Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 124 ... 207 Laatste
Acties:

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:53
Prima on-topic reactie, maar een +2 lijkt me wat overdreven.

wildhagen in ''X vertraagde links naar Facebook, Bluesky, Reuters en The New York Times''

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Die zijn inderdaad ook niet ontopic.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Als algemene opmerking;

Ik blijf het "het systeem werkt niet en ik mag niet meer mee doen omdat ik het systeem heb misbruikt en daarmee het probleem juist in stand hield" wat ik met regelmaat indirect op de FP lees bijzonder vinden. Juist het feit dat sommige mensen niet meer mee kunnen doen in het moderatiesysteem geeft aan dat we het systeem serieus nemen en bij misbruik actie ondernemen.

[ Voor 27% gewijzigd door Bor op 16-08-2023 11:27 ]

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
NicoHF in 'Vijf vragen over de terugleverheffing voor zonnepanelen'

Dit is geen 0 m'n inzien het hoort minimaal een 1 te zijn want het is ontopic en informatief. Het staat letterlijk in de tekst dat het om de kosten gaat.

"Energieleveranciers moeten daardoor steeds vaker meer betalen voor de teruggeleverde stroom dan wat het hen kost om die stroom in te kopen op de groothandelsmarkt. Bovendien leidt het succes van de regeling ook tot steeds meer technische problemen, zoals spanningsfluctuaties, onbalans en netcongestie. Zo lang de salderingsregeling nog van kracht is, is er voor eigenaren van zonnepanelen geen financiële prikkel om de opgewekte stroom zelf te gebruiken of te investeren in energieopslag, zoals thuisaccu’s"

[ Voor 5% gewijzigd door NicoHF op 16-08-2023 11:28 ]

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Een +1 lijkt mij hier de best passende score. Hier is nog wel wat hulp nodig.

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Finraziel in 'Blizzard haalt handelsysteem tijdelijk uit Diablo IV vanwege goudexploit' is geen +3 maar vooral een N=1 ervaring. +1 lijkt mij beter op zijn plaats.

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 16-08-2023 14:31 ]

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:37

Saven

Administrator

Berichten die anderen niet aanstaan vanwege een ander inzicht, ook ongewenst? Saven in ''X vertraagde links naar Facebook, Bluesky, Reuters en The New York Times'' Zowel mijn reacties als anderen onder mijn reactie. En sowieso onder dit nieuwsbericht in zijn geheel.

Interesseert me niet direct, maar dan bespaar ik me voortaan de moeite met het inbrengen van enige nuance :') Als alle meningen of feiten die niet aansluiten bij wat de massa vindt, kinderachtig als ongewenst worden gemod, dan heeft het weinig zin om überhaupt te reageren.

Gewoon ontopic reacties lijken me minimaal als +1 gemodereerd te "moeten" worden, volgens de richtlijnen. Die zijn er niet voor niets toch?

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-01 16:38

kodak

FP ProMod
Saven schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 16:57:
Berichten die anderen niet aanstaan vanwege een ander inzicht, ook ongewenst?
Op de mening hoort geen 14x -1 of 11x 0 gegeven te worden. Het is niet zomaar ongepast of irrelevant met hoe je het onderbouwd. Wel kan er inhoudelijk te veel een mening in gezien worden die niet genoeg onderbouwd is. Maar daar doen andere reacties die +1 krijgen ook niet duidelijk aan, wat dit meer doet lijken op meningmodden.

• Arumes
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
NicoHF schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 11:28:
NicoHF in 'Vijf vragen over de terugleverheffing voor zonnepanelen'

Dit is geen 0 m'n inzien het hoort minimaal een 1 te zijn want het is ontopic en informatief. Het staat letterlijk in de tekst dat het om de kosten gaat.
Deze heeft nog wat hulp nodig. Ik kan me voorstellen dat iemand die vluchtig door de comments wandelt een 0 geeft "want hij herhaalt alleen maar wat al in het artikel staat", maar jouw reactie is natuurlijk wel informatief voor de persoon waar je op reageert (die het artikel dus niet goed gelezen heeft). Wat mij betreft dus ook +1.

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-01 21:51

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Benjamin- in 'Linus Tech Tips stopt na kritiek een week lang met het maken van video's'

Heel veel mismoderaties, is gewoon ontopic, maar blijkbaar willen mensen alle kanten er mee op.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:52

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

cyclone in 'Minister: Inmarsat mag 3,5GHz-frequentie niet meer gebruiken vanwege 5G-veiling'

Wordt 2 keer als ongewenst gemodereerd terwijl er toch inhoudelijk op het nieuwsbericht word gereageerd lijkt mij niet helemaal juist.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

dehardstyler in 'Minister: Inmarsat mag 3,5GHz-frequentie niet meer gebruiken vanwege 5G-veiling'

Als je alleen vraagt om een bron, is dat imo niet ontopic. Voeg dan minstens iets toe wat wél iets toevoegt aan de draad of het onderwrrp.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2025

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Mijn vermoeden is dat er een hoop mee-eens moderaties tussen zitten. Mensen met zonnepanelen vs mensen zonder zonnepanelen.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 12:58:
dehardstyler in 'Minister: Inmarsat mag 3,5GHz-frequentie niet meer gebruiken vanwege 5G-veiling'

Als je alleen vraagt om een bron, is dat imo niet ontopic. Voeg dan minstens iets toe wat wél iets toevoegt aan de draad of het onderwrrp.
Vragen om een bron lijkt mij ontopic wanneer er stellingen worden gebracht die zonder bron niet te verifiëren zijn, zeker wanneer de stelling zoals in dit geval twijfelachtig is.

Een +1 in de lopende discussie is prima.

