Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 128 ... 209 Laatste
Acties:

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11-2025
Bor schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:46:
Zoals al vaker hier aangegeven is dit topic niet de plek om dit soort discussies te voeren. Het doel is om mismoderaties aan de kaak te stellen om gezamenlijk te proberen de reacties op een moderatie score te krijgen die in lijn is met richtlijnen uit de moderatie FAQ. Wil je een bredere discussie voeren dan is dat prima, maar wel in een ander / eigen topic. Zo sneeuwen de aangedragen (mogelijke) mismoderaties hier niet onder.
En waar moet je wezen als een moderator best wel bijzondere uitspraken maakt? Vind niet dat dat eventjes zo makkelijk voorbij mag gaan in mijn ogen.
AlphaRomeo schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:46:
[...]

Ik reageer niet op basis van één reactie. Zie mijn oorspronkelijke post hier.

[...]

Daarvoor moet je bij de redactie zijn, niet bij de FP crew.
Ik zag dat je niet reageerde op 1 reactie, maar je maakte hem wel over al die berichten.

[ Voor 27% gewijzigd door vali op 13-10-2023 09:50 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
vali schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:49:
[...]

En waar moet je wezen als een moderator best wel bijzondere uitspraken maakt? Vind niet dat dat eventjes zo makkelijk voorbij mag gaan in mijn ogen.
Als je het oneens bent met een moderator kan je met hem in gesprek gaan, bijvoorbeeld via een DM. Kom je er samen niet uit dan kan je bij diens Admin terecht. Voor de Power- en Promods is dat @Dirk. Let wel dat ook de Admin zal vragen er eerst samen uit te komen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• vali
Bor schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:50:
[...]

Als je het oneens bent met een moderator kan je met hem in gesprek gaan, bijvoorbeeld via een DM. Kom je er samen niet uit dan kan je bij diens Admin terecht. Voor de Power- en Promods is dat @Dirk. Let wel dat ook de Admin zal vragen er eerst samen uit te komen.
Dit gaat niet eens over oneens, dit gaat mij erom dat een powermod zo'n uitspraak maakt. Hoe gaat dat eraan toe op de FP? Gaan we daar ook dezelfde uitspraken tolereren?

• Bor

Bor

Topicstarter
vali schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:53:
[...]

Dit gaat niet eens over oneens, dit gaat mij erom dat een powermod zo'n uitspraak maakt. Hoe gaat dat eraan toe op de FP? Gaan we daar ook dezelfde uitspraken tolereren?
Je weet inmiddels wat de procedure is. Deze discussie gaan we hier niet verder voeren.

Verwijderd

https://tweakers.net/nieu...an-29-miljard-dollar.html

De Reactie van @sumac op @cariolive23 is buitensporig agressief en valt @cariolive23 aan op standpunten die niet terug te vinden in zijn reactie. Uiteindelijk zegt @cariolive23 feitelijk hetzelfde als @sumac zelf maar toch krijgt die het verwijt onzin te verkopen. De huidige score is +2, maar ik vind dit flamebait en dus -1. Zie ook reactie van @knobbeleend.

• Bor

Bor

Topicstarter
Deze ongefundeerde complot reactie mag wel naar -1: petermetroid in 'Microsoft krijgt aanslag achterstallige belasting van 29 miljard dollar'

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 13-10-2023 12:17 ]

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:55

Dazzler2120

FP ProMod
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:53:
https://tweakers.net/nieu...an-29-miljard-dollar.html

De Reactie van @sumac op @cariolive23 is buitensporig agressief en valt @cariolive23 aan op standpunten die niet terug te vinden in zijn reactie. Uiteindelijk zegt @cariolive23 feitelijk hetzelfde als @sumac zelf maar toch krijgt die het verwijt onzin te verkopen. De huidige score is +2, maar ik vind dit flamebait en dus -1. Zie ook reactie van @knobbeleend.
Hier is nog wel wat hulp bij nodig en mag ook wel wat dieper naar de +2's en de +3's gekeken worden naar mijn mening...
Directe link naar de post: sumac in 'Microsoft krijgt aanslag achterstallige belasting van 29 miljard dollar'

10x +3 en 49x +2... sja

PS4 PSN: Dazzler2120

• Bor

Bor

Topicstarter
Daar heb ik even ingegrepen. Een verhitte discussie is prima maar die kan ook netjes gevoerd worden zonder op de man te spelen.

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:29

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
In diezelfde lijn geldt dat ook voor deze post trouwens, die is mogelijk feitelijk onjuist, maar niet ongewenst volgens mij: TechSupreme in 'Microsoft krijgt aanslag achterstallige belasting van 29 miljard dollar'

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:06

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Bor schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:56:
Daar heb ik even ingegrepen. Een verhitte discussie is prima maar die kan ook netjes gevoerd worden zonder op de man te spelen.
Vraagje. Die post staat nu gefixeerd op irrelevant. Zelf heb ik hem als ongewenst gemodereerd. Was mijn moderatie dan te streng?

