Toon posts:

Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 107 108 109 Laatste
Acties:

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:42
@foppe-jan, ik vermoed dat er een aantal tweakers over je taalgebruik vallen. Ik vind het zelf ook niet de meest elegante woordkeus.

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01 17:36
really? 1 woord? In Nederland, dat wereldwijd op de eerste plaats praten met ziektes staat? Hoe is tweakers verworden tot een safe space voor leden van de bond tegen vloeken?

Nou ja, het zal wel. dank voor je reactie/tijd, hoe bizar ik die inhoudelijk ook moge vinden.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:44

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
jeanj in 'Double Commander 1.0.10' is wat mij betreft max +1 gezien de reactie eigenlijk niet geheel over het download item in kwestie gaat maar over dual pane filemanagers in het algemeen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Bor

Bor

Topicstarter

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:11
foppe-jan schreef op zondag 22 januari 2023 @ 18:25:
really? 1 woord? In Nederland, dat wereldwijd op de eerste plaats praten met ziektes staat? Hoe is tweakers verworden tot een safe space voor leden van de bond tegen vloeken?

Nou ja, het zal wel. dank voor je reactie/tijd, hoe bizar ik die inhoudelijk ook moge vinden.
Onnodig schelden met wat dan ook is gewoon ongewenst. Maakt niets uit dat in Nederland relatief veel gescholden wordt, het is gewoon ongewenst - los van het woord wat je gebruikt.
Je maakt een prima post, maar door onnodig schelden doe je gewoon afbreuk aan je post. Moet je zelf weten of je dat wilt, maar dat zal altijd maximaal -1 worden.

PS4 PSN: Dazzler2120

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

salvis titulis et honoribus

Bor schreef op maandag 23 januari 2023 @ 11:57:
[...]

Bij deze is nog wel wat moderatie nodig.
Helaas, net te laat.

Wie achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01 17:36
Jeetje, wat een bizar kleinburgerlijk gedoe, roepen dat het ongewenst "is" -- feitelijke claim ipv jouw voorkeur. Maar goed, het zal wel -- verrechtsing vindt overal plaats.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Topicstarter
Dazzler2120 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:30:
[...]

Onnodig schelden met wat dan ook is gewoon ongewenst. Maakt niets uit dat in Nederland relatief veel gescholden wordt, het is gewoon ongewenst - los van het woord wat je gebruikt.
Je maakt een prima post, maar door onnodig schelden doe je gewoon afbreuk aan je post. Moet je zelf weten of je dat wilt, maar dat zal altijd maximaal -1 worden.
Dat is wel overdreven streng. Persoonlijk sta ik er volledig tegengesteld in, en zal ik een enkel scheldwoord gewoon negeren. Pas wanneer het gescheld gaat overheersen zal het mijn moderatie beïnvloeden. Dat is typisch bijvoorbeeld wanneer meerdere scheldwoorden achterelkaar in een zin geplaatst worden.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Bor

Bor

Topicstarter
Cowamundo in 'Pi-hole Core 5.15.1 / Web 5.18.2'

Een reactie met de strekking 'ik gebruik het niet' lijkt mij een 0.

• Dazzler2120
Dirk schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:25:
[...]

Dat is wel overdreven streng. Persoonlijk sta ik er volledig tegengesteld in, en zal ik een enkel scheldwoord gewoon negeren. Pas wanneer het gescheld gaat overheersen zal het mijn moderatie beïnvloeden. Dat is typisch bijvoorbeeld wanneer meerdere scheldwoorden achterelkaar in een zin geplaatst worden.
Het ligt voor mij ook wel aan de ernst van het woord. In dit geval vind ik het zeker toepasselijk dat de post op -1 komt te staan, stel er had 'shit' o.i.d. gestaan, sja - kan ik iig moeilijk boos over worden.

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
De weging van scheldwoorden is persoonlijk. Ik weeg geen enkel scheldwoord zwaar, sommigen hebben problemen met religieuze scheldwoorden, anderen met scheldwoorden gebaseerd op ziektes en zo zijn er meer categorieën. Tenzij je alles verbiedt zul je altijd iemand voor het hoofd stoten, en ik ben niet van plan om alles te verbieden. Ik kijk dus puur naar de invloed op de discussie en sfeer en zolang ik daar geen probleem zie, zal ik mijn moderatie niet aanpassen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:52
download: Apple WatchOS 9.3

De hele discussie over Apple en racisme hoort in een ander topic lijkt me en volledig off topic hier - imo.

• AlphaRomeo
Dirk schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:25:
[...]
Ik vind een -1 ook overdreven voor die post (ik heb hem zelf volgens mij helemaal niet gemodereerd), maar ik geef aan dat @foppe-jan verbaasd is dat er mede-tweakers zijn die wel problemen hebben met zijn woorden. Vandaar:
AlphaRomeo schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:51:
@foppe-jan, ik vermoed dat er een aantal tweakers over je taalgebruik vallen. Ik vind het zelf ook niet de meest elegante woordkeus.
Of dit dan reden is voor punten aftrek laat ik in het midden, maar aan de andere kant is het niet heel vreemd dat er mensen zijn die zich er aan storen en waarbij de moderatie dat zal reflecteren.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

iqcgubon in ''TikTok dreigt thuiswerkende medewerkers met straf en ontslag''

+2 lijkt me wat overdreven, laat staan een +3. Dit is een prima +1 lijkt me.

