Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 129 ... 209 Laatste
Acties:

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-01 18:28

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2. Dat iemand moeite heeft met informatie vinden of krijgen is niet bijzonder. Een mening over gebruik van social media door bedrijven ook niet. Daarbij lijkt de mening gebaseerd op een onterecht conclussie dat er alleen maar via social media zou zijn gecommuniceerd.
Asterion in 'SNS Bank, ASN Bank en RegioBank hebben storing - update'

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (31x +2). Het is niet bijzonder een mening te hebben dat er te veel reclame zou zijn. Daarbij gaat de reactie niet in op de argumenten van de discussie dat gebruikers inkomsten blokkeren en hier zelf geen verantwoordelijkheid voor nemen.
Ziglar in 'YouTube is wereldwijd begonnen met blokkeren van adblockgebruikers'

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (21×), ik betwijfel of deze hoe dan ook toegestaan is. Het nieuws maakt duidelijk dat adblockers bij yt niet volgens de overeenkomst zijn. Verwijzen hoe je een adblocker dan beter met yt kan laten werken, ook zonder op de voorwaarden in te gaan, lijkt me dus geen meerwaarde te hebben en eerder ongewenst.
Gwar in 'YouTube is wereldwijd begonnen met blokkeren van adblockgebruikers'

[ Voor 6% gewijzigd door kodak op 01-11-2023 12:38 ]

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:46

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Eens met @kodak ^^, wat hulp is nog welkom.

En in diezelfde lijn is een kritisch tegengeluid niet meteen -1, maar een 0 volgens mij: M3m30 in 'YouTube is wereldwijd begonnen met blokkeren van adblockgebruikers'

• kodak

kodak

FP ProMod
Ook deze reactie lijkt me geen +2 (51× +2, 13x +3, staat bovenaan)
De tweaker schrijft vooral een mening over de oorzaak. Dat zou bijzonder kunnen zijn, alleen lijkt deze vooral gebaseerd op willekeurig maar (internationale) onvrede noemen alsof die relevant zijn de bewering over het het grote verlies op te baseren. De relevantie of redelijkheid van de bewering / mening blijkt op die manier juist niet, door gebrek aan verband. Dat maakt de mening of verwijzingen naar klachten dus niet bijzonder, eerder een vorm van te makkelijk maar ergens een mening over hebben alsof het relevant is. +1 voor de moeite om veel te schrijven, maar of er nu veel of weinig staat maakt het niet specialer.
CriticalHit_NL in 'VodafoneZiggo verliest weer meer dan 30.000 klanten met abo voor vast internet'

[ Voor 12% gewijzigd door kodak op 01-11-2023 16:06 ]

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-01 22:01

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

Waarom worden mijn reacties met -1en beoordeeld ? omdat White Feather het niet aanstaat waarschijnlijk gezien hij met commentaar op mij reageerde. ik vind mijn reactie gewoon on-topic dus geen -1 waard.

Gaat on de reacties in:
https://tweakers.net/nieu...tions=19295440#r_19296012

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Technomania in 'Bekendmaking winnaar game-pc 25 jaar Tweakers'

Ik voel me vereerd maar een +1 lijkt mij voldoende.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Ik vind jouw 'linkdrop' in dit geval wel waardevol. De link staat niet in het artikel volgens mij, dus zeker nuttig.

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

AlphaRomeo schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:54:
Ik vind jouw 'linkdrop' in dit geval wel waardevol. De link staat niet in het artikel volgens mij, dus zeker nuttig.
Als je het zo bekijkt wel ja.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Offtopic: @wildhagen Gefeliciteerd *O*

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dank je wel! :)

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (top post, 57× +2, 20x +3). De reactie noemt algemene gevoelens en mening op. Wat het bespreekt heeft ook niet direct met het nieuws over oververhoogde aantallen toevoegen en verwijderen van adblockers te maken, aangezien het er ook geen duidelijk relevantie mee legt. Natuurlijk kunnen we het met de mening eens zijn, maar dat is op zich geen reden tot plussen.

af_bert in 'Adblockers melden meer installaties en verwijderingen vanwege YouTube'

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:33

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

kodak schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 18:05:
Deze reactie lijkt me geen +2 (top post, 57× +2, 20x +3). De reactie noemt algemene gevoelens en mening op. Wat het bespreekt heeft ook niet direct met het nieuws over oververhoogde aantallen toevoegen en verwijderen van adblockers te maken, aangezien het er ook geen duidelijk relevantie mee legt. Natuurlijk kunnen we het met de mening eens zijn, maar dat is op zich geen reden tot plussen.

af_bert in 'Adblockers melden meer installaties en verwijderingen vanwege YouTube'
die heeft nog wat hulp nodig.

