[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 454 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-06 20:09
Waypoint schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:56:
[...]
Is het niet tijd voor een show hier je klushok/schuur/ kamer topic zodat we inspiratie kunnen opdoen bij elkaar 😅?
Die is er al, maar vrij snel doodgebloed.
Misschien leuk deze weer leven in te blazen.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1846133

[ Voor 6% gewijzigd door FRANQ op 20-05-2020 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kovogar
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-02 20:09
Mooi werk, netjes gedaan! En dat in een maand tijd, in je eentje... mijn respect heb je :)
zwahiel schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:08:
Afgelopen oktober heb de schuur in mijn achtertuin eens aangepakt. We wonen heel klein en ik wilde een aparte ruimte maken voor mezelf. Niet zo zeer een mancave maar wel werkruimte. Geen rommelschuur meer maar een echte ruimte die extra oppervlakte geeft bij het toch al kleine huis en ons ook meer ademruimte geeft op die manier.

Ik vind het aardig gelukt.

Het begon met de deur aan de rechterkant, een binnendeur die verrot was en flink smoezelig was. De CV ketel van het huis hangt ook in de schuur. De binnenkant had een scheve vloer gemaakt van zijwaardse bakstenen, drie muren waren enkel baksteens en de voorkant was een houten wand die los geraakt was van de bakstenen fundering. Die muur was verder flink verrot de geperste houten panelen waren stuk en rot en de binnenkant was letterlijk rommel schuur. Er waren al aansluitingen voor de wasmachine en droger en lag een enkele electra groep.

[Afbeelding]

Eerst de CV ketel nog verplaatst want waar die eerst hing moest de deur komen en de muur gesloopt. De leidingen gingen door de grond het hoekje om. En daar hangt de ketel nu weer. Op het enige stukje ongeïsoleerde stukje muur in de ruimte ( |:( Dom had ik achteraf even anders moeten doen)

[Afbeelding]

Daarna een stukje muur gesloopt en daarin een nieuwe dorpel gestort voor de deur.
[Afbeelding]

Waarna de bakstenen weer opgemetseld werden, een houten frame erop gezet werd en de ramen en deur gezet werd door mezelf. Ik heb een deurkozijn met deur en dubbelglas via marktplaats gekocht en twee PVC ramen waarvan een draaikiep en de ander met ventilatie, mocht ik gratis ergens afhalen. Binnen in is het een beetje een ratjetoe van isolatie. De nieuwe muur heeft 10cm Rockwool, de muur grenzend aan de buren heeft 2x 6cm glaswol dat ik nog had liggen (die muur heeft erachter ook een spou zitten) en de andere muren en de vloer hebben 4cm dik PIR. Dan zit er in het dak zelf nog 5cm piepschuim isolatie dat er al zat. Alles is voorzien van de juiste folie binnen en buiten en de naden zijn afgeplakt. Bij de ramen en deuren en bij de aansluitingen op de baksteen zit een flinke hoeveelheid PUR die later natuurlijk weggesneden is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik wou de vloer ook isoleren en daarna van een zwevende houten vloer te voorzien. De achterwanden wilde ik al met pir platen geisoleren en ik wilde dat bij de vloer ook doen, helaas was de vloer te oneffen dus dat lukte niet. Ik kreeg hem niet goed waterpas.
[Afbeelding]

Na dit mislukte idee heb ik met fermacellkorrels de vloer effen gemaakt bovenop de pir platen, waarna alsnog de houten vloer erop kwam. In de hoeken is dit steeds vast gemaakt. Nu heb ik een mooie effen vloer die ook dubbel geïsoleerd is. [Afbeelding]

Binnen is alles afwerkt met gipsplaten, de naden zijn gedicht en alles is geschilderd. Ik heb er een Novilon vloer in gelegd en alles is afgewerkt met plinten. Inmiddels had ik ook al een extra groep getrokken omdat er tot dan toe maar een groep was (die dan de wasmachine, droger, koelkast, CV en airco erop had hangen). Ook had ik bekabeling getrokken naar buiten voor de buitenverlichting.
[Afbeelding]

De kast die ik al eerder postte staat op de plek van de wasmachine en droger in de foto hierboven. De foto is vanuit dezelfde hoek.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
De buitenkant is afgewerkt met Keralit, waarbij ik bij een hoekje letterlijk 40cm mis van een afdekprofiel, die komt nu nog. Er is een doorvoer met mantelbuis voor de tuinslang vanuit binnen. De marktplaats deur die rood was is inmiddels keurig wit en binnen zijn alle schilderwerkzaamheden ook gedaan. Inmiddels hangt ook de verlichting buiten. Waar de ladder hierboven staat is inmiddels ook wat groen heen verplaatst en rondom de voet van de muur liggen nu kiezels. Onderin is alles met daklood afgewerkt uiteraard.

In de welven van het plafond heb ik nog ledstrips in een profiel gemaakt en buiten nog verlichting opgehangen. In een hoek staat nu mijn bureau. De ruimte wordt verwarmd middels een dubbele radiator en in de nabije toekomst wil ik er nog een kleine airco in gaan plaatsen omdat thuiswerken toch wel vaker voor gaat komen en dan wil ik graag een lekkere plek hebben om dat te doen.

De tijdsspanne voor dit hele project (ex dan de inrichting en bouw daarvan) was een kleine maand vanaf start tot einde in mijn eentje. Alleen de CV ketel heb ik laten verplaatsen en de buurvrouw heeft de laatste laag muurverf geschilderd. Voor de rest was het een solo project waarvan ik weer veel geleerd heb. We hebben nu echt een ruimte erbij en dat is erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kovogar
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-02 20:09
Even een vraag aan de klussende tweakers;

Heeft er iemand ervaring met Parkside apparatuur? Ik zie bij de Lidl vaak gereedschap voorbij komen van Parkside, en ik zit zelf te kijken naar een afkortzaag of cirkelzaag, en als ik die bedragen zie is toch het eerste wat in mij op komt: zou dat wel wat zijn, voor dat geld? (Ik kan er niks aan doen, maar ik wil ook voorkomen dat ik een miskoop doe, want dan geef ik liever iets meer uit en dat het dan langer mee gaat).

Ik hoor graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
zwahiel schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:08:

Na dit mislukte idee heb ik met fermacellkorrels de vloer effen gemaakt bovenop de pir platen, waarna alsnog de houten vloer erop kwam.
Mooi geworden zeg :)
In korte tijd ook :o

Hoe zijn die korrels te verwerken?
Heb zelf ook een schuurvloer die scheef is (en een bobbel in zit) die ik recht wil trekken en isoleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-06 15:07
Kovogar schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:30:

Heeft er iemand ervaring met Parkside apparatuur? Ik zie bij de Lidl vaak gereedschap voorbij komen van Parkside, en ik zit zelf te kijken naar een afkortzaag of cirkelzaag, en als ik die bedragen zie is toch het eerste wat in mij op komt: zou dat wel wat zijn, voor dat geld? (Ik kan er niks aan doen, maar ik wil ook voorkomen dat ik een miskoop doe, want dan geef ik liever iets meer uit en dat het dan langer mee gaat).

Ik hoor graag!
Kijk hier even, daar komt Parkside ook vaak voorbij:
[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:29

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Kovogar schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:30:

Ik hoor graag!
u mag zich hier melden:

[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4

wel even de zoekfunctie braaf gebruiken, anders zetten we je in de hoek met een puntmuts voor de rest van de les :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QQNTJDEsCWk9PAHisVhFIZW44tI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c9a1iUMdXYwYXvNdHFWylelk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Fraggert op 20-05-2020 11:37 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:29

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

oewww....fotofinish @ 11:32 :P

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:23
@zwahiel Lekker gewerkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:27

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

FRANQ schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:32:
[...]

Mooi geworden zeg :)
In korte tijd ook :o

Hoe zijn die korrels te verwerken?
Heb zelf ook een schuurvloer die scheef is (en een bobbel in zit) die ik recht wil trekken en isoleren.
Die korrels zijn geniaal!
Wat ik heb gedaan: eerst een frame gemaakt rondom, aangezien het een kleine ruimte is, was dit vrij simpel te doen. Daarna had ik de PIR platen op de vloer gelijmd en daar houtjes boven op. Ik kreeg dat dus niet waterpas. De platen had ik met PU contactlijm al aan elkaar gelijmd dus die kwamen niet meer los. Alle naden gedicht en met alu tape afgeplakt. Vervolgens had ik dat frame nog steeds waterpas aan de zijkanten en omdat ik zag hoe scheef het geheel wel niet liep heb ik voor de ruimte 6 zakken van die korrels gehaald.

Daarna is het een kwestie van uitstrooien, en rijen. Zorgen dat het waterpas blijft alsof je een zandbed aan aan het leggen bent. Ik heb waar de wasmachine en droger staan nog extra hout aangebracht. Die staan eigenlijk op een waterpas plateau waar tussen isolatie zit. Dat stukje staat dus niet op korrels.

