Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 115 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij snappen veel mensen het modsysteem niet. Volgens mij is dit ook gewoon on topic:

Verwijderd in 'Guerrilla Games-topvrouw vertrekt en gaat aan de slag bij PlayStation Studios'

Hoezo krijg ik hier ook nog eens 3x een -1 voor?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2023 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:45
CH4OS in 'Wil jij Tweakers-merch met jouw username? Dat kan vanaf nu!'

gewoon on-topic, want in de post wordt gevraagd om suggesties.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2023 @ 19:59:
Volgens mij snappen veel mensen het modsysteem niet. Volgens mij is dit ook gewoon on topic:

Verwijderd in 'Guerrilla Games-topvrouw vertrekt en gaat aan de slag bij PlayStation Studios'

Hoezo krijg ik hier ook nog eens 3x een -1 voor?
Deze kan wel wat hulp gebruiken. Snap niet dat ik nu ineens 18x offtopic heb gekregen. Omdat ik de game niet leuk vond is het offtopic? Lijkt mij meningmodden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
SalimRMAF in 'Aantal actieve Ziggo GO-gebruikers daalde vorig jaar met half miljoen'

Een complot waarbij Ziggo mensen bewust zou uitloggen om hun ZiggoGo app onaantrekkelijker te maken zonder iets van bewijs lijkt me niet echt een +1...

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Dazzler2120 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:25:
SalimRMAF in 'Aantal actieve Ziggo GO-gebruikers daalde vorig jaar met half miljoen'

Een complot waarbij Ziggo mensen bewust zou uitloggen om hun ZiggoGo app onaantrekkelijker te maken zonder iets van bewijs lijkt me niet echt een +1...
Zonder onderbouwing kom ik niet verder dan een niet onderbouwde beschuldiging van een complot. Dat is inderdaad geen +1.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 25-04-2023 14:27 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

field33P in 'Tweaker ontwerpt na 23 jaar eindelijk een AMD Slot A-naar-Socket A-adapter'

Prima reactie hoor, maar een +2 is wat overdreven, gewoon +1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'Spotify heeft voor het eerst meer dan 500 miljoen maandelijks actieve gebruikers'

Ik mis even wat er informatief is aan deze vraag. :$ Of deze dus even naar +1 geschopt kan worden. :+

EDIT:
Bedankt! :Y

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 25-04-2023 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Het eerste stuk in Anonymoussaurus in 'Google Authenticator gaat back-ups van tweestapsverificatiecodes ondersteunen' is GR materiaal, het tweede is ook geen +2 of +3 waard. Een +1 lijkt mij de best passende score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:30:
[...]

Deze kan wel wat hulp gebruiken. Snap niet dat ik nu ineens 18x offtopic heb gekregen. Omdat ik de game niet leuk vond is het offtopic? Lijkt mij meningmodden....
Staat nog steeds op offtopic 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2023 00:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 23:33:
[...]

Staat nog steeds op offtopic 8)7
Nee hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 26 april 2023 @ 12:53:
[...]

Deze reacties vind ik zeker niet allemaal ontopic. Ik ben ze bijlangs gegaan en er zitten wmb zelfs een aantal -1's bij.
Tja typisch tweakers. Je mag tegenwoordig niet meer discussiëren met daadwerkelijke cijfers. Vervolgens geef ik aan dat cijfers altijd beter zijn dan onderbuik gevoelens en daar krijg ik een -1 voor? Dus onderbuik gevoelens zijn prima om te delen, maar afgaan op cijfers is natuurlijk een stuk minder belangrijk....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2023 @ 12:55:
[...]

Tja typisch tweakers. Je mag tegenwoordig niet meer discussiëren met daadwerkelijke cijfers. Vervolgens geef ik aan dat cijfers altijd beter zijn dan onderbuik gevoelens en daar krijg ik een -1 voor? Dus onderbuik gevoelens zijn prima om te delen, maar afgaan op cijfers is natuurlijk een stuk minder belangrijk....
Ja, een reactie als:
Ohh sorry, inderdaad een onderbuik gevoel is inderdaad een veel betere onderbouwing dan daadwerkelijke cijfers 8)7
... is niet inhoudelijk, en gewoon op de man, en dus ongewenst. En dat heeft niks te maken met "je mag tegenwoordig niet...", maar gewoon met op de inhoud reageren, wat je hier overduidelijk niet doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:55
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2023 @ 12:22:
Het valt wel weer op hoeveel mensen hier aan het meningmodden zijn. -1 wordt veel te vaak gebruikt als iemand het er niet mee eens is. Volgens mij zijn dit prima on topic reacties:

theduke1989 in 'Microsoft wil Activision-Blizzard-deal doorzetten ondanks lopende FTC-zaak'
De helft van de comment is voornamelijk een beetje op de man spelen, niet heel erg chique en meer dan een 0 zie ik daar dan ook niet echt in.
Zie ik nu ook niet echt meerwaarde hebben. Leest ook belabberd weg, weinig onderbouwing voor de toch stevige claims. -1 is misschien wat overdreven, maar zaken als het kinderachtige M$ maakt het voor mij ook niet meer dan een 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 26 april 2023 @ 12:58:
[...]

Ja, een reactie als:

[...]

... is niet inhoudelijk, en gewoon op de man, en dus ongewenst. En dat heeft niks te maken met "je mag tegenwoordig niet...", maar gewoon met op de inhoud reageren, wat je hier overduidelijk niet doet.
Dan een andere vraag, waarom worden berichten die totaal niet onderbouwd zijn wel gewoon met +1 beoordeeld?

Dit soort berichten bijvoorbeeld:

Kaasje123 in 'Microsoft wil Activision-Blizzard-deal doorzetten ondanks lopende FTC-zaak'
Jij was bij die onderhandelingen? Jij was deelgenoot en weet precies wat er besproken is en wordt? Nee? Oke dan graag ook geen onbewijsbare "feiten" aandragen.
Met een dergelijke reactie kan je toch helemaal niks? Net zoals dit bericht:

Kaasje123 in 'Microsoft wil Activision-Blizzard-deal doorzetten ondanks lopende FTC-zaak'
Wie betaald die bepaald en blijkbaar betaald Sony heel goed om FF7 remake weg te houden evenals FF16. Hoezo Square Enix bepaald. 8)7
Dit zijn alleen maar berichten op onderbuik gevoel. Diegene denkt serieus dat Square enix geen zeggenschap heeft om een game op meerdere platformen uit te brengen. Als er een dergelijk contract gemaakt wordt zijn er twee partijen die tekenen.

De berichten van Kaasje vind ik eigenlijk bijna trol berichten. Want een normale discussie kan je dit niet noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:06:
[...]

Dan een andere vraag, waarom worden berichten die totaal niet onderbouwd zijn wel gewoon met +1 beoordeeld?

[...]

[...]

Dit zijn alleen maar berichten op onderbuik gevoel. Diegene denkt serieus dat Square enix geen zeggenschap heeft om een game op meerdere platformen uit te brengen. Als er een dergelijk contract gemaakt wordt zijn er twee partijen die tekenen.

De berichten van Kaasje vind ik eigenlijk bijna trol berichten. Want een normale discussie kan je dit niet noemen.
Dat zijn inderdaad 2 comments die niet meer dan off-topic / irrelevant zijn lijkt mij. Maar dat maakt nog niet dat andere posts wél +1 moeten zijn, omdat deze óók verkeerd gemod zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dazzler2120 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:10:
[...]

Dat zijn inderdaad 2 comments die niet meer dan off-topic / irrelevant zijn lijkt mij. Maar dat maakt nog niet dat andere posts wél +1 moeten zijn, omdat deze óók verkeerd gemod zijn
Eens goed punt. Alleen het valt veel op dat er op een bepaalde manier gemod wordt. Als je dan een thread ziet dat een bepaalde mening een offtopic krijgt en de andere on topic. Terwijl ze eigenlijk vaak deze moderatie moeten krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:06:
[...]

[...]

[...]

Ik heb die reacties even nagekeken en die staan inderdaad onterecht op +1. Het ging hier om een enkele moderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Een reactie die ik om kwart voor drie 's nachts post wordt vrijwel direct gepowermod naar -6. Mijn reactie gaat over het artikel onderwerp, namelijk de DSA en de implementatie daarvan, en is gewoon relevant.

