Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 155 ... 209 Laatste
Acties:

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Pietervs in 'X trekt zich terug uit Brazilië, naar eigen zeggen om 'censuureisen' van rechter'

Lijkt me een aanname, wat dit op +2 doet ontgaat me, lijkt me redelijk logisch ook wat er staat.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:50

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
CH4OS schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 01:46:
Pietervs in 'X trekt zich terug uit Brazilië, naar eigen zeggen om 'censuureisen' van rechter'

Lijkt me een aanname, wat dit op +2 doet ontgaat me, lijkt me redelijk logisch ook wat er staat.
Dat is inderdaad geen +2. +1 is nu de netto score en dat lijkt mij verdedigbaar.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Bor

Bor

Topicstarter
CH4OS in 'Windows 11-bèta bevat patch waardoor TPM 2.0-workaround niet meer werkt' is niet minder relevant dan de andere reacties in de discussie die wel op +1 staan. De 0 voor alleen deze reactie past daarom niet.

• Bor

Bor

Topicstarter

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:34
Wat maakt dat mijn reactie met 0 wordt gemodereerd en de reactie op wie ik reageer met 2?

Mijn reactie: SniperEye in 'OpenAI sluit wachtlijst SearchGPT-bèta wegens 'overweldigende' vraag'

Artikel in kwestie: nieuws: OpenAI sluit wachtlijst SearchGPT-bèta wegens 'overweldigende' vraag

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-01 10:59
TheVivaldi in 'Apple brengt browserversie uit van Podcasts'

Wat is hier precies offtopic aan? Of mag ik niet noemen dat het ook in Firefox op Linux werkt in een draadje over een webapp van Apple?

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-01 19:33

Dazzler2120

FP ProMod
Kostarados in 'EA deelt systeemeisen pc-versie Dragon Age: The Veilguard'

Deze twijfel ik over, hoort een post welke verwijst naar piraterij een +1 waard?

PS4 PSN: Dazzler2120

• TheVivaldi
TheVivaldi schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:39:
TheVivaldi in 'Apple brengt browserversie uit van Podcasts'

Wat is hier precies offtopic aan? Of mag ik niet noemen dat het ook in Firefox op Linux werkt in een draadje over een webapp van Apple?
Inmiddels toegevoegd aan het artikel, dus nu is mijn reactie wel een 0.

• TheVivaldi
Ik lees het wat breder dan dat, want hij zegt ook wat hij graag zou willen zien.

(En ik denk dat praten over piraterij ook wel mag, zolang er geen links of specifieke (bestands)namen of zo worden gegeven.)

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
TheVivaldi schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:04:
[...]

Ik lees het wat breder dan dat, want hij zegt ook wat hij graag zou willen zien.

(En ik denk dat praten over piraterij ook wel mag, zolang er geen links of specifieke (bestands)namen of zo worden gegeven.)
In dit geval denk ik dat het wel kan omdat hij/zij bedoelt dat de implantatie mogelijk zal moeten zijn. Maar niet alleen links of bestanden bepalen of het hebben over piraterij moet kunnen, maar ook het verheerlijken van piraterij wordt (terecht) afgestraft.

• TheVivaldi
Aldy schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:17:
[...]

In dit geval denk ik dat het wel kan omdat hij/zij bedoelt dat de implantatie mogelijk zal moeten zijn. Maar niet alleen links of bestanden bepalen of het hebben over piraterij moet kunnen, maar ook het verheerlijken van piraterij wordt (terecht) afgestraft.
Daarom zei ik ook “of zo” erachteraan. ;) Maar ik ben het met je eens. :)

• TheVivaldi
JJ White in 'BlackMagic brengt update van zijn camera-app uit voor Google Pixel 9'

Zowel deze reactie als mijn twee reacties eronder zijn offtopic.

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 15:50

kodak

FP ProMod
Ik vraag me af hoe deze reactie +2 is. De eerste zin is een prima antwoord op de gestelde vragen in de discussie. Maar niet heel bijzonder. Vervolgens gaat een heel stuk over een eigen mening, wat niet zomaar reden is tot plussen. En ook de stelling dat het werkt gaat nogal ver. De FBI stelt niet zomaar dat het pogingen zijn en er zijn verder ook geen details hoe (on)succesvol de pogingen zijn. Daarbij laat de stelling en het voorbeeld weg dat er al lang veel meer personen zijn die voor grensoverschrijdende situaties zorgen, waardoor je niet kan stellen dat de pogingen waar het nieuws over gaan dus maar werken. Voor de discussie is het prima, maar niet heel bijzonder.
Umbrah in 'FBI: Iran voerde cyberoperaties uit om verkiezingen VS te beïnvloeden'

