Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 119 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
kodak schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:49:
[...]

Het lijkt me niet gepast dat je hier herhaaldelijk andere tweakers gaat beschuldigen omdat je het niet eens bent met het aantal moderatiepunten. Wat wel de bedoeling is, is inhoudelijk onderbouwen waarom de reactie +1 waard is. Zomaar kort een mening dumpen zonder interesse te hebben in de bron toont niet aan dat je inhoudelijk wil reageren.
Je snapt je mijn reactie gewoon niet. MrFax geeft een link naar een gigantische lijst studies, en zegt tegelijk dat er ondanks al die studies nog steeds geen bewijs is. Dáár reageer ik op. Om dan die vraag over ontkrachting te stellen HOEF ik de studies helemaal niet te lezen. Dus "Zomaar kort een mening dumpen zonder interesse te hebben in de bron" is flauwekul.

En oh ja, aan MrFax VRAGEN of hij op die manier niet z'n eigen standpunt ontkracht is sowieso geen MENING DUMPEN.

Dus ja, als je dan als ProMod een 0 geeft ben je geen ProMod.

[ Voor 6% gewijzigd door Arumes op 11-06-2023 22:15 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:04

kodak

FP ProMod
Arumes schreef op zondag 11 juni 2023 @ 22:12:
[...]

Je snapt je mijn reactie gewoon niet.
Begrijpelijk dat je graag hebt dat anderen het met je eens zijn, maar ik geef hier alleen aan waar het mogelijk aan kan liggen en wat niet de bedoeling is. Als je wil dat anderen de reactie op jou manier opvatten dan ligt dat niet zomaar aan anderen als ze dat niet doen. Je zou bijvoorbeeld de reactie zelf kunnen verduidelijken of anders aanpassen.
Dus ja, als je dan als ProMod een 0 geeft ben je geen ProMod.
Nogmaals, het is niet zomaar redelijk om andere tweakers te gaan beschuldigen omdat je het een aantal modpunten telt. Je suggereert negatief een modhouding, en ook nog naar een specifieke tweakersgroep. Dat herhaal je hier meerdere keren. Dat is niet gepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
kodak schreef op zondag 11 juni 2023 @ 23:59:
[...]
Begrijpelijk dat je graag hebt dat anderen het met je eens zijn, maar ik geef hier alleen aan waar het mogelijk aan kan liggen en wat niet de bedoeling is.
Suggereren dat ik zomaar kort een mening dump is wel even wat anders dan aangeven waar het mogelijk aan ligt. Blijkbaar mag jij wel negatief suggestief schrijven. Iets met een pot en een ketel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:39

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Arumes schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:32:
[...]

Suggereren dat ik zomaar kort een mening dump is wel even wat anders dan aangeven waar het mogelijk aan ligt. Blijkbaar mag jij wel negatief suggestief schrijven. Iets met een pot en een ketel.
Er is jou duidelijk verteld waar het aan ligt, namelijk een gebrek aan onderbouwing.

Als je je post begint met een gebrek aan interesse 'Ik ga al die studies niet lezen', kun je niet verwachten dat men jouw verdere bijdrage van twee-en-een-halve regel een positieve bijdrage aan de discussie vindt. Dus een 0 is dan een prima score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:25

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Roerdomp in 'Bing Chat krijgt ondersteuning voor spraakinvoer in Edge voor desktop'

Het artikel gaat over Bing, hoe is een weinig toevoegende reactie over Google Assistant dan ontopic?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
AlphaRomeo schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:55:
[...]

Er is jou duidelijk verteld waar het aan ligt, namelijk een gebrek aan onderbouwing.

Als je je post begint met een gebrek aan interesse 'Ik ga al die studies niet lezen', kun je niet verwachten dat men jouw verdere bijdrage van twee-en-een-halve een positieve bijdrage aan de discussie vindt. Dus een 0 is dan een prima score.
Nog zo een met een pavlovreactie bij "ik ga xxx niet lezen". Heeft niks met gebrek aan interesse te maken, maar dat ga ik niet nog een keer uitleggen. Het is hier geen kleuterschool.
Modbreak:Het is hier inderdaad geen kleuterschool, dus jij mag ook vriendelijk, met fatsoen en zonder vooroordelen reageren. Dat ga ik je ook niet nog een keer uitleggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Dirk op 12-06-2023 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:39
Vind dit geen +2. Vooral een mening en een rant over een inmiddels 12 jaar oude game van dezelfde ontwikkelaar is nou ook weer niet super relevant.

R4gnax in 'Bethesda deelt nieuwe details over Starfield in presentatie van 45 minuten'

[ Voor 9% gewijzigd door Wolfos op 12-06-2023 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'Cyberpunk 2077-uitbreiding Phantom Liberty komt in september uit' is toch geen -1? Niet positief is min, positief is plus zo te zien aan de moderatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Bor schreef op maandag 12 juni 2023 @ 18:03:
Bor in 'Cyberpunk 2077-uitbreiding Phantom Liberty komt in september uit' is toch geen -1? Niet positief is min, positief is plus zo te zien aan de moderatie.
Nee, geen -1. Een +1 kun je nog over twisten, maar dat is wel de score waar ik op uit kom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Geen populaire mening, en misschien wat bot (trollerig?) gebracht, maar is dit een -1?
Saven in 'Duizenden subreddits zijn op zwart gegaan uit protest tegen api-plannen'
Ik vind zelf van niet eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

AlphaRomeo schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:01:
Geen populaire mening, en misschien wat bot (trollerig?) gebracht, maar is dit een -1?
Saven in 'Duizenden subreddits zijn op zwart gegaan uit protest tegen api-plannen'
Ik vind zelf van niet eigenlijk.
Ik vind het vreemd dat deze gefixeerd is want een -1 is m.i. te verdedigen.

De hele reactie is kort door de bocht en mist nuance over het probleem; het probleem is namelijk niet dát er geld wordt gevraagd maar hoe veel en hoe dat gecommuniceerd is.

