Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Wat is hier offtopic aan?
Is niet ongewenst en komt overeen met de toekomst visie/voorspelling van het WEF, zie ook
https://www.reuters.com/a...ctcheck-wef-idUSKBN2AP2T0
Quote uit het artikel:
De reactie op deze gebruiker krijgt een +2 terwijl hij een groep mensen beledigd en ze wappies noemt. Lijkt mij een -1.The WEF does not have a ‘stated goal’ to remove everyone’s private property by 2030. As addressed in previous Reuters fact checks, these claims likely originated from a WEF social media video from 2016 that stated eight predictions about the world in 2030, including: “You’ll own nothing. And you’ll be happy. What you want you’ll rent, and it’ll be delivered by drone.
Fugitive2008 in 'Telenet introduceert wifipods voor vergroten wifibereik voor drie euro per maand'
Het lijkt mij ontopic dus +1, maar de oplossing die je voorsteld is symptoom bestreiding imho. De hardware, firmware en driver moeten dit voorkomen. Niet Blizzard in dit geval, er zijn genoeg andere punten waarop je Diablo 4 kan bashen
Oh, het gaat mij niet om het Blizzard of Diablo bashen. De reactie eronder verwoord het eigenlijk prima. Het is een workaround en ik zie niet waarom Blizzard dat dan niet zou mogen of moeten doen. Daarnaast kun je je natuurlijk ook afvragen waarom een (game)developer geen FPS-cap zet op cutscenes. Meer dan 60FPS is dan overkill, immers.Sp3ci3s8472 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 15:39:
Het lijkt mij ontopic dus +1, maar de oplossing die je voorsteld is symptoom bestreiding imho. De hardware, firmware en driver moeten dit voorkomen. Niet Blizzard in dit geval, er zijn genoeg andere punten waarop je Diablo 4 kan bashen.
Je zou bijna denken dat Ziggo bots heeft om negatieve comments te downvoten. Naar mijn inziens heb ik niks raars of beledigends gezegd, alleen feiten.
Ziggo een louche bedrijf noemen gaat wel wat ver hoor.Greymane schreef op maandag 27 maart 2023 @ 17:55:
https://tweakers.net/revi...ction=18588622#r_18588622
Je zou bijna denken dat Ziggo bots heeft om negatieve comments te downvoten. Naar mijn inziens heb ik niks raars of beledigends gezegd, alleen feiten.
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Ik wil graag deze discussie onder de aandacht brengen waarbij ik van mening ben dat ik maar door 1 persoon wordt gemind en dat het een persoonlijke moderering is. Het is ook maar 1 persoon namelijk met powermod krachten. Ik vermoed dus degene met wie ik juist in discussie ben terwijl je normaliter niet op de reacties op je kan modereren.
Waarom vermoed ik dat? Omdat de topic al oud was en normaliter wordt er niet meer gemodereerd een x aantal uur nadat een artikel is geplaats. Tevens werd ik meteen al in de min gemod nadat ik mijn reactie plaatste. Dus iemand kreeg een melding dat ik had gereageerd (dus degene op wie ik reageerde).
Ik ben van mening dat hij dus schaduw modereert wat niet is toegestaan. Graag jullie visie.
Terwijl dit als een tang op varken slaat, besloot een FP modder gelijk op 0 te zetten. Is te herkennen aan een mod van 6x ineens.
Pana 5j
Precies de reden waarom ik een behoorlijke puntenaftrek heb gegeven. Elke onderbouwing voor deze insinuatie ontbreekt. Daarbij komt de opmerking dat IPTV de toekomst heeft; dat levert ziggo ook.Technomania schreef op maandag 27 maart 2023 @ 18:09:
[...]
Ziggo een louche bedrijf noemen gaat wel wat ver hoor.
[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 27-03-2023 23:08 ]
Verwijderd
Verwijderd in 'Japanse waakhond: Microsofts overname van Activision schaadt concurrentie niet'
Verwijderd in 'Japanse waakhond: Microsofts overname van Activision schaadt concurrentie niet'
Ik zie ook niet waarom dit een +2 is. Het is vooral een mening:
crzyhiphopazn in 'Japanse waakhond: Microsofts overname van Activision schaadt concurrentie niet'
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2023 13:02 ]
Dat is inderdaad geen +2 wat mij betreft. Hier is nog wel wat hulp nodig.Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:01: 'Japanse waakhond: Microsofts overname van Activision schaadt concurrentie niet'[/COMMENT]
Ik zie ook niet waarom dit een +2 is. Het is vooral een mening:
crzyhiphopazn in 'Japanse waakhond: Microsofts overname van Activision schaadt concurrentie niet'
[ Voor 64% gewijzigd door Bor op 28-03-2023 13:04 ]
Is dit echt +3? Ik snap de relatie met het artikel, maar de reactie gaat over een andere waakhond. Ik vind het een beetje er tussenin vallen, maar een +3 vind ik het zeker niet.
Blijkbaar zijn er mede-tweakers die een andere mening hebben want die bewuste post staat weer op +1 terwijl hij gisteren nog op 0 stond (en ouder was dan 48 uur)Bor schreef op maandag 27 maart 2023 @ 23:06:
[...]
Precies de reden waarom ik een behoorlijke puntenaftrek heb gegeven. Elke onderbouwing voor deze insinuatie ontbreekt. Daarbij komt de opmerking dat IPTV de toekomst heeft; dat levert ziggo ook.
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Verwijderd
Deze informatieve reactie mag wmb op +2 ipv +0. Snap ook niet wat er irrelevant aan is.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Dit deels een tirade over webwinkels en heeft helemaal niks te maken met het NS-panel waar het in het artikel om draait. En het stuk wat wél over het NS-panel gaat, is volledig fout. Het NS-panel is iets waar je zélf voor kiest, dus wat hzij daar zegt over die onderzoeksbureaus klopt niet, en wat die webwinkels doen is heel andere koek. Daarmee is deze reactie dus niet meer dan een 0 waard.
[ Voor 16% gewijzigd door TheVivaldi op 29-03-2023 11:49 ]
Ik denk dat het lek breder is dan alleen gegevens van mensen die deelnemen in het NS-panel, en dat de NS klanttevredenheidsonderzoeken houdt onder meer reizigers. Het artikel spreekt ook niet specifiek over een NS-panel.TheVivaldi schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:48:
Zenomyscus in 'NS meldt datalek bij deelnemers van klanttevredenheidsonderzoeken'
Dit deels een tirade over webwinkels en heeft helemaal niks te maken met het NS-panel waar het in het artikel om draait. En het stuk wat wél over het NS-panel gaat, is volledig fout. Het NS-panel is iets waar je zélf voor kiest, dus wat hzij daar zegt over die onderzoeksbureaus klopt niet, en wat die webwinkels doen is heel andere koek. Daarmee is deze reactie dus niet meer dan een 0 waard.
