GodDamage schreef op donderdag 26 november 2020 @ 22:09:
[...]
De foto is wat onscherp maar wat heb je precies met die Rotband gedaan? Heb je daar AK-gipsplaten mee dichtgesmeerd? Dan had je je inderdaad heel wat ellende kunnen besparen en Jointfiller o.i.d. kunnen gebruiken. Ik heb inmiddels voor de tweede keer een zolder verbouwd en ben bijna klaar. Niet normaal hoeveel werk daarin gaat zitten. Die schuine wanden/plafonds zijn een crime om af te werken, helemaal met alle hoekjes/nisjes.
Ja sorry betere foto heb ik (nog) niet, maar het maakt niet uit welk type gipsplaat ik gebruikt zou hebben.
tijdens het bevestigen merkte ik dat ik tussen de 0 en 2cm verschil had met heel veel moeite (vulplaatjes) heb ik dit terug weten te brengen naar 0,5cm .. maar meer gelukkig minder dan dat.
Eerst met rotband gaas bevestigd (dom van mij) en de overgebleven kuilen gevuld, ik heb ook wat sleuven in de muur gemaakt om wat rails te verbergen en andere plekken.
Het juiste gereedschap hebben, meng verhoudingen van je smeermiddel scheelt ook .. (en dat kost me ook tijd .. in de eerste rond heb ik gelet op "vullen" en zo "dun" mogelijk .. de afwerking vond ik minder intressant .
dag 0 --> de wanden controleren op "vlakheid" .. en met een potlood kruisjes zetten waar ik moet vullen.
dag 1 --> grof vullen (niet te dik)
dag 2 --> schuren .. en bezemen .v.d wanden/plafond..
Dit herhaal ik totdat geen plekken meer zie die afgekruist zijn .. en dan als laatste pak ik de complete wand met fix en finish .. (lees waar nodig ) gips plaat uiterraard alleen de naden .. maar als ik een kuil gevuld heb gaat daar ook F&F over .. de muur doe ik gewoon compleet (op de "slechte" foto kijk je er tegenaan)
En het scheelt dat moeder de vrouw ook mee helpt met gereedschap, krukjes verplaatsen, mengen en spaan vullen ..
Tja te dun of eigenwijs zijn met rotband .. kon ik het overnieuw doen (dacht dat hetzelfde als F&F ook kon doen .. stommerd die ik was .. te waterig .. dus dat was meer schuren ..
Muurtje of een verlaagd betonnen plafond (agnesplaat liever dan gips) kan je met jointvuller oid af .. maar schuine wanden of een de onderkant van een vliering neem ik liever geen risico .
Zometeen gaat er ook nog een laag voorstrijk eroverheen (gespoten) inclusief over de vloer die ik nog af moet slijpen .. en dan een laag witte latex .. (ziet het als een grond laag) .. dan komt er een tijdelijke vloer ..
zoon en dochter schop ik dan om de beurt naar zolder voor een weekend en pak ik hun kamer aan .. de badkamer en "keuken" (lees warm water naar de nieuwe locatie v.d keuken op de bgg) dus dochter in dit geval bivakeert wat langer op zolder .. omdat haar kamer ook extra isolatie nodig heeft ..
Kan ik gelijk de verwarming meepakken ..
Dochter naar haar nieuwe kamer --> zolder af .. en dan kan ik einderlijk met de begane grond aan de slag .. en dan is de tuin weer aan de beurt (af maken) .. en dan is het tijd om te genieten c.q huis te koop te zetten
Het huis is door bewoning 75K meer waard geworden (noodzakelijk onderhoud enzv) .. de werkzaamheden nu zullen hooguit 25K opleveren .. (net getaxeerd door makelaar) ..totale investering zal 25K zijn .. voor modernisatie .. dit met afschrijving etc .. maar we besparen 20K en die besparing groeit elke dag (minder energie verbruik) dus ik klaag niet.
Alleen de les voor volgende keer .... als we een klushuis doen .. eerst klussen dan pas wonen
[
Voor 72% gewijzigd door
vso op 26-11-2020 23:14
]