Toon posts:

Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 107 108 109 Laatste
Acties:

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:00

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Tim AtSharp in 'WhatsApp maakt gratis proxydienst beschikbaar om internetcensuur te omzeilen' is misschien geen briljante reactie maar een -1 lijkt mij overdreven zwaar.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-02 14:08

kodak

FP ProMod
Dit opzettelijk offtopic een discussie starten lijkt me niet de bedoeling.
HakanX in 'Raspberry Pi Pico W krijgt ondersteuning voor Bluetooth Low Energy'

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-02 17:06

jdh009

FP ProMod
Prima off-topic beoordeling. Zou ongewenst voor dit net te zwaar vinden.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | Intel Core i9-9900KF, nVidia RTX 2080 8.0Gb GDDR6, G.Skill Ripjaws 64Gb DDR4 3200Mhz, Samsung 970 EVO PLUS 1Tb en 2Tb NVMe en 2x 870 QVO 8TB SSD

• kodak

kodak

FP ProMod
jdh009 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 14:53:
[...]

Prima off-topic beoordeling. Zou ongewenst voor dit net te zwaar vinden.
Wat is er dan prima aan dat iemand al iets doet wat niet de bedoeling is, en dat dan ook opzettelijk aan het doen is? Terwijl de tweaker dat ook weet en laat merken? Dan is naar 0 modereren dus een bevestiging dat ongewenst gedrag dus prima is.

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
kodak schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:43:
[...]

Wat is er dan prima aan dat iemand al iets doet wat niet de bedoeling is, en dat dan ook opzettelijk aan het doen is? Terwijl de tweaker dat ook weet en laat merken? Dan is naar 0 modereren dus een bevestiging dat ongewenst gedrag dus prima is.
Dat de gebruiker weet dat zijn reactie off-topic is veranderd niets aan de inhoud waarop de reactie beoordeeld moet worden.

• jdh009

jdh009

FP ProMod
kodak schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:43:
[...]

Omdat de irrelevant score voor een reactie betekend dat deze reactie geen relevante bijdrage bevatten, maar wel met goede bedoelingen worden gepost. Ik zie ondanks dat het off-topic is geen flamebait, troll, misplaatste grap, onnodig kwetsende inhoud die in strijd zijn met de algemene voorwaarden of huisregels van Tweakers. Doordat de post losstaat van andere en deze reeds een 0 score heeft gekregen zorgt er bij mijn weergave al voor dat deze (bijna) onderaan komt te staan en dus niet in de weg zit. Een -1 afstraffing vind ik in dit geval veels te streng.

Edit: Naar mijn idee staat de toevoeging dat hij weet dat het off-topic is niet gelijk aan een automatisch lagere score zoals je normaal kunt toepassen bij gezeur om de moderatiescore in de reactie zelf. Dan zouden we bij veel onderwerpen veel strenger moeten zijn gezien dit iets is wat veelvuldig wordt toegepast maar dan in de oja ontopic vorm.

[Voor 15% gewijzigd door jdh009 op 08-01-2023 17:08]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | Intel Core i9-9900KF, nVidia RTX 2080 8.0Gb GDDR6, G.Skill Ripjaws 64Gb DDR4 3200Mhz, Samsung 970 EVO PLUS 1Tb en 2Tb NVMe en 2x 870 QVO 8TB SSD

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze lijkt me geen +2. Is aan het afgeven op de auteur. Daarbij kloppen de voorbeelden niet, aangezien je daarbij net zo goed niet naar de merken zelf hoeft om te kunnen laten repareren.

Jan Onderwater in 'John Deere stelt software en tools beschikbaar voor reparaties tractors in VS'

[Voor 25% gewijzigd door kodak op 09-01-2023 13:49]

• Evest
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

aadje93 in 'Dit waren onze beste en favoriete Tweakers Plus-artikelen'

Deze reactie is zo ondoordacht dat het wat mij betreft een -1 is; niet alleen is de reactie zuur, de plank wordt compleet misgeslagen omdat de paywall niet meer bestaat, en dat artikel er is om dat te "vieren". Hopelijk staat de reactie met die score dan ook niet meer bovenaan, want dat verdient 'ie niet.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• kodak

kodak

FP ProMod
Hoe is dit offtopic/irrelevant? Het is een inhoudelijke reactie. De reacties erop tonen daarbij dat het inderdaad niet allemaal door de luchtvaartmaatschappijen in beheer is.

kodak in 'KLM bevestigt datalek bij accounts in Flying Blue-spaarprogramma'

[Voor 23% gewijzigd door kodak op 09-01-2023 18:32]

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter
RRRobert in 'Meta stopt ondersteuning van originele Quest-headset' is gewoon een +1 maar krijgt zo te zien veel +2 tot +3 vanwege "mee eens".