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 15:55

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Yzord in 'EU opent onderzoek naar X wegens mogelijke verspreiding desinformatie'

Wat is hier ongewenst aan? Het is mijn nuchtere mening over dat de DSA act slecht te hanteren is omdat desinformatie zo snel gaat dat het ook slecht door X te modereren is.

en het zal wellicht de laatste alinea zijn waar men over valt, maar ik vind het moeilijk te accepteren dat de EU precies weet wat desinformatie is. In tijden van oorlog worden door de overheden van de partijen ook veel propaganda gebruikt en ik vind het vreemd dat de EU dan precies weet wat wel en niet waar is.

Ik wil er alleen maar mee zeggen dat het een lastig iets is om te toetsen.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die reactie staat er nog geen halfuur en had slechts enkele individuele moderaties, iets meer geduld mag ook wel:
Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.

Virussen? Scan ze hier!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 15:55

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

wildhagen schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:44:
Die reactie staat er nog geen halfuur en had slechts enkele individuele moderaties, iets meer geduld mag ook wel:

[...]
Klopt, mijn excuses.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:55

Dazzler2120

FP ProMod
Technomania schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:18:
[...]

Vraagje. Die post staat nu gefixeerd op irrelevant. Zelf heb ik hem als ongewenst gemodereerd. Was mijn moderatie dan te streng?
Ik denk niet persé te streng, het was op de man dus een -1 kan gegeven worden, maar het was m.i. ook niet dusdanig agressief dat het een -1 móét zijn. Ik heb ook een -1 gegeven maar kan een 0 wel begrijpen als eindscore

PS4 PSN: Dazzler2120

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Dazzler2120 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 15:20:
[...]

Ik denk niet persé te streng, het was op de man dus een -1 kan gegeven worden, maar het was m.i. ook niet dusdanig agressief dat het een -1 móét zijn. Ik heb ook een -1 gegeven maar kan een 0 wel begrijpen als eindscore
Bedankt voor je uitleg.

• vali
Zoals eerder aangegeven: Je weet inmiddels wat de procedure is. Deze discussie gaan we hier niet verder voeren.

[ Voor 96% gewijzigd door Bor op 14-10-2023 21:24 ]

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-12-2025

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
nieuws: Meta weidt uit over desinformatiebeleid en verwijdert 795.000 posts n...

Hoe kan dit ooit een power -6 zijn?
Ik corrigeer letterlijk iemand die iets onjuist verkondigt.
Dit is een downvote op basis van mening en nog een mening die afwijkt van de feiten ook.

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

• Bor

Bor

Topicstarter
MrMonkE in 'Spraakassistentie zonder cloud - Bescherm je privacy met zelfbouw' is een prima +1. Hij staat nu iets te hoog, vermoedelijk ivm "dat vind ik ook" stemmen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik ben wellicht wat vroeg, maar wat is hier -1 aan?
CH4OS in 'Minecraft bereikt mijlpaal van 300 miljoen verkochte exemplaren'
dito voor CH4OS in 'Minecraft bereikt mijlpaal van 300 miljoen verkochte exemplaren'

Ik kan me voorstellen dat wat ik zeg niet klopt, maar dan lijkt me een 0 de betere score, niet -1.

[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 16-10-2023 11:01 ]

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
okkies in 'Honor presenteert goedkopere en minder dunne vouwbare smartphone'

Dit 4x1+? Het lijkt erop dat dezelfde 4 bepaalde kant op wens modereren.... Hier en op mijn comments.

Pana 5j

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-01 10:29
FrostyPeet in ''Apple kan iPhones gaan updaten zonder verpakking te openen''

Dit zijn nogal wat ongefundeerde claims en insinuaties in een reactie. Een +2 lijkt met echt veel te hoog.

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ALS dat die persoon is. ;)

Op zich was de post van Dennisdn trouwens wel een goede aanvulling, als dat op de radio in het nieuws vermeld wordt en hij dat meldt kan dat op z'n minst best als informatief beschouwd worden (daar dat niet in het artikel stond) - en een mogelijk idee aandragen voor hoe de koppeling heeft kunnen ontstaan in de back-end. Dat het achteraf onjuiste informatie blijkt te zijn vanuit de radio (ALS dat zo is) kan natuurlijk gebeuren. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-01 10:59
TheVivaldi in 'ING-klant had tijdelijk toegang tot bankrekening andere klant'

Blijkbaar doet deze ervaring er niet toe, want ik word flink genuld en iedereen onder me die een andere ervaring heeft wordt geplust.

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:28

kodak

FP ProMod
WhatsappHack schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 16:28:
[...]Op zich was de post van Dennisdn trouwens wel een goede aanvulling, als dat op de radio in het nieuws vermeld wordt en hij dat meldt kan dat op z'n minst best als informatief beschouwd worden
Dat staat niet ter discussie. De melding is dat het nu niet lijkt te kloppen en de score op dat moment een mismoderatie is. Daarbij was het hoe dan ook nogal vaag wat er precies gezegd zou zijn en wat de bron was, wat het meer maakt dat iemand meent iets gehoord te hebben.