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 19:18

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Benjamin- in 'Elon Musk toont eerste product van zijn AI-bedrijf X AI: 'sarcastische' chatbot'

Offtopic post over Musk, in een Musk nieuwsartikel. Tja het is maar hoe je het verzint.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• kodak

kodak

FP ProMod
vanaf Zodiac in 'Elon Musk toont eerste product van zijn AI-bedrijf X AI: 'sarcastische' chatbot' lijkt de draad me offtopic bij het nieuws over het product. Het legt geen duidelijk verband meer met het nieuws, om een andere discussie te voeren over Musk.

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

kodak schreef op zondag 5 november 2023 @ 14:08:
[...]
vanaf Zodiac in 'Elon Musk toont eerste product van zijn AI-bedrijf X AI: 'sarcastische' chatbot' lijkt de draad me offtopic bij het nieuws over het product. Het legt geen duidelijk verband meer met het nieuws, om een andere discussie te voeren over Musk.
Het nieuws gaat o.a. om de marketing strategie van Musk, dan is dit zeer gerelateerd. Als dit al offtopic is, dan mag er nog maar weinig worden gezegd.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• kodak

kodak

FP ProMod
Benjamin- schreef op maandag 6 november 2023 @ 08:31:
[...]
Als dit al offtopic is, dan mag er nog maar weinig worden gezegd.
We kunnen duidelijk prima discussies voeren die wat meer af wijkt van het nieuws zelf. Maar dat maakt het niet allemaal even relevant door de manier van schrijven. Ik lees in die draad geen duidelijke moeite of bedoelingen het nog over het hoofdonderwerp van de specifieke AI of zelfs strategie erbij te hebben.

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

kodak schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:11:
[...]
We kunnen duidelijk prima discussies voeren die wat meer af wijkt van het nieuws zelf. Maar dat maakt het niet allemaal even relevant door de manier van schrijven. Ik lees in die draad geen duidelijke moeite of bedoelingen het nog over het hoofdonderwerp van de specifieke AI of zelfs strategie erbij te hebben.
Het gaat hierover de financiele keuzes die hierbij horen. Het artikel spreekt ook namelijk over dat het achter een paywall is, en dus een financiële keuze van Musk.

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02:19
Ik vind dit wel een interessante:
drakiesoft in 'Iso-bestandsgrootte Windows 11 is bijna acht procent groter dan bij Windows 10'

Is nu veel +3 gemod. Het is an sich een relevante vraag, maar geen nette toon en zou eerder in het feedback topic thuishoren. Dus als ik schipper tussen een -1 vanwege de toon en een +1 vanwege de relevantie, kom ik uit op een 0. Maar zo te zien ben ik de enige?

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Dat is een 0 inderdaad, het gaat over de nieuwswaardigheid / kwaliteit van het artikel. Dat hoort in Geachte Redactie op het forum thuis.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:14

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
AlphaRomeo schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 16:22:
Dat is een 0 inderdaad, het gaat over de nieuwswaardigheid / kwaliteit van het artikel. Dat hoort in Geachte Redactie op het forum thuis.
Ik ga vanwege de toon in dit geval voor de -1. De reactie is op zich "geachte redactie" materiaal maar een punt op deze manier brengen hoeft echt niet en is niet in lijn met "een vriendelijker Tweakers".

[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 07-11-2023 20:39 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
De volgende reactie is weliswaar informatief, maar totaal niet informatief voor de inhoud van dit artikel. Lijkt me dus niet goed gemodereerd.

geert1 in 'Rockstar Games bevestigt 'begin december' trailer van volgende GTA te tonen'

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

BramV in 'Spectaculair maar voorspelbaar - Call of Duty: Modern Warfare III campagne'

10x +2? 16x +3!!!

Dat lijkt me toch best wel foute boel, dit is eerder een 0 lijkt me.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Yuri024 in 'Spectaculair maar voorspelbaar - Call of Duty: Modern Warfare III campagne'

Ook deze hoort geen 8x +2 en 13x (!) +3 te krijgen....

Iemand is hier flink aan het meningmodden.