Virussen? Scan ze hier!

• jorisvergeerTBA
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-01 13:16
Mijn bericht hier is on-topic maar heeft een niet gewenste mening. En hiervoor word ik -1 gemind.

Hierin geef ik als IT bedrijf eigenaar mijn mening over thuiswerken onder een bericht bij tiktok die thuiswerkers ontslaat. Maar dat is blijkbaar niet de gewenste mening.

jorisvergeerTBA in ''TikTok dreigt thuiswerkende medewerkers met straf en ontslag''

Dit is op z'n minst on-topic.

• AlphaRomeo
@jorisvergeerTBA je betoog is op zich prima, maar de afsluiting is dan weer niet nodig:
Als jij echt beweert dat je thuis productiever ben als je permanent helemaal je collega's kan ontlopen. Dan is er sociaal iets niet goed met jou. En ook twijfel ik dan aan je echte productiviteit.
Verder vind ik je post inderdaad prima +1, hoewel ik het niet helemaal met je eens ben. :)

• Bor

Bor

Topicstarter

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ootje70 in 'Stichting: goede doelen vragen te veel persoonsgegevens bij donaties'

Lijkt me een prima thread, de reacties er onder ook, maar om een of andere reden krijgen mijn reacties in deze thread on topic, terwijl de andere reacties wel ontopic zijn? :? Het lijkt me of volledig ontopic, of volledig offtopic. Niet en-en.

• Bor

Bor

Topicstarter
Ventieldopje in 'Weg van big tech - Een zoektocht naar alternatieven'

Het antwoord staat letterlijk in het artikel. Een 0 lijkt mij een gepaste score.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Bor schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:26:
Het antwoord staat letterlijk in het artikel.
Binnen de context van het artikel slaat 'het antwoord' nergens op. Dat wordt ook verderop in de thread beargumenteerd. Nextcloud op een VPS of lokaal in een VM installeren zou een stuk logischer zijn. Wat mij betreft een zeer terechte vraag en ontopic.

[Voor 14% gewijzigd door 8088 op 24-01-2023 17:10]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'Weg van big tech - Een zoektocht naar alternatieven' is een terechte opmerking ten opzichte van zijn parent volgens mij.

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:31

nst6ldr

Down with Big Tech.

er0mess in 'Maak van je huis een tweakershuis - Smarthometweaks uit de community'

Carlos0_0 in 'Maak van je huis een tweakershuis - Smarthometweaks uit de community'

Beide zijn off-topic. Niet veel anders dan wanneer iemand op een artikel over een nieuwe game zegt dat hij het niet gaat spelen.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

Frontpage Admin & PowerMod / Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Beide reacties zijn degelijk onderbouwd waarom ze hier op tegen zijn en/of w3at de bedenkingen zijn. Ze bevatten daarmee niet enkel een "Ik doe hier niet aan mee". On-topic is hier daarom gewoon een prima score, off-topic zou te laag zijn.

Select * from fish

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:31

nst6ldr

Down with Big Tech.

Zeehond schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:44:
[...]

Beide reacties zijn degelijk onderbouwd waarom ze hier op tegen zijn en/of w3at de bedenkingen zijn. Ze bevatten daarmee niet enkel een "Ik doe hier niet aan mee". On-topic is hier daarom gewoon een prima score, off-topic zou te laag zijn.
Het past niet in deze context. Als het artikel ging over bijvoorbeeld een nieuw product dan zou ik het me nog enigszins kunnen voorstellen, daar wordt een beroep gedaan op de consument om iets aan te kopen. We hebben het hier alleen over een item vanuit de community waarbij enthousiastelingen delen hoe ze deze apparatuur inzetten. Dan is een reactie met daarin redenen dat men het niet inzet niet echt on topic lijkt me.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-02 17:20
Ik heb de indruk dat hier toch vooral aan meningmods wordt gedaan door 0 toe te kennen aan deze reactie:

Flying Hawkic in 'Toezichthouder uit felle kritiek op witwaswet waarmee banken transacties scannen'

Akkoord dat ik te kort was in het eerste deel van mijn reactie, maar ik heb dit verder toegelicht in deze reactie (en dat had ik beter direct in mijn eerste reactie gedaan): Flying Hawkic in 'Toezichthouder uit felle kritiek op witwaswet waarmee banken transacties scannen'

Maar goed, het tweede deel van de reactie is duidelijk relevant en niet off-topic.

De reactie moet dan ook een +1 krijgen volgens de FAQ:
Bijvoorbeeld, een off-topic reactie die toch een informatieve bijdrage levert aan de discussie hoort een hogere score te krijgen dan de rest van de off-topic reacties en hoort dus niet op 0 gezet te worden, maar op +1
Waarom deze reacties op mijn reactie wel +2 krijgen is mij ook niet duidelijk:
softinc in 'Toezichthouder uit felle kritiek op witwaswet waarmee banken transacties scannen'
barbarbar in 'Toezichthouder uit felle kritiek op witwaswet waarmee banken transacties scannen'

[Voor 15% gewijzigd door Flying Hawkic op 25-01-2023 12:45]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

dutchminator in 'LastPass-eigenaar GoTo meldt hack van versleutelde back-ups van andere diensten'

Is dit inderdaad informatief? :) Ik twijfel in elk geval.

[Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 25-01-2023 13:34]

• Bor

Bor

Topicstarter

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

Frontpage Admin & PowerMod / Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
nst6ldr schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:54:
[...]

Het past niet in deze context. Als het artikel ging over bijvoorbeeld een nieuw product dan zou ik het me nog enigszins kunnen voorstellen, daar wordt een beroep gedaan op de consument om iets aan te kopen. We hebben het hier alleen over een item vanuit de community waarbij enthousiastelingen delen hoe ze deze apparatuur inzetten. Dan is een reactie met daarin redenen dat men het niet inzet niet echt on topic lijkt me.
Juist de overwegingen om het niet toe te passen zou ook in de discussie moeten kunnen voor een compleet beeld. Zeker wanneer het onderbouwd gebeurt.

Select * from fish

• Remzi1993
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-01 12:28
Er wordt weer op gevoelens gemodereerd onder dit artikel: nieuws: Microsoft krijgt wellicht te maken met EU-antitrustonderzoek inzake T...

Als voorbeeld mijn reactie: nieuws: Microsoft krijgt wellicht te maken met EU-antitrustonderzoek inzake T... (Zou denk ik gewoonweg ontopic moeten zijn +1)

• Casejunky
  • Laatst online: 03-02 10:35
Ik zeik niet snel over mijn eigen post op een -1 of wat dan ook

https://tweakers.net/nieu...ction=18391786#r_18391786

Maar waarom staat mijn reactie op -1, terwijl die van de user erna die daadwerkelijk het (destijds nogal) "verboden" woord daadwerkelijk gebruikt. En die staat op +1

Ik geeft toch enkel maar reactie op dat het kan, ik zeg nergens hoe of wat en geef geen illegale opties aan.
En inhoudelijk gezien reageer ik op de gebruiker voor mij. Ik zie nergens dat dat bestraft moet worden in deze mate.

Goed, maakt me verder niet zoveel uit. Maar raar vind ik het wel.

PS het valt me op dat dit pas is gebeurd nadat ik op het https://tweakers.net/nieu...-steeds-een-god-mode.html reageerde, dat daar de opmerkingen naar mijn inziens op onterecht op -1 stonden.

[Voor 15% gewijzigd door Casejunky op 26-01-2023 08:42]

• Dazzler2120
Je post is prima on-topic, maar
Dus mensen die me op 0 modereren, je modereert niet volgens de richtlijnen, want 0 is offtopic.
Klachten over mismoderatie horen niet op de frontpage, en krijgen per definitie een punt aftrek - met je edit zoals je post nu staat lijkt mij 0 de juiste score dan.

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
mrbullet in ''Ambtenaren NL en VS praten vrijdag over chipexportrestricties naar China''

Hoezo is dit niet relevant? Chinezen hebben software van ASML gestolen en veroordeeld door een rechtbank. En met behulp van de Chinese overheid hebben ze daarmee vervolgens een concurrent voor ASML gecreeerd.

Pana 5j

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

mrbullet schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:34:
mrbullet in ''Ambtenaren NL en VS praten vrijdag over chipexportrestricties naar China''

Hoezo is dit niet relevant? Chinezen hebben software van ASML gestolen en veroordeeld door een rechtbank. En met behulp van de Chinese overheid hebben ze daarmee vervolgens een concurrent voor ASML gecreeerd.
De laatste zin over terroristen, in combinatie dat het een letterlijke dubbelpost is met een van je andere posts, levert imho een punt aftrek op en dus 0.

Overigens ben je er geloof ik al wel vaker op gewezen dat je best even mag wachten voor je een reactie hier meldt. De reactie is net 10 minuten oud. Wacht eerst eens een uurtje tot het moderatiesysteem zijn werk kan doen.

Virussen? Scan ze hier!

• mrbullet
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:35:
[...]

De laatste zin over terroristen, in combinatie dat het een letterlijke dubbelpost is met een van je andere posts, levert imho een punt aftrek op en dus 0.

