Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
HakanX in 'Raspberry Pi Pico W krijgt ondersteuning voor Bluetooth Low Energy'
Prima off-topic beoordeling. Zou ongewenst voor dit net te zwaar vinden.kodak schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:54:
Dit opzettelijk offtopic een discussie starten lijkt me niet de bedoeling.
HakanX in 'Raspberry Pi Pico W krijgt ondersteuning voor Bluetooth Low Energy'
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | Intel Core i9-9900KF, nVidia RTX 2080 8.0Gb GDDR6, G.Skill Ripjaws 64Gb DDR4 3200Mhz, Samsung 970 EVO PLUS 1Tb en 2Tb NVMe en 2x 870 QVO 8TB SSD
Wat is er dan prima aan dat iemand al iets doet wat niet de bedoeling is, en dat dan ook opzettelijk aan het doen is? Terwijl de tweaker dat ook weet en laat merken? Dan is naar 0 modereren dus een bevestiging dat ongewenst gedrag dus prima is.jdh009 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 14:53:
[...]
Prima off-topic beoordeling. Zou ongewenst voor dit net te zwaar vinden.
Dat de gebruiker weet dat zijn reactie off-topic is veranderd niets aan de inhoud waarop de reactie beoordeeld moet worden.kodak schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:43:
[...]
Wat is er dan prima aan dat iemand al iets doet wat niet de bedoeling is, en dat dan ook opzettelijk aan het doen is? Terwijl de tweaker dat ook weet en laat merken? Dan is naar 0 modereren dus een bevestiging dat ongewenst gedrag dus prima is.
Omdat de irrelevant score voor een reactie betekend dat deze reactie geen relevante bijdrage bevatten, maar wel met goede bedoelingen worden gepost. Ik zie ondanks dat het off-topic is geen flamebait, troll, misplaatste grap, onnodig kwetsende inhoud die in strijd zijn met de algemene voorwaarden of huisregels van Tweakers. Doordat de post losstaat van andere en deze reeds een 0 score heeft gekregen zorgt er bij mijn weergave al voor dat deze (bijna) onderaan komt te staan en dus niet in de weg zit. Een -1 afstraffing vind ik in dit geval veels te streng.kodak schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:43:
[...]
Wat is er dan prima aan dat iemand al iets doet wat niet de bedoeling is, en dat dan ook opzettelijk aan het doen is? Terwijl de tweaker dat ook weet en laat merken? Dan is naar 0 modereren dus een bevestiging dat ongewenst gedrag dus prima is.
Edit: Naar mijn idee staat de toevoeging dat hij weet dat het off-topic is niet gelijk aan een automatisch lagere score zoals je normaal kunt toepassen bij gezeur om de moderatiescore in de reactie zelf. Dan zouden we bij veel onderwerpen veel strenger moeten zijn gezien dit iets is wat veelvuldig wordt toegepast maar dan in de oja ontopic vorm.
[Voor 15% gewijzigd door jdh009 op 08-01-2023 17:08]
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | Intel Core i9-9900KF, nVidia RTX 2080 8.0Gb GDDR6, G.Skill Ripjaws 64Gb DDR4 3200Mhz, Samsung 970 EVO PLUS 1Tb en 2Tb NVMe en 2x 870 QVO 8TB SSD
Ghost babel in 'Aan de slag met PlayStation VR 2 - Misschien wel de beste VR-bril van dit moment'
Ghost babel in 'Aan de slag met PlayStation VR 2 - Misschien wel de beste VR-bril van dit moment'
Het gaat over psvr games...
Jan Onderwater in 'John Deere stelt software en tools beschikbaar voor reparaties tractors in VS'
[Voor 25% gewijzigd door kodak op 09-01-2023 13:49]
Deze reactie is zo ondoordacht dat het wat mij betreft een -1 is; niet alleen is de reactie zuur, de plank wordt compleet misgeslagen omdat de paywall niet meer bestaat, en dat artikel er is om dat te "vieren". Hopelijk staat de reactie met die score dan ook niet meer bovenaan, want dat verdient 'ie niet.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
kodak in 'KLM bevestigt datalek bij accounts in Flying Blue-spaarprogramma'
[Voor 23% gewijzigd door kodak op 09-01-2023 18:32]
Ludewig in 'Aantal actieve gebruikers van Mastodon is teruggelopen'
Dit is weer typisch meningmoderatie waarbij men boos wordt omdat mijn voorbeelden niet in hun eigen politieke straatje passen. Niet voor niets heb ik twee -1's gekregen (worden de moderatierechten van die mensen weggenomen?).
