Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 131 ... 209 Laatste
Acties:

• Cheetah_777
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
.plan: Geef je mening over Tweakers in het laatste kwartaalonderzoek van 2023
-1?
omdat ik aangeef dat er veel taalfouten in de artikelen staan?
Vraag dan geen feedback onder dat topic!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:00

Dazzler2120

FP ProMod
Cheetah_777 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 18:44:
-1?
Als het om deze post gaat; Cheetah_777 in 'Geef je mening over Tweakers in het laatste kwartaalonderzoek van 2023'

Spelfouten kunnen gemeld worden in het daarvoor betreffende forum topic; Meld hier spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes

Daarnaast is je post onnodig beledigend / belerend, zoals je het stelt als 'begin eens met Nederlands te schrijven". Zonder belediging zou dit ook maximaal een 0-score zijn.

PS4 PSN: Dazzler2120

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Cheetah_777 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 18:44:
-1?
Spel en typfouten kan je hier aangeven: Meld hier spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes

Op zich zou jouw reactie hiermee een 0 zijn maar je brengt het eea op een onvriendelijke manier waarvoor mensen een punt aftrek geven. Dan kom je al snel op de -1 uit.

De reactie die je hierna plaatst bevat alleen een klacht over de verkregen moderatie (terwijl je de plek om moderaties aan te dragen blijkbaar prima weet te vinden) en is defacto een -1.

Feedback is zeker welkom mits op een nette en opbouwende manier gebracht (op de juiste plek).

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 20-12-2023 08:24 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:02

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Deze is volgens mij echt geen +2 of +3 waard. krakendmodem in 'Shell gaat blokkeerkosten rekenen na vier uur bezet houden bepaalde oplaadpunten'

Zelfde geld voor mijn reactie: Yariva in 'Shell gaat blokkeerkosten rekenen na vier uur bezet houden bepaalde oplaadpunten'

Sowieso apart dat er heel selectief in het draadje 2 v/d 20 posts zijn gemod en de rest op 0 blijft hangen :) Ik zie inmiddels dat de +2's en +3's weer recht zijn gezet, toppers.

[ Voor 52% gewijzigd door Yariva op 20-12-2023 10:40 ]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
MatHack in 'Nieuwe sidebar voor tracker - Development-iteratie #275' is een prima reactie maar natuurlijk geen +3.

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Goede on-topic reactie met veel bronnen.

Als die 11x 0 er nou eens afgaat, dan staat ie op +2.

Sando in 'Europol: connectielogs en IP-adressen belangrijkst voor opsporingsdiensten'

Die -1 snapt het moderatiesysteem niet helemaal.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-01 18:28

kodak

FP ProMod
Met suggestief een argument noemen om negatief te doen en ook vooral andere zaken er lukraak bij te betrekken lijkt het minnen niet slechts om de mening te gaan.

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-01 07:41
Er staan meerdere dingen die op zichzelf al een flamebait zijn, en niet eens het voordeel van de twijfel zouden krijgen. Een -1 is terecht.

vrede in rust

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
In
Aldy in 'Gratis Microsoft Flight Simulator-dlc verbetert Den Haag en Brussel'

werd om 19:15 gepost:
Den Haag heeft Rotterdam The Hague Airport ;)
waarop om 20:12 werd gereageerd:
Die in Rotterdam ligt....
Deze post staat met 3x 0 en 3x +1 als relevant te boek

Deze discussie had echter al plaats gevonden, want om 19:13 werd ongeveer hetzelfde gepost:
Er zit tussen Rotterdam en Den Haag zeker wel een vliegveld.
Waarop mijn reactie om 20:07 feitelijk dezelfde was
hij ligt gewoon bij Rotterdam.
maar deze reactie is met een score van 9x 0 en 4x +1 irrelevant.

Daarna wordt er ontzettend negatief gemodereerd op iedereen die vindt dat Rotterdam/The Haugue Airport niet in Rotterdam ligt, terwijl iedereen die vindt dat dat wel Den Haag genoem mag worden veel milder of zelfs positief wordt gemodereerd. Die hele discussie is irrelevant, of die hele discussie is relevant; hier wordt sterk op mening gemodereerd, maar niet consequent.

[ Voor 4% gewijzigd door 84hannes op 20-12-2023 16:15 ]

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-01 10:59
maxxer29 in 'Gratis Microsoft Flight Simulator-dlc verbetert Den Haag en Brussel'

“moffen” lijkt me geen gewenst taalgebruik, dus -1.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Een -1 lijkt mij wel degelijk een passende / verdedigbare score in dit geval. Dat heeft niets met meningmoderaties van doen.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Sando schreef op woensdag 20 december 2023 @ 14:08:
Goede on-topic reactie met veel bronnen.

Als die 11x 0 er nou eens afgaat, dan staat ie op +2.

Sando in 'Europol: connectielogs en IP-adressen belangrijkst voor opsporingsdiensten'

Die -1 snapt het moderatiesysteem niet helemaal.
Je haalt een heleboel niet aan elkaar en niet direct aan het onderwerp gerelateerde zaken aan die je op een negatieve manier brengt met "we weten allemaal hoe goed Nederland bezig is" en die niet geheel anders zijn wanneer je een VPN gebruikt en waarbij je vooral een "overheid is bad" vibe lijkt te willen pushen onder een artikel over de opsporingsdiensten. Een +2 lijkt mij echt te hoog.

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 20-12-2023 20:19 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze lijkt me geen +2 (37×). Als het een 'typische blinde vlek' is dan mag wel wat meer gekeken worden of het argument er tegenover echt meer informatief is. In dit geval somt het vooral gebruikelijke herhaling op over risico bij persoonsgegevens.
JurGor in 'Nederlandse politie bewaarde te lang persoonsgegevens in Schengeninfosysteem'

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
kodak schreef op woensdag 20 december 2023 @ 21:22:
Deze lijkt me geen +2 (37×). Als het een 'typische blinde vlek' is dan mag wel wat meer gekeken worden of het argument er tegenover echt meer informatief is. In dit geval somt het vooral gebruikelijke herhaling op over risico bij persoonsgegevens.
JurGor in 'Nederlandse politie bewaarde te lang persoonsgegevens in Schengeninfosysteem'
Dat lijkt mij ook geen +2. Het is een bekend argument en er worden zaken aangehaald als het toeslagenschandaal wat niet eens helemaal relevant is in deze zaak wat ook hier al wordt aangehaald door dezelfde poster: JurGor in 'Nederlandse politie bewaarde te lang persoonsgegevens in Schengeninfosysteem'

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 20-12-2023 21:35 ]

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

• Nas T
kodak schreef op woensdag 20 december 2023 @ 21:22:
Voor mij voelt het meer als een spijker op zijn kop slaan.
We zien al jaren hoe schandaal na schandaal zich opstapelt. En niet alleen Google, Facebook en uitspattingen zoals Cambridge Analytica, maar ook onze eigen overheid verzamelt niet alleen enorm veel, maar ze gaan er niet goed mee om (terwijl een overheid de intentie moet hebben om het juiste te doen, maar dat gebeurt niet).

En welke politieke partij zou hier echt stappen in willen zetten? Eén hele kleine partij. Wat mij betreft mag dit (veel) meer bekendheid krijgen.

vrede in rust

• kodak

kodak

FP ProMod
Nas T schreef op woensdag 20 december 2023 @ 22:28:
[...]

Voor mij voelt het meer als een spijker op zijn kop slaan.
Er worden wel vaker argumenten gegeven waarvan we kunnen willen dat er meer aandacht voor is. Maar dat maakt de argumenten op zich niet zomaar meer bijzonder in de discussie. Omgekeerd valt dan immers ook te argumenteren dat iemand die argumenten herhaalt waar we het niet mee eens zijn dan bijzonder te noemen zijn. Daar zijn immers ook voorstanders van die het om hun redenen herhalen. Dus vinden dat de mening meer waard is om er hopelijk meer aandacht voor te krijgen dan de andere mening is niet zomaar genoeg.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Bor in 'Nederlandse politie bewaarde te lang persoonsgegevens in Schengeninfosysteem' lijkt mij ontopic in de discussie. Als dat niet zo is hoor ik graag waarom dit als offtopic wordt gezien zodat ik daar van kan leren.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:56
Paprika in 'Sony heeft meer dan vijftig miljoen PlayStation 5-consoles verkocht'

Is dit tegenwoordig al terecht "-1" of is dit puur PS5 sentiment? Zie ook de reactie (+2) op mijn comment.

[ Voor 10% gewijzigd door Paprika op 21-12-2023 12:23 ]

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-01 03:00
GameNympho in 'Nederlandse politie bewaarde te lang persoonsgegevens in Schengeninfosysteem'

Kan hier naar gekeken worden?

Jammer @Nas T voor de rest geef ik maar geen berichtjes meer. Weer een mening verdwenen ivm andere mening.

[ Voor 26% gewijzigd door GameNympho op 22-12-2023 00:00 ]

• Nas T
Dat kan, en de huidige score van -1 staat juist. Het is een flamebait, en/of een reactie met een onvriendelijk karakter.

vrede in rust

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vlizzjeffrey in 'Lapsus$-hacker die GTA VI-beelden lekte is veroordeeld tot 'levenslange tbs''

Dit lijkt me eerder een 0 dan een +1, want inhoudelijk onjuist: dat is niet waar het vonnis over gaat zoals het artikel al meldt, wat de poster duidelijk niet gelezen heeft.

Virussen? Scan ze hier!

• TheVivaldi
Keypunchie in 'Lapsus$-hacker die GTA VI-beelden lekte is veroordeeld tot 'levenslange tbs''

Focust zich op de Nederlandse tbs, maar het gaat niet om een veroordeling onder Nederlands recht, dus dit is offtopic. In het VK kun je namelijk wel degelijk levenslang tbs krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door TheVivaldi op 22-12-2023 10:43 ]

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:55

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
wildhagen schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:29:
Vlizzjeffrey in 'Lapsus$-hacker die GTA VI-beelden lekte is veroordeeld tot 'levenslange tbs''

Dit lijkt me eerder een 0 dan een +1, want inhoudelijk onjuist: dat is niet waar het vonnis over gaat zoals het artikel al meldt, wat de poster duidelijk niet gelezen heeft.
Ik vind het eigenlijk wel een +1 reactie. Een 0 is mijns inziens te streng. Dat is namelijk ook het gevoel dat ik er aan over houd. Sneu voor die jongen die blijkbaar meervoudige problematiek heeft. In de uitleg van de vervolg reacties komt naar boven dat er inderdaad mogelijk van een onbeperkte vrijheidsbeneming sprake is, dus min of meer 'levenslang'. Ook als er '10 jaar' had gestaan had ik nog medelijden met hem gehad, toen ik 17 was heb ik ook wel fouten gemaakt.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

AlphaRomeo schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:50:
[...]

Ik vind het eigenlijk wel een +1 reactie. Een 0 is mijns inziens te streng. Dat is namelijk ook het gevoel dat ik er aan over houd. Sneu voor die jongen die blijkbaar meervoudige problematiek heeft. In de uitleg van de vervolg reacties komt naar boven dat er inderdaad mogelijk van een onbeperkte vrijheidsbeneming sprake is, dus min of meer 'levenslang'. Ook als er '10 jaar' had gestaan had ik nog medelijden met hem gehad, toen ik 17 was heb ik ook wel fouten gemaakt.
Maar zover ik weet modereren we niet op gevoel, maar op de inhoud, toch? Of is dat beleid losgelaten?

En inhoudelijk is het dus gewoon een onjuist statement, zoals de reacties erop ook aangeven. En dus zou het op 0 horen, conform de FAQ.

Virussen? Scan ze hier!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
wildhagen schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:53:
[...]

Maar zover ik weet modereren we niet op gevoel, maar op de inhoud, toch? Of is dat beleid losgelaten?

En inhoudelijk is het dus gewoon een onjuist statement, zoals de reacties erop ook aangeven. En dus zou het op 0 horen, conform de FAQ.
offtopic:
Nee dat beleid is niet losgelaten, retorische vragen zijn niet nodig.

Volgens opvolgende reacties is er wel degelijk sprake van levenslange opsluiting (zie hier bijvoorbeeld) en is het dus niet feitelijk onjuist. Heel strict genomen is een levenslange celstraf ongelijk aan levenslang tbs, maar dat maakt de post niet meteen onjuist wat mij betreft. :)

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Arfman in 'Hyperloop One gaat sluiten wegens financiële problemen'

Een opmerking als dit kan niet on-topic zijn. Dat lijkt me eerder -1 als je het als flamebait beschouwt, of 0 wanneer je het gewoon als iets onschuldigers ziet.

Edit: Zeker naar die +2's en +3 mag op die comment wel naar gekeken worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Dazzler2120 op 22-12-2023 11:50 ]

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-01 17:38

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
TheVivaldi schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:42:
Keypunchie in 'Lapsus$-hacker die GTA VI-beelden lekte is veroordeeld tot 'levenslange tbs''

Focust zich op de Nederlandse tbs, maar het gaat niet om een veroordeling onder Nederlands recht, dus dit is offtopic. In het VK kun je namelijk wel degelijk levenslang tbs krijgen.
Gezien de laatste alinea van het artikel een vergelijking maakt met de Nederlandse vorm van TBS en TBS in het Verenigd Koninkrijk niet per definitie levenslang is, vind ik deze reactie niet off-topic.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dazzler2120 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:49:
Arfman in 'Hyperloop One gaat sluiten wegens financiële problemen'

Een opmerking als dit kan niet on-topic zijn. Dat lijkt me eerder -1 als je het als flamebait beschouwt, of 0 wanneer je het gewoon als iets onschuldigers ziet.

Edit: Zeker naar die +2's en +3 mag op die comment wel naar gekeken worden.
Mwah flamebait vind ik wat overdreven. Voor mijn gevoel heeft hij best wel een valide punt.

Virussen? Scan ze hier!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
wildhagen schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:51:
[...]

Mwah flamebait vind ik wat overdreven. Voor mijn gevoel heeft hij best wel een valide punt.
Eens, maar ik kan me voorstellen dat mensen het wél als flame-bait zien.
Ik denk persoonlijk dat 0 de passende score is.

• TheVivaldi
Santford schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:50:
[...]

Gezien de laatste alinea van het artikel een vergelijking maakt met de Nederlandse vorm van TBS en TBS in het Verenigd Koninkrijk niet per definitie levenslang is, vind ik deze reactie niet off-topic.
Maar hij reageert op de reactie erboven “Levenslang tbs voor het hacken van een gameuitgever en beelden uitlekken van een nog niet uitgebrachte game, heftig.”. En díe veroordeling gaat over de tbs-straf van de hacker die in het VK een veroordeling heeft gekregen. Dus als je daarop reageert en de Nederlandse vorm aanhaalt, dan is het wel degelijk offtopic.
En tbs in het VK kan wel degelijk levenslang zijn, zo ook in dit geval.

En als het daadwerkelijk over Nederland moet gaan, dan staat het al in het artikel en is het dus weinig meer dan herhalen wat er in het artikel staat.

[ Voor 14% gewijzigd door TheVivaldi op 22-12-2023 14:33 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

svenk91 in 'Ministerraad wil .gov.nl als domein voor overheidswebsites'

Absoluut een prima reactie, maar een +2 vind ik wel heel erg hoog, gewoon een goede +1 zou ik zeggen?

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

t link in 'Ministerraad wil .gov.nl als domein voor overheidswebsites'

idem, ook hier vind ik een +2 wel erg hoog. Geen slechte reactie, maar zó informatief is hij nu ook weer niet.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

pxa270 in 'Ministerraad stemt in met gebruik .gov.nl als domein voor overheidswebsites'

Iemand die me kan uitleggen waarom dit een +3 zou moeten zijn? Een +1 lijkt me meer dan voldoende?

Virussen? Scan ze hier!

• comtele
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 25-12-2023
Hi, kunnen jullie de -1 reacties op mijn reactie verwijderen en de -1'ers bannen?

AlbertG80 in 'Sony heeft meer dan vijftig miljoen PlayStation 5-consoles verkocht'

thanks!!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze lijkt me geen +2. Het nieuws stelt niet dat het Apple alleen om taal zelf te doen is. Eerder dat het onduidelijk is wat men allemaal wil bereiken. Beweren dat het niet om het nieuws gaat is daarmee te makkelijk en hooguit net zo goed een suggestieve mening over intentie in de draad. De uitleg is voor die mening ook geen redelijke onderbouwing, eerder willekeurig iets anders noemen.

langestefan in ''Apple wil toegang tot content nieuwsuitgevers om AI-model te trainen''

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bjorn89 in 'FromSoft trekt op 31 maart stekker uit PS3- en Xbox 360-servers Dark Souls II'

Prima reactie, maar een +2 kan ik er toch niet in zien, laat staan de +3 die het krijgt. Een +1 lijkt me een prima score.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
comtele schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 20:04:
Hi, kunnen jullie de -1 reacties op mijn reactie verwijderen en de -1'ers bannen?

AlbertG80 in 'Sony heeft meer dan vijftig miljoen PlayStation 5-consoles verkocht'

thanks!!
Nee gezien je de reactie begint met een flame. We hechten op Tweakers veel waarde aan een goede sfeer. Daar horen dit soort opmerkingen niet bij.
voor de wereldvreemden:

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

D3F in 'Video toont demonstratie vermeende Nintendo Switch-flashcard'

Een +2 lijkt me wat overdreven, meer dan een +1 zie ik er echt niet in.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
mdj84nl in 'Video toont demonstratie vermeende Nintendo Switch-flashcard' is geen populaire mening blijkbaar en misschien ook niet helemaal een goede vergelijking maar dat zou het een 0 maken ipv een -1.

• comtele
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 25-12-2023
Bor schreef op zondag 24 december 2023 @ 10:45:
[...]

Nee gezien je de reactie begint met een flame. We hechten op Tweakers veel waarde aan een goede sfeer. Daar horen dit soort opmerkingen niet bij.

[...]
Dat was naar aanleiding van de botte (en wereldvreemde) reactie van AlbertG80. “Graag cijfers en bronnen in plaats van roepen.”

Wanneer je zonder enige wereldlijke basiskennis zo gereageerd is de benaming wereldvreemd precies op zijn plek. Dat heeft niets met flamen te maken. Hoe moet je iemand die geen idee heeft wat er om zich heen gebeurt anders benoemen?

Wikipedia: Wereldbevolking

Wanneer je dit niet weet, heb je niet opgelet tijdens de basisschoolopleiding en heeft iemand nog nooit een krant gelezen of het journaal gezien.

In dat geval is het woord wereldvreemd precies op zijn plaats.

https://www.woorden.org/woord/wereldvreemd

Mocht je het hier niet mee eens zijn dan is dat arrogant of vriendjespolitiek. Het heeft echter niets te maken met de uitleg van woorden en al helemaal niet met "flamen" en als je veel om de goede sfeer geeft, zou je misschien de mensen die het internet vervuilen zonder het gebruik van google (of in dit geval basiskennis) kunnen verwijderen uit de community om op die manier bij te dragen aan een waardevolle discussie in plaats van te "roeptoeteren: " Graag cijfers en bronnen in plaats van roepen."

alvast dank voor de correcte beoordeling.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Jouw waarneming mag dan misschien correct zijn, maar dan nog is het expliciet stellen dat iemand wereldvreemd is onvriendelijk en slecht voor de sfeer. Wij willen dat dus niet. Je had je punt ook prima kunnen maken zonder dat.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anonymoussaurus in 'Uitgelekte beelden tonen kleuren OnePlus 12R-smartphone'

Een +2 lijkt me wat overdreven, gewoon een prima +1.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Waarom is dit een 0? In mijn ogen gaat dit wel degelijk over een pint uit het artikel.

Bor in 'De laptops van 2023 - Overbodige tgp's en de opmars van 16/512'

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:34

Technomania

Huiskamer verslaafde.

rayfano in 'Gebruikers WhatsApp Web kunnen binnenkort ook status aanpassen'

Is dit echt irrelevant? Ik vind het wel ontopic eigenlijk.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• kodak

kodak

FP ProMod
De vraag is zowel suggestief negatief als niet duidelijk on-topic.

De tweaker stelt een vraag of anderen de huidige situatie gebruiken, terwijl het nieuws is dat er een nieuwe situatie is. Dan mag op zijn minst verduidelijking verwacht worden waarom iemand deze vraag stelt bij de verandering, niet slechts over de situatie tot nu toe.

En vragen of iemand de functie gebruikt, terwijl er miljoenen gebruikers zijn waar niet zomaar 0 personen de functie gebruiken, is kennelijk ongeloof dat er mogelijk gebruikers van de functie zijn. Dat vraagt om een verduidelijking waarom iemand denkt dat er mogelijk geen gebruikers zijn.

De discussie die volgt gaat vervolgens ook nauwelijks meer om het nieuws over de verandering en is vooral te verwachten bevestiging, met discussie waar een status in het algemeen nuttig voor kan zijn. Niet over het nieuws dat er via de webinterface de status gewijzigd kan worden.

[ Voor 13% gewijzigd door kodak op 27-12-2023 15:20 ]

• ADR3
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-11-2025
ADR3 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:02:
nieuws: Chinese autofabrikant presenteert 5nm-chip voor zelfrijdende auto's
In dit topic zie ik steeds exact 6x 0 moderaties binnen zeer korte tijd verschijnen op mensen die reageren.
ADR3 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:16:
en nu heb ik dus in 7 minuten tijd 12x -1 te pakken. terwijl de meest gelezen reactie (van dutchnltweaker 3 uur geleden) 13 moderaties in totaal heeft. Er zit hier dus iemand met een botfarm de boel te manipuleren. Ik zou even kijken wie mij gemodereerd heeft, want dit kan natuurlijk niet.

Moet ik dit ook in Het kleine-mismoderatietopic zetten? Excuses dat het in het verkeerde topic was.
Even de boel naar hier verplaatst.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat jouw reactie op -1 staat klopt, en heeft niks met een botfarm te maken.

Klagen over moderatie op de FP is simpelweg ongewenst en dus -1. Zeker omdat je blijkbaar wel degelijk weet dat je daarvoor in dit forum moet zijn.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
ADR3 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:19:
[...]

[...]

Even de boel naar hier verplaatst.
Ik ga er even naar kijken. Ik vermoed dat iemand gemod heeft die een zwaardere weging heeft (6x). Betreft het ook echt mismoderaties of valt alleen de 6x je op?

• ADR3
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-11-2025
Bor schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:27:
[...]

Ik ga er even naar kijken. Ik vermoed dat iemand gemod heeft die een zwaardere weging heeft (6x). Betreft het ook echt mismoderaties of valt alleen de 6x je op?
Het was 6x in één keer en dat viel me specifiek op niet per se een mismoderatie maar wel op iedereen die anti-china reageerde. (6x is wel erg zwaar overigens, imho)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ADR3 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:34:
[...]

Het was 6x in één keer en dat viel me specifiek op niet per se een mismoderatie maar wel op iedereen die anti-china reageerde. (6x is wel erg zwaar overigens, imho)
Wellicht handig om een aantal concrete voorbeelden te geven van reacties die volgens jou te laag zijn, dat maakt controle wat makkelijker.

Het meeste lijkt momenteel namelijk gewoon op een verdedigbare score te staan.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'December Prijzen Parade - dag 15 Netac en DectDirect'

Lijkt me gewoon ontopic, en dus +1. In een .actie artikel wordt doorgaans wat soepeler gemodereerd.

Sowieso lijkt iemand (vrijwel) alle reacties daar een 0 gegeven te hebben. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling?

Virussen? Scan ze hier!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01 15:44
Het gaat over China, en blijkbaar mag je dan gewoon beledigen en vinden we dat prima.

Ik heb er twee gevonden iig waarbij een nog een on topic deel heeft, maar een nuttelose belediging erin heeft staan en een die echt nergens op slaat.

FreezeXJ in 'Xiaomi toont met SU7 zijn eerste elektrische auto'

Ruw ER in 'Xiaomi toont met SU7 zijn eerste elektrische auto'

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• kodak

kodak

FP ProMod
Kevinp schreef op donderdag 28 december 2023 @ 16:27:
Het gaat over China, en blijkbaar mag je dan gewoon beledigen en vinden we dat prima.
Wat iemand als een belediging op kan vatten hoeft niet perse onjuist of irrelevant te zijn. De vraag lijkt me hier eerder of het taalgebruik en de suggestieve relevantie nog redelijk zijn. Omgekeerd mag er ook wel verwacht worden dat als een reactie beledigend over komt er wel blijkt waar aan dat dan precies ligt (zoals feitelijke onjuistheid of taalgebruik), om te voorkomen dat het vooral meningmodden gaat worden.

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-01 20:57

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

oneliner zonder enige onderbouwing/bron lijkt me geen +1, eerder een 0
mrbullet in 'Kaspersky: iPhone-hackers misbruikten voorheen onbekende hardwarefunctie in soc'

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
mrbullet in 'Kaspersky: iPhone-hackers misbruikten voorheen onbekende hardwarefunctie in soc'

Hoe is dit irrelevant? Als je de bron leest, zul je zien dat Kaspersky slachtoffer is geworden van deze hack.

Pana 5j

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

mrbullet schreef op donderdag 28 december 2023 @ 18:49:

Hoe is dit irrelevant? Als je de bron leest, zul je zien dat Kaspersky slachtoffer is geworden van deze hack.
Als je eerlijk bent zeg je er ook even bij dat je de reactie pas later hebt aangepast/aangevuld, en er oorspronkelijk alleen het eerste zinnetje hij stond zonder enige onderbouwing.

Jammer dat je dat er niet even bij zegt...

Virussen? Scan ze hier!

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 28 december 2023 @ 18:53:
[...]

Als je eerlijk bent zeg je er ook even bij dat je de reactie pas later hebt aangepast/aangevuld, en er oorspronkelijk alleen het eerste zinnetje hij stond zonder enige onderbouwing.

Jammer dat je dat er niet even bij zegt...
Zelfs het eerste zinnetje was correct en relevant als we eerlijk moeten zijn.

Er zat een 6x+1 op, ook een FP modder waa erover eens.

Pana 5j

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Is een +3 voor deze reactie bestaande uit enkele bedachte mogelijkheden niet iets te veel van het goede?

jeraz in 'Drie Duitse ziekenhuizen staken spoedeisende hulp na ransomwareaanval'

Geen van deze zaken hoeven aan de hand te zijn in dit geval, het zijn slechts enkele zelf bedachte voorbeelden zonder inzicht in de situatie ter plaatse.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 28-12-2023 20:21 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op donderdag 28 december 2023 @ 20:19:
Geen van deze zaken hoeven aan de hand te zijn in dit geval, het zijn slechts enkele zelf bedachte voorbeelden zonder inzicht in de situatie ter plaatse.
Ik vermoed dat of het precies klopt hier minder relevant is dan dat een tweaker van een groot ziekenhuis moeite doet en ook nog inzicht geeft waar een ziekenhuis zwaar afhankelijk van kan zijn. Dat helpt waarschijnlijk beter om te begrijpen wat er allemaal mee kan spelen dan het vage bericht dat het om veiligheidsredenen is, zonder verdere diepgang. Al had ik dan persoonlijk wel gehoopt dat er uitleg bij zat of ziekenhuizen in Duitsland makkelijk kunnen verschiĺlen of juist vaak gelijk zijn in dit soort problemen.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2.
Simpel stellen dat een artikel irrelevant is maakt een denigrerende mening over dat artikel en de wetgevers niet relevant, eerder juist onnodig tot ongewenst.
Ook kan het niet gebruikt worden om een mening over de gehele grondwet te voeren, laat staan te beweren dat bescherming van meningsuiting dus maar niet uit de grondwet komt.
Voor die bewering volgt verder ook geen redelijke onderbouwing, aangezien de reactie op geen enkele manier toont dat het grondwetsartikel over vrijheid van meningsuitting 'minder' waard is dan de lagere wetten. Het is hoe dan ook eerder een samenspel, als geen enkele wet absoluut is. Dat maakt ook de rechter duidelijk.

En vervolgens volgt een mening dat het in de EU anders tot beter zou zijn, zonder dat nog te betrekken op de uitspraak. Prima, maar niet heel bijzonder of nuttig.

kiang in 'Rechter verwerpt aanklacht van X over Californische moderatiewet'

• Gerard001a
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12-01 12:50
Zou graag deze post willen laten herbeoordelen.
Er is naar mijn ogen niets mis mee en ik krijg daar een -1 voor, er is dus blijkbaar een moderator die zich met regelmaat verkeerd gedraagt.
Wil u eens kijken.
Zo modereren maakt dat ik nooit boven de 0,5 kan komen.
--------------------------------------------------
Ik vertrouw erop dat de straling in die 5G frequentie vast wel onder de door de overheid vastgestelde normen zal blijven.
Te hoge waardes zijn wellicht schadelijk voor je.
Mede daarom is er een grenswaarde vastgesteld waar elke zender onder moet blijven.
Ik zal 5G met plezier gaan gebruiken, dat is nu eenmaal de vooruitgang :)
---------------------------
Dit is in het onderwerp
Nederland krijgt eindelijk écht 5G

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Een linkje is makkelijker (zit onder de datum), waarschijnlijk bedoel je deze post: Gerard001a in 'Nederland krijgt eindelijk écht 5G - 3,5GHz-frequenties worden in 2024 geveild'

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Kan iemand hier eens naar kijken, binnen enkele minuten een 6 tal offtopic moderaties, terwijl het binnen de thread zeker niet offtopic is (of erger) Dennism in 'Rechter verwerpt aanklacht van X over Californische moderatiewet'

Edit: Na wat verder te lijken lijkt daar sowieso wel heel vreemd gemodereerd te worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennism op 30-12-2023 13:16 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die hele thread lijkt me gewoon een 0, het heeft met het hele newsartikel weinig meer te maken. Die newspost gaat over een rechterlijke uitspraak met betrekking tot het modereren op X.

Hoe iemand zijn functie noemt, welke diploma's hij heeft etc, heeft hier niet eens zijdelings meer mee te maken.

Dus is de gehele thread irrelevant en een 0 imho.

Virussen? Scan ze hier!

• Dennism
  • Nu online
Dat strookt dan echter niet met de uitleg die mij ooit gegeven is door een van de admins, waarbij werd aangegeven dat verdere reacties in een thread, ook al is er eerder in die thread een offtopic sub discussie ontstaan, binnen die sub discussie gewoon relevant kunnen zijn, en zo heb ik mijn reactie dan ook uiteraard bedoeld.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, als ze nog enigszins relevant zijn kan dat idd.

Anders kunnen we straks nog een discussie beginnen over de naam van de kat van Musk, en dat zou dan ontopic zijn (of kunnen zijn), want ja, Musk heeft iets met X te maken...

Het mag nog wel enige raakvlak hebben met het onderwerp van de newspost om een +1 te krijgen. En die raakvlakken zie ik hier in de verste verte niet.

Virussen? Scan ze hier!

• Dennism
  • Nu online
wildhagen schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 13:40:

Anders kunnen we straks nog een discussie beginnen over de naam van de kat van Musk, en dat zou dan ontopic zijn (of kunnen zijn), want ja, Musk heeft iets met X te maken...
Maar dat is niet wat bedoeld werd bij die uitleg.

Wat mij destijds uitgelegd is dat een offtopic post bij voorbeeld deze over de titel offtopic kan zijn (en dat in deze ook is), maar dat opvolgende posts daarop wel weer on topic zijn op die post, als ze het onderwerp van de initieel off topic sub discussie verder uitdiepen. Het punt van de discussie en opvolgende uitleg van de admin destijds was dat ook al is een post offtopic, en dus ook als zodanig beoordeeld, dat verdere posts in die thread niet per definitie dan ook offtopic zijn. En dat is wel de uitleg die jij nu geeft.

• Naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:58
Dennism schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 13:14:
Kan iemand hier eens naar kijken, binnen enkele minuten een 6 tal offtopic moderaties, terwijl het binnen de thread zeker niet offtopic is (of erger) Dennism in 'Rechter verwerpt aanklacht van X over Californische moderatiewet'

Edit: Na wat verder te lijken lijkt daar sowieso wel heel vreemd gemodereerd te worden.
Alles wat ook maar een beetje politiek geladen is en wat ook maar iets richting een positieve noot voor Trump, Musk e.d. neigt wordt vaak ook hard omlaag gemeningmod door een groep gebruikers.

[ Voor 0% gewijzigd door Naranya op 30-12-2023 14:38 . Reden: typo ]

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Dennism schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 13:33:
Dat strookt dan echter niet met de uitleg die mij ooit gegeven is door een van de admins, waarbij werd aangegeven dat verdere reacties in een thread, ook al is er eerder in die thread een offtopic sub discussie ontstaan, binnen die sub discussie gewoon relevant kunnen zijn, en zo heb ik mijn reactie dan ook uiteraard bedoeld.
Dennism schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 13:47:
[...]

Maar dat is niet wat bedoeld werd bij die uitleg.

Wat mij destijds uitgelegd is dat een offtopic post bij voorbeeld deze over de titel offtopic kan zijn (en dat in deze ook is), maar dat opvolgende posts daarop wel weer on topic zijn op die post, als ze het onderwerp van de initieel off topic sub discussie verder uitdiepen. Het punt van de discussie en opvolgende uitleg van de admin destijds was dat ook al is een post offtopic, en dus ook als zodanig beoordeeld, dat verdere posts in die thread niet per definitie dan ook offtopic zijn. En dat is wel de uitleg die jij nu geeft.
Je haalt hier een regel aan die al meer dan tien jaar niet meer geldt en komt uit de tijd dat offtopic als ongewenst werd gezien. Sinds dat offtopic een eigen score heeft gekregen en bovendien de reacties individueel op basis van hun score worden in- of uitgeklapt, is deze regel niet meer van toepassing.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Dennism
  • Nu online
Dirk schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 14:52:
[...]

[...]

Je haalt hier een regel aan die al meer dan tien jaar niet meer geldt en komt uit de tijd dat offtopic als ongewenst werd gezien. Sinds dat offtopic een eigen score heeft gekregen en bovendien de reacties individueel op basis van hun score worden in- of uitgeklapt, is deze regel niet meer van toepassing.
Ok duidelijk, jammer dat dit zo is, als ik wist dat die reacties rücksichtslos op 0 gezet zouden worden had ik die reactie namelijk nooit geplaatst, daar ik een 0 score wel degelijk als negatief zie.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dennism schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 14:57:
[...]

Ok duidelijk, jammer dat dit zo is, als ik wist dat die reacties rücksichtslos op 0 gezet zouden worden had ik die reactie namelijk nooit geplaatst, daar ik een 0 score wel degelijk als negatief zie.
Een 0 score is niet negatief. Het is de neutrale basis-score. Negatief is een -1 (of de -2 die een crew member kan uitdelen), en dat is hier niet van toepassing.

Virussen? Scan ze hier!

• Dennism
  • Nu online
wildhagen schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 15:00:
[...]

Een 0 score is niet negatief. Het is de neutrale basis-score. Negatief is een -1 (of de -2 die een crew member kan uitdelen), en dat is hier niet van toepassing.
Daarom zeg ik ook dat ik dat zo zie, ik zie persoonlijk een 0 wel als 'negatieve gebruikers ervaring', Dat dit binnen het systeem niet zo bedoeld is is, betekent natuurlijk niet dat ik (of een ieder ander) daar persoonlijk strengere eisen voor zichzelf aan mag stellen. Ik probeer dan ook ook over het algemeen het plaatsen van reacties te vermijden die niet minimaal inhoudelijk een +1 waard zijn, wat dus ook in dit geval mijn intentie was.

En wanneer er dan rücksichtslos alles op 0 gezet wordt zonder beoordeling op inhoud voelt dat simpelweg slecht qua gebruikers ervaring. Zeker wanneer in het verleden het systeem door een admin anders aan je is uitgelegd.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennism op 30-12-2023 15:08 ]

• Gerard001a
Inderdaad, dit is het
Kijk ik brobeer weer om boven de 0,5 te komen om te modereren en dit een -1 te geven helpt daar niet bij.
Kunnen jullie dat herstellen en de moderator nog eens de regels uitleggen

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Zie de topic warning, we hebben het hier niet over individuele moderaties. Jouw bericht is off topic en komt daarmee op de 0 waar hij nu staat. Dat er soms een foutje gemaakt wordt kan gebeuren en als het structureel is spreken we mensen daar op aan.

• Gerard001a
AlphaRomeo schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 16:20:
Zie de topic warning, we hebben het hier niet over individuele moderaties. Jouw bericht is off topic en komt daarmee op de 0 waar hij nu staat. Dat er soms een foutje gemaakt wordt kan gebeuren en als het structureel is spreken we mensen daar op aan.
Ik zie toch duidelijk een ongewenste beoordeling wat een -1 is
Waarom dan?
Dat is toch niet goed gemodereerd?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JFR7queg7N66Sw7SFMyxlMX9kf0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8EHioCNtEVvQZu3EWakHEIgr.png?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door Gerard001a op 30-12-2023 16:59 ]

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Gerard001a schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 16:59:
[...]

Ik zie toch duidelijk een ongewenste beoordeling wat een -1 is
Waarom dan?
Dat is toch niet goed gemodereerd?[Afbeelding]
Dat is slechts 1 moderatie. De netto score klopt en daar gaat het om. Dat staat ook letterlijk in de "let op" bij dit topic:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
@Bor Op het moment dat @Gerard001a vanmorgen de foutieve moderatie op zijn reactie meldde was de -1 beoordeling nog de enige moderatie op die reactie en stond daar al op sinds gister net na het middaguur.

@Gerard001a Door reacties hier te melden breng je ze al onder onze aandacht. We kijken dan naar de individuele moderaties op de reactie en of iemand structureel mismodereert. De moderatiescore wordt gecorrigeerd d.m.v. hulpmoderaties, de mismoderatie blijft doorgaans staan (of de betreffende Tweaker moet zijn beoordeling nadien nog aanpassen).
Over sancties doen we geen uitspraken en vragen in de topic warning om in dit topic geen sancties voor te stellen.

Mijn inziens staat je reactie nu op de juiste eindscore. :)

• Gerard001a
Santford schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 17:54:
@Bor Op het moment dat @Gerard001a vanmorgen de foutieve moderatie op zijn reactie meldde was de -1 beoordeling nog de enige moderatie op die reactie en stond daar al op sinds gister net na het middaguur.

@Gerard001a Door reacties hier te melden breng je ze al onder onze aandacht. We kijken dan naar de individuele moderaties op de reactie en of iemand structureel mismodereert. De moderatiescore wordt gecorrigeerd d.m.v. hulpmoderaties, de mismoderatie blijft doorgaans staan (of de betreffende Tweaker moet zijn beoordeling nadien nog aanpassen).
Over sancties doen we geen uitspraken en vragen in de topic warning om in dit topic geen sancties voor te stellen.

Mijn inziens staat je reactie nu op de juiste eindscore. :)
Bedankt voor je oplettendheid, zag ook ineens 26 keer een moderate na mijn post hier.
Ik laat het er maar bij, probeer al een half jaar weer boven de 0,5 uit te komen en denk dat het met de huidige regels haast ondoenlijk is 🙂
Bedankt voor jullie meekijken 👍 waardeer ik enorm

• Dennism
  • Nu online
Gerard001a schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 21:17:
[...]

Bedankt voor je oplettendheid, zag ook ineens 26 keer een moderate na mijn post hier.
Ik laat het er maar bij, probeer al een half jaar weer boven de 0,5 uit te komen en denk dat het met de huidige regels haast ondoenlijk is 🙂
Bedankt voor jullie meekijken 👍 waardeer ik enorm
Ondoenlijk is misschien wat zwaar aangezet, je heb nog niet zoveel reacties dus rechttrekken zou relatief gezien makkelijker moeten zijn dan wanneer je al flink wat reacties zou hebben.

Kijk ik even naar de profiel heb je 114 reactie score en 0.447 gemiddeld, reken ik dat terug worden 255 reacties in de berekening mee gekomen (114 / 255 = gemiddeld 0.447).

Dit zou je recht kunnen trekken met 27 +1 moderaties verwacht ik, de score zou dan moeten zijn 141 / 282 = 0.5

27 is natuurlijk best een aantal, maar vergeleken met anderen verwacht ik goed te doen :)

• Gerard001a
Dennism schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 21:51:
[...]

Ondoenlijk is misschien wat zwaar aangezet, je heb nog niet zoveel reacties dus rechttrekken zou relatief gezien makkelijker moeten zijn dan wanneer je al flink wat reacties zou hebben.

Kijk ik even naar de profiel heb je 114 reactie score en 0.447 gemiddeld, reken ik dat terug worden 255 reacties in de berekening mee gekomen (114 / 255 = gemiddeld 0.447).

Dit zou je recht kunnen trekken met 27 +1 moderaties verwacht ik, de score zou dan moeten zijn 141 / 282 = 0.5

27 is natuurlijk best een aantal, maar vergeleken met anderen verwacht ik goed te doen :)
Je berekening klopt 👍
Maar er hoeft er maar weer 1 te zijn die je onterecht een -1 geeft of je staat weer op achterstand
Ach om mijn moderatie rechten terug te krijgen word ook steeds minder belangrijk eigenlijk 🙂
Heb wel eens de suggestie gedaan om bv met sterren te modereren, wat dan louter met sterren tot uitdrukking gebracht kan worden, maar daar wilde tweakers niet aan 😁
We gaan morgen maar fijn van de laatste dag van het jaar genieten
Alvast bedankt en een fijne avond nog 👍

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:40

Kheos

FP ProMod
Gerard001a schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 22:02:
[...]
Maar er hoeft er maar weer 1 te zijn die je onterecht een -1 geeft of je staat weer op achterstand
Hoe dan? Enkel als de mediaan van de scores negatief is kun je op -1 eindigen, maar da's dus enkel als je post dat waard is, of als die -1 de enige score is. En dan weet je ook waar dat te melden. Dus wat is je vrees precies?

• Gerard001a
Kheos schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 22:07:
[...]

Hoe dan? Enkel als de mediaan van de scores negatief is kun je op -1 eindigen, maar da's dus enkel als je post dat waard is, of als die -1 de enige score is. En dan weet je ook waar dat te melden. Dus wat is je vrees precies?
Hier melden heb ik vaker gedaan, helaas zonder aanpassing
Dus zo als ik al in bovenstaande post opmerkte, het is wel goed zo 🙂
Toch bedankt voor het meedenken en wellicht komt er ooit eens een andere manier van modereren, waar je louter positief kan modereren en de poster sterren kan verdienen.
Is je post dan slecht, dan krijg je geen sterren bij je totaal, zoiets zou mijn voorkeur verdienen 🙂

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Gerard001a schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 22:13:
[...]

Hier melden heb ik vaker gedaan, helaas zonder aanpassing
Dus zo als ik al in bovenstaande post opmerkte, het is wel goed zo 🙂
Toch bedankt voor het meedenken en wellicht komt er ooit eens een andere manier van modereren, waar je louter positief kan modereren en de poster sterren kan verdienen.
Is je post dan slecht, dan krijg je geen sterren bij je totaal, zoiets zou mijn voorkeur verdienen 🙂
Alleen de eindscore van reacties zijn van toepassing op de gemiddelde reactiescore zoals weergegeven in het profiel. In dit geval heeft de -1 moderatie dus geen invloed meer op jouw gemiddelde omdat de betreffende reactie nu op 0 staat (de mediaan van de moderaties op jouw reactie).
Voor de volledigheid; on-gemodereerde reacties, te herkennen aan de grijze nul, tellen ook niet mee.

• Gerard001a
Santford schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 22:41:
[...]

Alleen de eindscore van reacties zijn van toepassing op de gemiddelde reactiescore zoals weergegeven in het profiel. In dit geval heeft de -1 moderatie dus geen invloed meer op jouw gemiddelde omdat de betreffende reactie nu op 0 staat (de mediaan van de moderaties op jouw reactie).
Voor de volledigheid; on-gemodereerde reacties, te herkennen aan de grijze nul, tellen ook niet mee.
Bedankt voor de informatie
Maar weet je wat ik nu zo vreemd vind.
Mijn post heeft nu 32 keer irrelevant, 32 keer.
Kijk eens naar alle posten boven mij en onder mij.
Gemiddeld genomen een keer of 6 irrelevant
En lees mijn post eens inhoudelijk, gewoon een nette beantwoording op het hoofdonderwerp
32 keer, ik vraag me echt af of het klopt deze moderatie
Zal wel aan mijn achterdocht liggen 🙂

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Gerard001a schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 22:47:
[...]

Bedankt voor de informatie
Maar weet je wat ik nu zo vreemd vind.
Mijn post heeft nu 32 keer irrelevant, 32 keer.
Kijk eens naar alle posten boven mij en onder mij.
Gemiddeld genomen een keer of 6 irrelevant
En lees mijn post eens inhoudelijk, gewoon een nette beantwoording op het hoofdonderwerp
32 keer, ik vraag me echt af of het klopt deze moderatie
Zal wel aan mijn achterdocht liggen 🙂
Dat komt omdat je je reactie hier in dit topic hebt gemeld, er lezen hier veel tweakers en ook pro mods mee die meehelpen om reacties op de juiste moderatiescore te krijgen.
Mocht je verder nog vragen hebben dan mag je me een dm sturen.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Gezien er volgens mij inmiddels voldoende duidelijkheid is gegeven en de discussie niet heel constructief meer was heb ik een aantal reacties opgeschoond. Graag terug ontopic; het melden en behandelen van mismoderaties.

• John Stopman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-05-2025
Iemand mod alle nieuwjaarswensen op pagina 1 van de reacties op 0:

review: Een gelukkig nieuwjaar! - We blikken terug op een mooi 2023

8)7

(edit: en mod alle sommige reacties nu ook op pagina 2 op 0, en zal daar niet stoppen ...denk ik)

[ Voor 24% gewijzigd door John Stopman op 01-01-2024 04:11 ]

Wust um yn 'e moele ha? :p

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

John Stopman schreef op maandag 1 januari 2024 @ 02:37:
't Is natuurlijk niet een populaire analyse, maar strikt genomen is dat toch correct? :+
Gezien de definitie van score '0'?

Het 0-niveau is de score waar reacties op binnenkomen nadat zij zijn geplaatst. De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.

Allemaal 1-liners die de oorspronkelijk boodschap herhalen... ;)

Mooie Plaatjes   

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ik denk dat het onder 'common sense' valt dat in een artikel over soortgelijk onderwerp best iets soepeler gemodereerd dan normaal mag worden, en dat dat gewoon op +1 kan dus.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
John Stopman schreef op maandag 1 januari 2024 @ 02:37:

review: Een gelukkig nieuwjaar! - We blikken terug op een mooi 2023

8)7

(edit: en mod alle sommige reacties nu ook op pagina 2 op 0, en zal daar niet stoppen ...denk ik)
Dat is inderdaad niet de bedoeling. Onder een luchtig item als dit mag een nieuwjaarswens een +1 scoren. Zo gaan we daar elk jaar mee om. Laten we ook niet te streng en star zijn.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

The Jester in 'Aanklagers gaan geen tweede rechtszaak aanspannen tegen FTX-oprichter'

Dit soort niet-onderbouwde beschuldigingen en halve complottheorien lijken me ongewenst en dus -1?

Virussen? Scan ze hier!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

dutchnltweaker in 'Nederlandse overheid stelt nieuw exportverbod in voor duv-machines ASML'

"Ik wil geen whataboutism doen, maar [whataboutism]"

Dit is op z'n minst een 0, persoonlijk vind ik het stemmingmakend en -1.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (50× 65x 80x +2, 7x 13x 15x +3). Het is vooral een mening.
ErikT738 in 'Eurocommissaris wil vrijwillige afspraken met bedrijven tegen cookiemoeheid'

edit:
Uren lang staat de reactie als top-post bovenaan, de (nmm) mismoderaties op de post nemen alleen maar toe. Dit heeft zo geen zin. (Wat betreft community-zelfregulering allang duidelijk kon zijn met de mix van populair nieuws en top-post)

[ Voor 44% gewijzigd door kodak op 02-01-2024 15:39 ]

• Nas T
Deze mag denk ik op -1, nogal een flamebait.

vrede in rust

Pagina: 1 ... 131 ... 209 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2