Overigens ben je er geloof ik al wel vaker op gewezen dat je best even mag wachten voor je een reactie hier meldt. De reactie is net 10 minuten oud. Wacht eerst eens een uurtje tot het moderatiesysteem zijn werk kan doen.
Ze voldoen aan de definitie van terroristen door wat ze met minderheden doen. En door te investeren in gestolen software voldoen ze ook aan de definitie van criminele organisatie. Dus wat is je punt?

Het is geen letterlijke post, er zit een subtiele verschil tussen.

Pana 5j

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:38
mrbullet schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:41:
Ze voldoen aan de definitie van terroristen door wat ze met minderheden doen.
Waarbij je punt over minderheden geen onderdeel is van je reactie, waardoor het irrelevant is om ze zo te noemen zonder verdere onderbouwing. Verder kan je twijfels trekken over jouw definitie van terrorisme. In de EU-definitie is het doel belangrijk. Hoewel bijvoorbeeld (een deel van) de bevolking zeker angst wordt aangejaagd hoeft dit niet het doel te zijn, waardoor het strikt genomen geen terrorisme hoeft te zijn.

Vergelijk:
Het doel om (een deel van) de bevolking te onderdrukken d.m.v. ernstige angst: terrorisme.
Het doel om een groep binnen de bevolking uit te roeien d.m.v. genocide: geen terrorisme.

Dit even los van waardeoordelen over beiden (uiteraard allebei ongewenst vanuit onze normen en waarden).

Iets/iemand terroristen noemen zonder verdere onderbouwing is vergelijkbaar met schelden.

[Voor 57% gewijzigd door The Zep Man op 26-01-2023 13:10]

• mrbullet
  • Niet online
The Zep Man schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:01:
[...]

Waarbij je punt over minderheden geen onderdeel is van je reactie, waardoor het irrelevant is om ze zo te noemen zonder verdere onderbouwing. Verder kan je twijfels trekken over jouw definitie van terrorisme. In de EU-definitie is het doel belangrijk. Hoewel bijvoorbeeld (een deel van) de bevolking zeker angst wordt aangejaagd hoeft dit niet het doel te zijn, waardoor het strikt genomen geen terrorisme hoeft te zijn.

Vergelijk:
Het doel om (een deel van) de bevolking te onderdrukken d.m.v. ernstige angst: terrorisme.
Het doel om een groep binnen de bevolking uit te roeien d.m.v. genocide: geen terrorisme.

Dit even los van waardeoordelen over beiden (uiteraard allebei ongewenst vanuit onze normen en waarden).

Iets/iemand terroristen noemen zonder verdere onderbouwing is vergelijkbaar met schelden.
Je hebt gelijk, ze zijn erger dan terroristen. Die stoppen nadat ze hun doel hebben bereikt.

Ik heb mijn bewoording dan maar aangepast naar een relevante term : corrupte criminele organisatie.
Ze stelen van ASML en bouwen daarmee een organisatie. Beter zo?

Pana 5j

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

mrbullet schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:15:
[...]

Je hebt gelijk, ze zijn erger dan terroristen. Die stoppen nadat ze hun doel hebben bereikt.

Ik heb mijn bewoording dan maar aangepast naar een relevante term : corrupte criminele organisatie.
Nee, niet echt. Het blijft een punt aftrek.

Even een tip: als je merkt bij jezelf dat je niet op een normale manier kunt reageren, zonder allerlei onzinnige termen te gebruiken, is het wellicht een idee om gewoon niet te posten. Of eerst tot 100 te tellen, en het dan nogmaals te proberen.

Virussen? Scan ze hier!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:38
mrbullet schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:15:
Er zijn veel definities van corruptie (van het niveau van ambtenaar omkopen tot heel breed), maar die van Wikipedia vind ik het goed samenvatten:
Corruptie is het politieke, sociale of economische verschijnsel waarbij een machtspositie misbruikt wordt door een of meerdere personen om zichzelf of anderen ongeoorloofde gunsten te verlenen, in het laatste geval vaak in ruil voor wederdiensten of als vriendendienst. Baksjisj is een term die veel in India en het Midden-Oosten wordt gebruikt.
China gebruikt een machtspositie, maar dat hoeft niet misbruik te zijn als copyright the right to copy is.

Verder kan je ook twijfelen aan criminaliteit, want dat is gekoppeld aan wat een regering niet toestaat. Wat nu als de regering het zelf doet? Vanuit een mensenrechtenperspectief kan je het echter crimineel noemen (of China die nu erkent of niet), dus daar valt wat voor te zeggen.

[Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 26-01-2023 13:20]

• mrbullet
  • Niet online
The Zep Man schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:19:
[...]

Er zijn veel definities van corruptie (van het niveau van ambtenaar omkopen tot heel breed), maar die van Wikipedia vind ik het goed samenvatten:

[...]

China gebruikt een machtspositie, maar dat hoeft niet misbruik te zijn als copyright the right to copy is.

