Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 127 ... 208 Laatste
Acties:

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Dat staat het niet meer inmiddels ;)
De report knop kan gebruikt worden om reacties te rapporteren.

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 28-09-2023 11:35 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bor schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:34:
Dat staat het niet meer inmiddels ;)
De report knop kan gebruikt worden om reacties te rapporteren.
Ah, ik vond het meer een mismoderatie, niet zozeer een verwijderbaar bericht. :$

• Bor

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:54:
[...]
Ah, ik vond het meer een mismoderatie, niet zozeer een verwijderbaar bericht. :$
Geen probleem hoor. Ik heb vanwege het taalgebruik besloten in te grijpen. Een punt kan ook op een normale vriendelijke manier worden gebracht.

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
mrbullet in 'Reuters: Hackers hebben tienduizenden e-mails van Amerikaans ministerie gestolen'

Ik heb weer pro-China volk op de tenen gestoten...
Maar dit is harstikke relevant en zeker niet ongewenst.

Pana 5j

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:00

Dazzler2120

FP ProMod
mrbullet schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:22:
mrbullet in 'Reuters: Hackers hebben tienduizenden e-mails van Amerikaans ministerie gestolen'

Ik heb weer pro-China volk op de tenen gestoten...
Maar dit is harstikke relevant en zeker niet ongewenst.
Als maximum kom ik niet verder dan 'irrelevant' hoor? Het is feedback op een titel, dat hoort in Geachte Redactie thuis, hij staat nu na melding op 0 als eindscore.

PS4 PSN: Dazzler2120

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Odysseus87 in 'FTC hervat zaak bij eigen rechter over Microsofts Activision-overname'

Lijkt me geen +1, maar een 0, dit soort tikfouten is iets voor GR.

Virussen? Scan ze hier!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:37

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Ondanks het voor GR is vind ik het wel een magere +1 waard omdat hij het op een grappige manier brengt. Er staan overigens nog meer berichten die op dat foutje wijzen en wel op +1 staan.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:19
Stijnvi in 'Rijksinspectie: straling iPhone 12 boven norm, maar geen acuut gezondheidsrisico'

'Niet relevant' slaat weer nergens op: Immers er is een discussie ervoor en in deze post wordt er juist geduid.

'Ongewenst' slaat helemaal nergens op. Hoe dan?

Apple-mennekes die de boodschap niet bevalt lijkt het vooralsnog.

O ja, mijn eigen moderatie-rechten zijn al weer jaaaaaren ingenomen 'voor minder' dan wat ik dagelijks tegenkom. Schijn je terug te moeten vragen die rechten, ook na jaren. Nou, met deze kwaliteit van moderaties vraag je je steeds af of je dat wel wilt. Ik denk dat we het maar zo laten.

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04:09
5pë©ïàál_Tèkén in 'Ontwikkelaar Stardew Valley deelt meer informatie over update naar versie 1.6'

Ook op -1. :? :? Wat is dat nou zeg, lijkt me toch een onderbouwde reactie met bronnen.

Team anti-scalp - wauw..

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat lijkt mij een prima onderbouwde reactie. Ik ga even naar de -1 kijken in dit geval.

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:19
https://tweakers.net/nieu...ction=19186486#r_19186486

Zeker geen +2 :

Spelen op de man met 'kennisloze' in "Maar het is teveel werk om dat aan een kennisloze uit te leggen. Daar hebben we Wikipedia voor. "

De bijdrage was ook nu niet zo informatief dat we op een +2 uit moeten komen denk ik dan.

[ Voor 14% gewijzigd door robbvdb op 29-09-2023 11:51 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat dat +2 en zelfs +3 krijgt joh. Een -1 is al ruim beloond, alles daarboven is foute boel :X

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:17:
Dat dat +2 en zelfs +3 krijgt joh. Een -1 is al ruim beloond, alles daarboven is foute boel :X
Daar is actie ondernomen.

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-01 13:25

kodak

FP ProMod
Hoewel dit een prima vraag is lijkt het me geen +3. Er is in de discussie al eerder opgemerkt dat meer smartphones de norm zouden overschrijden. Daarbij kan je dan alsnog de vraag hebben waarom daar door de redactie niet meer aandacht voor is, maar dat lijkt me dan meer iets voor op GoT bij de redactie.

Jan Onderwater in 'Rijksinspectie: straling iPhone 12 boven norm, maar geen acuut gezondheidsrisico'

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

draadhaai in 'Helmonds HomeComputerMuseum krijgt 75.000 euro subsidie per jaar van gemeente'

Irrelevant? Ik vind deze post eigenlijk wel ongewenst. Misschien grappig bedoeld maar als een fanatiekeling met een museum dat moeite heeft om het hoofd boven water te houden 2 euro voor een bakje koffie vraagt is dat toch niet zo gek? (zelfs een schappelijke prijs)

Ik zie het als een sneer richting Bart of heb ik het verkeerd?

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07-2025

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Ik krijg een -1 op mijn reactie, terwijl ik niks verkeerds doe. Ik ben gewoon in thread aan het vertellen ben hoe het komt dat ik zoveel GBs verbruik. Een "kijkje in het leven van een grootverbruiker van data", zeg maar.

Maar ja, blijkbaar vinden mensen het niet kunnen dat ik veel op mijn mobiel zit, dus krijg ik een dikke -1, wat tegen de moderatieregels is.

Rex in 'Odido verhoogt daglimiet van Unlimited-abonnementen naar 20GB met 2GB-aanvullers'

[ Voor 20% gewijzigd door Rex op 30-09-2023 11:17 ]

Rex

• kodak

kodak

FP ProMod
In review: Tweakers trakteert - Dag 6: we zijn 25! roept tweakers op om een mening over tweakers te geven om zo kans op een prijs te maken. Op zich een leuke actie, maar daar lijkt me het reageren en modereren niet voor bedoeld. Zelfs al blijft het modereren momenteel nogal rustig.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jorick in ''Cyberpunk 2077 draait 31 procent sneller op Linux dan op Windows 11''

Prima reactie hoor, maar een +2 lijkt me iets overdreven, gewoon prima +1?

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

NMe in 'WIN EEN €4000 GAME-PC! Build-off: pc’s uit 1998 vs. 2023'

Iemand die me kan uitleggen waarom dit 6x +3 (!) krijgt?

Met de beste wil van de wereld kom ik niet verder dan een prima +1...