Verwijderd in 'EU wijst eerste 'zeer grote platforms' aan die onder Digital Services Act vallen'

Heb ook al eerder last gehad van powermods die mij direct zes foute stemmen geven. Op deze manier is interacteren met de community via frontpage artikelen echt niet leuk meer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2023 @ 15:58:
Een reactie die ik om kwart voor drie 's nachts post wordt vrijwel direct gepowermod naar -6. Mijn reactie gaat over het artikel onderwerp, namelijk de DSA en de implementatie daarvan, en is gewoon relevant.

Verwijderd in 'EU wijst eerste 'zeer grote platforms' aan die onder Digital Services Act vallen'

Heb ook al eerder last gehad van powermods die mij direct zes foute stemmen geven. Op deze manier is interacteren met de community via frontpage artikelen echt niet leuk meer voor mij.
Als je meer voorbeelden hebt, kun je die dan doorgeven? Dan kijk ik er even naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:00:
[...]

Als je meer voorbeelden hebt, kun je die dan doorgeven? Dan kijk ik er even naar.
Verwijderd in 'Moet nepnieuws strafbaar zijn? - Ict-jurist Engelfriet over online desinformatie'
Bij deze reactie gebeurde dat ook al (geen -6, maar 6*0), maar toen ik dat benoemd had in dit topic was dat dankzij jullie gecorrigeerd. Dus dat is (y)

Bij oudere reacties van mij met meer dan 6 stemmen op bijv. 0 en -1 kan ik niet meer onderscheiden welke direct gepowermod en welke gewoon waren. Dus het lijkt me beter als ik daar niet over speculeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

tunnelforce1 in 'Kabinet NL toont klimaatplan: accu's bij zonneparken en zonne-energie op zee'

Dat lijkt me geen +3, dat ziet er uit als een meningmod. Een +1 lijkt me voldoende.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Wat is er ongewenst -8 aan mijn reactie hier?
https://tweakers.net/nieu...ction=18685218#r_18685218

Volgens mij heb ik hier gewoon een mening die zelfs nog redelijk neutraal is, en wellicht net offtopic is hoewel gezien de discussie we het hier over het millieu hebben. Wellicht wordt je dan afgestraft door extreem links en rechts..... 8)7

Hetzelfde met de reactie hier, er zijn mensen die het blijkbaar een - waard vinden? Ik plaats hier feiten zonder daar een mening over te geven. Het is gewoon krom om te denken dat we en CO2 kunnen verminderen en er elk 3 maanden 25k mensen bij komen, het is het een of het ander en het maakt mij vrij weinig uit welk van de twee opties er gekozen wordt.
Sp3ci3s8472 in 'RTL: kabinet gaat 600 miljoen euro investeren in stimuleren aankoop EV's'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

themadone in 'Kabinet NL toont klimaatplan: accu's bij zonneparken en zonne-energie op zee'

Een terechte vraag, maar ook hier lijkt een +3 op meningmodders. Een +1 lijkt me een meer juiste score.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

wildhagen schreef op woensdag 26 april 2023 @ 20:14:
themadone in 'Kabinet NL toont klimaatplan: accu's bij zonneparken en zonne-energie op zee'

Een terechte vraag, maar ook hier lijkt een +3 op meningmodders. Een +1 lijkt me een meer juiste score.
Mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Is Bor in 'Calibre 6.17' echt offtopic? Volgens mij is het gewoon een inhoudelijke reactie op de parent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Kan iemand eens kijken wat hier mis gaat qua moderatie

Dennism in 'AMD: update je bios tegen doorbranden, ook 'gewone' Ryzen 7000-cpu's vatbaar'

Is niet offtopic, corrigeerd juist iemand die verkeerde informatie als feit bestempeld

Dennism in 'AMD: update je bios tegen doorbranden, ook 'gewone' Ryzen 7000-cpu's vatbaar'

Is niet offtopic, corrigeerd juist iemand die verkeerde informatie als feit bestempeld

Boxman in 'AMD: update je bios tegen doorbranden, ook 'gewone' Ryzen 7000-cpu's vatbaar'

Boxman in 'AMD: update je bios tegen doorbranden, ook 'gewone' Ryzen 7000-cpu's vatbaar'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
The Zep Man in 'Microsoft: Windows 10 22H2 is de laatste versie van het besturingssysteem' heeft wel een heel marginale link naar het artikel. Is een 0 te streng?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

ocf81 in 'Sony boekt recordwinst en grootste PlayStation 5-verkoop in 2022' Gezien het feit dat Sony in het verleden heeft geopperd om de telefoondivisie de nek op te draaien is de vraag relevant. Ik snap dan ook niet waarom dit met een 0 wordt beloond.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

bossanova in 'Microsoft: Windows 10 22H2 is de laatste versie van het besturingssysteem'

Dit lijkt me geen +1 laat staan +2.

