Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Bor in 'WingetUI 2.0 bèta 3' is niet offtopic
Luchtbakker in 'WingetUI 2.0 bèta 3' is niet offtopic
Bor in 'WingetUI 2.0 bèta 3' is niet offtopic
Airw0lf in 'WingetUI 2.0 bèta 3' is gewoon +1
[ Voor 77% gewijzigd door Bor op 29-05-2023 08:52 ]
TheVivaldi in 'VS: Chinese ban op Micron-chips is economische dwang en wordt niet getolereerd'
Dat het niet helemaal ontopic is, ben ik het 100% mee eens, maar -1…?
TheVivaldi in 'VS: Chinese ban op Micron-chips is economische dwang en wordt niet getolereerd'
En deze reactie van mij staat dan weer op 0, maar die zou ik dan wel op -1 zetten, want die was niet geheel vriendelijk.
[ Voor 28% gewijzigd door TheVivaldi op 29-05-2023 10:54 ]
Een +2 lijkt me wat overdreven. Prima reactie, maar meer dan een +1 is het imho niet.
Virussen? Scan ze hier!
Ook dit lijkt me niet echt een +2 waard?
Virussen? Scan ze hier!
mbbs1024 in ''TSMC wil tot 50 procent subsidie voor bouw chipfabriek in Europa''
Beiden eerder een +1 dan een +2 lijkt me.
Virussen? Scan ze hier!
Wat zeg ik verkeerd hier dan? Waarom wordt de -1 zo misbruikt door de mods?
Yzord in 'Nooit uitgebracht prototype toont roze Apple AirPods'
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
- Botmeister in 'Google-ceo Sundar Pichai over AI'
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Verwijderd
Verwijderd in 'Ratchet & Clank: Rift Apart komt deze zomer uit voor pc's'
Topic warningVerwijderd schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:40:
Beetje flauw hoe mensen modereren. Mijn post stond op +2 en iemand geeft mij een 0 om ervoor te zorgen dat mijn gemiddelde score naar beneden gaat.
Verwijderd in 'Ratchet & Clank: Rift Apart komt deze zomer uit voor pc's'
Je reactie staat op nu +1 en dat lijkt mij een juiste eind score.Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
PS4 PSN: Dazzler2120
Verwijderd
drakiesoft in 'Ratchet & Clank: Rift Apart komt deze zomer uit voor pc's'
Helemaal op de manier hoe het geschreven is.
CH4OS in 'Onderzoekers ontdekken ongepatchte backdoor in 271 Gigabyte-moederborden'
Maar de link was er eerst dus niet, de hele zin was in eerste instantie zelfs anders, maar is uiteindelijk bewerkt. Dat maakt het bericht ook niet automatisch irrelevant, wellicht later omdat de link later alsnog is toegevoegd. Vandaar dat in eerste instantie een +2 uitgedeeld is aan het bericht.Bor schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:40:
Deze link staat gewoon in het artikel en is daarmee geen +2 of +3 maar max een 0.
CH4OS in 'Onderzoekers ontdekken ongepatchte backdoor in 271 Gigabyte-moederborden'
Maar om achteraf te zeggen 'De link staat gewoon in het artikel' is misschien een beetje te kort door de bocht.
[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 01-06-2023 00:56 ]
Daarom wordt ook gesteld om feedback in GR te posten, i.p.v. op de frontpage.CH4OS schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 00:48:
[...]
Maar de link was er eerst dus niet, de hele zin was in eerste instantie zelfs anders, maar is uiteindelijk bewerkt. Dat maakt het bericht ook niet automatisch irrelevant, wellicht later omdat de link later alsnog is toegevoegd. Vandaar dat in eerste instantie een +2 uitgedeeld is aan het bericht.
Maar om achteraf te zeggen 'De link staat gewoon in het artikel' is misschien een beetje te kort door de bocht.
Zodra het artikel geüpdated wordt, is je feedback / bericht irrelevant geworden, wat de order of operations is, is ook lastig te lezen voor iemand die pas later het artikel opent.
Ik wilde op het moment van schrijven ook de community helpen, dat is dan sneller in een comment, dan een topic moeten starten bij GR om feedback te geven. Uiteindelijk is de link ook zonder feedback in het artikel gekomen.Dazzler2120 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 08:39:
Daarom wordt ook gesteld om feedback in GR te posten, i.p.v. op de frontpage.
Zodra het artikel geüpdated wordt, is je feedback / bericht irrelevant geworden, wat de order of operations is, is ook lastig te lezen voor iemand die pas later het artikel opent.