• kodak

kodak

FP ProMod
TheVivaldi schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 16:37:
TheVivaldi in 'ING-klant had tijdelijk toegang tot bankrekening andere klant'

Blijkbaar doet deze ervaring er niet toe, want ik word flink genuld en iedereen onder me die een andere ervaring heeft wordt geplust.
Het lijkt me eerder dat men meent dat de ervaring irrelevant is. Je noemt namelijk een willekeurig voorbeeld op dat iemand een andere ervaring heeft met een vorm van beveiliging. Maar dat maakt de uitzondering nog niet relevant, hooguit in het algemeen een bevestiging dat uitzonderingen kunnen bestaan. Maar de discussie die je aan ging was dat er mogelijk een relevante fout in FaceID kon zitten, wat al niet zomaar relevant blijkt.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie met kritiek dat het nieuws knippen en plakken zou zijn, samen met nog andere opmerkingen, lijkt me meer iets om op GoT naar de redactie te schrijven. Al zou ik ook dan wat prettigere tekst verwachten. Stond er sinds vanmiddag kennelijk al. Inmiddels op 0 maar ik vind het niet echt bijdragen.

Alxndr in 'Vijf ING-klanten hadden tijdelijk toegang tot bankrekening andere klant - update'

[ Voor 6% gewijzigd door kodak op 16-10-2023 23:03 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat is een Geachte Redactie reactie (en daarmee een 0) waarbij deze reactie door de moderatie bovenaan kwam te staan.

• mrbullet
  • Niet online
darkshadw in 'VS gaat omzeilen van exportrestricties voor AI-chips naar China blokkeren'

Hoe kan dit een +1 zijn terwijl mijn opmerkingen met zo relevant zijn als deze.

Pana 5j

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MrMonkE in 'VS gaat omzeilen van exportrestricties voor chips naar China blokkeren - update'

Een +2 lijkt me wel een tikje overdreven, of niet? Prima reactie hoor, maar meer dan een +1 zie ik er nu ook weer niet in.

Virussen? Scan ze hier!

• mrbullet
  • Niet online
litebyte in 'VS gaat omzeilen van exportrestricties voor chips naar China blokkeren - update'

Sinds wanneer mag ik iemand op de persoon beledigen ipv op argumenten? Welke FP modder staat dit toe gezien de 6x 0 mod? Ik ben voor minder afgestraft nl.

Pana 5j

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die reactie staat er net 15 minuten. Mag ik je vriendelijk wijzen op de Topic warning?
Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast kan voor die reactie imho zowel een -1 als een 0 gewoon prima. Vind zelf de 0 passender in dit geval.

Virussen? Scan ze hier!

• mrbullet
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:22:
Die reactie staat er net 15 minuten. Mag ik je vriendelijk wijzen op de Topic warning?

[...]

Daarnaast kan voor die reactie imho zowel een -1 als een 0 gewoon prima. Vind zelf de 0 passender in dit geval.
Dat het 15min opstaat is toch geen argument, hou toch op.

Je ziet toch dat het is beoordeeld door een FP modder. En je ziet toch ook dat mijn reactie daarop slaat. Dat een FP modder een "reactie op de man" toestaat met een 6x0 mod.

Pana 5j

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

mrbullet schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:45:
[...]

Dat het 15min opstaat is toch geen argument, hou toch op.

Je ziet toch dat het is beoordeeld door een FP modder. En je ziet toch ook dat mijn reactie daarop slaat. Dat een FP modder een "reactie op de man" toestaat met een 6x0 mod.
Nou doe je net alsof @wildhagen die regel verzonnen heeft, hou toch op.

• mrbullet
  • Niet online
Technomania schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:59:
[...]

Nou doe je net alsof @wildhagen die regel verzonnen heeft, hou toch op.
*knip*, op een dergelijke manier voeren we de discussie hier niet

[ Voor 29% gewijzigd door Zeehond op 17-10-2023 21:53 ]

Pana 5j

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

mrbullet schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:05:
[...]

Een FP modder, forum politie dus, heeft het al beoordeeld. Met 6x 0. Er is al een precedent mee geschapen.
Wat is het nut om alsnog met die 15min te schermen?
Er bestaat niet zoiets als een "forumpolitie".

Virussen? Scan ze hier!

• mrbullet
  • Niet online
mrbullet in 'VS gaat omzeilen van exportrestricties voor chips naar China blokkeren - update'

*knip*, op een dergelijke manier voeren we de discussie hier niet om mijn opmerking af te straffen met -18. Het stond eerst op 6x0. Heeft ie zich bedacht of overruled?

Iemands opmerkingen mogen wel voor dom uitgemaakt worden, maar niet achterlijk zodra het pro-China is? Ik dacht dat het helemaal niet was toegestaan om op de man te spelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Zeehond op 17-10-2023 21:54 ]

Pana 5j

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die reactie speelt zo hard op de man met die bewoordingen dat ik er echt niet meer dan een -1 kan zien.

Virussen? Scan ze hier!

• mrbullet
  • Niet online
Dazzler2120 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 08:48:
[...]

Het verschil in die comments is dat jij vol overtuiging zegt dat het een TLD gaat worden. Feitelijk gezien is dat incorrect, aangezien dat nog onbekend is.
De overige comments zijn er duidelijk in dat het speculatie is. Computer guy stelt "dus domein gok ik" terwijl Wildhagen ook duidelijk aangeeft dat het "zou mogelijk dus gaan om *.overheid.nl" ook een indicatie van speculatie.
Volgens deze expert kan je niet in volle overtuiging iets beweren zonder bronnen.

