[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 470 471 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:29
DonJunior schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:42:
[...]

Zoek je een kant-en-klare oplossing of ga je zelf aan de slag?
In beiden gevallen de vervolg vraag, wat heb je zelf al gevonden en waarom voldoet dit dan niet aan jouw wensen? Snap niet zo goed wat je nu vraagt namelijk..
Ik heb wat voorbeelden gevonden, maar nooit een plankje oid waar 4 iPhones op konden opladen. Dus daarom dacht ik meer aan diy.

Mijn verdere zoektocht kwam wel tot ronde draadloze opladers, alleen las ik ook dat ze vrij warm konden worden. Als ik die dan verwerk ik een mooi plankje, ben ik bang dat dit te warm gaat worden.

Kortom, ik zocht dus een diy optie, eventueel voor 1 of 2 telefoons, die ik dan zelf zou doorzetten naar 4 telefoons.
Maar blijkbaar is mijn idee dus nog nooit door een ander bedacht en moeten telefoons blijkbaar in broekzakken bewaard worden 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impossibl3
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:22
@Goofyduck384 Kan je een draadloze lader niet infrezen in een plakje? Dan heeft 1 kant van de lader nog "lucht" (al ligt daar de telefoon op tijdens het laden).

Of iets zoals dit?
YouTube: Hidden Wireless Charging in a Desk Top

[ Voor 28% gewijzigd door Impossibl3 op 21-10-2025 13:48 ]

PV 5.590 Wp Enphase, 2.700 Wp Growatt - Easee laadpaal - Itho Amber 95 WP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:55
Goofyduck384 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 13:18:
[...]

Ik heb wat voorbeelden gevonden, maar nooit een plankje oid waar 4 iPhones op konden opladen. Dus daarom dacht ik meer aan diy.

Mijn verdere zoektocht kwam wel tot ronde draadloze opladers, alleen las ik ook dat ze vrij warm konden worden. Als ik die dan verwerk ik een mooi plankje, ben ik bang dat dit te warm gaat worden.

Kortom, ik zocht dus een diy optie, eventueel voor 1 of 2 telefoons, die ik dan zelf zou doorzetten naar 4 telefoons.
Maar blijkbaar is mijn idee dus nog nooit door een ander bedacht en moeten telefoons blijkbaar in broekzakken bewaard worden 😉
Dan blijft de vraag nog steeds staan, welke DIY opties heb je zelf gevonden en waarom voldeden deze dan niet. Het is niet duidelijk wat je exact zoekt.
Op Amazon of AliExpress zijn genoeg draadloze laders te vinden, ook voor hobby projecten. Die kan je inbouwen waar en hoe je wenst. Maar nogmaals, wat wil je? Heb je iets van een tekening? Je hebt vast wel dingen gezocht, waar zoek je dan op, en waarom komt daar niet uit wat je wilt?

Ter illustratie: (dit zijn geen referal links)
https://www.amazon.nl/-/e...Compatible/dp/B09Q9B5R87/
https://www.amazon.nl/-/e...Accessories/dp/B0BZ536N64

[ Voor 9% gewijzigd door DonJunior op 21-10-2025 14:27 . Reden: linkjes ter illustratie ]

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:22

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Goofyduck384 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:32:
[...]

Iemand een gouden tip of voorbeeld voor me?
google/youtube/pinterest even op woodworking shelve wireles charging station phones of iets dergelijks, genoeg woodworkers die aan de slag zijn gegaan met een sidetable/nachtkastje waarop een telefoon kan liggen laden....en dat dan x 4 doen.

je geeft wat weinig info/randvoorwaarden.....

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Cassettebandje schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:42:
[...]

Chemisch behandelen is niet hetzelfde als schuren. Ik denk dat je met een schuurpapiertje, eventueel ondersteund door een ijsstokje in de juiste vorm toch het verst komt. Te grof met een dremel of iets dergelijks en je kunt zo je details kwijt zijn.
Ja, daarom dacht aan iets chemisch. Ik zie vaak youtube filmpjes waar ze verfabijt gebruiken. Maar ik speel met de gedachte om de kast blank te houden, dan zijn die donkere lijntjes niet zo mooi. Maar zelfs met een dubbelgevouwen schuurpapiertje kom ik niet goed genoeg in sommige hoekjes. Misschien moet ik de donkere lijntjes maar omarmen en er een feature van maken :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:29
@Impossibl3 @DonJunior @Fraggert bedankt voor de tips. Dit helpt me zeker verder. Hiermee kan ik wel een plank ontwerpen. Deze draadloze laders kan ik daar in verwerken. Eindresultaat zal ik delen 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17:16
Goofyduck384 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 15:54:
@Impossibl3 @DonJunior @Fraggert bedankt voor de tips. Dit helpt me zeker verder. Hiermee kan ik wel een plank ontwerpen. Deze draadloze laders kan ik daar in verwerken. Eindresultaat zal ik delen 👍
Geen idee hoe warm draadloze laders (en de bijbehorende telefoons) worden, met vier in een kast zou ik dit toch even in de gaten houden.
Ben benieuwd naar je oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingsolo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20:26
zonoskar schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 00:11:
Ik ben bezig met het schuren van een antieke kast die donker gebeitst en gewaxt is. Dit is hoever ik nu gekomen ben:

[Afbeelding]

Eerst boenen met thinner, dan met een wiel borstel(?). Dan de vlakke delen met een schuurmachine en de details met de hand. Maar ik kom dus niet overal tussen. Zijn er nog tips om de details te schuren? Ik lees allerlei methoden, van loog tot soda en terpentijn.
Zandstralen is een effectieve methode om meubels op te knappen. Door hoge druk en fijn straalmiddel te gebruiken, worden oude verf- en vernislagen verwijderd.
Pagina: 1 ... 470 471 Laatste

Let op:
Voor gereedschap: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5

Heb je gereedschap over en zoek je een goed doel? Stichting Gered Gereedschap: https://www.geredgereedschap.nl/