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-01 11:39
Mijn bijdrage is toch echt minimaal +1, want de bijdrage toont aan dat het niet zo is dat het voor elke bubbel even makkelijk is op Twitter en is dus even on-topic als de reactie waar ik op reageer:

Ludewig in 'Aantal actieve gebruikers van Mastodon is teruggelopen'

Dit is weer typisch meningmoderatie waarbij men boos wordt omdat mijn voorbeelden niet in hun eigen politieke straatje passen. Niet voor niets heb ik twee -1's gekregen (worden de moderatierechten van die mensen weggenomen?).

Overigens is een dergelijk gebrek aan principes iets dat ik continu zie. Mensen lijken meestal geen rechten te gunnen aan mensen met wie ze het oneens zijn en in het verlengde daarvan willen ze ook niet eens horen dat hun politieke tegenstanders bepaalde rechten niet hebben. Ironisch genoeg zorgt dat juist voor bubbelvorming.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-02 19:18
Ludewig schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:23:
Mijn bijdrage is toch echt minimaal +1, want de bijdrage toont aan dat het niet zo is dat het voor elke bubbel even makkelijk is op Twitter en is dus even on-topic als de reactie waar ik op reageer:

Ludewig in 'Aantal actieve gebruikers van Mastodon is teruggelopen'

Dit is weer typisch meningmoderatie waarbij men boos wordt omdat mijn voorbeelden niet in hun eigen politieke straatje passen. Niet voor niets heb ik twee -1's gekregen (worden de moderatierechten van die mensen weggenomen?).

Overigens is een dergelijk gebrek aan principes iets dat ik continu zie. Mensen lijken meestal geen rechten te gunnen aan mensen met wie ze het oneens zijn en in het verlengde daarvan willen ze ook niet eens horen dat hun politieke tegenstanders bepaalde rechten niet hebben. Ironisch genoeg zorgt dat juist voor bubbelvorming.
Het artikel gaat over teruglopende gebruikers van Mastodon. Je comment gaat over filtering van posts op Twitter.
Ik vind het lastig om te zien waarom je post +1 (on-topic) zou moeten zijn, daarvoor wijkt het m.i. teveel af van het artikel.

PS4 PSN: Dazzler2120

• Ludewig
Evest schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:19:
aadje93 in 'Dit waren onze beste en favoriete Tweakers Plus-artikelen'

Deze reactie is zo ondoordacht dat het wat mij betreft een -1 is; niet alleen is de reactie zuur, de plank wordt compleet misgeslagen omdat de paywall niet meer bestaat, en dat artikel er is om dat te "vieren". Hopelijk staat de reactie met die score dan ook niet meer bovenaan, want dat verdient 'ie niet.
Volgens mij lees je de reactie verkeerd, ook omdat hij niet het meest duidelijk is geschreven, en is de persoon nog steeds boos dat de paywall ooit is ingevoerd en boycot hij de Plus-artikelen daarom, ook al is paywall weg. Tenminste...de plus-artikelen lijken nu onbeschikbaar voor mensen met adblockers, wat eigenlijk ook een paywall is.

Dat de redactie zelf positief is over Plus vindt ik geen reden waarom reageerders dan verplicht ook positief moeten zijn, dus voor mij is jouw motivatie waarom dit -1 moet zijn een vraag om meningmoderatie.

• Ludewig
Dazzler2120 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:30:
[...]
Het artikel gaat over teruglopende gebruikers van Mastodon. Je comment gaat over filtering van posts op Twitter.
Ik vind het lastig om te zien waarom je post +1 (on-topic) zou moeten zijn, daarvoor wijkt het m.i. teveel af van het artikel.
De hele discussie ging over de verschillen tussen Mastodon en Twitter, dus dan lijkt me een uitleg over wat op Twitter kan en gebeurd wel degelijk on-topic. En zeker even on-topic als andere reacties die ook positief gemodereerd worden.

Sowieso is een vergelijking extreem relevant in een dergelijk topic, want uiteraard komen veel van de gebruikers van Twitter en is er een goede kans dat veel mensen weer terugkeren.

• Dazzler2120
Ludewig schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:38:
[...]

De hele discussie ging over de verschillen tussen Mastodon en Twitter, dus dan lijkt me een uitleg over wat op Twitter kan en gebeurd wel degelijk on-topic. En zeker even on-topic als andere reacties die ook positief gemodereerd worden.

Sowieso is een vergelijking extreem relevant in een dergelijk topic, want uiteraard komen veel van de gebruikers van Twitter en is er een goede kans dat veel mensen weer terugkeren.
De eerste comment in die thread gaat over inderdaad dat laatste, gebruikers die van twitter naar mastodon gaan, en nu weer weg/terug. Die comment is on-topic. Echter jouw comment en die van Polderviking gaan te ver van het onderwerp af / gaat te ver off-topic.
Helemaal wanneer we het over de twitter files gaan hebben, over filtering, echo chambers etc. dan wijkt het gewoon teveel af t.o.v. de terugnemende gebruikers van Mastodon.

• Ludewig
Dazzler2120 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:53:
[...]
De eerste comment in die thread gaat over inderdaad dat laatste, gebruikers die van twitter naar mastodon gaan, en nu weer weg/terug. Die comment is on-topic. Echter jouw comment en die van Polderviking gaan te ver van het onderwerp af / gaat te ver off-topic.
Helemaal wanneer we het over de twitter files gaan hebben, over filtering, echo chambers etc. dan wijkt het gewoon teveel af t.o.v. de terugnemende gebruikers van Mastodon.
Dat is een subjectieve mening waar ik het niet eens mee ben. Maar wat je daar ook van vind, het is dan zeker geen -1, dus nogmaals mijn vraag om de -1 modders hun moderatierechten af te pakken.

EDIT: Het is trouwens vrij normaal om een vergelijking te maken tussen producten. In deze thread gaat men ook heel uitgebreid in op de eigenschappen en het beleid van Sonos: DonJunior in 'Meta stopt ondersteuning van originele Quest-headset'

Ik vindt het erg streng om zulke discussies af te straffen met een 0, aangezien het wat mij betreft gewoon heel informatief is wat de verschillen zijn tussen producten en bedrijven die de producten maken. Anders krijg je alleen geïsoleerde 'bubbel'-topics, waar andere producten slechts zeer oppervlakkig mogen worden genoemd.

[Voor 28% gewijzigd door Ludewig op 10-01-2023 10:32]

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:13
Ludewig schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:23:
[...]
Dat is een subjectieve mening waar ik het niet eens mee ben. Maar wat je daar ook van vind, het is dan zeker geen -1, dus nogmaals mijn vraag om de -1 modders hun moderatierechten af te pakken.
Ik vind je post voldoende inhoud voor een +1, daar staat hij nu ook op. Maar we gaan hier geen sancties tegen individuele gebruikers bespreken.

Zie ook de TW:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.

• Ludewig
AlphaRomeo schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:28:
[...]
Ik vind je post voldoende inhoud voor een +1, daar staat hij nu ook op. Maar we gaan hier geen sancties tegen individuele gebruikers bespreken.

Zie ook de TW:

"Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties."
Dank, maar de frustratie is juist dat ik dit heel veel ervaar en het vanuit mijn perspectief dus een structureel probleem is en geen zeldzaam incident. Ik kan trouwens ook helemaal niet zien of deze -1's onderdeel zijn van een grootschalige mismod-actie of niet, terwijl jullie blijkbaar wel de middelen hebben om dit te zien.

• Evest
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

Ludewig schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:34:
[...]

Volgens mij lees je de reactie verkeerd, ook omdat hij niet het meest duidelijk is geschreven, en is de persoon nog steeds boos dat de paywall ooit is ingevoerd en boycot hij de Plus-artikelen daarom, ook al is paywall weg.
Dat staat er momenteel niet, dus zo ga ik de reactie ook niet beoordelen.
Tenminste...de plus-artikelen lijken nu onbeschikbaar voor mensen met adblockers, wat eigenlijk ook een paywall is.
Off-topic maar nee, dat is wezenlijk anders.
Dat de redactie zelf positief is over Plus vindt ik geen reden waarom reageerders dan verplicht ook positief moeten zijn, dus voor mij is jouw motivatie waarom dit -1 moet zijn een vraag om meningmoderatie.
Ja, zo positief dat ze er zelf mee zijn gestopt... Ik zeg niet dat de reactie positief moet zijn, ik zeg dat hij zuur is. Dat heeft niks met meningmoderatie te maken; een -1 is gewoon te verantwoorden wat mij betreft. Maar goed, meer mensen vonden het een 0, dus daar blijft het bij. Prima.

• Ludewig
Evest schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:45:
[...]
Dat staat er momenteel niet, dus zo ga ik de reactie ook niet beoordelen.
Dat ben ik niet met je eens. Wat er nu staat is op meerdere manieren te interpreteren en mijn interpretatie is volgens mij logischer dan die van jou.

Als Nvidia de prijzen van hun videokaarten morgen flink omlaag gooit zou ik het ook niet vreemd vinden als sommige mensen besluiten om de 4080 nog steeds te boycotten vanwege de hoge prijzen van daarvoor. Het is wat mij betreft gewoon normaal menselijk gedrag en ook een volstrekt legitieme keuze om iemand die ophoudt met negatief gedrag, maar daar volgens jou onvoldoende negatieve consequenties van heeft ervaren, ook nog te 'straffen' wanneer ze met dan gedrag ophouden.

