Als nu iets ondoorzichtig is, is het wel alles rondom Epoxy.
De ene winkel levert je een bepaalde hoeveelheid voor 2x zoveel geld als dat een andere winkel dat doet, dan zit er soms een enorm verschil in de primers (in prijs en gebruik). Daarnaast is de epoxy ook niet hetzelfde; de ene heeft een verwerkingstijd van 20 minuten, bij een andere kan je er zomaar 60 minuten of langer erover doen om het uit te smeren.
Verder moet je goed kijken; wil je een Epoxy coating over je vloer of wil je eigenlijk een (dikkere) Epoxy PU vloer.
Ik ben de afgelopen dagen eindeloos bezig geweest met dit uitzoeken, maar ik had de moed al een beetje opgegeven eigenlijk.
Mijn garage (34m2) wil ik dus voorzien van een Epoxy coating, gewoon prima voor in de garage. Alleen waar doe je nu wijs aan? Welke coating moet je kopen? Moet je nou primeren, of dat niet (niet elke winkel of verkoper vindt dat dat hoeft). Een Epoxy PU vloer zal zichzelf nivelleren als ik het zo lees en kan ook nog in een bepaalde mate scheurtjes overbruggen, een epoxy coating is eigenlijk niet meer dan een harde verflaag...
Ik uiterlijk morgen iets bestellen, maar heel blij word ik er niet van.
Dit is geen reclame, maar even frustratie:
10 Liter, 50m2, 1,5 uur verwerken, € 99,00
25 kilo, 33m2 - 50m2, € 329
13,5 kilo, 30m2 (1 laag) of 65m2 (2 lagen), minimaal uur verwerken, €95
En dan is een setje van Alabastine (3,5 liter!) in 1 laag weer goed voor 20m2...
Ik denk dat hier een keer een goede vergelijkingstool voor moet komen, dit is gewoon... ruk om uit te zoeken.
Welke kleur heb je overigens genomen? Ik zal zelf te denken om de garage RAL7040 te gieten en dan de wanden RAL9010 te schilderen.