Virussen? Scan ze hier!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-01 11:34
wildhagen schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:48:

Vermoedelijk +3-tjes mensen die de gedeelde herinneringen uit die post ook delen. Net als de, zo mogelijk nog minder terechte, +2 en +3 die dit krijgt: Koffie in 'WIN EEN €4000 GAME-PC! Build-off: pc’s uit 1998 vs. 2023'

Het voelt sowieso een beetje vreemd hoe reacties op dat artikel gemodereerd moeten worden, aangezien die reacties ook nog door iemand van de redactie "beoordeeld" gaan worden. Dat gebeurt natuurlijk niet op dezelfde grond, maar toch.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:16

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je bij de viering van 25 jaar community publiekelijk je gram moet halen over de waardering van anderen op de rollercoaster post van een zeer geliefd ex crew lid, vraag ik me af of je de essentie van het feestje wel snapt.

[ Voor 6% gewijzigd door Koffie op 30-09-2023 22:48 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

NMe

Quia Ego Sic Dico.

thomas_n schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 21:57:
Het voelt sowieso een beetje vreemd hoe reacties op dat artikel gemodereerd moeten worden, aangezien die reacties ook nog door iemand van de redactie "beoordeeld" gaan worden. Dat gebeurt natuurlijk niet op dezelfde grond, maar toch.
Ik mag hopen dat niet de redactie maar een random number generator die beoordeling doet, als je tenminste de loting voor de prijs bedoelt. Anders zou het natuurlijk behoorlijk oneerlijk zijn.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:31

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

wildhagen schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:48:

Omdat het binnen de context uitstekend past. Dat jij het niet snapt wel niet zeggen dat het niet klopt. Ik vind het absoluut een +3. Zo veel herkenbare dingen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MueR schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 00:59:
[...]

Omdat het binnen de context uitstekend past. Dat jij het niet snapt wel niet zeggen dat het niet klopt. Ik vind het absoluut een +3. Zo veel herkenbare dingen.
Kan je uitleggen wat er +3 is aan het noemen van een website in een reactie van slechts één regel tekst?

Ik zie daar echt geen +3 in... de moderatie FAQ ook niet overigens...

Weet je wel hoe het moderatiesysteem, en de scores daarin, werkt?

Virussen? Scan ze hier!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

wildhagen schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 04:32:
[...]

Kan je uitleggen wat er +3 is aan het noemen van een website in een reactie van slechts één regel tekst?
Zo'n beetje dé grootste, uit de klauwen gelopen 1 april grap uit de volledige 25 jaar Tweakers? Waar degene die het post destijds achter de schermen keihard gewerkt heeft om het concept tijdig uit te werken tot een functionerende site.
En dat word allemaal gememoreerd in een reactie op een FP artikel waar gevraagd wat Tweakers voor je betekend.
Dus JA die ene regel met niet veel meer dan alleen een URL betekend enorm veel. Met die ene regel word eventjes iedereen die het leest mee teruggenomen naar toen, dé essentie van het vieren van jaar 25 Tweakers als je het mij vraagt.
Weet je wel hoe het moderatiesysteem, en de scores daarin, werkt?
Je slaat zo verschrikkelijk de plank mis met je gezeur over een paar puntjes. Is dát nou echt het enige waar je je druk over kunt maken bij 25 jaar geschiedenis, is dat nou echt het stukje waar je tijdens een feestje voor naar buiten moet lopen om te gaan lopen emmeren bij de feestcommissie?

De énige die dat het moderatiepuntjes systeem iets interesseert zijn degen die zich storen aan een verkeerd uitgedeeld puntje. De rest boeit het geen ene reet.
Het word hoog tijd dat er gewoon een up en downvote knopje komt en de rest allemaal de recycle bin in.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-01 00:39

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
MueR schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 00:59:
[...]

Heb je het dan over NMe in 'WIN EEN €4000 GAME-PC! Build-off: pc’s uit 1998 vs. 2023' of over NMe in 'WIN EEN €4000 GAME-PC! Build-off: pc’s uit 1998 vs. 2023'?
Van de eerste reactie snap ik prima die die een hoge score krijgt. Alle nostalgie en bijbehorende emoties zijn prima herkenbaar en een uitstekend antwoord op de vraag die gesteld wordt. De tweede reactie is slechts een kleine aanvulling, met weinig waarde op zichzelf, die is geen hoge score waard.
Koffie schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 09:47:
[...]

Zo'n beetje dé grootste, uit de klauwen gelopen 1 april grap uit de volledige 25 jaar Tweakers? Waar degene die het post destijds achter de schermen keihard gewerkt heeft om het concept tijdig uit te werken tot een functionerende site.
En dat word allemaal gememoreerd in een reactie op een FP artikel waar gevraagd wat Tweakers voor je betekend.
Dus JA die ene regel met niet veel meer dan alleen een URL betekend enorm veel. Met die ene regel word eventjes iedereen die het leest mee teruggenomen naar toen, dé essentie van het vieren van jaar 25 Tweakers als je het mij vraagt.

[...]

Je slaat zo verschrikkelijk de plank mis met je gezeur over een paar puntjes. Is dát nou echt het enige waar je je druk over kunt maken bij 25 jaar geschiedenis, is dat nou echt het stukje waar je tijdens een feestje voor naar buiten moet lopen om te gaan lopen emmeren bij de feestcommissie?

De énige die dat het moderatiepuntjes systeem iets interesseert zijn degen die zich storen aan een verkeerd uitgedeeld puntje. De rest boeit het geen ene reet.
Het word hoog tijd dat er gewoon een up en downvote knopje komt en de rest allemaal de recycle bin in.
Al die nostalgie die jij noemt zit al in de eerste reactie, waarom is die tweede reactie dan nog zo bijzonder? Sowieso zou het prettig zijn als je wat vriendelijker zou reageren.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:00
[...]
Alsjeblieft niet, dan wordt het hier net reddit en gaan meningen regeren over inhoud. Moet je juist verre van blijven naar mijn mening. De meerwaarde om dan een goede waardevolle reactie hier neer te zetten zal denk ik snel afnemen wanneer je daarna bedolven wordt onder de -1's omdat de Apple, Samsung, Intel, AMD, Tesla of whatever fanboy's het niet met je eens zijn.

Als toevoeging:

Moet trouwens ook zeggen dat als oudgediende die eerste post me nu ook niet echt veel nostalgische gevoelens geeft, misschien dat het een beetje een incrowd dingetje is ofzo voor bepaalde (ex) crewmembers, maar op de Biks and Bytes grap na herken ik er toch niet direct heel veel van. En dat terwijl ik de eerste jaren ik hier bijna 24/7 wel op de IRC e.d. te vinden was en zelfs ook nog een blauwe maandag crew ben geweest in die jaren.

[ Voor 28% gewijzigd door Dennism op 01-10-2023 11:33 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dennism schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 11:27:
[...]

Alsjeblieft niet, dan wordt het hier net reddit en gaan meningen regeren over inhoud. Moet je juist verre van blijven naar mijn mening. De meerwaarde om dan een goede waardevolle reactie hier neer te zetten zal denk ik snel afnemen wanneer je daarna bedolven wordt onder de -1's omdat de Apple, Samsung, Intel, AMD, Tesla of whatever fanboy's het niet met je eens zijn.'
Mee eens. Als we aan één ding absoluut geen behoefte hebben is het wel een like/dislike-systeem.

De minuut nadat je zo'n systeem invoert zal de kwaliteit van de content, in dit geval de reactie, meteen als een baksteen dalen. Waarom zou je immers nog een inhoudelijk reply tikken als je door een aanhanger van de 'tegenpartij' toch wel dislikes krijgt?

Virussen? Scan ze hier!

• kodak

kodak

FP ProMod
[...]Met die ene regel word eventjes iedereen die het leest mee teruggenomen naar toen, dé essentie van het vieren van jaar 25 Tweakers als je het mij vraagt.
Ik zie er geen +3 in met dit soort onderbouwing.
De community is in 25 jaar wel even wat anders geworden dan wie aan die link genoeg heeft. Dat vraagt om inhoudelijke uitleg. We reageren immers ook voor over 25 jaar en die lezers gaan je context net zo goed niet zomaar meekrijgen. Ook verwachten we al bijna 25 jaar dat een reactie inspanning toont voor de huidige en toekomstige community, waarop inhoudelijk valt te discussieren en niet slechts als iemand een link heeft kunnen of willen volgen. De redactie vroeg zelfs om de inspannig het zelf te omschrijven, niet slechts te verwijzen. Dus ik zie niet hoe het redelijk is hier een beroep te doen op gemak voor de poster of menen dat alle andere tweakers maar moeite doen om het de poster gemakkelijker te maken om plussen naar +3 redelijk te noemen.
Dat is suggestief negatief en ontbreekt onderbouwing. Het artikel vraagt om vergelijkbare positieve (feestje/prijs) reacties met inhoud waarbij de tweaker zelf uitleg geeft. Een groot deel doet dat. Er zijn bij dit artikel nauwelijks pogingen hoog te plussen of minnen. Dus je kunt net zo goed stellen dat veel tweakers juist de modregels weten te volgen. Je suggestieve negatieve mening gaat dus niet zomaar op.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

De emoties lopen hoog op in deze discussie.
De essentie van het hele verhaal is dat ik er met de beste wil van de wereld echt totaal nul toegevoegde waarde in zie om als een klein kind bij mods te komen klagen dat de puntenwaardering op een reactie je niet aan staat. In een fp artikel waar we met zijn allen een feestje vieren, met, voor en door de community.

Dan ben je bij mij echt af en toont het alleen maar aan hoe slecht het huidige systeem is.

• kodak

kodak

FP ProMod
Koffie schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 13:25:
De essentie van het hele verhaal is dat ik er met de beste wil van de wereld echt totaal nul toegevoegde waarde in zie om als een klein kind bij mods te komen klagen dat de puntenwaardering op een reactie je niet aan staat.
We reageren hier op de mogelijke mismoderaties. Dan kun je dus ook verwachten dat als je een moderatie komt verdedigen je inhoudelijke argumementen voor of tegen krijgt. Je argument over de essentie van je reactie volg ik ook niet, juist omdat je hier komt klagen op een specifiek voorbeeld met specifieke argumenten.

Ik ben het met je eens dat we vragen kunnen hebben bij het modereren bij de prijsvraag en er vanuit het artikel vraag is om (feestelijke) inhoudelijke meningen. Maar dat wijzigt niet dat de modregels nog gewoon van toepassing zijn. Je hoeft hier niet te reageren als je meent dat de modregels voor jou niet belangrijk zijn.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als er maar één juist eindresultaat is voor de moderatie op elke reactie, waarom is er dan überhaupt een moderatiesysteem voor de gewone gebruiker? Waarom doen de promods en powermods het dan niet gewoon lekker alleen? Dan gaat het tenminste goed. :Y

@hieronder: nee, dit is een serieuze vraag. Waarom heb je usermoderators als er maar één correcte uitkomst is voor de score van elke comment?

[ Voor 22% gewijzigd door NMe op 01-10-2023 14:12 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Modbreak:Ik grijp hier nu in want het niveau van de sfeer is hier momenteel beneden elk niveau. Dat vind ik echt behoorlijk teleurstellend (en ik schat de meeste deelnemers ook wel in staat te weten waarom). Tel even eens allemaal tot 10 en denk na wat we uiteindelijk gewoon voor deze site willen bereiken. Onenigheden hoe je dat doet kun je nog altijd op een nette manier over discussiëren. De 25 jarige verjaardag zou iets moeten zijn wat je samen leuk viert in plaats van elkaar te bevechten.

200 fish found!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
NMe schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 14:02:
Als er maar één juist eindresultaat is voor de moderatie op elke reactie, waarom is er dan überhaupt een moderatiesysteem voor de gewone gebruiker? Waarom doen de promods en powermods het dan niet gewoon lekker alleen? Dan gaat het tenminste goed. :Y

@hieronder: nee, dit is een serieuze vraag. Waarom heb je usermoderators als er maar één correcte uitkomst is voor de score van elke comment?
Dat is niet zo, het blijft altijd een interpretatie op basis van de richtlijnen. In de praktijk zie je dan dat redelijke scores voor een reactie ongeveer een punt afwijken. In uitzonderlijke gevallen is de spreiding wel eens 2 punten.

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'Samsung Magician 8.0.0' is volgens mij ontopic onder deze download.

Idem in mijn ogen: HellFury in 'Samsung Magician 8.0.0'

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:15

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Deze post voldoet op verschillende punten aan +3, maar begint met complottheorieën over de elite. Is het dan nog steeds een +3 waard? Maurits van Baerle in 'Britse overheid wil meer inzage in werking large language models'

Your Friendly Neighborhood Moderator

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:48
Deze lijken me absoluut geen +2 waard
CH4OS in 'Samsung brengt FE-producten woensdag uit'

Alhoewel de gebruiker zeker een punt heeft heeft het zo weinig met het onderwerp te maken dat ik niet verder kom dan een 0, waar deze hele reactieboom w.m.b. op mag want het voegt voor mij als lezer van dit artikel allemaal niks toe.

• Bor

Bor

Topicstarter
!mark schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 21:45:
Deze lijken me absoluut geen +2 waard

Alhoewel de gebruiker zeker een punt heeft heeft het zo weinig met het onderwerp te maken dat ik niet verder kom dan een 0, waar deze hele reactieboom w.m.b. op mag want het voegt voor mij als lezer van dit artikel allemaal niks toe.
Daar was iemand alle offtopic tot ongewenste reacties met een +3 te belonen. Er is inmiddels ingegrepen en de betreffende user doet het nu zonder moderatiemogelijkheid.

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Reinier 182 in 'Reuters: VS waarschuwt China voor bijgewerkte exportrestricties in oktober'

Dat mensen hun moderatierechten mogen houden door dit soort bullshit een +1 te geven.

Pana 5j

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-01 19:32
rixster in 'X Social Media klaagt het voormalige Twitter aan wegens inbreuk handelsmerk'

Het is grappig en misschien zelfs waar, dat zeker, maar overduidelijk geen +2 waard.

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:42

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Moderatiescores zijn in zekere mate afhankelijk van het kennisniveau van de moderator. Zo kan het voorkomen een reactie met feitelijke onjuistheden als on-topic wordt gezien terwijl er geen sprake is van moderatiemisbruik. Voordat wij overgaan tot het intrekken van moderatierechten kijken we naar het hele beeld van moderaties.

Prima dat je hier in dit topic reacties meldt die op een verkeerde moderatiescore staan. Maar houd je melding een volgende keer constructief, onderbouw waarom de reactie op een verkeerde moderatiescore staat en laat eventuele sacties aan de crew. Door het hier te melden breng je het al onder onze aandacht.

[ Voor 14% gewijzigd door Santford op 03-10-2023 11:26 ]

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:02

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Opvallend vind ik dat gebruiker Witstert stelselmatig een -1 kijgt.
https://tweakers.net/gallery/1031221/activiteit/

Ik vind zijn reacties over het algemeen op +1 niveau, MAAR ze zijn wel stelselmatig in het Engels. Dat laatste zou m.i. niet tot -1 moeten leiden, maar een 0 zou ik dan beter kunnen verantwoorden. Nu heb ik geen enkel probleem met schakelen tussen NL en EN, maar ik kan me voorstellen dat anderen daar meer moeite mee hebben.
Als ik moet gokken, leest deze gebruiker de site en reacties met een vertaalmachine en antwoordt in de voorgeschotelde taal.

Kan hier naar worden gekeken? Desnoods even met deze persoon persoonlijk worden opgenomen om het in NL te posten?

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:31

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@Waterbeesje dit heeft onze aandacht, maar we gaan een individuele gebruiker hier niet publiek bespreken.

Wat betreft de -1's, als er stelselmatig in het Engels geplaatst wordt op een Nederlandstalige site, kan ik me voorstellen dat dat voor veel mensen storend is. Als een post vervolgens ook nog niet echt boven het maaiveld uitsteekt, cynisch van toon is of off topic, kom je met een punt aftrek voor het Engels gewoon op -1 uit.

offtopic:
Persoonlijk communiceer ik een groot deel van de dag al gedwongen in het Engels, ik vind het prettig om op Tweakers gewoon in fatsoenlijk Nederlands met elkaar te praten. Voor iemand die dat niet wil zijn er genoeg alternatieven. :)

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:02

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

AlphaRomeo schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:37:
@Waterbeesje dit heeft onze aandacht, maar we gaan een individuele gebruiker hier niet publiek bespreken.
En logisch, iets met privacy, naming/shaming, etc.

Ik heb getwijfeld over een apart topic of het hier benoemen... in ieder geval is de aandacht er op gericht, wat er achter de schermen mee gedaan wordt is aan jullie "grote jongens" ;)

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'Gerucht: AMD kondigt Threadripper PRO 7000-cpu's op 19 oktober aan'

Ik begrijp niet wat hier 0 aan is, als ik eerlijk ben. Ik merk immers alleen op, dat de ene CPU die 8x zo weinig cores of threads heeft, dezelfde warmte afvoering benodigd tov de hoogste CPU in de range van producten. Gezien dat verschil met een factor 8 namelijk best groot is, kan ik mij niet voorstellen dat van de grooste/snelste CPU de kloksnelheden of het stroomverbruik dan ook (per core) opeens 8 keer zo laag is.

[ Voor 56% gewijzigd door CH4OS op 03-10-2023 16:17 ]

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:00

Dazzler2120

FP ProMod
Het verschil in die comments is dat jij vol overtuiging zegt dat het een TLD gaat worden. Feitelijk gezien is dat incorrect, aangezien dat nog onbekend is.
De overige comments zijn er duidelijk in dat het speculatie is. Computer guy stelt "dus domein gok ik" terwijl Wildhagen ook duidelijk aangeeft dat het "zou mogelijk dus gaan om *.overheid.nl" ook een indicatie van speculatie.

PS4 PSN: Dazzler2120

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04:09
sfc1971 in 'Kotaku: tientallen werknemers Naughty Dog krijgen geen contractverlenging'

Inhoudelijk onjuist en geen heel constructieve toon. Mag op 0.

Team anti-scalp - wauw..

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:48
Bericht is perongeluk 2 keer gepost: dutchnltweaker in 'Home Assistant Core 2023.10.0'

Heb het bericht verwijdert met de tekst dat het 2 keer is gepost, maar wordt nu allemaal -1 op gezet. Zou het naar 0 of het bericht überhaupt verwijdert mogen?

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@dutchnltweaker we kunnen het bericht wel verwijderen, maar dan krijg je een karma boete die harder aankomt dan de -1.
Mijn voorstel: snel vergeten en weer door. :)

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:48
AlphaRomeo schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:40:
@dutchnltweaker we kunnen het bericht wel verwijderen, maar dan krijg je een karma boete die harder aankomt dan de -1.
Mijn voorstel: snel vergeten en weer door. :)
Ah duidelijk :) , is het mogelijk om hem op 0 te zetten? staat nu op -1 :)

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

dutchnltweaker schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 12:26:
[...]

Ah duidelijk :) , is het mogelijk om hem op 0 te zetten? staat nu op -1 :)
Inmiddels niet meer. Blijkbaar had het forum er ook last van dat sommige berichten dubbel werden geplaatst.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-01 00:39

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Bor

Bor

Topicstarter

• Dennism
Kan iemand deze even goed zetten, dit is gewoon offtopic ontopic, geen idee waarom daar een 0 wordt gemodereerd

Dennism in 'Blizzard brengt Diablo IV op 17 oktober uit op Steam'

[ Voor 3% gewijzigd door Dennism op 06-10-2023 10:58 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Dennism schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:29:
Kan iemand deze even goed zetten, dit is gewoon offtopic, geen idee waarom daar een 0 wordt gemodereerd

Dennism in 'Blizzard brengt Diablo IV op 17 oktober uit op Steam'
Ik neem aan dat je ontopic bedoelt ipv offtopic? Hoe dan ook vind ik het een +1.

• Dennism
RoD schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:50:
[...]

Ik neem aan dat je ontopic bedoelt ipv offtopic? Hoe dan ook vind ik het een +1.
Correct, nog niet wakker denk ik :D

• Bor

Bor

Topicstarter

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-01 15:34

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Bor

Bor

Topicstarter

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Rhinosaur in 'HBO Max wijzigt in Nederland naam toch niet vanwege publieke omroep Max'

Prima als je iemand niet helemaal mag, maar om diegene dan uit te maken voor 'manbaby', ook al ken je de persoon niet, vind ik wel een beetje ver gaan. Volgens mij is dit dus iets dat meer op -1 hoort dan 0.

• kodak

kodak

FP ProMod
Bijna alle draden onder deze reactie lijken me geen +1. Het grootste deel negeert het onderwerp van het nieuws over de mogelijke langere softwareondersteuning om het algemeen te hebben over eigen keuzes op gebied van prijs, hardware enz. Het is ondoenlijk om alle reacties hier te gaan plaatsen, door de hoeveelheid.
adje123 in 'Samsung overweegt in navolging van Google telefoons langer dan 5 jaar te updaten'

• Dennism
Mwhoa, die reactie van adje123 zou ik inderdaad zeker als 0 zien, maar in de draadjes die daardoor ontstaan zie ik dan wel reacties met potentieel interessante info die binnen het draadje wel gewoon ontopic zijn. Ik zou daar zeker niet alles met 0 beoordelen.

• his.dudeness
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-12-2025

his.dudeness

The Dude Abides.

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Ik kan me er wel wat bij voorstellen dat mensen dat als een troll beoordelen. Ik vind de opmerking ook bijzonder weinig toevoegen en balanceren op het randje van 0 en -1. Had je wat informatie toegevoegd zoals een reden waarom je er 'helemaal klaar' mee bent dan was het wat anders geweest.

Wat voor score had je zelf in gedachten toen je deze opmerking plaatste?

• his.dudeness
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-12-2025

his.dudeness

The Dude Abides.

AlphaRomeo schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:25:
[...]

Ik kan me er wel wat bij voorstellen dat mensen dat als een troll beoordelen. Ik vind de opmerking ook bijzonder weinig toevoegen en balanceren op het randje van 0 en -1. Had je wat informatie toegevoegd zoals een reden waarom je er 'helemaal klaar' mee bent dan was het wat anders geweest.

Wat voor score had je zelf in gedachten toen je deze opmerking plaatste?
Het is gewoon een on-topic uiting van frustratie. Lijkt mij dat het dan geen flamebait noch een troll post is. Gewoon een 0 dus.
Ik ga eind deze week wel een uitgebreide review schrijven voor de Pixel 7 Pro.

• 1DMKIIN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
1DMKIIN in 'Macrium Reflect 8.1.7675'

Gezien het gegeven dat er binnen dit draadje meermaals gewag wordt gemaakt van niet langer gratis ...

Ik ga verder geen toevoeging doen, ga niet elke relevante gebruiker taggen ...afgezien van dat 'een -6' op een plots initieel moment me nogal duidelijk lijkt. Het maakt de moderatie toxisch. En maakt dat de mod die dit onder de naam mag schrijven best even verder komt te kijken dan het, al dan niet gemiddeld mondiaal gemeten, reukorgaan.

Met dank voor de voortaan iets meer genuanceerde opmerkzaamheid alvorens een -6 power-klik. Weinig power omarmen dunkt me; nog minder inzicht binnen het geheel van deze thread en de voorgaande binnen deze tool. Da's ruimdenkend. Mits het voorgenoemde orgaan het neutrale zicht niet komt te ontnemen.

Hartelijke groet. De submitter van.

• Bor

Bor

Topicstarter
1DMKIIN schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:25:
1DMKIIN in 'Macrium Reflect 8.1.7675'

Ik ga verder geen toevoeging doen, ga niet elke relevante gebruiker taggen ...afgezien van dat 'een -6' op een plots initieel moment me nogal duidelijk lijkt.
Er staat geen enkele -1 moderatie op die post zo te zien.

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Bor schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:59:
[...]

Ik zie wel 6x irrelevant dus ik denk dat hij in de war is.
Overigens vind ik zijn post wel een ontopic waard.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter

• 1DMKIIN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Bor schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:59:
[...]

Met een '-6'-shot doelde ik niet op een - 1 quotatie, maar een single shot naar irrelevant.
Technomania schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:04:
[...]

Ik zie wel 6x irrelevant dus ik denk dat hij in de war is.
Overigens vind ik zijn post wel een ontopic waard.
Dank voor de support :-) Ikzelf was niet zozeer in de war (zie bovenstaande; integendeel qua alertheid als gewezen admin-hoofdmod op fora als DPReview ken je klein beetje de weg ...)

Maar hoe dan ook; de intentie was absoluut niet om eigen eer binnen te komen rijven, maar om de correctheid van 1 enkele '-6' te willen heroverwegen. Da's tot op heden niet van toepassing; dus ... helaas m'n punt blijft na het nakaarten.

Compilerende: het doel mist z'n doel hier; maar als de geinteresseerde lezers in het topic er wat aan hebben overgehouden binnen afzienbare tijd was het een schot in de roos ;)

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Er wordt enorm streng gemodereerd hier: nieuws: Eurocommissaris: Twitter/X houdt zich niet aan moderatieregels DSA

Bijvoorbeeld deze reactie MightyFool in 'Eurocommissaris: Twitter/X houdt zich niet aan moderatieregels DSA' is een grapje, die hoort op 0 of +1 afhankelijk van hoe grappig je het vindt, ongewenst is het niet.

Met deze reactie kun je het niet eens zijn: reutulus in 'Eurocommissaris: Twitter/X houdt zich niet aan moderatieregels DSA' maar dat maakt het niet ongewenst. Hooguit ongeïnformeerd.

Geen -1: Retrospect in 'Eurocommissaris: Twitter/X houdt zich niet aan moderatieregels DSA'
Geen -1 (maar 0): vali in 'Eurocommissaris: Twitter/X houdt zich niet aan moderatieregels DSA'
Idem: Retrospect in 'Eurocommissaris: Twitter/X houdt zich niet aan moderatieregels DSA'
Onjuist, maar niet -1: Retrospect in 'Eurocommissaris: Twitter/X houdt zich niet aan moderatieregels DSA'
Wederom onjuist, maar niet -1: vali in 'Eurocommissaris: Twitter/X houdt zich niet aan moderatieregels DSA'

Laten we mensen ongeïnformeerde mensen aub niet gelijk stellen aan opzettelijke trollen. Dat soort reacties liever naar 0 en een inhoudelijk antwoord.

Edit: Mijn bewoording was niet echt vriendelijk, dat had anders gemoeten.

[ Voor 3% gewijzigd door AlphaRomeo op 10-09-2024 09:17 ]

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 00:08
Doe voor mij geen moeite hoor. Zeker niet als dat gepaard gaat met een vermeend superieur intellect. Het systeem wordt al jaren misbruikt om onwelgevallige meningen te minnen en daarmee te verbergen voor de doorsnee gebruiker/meelezer. Dat gaat ook niet veranderen.

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Met zo'n houding zeker niet.

Wij grijpen in als mensen structureel slecht modereren, dan worden rechten afgepakt. Ter vergelijking: waar een jaar geleden nog meerdere tweakers een moderatieafwijking tov de expertmoderatie hadden van >50% is dat nu gedaald tot een marginaal aantal. Waar eerst dagelijks moderatierechten werden ingetrokken is dat nu nog slechts wekelijks.

• Bor

Bor

Topicstarter
In dit geval, waarbij er gehint lijkt te worden op een complot waarbij de overheid iedereen aanstuurt voor een of ander doel, kan ik een -1 wel begrijpen.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En Retrospect in 'Eurocommissaris: Twitter/X houdt zich niet aan moderatieregels DSA' is ook gewoon een terechte -1 imho, dit is gewoon ononderbouwde complottheorie waarin dus beweerd wordt dat de overheid (waar de NPO immers onder valt) de verkiezingen zit te beinvloeden.

Virussen? Scan ze hier!

• Retrospect
wildhagen schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:30:
En Retrospect in 'Eurocommissaris: Twitter/X houdt zich niet aan moderatieregels DSA' is ook gewoon een terechte -1 imho, dit is gewoon ononderbouwde complottheorie waarin dus beweerd wordt dat de overheid (waar de NPO immers onder valt) de verkiezingen zit te beinvloeden.
Politieke partijen oefenen invloed uit op de media, NPO in het bijzonder. Dan doen overigens alle partijen. Enkele partijen zoals D66 zijn daar zeer bedreven in en hebben met regelmaat ook partijleden op hoge invloedrijke posities binnen de NPO gekregen. Zie Rijxman bijvoorbeeld. Die beloof werd met een wethouderschap in de hoofdstad voor haar bewezen diensten.
En ja, ook de overheid bemoeit zich met de NPO is via de Mediawet. Zie de hele discussie rond de discutabele omroep ON! En de debatten die daarover gevoerd zijn in de TK. Bepaalde stromingen binnen de overheid hebben meer invloed dan anderen.

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@wildhagen niet persé. Er is inderdaad een incident geweest met Kaag voor de vorige verkiezingen (een link was handig geweest @Retrospect), maar de NPO verspreid niet structureel desinformatie. Dat is ook te herleiden aan het feit dat ze zelf berichten over dit soort fouten bijvoorbeeld hier door de NOS: https://nos.nl/artikel/23...rig-met-kaag-documentaire.

We moeten complottheorieën niet verwarren met een ongeïnformeerde reactie. Als je het niet eens bent met @Retrospect ga dan inhoudelijk de discussie aan op de frontpage (niet hier) en klap niet een reactie op -1 onder het mom van 'complottheorie'.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:57

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Voor het beïnvloeden van verkiezingen hebben we geen Amerikaans voorbeeld nodig. We kunnen gewoon onze eigen NPO nemen die een week voor de verkiezingen een lange D66 promo uitzend gemaakt van publiek geld.
Met 1 enkel voorbeeld, zonder concrete onderbouwing is er natuurlijk geen sprake van het beïnvloeden van verkiezingen. Voor dergelijke forse aannames is er wel wat meer onderbouwing en bewijs nodig.

Dat maakt dergelijke reacties discutabel en kom je uit dat de een het een -1 vindt en de ander een 0.

Tweakers Discord

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Waar bij dit soort artikelen dan de tendens is dat de -1 ontvangers en hun facebook aanhang meteen beginnen te schreeuwen dat het om censuur gaat. Hierdoor is het mijns inziens beter om de reacties inhoudelijk te beantwoorden dan simpelweg negatief te modereren. Dus liever een 0 en inhoudelijke tegenargumentatie, dan -1 zonder reden.

Zoals de FAQ zegt:
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Met dit in de hand is er altijd wel een rechtvaardiging om een -1 uit te delen op dat soort posts, maar de vraag is of wij daar met zijn allen bij gebaat zijn. Vaak gaat het bovendien echt niet vanuit de intentie om kwaad te willen, maar gewoon omdat tante Bep en ome Kees dat ook al op facebook zeiden.

---

@Retrospect hieronder, ik pleit er juist voor om de discussie aan te gaan op inhoud en argumenten en niet alleen door moderatie.
Ongeïnformeerd? Kom eens van je morele stokpaardje af.
Zo kun je dat noemen, maar de NPO als verspreider van desinformatie neerzetten gaat voor mij inderdaad in de categorie ongeïnformeerd. Als je dat al doet geldt "extraordinary claims require extraordinary evidence", dus dan kom je met bewijzen dat dat zo zou zijn, maar moet je ook open staan voor tegenbewijs zoals ik dat hierboven gaf.

[ Voor 22% gewijzigd door AlphaRomeo op 11-10-2023 13:12 ]

• Retrospect
AlphaRomeo schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:50:
@wildhagen niet persé. Er is inderdaad een incident geweest met Kaag voor de vorige verkiezingen (een link was handig geweest @Retrospect), maar de NPO verspreid niet structureel desinformatie. Dat is ook te herleiden aan het feit dat ze zelf berichten over dit soort fouten bijvoorbeeld hier door de NOS: https://nos.nl/artikel/23...rig-met-kaag-documentaire.

We moeten complottheorieën niet verwarren met een ongeïnformeerde reactie. Als je het niet eens bent met @Retrospect ga dan inhoudelijk de discussie aan op de frontpage (niet hier) en klap niet een reactie op -1 onder het mom van 'complottheorie'.
Ongeïnformeerd? Kom eens van je morele stokpaardje af. En waarom nog op de frontpage tijd steken in een onderbouwde post? Is het niet de mainstream mening hier (links-liberaal) dan wordt het toch beloond met -1. Zeker als het politiek beladen onderwerpen betreft.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +1. Dit soort vragen en meningen of het wel nieuws is hoort eerder op GoT bij de redactie.
FrankSpin in 'Meta Oversight Board vraagt opinies over moderatie rond Facebook-video Biden'

• Bor

Bor

Topicstarter
kodak schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:40:
Deze reactie lijkt me geen +1. Dit soort vragen en meningen of het wel nieuws is hoort eerder op GoT bij de redactie.
FrankSpin in 'Meta Oversight Board vraagt opinies over moderatie rond Facebook-video Biden'
Dat is een "geachte reactie" post en daarmee een 0. Ik zie dat er zelfs +3 is gegeven inmiddels.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-01 20:46

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

mOrPhie in 'Kuo: Meta verlaagt productie Quest 3 met tot 70 procent'

Mijn opmerking is weldegelijk relevant voor dergelijk nieuws.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• freespeech_nl
  • Registratie: Mei 2022
Volgens mij wordt er in dit draadje erg gemodereerd op "ik ben het niet met je eens" en niet op relevantie of onderbouwing.

freespeech_nl in 'Eurocommissaris: Twitter/X houdt zich niet aan moderatieregels DSA'

Vooral deze is volgens mij geen -1:
freespeech_nl in 'Eurocommissaris: Twitter/X houdt zich niet aan moderatieregels DSA'

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-10-2025
6x -1 ongewenst voor deze reactie: SpiceWorm in 'Eurocommissaris wil dat Meta verantwoording aflegt over desinformatiebeleid'
In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Ik snap niet hoe mijn reactie in deze categorie valt.

Ik heb het gevoel hier weggepest te worden. Het lijkt erop alsof het niet uitmaakt wat ik post, maar een een minnetjesregen over mij heen krijg. Ik snap dat ik niet de mainstream meningen verkondig, maar daar is een discussie toch voor? Ik kom hier al ruim 20 jaar en ken dit als een platform waar goed en stevig gediscussieerd kan worden, ook over controversiële onderwerpen. Maar dat ervaar ik al een paar jaar niet meer.

Ik kan mij erg vinden in Retrospect zijn laatste post. Zie dit als feedback van een trouw gebruiker die de community een warm hart toedraagt, maar al tijdenlang haat ontvangt. Op een gegeven moment laat je zo'n community liggen.
En waarom nog op de frontpage tijd steken in een onderbouwde post? Is het niet de mainstream mening hier (links-liberaal) dan wordt het toch beloond met -1. Zeker als het politiek beladen onderwerpen betreft.

[ Voor 18% gewijzigd door SpiceWorm op 12-10-2023 16:31 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De laatste regel vind ik anders nogal op de man hoor, dat je hem verwijt dat hij niet begrijpend kan lezen omdat hij het niet met je eens is.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
SpiceWorm schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:27:
6x -1 ongewenst voor deze reactie: SpiceWorm in 'Eurocommissaris wil dat Meta verantwoording aflegt over desinformatiebeleid'

[...]

Ik snap niet hoe mijn reactie in deze categorie valt.

Ik heb het gevoel hier weggepest te worden. Het lijkt erop alsof het niet uitmaakt wat ik post, maar een een minnetjesregen over mij heen krijg. Ik snap dat ik niet de mainstream meningen verkondig, maar daar is een discussie toch voor? Ik kom hier al ruim 20 jaar en ken dit als een platform waar goed en stevig gediscussieerd kan worden, ook over controversiële onderwerpen. Maar dat ervaar ik al een paar jaar niet meer.

Ik kan mij erg vinden in Retrospect zijn laatste post. Zie dit als feedback van een trouw gebruiker die de community een warm hart toedraagt, maar al tijdenlang haat ontvangt. Op een gegeven moment laat je zo'n community liggen.

[...]
Je laatste zin is onvriendelijk tot passief agressief. Daar heb ik ook een punt aftrek voor gegeven. Je kunt een punt prima maken zonder op de man te spelen.

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11-2025
AlphaRomeo schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:26:
Er wordt enorm streng gemodereerd hier: nieuws: Eurocommissaris: Twitter/X houdt zich niet aan moderatieregels DSA

Bijvoorbeeld deze reactie MightyFool in 'Eurocommissaris: Twitter/X houdt zich niet aan moderatieregels DSA' is een grapje, die hoort op 0 of +1 afhankelijk van hoe grappig je het vindt, ongewenst is het niet.

Met deze reactie kun je het niet eens zijn: reutulus in 'Eurocommissaris: Twitter/X houdt zich niet aan moderatieregels DSA' maar dat maakt het niet ongewenst. Hooguit ongeïnformeerd.

Geen -1: Retrospect in 'Eurocommissaris: Twitter/X houdt zich niet aan moderatieregels DSA'
Geen -1 (maar 0): vali in 'Eurocommissaris: Twitter/X houdt zich niet aan moderatieregels DSA'
Idem: Retrospect in 'Eurocommissaris: Twitter/X houdt zich niet aan moderatieregels DSA'
Dom, maar niet -1: Retrospect in 'Eurocommissaris: Twitter/X houdt zich niet aan moderatieregels DSA'
Wederom dom, maar niet -1: vali in 'Eurocommissaris: Twitter/X houdt zich niet aan moderatieregels DSA'

Laten we mensen met een verminderd intellect en ongeïnformeerde mensen aub niet gelijk stellen aan opzettelijke trollen. Dat soort reacties liever naar 0 en een inhoudelijk antwoord.
Laten we "een verminderd intellect en ongeïnformeerde mensen aub niet gelijk stellen aan opzettelijk trollen"

Wat is dit voor niveau? Damn, als dit "powermod" moet voorstellen op de FP snap ik dat het niveau van tweakers naar beneden is gegaan...
Bor schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:42:
[...]

Dat is een "geachte reactie" post en daarmee een 0. Ik zie dat er zelfs +3 is gegeven inmiddels.
Zie hier waarom moderation op tweakers al enige tijd niet werkt. Ze hebben op de FP zeer de neiging om veel politiek getinte onderwerpen te posten. Als er maar een technisch woord in zit dan voldoet het al met als gevolg dat discussies tot het extremen gaan. Vroeger gingen de discussies tussen AMD en Intel er nog vriendelijker eraan toe.

Misschien moet tweakers eens echt terug gaan naar hun roots of de vraag stellen of ze wel graag een nu.nl willen worden. Want daar is het niveau van IT onderwerpen ook laag en over de politiek ook.
Retrospect schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:08:
[...]

Ongeïnformeerd? Kom eens van je morele stokpaardje af. En waarom nog op de frontpage tijd steken in een onderbouwde post? Is het niet de mainstream mening hier (links-liberaal) dan wordt het toch beloond met -1. Zeker als het politiek beladen onderwerpen betreft.
Je ziet dat steeds meer mensen dat denken, waarom nog tijd in de FP steken. Misschien is dit wel waar ze naar toe willen. Ken behoorlijk grote groep IT-ers die de website links laten liggen en zelf doe ik dat ook voor technische onderwerpen. Waarom hier nog komen als er zat betere informatie plekken zijn. Maar kritische onderwerpen zie je hier niet.. Misschien ook niet raar, want dan krijg je opmerkingen zoals "Ongeïnformeerd" :+

[ Voor 31% gewijzigd door vali op 13-10-2023 09:17 ]

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
vali schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:04:
[...]
Wat is dit voor niveau? Damn, als dit "powermod" moet voorstellen op de FP snap ik dat het niveau van tweakers naar beneden is gegaan...
Zoals hierboven ook genoemd is het hinten op een complot theorie zonder bron of op basis van een onvolledige bron voor mij inderdaad gelijk aan 'ongeïnformeerd' zijn.

Overigens typisch dat je me zo op de man aanvalt, ik pleit er hierboven juist voor om dat soort reacties niet op -1 te plaatsen maar in plaats daarvan een fatsoenlijke en inhoudelijke reactie te geven.

offtopic:
En mijn "powermod" titel heeft hier totaal niets mee te maken, ik had dezelfde reactie geplaatst als 'gewone' Tweaker, zoals ik dat ook al deed, lang voordat ik die titel droeg. :)

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11-2025
AlphaRomeo schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:24:
[...]

Zoals hierboven ook genoemd is het hinten op een complot theorie zonder bron of op basis van een onvolledige bron voor mij inderdaad gelijk aan 'ongeïnformeerd' zijn.

Overigens typisch dat je me zo op de man aanvalt, ik pleit er hierboven juist voor om dat soort reacties niet op -1 te plaatsen maar in plaats daarvan een fatsoenlijke en inhoudelijke reactie te geven.

offtopic:
En mijn "powermod" titel heeft hier totaal niets mee te maken, ik had dezelfde reactie geplaatst als 'gewone' Tweaker, zoals ik dat ook al deed, lang voordat ik die titel droeg. :)
Als je een uitspraak maakt zonder onderbouwing is het gelijk aan ongeïnformeerd? Er is ook zoiets als iets vinden en vervolgens een discussie daaruit laten volgen. Iets wat ook gebeurd. Verder over op de man spelen, " verminderd intellect en ongeïnformeerde", vind ik best wel een behoorlijke uitspraak. Iemand op 1 uitspraak verminder intellect vinden. Behoordeel jij altijd mensen op 1 uitspraak? Want misschien dat je de uitspraak ook als niet powermod zou maken, maar op dit moment ben je dat wel.

Verder hoop ik dat er wordt ingezien dat politiek getinte onderwerpen gewoon niet werken. Het niveau van vrijwel alle posten op de FP is zeer laag en het gevolg is dat de discussies er hard eraan toe gaan. Kan zijn dat jullie dat graag willen, maar waarom zou jezelf dan nog een technisch platform noemen?

[ Voor 10% gewijzigd door vali op 13-10-2023 09:42 ]

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
vali schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:28:
[...]
Als je een uitspraak maakt zonder onderbouwing is het gelijk aan ongeïnformeerd? Er is ook zoiets als iets vinden en vervolgens een discussie daaruit laten volgen. Iets wat ook gebeurd. Verder over op de man spelen, " verminderd intellect en ongeïnformeerde", vind ik best wel een behoorlijke uitspraak. Iemand op 1 uitspraak verminder intellect vinden. Behoordeel jij altijd mensen op 1 uitspraak? Want misschien dat je de uitspraak ook als niet powermod zou maken, maar op dit moment ben je dat wel.
Ik reageer niet op basis van één reactie. Zie mijn oorspronkelijke post hier.
vali schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:28:
Verder hoop ik dat er wordt ingezien dat politiek getinte onderwerpen gewoon niet werken. Het niveau van vrijwel alle posten op de FP is zeer laag en het gevolg is dat de discussies er hard eraan toe gaan. Kan zijn dat jullie dat graag willen, maar waarom zou jezelf dan nog een technisch platform noemen?
Daarvoor moet je bij de redactie zijn, niet bij de FP crew.

• Bor

Bor

Topicstarter
Zoals al vaker hier aangegeven is dit topic niet de plek om dit soort discussies te voeren. Het doel is om mismoderaties aan de kaak te stellen om gezamenlijk te proberen de reacties op een moderatie score te krijgen die in lijn is met richtlijnen uit de moderatie FAQ. Wil je een bredere discussie voeren dan is dat prima, maar wel in een ander / eigen topic. Zo sneeuwen de aangedragen (mogelijke) mismoderaties hier niet onder.

Pagina: 1 ... 127 ... 208 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2