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik wordt weer eens massaal gedownvote omdat ik niet meedoe met het Musk-bashen:

Ludewig in ''X vertraagde links naar Facebook, Bluesky, Reuters en The New York Times''

Ik geef hier een uitgebreid onderbouwde mening dat Twitter voor de overname door Musk al allerlei beperkende maatregelen had en je dus niet zomaar kunt beweren dat Musk het erger maakt. Lijkt mij niet minder on-topic dan de persoon waarop ik reageer die een +1 kreeg.

Sepharhim reageert daarop met een mening die heel erg lijkt te zijn geschreven vanuit het idee dat ik een fanboy van Musk ben en dat hij mij kan overtuigen dat de twitter files niet relevant zijn omdat Musk ze niet meer boeiend vindt. Ik zie niet in hoe zijn argument iemand zou moeten overtuigen die weinig geeft om de mening van Musk. Ziijn reactie heeft een +1.

Voor de duidelijkheid, het gaat mij om de impact van de moderaties van Twitter op het openbaar debat, en het kan mij aan mijn achterste roesten wat de mening van Musk is.

Ik reageer op hem door de discussie weer terug te proberen te brengen naar de inhoud, namelijk de manier waarop bepaalde content minder zichtbaar wordt gemaakt, wat overigens heel dicht staat bij het artikel, waar het ook gaat over een manier waarop bepaalde content minder zichtbaar gemaakt zou worden (namelijk artikelen op bepaalde sites). Uiteraard krijg ik een 0 moderatie.

Vervolgens komt separhim met een feitelijk incorrecte bewering dat het krantenartikel over de laptop van Hunter Biden werd gecensureerd vanwege naaktfoto's. Dit is een theorie die in bepaalde kringen rondgaat, maar het is uitgebreid gedocumenteerd, onder meer in de Twitter files, maar ook verklaringen onder ede van Roth, die de baas was van het moderatieteam, dat dit niet klopt.

separhim vindt het ook relevant dat de Twitter Files mogelijk eenzijdig zijn, maar dat is een nogal zwakke kritiek die van toepassing is op gigantisch veel bronnen, die vaak een bepaalde agenda of belang hebben. Dat is op zich geen bewijs dat de bronnen feitelijk onjuist zijn. Overigens verwijs ik ik mijn reacties consistent naar de screenshots van de interne communicatie van Twitter. Dat is dus hard bewijs tenzij er sprake is van manipulatie van dat bewijs, waarvoor totaal geen indicatie is. Sowieso zijn de Twitter Files gepubliceerd door journalisten die onder meer voor The New York Times hebben gewerkt en in hun vakgebied is het een doodzonde om zoiets te doen.

Ik vindt het vrij absurd om zo'n zwakke reactie met misinformatie en daarnaast nogal zwakke kritiek die vrijwel overal op van toepassing is, te modereren met een +2, maar dat heeft die reactie gekregen.

Enfin, ik wijs sephardim op zijn fout en geef nog meer uitgebreide uitleg. Uiteraard beloond met een -1, want misinformatie die bij een bepaalde politieke opvatting past moet volgens de hier heersende cultuur blijkbaar een +2 krijgen, maar feiten een -1.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

• Ludewig
  • Niet online
Dan wordt er onterecht beweerd dat ik een anti-vaxxer zou zijn:

Cerberus_tm in ''X vertraagde links naar Facebook, Bluesky, Reuters en The New York Times''

Uiteraard een +1.

Ik leg precies uit waarom dit een absurde aantijging is en krijg daarvoor een 0.

Overigens past dit in mijn ervaring ook bij een bepaalde cultuur die op Tweakers heerst, waar persoonlijke aanvallen vanuit een bepaalde politieke opvatting geupvote worden, ook als die aanvallen onterecht zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Ludewig op 17-08-2023 16:53 ]

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

• Ludewig
  • Niet online
Dan het laatste stuk in dit ellenlange verhaal van structurele mismoderatie waarvan ik steeds te horen krijg dat het incidenteel is en stevig aangepakt wordt, maar waarvan ik niets merk.

Hier doet iemand een nogal stevige en twijfelachtige bewering dat 99% van de Twitter moderaties bestaan uit trollen en fake news. Volgens mij is de regel dat men bij zulke beweringen proactief bewijs zou moeten leveren. Sowieso is het een nogal slecht argument.

Stel dat iemand wordt beschuldigd van mishandeling. Is het dan een sterk argument dat deze persoon 99% van de mensen die hij tegenkomt niet in elkaar slaat? Lijkt mij niet, want dat doet niks af aan de mishandeling.

Sowieso is dit alleen een relevante reactie als de Twitter-moderaties waar ik over klaag het resultaat zijn van een incorrecte moderatie van trollen en fake news accounts, dus ik leg in mijn reactie uit dat dit niet blijkt uit de interne communicatie van Twitter.

Uiteraard krijg ik een -1.

Tenslotte reageert iemand op mij met een reactie die op mij overkomt als een trol, al weet ik niet waar deze persoon aan refereert met de verwijzing naar mijn naam. Misschien weet iemand hier waar deze reactie naar refereert?

Maar die reactie lijkt mij de enige reactie in het hele verhaal tot nu toe die vermoedelijk een -1 verdient.