Het rechtssysteem werkt ook zo, waar mensen ook gestraft worden voor negatief gedrag dat ze niet meer doen. Er zijn net zo goed mensen die ons rechtssysteem 'zuur' vinden en voorstander zijn van zaken als 'restorative justice.' Wat mij betreft zitten we dan echter op het vlak van meningen en is het niet legitiem om mensen naar -1 te modereren vanwege die mening.
Ja, zo positief dat ze er zelf mee zijn gestopt...
Als je de motivatie van de redactie leest zijn ze ermee opgehouden omdat de plus-artikelen niet zorgden voor voldoende groei in bezoekers en abonnees. Men lijkt op zich geen spijt te hebben van de paywall en dus lijkt men het niet eens met de (nauwelijks gemotiveerde) kritiek van aadje93.

De redactie gaf bij het afschaffen ook impliciet aan dat artikelen achter de paywall zijn geplaatst die daarvoor nog vrij beschikbaar waren: "Daarom zullen we vanaf 2023 minder ‘Plus-achtige’ content zoals achtergrondverhalen en interviews publiceren. We stoppen er zeker niet mee, voordat Plus er was schreven we dit soort artikelen immers ook, maar het zal minder vaak zijn."

Dat is iets dat ik al vermoedde, maar dat bij de introductie nooit eerlijk is verteld. Dus wat mij betreft heeft de redactie dan ook schuld aan het oplopen van de zuurgraad, want als je niet eerlijk bent over zulke zaken kun je verwachten dat sommige mensen daar negatieve gevoelens aan overhouden.
Ik zeg niet dat de reactie positief moet zijn, ik zeg dat hij zuur is.
Ik begrijp niet helemaal wat het verschil is tussen een zure en een negatieve reactie. Is dat niet vooral een mening en afhankelijk van in hoeverre je het met de negativiteit eens bent?

Ik zie geen indicatie in de moderatierichtlijnen dat 'zure' reacties naar -1 gemod zouden moeten worden. Ik zie eerder een gebrek aan onderbouwing in deze reactie en dat het daarom als een niet-relevante bijdrage kan worden gemod.

[Voor 4% gewijzigd door Ludewig op 10-01-2023 11:52]

• Evest
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

@Ludewig Jij leest dingen over een boycot van "ooit Plus" artikelen die niet in de reactie staat; dat jij probeert te interpreteren wat er bedoeld zou kunnen zijn betekent niet dat die tekst er ook staat. De tekst die er staat is irrelevant voor het artikel.

Wat betreft "zuur" vs. "negatief": met positief/negatief bedoel ik de in de reactie verkondigde mening (over Plus), met zuur de toon en vorm van de reactie. Die is nu kortaf en onvriendelijk, terwijl het prima mogelijk is een vriendelijke/onderbouwde negatieve reactie te plaatsen.

Volgens de modfaq is een onvriendelijke reactie een -1 ("allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben") maar dat is natuurlijk ook een balans, omdat een informatieve maar onvriendelijke reactie wel gewoon hoger kan komen dan die score.

Anyway, in dit geval zie ik het als irrelevant + onvriendelijk en daarom -1. Maar agree to disagree is goed, deze reactie is inmiddels oud en niet heel belangrijk meer :)

• Wild Chocolate
  • Laatst online: 12:22
Bor schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 08:46:
RRRobert in 'Meta stopt ondersteuning van originele Quest-headset' is gewoon een +1 maar krijgt zo te zien veel +2 tot +3 vanwege "mee eens".
Wat mij betreft moet de reactie erop:
theduke1989 in 'Meta stopt ondersteuning van originele Quest-headset'
ook gewoon +1 zijn. Het is een mening waar wellicht weinig mensen het mee eens zijn, maar het is wel gewoon een valide mening.

[Voor 8% gewijzigd door Wild Chocolate op 10-01-2023 12:09. Reden: juiste link gepost]

iRacing Profiel

• Evest
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
mrbullet in 'Kaag: Nederland staat open voor op tokens gebaseerde digitale euro'

Iemand zit te minnen omdat het niet strookt met zij/haar fantasie.

Pana 5j

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-02 23:40

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Houtenklaas en DeComponeur hier een 0 :?
DeComponeur in 'Ziggo verhoogt in mei uploadsnelheden van veel abo's met maximaal 25Mbit/s'
edit: Of krijg ik overal van dezelfde minimoddder een 0 ?

[Voor 15% gewijzigd door DeComponeur op 11-01-2023 00:25]

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
Om van de vele +3's nog maar te zwijgen. Hier ga ik even naar kijken.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze lijkt me geen +3. Er staat een mening over de oorzaak die nergens uit blijkt.
Er staan beweringen over andere landen die niet zomaar te vergelijken zijn. Het kopiëren van wat advies voor een specifiek ander land is niet zomaar vergelijkbaar of relevant. Omstandigheden zijn niet zomaar als informatief te vergelijken op basis van oplossingen of weg laten wat er wel is gedaan. In andere landen zijn er andere keuzes en oplossingen, maar dat is niets nieuws.

