[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 54 ... 450 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:44

JT

VETAK y0

Wat voor plaatmateriaal kan ik een paar weken aan de elementen blootstellen in de vorm van een tijdelijk afdakje voor fietsen? En is ook niet duur omdat het maar heel tijdelijk is? :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Ernemmer op 07-04-2021 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
JT schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:30:
Wat voor plaatmateriaal kan ik een paar weken aan de elementen blootstellen in de vorm van een tijdelijk afdakje voor fietsen? En is ook niet duur omdat het maar heel tijdelijk is? :P
Zijn goedkope golfplaten niet een idee? Sowieso wil je MDF vermijden, als het qua uitzicht niet uitmaakt is een OSB plaat net zo mogelijk. Moet geen gewicht op zitten, maar valt niet spontaan uit elkaar tenzij we echt raar weer krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

sheane schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:32:
[...]

Zijn goedkope golfplaten niet een idee? Sowieso wil je MDF vermijden, als het qua uitzicht niet uitmaakt is een OSB plaat net zo mogelijk. Moet geen gewicht op zitten, maar valt niet spontaan uit elkaar tenzij we echt raar weer krijgen.
Uitzicht is geen issue. Ik probeer in mijn leven mijn plastic voetafdruk te verminderen dus een paar platen voor 3 weken ofzo zou voor mij milieutechnisch niet ideaal zijn. Maar los daarvan zou het wel de oplossing zijn :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
-DarkShadow- schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:28:
.

Je kunt hem niet wegzetten met verf in het systeem. Een uurtje gaat nog wel, maar een dag echt niet.
Ik zet hem prima weg met verf er in, zelfs langer dan een paar dagen. :)
Meestal gebruik ik hem wel binnen enkele dagen.
De spuitbeker sluit sowieso af daar komt hooguit een randje gedroogde verf in de nozzle waar de pen afsluit , de latexspuit hang ik geheel in een emmer water.
Soms moet je de nozzle even schoonmaken met water en een kwastje, maar dat moet soms ook tussendoor als je spuit vanwege aanzetten door de warme/hete lucht.

Ik heb nu een beker staan met watergedragen verf, Histor strak in de lak, die staat al een aantal weken zo. Zal vanavond eens kijken en dat op film zetten hoe dat overleeft (of niet).

Wisselen tussen kleuren is vrij simpel als je extra bekers koopt. Daar zit ook een deksel op.
Je hoeft dan alleen de spuit even schoon te spoelen en een andere beker er onder schroeven.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

xven0mxz schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:11:
Bedankt voor de tips. De verf die op de muur zit is Flexa powerdek stralend wit.
Same shit... different wrapper..
Joopieboy schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:22:
[...]

Volgende keer Sigma Sigmatex Superlatex met een paar goeie rollers kopen, dan krijg je het voor 99% beter. Kost wat, dekt een stuk beter en is echt fijn. :)
Valt nog wel mee als je goed rondkijkt. Sikkens en Sigma niet bij de verfspeciaalzaak halen.
Waarom is die in NL 2x zo duur als in Duitsland? Er zijn een paar bedrijven die het een stuk goedkoper regelen. https://www.nrc.nl/nieuws...n-de-mengmachine-a3982210

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:51
Alsjemenou schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:20:
[...]

Ik zou sowieso geen triplex doen vanwege de kosten. OSB is een optie, maar als je alles hoh 30cm doet heb je meer dan voldoende stevigheid voor je raamwerk. Mijn muren gaan 350cm omhoog en krijg je niet in beweging. Scheelt je een hoop geld. Ik zou enkel OSB nemen op muren waarvan je al weet dat je daar veel gewicht aan wilt hangen. Dit heb ik bijvoorbeeld een klein gedeelte van mijn garage gedaan waar ik mijn zonnepanelen inverter heb hangen en waar ik wandplanken wil bevestigen.
Gaat overigens om een muurtje van de wc van 1.20 bij 2.60 hoog met plafond op 2.40.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:03
Ik heb een doucheput die op dezelfde riool aansluiting zit als de wasbak. Daarna zit een toilet op het uiteinde.

Als ik het toilet doortrekt dan trekt helaas het sifon van de goot leeg.

Ik heb al een beluchter bij de wasbak geplaatst maar dit werkt niet.

Iemand enig idee wat wel zou kunnen werken?

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:56

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Altijd wat te doen hier, ik zou een goeie commercial voor de Hornbach zijn :P.

Vandaag verderop in de straat een 'stapeltje' stenen mogen halen. Dat bleek bij aankomst een iets groter stapeltje dan het op de foto's leek. Of ik ze wel allemaal mee wilde nemen, dan was hij er vanaf :').

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jft-lMq_CK3H8tdp7_AnCw3krF8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RW9GkRjUixls8st1cClcVgZi.jpg?f=fotoalbum_large

We zijn geen klussers als we daar niks mee kunnen natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T6K9sMwipsJZFhaRVTOPV2BP7N8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IF3OmRbbcDhmiMR5gdQgVyTh.jpg?f=fotoalbum_large

alle kleine en middelgrote stenen zijn een vuurput geworden. Gras en wortels weggestoken, lichte holling gegraven en zo opgebouwd. De put is iets langwerpig, er komt namelijk een houtje hutje-of-sorts, een "lägplats" zoals ze dat in mijn favoriete vakantieland noemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZFRnLkmkRHmZV6litgXOvQZtQLg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m3yGY1n7aFoxePaoMhGgNDYV.jpg?f=fotoalbum_large

Ruwe dimensies ongeveer 2m50 breed en 2m diep. naar dit model:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RkW1zYyIEOrDSXpP9bWn-Y3wFQ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eOF5GwyY1qbzPjBDWIyft8nt.jpg?f=fotoalbum_large

in deze hut hebben wij daadwerkelijk enkele dagen en nachten doorgebracht vorige zomer, dit was bij Munkebol ergens in het noorden van het zuiden :P.

In de hoek achter de vuurplaats groeit vooral mos, er staan enkele hele hoge denne(n)bomen en we hebben er nu ook twee braamstruiken gepland. Bedoeling is om de hulst, dennen en andere bos-achtige zaken die nu groeien achterin een beetje te laten woekeren op dat stuk, en de laurier iets in te korten. Ook moet die hoek een beetje afgeschuind worden. De drie hele grote stenen wegen enkele tientallen kilo's per stuk. We hebben eentje die afwijkend was qua kleur in het bloembed elders gelegd, de andere twee worden 'zitplaats' naast het vuur. Er komt ook nog een 'boomstam' zitje achter de vuurput. Last but not least gaan we dat hele hoekje afschermen van de rest van de tuin door het planten van veel bomen, struiken en planten ertussen, in een ruwe bocht van links naar midden achterin. Gaat wat jaren kosten natuurlijk, maar dan heb ik straks mijn eigen stukje privé kampeerbos O+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Nu online
xven0mxz schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:32:
Hebben mensen dit wel is gezien? In ons nieuwe huis (2014 gebouwd) hebben wij de lange muur geschilderd op een of andere manier blijven er strepen in zitten er is nu al 2x over heen gerold. Mensen die dit toevallig eerder hebben gezien?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er uit als niet glad?
Als je met je ogen dicht een cirkel maakt met gestrekte arm en je hand op de muur, voel je dan reliëf? Of niets en is hij glad.

Histor is niets mis mee. Wel vol rollen en doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:32
Weet niet of mensen hier ook ervaring hebben met streeploos plafond verven. Ik dacht dat ik het redelijk onder de knie had maar loop er nu toch tegen aan. Even korte situatieschets.

Nieuw plafond gezet met stucplaten
Dichtgezet met Gyproc voegenvuller
Afgewerkt met Gyproc filler
Geschuurd met 180 schuurgaas
Gyproc grondlaag aangebracht
12 uur laten drogen
1e laag Histor structuurverf fijn aangebracht
eerst met vachtroller in de lengte afgerold
Daarna met fijne structuurroller
24 uur laten drogen
#%#%W#% Strepen!

2x laag aangebracht
%#%#% minder strepen maar nog steeds zichbtaar

3x laag aangebracht (laatste poging)
%$%W#$ nog minder maar je blijft strepen zien.

Iemand hier advies wat ik nog kan doen. Opties zoals dichtstucen of opnieuw beginnen behoort niet tot de mogelijkheden. Zit te kijken om toch maar over te stappen op echte kwaliteitverf, maar geen idee of dat het probleem oplost.

Het lijkt erop dat met name op de plekken van de naden de hechting niet goed is.Terwijl ik er toch een ruime hoveelheid voorstrijk heb aangebracht.

Hoop dat iemand nog een goede tip heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rostares
xven0mxz schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:32:
Hebben mensen dit wel is gezien? In ons nieuwe huis (2014 gebouwd) hebben wij de lange muur geschilderd op een of andere manier blijven er strepen in zitten er is nu al 2x over heen gerold. Mensen die dit toevallig eerder hebben gezien?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jup hier hetzelfde maar dan de plafondversie. Ook histor.. ben bijna zover om het te bestempelen als prut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
Rostares schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:02:
Weet niet of mensen hier ook ervaring hebben met streeploos plafond verven. Ik dacht dat ik het redelijk onder de knie had maar loop er nu toch tegen aan. Even korte situatieschets.