En dan is er de passage
In plaats daarvan jezelf wanen als morele strijder met het gedrag van een twaalfjarige en met sancties komen _O- Alsof er politiek op hoog niveau wordt bedreven :D Het is een website man, geen wereldalliantie :')
wat ik vanwege de woordkeuze en de smilies niets anders vind dan een troll.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
*knip* sorry, verkeerde topic

[ Voor 90% gewijzigd door MeMoRy op 13-06-2023 07:43 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Migrator schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 07:15:
[...]
Ik vind het vreemd dat deze gefixeerd is want een -1 is m.i. te verdedigen.

De hele reactie is kort door de bocht en mist nuance over het probleem; het probleem is namelijk niet dát er geld wordt gevraagd maar hoe veel en hoe dat gecommuniceerd is.

En dan is er de passage
[...]
wat ik vanwege de woordkeuze en de smilies niets anders vind dan een troll.
Ja, dat is te verdedigen, maar een 0 en zelfs een +1 zouden ook te verdedigen zijn.

Ik begrijp dat de reactie ook als een troll gezien kan worden, maar ik heb het idee dat er heel veel tweakers ook vanuit hun emotie aan het modereren zijn. In dit geval heb ik de score van de pro- en powermods genomen die (bijna unaniem) op een 0 uitkomen. Op basis daarvan heb ik de post gefixeerd op een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S95Sedan
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-08 17:10
Wellicht even ingrijpen hier en wat mensen hun modrechten afpakken. Men is flink aan het meningmodden plus ik zie dat er specifieke personen voor alles op -1 gezet worden omdat hun mening niet populair/anders is.

Lijkt mij niet de bedoeling aangezien het meeste gewoon een 0 hoort te zijn.

nieuws: Nederlandse corona-app kan vanaf 1 juli geen nieuwe QR-codes meer aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09 15:42

Dazzler2120

FP ProMod
S95Sedan schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:41:
Wellicht even ingrijpen hier en wat mensen hun modrechten afpakken. Men is flink aan het meningmodden plus ik zie dat er specifieke personen voor alles op -1 gezet worden omdat hun mening niet populair/anders is.

Lijkt mij niet de bedoeling aangezien het meeste gewoon een 0 hoort te zijn.

nieuws: Nederlandse corona-app kan vanaf 1 juli geen nieuwe QR-codes meer aan...
Het helpt als je naar specifieke comments verwijst. Ik ben er door gegaan en inderdaad staat er het e.e.a. nog niet goed, bijvoorbeeld:
Bert2000 in 'Nederlandse CoronaCheck-app kan vanaf 1 juli geen nieuwe QR-codes meer aanmaken'
Lijkt me een 0

ph4ge in 'Nederlandse CoronaCheck-app kan vanaf 1 juli geen nieuwe QR-codes meer aanmaken'
Deze is pas heel recent gepost, maar aangezien de post op het persoonlijke aangaat lijkt me dat dit een -1 moet worden.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

AlphaRomeo schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:28:
[...]

Ja, dat is te verdedigen, maar een 0 en zelfs een +1 zouden ook te verdedigen zijn.

Ik begrijp dat de reactie ook als een troll gezien kan worden, maar ik heb het idee dat er heel veel tweakers ook vanuit hun emotie aan het modereren zijn. In dit geval heb ik de score van de pro- en powermods genomen die (bijna unaniem) op een 0 uitkomen. Op basis daarvan heb ik de post gefixeerd op een 0.
Ik snap dat je 0 als een "juistere" score ziet, maar vind het toch apart om een reactie voor één score verschil te fixeren terwijl de vorige score nota bene niet fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S95Sedan
Dazzler2120 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:57:
[...]

Het helpt als je naar specifieke comments verwijst. Ik ben er door gegaan en inderdaad staat er het e.e.a. nog niet goed, bijvoorbeeld:
Bert2000 in 'Nederlandse CoronaCheck-app kan vanaf 1 juli geen nieuwe QR-codes meer aanmaken'
Lijkt me een 0

ph4ge in 'Nederlandse CoronaCheck-app kan vanaf 1 juli geen nieuwe QR-codes meer aanmaken'
Deze is pas heel recent gepost, maar aangezien de post op het persoonlijke aangaat lijkt me dat dit een -1 moet worden.
Globale link was met een reden, het meeste daar wat op -1 staat hoort een 0 te zijn. (compleet offtopic/uitzonderingen daar gelaten)

Als het een enkele was snap ik het maar hier gaat het over 10-20 reacties.

[ Voor 4% gewijzigd door S95Sedan op 13-06-2023 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik ben er nu ook eens doorheen gelopen, het overgrote merendeel lijkt nu wel op het juiste niveau te staan .

Veel complot-flauwekul, veel (medische) desinformatie etc op -1. En de rest op het juiste niveau,

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
S95Sedan schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:14:
[...]

Globale link was met een reden, het meeste daar wat op -1 staat hoort een 0 te zijn. (compleet offtopic/uitzonderingen daar gelaten)

Als het een enkele was snap ik het maar hier gaat het over 10-20 reacties.
Is dat nu nog steeds het geval?
Als ik de -1's bekijk dan klopt het volgens mij wel grotendeels. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Migrator schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:13:
[...]
Ik snap dat je 0 als een "juistere" score ziet, maar vind het toch apart om een reactie voor één score verschil te fixeren terwijl de vorige score nota bene niet fout is.
Het maakt een verschil tussen standaard zichtbaar of standaard onzichtbaar. In dit geval vind ik de discussie waar deze post onderdeel van uitmaakt nuttig en daarom heb ik gekozen om toch te kiezen om voor dit ene puntje verschil te fixeren. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

AlphaRomeo schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:23:
[...]

Het maakt een verschil tussen standaard zichtbaar of standaard onzichtbaar. In dit geval vind ik de discussie waar deze post onderdeel van uitmaakt nuttig en daarom heb ik gekozen om toch te kiezen om voor dit ene puntje verschil te fixeren. :)
Dat detail was ik even vergeten - ik heb al sinds jaar en dag altijd alle reacties open. Dan begrijp ik je beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S95Sedan
Dazzler2120 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:21:
[...]

Is dat nu nog steeds het geval?
Als ik de -1's bekijk dan klopt het volgens mij wel grotendeels. :?
Geen idee wat er inmiddels anders is, het is aangekaart en daar ging het mij om.

Maar naar mijn mening hoort -1 een uitzondering te zijn voor reacties die compleet offtopic zijn. Het meeste wat ik zie staan op een enkele na is gewoon een normale ontopic reactie of een reactie ergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkieschmenkie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15-09 01:26
Hallo! Heb vandaag m'n eerste -1-reactiescore gekregen, in het al genoemde nieuwsbericht over de CoronaCheck-app. Ik snap hem niet zo. Kan iemand ophelderen waarom een -1 daar op z'n plaats zou zijn? Of als het meningmodden is, die corrigeren?

Henkieschmenkie in 'Nederlandse CoronaCheck-app kan vanaf 1 juli geen nieuwe QR-codes meer aanmaken'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Yzord in 'Eerste grote Redfall-update verbetert vijand-AI van onder andere vampiers'

In dit draadje heb ik mijn eigen persoonlijke mening gegeven over AI in hert algemeen maar waarin ik ook duidelijk zeg dat AI in games aanwezig was nog voordat AI als een buzzword in het leven kwam.

Vervolgens worden al mijn reacties op een -1 gezet wat volgens mij nog steeds stond voor een aanval of een flamebait naar een lid van T.net toe.

Dat veel van mijn reacties weinig meer van doen hebben met het topic zijn mijn reacties nog steeds irrelevant ipv dat ik onbeschoft, rellerig of een flamebait uitvoer. Maar bij alles wat ik zeg druk men standaard op -1 en ik vind het echt vervelend worden dat men niet kiest voor een dialoog aan te gaan en maar gewoon met -1’s blijft gooien wat in mijn ogen gewoon misbruik is van hun modrechten.

En het komt steeds vaker voor. ik woon nog steeds in Nederland waarin ik een mening mag hebben die niet strookt met een ander. Overtuig me dan wat ik fout doe ipv dit kinderachtige gedrag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Henkieschmenkie schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:04:
Hallo! Heb vandaag m'n eerste -1-reactiescore gekregen, in het al genoemde nieuwsbericht over de CoronaCheck-app. Ik snap hem niet zo. Kan iemand ophelderen waarom een -1 daar op z'n plaats zou zijn? Of als het meningmodden is, die corrigeren?

Henkieschmenkie in 'Nederlandse CoronaCheck-app kan vanaf 1 juli geen nieuwe QR-codes meer aanmaken'
Een -1 lijkt me de juiste score. De eerste alinea bevat een hoop kinderachtige termen over Rutte, De Jong en Van Dissel. Dat is gewoon flamen. Dat je het misschien niet helemaal met ze eens bent is prima, maar dan hoef je niet met dit soort kinderachtige termen te gaan gooien.

Daarnaast bestaat tweederde van je reactie uit geklaag over moderatie, wat ook nog eens ongewenst is op de FP. En die klacht bevat ook nog eens een troll ("goden")

Alles bij elkaar opgeteld kom ik niet verder dan een -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Yzord schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:23:
Yzord in 'Eerste grote Redfall-update verbetert vijand-AI van onder andere vampiers'

In dit draadje heb ik mijn eigen persoonlijke mening gegeven over AI in hert algemeen maar waarin ik ook duidelijk zeg dat AI in games aanwezig was nog voordat AI als een buzzword in het leven kwam.

Vervolgens worden al mijn reacties op een -1 gezet wat volgens mij nog steeds stond voor een aanval of een flamebait naar een lid van T.net toe.

Dat veel van mijn reacties weinig meer van doen hebben met het topic zijn mijn reacties nog steeds irrelevant ipv dat ik onbeschoft, rellerig of een flamebait uitvoer. Maar bij alles wat ik zeg druk men standaard op -1 en ik vind het echt vervelend worden dat men niet kiest voor een dialoog aan te gaan en maar gewoon met -1’s blijft gooien wat in mijn ogen gewoon misbruik is van hun modrechten.

En het komt steeds vaker voor. ik woon nog steeds in Nederland waarin ik een mening mag hebben die niet strookt met een ander. Overtuig me dan wat ik fout doe ipv dit kinderachtige gedrag.
Lijkt inderdaad een mismoderatie te zijn, ik denk dat een 0 beter passend zou zijn (want over-simplificatie van de techniek), maar een -1 is dit zeker niet.

Ik moet dan wel zeggen dat je gestrekte been hier wel terecht -1 krijgt;

Deze comment is -1 want off-topic; + klacht over moderatie;
Hetzelfde geldt voor Yzord in 'Eerste grote Redfall-update verbetert vijand-AI van onder andere vampiers'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkieschmenkie
wildhagen schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:26:
De eerste alinea bevat een hoop kinderachtige termen over Rutte, De Jong en Van Dissel. Dat is gewoon flamen. Dat je het misschien niet helemaal met ze eens bent is prima, maar dan hoef je niet met dit soort kinderachtige termen te gaan gooien.
Mijn punt is juist dat we door deze mensen afgepoeierd en gekleineerd zijn, en dat probeer ik te benoemen, en daarin neem ik een shortcut. Dat het niet heel 'vriendelijk' is, is mij ook wel duidelijk. Flamen zoals ik het ken is echter onprettige berichten tussen gebruikers. Geen verbod om iets onvriendelijks te zeggen over anderen. En het gaat over publieke figuren.
Daarnaast bestaat tweederde van je reactie uit geklaag over moderatie, wat ook nog eens ongewenst is op de FP.
Als dat zo is, mag dat dan ook aan de voorkant duidelijk gemaakt worden? In de faq kan ik hem niet vinden. Als je op een moderatie klikt staat daar "rapporteer mismoderaties in blabla", niet "er hier iets over zeggen is ongewenst".
En die klacht bevat ook nog eens een troll ("goden")
Hoe je die daartoe komt is mij werkelijk een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@Henkieschmenkie. Uit de FAQ:
Klachten over moderaties
Het is niet gewenst dat er in de reacties wordt gediscussieerd over de juistheid van de moderaties. Dergelijke discussies kunnen gevoerd worden in het Frontpagemoderatieforum. Reacties waarin geklaagd wordt over de moderaties van reacties, dienen een punt aftrek te krijgen. Ook hier geldt dat altijd gekeken moet worden naar de rest van de inhoud, om tot een moderatie te komen.

[ Voor 14% gewijzigd door AlphaRomeo op 13-06-2023 19:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkieschmenkie
Duidelijk, dank. Stom dat ik het niet zelf gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:43
Ik meld ‘m vroeg, maar helaas zie ik dat er met zware weging on-topic reacties verkeerd gemodereerd worden. Tenzij iemand mij kan uitleggen wat hier offtopic aan is?

Naafkap in 'Apple wil nog niks zeggen over mogelijkheid sideloading in iOS 17'

Naafkap in 'Apple wil nog niks zeggen over mogelijkheid sideloading in iOS 17'

Dit soort mismoderaties worden echter niet gecorrigeerd met 6x weging. Kom op, dit is toch geen +2

GertMenkel in 'Apple wil nog niks zeggen over mogelijkheid sideloading in iOS 17'

[ Voor 37% gewijzigd door Naafkap op 14-06-2023 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Triblade_8472 in 'Reddit-ceo: op zwart gaan van subreddits heeft tot nu toe geen impact op omzet' is geen -1. Er lijkt rond dit topic vreemd gemodereerd te worden. Pro Reddit krijgt veelal -1, negatieve reacties krijgen +jes. Daar gaan we even goed naar kijken.

Triblade_8472 in 'Reddit-ceo: op zwart gaan van subreddits heeft tot nu toe geen impact op omzet' is ook geen -1.

Patriot in 'Reddit-ceo: op zwart gaan van subreddits heeft tot nu toe geen impact op omzet' is een normale +1

[ Voor 33% gewijzigd door Bor op 14-06-2023 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12:48

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Die laatste heeft nog wat hulp nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
TheBlackbird in 'Google wilde chatbot Bard deze week uitbrengen in EU, maar moet dat uitstellen' is irrelevant en daarmee 0, zoals de reactie er onder al uitlegt; als we we het via een vpn in een ander land moeten gebruiken, is het nog steeds niet beschikbaar in de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:26
Kan iemand vertellen waarom 2 mensen dit als

loki504 in 'Rechter blokkeert tijdelijk Microsofts Activision-overname op verzoek van FTC'

-1 bestempelen? Een 0 is begrijpelijk maar een -1 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Onpopulair, ongeïnformeerd en onjuist daarom irrelevant, maar volgens mij niet ongewenst: Koeznetsov1982 in 'EU dreigt met miljardenboete om machtsmisbruik van Googles advertentietools'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Er staan verscheidene reacties daar in dezelfde stijl die ook nog corruptie suggereren, maar dat doet deze niet, dus hij is inderdaad niet ongewenst.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:24

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik weet het, ik blijf klagen... maar irrelevant of zelfs ongewenst?????
memphis in 'Muziekuitgevers klagen Twitter aan wegens 'massale auteursrechtenschending''

En dat een 1e reactie op mijn reactie geheel inzichtloos is (zie ook de hele discussie daarop) en wel positief beoordeeld wordt.

Sorrie dat ik het zeg maar als je het modereren in handen van blinde amateurs legt blijf je foute moderaties houden ondanks jullie fantastische presentatie over een betere controle op de moderatie een paar maanden terug.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsanelyHack
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Mag ChatGPT nu wel of niet gebruikt worden?

InsanelyHack in 'Nederlander veroordeeld tot 2,5 jaar celstraf voor betrokkenheid bij Megaupload'

Erg vreemd. Geeft gewoon on-topic een feitelijke weergave in het land van vragen en meningen maar het wordt niet gewaardeerd. Vreemd. Selectief Google linkjes gebruiken om je mening te onderbouwen mag immers ook. Dus ik vraag me serieus af wat de kijk hier op door een power moderator.

[ Voor 12% gewijzigd door InsanelyHack op 15-06-2023 16:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Ik denk dat de eerste reactie duidelijk aangeeft wat er mis is met je post:
Het is vooral beangstigend dat er mensen zijn die de output van ChatGPT automatisch als ‘feitelijke weergave’ accepteren…
ChatGPT mag best gebruikt worden, maar een antwoord als lap tekst integraal copy pasten zonder enige eigen inbreng, en vervolgens nog in de post klagen over je score zijn respectievelijk ongewenst en reden voor een punt aftrek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'Rabobank waarschuwt voor storing Rabo App en iDEAL - update'

Ja, ik heb de beschikbaarheid van iDeal link vaker gedeelt, maar lijkt me niet dat het dan ongewenst is. Irrelevant kan ik in komen, maar eentje lijkt me dan in elk geval on-topic. Nu staan ze op irrelevant en ongewenst, dat laatste lijkt mij een beetje overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:44
SgtElPotato in 'Reddit-ceo wil 'democratisch systeem' voor wegstemmen moderators'

Een 0 is prima. Een -1 is hier niet voor bedoelt. Gezien de, nu al, 5 stuks heeft iedereen een mening.. Lijkt me dat niet iedereen het moderen goed heeft verstaan..

[ Voor 12% gewijzigd door SgtElPotato op 16-06-2023 11:38 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
SgtElPotato schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:35:
SgtElPotato in 'Reddit-ceo wil 'democratisch systeem' voor wegstemmen moderators'

Een 0 is prima. Een -1 is hier niet voor bedoelt. Gezien de, nu al, 5 stuks heeft iedereen een mening.. Lijkt me dat niet iedereen het moderen goed heeft verstaan..
Die is nog niet zo oud, maar daar is wel wat hulp nodig ja. -1 lijkt me zeker niet de juiste score. Ik denk dat een 0 een terechtere score zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:37

Herman

FP ProMod
CH4OS schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:06:

Ja, ik heb de beschikbaarheid van iDeal link vaker gedeelt, maar lijkt me niet dat het dan ongewenst is. Irrelevant kan ik in komen, maar eentje lijkt me dan in elk geval on-topic. Nu staan ze op irrelevant en ongewenst, dat laatste lijkt mij een beetje overkill.
De eerste reactie waarin je dat linkje plaatst, heb ik '+1' gegeven, de tweede een '0' en de derde een '-1'. An sich is dat linkje bij dit item wel een goede toevoeging. Maar om praktisch dezelfde reactie meerdere keren te plaatsen vind ik wat veel van het goede en dus ongewenst :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Herman Wat maakt het dan ongewenst (gewoon nieuwsgierig)? Ik val er niemand mee lastig, toch? Ik val er ook niets of niemand mee aan, dus een 0 voor irrelevant kan ik begrijpen, maar ongewenst? Dat is denk ik echt teveel van het giede, ook omdat ik niets negatiefs ermee doen of zeggen wil.

Ik vind een extra punt aftrek ervoor best snel gaan zo, ik denk niet dat zoiets de bedoeling is.

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 16-06-2023 13:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Het herhaaldelijk plaatsen van (vrijwel) gelijke reacties, wordt hinderlijk ervaren door andere users. In het verleden zijn hier in dit topic ook wel discussies over geweest. Het lokt ook andere reacties uit, zo ook in dit geval. Daarom is in het verleden ook gezegd dat dit onder spammen valt en dat reacties, die herhaaldelijk zijn geplaatst, ongewenst zijn.

edit:
Misplaatste quote uit modFAQ uit deze reactie gehaald

[ Voor 21% gewijzigd door Herman op 16-06-2023 12:38 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:25
Herman schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:34:
Het herhaaldelijk plaatsen van (vrijwel) gelijke reacties, wordt hinderlijk ervaren door andere users. In het verleden zijn hier in dit topic ook wel discussies over geweest. Het lokt ook andere reacties uit, zo ook in dit geval. Daarom is in het verleden ook gezegd dat dit onder spammen valt en dat reacties, die herhaaldelijk zijn geplaatst, ongewenst zijn.

edit:
Misplaatste quote uit modFAQ uit deze reactie gehaald
Aan de ene kant snap ik dat, aan de andere kant, als meerdere mensen steeds dezelfde vraag stellen, of een post maken met eenzelfde uiting dan is het toch enigszins logisch dat telkens met een consistent antwoord te beantwoorden?

Hier zie je dat bijvoorbeeld:

Keni in 'Rabobank waarschuwt voor storing Rabo App en iDEAL - update'
fjjl in 'Rabobank waarschuwt voor storing Rabo App en iDEAL - update'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
@Dennism

Nee, dat vind ik niet.

Een reactie waarin exact dezelfde vraag wordt gesteld als iemand anders, is niet ze relevant (dus 'off topic'). Je mag er m.i. vanuit gaan dat users even de tijd nemen om te kijken of een vraag al gesteld is. In de huidige sortering komt deze tweede reactie dus lager te staan. Wanneer je de eerste vraag beantwoord, is het voor de lezer duidelijk wat het antwoord is, want deze komt hoger in de sortering te staan. Dus dan hoef je vraag maar één keer te beantwoorden. Het moderatiesysteem moet je met name vanuit de lezer bezien. Meerdere identieke reacties zijn niet relevant voor een lezer.

In het voorbeeld dat jij geeft, zit er heel weinig tijd tussen beide reacties. Er is dus kans dat de tweede poster de eerste reactie niet heeft kunnen lezen. Maar als er meer tijd tussen zit, dan zou ik de tweede reactie met '0' modereren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 00:01
De eerste zin van deze reactie had wat mij betreft een heel stuk vriendelijker gekund.

Dat het tweede deel vervolgens ontopic is maakt het mijn inziens nog steeds absoluut geen +2. Diezelfde kennis is uit diverse andere posts te halen die het niet zo op de persoon spelen.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymnasiast
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 20:09
elmuerte in 'Microsoft maakt Teams-integratie in Windows 11 makkelijker te verwijderen'

Geen troll/flamebait naar mijn idee, lijkt me eerder 0 of +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Het is aan de andere kant ook een niet onderbouwde beschuldiging van iets ernstigs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Gody schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 08:33:
De eerste zin van deze reactie had wat mij betreft een heel stuk vriendelijker gekund.

Dat het tweede deel vervolgens ontopic is maakt het mijn inziens nog steeds absoluut geen +2. Diezelfde kennis is uit diverse andere posts te halen die het niet zo op de persoon spelen.

Wat denken jullie?
Ik vind dat je gelijk hebt. De eerste zin is wat mij betreft absoluut onvriendelijk en een punt aftrek waard. Hier is nog wel wat hulp nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 06:56

Ryan1981

Je ne sais pas

Ik weet dat mijn mening niet populair is maar ik reageer on topic en onderbouw waarom ik denk dat het verplichten van een door de consument vervangbare batterij een slecht idee kan zijn.

Wat mij betreft on topic dus

Ryan1981 in 'Europees Parlement stemt voor wet die vervangbare accu's verplicht stelt'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
Herman schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 17:49:
Wanneer je de eerste vraag beantwoord, is het voor de lezer duidelijk wat het antwoord is, want deze komt hoger in de sortering te staan. Dus dan hoef je vraag maar één keer te beantwoorden. Het moderatiesysteem moet je met name vanuit de lezer bezien. Meerdere identieke reacties zijn niet relevant voor een lezer.

In het voorbeeld dat jij geeft, zit er heel weinig tijd tussen beide reacties. Er is dus kans dat de tweede poster de eerste reactie niet heeft kunnen lezen. Maar als er meer tijd tussen zit, dan zou ik de tweede reactie met '0' modereren :)
Maar als @CH4OS zijn reactie alleen bij persoon X neerzet, krijgt persoon Y geen notificatie en mist die persoon de reactie.

Dus een tip voor @CH4OS voor de volgende keer: als je ziet dat jouw reactie relevant is voor meerdere mensen, plaats dan 1 antwoord (bij persoon X) en tag de andere mensen (Y etc) waar je op reageert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
TheVivaldi in 'Microsoft gaat Agenda- en Mail-apps in 2024 vervangen door nieuwe Outlook-app'

Mijn reactie en de reacties op mijn reactie gaan niet over Outlook of Windows, dus zijn niet meer dan een 0 waard.

[ Voor 7% gewijzigd door TheVivaldi op 18-06-2023 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
Is de originele reactie en jouw antwoord daarop geen GR-materiaal dan? Dat is de reden dat ik ze allebei 0 gegeven heb.

[edit] Zwijgen is ook een veelzeggend antwoord.

[ Voor 5% gewijzigd door Arumes op 19-06-2023 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 14:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Welke redenen zie je om hier geen +2 toe te kennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Bor schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:31:
[...]

Welke redenen zie je om hier geen +2 toe te kennen?
Mijn twijfel ging vooral over de relevantie t.o.v. het artikel (het gaat in de comment om waarom Musk de competitie in leven gebracht heeft, echter het idee van de Hyperloop bestaat al langer, ook buiten Musk om) en daarbij de bron van die comment wat vooral een schrijver lijkt te zijn die zijn eigen boek ook wilt marketen.
Vandaar mijn twijfel hierin. (geen idee of Musk inderdaad ooit zoiets gezegd heeft, maar dit is i.i.g. niet een gedegen bron waaruit blijkt dat dat wél zo is lijkt mij)

Dit meegenomen zou ik twijfelen tussen een 0 en een +1, heb het nu op een +1 staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze lijken me geen +1 of +2. Het nieuws gaat over de overname van Primevest door KPN, niet de investeerders van ODF. Discussie welke providers op andere netwerken zoals ODF aanbieden lijkt me meer iets voor op GoT. Een paar voorbeelden uit deze draad:
neeecht in 'KPN wil glasvezelnetwerken van investeringsmaatschappij Primevest overnemen'
Bigs in 'KPN wil glasvezelnetwerken van investeringsmaatschappij Primevest overnemen'
Kroesss in 'KPN wil glasvezelnetwerken van investeringsmaatschappij Primevest overnemen'
com2,1ghz in 'KPN wil glasvezelnetwerken van investeringsmaatschappij Primevest overnemen'

edit:
Weer een paar uur later. De hoofddraad die niet over de verkoop gaat staat nu 16× +1. Ook meerdere reacties staan nog tot 17x +1 of hoger zonder dat het om de verkoop zelf gaat maar om een totaal andere marktpartij.

[ Voor 15% gewijzigd door kodak op 19-06-2023 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MazDaMan1970 in 'KPN wil glasvezelnetwerken van investeringsmaatschappij Primevest overnemen'

Lijkt mij redelijk onjuist om te zeggen dat KPN een monopolie heeft, gezien er meerdere glasvezelnetwerken zijn in het land en zelfs in steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-09 20:02
Kalief in 'Intel gaat nieuwe fabriek in Israël bouwen ter waarde van 23 miljard euro'

Mij dunkt dat de locatie van deze fabriek wel degelijk van belang is gezien de gespannen situatie daar. Ik denk dan ook dat de moderatie niet inhoudelijk is maar politiek gemotiveerd.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@Kalief ik krijg eerder het gevoel dat je comment zelf bedoeld is om een off-topic politieke discussie aan te zwengelen. Dus ik kan me voorstellen dat mensen het beoordelen als trollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
AlphaRomeo schreef op maandag 19 juni 2023 @ 14:20:
@Kalief ik krijg eerder het gevoel dat je comment zelf bedoeld is om een off-topic politieke discussie aan te zwengelen. Dus ik kan me voorstellen dat mensen het beoordelen als trollen.
Dat gevoel is dan onterecht. En geen van de reacties op mijn comment is het met je eens of wijst zelfs maar in die richting.

(Wmb had die locatie indien bekend in het bericht zelf moeten staan.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Kalief schreef op maandag 19 juni 2023 @ 14:44:
[...]
Dat gevoel is dan onterecht. En geen van de reacties op mijn comment is het met je eens of wijst zelfs maar in die richting.
Natuurlijk wel, die reacties gaan over Hamas, over mogelijke oplossingen voor het conflict ter plaatse en er worden vergelijkingen met Ukraine gemaakt. Allemaal off topic (op zijn best) en allemaal behoorlijk politiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
TheVivaldi in ''Protest subreddits leidde tot 6,6 procent minder gebruikers'' is ietswat kort door de bocht. Een +1 lijkt mij een passende score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ocf81 in 'Europese Rekenkamer: er komt een dreigend tekort aan grondstoffen voor accu's'

Termen als "groene sekte" voor iemand met een andere mening dan de poster lijkt me een flamebait?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
wildhagen schreef op maandag 19 juni 2023 @ 19:18:
ocf81 in 'Europese Rekenkamer: er komt een dreigend tekort aan grondstoffen voor accu's'

Termen als "groene sekte" voor iemand met een andere mening dan de poster lijkt me een flamebait?
Nou, dat lijkt me wat overdreven. Groene sekte is niet echt een lekkere woordkeus, maar in mijn ogen niet zodanig dat dit meteen op -1 gezet moet worden. De rest van de post is gewoon netjes, al mag je het natuurlijk oneens zijn, het is een mening en deze mening mag gewoon getoond worden wat mij betreft. En ook al verwoordt hij/zij het niet geweldig netjes, er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in dat er nog niet goed duidelijk is of alles wat we wensen haalbaar gaat zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Naafkap op 19-06-2023 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een mening mag inderdaad getoond worden. Een flamebait, en dat is dit, is echter onwenselijk.

Als je je mening alleen kunt uiten middels flamen, moet je je mening wellicht herzien of anders formuleren.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
wildhagen schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:13:
Een mening mag inderdaad getoond worden. Een flamebait, en dat is dit, is echter onwenselijk.

Als je je mening alleen kunt uiten middels flamen, moet je je mening wellicht herzien of anders formuleren.
Jij vindt dit een flamebait. Dag mag, maar ik vind dat niet. Het is een onpopulaire mening maar ook die verdienen een plek op de frontpagina. In mijn beleving een on-topic reactie die door de woordkeus een strafpunt mag krijgen naar 0, maar -1 is echt te zwaar gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Naafkap schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:15:
[...]

Jij vindt dit een flamebait. Dag mag, maar ik vind dat niet. Het is een onpopulaire mening maar ook die verdienen een plek op de frontpagina. In mijn beleving een on-topic reactie die door de woordkeus een strafpunt mag krijgen naar 0, maar -1 is echt te zwaar gesteld.
Mensen met een andere mening dan die van de poster uitschelden voor *groene sekte" is géén mening, dat is een flamebait.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naafkap
wildhagen schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:16:
[...]

Mensen met een andere mening dan die van de poster uitschelden voor *groene sekte" is géén mening, dat is een flamebait.
Als ‘groene sekte’ ook al schelden is, dan slaan we door wat mij betreft hoor. Scheldwoorden horen zonder twijfel op -1, maar dit woordgebruik is één strafpunt van +1 naar 0 zwaar genoeg.

[ Voor 3% gewijzigd door Naafkap op 19-06-2023 20:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Naafkap schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:19:
[...]

Als ‘groene sekte’ ook al schelden is, dan slaan we door wat mij betreft hoor. Scheldwoorden horen zonder twijfel op -1, maar dit woordgebruik is één strafpunt van +1 naar 0 zwaar genoeg.
Dat het in jouw kringen blijkbaar een normale benaming is om mensen tot sektelid te benoemen als ze een andere mening hebben dan die van jou, wil niet zeggen dat het maatschappelijk breed geaccepteerd is om dit soort scheldwoorden te gebruiken.

Dit is een flamebait en conform de Mod FAQ horen die op -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
wildhagen schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:23:
[...]

Dat het in jouw kringen blijkbaar een normale benaming is om mensen tot sektelid te benoemen als ze een andere mening hebben dan die van jou, wil niet zeggen dat het maatschappelijk breed geaccepteerd is om dit soort scheldwoorden te gebruiken.

Dit is een flamebait en conform de Mod FAQ horen die op -1.
Laten we niet op de man spelen, zoals je regelmatig aan anderen aangeeft. Ik vind jouw stelling dat dit in ‘mijn kringen’ normaal is, behoorlijk denigrerend. Niet nodig. Wij verschillen van mening, dat mag, maar dat maakt jouw mening niet de norm of waarheid.

Nogmaals, ik vind ‘groene sekte’ niet netjes dus een punt eraf, maar -1 is gewoon veel te zwaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Zullen we het even gezellig houden?

Ik vind voor jullie beider argumentatie wat te zeggen, dus een 0 of een -1 kan allebei.
Agree to disagree zeg maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Kan iemand mij uitleggen waarom dit een -1 waard is? ocf81 in 'Europese Rekenkamer: er dreigt een tekort aan grondstoffen voor accu's'

[ Voor 57% gewijzigd door ocf81 op 19-06-2023 21:50 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
Je linkt naar een externe pagina, niet naar een reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Arumes schreef op maandag 19 juni 2023 @ 21:45:
[...]

Je linkt naar een externe pagina, niet naar een reactie.
Dank je voor de waarschuwing. Ik had, dacht ik, de juiste link gekopieerd, maar kennelijk dus niet. Dat is nu aangepast.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04:55

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Die is een paar reacties boven jouw reactie al besproken, zie wildhagen in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXX"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
ocf81 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 21:51:
[...]

Dank je voor de waarschuwing. Ik had, dacht ik, de juiste link gekopieerd, maar kennelijk dus niet. Dat is nu aangepast.
Die krijgt een -1 omdat sommigen de benaming "groene sekte" niet netjes genoeg vinden. Daar is bovenaan deze pagina en op de vorige pagina over gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Tja, de groene beweging heeft nogal wat weg van een sekte/doomsday cult. Ze geloven in een doemscenario en als oplossingen dragen ze dingen aan die niet logischerwijs mogelijk zijn. Ze roepen enorm van de daken dat alles anders moet. En de feitelijke omvang van de beweging is relatief klein. Wat mij betreft is groene sekte op zijn plaats.

Als dat al als flamebait gezien wordt, dan is de moderatie wel heel erg vooringenomen.

[ Voor 20% gewijzigd door ocf81 op 19-06-2023 22:07 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'Gerucht: Intel brengt Raptor Lake-refresh in oktober uit'

Lijkt me gewoon ontopic antwoord op ontopic vraag. Een +1 imho dus.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Overigens lijkt het me wel handig dat als een post in dit topic besproken wordt, de auteur daarvan ook getagd wordt. Dan is het geen verrassing en kan iemand zich verdedigen.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
AlphaRomeo schreef op maandag 19 juni 2023 @ 16:27:
[...]

Natuurlijk wel, die reacties gaan over Hamas, over mogelijke oplossingen voor het conflict ter plaatse en er worden vergelijkingen met Ukraine gemaakt. Allemaal off topic (op zijn best) en allemaal behoorlijk politiek.
Geen enkele van die reacties gaat over wat jij beweert, namelijk dat "dat mensen het beoordelen als trollen". Dat doen deze dus niet.

En het is is wel heel erg mismodereren als mijn reactie wordt beoordeeld op de inhoud van de reacties die er op volgen, vind je niet?

Ik krijg ook de indruk dat jij jouw interpretaties van mijn reactie projecteert op de mogelijke motivatie van mijn moderatoren. Laat die speculatie achterwege en kijk gewoon naar wat er staat: het gaat over de locatie van die fabriek, dat is on topic en dient dus ook als zodanig gemodereerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
Kalief schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 00:49:
[...]

Geen enkele van die reacties gaat over wat jij beweert, namelijk dat "dat mensen het beoordelen als trollen". Dat doen deze dus niet.
"Don't feed the trolls." Mensen die jouw bericht als trollen zien, zullen over het algemeen niet reageren, maar wel modereren. En dat is precies wat je ziet gebeuren. Het aantal -1's geeft wel degelijk aan dat er mensen zijn die jouw bericht als trollen zien.
kijk gewoon naar wat er staat: het gaat over de locatie van die fabriek, dat is on topic en dient dus ook als zodanig gemodereerd te worden.
Hij staat intussen op 0. Lijkt mij de juiste score.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
ocf81 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 22:27:
Overigens lijkt het me wel handig dat als een post in dit topic besproken wordt, de auteur daarvan ook getagd wordt. Dan is het geen verrassing en kan iemand zich verdedigen.
Vooropgesteld: ik ben er niet op tegen om de auteur te taggen, maar het is juist niet de bedoeling om je post inhoudelijk te gaan verdedigen in dit topic. We modereren op objectieve gronden volgens de FAQ. Als je de post alleen goed kunt modereren na een uitleg in dit topic, dan had die uitleg al in de post zelf moeten staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ik denk dat je posts een 0 krijgen o.b.v. de feitelijke incorrectheid van de benaming, door te stellen dat het de tock uit de tick-tock is. Ik denk dat een 0 wat te streng ervoor is, aangezien je ook al duidt dat het niet zo letterlijk genomen moet worden dat het het tick-tock principe is.

De post van Bwerg vind ik echter een dusdanig goede duiding daarop dat ik dat wel een +2 zou vinden. +3 niet, maar dat zijn individuele moderaties.

[ Voor 0% gewijzigd door Dazzler2120 op 20-06-2023 09:06 . Reden: werkwoord 'is' toegevoegd zin 1 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
Arumes schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 06:39:
[...]
Het aantal -1's geeft wel degelijk aan dat er mensen zijn die jouw bericht als trollen zien.
Nee, dat geeft aan dat hun moderatie politiek gemotiveerd is. Zij zijn de trollen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Kalief schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:18:
[...]

Nee, dat geeft aan dat hun moderatie politiek gemotiveerd is. Zij zijn de trollen.
Een boodschap heeft altijd 2 kanten van het verhaal, een zender en een ontvanger.
Als er meer mensen zijn die jouw bericht als een potentiële troll lijken te ontvangen, dan kan je daar als zender van een bericht veel aan doen, namelijk je bericht verduidelijken.
Voor veel mensen lijkt het een vraag naar de bekende weg, het zou namelijk niet logisch zijn als een groot internationaal bedrijf zich in Palestijns grondgebied zou vestigen.

Onder aan de streep staat je post nu op een 0-score. Het is namelijk irrelevant aan het onderwerp verder. Echter kan ik mij voorstellen dat jou bericht in de huidige vorm anders geïnterpreteerd wordt.
In plaats van te wijzen naar anderen zou ik me focussen op wat je zelf kan veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Kalief schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:18:
[...]
Ongeacht iemands standpunt over het conflict, door het conflict er zelf suggestief bij te betrekken maak je het er zelf een onprettige sfeer door. Van alle mogelijkheden om de vraag te stellen waar het bedrijf zich zal vestigen kies je er zelf voor om het over bezet gebied te hebben. Je geeft daarbij ook geen enkele onderbouwing waarom je vraag redelijk zou zijn, terwijl een bedrijf meestal geen miljardeninvestering doet voor vestiging in conflictgebied. Je had ook gewoon de vraag kunnen stellen waar het bedrijf zich geografisch dan zou vestigen, met een motivatie wat je zelf verwacht. Niet omdat conflictgebied niet genoemd mag worden, maar omdat wel verwacht mag worden dat je niet zomaar onderwerpen bij een discussie betrekt omdat jij dat graag wil zonder ze te onderbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

AlphaRomeo schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 08:55:
[...]

Vooropgesteld: ik ben er niet op tegen om de auteur te taggen, maar het is juist niet de bedoeling om je post inhoudelijk te gaan verdedigen in dit topic. We modereren op objectieve gronden volgens de FAQ. Als je de post alleen goed kunt modereren na een uitleg in dit topic, dan had die uitleg al in de post zelf moeten staan.
Het gaat om een stukje hoor en wederhoor. Wat er nu gebeurt is in feite een ex-parte proces waar een commentaar wordt afgefakkeld en je er zelf maar achter moet komen dat je zo wordt benadeeld, met een oneerlijke veroordeling als gevolg. Echt een onacceptabele opzet.

En je FAQ is, met alle respect, niet echt serieus te nemen als het gaat om objectiviteit.. Hoe goed je dat ook probeert te codificeren, objectieve moderatie is gewoon niet mogelijk.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
ocf81 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:44:
[...]

Het gaat om een stukje hoor en wederhoor. Wat er nu gebeurt is in feite een ex-parte proces waar een commentaar wordt afgefakkeld en je er zelf maar achter moet komen dat je zo wordt benadeeld, met een oneerlijke veroordeling als gevolg. Echt een onacceptabele opzet.
Hier worden reacties besproken welke een onjuiste moderatiescore hebben verkregen. Dat kan zowel te hoog maar ook te laag zijn. Van benadeling is geen sprake, van een oneerlijke veroordeling ook niet.

Verder is dit niet het topic voor dit soort discussies. Gelieve allemaal weer terug te gaan naar het uiteindelijke doel; het zorgen dat mismoderaties beter passende scores krijgen in overeenstemming met de hiervoor opgestelde richtlijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Woodsnaps in 'Subreddits testen alternatieve protesten zoals uitsluitend John Oliver-foto's'

Prima reactie hoor, maar is een +2 niet een béétje overdreven?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-09 23:59

ITsEZ

parttime all-rounder

What you see is always what you get.

Pagina: 1 ... 119 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2