Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 109 ... 183 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 12:37

Herman

FP ProMod
Die wilde ik ook melden. Maar er moet nog veel gebeuren voordat die reactie de juiste moderatie heeft.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
mrbullet in 'Oud-president hint erop dat Rusland gekraakte software zal legaliseren'

Hoezo is dit irrelevant? In de text wordt een mening geuit door de auteur en ik herhaal de uitspraken van Rob de Wijk om dit te corrigeren.

Pana 5j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:03
marcieking in 'Oud-president hint erop dat Rusland gekraakte software zal legaliseren'

Sorry hoor, maar dat is gewoon geen antwoord op de vraag geven en wijsneus spelen. Dat is zeker geen +2 waard.

Ik vind deze reactie, op deze wijze, zeer irritant en ongewenst.

Het is het doodslaan van een discussie.

De vraag zelf is mijn inziens ook een hele terechte, ook als je het artikel hebt gelezen (dus geen irrelevant:0):

IIIIIIIIIIII in 'Oud-president hint erop dat Rusland gekraakte software zal legaliseren'

[ Voor 25% gewijzigd door White Feather op 02-02-2023 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1849202

Anoniem: 1849202 in 'Oud-president hint erop dat Rusland gekraakte software zal legaliseren'

Lijkt mij gewoon relevant aan het onderwerp en zeker als reactie op tyrunar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:32

Dazzler2120

FP ProMod
Waarom zouden dit geen +2 scores kunnen zijn? lijken mij prima scores voor uitgebreid uitgezette posts als dit.
Er is een reden waarom je niet op reacties op je eigen posts kan modereren, o.a. dat je verschil van mening ook de beoordeling kan beïnvloeden.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapjespoes
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
Dazzler2120 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:09:
[...]

Waarom zouden dit geen +2 scores kunnen zijn? lijken mij prima scores voor uitgebreid uitgezette posts als dit.
Er is een reden waarom je niet op reacties op je eigen posts kan modereren, o.a. dat je verschil van mening ook de beoordeling kan beïnvloeden.
Het valt me vaker op dat tweakers nogal eenvoudig misleid worden door de lengte van reacties, alsof ze dan opeens informatief en correct zijn. Het is ook niet zo dat het rapporteren van losstaande reacties zonder meningsverschil is, zeker gezien het hele idee van deze draad gebaseerd is op meningen over moderaties.

De reacties zijn geen +2 waard. Ze zijn weinig informatief en voor een deel onjuist, bedoeld om desinformatie te verspreiden. Je hoeft het niet met mijn kant van het debat eens te zijn om dat in te zien.

Bewerk: Wederom worden mijn reacties beoordeeld op basis van gebruikersnaam en hoeveelheid comments. Maar het is duidelijk, desinformatie verspreiden loont, je moet er gewoon wat lange reacties van maken en zelfs de adjes tuimen er in. Goed om te weten.

[ Voor 12% gewijzigd door Lapjespoes op 03-02-2023 11:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:33

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Lapjespoes schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:29:
[...]
De reacties zijn geen +2 waard. Ze zijn weinig informatief en voor een deel onjuist, bedoeld om desinformatie te verspreiden. Je hoeft het niet met mijn kant van het debat eens te zijn om dat in te zien.
Er zit in ieder geval behoorlijk wat moeite in, dat is op zichzelf geen reden (je kunt ook veel moeite in desinformatie steken), maar het telt wel mee als de post inhoudelijk juist is.

Daarnaast kan ik er niet uithalen waarom ze feitelijk onjuiste informatie zouden bevatten. Als je een reactie onjuist vindt kun je daarover de discussie aangaan. Ik begrijp dat het onderwerp je nogal aan het hart gaat (wederom zijn 20 van de 110 reacties van jouw hand), maar ik denk dat je daardoor moeite hebt om zelf een objectieve blik te houden.

Ik vind een +2 voor de genoemde reacties geen zware mismoderaties, zowel een +1 als een +2 past prima volgens mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-05 11:34
kodak schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:49:
Deze lijkt me geen +3. Er staat een mening over de oorzaak die nergens uit blijkt.
Er staan beweringen over andere landen die niet zomaar te vergelijken zijn. Het kopiëren van wat advies voor een specifiek ander land is niet zomaar vergelijkbaar of relevant. Omstandigheden zijn niet zomaar als informatief te vergelijken op basis van oplossingen of weg laten wat er wel is gedaan. In andere landen zijn er andere keuzes en oplossingen, maar dat is niets nieuws.

Raindeer in 'Luchtvaartbedrijven VS krijgen jaar om hoogtemeters te fixen voor 5G-verstoring'
Hoi @kodak

Ik ben redelijk verbaasd over dit bericht. Ik zie het toevallig, omdat zelf moderaties had gedaan die (deels terecht) vragen opriepen. Het gaat me niet over hoe het bericht gemodereerd is, maar wel over jouw commentaar.

Ik doe niet aan zomaar beweringen. Het klopt dat dit niet een doorwrochte analyse van 30 pagina's is, maar ik pak wel een aantal hoofdzaken. Als je het door Japan ingebrachte ICAO stuk zou lezen, dan zou je zien dat de situatie wel degelijk vergelijkbaar is. De vliegtuigen, hoogtemeters en mobiele netwerken zijn namelijk niet verschillend tussen landen. Ik volg dit dossier al een jaar met grote verbazing, niet alleen uit hobby, maar ook vanwege professionele noodzaak. Ik heb contact gehad met mensen in de VS die hier ook actief mee bezig zijn. Ik heb de rapporten van de Amerikaanse, Europese en andere internationale toezichthouders gelezen.

Je kunt wel heel generiek spreken over andere landen en andere keuzes, maar zo werkt het niet in de grote mensen wereld. Internationale standaarden voor telecommunicatie en afspraken over vliegtuig veiligheid vergen heel veel overleg, studie en afspraken. Ze zijn zoveel mogelijk uniform. Dat zorgt ervoor dat we dezelfde vliegtuigen en telecomnetwerken overal kunnen gebruiken. De Japanners zijn degenen die nu al het hele spectrum in gebruik hebben en dus vanuit de praktijk kunnen laten zien dat er geen problemen zijn. Dus we kunnen de ervaring van Japan gebruiken als onderbouwing voor besluiten in andere landen. Tenzij jij (of de FAA) kunnen laten zien dat er bij Japanse of Amerikaanse vliegvelden andere hoogtemeters of andere 5G netwerk apparatuur worden gebruikt dan elders in de wereld, dan verandert de zaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Lapjespoes schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:29:
[...]

Bewerk: Wederom worden mijn reacties beoordeeld op basis van gebruikersnaam en hoeveelheid comments. Maar het is duidelijk, desinformatie verspreiden loont, je moet er gewoon wat lange reacties van maken en zelfs de adjes tuimen er in. Goed om te weten.
Wat is de desinformatie in zijn post dan? Als je er zó stellig van overtuigd bent dat het desinformatie is, zal je wel iets meer je best mogen doen om dat te beargumenteren. Als het desinformatie is, hoort hij op 0 te staan namelijk, maar zonder jouw onderbouwing waarin je aantoont dat het desinformatie is, zijn gewoon +1 en +2 scores prima voor dit soort posts.
De argumentatie die ik in dit soort topics van jou lees duidt er eerder op dat het vooral om een verschil van mening gaat over wat wél en níét kunst is. Een verschil van mening is geen reden om hoger of lager te modden.
De discussie 'wat is kunst' is een dusdanig complexe discussie dat ieder antwoord zeer afhankelijk is ervan met wie je de discussie voert. De deifnitie van kunst is ook zéér onderhevig aan de tijdsgeest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 22:55

kodak

FP ProMod
Raindeer schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:45:
[...]

Hoi @kodak

Ik ben redelijk verbaasd over dit bericht. Ik zie het toevallig, omdat zelf moderaties had gedaan die (deels terecht) vragen opriepen. Het gaat me niet over hoe het bericht gemodereerd is, maar wel over jouw commentaar.

Ik doe niet aan zomaar beweringen. Het klopt dat dit niet een doorwrochte analyse van 30 pagina's is, maar ik pak wel een aantal hoofdzaken. Als je het door Japan ingebrachte ICAO stuk zou lezen, dan zou je zien dat de situatie wel degelijk vergelijkbaar is. De vliegtuigen, hoogtemeters en mobiele netwerken zijn namelijk niet verschillend tussen landen. Ik volg dit dossier al een jaar met grote verbazing, niet alleen uit hobby, maar ook vanwege professionele noodzaak. Ik heb contact gehad met mensen in de VS die hier ook actief mee bezig zijn. Ik heb de rapporten van de Amerikaanse, Europese en andere internationale toezichthouders gelezen.

Je kunt wel heel generiek spreken over andere landen en andere keuzes, maar zo werkt het niet in de grote mensen wereld. Internationale standaarden voor telecommunicatie en afspraken over vliegtuig veiligheid vergen heel veel overleg, studie en afspraken. Ze zijn zoveel mogelijk uniform. Dat zorgt ervoor dat we dezelfde vliegtuigen en telecomnetwerken overal kunnen gebruiken. De Japanners zijn degenen die nu al het hele spectrum in gebruik hebben en dus vanuit de praktijk kunnen laten zien dat er geen problemen zijn. Dus we kunnen de ervaring van Japan gebruiken als onderbouwing voor besluiten in andere landen. Tenzij jij (of de FAA) kunnen laten zien dat er bij Japanse of Amerikaanse vliegvelden andere hoogtemeters of andere 5G netwerk apparatuur worden gebruikt dan elders in de wereld, dan verandert de zaak.
We verschillen van mening of en hoe je kan vergelijken. Ik meen dat het uit je onderbouwing onvoldoende blijkt. Het is geen simpel onderwerp, dus verwacht ik een betere vergelijking en onderbouwing. Natuurlijk kan je dan stellen dat je daarvoor meer uitleg nodig hebt, maar dat lijkt me dan juist een reden om niet zaken te gaan vergelijken door op een eigen meningen te leunen dat een ander dan maar de details moet gaan opzoeken om een mening te vormen en het dan vast wel tot jou onderbouwing zou leiden. Dat lijkt me juist niet de bedoeling om te plussen. Maar kennelijk heeft of een groot deel zich net zo in het onderwerp verdiept als jij om je mening te volgen (wat me vrij onwaarschijnlijk lijkt aangezien je zelf aangeeft hoe veel werk dat is), of het is vooral waardering voor de mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:28

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
kodak schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 12:27:
[...]

We verschillen van mening of en hoe je kan vergelijken. Ik meen dat het uit je onderbouwing onvoldoende blijkt. Het is geen simpel onderwerp, dus verwacht ik een betere vergelijking en onderbouwing. Natuurlijk kan je dan stellen dat je daarvoor meer uitleg nodig hebt, maar dat lijkt me dan juist een reden om niet zaken te gaan vergelijken door op een eigen meningen te leunen dat een ander dan maar de details moet gaan opzoeken om een mening te vormen en het dan vast wel tot jou onderbouwing zou leiden. Dat lijkt me juist niet de bedoeling om te plussen. Maar kennelijk heeft of een groot deel zich net zo in het onderwerp verdiept als jij om je mening te volgen (wat me vrij onwaarschijnlijk lijkt aangezien je zelf aangeeft hoe veel werk dat is), of het is vooral waardering voor de mening.
Ik vind je hier wel wat streng, de inhoud van de reactie is naar mijn mening een nuttige toevoeging op de informatie in het artikel en daarmee minimaal een +2 waard.
Of het een waardevolle aanvulling op het artikel is kun je over discussieren, voor mij ontbreekt het daarvoor aan ondersteuning met bronnen. Een +3 vind ik geen ernstige mismoderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Santford schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:14:
[...]

Ik vind je hier wel wat streng, de inhoud van de reactie is naar mijn mening een nuttige toevoeging op de informatie in het artikel en daarmee minimaal een +2 waard.
Of het een waardevolle aanvulling op het artikel is kun je over discussieren, voor mij ontbreekt het daarvoor aan bronvermelding. Een +3 vind ik geen ernstige mismoderatie.
Nuttig of interessante mening kan +2 zijn. Maar het plussen naar +3 mag op zijn minst wel duidelijk blijken dat het behoorlijke afweging en zeker meer onderbouwing heeft dan een mening. +3 is het zeer waardevol, daar mogen wel wat strenge eisen bij dat aan te tonen en veel minder richting mening (wat hoe dan ook al niet zomaar de bedoeling is om op te plussen). Dat ik nu reageer is omdat iemand er na weken toch graag nog op door gaat, de rest vond die +3 blijkbaar prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:28

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
kodak schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:41:
[...]
Nuttig of interessante mening kan +2 zijn. Maar het plussen naar +3 mag op zijn minst wel duidelijk blijken dat het behoorlijke afweging en zeker meer onderbouwing heeft dan een mening. +3 is het zeer waardevol, daar mogen wel wat strenge eisen bij dat aan te tonen en veel minder richting mening (wat hoe dan ook al niet zomaar de bedoeling is om op te plussen). Dat ik nu reageer is omdat iemand er na weken toch graag nog op door gaat, de rest vond die +3 blijkbaar prima.
Maar dan hang je de hele reactie op aan de laatste zin waar een mening gegeven wordt en zie je de rest als onderbouwing van die mening. Los van de mening die gegeven wordt bevat de reactie informatie die niet in het nieuwsbericht staat en relevant is voor het onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:13

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-05 23:14
Geen +1 (en zeker geen +2):

grrfield in 'Twitter gaat advertentieomzet uit reactiethreads delen met Blue-abonnees'

Een combinatie van onzin, speculatie en een poging een polariserende politieke discussie te doen losbarsten, maken dit volgens mij een -1. Hoger dan een 0 lijkt het me in elk geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'Twitter gaat advertentieomzet uit reactiethreads delen met Blue-abonnees'

Vraag mij af wat hier offtopic aan is, ik verduidelijk volgens mij de werking, maar vervolgens is dat offtopic en de reactie waarop ik reageer is informatief? Beetje vreemde moderaties, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
wow7 in ''Politie heeft database met pasfoto's van miljoenen onschuldige buitenlanders'' is echt geen +3. Daar duik ik eens even in.

[ Voor 94% gewijzigd door Bor op 04-02-2023 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'Instagram werkt mogelijk aan betaalde verificatiefunctie met blauwe badge'

Wat is hier offtopic aan? Het is klaarblijkelijk een trend en dus gaat Instagram er in mee, zie niet waarom dat offtopic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:05
Uit interesse, is dit een terechte moderatie?

NiGeLaToR in ''Bedrijven gaan duizend dollar per maand betalen voor gouden vinkje op Twitter''

Duurde maar heel kort voor er zoveel negatief werd gemod.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkMatter
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-07-2024
Twee van mijn reacties zijn mijns inziens volledig onterecht beoordeeld met -1. Het gaat om de reacties in nieuws: Instagram werkt mogelijk aan betaalde verificatiefunctie met blauwe b...

"-1: Ongewenst
Flamebaits, trolls, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en andere reacties die in strijd zijn met onze algemene voorwaarden of huisregels"

Mijn reacties zijn absoluut niet van deze aard, maar zijn simpelweg ongewenst verklaard, omdat mijn mening niet wordt gedeeld. Tegengeluiden, die minder informatief zijn en op de persoon worden gespeeld, worden geplust.

Ook vraag ik aandacht voor het volgende uit de FAQ:
"Het is onder geen beding de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die conflicteert met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een lage waardering, enkel vanwege het meningsverschil."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

erik1966 in ''Bedrijven gaan duizend dollar per maand betalen voor gouden vinkje op Twitter''

Lijkt me geen +2, laat staan de +3's die hij krijgt. Meer dan een 0 zie ik er niet in.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18:21

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

DarkMatter schreef op zondag 5 februari 2023 @ 15:29:
Twee van mijn reacties zijn mijns inziens volledig onterecht beoordeeld met -1. Het gaat om de reacties in nieuws: Instagram werkt mogelijk aan betaalde verificatiefunctie met blauwe b...

Flamebaits, trolls, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en andere reacties die in strijd zijn met onze algemene voorwaarden of huisregels"

Mijn reacties zijn absoluut niet van deze aard, maar zijn simpelweg ongewenst verklaard, omdat mijn mening niet wordt gedeeld. Tegengeluiden, die minder informatief zijn en op de persoon worden gespeeld, worden geplust.

"Het is onder geen beding de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die conflicteert met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een lage waardering, enkel vanwege het meningsverschil."
Als je volgende keer de reacties direct linkt (hoe dat moet staat in de Topicwarning) dan kunnen we die makkelijk vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18:21

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Die heeft nog wat hulp nodig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-05 23:14
DarkMatter schreef op zondag 5 februari 2023 @ 15:29:

De betreffende reacties zijn off-topic, dus hoger dan een 0 kom je sowieso niet. Daarnaast lijken ze in mijn ogen sterk op troll-gedrag, met als enige doel het losmaken van een explosieve politieke discussie. Dat rechtvaardigt volgens mij wel een -1.

Plaats in de toekomst even linkjes naar de betreffende reacties, zoals dit:

DarkMatter in 'Instagram werkt mogelijk aan betaalde verificatiefunctie met blauwe badge'

DarkMatter in 'Instagram werkt mogelijk aan betaalde verificatiefunctie met blauwe badge'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapjespoes
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
Lapjespoes in 'Getty begint zaak in VS tegen Stable Diffusion-maker wegens copyrightinbreuk'

Geen -1. Durf te wedden dat deze minmoderatie door svane komt, de timing met een beledigende reactie van hem is te toevallig.

svane in 'Getty begint zaak in VS tegen Stable Diffusion-maker wegens copyrightinbreuk'

En dit is dus geen +2.

Inb4 jamaarjijreageertzoveel gezeur.

[ Voor 27% gewijzigd door Lapjespoes op 07-02-2023 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 16:14
Lapjespoes schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 17:37:
Lapjespoes in 'Getty begint zaak in VS tegen Stable Diffusion-maker wegens copyrightinbreuk'

Geen -1. Durf te wedden dat deze minmoderatie door svane komt, de timing met een beledigende reactie van hem is te toevallig.

...
Ik heb even vluchtig door wat reacties gelezen, het komt op mij over alsof twee mensen een lichte ruzie hebben. Ook al zou het ontopic zijn (of formeel als +2 beoordeeld kunnen worden), fijn vind ik het niet.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:10

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
De punten die BitProcessor in 'Chimera Linux met BSD-userland en dinit in plaats van systemd komt in maart uit' had zijn allang door de redactie aangepast, dus de reactie is geen +2 waard.
Katsunami in 'Chimera Linux met BSD-userland en dinit in plaats van systemd komt in maart uit' gaat puur over semantiek en is ook geen +2 waard.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306567

Geen idee waarom dit offtopic is:

Anoniem: 306567 in '1TB-ssd voor 50 euro?! - Dit zijn de beste goedkope ssd’s'

Het is een feit dat ssd's niet geschikt zijn voor langdurige opslag. En al helemaal niet als ze geen stroom krijgen.

De reactie hierop vind ik ook verre van +2 eerlijk gezegd:

M2M in '1TB-ssd voor 50 euro?! - Dit zijn de beste goedkope ssd’s'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij geldt hier hetzelfde voor. Sowieso snap ik niet dat ik 5x een -1 krijg...

Anoniem: 306567 in '1TB-ssd voor 50 euro?! - Dit zijn de beste goedkope ssd’s'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1849202

Het is een topic waarin meningen sterk uiteenlopen, maar volgens mij zeg ik niet heel veel verkeerds in deze:
Anoniem: 1849202 in 'Donald Trump mag weer op Instagram en Facebook'

Mijn reactie is in het mom van "Keep your friends close, but your enemies closer", dat wordt (mogelijk) opgevat alsof ik een vlag van Trump op mijn kamer heb :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ikt in 'SpaceX: door maatregelen kan leger Oekraïne Starlink niet inzetten voor drones'

Geen +2, laat staan een +3. Een prima reactie, maar meer dan een +1 is het niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Een -1 voor deze reactie is echt te streng:

evilution in 'Insider-build Windows 11 kan rgb-hardware bedienen vanuit Instellingen'

[ Voor 57% gewijzigd door Bor op 10-02-2023 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Ik vind het een aardige poging tot trollen. Mee eens dat een 0 ook kan, maar ik vind -1 niet onjuist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
AlphaRomeo schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 18:20:
[...]

Ik vind het een aardige poging tot trollen. Mee eens dat een 0 ook kan, maar ik vind -1 niet onjuist.
Ik vind een -1 te streng. Vanwege de gebruikte smiley zou je een troll kunnen vermoeden maar er zit ook wel iets van waarheid in de reactie. Ik kies daarom voor een 0 of +1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

AlphaRomeo schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 18:20:
[...]

Dat is ook mijn mening, ik vind de toon best wat trollerig eerlijk gezegd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulpen
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik wil jullie graag vragen om naar deze reactie van mij te kijken. Het valt mij namelijk op dat zodra ik buiten het het mainstream media-narratief praat, ik wordt ik weggemod op Tweakers. Dit is ongeacht hoe goed ik mijn bericht onderbouw. Terwijl anderen, zoals het bericht waar ik op reageerde, wat over het zelfde onderwerp gaat, en wat geen één bron aanhaalt, wél als 'ontopic' - nee zelfs als 'informatief' wordt gezien.

Zie ter illustratie mijn huidige moderatiescore (-1):
-1 2x

En de score van het bericht waar ik op reageer (+2):
+2 10x
+1 6x
-1 1x

Ik vraag mij af dit zo hoort te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@Gulpen, ik heb een deel van je reactie gelezen, maar ik haakte af toen je stelde dat we al lang vrede hadden kunnen hebben als de Ukraïners maar op de eisen van Putin in waren gegaan. Dat verkondigen en de oorlog goed praten is wat mij betreft terecht ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
AlphaRomeo schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 20:15:
@Gulpen, ik heb een deel van je reactie gelezen, maar ik haakte af toen je stelde dat we al lang vrede hadden kunnen hebben als de Ukraïners maar op de eisen van Putin in waren gegaan. Dat verkondigen en de oorlog goed praten is wat mij betreft terecht ongewenst.
Ik heb de post bekeken (lange lap tekst), en het neigt soms richting een pro rusland view te gaan, maar over het algemeen valt dat best mee.
Hij geeft uitgebreid aan dat de oorlog (en de steun daaraan van verschillende kanten) niet zo simpel is als een ouderwets potje Oost-Europees landjepik. Hij geeft veel bronnen, en heeft moeite gedaan voor de post.
Of je het er mee eens bent of niet, het lijkt me geen troll, en dus wel meer waard dan een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulpen
AlphaRomeo schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 20:15:
Kijk dit is precies het probleem wat ik heb. Mensen lezen half, en in plaats van dan neutraal of afzijdig te blijven, wordt ik als 'ongewenst' weggemod. (Intussen staat de teller op 10x -1, en 2x +1).
Volgens de onderhandelaar zelf (Naftali Bennett, zie bron aldaar) waren de Oekraïners tevreden met de tekst van de vredesovereenkomst. Als ze hadden getekend was er inderdaad (mogelijk) nu vrede: dat is een simpel feit. Het is echter volledig het recht van de Oekraïners om daar wel óf niet mee in te stemmen: het is hun leven en hun keuze. Mijn punt was echter dat het niet het recht is van het VK om de Oekraïners daarbij onder druk te zetten om *niet* te tekenen, vanwege Westerse belangen, wat wel gebeurt is, zie andere bron aldaar.
En ik heb nergens de oorlog (Ruslands invasie van Oekraïne) 'goed gepraat'. Integendeel, ik heb deze veroordeeld en gezegd dat Putin voor een tribunaal moet worden gesleept. Ik zei alleen dat Rusland uitgelokt is (omdat er andere belangen spelen); maar dat kan óók waar zijn, naast andere waarheden. De realiteit is soms complex, precies het punt van mijn bericht..

[ Voor 2% gewijzigd door Gulpen op 10-02-2023 21:23 . Reden: verheldering ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
En daar gaat het mis. Je presenteert allerlei dubieuze bronnen als feit. Dit is op z'n gunstigst gezegd eenzijdig, en neigt eigenlijk gewoon naar desinformatie. Wat mij betreft een terechte -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulpen
RoD schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 22:50:
[...]

En daar gaat het mis. Je presenteert allerlei dubieuze bronnen als feit. Dit is op z'n gunstigst gezegd eenzijdig, en neigt eigenlijk gewoon naar desinformatie. Wat mij betreft een terechte -1.
Lol. Laat maar zitten. Tweakers is kennelijk gewoon een zoveelste plek geworden waar je gecanceld wordt als je iets zegt dat indruist tegen het NOS-narratief. Stemt me wel verdrietig, niveau van debat in Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gulpen schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 14:51:
[...]

Lol. Laat maar zitten. Tweakers is kennelijk gewoon een zoveelste plek geworden waar je gecanceld wordt als je iets zegt dat indruist tegen het NOS-narratief. Stemt me wel verdrietig, niveau van debat in Nederland.
No offence, maar wat had je dan verwacht? Je hele post hangt met vergezochte complottheoriën en anti-VS/pro-Russische ideën aan elkaar, en er wordt geen enkel serieus bewijs geleverd om het te onderbouwen, alleen wat vage complotdenker-sites en -filmpjes.

Neem voortaan eens serieuze bronnen, en geen complotdenkersites/filmpjes, dan wordt je al snel serieuzer genomen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306567 in 'OnLeaks toont renders van Sony Xperia 1 V met kleinere afmetingen'

Waarom is dit offtopic? Aangezien dit exact gebeurt wanneer je Sony telefoons root ... Lijkt op meningmodden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
[...]

Dat is apart, meestal krijgt DPG de schuld :)

Hoe dan ook, het gaat hier om de inhoud. Als je dubieuze bronnen aanhaalt en dit kritiekloos als feit presenteert, dan is dat ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Anoniem: 306567 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 17:09:
Anoniem: 306567 in 'OnLeaks toont renders van Sony Xperia 1 V met kleinere afmetingen'

Waarom is dit offtopic? Aangezien dit exact gebeurt wanneer je Sony telefoons root ... Lijkt op meningmodden.
Dat was slechts een moderatie, kort na plaatsing van je reactie. Inmiddels alweer rechtgetrokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:26

Technomania

Huiskamer verslaafde.

*knip* verkeerde topic

[ Voor 89% gewijzigd door Technomania op 11-02-2023 23:30 ]

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1582350

Msatter hier, die zich weer eens op dit geitenpaadje begeeft. De hoop sterft immers als laatste.

Het was eens weer eens feest, nee niet een feest van de democratie, een feest van de kleur rood. 189 Roden en die de kleur geel in zich hebben. De roden zouden in een democratie duidelijk een meerderheid hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W_qL9z_wL44d7WFTueH6RrXRhvU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FtVdHkzCDGAO7e7a04HADTKJ.jpg?f=user_large

Ik behoor tot het kamp van de roden, ben ik daar trots op, ja en waarom dan wel. Ik zie mijzelf, als één dissident wat die discussie aangaat.

Dan wil ik extra aandacht vragen voor de moderaties bij een 'politiek' artikel op Tweakers over de vorige President van Amerika die weer terug mag op de platformen van Big Tech bedrijf Meta.
Nee, ik noem zijn naam niet specifiek omdat dan velen meteen een rode waas voor de ogen krijgen.

Het gaat om dit artikel van Mark Hendrikman en die is te vinden op Tweakers via deze link: https://tweakers.net/nieu...nstagram-en-facebook.html

Nu omdat het dus niet alleen om mijn bijdragen betreffen schrijf ik hier, tegen beter weten in, en vraag om het moderatie team om de moderaties van alle gegeven bijdrages op het bovengenoemde nieuwsitem één voor één te reviewen. Dan te kijken of deze 326 bijdrages ook terecht de score hebben gekregen die zij hebben. De score is dus wat anders dan wat de moderatie weergave zelf, die is een representatie van de ontvangen score. 9 Bijdrages hebben nog geen score ontvangen en ik ben zeker niet diegene die nog van een score ga voorzien, en zo iemand moet beoordelen die nog nooit heb ontmoet. Het is daarom ook dat ik mijn 'moderatie rechten' heb teruggeven aan Tweakers.

Wat verwachte ik of beter, ik smeek erom? Om de bijdrages onder het nieuwsitem, binnen de moderatiegroep stuk voor stuk te aanschouwen en te bekijken of dit wel goed gaat. En of er niet zo kort na de vorige heroverweging een nieuwe overweging te maken betreffende het moderatie systeem.

Ik hoop ook dat dan één van de resultaten is, dat naar de redacteuren de boodschap gaat van, het is beter dat op Tweakers geen artikelen geplaatst worden die door de lezers als politiek controversieel worden ervaren. Het versterkt alleen maar het heersende gevoel van een tweedsplitsing die je ook in de samenleving terug ziet.

Dit was één van de weinige bijdrages van mij die bleef staan.....o, bij nadere blik toch niet. Heeft overigens een -6 score als enige moderatie basis.

Ik snap echt niet wat er mis kan zijn aan onderstaande bijdrage bij in een politieke nieuwsitem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneJarmer
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 06-05 13:26
Ik reageer normaal nooit in dit topic maar ik wil toch even kwijt dat ik best wel ben geschrokken van de verbale oorlog die zich daar heeft plaatsgevonden. Ik weet dat het hier wel eens goed verhit aan toe kan gaan maar dat artikel spant wel de kroon.

[ Voor 23% gewijzigd door TheBoneJarmer op 13-02-2023 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Hier wordt weer eens stevig ge-meningmod door liefhebbers van ambilight toestellen, dit is bijvoorbeeld absoluut geen +2 (en een walgelijk hooghartig commentaar):
fapkonijntje in 'Signify lijkt 8k-versie van Philips Hue Play HDMI Sync Box te verkopen'

Waarbij mijn reactie op een -1 wordt getrakteerd:
terradrone in 'Signify lijkt 8k-versie van Philips Hue Play HDMI Sync Box te verkopen'

Dat hele topic staat bol van de mismoderaties, éénieder die geen liefhebber van philips ambilight producten heeft heeft het daar zwaar te voorduren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
terradrone schreef op maandag 13 februari 2023 @ 11:58:
Hier wordt weer eens stevig ge-meningmod door liefhebbers van ambilight toestellen, dit is bijvoorbeeld absoluut geen +2 (en een walgelijk hooghartig commentaar):
fapkonijntje in 'Signify lijkt 8k-versie van Philips Hue Play HDMI Sync Box te verkopen'
Deze is inderdaad gewoon een +1 en staat ook al eerder gemeld in dit topic
Waarbij mijn reactie op een -1 wordt getrakteerd:
terradrone in 'Signify lijkt 8k-versie van Philips Hue Play HDMI Sync Box te verkopen'

Dat hele topic staat bol van de mismoderaties, éénieder die geen liefhebber van philips ambilight producten heeft heeft het daar zwaar te voorduren.
Jouw reactie daarentegen is wel erg aanvallend en op de man. M.i. is een -1 voor jouw reactie een prima score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Niet online
De mening van medetweakers wegzetten als "onbegrip" , beschuldigen van "een compleet verkeerd gebruikte of ingestelde variant". Eigen mening verkondigen als dé waarheid "Ik vind 't zelf wel mooi dat de sfeer van het beeld doorgetrokken wordt om het beeld heen".

En dan enorm beledigend, uit de hoogte en hooghartig "De meesten die kritiek leveren doen dat uit gebrek aan ervaring en gebrek aan kennis". Dan moet je wel echt je eigen grootste fan zijn wil je zo uit de hoogte doen en medetweakers naar beneden schoppen.

Dit hele betoog is een denigrerende snaar naar andere gebruikers en gewoon een -1 .

-edit: over "op de man spelen" , hier een mooi voorbeeld: fapkonijntje in 'Signify lijkt 8k-versie van Philips Hue Play HDMI Sync Box te verkopen'

[ Voor 9% gewijzigd door terradrone op 13-02-2023 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +3 (20× +3). Als mening prima, maar er staat al in het artikel dat gegevens alleen doorgezet worden bij toestemming (opt-in). Daar gaat deze reactie niet op in en geeft alleen een eigen mening waarom de tweaker het bestaan van de dienst hoe dan ook niet wil.

Keypunchie in 'Vodafone en Deutsche Telekom starten bedrijf voor targeted ads op telefoonnummer'

[ Voor 5% gewijzigd door kodak op 13-02-2023 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nas T
TheBoneJarmer schreef op maandag 13 februari 2023 @ 00:02:
[...]

Ik reageer normaal nooit in dit topic maar ik wil toch even kwijt dat ik best wel ben geschrokken van de verbale oorlog die zich daar heeft plaatsgevonden. Ik weet dat het hier wel eens goed verhit aan toe kan gaan maar dat artikel spant wel de kroon.
Ik heb ook even gekeken bij het artikel, ook na het melden van @Anoniem: 1582350. Politieke artikelen, zeker als het onderwerp (extreem)rechtse politici is, is in mijn optiek redelijk vatbaar voor emotie en discussie. En emotie en discussie zie ik beide veelvuldig terugkomen in de reacties.

Ik vind de reacties redelijk doorspekt met haast persoonlijke aanvallen, in de trant van "je beweert dat ... ", "waar beweer ik dat ... ", "je hebt geen bewijs dat ik ... ". Ik gok dat hier veel minééntjes gegeven worden, door vóór en tegenkampen. Persoonlijk vind ik niet dat Tweakers dit volledig kan en moet oplossen.

Mijn (persoonlijke) advies: kies je uitdagingen. Ik heb zelf over bepaalde onderwerpen ook een duidelijke mening (privacy/EV-milieu), maar ik denk niet dat emotie het snel in een online debat in je voordeel gaat zijn.

vrede in rust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nas T
terradrone schreef op maandag 13 februari 2023 @ 12:54:
[...]

En dan enorm beledigend, uit de hoogte en hooghartig "De meesten die kritiek leveren doen dat uit gebrek aan ervaring en gebrek aan kennis". Dan moet je wel echt je eigen grootste fan zijn wil je zo uit de hoogte doen en medetweakers naar beneden schoppen.

Dit hele betoog is een denigrerende snaar naar andere gebruikers en gewoon een -1 .
Enkele knipjes uit de reactie op dat comment:
Dus wie niet jou smaak deelt vertoond "onbegrip" , gebruikt z'n product verkeerd, stelt zijn ambilight product verkeerd in, of heeft een gebrek aan "ervaring en kennis"? Ben je nou helemaal?
...
Komt het bij iemand met jou voorstellingsvermogen voor dat er een scenario denkbaar is waarin het product waar je persoonlijk zo zot op bent, wellicht niet door iedereen zo positief ervaren wordt?
...
lijkt het erop ... dat er een bepaalde mate van gebrek aan empathie en inlevingsvermogen nodig zijn om van ambilight te kunnen genieten |:(
Wat hierboven onderstreept is, komt van mijn hand.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Niet online
Nas T schreef op maandag 13 februari 2023 @ 15:02:
[...]

Enkele knipjes uit de reactie op dat comment:

[...]

Wat hierboven onderstreept is, komt van mijn hand.
Dat hele topic is verziekt door philips/hue aanhangers. Kijk naar de reacties van @andries98 , zoals deze:
andries98 in 'Signify lijkt 8k-versie van Philips Hue Play HDMI Sync Box te verkopen'
Die zijn keurig ontopic en niet op de man, maar worden toch veelal getrakteerd op een 0. De antwoorden op zijn reacties van @fapkonijntje worden dan wel weer een stuk beter beloond. Kortom, dit is meningmodden en niet anders.

Het is een beetje van hetzelfde laken een pak als wanneer je je in een topic negatief uitlaat over rgb verlichting in zelfbouw computers. Als je je daar negatief over uitlaat krijg je de hele rgb lampjes fanboy beweging over je heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:10

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

batjes in 'Google laat ontwikkelaars meer html-elementen toevoegen aan picture-in-picture'

Wat heeft 'de geschiedenis' (m.n. die van MS en IE) te maken met het artikel? Hoe kan dit informatief zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

https://tweakers.net/reacties/rapporteer/18460046/

Dit kan nooit +1 of +2 zijn.
Meningtechnisch misschien wel, maar in de basis is het gewoon schending van copyright promoten. Ik neem aan dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen digitale en analoge content hierin?

[ Voor 12% gewijzigd door Slaiter op 14-02-2023 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-05 03:16
[...]

In tegenstelling tot de negatieve reacties van de (pro)mods, raad ik je aan om op deze site te focussen op technische onderwerpen en (discussies over) politiek-maatschappelijke onderwerpen uit de weg te gaan.

Doe gewoon lekker mee waar deze site voor (be)staat. Maar hou jezelf zoveel mogelijk in de hand :)

[ Voor 7% gewijzigd door RoestVrijStaal op 14-02-2023 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 05:44
RoestVrijStaal schreef op maandag 13 februari 2023 @ 23:53:
[...]
en (discussies over) politiek-maatschappelijke onderwerpen uit de weg te gaan.
In dat geval wens ik veel succes vandaag met de review van Hogwarts. Daar wordt een politiek-maatschappelijk raakvlak in het artikel benoemd, dan is het logisch dat daar op gereageerd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-05 03:16
JeroenNietDoen schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 06:49:
[...]

In dat geval wens ik veel succes vandaag met de review van Hogwarts. Daar wordt een politiek-maatschappelijk raakvlak in het artikel benoemd, dan is het logisch dat daar op gereageerd gaat worden.
Het is niet de eerste keer dat ik aanraad om bij dit soort onderwerpen het reactiesysteem uit te zetten.

In dit specifieke geval zou ik ook niet weten wat de inhoud van de reactie op deze review zou moeten bevatten om Informatief of Spotlight te zijn. Walkthroughs of Silent Let's/Long Plays misschien? Maar voor de mensen die dat willen is de internetzoekmachine uitgevonden.

Maar goed, we gaan offtopic, dus laat ik het hierbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen254
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:16
Bij de Hoghwarts Legacy review gaat modereren puur op mening en niet op relevantie. Zie bijvoorbeeld mijn eige comments, die IMO net zo relevant zijn als de rest van de thread, of men het er nou mee eens is of niet: 1, 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
coen254 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:13:
Bij de Hoghwarts Legacy review gaat modereren puur op mening en niet op relevantie. Zie bijvoorbeeld mijn eige comments, die IMO net zo relevant zijn als de rest van de thread, of men het er nou mee eens is of niet: 1, 2.
Je hebt inmiddels beide reacties voorzien van een klacht over de verkregen moderatie zo te zien. Dat is voor veel mensen reden om een punt aftrek te geven waardoor je netto al snel negatief uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen254
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:16
Bor schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:53:
[...]

Je hebt inmiddels beide reacties voorzien van een klacht over de verkregen moderatie zo te zien. Dat is voor veel mensen reden om een punt aftrek te geven waardoor je netto al snel negatief uitkomt.
Klopt, maar er is sindsdien eigenlijk erg weinig bijgekomen. Scores zijn gelijk gebleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Het patroon +2, 0, +2, 0 is ook wel erg typisch voor dit soort onderwerpen.

Dat lordawesome in 'Hogwarts Legacy - In alles een magische game' op +2 staat slaat ook nergens op - het is niets meer dan een rant op "cancel culture" waarbij geïnsinueerd wordt dat het niet kopen van een game een maatschappelijk probleem is. Het is ook amper ontopic zelfs binnen de draad. Wat mij betreft een 0.

Een (mogelijke) mismodder is delphium in 'Hogwarts Legacy - In alles een magische game', die aangeeft een +3 te hebben gegeven.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Laatst online: 27-05 13:52
Alle reacties die over de ophef rondom JK Rowling gaan en daar weer op in gaan, zijn maximaal een 0 waard wat mij betreft. want volledig offtopic mijnsinziens. Dan kom je inderdaad al vrij snel negatief uit. Ik heb er zelf ook een paar op -1 gezet, waar beschuldigingen van transfobie en 'dog whistles' richting anderen geuit worden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:35
Kwistnix schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:13:
Alle reacties die over de ophef rondom JK Rowling gaan en daar weer op in gaan, zijn maximaal een 0 waard wat mij betreft. want volledig offtopic mijnsinziens. Dan kom je inderdaad al vrij snel negatief uit. Ik heb er zelf ook een paar op -1 gezet, waar beschuldigingen van transfobie en 'dog whistles' richting anderen geuit worden.
Die stelling had genomen kunnen worden wanneer de reviewer deze controverse niet aangestipt had.
Door dat wel te doen, wordt het mijn inziens in ieder geval on-topic. Neemt natuurlijk niet weg dat bepaalde reacties uiteraard gewoon 0 of -1 kunnen zijn als ze niet voldoen aan de geldende regels.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Laatst online: 27-05 13:52
Dennism schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:43:
[...]

Die stelling had genomen kunnen worden wanneer de reviewer deze controverse niet aangestipt had.
Door dat wel te doen, wordt het mijn inziens in ieder geval on-topic. Neemt natuurlijk niet weg dat bepaalde reacties uiteraard gewoon 0 of -1 kunnen zijn als ze niet voldoen aan de geldende regels.
Daar heb je misschien wel een punt. Ik ben dan ook van mening dat het absoluut geen onderdeel van de review had moeten zijn, maar dat ter zijde.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennism
Kwistnix schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:45:
[...]

Daar heb je misschien wel een punt. Ik ben dan ook van mening dat het absoluut geen onderdeel van de review had moeten zijn, maar dat ter zijde.
Ik had dat liever ook niet gezien, zeker ook omdat je dit van mijlenver kon zien aankomen, ik als volledige Harry Potter / Rowling buitenstaander werd er bijv. ongeveer een week geleden voor het eerst mee geconfronteert toen ik op Twitch een van de streamers die ik vaak bekijk deze game zag spelen.

En toen ik daarna wat door googelde had ik al gelijk zoiets van, hopelijk doet Tweakers hier niets mee qua review, want dit gaan gedoe opleveren in de comments. Echter denk ik wel dat als je dan toch besluit een review te maken, dat je het dan wel moet kunnen benoemen en die keuze heeft Tweakers gemaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennism op 14-02-2023 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Een incomplete kaart met data van bijna 2 jaar oud is niet informatief wat mij betreft: CH4OS in 'Cloudflare zegt grootste ddos-aanval van 71 miljoen requests per seconde te zien'

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19:42
Hoe kan het off-topic zijn als de halve 1e pagina van het artikel zelf hierover gaat?

Daarnaast lokt de schrijver het zelf ook uit met een uitspraak als "Het zijn subtiele momentjes waarop het team van Avalanche laat zien dat zij niet J.K. Rowling zijn."

Schrijver had de controverse en zijn mening gewoon achterwege moeten laten, maar nu schrijver het zelf tot onderdeel van het topic heeft gemaakt kunnen we niet zomaar gaan stellen dat postings die hierop in gaan bij definitie off-topic zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Groningerkoek op 14-02-2023 12:35 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:09
Alle reacties die over de ophef rondom JK Rowling gaan en daar weer op in gaan, zijn maximaal een 0 waard wat mij betreft. want volledig offtopic mijnsinziens.
Er wordt in het artikel dus uitgebreid door de schrijver daar op ingegaan, m.a.w. puur dat onderwerp aansnijden kan per definitie dan niet off-topic (0) zijn wat mij betreft.

Dat je vervolgens reacties die er van alles en nog wat aan irrelevante zaken bij halen op 0 modereert (want wel off-topic) en echt onvriendelijke reactie op -1 zet cava, maar de nettere reactie die bij de essentie blijven rondom J.K. Rowling verdienen volgens de modfaq toch gewoon een +1 gezien het wel degelijk relevant is aan het artikel?

En ja persoonlijk had ik ook liever gezien dat het vooral over die game ging daar; maar dan had de Tweakers redacteur het vuurtje ook niet op moeten stoken op deze manier en het in zijn geheel niet bemoeien; dan had je veel makkelijker de hele zooi op 0 kunnen gooien. Hier kun je echt onmogelijk de schuld bij de communityleden leggen door het allemaal naar beneden te modereren i.m.o.

[ Voor 6% gewijzigd door !mark op 14-02-2023 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Vanwege "achterlijke mening" en smilies mag deze wel naar -1: MC Taz Man in 'Hogwarts Legacy - In alles een magische game'

En vanwege de toon en loze reactie deze ook: RMX in 'Hogwarts Legacy - In alles een magische game'

(er zal vast meer zijn wat niet goed staat nog, maar deze vielen me op)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulpen
RoestVrijStaal schreef op maandag 13 februari 2023 @ 23:53:
[...]
In tegenstelling tot de negatieve reacties van de (pro)mods, raad ik je aan om op deze site te focussen op technische onderwerpen en (discussies over) politiek-maatschappelijke onderwerpen uit de weg te gaan.

Doe gewoon lekker mee waar deze site voor (be)staat. Maar hou jezelf zoveel mogelijk in de hand :)
Ik snap niet waarom het zo moeilijk is om inhoudelijke reacties (ongeacht of je het er mee eens bent!) gewoon als on-topic te modereren. Of minimaal neutraal. En alleen niet-inhoudelijke of ad hominem aanvallen als ‘ongewenst’ te bestempelen.

Iedereen is zo gevoelig tegenwoordig. Alles wat voor iemand een beetje vreemde meningen is (zelfs met een dozijn redelijke bronnen) moet “weggemod” worden. Ik vind dat misbruik van het moderatiesysteem. Andere meningen “desinformatie” noemen is pas een niet-inhoudelijk argument! Waar is het argument!!!? Waar zijn de feiten, de bronnen. Boeie. Lol.

Dat dat er velen zijn, die mijn (of een ander) bericht zo negatief beoordelen, zou niet uit moeten maken. Zo zit het moderatiesysteem niet in elkaar, dacht ik althans. On topic is toch gewoon ontopic? Als ik iets zeg dat niet waar is, dan is het toch het idee dat iemand daar op kan reageren om dat punt *inhoudelijk* te maken?

Alhoewel ik fel ben en grote uitspraken doe, heb ik niemand persoonlijk beledigd. Ik heb overal logische en feitelijke argumenten proberen te gebruiken - voor alles betrouwbare bronnen proberen te vinden. Wie kan dat van een gemiddelde reactie op tweakers zeggen? Ik heb mijzelf een hogere lat opgelegd, juist om mijzelf in te dekken tegen het verwijt dat het niet te onderbouwen is. Nu onderbouw ik het, en dan zijn mijn bronnen ineens niet betrouwbaar. Zie je - het argument schuift gewoon op, totdat ik en andere opgeven om überhaupt naar de inhoud of bronnen te kijken. Wélke bronnen zijn onbetrouwbaar? Wélke beweringen zijn niet onderbouwd? Het wordt weinig specifiek.

“Het is desinfo, dus de feiten zijn niet waar. De feiten zijn niet waar, daarom is het desinfo.”

Het gaat niet perse om mijn bericht. Het gaat om een principe. Is het de bedoeling dat inhoudelijke reacties +1 krijgen, ook al vinden we de inhoud ongemakkelijk? Of is het de bedoeling dat ongemakkelijke reacties -1 krijgen, ongeacht de inhoud?

Dit soort ‘gevechten’ DOEN ER TOE. Principes doen er toe. Je hoeft de inhoud van mijn reactie niet te steunen, om toch in principiële kwesties een duidelijk standpunt in te nemen.

Wat is nou het beleid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:44
Philip Ross in 'Hogwarts Legacy - In alles een magische game'

Even een paar voorbeelden waar de meningmodders op aangesproken mogen worden.

Kan prima op 0 gezet worden zoals de andere berichten waarop gereageerd wordt maar een -1 zie ik echt geen reden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Dit lijkt me niet offtopic in de discussie: Dennism in 'Hogwarts Legacy - In alles een magische game'

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:58

The Zep Man

🏴‍☠️

Gulpen schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 16:23:
Iedereen is zo gevoelig tegenwoordig.
Knap staaltje projectie voor iemand die klaagt in dit topic over virtuele karmapunten.
Dat dat er velen zijn, die mijn (of een ander) bericht zo negatief beoordelen, zou niet uit moeten maken. Zo zit het moderatiesysteem niet in elkaar, dacht ik althans. On topic is toch gewoon ontopic? Als ik iets zeg dat niet waar is, dan is het toch het idee dat iemand daar op kan reageren om dat punt *inhoudelijk* te maken?
Dat zet de deur open voor het belonen van gish gallop en misbruik van Brandolini's law. Verder zet je jezelf wel heel erg neer als een slachtoffer van onrecht. Nogmaals, het zijn maar virtuele karmapunten.

Mijn reacties worden ook wel eens omlaag gemodereerd. Vaak is dat terecht, maar soms ook onterecht. Dat komt door de imperfectie van elk systeem gebaseerd op een vorm van democratie/crowdsourcing. In plaats van te klagen in dit topic maak ik mij daar niet zo druk om. Er zijn belangrijkere zaken in het leven.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'ASML meldt verduistering van data door Chinese ex-werknemer'

Ik ben even benieuwd wat er offtopic is aan deze wedervraag. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Je wedervraag is redelijk irrelevant in de discussie / voegt niks toe in de discussie waarop je reageert.
Niemand in de eerdere posts stellen dat alle Chinese medewerkers bij ASML werken. Persoon A vraagt zich af waarom je bij dit soort High-Tech bedrijven nog Chinese medewerkers in dienst zou nemen, Persoon B geeft gewoon aan "omdat er veel zijn en ook al jaren hier werken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:56

page404

Website says no

onder deze thread wordt vreemd gemod: BestevaerNL in ''Apple-dienst voor uitgesteld betalen kijkt naar bestelgeschiedenis van klanten''

Heel veel -1's op wat 1 of 0 zou kunnen zijn, en een +2 die dan weer wat hoog lijkt gewaardeerd.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
page404 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:05:
onder deze thread wordt vreemd gemod: BestevaerNL in ''Apple-dienst voor uitgesteld betalen kijkt naar bestelgeschiedenis van klanten''

Heel veel -1's op wat 1 of 0 zou kunnen zijn, en een +2 die dan weer wat hoog lijkt gewaardeerd.
Bedankt voor het melden. Daar heb ik een waarschuwing gegeven aan een user.

[ Voor 4% gewijzigd door AlphaRomeo op 15-02-2023 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
The Zep Man in 'Belgische ethische hackers zijn niet meer strafbaar als ze bugs vinden en melden' is geen +2. De eerst helft is een open deur, de 2e helft GR materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

xzaz in 'ASML meldt verduistering van data door Chinese ex-werknemer'

Is dit bij nader inzien, niet gewoon een -1?

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Mwa, ik denk eerder een 0. Moet zeggen dat voor de reacties daar op, ik een +2 ook wel erg gortig vind.

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
eboellie in 'Nederlandse regeringspartijen willen TikTok-verbod op telefoons ambtenaren'
Dit is toch hartstikke relevant. Helemaal als je vergelijkt met waar erop gereageerd word.

Pana 5j

• Nas T
Niet relevant in de context. In de reactie ervoor staat duidelijk de vraag wat de Chinese dreiging richting "ons" is (ongeacht of dat over het westen, Europa, VS of Nederland in het algemeen is).
De reactie gaat dan zelf niet/nauwelijks op dreigingen richting ons.

vrede in rust

• Nas T
Ja, het is namelijk wel te begrijpen. Niet verkopen aan China betekent een sterk politiek statement. China is een enorm handelsland en we kopen massaal producten van China, al dan niet bewust/indirect.
Ik vermijd China ook tot op zekere hoogte (vanwege de mishandelingen met betrekking tot de Oeigoeren), maar het niet leveren van lithografische machines heeft een behoorlijke impact op de totale industrie.

Uiteindelijk is ASML een commerciële organisatie. Als er een politieke noodzaak zou zijn om aan China geen lithografische machines te leveren, dan is dat een aangelegenheid op politiek niveau, niet per se die van ASML.

Ik zou als ASML dan liever rustig aan afbouwen of andere middelen inzetten om de handel met China te beperken.

[ Voor 20% gewijzigd door Nas T op 16-02-2023 15:13 ]

vrede in rust

Pagina: 1 ... 109 ... 183 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2