Overigens is een dergelijk gebrek aan principes iets dat ik continu zie. Mensen lijken meestal geen rechten te gunnen aan mensen met wie ze het oneens zijn en in het verlengde daarvan willen ze ook niet eens horen dat hun politieke tegenstanders bepaalde rechten niet hebben. Ironisch genoeg zorgt dat juist voor bubbelvorming.
Het artikel gaat over teruglopende gebruikers van Mastodon. Je comment gaat over filtering van posts op Twitter.Ludewig schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:23:
Mijn bijdrage is toch echt minimaal +1, want de bijdrage toont aan dat het niet zo is dat het voor elke bubbel even makkelijk is op Twitter en is dus even on-topic als de reactie waar ik op reageer:
Ludewig in 'Aantal actieve gebruikers van Mastodon is teruggelopen'
Dit is weer typisch meningmoderatie waarbij men boos wordt omdat mijn voorbeelden niet in hun eigen politieke straatje passen. Niet voor niets heb ik twee -1's gekregen (worden de moderatierechten van die mensen weggenomen?).
Overigens is een dergelijk gebrek aan principes iets dat ik continu zie. Mensen lijken meestal geen rechten te gunnen aan mensen met wie ze het oneens zijn en in het verlengde daarvan willen ze ook niet eens horen dat hun politieke tegenstanders bepaalde rechten niet hebben. Ironisch genoeg zorgt dat juist voor bubbelvorming.
Ik vind het lastig om te zien waarom je post +1 (on-topic) zou moeten zijn, daarvoor wijkt het m.i. teveel af van het artikel.
PS4 PSN: Dazzler2120
Volgens mij lees je de reactie verkeerd, ook omdat hij niet het meest duidelijk is geschreven, en is de persoon nog steeds boos dat de paywall ooit is ingevoerd en boycot hij de Plus-artikelen daarom, ook al is paywall weg. Tenminste...de plus-artikelen lijken nu onbeschikbaar voor mensen met adblockers, wat eigenlijk ook een paywall is.Evest schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:19:
aadje93 in 'Dit waren onze beste en favoriete Tweakers Plus-artikelen'
Deze reactie is zo ondoordacht dat het wat mij betreft een -1 is; niet alleen is de reactie zuur, de plank wordt compleet misgeslagen omdat de paywall niet meer bestaat, en dat artikel er is om dat te "vieren". Hopelijk staat de reactie met die score dan ook niet meer bovenaan, want dat verdient 'ie niet.
Dat de redactie zelf positief is over Plus vindt ik geen reden waarom reageerders dan verplicht ook positief moeten zijn, dus voor mij is jouw motivatie waarom dit -1 moet zijn een vraag om meningmoderatie.
De hele discussie ging over de verschillen tussen Mastodon en Twitter, dus dan lijkt me een uitleg over wat op Twitter kan en gebeurd wel degelijk on-topic. En zeker even on-topic als andere reacties die ook positief gemodereerd worden.Dazzler2120 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:30:
[...]
Het artikel gaat over teruglopende gebruikers van Mastodon. Je comment gaat over filtering van posts op Twitter.
Ik vind het lastig om te zien waarom je post +1 (on-topic) zou moeten zijn, daarvoor wijkt het m.i. teveel af van het artikel.
Sowieso is een vergelijking extreem relevant in een dergelijk topic, want uiteraard komen veel van de gebruikers van Twitter en is er een goede kans dat veel mensen weer terugkeren.
De eerste comment in die thread gaat over inderdaad dat laatste, gebruikers die van twitter naar mastodon gaan, en nu weer weg/terug. Die comment is on-topic. Echter jouw comment en die van Polderviking gaan te ver van het onderwerp af / gaat te ver off-topic.Ludewig schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:38:
[...]