[ Voor 45% gewijzigd door CH4OS op 01-06-2023 13:07 ]
Laat maar weer
[ Voor 94% gewijzigd door mOrPhie op 01-06-2023 13:07 ]
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Heb je voorbeelden van de mismods? Je kan beter direct naar misgemodereerde comments linken, dan hoeft er niet gezocht te worden op mismoderaties... Ik moet zeggen in de 30 seconden dat ik gezocht heb, heb ik niet echt een foute moderatie kunnen ontdekken... Wellicht zie ik iets over het hoofdmOrPhie schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:32:
nieuws: Twitter laat gebruikers factchecklabels toevoegen aan geposte afbeeld...
Vrijwel alle berichten die maar een klein beetje pro-twitter zijn worden zwaar naar beneden gemeningmod. Misschien dat iemand hier met de bezem doorheen kan?
Laat maar weer
[ Voor 98% gewijzigd door mOrPhie op 01-06-2023 13:07 ]
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Een +3 vind ik wel een beetje overdreven, een statement over hoe Tweakers afwegingen maakt om wel of niet te berichten over de producten van een bepaald bedrijf is uberhaupt niet on-topic en hoort eigenlijk gewoon in het Geachte Redactie forum.
Ah ja, paar waarvan ik denk dat die terecht op 0 staan;mOrPhie schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:43:
[...]
phrank in 'Twitter laat gebruikers factchecklabels toevoegen aan geposte afbeeldingen'
Geen 0, maar +1. (kijk vooral naar het aantal -1's dat is gegeven)
Skit3000 in 'Twitter laat gebruikers factchecklabels toevoegen aan geposte afbeeldingen'
Geen 0, maar +1.
SCIxX in 'Twitter laat gebruikers factchecklabels toevoegen aan geposte afbeeldingen'
Geen 0, maar +1.
phrank in 'Twitter laat gebruikers factchecklabels toevoegen aan geposte afbeeldingen'
Geen 0, maar +1.
The Zep Man in 'Twitter laat gebruikers factchecklabels toevoegen aan geposte afbeeldingen'
Geen 0, maar +1.
Verwijderd in 'Twitter laat gebruikers factchecklabels toevoegen aan geposte afbeeldingen'
Geen 1, maar 0.
Tuurlijk zullen er discussiepunten tussen zitten, maar de meeste zijn gewoon relevante ontopic posts.
SCIxX in 'Twitter laat gebruikers factchecklabels toevoegen aan geposte afbeeldingen'
Hier ljikt mij een 0 gewoon terecht? De comment lijkt niet relevant aan de eerdere reacties of het artikel... Ik mis waarom dit een +1 zou moeten zijn?
on-onderbouwd de fact-checkers als schimmig weg zetten lijkt mij ook geen +1 te verdienen, aangezien er gewoon een bronvermelding gevoerd werd. Denk dat in deze reactie zowel een 0 als een 1 moderatie wel te onderbouwen valt
The Zep Man in 'Twitter laat gebruikers factchecklabels toevoegen aan geposte afbeeldingen'
always has been is een feitelijke onjuistheid, en daarom is een 0 voor deze reactie terecht.
Deze reactie kan wel wat hulp gebruiken nog om op +1 te komen:
Ja, het is best een goed verhaal, maar het is voor de review weinig relevant. Zelf vind ik het een +1, maar als mensen dit door het extra stukje context een +2 vinden, dan kan ik me er nog wel iets hij voorstellen.VDV schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:43:
Tomas Hochstenbach in 'Breekt de 'kabelloze' pc door? - Zelfs videokaart heeft geen stroomkabel'
Een +3 vind ik wel een beetje overdreven, een statement over hoe Tweakers afwegingen maakt om wel of niet te berichten over de producten van een bepaald bedrijf is uberhaupt niet on-topic en hoort eigenlijk gewoon in het Geachte Redactie forum.
Een +3 is inderdaad wat overdreven en officieel gezien zou ik ook zeggen dat het in /GR hoort. Aan de andere kant heb je zó vaak dit soort opmerkingen op artikelen waar (terecht) nooit reactie op komt van de redactie. Misschien is het niet zo erg als het wel een keer uitgespeld wordt voor mensen die dezelfde denkwijze hanterenVDV schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:43:
Tomas Hochstenbach in 'Breekt de 'kabelloze' pc door? - Zelfs videokaart heeft geen stroomkabel'
Verder zou ik ook zeggen dat een +1 of (als je het echt waardevol vindt een) +2 wel beter passende scores zijn.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Lijkt me nou niet echt een +2, gewoon prima +1.
wildhagen in 'Nederlandse politie stopt met sturen sms'jes via Burgernet, focus op app'
Lijkt me geen 0, maar gewoon een +1, want ontopic
Lijkt weer iemand, of meerdere gebruikers, aan het meningmodden te zijn.