Virussen? Scan ze hier!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Donstil in 'Amazon.com toont minder reclame op pagina’s met Apple-producten'

Niet eens met de inhoud kan natuurlijk maar dit valt toch niet onder “ongewenst” (11x nu)? Voelt alsof er vooral tegen gestemd wordt omdat het een andere mening is ipv vanwege de inhoud.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
threebees in 'Accurecycling - Toekomstige afvalberg of circulaire economie?'
Hans1990 in 'Accurecycling - Toekomstige afvalberg of circulaire economie?'

En er staan nog een boel -1 reacties verder onder in deze comment sectie, die m.i. echt geen -1 zijn. Ik zie er iig geen kwade wil of snerende toon in terug.

In algemene zin, wellicht misplaatst in dit meld topic: je kan ergens mee oneens zijn, maar m.i. is het erg flauw om een "onwaarheid" of "onvolkomenheid" te bewijzen via moderatiesysteem. Het neigt naar meningmodden en ja-amen discussies, waardoor ik de laatste tijd niet zo de moeite waard vind om te reageren op FP. Wellicht idee om moderatiescores te verbergen beneden < 3 votes o.i.d.?

[ Voor 4% gewijzigd door Hans1990 op 11-11-2023 14:45 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

koelpasta in 'OneDrive-app kan opnieuw uitgeschakeld worden zonder verplichte feedback'

8x +2 en maar liefst 7x +3 (!) lijkt me wat overdreven. Gewoon een prima +1.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Alfredo
  • Laatst online: 31-07-2025
Alfredo in 'Apple schikt met overheid VS voor 25 miljoen dollar wegens oneerlijke wervingen'

Eigen bericht, maar denk dat dit meer waard is dan een +1. Ik leg uit hoe het systeem juist in elkaar zit en waarom Apple op deze manier handelt, iets dat de meeste mensen niet begrijpen.

• kodak

kodak

FP ProMod
Uitleggen wat grenscontrole en douane is en er niet zomaar handmatig gecontroleerd kan worden lijkt me geen +2.
Maurits van Baerle in 'Australische havens zijn meerdere dagen offline door cyberaanval'

• Bor

Bor

Topicstarter
kodak schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:32:
Uitleggen wat grenscontrole en douane is en er niet zomaar handmatig gecontroleerd kan worden lijkt me geen +2.
Maurits van Baerle in 'Australische havens zijn meerdere dagen offline door cyberaanval'
Dat lijkt mij een prima toevoeging met informatie wat voor veel mensen niet bekend zal zijn. Ik kan mij een +2 wel voorstellen.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik vind hem ook informatief. Hij steekt duidelijk boven het maaiveld uit. Een +2 lijkt me de juiste score eerlijk gezegd.

Virussen? Scan ze hier!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:33

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op zondag 12 november 2023 @ 17:47:
[...]

Dat lijkt mij een prima toevoeging met informatie wat voor veel mensen niet bekend zal zijn. Ik kan mij een +2 wel voorstellen.
Een grens en douane zijn een van de meest basisprincipes van hoe landen bestaan. Dat is al eeuwen een principe, dus juist basiskennis en niet bijzonder. Dat uitleggen plussen verlaagt behoorlijk de grens dat een reactie boven het maaiveld uit steekt en we van tweakers geen basiskennis hoeven te verwachten.

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-01 14:58
Hans1990 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 14:43:
threebees in 'Accurecycling - Toekomstige afvalberg of circulaire economie?'
Hans1990 in 'Accurecycling - Toekomstige afvalberg of circulaire economie?'

En er staan nog een boel -1 reacties verder onder in deze comment sectie, die m.i. echt geen -1 zijn. Ik zie er iig geen kwade wil of snerende toon in terug.

In algemene zin, wellicht misplaatst in dit meld topic: je kan ergens mee oneens zijn, maar m.i. is het erg flauw om een "onwaarheid" of "onvolkomenheid" te bewijzen via moderatiesysteem. Het neigt naar meningmodden en ja-amen discussies, waardoor ik de laatste tijd niet zo de moeite waard vind om te reageren op FP. Wellicht idee om moderatiescores te verbergen beneden < 3 votes o.i.d.?
Helemaal mee eens. Meningmodden is aan de orde van de dag. Het gevolg van meningmodden is sensuur, meningen die anders zijn dan de algemene consensus worden onzichtbaar en zijn daarmee effectief verwijderd.

Vooral in nieuwsberichten die gaan over onderwerpen die polariserend zijn in de samenleving, weet je op voorhand al dat jouw mening, als deze anders is structureel (dus ctrl F om eventuele volgende reacties te zoeken) worden gedownvote, open discussies zijn niet mogelijk. Je wordt gewoon gedelete, met als gevolg dat kritische of anders denkenden afhaken en ja knikkers zich gesterkt voelen en leren dat inhoud en ratio ondergeschikt zijn aan de huidige bestaande opvattingen.

Wat natuurlijk juist polarisatie versterkt.

Als er een wil is dit gedrag te corrigeren op een proactieve manier, is het volgens mij erg simpel om per gebruiker te zien wie, wanneer voor welke reacties een -1 modereert en dit, eventueel geautomatiseerd te doen als dat bij enkelen bovengemiddeld vaak voorkomt in een x tijdvlak.

• Bor

Bor

Topicstarter
procyon schreef op woensdag 15 november 2023 @ 00:17:
[...]
Als er een wil is dit gedrag te corrigeren op een proactieve manier, is het volgens mij erg simpel om per gebruiker te zien wie, wanneer voor welke reacties een -1 modereert en dit, eventueel geautomatiseerd te doen als dat bij enkelen bovengemiddeld vaak voorkomt in een x tijdvlak.
Er wordt op de achtergrond naar mismoderaties gekeken en waar nodig zien mensen de mogelijkheid tot modereren gedeactiveerd worden. Er loopt inmiddels een behoorlijke groep rond die wegens misbruik van het moderatiesysteem hiervan is uitgesloten. Niet elke -1 is echter een opzettelijke mismoderatie. Soms is er bijvoorbeeld extra uitleg nodig. Dit is verder niet het topic om dit te bespreken. Met de search vind je een aantal topics waarin het e.e.a. extra staat uitgewerkt en waar deze discussie al meerdere malen gevoerd is.

• Bor

Bor

Topicstarter

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-01 10:59
zap8 in 'Nothing introduceert Nothing Chats-app die werkt met iMessage voor Phone (2)'

Hij heeft het niet helemaal goed begrepen, maar er staat niks in zijn reactie dat een -1 rechtvaardigt.

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:14

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
mjtdevries in 'Samsung T5 EVO - Externe 8TB-ssd voor wie geduld heeft'

Bovenstaande reactie staat met +2 wat te hoog. In de reactie worden best een paar terechte punten aangestipt. Maar de toon waarop vragen gesteld worden nodigt niet uit tot het geven van een reactie en in deze vorm past (een groot deel van) de reactie beter in Geachte redactie.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

.

[ Voor 114% gewijzigd door wildhagen op 16-11-2023 22:41 ]

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'Google en Epic Games strijden voor rechtbank over Play Store-monopolie'

Gewoon ontopic tov de parent waar ik op reageer en dus +1.

elmuerte in 'Google en Epic Games strijden voor rechtbank over Play Store-monopolie'

Geen +2.

Er zijn weer meningmodders actief.

[ Voor 32% gewijzigd door wildhagen op 16-11-2023 09:03 ]

Virussen? Scan ze hier!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze vraag en de draad lijken me geen +1. Het nieuws is dat de overheid om specifieke punten mogelijk gebruik voor zichzelf wil verbieden. Niet of een ander verbod in het algemeen mogelijk wel of niet te rechtvaardigen is. Dat is meer een discussie voor GoT.
HDoc in ''Overheid Nederland wil ambtenaren verbieden ChatGPT en Midjourney te gebruiken''

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
kodak schreef op donderdag 16 november 2023 @ 17:00:
Deze vraag en de draad lijken me geen +1. Het nieuws is dat de overheid om specifieke punten mogelijk gebruik voor zichzelf wil verbieden. Niet of een ander verbod in het algemeen mogelijk wel of niet te rechtvaardigen is. Dat is meer een discussie voor GoT.
HDoc in ''Overheid Nederland wil ambtenaren verbieden ChatGPT en Midjourney te gebruiken''
Het is wel een onderwerp wat ook in het artikel naar voren komt dus in dat opzicht is een discussie erover wel on-topic.

200 fish found!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

The Zep Man in 'Microsoft deelt testversie Windows 11 die aan EU-eisen DMA voldoet'

Ik zie dit bij wel meer artikelen over de Digital Markets Act voorbij komen, ik denk dat 'we' het intussen wel weten.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Lijkt me gewoon een prima ontopic reactie, en dus +1.

Virussen? Scan ze hier!

• Gymnasiast
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-01 15:40
Klabotn in 'Nederland werd 35 jaar geleden aangesloten op het internet'

Flauwe grap (en intussen zowat vintage :D), maar dat lijkt me 0 en geen -1.

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Zo'n reactie lokt alleen maar meer slechte posts uit, dat kun je daaronder ook zien. Ik vind het om die reden een troll.

• kodak

kodak

FP ProMod
AlphaRomeo schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:51:
[...]

Zo'n reactie lokt alleen maar meer slechte posts uit, dat kun je daaronder ook zien.
De opmerking vraagt niet om reacties, en al helemaal niet om ongewenste reacties. Daarbij is het irrelevant tot ongewenst reageren een keuze van de mede-tweakers, terwijl die naast kiezen om niet te reageren dus ook zelf konden kiezen het meer ontopic te houden of maken. Daar horen die reacties zelf op gemod te worden, niet een reactie daarboven.

Daarbij klopt de opmerking inhoudelijk, alleen nogal indirect. En aangezien dat voor tal van andere mogelijkheden die dankzij de aansluiting ontstonden op gaat is het dus vooral irrelevant en voegt het weinig tot niets aan de discussie toe.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Danny in 'Raad van bestuur OpenAI heeft ceo Sam Altman ontslagen'

Dit lijkt me geen +2, laat staan +3 (!).

Compleet offtopic en heeft niks met het onderwerp van de nieuwspost te maken. Op zijn best een 0 als absoluut maximum.

Virussen? Scan ze hier!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Robbierut4 in 'Chrome stopt medio 2024 met Manifest V2-extensies, mogelijk gevolgen adblockers'

Ik ben wellicht wat vroeg, maar hier is weinig +2 aan wat mij betreft. Dat iemand zelfs +3 geeft verbaasd ne.

• Bor

Bor

Topicstarter
CriticalHit_NL in 'Chrome stopt medio 2024 met Manifest V2-extensies, mogelijk gevolgen adblockers' is geen +2 of +3 maar gewoon een ontopic reactie en daarmee +1.

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 16:21:
Danny in 'Raad van bestuur OpenAI heeft ceo Sam Altman ontslagen'

Dit lijkt me geen +2, laat staan +3 (!).

Compleet offtopic en heeft niks met het onderwerp van de nieuwspost te maken. Op zijn best een 0 als absoluut maximum.
Inmiddels is de reactie voorzien van een edit
Kom maar op met die -1 dan.
waarmee de +1 in mijn ogen sowieso niet meer bereikbaar is.

• InsanelyHack
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-01 20:01
InsanelyHack in 'Amazon gaat honderden banen schrappen bij Alexa-divisie'

Ik snap niet waarom dit een 0 of zelfs als -1 wordt gemod. Het is respectvol naar de reactie, die er kennelijk, meer vanaf weet, met een aanvullende vraag die mij relevant lijkt.

• kodak

kodak

FP ProMod

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03:00
Kan hier naar gekeken worden, ik beantwoord iemand alleen over het onderwerp, maar meningen en het niet eens zijn :F
GameNympho in 'Achter het scherm - Ontwikkelaars over het nieuwe NPO Start'

@AlphaRomeo Sorry, maar ik ga niets onderbouwen, het is algemeen bekend dat de NPO een politiek kleurtje heeft.
Dan maar die -1 maar het blijft mening modderij, want het zijn de teentjes die geraakt zijn, helaas.

edit; Je snapt wat je zelf zegt hier? Ik zeg nog niet eens welke kleur, maar dat het een kleurtje heeft en wat zeg jij nu?
Dat is volgens mij niet algemeen bekend. Zo zijn er mensen die menen dat de NPO te links is, maar ook menen dat de NPO te rechts is.
Maar goed, het zij zo.

@Nas T Sorry, maar ik beantwoord iemand en aan mijn antwoord is verder niets verkeerd.
Dat een ander een andere interpretatie heeft van iets, kan, maar om dan te moeten onderbouwen?
Moeten is al fout :F Maar goed, ik heb weer een andere interpretatie.

[ Voor 72% gewijzigd door GameNympho op 21-11-2023 13:46 ]

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
GameNympho schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:40:
Kan hier naar gekeken worden, ik beantwoord iemand alleen over het onderwerp, maar meningen en het niet eens zijn :F
Ik denk dat menig Tweaker het niet waardeert dat je de NPO beschuldigt van het hebben van een politieke kleur. Als je dat niet onderbouwt met bronnen is dat een ongefundeerde beschuldiging in de categorie 'extraordinary claims require extraordinary evidence'. Hoger dan een 0 vind ik je post in deze vorm dus beslist niet, en ik kan een -1 begrijpen.

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@AlphaRomeo Sorry, maar ik ga niets onderbouwen, het is algemeen bekend dat de NPO een politiek kleurtje heeft.
Dat is volgens mij niet algemeen bekend. Zo zijn er mensen die menen dat de NPO te links is, maar ook menen dat de NPO te rechts is.
Dan maar die -1 maar het blijft mening modderij, want het zijn de teentjes die geraakt zijn, helaas.
Dit is dus géén meningmodden, maar moderatie in overeenstemming met de FAQ. Dat het jou het effect niet aan staat, is een heel ander probleem.

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-01 10:59
sjongenelen in 'Achter het scherm - Ontwikkelaars over het nieuwe NPO Start'

NPO gaat niet over de content, de omroepen gaan over de content. Hoe deze reactie een +1 kan krijgen begrijp ik dan ook niet.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze inhoudelijke reactie lijkt me niet irrelevant of offtopic.
kodak in ''Ruim 500 van de 700 OpenAI-werknemers dreigen over te stappen naar Microsoft''

• kodak

kodak

FP ProMod
Ook deze inhoudelijke reactie lijkt me niet irrelevant of offtopic. Het is eerder een prima discussiepunt dat er kosten aan verbonden zijn die (nog) mee kunnen (gaan) spelen.
bzuidgeest in ''Ruim 500 van de 700 OpenAI-werknemers dreigen over te stappen naar Microsoft''

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-01 07:41

Ik zie niet in waarom het melden van de politieke kleur van de NPO hier een toegevoegde waarde heeft. Ik zie het daarom als flamebait.
Mocht er toch een link zijn tussen de politieke kleur van de NPO en de inhoud, zou je dat dan duidelijk kunnen maken?

vrede in rust

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-01 07:41
@Nas T Sorry, maar ik beantwoord iemand en aan mijn antwoord is verder niets verkeerd.
Dat een ander een andere interpretatie heeft van iets, kan, maar om dan te moeten onderbouwen?
Moeten is al fout :F Maar goed, ik heb weer een andere interpretatie.
Wat beantwoord je dan precies met het stukje dat de NPO een bepaalde politieke kleur heeft?

vrede in rust

• Bor

Bor

Topicstarter
al__in__gebruik in 'YouTube: gebruikers met adblocker kunnen suboptimale kijkervaring beleven' is geen +3 of +2 natuurlijk. Bij deze reactie wordt zo te zien erg veel op mening gemodereerd.

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:00:
al__in__gebruik in 'YouTube: gebruikers met adblocker kunnen suboptimale kijkervaring beleven' is geen +3 of +2 natuurlijk. Bij deze reactie wordt zo te zien erg veel op mening gemodereerd.
Met 16x +3 en 24x +2 is het opvallend dat dit zo snel uit de hand kan lopen.

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:36

Herman

FP ProMod
Om welke reden krijgt deze reactie zo'n lage score:
- mjtdevries in 'Twitter/X klaagt Media Matters aan na vertrek adverteerders'

Dit lijkt mij meningmodden. Het is dan wellicht geen mainstream opvatting, maar m.i. voldoende onderbouwd voor sowieso een +1. Of mis ik wat?
Die user lijkt in de rest van het item ook structureel te lage moderaties te krijgen.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
kodak schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:03:
[...]
Met 16x +3 en 24x +2 is het opvallend dat dit zo snel uit de hand kan lopen.
Zit nu al op 31x +3 en 81x +2.....
Dweilen met de kraan open.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2. Het is vooral een mening. Dat kan prima gebaseerd zijn op selectief wat inhoud uit het nieuws weg te laten maar maakt het zo nog niet waardevoler als reactie.
Loller1 in 'Twitter/X klaagt Media Matters aan na vertrek adverteerders'

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Herman schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:30:
Om welke reden krijgt deze reactie zo'n lage score:
- mjtdevries in 'Twitter/X klaagt Media Matters aan na vertrek adverteerders'

Dit lijkt mij meningmodden. Het is dan wellicht geen mainstream opvatting, maar m.i. voldoende onderbouwd voor sowieso een +1. Of mis ik wat?
Die user lijkt in de rest van het item ook structureel te lage moderaties te krijgen.
Lijkt nu op +1 te staan, al moet ik wel zeggen dat ik juist iedere onderbouwing voor de claim mis in de post, het enige wat ie quote is een deel van de aanklacht zo lijkt het, en dat is natuurlijk gewoon een beschrijving van Twitter van wat zij menen wat er gebeurt is en juist het geen dat uiteraard in de rechtszaak onderdeel zal zijn van de discussie.

Iets dat in de aanklacht staat hoeft natuurlijk niet hetgeen te zijn dat ook daadwerkelijk gebeurt is, maar zo word het wel gebracht nu.

• kodak

kodak

FP ProMod
Ook bij deze reactie lijkt +2 me overdreven. Een mening hebben waarom een bedrijf ergens recht probeert te halen is prima, maar daarbij selectief de inhoud maar negeren om negatief te kunnen zijn over het bedrijf en de geldende rechtstaat lijkt me geen meerwaarde hebben.
MSalters in 'Twitter/X klaagt Media Matters aan na vertrek adverteerders'

[ Voor 6% gewijzigd door kodak op 21-11-2023 16:49 ]

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Arjan A in ''Navigatiesystemen vliegtuigen in Midden-Oosten worden doelbewust verstoord''

Geen +2
nieuwslezer in ''Navigatiesystemen vliegtuigen in Midden-Oosten worden doelbewust verstoord''
Geen +2
MSalters in 'Twitter/X klaagt Media Matters aan na vertrek adverteerders'
Veel tekst, maar voegt weinig toe.
Geen +2

mjtdevries
Misschien dat er een onderzoek naar deze user gedaan kan worden. Hij flamet, spreek neerbuigend en doet stellige beweringen die aantoonbaar onwaar blijken te zijn in

nieuws: Twitter/X klaagt Media Matters aan na vertrek adverteerders
Geen +2

Blorgg in 'Twitter/X klaagt Media Matters aan na vertrek adverteerders'
Geen +2

Gulpen in 'Twitter/X klaagt Media Matters aan na vertrek adverteerders'
Een onaardige reactie die zeker geen +1 verdiend

[ Voor 66% gewijzigd door SRich op 21-11-2023 20:37 ]

Het grote adblocking topic

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03:04
Ben ik de enige die vindt dat ik een bijzondere scorekaart heb voor een nul?
biomass in 'YouTube-gebruikers melden trager ladende video's in niet-Chrome-browsers'
Hoezo -1?

• SRich
Die -1 kan ik begrijpen, omdat het negatief opgevat kan worden omdat het niks met het onderwerp te maken heeft. Maar ik heb je nu op 0 gezet.

NTS in 'Twitter/X klaagt Media Matters aan na vertrek adverteerders'
Die laatste zin, zorgt er zeker voor dat het geen +2, maar eerder een 0 of -1

wild_dog in 'Twitter/X klaagt Media Matters aan na vertrek adverteerders'
Geen +2

jip_86 in 'Twitter/X klaagt Media Matters aan na vertrek adverteerders'
jip_86 in 'Twitter/X klaagt Media Matters aan na vertrek adverteerders'
Dit is op de user gemod. Beide geen -1

thijssie83 in 'Twitter/X klaagt Media Matters aan na vertrek adverteerders'
Ook geen -1

[ Voor 42% gewijzigd door SRich op 21-11-2023 21:25 ]

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03:04
@SRich Ik legde geen rechtstreekse link maar als ik vandaag zie dat ik de bewuste vijf seconden wachttijd geserveerd krijg op alle videoresoluties en dat bij het refreshen van een 1080p50 YT link de video wel goed start, ongeveer zoals frisch85 beschrijft in een van de gelinkte reddit threads (https://www.reddit.com/r/...tent=t1_k9xzflk&rdt=57662), dan wordt ik pas negatief.... :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YBF9tT3LOwx7NQQpZakpCy9f1dw=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/CDc5h9mGavYbgZ0g9gfLtsQn.png?f=fotoalbum_small

• SRich
biomass schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:11:
@SRich Ik legde geen rechtstreekse link maar als ik vandaag zie dat ik de bewuste vijf seconden wachttijd geserveerd krijg op alle videoresoluties en dat bij het refreshen van een 1080p50 YT link de video wel goed start, ongeveer zoals frisch85 beschrijft in een van de gelinkte reddit threads (https://www.reddit.com/r/...tent=t1_k9xzflk&rdt=57662), dan wordt ik pas negatief.... :+

[Afbeelding]
Ik zie dat ik het verkeerd geformuleerd heb. Ik bedoelde niet je houding, maar je post. Die voegt eigenlijk niks toe, of als je het negatief trekt... van kijk eens wat voor pc ik heb. Dat bedoelde ik. Maar je heb gewoon een +1. (y)

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2. Het is een mening zonder onderbouwing, terwijl het duidelijk is dat er diverse redenen kunnen zijn.
vickypollard in 'Sam Altman keert terug bij OpenAI als ceo'

• SRich
kodak schreef op woensdag 22 november 2023 @ 12:05:
Deze reactie lijkt me geen +2. Het is een mening zonder onderbouwing, terwijl het duidelijk is dat er diverse redenen kunnen zijn.
vickypollard in 'Sam Altman keert terug bij OpenAI als ceo'
Staat inmiddels op +1

Zebby in 'Sam Altman keert terug bij OpenAI als ceo'
Geen +2 (6x!)

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-01 18:09
Tja..

dasiro in 'AMS-IX heeft storing en doet kwart van normaal verkeer'

-knip-

Onvriendelijk deel van de reactie verwijderd

[ Voor 42% gewijzigd door Bor op 23-11-2023 08:20 ]

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Zou je een kleine motivatie kunnen geven voor die mening?

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

AlphaRomeo schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:03:
[...]

Zou je een kleine motivatie kunnen geven voor die mening?
Is constant aan het bepalen voor andere hoe te denken, stelt dan door mijn game keuzes dat ik mijn mening niet mag hebben.

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Benjamin- schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:15:
[...]
Is constant aan het bepalen voor andere hoe te denken, stelt dan door mijn game keuzes dat ik mijn mening niet mag hebben.
Het is mij duidelijk dat de discussie daar niet echt gezellig is (volgens mij van beide kanten niet), maar ik zie niet op basis van de FAQ waarom dit een -1 zou moeten zijn.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

houwimmie in 'WinRAR 7.00 bèta 2'

Ik snap best dat er over alternatieven gesproken en gevraagd kan worden, maar de vraag "Waarom WinRAR gebruiken, er is toch ook 7zip!?" is na diverse WinRAR posts met deze vraag intussen toch wel een keer beantwoord? Ik begrijp daarom dus ook niet waarom dit soort vragen elke keer maar ontopic zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 23-11-2023 14:19 ]

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

AlphaRomeo schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:18:
[...]

Het is mij duidelijk dat de discussie daar niet echt gezellig is (volgens mij van beide kanten niet), maar ik zie niet op basis van de FAQ waarom dit een -1 zou moeten zijn.
En wat zou ik verkeerd hebben gezegd. Ik ben ontopic en spreek vanuit eigen mening en respectvol met elkaar omgaan en krjg nu een nul, wat dus mod misbruik is. Hij zegt doodleuk wat wij moeten vinden en doet een persoonlijke aanval. Waar is jouw objectiviteit?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Raem in 'Sony start verkoop vernieuwde PlayStation 5 met dunner ontwerp en losse drive'

Hoe is dit informatief? In de tekst staat ook reeds dat de verkoop gestart is, linken naar pagina's van webshops hoeft imo ook niet, we hebben de pricewatch. Ik zie dus echt de +2 meerwaarde niet.

• Bor

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:59:
Raem in 'Sony start verkoop vernieuwde PlayStation 5 met dunner ontwerp en losse drive'

Hoe is dit informatief? In de tekst staat ook reeds dat de verkoop gestart is, linken naar pagina's van webshops hoeft imo ook niet, we hebben de pricewatch. Ik zie dus echt de +2 meerwaarde niet.
Een +1 lijkt mij voldoende. Dat is nu ook de netto score.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:57

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'Je krijgt steeds minder korting op telefoons'

Hiezo is dit offtopic? :? Gezien de reactie eropz die het bevestigd, lijkt ne dit dus prima ontopic en dus +1.

• Cbr
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:22

Cbr

koda over burgerinzet bij cybercrimezaken

Ik zie niet in wat er offtopic is aan deze reactie?

[ Voor 23% gewijzigd door Cbr op 27-11-2023 20:39 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Die reactie staat inmiddels stevig op de +1. Dat lijkt mij een prima passende score.

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'Cyberpunk 2077-dlc Phantom Liberty is 4,3 miljoen keer verkocht' is in mijn ogen een ontopic reactie op de vraag ervoor die wel op +1 staat (en ook gewoon over het spel in kwestie gaat).

Pagina: 1 ... 129 ... 209 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2