De hele discussie ging over de verschillen tussen Mastodon en Twitter, dus dan lijkt me een uitleg over wat op Twitter kan en gebeurd wel degelijk on-topic. En zeker even on-topic als andere reacties die ook positief gemodereerd worden.
Sowieso is een vergelijking extreem relevant in een dergelijk topic, want uiteraard komen veel van de gebruikers van Twitter en is er een goede kans dat veel mensen weer terugkeren.
Helemaal wanneer we het over de twitter files gaan hebben, over filtering, echo chambers etc. dan wijkt het gewoon teveel af t.o.v. de terugnemende gebruikers van Mastodon.
Dat is een subjectieve mening waar ik het niet eens mee ben. Maar wat je daar ook van vind, het is dan zeker geen -1, dus nogmaals mijn vraag om de -1 modders hun moderatierechten af te pakken.Dazzler2120 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:53:
[...]
De eerste comment in die thread gaat over inderdaad dat laatste, gebruikers die van twitter naar mastodon gaan, en nu weer weg/terug. Die comment is on-topic. Echter jouw comment en die van Polderviking gaan te ver van het onderwerp af / gaat te ver off-topic.
Helemaal wanneer we het over de twitter files gaan hebben, over filtering, echo chambers etc. dan wijkt het gewoon teveel af t.o.v. de terugnemende gebruikers van Mastodon.
EDIT: Het is trouwens vrij normaal om een vergelijking te maken tussen producten. In deze thread gaat men ook heel uitgebreid in op de eigenschappen en het beleid van Sonos: DonJunior in 'Meta stopt ondersteuning van originele Quest-headset'
Ik vindt het erg streng om zulke discussies af te straffen met een 0, aangezien het wat mij betreft gewoon heel informatief is wat de verschillen zijn tussen producten en bedrijven die de producten maken. Anders krijg je alleen geïsoleerde 'bubbel'-topics, waar andere producten slechts zeer oppervlakkig mogen worden genoemd.
[Voor 28% gewijzigd door Ludewig op 10-01-2023 10:32]
Ik vind je post voldoende inhoud voor een +1, daar staat hij nu ook op. Maar we gaan hier geen sancties tegen individuele gebruikers bespreken.Ludewig schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:23:
[...]
Dat is een subjectieve mening waar ik het niet eens mee ben. Maar wat je daar ook van vind, het is dan zeker geen -1, dus nogmaals mijn vraag om de -1 modders hun moderatierechten af te pakken.
Zie ook de TW:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.
Dank, maar de frustratie is juist dat ik dit heel veel ervaar en het vanuit mijn perspectief dus een structureel probleem is en geen zeldzaam incident. Ik kan trouwens ook helemaal niet zien of deze -1's onderdeel zijn van een grootschalige mismod-actie of niet, terwijl jullie blijkbaar wel de middelen hebben om dit te zien.AlphaRomeo schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:28:
[...]
Ik vind je post voldoende inhoud voor een +1, daar staat hij nu ook op. Maar we gaan hier geen sancties tegen individuele gebruikers bespreken.
Zie ook de TW:
"Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties."
Dat staat er momenteel niet, dus zo ga ik de reactie ook niet beoordelen.Ludewig schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:34:
[...]
Volgens mij lees je de reactie verkeerd, ook omdat hij niet het meest duidelijk is geschreven, en is de persoon nog steeds boos dat de paywall ooit is ingevoerd en boycot hij de Plus-artikelen daarom, ook al is paywall weg.
Off-topic maar nee, dat is wezenlijk anders.Tenminste...de plus-artikelen lijken nu onbeschikbaar voor mensen met adblockers, wat eigenlijk ook een paywall is.
Ja, zo positief dat ze er zelf mee zijn gestopt... Ik zeg niet dat de reactie positief moet zijn, ik zeg dat hij zuur is. Dat heeft niks met meningmoderatie te maken; een -1 is gewoon te verantwoorden wat mij betreft. Maar goed, meer mensen vonden het een 0, dus daar blijft het bij. Prima.Dat de redactie zelf positief is over Plus vindt ik geen reden waarom reageerders dan verplicht ook positief moeten zijn, dus voor mij is jouw motivatie waarom dit -1 moet zijn een vraag om meningmoderatie.
