Dan meteen een goed excuus om wandspotjes in de muur te frezen :-). Heb dit zelf destijds niet gedaan, toch wel spijt van gehad!Gummiebeer schreef op woensdag 23 april 2025 @ 14:56:
Vandaag rustig verder met de trap, voorbereiding tbv traprenovatie. Toevallig brak er een stukje muur bedekking af, geen idee wat het is maar het ging er makkelijk af.
Gelijk maar een offerte aangevraagd voor een stucadoor.
[Afbeelding]
1e gok:Gummiebeer schreef op woensdag 23 april 2025 @ 14:56:
Vandaag rustig verder met de trap, voorbereiding tbv traprenovatie. Toevallig brak er een stukje muur bedekking af, geen idee wat het is maar het ging er makkelijk af.
Gelijk maar een offerte aangevraagd voor een stucadoor.
Gemêleerd grijs zwarte toplaag op een witte laag van fix/finish danwel veel latex op een laag van grijze zand-achtige ouderwetse stuc op kalk-zandsteen. (Aan de voorkant zit geverfde baksteen, maar bij het trapgat lijkt het dieper te liggen dan dat, dus vermoedelijk baksteen front alleen in de gang).
Met name die grijze onderlaag is zeer broos. Ofwel dichtsmeren en nooit meer aankomen of alles eraf bikken en opnieuw opbouwen.
Succes
zet hem in het verlengde van de deur, dan kun je bij lange lengtes de deur openzetten. Kost het verder geen ruimte.loewie1984 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:43:
Ik ben bezig mijn werkplaats in te richten. Het is een werkruimte van 3.6 meter breed bij 6.5 meter lang.
Er 'moeten' straks 3 apparaten in komen die ik cruciaal acht voor mijn werkzaamheden, namelijk een afkortzaag station, een vlak/vandikte bank en een freestafel.
Ik zou graag zoveel mogelijk ruimte overhouden maar twijfel over de plek van het afkortzaag station.
Dit zou ik het liefst op de kortste zijde plaatsen in het midden. Dat zou betekenen dat ik links en rechts van de van het zaagblad zo'n 1.6/1.8 meter heb en vraag me af of dat niet te weinig is.
De vraag kan ik natuurlijk zelf beantwoorden door te stellen hoeveel materiaal langer dan 1.5 meter ik verwacht te gaan zagen maar op dit moment weet ik dat nog niet. Daarom zou ik graag even polsen bij de mensen die een stationair station hebben hoeveel ruimte zij hebben of dat het afkortstation toch naar de lange zijde moet.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
De wens van bewoners is om er Agnes plafondplaten te plaatsen met spotjes. Handig om er gelijk isolatie boven te plaatsen denk ik? Wat adviseren jullie qua isolatie?
De zolder is niet verwarmd. Huis is qua buitenmuren goed geïsoleerd.
[ Voor 30% gewijzigd door Vos op 23-04-2025 19:40 ]
Ik vermoed dat de gok wel eens zo kan uitpakken. Heel voorzichtig eraf trekken en alles daar onder blijft redelijk intact, af en toe komen er gaten in. Nog een kleine hoop dat een goede stucadoor er wat mee kan, anders ga ik zelf maar iets proberen.doktervictor schreef op woensdag 23 april 2025 @ 19:24:
[...]
1e gok:
Gemêleerd grijs zwarte toplaag op een witte laag van fix/finish danwel veel latex op een laag van grijze zand-achtige ouderwetse stuc op kalk-zandsteen. (Aan de voorkant zit geverfde baksteen, maar bij het trapgat lijkt het dieper te liggen dan dat, dus vermoedelijk baksteen front alleen in de gang).
Met name die grijze onderlaag is zeer broos. Ofwel dichtsmeren en nooit meer aankomen of alles eraf bikken en opnieuw opbouwen.
Succes
Het hele huis is eigenlijk in deze staat. Oud (1964) en erg slecht onderhouden door de voormalige eigenaar. Al een hele hoop urgente reparaties moeten uitvoeren de afgelopen tijd.
Helaas ook een beperkt budget.
Klopt, je kunt het denk ik prima zelf maken, en dan is het vast flink goedkoper. Ik heb daar toen wel even over gedacht, maar zo was het snel en in 1x goed.elektriekert schreef op woensdag 23 april 2025 @ 14:54:
[...]
Ik heb er ook ff naar gekeken voor de Serre, maar met 2 schuifdeuren en een vast deel van 3x 120x240 kom ik op een slordige 700€+.