Maar deze comment is vol met BS beweringen, alsof het feiten zijn en krijgt deze 6x +1 van een FP modder.

mphilipp in 'VS gaat omzeilen van exportrestricties voor chips naar China blokkeren - update'

Consistentie is ver te zoeken.
En inhoudelijk is de comment totaal niet relevant.

Pana 5j

• mrbullet
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:41:
Die reactie speelt zo hard op de man met die bewoordingen dat ik er echt niet meer dan een -1 kan zien.
Waar ik op reageer speelt ook keihard op de man, alleen is die versiert met bullshit China propaganda.

Pana 5j

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@mrbullet ik heb die discussie daar afgekapt, je krijgt een PM met de reden.

• prop_dynamic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik vroeg me af waarom mijn reactie hier als ongewenst wordt gemodereerd: prop_dynamic in 'Paradox: Cities: Skylines II krijgt geen ondersteuning voor Steam Workshop'
Irrelevant kan ik inkomen wanneer smaken verschillen maar krijg evenveel relevant en ook informatief moderaties. De spreiding verbaast me.

• kodak

kodak

FP ProMod
Hoe goed de bedoelingen ook zijn, vanuit tweakers lijkt dit mengen in kritiek op nieuwswaarde of opmerkingen in welke vorm tweakers conent en engagement kan brengen me niet bijdragen aan het voorkomen van dat soort alternatieve discussies onder het nieuws en zorgen dat het wel via GoT gaat.
TijsZonderH in 'Twitter/X laat nieuwe gebruikers in twee landen betalen om tweets te plaatsen'
TijsZonderH in 'Twitter/X laat nieuwe gebruikers in twee landen betalen om tweets te plaatsen'

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:12

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Die eerste is inderdaad duidelijk een discussie over de redactionele waarde, maar die tweede ligt wel in het verlengde van het nieuwsartikel, namelijk de waarde van Twitter en dus de waarde van het kunnen reageren daar.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• kodak

kodak

FP ProMod
Dirk schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:36:
die tweede ligt wel in het verlengde van het nieuwsartikel, namelijk de waarde van Twitter en dus de waarde van het kunnen reageren daar.
Zo las ik die reactie eerst ook, maar de discussie is op (verkapte) kritiek dat de redactie de waarde in het algemeen overschat. Waarop de reactie is hoe men het vanuit de redactiejournalistiek anders ziet. Waarbij men dus de journistieke waarde als duscussie heeft en ook niet op het onderwerp over de maatregelen aan het discussieren is.

• mrbullet
  • Niet online
mrbullet in 'ECB begint met tweejarige 'voorbereidingsfase' voor digitale euro'

Ik vind dit zeker meer dan +1 waard. Maar die 4x0 lijkt me dubieus.

Pana 5j

• mrbullet
  • Niet online
vinkjb in 'ECB begint met tweejarige 'voorbereidingsfase' voor digitale euro'

Dit is zeker geen +1. Deze heeft geen idee wat digitale euro inhoudt.

Pana 5j

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:42
Llopigat in ''Google Rusland is failliet verklaard door rechtbank'' voegt niks toe aan het gesprek maar wordt wel geplust. Zou geen +1 moeten zijn.

• Bor

Bor

Topicstarter

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Lijkt me gewoon +1, daar staat hij nu ook op.

Virussen? Scan ze hier!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen -1. De inhoudelijke kritiek kan niet bevallen, maar dat maakt de reactie niet ongewenst of irrelevant.
kodak in 'ECB begint met tweejarige 'voorbereidingsfase' voor digitale euro'

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

moonlander in 'Netflix meldt grootste kwartaalstijging van abonnees sinds 2020'

Iemand die me kan uitleggen waarom dit zo massaal +2 krijgt? Dit lijkt op meningmodden, want met de beste wil van de wereld kan ik er niet meer dan een prima +1 van maken?

Virussen? Scan ze hier!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'OM eist taakstraf voor verdachte die deepfakeporno van NPO-presentatrice maakte'

Lijkt me gewoon ontopic en dus +1. Ook al ben je het er niet mee eens.

Virussen? Scan ze hier!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

• mrbullet
  • Niet online
mrbullet in 'Europese Commissie vraagt Meta en TikTok om verantwoording moderatie nepnieuws'

Ah kom op, mag men ook geen voorbeelden geven van hoe censuur werkt? Wat is het met die -1?

Pana 5j

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

StGermain in 'Europese Commissie vraagt Meta en TikTok om verantwoording moderatie nepnieuws'

Dit lijkt me offtopic, en dus 0, geen +1. Net zoals zo ongeveer de hele thread.

Er zijn onder die nieuwspost nauwelijks posts te vinden die over het daadwerkelijke onderwerp gaan, er wordt meer een religieuze oorlog uitgevochten in de reacties.

Virussen? Scan ze hier!

• kodak

kodak

FP ProMod
Ik vraag me af wat hier +1 aan is. Iemand geeft een mening over wat nepnieuws is, maar lijkt nauwelijks tot niet in te gaan op de inhoud van het nieuws zelf.
L2GX in 'Europese Commissie vraagt Meta en TikTok om verantwoording moderatie nepnieuws'

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2. Het is een prima mening over keuzes aan dienstverleners, maar voegt weinig toe aan het onderwerp van het nieuws zelf.
vDorst in 'Google gaat binnenkort code van nieuwe sideloaded apps scannen op malware'

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-10-2025
wildhagen schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:46:
De laatste regel vind ik anders nogal op de man hoor, dat je hem verwijt dat hij niet begrijpend kan lezen omdat hij het niet met je eens is.
Dank voor je reactie. Dat is niet wat ik zeg.

Het gaat om deze regel denk ik?
Zeg eens eerlijk, heb je dat hele document met begrijpend lezen door gelezen?
Het is een document van 120 pagina's vol met technisch juridisch jargon.

De persoon waar ik op reageer beweert het hele document doorgelezen te hebben. Dat geloof ik niet, en al helemaal niet dat hij het met begrijpend lezen (dus aandachtig, technisch lezen, echt begrijpen wat er staat) heeft doorgelezen.

Dus dat is wat ik aan hem vraag: heb je echt eerlijk, het document goed gelezen, dus met begrijpend lezen en dat je dan het hele document kent?

Ik zeg dus niks over zijn vaardigheden van begrijpend lezen. Maar ik zeg te twijfelen aan zijn bewering dat hij het document van A tot Z bestudeerd heeft.
Bor schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 19:53:
Je laatste zin is onvriendelijk tot passief agressief. Daar heb ik ook een punt aftrek voor gegeven. Je kunt een punt prima maken zonder op de man te spelen.
Ik vraag hem om eerlijk te beantwoorden of hij het hele document van A tot Z met begrjipend lezen heeft doorgelezen. Daar kan je gewoon ja of nee op antwoorden. Misschien las je net als wildhagen wat anders in mijn reactie?

[ Voor 19% gewijzigd door SpiceWorm op 20-10-2023 14:35 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik ben hier nog steeds benieuwd naar, om eerlijk te zijn. :$

CH4OS in 'Valve begint met het terugdraaien van CS2-bans voor AMD-Anti-Lag+-spelers' - Mag wat mij betreft naar +1, ik zie niet wat hier informatief aan is. :$

• Bor

Bor

Topicstarter
laurxp in 'Google gaat binnenkort code van nieuwe sideloaded apps scannen op malware' is wat mij betreft +1 ipv +2. De reactie bevat een onjuistheid zoals de reactie er op al aangeeft en gaat uit van het meest pessimistische scenario zonder dat het artikel hier reden voor geeft.

• Bor

Bor

Topicstarter
Travelan in 'Google gaat binnenkort code van nieuwe sideloaded apps scannen op malware' is geen +2 maar het brengen van zijn eigen onderbuikgevoel als feit waarbij elke indicatie ontbreekt dat dit werkelijkheid is of gaat worden. Daarbij wordt de andere kant ook nog eens als misdadig weggezet. Hoger dan een 0 kom ik niet. Een +1 zou ook kunnen maar alles daarboven is te hoog imho.

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 20-10-2023 20:41 ]

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Soms snap ik de emotie om een -1 te geven op een reactie, maar soms ook niet. Dit is toch geen flamebait?
Sando in 'Dashlane legt beperking op aantal wachtwoorden Free-abonnement'

Het gaat hier maar om 1x -1 dus het is niet de meest dramatische reactie om hier te posten, maar ik ging eens door mijn reacties heen en zie dat ik vaker door +1's en -1's een 0 krijg, terwijl niemand een 0 geeft. Het gaat dan meestal om diepere (geneste) reacties die niet veel moderaties hebben. Reacties op de 'root' van een artikel hebben vaak genoeg moderaties om op een goede consensus uit te komen. Daarbij heb ik het gevoel dat de -1's vrijwel altijd onterecht zijn maar te klein om over aan de bel te trekken. Ik ben benieuwd of de -1's die ik krijg ook een negatieve impact op mijn karma hebben.

Worden -1-gevers nog actief benaderd met de vraag of ze de instructie wel hebben gelezen, zoals ik jaren geleden ook vrij snel werd gewezen op mijn afwijkende moderaties? Of gebeurt dat alleen bij reacties op de 'root'?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Bor

Bor

Topicstarter
dartbord in 'Remedy maakt systeemeisen Alan Wake 2 bekend: RTX 4080 voor 4k met raytracing' is geen +2 of +3. Dit is hetzelfde plaatje als uit het nieuwsitem in een hogere resolutie en imho overbodig.

• Bor

Bor

Topicstarter
Sando schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:17:
Soms snap ik de emotie om een -1 te geven op een reactie, maar soms ook niet. Dit is toch geen flamebait?
Sando in 'Dashlane legt beperking op aantal wachtwoorden Free-abonnement'
Die reactie staat netto op een prima passende score; de +1.

• Bor

Bor

Topicstarter
Flaat in 'Cisco ontdekt tweede actief uitgebuite zeroday in IOS XE en komt zondag met fix' lijkt mij een 0 gezien de aangehaalde bron heel wat anders laat zien zoals ook in de reactie erop wordt aangegeven.

• kodak

kodak

FP ProMod
Bij deze 0 (10× -1, 13x0, 1x1) zou ik graag vernemen wat er nu mis gaat. Mijn kant is dat ik op een one-liner eerst een simpele reactie wilde schrijven, met de vraag van het doel in de discussie. Maar het leek me waardevoller om op een inhoudelijke en nette manier te wijzen dat het simpel opnoemen van één kenmerk duidelijk niet zomaar relevant is en dan graag een onderbouwing lees. Waarbij ik alvast wat voorbeelden geef, in plaats van een pot-verwijt-ketel. Geen enkele kwade bedoeling met de inhoudelijke kritiek.
Dat er moeite met irrelevante kritiek kan zijn begrijp ik nog. Maar wat maakt het nu redelijk de reactie vooral als ongewenst/irrelevant te moderen, in plaats van inhoudelijk te beoordelen of wat ik stel redelijk is en op het nieuws te betrekken?

kodak in 'Cisco ontdekt tweede actief uitgebuite zeroday in IOS XE en komt zondag met fix'

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:53

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
kodak schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:38:
Deze 0 (10× -1, 13x0, 1x1) zou ik graag vernemen wat er nu mis gaat. Mijn kant is dat ik op een one-liner eerst een simpele reactie willen schrijven met de vraag van her doel in de discussie. Maar het leek me waardevoller om op een inhoudelijke en nette manier te wijzen dat simpele opnoeming van één kenmerk duidelijk niet zomaar relevant is en dan graag een onderbouwing lees. Waarbij ik alvast wat voorbeelden geef, in plaats van een pot-verwijt-ketel. Geen enkele kwade bedoeling met de inhoudelijke kritiek.
Dat er moeite met irrelevante kritiek kan zijn begrijp ik nog. Maar wat maakt het nu redelijk de reactie vooral al ongewenst/irrelevant te moderen in plaats van inhoudelijk te beoordelen of wat ik stel redelijk is en op het nieuws te betrekken?

kodak in 'Cisco ontdekt tweede actief uitgebuite zeroday in IOS XE en komt zondag met fix'
Met jouw reactie onderbouw je waarom de reactie waar je op reageert niet relevant is voor de discussie en geef je tips om reacties te schrijven die meer toegevoegde waarde hebben.

Het is de vorm die jouw reactie irrelevant maakt, je geeft feedback aan een medegebruiker en bent daardoor niet meer inhoudelijk aan de discussie aan het deelnemen.

De feedback was ook niet nodig. Er werd iets opgemerkt dat opviel, het is niet verplicht om daar een mogelijke verklaring voor aan te dragen. Zo’n constatering kan een opening zijn van een interessante thread.

• Sk313t0r
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-11-2025
Verwijderd in 'ING-klanten melden problemen met inloggen en overboeken door storing - update'

Geen idee waarom een opmerking die inmiddels al iets van 20 keer is gemaakt zoveel +1 krijgt. Draagt ook werkelijk niks bij aan de discussie.

[ Voor 20% gewijzigd door Sk313t0r op 22-10-2023 11:46 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Sk313t0r schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 11:44:
Verwijderd in 'ING-klanten melden problemen met inloggen en overboeken door storing - update'

Geen idee waarom een opmerking die inmiddels al iets van 20 keer is gemaakt zoveel +1 krijgt. Draagt ook werkelijk niks bij aan de discussie.
Dat komt te zo te zien door iemand die dit met +2 zit te beoordelen. Daar duik ik even in.

• kodak

kodak

FP ProMod
Santford schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 11:24:
[...]
Het is de vorm die jouw reactie irrelevant maakt, je geeft feedback aan een medegebruiker en bent daardoor niet meer inhoudelijk aan de discussie aan het deelnemen.
Als we niet eens meer mogen discussieren en opmerken hoe een reactie van een ander op (gebrek aan) inhoud wel of niet relevant is dan lijkt dat me onredelijk. Daarbij maak ik er juist een poging van het wel inhoudelijk te maken door naar mogelijk relevant verband te zoeken en verwachten.
De feedback was ook niet nodig. Er werd iets opgemerkt dat opviel, het is niet verplicht om daar een mogelijke verklaring voor aan te dragen. Zo’n constatering kan een opening zijn van een interessante thread.
Het is wel een doel om inhoudelijk relevant te reageren. Als een mede-tweaker willekeurig maar iets opmerkt dan lijkt het me dus juist redelijk dat op te merken en te wijzen hoe dat in het onderwerp wel of niet relevant lijkt. Juist om er inhoudelijk op te kunnen discussieren. Als een tweaker iets opmerkt wat onduidelijke relevantie heeft dan moet een discussie daarover inhoudelijk juist gevoerd kunnen worden, in plaats van het af te doen als ongewenst of irrelevant. Anders gaat het meer om meningmodden en geen inhoudelijke discussie willen.

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:53

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
kodak schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 15:06:
[...]

Als we niet eens meer mogen discussieren en opmerken hoe een reactie van een ander op (gebrek aan) inhoud wel of niet relevant is dan lijkt dat me onredelijk. Daarbij maak ik er juist een poging van het wel inhoudelijk te maken door naar mogelijk relevant verband te zoeken en verwachten.