Ten eerste vanwege moderatie gezeur, en ten tweede om de M$ troll. Het is geen 1999 meer...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Verwijderd in 'Microsoft: Windows 10 22H2 is de laatste versie van het besturingssysteem' is inhoudelijk niet echt ontopic maar door de vorm mag dit wat mij betreft naar -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

enver63 in 'Tencent biedt deepfakes als service aan op basis van 3 minuten beeldmateriaal'

Lijkt me geen +1, laat staan +2.

Dit is op zijn best een 0, en dan mag hij al blij zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

batjes in ''Duitsland wil export chemicaliën voor Chinese chipindustrie beperken''

Prima post hoor, maar een +2 zie ik er nu ook weer niet in. Gewoon een nette +1 lijkt me.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:47:
batjes in ''Duitsland wil export chemicaliën voor Chinese chipindustrie beperken''

Prima post hoor, maar een +2 zie ik er nu ook weer niet in. Gewoon een nette +1 lijkt me.
Een +1 voor deze niet onderbouwde mening lijkt mij inderdaad voldoende. Dat is nu ook de netto score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:52

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me eerder -1 dan 0. De tweaker verwijt het bedrijf iets fouts van plan te zijn en verwijt gebruikers dat niet door te hebben. En dat dan zonder iets aan te tonen waaruit dat valt te concluderen.
Vage_Karel in 'ChatGPT is opnieuw beschikbaar in Italië na eerder verbod'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
paulwump in 'Ubuntu 23.04 Lunar Lobster - Quick Settings nu nog kwikker'

Dit is trollen, en het lukt helaas nog aardig ook :/

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Theswitch in 'VMware Workstation Pro 17.0.2' lijkt mij een 0. De reactie is nogal overdreven. Hyper-V kan je gewoon als Windows feature disablen en je krijgt ook niet "enorm veel gezeur met hyper-V" als je VMware Workstation gebruikt.

Meiklokje in 'Microsoft: Windows 10 22H2 is de laatste versie van het besturingssysteem' is geen +1.

[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 29-04-2023 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Joolee in 'ChatGPT is opnieuw beschikbaar in Italië na eerder verbod'

Een +2 lijkt me wat overdreven, een +1 lijkt me voldoende.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Is dit 0 of ontopic in de discussie over VMware Workstation?

Bor in 'VMware Workstation Pro 17.0.2'

Dezelfde vraag bij Bor in 'WingetUI 1.7.0' wat direct over winget gaat wat het onderwerp is bij wingetui.

[ Voor 34% gewijzigd door Bor op 01-05-2023 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Crazy Harry in 'Ziggo: automatisch wijzigen naar zakelijke abo's gaat niet op basis van KvK-data'
Dit lijkt me gezien de volgende tekst gewoon een -1;
Overigens is het opvallend dat de redactie een commercieel bedrijf dat juridische consequenties probeert te voorkomen geloofwaardiger acht dan haar eigen gemeenschap die ruim 20 mee deze site opgebouwd heeft…
Dit is in ieder geval zeker geen +2 of +3 waard. Het lijkt dat daar een flink aantal mismodders actief zijn o.b.v. persoonlijke voorkeur / mening.

Raymond Deen in 'Ziggo: automatisch wijzigen naar zakelijke abo's gaat niet op basis van KvK-data'
Dit lijkt me dan weer geen -1, een 0 zou prima zijn (want feitelijk incorrect), een -1 is wel zwaar beoordeeld.

[ Voor 27% gewijzigd door Dazzler2120 op 01-05-2023 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:58

Herman

FP ProMod
Dazzler2120 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:38:
Crazy Harry in 'Ziggo: automatisch wijzigen naar zakelijke abo's gaat niet op basis van KvK-data'
Dit lijkt me gezien de volgende tekst gewoon een -1;

[...]

