auto’s met een verbrandingsmotor over hun gehele levensduur. Het structurele voordeel van EV’s blijft dus overeind, ongeacht deze tijdelijke uitzonderingen.

Daarnaast is de huidige energiemix voor centrale opwekking nog steeds aanzienlijk schoner dan fossiele brandstoffen. Zo blijkt uit onderzoeken dat zelfs in landen met een fossiel-intensieve mix EV's doorgaans 20-50% minder CO₂ uitstoten dan vergelijkbare brandstofauto's. Het punt wordt 'ondergewaardeerd' omdat het simpelweg irrelevant punt is voor deze discussie.

Het probleem met deze "kritische geluiden" is niet dat ze ondergewaardeerd worden, maar dat ze blijven hangen in tijdelijke uitzonderingen zonder het bredere plaatje te erkennen. Wensdenken speelt hier juist geen rol, dit gaat over cijfers en feiten die duidelijk maken dat EV’s structureel een betere keuze zijn, zelfs met de beperkingen van vandaag.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Bor

Bor

Topicstarter
MatthiasDS in 'Razer kondigt dock aan met USB4' is een prima reactie maar geen +2.

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:55:
[...]

Stop aub met je kruistocht tegen mij, je weet in iedere post wel iets te vinden om over te struikelen.
Nou nou. Vind je kruistocht niet een beetje overdreven?

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• Naafkap
jdh009 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:45:
[...]

Dus moeten we de wind harder laten waaien en de zon laten schijnen op commando? Wat wil je hiermee precies zeggen? Ja, donkere, windstille dagen zorgen voor een tijdelijke hogere uitstoot, maar dat is geen structureel probleem en verandert niets aan het feit dat EV's nog steeds duurzamer zijn dan fossiele alternatieven. Het enige alternatief dat écht schoner is, is een niet-gereden kilometer, en dat geldt voor elke vorm van transport, fossiel of elektrisch.

[...]

Je bedoelt dat dit een vorm van cherry picking is? Dunkelflautes zijn over het geheel gezien 'uitzonderlijke' situaties die slechts een deel van het jaar voorkomen. De CO₂-uitstoot van EV’s, zelfs tijdens deze periodes, is nog steeds lager dan die van auto’s met een verbrandingsmotor over hun gehele levensduur. Het structurele voordeel van EV’s blijft dus overeind, ongeacht deze tijdelijke uitzonderingen.

Daarnaast is de huidige energiemix voor centrale opwekking nog steeds aanzienlijk schoner dan fossiele brandstoffen. Zo blijkt uit onderzoeken dat zelfs in landen met een fossiel-intensieve mix EV's doorgaans 20-50% minder CO₂ uitstoten dan vergelijkbare brandstofauto's. Het punt wordt 'ondergewaardeerd' omdat het simpelweg irrelevant punt is voor deze discussie.

Het probleem met deze "kritische geluiden" is niet dat ze ondergewaardeerd worden, maar dat ze blijven hangen in tijdelijke uitzonderingen zonder het bredere plaatje te erkennen. Wensdenken speelt hier juist geen rol, dit gaat over cijfers en feiten die duidelijk maken dat EV’s structureel een betere keuze zijn, zelfs met de beperkingen van vandaag.
Ik zie het al, feitelijke juistheden (zeer hoge CO2-uitstoot in deze donkere, windstille periode) mag niet benoemd worden, dat is irrelevant. 800x herhalen dat EV’s minder vervuilend zijn mag naar +2. Prima.

Jullie moderators zijn eensgezind opvallend kritisch als het over dit onderwerp gaat. Bij andere onderwerpen zouden feitelijke waarheden die met het onderwerp te maken hebben, gewoon op +1 komen te staan. En nu blijven jullie deze strenge moderaties goedpraten. Ik vind dat meten met twee maten.

Ik beweer nergens dat een EV niet minder vervuilend is dan een ICE. Ik beweer alleen dat de CO2-uitstoot van een laadbeurt in deze donkere, windstille periode betekent dat er een substantiële hoeveelheid CO2 de lucht in gaat. Dat is gewoon feitelijke informatie en relevant voor de discussie. En laten we nu niet doen alsof dit alleen deze twee weken voor komt. Dit komt elk jaar, meerdere weken per jaar voor. Daarmee is dat niet in de marge. In de zomermaanden waait het in de nachten nauwelijks. Als je altijd in de nacht laadt, stoot je onnodig veel CO2 uit. Ik probeer mensen bewust te maken van het belang van het juiste moment van opladen te kiezen. Maar dat mag hier geen prominente plek hebben in de discussie.

Ik ben het er echt mee oneens, de gang van zaken, maar ja, het zij zo.

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Dazzler2120 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:42:
[...]

Dan lijkt het me goed als je de discussie opnieuw gaat lezen. Als je het interpreteert als "de vraag gaat over wat duurzaam is" dan mis je een behoorlijke belangrijke nuancering in dit soort discussies. Er wordt een directe vergelijking gemaakt tussen brandstoffen en EV's.
Ik heb je een +1 gegeven omdat het feitelijk correct is wat je aangeeft. Je laatste zin is natuurlijk lekker opruiend en een 0 snap ik daarom ook, had die weggelaten en je meer 1-tjes gekregen. Je weet dat EVs polariserende discussies geven en met die zin jut je de boel lekker op.

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Naafkap schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 20:02:
[...].

Ik ben het er echt mee oneens, de gang van zaken, maar ja, het zij zo.
Gedraag je niet als een puber zeg, ik ben het er mee eens dat dit benoemd mag worden. Zie mijn reactie hierboven. Maar jij weet zelf behoorlijk te prikkelen in je opmerkingen en als er dan reactie op komt dan voel je je beledigd en moet het volgens alleen jouw oordeel worden gereageerd door alle mods. Wie uitdeelt, moet ook incasseren.

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Naafkap schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 20:02:
[...]

Ik zie het al, feitelijke juistheden (zeer hoge CO2-uitstoot in deze donkere, windstille periode) mag niet benoemd worden, dat is irrelevant.
https://tweakers.net/foto...q7pS3jnOkebitruMthxjU.png

Iets benoemen is niet hetzelfde als het goed onderbouwen. Naar mijn mening is dit op deze manier irrelevant, zeker binnen deze discussie (zie het plaatje van het draadje). Het gebrek aan verdere context over wat de persoon ermee bedoelde, gecombineerd met de suggestieve toon en manier van presenteren, maakt dat het meer afleidt dan bijdraagt aan het gesprek.

Als hij bijvoorbeeld de bredere impact van dunkelflautes op de energiemix had benoemd en concrete cijfers had gegeven over hoe dit de duurzaamheid van EV's structureel beïnvloedt, dan had het mogelijk een waardevolle bijdrage kunnen zijn. Nu is het echter niet meer dan cherry picking: een tijdelijke situatie uitlichten met een suggestieve toon en zonder onderbouwing, wat daardoor niets toevoegt aan de discussie en de kern van het onderwerp mist.
800x herhalen dat EV’s minder vervuilend zijn mag naar +2. Prima.
Dat is een klassieke vorm van whataboutism en geen sterk argument. Deze discussie gaat over de moderatie van een specifieke post die werd aangehaald en of die inhoudelijk relevant is, niet over hoe vaak andere punten worden herhaald. Als je vindt dat andere posts onterecht op +2 staan, kun je die hier aangeven en ter discussie stellen, maar dat verandert niets aan de inhoud of moderatie van de post waar het hier nu over gaat.
Jullie moderators zijn eensgezind opvallend kritisch als het over dit onderwerp gaat. Bij andere onderwerpen zouden feitelijke waarheden die met het onderwerp te maken hebben, gewoon op +1 komen te staan. En nu blijven jullie deze strenge moderaties goedpraten. Ik vind dat meten met twee maten.
Lekker generaliserend! Daarbij, ik ben ook maar gewoon een gebruiker, net als jij (hint: mijn naam is niet rood), die moderechten aan heeft staan... dus niet zo miepen.

Verder...
De relevantie van een opmerking hangt altijd af van de plaats, context en manier van presenteren. Dat maakt een groot verschil. In dit geval ontbreekt zowel de onderbouwing als een constructieve bijdrage aan de discussie. Feitelijke waarheden worden niet genegeerd, maar moeten inhoudelijk aansluiten en bijdragen aan het gesprek, wat in mijn ogen hier simpelweg niet het geval is.

Als je kritiek hebt op andere discussies of posts waarvan je denkt dat ze onterecht +1 hebben gekregen, kun je die altijd melden voor evaluatie.
Ik beweer nergens dat een EV niet minder vervuilend is dan een ICE. Ik beweer alleen dat de CO2-uitstoot van een laadbeurt in deze donkere, windstille periode betekent dat er een substantiële hoeveelheid CO2 de lucht in gaat. Dat is gewoon feitelijke informatie en relevant voor de discussie. En laten we nu niet doen alsof dit alleen deze twee weken voor komt. Dit komt elk jaar, meerdere weken per jaar voor. Daarmee is dat niet in de marge. In de zomermaanden waait het in de nachten nauwelijks. Als je altijd in de nacht laadt, stoot je onnodig veel CO2 uit. Ik probeer mensen bewust te maken van het belang van het juiste moment van opladen te kiezen. Maar dat mag hier geen prominente plek hebben in de discussie.
Als die persoon het op deze manier had geformuleerd, met een duidelijke uitleg en een focus op bewustwording, was het waarschijnlijk een stuk relevanter en constructiever geweest. Nu bleef het vooral suggestief en zonder onderbouwing, wat de discussie weinig vooruit helpt.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
hamsteg schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 20:30:
[...]

Ik heb je een +1 gegeven omdat het feitelijk correct is wat je aangeeft. Je laatste zin is natuurlijk lekker opruiend en een 0 snap ik daarom ook, had die weggelaten en je meer 1-tjes gekregen. Je weet dat EVs polariserende discussies geven en met die zin jut je de boel lekker op.
Vgm heb je de verkeerde gequote?

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in ''FTC gaat antitrustonderzoek naar Microsofts cloudpraktijken doen'' is volgens mij niet ongewenst maar gewoon een feit.

[ Voor 56% gewijzigd door Bor op 16-11-2024 10:34 ]

• Bor

Bor

Topicstarter

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:54

The Zep Man

🏴‍☠️

Technomania schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:59:
Nou nou. Vind je kruistocht niet een beetje overdreven?
Een kruistocht is zeker overdreven. Je merkt wel dat als je wat langer rondhangt een patroon, waarbij positieve en negatieve aandacht van specifieke frontpagemodjes vaker naar specifieke reacties van bepaalde gebruikers gaan. Op de eerste plaats gaat het dan voornamelijk over eigen reacties, zonder iets te zeggen over andere reacties in dezelfde discussie waar een soortgelijk probleem in te identificeren is. Je merkt verder dat metameningmodden ("zeg ik wel of niet iets over de moderatie van deze reactie?" en "wat spookt gebruiker XYZ nu weer uit?") toegepast wordt. Dat patroon hoeft niet uit iets bewust of kwaadaardigs te komen. Dat is simpelweg menselijke subjectiviteit. Een kruistocht zou ik dat nooit noemen.

Over modereren heb ik lang geleden geleerd: hate the game, not the players. Ik reageer om te reageren, zonder verwachting dat de juiste score aan een reactie wordt gegeven. In dit topic een onterecht negatief gemodereerde reactie aanstippen kan ook een tegenovergesteld, langdurig negatief effect hebben op andere reacties. Het is net hoe de wind waait. Onterecht +0 gemodereerde reacties en die paar informatieve +2-reacties die plots omlaag worden gehaald door een aantal +0 moderaties achter elkaar neem ik maar voor lief. Er zijn zoveel belangrijkere dingen in de wereld dan de mening van een ander over wat ik schrijf.

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 16-11-2024 11:04 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

nst6ldr in 'Splinter Cell-film komt er niet'

In het kader van anime lijkt me dit niet geheel offtopic? Dat men het er niet mee eens is lijkt me een ander verhaal, Edgerunners is juist de reden/trend waarom ik me zorgen maak om Splinter Cell.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

kodak

FP ProMod
Dit afvragen lijkt me niet irrelevant of ongewenst. Er valt duidelijk prima discussie op te voeren en uit het nieuws en de reacties blijkt ook (weer) niet of de leverancier wel redelijk getest heeft.
HKLM_ in 'Microsoft pauzeert update voor spoofingkwetsbaarheid in Exchange Server'

• Bor

Bor

Topicstarter
kodak schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 15:13:
Dit afvragen lijkt me niet irrelevant of ongewenst. Er valt duidelijk prima discussie op te voeren en uit het nieuws en de reacties blijkt ook (weer) niet of de leverancier wel redelijk getest heeft.
HKLM_ in 'Microsoft pauzeert update voor spoofingkwetsbaarheid in Exchange Server'
Ongewenst is het niet. Het is wel de 500e iteratie (oid) van dezelfde vraag waarbij het antwoord eigenlijk al voor de hand ligt; natuurlijk wordt er getest. Een weinig toevoegende reactie daarom. Ik snap de 0 wel.

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Bor schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 15:46:
[...]

Ongewenst is het niet. Het is wel de 500e iteratie (oid) van dezelfde vraag waarbij het antwoord eigenlijk al voor de hand ligt; natuurlijk wordt er getest. Een weinig toevoegende reactie daarom. Ik snap de 0 wel.
Ik heb die post een +1 gegeven dus dat is dan een mis moderatie?

• Bor

Bor

Topicstarter
Technomania schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 15:49:
[...]

Nee hoor. Een +1 is prima maar een 0 kan ik mij ook goed voorstellen en zie dat ook niet als mismoderatie in dit geval.

• Bor

Bor

Topicstarter

• Aldy
  • Nu online
Technomania schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 15:49:
[...]

Als iedereen het met elkaar eens is, dan zul je uitsluitend dezelfde moderatie zien. En dat zie je vooral bij meningmodden, maar niet als je gewoon naar eer en geweten modereert. :)
Dus nee, geen mismoderatie.

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

kodak

FP ProMod
Bor schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 15:46:
[...]de (zoveelste)vraag waarbij het antwoord eigenlijk al voor de hand ligt; natuurlijk wordt er getest.
Als we logischerwijs kunnen stellen dat er natuurlijk wel minimaal een vorm van testen plaats heeft dan is het nogal overtrokken om de vraag perse zo negatief op te vatten alsof de tweaker dat niet beseft. Het punt van de opmerking is daarbij ook geen stelligheid dat er helemaal niet getest zou worden maar een reactie op het nieuws dat duidelijk toont dat er (weer) onvoldoende getest is. Het lijkt me niet de bedoeling om perse maar de inhoudelijke context en waarde dat er prima discussie op mogelijk is te gaan negeren om het negatief op te vatten. Dat sluit ook niet aan bij klachten over te streng/laag modereren.

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Aldy schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 17:20:
[...]

Als iedereen het met elkaar eens is, dan zul je uitsluitend dezelfde moderatie zien. En dat zie je vooral bij meningmodden, maar niet als je gewoon naar eer en geweten modereert. :)
Dus nee, geen mismoderatie.
Oké. Duidelijk.

• Bor

Bor

Topicstarter
kodak schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 17:21:
[...]
maar een reactie op het nieuws dat duidelijk toont dat er (weer) onvoldoende getest is.
Hier lijk je de tekst zelf negatief te interpreteren. Waar we het over hebben is wat mij betreft een semi open deur reactie die we veel vaker zien wanneer er een update een fout bevat. Dit terwijl iedereen die logisch nadenkt met redelijke zekerheid kan vaststellen dat Microsoft natuurlijk wel test voor ze een product als Exhange van updates voorzien. Ik kan mij zoals aangegeven voorstellen dat mensen hiervoor een 0 geven. Het is een weinig toevoegende en weinig interessante reactie. Een 0 is wat mij betreft dan ook geen mismoderatie.
Dat sluit ook niet aan bij klachten over te streng/laag modereren.
Is dat zo? Reacties horen voor hogere scores nog steeds gewoon aan de moderatierichtlijnen te voldoen en bij te dragen. Het is niet de bedoeling om reacties zo maar een punt of punten hoger te geven. We zou je een twijfelgeval eerder voordeel van de twijfel kunnen geven en daarmee positiever kunnen modereren.

De reactie erop is overigens gewoon onjuist:

Drardollan in 'Microsoft pauzeert update voor spoofingkwetsbaarheid in Exchange Server'
Er wordt niks getest, de gebruikers zijn de testers tegenwoordig. Het aantal problemen na updates in de afgelopen 2 jaar is niet meer op 2 handen te tellen. Of je Exchange of je AD server gaat omver.
Klopt simpelweg gewoon niet. Er wordt wel degelijk getest (duh). "Of Exchange of AD gaat omver" is ook schromelijk overdreven.
Simpelweg strategie, in hun cloud heb je er nooit last van. Dus waar wacht je op als klant, kom er lekker bij.
Lijkt een complot te insinueren waarvoor geen enkel bewijs wordt aangedragen. En ja, in de cloud heb je ook last van bugs.Zie ook de child reactie.

[ Voor 24% gewijzigd door Bor op 16-11-2024 18:09 ]

• SpiceWorm
Dit is mijn laatste reactie op het onderwerp in deze thread. Misschien zal ik een eigen topic openen op het forum?
Klauwhamer schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:03:
Veel van wat je zegt was toentertijd het bekende en luide geluid vanuit een specifieke groep.
[...]
Ik verwacht dat veel mensen klaar zijn met "discussie" over iets dat geen "discussie" is, of waarover jij zoveel facetten nog steeds niet beheerst (bijvoorbeeld wat de fast track-procedure ingericht door FDA precies behelst) dat eerst dát uitleggen dramatisch offtopic is. En je daarom maar op -1 zetten.
Ja, jullie zijn klaar met de discussie, maar wij nog niet. Ik kan je beloven, dat dit niet weg gaat. Want we hebben zo'n beetje op alles gelijk gekregen. Dat jij dat niet in de krant leest of op het nieuws ziet, is onderdeel van het probleem.

Jij weet vermoedelijk bijvoorbeeld niets van de RKI files die naar buiten zijn gekomen. Dat het Duitse RIVM aan de lopende band de mensen heeft voorgelogen.

Waarom zijn in NL de OMT tapes nog steeds geheim? Je zou in een democratische rechtstaat verwachtten dat dat gewoon openbaar kan worden. Om de macht te controleren. Waarom wordt dit behandeld alsof het staatsgeheimen zijn?

Waarom wordt onafhankelijk onderzoek naar de oversterfte geblokkeerd?

Waarom komt de overheid via het NIVEL en het CBS met onderzoeken die overduidelijk een cover up zijn en meer weg hebben van propaganda dan wetenschap?

Heb je die artikelen gelezen en beoordeeld? Nee toch. Ik wel. Want als je die leest met een wetenschappelijke achtergrond en je hebt ook maar één lesje opgelet bij statistiek, dan weet je dat het rommelwerk is. Het is nogal wat, van het CBS en het NIVEL.

Denk dat je het woord RKI files niet eens kent. Maar je leest mij de les en denkt dat ik het niet snap.
Echt bijzonder.

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-01 10:07

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

SpiceWorm schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 23:24:
Dit is mijn laatste reactie op het onderwerp in deze thread. Misschien zal ik een eigen topic openen op het forum?

[...]

Ja, jullie zijn klaar met de discussie, maar wij nog niet. Ik kan je beloven, dat dit niet weg gaat. Want we hebben zo'n beetje op alles gelijk gekregen. Dat jij dat niet in de krant leest of op het nieuws ziet, is onderdeel van het probleem.

Jij weet vermoedelijk bijvoorbeeld niets van de RKI files die naar buiten zijn gekomen. Dat het Duitse RIVM aan de lopende band de mensen heeft voorgelogen.

Waarom zijn in NL de OMT tapes nog steeds geheim? Je zou in een democratische rechtstaat verwachtten dat dat gewoon openbaar kan worden. Om de macht te controleren. Waarom wordt dit behandeld alsof het staatsgeheimen zijn?

Waarom wordt onafhankelijk onderzoek naar de oversterfte geblokkeerd?

Waarom komt de overheid via het NIVEL en het CBS met onderzoeken die overduidelijk een cover up zijn en meer weg hebben van propaganda dan wetenschap?

Heb je die artikelen gelezen en beoordeeld? Nee toch. Ik wel. Want als je die leest met een wetenschappelijke achtergrond en je hebt ook maar één lesje opgelet bij statistiek, dan weet je dat het rommelwerk is. Het is nogal wat, van het CBS en het NIVEL.

Denk dat je het woord RKI files niet eens kent. Maar je leest mij de les en denkt dat ik het niet snap.
Echt bijzonder.
k

(edit: deze reactie volgt op het lezen van al jouw reacties in het desbetreffende artikel -- ik ga mijn tijd verder niet verdoen aan een volstrekt kansloos "gesprek". Ik heb door schade en schande uiteindelijk geconstateerd dat het een vruchteloze timesink is. Misschien kan je anderen vinden die moeite willen doen, maar ik sla deze gifbeker gevuld met cognitieve dissonantie en Dunning-Kruger even over.)

[ Voor 12% gewijzigd door Klauwhamer op 17-11-2024 01:12 ]

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

• Bor

Bor

Topicstarter
KillerAce_NL in 'Jellyfin 10.10.2' is behulpzaam en mag wat mij betreft naar de +2.

• NoobishPro
Bor schreef op woensdag 13 november 2024 @ 18:27:
[...]

Dan ben ook ik wel heel erg benieuwd waar je dit vandaan haalt. Op mening modereren zorgt er uiteindelijk voor dat je moderatierechten worden ingetrokken.
In dit geval refereer ik terug op mijn eerste reactie:

marktweakt in 'WSJ: Trump gaat proberen TikTok-verbod VS tegen te houden'

Een artikel over een tiktok verbod en meneer gaat op een heel betoog over de verkiezingen in de VS.
Dit is off-topic en er is geen woord gerept over het onderwerp. Desondanks erg veel +2 en +3.

Alle reacties eronder zijn ook off-topic. Degenen die alleen nog maar zeggen "helemaal mee eens!" Krijgen ook +2 en degenen die zeggen niet mee eens krijgen 0 of -1.

Dit is letterlijk 1 grote bak aan meningmoderatie.

Waar wordt er hier precies iets aan gedaan dan? Dit zijn honderden meningmoderaties in actie.
Ik neem even blindelings aan dat een mismoderatie pas telt als mismoderatie wanneer een "echte" mod de rating-hamer neerslaat?

Door dit soort off-topic discussies te belonen doe je dat toch niet?

• Aldy
  • Nu online
NoobishPro schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:36:
[...]

In dit geval refereer ik terug op mijn eerste reactie:

Een artikel over een tiktok verbod en meneer gaat op een heel betoog over de verkiezingen in de VS.
Dit is off-topic en er is geen woord gerept over het onderwerp. Desondanks erg veel +2 en +3.

Alle reacties eronder zijn ook off-topic. Degenen die alleen nog maar zeggen "helemaal mee eens!" Krijgen ook +2 en degenen die zeggen niet mee eens krijgen 0 of -1.

Dit is letterlijk 1 grote bak aan meningmoderatie.

Waar wordt er hier precies iets aan gedaan dan? Dit zijn honderden meningmoderaties in actie.
Ik neem even blindelings aan dat een mismoderatie pas telt als mismoderatie wanneer een "echte" mod de rating-hamer neerslaat?

Door dit soort off-topic discussies te belonen doe je dat toch niet?
De vraag van Bor was een totaal andere dan wat jij antwoordt. Daarnaast reageer je pas na vijf dagen en dat maakt, naar ik begrepen heb, corrigeren heel moeilijk, wellicht zelfs onmogelijk.
Dat neemt niet weg, als ik zie waar jij op reageert, dat je volkomen gelijk hebt, volgens mij: Dit is een knap staaltje meningmodden.

• NoobishPro
Aldy schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:18:
[...]

De vraag van Bor was een totaal andere dan wat jij antwoordt. Daarnaast reageer je pas na vijf dagen en dat maakt, naar ik begrepen heb, corrigeren heel moeilijk, wellicht zelfs onmogelijk.
Dat neemt niet weg, als ik zie waar jij op reageert, dat je volkomen gelijk hebt, volgens mij: Dit is een knap staaltje meningmodden.
Klopt! Ik kwam hier eigenlijk 5 dagen geleden om het meningmodden te melden en raakte afgeleid door de discussie.
Zie mijn reactie van 5 dagen geleden;
NoobishPro schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:38:

Misschien is het gewoon mijn eigen "election fatigue", hoor, maar; Dit is een artikel over een tik-tok verbod.

Deze comment is gewoon een heel betoog aan hoe teleurgesteld deze persoon is in hun medemens, met uiteraard het aanhalen van allerlei verschillende politieke zaken, maar werkelijk niets in deze comment gaat over het artikel zelf. Desondanks staat het bovenaan, krijgt het vrijwel niets anders dan +2 en +3.

Lijkt mij dat zoiets gewoon 0 moet zijn. Het is off-topic. Off-topic mag natuurlijk en is niet het grote kwaad, maar het voegt niets toe aan het artikel. Het is gewoon een morele preek, imo.

• sellh
  • Laatst online: 16-01 21:29
Hoe duidelijk weer dat er op mening gemodereerd wordt.....

Een reactie die het met de inhoud van het bericht oneens is, wordt door veel modereerders als niet relevant weggezet:

Majestici in 'KPN opent winkel in Den Helder zonder fysiek personeel'

Een antwoord op dat bericht van iemand met een tegengestelde mening, wordt de hemel in geprezen:

Gizz in 'KPN opent winkel in Den Helder zonder fysiek personeel'

Ongeacht of je het met de reactie wel of niet eens bent, zijn beide reacties simpelweg relevant.

[ Voor 9% gewijzigd door sellh op 18-11-2024 18:43 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
sellh schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:42:
Hoe duidelijk weer dat er op mening gemodereerd wordt.....

Een reactie die het met de inhoud van het bericht oneens is, wordt door veel modereerders als niet relevant weggezet:

Majestici in 'KPN opent winkel in Den Helder zonder fysiek personeel'

Een antwoord op dat bericht van iemand met een tegengestelde mening, wordt de hemel in geprezen:

Gizz in 'KPN opent winkel in Den Helder zonder fysiek personeel'

Ongeacht of je het met de reactie wel of niet eens bent, zijn beide reacties simpelweg relevant.
Beide reacties zijn relevant en een +1 wat mij betreft.

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Bor schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:03:
[...]

Beide reacties zijn relevant en een +1 wat mij betreft.
Die laatste post staat inmiddels op +2 wat mij ook weer iets teveel van het goede lijkt.

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Voor deze reactie vind ik een +2 wat hoog: Vuurvleugelhart in 'Gemeente Eindhoven doet uit voorzorg melding van ZwemApp-datalek bij AP'

Als er iets had bijgestaan over de inhoud van de link dan had ik wellicht tot een andere moderatiescore gekomen, voor mij is het nu een +1.

• Bor

Bor

Topicstarter

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
haven in 'Delta komt binnenkort met nieuwe tv-ontvanger met Google TV'

Absoluut geen +2 maar eerder een 0. Ondanks dat de bedoelingen goed zijn gaat het hier niet om Ziggo en staan er verder ook aannames en onjuistheden in. Past prima in het Ziggo topic of een Ziggo nieuwsitem maar niet in een item over de nieuwe ontvanger van Delta.

[ Voor 6% gewijzigd door Jay-B op 19-11-2024 17:50 ]

• CapnCrinkle
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 06-08-2025
Rogers in 'Reuters: Sony wil moederbedrijf van Elden Ring-maker FromSoftware kopen'

Deze comment krijgt een flink negatieve mod-response. (meningmodden)
Hoewel het een onpopulaire mening kan zijn, is het naar mijn perspectief volledig on-topic. Lager dan een 0 zou het dus niet moeten zijn lijkt mij.

Logic is the only way

• Bor

Bor

Topicstarter
Inmiddels staat er een edit bij waardoor ik niet meer in de plus uitkom.
Edit: ja stem me maar weer weg want andere meningen zijn maar eng.
Was weer even vergeten waarom ik beter niks kan posten hier.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 19-11-2024 20:03 ]

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter
Het duiden van de betrouwbaarheid / onbetrouwbaarheid van een aangehaalde bron vind ik wel van toegevoegde waarde. De reactie staat op dit moment op +2 wat mij prima lijkt.

• Bor

Bor

Topicstarter
Gizz in 'Athom wint kort geding merkinbreuk van Chinese Athom Tech en AliExpress' is geen 0 maar relevant tot +2. Deze reactie stipt een interessant punt aan wat mij betreft.

• TV_NERD
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 11:10
Sorry dat het voor mezelf is maar ik snap niet hoe ik ongemodereerd kan blijven terwijl vrijwel de hele thread een reactie op die van mij is. Daarnaast is het volgens mij gewoon on topic.

TV_NERD in 'SK hynix begint massaproductie van nandgeheugen met 321 lagen'

[ Voor 3% gewijzigd door TV_NERD op 21-11-2024 18:56 ]

• Aldy
  • Nu online
Waarom 2X -1 en 1X +0?

PtrO in 'Bloomberg: eigenaren Odido bereiden beursgang van provider voor'

Als dit offtopic is, dan ook waarop gereageerd wordt.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'Gebruikers met bepaalde Ubisoft-games ontvangen Windows 11 24H2 voorlopig niet'

Hoe is dit een -1? Het is gewoon volkomen ontopic en dus +1.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat was slechts een enkele moderatie. De reactie staat inmiddels goed.

• MPIU8686
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 28-12-2025

MPIU8686

.. βΙϵssϵδ by κhαos ..

Is het hier @Bor dat ik dit moet aanbrengen waarom mijn reactie onterecht een -1 heeft gekregen ?

ik som enkel de problemen op die ik met Windows 11 heb ervaren.
Blijkbaar kunnen sommigen dit niet verdragen.

nieuws: Gebruikers met bepaalde Ubisoft-games ontvangen Windows 11 24H2 voorl...

rιsιng froϻ oμr fαctoriϵs ... Ψϵ ϻμsτ αll ηoω pαrtαke ιn the Τϵchπology οϝ Ρϵαcϵ ... ϻαrchιng forωαrd ιηto oμr fμtμre

• MPIU8686

MPIU8686

.. βΙϵssϵδ by κhαos ..

MPIU8686 schreef op zondag 24 november 2024 @ 15:02:
Is het hier @Bor dat ik dit moet aanbrengen waarom mijn reactie onterecht een -1 heeft gekregen ?

ik som enkel de problemen op die ik met Windows 11 heb ervaren.
MPIU8686 in 'Gebruikers met bepaalde Ubisoft-games ontvangen Windows 11 24H2 voorlopig niet'

rιsιng froϻ oμr fαctoriϵs ... Ψϵ ϻμsτ αll ηoω pαrtαke ιn the Τϵchπology οϝ Ρϵαcϵ ... ϻαrchιng forωαrd ιηto oμr fμtμre

• MPIU8686

MPIU8686

.. βΙϵssϵδ by κhαos ..

Gewoon Windows 10 blijven gebruiken, dat werkt tenminste .. :)

De bagger van Windows 11 houdt gewoon niet op .. sinds release zijn er onophoudelijk problemen week in week uit. Wordt je CPU niet oververhit, dan je mobo wel overbelast, problemen met je RAM te herkennen, blijft onophoudelijk schijfruimte innemen. De helft van wat op Windows 10 nog werkte, werkt nog steeds niet op Windows 11. Van bij release werkten tal van games niet goed meer of helemaal niet meer. Gedurende meer dan een jaar heeft het geduurd om de belangrijkste titels werkende te krijgen. Tal van games via Steam en EPIC werken gewoon helemaal niet meer op Windows 11, (dan vooral oudere games of minder bekende titels). En nog steeds probeert men deze problematische OS aan de consument op te dringen. Laatst weer dat Windows 11 update scherm dat te voorschijnt kwam .. :D

Hopelijk wordt Windows 12 geen verhaaltje Windows 11 .. |:(
Dit is gewoon relevant en geen overtreding van de regels of het huisreglement.
Maar als jullie vinden dat de reactie niet kan, verwijder ze dan maar.

• Bor

Bor

Topicstarter
MPIU8686 schreef op zondag 24 november 2024 @ 15:38:
[...]

Dit is gewoon relevant en geen overtreding van de regels of het huisreglement.
Maar als jullie vinden dat de reactie niet kan, verwijder ze dan maar.
De reactie is op best een overdreven en onjuiste generalisatie. De 0 lijkt mij als ik positief kijk echt de max. Daarbij heb je de reactie meerdere keren geedit met moderatie klachten waarvoor je aftrek krijgt. Dan kom je al snel op de -1 uit. Ik zie daar geen mismoderatie in. Dat heb ik je ook als reactie op jouw PM aangegeven.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 25-11-2024 07:37 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Dielangeman in 'In de toekomst gaat laden sneller dan je koffiebreak' is niet ongewenst maar niet relevant. Dat zou een 0 moeten zijn ipv een -1.

• Bor

Bor

Topicstarter
Lisadr in 'In de toekomst gaat laden sneller dan je koffiebreak' is geen -1 maar gewoon relevant (+1 dus).

• Bor

Bor

Topicstarter
Miglow in 'In de toekomst gaat laden sneller dan je koffiebreak' is een niet onderbouwde kort-door-de-bocht reactie maar dat maakt het nog geen -1. Een 0 lijkt mij de best passende score.

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:07
Is het niet een beetje teveel dat 3 zelfde soort copy-paste reacties ALLEMAAL een +2 krijgen?

sprankel in 'Microsoft 365 heeft last van storing'

MR_VIPER in 'Microsoft 365 heeft last van storing'

schmm in 'Microsoft 365 heeft last van storing'

• SpiceWorm
Klauwhamer schreef op zondag 17 november 2024 @ 00:56:
maar ik sla deze gifbeker gevuld met cognitieve dissonantie en Dunning-Kruger even over.
Zei hij die de onderzoeken blind voor waarheid nam,
tegen iemand die de onderzoeken kritisch bestudeerd had.

Een mooier voorbeeld van het DK effect & cognitieve dissonantie bestaat er niet!

Het laat precies het pijnpunt van de hele discussie zien.

• MPIU8686

MPIU8686

.. βΙϵssϵδ by κhαos ..

Oke, dan doe ik gewoon leuk mee. Ik dacht dat Engelse reacties of reviews niet mochten ?

witstert in 'Audio-Technica waarschuwt voor oververhitting van oplaadcase oordopjes'

• MPIU8686

MPIU8686

.. βΙϵssϵδ by κhαos ..

Hoe is dit een foute reactie die -1 beoordeeld wordt ?

MPIU8686 in 'Audio-Technica waarschuwt voor oververhitting van oplaadcase oordopjes'

• MPIU8686

MPIU8686

.. βΙϵssϵδ by κhαos ..

MPIU8686 schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:45:
Hoe is dit een foute reactie die -1 beoordeeld wordt ?

MPIU8686 in 'Audio-Technica waarschuwt voor oververhitting van oplaadcase oordopjes'

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
MPIU8686 schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:43:
Oke, dan doe ik gewoon leuk mee. Ik dacht dat Engelse reacties of reviews niet mochten ?

witstert in 'Audio-Technica waarschuwt voor oververhitting van oplaadcase oordopjes'
De huisregels zeggen het volgende over Engelse posts:
We verwachten dat je de moeite neemt om een leesbaar bericht te maken en dat je leestekens gebruikt. Daarnaast is de voertaal van Tweakers Nederlands. Engelse posts worden gedoogd, maar het is niet de bedoeling dat dit de boventoon gaat voeren. Voorbeeld: een vraag in het Engels stellen mag, mits Nederlandse antwoorden dan ook geaccepteerd zijn.
Omdat het zo incidenteel voorkomt worden Engelse posts gedoogd.

@MPIU8686 Graag de edit-functie van het forum gebruiken wanneer je een reactie wilt aanvullen of wanneer je een nieuwe reactie wilt plaatsen maar de laatste bent die heeft gereageerd in het betreffende topic.

• Aldy
  • Nu online
Santford schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:52:
[...]

De huisregels zeggen het volgende over Engelse posts:

[...]

Omdat het zo incidenteel voorkomt worden Engelse posts gedoogd.

@MPIU8686 Graag de edit-functie van het forum gebruiken wanneer je een reactie wilt aanvullen of wanneer je een nieuwe reactie wilt plaatsen maar de laatste bent die heeft gereageerd in het betreffende topic.
Ik begrijp dat Engels gedoogd wordt, vooral bij citaten, maar waarom zo'n lap tekst in het Engels als het toch ook gewoon in het Nederlands had gekund.

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Aldy schreef op maandag 25 november 2024 @ 14:20:
[...]

Ik begrijp dat Engels gedoogd wordt, vooral bij citaten, maar waarom zo'n lap tekst in het Engels als het toch ook gewoon in het Nederlands had gekund.
Niet iedereen is de taal even machtig. Deze Tweaker probeert met deze reactie wel een positieve bijdrage te leveren en accepteert Nederlandse reacties.

Ik vind het niet gek als Tweakers deze reactie lager modereren dan dat de reactie in het Nederlands gekregen zou hebben. Maar een -1 vind ik dan weer erg zwaar beoordeeld gezien we het wel gedogen.

• Aldy
  • Nu online
Santford schreef op maandag 25 november 2024 @ 14:30:
[...]

Niet iedereen is de taal even machtig. Deze Tweaker probeert met deze reactie wel een positieve bijdrage te leveren en accepteert Nederlandse reacties.

Ik vind het niet gek als Tweakers deze reactie lager modereren dan dat de reactie in het Nederlands gekregen zou hebben. Maar een -1 vind ik dan weer erg zwaar beoordeeld gezien we het wel gedogen.
Bedankt voor het antwoord. Duidelijk.

• Bor

Bor

Topicstarter
thomasv in 'Raspberry Pi Foundation brengt Pi Pico 2 W uit voor ongeveer acht euro' is echt geen +3. Een +1 lijkt mij de best passende score.

• Bor

Bor

Topicstarter
Hier klopt ook iets niet.

Als dit een 0 is: Servowire in 'In de toekomst gaat laden sneller dan je koffiebreak'

Dan zou dit dat ook moeten zijn: stylezzz in 'In de toekomst gaat laden sneller dan je koffiebreak'

Volgens mij zijn ze beide op 0 of +1.

De 2e (pro EV reactie) krijgt weinig verrassend ook +2 voor de kiezen terwijl de 1e (niet Pro EV) meerdere -1's ziet.

Ik ga voor beide 0 want irrelevant bij het nieuwsitem.

• Bor

Bor

Topicstarter
PureTryOut in 'EU: Bluesky overtreedt Europese regel en moet Europees kantoor hebben' is wat mij betreft een prima +2 ipv een +1.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 25-11-2024 20:47 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'Mercedes experimenteert met 'zonnelak' voor elektrische auto's'

Het lijkt me een terechte wedervraag, ik begrijp niet waarom dit offtopic zou zijn? :)
Pagina: 1 ... 165 ... 209 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2