Raindeer in 'Luchtvaartbedrijven VS krijgen jaar om hoogtemeters te fixen voor 5G-verstoring'

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 03-02 22:33
3raser in 'ACM: aantal glasvezelabo's overstijgt aantal via kopernetwerk in Nederland'

Dat is gewoon feitelijk onjuist. Alle sim-kaarten die actief zijn in Nederland hebben een nummer, het hoeft geen 06- nummer te zijn. Om maar een voorbeeld te noemen: 097-nummers.

• Bor

Bor

Topicstarter

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-02 17:43
Groningerkoek in 'Luchtvaartbedrijven VS krijgen jaar om hoogtemeters te fixen voor 5G-verstoring'

De manier waarop deze reactie geformuleerd is, lijkt het me geen +1 waard.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'Gegevensbeschermingsautoriteit keurt plan goed voor nieuw trackingcookiescherm'

Lijkt me een valide optie, geen idee waarom dat als offtopic wordt gezien.

• Ghost babel
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Beetje vreemd dat mijn bericht offtopic is en het bericht waar ik op reageer wel on topic...

Ik krijg zelfs -1's voor deze post... Op zich best vreemd.

Ghost babel in 'Gamen op 1440p en 4k - Welke hardware heb je nodig?'

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-02 07:44

arnoudwokke

Redacteur
'Is Tweakers soms betaald voor dit bericht?' Wat mij betreft mag deze reactie weg van de frontpage peak in 'Fastned opende 10 nieuwe laadstations in Nederland en 5 in België'

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

salvis titulis et honoribus

arnoudwokke schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:53:
'Is Tweakers soms betaald voor dit bericht?' Wat mij betreft mag deze reactie weg van de frontpage peak in 'Fastned opende 10 nieuwe laadstations in Nederland en 5 in België'
En degenen die deze post als informatief modereren zouden de ModFAQ nog eens moeten door lezen.

Wie achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront!

• AlphaRomeo
Technomania schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:03:
[...]
En degenen die deze post als informatief modereren zouden de ModFAQ nog eens moeten door lezen.
Daar is een waarschuwing uitgedeeld.

• Jan Onderwater
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-01 20:21
Kan iemand mij vertellen waarom mijn moderatie rechten geblokkeerd staan?

• AlphaRomeo
Jan Onderwater schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 20:09:
Kan iemand mij vertellen waarom mijn moderatie rechten geblokkeerd staan?
Daar heb je op 12 januari een push message van gehad als het goed is. Die kun je terugzoeken rechtsboven. Daarin staan ook instructies voor her-activatie.

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Kan me niet voorstellen dat deze reactie serieus bedoeld is, ofja, eigenlijk wel maar door de formulering is het veel te generaliserend en polariserend om naar mijn mening on-topic te zijn.

TheDudeAbides in 'Minister: afdeling die burgerdata verzamelde was illegaal maar project gaat door'

• Bor

Bor

Topicstarter
TheDudeAbides in 'Minister: afdeling die burgerdata verzamelde was illegaal maar project gaat door' is in ieder geval geen +3 of +2. Ik zie er zelfs geen +1 in want onjuist.

SinergyX in 'YouTube belooft beleid rondom schelden in videos en advertenties aan te scherpen' lijkt mij gewoon een +1

[Voor 31% gewijzigd door Bor op 14-01-2023 19:35]

• Technomania
  • Nu online

Technomania

• 6R15
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:36
Over racisme gesproken waar kunnen we gebruikers met zeer racistische gebruikersnamen melden? "lilmonkey" serieus vind ik echt niet kunnen.

[Voor 5% gewijzigd door 6R15 op 15-01-2023 20:53]

• Bor

Bor

Topicstarter
6R15 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 20:51:
[...]

Over racisme gesproken waar kunnen we gebruikers met zeer racistische gebruikersnamen melden? "lilmonkey" serieus vind ik echt niet kunnen.
Wat is daar racistisch aan? Het is overigens o.a. een merknaam van kinderspeelgoed.

• Santford
  • Nu online
[...]

Dat zou het beste in Schop een modje passen. Ik ben overigens benieuwd naar je onderbouwing als je besluit een melding te doen, ik zie geen racistische bedoeling met die gebruikersnaam.

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-02 17:05

PinusRigida

I put the p in pool.