Dat ben ik niet met je eens. Wat er nu staat is op meerdere manieren te interpreteren en mijn interpretatie is volgens mij logischer dan die van jou.Evest schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:45:
[...]
Dat staat er momenteel niet, dus zo ga ik de reactie ook niet beoordelen.
Als Nvidia de prijzen van hun videokaarten morgen flink omlaag gooit zou ik het ook niet vreemd vinden als sommige mensen besluiten om de 4080 nog steeds te boycotten vanwege de hoge prijzen van daarvoor. Het is wat mij betreft gewoon normaal menselijk gedrag en ook een volstrekt legitieme keuze om iemand die ophoudt met negatief gedrag, maar daar volgens jou onvoldoende negatieve consequenties van heeft ervaren, ook nog te 'straffen' wanneer ze met dan gedrag ophouden.
Het rechtssysteem werkt ook zo, waar mensen ook gestraft worden voor negatief gedrag dat ze niet meer doen. Er zijn net zo goed mensen die ons rechtssysteem 'zuur' vinden en voorstander zijn van zaken als 'restorative justice.' Wat mij betreft zitten we dan echter op het vlak van meningen en is het niet legitiem om mensen naar -1 te modereren vanwege die mening.
Als je de motivatie van de redactie leest zijn ze ermee opgehouden omdat de plus-artikelen niet zorgden voor voldoende groei in bezoekers en abonnees. Men lijkt op zich geen spijt te hebben van de paywall en dus lijkt men het niet eens met de (nauwelijks gemotiveerde) kritiek van aadje93.Ja, zo positief dat ze er zelf mee zijn gestopt...
De redactie gaf bij het afschaffen ook impliciet aan dat artikelen achter de paywall zijn geplaatst die daarvoor nog vrij beschikbaar waren: "Daarom zullen we vanaf 2023 minder ‘Plus-achtige’ content zoals achtergrondverhalen en interviews publiceren. We stoppen er zeker niet mee, voordat Plus er was schreven we dit soort artikelen immers ook, maar het zal minder vaak zijn."
Dat is iets dat ik al vermoedde, maar dat bij de introductie nooit eerlijk is verteld. Dus wat mij betreft heeft de redactie dan ook schuld aan het oplopen van de zuurgraad, want als je niet eerlijk bent over zulke zaken kun je verwachten dat sommige mensen daar negatieve gevoelens aan overhouden.
Ik begrijp niet helemaal wat het verschil is tussen een zure en een negatieve reactie. Is dat niet vooral een mening en afhankelijk van in hoeverre je het met de negativiteit eens bent?Ik zeg niet dat de reactie positief moet zijn, ik zeg dat hij zuur is.
Ik zie geen indicatie in de moderatierichtlijnen dat 'zure' reacties naar -1 gemod zouden moeten worden. Ik zie eerder een gebrek aan onderbouwing in deze reactie en dat het daarom als een niet-relevante bijdrage kan worden gemod.
[Voor 4% gewijzigd door Ludewig op 10-01-2023 11:52]
Wat betreft "zuur" vs. "negatief": met positief/negatief bedoel ik de in de reactie verkondigde mening (over Plus), met zuur de toon en vorm van de reactie. Die is nu kortaf en onvriendelijk, terwijl het prima mogelijk is een vriendelijke/onderbouwde negatieve reactie te plaatsen.
Volgens de modfaq is een onvriendelijke reactie een -1 ("allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben") maar dat is natuurlijk ook een balans, omdat een informatieve maar onvriendelijke reactie wel gewoon hoger kan komen dan die score.
