Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 130 ... 209 Laatste
Acties:

• Cbr
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:22

Cbr

Bor schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:14:
[...]

Die reactie staat inmiddels stevig op de +1. Dat lijkt mij een prima passende score.
Klopt. Er lijken inmiddels ook alleen +1 scores uitgedeeld te zijn. Er waren dacht ik veel onterechte 0-waarderingen. (Of ik heb de verkeerde reactie gequoot.)

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 19:45

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Ik vind het niet terecht dat meerdere van mijn feitelijke en (toegegeven, niet altijd) onderbouwde posts in het nieuwsbericht over de Cybertruck meermaals als 'ongewenst' worden gemarkeerd.

Aangezien het meerdere keren 2x ongewenst is 'gestemd' vermoed ik dat er twee users wat persoonlijk af te rekenen hadden ofzo.

Als een mod even zou willen kijken of de moderatie terecht is dan wordt dat gewaardeerd.

Voorbeeldje 1
Voorbeeldje 2
Voorbeeldje 3
Voorbeeldje 4

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:40

Herman

FP ProMod
@styno Ik ben het met je eens, die reacties vind ik niet ongewenst :) Inmiddels hebben ze een betere score.

In de reactie van voorbeeld 3 staat kritiek op het moderatiesysteem. Het is goed dat je de kritiek hier aangeeft, maar onder het nieuwsitem is eigenlijk wél ongewenst ;)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 19:45

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Herman schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:21:
@styno Ik ben het met je eens, die reacties vind ik niet ongewenst :) Inmiddels hebben ze een betere score.

In de reactie van voorbeeld 3 staat kritiek op het moderatiesysteem. Het is goed dat je de kritiek hier aangeeft, maar onder het nieuwsitem is eigenlijk wél ongewenst ;)
Excuus voor dat laatste, bedacht later pas dat er een betere plek voor was...

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

• Herman

Herman

FP ProMod
Deze reactie heeft m.i. op dit moment een te hoge moderatie:
- Azenomei in 'Journalisten door heel Nederland leggen werk uur stil, ook Tweakers'

Idem:
- com2,1ghz in 'Journalisten door heel Nederland leggen werk uur stil, ook Tweakers'

[ Voor 22% gewijzigd door Herman op 30-11-2023 11:54 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'Laptop Best Buy Guide - December 2023'

Dat is gewoon ontopic en dus +1, geen 0. Ook als je het er niet mee eens bent.

Virussen? Scan ze hier!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-01 18:28

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (12×). De mening en discussie wat social media is en of het (on)gewenst is lijkt zelfs weinig meer te maken te hebben met het nieuws over aanscherpen van een overeenkomst bij minderjarige gebruikers.
player-x in 'Meta klaagt FTC aan om zaak omtrent gebruik gegevens minderjarigen te blokkeren'

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-10-2025
Hoi, er wordt wederom bizar gemodereerd bij het artikel over musk.

Bijvoorbeeld: deze reactie heeft 118 x -1. robiindonne in 'Elon Musk: advertentieboycot gaat X om zeep helpen'

Deze heeft 350 x -1 robiindonne in 'Elon Musk: advertentieboycot gaat X om zeep helpen'

Maar er is geen trol, er is geen flamebait. Het is ontopic. Het zijn ongewenste meningen waarvan mensen niet willen dat mensen ze hebben. Ik hoop dat hier consequenties op komen vanuit tweakers voor de mensen die zo 'gemodereerd' hebben.

Geen +2:
Zoop in 'Elon Musk: advertentieboycot gaat X om zeep helpen'

[ Voor 8% gewijzigd door SpiceWorm op 01-12-2023 11:00 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
SpiceWorm schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:52:
Deze heeft 350 x -1 robiindonne in 'Elon Musk: advertentieboycot gaat X om zeep helpen'
Dit lijkt mij persoonlijk een geval van "extraordinary claims" waarbij elke vorm van onderbouwing mist. Er is blijkbaar een vooropgesteld plan / complot? Dat wordt dan aangevuld met iets als "Hij vecht voor vrije woord en tegen woke. Woke en censorship vechten tegen hem.". Welke score zou je zelf geven in dit geval?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• SpiceWorm
Bor schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:01:
Dit lijkt mij persoonlijk een geval van "extraordinary claims" waarbij elke vorm van onderbouwing mist. Er is blijkbaar een vooropgesteld plan / complot? Dat wordt dan aangevuld met iets als "Hij vecht voor vrije woord en tegen woke. Woke en censorship vechten tegen hem.". Welke score zou je zelf geven in dit geval?
Gewoon een +1, dit mag iemand vinden, het is on topic, mensen kunnen daar op reageren en vragen om bronnen of argumenten voor zijn beweringen. Dan heb je een discussie. Of iemand gelijk heeft of niet, kan dan later blijken.

Wat mij betreft een hypothese die onderzocht kan worden.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

SpiceWorm schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:05:
[...]

Gewoon een +1, dit mag iemand vinden, het is on topic, mensen kunnen daar op reageren en vragen om bronnen of argumenten voor zijn beweringen. Dan heb je een discussie. Of iemand gelijk heeft of niet, kan dan later blijken.

Wat mij betreft een hypothese die onderzocht kan worden.
Het is een troll over 'woke' en 'censorship' enzo, wat nergens over gaat. Alles hoger dan een -1 is hier imho toch echt veel te hoog.

Virussen? Scan ze hier!

• SpiceWorm
wildhagen schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:08:
Het is een troll over 'woke' en 'censorship' enzo, wat nergens over gaat. Alles hoger dan een -1 is hier imho toch echt veel te hoog.
Dat het nergens over zou gaan is een mening van jou. Dat mag je vinden, geen reden tot -1 modereren.

Dat hij overduidelijk aan het trollen is, is een aanname van jou en wat mij betreft niet bewezen. Als je kijkt dat hij probeert zijn reactie verder te verdedigen lijkt mij dat juist te bewijzen dat er geen sprake is van een troll. Je kan het het er niet mee eens zijn, akkoord, of het een matig argument vinden, ook akkoord. Maar -1 flamebait of troll klopt echt niet en is naar mijn inziens het resultaat van meningmodden.

Het past in de grotere trend in de maatschappij en ook hier op tweakers om "ongewenste" geluiden te smoren of zelfs te censureren. Wat ik hier al vaker aan de kaak heb geprobeerd te stellen.

Want Twitter heeft wel degelijk het moderatiebeleid minder streng gemaakt en beperkt moderatie nu tot uitingen die strafbaar zijn voor de wet (vergelijkbaar met het dorpsplein). En sindsdien zijn adverteerders weggelopen. Dus daar heeft poster wel een punt. Op het oude twitter werd te pas en te onpas informatie verwijderd die bijvoorbeeld in strijd was met wat een instantie of een overheid had gezegd.

Met zo'n minnetjeregen die ik eerder ook wel heb gekregen, krijg ik het gevoel uitgekotst te worden. Maakt niet uit of je het wetenschappelijk onderbouwd of niet. Breek je met de goedgekeurde meningen en inzichten, dan wordt je er uit gewerkt. Niet gezond.

• kodak

kodak

FP ProMod
SpiceWorm schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:52:
Ik ben het er mee eens dat het modereren 'bizar' is, alleen niet om redenen dat die -1 reacties maar redelijk zijn of de +2 reacties werkelijk waardevol. Het wisselend modereren lijkt nogal op meningmodden.

• Herman

Herman

FP ProMod
@SpiceWorm Ik ben normaal van het 'coulant' modereren en erg terughoudend met de -1 moderatie, maar ik kan hier ook geen andere moderatie van maken dan een -1. De schrijfstijl is wat aanvallend en de inhoud bevat veel niet-onderbouwde complotten. Ik kan er zelfs geen '0' van maken.

De -1 moderatie is overigens geen censuur. Reacties met een -1 moderatie blijven 'gewoon' leesbaar, maar daarvan zeggen we als community dat deze niet gewenst zijn. Zie het als een woonkamer vol met familie en vrienden, daar is het ook niet gewenst om alles te zeggen :)

• mjtdevries
  • Laatst online: 14-11-2025
Willen jullie eens naar deze thread kijken:
controvi in 'Elon Musk: advertentieboycot gaat X om zeep helpen'

Controvi discussieert op een hele nette manier, maar alles wat hij zegt staat op -1 en alles wat de ander zegt op +2.
De meeste reacties onder dat artikel bevatten meningmodes, maar deze thread is wel heel extreem.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen 0 (10×0 4×-1).
Het is een inhoudelijke mening die een bewering uit het nieuws terecht van kritiek voorziet. Daarnaast ais het trekken van een kritische conclussie duidelijk redelijk voor een inhoudelijke discussie. Dit minnen naar 0 en zelfs -1 lijkt zo op meningmodden.

Yzord in 'Stad voert verordening in die achteraf door ChatGPT bleek te zijn geschreven'

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2. Het nieuws is dat een ondernemer een mening heeft. Dat iemand een discussie wil of woke (on)redelijk is zonder het duidelijk op het nieuws te betrekken lijkt me meer iets voor op GoT.
Llopigat in 'Elon Musk: advertentieboycot gaat X om zeep helpen'

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen -1 (21x -1). Een mening hebben over 'woke' lijkt me hier eerder offtopic door het niet op het nieuws te betrekken.
robiindonne in 'Elon Musk: advertentieboycot gaat X om zeep helpen'

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze lijkt me geen +2 (9x +2, 2x +3). Vooral een mening over woke, zonder het duidelujk of over het nieuws te hebben of een zeer bijzondere mening te geven.

• kodak

kodak

FP ProMod
Lijkt me ook eerder offtopic dan +1: generiek over woke en meningen discussie voeren ipv over het nieuws dat Musk een mening over adverteerders heeft.

• kodak

kodak

FP ProMod
Ook deze reactie lijkt me geen +1 (12x +1, 1x +2) door vooral een generieke discussie over 'woke' en meningen te voeren.

Proliges in 'Elon Musk: advertentieboycot gaat X om zeep helpen'

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze +1 (16x +1, 2x +2) lijkt me ook eerder irrelevant.
TLLRS in 'Elon Musk: advertentieboycot gaat X om zeep helpen'

• kodak

kodak

FP ProMod

• kodak

kodak

FP ProMod
Ik mis in veel +1 en +2 reacties onder nieuws: Elon Musk: advertentieboycot gaat X om zeep helpen dat het nog om het nieuws Musk en zijn mening over adverteerders gaat en meer lijkt op plussen en minnen om meningen over woke of in het algemeen hebben over meningen.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mit-46 in 'Viaplay presenteert toekomstplan en meermaals uitgestelde negatieve cijfers'

Dit lijkt me geen +2 waard, laat staan de vele +3's. Beiden lijken me meningmodding. Dit is op zijn allerbest een +1.

Virussen? Scan ze hier!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:24

jdh009

FP ProMod
wildhagen schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 16:57:
Mit-46 in 'Viaplay presenteert toekomstplan en meermaals uitgestelde negatieve cijfers'

Dit lijkt me geen +2 waard, laat staan de vele +3's. Beiden lijken me meningmodding. Dit is op zijn allerbest een +1.
Lijkt mij ook niet, de reactie is nu redelijk in de buurt aan het komen van het kantelpunt om naar +1 te gaan.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Niet bepaald, dat is puur meningmodden. Hooguit een 0 of een krappe +1.

Virussen? Scan ze hier!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze onliner heeft extra moderatie nodig. Staat inmiddels op 82x +2 en 25x +3. Er valt niet tegenop te modereren.

• Bor

Bor

Topicstarter
kodak schreef op zondag 3 december 2023 @ 13:18:
[...]

Deze onliner heeft extra moderatie nodig. Staat inmiddels op 82x +2 en 25x +3. Er valt niet tegenop te modereren.
Wie helpt? Inmiddels geeft een reactie erop ook duidelijk aan dat het e.e.a. niet zo in elkaar steekt als de quote doet geloven zo te lezen.

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Bor schreef op zondag 3 december 2023 @ 13:25:
[...]

Wie helpt? Inmiddels geeft een reactie erop ook duidelijk aan dat het e.e.a. niet zo in elkaar steekt als de quote doet geloven zo te lezen.
Sorry ik mag een post maar 1x modereren.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Inmiddels 91x +2 en 31 (!) +3. Die gaat niet meer van de +2 af komen. Meningmodden ten top, noemen ze dit.

Virussen? Scan ze hier!

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

wildhagen schreef op zondag 3 december 2023 @ 14:03:
[...]

Inmiddels 91x +2 en 31 (!) +3. Die gaat niet meer van de +2 af komen. Meningmodden ten top, noemen ze dit.
Hij staat nu op de juiste score.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Technomania schreef op zondag 3 december 2023 @ 14:50:
[...]

Hij staat nu op de juiste score.
Ja, ik zie dat hij gefixeerd is door een moderator. Terecht uiteraard, door de absurde meningmodders had deze anders nooit meer op de juiste score gekomen.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
StackMySwitchUp in 'Canalys: wereldwijde pc-markt zal in 2024 ongeveer 8 procent groeien' mist elke vorm van onderbouwing en die lijkt de poster ook niet te willen geven getuige zijn reactie op een vraag om een bron voor de stelling. Ik kan niets vinden wat dit onderbouwt. Een 0 lijkt mij passend.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'Streamingdienst Canal+ is vanaf vandaag beschikbaar in Nederland'

Wat maakt deze een0? Volgens mijleg ik eea prima uit, kan prima naar +1 imo.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:13

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

[...]

*knip* Voorstel ga eens constructief discussiëren en verdiep je in de regels. Er zijn genoeg mogelijkheden om je meningen te ventileren op de FP

[ Voor 43% gewijzigd door Zeehond op 05-12-2023 07:19 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:41

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:38
Hoewel mogelijk feitelijk onjuist, zie ik hier geen scheldpartijen of andere zaken die een -1 vertegenwoordigen. Gewoon een 0

Andros in 'Honda laat volgende maand nieuwe serie EV's zien'

En waarom is dit een 0? Volgens mij toch een prima on-topic reactie? Meteen wordt een kritische blik afgestraft.

Naafkap in 'Honda laat volgende maand nieuwe serie EV's zien'

[ Voor 32% gewijzigd door Naafkap op 07-12-2023 09:42 ]

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-01 14:58
Bor schreef op woensdag 15 november 2023 @ 08:41:
[...]

Er wordt op de achtergrond naar mismoderaties gekeken en waar nodig zien mensen de mogelijkheid tot modereren gedeactiveerd worden. Er loopt inmiddels een behoorlijke groep rond die wegens misbruik van het moderatiesysteem hiervan is uitgesloten. Niet elke -1 is echter een opzettelijke mismoderatie. Soms is er bijvoorbeeld extra uitleg nodig. Dit is verder niet het topic om dit te bespreken. Met de search vind je een aantal topics waarin het e.e.a. extra staat uitgewerkt en waar deze discussie al meerdere malen gevoerd is.
Deze op de achtergrond 'mismoderatie' check loopt bij mijn post nooit lekker mee op de 1 of andere manier.

procyon in 'X richt zich op mkb voor verkoop ads na advertentiestop grote bedrijven'

Dit is geen -1
Hoe lang laten jullie hier mensen nog andere meningen censureren?

Het is werkelijk zo simpel jongens.... Zodra je iets schrijft dat tegen de algemene opinie is wordt er gemodereerd op meningen, de inhoud of de rationale is volledig irrelevant en wordt gewoon gecensureerd. Het effect is een steeds sterker wordende polarisering wat jullie, Tweakers.net belonen door hier niet hard op in te grijpen.

Weet je niet waar te beginnen, dan pak je gewoon de nieuwberichten die iets bevatten van X, Tesla, Musk, SpaceX, Starlink. De open deuren, waarin heel veel mensen heel veel meningen hebben en andere meningen niet tolereren.

Druk deze polarisatie de kop in of accepteer dat jullie publiek (nog) rechtser en rechtser wordt.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Als je meteen instanties (zoals MediaMatters in dit geval) uitmaakt voor 'bedrog', en mensen met een andere mening wegzet als 'haat richting X/Musk', terwijl MediaMatters hun onderzoek onderbouwt, vind ik dat anders best wel ongewenst hoor.

Je levert namelijk geen énkel bewijs voor je beschuldigingen dat het onderzoek 'bedrog' zou zijn. En nee, "X geeft aan dat het bedrog is', is geen onderbouwing. Ze zijn nota bene de beschuldigde partij, dus zijn geen onafhankelijke bron.

Dat jij het onderzoek niet fijn vind, en/of het er niet mee eens bent, maakt het niet meteen 'bedrog'...

[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 07-12-2023 09:50 ]

Virussen? Scan ze hier!

• procyon
wildhagen schreef op donderdag 7 december 2023 @ 09:48:
Als je meteen instanties (zoals MediaMatters in dit geval) uitmaakt voor 'bedrog', en mensen met een andere mening wegzet als 'haat richting X/Musk', terwijl MediaMatters hun onderzoek onderbouwt, vind ik dat anders best wel ongewenst hoor.
Dank voor je reactie Wildhagen, help me even.. Waar precies zeg ik dat ik vind dat Media Matters de zaak bedriegt?

Ik zeg namelijk wat het standpunt is van X. Dat is nogmaals geen -1.
en mensen met een andere mening wegzet als 'haat richting X/Musk'
Waar lees je dat precies? Nergens zet ik mensen met een andere mening "neer" als 'haat richting X/Musk'. Ik polariseer namelijk niet.

Wat ik exact zei was dit :
er is zoveel haat naar X en Musk
Dat is een feitelijke juistheid. Er zijn relatief veel meer mensen die Musk of liefhebben of haten dan mensen die geen mening hebben over zijn persoon. De hele persoon Musk werkt sterk polariserend, mede door de continue berichtgevingen omtrent alles wat mensen verbolgen zou kunnen laten voelen, want dat zorgt voor clicks maar zorgt ook tegelijkertijd voor sterk eenzijdige berichtgeving, vaak negatief.. Deze video raakt de kern van dit probleem, essentieel deze video een kans te geven : YouTube: The Internet is Worse Than Ever – Now What?

Ja, media matters onderbouwd (met woorden) hoe ze tot de schreenshots gekomen zijn.
X onderbouwd met DATA hoe Media Matters deze schreenshots heeft kunnen creëren en dat de conclusies getrokken door MM niet de werkelijkheid reflecteren.

Wat ik persoonlijk geloof of vind is niet relevant, ik zeg alleen dat er 1 partij is die iets zegt en dat er 1 partij is die zegt iets te kunnen aantonen mat data.
Dat jij het onderzoek niet fijn vind, en/of het er niet mee eens bent, maakt het niet meteen 'bedrog'...
Was dat nodig?

[ Voor 35% gewijzigd door procyon op 07-12-2023 10:44 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'Google voegt optie toe om verdwenen Drive-bestanden te herstellen in desktopapp'

Is niet offtopic, maar gewoon een ontopic antwoord op een ontopic vraag, dus gewoon +1.

Virussen? Scan ze hier!

• Naafkap
En weer wordt helaas door een enkele moderatie een hele post waar aandacht aan is besteed onterecht op offtopic gezet.

En een pro-EV bericht, prima om-topic, komt meteen in de +2.
wildhagen in 'Honda laat volgende maand nieuwe serie EV's zien'

[ Voor 26% gewijzigd door Naafkap op 07-12-2023 10:49 ]

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:25

Dazzler2120

FP ProMod
Naafkap schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:48:
En weer wordt helaas door een enkele moderatie een hele post waar aandacht aan is besteed onterecht op offtopic gezet.

En een pro-EV bericht, prima om-topic, komt meteen in de +2.
wildhagen in 'Honda laat volgende maand nieuwe serie EV's zien'
Ik denk in dit geval dat beide comments een goede toevoeging zijn op de discussie en daarmee zowel +1 als +2 kunnen zijn. Zeker niet off-topic

PS4 PSN: Dazzler2120

• Naafkap
En weer gaat het mis. Een lange post met voornamelijk niet-onderbouwde beweringen en foutieve aannames wordt meteen massaal de +2 ingeholpen.

Coolstart in 'Honda laat volgende maand nieuwe serie EV's zien'

Jammer om te zien dat pro-EV berichten nog steeds zo massaal gemeningmod worden.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik vind het anders best een bovengemiddeld informatieve post eigenlijk. Steekt zeker boven het maaiveld uit Imho.

En kunnen we aub stoppen met iets een "pro of anti EV" post te noemen als we het toevallig niet eens zijn met de inhoud?

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 07-12-2023 15:23 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Naafkap
wildhagen schreef op donderdag 7 december 2023 @ 15:22:
Ik vind het anders best een bovengemiddeld informatieve post eigenlijk. Steekt zeker boven het maaiveld uit Imho.
Steekt boven het maaiveld uit? Informatieve post? Zonder enige feitelijke onderbouwing zie ik hier echt niets informatiefs in. Ik zie hier alleen staan wat EV-liefhebbers aanspreekt. Vermoedelijk worden ze daarom zo hoog geplust.
En kunnen we aub stoppen met iets een "pro of anti EV" post te noemen als we het toevallig niet eens zijn met de inhoud?
Ik kies mijn eigen bewoordingen. Daar heb ik geen belerend advies van derden voor nodig.

Het punt is juist dat het niet gaat om eens of oneens. Het gaat om feitelijk juist onderbouwd of niet. Juist dat laatste is waar het hier om gaat.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Naafkap schreef op donderdag 7 december 2023 @ 15:31:
[...]

Steekt boven het maaiveld uit? Informatieve post? Zonder enige feitelijke onderbouwing zie ik hier echt niets informatiefs in. Ik zie hier alleen staan wat EV-liefhebbers aanspreekt. Vermoedelijk worden ze daarom zo hoog geplust.
Maar wat klopt er dan niet aan de nuancering van Coolstart?
[...]

Ik kies mijn eigen bewoordingen. Daar heb ik geen belerend advies van derden voor nodig.

Het punt is juist dat het niet gaat om eens of oneens. Het gaat om feitelijk juist onderbouwd of niet. Juist dat laatste is waar het hier om gaat.
Precies, het gaat er niet om of het pro of con EV stemmers zijn, het gaat om de inhoudelijkheid en of er een interessante discussie ontstaat / bestaat. In dit geval is het niet zo zwart/wit dat het eenvoudig te zeggen is "hij is feitelijk onjuist", aangezien hij vooral nuances aanbrengt
Net als de overige 2 posts die je aankaarte, kan dit prima een +2 zijn

• Naafkap
Dazzler2120 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 15:41:
[...]

Maar wat klopt er dan niet aan de nuancering van Coolstart?
Dat heb ik geprobeerd te duiden in de post eronder
[...]

Precies, het gaat er niet om of het pro of con EV stemmers zijn, het gaat om de inhoudelijkheid en of er een interessante discussie ontstaat / bestaat. In dit geval is het niet zo zwart/wit dat het eenvoudig te zeggen is "hij is feitelijk onjuist", aangezien hij vooral nuances aanbrengt
Net als de overige 2 posts die je aankaarte, kan dit prima een +2 zijn
Op zich eens, maar het gaat mij om het verschil in modereren. Mijn EV-kritische berichten in de discussie worden steeds lager gemodereerd dan de voorstanders van de EV’s. Of dan allemaal +2 of allemaal niet denk ik dan.

• procyon
wildhagen schreef op donderdag 7 december 2023 @ 15:22:
Ik deze ene zin, staan twee foutieve aannames. want ik heb die dingen niet gezegd, nergens..

Nou kan je het verkeerd gelezen hebben, of mijn post was niet duidelijk, maar beide mogelijke oorzaken zijn gepareerd door mijn wedervraag hierboven @ donderdag 7 december 2023 10:02; waar heb je deze aannames vandaan Wildhagen?

Want wanneer "ALS" en "EN" in bovenstaande bewering, niet kloppen, is "DAN is het ongewenst" in je conclusie nog steeds hoe je er naar kijkt?

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Naafkap schreef op donderdag 7 december 2023 @ 15:44:
[...]

Dat heb ik geprobeerd te duiden in de post eronder

[...]

Op zich eens, maar het gaat mij om het verschil in modereren. Mijn EV-kritische berichten in de discussie worden steeds lager gemodereerd dan de voorstanders van de EV’s. Of dan allemaal +2 of allemaal niet denk ik dan.
Nja je moet begrijpen dat het vaak meer een moderatie range is. Sommige posts zijn een 0 of een +1, sommige posts een +1 of een +2. Als 2 posts waar evenveel moeite ingestoken is, vanuit tegengestelde perspectieven een licht verschillende score krijgen, dan hoeft dat niet per definitie een mismoderatie te zijn.
Ik kan me o.b.v. kwaliteit van de post best voorstellen dat de comment van Coolstart hoger beoordeeld wordt dan de andere opmerkingen in die thread, omdat er - op het oog - meer moeite in is gestoken én alle opmerkingen redelijk en reëel zijn.

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-01 10:59
3DEXP in 'THQ Nordic stelt Alone in the Dark weer uit, release nu in maart van 2024'

Ervan uitgaan dat de game af is is niet eens zozeer N=1, maar vooral ook onjuist, omdat het artikel iets heel anders stelt. Daarom zou deze reactie op 0 moeten staan.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Elminster in 'God of War Ragnarök krijgt volgende week gratis Valhalla-dlc'

Dit voelt als “spotlight” wel wat overdreven.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kevinp in 'December Gift Guide 2023 - De leukste techcadeaus voor de feestdagen'

Als dit een +2 of zelfs +3 (!) is, dan ga ik mijn naam veranderen naar Paashaas.

Zelf kom ik echt niet verder dan een 0 of een hele krappe +1.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 17:43:
Kevinp in 'December Gift Guide 2023 - De leukste techcadeaus voor de feestdagen'

Als dit een +2 of zelfs +3 (!) is, dan ga ik mijn naam veranderen naar Paashaas.

Zelf kom ik echt niet verder dan een 0 of een hele krappe +1.
Ik ga voor de +1 maar dat is inderdaad wel krap. Een +1 vind ik met een positieve blik prima maar alles daarboven lijkt op een "mee eens".

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen 0. Als mening is het prima.
svenk91 in 'Apple bevestigt maatregelen te hebben genomen tegen Beeper Mini'

• kodak

kodak

FP ProMod

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
separhim in 'President Zuid-Korea komt naar Nederland om te praten over halfgeleiders'
Lijkt me een +1 maximaal. Zeker geen +2 of +3 zoals sommige stemmers.

• TheVivaldi
Jeoh in 'President Zuid-Korea komt naar Nederland om te praten over halfgeleiders'

Het is wel vergelijkbaar met een handelsmissie. Daarbij is dit niet de eerste keer, want in de jaren 70 was er ook al een keer een staatsbezoek. Deze reactie klopt dus niet en daarom is de +1/+2 van nu teveel.

• TheVivaldi
TheVivaldi schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:02:
3DEXP in 'THQ Nordic stelt Alone in the Dark weer uit, release nu in maart van 2024'

Ervan uitgaan dat de game af is is niet eens zozeer N=1, maar vooral ook onjuist, omdat het artikel iets heel anders stelt. Daarom zou deze reactie op 0 moeten staan.
Enkele dagen later en nog steeds op +1…

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:46

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

• Zyphlan
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-11-2025
Het valt me op dat in deze discussie over Huawei, opmerkingen die kritisch zijn ten opzichte van de Verenigde Staten gemakkelijk positieve waarderingen krijgen ( of een mod die +6 kan geven of iemand die met 6 accounts loopt te voten), terwijl directe comments over het bedrijf waar het artikel over gaat +0 krijgen terwijl dit toch minimaal al +1 zal moeten zijn omdat het on topic is of Huawei

• Zyphlan
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-11-2025
Het valt me op dat in deze discussie over Huawei, opmerkingen die kritisch zijn ten opzichte van de Verenigde Staten gemakkelijk positieve waarderingen krijgen ( of een mod die +6 kan geven of iemand die met 6 accounts loopt te voten), terwijl directe comments over het bedrijf waar het artikel over gaat +0 krijgen terwijl dit toch minimaal al +1 zal moeten zijn omdat het on topic is over Huawei waar het artikel omgaat.

nieuws: Reuters: Huawei gaat in 2024 in Frankrijk fabriek voor netwerkapparat...

Ook een goed voorbeeld: Deze post van Blokker krijgt toevallig die 6x +1 , echter ik ben wel nieuwsgieirig want het is whataboutism maar ook met 0 bronvermeldingen en puur onderbuik gevoelens, Mijn vraag om een bron wordt beloond met 6x 0 .

Ik hoop dat iemand met 6 accounts aan het voten is want de andere optie verwacht ik niet bij tweakers.

En dan kijk ik naar de VS, waar de inlichtingendiensten al meermaals gedemonstreerd hebben om achterdeurtjes in netwerkapparatuur en cryptografie in te bouwen, waar bedrijven verplicht worden om informatie af te geven onder het mom van terrorisme met direct een zwijgplicht er bovenop waardoor men er zelfs niet over mag rapporteren.

Het wonen in een rechtstaat wil dus niets zeggen. En ondanks alle bewijzen dat we genaaid worden door een "bondgenoot" mag die lekker zijn gang blijven gaan, maar gaan we een ander machtsblok, waarvan er nog nooit enig bewijs publiek is getoond, zomaar zwartmaken in de pers en blijven op hameren hoe onbetrouwbaar die wel niet is en dat we dat niet moeten wensen.

[ Voor 44% gewijzigd door Zyphlan op 12-12-2023 20:56 ]

• TccT
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-01-2024
@Zyphlan Je hebt helemaal gelijk en niet alleen dat. Rond 1u 's nachts heb ik er ook melding van gemaakt en toen is de halve thread opnieuw gemodereerd door een powermod om het iets minder partijdig te laten lijken. Daarvoor stonden alle pro China reacties overduidelijk op +1.

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-01 15:29
RoestVrijStaal in 'Lethal Company krijgt optionele modus die spinnen vervangt door woord 'spider''

Is het een
- flamebait? Nee
- troll? Nee
- doelloze first post? Nee
- zware off-topic bericht? Nee
- bericht zonder enige toegevoegde waarde? Nee
- misplaatste grap? Nee
- onnodig kwetsende reactie? Nee
- reactie die een onvriendelijk karakter heeft of op andere wijze is bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken? Nee

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-01 07:41
Jawel:
... Het is net als uit beleefdheid niet tegen een ongezond dik iemand zeggen dat ie een dikzak is.
Het is begrijpelijk dat die persoon er totaal niet op zo'n opmerking staat te wachten (hoe subtiel de boodschap ook gebracht wordt). Maar omgekeerd is het ook voor zijn eigen bestwil dat hijzelf moet veranderen, wil hij nog blijven leven. ...
Ja, dat is onnodig kwetsend: je probeert namelijk ons te overtuigen dat het goed is dat mensen geforceerd moeten worden hun angsten onder ogen te zien en mensen met overgewicht te beledigen, omdat ze dan gemotiveerd worden af te vallen (want anders gaan ze zelfs dood, zo zwart/wit stel je het).

Er zijn meer geciviliseerde manieren om mensen te bewegen om ze van een angst af te helpen of af te laten vallen. Wat je zegt is onnodig kwetsend.

vrede in rust

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-01 15:29
Nas T schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 22:44:
[...]

je probeert namelijk ons te overtuigen
Iets benoemen hoeft niet te betekenen om de rest te overtuigen. Dat je uit mijn bericht haalt dat ik mensen probeer te overtuigen of aan te sporen tot belediging is jouw eigen emotionele interpretatie.

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:46
Zyphlan schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 03:46:

Ook een goed voorbeeld: Deze post van Blokker krijgt toevallig die 6x +1 , echter ik ben wel nieuwsgieirig want het is whataboutism maar ook met 0 bronvermeldingen en puur onderbuik gevoelens, Mijn vraag om een bron wordt beloond met 6x 0 .

Ik hoop dat iemand met 6 accounts aan het voten is want de andere optie verwacht ik niet bij tweakers.
Het is wel frappant dat het steeds die lone +6 stemmer is die zelfs ruim 24 uur later nog even losse posts in die draad komt modereren. Posts rondom toevallig dezelfde personen steeds.

Ook grappig dat mijn posts in het topic dat ik aankaartte ook door een +6'ert waren afgegaan, die na een slippertje waarvan ik melding maakte zijn +6 ineens van de 0 naar de +1 verschoof. Dus het lijkt ook iemand te zijn die dit topic frequenteert.

Objectiviteit blijft geboden, mensen.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

• Nas T
RoestVrijStaal schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 23:04:
[...]
Iets benoemen hoeft niet te betekenen om de rest te overtuigen. Dat je uit mijn bericht haalt dat ik mensen probeer te overtuigen of aan te sporen tot belediging is jouw eigen emotionele interpretatie.
Dat is inderdaad mijn interpretatie, maar kun je het emotionele daar in uitleggen?
Desalniettemin, het blijft onnodig kwetsend om te stellen dat als je een fobie hebt, je met de oplossing die het spel biedt, je nooit mensen gaat aansporen om iets aan hun fobie te doen. Dat is simpelweg niet waar: je hoeft niet (geforceerd) blootgesteld te worden aan je angst om aangespoord te worden iets aan je angst te doen. Sterker nog, ik durf zelfs te stellen dat het in veel gevallen een averechts effect zou hebben.

vrede in rust

• Nas T
Nee, maar ook geen relevante bijdrage.
Ik kan me niet voorstellen dat dit kostendekkend is. Cloud gaming zal niet goedkoop zijn, terwijl advertenties in die markten nog geen cent opbrengen.
Een stereotype antwoord zou zijn dat Microsoft anders daarover denkt.
Ik geloof het niet dat het geen cent opbrengt, daar moet je écht met onderbouwing komen. De rest wil ik best geloven, maar dan is het jouw overtuiging tegenover die van Microsoft. En ik denk dat het gros wel aardig vertrouwen heeft dat Microsoft in staat is geld te verdienen. Dus daarvoor adviseer ik je ook met onderbouwing te komen.

vrede in rust

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19:09
Uit het artikel over concurrentie op de telecommarkt. De hoge kosten van simyo voor buiten de bundel internetten heeft niets met het onderwerp te maken en is volgens mij een 0 ipv een +2.

https://tweakers.net/nieu...g-bekeken.html#r_19420064

• Nas T
aljooge schreef op woensdag 13 december 2023 @ 19:04:
Uit het artikel over concurrentie op de telecommarkt. De hoge kosten van simyo voor buiten de bundel internetten heeft niets met het onderwerp te maken en is volgens mij een 0 ipv een +2.

https://tweakers.net/nieu...g-bekeken.html#r_19420064
Het is niet helemaal zuiver, maar als ik dat lees, denk ik: er mag wel meer concurrentie zijn als dat soort excessen bestaan. Daarbij is het een waardevol stukje informatie. Wat mij betreft een +2.

vrede in rust

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19:09
Nas T schreef op woensdag 13 december 2023 @ 20:06:
[...]

Het is niet helemaal zuiver, maar als ik dat lees, denk ik: er mag wel meer concurrentie zijn als dat soort excessen bestaan. Daarbij is het een waardevol stukje informatie. Wat mij betreft een +2.
Dit soort excessen bestaan ook als er wel veel concurrentie is. In het verleden hadden we wat meer marktpartijen, maar ging er wel degelijk veel mis. Als voorbeeld de meest langdurige zaak die het programma Kassa ooit gevoerd heeft, tegen pretium telecom, waarin voornamelijk ouderen ongewild werden aangesloten en er niet meer vanaf konden.

Wat mij betreft horen klachten van individuele aanbieders niet thuis in een artikel over concurrentie en is dit off topic.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me niet offtopic irrelevant (1x -1). Het is een inhoudelijke discussie onder welke omstandigheden Apple de wijzigingen nu door heeft gevoerd.
kodak in 'Apple deelt voortaan enkel pushmeldingendata aan overheden met rechterlijk bevel'

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2. Als verduidelijking prima, maar het is een herhaling van het nieuws.
foobar79 in 'Apple deelt voortaan enkel pushmeldingendata aan overheden met rechterlijk bevel'

• kodak

kodak

FP ProMod
Ook deze lijkt me niet irrelevant/offtopic (5× 0). Het is een mening met inhoudelijke onderbouwing.
kodak in 'Apple deelt voortaan enkel pushmeldingendata aan overheden met rechterlijk bevel'

• kodak

kodak

FP ProMod

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
@kodak eens met al je argumenten, behalve bij de tweede. Ik vind dat niet heel duidelijk terugkomen in het artikel, dus vind ik de reactie wel meerwaarde hebben.

• kodak

kodak

FP ProMod
RoD schreef op donderdag 14 december 2023 @ 15:37:
@kodak behalve bij de tweede. Ik vind dat niet heel duidelijk terugkomen in het artikel,
Er staan opzettelijk meerdere verwijzingen naar de achtergrond, zelfs een duidelijk en recent tweakers nieuwsbericht. Dan verwacht ik op zijn minst dat iemand dat correct over neemt voor we het plussen. Het is inhoudelijk niet zomaar relevant zoals de reactie het stelt. Het aanpassen van voorwaarden kan namelijk niet zomaar verboden worden, of we het nu spreekverbod of verplichting tot geheimhouden noemen. Dus een verbod noemen en op eigen manier gebruiken alsof het relevant is heeft dan niet zomaar een grotere meerwaarde in de discussie dan het kunnen lezen van het nieuws en de direct naar verwezen (versimpelde) achtergrond.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze lijkt me geen +2. Dat er meer kanten zijn aan gebruik van ruimte is al eeuwen oud en ook de afgelopen jaren heel vaak nieuws over geweest.
kodak in 'Google investeert 600 miljoen euro in bouw datacenter in Groningse Winschoten'

• Bor

Bor

Topicstarter
Onderstaande gaat gewoon over de download in kwestie en lijkt mij daarmee niet offtopic:

Bor in 'WingetUI 2.1.2 bèta 2'

• Memori
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-12-2025
Moeten de reacties onder dit draadje niet vooral een 0 score hebben i.p.v. -1? Dit lijkt namelijk sterk op mening modden.

DPG Media en RTL Nederland sluiten overeenkomst overname voor 1,1 miljard euro

Disclosure: Ik heb zelf ook een -1 onder dit draadje.

• Sneek
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-01 19:36

Sneek

Tweaker

Er ging iets mis bij m'n comment waardoor er alleen de youtube link stond (zie edit-history) ipv het hele bericht, waardoor ik nu terecht een -2 heb. Kan ik hier iets aan veranderen?

Sneek in 'Apple schikt voor 25 miljoen dollar in Family Sharing-rechtszaak'

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DanielChopin in 'Blue Origin lanceert New Shepard op 18 december, jaar na mislukte testvlucht'

GR materiaal + je kunt dit volgens mij best als een trol zien, ik vind een 0 daarom eigenlijk best veel.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
CH4OS schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:17:
DanielChopin in 'Blue Origin lanceert New Shepard op 18 december, jaar na mislukte testvlucht'

GR materiaal + je kunt dit volgens mij best als een trol zien, ik vind een 0 daarom eigenlijk best veel.
Ik vind een -1 nogal overdreven voor dit, ja, het hoort in GR, daarmee is het volgens mij nog steeds gewoon een 0-score. O.b.v. eerdere discussies; zoeken naar 'onbemenst'
waarbij het woord onbemenst ook vervangen is, is de kritiek niet geheel onterecht.

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Dazzler2120 schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:21:
[...]

Ik vind een -1 nogal overdreven voor dit, ja, het hoort in GR, daarmee is het volgens mij nog steeds gewoon een 0-score. O.b.v. eerdere discussies; zoeken naar 'onbemenst'
waarbij het woord onbemenst ook vervangen is, is de kritiek niet geheel onterecht.
Post staat nu netto op een nette 0 maar er zijn drie leden die hem met +3 gemodereerd hebben wat ook niet de bedoeling is.

Pagina: 1 ... 130 ... 209 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2