Zoek de belediging, troll of flamebait... :F

heuveltje in 'Zweeds mijnbedrijf vindt zeldzame aardmetalen bij stad die verplaatst zal worden'

Kom he gasten, off topic, tot daaraan toe want uiteindelijk was het een genestelde discussie onder een artikel dat in-se niet over de waterkringloop ging.

alleen zie ik niet in waarom dit een -1 zou moeten zijn, wat valt er dan nog te geven bij beledigingen, trolls of flamebaits vraag ik me dan af?

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 14:56
PinusRigida schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:41:
Zoek de belediging, troll of flamebait... :F

heuveltje in 'Zweeds mijnbedrijf vindt zeldzame aardmetalen bij stad die verplaatst zal worden'

Kom he gasten, off topic, tot daaraan toe want uiteindelijk was het een genestelde discussie onder een artikel dat in-se niet over de waterkringloop ging.

alleen zie ik niet in waarom dit een -1 zou moeten zijn, wat valt er dan nog te geven bij beledigingen, trolls of flamebaits vraag ik me dan af?
Ik heb je reactie niet gemod, maar ik vind het wel onder de categorie zwaar offtopic vallen. De vraag is hoeveel waarde het heeft om dezelfde offtopic discussie te blijven herhalen?

http://hawvie.deviantart.com/

• PinusRigida
  • Laatst online: 03-02 17:05

PinusRigida

I put the p in pool.

HawVer schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:50:
[...]

Ik heb je reactie niet gemod, maar ik vind het wel onder de categorie zwaar offtopic vallen. De vraag is hoeveel waarde het heeft om dezelfde offtopic discussie te blijven herhalen?
...vandaar ook de laatste zin in de reactie.

• mrbullet
  • Niet online
Blokker_1999 in ''Twitter sloot bewust bepaalde thirdpartyapps af van api''

Deze en de comment boven zijn toch geen +2 waard.

Pana 5j

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:07

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Yzord in ''Twitter sloot bewust bepaalde thirdpartyapps af van api''

Ik word hier persoonlijk aangevallen en dat wordt als een +1 beschouwd? Maar als ik er wat van vind dan is het wel meteen een -1.

• jdh009

jdh009

FP ProMod
HawVer schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:50:
[...]

Heb hier zelf ook geen moderatie op uitgevoerd. Veel waarde heeft het inderdaad niet om dezelfde off-topic discussie steeds maar weer te herhalen en kan me daarom goed voorstellen dat sommige na verloop van tijd/draadje het zwaarder beoordelen omdat op een gegeven moment een goedbedoelde* maar irrelevante post niet meer helemaal onder het goedbedoelde valt als het alleen maar een herhaling van zetten wordt.

*zie pop-up moddingregels

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

rudie09 in 'NASA stelt analysesoftware beschikbaar om te helpen bij studie van exoplaneten'

Mag hem zelf niet modereren (reactie op mijn reactie), maat mogen dit soort vage complottheorien naar minstens een -1? MIjn hersencellen doen teveel pijn om hier een reactie op te tikken die niet de vlammetjes uit de monitor laat slaan :X

Dank u.

Virussen? Scan ze hier!

• Dazzler2120
wildhagen schreef op maandag 16 januari 2023 @ 15:46:
rudie09 in 'NASA stelt analysesoftware beschikbaar om te helpen bij studie van exoplaneten'

Mag hem zelf niet modereren (reactie op mijn reactie), maat mogen dit soort vage complottheorien naar minstens een -1? MIjn hersencellen doen teveel pijn om hier een reactie op te tikken die niet de vlammetjes uit de monitor laat slaan :X

Dank u.
Dit mag w.m.b. zelfs naar -2, gezien de bijkomende opmerking over de bemanning van de Challenger missie.

• VDV
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 02-02 09:59
[...]

Jeetje, echt iets uit augustus opgraven met zo'n kinderachtige reden? Grow up. :+

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-02 21:41
Geen +2 (100x) of zelfs +3 (29x):
Orangelights23 in 'Nederlandse docenten denken na over methodes tegen gebruik ChatGPT'

Lijkt me een eenvoudige on-topic mening, zonder dat het nuttige informatie o.i.d. toevoegt. Gewoon een nette +1 volgens mij.

In de vervolgreacties van docenten zit trouwens wél veel waardevolle toevoeging, in de vorm van ervaringen uit de praktijk, maar in deze eerste reactie zie ik dat niet.

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-02 15:08
Zonnekeer in The Elder Scrolls-mod die Oblivion toevoegt aan Skyrim verschijnt uiterlijk 2025:
geen +2 of +3 (ik zou het een 0 geven, hooguit een +1).
Degenen die een +3 geven, zitten er ver naast en mogen aangesproken worden.

vrede in rust

• Ghost babel
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Beetje vreemd dat iemand mij hier een -1 voor geeft:

Ghost babel in ''EU stuurt lijst met bezwaren aan Microsoft over Activision Blizzard-overname''

Lijkt mij gewoon on topic

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter
thomas_n schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:26:
Geen +2 (100x) of zelfs +3 (29x):
Orangelights23 in 'Nederlandse docenten denken na over methodes tegen gebruik ChatGPT'

Lijkt me een eenvoudige on-topic mening, zonder dat het nuttige informatie o.i.d. toevoegt. Gewoon een nette +1 volgens mij.