Je kunt niet meer op de korrels lopen, je moet het even met rust laten omdat het in moet klinken maar vervolgens heb ik er simpelweg underlaymentplaten met tong en groef die dan aan de zijkanten weer vastgeschroefd zijn aan het waterpas gezette frame. Ik kón natuurlijk ook gewoon een frame maken en dat hele ding waterpas zetten, maar dit was net zo stevig en het dempt ook nog het geluid en optrekkende kou door een extra laag isolatie.

Ik vond het eigenlijk heel erg eenvoudig om te verwerken. Ik zou wel even een stofkapje op doen wat het stoft nogal. Daarnaast klinkt het ook nog ietsjes in. Dus wel even voordat je de vloer echt vastmaakt even wat gewicht erop zetten (ik ging gewoon springen op de platen) en dan nog eens waterpas maken. Ik denk dat ik er een avond mee bezig ben geweest, het ging echt super snel.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
zwahiel schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:11:
[...]

Die korrels zijn geniaal!

{uitgebreide uitleg}
Thanks voor het uitgebreid delen van je ervaring met dit product :)

Had eigenlijk gehoopt dat het na x aantal uur hard zou worden.
Maar had in de technische bladen al gevonden dat het korrels blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:32

Vliegvlug

Flight Simple

Ik heb mijn radiator verwijderd maar krijg het voetventiel niet los van de slangen:

Vastzittend voetventiel

Toen de radiator er nog aan zat was mijn idee om de twee slangen van het voetventiel los te draaien om daarna de radiator met voetventiel en weg te halen.

Ik was begonnen met de rechter slang maar op een gegeven moment wilde de moer niet verder naar beneden.
De moer van de linker slang kreeg ik de bahco niet tussen dus toen heb ik maar de verwarming van het voetventiel losgemaakt en verwijderd.

In de hoop dat ik dan beter bij het voetventiel kon.

Maar helaas krijg ik ‘m nog steeds niet los.

Probleem is dat de slangen zelf meedraaien met de moeren en ik ze niet te ver durf te draaien omdat ik dan bang ben dat ze stuk gaan.

Vreemd genoeg draait de slang van de rechter moer nu ook mee als ik hem weer vast probeer te zetten.

Je ziet dat het voetventiel ook iets getordeerd is, hij stond eerst in het verlengde van de buizen.

Is dit überhaupt los te krijgen of is de enige optie de buizen af te snijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:32

breinonline

Are you afraid to be known?

Moet los te krijgen zijn, althans het lukt bij mij thuis een twee maanden terug wel ;)

Kan je niet met een waterpomptang de slang vasthouden/tegenhouden en dan met de bahco of steeksleutel de moer los krijgen?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:01
@Vliegvlug Het moet los te halen zijn al kan het zijn dan door de tijd een klein beetje water voor roest heeft gezorgd. Wil je de radiator niet meer terug plaatsen? Dan kun je ze ook doorsnijden en dan een eindstuk plaatsen. Zo heb ik afgelopen zomer een stuk van de dekvloer opengehaald en daar de slangen doorgesneden en met een eindstuk afgeperst.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fx500
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 15:53
@Kovogar verkeerde topic idd. Maar misschien heeft een ieder hier iets aan.

YouTube: bricovideo.ovh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

breinonline schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 14:20:
Moet los te krijgen zijn, althans het lukt bij mij thuis een twee maanden terug wel ;)

Kan je niet met een waterpomptang de slang vasthouden/tegenhouden en dan met de bahco of steeksleutel de moer los krijgen?
Dat had ik al wel geprobeerd maar de waterpomptang glipt weg en ik durfde er niet teveel kracht op te zetten omdat ik bang ben de slangen te beschadigen.
Bo0bz schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 14:59:
@Vliegvlug Het moet los te halen zijn al kan het zijn dan door de tijd een klein beetje water voor roest heeft gezorgd. Wil je de radiator niet meer terug plaatsen? Dan kun je ze ook doorsnijden en dan een eindstuk plaatsen. Zo heb ik afgelopen zomer een stuk van de dekvloer opengehaald en daar de slangen doorgesneden en met een eindstuk afgeperst.
Die radiator stond er naar mijn idee al wel tientallen jaren en die oude komt niet terug.
Wat dan wel heb ik nog besloten, mogelijk helemaal niets als het daar warm genoeg blijkt in de winter en zo niet dan komt er waarschijnlijk een lage convector.

Hoe zitten die moeren nu eigenlijk vast op die buizen, met een knelring?
Ik snap eigenlijk niet hoe het kan dat die buizen meedraaien met de moer, zeker als de moer al zo laag zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:45
@Vliegvlug Dit zit er binnenin:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XeJeVy7ltcWlZfiO3TJ85Ym68Nk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jWLcWLO4ejlnrHYzwlSUhPD1.jpg?f=user_large

Denk dat het wat roestig is geworden, heb hetzelfde bij mij gehad. Gaat erg moeilijk los dan inderdaad.
Bij mij zat er roest/aanslag op de plek waar de slang die wartelmoer in gaat. Hierdoor kon ik hem ook niet naar beneden schuiven. Wat bij mij hielp was om een bahco net op het bovenste randje te zetten en dan met hamer er zachtjes op tikken (als je zeker weet dat hij los is van de schroefdraad op het onderblok).

Doorzagen leiding zou ik niet zomaar doen, als het een oude installatie is dan is de kans groot dat het geen standaard diameter leiding is. Een eindkap vinden is dan erg lastig! Bij mij ligt er 14,5mm diameter leiding en dat is bijna onmogelijk om nog iets voor te vinden (Warmteservice had het niet in ieder geval). Betreft overigens een 'anbo koppeling'. De draad op die wartelmoer/onderblok is M22 waarschijnlijk.

[ Voor 53% gewijzigd door ThinkPad op 20-05-2020 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door Ernemmer op 07-04-2021 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:58
Ik heb even wat inspiratie nodig voor twee klaptafelts naast mijn kamado BBQ. (Zie fotos). Ik wil eigenlijk twee klaptafelts aan de zijkanten zoals bijvoorbeeld een Green egg dat heeft.

Mijn plan is als volgt: Ik pak een plaat van ca 180 bij 80cm. Plan is nu grenen 28 mm dik.

Hier maak ik in het midden een gat voor mijn kamado. Vervolgens zaag ik aan beide kanten 50 cm af. Met twee pianoscharnieren maak ik ze dan weer aan de middenplaat vast.

Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is een manier om de plank af te steunen.

Er zijn bijvoorbeeld deze scharnieren. Maar deze moet ik met de verticale kant aan de BBQ vastmaken. Dit wil ik eigenlijk niet omdat ik er dan een apart frame voor moet maken. Direct tegen de zijpalen schroeven kan niet, omdat de palen aan de achter kant dichter op elkaar staan dan aan de voorkant.

Ik kan natuurlijk zelf op de een of andere manier een schoor maken van uiteinde plank naar het midden van het onderstel onderaan, maar ik vroeg me af of er misschien standaard scharnieren voor zijn.

Voordeel van dit plan is dat ik een werkblad heb wat 1 geheel is, makkelijk in te klappen is en met 4 schroeven op het stalen frame bevestigd kan worden. Andere tips en ideeen zijn natuurlijk welkom.

foto 1: achterkant kamado
foto 2: voorkant kamado
foto 3: voorkant kamado met schets

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F6Xct1xnh31Tz6NffiBEmWr5sjs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kqDFsomJGP8PeXkcFNm8QqSg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d7-xXMgSo6aSWARTRyD3SLKi9iU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qsIW9oCaTm1e6ODTNBX55WSB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i1Z_B1nbdSw9w97x69hNjX7GR8w=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/MbdA0jygLiXBfHejNW2lFTDw.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:32
Verkeerde topic :)

[ Voor 86% gewijzigd door CurlyMo op 20-05-2020 17:07 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fontainemelon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:17

Fontainemelon

Zuiderbuur

exponential schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:19:
Ik heb even wat inspiratie nodig voor twee klaptafelts naast mijn kamado BBQ. (Zie fotos). Ik wil eigenlijk twee klaptafelts aan de zijkanten zoals bijvoorbeeld een Green egg dat heeft.

Mijn plan is als volgt: Ik pak een plaat van ca 180 bij 80cm. Plan is nu grenen 28 mm dik.

Hier maak ik in het midden een gat voor mijn kamado. Vervolgens zaag ik aan beide kanten 50 cm af. Met twee pianoscharnieren maak ik ze dan weer aan de middenplaat vast.

Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is een manier om de plank af te steunen.

Er zijn bijvoorbeeld deze scharnieren. Maar deze moet ik met de verticale kant aan de BBQ vastmaken. Dit wil ik eigenlijk niet omdat ik er dan een apart frame voor moet maken. Direct tegen de zijpalen schroeven kan niet, omdat de palen aan de achter kant dichter op elkaar staan dan aan de voorkant.

Ik kan natuurlijk zelf op de een of andere manier een schoor maken van uiteinde plank naar het midden van het onderstel onderaan, maar ik vroeg me af of er misschien standaard scharnieren voor zijn.