Anyway, in dit geval zie ik het als irrelevant + onvriendelijk en daarom -1. Maar agree to disagree is goed, deze reactie is inmiddels oud en niet heel belangrijk meer

Wat mij betreft moet de reactie erop:Bor schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 08:46:
RRRobert in 'Meta stopt ondersteuning van originele Quest-headset' is gewoon een +1 maar krijgt zo te zien veel +2 tot +3 vanwege "mee eens".
theduke1989 in 'Meta stopt ondersteuning van originele Quest-headset'
ook gewoon +1 zijn. Het is een mening waar wellicht weinig mensen het mee eens zijn, maar het is wel gewoon een valide mening.
[Voor 8% gewijzigd door Wild Chocolate op 10-01-2023 12:09. Reden: juiste link gepost]
init6 in 'Kaag: Nederland staat open voor op tokens gebaseerde digitale euro'
lighting_ in 'Kaag: Nederland staat open voor op tokens gebaseerde digitale euro'
Glijdende schaal argument maakt geen +2; eerder 0 of +1.
SpiceWorm in 'Kaag: Nederland staat open voor op tokens gebaseerde digitale euro'
Geen +3. +1 is voldoende, hoewel de reactie niet helemaal klopt (maar dat komt door een eerdere fout in het artikel).
jeroen.ijmuiden in 'Kaag: Nederland staat open voor op tokens gebaseerde digitale euro'
Lijkt me geen +2, een +1 is wel voldoende.
Virussen? Scan ze hier!
Iemand zit te minnen omdat het niet strookt met zij/haar fantasie.
Pana 5j

DeComponeur in 'Ziggo verhoogt in mei uploadsnelheden van veel abo's met maximaal 25Mbit/s'
edit: Of krijg ik overal van dezelfde minimoddder een 0 ?
[Voor 15% gewijzigd door DeComponeur op 11-01-2023 00:25]
BE AT THE BEAT ♫ DeComponeur.nl
No offence, maar een +2 is nogal overdreven hier.
Virussen? Scan ze hier!
Om van de vele +3's nog maar te zwijgen. Hier ga ik even naar kijken.wildhagen schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 06:33:
Marve79 in 'Nederlandse overheid opent subsidiepot voor elektrische personenauto's in 2023'
No offence, maar een +2 is nogal overdreven hier.
Er staan beweringen over andere landen die niet zomaar te vergelijken zijn. Het kopiëren van wat advies voor een specifiek ander land is niet zomaar vergelijkbaar of relevant. Omstandigheden zijn niet zomaar als informatief te vergelijken op basis van oplossingen of weg laten wat er wel is gedaan. In andere landen zijn er andere keuzes en oplossingen, maar dat is niets nieuws.
Raindeer in 'Luchtvaartbedrijven VS krijgen jaar om hoogtemeters te fixen voor 5G-verstoring'
Dat is gewoon feitelijk onjuist. Alle sim-kaarten die actief zijn in Nederland hebben een nummer, het hoeft geen 06- nummer te zijn. Om maar een voorbeeld te noemen: 097-nummers.
De manier waarop deze reactie geformuleerd is, lijkt het me geen +1 waard.
Lijkt me een valide optie, geen idee waarom dat als offtopic wordt gezien.
Ik krijg zelfs -1's voor deze post... Op zich best vreemd.
Ghost babel in 'Gamen op 1440p en 4k - Welke hardware heb je nodig?'
Bijvoorbeeld:
Geen +2, +1 lijkt me ruim voldoende:
wildhagen in ''Er zijn met spoed meer laadpalen voor elektrische vrachtwagens nodig''
Cybje in ''Er zijn met spoed meer laadpalen voor elektrische vrachtwagens nodig''
arbraxas in ''Er zijn met spoed meer laadpalen voor elektrische vrachtwagens nodig''
En degenen die deze post als informatief modereren zouden de ModFAQ nog eens moeten door lezen.arnoudwokke schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:53:
'Is Tweakers soms betaald voor dit bericht?' Wat mij betreft mag deze reactie weg van de frontpage peak in 'Fastned opende 10 nieuwe laadstations in Nederland en 5 in België'
Wie achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront!
Daar is een waarschuwing uitgedeeld.Technomania schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:03:
[...]
En degenen die deze post als informatief modereren zouden de ModFAQ nog eens moeten door lezen.