In de vervolgreacties van docenten zit trouwens wél veel waardevolle toevoeging, in de vorm van ervaringen uit de praktijk, maar in deze eerste reactie zie ik dat niet.
Hier is nog wel wat hulp nodig.

• Bor

Bor

Topicstarter
MatthijsZ in 'Awesome Games Done Quick haalt ruim 2,6 miljoen dollar op voor goed doel' is wat mij betreft niet voldoende ontopic en daarmee een 0.

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter
HighVoltage in 'Energietoezichthouder steunt voorstel voor afbouwen salderingsregeling' is een prima reactie met onderbouwing en inzichten. Dat lijkt mij een goede +2 ipv +1

• Bor

Bor

Topicstarter
ApexAlpha in 'Energietoezichthouder steunt voorstel voor afbouwen salderingsregeling' is in mijn ogen geen +2 of +3 gezien het alleen rekening houdt met de prijssituatie nu en er voor het gemak wordt gerekend met prijzen op de energiemarkt die voor de consument niet hetzelfde zijn door o.a. marges en belasting zoals de reactie er onder ook uitlegt.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze vraag en mening lijkt me niet irrelevant of ongewenst. Vragen naar de redenen over de keuze is juist redelijk bij de cijfers. Dat er iets op de daarbij genoemde mening valt te discussiëren lijkt me zelfs gewenst.
Renegade666 in 'Marktonderzoek: hdd-leveringen daalden vorig kwartaal met 40 procent'

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:36

page404

Website says no

Als dit geen meningmodden is weet ik het ook niet meer:
page404 in 'Prime Video lijkt Dolby Vision te ondersteunen op Apple TV 4K'
Serieus, ook gewoon -1 op een normale inhoudelijke reactie.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:20

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Topicstarter
Een reactie op de onderbuik en zonder behoorlijke onderbouwing is geen +2 waard: hanev001 in 'Regeringspartijen willen salderingsregeling afbouwen met iets grotere stappen'

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Lapjespoes
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
ProperlyDecent in 'Getty klaagt Stable Diffusion-maker aan vanwege 'misbruik' afbeeldingen voor AI'

+1, geen +2. Deels ook een persoonlijke aanval, maar -1 lijkt me iets overdreven.

Wederom hevige meningmoderatie over dit onderwerp.

Annihlator in 'Getty klaagt Stable Diffusion-maker aan vanwege 'misbruik' afbeeldingen voor AI'

Ook +1, evenals mijn reactie eronder.

[Voor 23% gewijzigd door Lapjespoes op 17-01-2023 21:39]

• AlphaRomeo
Ik lees daar geen persoonlijke aanval in, meer iemand die de moeite neemt om het debat met je aan te gaan. Jouw reactie is persoonlijker en legt de vorige spreker woorden in de mond:
Nee, het zijn feiten, maar feiten die jij niet graag hoort omdat het tegen je eigen mening indruist.
Een prima +1 dus die post.

offtopic:
Overigens heb je met 45 van de 232 reacties wederom bijna 20% van de reacties in handen.

• Lapjespoes
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten. Als anderen mij persoonlijk aanvallen, reageer ik daarop. Verandert niets aan de moderatie.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

switchboy in 'Firefox 109 met ondersteuning voor controversiële adblock-blokkadefunctie is uit'
Gewoon GR materiaal, lijkt mij dus prima op 0.

Ik zie ook dat deze reactie om 14:55u 57 +3 moderaties heeft gekregen, hoe dat in dit geval +3 is ontgaat mij echt even.

[Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 18-01-2023 14:56]

• Bor

Bor

Topicstarter
ELD in 'Hackingsoftware van spionagebedrijf verschijnt op internet' onderbouwt niets. Een +2 lijkt mij echt te hoog.

[Voor 8% gewijzigd door Bor op 18-01-2023 16:03]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

prinsvlad in 'Firefox 109 met ondersteuning voor controversiële adblock-blokkadefunctie is uit'

Ik zie ook de informatieve meerwaarde niet, zolang de ad blocking extensies op de Manifest v2 API zitten.

• Bor

Bor

Topicstarter

• mrbullet
  • Niet online
SpiceWorm in 'TikTok breidt het labelen van staatsmedia uit met 40 landen en 'later meer''

Hoe kan je deze niet gerelateerde onzin 5* +1 geven? Dan is mijn opmerking over ON! mintens even relevant.