De kosten voor het maken zullen echt niet boven de 200€ komen schat ik.
Goede bussiness, dat wel
Ik heb voor de lol eens naar die zuignappen gezocht met dat extra kommetje erachter maar die vind ik niet zo makkelijk.SH007 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 20:21:
[...]
Klopt, je kunt het denk ik prima zelf maken, en dan is het vast flink goedkoper. Ik heb daar toen wel even over gedacht, maar zo was het snel en in 1x goed.
het is even zoeken, bijvoorbeeld (willekeurig na even zoeken):elektriekert schreef op donderdag 24 april 2025 @ 05:30:
[...]
Ik heb voor de lol eens naar die zuignappen gezocht met dat extra kommetje erachter maar die vind ik niet zo makkelijk.
https://www.bol.com/nl/nl...sparant/9300000177319004/
https://www.beekwilder.com/nl/zuignap-vacuum-hk-zw
Ow top! Dankjewel.SH007 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 08:59:
[...]
het is even zoeken, bijvoorbeeld (willekeurig na even zoeken):
Ik had aan de hand van een foto gezocht maar vond alleen de standaard zuignappen
Ik volg je keuzes want bij min staat dit ook nog op het lijstjeaeacus45 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 11:05:
Hallo allemaal,
Ik ben van plan om een tweede badkamer te realiseren op zolder in mijn woning uit de jaren '30. Op dit moment bestaat de vloer daar nog uit de originele houten plankenvloer, zonder verdere opbouw of afwerking. Ik wil in de badkamer graag een douche, wastafel en een toilet plaatsen.
Voor de douche overweeg ik twee mogelijke opties, en ik hoor graag van jullie wat het meest praktisch, duurzaam en geluidsarm is:
Optie 1:
• Plankenvloer egaliseren (eventueel met underlayment of een vochtbestendige opbouw)
• PVC of Novilon als vloerafwerking
• Douchecabine plaatsen op goede geluidsdempende rubbers om contactgeluid te beperken
Optie 2:
• Een (lichte) betonvloer storten op de houten vloer als solide ondergrond
• Plaatsen van een douchebak + douchewand op die vloer
• Eventueel afwerken met tegels
Ik wil vooral voorkomen dat er in de ruimtes eronder (slaapkamer en woonkamer) veel geluidsoverdracht of lekkagerisico ontstaat.
Waar ik jullie hulp bij kan gebruiken:
• Wat is volgens jullie de beste vloeropbouw voor een houten zoldervloer als er een douche op moet komen?
• Is het storten van een betonvloertje op houten balken wel verstandig i.v.m. gewicht, werking en vocht?
• Zijn er alternatieven voor een betonvloer die wel dezelfde stevigheid bieden? Bijvoorbeeld fermacell of wedi-platen?
• Welk materiaal is het meest geschikt als waterdichte én onderhoudsvriendelijke vloerafwerking op hout?
• Hoe kan ik het beste contactgeluid beperken bij het plaatsen van een douchecabine of douchebak?
Mede deze keuze houdt mij nog tegen om te starten.
Mijn hoogte van de ruimte houd mij tegen om voor Lewis platen te kiezen aangezien je dan op min 36mm komt
Dus ik zit meer in het Wedi kamp (of de versie die ze bij de Hornbach hebben) te kijken
Wat vaak gebruikt word is zwaluwstaartenplaat en zandcementvloer direct op de vloer balken voorbeeld:Togi schreef op donderdag 24 april 2025 @ 17:36:
[...]
Ik volg je keuzes want bij min staat dit ook nog op het lijstje
Mede deze keuze houdt mij nog tegen om te starten.
Mijn hoogte van de ruimte houd mij tegen om voor Lewis platen te kiezen aangezien je dan op min 36mm komt
Dus ik zit meer in het Wedi kamp (of de versie die ze bij de Hornbach hebben) te kijken
YouTube: Beamix lichtgewicht beton op LEWIS Zwaluwstaartplaten - REPPEL
Andere methode is een epoxy kuip plaatsen.
Dat is dus een waterdichte vloer met wanden opbouwen uit epoxy vezelplaat. Vrij lastig maar lijkt op die zelf reinigende douche cabines bij de F1 motels.
Ook een goede methode is Qboard methode.
YouTube: How to: Wedi Inloopdouche plaatsen met Fundo Riolito Neo en Fundo Top
Vrij licht. Om wiebelen van de vloer planken en zo te verminderen zou ik toch altijd zwaluwstaartplaten en zandcement vloer als basis doen.
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Stuk goedkoper en zuigt als een Nilfisk: https://www.ikea.com/nl/n...uignap-verzinkt-70453998/SH007 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 08:59:
[...]
het is even zoeken, bijvoorbeeld (willekeurig na even zoeken):
En dan gewoon de haak niet gebruiken
Zit ook gewoon een dop met schroefdraad op
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Het duidelijke verschil wat de andere wel hebben is dat je d.m.v. die schroefdraad de zuignap harder laat zuigen door deze in het kommetje te trekken die erover valt.The Eagle schreef op donderdag 24 april 2025 @ 20:05:
[...]
Stuk goedkoper en zuigt als een Nilfisk: https://www.ikea.com/nl/n...uignap-verzinkt-70453998/
En dan gewoon de haak niet gebruiken
Zit ook gewoon een dop met schroefdraad op
https://www.bol.com/nl/nl...dChQ.4_20.27.ProductTitle
Je kan alternatief nog stukje u-profiel op de vloer plakken met high tack. Binnenmaat gelijk aan buitenmaat lamellen. Schuif je hem er zo in. Steefschroefje en wegwezen.BreiTech schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 18:30:
[...]
Thanks. Wandje van 10cm met achterhout was precies wat ik dacht. Werken en televisie kijken doen se niet tegelijkertijd, plus dat het geluid toch via een soundbar oid zal gaan.
Roomdivider met boven en onderbalken is net niet de bedoeling, was ook mijn eerste vraag. Blijkbaar zijn er bij NOAK oplossingen. Lang verhaal kort, deuvel aan bovenzijde in het plafond boren icm high tack kit. Onderzijde met high tack kit fixeren.
https://www.hornbach.nl/p...-x-18-x-2600-mm/12087882/
Zal vast wel met een houtdessin bestaan.
Nu is mijn vraag in hoeverre de muur glad moet zijn voor er gestuct wordt?
Moet dit echt supernetjes of halen ze de meeste er wel uit tijdens stucen?
Hoezo heb je die vraag niet aan de stucadoor gesteld??Gummiebeer schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 11:33:
Vandaag snel schakelen want ik krijg morgen een stukadoor over de vloer om de wanden van het trapgat te stucen.
Maar het idee van stucen is toch om je muur glad te maken.. dan hoef je dat zelf toch niet te doen?
Als ik kijk naar deze foto: Gummiebeer in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6"
Dan is dit prima stucbaar hoor. Ik heb ergere muren gezien die alsnog helemaal strak kwamen door de stucadoor. Die mannen kunnen wel wat.
*sowieso
Hangt van je afspraak af... Ze kunnen alles eruit krijg, maar als je richting centimeters gaat, zal de stukadoor wel met een meerprijs komen. Maar als het goed is heeft hij dit al gezien bij opname voor de offerte.Gummiebeer schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 11:33:
Vandaag snel schakelen want ik krijg morgen een stukadoor over de vloer om de wanden van het trapgat te stucen.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
De stukadoor is ook uitgegaan van de foto's en gaf aan dat dit wel goed gaat.
Ik ben nogal precies dus vandaar toch de twijfel..
Een schets van de huidige constructie (alles leunt op een stenen muur):
:strip_exif()/f/image/ummD5rJKaqX8KTCoIWjxgjLg.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu wil ik de trekplaten vervangen met een stevige balk die ook de vloer van de vliering kan dragen (die alleen gebruikt gaat worden voor opslag). Ik twijfel alleen nog over de contructie.
Ik zie de volgende oplossingen voor me, welke zou ik het best kunnen doen of moet ik het nog anders aanpakken?
:strip_exif()/f/image/KZoOfrbi8Yzlpo4C0J8VpQjb.jpg?f=fotoalbum_large)
Standaard waarden die als voldoende worden beschouwd:michiel_ schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 13:44:
Ik heb een huis gekocht met een schuurtje waarin een vliering op de trekplaten is gemaakt. Deze hangen nu erg door en ik wil ze vervangen.
[Afbeelding]
Nu wil ik de trekplaten vervangen met een stevige balk die ook de vloer van de vliering kan dragen (die alleen gebruikt gaat worden voor opslag). Ik twijfel alleen nog over de contructie.
Ik zie de volgende oplossingen voor me, welke zou ik het best kunnen doen of moet ik het nog anders aanpakken?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
10 cm oplegging op stenen muur (met andere woorden, de stenen muur moet minimaal 10cm dik zijn.)