• Aldy
  • Nu online
kodak schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:42:
Ik vraag me af hoe deze reactie +2 is. De eerste zin is een prima antwoord op de gestelde vragen in de discussie. Maar niet heel bijzonder. Vervolgens gaat een heel stuk over een eigen mening, wat niet zomaar reden is tot plussen. En ook de stelling dat het werkt gaat nogal ver. De FBI stelt niet zomaar dat het pogingen zijn en er zijn verder ook geen details hoe (on)succesvol de pogingen zijn. Daarbij laat de stelling en het voorbeeld weg dat er al lang veel meer personen zijn die voor grensoverschrijdende situaties zorgen, waardoor je niet kan stellen dat de pogingen waar het nieuws over gaan dus maar werken. Voor de discussie is het prima, maar niet heel bijzonder.
Umbrah in 'FBI: Iran voerde cyberoperaties uit om verkiezingen VS te beïnvloeden'
Jij trekt in twijfel of het werkt, maar alleen al dat er in Tweakers over geschreven wordt, pro- en contrareacties oproept en dat jij er hier op reageert bewijst dat het werkt.
Ja, het is een mening, maar wel één die feitelijk juist is: het leidt af van waar het werkelijk om draait. Voor mij is die +2 niet onterecht.

• kodak

kodak

FP ProMod
Aldy schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:53:
[...]
Jij trekt in twijfel of het werkt, maar alleen al dat er in Tweakers over geschreven wordt, pro- en contrareacties oproept en dat jij er hier op reageert bewijst dat het werkt.
Dat is een andere discussie dan of de ontdekte pogingen waar het nieuws over gaat werkt. Dat is namelijk het breder trekken dan waar de vraag in de discussie om ging. En het in het algemeen kunnen stellen dat pogingen invloed hebben op discussie is niet heel bijzonder. Eerder juist voorspelbaar. Waarbij de discussie duidelijk niet zomaar negatief is of in het voordeel van een specifiek land of groep, laat staan die uit het nieuws.

Verwijderd

Beetje apart dat mijn berichten als offtopic worden gekenmerkt en de reactie daarop wel ontopic is:

Verwijderd in 'Final Fantasy XVI verschijnt op 17 september voor Windows'

Verwijderd in 'Final Fantasy XVI verschijnt op 17 september voor Windows'

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:08

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik blijf het grappig vinden hoe er af en toe gemodereerd wordt...
CH4OS in 'EU keurt 5 miljard euro steun goed voor TSMC-chipfabriek in Dresden' is op het moment nog ongemodereerd, maar gewoon ontopic (al wacht ik nog even verder af tot er daadwerkelijk voldoende moderaties zijn).

Maar vervolgens is een reactie erop wel gemodereerd, die out of nowhere meent eea te moeten uitleggen, die vervolgens een +1 ontopic krijgt? :? Dat is deze reactie: Heroic_Nonsense in 'EU keurt 5 miljard euro steun goed voor TSMC-chipfabriek in Dresden'

• TheVivaldi
TheVivaldi in 'Western Digital kondigt 8TB-variant van officiële PlayStation 5-ssd aan'

Dat ik de reacties misschien verkeerd opgevat heb, alla, maar mijn vraag is toch niet irrelevant daarmee? Ik leg ook duidelijk uit wat ik bedoelde en hoe ik het opvatte.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Wat hebben de karmabadges van gebande users te maken met de Tweakers Awards?
Nee, een 0 lijkt mij een prima score voor die comment.

• Bor

Bor

Topicstarter
Dazzler2120 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:26:
[...]

Die vraag is bij het topic in kwestie niet relevant / offtopic. Een 0 is een passende score in dit geval.

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-01 20:21
Dazzler2120 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:26:
[...]

uit het artikel;
Welke Community Awards zijn er ook alweer?
Meest verdiende karmabadges
mijn vraag ging daarover

Team anti-scalp - wauw..

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-01 16:55
Vincentio in 'Indiana Jones and the Great Circle - Filmische game maakt goede eerste indruk'

Een referentie naar een inmiddels 32 jaar oude game lijkt me niet relevant genoeg voor een +2.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

minimumtweaker in 'Sid Meier's Civilization VII komt uit in februari 2025'

Is een +2 niet wat overdreven, gewoon een keurige +1 lijkt me?