Voordeel van dit plan is dat ik een werkblad heb wat 1 geheel is, makkelijk in te klappen is en met 4 schroeven op het stalen frame bevestigd kan worden. Andere tips en ideeen zijn natuurlijk welkom.

foto 1: achterkant kamado
foto 2: voorkant kamado
foto 3: voorkant kamado met schets

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ik denk dat je zoiets wil maken, maar dan met een kamado in 't midden in plaats van de ladeblok. Kun je misschien wat inspiratie uit halen:

https://www.ikea.com/be/n...laptafel-berken-90423887/

Ik zou dus gewoon links en rechts op één poot een driehoek bevestigen die kan zwenken en op dezelfde manier als de Ikea klaptafel hierboven elk een blad ondersteunt. Dan klap je dus gewoon het blad omhoog, zwenk je de poot naar buiten toe en klik je 'm in positie (bijvoorbeeld met een gat in de onderkant van je tafel en een deuvel in de bovenkant van je schoor).

Kan je meteen die schoor in hetzelfde hout maken als je blad zelf (28mm is stevig zat) en ben je met vier standaard scharniertjes klaar :)

Of een uitschuifsysteem zoals in deze tafel:

https://www.ikea.com/be/n...afel-bamboe-wit-20206806/

Maar dan moet je natuurlijk de latjes zelf kwijt kunnen aan weerszijden van je kamado in plaats van zoals hierboven los in 't midden van de tafel.

[ Voor 6% gewijzigd door Fontainemelon op 20-05-2020 17:15 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:24

World Citizen

FreeReef.nl

@Waypoint @s0ulmaster

Ze hangen :). Ze pasten toch allemaal op 1 bord als ik het wat anders doe... dus hoera scheelt weer wat ruimte. Dan kan het bord ernaast met andere soort lijmtangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lDLbWIhW9le_mAxYVIBHK3qoeaY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GP8LlhEinRB25fOhVbIRV2rX.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pTe1oCuw8fsF4h2xc4sfkUTPy2I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZUanVrodUlrggFDTTaXca1Fc.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CCyOmzxQlZGBl6njxwdzR_DYHp0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uqcnqcc4SIjRJ28zSOgnSwDl.png?f=user_large

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

World Citizen schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 17:48:
@Waypoint @s0ulmaster

Ze hangen :). Ze pasten toch allemaal op 1 bord als ik het wat anders doe... dus hoera scheelt weer wat ruimte. Dan kan het bord ernaast met andere soort lijmtangen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er top uit!

Zie ik het goed dat ze in huis hangen? Heb je een kamer in huis opgeofferd als kluskamer of iets dergelijks? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Ethiron schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 17:57:
[...]

Ziet er top uit!

Zie ik het goed dat ze in huis hangen? Heb je een kluskamer of iets dergelijks? :)
Thanks

Ik ben vrijgezel en woon in een iets te groot appartement (met geluk gekregen). De bedoeling is ook lekker vrijgezel te blijven, dus ik heb van de master bedroom een kluskamer gemaakt. Dat is ongeveer zo groot als een garage.

Ik heb dan nog een slaapkamer over waar ruim een 2 persoons bed in past van 210 lang. Gezien ik in bed niks anders doe dan slapen vond ik het zonde om de master bedroom te gebruiken voor slaapkamer :).

Ik maak hem deze en volgende week af en dan doe ik een fotoshoot dat je het perspectief ziet.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:45
@Waypoint @s0ulmaster

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zo hangt t wel mooi ja :)

Ik heb zelf quick clamps, f clamps, sergeants l, buisklemmen en straks ook nog corpus klemmen... Dat krijg ik nooit zo strak als dit

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

World Citizen schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 18:01:
[...]

Thanks

Ik ben vrijgezel en woon in een iets te groot appartement (met geluk gekregen). De bedoeling is ook lekker vrijgezel te blijven, dus ik heb van de master bedroom een kluskamer gemaakt. Dat is ongeveer zo groot als een garage.

Ik heb dan nog een slaapkamer over waar ruim een 2 persoons bed in past van 210 lang. Gezien ik in bed niks anders doe dan slapen vond ik het zonde om de master bedroom te gebruiken voor slaapkamer :).

Ik maak hem deze en volgende week af en dan doe ik een fotoshoot dat je het perspectief ziet.
Snap ik, in dat geval handig dat je die grote kamer kunt gebruiken! Zeker in een appartement is het soms lastig om de ruimte te vinden om te klussen, bij gebrek aan tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
World Citizen schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 18:01:
[...]

Thanks

Wat voor klussen doe je daar dan eigenlijk? Want als ik in mijn huis een kluskamer zou hebben, zo echt mijn hele huis snel genoeg een stofbende worden.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Sow die klemmen hangen netjes en t zijn er genoeg. Kom ik aan met mijn twee lange en twee kleine klemmen zeg...

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:52

JB

Cédric roelt!

Iemand hier schilder of bekend met de materie? We hebben de keuken opnieuw laten schilderen en dus ook het plafond mee laten pakken. Dit is een gipsplaten plafond met platen van 60 breed. De eerste keer (tijdens de verbouwing) zijn deze platen gespoten door de stukadoor (dus geen schilder aan te pas geweest). Nu heeft de schilder deze overgesaust maar zie je "de naden" bij daglicht, echt een andere schaduw ter hoogte tussen de breedte van de gipsplaten. Schilder geeft aan dat je dit niet/amper kunt voorkomen met dit soort plafond. Heeft het eerst voorgestreken en daarna gesaust en een dag later nog een keer gesaust (nu is het minder dan na de 1e keer) maar nog steeds zie je "strepen/banen" over het plafond bij daglicht.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:19
JB schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:53:
Iemand hier schilder of bekend met de materie? We hebben de keuken opnieuw laten schilderen en dus ook het plafond mee laten pakken. Dit is een gipsplaten plafond met platen van 60 breed. De eerste keer (tijdens de verbouwing) zijn deze platen gespoten door de stukadoor (dus geen schilder aan te pas geweest). Nu heeft de schilder deze overgesaust maar zie je "de naden" bij daglicht, echt een andere schaduw ter hoogte tussen de breedte van de gipsplaten. Schilder geeft aan dat je dit niet/amper kunt voorkomen met dit soort plafond. Heeft het eerst voorgestreken en daarna gesaust en een dag later nog een keer gesaust (nu is het minder dan na de 1e keer) maar nog steeds zie je "strepen/banen" over het plafond bij daglicht.
Zie je nu banen van schilderen of alleen de naden van de gipsplaten?

Vandaag op 6 meter hoogte op een ladder geschilderd, viel me nog aardig mee, maar sta liever op de grond :+
Tijdens schilderen kwam ik nog een glaslat tegen die helemaal rot was, dus die ook meteen eruit gehaald om te vervangen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Martinusz schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:08:
[...]

Zie je nu banen van schilderen of alleen de naden van de gipsplaten?
Ik zie banen ter hoogte van de naden (met name als er daglicht is) :)

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 20-05-2020 21:29 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fontainemelon

Fontainemelon

Zuiderbuur

JB schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:13:
[...]

Ik zie banen ter hoogte van de naden (met name als er daglicht is) :)
Ik weet niet of ik je verhaal goed begrijp, maar dan heeft de stukadoor z'n werk niet helemaal goed gedaan lijkt me. Nu je plafond mooi wit is creëert de oneffenheid van het pleisterwerk een schaduw. Idealiter vloei je de naden zo breed uit dat de 'bult' die ontstaat bij het tapen van de naden niet meer opvalt en je plafond mooi gelijk oogt, maar dat is dus niet gebeurd.

Schilder gaat daar inderdaad niets meer aan kunnen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Waypoint schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:07:
Question, bij ons is de betonnen onderdorpel van de openslaande tuindeuren met 1.5 cm beton opgehoogd. Niet ideaal met het is wat het is. Omdat dit natuurlijk zeker op de randen kwetsbaar is wil ik hier een hoek profiel op lijmen. Maar dan de vraag waar vind ik die in Utrecht ?

Ik vind wel rvs profielen maar niet met een slipprofiel die ook wat groter is of via een webshop. Zelf dacht ik aan een hoekprofiel van een cm of 4 vanaf de bovenzijde gezien (waar je op stapt) en die dan cm of 1 a 2 naar beneden gaat. Aluminum vind ik er genoeg maar lijkt mij niet handig buiten in weer en wind .
Ik ben deze profielen nog nooit als rvs met antislip tegengekomen. Hornbach heeft wel rvs hoekprofilelen zonder antislip.
Aluminium kan uitstekend tegen weer en wind en is in erg veel maten verkrijgbaar. Zelfs bij bol.com
trefwoorden: slijtstrip, slijtprofiel, trapkantprofiel, trapprofiel, traptredeprofiel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Fontainemelon schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:53:
[...]

Ik weet niet of ik je verhaal goed begrijp, maar dan heeft de stukadoor z'n werk niet helemaal goed gedaan lijkt me. Nu je plafond mooi wit is creëert de oneffenheid van het pleisterwerk een schaduw. Idealiter vloei je de naden zo breed uit dat de 'bult' die ontstaat bij het tapen van de naden niet meer opvalt en je plafond mooi gelijk oogt, maar dat is dus niet gebeurd.

Schilder gaat daar inderdaad niets meer aan kunnen veranderen.
Volgens mij is jouw uitleg ook hetgeen de schilder me probeerde te vertellen. Ik heb de foto's erbij gezocht van de gipsplaten voordat ze gespoten werden jaren terug. Volgens mij is "de bult" hier weggewerkt of :? En dan nog snap ik niet waarom die schaduw nu wel zichtbaar is en we die na het spuiten al die jaren nooit hebben gezien..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QzXD7pOnY9EMK_TJyKr-A6uXKDI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zX0ORTbDUdMpuXyEvyU7Oy4Y.png?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
JB schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:02:
[...]

Volgens mij is jouw uitleg ook hetgeen de schilder me probeerde te vertellen. Ik heb de foto's erbij gezocht van de gipsplaten voordat ze gespoten werden jaren terug. Volgens mij is "de bult" hier weggewerkt of :? En dan nog snap ik niet waarom die schaduw nu wel zichtbaar is en na het spuiten al die jaren nooit hebben gezien..

[Afbeelding]
Klinkt mij in de oren als een voorstrijk issue. Zeker omdat het eerst, na het spuiten niet zichtbaar was en het met een extra laag toch minder zichtbaar is.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:11
Vandaag van m’n schoonmoeder een nieuwe Nest Learning Thermostaat gekregen met zo’n bridge. Installatie was een fluitje van een cent want de meterkast zit achter de thermostaatbediening dus ik kon makkelijk de bridge er tussen zetten en van stroom voorzien. Ik moet alleen nog de randjes wegschuren van het verfwerk wat rond de oude chronoterm 4 zat (vorige bewoners) maar erg blij mee (alleen de koperen rand is niet mn smaak maarja, iets met een gegeven paard). M’n schoonmoeder geeft me wel vaker spullen waar ze zelf niks mee kan die ze gekocht heeft. Dit ding werkte niet op hun luchtverwarming die ze in huis hebben van Brink dus was het weer eens: Zoon, ik vond dit mooi maar het kan hier niet geinstalleerd worden, wil jij het hebben? Natuurlijk ma! :+ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cjCipR6K22TRV-4tEVJzPfzbZu8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7czQ8NkOpV3FQGxe1V5sjmzp.jpg?f=fotoalbum_large

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

-DarkShadow- schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:06:
[...]

Klinkt mij in de oren als een voorstrijk issue. Zeker omdat het eerst, na het spuiten niet zichtbaar was en het met een extra laag toch minder zichtbaar is.
Dus zuigende werking die verschilt bedoel je? Er is voorgestreken met Herbol Grund aldus offerte.. Dus nog een laag zou het oplossen of?

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 20-05-2020 22:09 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002

Crazy-

Best life ever

Vandaag begonnen aan de zaag slede voor de Bosch GTS-635. Paar planken gehaald (hardhout 9mm, multiplex 18mm & 12mm)

Was een mooi moment de zaagtafel uit te testen. Met name de geleiders zagen; deze moesten uiteraard passen in de t-rail van de tafel. 19mm

en dat ging perfect!

Onderste plank van 12mm op maat van het basisblad gemaakt. (50x66).

Officieel kan de Bosch maar 64cm met de geleider. Echter kon hem toch op de 66cm plaatsen. (Ja ik had ook op 56 kunnen doen - plaat breedte 122). Maar een goede oefening.

Daarna van de 18mm plaat 4 latten gemaakt van 9x67cm. Deze 2om2 verlijmd. Dit worden de voorste en achterste steunbalk.

Op de voorste ga ik tzt een t-rail plaatsen met geleide klem.

Al met al heerlijke machine om mee te werken. Morgen weer verder na het drogen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1TjIblXotmiwQBBPO36Id21Hf58=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qLrRTkix9hgw7qGMa6xzFFeG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qIfjcWxATRUkpiY-E2tkoOkzuGg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KlnZp1um0xdhKCcYza9JooZw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UrDkf6vhkYkeFlDFhuvPb8kKN5w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/24T0VI16HVnKQ0vqEBgcmbQZ.jpg?f=fotoalbum_tile

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fontainemelon

Fontainemelon

Zuiderbuur

JB schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:07:
[...]

Dus zuigende werking die verschilt bedoel je? Er is voorgestreken met Herbol Grund aldus offerte.. Dus nog een laag zou het oplossen of?
Hoe het voorheen niet opviel snap ik ook niet, wat bedoel je eigenlijk met "gespoten door de stukadoor"? Spuitpleister als laatste stap over het plafond na de fase zoals in de foto, of geverfd met spuit in plaats van roller?

Kan me inbeelden dat spuitpleister door z'n textuur de naden wat meer camoufleert, maar dan nog. Houd eens in de verduisterde keuken een bouwlamp of stevige spot tegen het plafond en schijn ermee langs het oppervlak, dat zou de schaduwen/lijnen extreem moeten maken als het echt aan reliëf ligt.

Herken je dan vooral nog de lijnen van de naden, dan zou ik zeggen dat het pleisterwerk niet goed genoeg is uitgevloeid. Maakt een harde lichtbron weinig verschil, dan zou het eerder aan de verf kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:15
@Waypoint @s0ulmaster

Zie ik nu schroeven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Fontainemelon schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:22:
[...]

Hoe het voorheen niet opviel snap ik ook niet, wat bedoel je eigenlijk met "gespoten door de stukadoor"? Spuitpleister als laatste stap over het plafond na de fase zoals in de foto, of geverfd met spuit in plaats van roller?

Kan me inbeelden dat spuitpleister door z'n textuur de naden wat meer camoufleert, maar dan nog. Houd eens in de verduisterde keuken een bouwlamp of stevige spot tegen het plafond en schijn ermee langs het oppervlak, dat zou de schaduwen/lijnen extreem moeten maken als het echt aan reliëf ligt.

Herken je dan vooral nog de lijnen van de naden, dan zou ik zeggen dat het pleisterwerk niet goed genoeg is uitgevloeid. Maakt een harde lichtbron weinig verschil, dan zou het eerder aan de verf kunnen liggen.
Spuitpleister inderdaad.

Ik zal de bouwlamp er eens op zetten.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 07:28
Zo!! De grote verbouwing is bijna klaar, op nog wat afkorten van de plintjes, paar plintjes zetten en de deurmat leggen na.

Oud:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D89jUwvkupFx15_mGO-CErB8gak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2C80iz5nYacHX4c2A0pQlBrz.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o8G1nFYhvsXc_l_jtjCRih4fV-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QGq6MitUdplgUuuMX7tHo4Yu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m9ZcCj109Mk7tCnwlQaH8WbVOdo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hirTd82KEpCHqqAFYvrgKc1V.jpg?f=fotoalbum_large

Gedane werkzaamheden:
Trap dicht gemaakt en half hoog muurtje gemaakt van ytong blokken. Laten stucen. Vloerverwarming erin, radiatoren weg, nieuwe keuken en nieuwe vloer. Plafonds gewit, nieuwe frisse kleur op de muren. Nieuwe raambekleding voor en achter.

Kortom lekker bezig geweest en blij met het resultaat 💪😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

ThinkPadd schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:13:
@Vliegvlug Dit zit er binnenin:
[Afbeelding]

Denk dat het wat roestig is geworden, heb hetzelfde bij mij gehad. Gaat erg moeilijk los dan inderdaad.
Bij mij zat er roest/aanslag op de plek waar de slang die wartelmoer in gaat. Hierdoor kon ik hem ook niet naar beneden schuiven. Wat bij mij hielp was om een bahco net op het bovenste randje te zetten en dan met hamer er zachtjes op tikken (als je zeker weet dat hij los is van de schroefdraad op het onderblok).

Doorzagen leiding zou ik niet zomaar doen, als het een oude installatie is dan is de kans groot dat het geen standaard diameter leiding is. Een eindkap vinden is dan erg lastig! Bij mij ligt er 14,5mm diameter leiding en dat is bijna onmogelijk om nog iets voor te vinden (Warmteservice had het niet in ieder geval). Betreft overigens een 'anbo koppeling'. De draad op die wartelmoer/onderblok is M22 waarschijnlijk.
Dank voor de tips en wat er nu precies binnenin de buis zit.

Ik heb niet het gevoel dat de moer al helemaal van het schroefdraad is en blijf het apart vinden dat de buis eerst niet meedraaide en het nu wel doet.

Ga het morgen verder proberen.

Afzagen zal ik proberen te vermijden. :)

Is die 14,5mm de buiten of binnen diameter?

Zal de buis bij mij eens opmeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Laatst online: 29-04 09:55
Forumgenoten,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Begin juni start ik met mijn eerste project. Een heuse overkapping van 3.75 m bij 3 m. Ik weet het, door de grootte
is het niet het meest ideale project om mee te beginnen. Desondanks heb ik er alle vertrouwen in. Mijn vraag is hoe ik het douglas hout het beste kan behandelen? Ik lees diverse verhalen over olie, beits of helemaal niet behandelen. Dat laatste is voor mij geen optie.

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
s0ulmaster schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:29:
[...]

Ziet er wel strak uit, maar doe dat met 20+ klemmen en mijn halve muur hangt vol :')
Aan de andere kant heb ik best wel veel verschillende type klemmen, dus dat word ook wel een uitdaging.
Ik ben dan wel weer gierig genoeg om het dan van multiplex te gaan maken, want hardhout is me daar te duur voor :Y)
Of betonplex? Dat spul is haast onverwoestbaar namelijk :-)

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:28

Exigence

dnkroz

Beun schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 08:01:
Forumgenoten,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Begin juni start ik met mijn eerste project. Een heuse overkapping van 3.75 m bij 3 m. Ik weet het, door de grootte
is het niet het meest ideale project om mee te beginnen. Desondanks heb ik er alle vertrouwen in. Mijn vraag is hoe ik het douglas hout het beste kan behandelen? Ik lees diverse verhalen over olie, beits of helemaal niet behandelen. Dat laatste is voor mij geen optie.

Alvast bedankt voor de hulp!
Hoe je het wilt behandelen is ook erg persoonlijk. Hoe wil je dat het er uit komt te zien?

Zelf ben ik enorme fan van Remmers Lazuur. Met verschillende pigmenten verkrijgbaar. Bestel een paar proefpotjes van 100 ml om te kijken welke tint je bevalt. Je kunt zelfs neutrale krijgen waarmee je de originele kleur behoudt. De donkerdere tinten zijn ook UV bestendig, en er is volgens mij ook een speciale UV laag verkrijgbaar.

Is niet goedkoop, maar vind het persoonlijk topspul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Exigence schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:45:
[...]

Hoe je het wilt behandelen is ook erg persoonlijk. Hoe wil je dat het er uit komt te zien?

Zelf ben ik enorme fan van Remmers Lazuur. Met verschillende pigmenten verkrijgbaar. Bestel een paar proefpotjes van 100 ml om te kijken welke tint je bevalt. Je kunt zelfs neutrale krijgen waarmee je de originele kleur behoudt. De donkerdere tinten zijn ook UV bestendig, en er is volgens mij ook een speciale UV laag verkrijgbaar.

Is niet goedkoop, maar vind het persoonlijk topspul.
Bedankt voor het antwoord!

Wij gaan inderdaad voor Remmers Lazuur. Kwaliteit staat bij ons hoog in het vaandel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:23
Leuk veranderd @Goofyduck384. Kan we voorstellen dat het wat ruimtelijker voelt (het oogt in ieder geval wel zo!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Beun schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:52:
[...]

Bedankt voor het antwoord!

Wij gaan inderdaad voor Remmers Lazuur. Kwaliteit staat bij ons hoog in het vaandel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Pril begin van mijn powertool wand.

Updates volgen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U1uRsLFn7rQtxXWz7vl4-f3am9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/85xVVLdSNQ1qQvAb63Z9rzIr.jpg?f=fotoalbum_large

FreeReef.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Cross cut sled basis klaar. Nu alleen de t-track bestellen met klem 💪🏽😇

5-hoeks meting en in 1x haaks. Mede dankzij nauwkeurigheid van de Bosch GTS 635! Het geleideblad is helemaal haaks ook

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/URlv9ipg6vk2gNdYGEdXKwEINB4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jOFfgzQKBvUGzAG3QIVy4bZg.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pO-t7QTXbBPVKAeS6NjgbZs-nUw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AnVPPHTTjAfHfvV3Axc6TrkS.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ztKoO-ycIXVDXAgyocJ5J47uTxU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wX11eEjzj6vsV12l7yIKNwCE.jpg?f=user_large

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Laatst online: 24-06-2021
Ik wilde nog even een oud projectje met jullie delen. Ik had mijn dochter een Wobbel beloofd, maar ik vond de prijs voor een krom stukje hout toch een beetje gek. Dus besloten zelf maar eentje te maken. Ik heb niet veel foto's van het proces, maar zo heb ik het aangepakt.

1. de dunste plaat gekocht die ik kon vinden
2. van OSB een vuren latten een mal gemaakt waar ik het materiaal overheen kon leggen
3. de platen over de mal spannen, de plaat volledig bestreken met constructielijm en de volgende laag er overheen spannen. Opnieuw vastklemmen met vuren latten. Laten drogen
4. Repeat proces totdat ik 5 lagen heb
5. Hoeken afronden met decoupeerzaag, aflakken en een viltlaag toepassen.

Foto's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NOpaZyVIa7kGK--SKhVwjcTwf10=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HmhMxW2zwvHHBAI9fuSmedLa.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VrtthIgMDz9fCq4wGymOEbMUt0Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OY64puB11upvhCbajipp9ZJK.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iWqYQLSsEAIRUWh33iBK1piLqbM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/H8bKvgcibHsCBsU64M2d3hmv.jpg?f=user_large

De meeste kosten was ik kwijt aan de aanschaf van de lijmklemmen; het plaatmateriaal zelf viel mee. De mal kost een keer 15 euro om te maken, maar die kan je eenvoudig hergebruiken voor een onbeperkt aantal Wobbels. Ik schat dat ik in totaliteit ongeveer 60 euro kwijt was, inclusief klemmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
1nsane schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 09:09:
[...]

Of betonplex? Dat spul is haast onverwoestbaar namelijk :-)
Ik heb al french cleats voor een groot gedeelte van mijn gereedschap, dus dat blijft een optie bij mij.

Daarnaast vind ik de bruine kleur van betonplex niet mooi :X (ja ik weet er zijn andere kleuren) en de epoxy afwerking wat saai :$

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-06 12:53
@Alsjemenou netjes! Waar kan ik m bestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsjemenou
Na een aantal maanden geen nut voor de mal te hebben, was ik genoodzaakt deze naar het afvalstation te brengen. Dus ik ben bang dat het geen productie item wordt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-05 13:29
Alsjemenou schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:06:
[...]

Na een aantal maanden geen nut voor de mal te hebben, was ik genoodzaakt deze naar het afvalstation te brengen. Dus ik ben bang dat het geen productie item wordt. :P
:X ik liet het mijn vriendin zien en die zei ook al gelijk: vraag of je die kan bestellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Alsjemenou schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:56:
Ik wilde nog even een oud projectje met jullie delen. Ik had mijn dochter een Wobbel beloofd, maar ik vond de prijs voor een krom stukje hout toch een beetje gek. Dus besloten zelf maar eentje te maken. Ik heb niet veel foto's van het proces, maar zo heb ik het aangepakt.

1. de dunste plaat gekocht die ik kon vinden
2. van OSB een vuren latten een mal gemaakt waar ik het materiaal overheen kon leggen
3. de platen over de mal spannen, de plaat volledig bestreken met constructielijm en de volgende laag er overheen spannen. Opnieuw vastklemmen met vuren latten. Laten drogen
4. Repeat proces totdat ik 5 lagen heb
5. Hoeken afronden met decoupeerzaag, aflakken en een viltlaag toepassen.

Foto's:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De meeste kosten was ik kwijt aan de aanschaf van de lijmklemmen; het plaatmateriaal zelf viel mee. De mal kost een keer 15 euro om te maken, maar die kan je eenvoudig hergebruiken voor een onbeperkt aantal Wobbels. Ik schat dat ik in totaliteit ongeveer 60 euro kwijt was, inclusief klemmen.
Wat cool! Leuk idee zeg. Hoe heb je de ronding bepaald ? En ik vroeg mij af hoe je dat doet met de 1e plank , lijm je alles alleen of maak je het ook nog nat om het buigzaam te houden in het begin :) ? Welke houtsoort heb je gebruikt ? Kan ik hem ook namaken :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alsjemenou
Waypoint schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:12:
[...]

Wat cool! Leuk idee zeg. Hoe heb je de ronding bepaald ? En ik vroeg mij af hoe je dat doet met de 1e plank , lijm je alles alleen of maak je het ook nog nat om het buigzaam te houden in het begin :) ? Welke houtsoort heb je gebruikt ? Kan ik hem ook namaken :9
1. Ik ben naar de lokale speelgoedwinkel gegaan met een papiertje en een potlood, en de ronding van de originele Wobbel gebruikt voor de mijne. Wel even een let op als je hem zelf gaat maken is zodra je de zelfgemaakte Wobbel van de mal haalt hij niet zijn volledige vorm vasthoudt. Je moet de mal dus iets ronder maken dan je wilt dat hij wordt.

2. Nee niet natgemaakt, probeer gewoon het meest dunne plaatmateriaal te kopen wat je kan vinden. Ik vond het ook fijner om niet alles in 1x proberen te lijmen en rustig plaat voor plaat te doen. Ze willen namelijk wel eens wat schuiven. Je moet de zijkanten sowieso nog recht maken met een zaagtafel/cirkelzaag..

3. Ik denk dat ik zoiets heb gebruikt: https://www.hornbach.nl/s...3-mm/6292321/artikel.html

[ Voor 3% gewijzigd door Alsjemenou op 21-05-2020 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Alsjemenou goed excuus om meer gereedschap te kopen dus. Zag dat die krengen 150 euro kosten, das rap verdiend.
Het is dat onze jongens er net te oud voor zijn, anders had ik een goed excuus gehad om eindelijk fatsoelijke lijmklemmen aan te schaffen :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
The Eagle schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 18:46:
@Alsjemenou goed excuus om meer gereedschap te kopen dus. Zag dat die krengen 150 euro kosten, das rap verdiend.
Het is dat onze jongens er net te oud voor zijn, anders had ik een goed excuus gehad om eindelijk fatsoelijke lijmklemmen aan te schaffen :+
Ik herken dat: elk project als goed excuus gebruiken om gereedschap aan te schaffen. Die lijmklemmen zijn de goedkoopste van de Action en Hornbach, maar voldoen prima als je niet veel reikwijdte hoeft te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Vraagje: na de verbouwing wilde ik de gordijnroede (nieuw) ophangen, maar blijkbaar heb ik me een dikke cm verrekend.. ik kom nu 1,6cm tekort.

Wat is nou een handige manier? Ik dacht er zelf aan om langere buisjes te zoeken/laten maken waarmee ik de roede aan de muur poot vast maak. Gaat om dit systeem:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4eN-0_zcUaWv5D6oYrVsAQlO7NI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GSYZPtCFC3Twe78Ly1hx1KV7.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7PdhBGzVUh8SDZ5ZHKAvQBUUKcs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S9PHTFr3MejUExf6oeS8Go0x.jpg?f=fotoalbum_large

Dat korte buisje zit om de roede en zet je dan vast op de poot aan de muur. Als die bijv twee keer zo lang is zou de roede prima passen en nog vastgezet kunnen worden..

Wie helpt? Beetje zonde om voor die 1,6cm een volledig nieuwe roede te bestellen (+300 euro). Moet zijn buisje toch wel kunnen laten maken van precies die omvang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Rond stukje hout zagen (16 of 18 mm) en die tussen de poot en de muur monteren met een langere schroef.

Wat is de diameter van het korte buisje? Probeer een stuk koperen waterleiding of stukje steigerpijp te vinden. Boor er 2 gaten in en stap hier draad in voor de 2 (inbus)boutjes.

Of een nieuwe poot maken.
Je doet het helemaal mooi als je een stukje rvs rondstaf kunt scoren met die diameter en dikte, gat erin boren en aan de muur monteren.

[ Voor 32% gewijzigd door CappieL op 21-05-2020 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
CappieL schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 20:04:
Rond stukje hout zagen en die tussen de poot en de muur monteren met een langere schroef.

Je doet het helemaal mooi als je een stukje rvs rondstaf kunt scoren maar die diameter en dikte, gat erin boren en aan de muur monteren.
Tja dat dacht ik zelf ook, een langer stukje buis zien te vinden, zwart spuiten en daar de gaten voor die moertjes in boren. Want ook met een stukje hout ertussen kan ik hem dan niet vastzetten.. die binnenkant van de roede is niet helemaal open, dus moet dat hout helemaal bewerken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s7pFvGhfRXNHL7-5-crNFbp1WDg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IL8p7RiJQUYnHr7Z10a3H2um.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun
Zijn er Tweakers die zelf EPDM op een plat dak hebben verwerkt? Zo ja, welke lijm is er gebruikt? Ik zie diverse opties maar weet nu niet wat 'goed' is.

Dit is bijvoorbeeld een optie die ik heb gevonden:

https://www.dakbenodigdhe...jm-epdm-blik-5-liter.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03:39
Beun schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 20:29:
Zijn er Tweakers die zelf EPDM op een plat dak hebben verwerkt? Zo ja, welke lijm is er gebruikt? Ik zie diverse opties maar weet nu niet wat 'goed' is.

Die heb ik gebruikt, werkte prima! Pas op met morsen want het plakt echt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Moet een glaslat vervangen onderaan een raam, deze was doorgerot.
Ik zie dat er 3 mogelijkheden zijn om te bevestigen, montagekit, koploze spijkers of speciale glaslatschroeven.

Ik neig naar montagekit of de speciale schroeven, maakt het heel veel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
cverkooyen schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 20:40:
[...]

Die heb ik gebruikt, werkte prima! Pas op met morsen want het plakt echt ;-)
Oké haha, en heb je het met een vachtroller, blokkwast of rechtstreeks uit het blik aangebracht?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fontainemelon

Fontainemelon

Zuiderbuur

Goofyduck384 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 20:11:
[...]

Tja dat dacht ik zelf ook, een langer stukje buis zien te vinden, zwart spuiten en daar de gaten voor die moertjes in boren. Want ook met een stukje hout ertussen kan ik hem dan niet vastzetten.. die binnenkant van de roede is niet helemaal open, dus moet dat hout helemaal bewerken

[Afbeelding]
Wat Cappie bedoelt is gewoon een stukje hout zagen met diameter ongeveer gelijk aan de zwarte ring, en dat tussen de muur en deze poot monteren. Dan komt die poot plots de dikte van je houten schijfje (16 of 18mm als courante maten inderdaad) meer van de muur af, en hoef je nergens anders meer mee te sjoemelen denk ik?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xW1cgcgreazyU3EWzLhrin6Aidw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/495kBBwInTBdGGa94IOxB13o.png?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door Fontainemelon op 21-05-2020 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03:39
Beun schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 20:45:
[...]

Oké haha, en heb je het met een vachtroller, blokkwast of rechtstreeks uit het blik aangebracht?
Met een kwast en roller maar de lijm plakt zo erg dat bij mij de roller een keer deels van de stok af kwam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Martinusz schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 20:44:
Moet een glaslat vervangen onderaan een raam, deze was doorgerot.
Ik zie dat er 3 mogelijkheden zijn om te bevestigen, montagekit, koploze spijkers of speciale glaslatschroeven.

Ik neig naar montagekit of de speciale schroeven, maakt het heel veel uit?
Alleen kit ? Dat heb ik zelf nog niet eerder gezien. Ik heb gewoon rvs schroeven gebruikt maar ik merk wel dat alle ruitenboeren die hier geweest zijn (3 stuks in de loop der jaren ) allemaal gewoon nieten met zo’n pistool. Geeft kleinste gaatje om te vullen en is lekker snel. Met rvs schroeven was ik wel 2x bezig met (2k) plamuren is natuurlijk wel inbraakbestendiger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Waypoint schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 21:40:
[...]

Alleen kit ? Dat heb ik zelf nog niet eerder gezien. Ik heb gewoon rvs schroeven gebruikt maar ik merk wel dat alle ruitenboeren die hier geweest zijn (3 stuks in de loop der jaren ) allemaal gewoon nieten met zo’n pistool. Geeft kleinste gaatje om te vullen en is lekker snel. Met rvs schroeven was ik wel 2x bezig met (2k) plamuren is natuurlijk wel inbraakbestendiger. :)
Je hebt ook deze speciale schroeven:
https://www.jongeneel.nl/search?text=glaslatschroef

Kleine kop dus scheelt ook wel wat om op te vullen natuurlijk.
Inbraakveilig zal niet nodig zijn, raam is op 5 meter hoogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:56

Milmoor

Footsteps and pictures.

Iemand een goed idee hoe ik deze monitor arm makkelijker verstelbaar maak. Je kan het witte hendeltje losmaken en hem dan verschuiven. Maar dan moet je de monitor effectief met één hand tillen. Dat vind mijn vriendin niet fijn. Gasveer, draadeind met vleugelmoer, iets anders? De diameter van de buis is 40 mm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/egIKoS5q4vJyfEGiyqDpoHNMIYE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JNvrTNYK2GvmWdOe7PgQnqVY.jpg?f=fotoalbum_medium

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Martinusz schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 21:50:
[...]

Je hebt ook deze speciale schroeven:
https://www.jongeneel.nl/search?text=glaslatschroef

Kleine kop dus scheelt ook wel wat om op te vullen natuurlijk.
Inbraakveilig zal niet nodig zijn, raam is op 5 meter hoogte ;)
Met voorboren en verzonken kop maken Vond ik het nog een vrij groot om te vullen. Had dezelfde maat in rvs. Ik zou lekker voor spijkertjes gaan al dan niet geschoten . :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:43

Volgens mij had ik die ook gebruikt zo'n 7 jaar geleden, even met de blokkwast erop doen. Roller werkt niet zo fijn

[ Voor 11% gewijzigd door SmoothTweaker op 21-05-2020 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb in m’n badkamer een schrootjesplafond gemaakt en wil nu de rand tussen de schrootjes en plinten afkitten voordat ik ze ga verven. Welke kit kan ik daarvoor het beste gebruiken? Moet wel overschilderbaar zijn maar las dat acrylaatkit beter niet in de badkamer gebruikt kan worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012

Ik heb toevallig afgelopen weekend nog mijn terrasoverkapping van EPDM voorzien. Dit was de derde keer dat ik zelf EPDM heb gelegd en ik heb iedere keer nog EPDM en lijm van Tytane gebruikt. Voordeel daarvan is dat je het overgrote deel enkelzijdig kunt verlijmen (Tytane T-3700 bodemlijm) en dan nog mooi strak kunt uitvegen met bijvoorbeeld een bezem. De laatste 30 cm tot aan de rand doe je met een contactlijm (Tytane T-2000) die je wel dubbelzijdig moet aanbrengen. Maar dat spul plakt zo hard dat als beide delen tegen elkaar aankomen, het bijna direct muurvast zit. Dus dat moet je wel even in alle rust uitvoeren.

Ik zou zelf nooit een heel dak met contactlijm willen doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

maussert schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:43:
[...]

Ik zou zelf nooit een heel dak met contactlijm willen doen.
Ik heb dit zelf laatst voor het eerst gedaan. Meteen met 40m2 contact lijm. Ik ben het wel met je eens :+
Het eerste stuk heeft een flinke vouw erin, omdat we het gedaan hadden zoals op youtube werd uitgelegd, eerst terugvouwen en daarna steeds een stuk uitvouwen en lijmen. Echter, vanwege het grote oppervlak was het veel te zwaar om het goed uit te vouwen en voor dat we het wisten zat er een flinke plooi in. De andere helft hebben we eerst alles opgerold, en daarna steeds een stukje uitgerold, dat ging prima en die kant ligt dan ook helemaal strak.
Als we ooit wat geld over hebben leggen we er sedum overheen en zien we het nooit meer :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Bedankt voor de tips allemaal! Ik was al van plan om het op te rollen. Het lijkt mij dat ik het dan strakker krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Milmoor schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:09:
Iemand een goed idee hoe ik deze monitor arm makkelijker verstelbaar maak. Je kan het witte hendeltje losmaken en hem dan verschuiven. Maar dan moet je de monitor effectief met één hand tillen. Dat vind mijn vriendin niet fijn. Gasveer, draadeind met vleugelmoer, iets anders? De diameter van de buis is 40 mm.

[Afbeelding]
Volgens mij zit er niets anders op. Je hoeft deze alleen maar los te maken als je de hoogte wilt verstellen, verder scharniert ie gewoon.
Het is even een rotklus maar je hoeft het maar 1 keer te doen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Vliegvlug schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 23:36:
[...]

Dank voor de tips en wat er nu precies binnenin de buis zit.

Ik heb niet het gevoel dat de moer al helemaal van het schroefdraad is en blijf het apart vinden dat de buis eerst niet meedraaide en het nu wel doet.

Ga het morgen verder proberen.

Afzagen zal ik proberen te vermijden. :)

Is die 14,5mm de buiten of binnen diameter?

Zal de buis bij mij eens opmeten.
Vandaag nog eens geprobeerd de cv leidingen los te krijgen wat eerder niet lukte.

Afzagen heb ik niet gedaan maar het resultaat was niet heel anders :X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/79ZEgShx-tSvcO-FfzCRAMiDcwk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ssLHjy8d2KBzM2QQawDYhvqs.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik heb de buis die meedraaide met de moer met een tang vastgehouden met als resultaat dat ik ‘m compleet van de buis scheurde.

Heb later nog geprobeerd het afgebroken stuk buis uit de moer te meppen maar die geeft geen krimp, moer en buis lijken 1 geheel te zijn geworden. :|

De linker buis is enkel nog in tact omdat ik het onderblok kon draaien en niet de moer maar die zit eveneens muurvast op de buis.

Het vervangen wordt nog een uitdaging aangezien ik van @ThinkPad begrepen heb dat voor 14,5mm buis het vinden van de juiste koppeling een uitdaging is en uiteraard heeft deze cv buis een buitendiameter van 14.5 mm. (14.4 en een beetje als ik mijn schuifmaat aflees)
De binnen diameter is 9mm.

Iemand een idee waar ik daar koppelingen voor kan krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

[Afbeelding]
Voor 35 euro een gasverende monitorarm op Amazon bestellen ;) klinkt wrang maar is denk ik de beste oplossing voor t minste geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMN86
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-03-2023
Vliegvlug schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:21:
[...]

Vandaag nog eens geprobeerd de cv leidingen los te krijgen wat eerder niet lukte.

[Afbeelding]

Ik heb de buis die meedraaide met de moer met een tang vastgehouden met als resultaat dat ik ‘m compleet van de buis scheurde.

Heb later nog geprobeerd het afgebroken stuk buis uit de moer te meppen maar die geeft geen krimp, moer en buis lijken 1 geheel te zijn geworden. :|

De linker buis is enkel nog in tact omdat ik het onderblok kon draaien en niet de moer maar die zit eveneens muurvast op de buis.

Het vervangen wordt nog een uitdaging aangezien ik van @ThinkPad begrepen heb dat voor 14,5mm buis het vinden van de juiste koppeling een uitdaging is en uiteraard heeft deze cv buis een buitendiameter van 14.5 mm. (14.4 en een beetje als ik mijn schuifmaat aflees)

Ik denk dat je hier wel wat mee kunt: https://www.warmteservice...5?origin=Search%20Results

Ah, ik lees net de reactie van @ThinkPad. Dit wordt een lastige. Wellicht kan je langs een lokale zaak die alleen maar slangen en koppelingen verkoopt?

[ Voor 4% gewijzigd door JelleMN86 op 21-05-2020 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:34

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Vliegvlug schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:21:
[...]

[Afbeelding]

Dat is volgens mij een 14x2 gabotherm leiding. Ik vermoed dat je dat met een 15mm knel eindkap + zo'n setje wel dicht kan maken

[ Voor 3% gewijzigd door Ethnocentrix op 21-05-2020 23:48 ]

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

KappuhH schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:42:
Ik heb in m’n badkamer een schrootjesplafond gemaakt en wil nu de rand tussen de schrootjes en plinten afkitten voordat ik ze ga verven. Welke kit kan ik daarvoor het beste gebruiken? Moet wel overschilderbaar zijn maar las dat acrylaatkit beter niet in de badkamer gebruikt kan worden
Ik heb gewoon acrylaatkit gebruikt opbeurt plafond . kijk het is een plafond en geen douchecel, daar moet je inderdaad geen acrylaatkit gebruiken. Daar gebruik je siliconenkit gebruiken . Maar verf en siliconen is geen goede combi . Je zou evt nog exterieur acrylaatkit kunnen gebruiken .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:45
@Vliegvlug Balen dat de leiding kapot is gegaan. Ik zou kijken of je er een stukje kunt afzagen (zoals het uiteinde nu is kan er toch niks op) en daarmee naar de Warmteservice.
Een lokale bouwmarkt gaat je hier niet mee kunnen helpen.

cc @JelleMN86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

CappieL schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:11:
[...]

Volgens mij zit er niets anders op. Je hoeft deze alleen maar los te maken als je de hoogte wilt verstellen, verder scharniert ie gewoon.
Het is even een rotklus maar je hoeft het maar 1 keer te doen toch?
Helaas niet. Omhoog voor DDR’en, naar beneden voor Zelda etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

zwahiel schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:25:
[...]

Voor 35 euro een gasverende monitorarm op Amazon bestellen ;) klinkt wrang maar is denk ik de beste oplossing voor t minste geld.
Goed punt, maar het gewicht is dan een ding. 15 kg, en de meeste gaan tot 10. Het is ook onze TV.
Correctie, nu kan ik ze wel vinden. Geen idee wat ik eerst fout deed. Goede tip.

[ Voor 11% gewijzigd door Milmoor op 22-05-2020 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Milmoor schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 08:43:
[...]

Goed punt, maar het gewicht is dan een ding. 15 kg, en de meeste gaan tot 10. Het is ook onze TV.
Correctie, nu kan ik ze wel vinden. Geen idee wat ik eerst fout deed. Goede tip.
Ik snap niet dat ze zo goedkoop zijn want ik ga er voor mijn werkplek bij mijn werkgever denk ik zelf ook eentje halen. Of ik kan declareren, nou en voor 35 euro. Echt heerlijke dingen en t fijne is dat je m gewoon vast kunt draaien. Dus geen doorzakkende meuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

[Afbeelding]
Hmm.. dit kan inderdaad wat je al voorsteld, maar ik denk dat uiteindelijk dan het probleem is dat je vriendin alsnog een draaiende pols beweging moet maken om iets op te draaien of af te draaien. Je wilt er natuurlijk niet een heel wiel aan monteren zodat je hem "makkelijk" op en afdraait.

Het is best wat gewicht dus stel dat je op jouw foto door die rechtse gaten schroefdraad maakt.. en bovenaan een draaihendel, dan zou dat prima gaan. Maar die hendel is dan zo lelijk.

Zonder hendel gaat het te veel kracht kosten om heel dat gewicht omhoog te draaien.
Je kunt dat dan wel weer opvangen met een gasveer zodat de handel wat kleiner kan en achter de monitor... maar dan kun je er weer niet makkelijk bij.

Je zou evt wel voor 15 euro een soort action een boormachine kunnen kopen, en die erin verwerken. Dat hij automatisch omhoog en omlaag gaat.

Want komt deze vraag vanuit RSI achtige pols klachten?

Dus-

Rood is een schroefdraad de vrij kan draaien. Onderaan moet hij dus rond kunnen draaien.
Bij die kleine rode verticale streepjes doe je een moer, Deze tilt dan je monitor op.
Je draait aan de hendel, het draadeind gaat draaien en de moeren tillen je monitor op. Draadeind onderaan wel even borgen dus.

Blauw is een draaihendel

Links heb je dat paarse lijntje, en dat zou dan een gasveer zijn of een normale veer (als je hem erboven plaats en laat trekken).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmsaVylLQkDfhtNqO3Tmoz6N1w8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E71XkzWg2ksWycrAjQ6R8vi7.png?f=fotoalbum_large

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:54
Bij mij zijn in de badkamer alle hoeken afgewerkt met siliconen kit, bv de hoek tussen de vloertegels en de wand. In mijn vorige woning was dit gewoon gevoegd net zoals de voegen tussen de tegels onderling.

Wat is de rede dat dit met siliconen kit is gedaan? Is het bv het uitzetten of is hier meer kans op vocht?
De kit moet namelijk vervangen worden, en siliconen kit terug plaatsen kan, maar gewoon voegmiddel lijkt me mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Laatst online: 21:49

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwacht dat dit wordt gedaan i.v.m. het werken van verschillende materialen.
Hier ook altijd gedoe gehad met siliconenkit, altijd lekkage blijven houden. Even was het weg, maar vervolgens sijpelt het er weer langs.

Uiteindelijk gevoegd met waterdicht voegmiddel, sindsdien nooit meer problemen gehad. Ook geen scheuren / kieren door werken etc.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 11:09
Beun schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:05:
Bedankt voor de tips allemaal! Ik was al van plan om het op te rollen. Het lijkt mij dat ik het dan strakker krijg.
Toch nog even mijn ervaring delen:
Het blik lijm heb ik gebruikt voor het hele dak, op de laatste 25 cm buitenrand na; daar heb ik contactlijm gebruikt.

Heb dit blik er dan ook niet met een kwast opgesmeerd, maar simpelweg 5 gaten onderin het blik gemaakt, waardoor je gewoon het handvat kan gebruiken en over je dak lopen. Het spul is dik genoeg om niet te snel eruit te lopen.
Dat doe je steeds in stroken van 50 cm tot een meter, afhankelijk hoe goed je bent met uitvouwen :). Voordeel is dat je heb nog wel kan schuiven om vouwloos te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-06 12:44
Ik wil graag alle deuren en kozijnen (laten) schilderen, de dakgoot en de voordeur luifel hoeven niet. Wat nu wit is moet weer wit worden, en wat donkerblauw is krijgt een andere kleur. Bij de blauwe kozijnen zitten overigens witte glaslatten die al in de grondverf staan i.v.m. vervangen dubbelglas.

Hebben jullie enig idee hoeveel liter witte en gekleurde verf ik hiervoor nodig heb? En aangezien ik nog nooit een schilder ingehuurd heb, wat zou een eerlijk bedrag zijn om al het werk uit handen te geven? (excl. verf)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oILbZkc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Mijn vader heeft een tweetal muren in de keuken opnieuw in de latex gezet. Niet in grote verticale banen, maar in kleine horizontale vakjes. En met een lakroller, niet een muurverfroller. Resultaat: Vlekken galore, je kunt de vakjes duidelijk zien.

Logischerwijs moet het opnieuw, ik twijfel of er nu eerst nog een laag latex verdund moet aanbrengen, of hier direct een nieuwe laag op zet. Wat zouden jullie doen?

@Vinze Ik denk dat je met drie liter premiumverf een eind komt. Of dat alleen lak is, of ook een vergelijkbare hoeveelheid grondverf, scheelt nogal in de prijs. De huidige staat van de lak ook, en of er een nieuwe donkere kleur op de donkere delen komt, of juist licht. Of er houtreparatie nodig is zal ook flink in de prijs schelen. Ik zou een paar offertes opvragen en de bevindingen daar van hier eens voor leggen.

[ Voor 33% gewijzigd door FirePuma142 op 22-05-2020 11:44 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsjemenou
Vinze schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:32:
Ik wil graag alle deuren en kozijnen (laten) schilderen, de dakgoot en de voordeur luifel hoeven niet. Wat nu wit is moet weer wit worden, en wat donkerblauw is krijgt een andere kleur. Bij de blauwe kozijnen zitten overigens witte glaslatten die al in de grondverf staan i.v.m. vervangen dubbelglas.

Hebben jullie enig idee hoeveel liter witte en gekleurde verf ik hiervoor nodig heb? En aangezien ik nog nooit een schilder ingehuurd heb, wat zou een eerlijk bedrag zijn om al het werk uit handen te geven? (excl. verf)

[Afbeelding]
Ik vermoed dat je met 2,5 liter per kleur voldoende hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 15-06 21:44

[Afbeelding]
Ik kan je geen inschatting geven van liters, maar wel een paar 'overwegingen'. Even ongehinderd door kennis van jouw huis, onderhoud, eigen skills, etc. dus zie het niet als kritiek maar meer even een gedachtenspinsel ;)

1. Waarom wil je de liters verf zelf uitrekenen? Lijkt mij veel makkelijker om dat gewoon te laten mee-offreren door je schilder. Dan is die verantwoordelijke voor de berekening, zit je nooit met teveel of te weinig verf, etc.
Als je zicht wilt houden op arbeid en inkoop desnoods vragen of hij de verfkosten apart in kaart brengt. Maar ik zie niet wat meerwaarde zou zijn van zelf liters verf berekenen en/of kopen (of was dat niet het plan?). Verder hebben veel schilders een voorkeur voor verf waar ze zelf graag mee werken. Mijn schilder had verf van 60 euro / liter. Denk dat ik op zich best had kunnen besparen door hem te laten verven met goedkopere verf, maar daar was hij vast niet vrolijk van geworden en om nu bij een klus van 1500-2500 euro ergens 50-100 euro te besparen op materiaal vond ik ook geen logische keuze.

2. Dakgoot niet? Is dat omdat die er nog 'ok' uitziet, of is dat geen hout? Als het hout is en het niet nét nog geschilderd is zou ik het gewoon weer meenemen bij deze klus. De schilder moet immers toch al een stijger huren, opbouwen en plaatsen, en dan is het meenemen nu een stuk handiger dan dat je over een paar jaar weer moet voor alleen die dakgoot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

[Afbeelding]
Een, goede, schilder doet dat alleen met verf van zijn eigen voorkeur. En terecht. Op het moment dat na een jaar de verf van de gevel valt wil je geen gezeur waar dat nu aan heeft gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

ontdek ik net dat de deurplaat aan het rotten is :-( woning is amper 5 jaar oud.... niet best

de hobbels links onder brievenbus is het hout compleet zacht

- brievenbus er af
- ruim vierkant/rechthoek uitzagen met multitool
- nieuwe hardhout plaat op maat maken en inlijmen
- gaan met de banaan weer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9k5Jcy-sphaXOumXjjnkWBPKfik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cOMnRpMyHaMeUTMasdJUpJjf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Crazy- op 22-05-2020 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
Crazy- schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:43:
ontdek ik net dat de deurplaat aan het rotten is :-( woning is amper 5 jaar oud.... niet best

de hobbels links onder brievenbus is het hout compleet zacht

- brievenbus er af
- ruim vierkant/rechthoek uitzagen met multitool
- nieuwe hardhout plaat op maat maken en inlijmen
- gaan met de banaan weer

[Afbeelding]
Heel je deur eruit, verlaag m op je nieuwe tafelzaag en bats er een nieuwe voordeur in.

Nee, wat je zelf zegt is een goed plan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Heeft iemand advies voor het volgende: hoe kun je het beste een inbouw-stopcontact doortrekken? Gewoon een lasklem en een kabel met dezelfde ader-dikte doorlussen?

In de bijkeuken heb ik één stopcontact (inbouw), die op een aparte groep zit. Het is dus letterlijk 1 stopcontact die gelijk naar de stoppenkast staat. Er zijn geen andere stopcontacten op aangesloten. Bedoelt voor de droger, maar die hebben we niet. Deze lijn wil ik graag doortrekken naar de schuur, waar ik wel een aparte groep kan gebruiken. De aansluiting in het stopcontact is 3-aderig met 2,5mm koperdraad. Komt dus uit in een inbouw-stopcontact.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:39
best even nakijken onder welke differentieel dat stopcontact staat, in België hoort die onder de 30 mA te staan aangezien de schuur als een vochtige ruimte wordt beschouwd.
Pagina: 1 ... 8 ... 454 Laatste

Let op:
Voor gereedschap: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5

Heb je gereedschap over en zoek je een goed doel? Stichting Gered Gereedschap: https://www.geredgereedschap.nl/