Ik vind dat de eerste helft van de reactie een terecht en relevant punt maakt over het delen van gegevens met onderzoeksbureaus en heb de reactie daarom met een +1 beoordeeld.
Ik heb daar een 0 gegeven. Er stond alleenJerie schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:02:
The Zep Man in 'Strawberry Music Player 1.0.16'
Deze informatieve reactie mag wmb op +2 ipv +0. Snap ook niet wat er irrelevant aan is.
Dat is echt niet meer dan een 0 waard.Een clementine is een vrucht. Een aardbei is een vrucht.
Pas na de lage moderatie is de reactie aangepast om meer "waarde" toe te voegen zo te zien.
Een +2 vind ik het ook niet. De toegevoegde link heeft geen relatie tot de vraag waarop is gereageerd, namelijk
In relatie tot de vraag is de link offtopic.Verwijst dit naar Strawberry Fields Forever (Beatles 1967)?
[ Voor 32% gewijzigd door Bor op 29-03-2023 13:03 ]
Meer ontopic dan dit kan haast niet. Iemand vraagt waar de titel vandaan komt (en komt daarbij met een vage insinuatie), en de poster verduidelijkt dit. De post is daarnaast binnen 2 minuten aangepast met meerwaarde waarbij de verschillen tussen origineel en deze fork worden verduidelijkt. Informatief, ontopic, behulpzaam.Bor schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:58:
[...]
Ik heb daar een 0 gegeven. Er stond alleen
[...]
Dat is echt niet meer dan een 0 waard.
Pas na de lage moderatie is de reactie aangepast om meer "waarde" toe te voegen zo te zien.
Een +2 vind ik het ook niet. De toegevoegde link heeft geen relatie tot de vraag waarop is gereageerd, namelijk
In relatie tot de vraag is de link offtopic.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Meer ontopic kan niet? Clementine en Strawberry zijn beide ook renpaarden (en nog meer zaken). Het is maar waar je de parallel legt. Dat een clementine een een citrus vrucht is lijkt mij algemene kennis. JHJe vindt er o.a. bakken vol van op de markt en in de supermarkt in het seizoen (het is gewoon een variëteit van de mandarijn). Zonder een onofficiële verwijzing waar de naam op gebaseerd is kan ik dit echt niet ontopic noemen. Als je de vraagstelling een vage insinuatie noemt geldt dat misschien ook voor deze uitleg. De parent vraagt vast en zeker of Strawberry gebaseerd is op Strawberry Field forever waar geen enkele clementine in voorkomtJerie schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:33:
[...]
Meer ontopic dan dit kan haast niet. Iemand vraagt waar de titel vandaan komt (en komt daarbij met een vage insinuatie), en de poster verduidelijkt dit. De post is daarnaast binnen 2 minuten aangepast met meerwaarde waarbij de verschillen tussen origineel en deze fork worden verduidelijkt. Informatief, ontopic, behulpzaam.
De verschillen zijn niet gevraagd en geven ook geen antwoord op de vraag van de parent. In dat daglicht is die vergelijking ook niet ontopic. Een +2 is geen passende score in mijn ogen.Ik ga mijn score dan ook niet aanpassen.
[ Voor 19% gewijzigd door Bor op 29-03-2023 14:10 ]
Ik denk dat je het te zwart/wit maakt;Bor schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:02:
[...]
Meer ontopic kan niet? Clementine en strawberry zijn beide ook renpaarden (en nog meer zaken). Zonder een onofficiële verwijzing waar de naam op gebaseerd is kan ik dit echt niet ontopic noemen. Als je de vraagstelling een vage insinuatie noemt geldt dat misschien ook voor deze uitleg. De parent vraagt vast en zeker of Strawberry gebaseerd is op Strawberry Field forever waar geen enkele clementine in voorkomt![]()
De verschillen zijn niet gevraagd en geven ook geen antwoord op de vraag van de parent. In dat daglicht is die vergelijking ook niet ontopic. Een +2 is geen passende score in mijn ogen.Ik ga mijn score dan ook niet aanpassen.
Persoon A stelt de vraag of de naam ergens vandaan komt.
Persoon B zegt nee, en legt het verband uit tussen de naamgeving (het zijn beiden fruitnamen) van de 2 gerelateerde programma's. De verschillen kunnen dienen als duiding wat het toegevoegde belang is van Strawberry t.o.v. Clementine, geen antw. op OP's vraag, maar kan wel als additionele info fungeren.
Deze zaken hebben dus zeker verband met elkaar én een relatie tot het artikel. Dat Clementine en Strawberry ook een naam kan zijn van een racepaard, is tevens ook waar, maar niet relevant tot deze discussie.
Een +2 zie ik het niet, een +1 lijkt me dit zeker.
Daarnaast wordt in de Mod FAQ ook gesproken dat buiten de nieuwsartikelen wat lichter gemodereed mag worden, dat lijkt mij hier evt. ook van toepassing;
Naast nieuwsberichten zijn er ook andere zaken waar reacties op geplaatst kunnen worden, bij .geeks, downloads, .plans en productreviews. Deze reacties kunnen ook gemodereerd worden, maar zal wat minder streng zijn in vergelijk met reacties op nieuwsberichten. Hieronder staat per categorie uitgelegd wat de verschillen zijn ten opzichte van de normale moderatierichtlijnen bij nieuwsartikelen.
PS4 PSN: Dazzler2120
Zo lees ik het niet. Parent reactie bevat een vraag over de herkomst van het programma waarop Clementine gebaseerd is. In de reactie wordt daar geen antwoord op gegeven. Persoon B zegt dus ook geen nee maar komt met een mogelijke maar niet aangetoonde vergelijking tussen de naamgeving van product A en product B. Los van de bron; dat is helemaal de vraag op dat moment niet in mijn ogen. Irrelevant dus. User reageert met zijn reactie wel degelijk op de vraag "Verwijst dit naar Strawberry Fields Forever (Beatles 1967)?" wat in relatie tot het item ook niet ontopic is (het gaat over clementine en niet over strawberry immers) en welke wel alleen 0 als score toebedeelt krijgt.Dazzler2120 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:12:
[...]
Ik denk dat je het te zwart/wit maakt;
Persoon A stelt de vraag of de naam ergens vandaan komt.
Persoon B zegt nee, en legt het verband uit tussen de naamgeving (het zijn beiden fruitnamen) van de 2 gerelateerde programma's.
Vervolgens wordt pas later een poging gedaan om waarde toe te voegen wat ik hier vaker zie met een link waar ook niet om gevraagd is en wat op dat moment ook niet het onderwerp van de discussie is. Een +2 kan ik er echt niet van maken.
Meer ontopic kan inderdaad niet. Beide zinnen hebben direct verband op het onderwerp (Strawberry Music Player) en zijn daarmee ontopic. Dat jij het niet boeiend vindt, dat is jouw probleem maar maak daar geen meningmodden van.Bor schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:02:
[...]
Meer ontopic kan niet? Clementine en Strawberry zijn beide ook renpaarden (en nog meer zaken). Het is maar waar je de parallel legt. Dat een clementine een een citrus vrucht is lijkt mij algemene kennis. JHJe vindt er o.a. bakken vol van op de markt en in de supermarkt in het seizoen (het is gewoon een variëteit van de mandarijn). Zonder een onofficiële verwijzing waar de naam op gebaseerd is kan ik dit echt niet ontopic noemen. Als je de vraagstelling een vage insinuatie noemt geldt dat misschien ook voor deze uitleg. De parent vraagt vast en zeker of Strawberry gebaseerd is op Strawberry Field forever waar geen enkele clementine in voorkomtWat mij betreft 0.
De namen plus icoontjes van de programma's plus het feit dat de een een fork is van de ander bewijzen het verband met voldoende zekerheid. Je hebt dan al drie factoren.
De toevoeging is daarnaast nuttig voor geïnteresseerden die bekend zijn met Clementine maar (nog) niet met Strawberry. Eerlijk gezegd vind ik het veel nuttiger dan een changelog. Ik vind daarbij een +0 een behoorlijk negatieve benadering van iemand die -jawel- behulpzaam en informatief probeert te zijn. Ik vind dergelijk gedrag eigenlijk niet kunnen. Ook dat jij zegt dat de poster de post heeft aangepast nav een evt negatieve moderatie is een insinuatie van jouw kant. Ik gok dat er geen refresh plaats heeft gevonden, en dat de poster ondertussen die additionele informatieve op heeft gezocht en toe heeft gevoegd zonder dat de huidige moderatie daar een rol bij speelt. Die zie je namelijk ook niet eens zonder refresh.
Ook dit is een onnodig negatieve benadering.Vervolgens wordt pas later een poging gedaan om waarde toe te voegen wat ik hier vaker zie met een link waar ook niet om gevraagd is en wat op dat moment ook niet het onderwerp van de discussie is. Een +2 kan ik er echt niet van maken.
Ik stel voor dat je een wat meer positieve benadering hebt jegens posters. Ga eens uit van het goede van de mens.
Dat je een andere kijkt hebt op deze reacties vind ik prima. Dat je aankomt met "jouw probleem" aangevuld met een insinuatie rond meningmodden vind ik niet OK. Neem je eigen laatste zin eens ter harte zou ik zeggen.Jerie schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:24:
[...]
Meer ontopic kan inderdaad niet. Beide zinnen hebben direct verband op het onderwerp (Strawberry Music Player) en zijn daarmee ontopic. Dat jij het niet boeiend vindt, dat is jouw probleem maar maak daar geen meningmodden van.
Meningmodden is modereren op basis van mening; ben je het ergens mee eens of niet. Dat is hier de vraag helemaal niet.
Feit is dat de post niet ingaat op de reactie waarop wordt gereageerd en welke blijkbaar door iedereen wel als offtopic wordt gezien. De reactie geeft geen antwoord op de vraag maar maakt een voor de gestelde vraag niet relevante vergelijking. Er is in de lijn parent - reactie geen relevantie. De vraag wordt volledig gemist.
Drie factoren rond een reactie welke geen antwoord geeft op de vraag en welke eigenlijk geheel niet ingaat op de gestelde vraag; niet relevant dus.De namen plus icoontjes van de programma's plus het feit dat de een een fork is van de ander bewijzen het verband met voldoende zekerheid. Je hebt dan al drie factoren.
Vervolgens wordt er achteraf, mogelijk na negatieve moderatie, informatie toegevoegd welke ook niet relevant is in de thread waarin deze zich bevind. Hence; offtopic.
Nee hoor, dit is een observatie.Ook dit is een onnodig negatieve benadering.
[ Voor 28% gewijzigd door Bor op 29-03-2023 14:35 ]
De vraag wordt niet 'volledig gemist'! Iemand vraagt, middels een insinuatie, waar de naam op slaat; vervolgens wordt er een uitleg gegeven middels de link (fruit - fruit) plus ook nog eens als toevoeging de verschillen tussen de twee programma's. Beide is informatief en behulpzaam. De vraagsteller krijgt immers antwoord op de indirecte vraag ('waar komt de naam vandaan?'). De edit is daarnaast ook nog ontopic, en dat de vraagsteller daar niet impliciet naar vroeg maakt het nog niet offtopic. De persoon gaat nota bene in op het verband tussen de twee spelers waarbij de ene een fork is van de andere. Dit op nul zetten is absoluut meningmodden, namelijk een waardeoordeel over de toevoeging van een ander. Daarnaast ook nog eens middels een bijzonder negatieve benadering de toevoeging van een ander (die informatief en behulpzaam poogt te zijn) de grond in trappen als 'wat jij zegt is irrelevant'. En dan ook nog eens in de categorie Software waar je losjes dient te modereren. Jij bent hier degene die dit niet in wilt zien, die de uitleg die ik geef, de positieve benadering van het geheel, niet wenst mee te nemen. Ik vind deze manier van modereren niet kunnen, en niet bij een 'vriendelijk Tweakers' passen.Bor schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:30:
[...]
Dat je een andere kijkt hebt op deze reacties vind ik prima. Dat je aankomt met "jouw probleem" aangevuld met een insinuatie rond meningmodden vind ik niet OK. Neem je eigen laatste zin eens ter harte zou ik zeggen.
Meningmodden is modereren op basis van mening; ben je het ergens mee eens of niet. Dat is hier de vraag helemaal niet.
Feit is dat de post niet ingaat op de reactie waarop wordt gereageerd en welke blijkbaar door iedereen wel als offtopic wordt gezien. De reactie geeft geen antwoord op de vraag maar maakt een voor de gestelde vraag niet relevante vergelijking. Er is in de lijn parent - reactie geen relevantie. De vraag wordt volledig gemist.
[...]
Drie factoren rond een reactie welke geen antwoord geeft op de vraag en welke eigenlijk geheel niet ingaat op de gestelde vraag; niet relevant dus.
Vervolgens wordt er achteraf, mogelijk na negatieve moderatie, informatie toegevoegd welke ook niet relevant is in de thread waarin deze zich bevind. Hence; offtopic.
[...]
Nee hoor, dit is een observatie.
Ik kan het niet duidelijker maken vrees ik: de vraag in de parent reactie gaat over Strawberry, niet over de applicatie hier in kwestie (Clementine) zoals ik het zie. De reactie geeft geen antwoord op de vraag maar begint een irrelevante vergelijking. Het is simpelweg in relatie tot de parent irrelevant.Jerie schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 15:55:
[...]
De vraag wordt niet 'volledig gemist'! Iemand vraagt, middels een insinuatie, waar de naam op slaat; vervolgens wordt er een uitleg gegeven middels de link (fruit - fruit) plus ook nog eens als toevoeging de verschillen tussen de twee programma's.
Zoals ik het lees (vrij vertaald om het punt duidelijker te maken):
Vraag:
"komt de naam van Strawberry misschien van Strawberry Fields Forever van de Beatles"?
Antwoord:
Een clementine is net als een aardbei een vrucht.
Waar is hier de relatie?
Nee, dat krijgt hij niet. Hij weet nog steeds niet of de naam een relatie met de Beatles heeft. Je leest zaken die er niet staan volgens mij.De vraagsteller krijgt immers antwoord op de indirecte vraag ('waar komt de naam vandaan?').
Nee dat is het niet. Ik heb geen mening rond deze applicatie. Van meningmodereren is totaal geen sprake. Ik vind het later toevoegen van informatie welke niet in relatie staat tot de thread waarin gereageerd is niet ontopic. Het betreft hier geen losstaande reactie onder het item maar een reactie op een vraag waarbij deze vergelijking niet relevant is. Dit heeft in mijn ogen ook niets met "een vriendelijker Tweakers" te maken. Of insinueer je nu dat ik een hogere score moet geven dan de reactie in kwestie verdient om vriendelijk te zijn? Volgens mij scoren we reacties zo objectief mogelijk en dat is precies wat ik hier heb gedaan.Dit op nul zetten is absoluut meningmodden, namelijk een waardeoordeel over de toevoeging van een ander.
Maar goed, mijn idee hierbij is duidelijk denk ik. Wat mij betreft laten we het rusten. Ik vind 0 en +1 beide te verdedigen scores. Dat zijn ook de scores die je nu terug zien: 10x0 en 14x+1. Een +2 zie ik als mismoderatie vanwege hetgeen ik hier heb uitgelegd.
Update:
De informatie dat Strawberry in lijn met Clementine naar een vrucht is genoemd blijkt niet correct volgens meerdere bronnen zoals deze: https://itsfoss.com/strawberry-music-player/ (eerste hit in Google).
Op basis hiervan zou de reactie wegens onjuiste informatie ook nog 0 scoren.Trivia
You might think that Strawberry music player is named after the fruit. However, its creator claims that he has named the project after the band Strawbs.
[ Voor 56% gewijzigd door Bor op 29-03-2023 17:29 ]
Zoals de persoon eronder ook aangeeft, is Cinnamon allang geen GNOME Shell met gewone gebruikersinterface meer, dus deze reactie klopt niet en is daarmee dus ook geen +2 waard.
Even vermelden dat je last had van een paar kinderziektes, maar niet uitleggen wáár je dan last van had, lijkt me toch ook wel een 0 waard.
Gewoon even een popi-term roepen en dan lekker plusjes binnenharken… ik ga denk ik ook maar zulke reacties plaatsen bij soortgelijke artikelen. [/sarcasme]
Twijfel of dat niet zelfs onder -1 valt, het voldoet m.i. wel aan de definitie:TheVivaldi schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 11:26:
BlueBird022 in 'Electronic Arts ontslaat zes procent van zijn personeel'
Gewoon even een popi-term roepen en dan lekker plusjes binnenharken… ik ga denk ik ook maar zulke reacties plaatsen bij soortgelijke artikelen. [/sarcasme]
flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
PS4 PSN: Dazzler2120
fm77 in 'Lek in Bing maakte manipulatie zoekresultaten mogelijk'
Naafkap in 'Nederlandse overheid wil met 3,5GHz-5G-veiling minstens 176 miljoen euro ophalen'
Ook geen +2 meerwaarde, wat mij betreft.
De inhoud is niet of maar deels juist en verder is het een mening.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Verwijderd
Indien de informatie niet klopt, dan is het artikel van tweakers ook niet juist. Aangezien het in de tekst van het artikel van Tweakers staat, daar baseer ik mijn informatie op:Donstil schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 23:23:
+2 lijkt hier wel wat overdreven: Verwijderd in 'The Last of Us Part 1 PC - Langverwachte port in slechte staat'
De inhoud is niet of maar deels juist en verder is het een mening.
Games als God of War, Horizon: Zero Dawn en Spider-Man waren op pc niet minder goed dan op de console waar ze oorspronkelijk voor verschenen. Die games werden overgezet door Jetpack Interactive en door Nixxes. The Last of Us: Part 1? Die kwam op het bordje van Iron Galaxy terecht. Dat zal je wellicht niet meteen iets zeggen, maar Iron Galaxy was onder meer verantwoordelijk voor de pc-port van Batman: Arkham Knight en je raadt het al: ook die game ging gebukt onder flinke technische problemen. Je kunt je dus afvragen of de fout bij die studio ligt, of dat er vanuit PlayStation simpelweg een verkeerde keuze is gemaakt.
Maar de staat waarin Iron Galaxy de pc-versie van het spel nu heeft uitgebracht, is op zijn minst bedenkelijk te noemen. Zo zijn er de waanzinnig trage shadercompilatie, opmerkelijk hoge vram- en hardwarevereisten, en een algehele indruk dat het spel nog een flinke patch nodig had voordat het uitgebracht had moeten worden. Dit maakte het voor ons erg lastig om de game vlot te kunnen benchmarken.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2023 09:49 ]
Vandaar de link naar de officiële website erbijVerwijderd schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 09:41:
[...]
Indien de informatie niet klopt, dan is het artikel van tweakers ook niet juist. Aangezien het in de tekst van het artikel van Tweakers staat, daar baseer ik mijn informatie op:
[...]
[...]
Edit: Inmiddels al prima balanceert de reactie score overigens.
[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 01-04-2023 13:43 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Is een +2 niet wat overdreven? Prima reactie hoor, maar meer dan een +1 kan ik er echt niet in zien.
Virussen? Scan ze hier!
Dat is een prima +1 wat nu ook de netto score iswildhagen schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:57:
Lethalis in 'Laptop Best Buy Guide - April 2023'
Is een +2 niet wat overdreven? Prima reactie hoor, maar meer dan een +1 kan ik er echt niet in zien.
Verwijderd
Denk dat men het niet zo fijn vindt als je iets zegt wat indirect neerkomt op 'positief zijn op iets wat uit de koker komt van Musk'.
kodak in 'Microsoft blokkeert 'gevaarlijke' bestandsextensies in OneNote'
Mwah, ik lees een mening / verwachting die je semi als feit presenteert met "Microsoft lijkt het blokkeren duidelijk niet perse om beveiliging te doen.". Zo duidelijk vind ik dat helemaal niet. Ik denk ook dat je hier ongelijk hebt. Je lijkt eigenlijk te zeggen dan Microsoft, anders dan de reden die zij opgeven, een hidden agenda heeft met deze wijziging. Niet alles is een complot. Een +1 en een 0 vind ik beide verdedigbare scores.kodak schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 15:58:
Hier lijken 9 tweakers naar -1 te meningmodden. De reactie is inhoudelijk op het nieuws en met onderbouwing.
kodak in 'Microsoft blokkeert 'gevaarlijke' bestandsextensies in OneNote'
[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 01-04-2023 16:16 ]
semi als feit? Ik geef aan wat ik lees en met argumenten hoe ik dat opvat op een manier die niet perse alleen om beveiliging gaat. Ik stel niet dat het hoe dan ook niet om beveiliging te doen is, maar zeker ook niet dat het overduidelijk maar om echt willen beveiligen gaat.Bor schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 16:14:
[...]Mwah, ik lees een mening / verwachting die je semi als feit presenteert met "Microsoft lijkt het blokkeren duidelijk niet perse om beveiliging te doen.". Zo duidelijk vind ik dat helemaal niet.
Prima als je het op argumenten oneens bent. Maar dan kan dat niet zomaar gebaseerd zijn op een mede tweaker betichten dat die complotten ziet omdat je het niet eens bent met de argumenten. Dan hoort er op de argumenten ingegaan te worden, zodat er wel inhoudelijke discussie is.Ik denk ook dat je hier ongelijk hebt. Je lijkt eigenlijk te zeggen dan Microsoft, anders dan de reden die zij opgeven, een hidden agenda heeft met deze wijziging. Niet alles is een complot.
Daarbij lijkt het me juist wel relevant om discussie te hebben of dit nog redelijk om extra beveiligen gaat of meer om zaken als promoten van eigen services. Want Microsoft kan natuurlijk prima beweren dat het om meer veiligheid gaat, maar dat mag dan wel ergens uit blijken. Blokkeren en dan een eigen alternatief promoten maakt het niet zomaar veiliger.
[ Voor 14% gewijzigd door kodak op 01-04-2023 18:12 ]
Verwijderd
Patrick22221 in 'Betaalsysteem iDEAL krijgt deze zomer profielen voor sneller bestellen'
Ik vermoed dat je -1 krijgt vanwegeVerwijderd schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 22:12:
Dit hoort een +1 te zijn, of ten minste 0. Ik zie best vaak powermods direct zes -1'en geven op elke post waar ze het mee oneens zijn. We zouden beter af zijn zonder dat hele powermod gebeuren.
Patrick22221 in 'Betaalsysteem iDEAL krijgt deze zomer profielen voor sneller bestellen'
wat nogal als een complottheorie overkomt.Dit is weer een eerste stap in het proces die ons te wachten staat...
Wat betreft jouw opmerking over Powermods; de Powermods zijn met de hand uitgezocht op basis van hoe zij modereren; objectief en in lijn met de moderatie FAQ. Als daar iemand op mening modereert zal het extra snel opvallen. Ik zie in dit geval geen onverklaarbare moderatiescore. Ik vind de -1 vanwege de laatste zin prima uit te leggen. Een 0 zou ook kunnen wanneer je minder streng bent.
[ Voor 24% gewijzigd door Bor op 01-04-2023 23:49 ]
Verwijderd
Het is niet mijn post. Of mag je alleen iets in dit topic posten over je eigen reacties?Bor schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 23:45:
[...]
Ik vermoed dat je -1 krijgt vanwege
[...]
wat nogal als een complottheorie overkomt.
Wat betreft jouw opmerking over Powermods; de Powermods zijn met de hand uitgezocht op basis van hoe zij modereren; objectief en in lijn met de moderatie FAQ. Als daar iemand op mening modereert zal het extra snel opvallen. Ik zie in dit geval geen onverklaarbare moderatiescore. Ik vind de -1 vanwege de laatste zin prima uit te leggen. Een 0 zou ook kunnen wanneer je minder streng bent.
Ik zie toch best vaak posts bijna direct op -6 of 6*0 terwijl ze respectievelijk 0 of +1 horen te zijn.
Ik zie echt niet hoe een netjes verkondigde maar onwenselijke mening een -1 verdiend als ik de sectie "-1 Ongewenst" in de moderatie FAQ lees. Het is geen "flamebait, troll, doelloze first post, zwaar off-topic bericht zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grap, onnodig kwetsende reactie, reactie die een onvriendelijk karakter heeft" en het is niet "bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken".
Het eerste gedeelte van de reactie is on-topic. Het tweede gedeelte kan je beoordelen als on-topic of off-topic, maar niet als -1. Wat ik hierbij ook belangrijk vind is de inconsistentie. Reacties die speculerend kritisch zijn, en als complottheorie gezien zouden kunnen worden, maar wel het mainstream narratief volgen, worden bijna nooit op -1 gezet (ook niet door powermods). Als dat wel het geval was, was het tenminste een gelijke behandeling en unbiased toepassing van beleid...
Naast dit alles denk ik ook dat wanneer kritiek op mainstream goedgekeurde/geaccepteerde dingen telkens afgedaan wordt als een ongewenste "complottheorie", dat dan minderheidsmeningen effectief onderdrukt worden en polarisatie bevorderd wordt. Maar goed, dit probleem speelt niet alleen op Tweakers. Het is helaas een veel breder structureel probleem wat de laatste jaren sterk verergerd is, waardoor ik bang ben dat dit op dove oren valt.
Dit lijkt me geen +1, laat staan +2. Best wel irrelevant, zie er niet meer dan een 0 in.
Virussen? Scan ze hier!
GeroldM in 'Microsoft blokkeert 'gevaarlijke' bestandsextensies in OneNote'
Moderatieklagen (en dan gaat het ook nog over andermans reactie...) levert een punt aftrek op. Normaal was dit inderdaad een +1 geweest, maar met een punt aftrek kom je dan op 0.kodak schreef op zondag 2 april 2023 @ 12:30:
Deze reactie lijkt me ook geen 0 (18×). Het opmerken/bevestigen dat een gevolg van deze 'beveiliging' een risico is en niet zomaar dus een betere beveiliging, met het noemen van een oplossing, lijkt me volkomen relevant.
GeroldM in 'Microsoft blokkeert 'gevaarlijke' bestandsextensies in OneNote'
Virussen? Scan ze hier!
Dus het lijkt je redelijk dat als iemand in één zinnetje even ongeloof heeft in de vorm van een oprechte vraag waarom mede tweakers het oneens zijn, terwijl het geheel volledig inhoudelijk is bedoeld is om discussie te voeren, we dan maar resoluut gaan minnen naar offtopic/irrelevant? Als het nu duidelijk klagen om het klagen over moderatie was dan lijkt me minnen redelijk, maae dit heeft meer weg van geen zin in de context hebben om weg te modden. Er stond iets over moderatie, weg ermee. Relevantie voor discussie? Geen interesse. Goed bedoeld om te discussiëren op inhoud? Boeit niet. Opmerking in verhouding tot gehele text die inhoudelijk is? Niets mee te maken. Dan gaat een prettige discussie toch niet meer om de inhoud maar om selectief minnen en plussen?wildhagen schreef op zondag 2 april 2023 @ 12:35:
[...]
Moderatieklagen (en dan gaat het ook nog over andermans reactie...) levert een punt aftrek op.
Een punt aftrek vanwege klachten over verkregen of andermans moderatie is gewoon in lijn met de richtlijn uit de moderatieFAQ. Dat weet je ook wel toch?kodak schreef op zondag 2 april 2023 @ 12:54:
[...]
Dus het lijkt je redelijk dat als iemand in één zinnetje even ongeloof heeft in de vorm van een oprechte vraag waarom mede tweakers het oneens zijn, terwijl het geheel volledig inhoudelijk is bedoeld is om discussie te voeren, we dan maar resoluut gaan minnen naar offtopic/irrelevant? Als het nu duidelijk klagen om het klagen over moderatie was dan lijkt me minnen redelijk, maae dit heeft meer weg van geen zin in de context hebben om weg te modden. Er stond iets over moderatie, weg ermee. Relevantie voor discussie? Geen interesse. Goed bedoeld om te discussiëren op inhoud? Boeit niet. Opmerking in verhouding tot gehele text die inhoudelijk is? Niets mee te maken. Dan gaat een prettige discussie toch niet meer om de inhoud maar om selectief minnen en plussen?
Je komt in dit geval daarmee op een 0 uit.Klachten over moderaties
...
Reacties waarin geklaagd wordt over de moderaties van reacties, dienen een punt aftrek te krijgen.
...
Ik vind het jammer dat je in de reactie op deze post zelf ook nog even doorgaat inclusief de manier waarop.
[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 02-04-2023 13:05 ]
Jazeker, heb je de Mod-FAQ wel eens doorgenomen? Daar staat écht in dat klagen over moderatie toch écht een punt aftrek verdient.kodak schreef op zondag 2 april 2023 @ 12:54:
[...]
Dus het lijkt je redelijk dat als iemand in één zinnetje even ongeloof heeft in de vorm van een oprechte vraag waarom mede tweakers het oneens zijn
Als je je punt alleen kunt maken door te klagen over moderatie, is je punt dan wel zo sterk?
Virussen? Scan ze hier!
De moderatieregels zijn er voor twee doelen: de belangrijkste is kwaliteit, voor prettige inhoudelijke discussie. De ander voor karma over lange termijn.Bor schreef op zondag 2 april 2023 @ 12:59:
[...]
Een punt aftrek vanwege klachten over verkregen of andermans moderatie is gewoon in lijn met de richtlijn uit de moderatieFAQ. Dat weet je ook wel toch?
[...]
Ik vind het jammer dat je in de reactie op deze post zelf ook nog even doorgaat.
Door selectief strikt te zijn op "de tweaker noemde iets met moderatie" te gaan minnen zonder de andere kanten duidelijk mee te wegen lijkt me dus niet passen bij dat doel. Dan zijn we aan het minnen om selectief de regels aan het toe te passen, ongeacht het totaal van de reactie, ongeacht de waarde van de rest, ongeacht of het inhoudelijk bedoeld is, ongeacht dat kwaliteit af hangt van tal van het geheel. Een discussie lijkt me bij het hoofddoel te passen als we een afweging maken, niet door het ééne deeltje wat heel stikt bekeken niet past belangrijk te vinden en de rest wat een discussie inhoudelijk prettig maakt dan niet meer mee te laten tellen.
Als we het nu ook al ongewenst gaan vinden wanneer tweakers een discussie proberen inhoudelijk te maken door iets wat mogelijk als ongewenst is ervaren om te buigen maar de inhoud dan is het einde toch zoek? Dan zijn we toch niet bezig om evenwicht te zoeken of inhoudelijke discussie aan te moedigen, maar juist aan het voorkomen dat het modereren bij het hoofddoel past?
[ Voor 14% gewijzigd door kodak op 02-04-2023 13:35 ]
De waarde van de rest van de inhoud wordt toch meegenomen? Een punt aftrek zorgt voor een 0 in dit geval. Was de rest +2 dan was je op +1 uitgekomen. Was de rest een 0 dan zit je al op -1.kodak schreef op zondag 2 april 2023 @ 13:19:
[...]
Dan zijn we aan het minnen om selectief de regels aan het toe te passen, ongeacht het totaal van de reactie, ongeacht de waarde van de rest, ongeacht of het inhoudelijk bedoeld is, ongeacht dat kwaliteit af hangt van tal van het geheel.
Dat is niet was hier gebeurd is.Door selectief strikt te zijn op "de tweaker noemde iets met moderatie" te gaan minnen zonder de andere kanten duidelijk mee te wegen lijkt me dus niet passen bij dat doel.
[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 02-04-2023 18:21 ]
Er zitten weer een hoop anti Apple figuren die niet weten hoe het moderatie systeem werkt…..
Hoe vind je dit wat toevoegen aan de discussie dan? Een one-liner die alleen maar zegt "voor mij is een mac mini beter".ZTM schreef op maandag 3 april 2023 @ 08:49:
ZTM in 'Intel NUC 13 Pro - Eerste kennismaking met mobiele Raptor Lake'
Er zitten weer een hoop anti Apple figuren die niet weten hoe het moderatie systeem werkt…..
Leg dan uit waarom bijvoorbeeld, dan voegt het wat toe en is het een uitgangspunt voor een discussie.
Mijn posts zijn ook niet altijd geweldig en zullen hier ook wel aangekaart worden, maar ik vind een 0 hier niet misplaatst. Het gaat er niet om of je voor of tegen Apple bent. Sowieso heeft Apple met dit artikel verder weinig te maken. Als je een Mac gebruiker bent dan is een NUC sowieso geen optie, en als je dat niet bent dan is een Mac Mini eigenlijk niet echt een optie. Ik zie de twee niet echt als concurrenten.
PS: Ik zit hier normaal nooit te lezen maar ik haalde dit topic aan in een andere disucssie vandaar
[ Voor 16% gewijzigd door GekkePrutser op 03-04-2023 09:21 ]
Het is natuurlijk prima om je eigen ervaringen te delen maar dit is wel echt een eind verwijderd van het artikel zelf. Misschien als je wat uitgebreider gereageerd had met redenen waarom jij daar meer aan hebt, dat het dan ook een hogere score had kunnen krijgen. Dan is er tenminste wat discussiewaarde zoals @GekkePrutser ook al aan geeft. Maar kunnen lezers heel weinig met je reactie.ZTM schreef op maandag 3 april 2023 @ 08:49:
ZTM in 'Intel NUC 13 Pro - Eerste kennismaking met mobiele Raptor Lake'
Ik weet niet welke score je zelf had verwacht maar in zijn huidige vorm is de reactie echt niet meer dan een 0 waard.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Ik lees in de reacties eronder toch uiteenlopende meningen hierover. Maar deze persoon presenteert het als een feit en dat lijkt me dus - gezien de uiteenlopende reacties - niet juist en daarmee geen +1.
Bovendien is die laatste claim ook merkwaardig: “Geen twijfel dat ze zoals altijd wel zorgen dat alle tech-reviewers een Qualcomm-model in handen krijgen...”
Alsof Samsung even 20 telefoons met Snapdragon gaat leveren en al de rest, voor consumenten, met Exynos…

Als ze nu twee uitvoeringen zouden maken, alla, maar dat gaan ze dus juist niet doen, dus ze gaan echt geen 20 reviewtelefoons met iets anders uitrusten - dat is ook voor hun veel te duur.
[ Voor 41% gewijzigd door TheVivaldi op 03-04-2023 11:52 ]
GenomDalar1983 in 'Lightyear maakt doorstart na goedkeuring curator'
[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 03-04-2023 13:30 ]
Volgens mij snijd ik best een puntje aan, in elk geval niet offtopic, die het wel al een aantal keer gekregen heeft.
En de reactie eronder hebben te maken met klagen over waarom het artikel nieuws is, dus zijn daarmee niet meer dan een 0 waard.
Verwijderd
AlphaWierie in 'Gerucht: Sony werkt aan nieuwe PlayStation-handheld die games via PS5 streamt'
Jeroenneman in 'Nederlands spoordigitaliseringproject ERTMS is vertraagd, kost miljard euro meer'
Uit de topicwarning:
Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Virussen? Scan ze hier!
Abosluut geen -1 waardig.
Dat klopt. Echter lijkt deze mismoderatie gedaan door iemand met een 6x weging. Vaak komt deze zonder melding dan niet meer op de juiste score. Iets wat ik vaker heb zien gebeuren helaas.wildhagen schreef op woensdag 5 april 2023 @ 17:55:
Die reactie staat er nog geen 9 minuten.... je mag het systeem ook wel even de kans geven voor hem meteen hier te melden.
Uit de topicwarning:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door Naafkap op 05-04-2023 18:40 ]
Verwijderd
Verwijderd in 'Samsung stopt met regelmatige beveiligingsupdates voor meeste S10-telefoons'
Mee eens, net als deze dan toch?
Naafkap in 'Samsung stopt met regelmatige beveiligingsupdates voor meeste S10-telefoons'
Veel mensen zijn het ermee eens, maar daar is +2 niet voor bedoeld. Er is helemaal niks informatiefs aan deze reactie.
Bobsen in 'Dit zijn de laadpaalplannen van de EU - 'Minimum, maar geen optimum''
Beiden zijn geen +2.
Virussen? Scan ze hier!
nieuws: Chrome krijgt vanaf 113 standaard WebGPU ingeschakeld voor beter gpu-...
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Ook dat is geen +2.
Virussen? Scan ze hier!
Hij zal wel gelijk hebben, maar twee uiterst summiere zinnetjes vind ik toch wel te mager om informatief te zijn.
Zelfs na het aanklikken van de link is me niet duidelijk geworden wat er nu precies bedoeld wordt, dus deze reactie met “Nice watch” en een linkje lijkt me daarom niet meer dan een 0 waard.
EsEsDee in ''Tesla-werknemers deelden beelden gemaakt door Tesla-auto's met elkaar''
EsEsDee in ''Tesla-werknemers deelden beelden gemaakt door Tesla-auto's met elkaar''
[ Voor 42% gewijzigd door EsEsDee op 09-04-2023 12:13 ]
Uncontrollable & Incompatible
The Underminer in ''Volgende generatie Nvidia RTX-videokaarten krijgt monolitisch chipontwerp''
Beiden zijn GR-materiaal, dus een 0, geen +1. En ze krijgen nog bergen +2's ook (vooral die 2e)....
Virussen? Scan ze hier!
Blokker_1999 in 'Hoe tweaker Mux oude EV's nieuw leven inblaast' lijkt mij ook een +1 zonder onderbouwing met objectieve bronnen.
jpsch in 'Hoe tweaker Mux oude EV's nieuw leven inblaast' is ook geen -1.
Ablaze in 'Hoe tweaker Mux oude EV's nieuw leven inblaast' is niet offtopic maar gewoon waar en daarmee +1.
[ Voor 74% gewijzigd door Bor op 09-04-2023 22:16 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 10-04-2023 10:11 ]
Er wordt opvallend pro elextrisch en anti ICE gemod bij dit item terwijl het modereren zo objectief mogelijk dient te gebeuren.
Waar hij geen enkele onderbouwing van geeft (van die tentallen jaren of nooit. Mercedes heeft immers al een concept-EV die 1000 km kan bijv: nieuws: Mercedes-Benz rijdt 1000km op enkele acculading met concept-EV.Qua gemak is een ICE nog altijd superieur aan een BEV. Vanavond was ik vergeten te tanken, even bij de Esso eraf met 30 km rijbereik. Pinpas aan de pomp 2 minuten later had ik weer 800 km op de klok. Het gaat nog tientallen jaren of langer duren voor een EV dat kan (en waarschijnlijk nooit gebeuren).
Hij brengt het tevens als een feit ("is" ipv "ik denk/vind") dat een ICE superieur is, terwijl het enkel zijn eigen mening is. Zijn mening wordt dus als een (onjuist, zie Mercedes hierboven) feit gebracht.
[ Voor 39% gewijzigd door wildhagen op 10-04-2023 08:37 ]
Virussen? Scan ze hier!
Klopt. Dit zie je helaas heel vaak, en niet alleen bij dit topic. Ook wordt er vaak met 0-en gestrooid bij reacties die prima on-topic zijn, maar niet in het straatje van de EV-liefhebbers past. Vaak zie ik ook een onjuiste 6x-weging, vrij snel, verschijnen. Dat doet vermoeden dat er ook door mensen met een 6x-weging niet objectief modereren. Het is ook best lastig, zeker als je liefhebber bent, om objectief te blijven. Maar van een promod mag je dat wel verwachten.Er wordt opvallend pro elextrisch en anti ICE gemod bij dit item terwijl het modereren zo objectief mogelijk dient te gebeuren.
Als alle reacties zonder onderbouwing gelijk op 0 komen te staan, dan mag de helft van de reacties op 0. Ik vind dat je erg streng bent. Het is een keurige post verder, on-topic en in mijn beleving gewoon dus +1wildhagen schreef op maandag 10 april 2023 @ 08:34:
Die laatste vind ik geen +1 vanwege deze claims:
[...]
Waar hij geen enkele onderbouwing van geeft (van die tentallen jaren of nooit. Mercedes heeft immers al een concept-EV die 1000 km kan bijv: nieuws: Mercedes-Benz rijdt 1000km op enkele acculading met concept-EV.
Veel EV-liefhebbers zijn geneigd om de EV = duurzaam als feit neer te zetten. Natuurlijk, de CO2-uitstoot is over de hele levensduur lager, maar zeker niet 0. Verre van zelf. Niet duurzaam dus. Toch staan dergelijke reacties vaak snel op +2. Niet objectief in mijn beleving.Hij brengt het tevens als een feit ("is" ipv "ik denk/vind") dat een ICE superieur is, terwijl het enkel zijn eigen mening is. Zijn mening wordt dus als een (onjuist, zie Mercedes hierboven) feit gebracht.
kodak in 'Amazon.com verbiedt verkoop Flipper Zero-multitool in webshop'
Verwijderd in 'Mercedes-Benz rijdt 1000km op enkele acculading met concept-EV'
De reactie erop is ook keurig en on-topic. Maar pro-EV en krijgt 99x (!) +2? Dat vind ik mismodereren.
wildhagen in 'Mercedes-Benz rijdt 1000km op enkele acculading met concept-EV'
[ Voor 6% gewijzigd door Naafkap op 10-04-2023 13:03 ]
Virussen? Scan ze hier!
Zoals gezegd, was dat bedoeld om het probleem aan te geven.wildhagen schreef op maandag 10 april 2023 @ 13:17:
Lijkt me weinig zinvol om het over reacties van een jaar geleden te gaan hebben. Zullen we het bij *iets* actuelere reacties houden aub?
Over zinvol gesproken, misschien kan je inhoudelijk reageren op hetgeen hier aan de kaak gesteld wordt? Lijkt mij zinvol.
Als je een probleem alleen kunt schetsen door een jaar terug te gaan, en er kennelijk geen recentere voorbeelden zijn, hebben we het dan wel over een écht probleem, en niet een ingebeeld probleem?Naafkap schreef op maandag 10 april 2023 @ 13:44:
[...]
Zoals gezegd, was dat bedoeld om het probleem aan te geven.
Virussen? Scan ze hier!
Prima, jij je zin. Hierbij recente mismoderaties. EV-kritische berichten staan onterecht dik in de 0 , ook nu weer:wildhagen schreef op maandag 10 april 2023 @ 13:47:
[...]
Als je een probleem alleen kunt schetsen door een jaar terug te gaan, en er kennelijk geen recentere voorbeelden zijn, hebben we het dan wel over een écht probleem, en niet een ingebeeld probleem?
ZTM in 'Tesla stelt V4 Supercharger-laadstation in Harderwijk open voor alle EV’s'
Marve79 in 'Tesla stelt V4 Supercharger-laadstation in Harderwijk open voor alle EV’s'
PhilipsFan in 'Tesla stelt V4 Supercharger-laadstation in Harderwijk open voor alle EV’s'
Marve79 in 'Tesla stelt V4 Supercharger-laadstation in Harderwijk open voor alle EV’s'
humpus in 'Tesla stelt V4 Supercharger-laadstation in Harderwijk open voor alle EV’s'
Volgens mij is het probleem nog aardig actueel.
[ Voor 5% gewijzigd door Naafkap op 10-04-2023 13:59 ]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Zomaar een loze kreet posten, zonder enige verdere uitleg anders dan "ik vind het niks" vind ik vrij irrelevant. Een 0 lijkt me juist hier.Naafkap schreef op maandag 10 april 2023 @ 13:58:
[...]
Prima, jij je zin. Hierbij recente mismoderaties. EV-kritische berichten staan onterecht dik in de 0 , ook nu weer:
ZTM in 'Tesla stelt V4 Supercharger-laadstation in Harderwijk open voor alle EV’s'
Commentaar op moderatie levert een punt aftrek op. Zonder commentaat was het een +1, een punt aftrek geeft dan 0.
[ Voor 20% gewijzigd door wildhagen op 10-04-2023 14:01 ]
Virussen? Scan ze hier!
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2