[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 466 467 Laatste
Acties:

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:56
assje schreef op woensdag 17 september 2025 @ 20:36:
[...]

Heb toch een pak XPS 20mm gehaald. Onder maaiveld nog restant PIR gezet, tussen gevel en vloer dan 20mm xps. Steekt wel iets buiten kozijn maar kijk later wel voor plintje/profieltje.

(De rest volgt dus net als dat eerste plaatje links)
[Afbeelding]
Je hebt het over de koudebrug, weet je hoe er onder het kozijn is gebouwd? Loopt de steen die je nu ziet onder het kozijn gewoon naar binnen? Zo ja: Dan wil je eigenlijk toch isoleren tot aan het kozijn op z'n minst om de boel te isoleren?

Ook ben ik benieuwd naar het afwateringsdetail onder de kozijnen. Nu schiet dat lood door naar beneden maar daar kom je nu achter je isolatie? Achter dat lood zou dan ook een koudebrug zitten. Of ga je daar een soort goot o.i.d. maken om de afwatering van de gevel af te voeren?

Wat betreft het idee dat je deze betonplaat laat rusten op de bestaande fundering en palen tegelijkertijd: Omdat het huis en de betonplaat zich verschillende gaan zetten zou naar mijn idee (maar check met constructeur!) een losse betonplaat op palen een betere oplossing zijn voor dit terras? Zodat het geheel vrij kan zetten zonder dat er druk op de fundering onder de kozijnen komt mocht de plaat wat harder zakken dan de woning bijvoorbeeld.

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Blackouts schreef op donderdag 18 september 2025 @ 11:09:
[...]

Latje bevestigen aan de wand.
Sleuf frezen in de plank.
Plank over latje schuiven
En die sleuf dan natuurlijk niet tot de voorkant laten lopen zodat ie onizchtbaar is

[Afbeelding]
De plankjes hangen al! Zie paar posts naar boven.
Deze optie heb ik inderdaad verkend. En dan ipv een latje een alu L profiel. Die is maar een mm dik. Maar dat was me teveel gedoe. Vooral om een sleuf te maken in de kopse kant van een 19mm dikke plank. Ik heb niet de spullen om dat te doen helaas.
Pagina: 1 ... 466 467 Laatste

Let op:
Voor gereedschap: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5

Heb je gereedschap over en zoek je een goed doel? Stichting Gered Gereedschap: https://www.geredgereedschap.nl/