Pana 5j

• Santford
  • Nu online
mrbullet schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:48:
SpiceWorm in 'TikTok breidt het labelen van staatsmedia uit met 40 landen en 'later meer''

Hoe kan je deze niet gerelateerde onzin 5* +1 geven? Dan is mijn opmerking over ON! mintens even relevant.
Daar tegenover staan meer dan twee keer zoveel lagere moderaties waardoor de reactie netto op een goede score staat.

Jouw reactie is naar mijn mening niet minstens zo relevant en bevat bovendien een flame.

• mrbullet
  • Niet online
Santford schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:14:
[...]

Daar tegenover staan meer dan twee keer zoveel lagere moderaties waardoor de reactie netto op een goede score staat.

Jouw reactie is naar mijn mening niet minstens zo relevant en bevat bovendien een flame.
Die plussers zouden de rechten afgepakt moeten worden.

Pana 5j

• Santford
  • Nu online
mrbullet schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:26:
[...]

Die plussers zouden de rechten afgepakt moeten worden.
Dit topic is in de eerste plaats bedoeld als verzamelplaats voor reacties die niet op een goede eindscore staan. Die reacties kunnen we dan met behulp van reguliere moderaties naar een juiste score brengen.
Eventuele sancties zijn aan de crew.

• TheVivaldi
  • Laatst online: 01-02 17:43

• Technomania
  • Nu online

Technomania

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-01 02:02

• Bor

Bor

Topicstarter

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Triblade_8472 in 'WhatsApp krijgt AVG-boete van 5,5 miljoen euro wegens verwerken persoonsgegevens'

Deze reactie krijgt een -1, terwijl die gewoon relevant is en ook meer hout snijdt dan de overige reacties daar.

In this world, Elwood, you must be oh so smart or oh so pleasant. Well, for years I was smart. I recommend pleasant. You may quote me.

• Santford
  • Nu online
Het standpunt heeft naar mijn mening weinig toegevoegde waarde voor de discussie omdat het ontbreekt aan een gedegen onderbouwing.

Er wordt geredeneerd op een basis van een herinnering en een gok om eraan te twijfelen of elektriciteit de energiebron van de toekomst is voor transport.
In de reactie wordt geschreven over ‘waterstof opwekken’, waterstof wordt geproduceerd via elektrolyse waarbij elektriciteit wordt gebruikt om water te splitsen.
Het wordt niet duidelijk waarom waterstof dan een betere of duurzamere energiebron is dan elektriciteit.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jammer dat een "tegenlicht" gelijk als offtopic wordt gezien: fulgore in 'In 2022 was 26 procent nieuwe particuliere auto's in Nederland geheel elektrisch'

• thof1
  • Laatst online: 12:23

thof1

FP ProMod
Komt bij mij over als een link drop, verder geen toelichting of context. Al was het maar wat er achter die link te vinden is. Voegt daardoor niet heel veel toe aan de discussie.

Tijd voor glasvezel in Apeldoorn? Praat en denk mee in een speciaal topic.

• Bor

Bor

Topicstarter
thof1 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 09:54:
[...]

Komt bij mij over als een link drop, verder geen toelichting of context. Al was het maar wat er achter die link te vinden is. Voegt daardoor niet heel veel toe aan de discussie.
Een +1 of 0 lijken mij goed te verdedigen. Een -1 wat de reactie veelvuldig krijgt zie ik er niet in.

• Bor

Bor

Topicstarter
Dabbel in 'In 2022 was 26 procent nieuwe particuliere auto's in Nederland geheel elektrisch' is wat mij betreft geen +2

Idem: david-v in 'In 2022 was 26 procent nieuwe particuliere auto's in Nederland geheel elektrisch'

Er wordt erg slecht gemod bij dit artikel over EV. Alles wat pro EV is gaat omhoog en kritische geluiden naar beneden. Ik ga hier eens even wat beter naar kijken.

• Bor

Bor

Topicstarter
oef! in 'Home Assistant komt beschikbaar voor Android Auto' is onvriendelijk en niet geheel ontopic. Geen +1 dus.

• DVX73
  • Laatst online: 10:45
markoverklift in 'Cryptohandelsbeurs Genesis heeft faillissement aangevraagd'

Deze reactie is eerder een +2 waard dan de -1 waarop deze nu staat.

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01 17:36
foppe-jan in 'Twitter verbiedt thirdpartyclients api te gebruiken in nieuwe overeenkomst' < het is uiteraard mijn eigen reactie, maar het slaat echt nergens op dat ik hiervoor 37 keer -1 heb gehad, terwijl ik gewoon uitleg dat degene waarop ik reageer de wet incorrect uitlegt door een van de hoofd vereisten te verzwijgen.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Pagina: 1 ... 107 108 109 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee