Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 125 ... 208 Laatste
Acties:

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Reacties van mij die niet gemodereerd worden kan ik hier ook melden?

NicoHF in ''WhatsApp werkt aan functie om foto's en video's zonder compressie te sturen''

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:54

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Niet alle reacties worden gemodereerd helaas. Het is niet de bedoeling ongemodereerde reacties in dit topic aan te dragen. Het gaat hier echt om reacties die een onjuiste netto score hebben.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Weer twee keer gemodereerd naar 0 vanwege een verkeerde mening:

Ludewig in 'Gerucht: Intel Raptor Lake Refresh-cpu's worden ongeveer 15 procent duurder'

Ludewig in 'Gerucht: Intel Raptor Lake Refresh-cpu's worden ongeveer 15 procent duurder'

Overigens verwacht ik zoals gewoonlijk weer dat het zoveelste overduidelijke voorbeeld van meningmodden dat ik aandraag niet wordt aangepakt en dat er een goede kans is dat ik persoonlijk wordt aangevallen, hier op Tweakers Tech Tips.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Verwijderd

Een powermod die eerst 6x 0 gaf en toen een tijd later het aanpaste naar 6x -1, waardoor mijn comment onterecht op -1 is komen te staan.

Verwijderd in 'NU.nl gaat experimenteren met AI-samenvattingen boven artikelen'

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:16:
Een powermod die eerst 6x 0 gaf en toen een tijd later het aanpaste naar 6x -1, waardoor mijn comment onterecht op -1 is komen te staan.

Verwijderd in 'NU.nl gaat experimenteren met AI-samenvattingen boven artikelen'
Daar heeft geen powermod gemodereerd.

Ik zie dit soort opmerkingen vaker maar meer dan eens klopt het niet. Er zijn meerdere manieren om tot scores te komen.

Hierbij het vriendelijke verzoek aan een ieder dit soort opmerkingen achterwege te laten gezien ze de sfeer niet altijd ten goede komen. Wanneer er mismoderaties worden doorgevoerd kijken we daar (waar mogelijk) naar.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 29-08-2023 12:06 ]

Verwijderd

Bor schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:58:
[...]

Daar heeft geen powermod gemodereerd.
[mbr]
Ik zie dit soort opmerkingen vaker maar meer dan eens klopt het niet. Er zijn meerdere manieren om tot scores te komen.

Hierbij het vriendelijke verzoek aan een ieder dit soort opmerkingen achterwege te laten. Wanneer er mismoderaties worden doorgevoerd kijken we daar, waar mogelijk naar.
[/mbr]
Ik weet vrij zeker dat een powermod daar heeft gemodereerd, want vlak nadat ik mijn reactie plaatste ging hij van ongemodereerd naar 6x 0. Iets later kwam daar 1x +2 bij, en nog weer iets later kwam er ook 1x -1 bij. En toen ik de volgende dag checkte, was de 6x 0 verdwenen en was de 1x -1 veranderd in 7x -1. Hoe is dat anders realistisch te verklaren dan dat een powermod zijn 6x moderatie veranderde van 0 naar -1?

Is mij ook wel eerder gebeurd, dat mijn reacties (bijna) direct 6x een -1 krijgen terwijl ze een 0 horen te krijgen.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ArmEagle in 'Miljoenen woonadressen waren eenvoudig op te zoeken door lek bij kadaster'

Als dit een +2 is ben ik de paashaas. Een +1 lijkt me voldoende?

@Verwijderd zou het er wellicht mee te maken kunnen hebben dat je allerlei ongefundeerde aannames en beschuldigingen doet (o.a. over censuur, waar geen sprake van is) net als twee halve complottheorieën (over "regeringsnarratief" etc).

Just saying...

[ Voor 41% gewijzigd door wildhagen op 29-08-2023 14:33 ]

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

@Verwijderd zou het er wellicht mee te maken kunnen hebben dat je allerlei ongefundeerde aannames en beschuldigingen doet (o.a. over censuur, waar geen sprake van is) net als twee halve complottheorieën (over "regeringsnarratief" etc).

Just saying...
Jij maakt nu zelf ongefundeerde aannames en beschuldigingen. In mijn reactie staat expliciet "Ik zeg niet dat nu.nl dat [censuur] doet". En het werkt natuurlijk beiden kanten op. Ook de stelling dat nu.nl niet aan censuur zou doen is een (ongefundeerde) aanname. Dat ik vind dat de artikelen op nu.nl biased zijn en niet kritisch jegens bepaalde dingen is gewoon mijn mening. Net zoals jij toch gewoon kan vinden dat artikelen van bijv. de Volkskrant biased of niet kritisch genoeg naar bepaalde onderwerpen geschreven zijn. Pas wanneer iemand zegt dat een krant opzettelijk biased artikelen schrijft vanwege een geheime belangenverstrengeling met een derde partij is het een complot. Dat heb ik duidelijk niet gezegd.

Jouw reactie vind ik ook niet toepasselijk in dit topic, aangezien je geen admin/coördinator bent.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Alsof je admin of coördinator moet zijn om hier te reageren?

Iedereen mag hier reageren.

Je stelde een vraag, ik geef je antwoord.

Houdt in het vervolg de aannames, beschuldigingen en complottheorie uit je reactie en je zult zien dat je vanzelf hoger gaat scoren.

Doe met de tips wat je wil.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

wildhagen schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:35:
Alsof je admin of coördinator moet zijn om hier te reageren?

Iedereen mag hier reageren.

Je stelde een vraag, ik geef je antwoord.

Houdt in het vervolg de aannames, beschuldigingen en complottheorie uit je reactie en je zult zien dat je vanzelf hoger gaat scoren.

Doe met de tips wat je wil.
Nee, ik stelde niet de vraag of een niet-admin even allerlei onjuiste aannames en beschuldigingen tegen mij wou doen over de inhoud van mijn reactie op het artikel. De enige (retorische) vraag die ik heb gesteld ging over powermodding.

En ja, ik weet dat als ik ja en amen zing over bepaalde onderwerpen dat ik dan hoger zou scoren op deze site.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:49:
[...]

Nee, ik stelde niet de vraag of een niet-admin even allerlei onjuiste aannames en beschuldigingen tegen mij wou doen over de inhoud van mijn reactie op het artikel. De enige (retorische) vraag die ik heb gesteld ging over powermodding.
En zoals eerder door @Bor al aangegeven is jouw reactie niet door een Powermod gemodereerd, dus ook die aanname klopt niet eens.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

wildhagen schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:53:
[...]

En zoals eerder door @Bor al aangegeven is jouw reactie niet door een Powermod gemodereerd, dus ook die aanname klopt niet eens.
Sorry, maar als je hebt gelezen hoe de moderatie op mijn reactie in één keer van niks naar 6x 0 ging en dan de volgende dag geen enkele verandering behalve 6x 0 weg en 6x -1 erbij, dan geloof je zelf toch ook niet dat dat geen powermod was? Of ga je dat pas geloven wanneer het jou overkomt?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:59:
[...]

