Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 156 ... 209 Laatste
Acties:

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:50

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
BHD294 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 18:18:
Ik mag toch een mening hebben en die delen.
Dat mag zeker. Bij het delen van een mening hoort doorgaans ook een onderbouwing. Je plaatst vrij stellig iets maar legt niet uit wat je nu precies bedoelt en waarom. Ik denk dat iedereen hier van jouw reactie staat te kijken. Met iets van onderbouwing kunnen we wellicht uitleg geven waar nodig. Ik kan mij in ieder geval niet voorstellen dat je geschrokken bent van een topic waarin mensen oprecht hun best doen om de moderatie van Frontpage reacties op goede scores te doen belanden en hier veel tijd in stekken. Daar worden we volgens mij allemaal beter van. Ik ben daarom (ook) wel benieuwd naar waar je nu precies van geschrokken bent.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Bor

Bor

Topicstarter

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-01 10:59
Weer wat vreemde moderatie. Ik geef aan te duimen voor een nieuwe Apple TV, zonder daarbij aan te geven waarom en krijg een 0: TheVivaldi in 'Apple organiseert op 9 september aankondigingsevenement' En het is niet dat ik het oneens ben met die 0, hè, want ik had gewoon beter moeten onderbouwen, klaar. Maar net daarboven schreef iemand te duimen voor een nieuwe Mac Mini, eveneens zonder aan te geven waarom en die krijgt een +1: derhenno in 'Apple organiseert op 9 september aankondigingsevenement' Precies dezelfde reactie, alleen een iets ander apparaat, maar wel beide van Apple. Dan óf beide 0 (idealiter) óf beide +1.

• Bor

Bor

Topicstarter

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 15:50

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2. Een product niet ondersteunen kan meerdere redenen hebben. Dat het technisch 'makkelijker' kan is geen reden dat te negeren of zelfs een ontwikkelaar zomaar lui te noemen.

Manyuken in 'Snapchat krijgt ondersteuning voor iPads'

[ Voor 14% gewijzigd door kodak op 27-08-2024 12:08 ]

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 16:08

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'BenQ brengt nieuwe serie monitors voor MacBook-gebruikers uit'

Is gewoon een volkomen legitieme ontopic vragen en dus gewoon +1, geen 0.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zou iemand nog eens naar deze meningmodder kunnen kijken?

Ze stonden net even goed, maar er zijn wat e, tra modmisbruikers langsgekomen die op mening hebben gemod.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Craysv2 in 'Ierse gemeenteraad weigert aanvraag Google voor bouwen datacenter'

Een +2 lijkt me nogal overdreven, meer dan een +1 is het niet.

Virussen? Scan ze hier!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:50
Beetje een rare situatie:
!mark in 'Google tegen gebruikers bètaprogramma: Android 15 komt in oktober uit'

Ik beantwoord gewoon een (met +1 gewaardeerde) vraag op een feitelijk juiste manier en krijg daarvoor een Off-topic als moderatie?

• Bor

Bor

Topicstarter
Vragen om -1 moderaties is geen +1: hooibergje in 'Ierse gemeenteraad weigert aanvraag Google voor bouwen datacenter'

Er zijn inmiddels zelfs +3 stemmers. Die kunnen maatregelen verwachten.

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik vind met name dit stuk wel wat ver gezocht en eigenlijk niet echt relevant:
hoeveel geweld mag ik gebruiken bij het testen van zo'n telefoon? Wat mij betreft is de test pas echt geslaagd als de stukken er vanaf vallen en we weten waar de zwakke en sterke punten zitten.
Ik kan mij voorstellen dat daar punten aftrek voor worden gegeven. Verder noem je zaken die niet tot een normale test van een device behoren. Is dit nu echt relevant?

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 27-08-2024 20:19 ]

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:51

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
!mark schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:23:
Beetje een rare situatie:
!mark in 'Google tegen gebruikers bètaprogramma: Android 15 komt in oktober uit'

Ik beantwoord gewoon een (met +1 gewaardeerde) vraag op een feitelijk juiste manier en krijg daarvoor een Off-topic als moderatie?
Je bent de derde die (grofweg) hetzelfde antwoord geeft en daarbij ben je een kwartier later dan de eerste. Daarmee ben je niet echt relevant meer.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 16:08

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Bor schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:43:
Ik vind met name dit stuk wel wat ver gezocht en eigenlijk niet echt relevant:
Het gaat direct over het testen van telefoons, het is dus zeker relevant.
Verschillende websites en youtube-kanalen mishandelen telefoons tot ze stuk gaan. Dat is niet ver gezocht maar normaal. Juist foldables staan er ook nog eens om bekend dat ze nog veel last hebben van slijtage.
Ik kan mij voorstellen dat daar punten aftrek voor worden gegeven. Verder noem je zaken die niet tot een normale test van een device behoren. Is dit nu echt relevant?
Dat het niet tot een normale test behoort is precies het probleem dat ik benoem. Voor Tweakers vind ik het overigens ook weer niet zo gek om iets meer met je telefoon te willen dan de standaardsoftware.

[ Voor 5% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 27-08-2024 20:42 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:50
Dirk schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 20:27:
Je bent de derde die (grofweg) hetzelfde antwoord geeft en daarbij ben je een kwartier later dan de eerste. Daarmee ben je niet echt relevant meer.
Dat vind ik wel héél erg streng om gelijk negatief te beoordelen hoor, we hebben het over slechts een kwartiertje waarbij je andere reacties gewoon kunt missen, als we het nu over 2 ofzo uur hadden had ik je reactie/argumentatie wat beter kunnen volgen.

Als ik het even vanuit mezelf bekijk:
- Ik lees eerst het artikel
- Dan lees ik bij wat meer interesse zoals hier even het bronartikel
- Ik lees de reacties (de pagina is al een tijdje geopend zoals je begrijpt) en zie daar ik een onbeantwoorde vraag waar ik het antwoord vrijwel zeker op weet.
- Ik doe toch even een snelle google search om helemaal zeker te zijn zodat ik geen onzin verkondig.
- Typ mijn reactie en druk op plaatsen.

Dat er in die tussentijd andere antwoorden zijn gekomen kan zijn, maar daarvoor zou ik voordat ik mijn reactie verstuur de pagina moeten vernieuwen. Iets wat nogal omslachtig is omdat je dan ook je reactie tekst kwijt bent tenzij je die alvorens eerst weer kopieert.

Nu zie ik meerdere antwoorden op de zelfde vraag veel vaker gebeuren hier, en vraag me dan toch wel of de oplossing niet aan de technische kant zit i.p.v. mensen die wat later zijn direct negatief te modereren? Op het forum krijg je zo'n mooie groene balk als er reacties bijgehouden zijn, dat zou op de FP ook dubbele antwoorden voorkomen als er een melding komt dat er nog reacties op de specifieke gebruiker zijn bijgekomen waarop jij wilt reageren.

• Bor

Bor

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 20:40:
[...]

Verschillende websites en youtube-kanalen mishandelen telefoons tot ze stuk gaan. Dat is niet ver gezocht maar normaal.
Destructief testen door een eindgebruiker is echt niet normaal en ook voor websites en YouTube kanalen (mits hier niet specifiek op gericht) echt een uitzondering. Ik vind het een overtrokken reactie.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 27-08-2024 21:23 ]

• Dirk

Dirk

Topicstarter
!mark schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 20:56:
[...]

Dat vind ik wel héél erg streng om gelijk negatief te beoordelen hoor, we hebben het over slechts een kwartiertje waarbij je andere reacties gewoon kunt missen, als we het nu over 2 ofzo uur hadden had ik je reactie/argumentatie wat beter kunnen volgen.

Als ik het even vanuit mezelf bekijk:
- Ik lees eerst het artikel
- Dan lees ik bij wat meer interesse zoals hier even het bronartikel
- Ik lees de reacties (de pagina is al een tijdje geopend zoals je begrijpt) en zie daar ik een onbeantwoorde vraag waar ik het antwoord vrijwel zeker op weet.
- Ik doe toch even een snelle google search om helemaal zeker te zijn zodat ik geen onzin verkondig.
- Typ mijn reactie en druk op plaatsen.

Dat er in die tussentijd andere antwoorden zijn gekomen kan zijn, maar daarvoor zou ik voordat ik mijn reactie verstuur de pagina moeten vernieuwen. Iets wat nogal omslachtig is omdat je dan ook je reactie tekst kwijt bent tenzij je die alvorens eerst weer kopieert.

Nu zie ik meerdere antwoorden op de zelfde vraag veel vaker gebeuren hier, en vraag me dan toch wel of de oplossing niet aan de technische kant zit i.p.v. mensen die wat later zijn direct negatief te modereren? Op het forum krijg je zo'n mooie groene balk als er reacties bijgehouden zijn, dat zou op de FP ook dubbele antwoorden voorkomen als er een melding komt dat er nog reacties op de specifieke gebruiker zijn bijgekomen waarop jij wilt reageren.
Een nul is niet negatief. Verder zetten we dubbelposts al zo lang als ik me kan herinneren op 0. Na welke tijd dat moet gebeuren is altijd wel een beetje vaag geweest, maar een kwartier vind ik niet onredelijk.
Jouw technische oplossing klinkt niet gek en veel beter haalbaar dan de suggestie om alle nieuwe reacties automatisch in te laden, wat eerder is afgewezen, maar daarvoor zul je even een topic moeten maken in Mooie features, dat kun je beter zelf beargumenteren dan dat ik dat voor jou doe.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

lild0pvs in 'AIVD meldde aan 331 personen dat ze onderwerp van onderzoek waren'

Dit lijkt me eerder -1 dan 0 waar hij nu staat, het speelt nogal op de man?

Virussen? Scan ze hier!

• kodak

kodak

FP ProMod
Hoewel het onduidelijk is of er voor de edit nog iets onwenselijks stond lijkt zowel 8x -1 als 10x 0 me niet zomaar redelijk voor een inhoudelijke vraag.

supersnathan94 in 'AIVD meldde aan 331 personen dat ze onderwerp van onderzoek waren'

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:25

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
kodak schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 23:46:
Hoewel het onduidelijk is of er voor de edit nog iets onwenselijks stond lijkt zowel 8x -1 als 10x 0 me niet zomaar redelijk voor een inhoudelijke vraag.

supersnathan94 in 'AIVD meldde aan 331 personen dat ze onderwerp van onderzoek waren'
Nee, het gewijzigde deel staat aangegeven

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-01 15:23

The Zep Man

🏴‍☠️

kodak schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 23:46:

Irrelevant als er voor de wijziging iets stond waardoor de moderaties terecht waren.
Bor schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 16:16:
[...]

Op de reactie zoals hij er op het moment van modereren staat. Je hoeft een moderatie nav aanpassingen ook niet opnieuw te wegen.

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 28-08-2024 08:39 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Bor

Bor

Topicstarter
meneermeneer in 'Microsoft lost bug Exchange Online op waarbij plaatjes als malware gezien werden' is niet relevant want zo lang speelt dit specifieke probleem niet zoals de reactie ook aangeeft.

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:00

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Speculatie, maar daarom nog niet ongewenst volgens mij:
djiwie in 'Storing treft Nederlandse hulpdiensten, DigiD en Marechaussee'

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:33

Dazzler2120

FP ProMod
Mij lijkt dat dergelijke speculatie (impliceren dat het een digitale aanval van de Russen is) zeker ongewenst is, het voegt niets toe aan de discussie en komt compleet zonder onderbouwing. Daarmee valt dit voor mij onder; "Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn."

Edit; Ik vind die +3 die op die post gegeven is toch een stukje zorgelijker trouwens.

Edit 2: De reden waarom is meteen te lezen in dit draadje; Juggernaut1987 in 'Netwerkproblemen bij Defensie zorgen voor problemen bij Nederlandse overheden' het ontspoort gelijk in een off-topic discussie m.b.t. daders van de nord-stream pijpleiding etc. die complete discussie daaronder is gewoon off-topic.

[ Voor 22% gewijzigd door Dazzler2120 op 28-08-2024 11:01 ]

PS4 PSN: Dazzler2120

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:00

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Dazzler2120 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:38:
[...]
Mij lijkt dat dergelijke speculatie (impliceren dat het een digitale aanval van de Russen is) zeker ongewenst is, het voegt niets toe aan de discussie en komt compleet zonder onderbouwing.
Je ziet aan de reacties eronder dat er prima over gediscussieerd kan worden, en eerlijk gezegd was dit ook mijn eerste reactie toen ik het bericht op de NOS zag "zou er een buitenlandse mogendheid een aanval uitvoeren?". Met die gedachte is niets mis volgens mij. Dat afstraffen met een -1 vind ik onterecht.

• Bor

Bor

Topicstarter
Dazzler2120 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:38:
[...]

Edit; Ik vind die +3 die op die post gegeven is toch een stukje zorgelijker trouwens.
Daar is zo te zien al actie op ondernomen door een collega.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me eerder +2. Ruim voor tweakers en ander speculeren verwees deze al naar informatie over waar de storing mee te maken heeft.
dennizzz in 'Netwerkstoring bij Defensie leidt tot problemen bij Nederlandse overheden'

• Bor

Bor

Topicstarter
kodak schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:24:
Deze reactie lijkt me eerder +2. Ruim voor tweakers en ander speculeren verwees deze al naar informatie over waar de storing mee te maken heeft.
dennizzz in 'Netwerkstoring bij Defensie leidt tot problemen bij Nederlandse overheden'
Deze staat inmiddels vrij stevig op +2.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Djerro123 in 'Zo werken Nederlandse overheidsdiensten samen over het Defensie-netwerk'

Eerder een nette +1 dan +2 lijkt me? Hij geeft nota bene zelf aan dat het speculatie is.

Virussen? Scan ze hier!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-01 20:21
nst6ldr in 'Zo werken Nederlandse overheidsdiensten samen over het Defensie-netwerk'

Ik zeg nergens 'dat daar de it k*t' is. Ook heb ik het nergens over 10% van Nederland. De afsluiter vind ik ook geen +2 waardig.

Team anti-scalp - wauw..

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:27

hamsteg

Species 5618

5pë©ïàál_Tèkén' schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 20:50:
nst6ldr in 'Zo werken Nederlandse overheidsdiensten samen over het Defensie-netwerk'

Ik zeg nergens 'dat daar de it k*t' is. Ook heb ik het nergens over 10% van Nederland. De afsluiter vind ik ook geen +2 waardig.
Klopt, je roept het niet letterlijk maar is een opsomming van aannames die effectief samengevat hetzelfde betekent, woordkeus mag iets vriendelijker dus een kans voor +3 is weg. Het percentage is de samenvatting van de getallen van de auteur van deze post van mensen die bij de overheid werken. Ik vind het artikel een onderbouwde argumentatie tegenover de aannames en vindt dit een hoge +1 en daarom is een +2 verdedigbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door hamsteg op 28-08-2024 21:05 ]

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Tomatoman in 'Zo werken Nederlandse overheidsdiensten samen over het Defensie-netwerk'

Letterlijk de definitie van een nul, goede bedoelingen maar voegt inhoudelijk helemaal niets toe.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

raro007 in 'Google laat Gemini weer beelden van mensen genereren en brengt Gems-chatbots uit'

Geen +1, laat staan +2.

XoReP in 'Google laat Gemini weer beelden van mensen genereren en brengt Gems-chatbots uit'

Gezien de flanebait in de laatste alinea lijkt me dit een -1, maar hij krijgt zelfs +3...

[ Voor 42% gewijzigd door wildhagen op 29-08-2024 08:44 ]

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

jaapzb in 'Google laat Gemini weer beelden van mensen genereren en brengt Gems-chatbots uit'

Voor zo'n domme en nergens op slaande vergelijking met de stasi lijkt me een -2 wel voor gerechtvaardigd?

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
R2L in 'LG introduceert smarthomehub ThinQ ON, smartbutton en raamsensor' is kort maar een terechte vraag denk ik en daarmee geen -1.

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:32
wildhagen schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 15:14:
jaapzb in 'Google laat Gemini weer beelden van mensen genereren en brengt Gems-chatbots uit'

Voor zo'n domme en nergens op slaande vergelijking met de stasi lijkt me een -2 wel voor gerechtvaardigd?
Wat een niveau. Er staan meer reacties in dat draadje waar ik als gewone mod niks over mag zeggen, maar toch mijn bedenkingen over heb.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Aldy schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 15:29:
[...]

Wat een niveau. Er staan meer reacties in dat draadje waar ik als gewone mod niks over mag zeggen, maar toch mijn bedenkingen over heb.
Het niveau van de reacties onder die newspost is wel een dieptepunt ja.

Het lijkt wel alsof men door een horzel gestoken is ofzo, en dan dit soort reacties post als reflex ofzo.

Virussen? Scan ze hier!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Helaas zien we de laatste tijd dat bepaalde onderwerpen bij bepaalde mensen een gevoelige snaar raakt. Ik hoop dat het op een gegeven moment weer overwaait. Tot die tijd maar -1's uitdelen :)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'Analist Kuo: iPhone 17 Pro Max krijgt 12 GB ramgeheugen'

Lijkt me gewoon een valide vraag en ontopic, dus +1, geen 0?

Virussen? Scan ze hier!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-01 10:46
Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.

Je meldt ‘m wel heel snel, binnen een half uur.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Naafkap schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 17:02:
[...]

Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.

Je meldt ‘m wel heel snel, binnen een half uur.
Vind ik wel meevallen.

En hij staat nog steeds niet goed en heeft nu zelfs een -1 gehad, dat riekt echt naar meningmodding.

Virussen? Scan ze hier!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:08

jdh009

FP ProMod
wildhagen schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 17:03:
[...]

Vind ik wel meevallen.

En hij staat nog steeds niet goed en heeft nu zelfs een -1 gehad, dat riekt echt naar meningmodding.
Die -1 is inderdaad een meningmoderatie, maar die telt slechts één keer mee, terwijl de +1 al 16 keer is gegeven. Het voelt misschien erger aan dan het daadwerkelijk invloed heeft op het totaal.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

jdh009 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 17:15:
[...]

Die -1 is inderdaad een meningmoderatie, maar die telt slechts één keer mee, terwijl de +1 al 16 keer is gegeven. Het voelt misschien erger aan dan het daadwerkelijk invloed heeft op het totaal.
Nu staat hij gelukkig inderdaad wel weer goed, waarvoor dank :)

Toen ik die reactie tikte die jij quote stond de reactie nog op een onterechte 0, vandaar.

Virussen? Scan ze hier!

• Remzi1993
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:54

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-01 13:36

thof

FP ProMod
Zie ook even de waarschuwing in dit topic, je bent op de verkeerde plek. Ik denk dat het komt door de 'windows is zo lek als een mandje'. Maar, hou er ook rekening mee dat je een punt aftrek krijgt voor de opmerking over moderatie in je bericht.

[ Voor 3% gewijzigd door thof op 29-08-2024 22:24 ]

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

• Dirk

Dirk

Topicstarter
De laatste twee reacties heb ik even naar het juiste topic verplaatst. Verder @Remzi1993, je gaat extreem kort door de bocht met jouw reactie. Ik vind het niet voldoende voor een -1, maar ik snap wel waar het vandaan komt.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Je comment zelf lijkt mij redelijk kort door de bocht, maar het is wel on-topic. Dus er zou een +1 als standaard score voor staan (ikzelf vind het een krappe +1). Echter door je geklaag over de moderatie krijg je wel een punt aftrek van veel mensen. Als mensen het al een 0 vinden komen zij dus op een -1 uit.

• Remzi1993
Dazzler2120 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:52:
[...]

Je comment zelf lijkt mij redelijk kort door de bocht, maar het is wel on-topic. Dus er zou een +1 als standaard score voor staan (ikzelf vind het een krappe +1). Echter door je geklaag over de moderatie krijg je wel een punt aftrek van veel mensen. Als mensen het al een 0 vinden komen zij dus op een -1 uit.
Dat geklaag kwam nadat ik -1 was dat had ik later erbij gezet.

• Aldy
Remzi1993 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:00:
[...]

Dat geklaag kwam nadat ik -1 was dat had ik later erbij gezet.
Klagen kun je voortaan ook beter gelijk hier doe. Dit voorkomt misverstanden.

• Remzi1993
Aldy schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:04:
[...]

Klagen kun je voortaan ook beter gelijk hier doe. Dit voorkomt misverstanden.
Oké 👍

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (11x +3, 23x +2). Het is vooral een mening over het nieuws en de keuzes van de redactie. Daarbij hoort dat soort kritiek op GoT richting de redactie.
Aiii in 'Spotify Connect op iPhone kan niet meer met fysieke volumeknoppen worden bediend'

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

kodak schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:07:
Deze reactie lijkt me geen +2 (11x +3, 23x +2). Het is vooral een mening over het nieuws en de keuzes van de redactie. Daarbij hoort dat soort kritiek op GoT richting de redactie.
Aiii in 'Spotify Connect op iPhone kan niet meer met fysieke volumeknoppen worden bediend'
Ik lees dan denk ik een andere reactie, GR materiaal is de reactie (mening over de keuzes van de redactie zoals jij het noemt) in elk geval niet.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
CH4OS schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:19:
[...]
Ik lees dan denk ik een andere reactie, GR materiaal is de reactie (mening over de keuzes van de redactie zoals jij het noemt) in elk geval niet.
Wat hier storend aan is, is toch wel dat ik verwacht van Tweakers dat ze zelf kritisch nadenken over dit soort berichten. Door te koppen met “Apple blokkeert” en het begeleidende bericht te impliceren dat er een moedwillige actie van Apple is, gaan ze automatisch compleet mee in de berichtgeving. Terwijl ik nergens een statement van Apple zie en het bovendien om beta software gaat.
Die eerste alinea is GR materiaal, dit is gewoon feedback op een incorrecte titel. De titel is uiteindelijk ook aangepast, dus dat stuk is ook niet meer relevant o.b.v. de huidige titel.
Ik vind het niet voldoende om de volledige comment naar 0 te zetten, maar een +2 is m.i. wel erg hoog beoordeeld.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dazzler2120 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:21:
Die eerste alinea is GR materiaal, dit is gewoon feedback op een incorrecte titel. De titel is uiteindelijk ook aangepast, dus dat stuk is ook niet meer relevant o.b.v. de huidige titel.
Ik vind het niet voldoende om de volledige comment naar 0 te zetten, maar een +2 is m.i. wel erg hoog beoordeeld.
Ah, ik heb alleen de huidige titel gezien. :)

• jdh009

jdh009

FP ProMod
CH4OS schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:19:
[...]
De eerste alinea kun je wel degelijk afvragen of dit niet ergens anders thuishoort dan onder het nieuwsartikel.
Wat hier storend aan is, is toch wel dat ik verwacht van Tweakers dat ze zelf kritisch nadenken over dit soort berichten. Door te koppen met “Apple blokkeert” en het begeleidende bericht te impliceren dat er een moedwillige actie van Apple is, gaan ze automatisch compleet mee in de berichtgeving. Terwijl ik nergens een statement van Apple zie en het bovendien om beta software gaat.
Dit is toch directe kritiek op de titel en een opmerking dat de redactie zelf kritisch na zou moeten denken over dit soort berichten.

edit: Zie je bericht erna pas net. Dus liep iets wat achter met bovenstaande. (auto update van de pagina werkt blijkbaar niet altijd bij mij.)

[ Voor 8% gewijzigd door jdh009 op 30-08-2024 15:03 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Fermion in 'Braziliaanse rechter laat bankrekeningen Starlink blokkeren'

Een heel land met tientallen miljoenen inwoners uitmaken voor "achterlijke cultuur" omdat je het niet met ze eens bent.

En dat krijgt dan een frigging unbelievable +2???

Ik kom niet verder dan -1 wegens enorm generaliseren...

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

FGras in 'Braziliaanse rechter laat bankrekeningen Starlink blokkeren'

En deze troll krijgt ook +2.

Wee5 niet of het dezelfde mod misbruikers zijn maar er mag wellicht even naar gekeken worden...

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mutsje in 'Topman CrowdStrike gaat getuigen voor Huis van Afgevaardigden in september'

Volgens mij is dit een 0 at best, waarom het op +1 staat is mij een raadsel.

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat is ook geen 0 maar gewoon een -1. Mensen afrekenen op leeftijd slaat echt helemaal nergens op.
Naar de +2 en +3 stemmers ga ik kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 31-08-2024 10:31 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Dit naar offtopic/irrelevant modereren lijkt me niet de bedoeling. Het is een inhoudelijke reactie op het nieuws en de discussie.
kodak in 'Braziliaanse rechter laat bankrekeningen Starlink blokkeren'

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:36
Retrospect in 'Braziliaans hooggerechtshof blokkeert toegang tot X'

Is gewoon +1, normale rectificaties van reguliere media, Tweakers, NOS, NU en ga zo maar door duurt ook vaak een flinke tijd.

Tevens de algehele comment sectie zie je nu fors gemening-mod worden. Erg jammer weer (voor de 100.000ste keer).

Alsof er een keiharde hooligan kern zoals hij het voetbal elke keer de boel verziekt, maar er gewoon jaren door mee mogen gaan.

Kan niet wachten tot een neutraal getrainde AI eens de moderaties overneemt, echter zal ik 99,99% die dag niet meemaken, want stel het zou allemaal objectief worden, stel je toch eens voor. Poehoe.

• JKP
  • Niet online

JKP

[ Voor 166% gewijzigd door JKP op 01-09-2024 19:02 ]

• gevoelig
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:56
JKP schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 12:35:
De mismoderaties vliegen je weer om de oren bij de berichtgeving over X/Musk. Wanneer gaat er eens serieus opgetreden worden hiertegen?

Inhoudelijke ontopic reactie staat op -1, verdient een +1: pietvelleman in 'Braziliaans hooggerechtshof blokkeert toegang tot X'

En mijn eigen reactie heeft ook een volstrekt onterechte -1 score gekregen: JKP in 'Braziliaans hooggerechtshof blokkeert toegang tot X'

Als gevolg van de manier van modereren reageer ik steeds vaker niet meer onder dergelijke nieuwsberichten. En hierin ben ik absoluut niet de enige. Het maakt niet uit wat je zegt. Wanneer je niet tégen X/Musk bent, word je naar beneden weg gemodereerd.
nieuws: Braziliaans hooggerechtshof blokkeert toegang tot X

Ik kom hier voor het eerst om hetzelfde te melden. Mijn moderatie rechten zijn uitgezet om mindere redenen. Waar ik overigens heb moeite mee heb, hoewel ik het er niet helemaal mee eens was. Maar ik vind het wel zo rechtvaardig om deze regels dan ook consequent toe te passen.

Het uitschakelen van de moderatie rechten van iedereen die een -1 op iedere negatieve reactie op Musk/X heeft geplaatst zou een boel mis moderatie oplossen.

Buiten is het koud en guur. Gisteren was het warmer dan vandaag. Maar dat kan ook aan mij liggen...

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-01 17:41
Levi. in 'Braziliaans hooggerechtshof blokkeert toegang tot X'

Dit is echt geen +3 waard. Max +1.

1) Er mist ook maar enige nuance
2) Er wordt helemaal niet ingegaan op de inhoud en reden van blokkeren, alleen maar over algemeen "censuur" en ""vrijheid van meningsuiting".
3) Geen enkele bron.

Het is gewoon een typisch virtue signalling-reactie.

[ Voor 14% gewijzigd door MrFax op 31-08-2024 16:25 ]

That's it, I'm done.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mwah, ik vind hem wel boven het maaiveld uitsteken in die hele newspost. Een +2 moet imho nog wel kunnen. Een +3 is idd wel wat erg hoog.

Virussen? Scan ze hier!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:05
MrFax schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 16:23:
Levi. in 'Braziliaans hooggerechtshof blokkeert toegang tot X'

Dit is echt geen +3 waard. Max +1.

1) Er mist ook maar enige nuance
2) Er wordt helemaal niet ingegaan op de inhoud en reden van blokkeren, alleen maar over algemeen "censuur" en ""vrijheid van meningsuiting".
3) Geen enkele bron.

Het is gewoon een typisch virtue signalling-reactie.
Gebeurde er trouwens ten tijde van Jack Dorseys twitter niet hetzelfde? Iets met Hunter Biden censuur en verbannen van Trump. Shadowbannen van gebruikers en dergelijken. Stel je voor dat je dit post daar. Krijg je ook genoeg backlash, ondanks dat het waarheid is. :+

• MrFax
wildhagen schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 16:26:
Mwah, ik vind hem wel boven het maaiveld uitsteken in die hele newspost. Een +2 moet imho nog wel kunnen. Een +3 is idd wel wat erg hoog.
Dan vind ik de reactie daaronder meer een +2 of +3, want daar is tenminste nog informatie vergaard en ingegaan op betekenissen.

Een mening mag je hebben, maar die moet je wel onderbouwen, en dat gebeurt hier totaal niet.

Is de reactie ook maar enigzins informatief? Nee, het is gewoon "ik heb deze mening en iedereen is het met mij eens"

Waarom deze mening van toepassing is op dit artikel wordt hier totaal niet op ingegaan.

Zo kan ik ook onder een artikel die maar enigzins te maken heeft met censuur hetzelfde gaan posten. Is het nuttig? In mijn inziens niet: Het is een totaal contextloze opmerking die je bijna overal onder zou kunnen plakken.

Een +2 of +3 is in mijn mening iemand die ook echt kennis heeft over wat er daadwerkelijk gebeurd. Dit haal ik ook in mijn eigen reactie aan, en dat krijgt dan gelijk een 0 :>

[ Voor 38% gewijzigd door MrFax op 31-08-2024 16:34 ]

That's it, I'm done.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

wica in 'Braziliaans hooggerechtshof blokkeert toegang tot X'

Odie in 'Braziliaans hooggerechtshof blokkeert toegang tot X'

Beiden kunnen imo prima op 0. Ik zie vooralsnog niet echt iets waarom dit +1 zou zijn. Zeggen dat je een bepaalde Wet "snapt", maakt het imo niet genoeg om +1 te zijn/worden. En een hypotethisch geval, wat hier nooit werkelijkheid kan worden (om meerdere redenen), lijkt me ook niet echt ontopic.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Snowfall in 'Braziliaans hooggerechtshof blokkeert toegang tot X'

Dit soort loze kreten zijn ook geen +1, laat staan de +2 die het krijgt.

Virussen? Scan ze hier!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:08
De mismoderaties vliegen je weer om de oren bij de berichtgeving over X/Musk. Wanneer gaat er eens serieus opgetreden worden hiertegen?

Een kleine, zeker niet uitputtende opsomming:Als gevolg van de manier van modereren reageer ik steeds vaker niet meer onder dergelijke nieuwsberichten. En hierin ben ik absoluut niet de enige. Het maakt niet uit wat je zegt. Wanneer je niet tégen X/Musk bent, word je naar beneden weg gemodereerd.

[...]

Ik denk dat bij dergelijke artikelen Tweakers eens een proef zou moeten met het uitschakelen van de mogelijkheid tot moderatie. Dat zou een hoop negativiteit voorkomen.

Ook ben ik wel benieuwd hoeveel mensen geen reactie meer durven plaatsen, omdat je anders een negatieve moderatie over je heen krijgt waar je niets tegen kunt doen. Al is het 'maar' een moderatie, het is zeer onrechtvaardig wanneer je gewoon een goed onderbouwde mening geeft die waarschijnlijk door de meesten niet meer wordt gelezen. Dat demotiveert gigantisch. Ik hoop dat er een serieus over nagedacht wordt.

Verder kun je geneigd zijn als een reactie op alle mismoderaties +3's uit te gaan delen om een en ander recht te trekken, maar dat mag officieel niet. Je loopt bovendien het risico dat jezelf je moderatierechten kwijtraakt.
Nou nee, dat lijkt me totaal niet verstandig om moderatie uit te schakelen. Praktisch ieder X/ Musk artikel gaat samen met een bak aan desinformatie en suggestieve reacties die op luchtfietserij zijn gebaseerd. Op GoT zie je gelukkig de drek niet voorbij komen omdat daar veel scherper gemodereerd wordt en dat je daadwerkelijk gedwongen wordt om je reactie te onderbouwen. Het is dus volkomen logisch dat moderatie ontspoort omdat het letterlijk de voor en tegenstanders zijn die met elkaar in de clinch liggen ipv dat er inhoudelijk gemodereerd wordt zoals de regels voorschrijven.

Ik zou er eerder voor kiezen om reacties volledig uit te zetten met alles wat Musk aangaat, want dat is letterlijk de splijtzwam op T.Net.

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:36
Miki schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 19:18:
[...]

Nou nee, dat lijkt me totaal niet verstandig om moderatie uit te schakelen. Praktisch ieder X/ Musk artikel gaat samen met een bak aan desinformatie en suggestieve reacties die op luchtfietserij zijn gebaseerd. Op GoT zie je gelukkig de drek niet voorbij komen omdat daar veel scherper gemodereerd wordt en dat je daadwerkelijk gedwongen wordt om je reactie te onderbouwen. Het is dus volkomen logisch dat moderatie ontspoort omdat het letterlijk de voor en tegenstanders zijn die met elkaar in de clinch liggen ipv dat er inhoudelijk gemodereerd wordt zoals de regels voorschrijven.

Ik zou er eerder voor kiezen om reacties volledig uit te zetten met alles wat Musk aangaat, want dat is letterlijk de splijtzwam op T.Net.
Exact dit, diegene die hierover iets melden worden volgens mij direct als ‘pro-musk/X’ gezien, dit is natuurlijk aan aanname, maar gezien de lange historie aan optreden zou je dit ‘bijna’ als feit kunnen zien. Je ziet overduidelijk waar zacht (en langzaam) opgetreden wordt en waar hardt (en snel) opgetreden wordt. Maargoed, helemaal mee eens dat de X/SpaceX/Tesla/Musk artikelen gewoon comments uitgeschakeld dient te worden, ‘of’ dat men gewoon een (objectief) moderatie persoon/team klaar heeft staan in iedergeval het eerste (liefst) 2 uur na plaatsen, zodat er enkele seconden/minuten erna opgetreden kan worden.

Maarja, je ziet duidelijk ‘als’ er een wil is, is er een weg. Uitblijven hiervan en non-reactie van staff hiervan is een duidelijk signaal van non-objectiviteit.

Gewoon zo lang mogelijk niet erop reageren zodat je publiekelijk er geen standpunt op hebt genomen. Zodra ze dit wel doen kan je ten alle tijden hierop terug referreren, dit is de tactiek die ik al jaren zie. Treurig maar waar.

Uiteindelijk zie je hier alleen nog maar een harde kern van gelijkdenkenden, en zal het uiteindelijk in rook op gaan. Maargoed, wie ben ik om die keuze te maken. :)

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Miki schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 19:18:
[...]

Reacties uitschakelen onder een artikel lijkt mij totaal onwenselijk. Een gerichtere aanpak gericht op de betreffende misdragende gebruiker(s) zou veel praktischer zijn. Terwijl ik nu hardop nadenk, denk ik dat het tijdelijk uitschakelen van reacties voor bepaalde gebruikers die standaard -1 of -2 krijgen op bepaalde onderwerpen, dan effectief zou kunnen zijn. Een soort omgekeerde karmabadges, maar dan met een time-out puur op dat onderwerp en niet op andere.

Veel van degenen die 'losgaan' onder artikelen over die onderwerpen posten wel normaal bij reguliere onderwerpen. In het kader van het creëren van een vriendelijker Tweakers, zou dit mogelijk goed te verantwoorden zijn. Maar uiteindelijk is het aan Tweakers en de powermods/FP-admins, aangezien dit een tool is die hen ook moet helpen. Het zou echter mogelijk een flinke verbetering kunnen opleveren in meer gepolariseerde discussies dan alleen Musk/C.

• gevoelig
jdh009 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 20:52:
[...]

Reacties uitschakelen onder een artikel lijkt mij totaal onwenselijk. Een gerichtere aanpak gericht op de betreffende misdragende gebruiker(s) zou veel praktischer zijn. Terwijl ik nu hardop nadenk, denk ik dat het tijdelijk uitschakelen van reacties voor bepaalde gebruikers die standaard -1 of -2 krijgen op bepaalde onderwerpen, dan effectief zou kunnen zijn. Een soort omgekeerde karmabadges, maar dan met een time-out puur op dat onderwerp en niet op andere.

Veel van degenen die 'losgaan' onder artikelen over die onderwerpen posten wel normaal bij reguliere onderwerpen. In het kader van het creëren van een vriendelijker Tweakers, zou dit mogelijk goed te verantwoorden zijn. Maar uiteindelijk is het aan Tweakers en de powermods/FP-admins, aangezien dit een tool is die hen ook moet helpen. Het zou echter mogelijk een flinke verbetering kunnen opleveren in meer gepolariseerde discussies dan alleen Musk/C.
Heel bijzonder wat ik hier allemaal lees. Ook in wat voor detail er wordt gecontroleerd. Ik heb in enquêtes wel eens eerder aangegeven dat ik het gedoe over moderatie niet snap. Laat het gewoon aan de community wat een score betekent. Maar goed, mijn mening.

Waarom bijzonder? Ik kom hier om mis moderatie te melden omdat het er met twee maten lijkt te worden gemeten.

Dat afgezet tegen het uitzetten van reacties op basis van score is het uitsluiten van gebruikers met een andere mening. Lijkt mij niet echt wat je wilt als platform. Nou ja, afgezien van extreme meningen dan. Als onder extremeem het aanhangen van zaken als open en ongecensureerde communicatie vallen, dan zijn we de weg wel kwijt vind ik.

Daarvoor werkt het moderatie systeem toch juist prima? Wie ze niet wil lezen schakelt en minimum in. Hoef je alleen maar te accepteren dat er gebruikers bestaan die dat niet doen en ze wel wil zien.

(maar dit draadje is misschien niet bedoeld voor dit soort discussies)

Buiten is het koud en guur. Gisteren was het warmer dan vandaag. Maar dat kan ook aan mij liggen...

• jdh009

jdh009

FP ProMod
gevoelig schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 21:21:
[...]

Waarom bijzonder? Ik kom hier om mis moderatie te melden omdat het er met twee maten lijkt te worden gemeten.

Dat afgezet tegen het uitzetten van reacties op basis van score is het uitsluiten van gebruikers met een andere mening. Lijkt mij niet echt wat je wilt als platform. Nou ja, afgezien van extreme meningen dan.
Ik zeg ook niets over het uitsluiten van gebruikers met een andere mening. Je interpreteert mijn post op een manier hoe die niet bedoeld is, en wat je zegt, staat ook niet in mijn reactie. Het gaat specifiek om reacties die ongewenst zijn vanwege hun beledigende, off-topic, of anderszins storende aard, zoals duidelijk beschreven in de Tweakers Moderatie FAQ.

Dit staat los van de inhoud van iemands reactie en de mening of standpunt die de gebruiker inneemt.
Gebruikers met andere meningen zouden hier geen negatieve gevolgen van moeten ondervinden. De aanpak richt zich puur op het verminderen van dit ongewenste reacties, zonder 'censuur' van legitieme meningsverschillen.

Daarbij, mismoderaties dienen hier gewoon gemeld te worden, zodat er actie op kan worden ondernomen. Modereren op basis van meningen is ongewenst. De crew houdt naar mijn idee dit prima en nauwlettend in de gaten en neemt gepaste maatregelen wanneer nodig en de rest wordt eigenlijk altijd via dit topic wel op een passende score gezet door de gebruikers hier.

[ Voor 5% gewijzigd door jdh009 op 31-08-2024 21:38 ]

• gevoelig
jdh009 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 21:33:
[...]

Ik zeg ook niets over het uitsluiten van gebruikers met een andere mening. Je interpreteert mijn post op een manier hoe die niet bedoeld is, en wat je zegt, staat ook niet in mijn reactie. Het gaat specifiek om reacties die ongewenst zijn vanwege hun beledigende, off-topic, of anderszins storende aard, zoals duidelijk beschreven in de Tweakers Moderatie FAQ.

Dit staat los van de inhoud van iemands reactie en de mening of standpunt die de gebruiker inneemt.
Gebruikers met andere meningen zouden hier geen negatieve gevolgen van moeten ondervinden. De aanpak richt zich puur op het verminderen van dit ongewenste reacties, zonder 'censuur' van legitieme meningsverschillen.

Daarbij, mismoderaties dienen hier gewoon gemeld te worden, zodat er actie op kan worden ondernomen. Modereren op basis van meningen is ongewenst. De crew houdt naar mijn idee dit prima en nauwlettend in de gaten en neemt gepaste maatregelen wanneer nodig en de rest wordt eigenlijk altijd via dit topic wel op een passende score gezet door de gebruikers hier.
Had ook zeker niet gedacht dat je dit bedoelde maar het zou een gevolg kunnen zijn op het moment dat de moderatie niet correct verloopt.

Van de honderden reacties per dag komt vast niet alles langs hier.
Grote kans dat er ook bij het melden van mis moderatie een zekere bias meespeelt.

• Aldy
jdh009 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 20:52:
[...]

Op het moment dat we voor Musk een uitzonderingspositie maken, kunnen we net zo goed gelijk voor alle onderwerpen dit doen: Besturingssystemen; merken telefoons; merken spelcomputers; alle China-gerelateerde artikelen; de Nederlandse overheid; de Amerikaanse overheid en noem maar op,
Soms is het een verademing als er geen tegenstrijdige meningen onder een artikel verschijnen en Tweakers elkaar verder helpen of gewoon een gezellige discussie plaatsvindt. Maar zulke situaties doen zich tegenwoordig zelden voor en met die tegenstrijdige meningen krijgen we ook het meningmodden.
Dit zijn de uitwassen van een samenleving waar de mensen achter het veilige toetsenbord elkaar voor rotte vis kunnen uitmaken, bedreigen of nog erger.
Onze samenleving is al een tijdje gepolariseerd en dat merk je vanzelf ook bij Tweakers. Het is een situatie dat naar mijn mening niet meer is terug te draaien en we zullen ermee moeten leven.
Het enige toezicht op het modereren komt van de supermods en ik denk dat daar niets aan moet veranderen.

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Een kleine, zeker niet uitputtende opsomming:Als gevolg van de manier van modereren reageer ik steeds vaker niet meer onder dergelijke nieuwsberichten. En hierin ben ik absoluut niet de enige. Het maakt niet uit wat je zegt. Wanneer je niet tégen X/Musk bent, word je naar beneden weg gemodereerd.

[...]

Ik denk dat bij dergelijke artikelen Tweakers eens een proef zou moeten met het uitschakelen van de mogelijkheid tot moderatie. Dat zou een hoop negativiteit voorkomen.

Ook ben ik wel benieuwd hoeveel mensen geen reactie meer durven plaatsen, omdat je anders een negatieve moderatie over je heen krijgt waar je niets tegen kunt doen. Al is het 'maar' een moderatie, het is zeer onrechtvaardig wanneer je gewoon een goed onderbouwde mening geeft die waarschijnlijk door de meesten niet meer wordt gelezen. Dat demotiveert gigantisch. Ik hoop dat er een serieus over nagedacht wordt.

Verder kun je geneigd zijn als een reactie op alle mismoderaties +3's uit te gaan delen om een en ander recht te trekken, maar dat mag officieel niet. Je loopt bovendien het risico dat jezelf je moderatierechten kwijtraakt.
1. Corona wappies - Neonazi wappies - progressieve wappies ==> terecht een -1
2. Veel Wiki copy maar een eigen mening ==> +1
3. Kan deze niet begrijpen, nette +1misschien beetje off-topic ==> +1
4. Voegt niets toe maar geen -1 ==> 0
5. Schommelt tussen een +1 en een +2, zeker geen 3 ==> +1

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Aldy schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:15:
[...]

Op het moment dat we voor Musk een uitzonderingspositie maken, kunnen we net zo goed gelijk voor alle onderwerpen dit doen: Besturingssystemen; merken telefoons; merken spelcomputers; alle China-gerelateerde artikelen; de Nederlandse overheid; de Amerikaanse overheid en noem maar op,
Soms is het een verademing als er geen tegenstrijdige meningen onder een artikel verschijnen en Tweakers elkaar verder helpen of gewoon een gezellige discussie plaatsvindt. Maar zulke situaties doen zich tegenwoordig zelden voor en met die tegenstrijdige meningen krijgen we ook het meningmodden.
Dit zijn de uitwassen van een samenleving waar de mensen achter het veilige toetsenbord elkaar voor rotte vis kunnen uitmaken, bedreigen of nog erger.
Onze samenleving is al een tijdje gepolariseerd en dat merk je vanzelf ook bij Tweakers. Het is een situatie dat naar mijn mening niet meer is terug te draaien en we zullen ermee moeten leven.
Het enige toezicht op het modereren komt van de supermods en ik denk dat daar niets aan moet veranderen.
Een soort omgekeerde karmabadges, maar dan met een time-out puur op dat onderwerp en niet op andere.
Hiermee bedoel ik dat je het koppelt aan het tag-systeem, waardoor je een breder systeem creëert dan alleen voor Musk/X. Met de kanttekening dat je voor onderwerp X (niet het bedrijf) een time-out krijgt, zonder dat dit invloed heeft op andere onderwerpen. Hoewel 'karmabadges' misschien niet de beste graadmeter is voor wie echt verstand heeft van een onderwerp, kun je er vast onder de motorkap wel uit opmaken wie regelmatig ongewenste reacties plaatst (al zou dat natuurlijk ook via een andere manier kunnen om dezelfde doelstelling te halen). Het is niet een volledig sluitende vergelijking, maar in de Tweede Kamer wordt de microfoon op een gegeven moment ook uitgezet als er ongepaste of ongewenste uitspraken worden gedaan.

Edit: Maar ik denk dat we te veel afdwalen van waar dit mismoderatietopic voor bedoeld is.

[ Voor 4% gewijzigd door jdh009 op 31-08-2024 22:40 ]

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

jdh009 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:37:
Edit: Maar ik denk dat we te veel afdwalen van waar dit mismoderatietopic voor bedoeld is.
@Aldy, @jdh009 Dit hoort idd in het betreffende topic, niet hier.

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

hamsteg schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:26:
[...]

1. Corona wappies - Neonazi wappies - progressieve wappies ==> terecht een -1
2. Veel Wiki copy maar een eigen mening ==> +1
3. Kan deze niet begrijpen, nette +1misschien beetje off-topic ==> +1
4. Voegt niets toe maar geen -1 ==> 0
5. Schommelt tussen een +1 en een +2, zeker geen 3 ==> +1
Zou je deze dan +1 maken?

sniker in 'Braziliaans hooggerechtshof blokkeert toegang tot X'

Ik heb zelf ook even alle typfouten gecorrigeerd in een poging het te begrijpen maar kan er echt geen touw aan vastknopen, voor mij is het dan +0

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• Aldy
nst6ldr schreef op zondag 1 september 2024 @ 09:13:
[...]

Zou je deze dan +1 maken?

sniker in 'Braziliaans hooggerechtshof blokkeert toegang tot X'

Ik heb zelf ook even alle typfouten gecorrigeerd in een poging het te begrijpen maar kan er echt geen touw aan vastknopen, voor mij is het dan +0
Wat hij/zij schrijft kun je in twee regels samenvatten: Als hetgeen onlogisch of niet bewezen is, dan wil dat niet zeggen dat het desinformatie is. Als het niet in het straatje past dan wordt het snel als desinformatie bestempeld. En dan kom ik ook op een "0" uit.

• kodak

kodak

FP ProMod

• JKP
  • Niet online

JKP

[ Voor 122% gewijzigd door JKP op 01-09-2024 19:01 ]

• Aldy
JKP schreef op zondag 1 september 2024 @ 12:31:
[...]

Ik lees dit nu pas en ik vind het behoorlijk absurd. Je schuift het probleem van de -1’s nu in de schoenen van mij en anderen die deze onterecht krijgen uitgedeeld. Het is juist opmerkelijk dat bij bepaalde onderwerpen steevast 1 bepaalde visie wordt geupmod en andere geluiden worden gedownmod. Er is een groepje dat niet kan omgaan met afwijkende visies en daarop reageert door -1’s uit te delen.
Volgens mij bedoelen jullie hetzelfde. Niet de persoon die reageerde op het artikel, maar de personen die bewust verkeerd modereerden moeten worden aangepakt.

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Aldy schreef op zondag 1 september 2024 @ 12:38:
[...]

Volgens mij bedoelen jullie hetzelfde. Niet de persoon die reageerde op het artikel, maar de personen die bewust verkeerd modereerden moeten worden aangepakt.
Soort van, maar daarnaast zou er voor degenen die bij bepaalde onderwerpen te vaak uit de bocht vliegen een tijdelijke time-out moeten zijn. Het probleem ligt niet alleen bij de moderatie, maar ook bij de geplaatste reacties (en dan niet de inhoud maar de manier waarop bij deze onderwerpen vaak gereageerd wordt). Zolang de moderatie en het systeem hun werk doen, o.a doordat mensen zich hier melden bij mismoderaties en de aanpak die de crew reeds hanteert, kun je ook degenen die consequent -1 of -2 scoren op deze onderwerpen een time-out geven voor deze onderwerpen.

• Aldy
jdh009 schreef op zondag 1 september 2024 @ 12:57:
[...]

Soort van, maar daarnaast zou er voor degenen die bij bepaalde onderwerpen te vaak uit de bocht vliegen een tijdelijke time-out moeten zijn. Het probleem ligt niet alleen bij de moderatie, maar ook bij de geplaatste reacties (en dan niet de inhoud maar de manier waarop bij deze onderwerpen vaak gereageerd wordt). Zolang de moderatie en het systeem hun werk doen, o.a doordat mensen zich hier melden bij mismoderaties en de aanpak die de crew reeds hanteert, kun je ook degenen die consequent -1 of -2 scoren op deze onderwerpen een time-out geven voor deze onderwerpen.
Maar dan zijn we toch verkeerd bezig. Ten eerste delen de supermods -2 uit en dat doen ze als het de spuigaten uitloopt. Dat weet je als FP ProMod beter dan ik. Ik denk ook dat die mensen minimaal een waarschuwing krijgen.
Ten tweede, wat betreft die -1, we hebben het op deze site natuurlijk over mismoderaties en daar heb jij het niet over. Ik zie zelden hoe ik gemodereerd ben en als ik het zie dan komt dat omdat ik ergens op reageer. Dat houdt ook in dat ik geregeld onterecht op -1 gemodereerd kan zijn en daarom volgens jouw idee gestraft zal moeten worden.
Je begrijpt natuurlijk dat ik het daar totaal mee oneens ben. :)

• kodak

kodak

FP ProMod
Een inhoudelijke vraag stellen om aan te tonen dat er een niet al te beste motivatie lijkt te zijn, waar het nieuws ook niet op in gaat, lijkt me juist relevant en ontopic.
kodak in 'Ex-Essential-topman misbruikt volgens rechtszaak bedrijfsgeld voor privézaken'

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-01 11:04
Aldy schreef op zondag 1 september 2024 @ 13:38:
[...]
Maar dan zijn we toch verkeerd bezig. Ten eerste delen de supermods -2 uit en dat doen ze als het de spuigaten uitloopt. Dat weet je als FP ProMod beter dan ik. Ik denk ook dat die mensen minimaal een waarschuwing krijgen.
Ten tweede, wat betreft die -1, we hebben het op deze site natuurlijk over mismoderaties en daar heb jij het niet over. Ik zie zelden hoe ik gemodereerd ben en als ik het zie dan komt dat omdat ik ergens op reageer. Dat houdt ook in dat ik geregeld onterecht op -1 gemodereerd kan zijn en daarom volgens jouw idee gestraft zal moeten worden.
Je begrijpt natuurlijk dat ik het daar totaal mee oneens ben. :)
Is het verschil tussen meningmodden en supermods (de 'echte' mods) te zien?
Als moderatie door een supermod aangepast wordt, wordt er dan altijd hier een reactie geplaatst?
M.a.w. als ik heel veel minnetjes heb en er staat hier niets moet het dan door lezers gedaan zijn?

Mijn reacties zijn niet altijd populair (neutraal is blijkbaar ook fout) en worden vaak negatief beoordeeld.
Ik heb er totaal geen behoefte aan om dat hier steeds te melden maar het gaat me uiteraard wel veel te ver als ik om die reden niet meer zou mogen reageren.
In een perfecte wereld, waarin iedereen braaf modereert hoe zou moeten en ongewenste reacties daadwerkelijk (volgens de vastgestelde richtlijnen, waar ook over gediscussieerd zou moeten kunnen worden) ongewenst zijn zou het misschien aanvaardbaar zijn om consequenties toe te passen.
En ik zie er genoeg discussie over maar het begint in de frontpage-reacties steeds meer op Reddit te lijken.

• jdh009

jdh009

FP ProMod

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

martdj in 'Braziliaans hooggerechtshof blokkeert toegang tot X'

Zonder bronvermelding lijkt dit me geen +2. Zeker omdat de quote met Google niet eens te vinden is, dus het is de vraag of die wel echt is en niet uit de duim van de poster komt.

Virussen? Scan ze hier!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
wildhagen schreef op zondag 1 september 2024 @ 15:28:
martdj in 'Braziliaans hooggerechtshof blokkeert toegang tot X'

Zonder bronvermelding lijkt dit me geen +2. Zeker omdat de quote met Google niet eens te vinden is, dus het is de vraag of die wel echt is en niet uit de duim van de poster komt.
Was ook al bezig om het te googlen maar kon niets vinden.

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-01 11:04

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ah, een van Belgisch bekendste complotdenkers dus, zowel qua Corona als qua andere zaken, zoals haar nogal pro-Poetin/Rusland ideën.

Dit is zo ongeveer de Belgische evenknie van Willem Engel, zie bijvoorbeeld https://www.standaard.be/cnt/dmf20211228_98082996

Dan weten we meteen dat die post ongeveer niks met de werkelijkheid te maken heeft.

Virussen? Scan ze hier!

• MrFax
MatthijsZ in 'Braziliaans hooggerechtshof blokkeert toegang tot X'

Waarom krijgt de reactie onder mij een +1, maar blijf ik zelf op een 0 hangen?

Ik heb tenminste nog een bron, maar hij heeft enkel aannames zonder bron.

Ik begin wel te begrijpen aan welke kant Tweakers staat. Lijkt wel of mensen hier nu opeens niet meer aan de kant van vrijheid van meningsuiting staat. Gehersenspoeld door de mainstream media. Er is geen enkel tegenbewijs die de claims die X/Elon Musk maakt vals of fout zijn. Geen enkele. Tegenkandidaten de mond snoeren moet gewoon niet goedgepraat worden vind ik. :/

[ Voor 46% gewijzigd door MrFax op 01-09-2024 16:59 ]

That's it, I'm done.

• Aldy
centr1no schreef op zondag 1 september 2024 @ 14:23:
[...]
Is het verschil tussen meningmodden en supermods (de 'echte' mods) te zien?
Als moderatie door een supermod aangepast wordt, wordt er dan altijd hier een reactie geplaatst?
M.a.w. als ik heel veel minnetjes heb en er staat hier niets moet het dan door lezers gedaan zijn?

Mijn reacties zijn niet altijd populair (neutraal is blijkbaar ook fout) en worden vaak negatief beoordeeld.
Ik heb er totaal geen behoefte aan om dat hier steeds te melden maar het gaat me uiteraard wel veel te ver als ik om die reden niet meer zou mogen reageren.
In een perfecte wereld, waarin iedereen braaf modereert hoe zou moeten en ongewenste reacties daadwerkelijk (volgens de vastgestelde richtlijnen, waar ook over gediscussieerd zou moeten kunnen worden) ongewenst zijn zou het misschien aanvaardbaar zijn om consequenties toe te passen.
En ik zie er genoeg discussie over maar het begint in de frontpage-reacties steeds meer op Reddit te lijken.
Om te beginnen zijn supermods natuurlijk ook normale moderators, dus zullen ze ook gewoon modereren.
En wat betreft het melden op deze site: Als je ziet dat je verkeerd gemodereerd wordt, vind ik het terecht dat je er hier melding van maakt. Er zijn Tweakers die bijna dagelijks over het mismodereren op hun eigen reacties reageren, dus waarom jij niet.
Ik ken Reddit niet en zo te lezen wil ik het ook niet kennen. Maar graag zou menige Tweaker een button willen hebben waarmee alle reacties en moderaties gereset kunnen worden.

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:01
MrFax schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:54:
MatthijsZ in 'Braziliaans hooggerechtshof blokkeert toegang tot X'

Waarom krijgt de reactie onder mij een +1, maar blijf ik zelf op een 0 hangen?

Ik heb tenminste nog een bron, maar hij heeft enkel aannames zonder bron.

Ik begin wel te begrijpen aan welke kant Tweakers staat. Lijkt wel of mensen hier nu opeens niet meer aan de kant van vrijheid van meningsuiting staat. Gehersenspoeld door de mainstream media. Er is geen enkel tegenbewijs die de claims die X/Elon Musk maakt vals of fout zijn. Geen enkele. Tegenkandidaten de mond snoeren moet gewoon niet goedgepraat worden vind ik. :/
Als je je reactie begint met het woord "onzin" is dat direct een slecht onderbouwde aanval.

Daarnaast kopieër je direct het standpunt van een van de betrokken partijen zonder daarbij te vermelden dat dit slechts een claim is zonder bewijzen. Er is misschien geen tegenbewijs tegen die claims maar ook geen bewijs voor. En aangezien Musk wel vaker liegt en zelf baat heeft bij het de wereld in helpen van deze claims zou je die niet direct voor waar aan moeten nemen.

De gebruiker na jou wijst je er op dat dit niet een zeer betrouwbare uitspraak is en dat er twee kanten van het verhaal zijn.

Waarom je hier meteen over gehersenspoelde tweakers loos gaat snap ik ook niet. Je had ook gewoon netjes op een antwoord op je reactie kunnen wachten.
Pagina: 1 ... 156 ... 209 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2