Virussen? Scan ze hier!
Hooguit +1. Lang bericht met veel jargon, dat intimideert blijkbaar genoeg om mensen +2 te laten geven. De inhoud is (los van de matige interpunctie, vele spelfouten en brutale toon) namelijk behoorlijk matig.
Inmiddels lijkt het beeld iets genuanceerder te worden, nu ook NOS bijvoorbeeld openlijk meer waarde hecht aan het verhaal dat dit incident wel gebeurd is, dan aan het verhaal van de woordvoerder. De oudere moderaties onder het artikel op t.net zijn daardoor scheefgegroeid en bovendien meer sympathy votes dan op kwaliteit.
Zelf schreef ik vanmorgenvroeg bijvoorbeeld een (in mijn ogen) genuanceerde en onderbouwde reactie dat je twijfels kunt hebben bij het verhaal van de woordvoerder, die kreeg een status 0 en is dus ver naar beneden verdwenen waar niemand hem nog terugvindt.
Later plaatste @djwice een reactie onder de fp met min of meer dezelfde strekking maar die komt inmiddels gewogen op +2 uit.
Misschien is het wat veel gevraagd om door de moderaties van al deze reacties heen te gaan vlooien, maar mag ik in elk geval pleiten voor een hogere score voor mijn bijdrage in die thread?
(Edit: inmiddels is er een hoop hogere modratings bijgekomen bij mijn post. Spontaan of na het lezen van deze oproep in dit forum, dank u mede Tweakers en voor mijn bijdrage is deze oproep dus niet meer actueel)
[ Voor 5% gewijzigd door ZwolschBalletje op 02-06-2023 17:14 ]
Lijkt me niet offtopic, maar gewoon een valide reden?
wildhagen in 'Boeing stelt eerste Starliner-lancering met crew voor onbepaalde tijd uit'
Lijkt me ook niet offtopic. En als dat wel is, dan moeten de reacties erop dat ook zijn, want die gaan over exact hetzelfde onderwerp:
- TijsZonderH in 'Boeing stelt eerste Starliner-lancering met crew voor onbepaalde tijd uit'
- bzzzt in 'Boeing stelt eerste Starliner-lancering met crew voor onbepaalde tijd uit'
Virussen? Scan ze hier!
Ook dat is niet offtopic, en zowel, dan ook degene onder me: TijsZonderH in 'Boeing stelt eerste Starliner-lancering met crew voor onbepaalde tijd uit'
Het krijgt nu zelfs -1's.
Ik denk dat hier iemand op naam of mening aan het modden is. Kan hier eens naar gekeken worden, want het valt wel heel extreem op zo.
Virussen? Scan ze hier!
Wederom niet offtopic, laat staan ongewenst.
Virussen? Scan ze hier!
TijsZonderH in 'Boeing stelt eerste Starliner-lancering met crew voor onbepaalde tijd uit'
Beiden zijn dus geen +2.
Virussen? Scan ze hier!
Dit is geen +2.
Scriptkid in 'Boeing stelt eerste Starliner-lancering met crew voor onbepaalde tijd uit'
En dit soort op de man spelen lijkt me een -1, maar krijgt +1's en zelfs +2's.
Nee hoor, verder doen we hier niet aan meningmodden....
Virussen? Scan ze hier!
Chris_147
@wildhagen • 2 juni 2023 19:01
Je meldt een verdwaalde foute moderatie van een bericht dat welgeteld 42 minuten jong is.
"Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie."
Prima reactie, maar een +2 lijkt me wat hoog. Lijkt me een mooie +1.
Virussen? Scan ze hier!
rko4u in 'Microsoft zet 396 miljoen euro opzij voor mogelijke AVG-boete voor LinkedIn'
Ik weet dat het snel is, maar ik wil toch even laten weten dat ik het vreemd vind dat iemand lekker blijkbaar voor de lol loopt te plussen. Reactie 2 is eigenlijk irrelevant omdat het onderzoek nog loopt en er dus nog geen boete is opgelegd (in tegenstelling tot zijn/haar vergelijking), maar goed, dan een +1 als iemand dat zo graag wilt.
ECHTER, reactie 1 heeft helemaal niks met het artikel te maken. Het artikel gaat over een boete omtrent advertenties op LinkedIn en de persoon in kwestie begint over hoe Microsoft werkt aan een oplossing daarvoor door middel van Pluton in cpu's. Hoe kan dat in vredesnaam een +1 waard zijn???
