een tekenpotlood met een lichtere kleur? Pica heeft zo een refillable met verschillende kleurenbanaliteit schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 08:52:
Ik ben momenteel bezig om laminaat te leggen met een donkere kleur. Voor het afmeten van laminaat teken ik met een potlood op het laminaat zelf, echter vanwege de donkere kleur is het moeilijk te zien.
Hebben jullie tips om laminaat te markeren?
Ik heb voorbij zien komen dat mensen met permanent marker en alcohol wipes aan de slag gaan, maar ik vraag me af of dit echt gebruikelijk is.
Een wit potlood uit de kleurdoos van de kinderen?banaliteit schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 08:52:
Ik ben momenteel bezig om laminaat te leggen met een donkere kleur. Voor het afmeten van laminaat teken ik met een potlood op het laminaat zelf, echter vanwege de donkere kleur is het moeilijk te zien.
Ik heb voorbij zien komen dat mensen met permanent marker en alcohol wipes aan de slag gaan, maar ik vraag me af of dit echt gebruikelijk is.
aroTHERM plus 55/6 - Atlantic Explorer V4 200l - Solaredge 1800wp - Home Assistant - Macte voyager twin
@banaliteit Ik zou ook een Pica met een wit of gele punt pakken.
[ Voor 3% gewijzigd door Septillion op 15-10-2025 09:10 ]
stanley/hobbymesbanaliteit schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 08:52:
Een pica dry/marker? Daar zit normaal een potloodje in, maar je hebt ook krijtvullingen. Ik gebruik nu een gele krijtvulling voor het markeren van lijnen op donkerblauwe stenen. Maar je hebt ook nog andere vullingen of opties van dat merk.banaliteit schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 08:52:
Inderdaad, een pico met geel of rood stiftje erin. Goede investering wat mij betreft 
https://www.toolstation.n...navulling/p28165?store=DK
https://www.toolstation.n...navulling/p28165?store=DK
op de onderkant aftekenen en met een normaal decoupeerzaagblad zagen van af de onderkant zodat je de toplaag niet beschadigd.banaliteit schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 08:52:
Of gewoon wit potlood en daarna met een vochtig microfiber doekje weg vegen.
[ Voor 5% gewijzigd door 3dmazter op 15-10-2025 11:00 ]
Of een picadry oid.3dmazter schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:59:
[...]
op de onderkant aftekenen en met een normaal decoupeerzaagblad zagen van af de onderkant zodat je de toplaag niet beschadigd.
Of gewoon wit potlood en daarna met een vochtig microfiber doekje weg vegen.
De tip van een gewoon zaagje bij 'vanaf de onderkant zagen' is een belangrijke, scheelt wel pieken. Let dan ook op dat je dus op de goede manier in spiegelbeeld aftekent. Zeker aan het einde van de dag, na een pilsje maak je wel eens een foutje met zoiets
Of gewoon stukje schilderstape. Goedkoopste rol die je kan vinden en stukje erop plakken.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Let op:
Voor gereedschap: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5
Heb je gereedschap over en zoek je een goed doel? Stichting Gered Gereedschap: https://www.geredgereedschap.nl/
Voor gereedschap: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5
Heb je gereedschap over en zoek je een goed doel? Stichting Gered Gereedschap: https://www.geredgereedschap.nl/