[...]
Het is wel een doel om inhoudelijk relevant te reageren. Als een mede-tweaker willekeurig maar iets opmerkt dan lijkt het me dus juist redelijk dat op te merken en te wijzen hoe dat in het onderwerp wel of niet relevant lijkt. Juist om er inhoudelijk op te kunnen discussieren. Als een tweaker iets opmerkt wat onduidelijke relevantie heeft dan moet een discussie daarover inhoudelijk juist gevoerd kunnen worden, in plaats van het af te doen als ongewenst of irrelevant. Anders gaat het meer om meningmodden en geen inhoudelijke discussie willen.
Er mag best opgemerkt worden dat de inhoud van een reactie geen relevantie heeft in de betreffende discussie. Maar een ander feedback geven om reacties inhoudelijk meer waarde te geven beschouw ik als irrelevant, daar is het reactiesysteem niet voor bedoeld.

Je geeft aan een poging te doen om het wel inhoudelijk te maken, naar mijn mening heb je daar de verkeerde vorm voor gekozen en ben je er niet in geslaagd om te onderbouwen waarom de waarneming/constatering (geen bewering!) irrelevant is. Ik zie in dit geval uberhaupt geen noodzaak voor een verklaring van de waarneming in de parent-reactie.

• Bor

Bor

Topicstarter

• kodak

kodak

FP ProMod
Santford schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 17:23:
[...]
Een ander feedback geven om reacties inhoudelijk meer waarde te geven beschouw ik als irrelevant,
Kun je dan aanwijzen wat er dan zoveel 'andere feedback' is die niet inhoudelijk is? Want ik verwijs als onderdeel van discussie naar inhoudelijke voorbeelden. Het lijkt me toch voor de hand te liggen dat het opnoemen van de voorbeelden, met verwijzing naar gebrek aan onderbouwing van relevantie, hier de betekenis heeft dat er op die opgenoemde gebieden relevantie valt te tonen en dus verwacht mag worden. Juist om discussie aan te gaan. Daarbij, als iemand een stelling plaatst valt daar hoe dan ook reactie op te verwachten, waarvan je mag aannemen dat die reactie bedoeld is om inhoudelijke te discussieren en niet om als azijn geslikt te worden. Dat is immers de bedoeling van het reageren.
Je geeft aan een poging te doen om het wel inhoudelijk te maken, naar mijn mening heb je daar de verkeerde vorm voor gekozen en ben je er niet in geslaagd om te onderbouwen waarom de waarneming/constatering (geen bewering!) irrelevant is. Ik zie in dit geval uberhaupt geen noodzaak voor een verklaring van de waarneming in de parent-reactie.
De vorm is ongewenst, maar dan niet wijzen wat er aan de vorm ongewenst is. Dat is nogal makkelijk, dan kunnen we alles wat niet bevalt wel op 'vorm' wegmodereren,
Er niet in geslaagd? Dus letterlijk schrijven dat de betekenis of waarde van die geografische gegevens juist niet zomaar klopt of relevant zou niet slagen. Dat is vreemd. Want het lijkt me een zeer duidelijke, inhoudelijke stelling. En noemen waar relevantie dan mogelijk wel of niet uit kan blijken, door inhoudelijk op mogelijke verbanden met klanten van de apparatuur en verspreiding te wijzen lijkt me ook niet onduidelijk. Dus ook dan is het een vreemd het op 'slagen' te gooien. Dan lijkt het dus eerder te gaan om geen zin in dit soort discussie hebben dan dat het onbegrijpelijk is. Dat mede-tweakers geen zin in dit soort inhoudelijke discussie hebben kan, maar lijkt me geen redelijke motivatie om dan maar te gaan minnen als irrelevant/offtopic of zelfs ongewenst. Zin is namelijk vooral een mening, wat nu juist niet bedoeld is om te minnen. Daar zijn andere opties voor: niet modereren of inhoudelijke argumenten geven die tonen dat deze inhoudelijke argumenten niet bij het nieuws passen. Waarvan dat laatste dan uitermate vreemd zou zijn, juist omdat we van de PR wel accepteren dat iemand selectief een kenmerk noemt om daar inhoudelijk discussie over te kunnen voeren.

[ Voor 7% gewijzigd door kodak op 23-10-2023 14:33 ]

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Dit is geen +2: ErikT738 in 'Hoe stereotiep en divers zijn AI-plaatjesmakers?' Prima reactie (wel wat grof verwoord), maar niet informatief.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat is inderdaad een prima +1 wat nu ook de netto score is.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:24
Ik krijg een mening mod +0 (en vermoedelijk daarna een reactie van dezelfde user)

sdk1985 in 'Paradox brengt Cities: Skylines II uit voor de pc, licht aankomende fixes toe'

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• mrbullet
  • Niet online
mrbullet in 'Nederlands kabinet gaat besluit VS over ASML bespreken met EU in Brussel'

Dit is harstikke relevant bij de text. Geen idee waarom een FPmod deze op 6x0 zet.

Pana 5j

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-01 07:41
Het artikel gaat over dat Nederland niet wil dat de VS eenzijdig beslissing neemt die gevolgen hebben op het handelen van Nederlandse bedrijven. Daarom wil Nederland steun binnen de EU, om samen meer druk op de VS uit te kunnen oefenen.
Los van of je het eens zou zijn met de keuze van de VS om geen/minder lithografische machines aan China te leveren, is dat niet relevant voor het onderwerp van het artikel (EU-steun vinden om de VS Nederland niet te laten beperken).

Los van dat: wat je post, lijkt voor mij pure propaganda. Je reacties zijn enorm sterk gekleurd wat China betreft en dat vind ik jammer, want ik deel deels dezelfde mening. Maar omdat je reacties zó gekleurd zijn, zijn er sterke twijfels bij de oprechtheid van je intenties en dat ondermijnt de discussie.
Anders gezegd: je reacties zijn zo doorzichtig, dat ik denk dat het gezegde "spreken is zilver, zwijgen is goud" best van toepassing kan zijn.

vrede in rust

• dutchnltweaker
dutchnltweaker in 'IPhones stelden ondanks privacyfunctie unieke macadressen van gebruikers bloot'
Wordt gemening mod naar -1. Denk wel dat het wat bijdraagt aan de discussie, misschien geen +1 maar 0 wel toch?

• Herman
  • Laatst online: 01:20

Herman

FP ProMod
dutchnltweaker schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:48:
dutchnltweaker in 'IPhones stelden ondanks privacyfunctie unieke macadressen van gebruikers bloot'
Wordt gemening mod naar -1. Denk wel dat het wat bijdraagt aan de discussie, misschien geen +1 maar 0 wel toch?
Ik denk dat je reactie inmiddels wel een goede moderatie heeft gekregen.

Allereerst zie ik dat je je reactie na het posten nog hebt gewijzigd. Ik kan dus niet beoordelen wat er in eerste instantie stond.

Ten tweede, de reactie is slechts enkele minuten oud. Ik snap je frustratie. Een verkeerde moderatie kan heel vervelend 'voelen'. Maar geef het moderatiesysteem even om de foutjes glad te strijken en om tot een goede gewogen moderatie te komen ;)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• dutchnltweaker
Herman schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 16:02:
[...]

Ik denk dat je reactie inmiddels wel een goede moderatie heeft gekregen.

Allereerst zie ik dat je je reactie na het posten nog hebt gewijzigd. Ik kan dus niet beoordelen wat er in eerste instantie stond.

Ten tweede, de reactie is slechts enkele minuten oud. Ik snap je frustratie. Een verkeerde moderatie kan heel vervelend 'voelen'. Maar geef het moderatiesysteem even om de foutjes glad te strijken en om tot een goede gewogen moderatie te komen ;)
Ja klopt, ik had het wat gewijzigd. Formulering vond ik iets te kort door de bocht, dus probeerde het wat netter te verwoorden.

Nee ja, kijk als mijn bericht echt buiten proporties is snap ik het wel. Maar als dat niet is vind ik het gewoon jammer dat er -1 voor wordt gegeven.

• Herman
  • Laatst online: 01:20

Herman

FP ProMod
.

[ Voor 99% gewijzigd door Herman op 28-10-2023 00:48 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verdant in 'Samsung wil 'volgend jaar' satellietcommunicatie op smartphones mogelijk maken'

Hoe kan een post met alleen speculatie en geen bewijs in 's hemelsnaam een +2 zijn?

Virussen? Scan ze hier!

• TheVivaldi
Frame164 in 'Oprichter Stijn Koster stopt bij Nederlandse hoster i3D.net'

Eén woordje is tegenwoordig al voldoende om relevant te zijn?

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me niet offtopic of irrelevant (19×0, 1x-1). Het is een inhoudelijke reactie op een vraag.
Tweakez in 'Xbox gaat gebruik 'ongeautoriseerde accessoires' van derden blokkeren'

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

killercow in 'Xbox gaat gebruik 'ongeautoriseerde accessoires' van derden blokkeren'

Wat is hier informatief aan? :? Of zelfs volgens een paar mensen, +3? :?

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 30-10-2023 14:07 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Het heeft meerwaarde door een basisvraag over het eenzijdig claimen van rechten aan de kaak te stellen. Inmiddels heeft het artikel een update gehad waarmee de rechten iets duidelijker zijn (het bedrijf waarschuwt bij gebruik van de hardware icm hun gamenetwerk) maar er is nog steeds niet duidelijk wanneer de blokkade wel/niet van toepassing is zonder van het netwerk gebruik te maken. Dan lijkt het me van relevant belang te vragen wie nu welke rechten heeft over de hardware.

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-01 10:29
_Bailey_ in 'Apple introduceert nieuwe MacBook Pro 14" en 16" met M3-, M3 Pro- en M3 Max-socs'

Een oneliner zonder fatsoenlijke onderbouwing hoeft wat mij betreft niet op +2 te staan.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Yuran in 'Intel: Application Optimization komt niet naar cpu's van 12e en 13e generatie'

Volgens mij mag een reactie wel wat beter dan dit zijn om een +1 te verantwoorden. Idem voor Bombaron in 'Intel: Application Optimization komt niet naar cpu's van 12e en 13e generatie', die kan ook wat mij betreft naar 0. Als dit soort berichten al voldoende zijn om +1 te zijn, dan is het wat mij betreft echt een beetje zoek.

[ Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 31-10-2023 12:33 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Deze kan nog wel wat schopjes de goede kant op gebruiken inderdaad. Maar met een score van 7 op +3 en 42 op +2, denk ik dat deze nog wel een weg te gaan heeft.

• TheVivaldi

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:24
Pagina: 1 ... 128 ... 209 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2