1/20 van de overspanning moet de hoogte van de houten balk zijn.
Optie B lijkt mij dan beter, maar als je zeer stevig maakt, zou A ook kunnen.
Als in de bestaande situatie de balken 1/20 hoog zijn tov de overspanning, dan zou je die ook met een balk kunnen opvullen en goed verlijmen + schroeven, maar daar ben ik niet zeker van.
Ik zou denk ik B kiezen
If I agreed with you, we'd both be wrong.
Ik zou vanuit praktisch oogpunt voor optie B gaan. Je kunt dam eerst één balk verwijderen, de nieuwe balk toevoegen en dan de andere balk pas verwijderen. Dan behoud je de stabiliteit (en trekband) tijdens uitvoering. Sowieso makkelijker aanbrengen zo aan de zijkant.michiel_ schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 13:44:
Ik heb een huis gekocht met een schuurtje waarin een vliering op de trekplaten is gemaakt. Deze hangen nu erg door en ik wil ze vervangen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Extra tip: als het puur om het doorhangen (dus stijver maken) gaat, maak de nieuwe balk dan juist wat hoger in plaats van breder. In de buigstijfheid werkt de hoogte namelijk tot de derde macht.
Oftewel, om een balk van 10x30 twee keer zo stijf te maken, moet je ofwel een balk 20x30 maken (100% meer materiaal) of een balk 10x38 maken (27% meer materiaal).
Wellicht kan je een makelaar inbrengen en de rest handhaven zoals het nu is, als het toch alleen voor opslag is?michiel_ schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 13:44:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En anders voor de houtmaat, zie: https://www.houtinfo.nl/toepassingen/balkenschuif
Ik weet niet precies wat je bedoeld, die misschien bedoel je het zelfde als ik...Nutsky schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 16:46:
[...]
Wellicht kan je een makelaar inbrengen en de rest handhaven zoals het nu is, als het toch alleen voor opslag is?
En anders voor de houtmaat, zie: https://www.houtinfo.nl/toepassingen/balkenschuif
Ik zou de huidige situatie laten zoals hij is en een paar nieuwe balken er tussenin zetten
Recent zijn bij mij kunstofkozijnen geplaats, de oude luifel had een zijsteun op het houtenkozijn en steunde aan de andere zijkant op een muurtje. Met nieuwe kozijn is die ene zijsteun weg, voor nu even een bouwstempel onder gezet.
Opzich zou het misschien zonder kunnen maar heb even verder in de wijk gekeken bij identieke huizen waar mensen kunstofkozijnen hebben geplaats en waar ze geen ondersteuning hebben zie je de luifel toch wat gaan hangen. Mijn woning staat op het westen en weinig blokkade van andere huizen dus ben eigenlijk meer bang voor opwaartse kracht bij een storm.
Wou eerst een hardhoutenpaal halen en die uiteindelijk verfen alleen bij alle houtzaken in de buurt zijn de palen die geschikt zouden zijn te krom om mooi te zijn. kunstofpalen kan ik niet zo vinden in ral 9001.
Eventueel een aluminium gecoat in 9001 kokerprofiel een goede optie?
Luifel is door vorige eigenaren al voorzien van kunstof en wil dat niet al te ver loshalen maar heb een stukje van het schuine deel laten zitten kan daar iets aanmaken om te bestigen op een koker oid.
Spankabel heb ik ook aan zitten denken idd die voorkomt het zakken wel maar doet weinig bij wind eronder.
Zal even een foto maken dit weekend dat maakt het wat duidelijker.
Ter tijdelijke heeft mijn zus - die minder graag klust
Nu heeft ze mij gevraagd of ik dat kan oplossen, bijvoorbeeld vullen met cement. Ze heeft nog wat Beamix cementmix staan (uit kruik, maar vooruit).
Mijn impulsieve geest zou dit meteen volstorten. Maar zijn er redenen om dit anders te doen, of niet te doen?
![]() | ![]() |
Zou eerst aan de randen bakfolie rondom leggen. Soort van bakje maken. Dan volstorten met cement. Handig als je het er later uit wilt halen. Cement zet iets uit, voorkomt dus scheurvorming in de toekomst.Blomminator schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 09:12:
Bij mijn moeder zijn door het aanleggen van glasvezel de klinkers wat anders. Hierdoor is een kier/geul ontstaan voor de deur. Dit vult met blaadjes en rommel, en dat is niet oké.