Verder kan je ook twijfelen aan criminaliteit, want dat is gekoppeld aan wat een regering niet toestaat. Wat nu als de regering het zelf doet? Vanuit een mensenrechtenperspectief kan je het echter crimineel noemen (of China die nu erkent of niet), dus daar valt wat voor te zeggen.
Zelfs volgens Chinese wetten is dat verboden.
Alleen kom je daar achter zodra je besluit om Han-Chinezen te gaan "opleiden in concentratie kampen". Of als je ip steelt van Chinezen en daarmee een bedrijf begint.

Selectief toepassen van wetgeving is een onderdeel van corruptie.

Pana 5j

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

mrbullet schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:27:
[...]

Zelfs volgens Chinese wetten is dat verboden.
Alleen kom je daar achter zodra je besluit om Han-Chinezen te gaan "opleiden in concentratie kampen". Of als je ip steelt van Chinezen en daarmee een bedrijf begint.

Selectief toepassen van wetgeving is een onderdeel van corruptie.
Volgens die definitie is de VS (en Nederland, for that matter) ook net zo corrupt. Daar worden voor sommige mensen (of bedrijven) ook selectief wetten toegepast immers...

Dit is niet echt een hele zinnige definitie op die manier dus.

Overigens gaat het dit topic over moderaties, niet over de inhoudelijke discussie.

Virussen? Scan ze hier!

• mrbullet
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:31:
[...]

Volgens die definitie is de VS (en Nederland, for that matter) ook net zo corrupt. Daar worden voor sommige mensen (of bedrijven) ook selectief wetten toegepast immers...

Dit is niet echt een hele zinnige definitie op die manier dus.

Overigens gaat het dit topic over moderaties, niet over de inhoudelijke discussie.
Nu probeer je de laatst woord te hebben. Je kan niet en inhoudelijk reageren en zeggen dat het offtopic is om mij af te kappen.
Kijk dat is selectief toepassen van de regels.

Pana 5j

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-02 14:08

kodak

FP ProMod
Dit is een inhoudelijke reactie, dan lijkt het me niet de bedoeling dat het vooral moderatie naar irrelevant en zelfs ongewenst krijgt.
kodak in 'NS, Qbuzz en Arriva ondersteunen vanaf 31 januari treinreizen met betaalpas'

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter

• AlphaRomeo
Ik had hem initieel op 0 gezet, maar nu ik hem nog eens terug lees lijkt het op de man te zijn en inderdaad eerder ongewenst dan off topic. Hij staat nu goed.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze lijkt me geen +3. Het artikel is duidelijk dat keepass niet ontworpen is om veilig te zijn voor dit soort 'oplossingen'. Het lijkt me zelfs niet informatief, aangezien de reactie niet uitlegt hoe dit een crimineel die al toegang heeft tot het account stopt. Dit is eerder zomaar wat noemen alsof het een oplossing is.

NimRod1337 in 'NCSC waarschuwt voor kwetsbaarheid in KeePass die ontwikkelaar niet wil dichten'

• Ghost babel
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Dit lijkt mij geen -1:

semi70 in 'Accu van Sony's DualSense Edge-controller is 33 procent kleiner dan origineel'

Blijkbaar vind iemand dit aanstootgevend? Maar de dualsense heeft inderdaad veel features die veel batterij kosten t.o.v. de xbox controller.

• Dazzler2120
Ghost babel schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 12:24:
Dit lijkt mij geen -1:

semi70 in 'Accu van Sony's DualSense Edge-controller is 33 procent kleiner dan origineel'

Blijkbaar vind iemand dit aanstootgevend? Maar de dualsense heeft inderdaad veel features die veel batterij kosten t.o.v. de xbox controller.
Lijkt mij ook niet een -1, maar wel een 0 aangezien het irrelevant is t.o.v. iemand die stelt dat hij liever losse batterijen in zijn controller wilt. Gezien vaak de discussie Xbox vs PS kan ik me voorstellen dat dit gezien wordt als een poging tot trollen, poging tot flamebait (de 'concurrent' afdoen als 'simpel') en dat mensen daarom een -1 gegeven hebben.
In dit geval zou ik de voordeel van de twijfel geven en er iig een 0 voor geven.

• mrbullet
  • Niet online
marcieking in 'Financiële topman ASML: ook zonder China raken we onze machines wel kwijt'

Dit is toch geen +1 waard.
Terwijl mijn comment zeer relevant is, krijg ik een 0.

Pana 5j

• mrbullet
  • Niet online
mrbullet in 'Intels omzet uit processors daalt met 36 procent door dalende vraag'
Ik stel een zeer terechte vraag en toch een 0?

Ryen in 'Intels omzet uit processors daalt met 36 procent door dalende vraag'
En deze totaal niet relevante opmerking een +2?
Omzetdaling van 28% verklaart niet waarom de winst met 90% daalt.

Pana 5j

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:00
mrbullet schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 15:00:
mrbullet in 'Intels omzet uit processors daalt met 36 procent door dalende vraag'
Ik stel een zeer terechte vraag en toch een 0?

Ryen in 'Intels omzet uit processors daalt met 36 procent door dalende vraag'
En deze totaal niet relevante opmerking een +2?
Omzetdaling van 28% verklaart niet waarom de winst met 90% daalt.
Jouw vraag is irrelevant omdat de omzet niet met 92% gedaald is, de netto inkomsten zijn met dat percentage gedaald.
De reactie op jouw reactie legt uit dat je de omzet en netto-inkomsten met elkaar verwisseld, vermeldt de daadwerkelijke omzetdaling (28%) en geeft een mogelijke verklaring voor die daling.

De winst is niet met 90% gedaald, het artikel spreekt over een daling van het operationeel inkomen van 82%.

[Voor 4% gewijzigd door Santford op 27-01-2023 15:25]

• Dazzler2120
Santford schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 15:19:
[...]

Jouw vraag is irrelevant omdat de omzet niet met 92% gedaald is, de netto inkomsten zijn met dat percentage gedaald.
De reactie op jouw reactie legt uit dat je de omzet en netto-inkomsten met elkaar verwisseld, vermeldt de daadwerkelijke omzetdaling (28%) en geeft een mogelijke verklaring voor die daling.

De winst is niet met 90% gedaald, het artikel spreekt over een daling van het operationeel inkomen van 82%.
En hierop toevoeged, comments met een feitelijke onjuistheid krijgen over het algemeen een 0-score volgens het moderatiebeleid.
Moet wel zeggen, +2 voor de post van Ryen vond ik ook wel gortig. Deze staat nu op +1

[Voor 6% gewijzigd door Dazzler2120 op 27-01-2023 15:30]

• Dazzler2120
ZTM in 'Financiële topman ASML: ook zonder China raken we onze machines wel kwijt'
Dit lijkt me zeker geen +2 of +3. Naar die modders mag wel even gekeken worden...

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-01 15:07
MrFax in 'Gerucht: Samsung Galaxy S23-modellen zijn 100-150 euro duurder dan voorgangers'

Dit is geen -1. Weet niet wie ik hier mee kwets? Of welke huisregel ik hiermee breek?

[Voor 9% gewijzigd door MrFax op 27-01-2023 21:24]

That's it, I'm done.

• Bor

Bor

Topicstarter
Wat mij betreft is het geen -1 maar meer dan een irrelevant zie ik er ook niet in.

• Fuzzy-logics
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Hallo,

Fuzzy-logics in ''Vernietigde teruggezonden EU-pakketjes hadden in 2022 waarde 22 miljard euro''

Klaarblijkelijk bevalt mijn mening veel tweakers niet. Echter onderbouw ik mijn mening met argumenten en is het gewoon ontopic.
Verbaas me erover dat ik wel 25 offtopic en zelfs 5 ongewenst stemmen krijg.

Zou een moderator deze reactiescore willen aanpassen en wellicht de negatieve stemmers op het stembeleid van tweakers willen wijzen?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

mark-k in 'Bloomberg: VS, Nederland en Japan bereiken akkoord chipexportrestricties China'

Met nogal kinderachtig termen als 'winnie de poeh' lijkt dit me dus geen +1.

Virussen? Scan ze hier!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

ernstoud in 'SIDN ontwikkelt tool die risico op misbruik van .nl-domeinregistraties inschat'

Gaat over letterlijk wat anders (IPs en geen domeinnamen) dus 0 en nooit +1.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

vinkjb in 'Windows 11-gebruikers krijgen vanaf nu automatisch versie 22H2 aangeboden'

Geen 0, maar een -1, door M$-trolling. Dit was in 2005 al kinderachtig. En een troll.

Virussen? Scan ze hier!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
Moah, 1 punt aftrekken vind ik ook wel voldoende, en daarmee kom ik op een 0.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Ow? In de moderatie FAQ staat toch echt dat trolls, flamebaits etc op -1 horen, maar die mogen dus ook op 0 tegenwoordig?

En als je een punt aftrekt, zou hij juist op -1 komen. Immers, ook zonder de troll is de reactie vrij irrelevant en dus een 0.

Virussen? Scan ze hier!

• mrbullet
  • Niet online
SuperDre in 'Bloomberg: VS, Nederland en Japan bereiken akkoord chipexportrestricties China'
Dit is toch geen +1 waard als de reactie hierop wordt afgestraft met -1.

Pana 5j

• mrbullet
  • Niet online
Ted_W in 'Bloomberg: VS, Nederland en Japan bereiken akkoord chipexportrestricties China'

Dit is een serieuze onzin en toch een 1?
Als het cynisme was, zou ik het begrijpen.
De pro-China upvoters mogen best bekeken worden op hun stem gedrag.

Pana 5j

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Dat is gewoon ontopic lijkt me, een +1 lijkt me hier een prima score.

Virussen? Scan ze hier!

• mrbullet
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 15:43:
[...]

Dat is gewoon ontopic lijkt me, een +1 lijkt me hier een prima score.
Vlizzjeffrey in 'Bloomberg: VS, Nederland en Japan bereiken akkoord chipexportrestricties China'
Dan is dit ook ontopic.

Pana 5j

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Niet echt. Op zijn best is het een 0, maar moderatieklagen levert een punt aftrek op, dus een -1.

Virussen? Scan ze hier!

• mrbullet
  • Niet online
themadone in 'Bloomberg: VS, Nederland en Japan bereiken akkoord chipexportrestricties China'

Deze comment er erboven en onder worden structueel minimaal/telkens door 6 mensen op irrelevant gezet.
Het heeft verdacht veel de tekenen van georganiseerd stemmen. Haast trollenfabriek achtig.

Pana 5j

• mrbullet
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 15:53:
Niet echt. Op zijn best is het een 0, maar moderatieklagen levert een punt aftrek op, dus een -1.
Het is kip-en-ei verhaal he. Eerst op -1 en dan klagen.
Ook hier weer toevallig dezelfde 6.

[Voor 6% gewijzigd door mrbullet op 28-01-2023 16:13]

Pana 5j

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

mrbullet schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 16:11:
themadone in 'Bloomberg: VS, Nederland en Japan bereiken akkoord chipexportrestricties China'

Deze comment er erboven en onder worden structueel minimaal/telkens door 6 mensen op irrelevant gezet.
Het heeft verdacht veel de tekenen van georganiseerd stemmen. Haast trollenfabriek achtig.
Die staan terecht op 0, want hebben helemaal niks meer met export-restricties (oftwel, de newspost) te maken. Offtopic dus, en dat is 0.

En die eerste van die gebruiker staat terecht op -1, want persoonlijke aanval (eerste 2 alineas).

Ik begin eigenlijk het idee te krijgen dat jij het moderatiesysteem niet herlemaal goed begrijpt. Het lijkt erop als je denkt dat je moet modden naar mening, of je het er mee eens bent of niet. Dat is echter expliciet NIET de bedoeling.

Mag ik als tip eens meegeven om de moderatie FAQ eens door te nemen?

Virussen? Scan ze hier!

• mrbullet
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 16:16:
[...]

Die staan terecht op 0, want hebben helemaal niks meer met export-restricties (oftwel, de newspost) te maken. Offtopic dus, en dat is 0.

En die eerste van die gebruiker staat terecht op -1, want persoonlijke aanval (eerste 2 alineas).

Ik begin eigenlijk het idee te krijgen dat jij het moderatiesysteem niet herlemaal goed begrijpt. Het lijkt erop als je denkt dat je moet modden naar mening, of je het er mee eens bent of niet. Dat is echter expliciet NIET de bedoeling.

Mag ik als tip eens meegeven om de moderatie FAQ eens door te nemen?
Boodschap is je ontgaan zo te zien.

Pana 5j

• mrbullet
  • Niet online
SuperDre in 'Bloomberg: VS, Nederland en Japan bereiken akkoord chipexportrestricties China'
Dit is toch op de man/niet lief/flamen met de uitspraak "plank voor de kop".

Toevallig weer dezelfde 6 met een +1 moderatie.

[Voor 12% gewijzigd door mrbullet op 28-01-2023 16:55]

Pana 5j

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

foxgamer2019 in 'Goedkope 1TB-ssd's - Al vanaf 50 euro een ssd van 1TB'

Ik weet het niet helemaal zeker, maar is een bericht als deze daadwerkelijk +2? :?

• Ghost babel
  • Niet online
Volgens mij gewoon on topic:

Ghost babel in 'Accu van Sony's DualSense Edge-controller is 33 procent kleiner dan origineel'

Ik lever zelfs een bron mee die aangeeft dat het meer dan die 4 uur is. En dan is het offtopic? Lijkt mij meningmodden

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik ga hierin mee en kies ook voor de -1. Zonder de M$ zat ik op 0, een punt eraf. Dit was in 2005 inderdaad al kinderachtig. Wat betreft de inhoud verder: Er is geen enkele update die je verplicht een Microsoft account aan te maken. Onzin dus.

[Voor 11% gewijzigd door Bor op 28-01-2023 21:08]

• Bor

Bor

Topicstarter

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:07

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

En dit is dus een vorm van moderatie waar ik me dood aan erg.

Yzord in 'Eerste PCIe 5.0-ssd’s in Japan te koop vanaf 354 euro'

Wat is er irrelevant aan mijn vragen? Het is gewoon een ontopic vraag over het artikel. Maar dan wordt het dus gewoon als irrelevant bestempeld. Kan me er echt aan irriteren hoe de modjes denken

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-02 15:08
Ik weet niet of hier getrold wordt, maar ik kom er niet echt wijs uit wat het punt zou moeten zijn ...

vrede in rust

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2. Het is vooral een mening. Daarbij lijkt ook geen moeite gedaan om te noemen welke andere redenen er zijn om deze mening te hebben.
Herko_ter_Horst in 'Autoriteit Persoonsgegevens waarschuwt tegen centrale opslag paspoortgegevens'

• Bor

Bor

Topicstarter

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:31
nieuws: Pro-Russische groep ddos't Nederlandse ziekenhuizen, website UMCG onb...
Misschien kan hier in het algemeen naar gekeken worden naar de reacties?
Brantje in 'Pro-Russische groep ddos't Nederlandse ziekenhuizen, website UMCG onbereikbaar'
Bekijk het YouTube kanaal 1420 eens, en je zal zien dat veel Russen net zo verrot zijn als hun regering.
Sorry maar dit gaat wel erg ver en vind ik beste erge beschuldigingen, en dan houd ik het nog netjes.
Dit is niet de eerste keer dat er bij artikelen met Rusland het continue offtopic afdwaalt.

[Voor 6% gewijzigd door dutchnltweaker op 30-01-2023 19:39]

• aikebah
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-02 17:45
aikebah in 'Een URL binnendringen, is dat strafbaar?'

Zo te zien zijn er wat tweakers het met me eens, maar dit zou toch echt niet meer mogen scoren dan een 0, want een reacie in een off-topic thread

• Bor

Bor

Topicstarter
juliank in 'Pro-Russische groep ddos't Nederlandse ziekenhuizen, website UMCG onbereikbaar' is niet relevant. Dat gaat niet over de genoemde groepering.

• Dazzler2120
DJMaze in 'Vijf betaalbare 55"-tv's: de beste beeldkwaliteit onder 700 euro'

Ik bedoel... Hij heeft naar mijn mening gewoon gelijk, maar een +3 lijkt me dit zeker niet.

• mrbullet
  • Niet online
foppe-jan in ''VS overweegt volledig verbod van export Amerikaanse technologie naar Huawei''

Ongefundeerd CCP propaganda beoordeeld met +2? Ik wordt voor minder afgestraft zodra het kritisch is over Xi en mede criminelen.

en omdat de NSA geen achterdeurtjes kan inbouwen in haar producten

Pana 5j

• mrbullet
  • Niet online
TheVivaldi in ''VS overweegt volledig verbod van export Amerikaanse technologie naar Huawei''

Hoe kan zo'n overduidelijke kul verhaal een +2 krijgen?
Is het gebrek aan algemene kennis of Chinese propaganda?

Er zijn anders nog steeds verkiezingen daar (lees: overheids verkiezingen China)

Pana 5j

• mrbullet
  • Niet online
n4m3l355 in ''VS overweegt volledig verbod van export Amerikaanse technologie naar Huawei''

Dit is een dikke +2.
Paar pro China modders met hun 0 en -1 halen het omlaag.

Pana 5j

• mrbullet
  • Niet online
Terrestrial in ''VS overweegt volledig verbod van export Amerikaanse technologie naar Huawei''
Ongefundeerde pro-China rhetoriek een +1?

En het westen is zelf geen haar beter, als je een front wil vormen moet je ook geen amerikaanse technologie met allerlei spyware gebruiken

Pana 5j

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:50
Ik post ‘m vroeg, maar deze post gaat hard de verkeerde kant op qua moderaties. Klaarblijkelijk een populaire mening. In mijn beleving is dit een nette +1, maar niet meer.

roawser in 'Kiesraad komt met controleprotocol dat risico's met verkiezingssoftware oplost'

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:56

• Ghost babel
  • Niet online
Het hele artikel is aangepast op basis van deze reactie. Waardoor het vorige artikel eigenlijk niet meer juist was. Dus zeker een +3 waard.

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-02 23:23
Kan iemand me even vertellen waarom dit -1 moet krijgen?
R4gnax in 'Valve stelt Steam Big Picture Mode met SteamOS-ontwerp standaard beschikbaar'

Lijkt op een knap staaltje mening-modden, wanneer er gewoon terecht en beleefd aangekaart wordt dat Steam meer focus zou mogen geven op basale security problemen, en een historie heeft die links te laten liggen.

[Voor 6% gewijzigd door R4gnax op 01-02-2023 21:56]

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-02 23:23
Nou; qua wat er wettelijk geregeld is, is ook in geval van een defect wat middels firmware hersteld kan worden de winkelier nog steeds aansprakelijk binnen de EU. Dus ook in Nederland.
En zij moeten dat kosteloos op orde maken voor jou, mits buiten de periode voor omgekeerde bewijslast jij natuurlijk aan kunt tonen dat het defect buiten eigen schuld om is komen te ontstaan. En dat lijk me in specifiek dit geval: daadwerkelijke door de fabrikant erkende en gepatchte bugs in de firmware, niet zo'n probleem.

In die zin is het dus wel degelijk informatief en toevoegend. Wat SunnieNL daar aangeeft is gewoon de wettelijke procedure waarop je terug zou moeten kunnen vallen. En de winkelier moet je dan helpen.

[Voor 11% gewijzigd door R4gnax op 01-02-2023 21:54]

• Bor

Bor

Topicstarter

Pagina: 1 ... 107 108 109 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee