Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 112 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

SmokingSig in 'Smartphone Best Buy Guide - Maart 2023'

Een +2 lijkt me wat overdreven, een +1 lijkt me voldoende.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'Gerucht: Nvidia RTX 4070 is vanaf 13 april te koop'

Ik begrijp niet wat hier off topic aan is. Lijkt me een prima on topic reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

bauke1984 in '30 in plaats van 1000 euro?! - Hoe goed is deze fake Apple watch Ultra?'

Iemand die me kan uitleggen wat hier een +2 of zelfs +3 (!) aan is? Zelf kom ik niet veel verder dan een gewone +1?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:11

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 08:52
Er is blijkbaar veel onenigheid over de fake ultra watch ‘review’.

Coolstart in '30 in plaats van 1000 euro?! - Hoe goed is deze fake Apple watch Ultra?'

Ik ben het duidelijk niet eens met de meerderheid maar dat dozijn minnetjes wijst niet op het correct gebruik van de moderatietool.

Hier mijn volledige repliek: Coolstart in '30 in plaats van 1000 euro?! - Hoe goed is deze fake Apple watch Ultra?'

Ook (onderandere) deze post kreeg 18x 0… Freakiebeakie in '30 in plaats van 1000 euro?! - Hoe goed is deze fake Apple watch Ultra?'

[ Voor 15% gewijzigd door Coolstart op 12-03-2023 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'Ingenieur toont RP2040-microcontroller in de vorm van LEGO-minifiguurtje'

Wat is hier offtopic aan? Men lijkt ervan uit te gaan dat eea niet in de haak is, maar als de beste man gewoon een licentie heeft erop, is er niets aan de hand, toch? :) Lijkt me in elk geval geen offtopic bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 07:28

player-x

Disruptive by design

player-x in '30 in plaats van 1000 euro?! - Hoe goed is deze fake Apple watch Ultra?'
Wordt we hier nu door de moderators ge-trolled?

Geloof nooit dat ik 19 Apple-fans ge-schoffeert om een 0 te geven.

Was ik kritisch, ja zeker, net als vele andere met mij, had daar naast ook opbouwende punten, hoe men een betere versie van de review zou kunnen maken.

Maar verdien zeker geen 3x een powermod nul, net als vele andere die ook 3x pm nul hebben gekregen van de mod's in deze review.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:20

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
player-x schreef op maandag 13 maart 2023 @ 08:30:
player-x in '30 in plaats van 1000 euro?! - Hoe goed is deze fake Apple watch Ultra?'
Wordt we hier nu door de moderators ge-trolled?

Geloof nooit dat ik 19 Apple-fans ge-schoffeert om een 0 te geven.

Was ik kritisch, ja zeker, net als vele andere met mij, had daar naast ook opbouwende punten, hoe men een betere versie van de review zou kunnen maken.

Maar verdien zeker geen 3x een powermod nul, net als vele andere die ook 3x pm nul hebben gekregen van de mod's in deze review.
Feedback op artikelen kan gegeven worden in het Geachte redactie-forum. Omdat opmerkingen over nieuwsberichten alleen voor de redactie relevant zijn is het onwenselijk om daar in de reacties op in te gaan.

Een punt aftrek is volgens de moderatie-FAQ gerechtvaardigd voor reacties die opmerkingen over de kwaliteit, nut of vorm van het nieuwsbericht bevatten. Jouw reactie bevat een paar van die opmerkingen, 0 is daarom geen onjuiste beoordeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 07:28

player-x

Disruptive by design

Santford schreef op maandag 13 maart 2023 @ 08:49:
Een punt aftrek is volgens de moderatie-FAQ gerechtvaardigd voor reacties die opmerkingen over de kwaliteit, nut of vorm van het nieuwsbericht bevatten. Jouw reactie bevat een paar van die opmerkingen, 0 is daarom geen onjuiste beoordeling.
Weet wel dat iig imho wel heel erg elitist is, en ik denk niet als enige ben die dat vind, en het wel erg demotiverend om te blijven reageren op de FP, als je later terug komt en je +2 reactie opeens op 0 staat.

Zeker omdat het powermod systeem voor 99% van de mensen een black box is, en geen idee van de reden waarom hun reacties ineens naar beneden worden gemod door onzichtbare PM's!

Jullie vragen gewoon te veel van mensen, in de geest van "dit hebben we afgesproken, en zo gaan we modereren, wat die gewone klootjesvolk gebruikers er dan maar ook van vinden", wij zijn de PowerMods en hebben gelijk. (heel cru gezegd)

Jullie leggen imho de lat veel te hoog, heb mijn eigen gemiddelde reactie score van 1.6 naar 0.9 zien zakken, en met die 0.906 sta ik nog steeds op plaats #210 WTF! 8)7

En dat terwijl ik tegenwoordig veel beter op let, hoe ik iets schrijf, als ik het bv wat over Apple zeg, zodat ik minder op die lange teentjes van ze sta.

Jullie hebben mij iig al bijna geheel van reageren op de FP weg gejaagd, en lees bijna alleen nog maar nieuws in list vorm.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
player-x schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:14:
Weet wel dat iig imho wel heel erg elitist is, en ik denk niet als enige ben die dat vind, en het wel erg demotiverend om te blijven reageren op de FP, als je later terug komt en je +2 reactie opeens op 0 staat.
De moderatieFAQ stelt grenzen aan de moderatiescore die maximaal aan een reactie gegeven kan worden en is opgesteld om tot een zo objectief mogelijke beoordeling te komen. We zien graag kwalitatief goede reacties waar moeite in gestoken is, die mogen ook met hogere scores beloond worden.
In het geval dat veel gebruikers de richtlijn negeren en een te hoge of te lage score geven omdat de reactie een populaire of impopulaire mening verkondigt, betekend het niet dat het daarom de juiste score is.
In dit geval heeft jouw reactie nooit op +2 gestaan. Jouw reactie heeft één +2 gekregen, dat was nadat de reactie al op 0 stond.
Zeker omdat het powermod systeem voor 99% van de mensen een black box is, en geen idee van de reden waarom hun reacties ineens naar beneden worden gemod door onzichtbare PM's!
Ik ben het niet met je eens dat het een black-box is, de werking is in detail beschreven in de moderatie FAQ en de code voor de berekening van de score is laatst nog in stoute bugs voorbij gekomen. De totalen van verkregen scores voor de verschillende nivo's staan op de scorekaart, en als een reactie door een powermod gefixeert is dan wordt dit ook op de kaart getoond.
Reacties worden zelden gefixeert, en doorgaans alleen als de reactiescore 2 punten verschilt met een redelijke score. Bij reacties die niet op de juiste score staan wordt geprobeerd deze op de juiste score te krijgen via dit openbare topic en met behulp van hulpmoderaties van gebruikers die hier meelezen.
Er is een kleine groep Pro-mods, die net als de Powermods een iets hogere weging hebben met hun beoordeling, de verschillen in weging vind je in de moderatieFAQ.
[...]
Jullie leggen imho de lat veel te hoog, heb mijn eigen gemiddelde reactie score van 1.6 naar 0.9 zien zakken, en met die 0.906 sta ik nog steeds op plaats #210 WTF! 8)7

En dat terwijl ik tegenwoordig veel beter op let, hoe ik iets schrijf, als ik het bv wat over Apple zeg, zodat ik minder op die lange teentjes van ze sta.

Jullie hebben mij iig al bijna geheel van reageren op de FP weg gejaagd, en lees bijna alleen nog maar nieuws in list vorm.
Naar mijn mening geeft de moderatieFAQ voldoende ruimte om de hogere moderatiescores aan reacties te kunnen geven. Bij beladen onderwerpen is het altijd goed om voorzichtig te zijn op de inhoud, daarmee is de kans groot dat de discussie constructief gevoerd wordt en niet ontspoort.
In mijn vorige reactie gaf ik aan waarom een 0 voor de aangehaalde reactie niet onjuist is. Een +1 vind ik daar niet per definitie een mismoderatie, een +2 is het sowieso niet.
Een gemiddelde reactiescore van bijna 1 vind ik overigens een hele nette score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
Ik heb deze reactie een plus 3 gegeven, en wel hierom:
Er wordt gesteld dat de Kingston KC3000 ook een award verdient.
Als ik die dan direct vergelijk in de tabel met de Samsung 980 Pro, denk ik dat dat klopt. Hij is goedkoper, sneller en qua levensduur en componenten vergelijkbaar. De Samsung 980 Pro krijgt een Excellent award, maar de Kingston niet en ik kan uit de rest van de review niet snel opmaken waarom niet.

De rest van zijn reactie is netjes verwoord, en ik vind het een sterk punt, want ik ben zelf ook gevoelig voor de award-stickertjes maar hier blijkt dat niet echt te kloppen met de hoe de review en met name de tabel de zaken voorschotelt.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
mrbullet in 'Arlo brengt 5 Pro-beveiligingscamera uit met 12bit-camerasensor'

Hoezo een 0?
Elke camera producent komt met beelden en opnamens om te laten zien hoe goed ze wel niet zijn. Hoezo is dat niet relevant hier?
Oh ja, ik zie het al. Weer die 6 die me op 0 hebben gemod.

Pana 5j

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:28

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
mrbullet schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:00:
mrbullet in 'Arlo brengt 5 Pro-beveiligingscamera uit met 12bit-camerasensor'

Hoezo een 0?
Elke camera producent komt met beelden en opnamens om te laten zien hoe goed ze wel niet zijn. Hoezo is dat niet relevant hier?
Oh ja, ik zie het al. Weer die 6 die me op 0 hebben gemod.
Die 6x0 komt in dit geval van mij omdat dit GR materiaal is. Ik vond het niet voldoende voor een modbreak. Als jij iets mist in een review kun je dat melden op het forum. Nu voegt jouw opmerking wat mij betreft niets toe aan het artikel en komt het zelfs trollerig over (in mijn ogen in ieder geval).

[ Voor 4% gewijzigd door AlphaRomeo op 13-03-2023 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Dat ocf81 in 'Reuters: ASML-leveranciers willen nieuwe fabrieken bouwen buiten China' geen spotlight reactie is snap ik wel, maar -1 is mijns inziens dan weer een te zwaar aangezette moderatie naar beneden.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nas T
mrbullet schreef op maandag 13 maart 2023 @ 18:43:
Hier en eigenlijk hele thread wordt overmatig pro-China gemod telkens door opvallend 2 gebruikers.
Er valt niet te zien wie er modereert bij de score, dus dan is mijn conclusie dat je zelf (en iemand anders) pro-China modereert, maar dan snap ik je opmerking niet ...

Om een oordeel te hebben over pro-China modereren: de modFAQ laat je vrij in je politieke voorkeur, dus ga je gang.

vrede in rust

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:14

Technomania

Huiskamer verslaafde.

@Nas T Bespaar je je de moeite. Feedback gaat er het ene oor in en stormt er de andere oor weer uit.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Niet online
Technomania schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:44:
@Nas T Bespaar je je de moeite. Feedback gaat er het ene oor in en stormt er de andere oor weer uit.
Niet zo bij de hand. Er is al actie ondernomen.

Pana 5j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Niet online
Nas T schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:39:
[...]

Er valt niet te zien wie er modereert bij de score, dus dan is mijn conclusie dat je zelf (en iemand anders) pro-China modereert, maar dan snap ik je opmerking niet ...

Om een oordeel te hebben over pro-China modereren: de modFAQ laat je vrij in je politieke voorkeur, dus ga je gang.
Strategisch stemmen lees dat kopje maar door ipv zo bij de hand te doen. Of is de bedoeling van deze topic je ontgaan? Melden zodat de admins kunnen onderzoeken.

Maar goed, zal wel aan dove mans oren zijn...

Pana 5j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:14

Technomania

Huiskamer verslaafde.

mrbullet schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:53:
[...]

Strategisch stemmen lees dat kopje maar door ipv zo bij de hand te doen. Of is de bedoeling van deze topic je ontgaan? Melden zodat de admins kunnen onderzoeken.

Maar goed, zal wel aan dove mans oren zijn...
*knip* Dit is geen Huiskamer.

[ Voor 36% gewijzigd door Technomania op 13-03-2023 20:57 ]

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nas T
mrbullet schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:53:
[...]

Strategisch stemmen lees dat kopje maar door ...
Je stelt dat er twee gebruikers zijn die modden:
mrbullet schreef op maandag 13 maart 2023 @ 18:43:
... gemod telkens door opvallend 2 gebruikers.
Je kan niet zien welke gebruikers (een bepaalde score) modereren, behalve dat je dat van jezelf en/of anderen weet.

Het is niet geloofwaardig dat je weet welke gebruikers dit zijn, dus het lijkt sterk op dat je beschuldigingen doet op aannames. Mijn vraag is: is dat zo, en zo ja: waarom beschuldig je op basis van aannames?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:16

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat is inderdaad geen +2. Ik zie dat er ook +3 is gegeven. Ik ga waar nodig ingrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
WhiteDog in 'LG stopt met verkoop laptops in Nederland'

Ik zie niet in hoe bovenstaande reactie relevant is, want LG en Samsuing werken al een beetje samen:
https://www.sammobile.com...-partnership-oled-panels/

En de reactie eronder met alleen een Wikipedialinkje naar iets wat niet met het artikel te maken heeft is al helemaal discutabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:11
Volgens mij gewoon on-topic. Het artikel zegt dat deze functie al langere tijd aan staat in Firefox op de desktop, en nu ook aangezet is in Firefox op Android. Alleen Firefox op iOS is nog niet genoemd, dus daar naar vragen lijkt me niet gek.

rswrwjwt in 'Trackingbescherming in Android-versie Firefox staat live'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Schrijf ik een genuanceerde aanvulling wordt ik weggenuld.
Dit artikel ging vooral over aantallen, mijn reactie is misschien niet wereldschokkend maar best van belang...
En dat was het ook, gezien de correctie van de redacteur...
Als dit soort zaken op offtopic belanden haalt het een moeite om te reageren er wel een beetje uit... -O-
DeComponeur in 'Bijna 1 procent Belgische huishoudens heeft maximale vaste download van 30Mbit/s'

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

DeComponeur schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:30:
Schrijf ik een genuanceerde aanvulling wordt ik weggenuld.
Dit artikel ging vooral over aantallen, mijn reactie is misschien niet wereldschokkend maar best van belang...
En dat was het ook, gezien de correctie van de redacteur...
Als dit soort zaken op offtopic belanden haalt het een moeite om te reageren er wel een beetje uit... -O-
DeComponeur in 'Bijna 1 procent Belgische huishoudens heeft maximale vaste download van 30Mbit/s'
Het punt is een beetje dat dit soort inhoudelijke correcties beter via het /GR subforum kunnen. Volgens de richtlijnen levert het gewoon een punt aftrek op want je reactie is direct offtopic zodra de feedback verwerkt is. Nu is je reactie voor niemand nog echt interessant :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Cloud schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:50:
[...]

Het punt is een beetje dat dit soort inhoudelijke correcties beter via het /GR subforum kunnen. Volgens de richtlijnen levert het gewoon een punt aftrek op want je reactie is direct offtopic zodra de feedback verwerkt is. Nu is je reactie voor niemand nog echt interessant :)
Yep spijker op zijn kop, wat mij betreft is hier sprake van een spagaatje. ;)
Als commentaar op een inhoud die (wat) rammelt niet thuis hoort in de reacties, maakt niet allen het plaatsen maar ook het lezen van de commentaren minder interessant...
Over het algemeen vind ik kritiek of een aanvulling op de inhoud, mits goed geformuleerd, vaak zeer lezenswaardig en verhelderend.
Tevens is er dan blijk van iets van een community die elkaar verder helpt :(:) Niks mis mee...

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

DeComponeur schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:55:
[...]
Als commentaar op een inhoud die (wat) rammelt niet thuis hoort in de reacties, maakt niet allen het plaatsen maar ook het lezen van de commentaren minder interessant...
Dan ga jij denk ik om een andere reden naar de reacties toe, dan veel andere lezers :) Lezers komen daar over het algemeen voor discussie over het onderwerp en/of verdieping. Het is juist stijl-, spel- en ander commentaar aan de redactie dat gewoon niet interessant is. Niet verkeerd bedoeld maar: dit is Tweakers en niet onzetaal.nl tenslotte; we zijn hier voor de inhoud niet voor de schrijfstijl.
Over het algemeen vind ik kritiek of een aanvulling op de inhoud, mits goed geformuleerd, vaak zeer lezenswaardig en verhelderend.
Dat ben ik met je eens en regelmatig betekent dat dus ook dat dat soort reacties hoger beoordeeld blijven, ondanks dat ze misschien aan de redactie gericht zijn. Maar dan denk ik inderdaad ook aan overkoepelende kritiek ("waarom hebben jullie X niet uitgelicht, want zus en zo") of ontbrekende informatie die een bepaald deel van het artikel verder aanvult ("de reden dat ze Y doen is dit en dat").

Jouw reactie betreft echt een heel specifieke zin, waar jij een duidelijker schrijfwijze voorstelt. Dat maakt het direct al niet echt een heel interessante reactie, er is namelijk verder geen discussiewaarde. Maar zodra de kritiek daadwerkelijk is toegepast is het echt offtopic. Dat maakt het meer iets voor /GR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'Oostenrijkse privacytoezichthouder verklaart Meta- en Facebook-pixel illegaal'

Volgens mij is hier niets offtopic aan.

EDIT:
CH4OS in 'Epic brengt volgende week Unreal Editor voor Fortnite uit' lijkt mij ook niet offtopic. Schijnbaar vind iemand dat mijn reacties standaard op 0 zouden moeten komen of zo? :?

[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 16-03-2023 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee waarom iemand mij hier een - voor geeft. Dit is officiële data...

Verwijderd in 'Europese Commissie schuift deadline beslissing Activision-overname een maand op'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'Nederlandse politiedatabase Camera in Beeld telt 314.000 beveiligingscamera's'

Dit lijkt me niet offtopic, maar volledig ontopic en dus +1. Ik geef nota bene bronnen bij de nuancering. Dat iemand het er niet mee eens is maakt het niet offtopic.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

morphje in 'Donald Trump wordt ook weer tot YouTube toegelaten'

Met het op de man spelen in de laatste alinea, én het moderatiegeklaag over 'minnetjes', lijkt me dit eerder een -1 dan een 0. En dat krijgt dan zelfs +3...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd in 'Bing Chat komt met functie om links naar antwoorden van chatbot te delen' is nogal onvriendelijk naar de mede tweakers
ipv dat de discussie op argumenten wordt aangegaan. Daar geef ik aftrek voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'WingetUI 1.6.3'

Wat is hier offtopic aan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

balthazar1099 in 'Donald Trump wordt ook weer tot YouTube toegelaten'

Dit soort moderatiegeklaag en complottheorie hoort njet op +2 of zelfs +3 (!), maar op -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:50
wildhagen schreef op zondag 19 maart 2023 @ 04:35:
balthazar1099 in 'Donald Trump wordt ook weer tot YouTube toegelaten'

Dit soort moderatiegeklaag en complottheorie hoort njet op +2 of zelfs +3 (!), maar op -1.
Moderatieklagen is een strafpunt, maar zonder het moderetieklagen is dit gewoon ontopic. Ik zie namelijk nergens complottheorieën. Dus een 0 lijkt mij op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Naafkap schreef op zondag 19 maart 2023 @ 07:47:
[...]

Moderatieklagen is een strafpunt, maar zonder het moderetieklagen is dit gewoon ontopic. Ik zie namelijk nergens complottheorieën. Dus een 0 lijkt mij op zijn plaats.
De laatste regel is een veelgebruikte regel door complotdenkers, waardoor geinsinueerd wordt dat de NOS nepnieuws verkondigt (wat onzin is natuurlijk). Idem voor het ontkennen van de (mislukte) staatsgreep op 6 januari 2021.

Een 0 is al beter dan de +2 of zelfs +3, maar imho is het toch echt meer een -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
wildhagen schreef op zondag 19 maart 2023 @ 07:49:
[...]

De laatste regel is een veelgebruikte regel door complotdenkers, waardoor geinsinueerd wordt dat de NOS nepnieuws verkondigt (wat onzin is natuurlijk). Idem voor het ontkennen van de (mislukte) staatsgreep op 6 januari 2021.

Een 0 is al beter dan de +2 of zelfs +3, maar imho is het toch echt meer een -1.
Zonder in een oneindige discussie te belanden, toch even een reactie. Alle media, dus ook de NOS, zijn gedeeltelijk gekleurd. Dat betekent niet dat NOS onwaarheden vertelt, maar dat betekent wel dat NOS andere dingen kan laten zien (of niet laten zien) dan andere media. Dat wordt hier in deze reactie bedoeld in mijn beleving.

Een staatsgreep is ook heel iets anders dan wat we in de VS gezien hebben. Het was schandalig wat daar is gebeurd. Maar een mislukte staatsgreep is heel iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Naafkap schreef op zondag 19 maart 2023 @ 07:55:
[...]

Een staatsgreep is ook heel iets anders dan wat we in de VS gezien hebben. Het was schandalig wat daar is gebeurd. Maar een mislukte staatsgreep is heel iets anders.
Het was wel degelijk een staatsgreep. Trump probeerde zijn macht te behouden door het (oproepen tot) bestormen van een democratisch gekozen parlement, ook al had hij de verkiezingen verloren.

Door alleen dat al te ontkennen zou balthazar1099 in 'Donald Trump wordt ook weer tot YouTube toegelaten' imho al maximaal een 0 zijn. Koppel daar de beschuldiging van politieke moderaties, de sneer naar de NOS, én het moderatiegeklaag als geheel (en de toon ervan) nog bij, met de door genoemde punt aftrek kom je dan dus op een -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Niet online

Pana 5j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zie er niks ongewensts aan. Irrelevant, dat zeker, het voegt niets toe. Maar ongewenst? Nee, dat zie ik er niet in.

Een 0 lijkt me de juiste score.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 19-03-2023 12:38 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nas T
Niet hartstikke, maar waarschijnlijk wel ongewenst.
@mrbullet Zou je nog wel op onderstaande willen reageren?
Nas T schreef op maandag 13 maart 2023 @ 22:35:
[...]

Je stelt dat er twee gebruikers zijn die modden:

[...]

Je kan niet zien welke gebruikers (een bepaalde score) modereren, behalve dat je dat van jezelf en/of anderen weet.

Het is niet geloofwaardig dat je weet welke gebruikers dit zijn, dus het lijkt sterk op dat je beschuldigingen doet op aannames. Mijn vraag is: is dat zo, en zo ja: waarom beschuldig je op basis van aannames?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

S.Hofman in 'eM Client 9.2.1713'

Stond op -1, na mijn moderatie op 0. Reactie mist wat leestekens, maar dat doet niet af aan de intentie noch de behulpzaamheid. Een +1 lijkt me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'Politie pakt phishingverdachten op die bijna duizend Nederlanders dupeerden'

Is niet offtopic en niet relevant. De wetgeving in kwestie wordt wel degelijk ingezet. Dat het alleen voor de Nederland geldt is nogal logisch, een Nederlandse rechter heeft immers geen jurisdictie in andere landen.

Gewoon ontopic dus.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Qwilo in 'Laptop voor de desktopgebruiker - ASUS ROG met RTX4090 en 18"-scherm'

Kort door de bocht conclusie, zonder stevige onderbouwing, voor een flinke aantijging. Hoe is dit ontopic?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 19 maart 2023 @ 07:57:
[...]
Het was wel degelijk een staatsgreep. Trump probeerde zijn macht te behouden door het (oproepen tot) bestormen van een democratisch gekozen parlement, ook al had hij de verkiezingen verloren.
Dit is feitelijk onjuist. Allereerst is het gewoon een feit dat Trump is vrijgesproken door de Senaat.

Zelfs een de zeer linkse Wapo moet toegeven dat:

"Trump’s speech included no overt calls for his supporters to actually enter the Capitol or resort to violent means."

Trump's uitlatingen zijn consistent met de wens dat de demonstranten massaal rond het Capitol gingen demonstreren, wat volledig legaal is en een grondrecht. Hij heeft nooit gezegd dat een staatsgreep gepleegd moest worden door de demonstranten.

Normaliter zie je bij staatsgrepen ook bepaald gedrag van de organisatoren, zoals het geven van concrete instructies voor onwettelijke acties zoals een bezetting/aanslag/etc, het ronselen en/of aanwijzen van mensen die de macht moeten overnemen en het voorbereiden van persberichten en dergelijke. Geen van deze zaken is ooit aangetoond.

Wat mij betreft is de bewering dat Trump een staatsgreep heeft gepleegd vergelijkbaar met de aantijging die links kreeg na de moord op Fortuyn, dat ze de moord mede hadden veroorzaakt, door demonisering.

In beide gevallen lijkt me dat de feiten het verliezen van de afkeer van politieke tegenstanders en dat verwijten worden gemaakt die niet worden gemaakt bij vergelijkbaar gedrag door politieke medestanders.

Overigens kan het mod-team natuurlijk bepaalde subjectieve meningen uitroepen tot de waarheid, maar op dat moment verworden die tot dogma's waar feitelijk geen discussie meer over mogelijk is. Gezien mijn interacties met het mod-team is dit vermoedelijk al gebeurd.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Gezien de vorm kan ik er niet meer dan een -1 van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Niet online
kondamin in 'Camerawebsite DPReview.com gaat vanaf 10 april offline'

Hoe is dit 6x +1 waard?
Voor de website is het natuurlijk wel jammer dat Amazon 750M overhad voor een belachelijk afkooksel van tolkien's schrijven maar niet voor een platform dat al jaren verkoop genereert richting hun platform.

Pana 5j

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nas T
Het zal misschien niet helemaal hier thuis horen, maar ik wil het toch wel hier graag gedeeld hebben.
Ik heb nu verschillende keren aan @mrbullet gevraagd om hierop te reageren. Via dit topic en via een persoonlijk bericht.

Deze gebruiker stelt (meermaals) dat er specifieke gebruikers zijn die een bepaalde score geven op bepaalde berichten. In het geval dat die scores niet kloppen (mismoderaties) zouden die specifieke personen aangesproken mogen worden.

Alleen: hij laat niet weten hoe hij dat weet, want dat zou technisch gezien niet mogelijk zijn (als het wel zo is, hoor ik dat graag). Mijn conclusie is dus dat hij gokt dat het dezelfde personen zijn en daarmee bewust valse aannames gaat doen. Ik stoor me daar persoonlijk aan, naast de manier waarop deze gebruiker discussies voert, met een haast arrogante houding meningen uit als zijnde feiten, of boude beweringen maakt zonder verdere toelichting/onderbouwing.

Dat is niet de manier waarop ik verwacht dat we hier met elkaar om moeten gaan (eigenlijk nergens, maar Tweakers in het bijzonder is in mijn ogen een heel volwassen en ontwikkeld platform).
Ik vind het prima als iemand voor of tegen vaccineren is, voor of tegen China is, voor of tegen Rusland is of welke mening dan ook heeft.
Maar belangrijker dan anderen te pushen naar je eigen mening/zin, vind ik dat er een platform is waar een vrije en open discussie plaatsvindt.

Ik krijg elke keer sterk het idee dat het de kant op gaat van pushen naar eigen zin/mening en niet naar een open discussie. Ik ben bevooroordeeld geworden, ik wil dat niet en ik zie het niet gebeuren dat dit (naar mijn mening ongewenste) gedrag gaat veranderen.
Ik denk aan twee mogelijkheden:
1. er verandert iets aan het gedrag van discussievoeren en het doen van aannames wat betreft (mening)modden door specifieke gebruikers.
2. er zou een mogelijkheid komen om automatisch reacties van personen te verbergen (in het geval van dat er geen gedragsverandering komt).

Er van uitgaande dat mogelijkheid 1 niet gaat gebeuren, is mogelijkheid 2 dan iets wat in de toekomst mogelijk is?

vrede in rust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Niet online
loki504 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 07:33:
[...]

Hij staat op 0 lijkt mij een prima score toch?
Lijkt me eerder -1

Pana 5j

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:41
Nee hij geeft gewoon zijn mening. Doet er niemand mee beledigen(hooguit het platform) maar we moeten niet iedere scheet op -1 gooien imo. Anders kan jou reactie hier op ook op -1 want dit had je ook op een nettere manier kunnen brengen😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
qmarrr in 'WhatsApp werkt aan mogelijkheid om berichten vast te pinnen binnen gesprek'

Ja, eh, zo kan ik ook wel overal roepen “maar xyz had dit al!!!”. Ik zie totaal niet in hoe dit ook maar nuttig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Tweddy in 'Camerawebsite DPReview.com gaat vanaf 10 april offline'

Misschien klopt de eerste zin over de teloorgang van systeemcamera's niet helemaal, maar dat maakt het nog geen -1, zeker niet gezien de rest van zijn reactie. Het is een keurig nette reactie, dus áls-ie niet relevant genoeg is, dan is een 0 wel voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Nas T schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 23:23:
Het zal misschien niet helemaal hier thuis horen, maar ik wil het toch wel hier graag gedeeld hebben.
Ik heb nu verschillende keren aan @mrbullet gevraagd om hierop te reageren. Via dit topic en via een persoonlijk bericht.

Deze gebruiker stelt (meermaals) dat er specifieke gebruikers zijn die een bepaalde score geven op bepaalde berichten. In het geval dat die scores niet kloppen (mismoderaties) zouden die specifieke personen aangesproken mogen worden.

Alleen: hij laat niet weten hoe hij dat weet, want dat zou technisch gezien niet mogelijk zijn (als het wel zo is, hoor ik dat graag). Mijn conclusie is dus dat hij gokt dat het dezelfde personen zijn en daarmee bewust valse aannames gaat doen. Ik stoor me daar persoonlijk aan, naast de manier waarop deze gebruiker discussies voert, met een haast arrogante houding meningen uit als zijnde feiten, of boude beweringen maakt zonder verdere toelichting/onderbouwing.

Dat is niet de manier waarop ik verwacht dat we hier met elkaar om moeten gaan (eigenlijk nergens, maar Tweakers in het bijzonder is in mijn ogen een heel volwassen en ontwikkeld platform).
Ik vind het prima als iemand voor of tegen vaccineren is, voor of tegen China is, voor of tegen Rusland is of welke mening dan ook heeft.
Maar belangrijker dan anderen te pushen naar je eigen mening/zin, vind ik dat er een platform is waar een vrije en open discussie plaatsvindt.

Ik krijg elke keer sterk het idee dat het de kant op gaat van pushen naar eigen zin/mening en niet naar een open discussie. Ik ben bevooroordeeld geworden, ik wil dat niet en ik zie het niet gebeuren dat dit (naar mijn mening ongewenste) gedrag gaat veranderen.
Ik denk aan twee mogelijkheden:
1. er verandert iets aan het gedrag van discussievoeren en het doen van aannames wat betreft (mening)modden door specifieke gebruikers.
2. er zou een mogelijkheid komen om automatisch reacties van personen te verbergen (in het geval van dat er geen gedragsverandering komt).

Er van uitgaande dat mogelijkheid 1 niet gaat gebeuren, is mogelijkheid 2 dan iets wat in de toekomst mogelijk is?
Allereerst, dit hoort hier inderdaad niet, en we gaan deze discussie verder ook niet op de persoon voeren :) In het kort kan ik zeggen dat we met punt 1 bezig zijn; meningmods meldt je hier, en als er specifieke patronen zijn zoals specifieke personen die systematisch bezig zijn het systeem te ondermijnen, dan kun je dat hier melden. Het is inderdaad voor gewone gebruikers niet zichtbaar, maar als je een vermoeden hebt dan kan de crew het wel onderzoeken en indien nodig actie ondernemen. Punt 2 is vaker gevraagd, maar dat is op een discussieplatform onwenselijk.

Verdere discussie, indien nodig, kan beter in een apart topic, zodat het hier weer over mismoderaties kan gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:18

The Zep Man

🏴‍☠️

Nas T schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 23:23:

RoD schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:31:
Punt 2 is vaker gevraagd, maar dat is op een discussieplatform onwenselijk.
Voor punt 2, voeg toe aan je favoriete content blocker:
code:
1
tweakers.net##twk-reaction:has(div:has(div:has(span:has(a:has-text(/^The Zep Man$/)))))

Vervang "The Zep Man" met de betreffende T.net gebruikersnaam als je niet mijn reacties maar die van een ander wilt verbergen. Hou er rekening mee dat je niet alleen de reactie verbergt, maar ook alle reacties op die reactie.

[edit]
Iets correcter maar potentieel onderhoudsgevoeliger:
code:
1
tweakers.net##twk-reaction:has(div.reactieBody:has(div.reactieHeader:has(span.reactionMeta:has(a.userLink:has-text(/^The Zep Man$/)))))

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 22-03-2023 10:58 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

2Keys in 'Epic Games gaat 40 procent netto-omzet uit Fortnite delen met eilandmakers'

Prima als iets niet vergelijkbaar is, maar doe dan ook minstens wat moeite steken in waarom je dat vindt. Dit voegt nu imo (te) weinig toe, dat ik dit echt niet een +1 waard vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Bijzonder dat deze niet naar nul gaat? Mogen auteurs nu wel offtopic geneuzel plaatsen en daar netjes een +2 voor krijgen? Volgens mij zouden zij juist het goede voorbeeld moeten geven.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTM
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 04-04-2023

ZTM

unglaublich in 'Europese Commissie doet voorstel tegen greenwashing en misleidende milieuclaims'

Dit is toch wel een behoorlijke trol reactie, overduidelijk een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Benjamin- schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 23:38:
[...]

Bijzonder dat deze niet naar nul gaat? Mogen auteurs nu wel offtopic geneuzel plaatsen en daar netjes een +2 voor krijgen? Volgens mij zouden zij juist het goede voorbeeld moeten geven.
Nee, dit is gewoon een 0, want offtopic. Het hoort inderdaad in GR. De vraag staat op 0, en de reactie zou daar dus ook moeten belanden. Ik vermoed dat veel mensen het een +2 hebben gegeven omdat het een nuttige uitleg is. Maar, het is gewoon offtopic. Aangezien we dit niet rechtgebreid krijgen heb ik deze op 0 gefixeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orvintax
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17-09 12:52

orvintax

www.fab1an.dev

Ik ben het volledig eens met de "0" score die ik krijg op de volgende reactie, het is namelijk offtopic:

orvintax in 'YouTube-kanaal van Linus Tech Tips is gehackt en plaatst cryptoscam - update'

Maar ik vind de "-1" onterecht, hetzelfde geld voor de reactie van @Sissors onder die van mij.

https://dontasktoask.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
orvintax schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:03:
Ik ben het volledig eens met de "0" score die ik krijg op de volgende reactie, het is namelijk offtopic:

orvintax in 'YouTube-kanaal van Linus Tech Tips is gehackt en plaatst cryptoscam - update'

Maar ik vind de "-1" onterecht, hetzelfde geld voor de reactie van @Sissors onder die van mij.
Ja iemand is wel heel makkelijk geweest alles op -1 te zetten, een 0 lijkt me niet onterecht, -1 vind ik vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 19:05
Zoals hierboven door @orvintax en @Sissors ook al gemeld ben ik het niet eens met mijn -1. Postman in 'YouTube-kanaal van Linus Tech Tips is gehackt en plaatst cryptoscam - update'

Verder vind ik de reactie van @bugcyber wel oplettend: lijkt dat iemand met 6 accounts alles op -1 aan het gooien is.

Kan hier aub tegen opgetreden worden en deze persoon/personen van Tweakers geweerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Deze post voegt werkelijk niks toe aan het artikel, maar wordt desondanks massaal positief gewaardeerd. Hij mag die mening hebben, maar het is vooral zeuren over de prijzen en het werk van het schrijven van een review. Lijkt mij een 0

vverbeke in 'Laptop-experts gezocht om de nieuwe Samsung Galaxy Book3-serie te testen'

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:59
DonJunior in 'Twitter: blauwe vinkjes die staan voor identiteitsverificatie verdwijnen 1 april'

Het stellen van een kritische vraag wordt afgestraft met een -1.
Zoals ik in de reactie eronder ook aangeef, vind ik het terecht als ik een 0 score zou krijgen. Immers is het niet direct relevant.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:28

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@DonJunior de reden staat er nu bij in. Commentaar voor de redactie hoort in Geachte Redactie en niet onder het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:55

Aardedraadje

Met kabelschoen

In een reactie op mij in https://tweakers.net/nieu...ction=18586724#r_18586724 Stelt een medetweaker kritische (misschien off-topic) vragen. Wat mij betreft geen reden voor een -1 (Flamebait/troll/belediging?). Misschien kan een mod hier naar kijken?

Edit: Ondertussen heeft het zich weer wat recht getrokken, te snel geoordeeld dus :) Op het moment van schrijven groeide alleen het aantal -1'tjes.

[ Voor 20% gewijzigd door Aardedraadje op 24-03-2023 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:46

Herman

FP ProMod
@Naafkap
De modFAQ:
Het niveau +2 is bedoeld voor informatieve en interessante reacties die op een positieve wijze boven het maaiveld uitsteken en waarvan de inhoud een nuttige toevoeging is op de discussie in een on-topic thread of de informatie in het artikel. De reactie is echter niet zo bijzonder dat je hem zou willen voorschotelen aan alle lezers van het artikel. +2-reacties bevatten informatie en inzichten die weliswaar bij experts aanwezig zijn maar wel nuttig zijn voor het grote publiek. Persoonlijke meningen moeten op een degelijke wijze onderbouwd zijn.
Ik zou +2 voor die reacties geen mismoderaties willen noemen :)
Sowieso zou ik niet te zuinig willen zijn met de +2 moderatie anders heeft de filter ook niet zo heel veel nut.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Niet online
mrbullet in 'Ook Brits parlement en staf mogen geen TikTok op werktelefoons hebben'

Hoezo is dit volgens de FP modder ongewenst?
Het gaat over TikTok inhoudelijk.
Elk bedrijf moet iemand van CCP in de RvC hebben. Het is dus een keiharde leugen om te stellen dat ze geen banden hebben.

Daarnaast heeft TikTok zelf in de voorwaarden gezet dat Chinezen in China bij alle gegevens van alle gebruikers kunnen.
En ze hebben journalisten bespioneerd, dus ontkennen dat ze niemand bespioneren kan zo ook de prullenbak in.

Pana 5j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Die reactie heeft geen enkele -1 moderatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrbullet
  • Niet online
Bor schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 10:05:
[...]

Die reactie heeft geen enkele -1 moderatie.
Wel toen ik hier een melding over deed.
Kan het zijn dat de modder(s) zichzelf heeft gecorrigeerd na een melding hier?

Pana 5j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
jongetje in 'Europese Commissie bereikt akkoord met Duitsland over e-fuels' begint al met een onterechte sneer. Ik kan daar geen +1 of zelfs +2 van maken in de huidige vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Pagina: 1 ... 112 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2