Ter tijdelijke heeft mijn zus - die minder graag klust- er een afgezaagde bezemsteel in gelegd...
Nu heeft ze mij gevraagd of ik dat kan oplossen, bijvoorbeeld vullen met cement. Ze heeft nog wat Beamix cementmix staan (uit kruik, maar vooruit).
Mijn impulsieve geest zou dit meteen volstorten. Maar zijn er redenen om dit anders te doen, of niet te doen?
[Afbeelding] [Afbeelding]
Bedoel je echt bakfolie uit de keuken, voor als ik een taart maak? Dat bruine, licht vettige spul?vincent_1971 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 09:24:
[...]
Zou eerst aan de randen bakfolie rondom leggen. Soort van bakje maken. Dan volstorten met cement. Handig als je het er later uit wilt halen. Cement zet iets uit, voorkomt dus scheurvorming in de toekomst.
Of speciaal grondfolie voor de tuin bijv.
Thnx voor het meedenken!
Dat bruine, licht vettige spul. Daar hecht weinig aan ook cement niet. Zou dan kant en klare cement halen. Eventueel zo'n roerstaafje, die je in een boormachine zet.Blomminator schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 09:25:
[...]
Bedoel je echt bakfolie uit de keuken, voor als ik een taart maak? Dat bruine, licht vettige spul?
Of speciaal grondfolie voor de tuin bijv.
Thnx voor het meedenken!
Het is lastig te zien op de foto's tot hoe ver het kozijn nog naar beneden loopt. Maar het liefst blijf je daar ver vandaan met cement.Blomminator schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 09:12:
Bij mijn moeder zijn door het aanleggen van glasvezel de klinkers wat anders. Hierdoor is een kier/geul ontstaan voor de deur. Dit vult met blaadjes en rommel, en dat is niet oké.
Ter tijdelijke heeft mijn zus - die minder graag klust- er een afgezaagde bezemsteel in gelegd...
Ik denk eigenlijk dat een kant-en-klare dorpel van steen of composiet makkelijker (en mooier) is. In legio afmetingen te krijgen en ik denk dat een grote kluswinkel die ook nog wel even op lengte voor je willen zagen (als dat nodig is, meestal zijn de standaardlengtes gelijk aan kozijnbreedtes).
Een zak fijn grijs grit/ardenner split erin. https://www.hornbach.nl/p...-11-mm-zak-25-kg/8114880/Blomminator schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 09:12:
Ik dacht eraan om de ruimte op te vullen met wiggen gezaagd uit hetzelfde hout. Ik ben er niet over uit of dit de mooiste oplossing gaat zijn.
Heeft er iemand een beter idee of en tip hoe een betere wig te maken?
:strip_exif()/f/image/udpeGI8OjbxSPA5o4TIimvQ7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YjuCIx7XoKfmKJccpTg9sVgS.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog iets groter maken en opvullen met een stukje recht hout. Ofwel na opvullen op maat maken of direct op maat opvullen.badkuip schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 14:34:
Ik ben bezig met een poort in mijn nieuwe schutting. Ik heb de uitsparingen in het horizontale deel te groot gemaakt voor de verticale palen.
Ik dacht eraan om de ruimte op te vullen met wiggen gezaagd uit hetzelfde hout. Ik ben er niet over uit of dit de mooiste oplossing gaat zijn.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Zoiets? Dan in 1 van de vakken monteren en een gat door de onderste balk.loewie1984 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 15:31:
Hoe zou ik deze poorten inbraakproof op slot kunnen zetten rekening houdend met het gegeven dat ze volledig tegen elkaar aan klappen als ze worden dubbelgevouwen. Er is dus geen mogelijkheid iets op de balken te bevestigen.
Iemand tips?
verplaatsbaar maken en de aansluitingen op diverse plaatsen van boven laten komen , dus afzuiging en voeding van boven . Dat maakt dat je meer mogelijkheden gaat hebben . Ook evt combineren met meerdere machines in dezelfde "bank"dus gewoon met een inzetstuk geschikt maken voor het gebruik . Beetje creatief denken. denk ook aan plaats voor je afzuiging met cycloon.loewie1984 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:43:
Ik ben bezig mijn werkplaats in te richten. Het is een werkruimte van 3.6 meter breed bij 6.5 meter lang.
Er 'moeten' straks 3 apparaten in komen die ik cruciaal acht voor mijn werkzaamheden, namelijk een afkortzaag station, een vlak/vandikte bank en een freestafel.
Ik zou graag zoveel mogelijk ruimte overhouden maar twijfel over de plek van het afkortzaag station.
Dit zou ik het liefst op de kortste zijde plaatsen in het midden. Dat zou betekenen dat ik links en rechts van de van het zaagblad zo'n 1.6/1.8 meter heb en vraag me af of dat niet te weinig is.
De vraag kan ik natuurlijk zelf beantwoorden door te stellen hoeveel materiaal langer dan 1.5 meter ik verwacht te gaan zagen maar op dit moment weet ik dat nog niet. Daarom zou ik graag even polsen bij de mensen die een stationair station hebben hoeveel ruimte zij hebben of dat het afkortstation toch naar de lange zijde moet.
Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???
in klapbare en fixeerbare beugel maken en dan ronde "pen/as" van links naar rechts erdoor steken ? weet niet wat je ruimte is . Beugel heb je wel wat ruimte voor om hem verholen weg te werken in het raamwerk achter je plankenwerk .loewie1984 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 15:31:
Hoe zou ik deze poorten inbraakproof op slot kunnen zetten rekening houdend met het gegeven dat ze volledig tegen elkaar aan klappen als ze worden dubbelgevouwen. Er is dus geen mogelijkheid iets op de balken te bevestigen.
Iemand tips?
[Afbeelding]
Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???
horizontaal balkje dat in 2 L-vormige steuntjes valt. 1 steuntje op elke deur.loewie1984 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 15:31:
Iemand tips?
[Afbeelding]
Dat was mijn eerste gedachte. Wil die L vormige steuntjes wel van metaal hebben.Boudewijn schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 16:36:
[...]
horizontaal balkje dat in 2 L-vormige steuntjes valt. 1 steuntje op elke deur.
Sorry ik ben een zeurpiet, je kunt er nu niet veel meer aan fixen
[ Voor 27% gewijzigd door Boudewijn op 26-04-2025 16:47 ]
:strip_exif()/f/image/OvvvJnDGv4drGbcMo4rM3eRc.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu dus aan het inlezen over muurverf. Qua verf ben ik er wel over uit, dat wordt Sigma pearl clean matt in sandy beach kleur. Maar toen viel ik in het woud aan voorstrijk. Welke kan ik het beste gebruiken? En wat zijn kwalitatief betere rollers?
Goed punt inderdaad!Boudewijn schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 16:46:
Je weet trouwens dat je diagonale balkjes in je deur niet kloppen he? zowel rechts als links.
Sorry ik ben een zeurpiet, je kunt er nu niet veel meer aan fixen
@loewie1984 planken aan de buitenkant eraf schroeven, deuren over de verticale as flippen en planken & scharnieren er weer op schroeven.
Heb je wel een bergje boorgaten aan de binnenkant maar ach, het is toch maar de binnenkant.
dan steunt het diagonale deel alsnog op de (onderste) horizontale ligger af. De bovenkant van de diagonaal hoort tegen het horizontale bovendeel te eindigen, de onderkant tegen de staander. Net boven, maar niet in de hoekVliegvlug schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 17:49:
[...]
Goed punt inderdaad!
@loewie1984 planken aan de buitenkant eraf schroeven, deuren over de verticale as flippen en planken & scharnieren er weer op schroeven.![]()
Heb je wel een bergje boorgaten aan de binnenkant maar ach, het is toch maar de binnenkant.
Dit is allemaal zó robuust uitgevoerd, dat dit detail er niet zoveel toe doet hoor. Het zijn echt flinke dikke balken voor zo'n deurBoudewijn schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 18:59:
[...]
dan steunt het diagonale deel alsnog op de (onderste) horizontale ligger af. De bovenkant van de diagonaal hoort tegen het horizontale bovendeel te eindigen, de onderkant tegen de staander. Net boven, maar niet in de hoek
Hier thuis op aanraden van de stukadoor ook Sigma pearl clean matt gebruikt, in combinatie met Sigma Wallprim. Die kun je eventueel al op kleur laten mengen. Hier met 1x voorstrijk en 1x pearl clean matt alles dekkend.Gummiebeer schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 17:08:
Stucwerk is strak gedaan vandaag. Best mazzel dat het in zo'n kort tijdsbestek geklaard is.
[Afbeelding]
Nu dus aan het inlezen over muurverf. Qua verf ben ik er wel over uit, dat wordt Sigma pearl clean matt in sandy beach kleur. Maar toen viel ik in het woud aan voorstrijk. Welke kan ik het beste gebruiken? En wat zijn kwalitatief betere rollers?
Ook op aanraden van de stukadoor de Anza Micmex Platinum Rollers gekocht, die groene. Werkte erg fijn!
Zou me persoonlijk niet zo’n druk maken om die kiertjes, het gaat toch nog enorm werken en daarnaast kan het hout zo ook wat luchten wat alleen maar goed is. Even tellerkop van de bovenkant erin draaien en het zit zo vast als een muurbadkuip schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 14:34:
Ik ben bezig met een poort in mijn nieuwe schutting. Ik heb de uitsparingen in het horizontale deel te groot gemaakt voor de verticale palen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit heb ik gedaan. Recht stukje hout gemaakt en de ruimte is opgevuld. Daarna een grote schroef er verticaal doorheen gejast en het zit vast.thijsco19 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 15:15:
[...]
Nog iets groter maken en opvullen met een stukje recht hout. Ofwel na opvullen op maat maken of direct op maat opvullen.
2 vragen:
- iemand ervaring met het gebruik van vloerverwarming onder een droogloopmat? Gaat dat niet muf ruiken? Wordt dat niet te warm door de mindere hoogte bovenop de leidingen? Andere zaken om rekening mee te houden?
- wat is de handigste manier om de uitsparing te maken? Ik zie bijvoorbeeld bij de oranje bouwmarkt een kant en klare matomranding te koop. Is dit handig om vooraf te plaatsen, waar men vervolgens het zandcement omheen moet werken? Of gewoon een plaat in de zandcement laten leggen van de juiste dikte, die ik er vervolgens later weer uit kan halen en vervangen door de deurmat? Blijven de randen dan mooi?
Welke schoonloopmat wil je toepassen, en welke vloerafwerking? Bij mij heb ik de zandcementvloer niet gespaard, en heeft de PVC-vloerenman bij het egaliseren en PVC-vloer plakken de mat netjes gespaard. En daarna de mat erin gesneden. Ligt er keurig in.Jannibal23 schreef op maandag 28 april 2025 @ 09:39:
- wat is de handigste manier om de uitsparing te maken? Ik zie bijvoorbeeld bij de oranje bouwmarkt een kant en klare matomranding te koop. Is dit handig om vooraf te plaatsen, waar men vervolgens het zandcement omheen moet werken? Of gewoon een plaat in de zandcement laten leggen van de juiste dikte, die ik er vervolgens later weer uit kan halen en vervangen door de deurmat? Blijven de randen dan mooi?
Vaillant Arotherm plus 55/6 - Atlantic Explorer V4 200l - Solaredge 1800wp - Home Assistant - Macte voyager twin
- Hier ligt er gewoon vloerverwarming op. Het is niet zo dat die mat echt nat is + zo warm is vloerverwarming niet.
- Ik heb toen een bak in hout gemaakt en via de chapper laten inwerken. Die is redelijk diep, omdat ik niet wist welke vloer er ging komen en hoe dik een mat was (redelijk laat aan gedacht). Dus nu is die uitgevuld met nog een extra plaat multiplex (waaronder nog een hele dunne mat ligt, om het geluid van het hout te dempen).
Kleur Antraciet RAL7016 en afmeting ongeveer 65x50mm. Ik kom dan vooral bij Canalit of Evolar (75x56mm) uit als ik online kijk. Zijn er ook fysieke winkels die dit in hun aanbod hebben? De lokale groothandel heeft het niet liggen, en een praxis/karwei zie ik de spullen ook niet.
Edit: Zie nu dat Warmteservice het merk Tecnosystemi verkoopt, scheelt aardig in de prijs en kan ik lokaal afhalen/retourneren. Iemand ervaring daarmee?
[ Voor 14% gewijzigd door Slappyjoez op 28-04-2025 14:24 ]
Fallout | TES | CIV | Lego | PS5 | Switch
We laten het zandcement pleisteren en hopen hiermee direct een eindvloer in industriële look te krijgen. Eventueel ga ik het zelf nog coaten, maar dat is mm werk. Maar wil ook iets meer hoogte kwijt kunnen voor een droogloopmat, dus zal sowieso wat moeten uitsparen.Mjier schreef op maandag 28 april 2025 @ 09:55:
[...]