Nieuw plafond gezet met stucplaten
Dichtgezet met Gyproc voegenvuller
Afgewerkt met Gyproc filler
Geschuurd met 180 schuurgaas
Gyproc grondlaag aangebracht
12 uur laten drogen
1e laag Histor structuurverf fijn aangebracht
eerst met vachtroller in de lengte afgerold
Daarna met fijne structuurroller
24 uur laten drogen
#%#%W#% Strepen!

2x laag aangebracht
%#%#% minder strepen maar nog steeds zichbtaar

3x laag aangebracht (laatste poging)
%$%W#$ nog minder maar je blijft strepen zien.

Iemand hier advies wat ik nog kan doen. Opties zoals dichtstucen of opnieuw beginnen behoort niet tot de mogelijkheden. Zit te kijken om toch maar over te stappen op echte kwaliteitverf, maar geen idee of dat het probleem oplost.

Het lijkt erop dat met name op de plekken van de naden de hechting niet goed is.Terwijl ik er toch een ruime hoveelheid voorstrijk heb aangebracht.

Hoop dat iemand nog een goede tip heeft.
Het ziet er naar uit dat je bent vergeten voorstrijkmiddel aan te brengen. ;)

Edit: lees de laatste zin nu pas. Je zou kunnen overwegen eerst renovlies aan te brengen en die te schilderen. Dat ga ik wel doen met mijn afgewerkte gipsplaten.

[ Voor 5% gewijzigd door Alsjemenou op 21-09-2020 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rostares
Alsjemenou schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:10:
[...]

Het ziet er naar uit dat je bent vergeten voor te strijken. ;)
Zo ziet het er wel uit, qua resultaat.

Maar dit zit er toch echt op :

https://www.gyproc.nl/producten/gyproc%C2%AE-diepgrond

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-04 19:04
Ja dank jullie wel he. Nu wil ik ook een verfspuit :D

Het is gevaarlijk terrein hier voor gereedschapsfetishisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Antonius schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:27:
[...]

Bedenkt zich dat hij in november ook een compleet huis moet gaan verven...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-05 00:13

fmb

Alsjemenou schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:33:
[...]

Welk spuitsysteem gebruik je daarvoor?
Ik heb vorig jaar na oplevering van onze nieuwbouwwoning deze gekocht: Wagner HEA 350R.
Best een investering, maar om alle muren en plafonds van een woning te doen echt een aanrader.

Grootste voordelen:
* haalt verf direct uit de emmer, dus je hoeft maar weinig te wisselen. Hoe groter de emmer hoe langer je door kan _/-\o_
* 15 meter slang. Ik kon alle muren en wanden op begane grond en 1e verdieping doen terwijl de verfspuit in het halletje stond 8)

Verder:
* je hebt minder gewicht vast, omdat er geen verfreservoir aan de verfspuit zit, alleen een slang
* HEA zou een strakker resultaat moeten geven dan airless, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal
* opzetstuk voor de verfspuit ookmsuperhandig, kan vanaf de grond het plafond doen
* ik heb zelfs de voorstrijk ermee aangebracht, 2 lagen op stucwerk
* 2 dagen aan het afplakken geweest en daarna 2 dagdelen verven. Daarna begane grond en 1e verdieping af
* best leuk werk

Tot slot; vergeet geen verfpak (kan een wegwerpoverall zijn), en een goed stof&gezichtmasker te kopen (belangrijk!)
NB: verfpak met capuchon :)

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Nu online
[...]

Hier staat de Nederlandse versie. Zag ik nu pas.
Hier nóg een beginner........om je lekker te maken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 07:56

Nhz

Deventer

[...]

Edit: lees de laatste zin nu pas. Je zou kunnen overwegen eerst renovlies aan te brengen en die te schilderen. Dat ga ik wel doen met mijn afgewerkte gipsplaten.
Wat is de reden dat je renovlies plakt over een nieuwe strakke gipswand?

Groetjes Bas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:11
Cyberpope schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:41:
Valt nog wel mee als je goed rondkijkt. Sikkens en Sigma niet bij de verfspeciaalzaak halen.
Waarom is die in NL 2x zo duur als in Duitsland? Er zijn een paar bedrijven die het een stuk goedkoper regelen. https://www.nrc.nl/nieuws...n-de-mengmachine-a3982210
De link naar het nrc die je geeft is alleen voor abonnees.
Als je links hebt naar Sikkens en Sigma in Duitsland voor de helft van de prijs mag je die ook posten.

Volgens mij is hier wel eens gelijkwaardige Duitse verf genoemd die inderdaad veel goedkoper was maar dat kan ik niet meer terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-05 11:59
DasNieNix schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 07:49:
[...]

De link naar het nrc die je geeft is alleen voor abonnees.
Als je links hebt naar Sikkens en Sigma in Duitsland voor de helft van de prijs mag je die ook posten.

Volgens mij is hier wel eens gelijkwaardige Duitse verf genoemd die inderdaad veel goedkoper was maar dat kan ik niet meer terugvinden.
Sikkens en Sigma zijn gewoon goed, valt niet over te discussiëren.
Maar de copnsument wordt er commerercieel flink mee uitgebuit.
Bekijk de test vergelijkingen in duitsland en pak daarvan de nr 1 of 2 en je bent vaak de helft voordeliger uit.
Scheelt echt veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
[...]

Denk niet dat, dat nog gaat omdat er structuurverf op zit. Maar het plafond is op zich wel strak, alleen glanst het dus op sommige plekken, met name op de naden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-05 02:40

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

JT schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:10:
[...]

Zoals iemand al zegt, Histor is ruk. Eerste hand ervaring hier. Op basis van test van de consumentenbond en een aantal eisen/pre's van onze kant hebben we Perfection van de Praxis gekocht. Volgens een aantal mensen hier zijn huismerken van bouwmarkten ruk, normaal ben ik er ook wel kritisch op maar Perfection kwam als een van de beste uit de test. Daarnaast 85% gerecycled en vochtregulerend. En ook nog een goede prijs. De ervaring is ons zeer goed bevallen. Ik kan mij zo voorstellen dat de dure merken nog net wat fijner strijken en wat minder spetten maar daar ga ik geen 2 tot 3 keer zoveel aan uitgeven want er is prima mee te werken. Toen ik het zei tegen onze behanger/sauzer toen zei die dat de enige reden dat hij met Sigma werkt en niet met Perfection voor latex is, dat je niet met dat merk bij je klanten aan kan komen, maw imago.
Wij hebben voor onze zolderkamer ook Perfection geprobeerd. Het dekte na 2 keer zo perfect zonder strepen dat we het direct op alle overige kamers ook zijn gaan gebruiken. Daarin tegen hadden we ook een emmertje Histor en een emmer Flexxa via een online zaak en die hebben we vervolgens naar stort gebracht omdat dit voor geen meter werkte en wel 4 of 5 lagen nodig had en het er nog beroerd uit zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Nemean schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 08:46:
[...]

Wij hebben voor onze zolderkamer ook Perfection geprobeerd. Het dekte na 2 keer zo perfect zonder strepen dat we het direct op alle overige kamers ook zijn gaan gebruiken. Daarin tegen hadden we ook een emmertje Histor en een emmer Flexxa via een online zaak en die hebben we vervolgens naar stort gebracht omdat dit voor geen meter werkte en wel 4 of 5 lagen nodig had en het er nog beroerd uit zag.
Op onze bruine dakplaten dekte sommige stukken in 1 keer :D

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
Nemean schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 08:46:
[...]

Ik heb volgens mij ook nog een pot perfection staan. Maar kan je met normale latex over structuurverf heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:08
HTT-Thalan schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:40:

In de hoek achter de vuurplaats groeit vooral mos, er staan enkele hele hoge denne(n)bomen
(Droge) dennenbomen en vuur kunnen een interessante combinatie vormen.Ik hoop dat je daar rekening mee hebt gehouden :)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
Nhz schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 07:06:
[...]

Wat is de reden dat je renovlies plakt over een nieuwe strakke gipswand?
Maakt je muur een stuk strakker en stootvaster, met name bij de naden met het stucwerk. Verbergt net alle imperfecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
[...]

Ik zou je hier maar niet wagen: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-05 02:40

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Rostares schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:02:
[...]

Ik heb volgens mij ook nog een pot perfection staan. Maar kan je met normale latex over structuurverf heen?
Dat durf ik helaas niet te zeggen. Onze vorige bewoners vonden het leuk om 3 of 4 lagen behang over elkaar heen te plaatsen en daarna nog eens 3 lagen verf. En toen kwam dit er onder vandaan. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PAEwpALWhrt71jPoPffnC119ySw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JEQP2XBvPVu5Vwb9acKCyuYL.jpg?f=fotoalbum_large

We hebben toen zelf uit eindelijk de muren nog gestuct en daarna de Perfection over heen gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsjemenou
fmb schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:57:

* 2 dagen aan het afplakken geweest en daarna 2 dagdelen verven. Daarna begane grond en 1e verdieping af
* best leuk werk
Ik denk dat dit mij het meest gaat tegenhouden. Leuk dat snel schilderen, maar je bent wel veel te lang bezig met afplakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:34
fmb schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:57:
[...]