Virussen? Scan ze hier!

• Vlizzjeffrey
  • Laatst online: 12-12-2025
Deze comment lijkt mij gewoon on-topic, waarom een irrelevant moderatie? :

Vlizzjeffrey in 'ABN AMRO onderzoekt storing van online bankieren - update'

• Bor

Bor

Topicstarter
nestview in 'Gegevens van 3,2 miljoen Belgische WhatsApp-gebruikers zijn te koop op darkweb'

Iedereen kent de bekende whatsapp phishing toch wel? Een +1 lijkt mij voldoende.

• Bor

Bor

Topicstarter
The Zep Man in 'Gegevens van 3,2 miljoen Belgische WhatsApp-gebruikers zijn te koop op darkweb' gaat over Signal wat niet het onderwerp is van dit nieuwsitem. Een +2 is imho te hoog.

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:44

hamsteg

Species 5618

Deze heb ik toch een +2 gegeven. Ik besef me ter dege dat dit misschien een beetje mening modden is maar de post er voor bagatelliseert enorm het gevaar en hier staat een duidelijke praktijk ervaring. Als tweakers zijn wij geneigd te denken dat we daar niet intrappen ... een dikke +1 die ik deze keer roudup() doe. Toevallig komen beide ouders vanavond langs en dit ga ik wel bespreken met ze (niet Belgisch).

(Ander idd +1)

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• Bor

Bor

Topicstarter
hamsteg schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:49:
[...]

Deze heb ik toch een +2 gegeven. Ik besef me ter dege dat dit misschien een beetje mening modden is maar de post er voor bagatelliseert enorm het gevaar en hier staat een duidelijke praktijk ervaring. Als tweakers zijn wij geneigd te denken dat we daar niet intrappen ... een dikke +1 die ik deze keer roudup() doe. Toevallig komen beide ouders vanavond langs en dit ga ik wel bespreken met ze (niet Belgisch).

(Ander idd +1)
Ik zie hier geen +2 in. Het is het standaard whatsapp scam verhaal wat inmiddels wel breed bekend is zonder aanvullende info / goede tips etc. Een +1 is de meest passende score in overeenkomst met de moderatie richtlijnen vind ik.

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Bor schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:52:
[...]

Ik zie hier geen +2 in. Het is het standaard whatsapp scam verhaal wat inmiddels wel breed bekend is zonder aanvullende info / goede tips etc. Een +1 is de meest passende score in overeenkomst met de moderatie richtlijnen vind ik.
Is volgens mij niet breed bekend, wel bij ons Tweakers maar niet breed. Zoals aangegeven ik weet dat deze mod lichtelijk scheef kan zijn. Ik zal reacties vanavond pijlen. Als het toch bij ze bekend is pas ik score aan naar 1 8)

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• Bor

Bor

Topicstarter
hamsteg schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:59:
[...]

Is volgens mij niet breed bekend, wel bij ons Tweakers maar niet breed. Zoals aangegeven ik weet dat deze mod lichtelijk scheef kan zijn. Ik zal reacties vanavond pijlen. Als het toch bij ze bekend is pas ik score aan naar 1 8)
Hier voor is in diverse media breed voor gewaarschuwd. Gedupeerden zijn op tv geweest etc.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:43

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Bor schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:01:
Hier voor is in diverse media breed voor gewaarschuwd. Gedupeerden zijn op tv geweest etc.
Dat het zo vaak fout gaat suggereert dat het toch niet zo algemeen bekend is.

michaelkamen in 'Linux-dualboot waarschuwt dat er iets 'ernstig mis is gegaan' na Windows-update'

Mag wel een +2 op grond van concrete en leerzame eigen ervaringen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

nullbyte in 'Microsoft maakt omstreden Recall-functie in oktober beschikbaar voor Insiders'

Iets zonder onderbouwing onzin noemen, lijkt mij maximaal een 0, maar zou zelfs mijns inziens zelfs naar -1 kunnen. Net als wel meer reacties onder mijn (bovenliggende) reactie eigenlijk ook allemaal maximaal 0 zijn. Ik geef een antwoord op een vraag van iemand, met wat de fabrikant er zélf over schrijft…

• Bor

Bor

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:29:
[...]

Dat het zo vaak fout gaat suggereert dat het toch niet zo algemeen bekend is.
Er zullen altijd mensen in blijven trappen. Dat maakt het nog geen +2. Een +1 is de best passende score.

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Stond eerst op +2 maar lijkt mij een 0:
amarissimo in 'Stedin en Eneco vragen huishoudens in Zeeland om zonnepanelen uit te zetten'

Het lijkt op het snel willen scoren van punten op basis van een onderbuikgevoel, zonder verdere toelichting of onderbouwing dat hetgeen waar het om gaat wel of niet gebeurt bij dat zonnepark.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:55

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
jdh009 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 15:23:
Stond eerst op +2 maar lijkt mij een 0:
amarissimo in 'Stedin en Eneco vragen huishoudens in Zeeland om zonnepanelen uit te zetten'

Het lijkt op het snel willen scoren van punten op basis van een onderbuikgevoel, zonder verdere toelichting of onderbouwing dat hetgeen waar het om gaat wel of niet gebeurt bij dat zonnepark.
Lijkt mij toch wel iets meer dan een onderbuikgevoel. Vanuit het gewone burgerperspectief is het toch vreemd dat Eneco particulieren vraagt om zonnepanelen uit te zetten maar niet vermeld dat er op hetzelfde eiland een groot zonnepark van henzelf staat? Laten ze dan ook melden wat ze daar mee doen. Ik heb de post +2 gewaardeerd, want het was mij (en waarschijnlijk veel anderen) überhaupt niet bekend dat Eneco zelf een groot park heeft daar.

• jdh009

jdh009

FP ProMod
AlphaRomeo schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 15:27:
[...]

Lijkt mij toch wel iets meer dan een onderbuikgevoel. Vanuit het gewone burgerperspectief is het toch vreemd dat Eneco particulieren vraagt om zonnepanelen uit te zetten maar niet vermeld dat er op hetzelfde eiland een groot zonnepark van henzelf staat? Laten ze dan ook melden wat ze daar mee doen. Ik heb de post +2 gewaardeerd, want het was mij (en waarschijnlijk veel anderen) überhaupt niet bekend dat Eneco zelf een groot park heeft daar.
Maar in het bericht staat nergens expliciet of zij dat zonnepark wel of niet afschakelen. Het zou zeker mogelijk (zie edit2) waardevol zijn om dat te weten, vooral als ze het niet doen, want dat zou de discussie versterken. Nu echter lijkt het meer op een ongefundeerde aanname. Bovendien gebeurt afschaling van energieopwekking vaak automatisch wanneer de opbrengst negatief wordt of niet rendabel is, zoals we zien bij het stilzetten van windmolens. Door deze context ontbreekt het in de argumentatie aan feitelijke onderbouwing. Het enige dat nu wordt aangevoerd, is dat er een zonnepark is, wat zonder verdere informatie slechts een oppervlakkige 'whataboutism' lijkt.

De gebruiker in kwestie zou de reactie nuttiger kunnen maken door eerst te onderzoeken of het betreffende zonnepark daadwerkelijk wordt afgeschakeld of niet. Vervolgens zou die informatie in de reactie kunnen worden opgenomen, ondersteund door feiten of bronnen.

Zonder deze extra informatie blijft het vermelden van het zonnepark in mijn ogen irrelevant voor de discussie, omdat we nu enkel weten dat het park bestaat, maar niet hoe het bijdraagt aan of beïnvloed wordt door het probleem/de situatie dat het artikel aanstipt.

Waarom heb jij het een +2 gegeven?

Edit: opbrengst ipv kosten Totale herformulering

Edit 2: Daarbij zal het zonnepark waarschijnlijk op het hoogspanningsnetwerk zijn aangesloten, terwijl de huishoudens met zonnepanelen op het laagspanningsnetwerk zijn aangesloten, wat betekent dat ze verschillende delen van het elektriciteitsnet beïnvloeden. Hierdoor heeft het al dan niet uitschakelen van het zonnepark weinig directe invloed op de lokale problemen met overbelasting van het laagspanningsnetwerk waar de huishoudens mee te maken hebben. Een vorm van een red herring/irrelevante vergelijking.

[ Voor 59% gewijzigd door jdh009 op 22-08-2024 16:16 ]

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
jdh009 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 15:33:
Waarom heb jij het een +2 gegeven?
Omdat ik de post infornatief vind. De rest van je reactie past beter op de FP.

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

hamsteg schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:59:
[...]

Was niet bekend, bij mijn ouders. We hebben een codewoord afgesproken dat niet op socials te vinden is. Ik laat de moderatie op +2.

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-01 16:52

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• Bor

Bor

Topicstarter
WillySis in 'Politie NL: dit jaar in 1000 zaken advertenties ingezet voor opsporen getuigen' mag van mij een +2 ipv +1. Echte objectieve onderbouwing ontbreekt maar deze info klopt wel en is denk ik niet bij iedereen bekend en een interessante aanvulling.

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik ben het met je eens. De reactie staat inmidds vrij stevig op +1. Naar de +3 stemmers ga ik even kijken.

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review '23, '24 en '25!

Mijn reviews al gezien?

• Majestici
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-09-2025
Majestici in ''AMD brengt 9000X3D-cpu's pas in januari 2025 uit''

Ik vermoed dat de moderator die dit -1 gedaan geen verstand van zaken heeft. Want dit is toch echt bewezen.
YouTube: AMD RX 8800 XT Leak: RDNA 4 Ray Tracing, Release Date, Price

Serieus, ik vind jullie erg overijverig met het flaggen van mijn posts als flameposts, simpelweg omdat jullie niet weten waar ik over praat. Begint nu echt irritant te worden, want ik heb nooit kwade bedoelingen en ik ben veel te oud om mijn tijd te verspillen aan "trolling". Als je het niet met mij eens ben, dan post eronder waarom en heb een discussie. Maar -1 moet niet gebruikt worden op posts waar je het simpelweg niet mee eens bent, want dan wordt het gebruikt om bepaalde meningen te verbannen van de website.

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@Majestici dat bewijs had dan in die post gemoeten. "Extraordinary claims require extraordinary evidence". In dit geval was er helemaal geen evidence opgenomen in de post.

[ Voor 6% gewijzigd door AlphaRomeo op 23-08-2024 20:48 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
systemshock in 'Gearbox-oprichter Pitchford: verwachtingen voor Epic Games Store waren te hoog' is een normale +1 en ook wel een beetje een eigen mening gepresenteerd als feit.

• Majestici
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-09-2025
AlphaRomeo schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 20:47:
@Majestici dat bewijs had dan in die post gemoeten. "Extraordinary claims require extraordinary evidence". In dit geval was er helemaal geen evidence opgenomen in de post.
Dan post even een comment met "bron?" ipv lame te flaggen als trollpost.
Ik ging er vanuit dat een varhaal uit RNDA2 tijd wel bekend was inmiddels. En MLID dit al meerdere malen genomend heeft. Het is geen obscure kennis.

[ Voor 17% gewijzigd door Majestici op 23-08-2024 21:05 ]

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Majestici schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 21:04:
[...]
Dan post even een comment met "bron?" ipv lame te flaggen als trollpost.
Ik ging er vanuit dat een varhaal uit RNDA2 tijd wel bekend was inmiddels. En MLID dit al meerdere malen genomend heeft. Het is geen obscure kennis.
Dan zou ik de vermeende troll gaan voeren. Een post met slechts 'bron?' vind ik dan weer irrelevant en dus max 0. :)

• McBacon
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-01 11:13

• TheVivaldi
TheVivaldi in 'Bloomberg: Apple onthult iPhone 16, Apple Watch 10 en Airpods 4 op 10 september'

Wat is hier offtopic aan? Bloomberg en diverse Apple-sites meldden tot nu toe steeds dat er in september ook een nieuwe Apple TV zou worden aangekondigd, dus dan is het toch logisch dat ik even ter bevestiging vraag dat dat nu toch niet doorgaat?

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2. De eerste allinea is vooral een mening. De tweede allinea herhaalt slechts waarom de wetgeving er is.

separhim in 'Meta en Spotify stellen dat 'complexe' AI-wetgeving van EU groei belemmert'

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sando in 'Ceo en oprichter Telegram is gearresteerd in Frankrijk'

Een +2 lijkt me wat te hoog, laat staan de +3 die het krijgt. Lijkt me een prima +1.