Ghost babel in ''Google en Nvidia uiten bezwaren over Activision Blizzard-overname Microsoft''
Daar heb je op 12 januari een push message van gehad als het goed is. Die kun je terugzoeken rechtsboven. Daarin staan ook instructies voor her-activatie.Jan Onderwater schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 20:09:
Kan iemand mij vertellen waarom mijn moderatie rechten geblokkeerd staan?
TheDudeAbides in 'Minister: afdeling die burgerdata verzamelde was illegaal maar project gaat door'
SinergyX in 'YouTube belooft beleid rondom schelden in videos en advertenties aan te scherpen' lijkt mij gewoon een +1
[Voor 31% gewijzigd door Bor op 14-01-2023 19:35]
Die heeft nog wel wat hulp nodig.
Geen +2.
Virussen? Scan ze hier!
Over racisme gesproken waar kunnen we gebruikers met zeer racistische gebruikersnamen melden? "lilmonkey" serieus vind ik echt niet kunnen.
[Voor 5% gewijzigd door 6R15 op 15-01-2023 20:53]
Wat is daar racistisch aan? Het is overigens o.a. een merknaam van kinderspeelgoed.6R15 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 20:51:
[...]
Over racisme gesproken waar kunnen we gebruikers met zeer racistische gebruikersnamen melden? "lilmonkey" serieus vind ik echt niet kunnen.
Dat zou het beste in Schop een modje passen. Ik ben overigens benieuwd naar je onderbouwing als je besluit een melding te doen, ik zie geen racistische bedoeling met die gebruikersnaam.6R15 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 20:51:
[...]

heuveltje in 'Zweeds mijnbedrijf vindt zeldzame aardmetalen bij stad die verplaatst zal worden'
Kom he gasten, off topic, tot daaraan toe want uiteindelijk was het een genestelde discussie onder een artikel dat in-se niet over de waterkringloop ging.
alleen zie ik niet in waarom dit een -1 zou moeten zijn, wat valt er dan nog te geven bij beledigingen, trolls of flamebaits vraag ik me dan af?
Ik heb je reactie niet gemod, maar ik vind het wel onder de categorie zwaar offtopic vallen. De vraag is hoeveel waarde het heeft om dezelfde offtopic discussie te blijven herhalen?PinusRigida schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:41:
Zoek de belediging, troll of flamebait...![]()
heuveltje in 'Zweeds mijnbedrijf vindt zeldzame aardmetalen bij stad die verplaatst zal worden'
Kom he gasten, off topic, tot daaraan toe want uiteindelijk was het een genestelde discussie onder een artikel dat in-se niet over de waterkringloop ging.
alleen zie ik niet in waarom dit een -1 zou moeten zijn, wat valt er dan nog te geven bij beledigingen, trolls of flamebaits vraag ik me dan af?
http://hawvie.deviantart.com/
...vandaar ook de laatste zin in de reactie.HawVer schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:50:
[...]
Ik heb je reactie niet gemod, maar ik vind het wel onder de categorie zwaar offtopic vallen. De vraag is hoeveel waarde het heeft om dezelfde offtopic discussie te blijven herhalen?
Deze en de comment boven zijn toch geen +2 waard.
Pana 5j
Ik word hier persoonlijk aangevallen en dat wordt als een +1 beschouwd? Maar als ik er wat van vind dan is het wel meteen een -1.
Heb hier zelf ook geen moderatie op uitgevoerd. Veel waarde heeft het inderdaad niet om dezelfde off-topic discussie steeds maar weer te herhalen en kan me daarom goed voorstellen dat sommige na verloop van tijd/draadje het zwaarder beoordelen omdat op een gegeven moment een goedbedoelde* maar irrelevante post niet meer helemaal onder het goedbedoelde valt als het alleen maar een herhaling van zetten wordt.HawVer schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:50:
[...]
Ik heb je reactie niet gemod, maar ik vind het wel onder de categorie zwaar offtopic vallen. De vraag is hoeveel waarde het heeft om dezelfde offtopic discussie te blijven herhalen?
*zie pop-up moddingregels
Mag hem zelf niet modereren (reactie op mijn reactie), maat mogen dit soort vage complottheorien naar minstens een -1? MIjn hersencellen doen teveel pijn om hier een reactie op te tikken die niet de vlammetjes uit de monitor laat slaan

Dank u.
Virussen? Scan ze hier!
Dit mag w.m.b. zelfs naar -2, gezien de bijkomende opmerking over de bemanning van de Challenger missie.wildhagen schreef op maandag 16 januari 2023 @ 15:46:
rudie09 in 'NASA stelt analysesoftware beschikbaar om te helpen bij studie van exoplaneten'
Mag hem zelf niet modereren (reactie op mijn reactie), maat mogen dit soort vage complottheorien naar minstens een -1? MIjn hersencellen doen teveel pijn om hier een reactie op te tikken die niet de vlammetjes uit de monitor laat slaan
Dank u.
Jeetje, echt iets uit augustus opgraven met zo'n kinderachtige reden? Grow up.6R15 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 20:51:
[...]

Orangelights23 in 'Nederlandse docenten denken na over methodes tegen gebruik ChatGPT'
Lijkt me een eenvoudige on-topic mening, zonder dat het nuttige informatie o.i.d. toevoegt. Gewoon een nette +1 volgens mij.
In de vervolgreacties van docenten zit trouwens wél veel waardevolle toevoeging, in de vorm van ervaringen uit de praktijk, maar in deze eerste reactie zie ik dat niet.
geen +2 of +3 (ik zou het een 0 geven, hooguit een +1).
Degenen die een +3 geven, zitten er ver naast en mogen aangesproken worden.
vrede in rust
Ghost babel in ''EU stuurt lijst met bezwaren aan Microsoft over Activision Blizzard-overname''
Lijkt mij gewoon on topic
Hier is nog wel wat hulp nodig.thomas_n schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:26:
Geen +2 (100x) of zelfs +3 (29x):
Orangelights23 in 'Nederlandse docenten denken na over methodes tegen gebruik ChatGPT'
Lijkt me een eenvoudige on-topic mening, zonder dat het nuttige informatie o.i.d. toevoegt. Gewoon een nette +1 volgens mij.
In de vervolgreacties van docenten zit trouwens wél veel waardevolle toevoeging, in de vorm van ervaringen uit de praktijk, maar in deze eerste reactie zie ik dat niet.
Renegade666 in 'Marktonderzoek: hdd-leveringen daalden vorig kwartaal met 40 procent'
Dit is toch geen +2 waard.
Pana 5j
page404 in 'Prime Video lijkt Dolby Vision te ondersteunen op Apple TV 4K'
Serieus, ook gewoon -1 op een normale inhoudelijke reactie.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
+1, geen +2. Deels ook een persoonlijke aanval, maar -1 lijkt me iets overdreven.
Wederom hevige meningmoderatie over dit onderwerp.
Annihlator in 'Getty klaagt Stable Diffusion-maker aan vanwege 'misbruik' afbeeldingen voor AI'
Ook +1, evenals mijn reactie eronder.
[Voor 23% gewijzigd door Lapjespoes op 17-01-2023 21:39]
Ik lees daar geen persoonlijke aanval in, meer iemand die de moeite neemt om het debat met je aan te gaan. Jouw reactie is persoonlijker en legt de vorige spreker woorden in de mond:Lapjespoes schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 21:33:
ProperlyDecent in 'Getty klaagt Stable Diffusion-maker aan vanwege 'misbruik' afbeeldingen voor AI'
+1, geen +2. Deels ook een persoonlijke aanval, maar -1 lijkt me iets overdreven.
Een prima +1 dus die post.Nee, het zijn feiten, maar feiten die jij niet graag hoort omdat het tegen je eigen mening indruist.
Overigens heb je met 45 van de 232 reacties wederom bijna 20% van de reacties in handen.
Gewoon GR materiaal, lijkt mij dus prima op 0.
Ik zie ook dat deze reactie om 14:55u 57 +3 moderaties heeft gekregen, hoe dat in dit geval +3 is ontgaat mij echt even.
[Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 18-01-2023 14:56]
[Voor 8% gewijzigd door Bor op 18-01-2023 16:03]
Ik zie ook de informatieve meerwaarde niet, zolang de ad blocking extensies op de Manifest v2 API zitten.
Hoe kan je deze niet gerelateerde onzin 5* +1 geven? Dan is mijn opmerking over ON! mintens even relevant.
Pana 5j
Daar tegenover staan meer dan twee keer zoveel lagere moderaties waardoor de reactie netto op een goede score staat.mrbullet schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:48:
SpiceWorm in 'TikTok breidt het labelen van staatsmedia uit met 40 landen en 'later meer''
Hoe kan je deze niet gerelateerde onzin 5* +1 geven? Dan is mijn opmerking over ON! mintens even relevant.
Jouw reactie is naar mijn mening niet minstens zo relevant en bevat bovendien een flame.
Die plussers zouden de rechten afgepakt moeten worden.Santford schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:14:
[...]
Daar tegenover staan meer dan twee keer zoveel lagere moderaties waardoor de reactie netto op een goede score staat.
Jouw reactie is naar mijn mening niet minstens zo relevant en bevat bovendien een flame.
Pana 5j
Dit topic is in de eerste plaats bedoeld als verzamelplaats voor reacties die niet op een goede eindscore staan. Die reacties kunnen we dan met behulp van reguliere moderaties naar een juiste score brengen.mrbullet schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:26:
[...]
Die plussers zouden de rechten afgepakt moeten worden.
Eventuele sancties zijn aan de crew.
Met kanker schelden lijkt me niet een +1 waard.
Die staat inmiddels op -1TheVivaldi schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:50:
foppe-jan in 'Twitter verbiedt thirdpartyclients api te gebruiken in nieuwe overeenkomst'
Met kanker schelden lijkt me niet een +1 waard.

Wat is hier nou weer ‘ongewenst’ aan?!? O_o
Niets, daar ga ik even naar kijken.slijkie schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:27:
slijkie in 'WhatsApp krijgt wellicht optie om foto in originele kwaliteit te versturen'
Wat is hier nou weer ‘ongewenst’ aan?!? O_o
Deze reactie krijgt een -1, terwijl die gewoon relevant is en ook meer hout snijdt dan de overige reacties daar.
In this world, Elwood, you must be oh so smart or oh so pleasant. Well, for years I was smart. I recommend pleasant. You may quote me.
Het standpunt heeft naar mijn mening weinig toegevoegde waarde voor de discussie omdat het ontbreekt aan een gedegen onderbouwing.
Er wordt geredeneerd op een basis van een herinnering en een gok om eraan te twijfelen of elektriciteit de energiebron van de toekomst is voor transport.
In de reactie wordt geschreven over ‘waterstof opwekken’, waterstof wordt geproduceerd via elektrolyse waarbij elektriciteit wordt gebruikt om water te splitsen.
Het wordt niet duidelijk waarom waterstof dan een betere of duurzamere energiebron is dan elektriciteit.
Komt bij mij over als een link drop, verder geen toelichting of context. Al was het maar wat er achter die link te vinden is. Voegt daardoor niet heel veel toe aan de discussie.CH4OS schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:51:
Jammer dat een "tegenlicht" gelijk als offtopic wordt gezien: fulgore in 'In 2022 was 26 procent nieuwe particuliere auto's in Nederland geheel elektrisch'
Tijd voor glasvezel in Apeldoorn? Praat en denk mee in een speciaal topic.
Een +1 of 0 lijken mij goed te verdedigen. Een -1 wat de reactie veelvuldig krijgt zie ik er niet in.thof1 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 09:54:
[...]
Komt bij mij over als een link drop, verder geen toelichting of context. Al was het maar wat er achter die link te vinden is. Voegt daardoor niet heel veel toe aan de discussie.
Idem: david-v in 'In 2022 was 26 procent nieuwe particuliere auto's in Nederland geheel elektrisch'
Er wordt erg slecht gemod bij dit artikel over EV. Alles wat pro EV is gaat omhoog en kritische geluiden naar beneden. Ik ga hier eens even wat beter naar kijken.
Deze reactie is eerder een +2 waard dan de -1 waarop deze nu staat.
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2