Sorry, maar als je hebt gelezen hoe de moderatie op mijn reactie in één keer van niks naar 6x 0 ging en dan de volgende dag geen enkele verandering behalve 6x 0 weg en 6x -1 erbij, dan geloof je zelf toch ook niet dat dat geen powermod was? Of ga je dat pas geloven wanneer het jou overkomt?
Stop nou eens met dit soort ongefundeerde aannames en beschuldigingen.

@Bor heeft inzage in wie wat gemodereerd heeft. Als hij daarin geen powermod ziet is dat gewoon zo. Ook als je dat niet bevalt.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

wildhagen schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:01:
[...]

Stop nou eens met dit soort ongefundeerde aannames en beschuldigingen.

@Bor heeft inzage in wie wat gemodereerd heeft. Als hij daarin geen powermod ziet is dat gewoon zo. Ook als je dat niet bevalt.
Stop zelf met al jouw onjuiste beschuldigingen. Ik zeg toch niet dat hij erover liegt of zo, maar hij kan ook gewoon even verkeerd gekeken hebben (of misschien zit er ergens een glitch/bug in het systeem).

• Bor

Bor

Topicstarter
Zullen we de sfeer prettig houden @wildhagen en @Verwijderd?Het met elkaar oneens zijn is prima maar laten we het reageren hier voor een ieder leuk houden.

Er is niet verkeerd gekeken en er zit ook geen bug in het systeem. Er zijn meerdere manieren om op 6x uit te komen. Dat kan door meerdere moderaties met dezelfde weging en een of meerdere moderaties van iemand met een zwaardere weging. Uiteindelijk gaat het er niet om wie er gemodereerd heeft maar om de vraag of een reactie op een verdedigbare / juiste score staat.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bor schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:58:
Zullen we de sfeer prettig houden @wildhagen en @Verwijderd?Het met elkaar oneens zijn is prima maar laten we het reageren hier voor een ieder leuk houden.
Ik ben heel vriendelijk hoor. Maar als ze gaan zeggen dat ik hier in dit topic niet mag reageren omdat ik geen admin ben, en de crew doet niets met zo'n opmerking ben ik toch even klaar ermee hoor.

Als ik als niet-admin niet mag reageren, waarom is reageren in dit topic dan überhaupt mogelijk als niet-admin?

Overigens kan je erover discussieren of het weghalen van een deel van een reactie en vervangen door een modbreak nu ook de meest vriendelijke aanpak is die mogelijk is... ;)

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Bor schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:58:
Er is niet verkeerd gekeken en er zit ook geen bug in het systeem. Er zijn meerdere manieren om op 6x uit te komen. Dat kan door meerdere moderaties met dezelfde weging en een of meerdere moderaties van iemand met een zwaardere weging. Uiteindelijk gaat het er niet om wie er gemodereerd heeft maar om de vraag of een reactie op een verdedigbare / juiste score staat.
Dat er geen bug in het systeem zit kan je natuurlijk nooit garanderen. Voor zover ik weet kunnen gewone gebruikers alleen x1 modden, kunnen powermods of x1 of x6 modden, en kunnen (hogere) admins modden wat ze willen. Zijn er nog andere mogelijkheden dan? Dat bepaalde gebruikers of powermods bijvoorbeeld x3 kunnen modden? Als het namelijk niet een powermod was, maar zes verschillende gewone gebruikers die alle zes op hetzelfde moment een 0 hadden gegeven en toen later allemaal zich hadden bedacht en het in een -1 hadden veranderd, dan lijkt me dat erg onwaarschijnlijk. Ik zie heel vaak dat ook reacties van anderen die niet positief zijn over het regeringsnarratief vrijwel direct op 6x -1 (of soms 12x -1) komen te staan. Moet ik dan maar geloven dat dat elke keer heel toevallig groepjes van zes individuele gebruikers zijn?

Het gaat er wel ook om wie er gemodereerd heeft, want dat soort meningmoddende powermods verpesten de reactie-sectie gewoon voor diegenen met een "afgekeurde" mening. Ik vind het ook een vorm van censuur, want elke reactie die vrijwel direct na het posten op 6x -1 wordt gezet is niet meer zichtbaar voor de overgrote meerderheid van de lezers (zelfs als een paar andere mensen later nog een 0 of +1 geven).

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:35:
[...]

Dat er geen bug in het systeem zit kan je natuurlijk nooit garanderen. Voor zover ik weet kunnen gewone gebruikers alleen x1 modden, kunnen powermods of x1 of x6 modden,
Wederom een aanname die onjuist is. Naast powermods hebben ook promods dezelfde weging, namelijk 6x.

En je hebt ook nog expertmods, met weging van 2x.

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 29-08-2023 17:40 ]

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Leejjon in 'ASUS ontkent dat het stopt met Zenfone-smartphones'

Prima reactie, maar een +2 lijkt het me niet?

Virussen? Scan ze hier!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:49

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:40
Kan iemand hier eens naar kijken, ik snap werkelijk niet hoe iemand dit met -1 kan modereren, dat moet wel een enorme troll zijn.

Dennism in 'Gerucht: Europese variant Samsung Galaxy S24 krijgt Exynos-soc'

• Ludewig
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:27:
net als twee halve complottheorieën (over "regeringsnarratief" etc).
Ik wil even opmerken dat aantijgingen over complottheorieën in mijn ervaring vrijwel altijd sterk politiek gemotiveerd lijken te zijn, in de zin dat mensen dergelijke aantijgingen vrijwel altijd lijken te doen aan andersdenkenden en dat mensen geen objectieve criteria lijken te hanteren.

Wat ik ook vaak zie is dat het hebben of uitdragen van een complottheorie per definitie als fout wordt beschouwd, wat jij hier lijkt te doen. Dit terwijl complotten gewoon bestaan. Dus het wegmodereren van complottheorieën an sich kan er dan toe leiden dat volstrekt correcte beweringen worden verwijderd.

Jouw gebruik van de term 'halve complottheorieën' maakt je kritiek ook heel moeilijk te weerleggen, want wat is een halve complottheorie en waarom zou zoiets onwaar zijn en/of het verdienen omlaag gemod te worden? Je fietst allerlei impliciete beweringen de discussie in met die woordkeuze, zonder dat te onderbouwen.

Overigens kun je volgens mij best onderbouwen dat de overheid aan complotten doet, want het ministerraadoverleg is geheim, maar tijdens die overleggen lijkt men te besluiten om informatie achter te houden voor de kamer. Dit is ondermijning van de democratische rechtsstaat, waar de regering de plicht heeft om controleerbaar te zijn door de kamer door het delen van informatie.

Dus als je een complot bijvoorbeeld definieert als het in het geheim besluiten tot een gezamenlijke actie die de (grond)wet overtreed, dan voldeed het handelen van Rutte & co daar volledig aan.