[ Voor 5% gewijzigd door Ludewig op 17-08-2023 16:55 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Ludewig schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 16:33:
Ik wordt weer eens massaal gedownvote omdat ik niet meedoe met het Musk-bashen:

Ludewig in ''X vertraagde links naar Facebook, Bluesky, Reuters en The New York Times''

Ik geef hier een uitgebreid onderbouwde mening dat Twitter voor de overname door Musk al allerlei beperkende maatregelen had en je dus niet zomaar kunt beweren dat Musk het erger maakt.
Het onderwerp is niet dat iemand het erger zou maken, maar dat de persoon bekend zou staan om het nemen van ongewenste maatregelen, waar het nieuws om gaat. Dan is het noemen dat het bedrijf het (ook) al deed voor de nieuwe bestuurder er kwam niet zomaar relevant. Hooguit kan je je afvragen of er wel verschil is, maar dat doe je niet door simpel te stellen dat er onder de vorige eigenaren ook wel maatregelen werden genomen die jou niet bevielen. Dat is geen vergelijken.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me niet offtopic/irrelevant. Het stellen dat een minister commercieel belang heeft om een bepaalde keuze belangrijker te vinden dan een ander is een realistische en relevante stelling. Ministers baseren keuzes in landelijk belang ook (niet perse alleen maar) op eigen politieke voorkeur dat past bij het kabinet. We kunnen het stellen dat het mee speelt dus niet zomaar een ongewenste of irrelevante stelling modden. Hooguit kun je van mening verschillen of voorkeur doorslaggevend was, maar daar valt prima over te duscussieren omdat de keuze juist het nieuws is.
Jan-Will3m in 'Minister: Inmarsat mag 3,5GHz-frequentie niet meer gebruiken vanwege 5G-veiling'

• kodak

kodak

FP ProMod
Ludewig schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 16:47:
, dus ik leg in mijn reactie uit dat dit niet blijkt uit de interne communicatie van Twitter.
.... krijg ik een -1.
Je laat hier weg dat je nog wat anders in die reactie doet: je mede-tweakers in het algemeen beschuldigen vooringenomen te modereren. Dat soort generaliserende beschuldigen zijn ongepast. Daarbij is bij het nieuws offtopic over modereren gaan klagen al ongewenst zonder beschuldigingen. Als je problemen met modereren hebt kun je dat hier kwijt.

[ Voor 5% gewijzigd door kodak op 17-08-2023 17:51 ]

• Audii
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18-08-2023
Is een zeer goede bron over het onderwerp dan echt een -1 waard?
Audii in 'Rusland begint test met digitale roebel, mogelijk om sancties te omzeilen'

Lijkt me niet helemaal de bedoeling.

• kodak

kodak

FP ProMod
Audii schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 18:16:
Is een zeer goede bron over het onderwerp dan echt een -1 waard?
Audii in 'Rusland begint test met digitale roebel, mogelijk om sancties te omzeilen'

Lijkt me niet helemaal de bedoeling.
De reactie is onderdeel van een discussie waarbij je een ander uit het niets verwijten maakt zonder onderbouwing. Simpelweg dan een link naar een artikel posten is niet zomaar relevant en maakt je reactie niet zomaar gepast. Eerder meer ongepast, omdat je de suggestie wekt dat iemand maar een artikel moet lezen en jij verder maar geen moeite hoeft te doen specifiek te zijn bij je beschuldig. Het draagt ook niet bij aan een prettige discussie. Dan kun je verwachten dat je mede-tweakers het gaan minnen naar ongewenst.

• Audii
kodak schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 18:42:
[...]

De reactie is onderdeel van een discussie waarbij je een ander uit het niets verwijten maakt zonder onderbouwing. Simpelweg dan een link naar een artikel posten is niet zomaar relevant en maakt je reactie niet zomaar gepast. Eerder meer ongepast, omdat je de suggestie wekt dat iemand maar een artikel moet lezen en jij verder maar geen moeite hoeft te doen specifiek te zijn bij je beschuldig. Het draagt ook niet bij aan een prettige discussie. Dan kun je verwachten dat je mede-tweakers het gaan minnen naar ongewenst.
Niet mee eens, het is duidelijk dat de persoon waar ik op reageerde niet precies weet waar hij het over heeft. Hij zal dus eigenlijk zichzelf eerst moeten inlezen in de materie.

Maar omdat er een zeer gerespecteerde bron dit al heeft gedaan deel ik de link. Want waarom zou ik het helemaal moeten uit typen hier op Tweakers als de bron dat al gedaan heeft…? Dus is het veel beter om gewoon de bron te delen zodat de persoon zichzelf kan inlezen.

Maar omdat ik heel erg de indruk krijg dat meneer daar geen zin in heeft, bestempeld meneer de bron als zijnde “hoax”, wat dus totaal onzin is natuurlijk.

Dat is niet de bedoeling lijkt me, want als ik ergens geen zin heb ga ik ook niet iemand zijn bron aanvallen als zijnde “hoax”, dan zeg ik gewoon dat ik geen tijd of zin heb om het te lezen.

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:46

Herman

FP ProMod
@Audii Het is sowieso een linkdump. Voor de discussie helpt het als je de bron citeert of in ieder geval te vermelden wat je met de bron probeert duidelijk te maken. Combineer je dat met het al niet geweldige niveau van de thread en de -1 is voor mij best te begrijpen :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Ludewig
  • Niet online
kodak schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 17:44:
[...]
Je laat hier weg dat je nog wat anders in die reactie doet: je mede-tweakers in het algemeen beschuldigen vooringenomen te modereren. Dat soort generaliserende beschuldigen zijn ongepast. Daarbij is bij het nieuws offtopic over modereren gaan klagen al ongewenst zonder beschuldigingen. Als je problemen met modereren hebt kun je dat hier kwijt.
Het hele topic staat vol met bewijs van mijn gelijk, en mods hebben ook meerdere keren toegegeven dat het qua moderatie totaal niet goed gaat op de frontpage bij bepaalde onderwerpen, maar ik weet dat je niet geacht wordt om daar zulke waarheden op te schrijven. Maar dat lijkt mij alsnog geen reden voor een -1 gezien de totaliteit van mijn reactie.

Er is ook een andere reactie van mij waar ik ook op -1 ben gemod. In die reactie geef ik geen kritiek op de moderatie. Je gaat daar echter totaal niet op in. Waarom geef je niet aan of je die moderatie al dan niet terecht vindt?

En waarom ga je niet in op mijn opmerking dat mijn inziens een andere reactie de regels overschrijdt, door geen bewijs te leveren voor een zeer twijfelachtige stelling, terwijl men volgens de regels proactief bewijs moet leveren bij zeer twijfelachtige beweringen? Overigens levert die persoon zelfs geen reactief bewijs nadat ik schreef dat ik die claim betwijfel.