Dit is in ieder geval zeker geen +2 of +3 waard. Het lijkt dat daar een flink aantal mismodders actief zijn o.b.v. persoonlijke voorkeur / mening.
(...)
De reactie is wat cryptisch geschreven (ook de auteur van het nieuwsitem vatte het verkeerd op), maar ik lees het anders. Volgens mij wil die user gewoon aangeven dat het lijkt alsof Tweakers Ziggo meer geloofd dan alle reacties van users die aangeven dat Ziggo ze wel heeft omgezet naar een zakelijk pakket zónder dat zij hun KVK-nummer hebben doorgeven. An sich lijkt met dat standpunt niet ongewenst :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Herman schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:47:
[...]

De reactie is wat cryptisch geschreven (ook de auteur van het nieuwsitem vatte het verkeerd op), maar ik lees het anders. Volgens mij wil die user gewoon aangeven dat het lijkt alsof Tweakers Ziggo meer geloofd dan alle reacties van users die aangeven dat Ziggo ze wel heeft omgezet naar een zakelijk pakket zónder dat zij hun KVK-nummer hebben doorgeven. An sich lijkt met dat standpunt niet ongewenst :)
Nu ik het herlees, heb je inderdaad gelijk.
Maar dan kan ik er nog steeds geen +2, of +3 van maken zoals sommige mensen er voor geven...
Ik zou er dan eerder een +1 (indien je de quote negeert) of 0 verwachten (indien je het commentaar op Tweakers meeweegt in je beoordeling, aangezien het nog steeds een insinuatie is dat Tweakers zich niet verantwoordelijk gedraagt naar haar community, lijkt me ook niet op frontpage te passen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:58

Herman

FP ProMod
Dazzler2120 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:00:
[...]

(...) of 0 verwachten (indien je het commentaar op Tweakers meeweegt in je beoordeling, aangezien het nog steeds een insinuatie is dat Tweakers zich niet verantwoordelijk gedraagt naar haar community, lijkt me ook niet op frontpage te passen).
Ik vond het een beetje een olifant in de kamer, na het lezen van het nieuwsitem. Het zou m.i. raar zijn als je zoiets niet onder het nieuwsitem mag verwoorden. Een +3 of +2 zou ik ook niet voor de reactie geven, maar een +1 lijkt mij inderdaad nog prima te verdedigen :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Herman schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:07:
[...]

Ik vond het een beetje een olifant in de kamer, na het lezen van het nieuwsitem. Het zou m.i. raar zijn als je zoiets niet onder het nieuwsitem mag verwoorden. Een +3 of +2 zou ik ook niet voor de reactie geven, maar een +1 lijkt mij inderdaad nog prima te verdedigen :)
Er zijn sws nog wel meer correcties nodig in dit topic;
coen254 in 'Ziggo: automatisch wijzigen naar zakelijke abo's gaat niet op basis van KvK-data'

Hij stelt precies het tegenovergestelde als wat TijszonderH stelt, "Met andere woorden "Dit artikel is geschreven zodat Ziggo niet moeilijk doet"." - Tweakers geeft expliciet aan dat dit niet het geval is. Deze hoort gewoon op 0.

Verder staan een hele rits "ik krijg vervelende verkopers die mij ook bellen" comments op +2, ja ze zijn zeker on-topic (+1) maar meer dan dat niet echt aangezien het niet heel veel toevoegt (het gaat hier niet om de verkooppraktijken van een abonnement, maar om het overzetten van abonnementen naar zakelijke voorwaardes, daar komt geen verkoper aan te pas.)

J_van_Ekris in 'Ziggo: automatisch wijzigen naar zakelijke abo's gaat niet op basis van KvK-data'
Dit is geen frontpage materiaal, maar GR materiaal. Mag dus naar 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

TheVivaldi in 'T-Mobile schakelt op 1 juni 2G-netwerk definitief uit voor resterende apparaten'

Waarom is dit +2 of zelfs +3? Lijkt me gewoon een keurige +1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik heb het idee dat iemand in nieuws: Kabinet NL verplicht warmtepomp niet in appartementen en monumenten stevig aan het meningmodden is. Alles wat kritisch is op de wetgeving krijgt een 0 of -1.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik ben er doorheen gelopen, meeste lijkt gewoon goed te staan. Heb je concrete voorbeelden?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Er is weer iemand aan het meningmodden

wildhagen in 'Kabinet NL verplicht warmtepomp niet in appartementen en monumenten'

Is gewoon ontopic.

pcxs in 'Kabinet NL verplicht warmtepomp niet in appartementen en monumenten'

En deze claim, zonder ook maar ENIGE onderbouwing of bewijsvoering krijgt dan weer wél +1???

Zou hier eens naar gekeken kunnen worden?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 08:52
Coolstart in 'Apple brengt Rapid Security Response-beveiligingsupdates uit'

Er zijn nog wel wat mensen die een 0 hebben gekregen omdat ze hun timings van de rapid response updates doorstuurden.

Geen idee wat voor een soort moderatie dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Coolstart schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:02:
Coolstart in 'Apple brengt Rapid Security Response-beveiligingsupdates uit'

Er zijn nog wel wat mensen die een 0 hebben gekregen omdat ze hun timings van de rapid response updates doorstuurden.

Geen idee wat voor een soort moderatie dit is.
Dan komt de vraag direct boven; zijn dit soort meldingen relevant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 08:52
Bor schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:16:
[...]
Dan komt de vraag direct boven; zijn dit soort meldingen relevant?
Waarom zou dat niet relevant zijn?

Het Nieuwsartikel: "Deze Rapid Security Response-beveiligingsupdates zijn bedoeld als snelle patch om beveiligingsproblemen zo snel mogelijk op te lossen, zonder dat daar een algehele en veelal langdradige besturingssysteemupdate voor nodig is. "

Dan is het toch maar normaal dat mensen gaan testen wat 'snel' is en bijgevolg hun ervaring delen?

Vroeger duurder een security patch soms 30minuten tot 1u, afhankelijk van de update. Dat komt soms heel ongelegen als je per ongeluk up 'updaten' klikt. Nu zijn dat soort update eindelijk losgekoppeld van een totale OS updates.

Als dit niet relevant is, zou dan wel een relevante reactie zijn?

[ Voor 18% gewijzigd door Coolstart op 02-05-2023 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Gezien het aantal fouten in deze post, zie ik niet hoe dit meer kan zijn dan een 0

Georgek in 'Ziggo moet van gerechtshof toch waarschuwingsbrief van Brein naar klant sturen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik denk dat er weer eens iemand op naam het modereren is....

wildhagen in 'Pornhub sluit site af in Utah vanwege wet om leeftijd te verifiëren'
wildhagen in 'Pornhub sluit site af in Utah vanwege wet om leeftijd te verifiëren'

Geen van allen zijn offtopic. Nee, dat je het er toevallig niet mee eens bent, maakt het NIET offtopic.

Ik begin het beu te worden dat mensen op naam modereren. Lees de Mod FAQ of modereer NIET.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Trucker Her in 'Pornhub sluit site af in Utah vanwege wet om leeftijd te verifiëren'

Aangezien mijn post offtopic is blijkbaar, dan is deze dus ook offtopic. Gaat immers er pre ies hetzelfde onderwerp.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

nzall in 'Firefox krijgt ingebouwde functies om nepreviews te onderscheiden van echte'

Prima reactie, maar een +2 lijkt me wat overdreven, gewoon een nette +1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:24
Aldy in 'MONOcam leidt tot snellere stijging boetes voor vasthouden telefoon in verkeer'

+2?

Roepen dat je de weg die je net uitgelegd is niet snapt en op de man spelen, heel kinderachtig. Zou er eerder een 0 van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
MoQh in 'Deeplearningpionier Geoffrey Hinton verlaat Google, wil waarschuwen voor AI'

Hij heeft gelijk, maar één miniem zinnetje als reactie op iets wat ik zei over mijn beroep lijkt me onvoldoende voor +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Lijkt me gewoon ontopic en dus +1? Er staat in de screenshot nota bene LETTERLIJK dat het op die manier aangetoond kan worden...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
kozue in 'Nederlandse Politie geeft kleine groep agenten speciale telefoon voor TikTok'
Inhoudelijk voegt dit niks toe en niet relevant. Daarom begrijp ik die paar +2 niet.
Standaard weer de "nu nog de Amerikaanse spyware" reactie.

Pana 5j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

mrbullet schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 18:02:
kozue in 'Nederlandse Politie geeft kleine groep agenten speciale telefoon voor TikTok'
Inhoudelijk voegt dit niks toe en niet relevant. Daarom begrijp ik die paar +2 niet.
Die staat nu op de juiste score.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij gewoon on topic, aangezien dit letterlijk uit de CMA teksten komt:

Verwijderd in 'Microsoft houdt in juni Xbox Games Showcase-presentatie en Starfield Direct'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Bor in 'Nederlandse Politie geeft kleine groep agenten speciale telefoon voor TikTok' lijkt mij niet offtopic maar een normaal en ontopic antwoord op de parent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
mrbullet schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 18:02:
Redelijk standaard, maar niet minder waar. Ik ben van nature niet wantrouwend tegen overheden, maar we moeten toch wel iets kritischer zijn. Daardoor zie ik het als nuttige toevoeging in de discussie.

[ Voor 3% gewijzigd door Nas T op 04-05-2023 19:05 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 12:26
slijkie in 'Apple voegt twintig games toe aan Arcade-gameabonnement'

Geen idee wat hier ‘irrelevant’ aan is. Gewoon ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

dutchnltweaker in 'Smartphone Best Buy Guide - Mei 2023'

+2 lijkt me wat overdreven, een +1 is voldoende. Natuurlijk heb ik die setting aan staan, ik ben Gekke Henkie niet...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

wildhagen schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 08:20:

+2 lijkt me wat overdreven, een +1 is voldoende. Natuurlijk heb ik die setting aan staan, ik ben Gekke Henkie niet...
Een +2 vind ik persoonlijk ook nog wel gepast. Dat jij Gekke Henkie niet bent kan het voor een andere Tweaker wel een informatieve post zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
ArawnofAnnwn in 'Mozilla begint private bèta van eigen Mastodon-server met streng moderatiebeleid'

Ik ben zelf nogal open-minded over ontopic maar volgens mij is een +3 hieraan geven zuiver meningmodden.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 08:20:

Volgens mij staat het standaard uit?

Als je de meest positieve interpretatie kiest dan is dit niets persoonlijks (al had deze persoon het iets vriendelijker kunnen verwoorden door niet te insinueren), en zuiver behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'Europees Hof: AVG vereist geen schadedrempelwaarde voor schadevergoeding'

Dat is niet offtopic, maar gewoon ontopic.

Dat iemand het er niet mee eens is, maakt het niet offtopic. Wellicht moeten de personen die het offtopic geven de Mod FAQ nog eens doornemen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:09

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
SambalBij in 'Reclame in Gmail wordt voor deel gebruikers tussen gewone e-mails gestopt'

Ik ben het volledig met hem eens, maar dat maakt het nog geen +2.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:52

kodak

FP ProMod
Wat is er offtopic/irrelevant (6× 0) aan deze inhoudelijke mening?

kodak in 'Europees Hof: AVG vereist geen schadedrempelwaarde voor schadevergoeding'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svane
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-09 17:38
nieuws: Beveiligingsprobleem zorgde ervoor dat Twitter Circle-berichten openb...

Op dit moment staan er 2 reacties op +1 of hoger, de rest is allemaal 0 of lager. Lijkt hier iets mis te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Nu online

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
svane schreef op zondag 7 mei 2023 @ 19:24:
nieuws: Beveiligingsprobleem zorgde ervoor dat Twitter Circle-berichten openb...

Op dit moment staan er 2 reacties op +1 of hoger, de rest is allemaal 0 of lager. Lijkt hier iets mis te gaan :)
Kun je iets specifieker zijn? Ik zie reacties waar het over Facebook, koning Elon en mensen die geblokkeerd zijn gaat. Er wordt ook daadwerkelijk een hoop off-topic gepost onder dat artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Dauthi in 'Dit is de accu van de toekomst! Toch?'

Staat op nul, zie hier geen reden voor.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svane
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-09 17:38
AlphaRomeo schreef op zondag 7 mei 2023 @ 19:45:
[...]

Kun je iets specifieker zijn? Ik zie reacties waar het over Facebook, koning Elon en mensen die geblokkeerd zijn gaat. Er wordt ook daadwerkelijk een hoop off-topic gepost onder dat artikel.
Het was meer een algemeen gevoel. Waar je normaal +-50% van de reacties op 1 of hoger ziet, was het nu bijna 0%. Als je dat vergelijkt met andere Twitter topics, vond ik de moderatie hier strenger. Maar ik snap verder dat er niet wordt ingegrepen, het valt bij nader inzien allemaal wel mee.

Elon noemt zichzelf trouwens ook gewoon koning (Technoking) ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 17:32
Ik ben toch echt benieuwd hoe het nou zit?
Ik krijg hier zoveel 0 mods
En dan zie ik deze, en meerdere, wat ook net als ons gesprek ook 100% off-topic is wel in de plus.

Verbazend!? nou nee, totaal onbegrijpelijk eigenlijk . |:(

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Mel33 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:15:
Ik ben toch echt benieuwd hoe het nou zit?
Ik krijg hier zoveel 0 mods
En dan zie ik deze, en meerdere, wat ook net als ons gesprek ook 100% off-topic is wel in de plus.

Verbazend!? nou nee, totaal onbegrijpelijk eigenlijk . |:(
Dat jouw post een 0 krijgt komt mede door geklaag over de moderatie want een punt aftrek oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Nu online

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Technomania schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:30:
[...]
Dat jouw post een 0 krijgt komt mede door geklaag over de moderatie want een punt aftrek oplevert.
Dat, maar in eerste instantie vooral om het feit dat het artikel over Twitter gaat, en niet over Facebook, dus off topic (dus 0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 17:32
Technomania schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:30:
[...]

AlphaRomeo schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:40:
[...]

Dat, maar in eerste instantie vooral om het feit dat het artikel over Twitter gaat, en niet over Facebook, dus off topic (dus 0).
Sociale media had ik dr moeten zetten.
Oke helder, van het aangeven van de 0

We gaan dus allemaal scoren ipv reageren en scaren(schrikken) zo heel wat mensen weg, alleen de taalkundige en de hoogopgeleiden kunnen straks nog maar modden.
Hmm 🤔 lijkt mij dat dit de verkeerde kant opgaat zo.
Kijk de 0 reacties bij sommige items op de fp

[ Voor 6% gewijzigd door Mel33 op 08-05-2023 15:49 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Niet online
mrbullet in 'TikTok-werknemers volgden Britse journalist via account van haar kat'

FP modder weet mijn reply post gelijk te vinden. Maar een totaal ongewenst post waar ik op reply wordt genegeert....
Je doet het goed of je doet het niet, dit heeft meer weg van pro-China...

Pana 5j

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Beiden staan toch gewoon goed op 0? Wat is het probleem nu precies ofzo? Het is niet verplicht om alle reacties onder een newspost te modereren ofzo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'Chinees bedrijf komt met PowerStar P3-cpu, betreft vermoedelijk Intel-rebrand'

Wat is hier ongewenst aan? Lijkt mij eerder dat de reactie waar ik op reageer -1 is. Volgens mij reageer ik namelijk gewoon ontopic en op een nette manier daarop: himlims_ in 'Chinees bedrijf komt met PowerStar P3-cpu, betreft vermoedelijk Intel-rebrand'

edit:
@mrbullet Ik heb de reactie gerapporteerd, dat leek mij gepaster.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 08-05-2023 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Niet online
laser50 in 'TikTok-werknemers volgden Britse journalist via account van haar kat'
Een reactie op de man en totaal geen relevantie. EEN FP modder die het niet afstraft maar enkel een 0 uitdeelt?

Edit: fijn dat een FP modder weer in actie komt en deze corrigeert pas na een melding hier.

[ Voor 17% gewijzigd door mrbullet op 08-05-2023 17:19 ]

Pana 5j

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

mrbullet schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:49:
laser50 in 'TikTok-werknemers volgden Britse journalist via account van haar kat'
Een reactie op de man en totaal geen relevantie. EEN FP modder die het niet afstraft maar enkel een 0 uitdeelt?
Vervolgens is het natuurlijk wel heel erg hypocriet als je in je eigen reactie ook volop op de man gaat spelen. Maakt je klacht niet heel erg geloofwaardig.

Ken je dat gezegde over potten, ketels en de kleur zwart?

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 115 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2