Maar puur de bewering dat er sprake is van een regeringsnarratief gaat bij lange na niet zover, dus dan is de vraag of je daar wel het woord complottheorie aan mag geven. In het woord 'regeringsnarratief ' zit slechts een verwijzing naar een gezamenlijk overleg en gezamenlijk handelen, maar er wordt dan niet beweerd dat er sprake is van volgens mij vrij cruciale elementen om van een complot(theorie) te kunnen spreken, namelijk de geheimhouding en het illegaal handelen.

Overigens is het zo dat vrijwel elke organisatie een narratief uitdraagt. Volgens mij coördineert de Tweakers-crew in het geheim hoe ze communiceren naar gebruikers van de site. Dat zou men dan het Tweakersnarratief kunnen noemen of zoiets.

Ik ben wel benieuwd hoe jij daar naar kijkt. Zou je:
- Het gebruik van het woord 'Tweakersnarratief' dan ook classificeren als een halve complottheorie?
- Onwaar vinden?
- Vinden dat dit omlaag gemod zou moeten worden (in een context waar dit niet offtopic is)?

Ik ben wel benieuwd naar je antwoorden.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

• Bor

Bor

Topicstarter
Ludewig schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 12:12:
[...]
Ik ben wel benieuwd naar je antwoorden.
Ik niet. Dit topic is bedoelt om mismoderaties aan te geven en waar mogelijk te corrigeren maar geen goede plaats voor dit soort, mogelijk lange, discussies. Laten we hier ontopic blijven.

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:50

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (17× +2, 3x +3). Het noemt voor discussie een prima mening, maar op algemene kenmerken.
ApexAlpha in 'Gerucht: Apple stopt met reageren op klanten via social media'

• Ludewig
  • Niet online
*Knip* zoals aangegeven in deze discussie klaar hier, de reactie in kwestie staat op een betere score.

[ Voor 90% gewijzigd door Zeehond op 31-08-2023 21:04 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-12-2025

DeComponeur

♫ KLNKRWG

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

• Bor

Bor

Topicstarter
Een korte herhaling van de conclusie maar met een clickbait beschuldiging. Ik kom uit op 0 met een punt aftrek = -1, en dan krijgt dit nog +3 ook...

1234567y in 'Hoe een tweaker uitploos waarom sommige telefoons op KPN snel leeg gingen'

[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 01-09-2023 10:52 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:49:
Een korte herhaling van de conclusie maar met een clickbait beschuldiging.
Ik ben het eens met de conclussie dat 0/-1 hier beter past.
Alleen lees ik de mening dat het een beetje clickbait is iets anders: als een conclussie op basis van hoe de tweaker de opbouw van het artikel leest bij de kop. Ik geeft het geen ongelijk: gewoonlijk leggen de artikelen kort en bondig de situatie en conclussie uit, terwijl dit artikel onnodig vragen oproept en ze opzettelijk pas beantwoord als je het artikel leest. Dan is een mening dat het een beetje clickbait is redelijke kritiek en geen aanval.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen 0. Het is een prima mening op basis van een argument. Het zorgt daarop ook voor verdere inhoudelijke discussie.
Sebazzz in 'Staatssecretaris Van Huffelen: huidige manier cookiemeldingen werkt onprettig'

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mushroomician in 'IP’s Saints Row en Red Faction worden overgenomen door Plaion'

Lijkt me geen +1 of zelfs +2, dit is materiaal voor GR, op de FP is dat 0 lijkt me.

Sissors in 'Microsoft kondigt het einde van WordPad aan'

Geen +2, gewoon +1.

[ Voor 21% gewijzigd door wildhagen op 02-09-2023 14:59 ]

Virussen? Scan ze hier!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:11

player-x

Disruptive by design

Jammer, fundamentele discussies zijn ook niet meer mogelijk. :)
quote: Bor
Indien je van mening bent dat een reactie onjuist is gemodereerd kan je terecht in ~
Ik ga dit topic sluiten.
Gaat over een fundamenteel probleem, mijn post was maar een voorbeeld.
quote: Hahn
Wat weer aangeeft hoe scheef het scoresysteem van FP-reacties is, een +1 voelt voor velen aan als een matige of slechte score.
Mee eens, als je een uitgebreide (doordachte?) post schrijft, doe je dat niet om in een zee van matige +1 one, two en three-liners te verdwijnen, waarom zou je je best dan nog doen, als je toch maar een zesje krijgt.
quote: wildhagen
No offence, maar dan snappen die "velen" kennelijk de scores niet.
Als velen het niet snappen dan kan het aan twee dingen liggen of het systeem werkt niet, of zij snappen het niet, of zijn het er gewoon mee oneens hoe het systeem werkt.

Of het systeem is gewoon veel te beperkt, met meer range van +1 tot +3, en moet het verhoogd worden naar +5 of +6.
Een +1 is niet matig, laat staan slecht, maar normaal. Voor matig hebben we een 0, voor slecht 0 of -1, afhankelijk van de situatie etc.
En als ik het echt dan niet snap, leg mij dan eens uit hoe ook maar een van de volgende reacties hetzelfde niveau hebben of waarde komen als mijn reactie, die dieper en veel breder op het probleem in gaat dan dat van Intel alleen.

obimk1 in ''Intel doet beroep op TSMC om problemen in eigen chipfabs op te vangen''
jaquesparblue in ''Intel doet beroep op TSMC om problemen in eigen chipfabs op te vangen''
Fermion in ''Intel doet beroep op TSMC om problemen in eigen chipfabs op te vangen''
sspiff in ''Intel doet beroep op TSMC om problemen in eigen chipfabs op te vangen''
Jonathan-458 in ''Intel doet beroep op TSMC om problemen in eigen chipfabs op te vangen''
player-x in ''Intel doet beroep op TSMC om problemen in eigen chipfabs op te vangen''
Mars4i in ''Intel doet beroep op TSMC om problemen in eigen chipfabs op te vangen''
Mellow Jack in ''Intel doet beroep op TSMC om problemen in eigen chipfabs op te vangen''
Kan de lijst nog wel veel en veel langer maken, maar dat is niet echt nodig, denk ik zo.

Vertel het me maar, want als het doel is om zoveel mogelijk beknopte weinig zeggende reacties te generen, moeten we zeker op deze manier door gaan, want van mij krijgen jullie zo ook geen uitgebreide reacties meer.

Had vroeger een reactie score van 1.2, tegenwoordig is dat gezakt naar 0.9, en dat terwijl mijn reacties meer gebalanceerd en doordacht zijn als vroeger, betere reacties als vroeger, zakkend gemiddelde. 8)7

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• Bor

Bor

Topicstarter
player-x schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:10:
Jammer, fundamentele discussies zijn ook niet meer mogelijk. :)
Discussies zijn prima mogelijk. Echter haal je in dit geval enkel een voorbeeld van zelf aan waarbij de betreffende reactie op een prima score staat. Daarbij trek je een verkeerde conclusie (er had namelijk geen Power Mod gemodereerd) en gooi je een semi flame in de topic titel.

Een +1 is in dit geval prima, een +2 zou dat misschien ook zijn maar is geen verplichting. Ik zou alles hoger dan de +2 en lager dan de 1 een mismoderatie vinden.
Wat weer aangeeft hoe scheef het scoresysteem van FP-reacties is, een +1 voelt voor velen aan als een matige of slechte score.
Dat zegt toch niets over het score systeem op zich maar meer over de perceptie van de scores bij de betreffende persoon? Een +1 is prima voor een nette ontopic reactie.

[ Voor 19% gewijzigd door Bor op 03-09-2023 11:36 ]

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-01 11:34
player-x schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:10:
Mee eens, als je een uitgebreide (doordachte?) post schrijft, doe je dat niet om in een zee van matige +1 one, two en three-liners te verdwijnen, waarom zou je je best dan nog doen, als je toch maar een zesje krijgt.
Uitgebreid/lang is niet hetzelfde als goed. Ze zeggen niet voor niets schrijven is schrappen. Een post die in twee zinnen één goed punt maakt, is mijn ogen waardevoller dan een zee van tekst vol herhalingen en overbodige uitweidingen, waarin je moet zoeken naar wat de poster nou precies wil zeggen. ;)

• player-x

player-x

Disruptive by design

Bor schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:24:
(er had namelijk geen Power Mod gemodereerd)
ProMod dan, potato potáto.
Een +1 is in dit geval prima, een +2 zou dat misschien ook zijn maar is geen verplichting. Ik zou alles hoger dan de +2 en lager dan de 1 een mismoderatie vinden.
Als dat zo is, ik ben het er persoonlijk zeker niet mee eens, maar dan moeten moderators er imho iig voorlopig afblijven, want hun mening weegt zwaarder dan die van gewone mensen met mod rechten.

En op die post is nu al door twee Pro/PowerMods beoordeeld, en het is niet de eerste keer dat dat gebeurd, bij mij en andere, ja ik kijk wel eens als ik een beoordeling niet snap waarom die zo snel veranderd.

En als zo een uitgebreide reactie niet een hogere beoordeling verdient, zoals het vroeger verdiende, dan is het huidige systeem en/of manier van beoordelen gebroken, en voelt bij mij iig bijzonder elitist en zwart/wit aan.
thomas_n schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:38:
Uitgebreid/lang is niet hetzelfde als goed. Ze zeggen niet voor niets schrijven is schrappen. Een post die in twee zinnen één goed punt maakt, is mijn ogen waardevoller dan een zee van tekst vol herhalingen en overbodige uitweidingen, waarin je moet zoeken naar wat de poster nou precies wil zeggen. ;)
Ooo, helemaal mee eens, maar of alleen soundbites de norm moet zijn, lijkt mij ook geen plan, want dacht dat we dat al te veel doen, vele politici zijn er meester in, kijk waar we daar mee nu staan.

En vraag me echt af, hoeveel je kan schrappen in die post om duidelijk te maken, dat het niet alleen een Intel Probleem is?

• Bor

Bor

Topicstarter
player-x schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:49:
[...]

ProMod dan, potato potáto.
Daar is een duidelijk verschil; een ProMod is net als jijzelf een gewone gebruiker en geen crewlid. Een Promod heeft een zwaardere weging, zijn met de hand geselecteerd en hebben zich bewezen in het goed kunnen modereren. De moderaties van de ProMods wordt ook, net als bij andere users, geïnspecteerd waar nodig.
Als dat zo is, ik ben het er persoonlijk zeker niet mee eens, maar dan moeten moderators er imho iig voorlopig afblijven, want hun mening weegt zwaarder dan die van gewone mensen met mod rechten.
Nee dat hoeft helemaal niet. We werken niet voor niets met verschillende wegingen. In dit geval is een +1 prima te verdedigen en geen mismoderatie.

Zie ook de Moderatie FAQ:
De ProMod- en PowerMod-statussen worden handmatig uitgedeeld. PowerMods beschikken over bijzondere rechten zoals het kunnen vastzetten van reactiescores en het uitdelen van de score -2, waarmee een reactie effectief onzichtbaar wordt gemaakt. De PowerMod-rechten zijn voorbehouden aan een kleine groep crewleden. ProMods zijn gebruikers met een grote staat van dienst als frontpagemoderator. Zij worden net als de PowerMods met de hand geselecteerd.

De moderatorstatussen verschillen in de weging die er aan de uitgedeelde moderaties wordt gegeven. Moderaties van een Moderator worden enkelvoudig gewogen, die van een Expert tweevoudig en moderaties van ProMods en PowerMods tellen voor zes. Experts hebben zo een grotere invloed op de gemiddelde score van een reactie dan Moderators. Moderators hebben tevens beperkte mogelijkheden om reacties naar het laagste (-1) en het hoogste (+3) niveau te verplaatsen.
En op die post is nu al door twee Pro/PowerMods beoordeeld
Dat is natuurlijk niet zo gek; wanneer je een reactie hier onder de aandacht brengt voeren de lezers hier doorgaans de in hun ogen meest geschikte moderatie door om zo een reactie op de best passende score te krijgen.

Ik snap heel goed dat een hogere score leuker is en dat je die graag wilt hebben maar ik zie een +1 echt niet als een mismoderatie in dit geval. Zoals aangegeven past zowel een +1 als een +2, mede afhankelijk van hoe informatief de reactie voor jou als lezer is.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 03-09-2023 12:01 ]

• player-x

player-x

Disruptive by design

Bor schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:59:
Nee dat hoeft helemaal niet. We werken niet voor niets met verschillende wegingen. In dit geval is een +1 prima te verdedigen en geen mismoderatie.
Prima, dan houd ik er ook maar op, wordt na 20 jaar ook maar een passief lid, als die post niet eens boven het grauwe gemiddelde uitkomt, wat is het punt dan.

Kommen er van mij ook op zijn best een paar korte zinnetjes voortaan uit, het beste er mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3grw-dTgr2Or77SSKn8_qZrx4-c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JCyj5HlYplTqwepvo6uRQWUj.jpg?f=user_large

• Bor

Bor

Topicstarter
player-x schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:15:
[...]

Prima, dan houd ik er ook maar op, wordt na 20 jaar ook maar een passief lid, als die post niet eens boven het grauwe gemiddelde uitkomt, wat is het punt dan.
Dat zou ik jammer vinden. Het is natuurlijk jouw eigen keuze. Nogmaals, een +1 is een prima score. Het is natuurlijk altijd leuk om een hogere waardering te krijgen maar ik zie hier geen reden om in te grijpen; een +1 is niet onverdedigbaar, dat geldt ook voor een +2.

De score is momenteel:

Spotlight +3 - 1
Informatief +2 - 8
Relevant +1 - 15

Dat is op de +3 na wat mij betreft een prima verdeling.

[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 03-09-2023 17:33 ]

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:57
Een +2 lijkt mij een beetje teveel van het goede. Keurige +1 in mijn beleving:

wildhagen in ''Basismodel Google Pixel 8 kost in Europa 860 euro en Pro-versie 1215 euro''

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zelfde geldt imho voor Stijnvi in ''Basismodel Google Pixel 8 kost in Europa 860 euro en Pro-versie 1215 euro''

Dat is net zo min +2 als de mijne, ook een prima +1.

Virussen? Scan ze hier!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:39

Herman

FP ProMod
In het kader van @player-x

Als ProMod heb je met '6' best een zware weging. Ik denk dat 'ervaren mods' (en dat zijn ProMods) misschien te snel de neiging hebben om reacties naar beneden te modden. Volgens de ModFAQ is de drempel voor een +2 helemaal niet hoog. Zolang het maar vanwege argumenten of als goed betoog boven het maaiveld uit steekt. Wanneer je te pessimistisch modt, dan komen er praktisch geen reacties meer op +2 of +3 en dan heeft het filter ook weinig meerwaarde meer.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• kodak

kodak

FP ProMod
Herman schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:55:
Wanneer je te pessimistisch modt, dan komen er praktisch geen reacties meer op +2 of +3 en dan heeft het filter ook weinig meerwaarde meer.
Aangezien hier net zo goed mismods die te laag lijken te scoren met naar +2 gaan is die opmerking te makkelijk.

Hoe onprettig het ook kan zijn na verloop van tijd toch een lagere score te krijgen dan gehoopt, het heeft niet de bedoeling te ontmoedigen als we stellen dat het prima een +1/+2 kan zijn en de community geeft om te beginnen +2 en het komt uit op +1. Andersom gaan moderaties binnen de gestelde tijd ook van 0 naar +1 en hoger. Reacties kunnen nu eenmaal in de loop van discussie meer of minder in waarde worden geschat. En als je het hier komt melden als duidelijke mismod terwijl de community het daar niet mee eens is dan is het mogelijk dat de reactie dan steviger op de dan gegeven score kan komen te staan.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me eerder +2 of hoger dan de huidige +1 (42× +1, 26x +2). De tweaker geeft een duidelijke aanvulling op het nieuws over wie een ban kan krijgen, hoe dat gecommuniceerd is, wat een toegepaste sanctie is en hoe dat op klanten overkomt.
bones in 'Valve verbant 90.000 'smurfaccounts' van Dota 2 en gaat hoofdaccounts bestraffen'

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:40
Is dit wel een +2 Verwijderd in 'Amerikaanse acteursvakbond vraagt goedkeuring voor staking tegen gamebedrijven'

Ik vind er maar weinig onderbouwing inzitten, lijkt meer op eens stemmers, terwijl me niet eens duidelijk wordt het gestelde überhaupt wel klopt.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'Microsoft voorziet PowerToys van Crop and Lock-functie voor bijsnijden vensters'

Volgens mij is dit niet echt informatief, ontopic lijkt me betere score.

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bozebeer38 in 'Huawei Mate 60 Pro bevat 7nm-soc van Chinese chipmaker SMIC, ondanks sancties VS'

Dit is toch geen +1 of +2 waard zoals sommige wensdenkers toekennen...

Pana 5j

• Bor

Bor

Topicstarter
Kleinratje in ''Nederlandse X-gebruikers moeten aannemen dat overheid hun tweets verzamelde'' lijkt mij zonder onderbouwing een ongewenste complot theorie/ misinformatie en geen +1 of 0 of mis ik iets? De onderbouwing is gevraagd maar komt tot nu toe niet.

• DeComponeur

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Ja hoor... ik overstijg zelfs de naamgeving die T-Mobile voor zichzelf heeft bedacht, in het artikel wordt niet eens naar palindroom odido verwezen en krijg dan een 0 -O-

Een must read was hier nog nooit zo op zijn plek geweest :z
DeComponeur in 'T-Mobile wijzigt naam in Odido en introduceert mobiel 1Gbit/s-abonnement'

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
DeComponeur schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:33:
Ja hoor... ik overstijg zelfs de naamgeving die T-Mobile voor zichzelf heeft bedacht, in het artikel wordt niet eens naar palindroom odido verwezen en krijg dan een 0 -O-

DeComponeur in 'T-Mobile wijzigt naam in Odido en introduceert mobiel 1Gbit/s-abonnement'
Ik zie hier geen inhoudelijke bijdrage in, weet niet helemaal wat ik hiermee moet. Het spijt me wel, maar die 0 lijkt me op z'n plaats.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
dutchnltweaker in 'T-Mobile wijzigt naam in Odido en introduceert mobiel 1Gbit/s-abonnement'

Dit is een quote zonder context en wmb niet relevant. Een +2 is veel te hoog, maar van mij een 0

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

blissard in 'OM eist 40 maanden cel tegen gebruiker van darknetmarktplaats Genesis Market'

Gezien de beschuldigingen over "doelgerichte verdraaiing", "klickbait" etc lijkt me dit eerder -1 dan 0?

En dat krijgt dan +3 (!) ook nog, dat lijkt me sowieso onverdedigbaar....

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Onno in 'Kadaster stelt volgend jaar eHerkenning verplicht voor opzoeken van woonadressen'

Is dat echt +2? Prima reactie hoor, maar dit lijkt me een prima +1?

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-01 22:59

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Ik betwijfel of het inhoudelijk klopt. Er zijn sinds 2022 in de zomer wel degelijk momenten dat er een energie overschot is. En uiteindelijk moet het net ook stabiel gehouden worden.

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
dmantione in 'Mediahuis en DPG Media verbieden gebruik van hun artikelen voor trainen AI'

Deze reactie is net zo on-topic als de reactie waar deze op reageert.
DeComponeur schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:33:

Je hebt de pech dat degenen die je hebben gemod geen taalliefhebbers zijn. Dikke pech hebben, jammer. Ik vind het zo ontopic als maar kan, het gaat immers over de naamswijziging.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-12-2025
CodeCaster in 'Spotify test mogelijkheid om songteksten Premium-feature te maken'

In eerste instantie was zijn betoog prima relevant, maar als afsluiter zeggen dat we de ontwerpers op de brandstapel moeten gooien vind ik toch wel te ver gaan om nog een +1 te kunnen bemachtigen.

• DeComponeur

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Jerie schreef op donderdag 7 september 2023 @ 08:34:
dmantione in 'Mediahuis en DPG Media verbieden gebruik van hun artikelen voor trainen AI'
Deze reactie is net zo on-topic als de reactie waar deze op reageert.
[...]
Je hebt de pech dat degenen die je hebben gemod geen taalliefhebbers zijn. Dikke pech hebben, jammer. Ik vind het zo ontopic als maar kan, het gaat immers over de naamswijziging.
Dank je, gelukkig heb ik een hele brede rug ;)
Wat ik vooral opvallend vind is dat T-Mobile bewust voor een palindroom heeft gekozen en dat bijna niemand dat is/was opgevallen, zelfs niet door de redactie. Is dat noemenswaardig of relevant? Ja nogal, als van de meer dan 600 reacties 90% gaat over de naamgeving. Dus daarom was mijn palindroomreactie mooidieidioom.
Toegegeven zo briljant is dat nou ook weer niet, maar een nul :?

Ook deze onderstaande reactie werd niet gewaardeerd. Erg jammer als mensen die wat verder kijken, moeite nemen om serieus (ook al is het met een grap) iets toe te voegen worden weggetikt, het haalt de fut er uit om nog eens zoiets te plaatsen. Voor mij zijn reacties relevant-interessant als schrijvers moeite hebben genomen, hoe dan ook. Mits geen dom gezwets, staat daar voor mij eerder een 2 voor dan een 0...
TccT in 'T-Mobile wijzigt naam in Odido en introduceert mobiel 1Gbit/s-abonnement'

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
DeComponeur schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:23:
[...]

Dank je, gelukkig heb ik een hele brede rug ;)
Wat ik vooral opvallend vind is dat T-Mobile bewust voor een palindroom heeft gekozen en dat bijna niemand dat is/was opgevallen, zelfs niet door de redactie. Is dat noemenswaardig of relevant? Ja nogal, als van de meer dan 600 reacties 90% gaat over de naamgeving. Dus daarom was mijn palindroomreactie mooidieidioom.
Toegegeven zo briljant is dat nou ook weer niet, maar een nul :?

Ook deze onderstaande reactie werd niet gewaardeerd. Erg jammer als mensen die wat verder kijken, moeite nemen om serieus (ook al is het met een grap) iets toe te voegen worden weggetikt, het haalt de fut er uit om nog eens zoiets te plaatsen. Voor mij zijn reacties relevant-interessant als schrijvers moeite hebben genomen, hoe dan ook. Mits geen dom gezwets, staat daar voor mij eerder een 2 voor dan een 0...
TccT in 'T-Mobile wijzigt naam in Odido en introduceert mobiel 1Gbit/s-abonnement'
Mijn eerste reactie is: Belachelijk dat dit op 0 wordt gemodereerd. Het is zo ontopic als het maar kan. De titel van het bericht begint letterlijk met "T-Mobile wijzigt naam in Odido [...]". Natuurlijk wordt dan de naam besproken. De poster refereert nota bene naar een krant.

En toen dacht ik: ah, het is letterlijk een 1:1 copy/paste van het AD, zonder verder een eigen toevoeging. Dat neigt naar auteursrechtenschending. Ook wordt geen gebruik gemaakt van quote tags. De poster geeft verder geen eigen inbreng. Dat wordt gequote kan ik waarderen, de content ook, maar de poster had best wat meer moeite in deze post kunnen steken. Ik snap dat dat meer moeite is op een touchscreen (smartphone) maar toch.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'Microsoft: Chinese hackers stalen signingkey via crashdump en gehackt account'

Ik begrijp niet helemaal waarom dit offtopic zou zijn? :?

EDIT: Hmm, ik vermoed dat dit komt door die ene "ongewenste" moderatie. Dat is wel een beetje apart, want volgens mij zeg ik verder niets verkeerds of iets dergelijks. En iets ongewenst modereren omdat ik iets een blunder noem (want dat is het imo wel als je een debugging omgeving onnodig direct open stelt op het internet) lijkt me ook wel wat ver gaan.

[ Voor 53% gewijzigd door CH4OS op 07-09-2023 13:21 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:19:
CH4OS in 'Microsoft: Chinese hackers stalen signingkey via crashdump en gehackt account'

Ik begrijp niet helemaal waarom dit offtopic zou zijn? :?

EDIT: Hmm, ik vermoed dat dit komt door die ene "ongewenste" moderatie. Dat is wel een beetje apart, want volgens mij zeg ik verder niets verkeerds of iets dergelijks. En iets ongewenst modereren omdat ik iets een blunder noem (want dat is het imo wel als je een debugging omgeving onnodig direct open stelt op het internet) lijkt me ook wel wat ver gaan.
Ongewenst is de reactie zeker niet. Je trekt wel een conclusie die je op basis van de beschikbare informatie niet kan trekken imho; "via internet bereikbaar was" zegt niet dat het zonder beveiliging of authenticatie te bereiken is. Een toegang via VPN met bv MFA beschermd is nog steeds "via het internet te bereiken".

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bor schreef op donderdag 7 september 2023 @ 19:46:
Ongewenst is de reactie zeker niet. Je trekt wel een conclusie die je op basis van de beschikbare informatie niet kan trekken imho; "via internet bereikbaar was" zegt niet dat het zonder beveiliging of authenticatie te bereiken is. Een toegang via VPN met bv MFA beschermd is nog steeds "via het internet te bereiken".
Zeker, maar de tekst laat het ook overkomen alsof het 'open en bloot' beschikbaar was op internet. Nu denk ik niet dat het zo simpel is/was, maar zoals jij ook zegt, de tekst is er niet duidelijk in. ;)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Pimml in ''VS moet export Amerikaanse technologie naar SMIC en Huawei volledig verbieden''

Dit lijkt me een 0. Het hele artikel gaat niet eens over Rusland, dus dit is compleet en totaal offtopic. En dat krijgt dan +2's en zelfs +3's ook nog :X

Virussen? Scan ze hier!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:53

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Ik vind het geen zinnige bijdrage, maar waarom ongewenst volgens jou?

• mrbullet
  • Niet online
AlphaRomeo schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:17:
[...]

Ik vind het geen zinnige bijdrage, maar waarom ongewenst volgens jou?
Het zelfde als klagen over het weer nadat intel een nieuwe cpu uitbrengt.

Pana 5j

• mrbullet
  • Niet online
mrbullet in ''VS moet export Amerikaanse technologie naar SMIC en Huawei volledig verbieden''

Hoezo is dit ongewenst voor die 5x -1?
Het zit inhoudelijk veel dichter bij het onderwerp dan het geklaag over het weer.

Pana 5j

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
mrbullet schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:21:
[...]
Het zelfde als klagen over het weer nadat intel een nieuwe cpu uitbrengt.
Dat is dan off topic, maar op zichzelf niet ongewenst.

• mrbullet
  • Niet online
AlphaRomeo schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:39:
[...]

Dat is dan off topic, maar op zichzelf niet ongewenst.
En die 5x -1 van hierboven dan? Bedoeld om de score omlaag te krijgen.

Pana 5j

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:34
Verwijderd in 'Apple fixt met iOS 16.6.1 zerodaykwetsbaarheid die Pegasus-spyware installeert'

Kijk ik ben het er niet mee eens dat iemand dit zegt, maar dit is hoogstens een 0. Dat ik het moest uitklappen betekent dat het op -1 zal zitten. Die -1 is geen correcte score m.i.
En ik zou mij niet verbazen als er wat waarheid zit in de zin dat ze voor een "nobody" geen tijd gaan maken of moeite gaan doen.

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
mrbullet schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:38:
[...]
En die 5x -1 van hierboven dan? Bedoeld om de score omlaag te krijgen.
Uit de TW:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Ik heb naar de mismodders gekeken, maar ik zie geen structureel probleem, ik vermoed dat het om individuele foutjes gaat zoals we die allemaal wel eens maken. Je post staat nu goed. :)

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
grasmanek94 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:54:
Verwijderd in 'Apple fixt met iOS 16.6.1 zerodaykwetsbaarheid die Pegasus-spyware installeert'
Kijk ik ben het er niet mee eens dat iemand dit zegt, maar dit is hoogstens een 0. Dat ik het moest uitklappen betekent dat het op -1 zal zitten. Die -1 is geen correcte score m.i.
En ik zou mij niet verbazen als er wat waarheid zit in de zin dat ze voor een "nobody" geen tijd gaan maken of moeite gaan doen.
Die post komt naar mij heel sarcastisch over, waarschijnlijk in de hoop dat er iemand hapt. Ik kan mij een -1 goed voorstellen.

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:34
AlphaRomeo schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:56:
[...]

Die post komt naar mij heel sarcastisch over, waarschijnlijk in de hoop dat er iemand hapt. Ik kan mij een -1 goed voorstellen.
Het is een standpunt waar nog altijd een prima discussie uit voort kan vloeien. Het kan ook een minder leuke discussie worden, natuurlijk - maar dat ligt ook aan de toekomstige persoon die mogelijk een reactie zal sturen.

Ik neig meer naar dit toe:
onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
Ik snap dat er best punten zijn die van toepassing zijn vanuit een -1 perspectief:
In deze categorie vallen de (...) berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, (...) zijn bedoeld om irritatie (...) te veroorzaken.
Maar heel eerlijk, zo'n grote irritatie is het nou niet, en ik zie zeker er een mogelijkheid in dat dit niet "de orde verstoord" dus ik vind het echt raar dat het een -1 krijgt, ondanks dat ik er wel deels begrip voor heb. Toch weegt de 0-kant bij mij zwaarder dan de -1 voor dit bericht in deze context.

En vergeet niet dat er inderdaad een tijd was dat 'een beetje spyware' er wel bij hoorde voor veel internetgebruikers, misschien lang geleden maar sommige mensen blijven er wel in vast zitten, vanuit dat oogpunt heb ik er ook wel begrip voor. Ik verdedig die reactie niet, want die hoefde niet geplaatst te worden, maar -1 is m.i. met de redenen die ik gaf, voor mijn gevoel, gewoon te veel in de min. Onterechte -1s zijn een ergernis die meerdere Tweakers raakt, en ik neem graag een beetje tijd om met dat probleem te helpen. Er mag best wel een iets positievere insteek overal gedaan worden.

[ Voor 17% gewijzigd door grasmanek94 op 08-09-2023 13:31 ]

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@grasmanek94 ik kan je argumentatie volgen en ik heb er begrip voor, maar ik heb ook (net als jij) begrip voor de -1 stemmers. Ik heb zelf zojuist een 0 uitgedeeld, hoger dan dat is niet gerechtvaardigd in dit geval volgens mij. :)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Volgens mij zitten hier mensen toch subtiel te meningmodden.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:11
nieuws: X klaagt Amerikaanse staat Californië aan om moderatiewet

Gaan we weer. Ik hoef toch echt hier niets maar ook niets op te zeggen toch? Eigenlijk zou het Tweakers sieren om algeheel de comments uit te schakelen onder Musk/X artikelen.

Of

Men pakt de mening moderaties eens kneiterhard aan. (Of men vind het wel prima, dat kan ook, en kies je een kant door de andere kant op te kijken)

Het is elke keer hetzelfde liedje onder dezelfde artikelen, of deze ‘haatzaaiende’ lui worden niet aangepakt of ze maken nieuwe accounts aan. Benieuwd of het mod-team hier eens op gaat reageren.

Of je nou voor of tegen musk/x bent, zijn er zat ontopics en informatieve dingen, van beide kanten. Maar nu is het een politiek cluster-**** waarbij er continue met -1 en +2/+3 ‘geknalt’ wordt. En die luitjes gaan er gewoon vrolijk mee door.

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 23:59
slijkie schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 13:58:

Gaan we weer. Ik hoef toch echt hier niets maar ook niets op te zeggen toch? Eigenlijk zou het Tweakers sieren om algeheel de comments uit te schakelen onder Musk/X artikelen.

Of

Men pakt de mening moderaties eens kneiterhard aan. (Of men vind het wel prima, dat kan ook, en kies je een kant door de andere kant op te kijken)

Het is elke keer hetzelfde liedje onder dezelfde artikelen, of deze ‘haatzaaiende’ lui worden niet aangepakt of ze maken nieuwe accounts aan. Benieuwd of het mod-team hier eens op gaat reageren.

Of je nou voor of tegen musk/x bent, zijn er zat ontopics en informatieve dingen, van beide kanten. Maar nu is het een politiek cluster-**** waarbij er continue met -1 en +2/+3 ‘geknalt’ wordt. En die luitjes gaan er gewoon vrolijk mee door.
Het ontneemt mij iig wel de zin om nog langer een account te hebben hier.
Helaas is er geen makkelijke optie om je account op te heffen en te anonimiseren.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Retrospect schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:11:
[...]

Helaas is er geen makkelijke optie om je account op te heffen en te anonimiseren.
Die is er wel degelijk!

Als je de Algemene Voorwaarden erbij pakt, heb je hoofdstuk 12 over "Opheffen Account" dat beschrijft hoe je dat in een paar erg eenvoudige stappen kunt regelen.

Succes met het opzeggen van je account!

Virussen? Scan ze hier!

• Retrospect
wildhagen schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:23:
[...]

Die is er wel degelijk!

Als je de Algemene Voorwaarden erbij pakt, heb je hoofdstuk 12 over "Opheffen Account" dat beschrijft hoe je dat in een paar erg eenvoudige stappen kunt regelen.

Succes met het opzeggen van je account!
Anders dan een heel formulier insturen kan niet zo te zien. Of kan je iets specifieker zijn? En waarom gelijk voor alle DPG sites?
Bij X kan je binnen een paar klikken je account verwijderen.

En gefeliciteerd met deze overwinning. Met het vertrek van deze SP'er heeft het mod team maar mooi weer een stukje diversiteit verminderd.

[ Voor 14% gewijzigd door Retrospect op 09-09-2023 14:54 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Gamebuster in 'Enkele Wyze-gebruikers konden korte tijd camerafeed van andere gebruikers zien' is geen +3 of +2 maar nu intopic. In het begin was het een FIPO met enkel en alleen "prutsers" en daarmee -1.

• Bor

Bor

Topicstarter
Retrospect schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:44:
[...]

Anders dan een heel formulier insturen kan niet zo te zien. Of kan je iets specifieker zijn?
Bij X kan je binnen een paar klikken je account verwijderen.

En gefeliciteerd met deze overwinning. Met het vertrek van deze SP'er heeft het mod team maar mooi weer een stukje diversiteit verminderd.
Een account opheffen met een klik kan inderdaad hier niet. Daar zijn diverse redenen voor. Ik zou het jammer vinden wanneer je naar aanleiding van een frontpage moderatie vertrekt. Dat kan de bedoeling niet zijn in mijn ogen. Zoals je in dit topic en elders in het frontpage moderatie forum kan lezen doen we wel degelijk veel om moderatie in goede banen te leiden en misbruik tegen te gaan.

• Retrospect
Bor schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:55:
[...]

Een account opheffen met een klik kan inderdaad hier niet. Daar zijn diverse redenen voor. Ik zou het jammer vinden wanneer je naar aanleiding van een frontpage moderatie vertrekt. Dat kan de bedoeling niet zijn in mijn ogen. Zoals je in dit topic en elders in het frontpage moderatie forum kan lezen doen we wel degelijk veel om moderatie in goede banen te leiden en misbruik tegen te gaan.
Fijn dat jij er zo in staat. Maar het is sommige mensen die met -6 kunnen modereren echt wel te doen om mensen weg te pesten.
Ik zal uitloggen aangezien opheffen schijnbaar een heel gedoe is.

• Bor

Bor

Topicstarter
Retrospect schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:59:
[...]

Fijn dat jij er zo in staat. Maar het is sommige mensen die met -6 kunnen modereren echt wel te doen om mensen weg te pesten.
Ik zal uitloggen aangezien opheffen schijnbaar een heel gedoe is.
Het aantal mensen met een 6x weging is niet zo groot en ook naar die moderaties wordt gekeken. Daar waar we misbruik zien raken ook deze mensen de mogelijkheid tot modereren kwijt. We kunnen altijd naar aangedragen mismoderaties kijken. Dat wil niet zeggen dat elke moderatie waar iemand het niet mee eens is onjuist is.

• Bor

Bor

Topicstarter
Luminair in 'X klaagt Amerikaanse staat Californië aan om moderatiewet' lijkt mij geen +3 of +2. Ik zie het als semi op de man ten opzichte van de parent aangevuld met ontopic info.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:39

Deze hele thread laat precies zien wat er mis is met het moderatie systeem. Misselijkmakend als je het mij vraagt. Ik zal mij niet eens meer in de discussie mengen, maar de mensen met een bepaalde mening krijgen allemaal een mooie groene omlijste post en iedereen die net zo offtopic dan wel ontopic reageert krijgt 0 of zelfs -1 vanwege een andere mening.

De frontpage is echt een slechte grap geworden.

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter
Beakzz schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 22:15:

Deze hele thread laat precies zien wat er mis is met het moderatie systeem. Misselijkmakend als je het mij vraagt. Ik zal mij niet eens meer in de discussie mengen, maar de mensen met een bepaalde mening krijgen allemaal een mooie groene omlijste post en iedereen die net zo offtopic dan wel ontopic reageert krijgt 0 of zelfs -1 vanwege een andere mening.

De frontpage is echt een slechte grap geworden.
Als je mismoderaties kan aanwijzen kunnen wij er naar kijken en waar nodig helpen met correcties.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:39
Bor schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 23:33:
[...]

Als je mismoderaties kan aanwijzen kunnen wij er naar kijken en waar nodig helpen met correcties.
Nou ok zo goed als alles wat op 0 en -1 is gezet, want dat zijn andere meningen. Lees het na ( zo lang is het niet). Het is onmogelijk om op iets te reageren wat +2 heeft en het zelfde onderwerp bespreekt dat het ineens off-topic is.

Er zijn duidelijk meningmodders bezig. Maar ja ik leg je iets uit wat je al lang weet, maar waar niets mee gedaan wordt.

Heb niet voor niets mijn mod rechten opgegeven, want het is en blijft een drama systeem.

[ Voor 7% gewijzigd door Beakzz op 10-09-2023 01:52 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'Enkele Wyze-gebruikers konden korte tijd camerafeed van andere gebruikers zien' is volgens mij niet offtopic. Het is geen briljante post maar het gaat direct over de camera's in kwestie en de impact van het lek in Nederland en België.

• Bor

Bor

Topicstarter
dmantione in 'TU/e-studententeam: nieuw modulair ontwerp kan autoleven verdubbelen' is gewoon een normale vraag en kan volgens mij prima op +1 in plaats van de -1 die het nu krijgt.

storchaveli in 'TU/e-studententeam: nieuw modulair ontwerp kan autoleven verdubbelen' krijgt ook -1 maar is dat ook niet volgens de richtlijnen.

[ Voor 29% gewijzigd door Bor op 10-09-2023 11:14 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die tweede kan ik toch geen +1 in zien, zonder argumenten kom ik niet verder dan een 0.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op zondag 10 september 2023 @ 11:18:
Die tweede kan ik toch geen +1 in zien, zonder argumenten kom ik niet verder dan een 0.
Het hoeft ook geen +1 te zijn. Het is vooral de -1 die onterecht is.

• kodak

kodak

FP ProMod
Beakzz schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 22:15:
mensen met een bepaalde mening krijgen allemaal een mooie groene omlijste post en iedereen die net zo offtopic dan wel ontopic reageert krijgt 0 of zelfs -1 vanwege een andere mening.
Er valt niet tegenop te modereren en is te veel om hier stuk voor stuk te melden.

Ik was begonnen alle mismoderaties onder dat artikel te noteren met onderbouwingen, maar het is niet te doen. Het is te veel. In de draad die je specifiek noemt gaat wat mij betreft al mis bij de suggestieve reactie (-1) en de aanvallende tegenreactie over de manier van reageren die +2 krijgt. De inhoud van zeer veel reacties betrekt het niet op het nieuws maar op bijverschijnselen of doet aan algemene discussie, wat dan ook nog veel wisselend plussen en minnen krijgt.

Hoewel ik er begrip voor heb dat het modereren tijd kost stond zo'n draad uren waardevolle reacties weg te drukken zonder verbetering. Het is zo een uitnodiging dat dit soort reageren en modereren acceptabel en waardevol zou zijn, met ruim 150 reacties tot gevolg.

[ Voor 5% gewijzigd door kodak op 10-09-2023 12:07 ]

Pagina: 1 ... 125 ... 208 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2