Ik heb geen idee hoe ik dat terug zou moeten vinden na al deze jaren en gezien het formaat van die discussie...Santford schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:38:
[...]
Op mening modereren is nooit de bedoeling geweest en is derhalve ook nooit een officieel standpunt geweest. De regels omtrent het modereren zijn tijdens en na de Covid-periode niet gewijzigd. Er wordt ook nog steeds gehandhaafd op meningmodereren.
Als je een bron hebt waar het officiële standpunt uit blijkt dan zou ik die graag zien.
Ik weet alleen nog dat er uiteindelijk een artikel op Tweakers uitkwam, juist omdat er tijdens de lockdowns zo'n enorme discussie was mbt mismoderatie, waarbij Tweakers begon te vragen wat we zouden willen van het moderatiesystem enz.
De uiteindelijk conclusie in dat artikel was, meen ik me te herinneren, dat hoewel mening-modereren in principe nooit gewenst was, je wel mocht laten blijken of je het ergens niet of wel mee eens was door een +1 of 0 te modereren. Dit omdat het onrealistisch was te verwachten dat mensen dit niet zouden doen (de hele discussie begon omdat iedereen dat dus al deed).
Ik zou het met plezier terug willen vinden maar zou dus niet weten waar te beginnen.
Als meningmodereren niet gewenst is, kan ik bij vrijwel ieder artikel wel 75% van de comments melden als meninggemodereerd denk ik