Een +3 lijkt me een extreme vorm van meningmodden. Meer dan een goede +1 is het namelijk niet.
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 04-06-2023 11:00 ]
Okay, geen +2, maar de -1 waar hij inmiddels op staat valt wat mij betreft ook niet te verdedigen. Hij valt immers niemand aan. De verdere discussie die uit zijn opmerking voortkomt is juist interessant, maar door het ingeklapt zijn van zijn commentaar niet direct leesbaar.Bor schreef op zondag 4 juni 2023 @ 08:51:
The Zep Man in 'De opkomst van de smartphonecamera - Is de losse camera ten dode opgeschreven?' is geen +2. De reactie opent met een GR opmerking over de titel gevolgt door een dun verhaal waarbij de titel wel heel letterlijk wordt genomen en over wordt geanalyseerd. Een +1 lijkt mij echt de max maar een 0 kan ik mij ook voorstellen. Til je zwaar aan de clickbait beschuldiging dan is een -1 ook te verdedigen.
Triblade_8472 in 'Bug in AMD EPYC 7002 kan serverprocessor na 1044 dagen doen vastlopen'
Voor beiden lijkt een +2 me wat hoog, eerder een +1?
Virussen? Scan ze hier!
Ik vind een -1 wel verdedigbaar. Termen als click-bait zijn gewoon ongewenst en niet in lijn met een vriendelijker Tweakers.choogen schreef op zondag 4 juni 2023 @ 13:16:
[...]
Okay, geen +2, maar de -1 waar hij inmiddels op staat valt wat mij betreft ook niet te verdedigen. Hij valt immers niemand aan. De verdere discussie die uit zijn opmerking voortkomt is juist interessant, maar door het ingeklapt zijn van zijn commentaar niet direct leesbaar.
Dit lijkt me gewoon ontopic. Nota bene een correctie op een onjuist statement van degene op wie ik reageer...
Virussen? Scan ze hier!
We zijn hier toch niet van suiker? De auteur van het stuk wordt niet persoonlijk beledigd o.i.d., er wordt enkel wat kritiek geuit op de kop van het artikel. Laat een -1 score alsjeblieft voorbehouden blijven aan reacties die echt uit de bocht vliegen. Op deze manier wordt anders de (meestal interessante) commentaarsectie hier op Tweakers wel echt zouteloos.AlphaRomeo schreef op zondag 4 juni 2023 @ 13:33:
[...]
Ik vind een -1 wel verdedigbaar. Termen als click-bait zijn gewoon ongewenst en niet in lijn met een vriendelijker Tweakers.
Dit is niet offtopic maar gewoon ontopic en dus +1.
Virussen? Scan ze hier!
Het eerst deel van die reactie is toch gewoon GR materiaal - en daarmee hooguit een 0 - gezien het directe feedback is op de verwoording van de Tweakers redacteur?wildhagen schreef op zondag 4 juni 2023 @ 14:04:
wildhagen in 'Bug in AMD EPYC 7002 kan serverprocessor na 1044 dagen doen vastlopen'
Dit is niet offtopic maar gewoon ontopic en dus +1.
Ik kan me hier discussies uit het verleden herinneren waarbij juist jij dit soort reacties aandroeg met als insteek ze op 0 of zelfs -1 t krijgen met argumentatie 'moet in GR", dus wat maakt deze dan wel +1? Niet om je persoonlijk aan te vallen hoor, maar als ik zelf de modfaq probeer te volgen kom ik voor jouw reactie hier toch op een 0 uit om die rede.
Nee, want de kritiek gaat niet zozeer over het artikel maar over de (toen nog veronderstelde) uitspraak van AMD dat er geen fix komt of zou komen. En dat ik dat niet zo netjes vindt.!mark schreef op zondag 4 juni 2023 @ 14:10:
[...]
Het eerst deel van die reactie is toch gewoon GR materiaal - en daarmee hooguit een 0 - gezien het directe feedback is op de verwoording van de Tweakers redacteur?
Dat is dus gewoon ontopic en dus +1.
[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 04-06-2023 14:16 ]
Virussen? Scan ze hier!
Mee eens, is deze week ook nog gebeurd. Laten we niet met 2 maten meten.!mark schreef op zondag 4 juni 2023 @ 14:10:
[...]
Het eerst deel van die reactie is toch gewoon GR materiaal - en daarmee hooguit een 0 - gezien het directe feedback is op de verwoording van de Tweakers redacteur?
Ik kan me hier discussies uit het verleden herinneren waarbij juist jij dit soort reacties aandroeg met als insteek ze op 0 of zelfs -1 t krijgen met argumentatie 'moet in GR", dus wat maakt deze dan wel +1? Niet om je persoonlijk aan te vallen hoor, maar als ik zelf de modfaq probeer te volgen kom ik voor jouw reactie hier toch op een 0 uit om die rede.
jdh009 in 'De opkomst van de smartphonecamera - Is de losse camera ten dode opgeschreven?'
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
"Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. "
Niet direct gaan stuiteren als de eerste moderatie je niet bevalt.
Is gewoon +1 idd, daar sta je nu ook
Virussen? Scan ze hier!
Kritiek op de redactie is offtopic, dat hoort hoe dan ook niet onder het artikel maar op got. Daarbij is de kritiek negatief en suggestief door te gaan beweren dat het clickbait is, om daar vervolgens de rest van de reactie voor te gebruiken om die mening te onderbouwen. Dat noem ik niet inhoudelijk bijdragen aan een prettige sfeer en dus -1.choogen schreef op zondag 4 juni 2023 @ 13:39:
[...]
er wordt enkel wat kritiek geuit op de kop van het artikel. Laat een -1 score alsjeblieft voorbehouden blijven aan reacties die echt uit de bocht vliegen.
Keeper of the Keys in 'Bug in AMD EPYC 7002 kan serverprocessor na 1044 dagen doen vastlopen'
Niet ongewenst, maar gewoon ontopic antwoord op de vraag/opmerking.
wildhagen in 'IT-storing legt treinverkeer in en rond Amsterdam plat - update'
Niet offtopic, maar gewoon ontopic.
Er zijn weer eens wat modmisbruikers actief die op naam lijken te modereren, het valt de laatste dagen wel heel erg op. Kan hier eens naar gekeken worden?
Virussen? Scan ze hier!
Die heeft nog behoorlijk wat hulp nodig.kodak schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:23:
Deze reactie lijkt me geen +2. Het nieuws is niet dat een specifieke HA-cpu problemen heeft, en de discussie of uptime maar beperken redelijk is gaat ook niet specifiek over HA-clusters. Hoewel het vast informatief is hoe een cluster voor HA valt te zorgen, gaat het antwoord dus niet inhoudelijk in op de discussie en waar het nieuws over gaat. Terwijl dat toch een belangrijk doel is om discussie te voeren.
Keeper of the Keys in 'Bug in AMD EPYC 7002 kan serverprocessor na 1044 dagen doen vastlopen'
Ik vind het zeer relevant voor een topic over crashende processoren. Zeker als het om serverprocessoren gaat.kodak schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:23:
Deze reactie lijkt me geen +2. Het nieuws is niet dat een specifieke HA-cpu problemen heeft, en de discussie of uptime maar beperken redelijk is gaat ook niet specifiek over HA-clusters. Hoewel het vast informatief is hoe een cluster voor HA valt te zorgen, gaat het antwoord dus niet inhoudelijk in op de discussie en waar het nieuws over gaat. Terwijl dat toch een belangrijk doel is om discussie te voeren.
Een inhoudelijke discussie over de bug zelf kun je niet verwachten. Als die informatie al beschikbaar is dan is die te lastig voor 99% van het publiek, zelfs op deze site.
De gevolgen van crashende processoren en hoe je daar mee om gaat valt wel binnen de onderwerpen waar we iets mee kunnen en die relevant zijn voor het dagelijkse werk van velen hier.
Ik vind dat er veel te nauw wordt gemodereerd en steeds strenger. Alles wordt platgeslagen naar +1 (of blijft ongemodereerd op 0 steken) zo heeft het moderatiesysteem weinig zin.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Naast dat, is mijn reactie geen -1, en net zo min een 0 als de reactie waar ik op reageer.
vrede in rust
Ja, als een onervaren moderator als enige een -1 of +3 geeft moet die score eerst bevestigd worden door een ervaren moderator. By design dus.Nas T schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:44:
Eén keer een min één beoordeling, maar toch uitkomen op 0 als resultaat?
En wat zijn de vereisten om als ervaren moderator te worden gezien? Pas als je een power mod bent?AlphaRomeo schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:57:
[...]
Ja, als een onervaren moderator als enige een -1 of +3 geeft moet die score eerst bevestigd worden door een ervaren moderator. By design dus.
Zie FAQ:Technomania schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:48:
[...]
En wat zijn de vereisten om als ervaren moderator te worden gezien? Pas als je een power mod bent?