Virussen? Scan ze hier!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze vraag lijkt me gewoon ontopic en relevant voor een goede discussie (34× -1, 27x 0) Het is een terechte vraag. Het wel of niet genoeg meewerken blijkt niet uit een arrestatie. En het selectief verantwoordelijk stellen te weinig of genoeg te doen is eerder regel dan uitzondering. Het is ook niet suggestief dat er veel criminele communicatie via de diensten van een telecombedrijf gaan.
jongetje in 'Ceo en oprichter Telegram is gearresteerd in Frankrijk'

• Aldy
  • Nu online
kodak schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:06:
Deze vraag lijkt me gewoon ontopic en relevant voor een goede discussie (34× -1, 27x 0) Het is een terechte vraag. Het wel of niet genoeg meewerken blijkt niet uit een arrestatie. En het selectief verantwoordelijk stellen te weinig of genoeg te doen is eerder regel dan uitzondering. Het is ook niet suggestief dat er veel criminele communicatie via de diensten van een telecombedrijf gaan.
jongetje in 'Ceo en oprichter Telegram is gearresteerd in Frankrijk'
Dit is geenszins ontopic aangezien appels met peren worden vergeleken. In de eerste plaats zijn telefoongesprekken één op één en in de tweede plaats laat Telegram onnodig criminele content staan, ondanks herhaalde verzoeken deze te verwijderen.

• kodak

kodak

FP ProMod
Aldy schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:11:
[...]

In de eerste plaats zijn telefoongesprekken één op één en in de tweede plaats laat Telegram onnodig criminele content staan, ondanks herhaalde verzoeken deze te verwijderen.
KPN levert al sinds de vorige niet slechts telefoonverkeer maar juist ook andere communicatie via dataverbindingen. Daarbij gaat het meewerken niet slechts om modereren van opgeslagen communicatie. Dus nee, dat is ook niet zomaar appels met peren vergelijken. Waar inhoudelijk prima discussie over mogelijke is over wat genoeg is om als bedrijf of directie verantwoordelijkheid te (laten) nemen.

• Aldy
  • Nu online
kodak schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:26:
[...]
KPN levert al sinds de vorige niet slechts telefoonverkeer maar juist ook andere communicatie via dataverbindingen. Daarbij gaat het meewerken niet slechts om modereren van opgeslagen communicatie. Dus nee, dat is ook niet zomaar appels met peren vergelijken. Waar inhoudelijk prima discussie over mogelijke is over wat genoeg is om als bedrijf of directie verantwoordelijkheid te (laten) nemen.
Ik zou zeggen noem eens dataverbindingen van KPN waar KPN invloed op kan uitoefenen, want voor mij blijft het appels met peren vergelijken en daardoor zeker niet meer dan een "0".

• kodak

kodak

FP ProMod
Aldy schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:35:
[...]
Ik zou zeggen noem eens dataverbindingen van KPN waar KPN invloed op kan uitoefenen,
Dat is juist een prima discussie op de gestelde vraag: de (on)redelijkheid van selectieve grenzen om een bedrijf en directie verantwoordelijk te laten afleggen of aan de selectieve vrijheid te verdienen. Juist niet om meteen maar te doen alsof een (beginnende) tweaker maar niet kritisch mag zijn over de selectiviteit.

• Aldy
  • Nu online
kodak schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 14:13:
[...]
Dat is juist een prima discussie op de gestelde vraag: de (on)redelijkheid van selectieve grenzen om een bedrijf en directie verantwoordelijk te laten afleggen of aan de selectieve vrijheid te verdienen. Juist niet om meteen maar te doen alsof een (beginnende) tweaker maar niet kritisch mag zijn over de selectiviteit.
Van mij mag iedereen kritisch zijn over selectiviteit, maar dat wil niet zeggen dat dit hoger dan een "0" gewaardeerd hoeft te worden. Zeker als het een niet ter zake doende vraag is.
Ik heb overigens nog een derde punt waarom KPN niet met Telegram te vergelijken is: KPN opereert binnen de wet.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nightscope in 'Ceo en oprichter Telegram is gearresteerd in Frankrijk'

Leuke mening, maar een +2 kan ik er toch echt niet in zien.

Virussen? Scan ze hier!

• kodak

kodak

FP ProMod
Aldy schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 14:21:
[...]

Van mij mag iedereen kritisch zijn over selectiviteit, maar dat wil niet zeggen dat dit hoger dan een "0" gewaardeerd hoeft te worden. Zeker als het een niet ter zake doende vraag is.
Ik wijs niet voor niets op die 30x -1 moderatie, die zeer zwaar drukt dat het nu op 0 staat.
Ik heb overigens nog een derde punt waarom KPN niet met Telegram te vergelijken is: KPN opereert binnen de wet.
Dat is een inhoudelijke stelling en dus geen reden om naar 0 of -1 te modereren, eerder juist om inhoudelijke over te disccusieren bij de gestelde vraag. Daar wees ik ook al op.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

bartgymnast in 'NASA: Starliner keert zonder bemensing terug; crew blijft tot februari in ISS'

Dit eeuwige gezeur is inmiddels zo'n troll dat dit Imho geen +2 is maar een -1.

Daarnaaxst hoort het ook nog eens in GR, niet op de FP

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
Aldy schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:11:
[...]

Dit is geenszins ontopic aangezien appels met peren worden vergeleken. In de eerste plaats zijn telefoongesprekken één op één en in de tweede plaats laat Telegram onnodig criminele content staan, ondanks herhaalde verzoeken deze te verwijderen.
Ik vind het ook appels en peren en een semi 'what about'. Een 0 is hiermee een verdedigbare score.

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Bor schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 19:04:
[...]

Ik vind het ook appels en peren en een semi 'what about'. Een 0 is hiermee een verdedigbare score.
Semi? Zonder enige onderbouwing vind ik dat nog vrij mild uitgedrukt. Op mij kwam het zelfs over als trollen of (semi-)flamebait.

• Bor

Bor

Topicstarter
Deze pessimistische reactie mist onderbouwing en lijkt een glazen bol voorspelling. Een +3 of +2 vind ik echt te hoog: Cid Highwind in 'Testversie Windows 10 bevat nieuwe accountknop met minder opties voor gebruiker'

• Bor

Bor

Topicstarter
ibmpc in 'Testversie Windows 10 bevat nieuwe accountknop met minder opties voor gebruiker' mist elke vorm van onderbouwing en is eigenlijk niet on topic.

• Azenomei
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-01 23:06
Onvriendelijke reactie verwijderd.

[ Voor 93% gewijzigd door Bor op 26-08-2024 11:36 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Sando in 'Statcounter: Linux behaalt voor het eerst marktaandeel van 4,45 procent'
is geen +3 of +2 volgens mij.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 26-08-2024 10:21 ]

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter
mOrPhie in 'Statcounter: Linux behaalt voor het eerst marktaandeel van 4,45 procent' is wat mij betreft een interessante toevoeging op het artikel en kan daarmee prima op +2

• svane
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-01 10:57
watabstract in 'NASA: Starliner keert zonder bemensing terug; crew blijft tot februari in ISS'
staat nog op +1 (door een misbruikte +3 van iemand anders). Opmerkingen als dit lijken mij eerder -1 of lager.
dus ga er maar van uit dat er woke wappies bij de tweakers redactie zitten. Die kom je overal tegen tegenwoordig
Zelfde geldt in mindere mate voor deze reactie:

Shaggy in 'NASA: Starliner keert zonder bemensing terug; crew blijft tot februari in ISS'
Tweakers nu ook actief deel van de woke gemeenschap dat we zelfverzonnen woorden gaan toepassen ?
4 keer +3, en 3 keer +2.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
svane schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:45:
watabstract in 'NASA: Starliner keert zonder bemensing terug; crew blijft tot februari in ISS'
staat nog op +1 (door een misbruikte +3 van iemand anders). Opmerkingen als dit lijken mij eerder -1 of lager.

[...]

Zelfde geldt in mindere mate voor deze reactie:

Shaggy in 'NASA: Starliner keert zonder bemensing terug; crew blijft tot februari in ISS'

[...]

4 keer +3, en 3 keer +2.
Een hoop meningmods. Die zal ik zo nog even nakijken, maar voor nu staan de reacties op - 1.

• Aldy
  • Nu online
RoD schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 14:00:
[...]

Een hoop meningmods. Die zal ik zo nog even nakijken, maar voor nu staan de reacties op - 1.
Vraagje: Er staan bij dit onderwerp ontzettend veel reacties op -1, maar als deze reageerders allemaal elkaar +3 geven, is daar dan iets aan te doen vanuit de supermoderators?

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Aldy schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 14:02:
[...]

Vraagje: Er staan bij dit onderwerp ontzettend veel reacties op -1, maar als deze reageerders allemaal elkaar +3 geven, is daar dan iets aan te doen vanuit de supermoderators?
Ja, in extreme gevallen kunnen we scores fixeren. :)

• Azenomei
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-01 23:06
RoD schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 14:00:
[...]

Zijn die -1 ook geen mening mods dan? Dat lijkt me ten hoogste off topic. Ik zal oppassen om niet weer te onaardig te doen, anders krijgen mensen straks nog een trauma. Het woord bemanning is zo te merken al traumatiserend genoeg.

[ Voor 0% gewijzigd door Azenomei op 26-08-2024 14:07 . Reden: Spelling. ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Azenomei schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 14:06:
[...]

Zijn die -1 ook geen mening mods dan? Dat lijkt me ten hoogste off topic. Ik zal oppassen om niet weer te onaardig te doen, anders krijgen mensen straks nog een trauma. Het woord bemanning is zo te merken al traumatiserend genoeg.
Feedback op de redactie hoort in GR. Als je er dan ook nog onvriendelijk bij bent, dan kom je al snel uit op een -1.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Daarbij is die discussie al meermaals gevoerd; Klacht over NASA: Starliner keert zonder bemensing terug
het is gewoon een bruikbaar woord, dus het is een kwestie van woordkeuze. Aangezien die discussie vaak gepaard gaat met beschuldigingen of onvriendelijk geaarde berichten komen deze reacties gewoon op -1 te staan.

• Aldy
  • Nu online
Dazzler2120 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 14:21:
Daarbij is die discussie al meermaals gevoerd; Klacht over NASA: Starliner keert zonder bemensing terug
het is gewoon een bruikbaar woord, dus het is een kwestie van woordkeuze. Aangezien die discussie vaak gepaard gaat met beschuldigingen of onvriendelijk geaarde berichten komen deze reacties gewoon op -1 te staan.
Ik heb hier als geëmancipeerde man ook een gedegen mening over, maar ik heb inmiddels gezien dat de discussie op GR inmiddels gesloten is. Dat is niet alleen jammer voor mij en de redactie, maar ook voor alle mensen die hun mening op de juiste plek hadden willen spuien.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Aldy schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 14:32:
[...]

Ik heb hier als geëmancipeerde man ook een gedegen mening over, maar ik heb inmiddels gezien dat de discussie op GR inmiddels gesloten is. Dat is niet alleen jammer voor mij en de redactie, maar ook voor alle mensen die hun mening op de juiste plek hadden willen spuien.
Nouja, zoals je in dat topic kan lezen zijn er al vaker discussies over geweest met antwoorden. Wellicht dat jouw gedegen mening daar al geventileerd en beantwoord is. Anderzijds is er niets dat jou belet om een topic te openen hierover, als je denkt dat het iets nieuws toevoegt voor de redactie (je vindt het schijnbaar jammer dat je mening nu niet door de redactie gehoord wordt). Een topic openen om te kunnen 'spuien' lijkt me totaal onnodig en draagt zeker niet bij de doelstelling van een vriendelijker Tweakers creëren.

Maar goed, dit gaat niet meer over (mis)-moderaties, maar meer over GR

• BHD294
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Weggehaald.
Ik zal in dit topic niet meer posten.

[ Voor 73% gewijzigd door BHD294 op 27-08-2024 01:45 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Waarom zou je daarvoor schrikken? Het is niet een of ander secret society forum ofzo, het linkje staat gewoon in de moderatie popup.

Je kunt hier simpelweg foute moderaties aaandragen, zodat er passende acties genomen kunnen worden.

Denk aan het rechtzetten van reacties op het juiste niveau of het intrekken van moderatierechten van mensen die misbruik maken van het systeem.

Niks meer, niks minder.

Virussen? Scan ze hier!

• BHD294
  • Niet online
Weggehaald.
Ik ga in dit topic niet meer posten.

[ Voor 72% gewijzigd door BHD294 op 27-08-2024 01:45 ]

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
@BHD294 Als je niet in discussie wilt gaan of wil beargumenteren waarom je geschrokken bent of er geen woorden voor hebt is het dan niet verstandig om de volgende keer gewoon geen bericht achter te laten? Je bericht roept vragen op en dan is het logisch dat mensen reageren en nieuwsgierig zijn naar de achtergrond. Het dan doodslaan met ik wil geen discussie is dan een beetje flauw.

[ Voor 3% gewijzigd door Jay-B op 26-08-2024 17:51 ]

• BHD294
  • Niet online
Weggehaald.
Ik ga in topic niet meer posten.

[ Voor 88% gewijzigd door BHD294 op 27-08-2024 01:46 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'Statcounter: Linux behaalt voor het eerst marktaandeel van 4,45 procent' is geen populaire reactie maar wel relevant volgens mij.

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter
Loller1 in 'Microsoft past verwoording stoppen ondersteuning Configuratiescherm aan - update' is zonder de laatste zin een 0 maar met kan ik ook dat er niet van maken.

Pagina: 1 ... 155 ... 209 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2