Ik heb vorig jaar na oplevering van onze nieuwbouwwoning deze gekocht: Wagner HEA 350R.
Best een investering, maar om alle muren en plafonds van een woning te doen echt een aanrader.

Grootste voordelen:
* haalt verf direct uit de emmer, dus je hoeft maar weinig te wisselen. Hoe groter de emmer hoe langer je door kan _/-\o_
* 15 meter slang. Ik kon alle muren en wanden op begane grond en 1e verdieping doen terwijl de verfspuit in het halletje stond 8)

Verder:
* je hebt minder gewicht vast, omdat er geen verfreservoir aan de verfspuit zit, alleen een slang
* HEA zou een strakker resultaat moeten geven dan airless, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal
* opzetstuk voor de verfspuit ookmsuperhandig, kan vanaf de grond het plafond doen
* ik heb zelfs de voorstrijk ermee aangebracht, 2 lagen op stucwerk
* best leuk werk

Tot slot; vergeet geen verfpak (kan een wegwerpoverall zijn), en een goed stof&gezichtmasker te kopen (belangrijk!)
NB: verfpak met capuchon :)
Heb je ooit naar opties gekeken om deze te huren? Ik wil binnenkort 220m2 gaan latexen, heb weinig zin om dit te gaan rollen (eigenlijk alleen omdat ik er een enorme hekel aan heb). Als ik de filmpjes zo bekijk ziet het spuiten met de 350 er super snel en simpel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Hmmbob schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:05:
[...]

(Droge) dennenbomen en vuur kunnen een interessante combinatie vormen.Ik hoop dat je daar rekening mee hebt gehouden :)
Elke boom natuurlijk, wat dat aangaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:26
peligro2k schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:15:
[...]

Heb je ooit naar opties gekeken om deze te huren? Ik wil binnenkort 220m2 gaan latexen, heb weinig zin om dit te gaan rollen (eigenlijk alleen omdat ik er een enorme hekel aan heb). Als ik de filmpjes zo bekijk ziet het spuiten met de 350 er super snel en simpel uit.
Huren zou ik echt niet aan beginnen. Eerder iemand in je buurt vinden om de kosten te delen.

Bij huren krijg je vaak een apparaat wat al aardig gebruikt is, en niet zo netjes schoongemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lexo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-05 13:41
Leuk al die filmpjes van iemand die een muurtje spuit, maar ben meer geïnteresseerd in het eindresultaat.. Hoe zien de muurtjes/plafonds eruit na het drogen en met strijklicht?

Zijn daar ook voorbeelden van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreiTech
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22-05 11:29
Lexo schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:53:
Leuk al die filmpjes van iemand die een muurtje spuit, maar ben meer geïnteresseerd in het eindresultaat.. Hoe zien de muurtjes/plafonds eruit na het drogen en met strijklicht?

Zijn daar ook voorbeelden van?
Zie mijn eerdere post. Strijklicht op plafond, en wanden. Nergens aanzetten o.i.d. te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-05 13:41
Je bedoeld die foto van je dakkapel? Die vind ik niet erg overtuigend, misschien ligt het aan de kwaliteit van de foto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander B
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14:37
Renzzie schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:37:
@xven0mxz Ik meen daar Histor te zien? Zo ja, betere verf kopen en niet bij de bouwmarkt de euroknallers meepakken. Is simpelweg geen goede verf. Je ziet er ook geen enkele schilder iets mee doen.
En zeker niet doen wat ik heb gedaan, en Hornbach eigen merk kopen |:( Dat spul had een consistentie die dichter bij water dan bij verf zat, en de strepen waren met geen mogelijkheid weg te krijgen hoeveel lagen je er ook op deed. Schilderen met Dulux was daarna echt een verademing. Nooit meer goedkope verf voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:07

s3n

Ik heb voornemens mijn schutting te vervangen. Maar ik heb geen kaas gegeten van het berekenen hoe sterk iets moet zijn. Hier heb ik een uitdaging qua stevigheid:

Ik heb een muur van +-70cm hoog met een boogschutting van 110cm tussen hardhouten palen in paalhouders.
De palen zijn na 22 jaar nog bewonderingswaardig goed. De schutting is geimpregneerd hout en toch echt wel op.

Is dit stevig genoeg?:
- Palen vervangen voor 120cm hoog in Azobe hout, 7x7cm
- Twee dwarsliggers van 180cm ook als Azobe
- Aan beide zijde douglas van 2cm dik met een minimale afstand tussen de planken.
Zouden meer palen nodig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-05 11:54
JT schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:10:
[...]

Zoals iemand al zegt, Histor is ruk. Eerste hand ervaring hier. Op basis van test van de consumentenbond en een aantal eisen/pre's van onze kant hebben we Perfection van de Praxis gekocht. Volgens een aantal mensen hier zijn huismerken van bouwmarkten ruk, normaal ben ik er ook wel kritisch op maar Perfection kwam als een van de beste uit de test. Daarnaast 85% gerecycled en vochtregulerend. En ook nog een goede prijs. De ervaring is ons zeer goed bevallen. Ik kan mij zo voorstellen dat de dure merken nog net wat fijner strijken en wat minder spetten maar daar ga ik geen 2 tot 3 keer zoveel aan uitgeven want er is prima mee te werken. Toen ik het zei tegen onze behanger/sauzer toen zei die dat de enige reden dat hij met Sigma werkt en niet met Perfection voor latex is, dat je niet met dat merk bij je klanten aan kan komen, maw imago.
Zo heb ik een tijd geleden met de "gamma professional" latex gewerkt.
Was in het begin ook wat sceptisch maar hij beviel erg goed

Acties:
  • +39 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:15
Na inmiddels een maand of 8 in onze nieuwbouw woning te wonen vond de vrouw het toch eens tijd worden om de afzuigkap op te hangen :P

Begin van de koof:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/cLyBwtT/IMG-20200919-094251.jpg

Uitsparing afzuigkap:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/YbQLV00/IMG-20200919-104931.jpg

Frame gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/yYFLn4Y/IMG-20200919-132437.jpg

In de verf gezet:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/4K8CJCn/IMG-20200920-085817.jpg

Klaar:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Q6nYs1v/IMG-20200921-211948.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ziet er keurig uit :Y

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel_716
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:46
In onze tuin hebben wij betonnen keerwanden laten plaatsen. Hier wil ik een schutting bovenop plaatsen van ongeveer 120cm hoog. De breedte van de keerwand is 85mm dus dat zullen palen van 70x70 worden, zou een U paalanker zoals deze voldoende zijn of moet ik toch iets op maat laten maken wat over de wand heen valt icm een koker oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
kever678 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:26:
Na inmiddels een maand of 8 in onze nieuwbouw woning te wonen vond de vrouw het toch eens tijd worden om de afzuigkap op te hangen :P

Begin van de koof:
[Afbeelding]

Uitsparing afzuigkap:
[Afbeelding]

Frame gemaakt:
[Afbeelding]

In de verf gezet:
[Afbeelding]

Klaar:
[Afbeelding]
Dat is wel een vrij dikke plaat lijkt het?

Heb zelf toentertijd de koof aan het plafond gemaakt (en dan bedoel ik niet bevestigd, maar echt gemaakt) en met gipsplaten dicht gemaakt en gestuct. Moet zeggen dat jou oplossing er mooier uit ziet. d:)b

Ik ga de koof nu dan ook afbreken en de afzuiging in het werkblad via de kruipruimte naar buiten brengen met een koekoek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/07-mDJJ5JS-rDgOL3fzRUQHobvY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wQaEVnXEaY8jmpUGRzCCKJMr.jpg?f=fotoalbum_large

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:45

wontcachme

You catch me? No you wont

Stomme vraag, maar waar kopen jullie je beschermingsmiddelen voor bij het klussen?

In het voorjaar heb ik een Haakse slijper gekocht en zoek eigenlijk nog een gelaatsscherm hiervoor. Echter dankzij Corona is de markt overspoelt door goedkope schermen tegen spatten en die zijn volgens mij niet geschikt voor klussen :+

Ik heb al gehoorbescherming en gewone werkbrillen, maar een spatscherm nog niet :(

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
k0ewl schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:18:
[...]

Heb zelf toentertijd de koof aan het plafond gemaakt (en dan bedoel ik niet bevestigd, maar echt gemaakt) en met gipsplaten dicht gemaakt en gestuct. Moet zeggen dat jou oplossing er mooier uit ziet. d:)b

Ik ga de koof nu dan ook afbreken en de afzuiging in het werkblad via de kruipruimte naar buiten brengen met een koekoek:
[Afbeelding]
Is 18mm MDF. Had achteraf gezien wellicht een maatje dunner gekund maar zeer tevreden hoe het nu geworden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 13:17
wontcachme schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:19:
Stomme vraag, maar waar kopen jullie je beschermingsmiddelen voor bij het klussen?

In het voorjaar heb ik een Haakse slijper gekocht en zoek eigenlijk nog een gelaatsscherm hiervoor. Echter dankzij Corona is de markt overspoelt door goedkope schermen tegen spatten en die zijn volgens mij niet geschikt voor klussen :+

Ik heb al gehoorbescherming en gewone werkbrillen, maar een spatscherm nog niet :(
Je moet kijken bij de profi websites (toolnation gereedschap pro etc)

Maar deze kan je nemen :) https://esvshop.nl/pbm/ge...band-polycarbonaat-110256 (weet niet of het een goed merk is maar het is geen covid ding :))

Het is even meer zoeken zoek naar slagvast polycarbonaat :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/miwvcEwtJF0H7zyaTBvdR2l2HUg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7UZlaYhLK1A4itF5RZYNFWNK.jpg?f=fotoalbum_large

Progress :) Kost wel wat moeite maar de balk zit er nu in nu alleen de midden post nog fixen / boetseren lang leve oude huizen met mooie half ronde dingen enzo 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door MeZZiN op 22-09-2020 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:28

sphere

Debian abuser

@MeZZiN koos zou trots op je zijn, gewoon dichtkleien met houtrotvuller. :)

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 13:17
Tnx, dat gaat het ook worden het is namelijk niet rond maar een vage ellipse plus een veel te grote diameter dus daar kan mijn frees niet tegen op plus dat kozijn is waarschijnlijk nog origineel is (100+ jaar oud) en was al een beetje opgelapt vandaar dat alles eraf moest. Als ik de hele midden balk eruit haal is dan makkelijker en dan een nieuwe er in met een frees netjes rond maken en klaar. Maar goed oud huis dus laat je zoveel mogelijk heel omdat het in de style is van de woning.

Als dat klaar is dan kan hij er wel een paar jaar tegen aan. Weer een zorg minder op mijn lijst. Nu is hij van hardhout dus dat kan er wel lang tegen aan. Wel een dure klus maar fijn dat het bijna klaar is. Maar het laten doen had nog veel meer gekost plus niemand die het wilde doen natuurlijk omdat ze het te druk hebben.
k0ewl schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:18:
[...]

[Afbeelding]
Trouwens je kan ook gewoon je afzuigkap alleen in de kruipruimte laten uit komen. (was een tip bij een keukenboer) Je heb dan iets geur in je kruipruimte en misschien iets vettige aanslag gok ik.

[ Voor 36% gewijzigd door MeZZiN op 22-09-2020 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:08
MeZZiN schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:30:

Trouwens je kan ook gewoon je afzuigkap alleen in de kruipruimte laten uit komen. (was een tip bij een keukenboer) Je heb dan iets geur in je kruipruimte en misschien iets vettige aanslag gok ik.
En hopen dat ieder gaatje vanaf beneden luchtdicht is.... Anders komt de kooklucht langs de verwarmingsbuizen weer omhoog.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
kever678 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:27:
[...]

Is 18mm MDF. Had achteraf gezien wellicht een maatje dunner gekund maar zeer tevreden hoe het nu geworden is.
Ah de randen heb je onder 45 graden gezaagd zie ik. Daardoor lijkt hij dikker op de foto. 18mm zou ik ook doen hoor.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
TwiSteD1 schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:56:
@Flix20 Voor muren gebruik je toch gipsplaten van 12,5mm? Dan is de wand stevig genoeg als je 50 of 69 mm dikke balken gebruikt. Als je de balken op 30 cm hoh zet dan heb je genoeg plek om iets op te hangen en 12,5 mm gips kan ook behoorlijk wat dragen. Ik had ook in eerste instantie naar osb platen gekeken, maar dat werd toch wel prijzig.
Was van plan deze stucplaten te gaan gebruiken.

Aan de ene zijde komt het toilet dus gaat op getegeld worden.
De andere zijde komt een wasmachine meubel tegenaan te staan dus er zal ook niet veel aan opgehangen gaan worden. Hooguit een wc rol houder, maar hier zorg ik dan wel voor dat deze vlees pakt in het houten skelet.

[ Voor 18% gewijzigd door Flix20 op 22-09-2020 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
kever678 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:26:
Zeer netjes!
Ik ben alleen wel benieuwd hoe je hem kant en klaar aan je plafond heb weten te hangen, volgens mij kant je alleen in het gat waar de afzuiger daadwerkelijk hangt boren in het plafond.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ben bezig om de berging wat praktischer in te richten. Nu wil ik aan de balken van het plafond (heb zo'n houten nieuwbouwgeval zeg maar :P) een paar beugels maken waar wat lang spul op kan komen te liggen. Weegt niet zoveel maar is wel lang. Ik zoek iets als onderstaand plaatje maar dan ± 60 cm breed en 20 cm hoog, met gaten uiteraard om de boel vast te schroeven.

Maar of ik kan niet zoeken of ik zoek iets wat niet standaard bestaat. Kan het altijd laten maken door een metaalbedrijf, maar als het min of meer kant en klaar te koop is is dat makkelijker natuurlijk. Iemand een tip?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ondBHsOnl9AQykBOecJMHQrl1fA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tLVgY0TRTrmup5VdMBGKsVbb.jpg?f=user_large

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:42

breinonline

Are you afraid to be known?

Kan je niet een balkje dwars op de balken van het plafond schroeven? Of heb je meer hoogte nodig? Dat kan trouwens ook opgelost worden met een balkje...

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
breinonline schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:02:
Kan je niet een balkje dwars op de balken van het plafond schroeven? Of heb je meer hoogte nodig? Dat kan trouwens ook opgelost worden met een balkje...
Dat gaat niet passen qua hoogte, en de balken zitten in de verkeerde richting. Kan wel wat knutselen met hout, maar heb het liever uit één stuk.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
Bastien schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:20:
Ik ben bezig om de berging wat praktischer in te richten. Nu wil ik aan de balken van het plafond (heb zo'n houten nieuwbouwgeval zeg maar :P) een paar beugels maken waar wat lang spul op kan komen te liggen. Weegt niet zoveel maar is wel lang. Ik zoek iets als onderstaand plaatje maar dan ± 60 cm breed en 20 cm hoog, met gaten uiteraard om de boel vast te schroeven.

Maar of ik kan niet zoeken of ik zoek iets wat niet standaard bestaat. Kan het altijd laten maken door een metaalbedrijf, maar als het min of meer kant en klaar te koop is is dat makkelijker natuurlijk. Iemand een tip?

[Afbeelding]
Heb even voor je gezocht, maar kon ook niets vinden. Ik ga mee in de tip om zelf iets te maken met hout. Een paar goede schroeven er in en het is stevig genoeg.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kever678
k0ewl schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:19:
[...]

Ah de randen heb je onder 45 graden gezaagd zie ik. Daardoor lijkt hij dikker op de foto. 18mm zou ik ook doen hoor.
Klopt hij is rondom in verstek.
Wooldoor schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:42:
[...]

Zeer netjes!
Ik ben alleen wel benieuwd hoe je hem kant en klaar aan je plafond heb weten te hangen, volgens mij kant je alleen in het gat waar de afzuiger daadwerkelijk hangt boren in het plafond.
We hebben een balk aan de muur gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/WxSByTx/IMG-20200920-165157.jpg

Balk 1 ligt op de balk aan de muur. Balk 2 en 3 zijn beide bereikbaar via het gat en vastgezet in het plafond.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/b3sYQXz/IMG-20200919-132449.jpg

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Nu online
-DarkShadow- schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:28:

Je kunt hem niet wegzetten met verf in het systeem. Een uurtje gaat nog wel, maar een dag echt niet.
Ik begrijp nu eigenlijk dat je jouw Tacklife bedoelt.

De Flexio heeft dat probleem dus niet. Zoals ik al zei leg ik bij latexen de spuit en (hang) de aanzuigslang in dezelfde emmer schoon water. Dan kan de emmer met latex dicht.
En kan je de volgende dag gelijk door want niets droogt aan..

Bij lak is het systeem zelf al gesloten.

Omdat ik er gister niet aan toe kwam, bij deze.
De spuitbeker is na 3 augustus niet meer gebruikt en weggezet met nog maar weinig verf in de beker.
Gebruikte verf, Histor Houtlak, extra krasvast en droog na 1 uur. Erg fijne verf. _/-\o_
Dit is dus na 51 dagen niet gereinigd te zijn, ik heb vooraf alleen even de stekker vast in een verlengsnoer gedaan.

En om het dan weer naar klussen te brengen.
Dit had ik er mee gespoten : 2 maatkasten met 38 plankjes en 6 deurtjes.
Spuiten was makkelijk, de verfklus qua kleur en verf een drama.
De kasten en plankjes hebben 5 of 6 lagen (incl primer). -O-
Ik kreeg eerst lak aangeleverd door mijn klant die niet hard genoeg was (SPS Satin AE die huidvetbestendig is ???).Dit bleek na drogen van de plankjes toen die omgedraaid te drogen gelegd werden in het droogrek. Het maakte niet uit of ik het 1,2,3 of 4 dagen liet drogen, in de droge onderkant kwamen de afdrukken van de dragers telkens er in terug "geplakt". :X
Jammer dat de kasten toen al klaar waren..... :(
De Farrow & Ball kleur was goed. Maar de leverancier (Bouwmaat) had geen hardere (pu), ook niet van een ander merk.

Nieuwe spuitlak van de Hornbach gehaald, de beste hardste die ze hadden, 7,5 liter a ruim €300 bleek na een testje een geheel andere kleur dan de Farrow & Ball (approx) die gemaakt zou zijn.
Gelukkig zag de manager ook in dat het recept van de mengmachine fout moest zijn voor die kleur gezien de afwijking en kreeg ik mijn geld terug .(Had diverse proefstukjes van de goeie kleur, hun foute én twee kleurenwaaiers van F&B voor hoe het echt er uit moest zien bij me. Maar Hornbach FTW _/-\o_ )

Daarna kwam ik Histor Perfect Finish Houtlak tegen in de aanbieding bij Karwei, supersneldrogend en zeer krasvast, had alles wat ik zocht én kon in F&B approx gemaakt. *O*
Dus een halve liter laten maken om de kleur te testen.......
Die week ook wel af. Zij het maar iets.
Bij vragen of ik het recept mocht zien, het SPS recept van de goeie kleur had ik, zodat ik de verf eventueel zelf bij kon stellen was............ja, wat was dat? :?
Ik mocht het recept zien van de leidinggevende dame.......welgeteld 2 seconden en ik mocht er geen foto van maken of opschrijven wat er in zat. DAT WAS GEHEIM ! :X :X :X
Zelfs nadat ik uitgelegd had dat ik 7,5 liter wou laten maken, maar wel wilde weten of ik dat bij kon stellen naar de goede kleur, mocht ik het niet zien. :? :?
Het teststaaltje van hun afwijkende kleur met de F&B grote waaier ernaast mocht ook niet baten, geheim is geheim. Dan moest ik maar zelf een mengmachine kopen. 8)7

Maar zelf aan de gang gegaan met de halve liter en nadat ik uitgevonden had hoe de kleur in de goede richting te krijgen de gok maar genomen.
En na twee dagen (langzaam bijmengen en steeds tests laten drogen) had ik de kleur vrijwel exact (en reproduceerbaar). *O* *O*
Links SPS F&B kleur Drop Cloth, groen is Hornbach, rechts Histor.
Maar je snapt dat van het gezeik met de verf mijn cloth dropte. :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PlZdEvtk1HUJfPTVod8XfcJG2GE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z36AL1JELKMUTdzBmmCq0S5r.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V5pd2uv29bSHAwPTDsDnuEWN1dU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mA9Yr4eO4Gcgtdpx2q78Qpnw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oxyqBVlc_M_iN_8bfHyfgKqzS0Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/COzgWowJ3JGann2B7UifsxWH.jpg?f=fotoalbum_tile

Leuke fuckup (niet).......Spuit of rol nooit de randjes van MDF plankjes die even groot zijn gezamenlijk.
Wel lekker snel. *O*
Ik had toen het droogrek nog niet gemaakt om ze apart te leggen.
Goeie MDF primer van de Hornbach gebruikt............12 uur later keihard en ik heb alle plankjes van elkaar los moeten snijden en hakken. -O-
En een deel moeten plamuren en schuren.
Weg tijdwinst van voorgelakt/gegrond MDF.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4Y6hkXu4JG5EEZJb30HnDDRpIU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/teeBFai4fqc9oSizxGi8VQE2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V1AwB6FgUpmOm-H064UbQ94OIGk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l745VTqeNEp6JgUe9Z7UFSSV.jpg?f=fotoalbum_tile

Het kastje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YQk6ns4If5h-TmETOmcsYFCzyL8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ZiQUMXfOrmlwfuriqFAdNu9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EcKNe2IDTvJLg1yVC4thF7XHyrw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8iwMYMu2A8ae4pues45VYgv1.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5fMBOwWGrVuNk2YcxeFIMkFRSw0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BN6ziQsXAy1WTyG20PAxma2C.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vFgNXvv6wbkwXJpr01iGJ0ng8Pw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S1dZ0fjDCd8amXa2rFvRTi4q.jpg?f=fotoalbum_tile

Hier moeten de deurtjes nog voor de onderkastjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mf6TWE_N2sj5v3wy_QkYdap1OZE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KRALrIHiJUoTtIyAFTBiP5X9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ysok7Yv5KiRxvkdS_Fj9fS2b_8M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HfFBgh2WqxaqK7JLUplqffJs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nVzRgmJVa56E1e9dAIlEWH_Jp1Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bJUM78KUo0i2zH0cBr4u9EtC.jpg?f=fotoalbum_tile

Wat plankjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iAesIrn8GXc9bLMXTJIhMe9bbjQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bNvgQaLXzHLFJBGxjwtkwiHo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iV9OKvU_RsrFPG2Runw4a9Cn2Ug=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oi6wp5yFfZhF5ur82JAUj1su.jpg?f=fotoalbum_tile

Dat droogrek had ik trouwens veel eerder moeten maken.
Dat is zo retehandig, indeelbaar en verrijdbaar. *O* _/-\o_
Waarom ik ooit heb lopen kloten met her en der dingen neerleggen en ophangen? :X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hy4q8L-6-D3fdx36wCUfvJpoDvM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JgWAfB3tvggtV2hvaVUFF6vp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iV9OKvU_RsrFPG2Runw4a9Cn2Ug=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oi6wp5yFfZhF5ur82JAUj1su.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_CX6PueYSFi3m6wmiug9d61WPj4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0PtAWXtMNBWBqczKVL127I8x.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/98O71wjD9goPAJcLrvmLRggz9fo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z9VVPPOSOeOCX0Cf361FGFn4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cbzcU9Lxay3okIIRbPWb7Wr7ztU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XHLMhFoFENkbiz4NF0RgeAI7.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Teijgetje schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:36:
[...]

De Flexio heeft dat probleem dus niet. Zoals ik al zei leg ik bij latexen de spuit en (hang) de aanzuigslang in dezelfde emmer schoon water. Dan kan de emmer met latex dicht.

Ik bedoelde dat ik de spuit gewoon "droog" wegzet. In een emmer met schoon water is een goed idee. Ga ik proberen.

Mooie spuitwerk op de kast trouwens :Y

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

• Alsjemenou
[...]

Omdat ik er gister niet aan toe kwam, bij deze.
De spuitbeker is na 3 augustus niet meer gebruikt en weggezet met nog maar weinig verf in de beker.
Gebruikte verf, Histor Houtlak, extra krasvast en droog na 1 uur. Erg fijne verf. _/-\o_
Dit is dus na 51 dagen niet gereinigd te zijn, ik heb vooraf alleen even de stekker vast in een verlengsnoer gedaan.
[YouTube: Wagner Flexio testje na ruim anderhalve maand niet schoongemaakt te zijn]

En om het dan weer naar klussen te brengen.
Dit had ik er mee gespoten : 2 maatkasten met 38 plankjes en 6 deurtjes.
Spuiten was makkelijk, de verfklus qua kleur en verf een drama.
De kasten en plankjes hebben 5 of 6 lagen (incl primer). -O-
Ik kreeg eerst lak aangeleverd door mijn klant die niet hard genoeg was (SPS Satin AE die huidvetbestendig is ???).Dit bleek na drogen van de plankjes toen die omgedraaid te drogen gelegd werden in het droogrek. Het maakte niet uit of ik het 1,2,3 of 4 dagen liet drogen, in de droge onderkant kwamen de afdrukken van de dragers telkens er in terug "geplakt". :X
Jammer dat de kasten toen al klaar waren..... :(
De Farrow & Ball kleur was goed. Maar de leverancier (Bouwmaat) had geen hardere (pu), ook niet van een ander merk.

Nieuwe spuitlak van de Hornbach gehaald, de beste hardste die ze hadden, 7,5 liter a ruim €300 bleek na een testje een geheel andere kleur dan de Farrow & Ball (approx) die gemaakt zou zijn.
Gelukkig zag de manager ook in dat het recept van de mengmachine fout moest zijn voor die kleur gezien de afwijking en kreeg ik mijn geld terug .(Had diverse proefstukjes van de goeie kleur, hun foute én twee kleurenwaaiers van F&B voor hoe het echt er uit moest zien bij me. Maar Hornbach FTW _/-\o_ )

Daarna kwam ik Histor Perfect Finish Houtlak tegen in de aanbieding bij Karwei, supersneldrogend en zeer krasvast, had alles wat ik zocht én kon in F&B approx gemaakt. *O*
Dus een halve liter laten maken om de kleur te testen.......
Die week ook wel af. Zij het maar iets.
Bij vragen of ik het recept mocht zien, het SPS recept van de goeie kleur had ik, zodat ik de verf eventueel zelf bij kon stellen was............ja, wat was dat? :?
Ik mocht het recept zien van de leidinggevende dame.......welgeteld 2 seconden en ik mocht er geen foto van maken of opschrijven wat er in zat. DAT WAS GEHEIM ! :X :X :X
Zelfs nadat ik uitgelegd had dat ik 7,5 liter wou laten maken, maar wel wilde weten of ik dat bij kon stellen naar de goede kleur, mocht ik het niet zien. :? :?
Het teststaaltje van hun afwijkende kleur met de F&B grote waaier ernaast mocht ook niet baten, geheim is geheim. Dan moest ik maar zelf een mengmachine kopen. 8)7

Maar zelf aan de gang gegaan met de halve liter en nadat ik uitgevonden had hoe de kleur in de goede richting te krijgen de gok maar genomen.
En na twee dagen (langzaam bijmengen en steeds tests laten drogen) had ik de kleur vrijwel exact (en reproduceerbaar). *O* *O*
Links SPS F&B kleur Drop Cloth, groen is Hornbach, rechts Histor.
Maar je snapt dat van het gezeik met de verf mijn cloth dropte. :+
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Leuke fuckup (niet).......Spuit of rol nooit de randjes van MDF plankjes die even groot zijn gezamenlijk.
Wel lekker snel. *O*
Ik had toen het droogrek nog niet gemaakt om ze apart te leggen.
Goeie MDF primer van de Hornbach gebruikt............12 uur later keihard en ik heb alle plankjes van elkaar los moeten snijden en hakken. -O-
[Afbeelding][Afbeelding]

Het kastje:
[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

Hier moeten de deurtjes nog voor de onderkastjes.

Wat plankjes:
[Afbeelding][Afbeelding]

Dat droogrek had ik trouwens veel eerder moeten maken.
Dat is zo retehandig, indeelbaar en verrijdbaar. *O* _/-\o_
Waarom ik ooit heb lopen kloten met her en der dingen neerleggen en ophangen? :X
[Afbeelding][Afbeelding]
Mooi om het proces te zien, en tevens het resultaat. Ik zie dat er best wel wat staat op de MDF planken. Heb je nooit gehad dat het snel gaat doorzakken? Dat probleem heb ik altijd wel met MDF.

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Mooi om de ups en downs te lezen van de verf en het proces @Teijgetje Kunnen we weer van leren . Resultaat mag er wezen!

[ Voor 11% gewijzigd door sheane op 23-09-2020 08:09 ]

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:43
Flix20 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:27:
[...]

Was van plan deze stucplaten te gaan gebruiken.

Aan de ene zijde komt het toilet dus gaat op getegeld worden.
De andere zijde komt een wasmachine meubel tegenaan te staan dus er zal ook niet veel aan opgehangen gaan worden. Hooguit een wc rol houder, maar hier zorg ik dan wel voor dat deze vlees pakt in het houten skelet.
Aangezien het een vochtige ruimte is, zou ik vochtbestendige gips/stucplaten gebruiken. Ik heb geen ervaring met het tegelen op gipsplaten, dus weet niet of 9,5 mm daar stevig genoeg voor is.

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
[...]

Erg fijn om je ervaringen te lezen hierover, ik ben wel benieuwd welke mdf primer van de hornbach je gebruikt heb. Want voor mij zit er ook een klusje met mdf deurtjes aan te komen.
Gister wel al op een ander klusje bezig geweest met schroefgaten te dichten met Alabastine mdf vuller. Voor het aanbrengen vind ik het echt rot spul. Mijn referentie van de laatste weken is Renoband aanbrengen op gipsmuur. En dat vult het zeer netjes in 1x strijken op en daarmee is je muur gelijk glad. Met die alabastine vuller kan je het gewoon niet strak krijgen. Dus nu een dikkere laag erop gedaan en hopelijk dat ik de rest netjes weg kan schuren.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

• Milo85
  • Laatst online: 17:33
Vraagje. Bij vrienden van ons is een douglas schommel gezet, maar ze hadden een fout gemaakt. Gewone schommelhaken in plaats van marathonhaken. Deze zijn nu vervangen, maar voor de gewone schommelhaken hadden ze gaten moeten boren door de hele balk, en de marathonhaken zijn geschroefd onder de balk over de bestaande gaten heen. Aan de bovenkant waren natuurlijk de gaten nog open dus deze zijn dichtgekit.

Dus de vraag kwam, kan dit nog kwaad of is het zo goed opgelost voor wat betreft sterkte en geen rotting van het hout? Ik heb geen flauw idee eigenlijk, jullie?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Milo85 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:38:
Vraagje. Bij vrienden van ons is een douglas schommel gezet, maar ze hadden een fout gemaakt. Gewone schommelhaken in plaats van marathonhaken. Deze zijn nu vervangen, maar voor de gewone schommelhaken hadden ze gaten moeten boren door de hele balk, en de marathonhaken zijn geschroefd onder de balk over de bestaande gaten heen. Aan de bovenkant waren natuurlijk de gaten nog open dus deze zijn dichtgekit.

Dus de vraag kwam, kan dit nog kwaad of is het zo goed opgelost voor wat betreft sterkte en geen rotting van het hout? Ik heb geen flauw idee eigenlijk, jullie?
Een gat maken in hout hoeft de boel niet te verslappen als het opgevuld word met ander hout.
Kit is geen hout, dus ik zou op basis van deze info zeker oordelen dat de balk nu verzwakt is.
De vraag is of het een probleem is, en hoeveel draagkracht je kwijt bent.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Milo85 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:38:

Wat @HTT-Thalan zegt

we weten niet in hoeverre het nu verzwakt is zonder fotoje of minstens opgave van de gebruikte balkmaat en overspanning.

Zit de schommel in het midden of uit het midden, is het een schommel voor een 4 jarig kind, of hangt op vrijdagavond de buurvrouw erin? :P

Hoe groot is het gat (dat gat wat gekit is, niet dat van de buuv :+ )?

Lastig om hier zo een oordeel over te vellen, mijn gevoel zegt dat het wel los loopt maar zeker weten doe we dat nu niet :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Fraggert schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:09:
of hangt op vrijdagavond de buurvrouw erin?
_O-. *bleek gaat halen

• Milo85
@HTT-Thalan @Fraggert Haha inderdaad wel handig om erbij te vermelden ja.. Over de buurvrouw doe ik even geen uitspraken.

Even nagevraagd en het gaat om deze schommel. Staanders en liggers van 14,5 cm, overspanning 2 m. Het gat is ongeveer een cm breed om de 30 a 40 cm. 3 gaten in totaal. Waarom 3? Omdat ze er naast een schommel ook nog een klimtouw ophangen.

Is nu voor kleine kinderen maar ik sluit niet uit dat de ouders er ook gebruik van maken :p

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Milo85 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:36:
@HTT-Thalan @Fraggert Haha inderdaad wel handig om erbij te vermelden ja.. Over de buurvrouw doe ik even geen uitspraken.

Even nagevraagd en het gaat om deze schommel. Staanders en liggers van 14,5 cm, overspanning 2 m. Het gat is ongeveer een cm breed om de 30 a 40 cm. 3 gaten in totaal. Waarom 3? Omdat ze er naast een schommel ook nog een klimtouw ophangen.

Is nu voor kleine kinderen maar ik sluit niet uit dat de ouders er ook gebruik van maken :p
Zo'n schommel zou ik nooit wegzetten - er is geen marge als de balk weggerot is, liever een A frame.
En voor je denkt 'dat duurt wel even' - ik heb balken van 20 centimeter dik in de tuin gehad die na een paar jaar toch echt half weggevreten waren. Door deze constructie krijgt de topligger bovendien meer te verduren - ik zou die gaten zeker opvullen met houten pennen en goeie houtlijm (b.v. een PU of een Woodmax).

[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-09-2020 13:43 ]

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ik denk dat wat constructie betreft de gaten de balk niet zozeer verzwakken maar dat netjes opvullen tegen rot wel goed zou zijn. Want is dat met die kit helemaal wel 100% gevuld?

Ik zou zoiets aftapen rondom en vol in de bruislijm zetten.

in rood de doorgeboorde gaten, klopt dat zo ?

BuuvSwing3000:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RCmZUhG7FpZTp0UvZql548f3ai8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sWxYD9YbL9ntWobmIJTpyH06.jpg?f=fotoalbum_large
HTT-Thalan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:42:
[...]

Zo'n schommel zou ik nooit wegzetten - er is geen marge als de balk weggerot is, liever een A frame.
En voor je denkt 'dat duurt wel even' - ik heb balken van 20 centimeter dik in de tuin gehad die na een paar jaar toch echt half weggevreten waren. Door deze constructie krijgt de topligger bovendien meer te verduren - ik zou die gaten zeker opvullen met houten pennen en goeie houtlijm (b.v. een PU of een Woodmax).
wat bedoel je met marge? en het verschiltussen dit frame en een A-frame, bedoel je 2 Aframes aan de buitenzijdes?

zo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xnlHT4REoIUrF0FglU0HrBmtH9c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SsFuoFKWZeNkSPh9L6HPljJs.jpg?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door Fraggert op 23-09-2020 13:50 ]

• Milo85
@HTT-Thalan Helaas past een A-frame daar niet, de tuin is daar niet groot genoeg voor.

@Fraggert Klopt inderdaad. Zou het ook een optie zijn om een zinken deklijstje op de balk te plaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CvP_tweakers
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15:15

[Afbeelding]
Buigen van aluminium strip van de bouwmarkt! Zo gedaan!

Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Milo85 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:54:

@Fraggert Klopt inderdaad. Zou het ook een optie zijn om een zinken deklijstje op de balk te plaatsen?
Het liefst heb je zo'n gat gewoon helemaal weer dicht.Ongeacht of je er iets boven doet tegen regeninslag.

een houten pen erin en vol verlijmen is een mooie optie zoals HTALLALNNTATHANLNATH als noemt, dan heb je in elk geval iets fraaiers in beeld dan een volverlijmd gat.

• JSBars
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:04
Iemand ervaring met kozijnen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pdX3Yid9XXgOPw-WA1CDQ1eF6mA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v2PPZwyM32iWDp8Yc5ivGj3v.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZzxvrfPC195XgnhQQ8eRY70KCsI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uOeiWQJUrG89MxPDTFfasvbz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HlgY1XL7K4qjxNGcPoamFsRtzbU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/76FZForvU9qWidP49STCFMGo.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ggs5d9-JUK6kNAPc-I9dT_ivG78=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ns9dt5aH4Ng8R9CW6krE7bq.jpg?f=fotoalbum_tile

Scheuren in de wand, lijken te komen doordat het kozijn naar binnen komt zetten. De hoek waar de scheuren zitten zit dus speling, het kozijn is daar beweeglijk. Hout lijkt niet rot (lang leve de schroevendraaier proef) en de muur ook niet te vochtig. googlend of loszittend kozijn levert voornamelijk de oplossing erin boren en kijken of het met kozijnschroeven/slagpluggen vastgezet kan worden, afhankelijk van hoe het gemonteerd is. Iemand nog andere ideeën voordat ik dit uitvoer? thanks!

[ Voor 58% gewijzigd door JSBars op 23-09-2020 14:05 . Reden: plaatjes klein ]

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:28

[Afbeelding]
Of gewoon hoekankers?

Heb ik zelf ook gedaan :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R1TlsrRJkwEow8xuW-Q3dlgMpwE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ukGksMyG2sGSLMQJ5MXKxD3N.jpg?f=user_large

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[Afbeelding]
Alu strip van een paar mm kun je gewoon in de bankschroef buigen, zo heb ik een beugel gemaakt voor mijn buitenlamp.

zal wel even een fototje trekken, dan zie je wat ik gemaakt heb.

+1 voor @CvP_tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Fraggert schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:49:
wat bedoel je met marge? en het verschiltussen dit frame en een A-frame, bedoel je 2 Aframes aan de buitenzijdes?
Als er een poot van een A-frame weggerot is, land hij ernaast op de grond. Je schommel staat scheef en je moet er wat aan doen natuurlijk. Maar als één van de poten van @Milo85's frame weggerot is breekt de boel af en ligt de hele schommel(en jij) op zijn muil.

@Milo85 does not compute. Het is een schommel. Per definitie heb je meer ruimte voor en achter nodig dan waar het dubbele A-frame in terecht moet komen, want waar ga je anders héén schommelen? Een normale schommel komt 'in bedrijf' búiten de poten terecht.

Afbeeldingslocatie: https://www.skil.be/nl/media//contentmanager/items/stepbystep/s/c/schommel-1600_600.png

kan even geen geschikte tekening vinden die uitlegt wat ik bedoel, maar als je dit plaatje bekijkt hebben ze een rode lijn getrokken vóór de schommel - in dit geval alleen om de breedtemaat '270' weer te geven. Maar die rode lijn is minimaal waar je moet je voeten terecht gaat komen bij het schommelen. Dat verschilt niet tussen 'jouw' frame en dit frame. Als jouw tuin niet groot genoeg is voor een A-frame vraag ik me af of je in plaats van een schommel niet beter een wip of een zandbak kunt neerzetten :P.

[ Voor 31% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-09-2020 14:36 ]

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

HTT-Thalan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:28:
[...]

Als er een poot van een A-frame weggerot is, land hij ernaast op de grond. Je schommel staat scheef en je moet er wat aan doen natuurlijk. Maar als één van de poten van @Milo85's frame weggerot is breekt de boel af en ligt de hele schommel(en jij) op zijn muil.
ah juustem, helder d:)b

• rickskeg99
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:47
Nu lees ik hier een discussie over het gebruik van verfspuiten.

Nu krijgen wij binnenkort de sleutels van onze koopwoning en hier moet uiteraard geverfd worden.

Is het gebruik van een verfspuit aan te raden voor het verven van (slaapkamer)muren?

We kunnen eventueel nog "oefenen" bij het witten van de muren van onze huurwoning

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:17

bonzz.netninja

Niente baffi

JSBars schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:04:
Iemand ervaring met kozijnen?
[Afbeelding]

Scheuren in de wand, lijken te komen doordat het kozijn naar binnen komt zetten. De hoek waar de scheuren zitten zit dus speling, het kozijn is daar beweeglijk. Hout lijkt niet rot (lang leve de schroevendraaier proef) en de muur ook niet te vochtig. googlend of loszittend kozijn levert voornamelijk de oplossing erin boren en kijken of het met kozijnschroeven/slagpluggen vastgezet kan worden, afhankelijk van hoe het gemonteerd is. Iemand nog andere ideeën voordat ik dit uitvoer? thanks!
Dat kozijn had sowieso niet dichtgekit mogen worden aan de buitenkant. Daarmee isoleer je vocht met rotkans. Dat moet kunnen ademen.

Kun je niet een aantal extra slagpluggen er door heen janken, zit het sowieso goed vast.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:36

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
rickskeg99 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:44:
Nu lees ik hier een discussie over het gebruik van verfspuiten.

Nu krijgen wij binnenkort de sleutels van onze koopwoning en hier moet uiteraard geverfd worden.

Is het gebruik van een verfspuit aan te raden voor het verven van (slaapkamer)muren?

We kunnen eventueel nog "oefenen" bij het witten van de muren van onze huurwoning
Hangt van je planning af, doe je veel in 1 keer of kort achter elkaar is spuiten snel en netjes
ben je bezig in een grote schuifpuzzel omdat er meubel e.d. over moeten is rollen vaak wel sneller.
Ik ben een groot fan van spuiten, maar het afplakken, opruimen etc wil je niet tevaak doen.
Erg groot voordeel van spuiten vindt ik het spuiten van de voorstrijk, dit gaat zo vreselijk snel. en heb je geen gevaar op rare plekken van slecht uit gerolde voorstrijk (vaak doe je dat nog even in de avond met net te weinig licht en dat spul is vaak (semi) doorzichtig)
Doe rollen overegens nooit met troep. een goede roller + goede verf = geen strepen.

• JSBars
bonzz.netninja schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:45:
[...]

Dat kozijn had sowieso niet dichtgekit mogen worden aan de buitenkant. Daarmee isoleer je vocht met rotkans. Dat moet kunnen ademen.

Kun je niet een aantal extra slagpluggen er door heen janken, zit het sowieso goed vast.
klopt... een van de (vele) dingen waar ik me wel eens over afvraag wat de vorige eigenaren allemaal dachten. Voordeel aan dat het nu bewogen is, kit gescheurd en kan weer ademen ;)

Het vastzetten wil ik, maar enige wat me nog tegenstaat is dat ik de oorzaak niet weet van de beweging, dus dat het meer symptoombestrijding is.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:17

bonzz.netninja

Niente baffi

JSBars schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:53:
[...]

klopt... een van de (vele) dingen waar ik me wel eens over afvraag wat de vorige eigenaren allemaal dachten. Voordeel aan dat het nu bewogen is, kit gescheurd en kan weer ademen ;)

Het vastzetten wil ik, maar enige wat me nog tegenstaat is dat ik de oorzaak niet weet van de beweging, dus dat het meer symptoombestrijding is.
Haha ja...vorige eigenaren zijn sowieso knettergek..in iedere woning.

Wordt het ook erger, anders is het misschien gewoon een keer gebeurd met een deur die veel te hard dicht (waaide?)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• rickskeg99
twain4me schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:53:
[...]

Hangt van je planning af, doe je veel in 1 keer of kort achter elkaar is spuiten snel en netjes
ben je bezig in een grote schuifpuzzel omdat er meubel e.d. over moeten is rollen vaak wel sneller.
Ik ben een groot fan van spuiten, maar het afplakken, opruimen etc wil je niet tevaak doen.
Erg groot voordeel van spuiten vindt ik het spuiten van de voorstrijk, dit gaat zo vreselijk snel. en heb je geen gevaar op rare plekken van slecht uit gerolde voorstrijk (vaak doe je dat nog even in de avond met net te weinig licht en dat spul is vaak (semi) doorzichtig)
Doe rollen overegens nooit met troep. een goede roller + goede verf = geen strepen.
Er moeten 3 slaapkamers geverfd worden en hoe sneller hoe beter ;) en na de verhuizing moet nog een verdieping geverfd worden maar die blijft eerst nog leeg.

In principe zijn de kamers leeg op het moment van verven

• twain4me

twain4me

rickskeg99 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:07:
[...]

Er moeten 3 slaapkamers geverfd worden en hoe sneller hoe beter ;) en na de verhuizing moet nog een verdieping geverfd worden maar die blijft eerst nog leeg.

In principe zijn de kamers leeg op het moment van verven
Ik zou denk ik dan spuiten. maar het blijft persoonlijk, bij rollen/ verven hoef ik veel minder af te plakken. (gewoon langs de plintenh etc verven doe ik meestal gewoon zonder afplakken) maar als jij iemand bent die toch alles afplakt is het goed afdekken van alles tegen een beetje spuitnevel (vooral bij plafonds) een kleine moeite.

• rickskeg99
twain4me schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:14:
[...]

Ik zou denk ik dan spuiten. maar het blijft persoonlijk, bij rollen/ verven hoef ik veel minder af te plakken. (gewoon langs de plintenh etc verven doe ik meestal gewoon zonder afplakken) maar als jij iemand bent die toch alles afplakt is het goed afdekken van alles tegen een beetje spuitnevel (vooral bij plafonds) een kleine moeite.
Welke model/merk zou jij aanraden dan?

• twain4me

twain4me

rickskeg99 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:40:
[...]

Welke model/merk zou jij aanraden dan?
Die van mij is er niet meer volgens mij ik heb zelf de wagner project 115.
Als ik een nieuwe zou kopen zou ik er 1 kiezen die met name bedoeld is voor latex en dus een zuigslang heeft voor in een emmer. volgens mij is dat ook veel minder schoonmaken. en aangezien ik hem toch niet gebruik voor iets anders :P veder happy over het merk, filtertjes spuit mondjes e.d. kunnen wel wat prijzig zijn.

• Milo85
HTT-Thalan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:28:
[...]

@Milo85 does not compute. Het is een schommel. Per definitie heb je meer ruimte voor en achter nodig dan waar het dubbele A-frame in terecht moet komen, want waar ga je anders héén schommelen? Een normale schommel komt 'in bedrijf' búiten de poten terecht.

[Afbeelding]

kan even geen geschikte tekening vinden die uitlegt wat ik bedoel, maar als je dit plaatje bekijkt hebben ze een rode lijn getrokken vóór de schommel - in dit geval alleen om de breedtemaat '270' weer te geven. Maar die rode lijn is minimaal waar je moet je voeten terecht gaat komen bij het schommelen. Dat verschilt niet tussen 'jouw' frame en dit frame. Als jouw tuin niet groot genoeg is voor een A-frame vraag ik me af of je in plaats van een schommel niet beter een wip of een zandbak kunt neerzetten :P.
Ik snap je punt. Zij hebben een halve cirkel als grasveld, daarlangs een lage border. Dus zo'n tweepoot schommel past precies op het breedste punt maar een A-schommel niet want deze valt met 2 van de poten in de border. Zwaairuimte is daarentegen wel weer prima :)

• rickskeg99
twain4me schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:02:
[...]

Die van mij is er niet meer volgens mij ik heb zelf de wagner project 115.
Als ik een nieuwe zou kopen zou ik er 1 kiezen die met name bedoeld is voor latex en dus een zuigslang heeft voor in een emmer. volgens mij is dat ook veel minder schoonmaken. en aangezien ik hem toch niet gebruik voor iets anders :P veder happy over het merk, filtertjes spuit mondjes e.d. kunnen wel wat prijzig zijn.
Ik zat zelf te kijken naar de wagner w950, maar die jij noemt is inderdaad niet meer te krijgen

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:03
Vraagje: voor een ‘oefen’projectje wil ik een tafelblad maken van planken. Ik lees dat ik daarvoor het beste een aantal serre joints of schroef buis klemmen kan gebruiken, maar die heb ik niet & zij ook wat prijzig voor eenmalig gebruik.

Iemand tips voor een alternatieve oplossing of weet iemand een plek waar die dingen verhuurd worden (omgeving Groningen)?

Peerby, marktplaats en google hebben tot nu toe niets opgeleverd.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:57
Teijgetje schreef op zondag 20 september 2020 @ 23:03:
[...]

Welke hij gebruikt weet ik niet.

Ik gebruik deze.
[YouTube: Universal Sprayer W 990 FLEXiO von WAGNER - Produktanleitung]

Werkt erg fijn, ook met lak.(heb er 4 spuitbekers bij)
Werkt vrijwel nevelvrij als je op vlakken spuit.
Bij randjes en spijltjes e.d. heb je natuurlijk wel overspray maar dat zweeft niet echt.

Reserveonderdelen en spuitbekers kosten weinig.

Hij is bij mij alleen niet meer zo mooi geel/zwart. :+
Kan je met dit model ook netjes hout (deuren/kozijnen) spuiten. En dan met name in huis?
Of is dit model specifiek voor latex en andere muurverven?

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001

_Arthur

blub

bonzz.netninja schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:57:
Jup. Hier was de zinkendakgoot (kennelijk jaren geleden) met transparante kit weer "dicht" gemaakt.... :D

• JSBars
bonzz.netninja schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:57:
[...]

Wordt het ook erger, anders is het misschien gewoon een keer gebeurd met een deur die veel te hard dicht (waaide?)
Nou de scheuren waardoor het opviel worden langzaam erger, dat is wat ertoe leidde dat ik ging kijken hoe het nou zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:22
Pepper92 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:38:
Vraagje: voor een ‘oefen’projectje wil ik een tafelblad maken van planken. Ik lees dat ik daarvoor het beste een aantal serre joints of schroef buis klemmen kan gebruiken, maar die heb ik niet & zij ook wat prijzig voor eenmalig gebruik.

Iemand tips voor een alternatieve oplossing of weet iemand een plek waar die dingen verhuurd worden (omgeving Groningen)?

Peerby, marktplaats en google hebben tot nu toe niets opgeleverd.
mijn beunoplossing waren spanbanden met ratel. Let er wel op dat je zowel je blad vlak wilt houden als dat je de planken tegen elkaar wilt drukken. Vlak houden heb ik gedaan door een balk erop te leggen en die weer met kleinere lijmklemmen vast te zetten. Wel even folie ertussen zodat je je balk niet aan het blad vastlijmt.

Hoe beter je planken tegen elkaar passen hoe makkelijker het gaat. De beste truc vond ik om de planken tegen elkaar aan te leggen en dan de naad door te zagen met de cirkelzaag. Op die manier heb je maar een miniem kiertje. Naden met de hand bijschaven zie je veel op youtube maar daar is wel wat oefening voor nodig.

Verticaal lijmen en dan 100 kilo gewicht er op zou ook een optie zijn. De meeste lijmen willen echter 2-5kg/cm2 aan kracht tijdens het drogen dus dan heb je officieel al wel meer dan 100 kilo nodig...

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-05 15:32

Impry

Rallymedia.nl

Nu voel ik me zo’n prutser. Ik bestel bij Ecotools pluggen en schroeven. Zijn die schroeven te klein/dun en pakken helemaal geen grip op die pluggen.
Ik dacht dat je je schroeven altijd twee mm smaller moest pakken dan je plug. Maar dat klopt niet dan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qbo4QFh9cCyGDKUZqSl1sM28WDA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bgGINydlpwzxA2raUmkRDCrX.jpg?f=fotoalbum_large

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• marc1111
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-05 21:30
Zou moeten kunnen. Wel goede maat geleverd gekregen?

Afbeeldingslocatie: https://m.startpagina.nl/m/m1eywvnwwfxe.png

[ Voor 31% gewijzigd door marc1111 op 23-09-2020 19:37 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-05 15:32

Impry

Rallymedia.nl

Dat schema had ik ook gebruikt. Maar nu voel ik me nog onkundiger. :D Ik testte het terwijl de plug niet in de muur zat. Dus ging nogal soepeltjes, maar als hij in de muur zit dan trekt hij de plug natuurlijk strakker...

En door! :D

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:03
bazzzzzz schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:27:
[...]

mijn beunoplossing waren spanbanden met ratel. Let er wel op dat je zowel je blad vlak wilt houden als dat je de planken tegen elkaar wilt drukken. Vlak houden heb ik gedaan door een balk erop te leggen en die weer met kleinere lijmklemmen vast te zetten. Wel even folie ertussen zodat je je balk niet aan het blad vastlijmt.
Bedankt voor de tips! Klinkt als een goede oplossing!
Hoe voorkom je dat de spanbanden zelf niet vastlijmen, ook folie ertussen? Of klem je de spanbanden om de dwarse balken heen?

• Teijgetje
  • Nu online
Alsjemenou schreef op woensdag 23 september 2020 @ 07:55:
Ik zie dat er best wel wat staat op de MDF planken. Heb je nooit gehad dat het snel gaat doorzakken? Dat probleem heb ik altijd wel met MDF.
Nee, ik heb dat probleem niet. De kast staat niet bij mij. :+
En afplakken ben je echt geen twee dagen mee bezig zoals ik eerder las. ;)
Voor het spuitwerk van de kast heb ik niets afgeplakt, alleen wat op de grond rondom de kasten en op de werkbank waar ik overspray van de plankjes had, maar de muur niet.

@Wooldoor
Ik heb Flexa MDF grondverf gebruikt. Hecht goed (MDF niet eerst gereinigd), dekt goed en schuurt goed.

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-05 00:13

fmb

Maeslant schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:41:
[...]

Huren zou ik echt niet aan beginnen. Eerder iemand in je buurt vinden om de kosten te delen.

Bij huren krijg je vaak een apparaat wat al aardig gebruikt is, en niet zo netjes schoongemaakt.
Dat was voor mij een reden om niet te huren

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Pagina: 1 ... 54 ... 450 Laatste

Let op:
Voor gereedschap: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5

Heb je gereedschap over en zoek je een goed doel? Stichting Gered Gereedschap: https://www.geredgereedschap.nl/