Edit: En voor de duidelijkheid: dat ben jij dus.Moderatorstatus
Het moderatiesysteem heeft vier moderatorstatussen: Moderators, Experts, ProMods en PowerMods. Gebruikers die net beginnen met modereren hebben de status van Moderator. Na dertig dagen modereren en het uitvoeren van minimaal honderd moderaties waarvan vijftig in de afgelopen dertig dagen, wordt de Expert-status toegekend. Deze status is echter niet permanent. De Expert-status kan worden behouden door actief te blijven modereren. Indien er in de afgelopen dertig dagen niet tenminste vijftig reacties zijn gemodereerd wordt de Moderator-status hersteld. Om de Expert-status wederom toegekend te krijgen zijn vijftig moderaties binnen een periode van dertig dagen benodigd. Het script dat de automatische statusaanpassingen uitvoert wordt eenmaal per dag uitgevoerd, het kan dus even duren voordat de status is aangepast.
Bedankt voor de uitleg. * Technomania heeft ooit eens in een grijs verleden de FAQ gelezen.AlphaRomeo schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:51:
[...]
Zie FAQ:
[...]
Edit: En voor de duidelijkheid: dat ben jij dus.
Idem: Cyb in 'KeePass Password Safe 2.54'
[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 05-06-2023 15:14 ]
Kerfuffle in 'EU wil dat techbedrijven generatieve-AI-desinformatie van labels voorzien'
Lijkt mij off-topic
Beetje vroeg, maar deze reactie wordt wel héél erg gemind, terwijl er niks in staat dat ook maar -1 voldoet. Wel een 0 omdat de reactie niet helemaal klopt.
+1 maar wat heeft dit nog met het artikel te maken?
Ik weet niet hoor, mijn opmerking is misschien niet voor iedereen relevant en dat begrijp ik. Maar om hier 'ongewenst' voor uit te delen? Er wordt niet gescholden, beledigd of anderszins de FAQ overtreden...
GameNympho in 'Microsoft treft schikking van 20 miljoen voor verzamelen van data van kinderen'
>Kan hier ook naar worden gekeken?
GameNympho in 'Microsoft treft schikking van 20 miljoen voor verzamelen van data van kinderen'
[ Voor 28% gewijzigd door GameNympho op 07-06-2023 21:55 ]
Een simpele 'je hebt gelijk' kan nooit +2 zijn.
Deze reactie staat vrij stevig op +2, en als die informatie correct zou zijn wmb ook terecht.
JBVisual in 'Western Digital onthult officiële PlayStation 5-ssd's, 4TB voor 470 euro'
Echter heeft iemand anders dus contact gehad met WD die zijn verhaal ontkracht (Verwijderd in 'Western Digital onthult officiële PlayStation 5-ssd's, 4TB voor 470 euro'), waardoor de reactie van JBVisual naar mijn mening nooit een +2 zou moeten zijn omdat het dus feitelijk onjuist/foutief is.
Pardon? 10 x +2 en 42 x + 1 voor een persoonlijk (dus subjectief) oordeel over Nederlandse producties en acteurs?
Ik blijf me verbazen over de manier van modereren in het Tweakers forum..
Onwaar en ook nog een vreemde vorm van argumenteren, hooguit +1 maar eerder 0.
[ Voor 6% gewijzigd door nst6ldr op 07-06-2023 14:25 ]
Iemand stelt een vraag bij het downloadtopic van HA.
Muncher in 'Home Assistant Core 2023.6.0'
en ik geef daar een antwoord op:
ehtweak in 'Home Assistant Core 2023.6.0'
dat wordt vervolgens als niet-relevant gemod.
Maar een paar minuten later:
Aikon in 'Home Assistant Core 2023.6.0'
iemand die vrijwel hetzelfde antwoord geeft, wordt gemod als relevant?!
Is dit niet wederom een duidelijk teken dat er maar wat aangeklooid wordt op de FP?
Want op die manier wordt de animo om überhaupt ergens inhoudelijk op te reageren wel sterk ondermijnd.
Dit is een 0, want een onderbuikgevoel en voegt niks toe.
Aidix in 'Volvo introduceert elektrische EX30-suv als eerste Volvo-auto met LFP-accu'
Dan is deze reactie daarop van Andros een +2, een nette uiteenzetting van zaken, en alles daaronder niet meer dan een +1. Maar zoals gezegd zijn mensen het er mee eens en krijgen ze een +2, met als dieptepunt de reactie van Elmariachi die een +3 krijgt
Andros in 'Volvo introduceert elektrische EX30-suv als eerste Volvo-auto met LFP-accu'
Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!
Die van Elmariachi kan nog wel flink wat hulp gebruiken...;Vickiieee schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:53:
Wordt lekker geMeningmod in het artikel over de introductie van de EX30 van Volvo
Aidix in 'Volvo introduceert elektrische EX30-suv als eerste Volvo-auto met LFP-accu'
Dan is deze reactie daarop van Andros een +2, een nette uiteenzetting van zaken, en alles daaronder niet meer dan een +1. Maar zoals gezegd zijn mensen het er mee eens en krijgen ze een +2, met als dieptepunt de reactie van Elmariachi die een +3 krijgt![]()
Andros in 'Volvo introduceert elektrische EX30-suv als eerste Volvo-auto met LFP-accu'
elmariachi in 'Volvo introduceert elektrische EX30-suv als eerste Volvo-auto met LFP-accu'
Ik snap niet dat je negatief uiten over een browser een minnetje oplevert
[ Voor 39% gewijzigd door mouthman73 op 08-06-2023 17:55 ]
memphis in 'Tweakers Update - Comeback 2D Sonic, Prince of Persia en veel meer'
Dat is niet echt een mening maar een reactie die als semi troll is gebracht wat mij betreft. Ik heb er een 0 van gemaakt dus een punt aftrek.mouthman73 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 17:53:
himlims_ in 'Microsoft komt mogelijk met optie om Teams-chatapp van Windows te verwijderen'
Ik snap niet dat je negatief uiten over een browser een minnetje oplevert
Dat is toch geen onderbuik reactie? Echt briljant is de reactie niet maar ik kan een +1 nog wel voorstellen.Vickiieee schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:53:
Wordt lekker geMeningmod in het artikel over de introductie van de EX30 van Volvo
Volgens mij ging de klacht van Mouthman over zijn eigen comment erop;Bor schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 12:58:
[...]
Dat is niet echt een mening maar een reactie die als semi troll is gebracht wat mij betreft. Ik heb er een 0 van gemaakt dus een punt aftrek.
mouthman73 in 'Microsoft komt mogelijk met optie om Teams-chatapp van Windows te verwijderen'
Maar daar kan ik niet meer dan een -1 van maken, m.i. off-topic met het taalgebruik komt het over als een flamebait
Ik denk dat het een 0 is omdat de vergelijking scheef loopt. De regelgeving is ingevoerd nadat bleek dat extra vermogen voor een stofzuiger niets toevoegde, maar wel (onterecht) geassocieerd werd met kwaliteit.Bor schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 13:00:
[...]
Dat is toch geen onderbuik reactie? Echt briljant is de reactie niet maar ik kan een +1 nog wel voorstellen.
[/quote]
Dat is met een EV niet per definitie het geval.
Ik zie ook wel parallellen in de vergelijking. Stofzuigers werden 'begrensd' omdat meer vermogen niet ook altijd daadwerkelijke meer zuigvermogen betekende. Voor EV's gaat dat niet op, want snellere EV's zijn niet per definitie onzuinig (vooral afhankelijk van het gebruik), maar een snelle EV heeft nog steeds een relatief grotere impact op het klimaat. Ook snap ik heel goed dat het voor sommigen voelt als 'snelle speeltjes voor de rijken'. Al met al volgt er een prima inhoudelijke discussie onder.Dazzler2120 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 13:08:
[...]
Ik denk dat het een 0 is omdat de vergelijking scheef loopt. De regelgeving is ingevoerd nadat bleek dat extra vermogen voor een stofzuiger niets toevoegde, maar wel (onterecht) geassocieerd werd met kwaliteit.
Dat is met een EV niet per definitie het geval.
Waarschijnlijk omdat je de video niet bekeken hebt en omdat hoe ik dit begrijp ook geen remake is waardoor de vergelijking niet helemaal opgaat. In dat opzicht kan ik de 0 nog wel begrijpen.memphis schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 12:40:
Ik dacht dat modereren op gevoel geminderd moest worden, heleboel irrelevant moderering gekregen op een toch redelijk normale en voor het bericht een relevante reactie.
memphis in 'Tweakers Update - Comeback 2D Sonic, Prince of Persia en veel meer'
200 fish found!
zath in 'Reddit gaat beleid rondom betaalde api's niet aanpassen ondanks breed protest'
Dat ik een andere mening heb is toch geen -1 waard?
Danfoss in 'RIF en Sync stoppen na nieuw beleid Reddit-api, Apollo maakt backend openbaar'
Die heeft nog wat hulp nodig.kodak schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 10:57:
Deze mening lijkt me prima +1, maar voor een +2 ontbreekt objectiviteit en is het nogal waarzeggerij op de eigen mening.
zath in 'Reddit gaat beleid rondom betaalde api's niet aanpassen ondanks breed protest'
Dat lijkt mij inderdaad niet juist.Danfoss schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 17:18:
Ik reageer niet vaak op de fp maar waarom wordt mijn post zo zwaar op -1 gezet?
Danfoss in 'RIF en Sync stoppen na nieuw beleid Reddit-api, Apollo maakt backend openbaar'
Deze post van 10:45 heeft 59x -1 gekregen zonder duidelijke redenen.Danfoss schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 17:18:
Ik reageer niet vaak op de fp maar waarom wordt mijn post zo zwaar op -1 gezet?
Het lijkt suggestief meningmodden, als ik dit soort verwijtende reacties er onder leest: Het is te zot dat je mee wil praten in deze discussie zonder dat je ook maar iets hebt gelezen over wat er gaande is.
[ Voor 19% gewijzigd door kodak op 10-06-2023 21:56 ]
Giblet_dono in 'RIF en Sync stoppen na nieuw beleid Reddit-api, Apollo maakt backend openbaar'Speciaal voor deze post mijn moderatie rechten enabled.
Het is te zot dat je mee wil praten in deze discussie zonder dat je ook maar iets hebt gelezen over wat er gaande is.
Optimisten zijn slecht geïnformeerde pessimisten.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Geen +2, want inhoudelijk niet juist (zie reactie eronder, met bron en al)
M14 in 'Duitsland weigert Intels eis voor miljarden extra subsidie voor bouw chipfabriek'
Ook dat lijkt me wel erg karig voor een +2, dat lijkt meer op meningmodden.
TeleMax in 'Duitsland weigert Intels eis voor miljarden extra subsidie voor bouw chipfabriek'
Daar geldt het zelfde voor, een +2 lijkt hier wel erg op meningmodden.
[ Voor 22% gewijzigd door wildhagen op 11-06-2023 14:33 ]
Virussen? Scan ze hier!
Is gewoon +1. De drie ProMods die hier 6x 0 aan geeft horen geen ProMod te zijn. De vraag die ik stel is gewoon terecht: als MrFax beweert dat er al heel veel studies gedaan zijn én hij beweert dat er nog steeds geen direct bewijs is, dan ontkracht hij z'n eigen standpunt.
Edit nummer 4: Het lijkt erop dat ProMods naar aanleiding van deze post in dit topic er nog even een extra 6x0 opgooien (intussen 2x gebeurd), want ze voelen zich blijkbaar in hun kruis getast. Prima, de score interesseert mij totaal niet, karma kan mij gestolen worden. Maar ik blijf de zogenaamde ProMods lekker aangeven. Dit gedrag hoort niet bij een ProMod, en wie zich door zo'n uitspraak aangevallen voelt is precies de ProMod die ik bedoel.
Hetzelfde geldt voor de eerste reactie, waar de hele discussie uit ontstaat: AibohphobiA BoB in 'f.lux 4.124'
Hij staat intussen weer op een nette +1 op 0, hoort naar mijn idee +1 te zijn. Het is gewoon waar wat hij zegt, en hij geeft er keurig een linkje naar z'n bron bij. Dat hij daarmee fans van zulke apps tegen het zere been trapt hoort geen lagere score op te leveren. En ook daar heeft een ProMod 6x -1 uitgedeeld. Iemand met die functie hoort beter te weten.
Ook heel bijzonder dat de eerstevolgende reactie van Breinier (die het ermee eens is) dan wel +1 krijgt...
[ Voor 61% gewijzigd door Arumes op 11-06-2023 23:07 ]
Het lijkt me niet gepast dat je hier herhaaldelijk andere tweakers gaat beschuldigen omdat je het niet eens bent met het aantal moderatiepunten. Wat wel de bedoeling is, is inhoudelijk onderbouwen waarom de reactie +1 waard is. Zomaar kort een mening dumpen zonder interesse te hebben in de bron toont niet aan dat je inhoudelijk wil reageren.Arumes schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:33:
Arumes in 'f.lux 4.124'
Is gewoon +1. De drie ProMods die hier 6x 0 aan geeft horen geen ProMod te zijn.
....
Edit nummer 4: Het lijkt erop dat ProMods naar aanleiding van deze post in dit topic er nog even een extra 6x0 opgooien (intussen 2x gebeurd), want ze voelen zich blijkbaar in hun kruis getatst.
[ Voor 13% gewijzigd door kodak op 11-06-2023 21:51 ]
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2