Je lijkt je heel specifiek te focussen op punten die tegen mij zouden kunnen spreken, ipv een meer objectieve evaluatie waarbij je ook kijkt naar dingen die in mijn voordeel spreken. Sowieso heb ik de ervaring in het frontpagemoderatietoopic dat er vaak exclusief gekeken lijkt te worden naar wat ik beter had kunnen doen, ipv een meer objectieve evaluatie, waar er ook gekeken wordt naar wat de anderen in het gesprek beter hadden kunnen doen, of de manieren waarop mijn reactie(s) wel waardevol zijn.

Ook gezien andere ervaringen met de mods krijg ik steeds meer de indruk dat er een bepaalde antipathie is ontstaan tegenover mij, wat zich uit in een behandeling die ik niet objectief en eerlijk kan noemen. Als voorbeeld noem ik een persoonlijke aanval in dit topic tegen mij door een mod waarbij geen der andere mods ingreep.

[ Voor 3% gewijzigd door Ludewig op 17-08-2023 20:08 ]

• Audii
Herman schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 19:14:
@Audii Het is sowieso een linkdump. Voor de discussie helpt het als je de bron citeert of in ieder geval te vermelden wat je met de bron probeert duidelijk te maken. Combineer je dat met het al niet geweldige niveau van de thread en de -1 is voor mij best te begrijpen :)
Even voor de duidelijkheid -1 is trollen, een link plaatsen wordt dus verstaan als trollen begrijp ik…? Hmmm zeer vreemd als je het mij vraagt.

Maar duidelijk, voortaan dus geen link plaatsen maar alles vanuit de link kopiëren en plakken in Tweakers, beetje erg omslachtig en je krijgt daar ellende lange berichten van maar goed.

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:22

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Audii schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 20:34:
[...]

Even voor de duidelijkheid -1 is trollen, een link plaatsen wordt dus verstaan als trollen begrijp ik…? Hmmm zeer vreemd als je het mij vraagt.

Maar duidelijk, voortaan dus geen link plaatsen maar alles vanuit de link kopiëren en plakken in Tweakers, beetje erg omslachtig en je krijgt daar ellende lange berichten van maar goed.
Voor de volledigheid, het is niet de bedoeling om een bron integraal te quoten. Wat @Herman al zei; probeer te vermelden wat de bon probeert duidelijk te maken of neem een kort citaat uit de bron om jouw standpunt te onderbouwen.

Dat geeft de reactie toegevoegde waarde voor de discussie onder het artikel, wie meer wil lezen kan de link naar de bron volgen.

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:46

Herman

FP ProMod
Audii schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 20:34:
[...]

(...)
De -1 moderatie is voor méér dan alleen trollen. Zie desgewenst de modFAQ voor een uitleg over het moderatiesysteem:
- https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2

Ik denk niet dat elke link-dump gelijk een -1 mdoeratie waard is. De context van de discussie heeft daar m.i. ook mee te maken. Die is in dit geval namelijk niet erg vriendelijk en constructief te noemen :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• kodak

kodak

FP ProMod
Ludewig schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 20:06:
[...]
Je lijkt je heel specifiek te focussen op punten die tegen mij zouden kunnen spreken, ipv een meer objectieve evaluatie
Het tonen dat er ook een andere kant aan je klacht zit is juist om duidelijk te maken er bij het modden meer mee kan spelen dan wat jij selecteerde, en dat dat ook zwaarder mee kan tellen om de genoemde redenen.

Dat je kritiek krijgt ervaar je misschien als vervelend, maar ik vind het ongepast dat je dan herhaaldelijk doet alsof je dan maar anderen kan beschuldigen. Je kunt ook proberen zelf wat meer verantwoordelijkheid te nemen, door je meer naar de modregels te gedragen en je in te spannen om een inhoudelijke en prettige discussie te voeren. Dat had in dit geval waarschijnlijk al geholpen om de moderaties te voorkomen.

• Naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:06
kodak schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 21:21:
[...]
Dat had in dit geval waarschijnlijk al geholpen om de moderaties te voorkomen.
Ah, dus in bepaalde gevallen mag meningmodden wel?

• kodak

kodak

FP ProMod
Naranya schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 21:31:
[...]

Ah, dus in bepaalde gevallen mag meningmodden wel?
Er is niet voor niets meerdere keren genoemd dat er modregels zijn. Dat je het toepassen van de regels als meningmodden meent te lezen is niet wat ik schreef.

• Ludewig
  • Niet online
kodak schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 21:21:
[...]
Dat je kritiek krijgt ervaar je misschien als vervelend
Ik ervaar kritiek op zich niet als vervelend, maar wel wanneer het volstrekt eenzijdig is en volgens mij niet eerlijk.

Sowieso ga je totaal niet in op mijn argumenten.
maar ik vind het ongepast dat je dan herhaaldelijk doet alsof je dan maar anderen kan beschuldigen.
Dat je kritiek krijgt ervaar je misschien als vervelend. Je kunt ook proberen zelf wat meer verantwoordelijkheid te nemen en je in te spannen om een inhoudelijke en prettige discussie te voeren.

• Ludewig
  • Niet online
kodak schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 23:12:
[...]
Er is niet voor niets meerdere keren genoemd dat er modregels zijn. Dat je het toepassen van de regels als meningmodden meent te lezen is niet wat ik schreef.
Ben jij dan van mening dat de regels goed zijn toegepast bij de reacties die ik bespreek? De reacties die ik bespreek lijken mij toch een schoolvoorbeeld van meningmodden, tenzij je selectief extreem superkritisch bent op mij*, maar totaal onkritisch op de andere reacties in dezelfde thread.

* je kunt immers vrijwel altijd argumenteren dat een regel is overtreden, zeker gezien de massa aan geschreven en ongeschreven regels die toegepast worden door de mods en die vaak subjectief zijn

[ Voor 9% gewijzigd door Ludewig op 18-08-2023 00:10 ]

• eitjeappeltje
  • Laatst online: 03-09-2023
eitjeappeltje in 'Linus Tech Tips stopt na kritiek een week lang met het maken van video's'

Deze is van mezelf. Keiharde mening mod. Reacties staan er weer vol mee.

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Gwaihir in 'Gerechtshof blijft erbij dat btw-heffing doorverkoop RuneScape-gold terecht is'

Ik hoop dat het toevoegen een van de feiten nog gewoon een +1 mag hebben, tussen alle onzin die over dit onderwerp wordt uitgekraamd.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +1. Het is weinig meer dan nauwelijks inspanning doen in het nieuws en het onderwerp te verdiepen om daarop een suggestieve vraag te stellen.
Verwijderd in 'EQT wil SUSE weer van de beurs halen'

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-12-2025
Verwijderd in 'EQT wil SUSE weer van de beurs halen'

Prima dat ie geen fan is van het upgradeproces, maar alleen “afschuwelijk” zeggen zonder argument te geven is natuurlijk niet erg relevant.

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-12-2025
Waarom geeft iemand deze reactie een +3 Spotlight? :

d3x in 'AMD brengt Radeon GPU Detective-tool uit voor analyseren gpu-crashes'

Verwijderd

Beetje vreemd dat mijn post die op +2 stond ineens een beoordeling krijgt van 6x+1 (een mod?) waardoor die op +1 terecht komt. Volgens mij was +2 gewoon een prima score?

Verwijderd in '3x Sony: fald vs. miniled vs. oled - Bravia X85L, X95L en A80L'

Verwijderd

*knip* laat dit soort reacties achterwege.

[ Voor 89% gewijzigd door RoD op 20-08-2023 13:34 ]

• ShaiNe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-01 00:19
svenk91 in Fairphone 5 krijgt volgens webshopvermelding minstens acht jaar software-updates

Deze reactie is ontopic en hij/zij heeft wel degelijk een punt. Geen idee waarom dit -1 verdient.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Peppershade in 'Adobe-medeoprichter John Warnock is overleden'

Bericht staat al op -1 (wat ergens op zich ook prima is), maar ik vraag me af of -2 of gewoon verwijderen misschien niet beter is? Ik weet even niet goed wanneer iets -2 of verwijderen waardig is.

Idem voor Koen31 in 'Adobe-medeoprichter John Warnock is overleden'.

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
CH4OS schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:17:
Peppershade in 'Adobe-medeoprichter John Warnock is overleden'

Bericht staat al op -1 (wat ergens op zich ook prima is), maar ik vraag me af of -2 of gewoon verwijderen misschien niet beter is? Ik weet even niet goed wanneer iets -2 of verwijderen waardig is.

Idem voor Koen31 in 'Adobe-medeoprichter John Warnock is overleden'.
Die eerste kan wel zo op -1 blijven staan aangezien er niet direct verwezen wordt naar materiaal. De tweede is zo te zien al door een collega verwijderd :).

200 fish found!

Verwijderd

Is dit nou echt een -1?
Verwijderd in 'WABetaInfo: WhatsApp werkt aan extra tools voor het opmaken van tekstberichten'

Dat het wellicht offtopic is 0 kan ik nog inkomen. Maar -1 komt wel erg over als streng/meningmodden.
Het was 'gewoon' een vraag...

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:08

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• BytePhantomX
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:02
Deze reactie stond eerder op de dag op +1. Als ik nu kijk staat die met 6 beoordelingen op 0. Dat doet mij vermoeden dat die handmatig is aangepast en ik begrijp niet helemaal waarom. Als het is omdat het off-topic is, dan zouden er meerdere reacties die nu +2 hebben een gelijke beoordeling moeten krijgen.

BytePhantomX in 'VK keurt miljardenovername VMware door Broadcom goed'

• Ludewig
  • Niet online
@BytePhantomX

Een stem van ProMods telt 6-maal, dus vermoedelijk heeft er 1 ProMod gestemd. De crew kan in principe zien of dit zo was en wie dat was.

• kodak

kodak

FP ProMod
BytePhantomX schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 20:57:
Deze reactie stond eerder op de dag op +1. Als ik nu kijk staat die met 6 beoordelingen op 0.
Hoe langer een reactie staat hoe meer moderaties en wijzigingen die kan krijgen. Als je eerst 1x +1 staat en daarna 6x 0 dan was er waarschijnlijk een tweaker die zich na een eerste moderatie bedacht heeft en een andere moderatie heeft gegeven.

• BytePhantomX
Ludewig schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:06:
@BytePhantomX

Een stem van ProMods telt 6-maal, dus vermoedelijk heeft er 1 ProMod gestemd. De crew kan in principe zien of dit zo was en wie dat was.
Dat was een beetje het idee wat ik had bij deze moderatie. Maar hoor graag of dat dit klop.

• thof
  • Laatst online: 16:49

thof

FP ProMod
Deze heeft nog wel wat aandacht nodig, ik kan er echt niet meer maken dan een +1 want half on-topic en wel grappig (en er zit een kern van waarheid in). Een +2 en al helemaal een +3 lijkt mij niet op z'n plaats.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-12-2025
Wie geeft er -1 op dit bericht van mij?:
Vlizzjeffrey in 'WhatsApp laat gebruikers video's met een resolutie van 1280x720 pixels sturen'

Kan de moderatie status van die persoon afgepakt worden?

[ Voor 37% gewijzigd door Vlizzjeffrey op 23-08-2023 11:14 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie van twee zinnetjes staat inmiddels zo stevig op +2 (73x +2) en bovenaan dat hier wel ingegrepen mag worden. Zelfs de humor is niet bijzonder bij het nieuws te noemen met een zoveeelste variant van "hold my...".

• BytePhantomX
BytePhantomX schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 10:12:
[...]

Dat was een beetje het idee wat ik had bij deze moderatie. Maar hoor graag of dat dit klop.
Nu 8 x +1 en 2 x 0. Lijkt mij toch gemodereerd door iemand en komt meer overeen met hoe het eerst stond.

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:09
kodak schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:47:
[...]

Deze reactie van twee zinnetjes staat inmiddels zo stevig op +2 (73x +2) en bovenaan dat hier wel ingegrepen mag worden. Zelfs de humor is niet bijzonder bij het nieuws te noemen met een zoveeelste variant van "hold my...".
Censuur!!1 :(

Nah, lijkt me een terechte mod voor deze reactie :) (en ik vond hem dan juist wel weer grappig van mezelf :9)

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:50

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
vickypollard schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:21:
Nah, lijkt me een terechte mod voor deze reactie :) (en ik vond hem dan juist wel weer grappig van mezelf :9)
Tof dat je het zo sportief opneemt. Ik vond de reactie ook erg grappig, maar ik begrijp de keuze van mijn collega om de score te fixeren natuurlijk wel.

• Sk313t0r
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-11-2025

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
https://tweakers.net/nieu...ction=19070202#r_19070202

Deze reactie is geen +2 maar +1 en omdat het alleen over de prijs gaat is misschien een 0 ook verdedigbaar

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:12
Waarschijnlijk wat te ijverige gebruikers omdat het niet volledig lijkt te kloppen wat je daar postte.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Bor in 'Microsoft gaat Python toevoegen aan Excel en stelt bètaversie beschikbaar' is misschien geen briljante post maar offtopic is het niet;

Idem voor Bor in 'Microsoft gaat Python toevoegen aan Excel en stelt bètaversie beschikbaar' volgens mij (waar de 2e verduidelijking bij is)

[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 24-08-2023 08:58 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Madshark in 'PlayStation-handheld voor streamen PS5-games komt dit jaar uit voor 220 euro'
Hoe kan deze reactie uberhaupt +1 zijn, met een opmerking als
Dude wtf srsly, doe je nou zo dom voor ?
Ik dacht dat er een vriendelijker Tweakers moest komen, maar het is een paar maanden verder geloof ik nauwelijks nog op Tweakers terug te vinden.

EDIT:
Overigens zie ik ook bijvoorbeeld CH4OS in 'PlayStation-handheld voor streamen PS5-games komt dit jaar uit voor 220 euro' op -1 staan, maar volgens mij val ik niemand aan, gebruik ik niet eens vergelijkbaar taalgebruik...

Misschien dat het offtopic is, maar dat is 0, geen -1. :) En zo zijn er meer reacties in de thread...

[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 24-08-2023 23:22 ]

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:06

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Aeternum in 'Digital Services Act geldt vanaf vrijdag voor eerste grote onlineplatforms'

dit lijkt me gewoon een 0

staat nu goed.

[ Voor 7% gewijzigd door Militia Pilot op 25-08-2023 10:25 ]

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:08

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• kodak

kodak

FP ProMod
Op een prima mening reageren met een tekst als "Volgens mij snap je niet helemaal wat de reden is waarom ze dit doen." lijkt me geen +2. Verwijderd in 'Amazon Duitsland verhoogt bezorgkosten voor Nederlandse bestellingen naar 7 euro'

Verwijderd

kodak schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:14:
Op een prima mening reageren met een tekst als "Volgens mij snap je niet helemaal wat de reden is waarom ze dit doen." lijkt me geen +2. Verwijderd in 'Amazon Duitsland verhoogt bezorgkosten voor Nederlandse bestellingen naar 7 euro'
Snap niet waarom dat niet zou mogen? Als je dit al als beledigend ziet... 8)7

Lijkt overigens wel dat tweakers sowieso geen +2 en +3 posts meer wilt hebben. Ze zijn er bijna niet meer onder artikelen, want alles valt toch altijd buiten de boot....

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2023 16:19 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:17:
[...]
Snap niet waarom dat niet zou mogen? Als je dit al als beledigend ziet... 8)7
Het is de bedoeling dat we het hier prettig houden. Over iemand met een andere mening stellen dat die iets niet zou begrijpen omdat je als tweaker zelf een andere mening hebt is duidelijk geen vriendelijke opmerking. Daarbij gaat de reactie op geen enkele manier in op die mening, waarmee het een ander suggestief verwijten is. Prima dat er verschil van mening kan zijn, maar dit is niet verwoord om die mening op een redelijke manier te respecteren.

Verwijderd

kodak schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:28:
[...]
Het is de bedoeling dat we het hier prettig houden. Over iemand met een andere mening stellen dat die iets niet zou begrijpen omdat je als tweaker zelf een andere mening hebt is duidelijk geen vriendelijke opmerking. Daarbij gaat de reactie op geen enkele manier in op die mening, waarmee het een ander suggestief verwijten is. Prima dat er verschil van mening kan zijn, maar dit is niet verwoord om die mening op een redelijke manier te respecteren.
Sorry maar je stelt je echt wel een beetje aan hoor. Als je tegenwoordig al niet meer kan zeggen dat iemand wellicht iets niet begrijpt. Ik denk eerder dat het aan jezelf ligt dat je denkt dat die persoon zich ineens aangevallen voelt.

Aangezien diegene over iets begint (dat gratis verzending verdwijnt) wat helemaal niet klopt en niet aan de orde is bij dit artikel. "Door aan te geven: ik denk dat je niet helemaal begrijpt wat er bedoeld wordt", daar val ik die persoon echt niet op aan en geef ik gewoon op een normale manier aan dat diegene de clue van het artikel heeft gemist.

Waarom zou ik in moeten gaan op de mening van deze persoon als hetgeen wat hij beweert gewoon niet waar is?

Edit: en ja hoor de post staat alweer op +1. Sorry maar ik vind dit echt een enorm kinderachtige manier van modereren. Je mag totaal niks meer op Tweakers, alles wordt gedownmod en er wordt echt enorm snel ingegrepen door de mods. En dan onder het motto : we willen tweakers vriendelijker maken". Hou toch op, jullie jagen echt iedereen van Tweakers weg op deze manier.

De mods hebben het nu weer voor elkaar gekregen dat er van de 151 reacties, welgeteld 0 reacties zijn boven de +1....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r8XO46lCYj-RtlauU-wASSH_nrU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ArzIWJzZEZEfzcHxSp7NyR9n.jpg?f=fotoalbum_large

Vroeger had je nog een tweakers waar er genoeg reacties waren die een +2 konden krijgen, omdat mods er zich niet zo mee bemoeide. Nu bestaat het al bijna niet meer door dit soort mod gedrag.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2023 17:06 ]

Verwijderd

Verwijderd in 'MSI deelt workaround voor BSOD op LGA1700-moederborden na Windows 11-update'

Twee reacties lager leg ik de intentie van deze post nog uit. Die krijgt (wel) +1.
De post zelf 0. Persoonlijk zou ik het nog als +2 waarderen (niet omdat ik het ben, maar om de inhoud).
Wordt het verkeerd geïnterpreteerd? Gezien de vele moderaties als '0' op de score kaart?
Of is mijn verwachting/mindset zo anders dan wat als +1 / +2 gewaardeerd zou horen te worden?

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-01 22:20
meowmofo in 'X laat geverifieerde bedrijven vacatures plaatsen op hun profiel'

Gaan we weer. ‘Hooguit’ een +1. Maar niks informatiefs of spotlight aan.

Het team heeft inmiddels wel door dat als iets over Twitter/X of Musk gaat dat het steeds (zeer waarschijnlijk) diezelfde mensen zijn die alles lopen te mening modereren (haat naar mijn mening, maar even los of het pro/tegen is).

Gaat hier wat aan gedaan worden?

Trouwens tig meer reacties op het item.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'Starfield-leaker is opgepakt voor stelen en verkopen van exemplaren van de game'

Lijkt me gewoon ontopic en dus +1.

Valt me weer op dat de laatste dagen bijna al mijn posts weer 2x 0 krijgen en dat er dus iemand weer op naam aan het modereren is. Het valt best wel op namelijk.

Kan hier eens gekeken worden of we inderdaad een modmisbruiker te pakken hebben hier?

Virussen? Scan ze hier!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:53
Je meldt ‘m wel heel snel. Geef het systeem nog even de tijd om op een goede score te komen, zoals beschreven in de toelichting van dit topic.
Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.

[ Voor 12% gewijzigd door Naafkap op 26-08-2023 14:36 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik had hem al even de tijd gegeven. Plus dat het misbruik al langer bezig, de rotte appels loopt hier dus al langer rond.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Als een geplaatste reactie gepost wordt en die wordt niet gemodereerd en zodoende op een grijze 0 staan, telt die dan mee 's een 0 of telt die dat niet mee in je score?

Wat te doen trouwens in situaties als er een reactie gepost wordt die oftopic is en de reacties daarop volgen zijn semi oftopic maar gedeeltelijk weer ontopic, stemmen jullie die dan op 0 of 1?
En als het opftopic reacties zijn die daarop weer volgen maar wel weer inhoudelijk kloppen op bv een mening van de oorspronkelijke reactie is dat een 0 of een 1?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

NicoHF schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 18:03:
Als een geplaatste reactie gepost wordt en die wordt niet gemodereerd en zodoende op een grijze 0 staan, telt die dan mee 's een 0 of telt die dat niet mee in je score?
Volgens mij tellen niet gemodereerde reacties niet mee voor je totaalscore.
Wat te doen trouwens in situaties als er een reactie gepost wordt die oftopic is en de reacties daarop volgen zijn semi oftopic maar gedeeltelijk weer ontopic, stemmen jullie die dan op 0 of 1?
Hangt ervan af hoe ontopic het is. Als er een A4aan tekst staat, maar slechts één regel is ontopic, zet ik hem op 0. Heeft het voldoende ontopic content krijgt hij gewoon een +1.
En als het opftopic reacties zijn die daarop weer volgen maar wel weer inhoudelijk kloppen op bv een mening van de oorspronkelijke reactie is dat een 0 of een 1?
Idem als hierboven, bij mij eindigen die vaak op +1.

Een en ander hangt dus van situatie, context en netheid van de reactie af, het is niet in beton gebeiteld.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

supersnathan94 in 'Starfield-leaker is opgepakt voor stelen en verkopen van exemplaren van de game'

Dit lijkt me eerder 0 dan +1, want inhoudelijk onjuist (zie reactie eronder).

Virussen? Scan ze hier!

• TheVivaldi
  • Laatst online: 31-12-2025
TheVivaldi in 'Nederlandse politie: Burgernet werkt vanaf 1 september enkel via de app'

Dus als je een opmerking maakt over dat ouderen hierdoor geen toegang meer hebben, dan is dat +1, maar als je meldt dat je ook als 31-jarige geen toegang meer hebt, dan is dat een 0?

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Is Bor in 'Nederlandse politie: Burgernet werkt vanaf 1 september enkel via de app' offtopic of toch gewoon onderdeel van de discussie.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:12
Kan iemand eens kijken wie hier een het trollen zijn, daar dit uiteraard geen -1 is:

Dennism in 'AMD: 'Bethesda kan DLSS toevoegen aan Starfield, als het dat wil''

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 07:38:
Verwijderd in 'MSI deelt workaround voor BSOD op LGA1700-moederborden na Windows 11-update'

Twee reacties lager leg ik de intentie van deze post nog uit. Die krijgt (wel) +1.
De post zelf 0. Persoonlijk zou ik het nog als +2 waarderen (niet omdat ik het ben, maar om de inhoud).
Wordt het verkeerd geïnterpreteerd? Gezien de vele moderaties als '0' op de score kaart?
Of is mijn verwachting/mindset zo anders dan wat als +1 / +2 gewaardeerd zou horen te worden?
Iemand? Motiveert zo niet meer om uberhaupt te reageren op T.net eerlijk gezegd.

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:50

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 19:30:
[...]
Iemand? Motiveert zo niet meer om uberhaupt te reageren op T.net eerlijk gezegd.
Volgens mij staat je post nu goed.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Ik vind een 0 een passende score. Je geeft enkel alleen aan wat voor setup je hebt, dat je de update toevallig geinstalleerd hebt en dat je nergens last van hebt. Dat lijkt mij met name een N=1 ervaring. Had je hiervoor wel last? Zoals in het nieuwsartikel aangegeven ervaart niet iedereen problemen. Die informatie ontbreekt nu. Had je voorheen geen problemen dan lijkt mij de post irrelevant. Had je dat wel dan ontbreekt deze info in de tekst.

Ook uit de 2e reactie blijkt dat niet waardoor ook die in mijn ogen weinig toegevoegde waarde heeft.

Ik zie dan ook niet in waarom de reactie een +3 zou moeten zijn. Als ik iets over het hoofd zie hoor ik het graag.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 27-08-2023 20:15 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'Nederlandse politie: Burgernet werkt vanaf 1 september enkel via de app'

Gewoon ontopic en dus +1 lijkt me? Gaat gewoon over het onderwerp.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
De reactie onder de jouwe geeft aan dat er gekozen kon worden om gebeld te worden. Indien dat klopt lijkt mij jouw reactie irrelevant.

Verwijderd

Bor schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:13:
[...]

Ik vind een 0 een passende score. Je geeft enkel alleen aan wat voor setup je hebt, dat je de update toevallig geinstalleerd hebt en dat je nergens last van hebt. Dat lijkt mij met name een N=1 ervaring. Had je hiervoor wel last? Zoals in het nieuwsartikel aangegeven ervaart niet iedereen problemen. Die informatie ontbreekt nu. Had je voorheen geen problemen dan lijkt mij de post irrelevant. Had je dat wel dan ontbreekt deze info in de tekst.

Ook uit de 2e reactie blijkt dat niet waardoor ook die in mijn ogen weinig toegevoegde waarde heeft.

Ik zie dan ook niet in waarom de reactie een +3 zou moeten zijn. Als ik iets over het hoofd zie hoor ik het graag.
Waar lees jij dat het een +3 moet zijn :?
Verder heb ik mijn motivatie al geschreven (in 2 posts), die is niet anders geworden en behoeft geen herhaling. Daarnaast, ben ik nu het een +1 is, er content mee hoor. :)

Overigens, zoals je kunt lezen in het item, ontstaan er problemen met systemen pas ná installeren van de update.Daarvoor is er bij niemand in de wereld een issue. ;)

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:27:
[...]

Waar lees jij dat het een +3 moet zijn :?
Verder heb ik mijn motivatie al geschreven (in 2 posts), die is niet anders geworden en behoeft geen herhaling. Daarnaast, ben ik nu het een +1 is, er content mee hoor. :)

Overigens, zoals je kunt lezen in het item, ontstaan er problemen met systemen pas ná installeren van de update.Daarvoor is er bij niemand in de wereld een issue. ;)
Die +3 is een typo en moet een +2 zijn, my bad. In het artikel is al is aangegeven dat niet iedereen problemen ervaart. Dat geeft de reactie op jouw post ook aan. Ik kom daarom persoonlijk niet boven de 0 uit; N=1. Een +2 zie ik er zeker niet in.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bor schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:23:
[...]

De reactie onder de jouwe geeft aan dat er gekozen kon worden om gebeld te worden. Indien dat klopt lijkt mij jouw reactie irrelevant.
Dat is een geautomatiseerd spraakoproep die bedoeld is voor visueel beperkte mensen (die dus een SMS niet kunnen lezen). Geen gewoon telefoontje door een persoon.

Dus spreekt mijn reactie niet tegen, maar vult het aan.

Reactie is dus ontopic en +1.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is inderdaad gewoon een prima +1, staat hij nu ook op.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
latka in 'ArcaOS 5.1.0' is volgens mij gewoon ontopic onder dit download item binnen de discussie.

Idem voor: Bor in 'ArcaOS 5.1.0'

en voor 84hannes in 'ArcaOS 5.1.0'

Bor in 'PuTTY 0.79' lijkt mij ook niet offtopic

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 27-08-2023 22:59 ]

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Bor in 'ArcaOS 5.1.0' en Bor in 'PuTTY 0.79' hebben beide nog wat liefde nodig lijkt het.

Ook hier krijg ik 0 hoewel dit gewoon binnen de discussie past; Bor in 'Nederlandse politie: Burgernet werkt vanaf 1 september enkel via de app'

Idem: Bor in 'mIRC 7.75'

[ Voor 45% gewijzigd door Bor op 28-08-2023 08:43 ]

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:16

player-x

Disruptive by design

player-x in 'Linus Tech Tips scherpt bedrijfsprocessen aan om kritiek het hoofd te bieden'
De force van de meningsmodders is weer op volle sterkte aan het werk, op alle reacties.

Gezonden argumenten mogen niet gebruikt worden, zowel voor als tegen.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wallyberk in 'Nederlandse politie: Burgernet werkt vanaf 1 september enkel via de app'

Lijkt me geen +2. De hele news post gast niet eens over DigiD, maar over Burgernet. Op zijn best een +1 om die reden imho.

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 124 ... 207 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2