Welke schoonloopmat wil je toepassen, en welke vloerafwerking? Bij mij heb ik de zandcementvloer niet gespaard, en heeft de PVC-vloerenman bij het egaliseren en PVC-vloer plakken de mat netjes gespaard. En daarna de mat erin gesneden. Ligt er keurig in.
Wij hebben daar de kleur bruin van.Slappyjoez schreef op maandag 28 april 2025 @ 14:19:
Ik ben op zoek naar een leidinggoot incl. een klein stuk flexibele goot om de afwerking van een geïnstalleerde airco (duo-split) van 5 jaar geleden te verbeteren.
Kleur Antraciet RAL7016 en afmeting ongeveer 65x50mm. Ik kom dan vooral bij Canalit of Evolar (75x56mm) uit als ik online kijk. Zijn er ook fysieke winkels die dit in hun aanbod hebben? De lokale groothandel heeft het niet liggen, en een praxis/karwei zie ik de spullen ook niet.
Edit: Zie nu dat Warmteservice het merk Tecnosystemi verkoopt, scheelt aardig in de prijs en kan ik lokaal afhalen/retourneren. Iemand ervaring daarmee?
Een afdekkap stuk heb ik 9 maanden later geïnstalleerd, de bruine kleur van de bestaande goot leek paars tegenover de nieuwe afdekkap die erbij kwam
Tis mn 1e keer en ik begin er handiger in te worden, maar vind uniflott redelijk gekut. Ik meng stevig door met de mixer, maar je ontkomt niet aan kleine klonten, lijkt het. Daarnaast droogt het redelijk snel (ik maak een halve zak aan) dus geeft me weinig leertijd. Dan de emmer uitspoelen, etc etc.
Wat zijn de ervaringen van mensen die zowel uniflott als f&f hebben gebruikt? Is de uniflott echt significant steviger, of kan vullen met f&f geen kwaad?
Nb: de muur wordt in principe niet gestuct.
Pussolini schreef op maandag 28 april 2025 @ 17:40:
Ola. İk ben bezig met het opvullen van naden en schroefgaten in gipsplaten. İk heb hiervoor uniflott (laag 1) en fill and finish (laag 2 en evt 3) in huis. İk weet dat je f&f voor alles kunt gebruiken, maar las dat uniflott steviger is, dus voor deze aanpak gekozen. In de naden gaat papierband.
Tis mn 1e keer en ik begin er handiger in te worden, maar vind uniflott redelijk gekut. Ik meng stevig door met de mixer, maar je ontkomt niet aan kleine klonten, lijkt het. Daarnaast droogt het redelijk snel (ik maak een halve zak aan) dus geeft me weinig leertijd. Dan de emmer uitspoelen, etc etc.
Wat zijn de ervaringen van mensen die zowel uniflott als f&f hebben gebruikt? Is de uniflott echt significant steviger, of kan vullen met f&f geen kwaad?
- Heb je een verse zak? koop bij hornbach bouwmaat oid, in iedergeval een winkel met doorloopsnelheid
- doe je eerst water in de emmer?
- welke mixer gebruik?
- welk toerental gebruik je?
- laat je de mix staan en mix je daarna na?
en ja uniflot wordt veel harder.dat kan je merken met bv schuren. daarnaast heb ik er in de afgelopen jaren de meest rare naden mee gedicht die zelfs zonder gaasband niet zijn gaan scheuren. eigenlijk is het gewoon topspul.
Voor beginners zijn kant en klaar producten veel fijner om mee te werken (wel meer tijd tussen de lagen)Pussolini schreef op maandag 28 april 2025 @ 17:40:
Ola. İk ben bezig met het opvullen van naden en schroefgaten in gipsplaten. İk heb hiervoor uniflott (laag 1) en fill and finish (laag 2 en evt 3) in huis. İk weet dat je f&f voor alles kunt gebruiken, maar las dat uniflott steviger is, dus voor deze aanpak gekozen. In de naden gaat papierband.
Ik ga het nog een kans geven
:strip_exif()/f/image/4V4URDByWa91oX9cRFZn9yWA.jpg?f=fotoalbum_large)
Houtvineer verwijderd bij de trap, zat goed verlijmd!
:strip_exif()/f/image/7UBaYMA6powQzcuzv82pLKtq.jpg?f=fotoalbum_large)
Aangezien de hoeveelheid lijm ga jk niet eens proberen te schuren. Plan is om akoestische panelen aan te brengen, iets anders kan ik zo snel niet bedenken wat er ook nog leuk uitziet.
Trap en overloop gaan alweer snel boven het gestelde budget komen zo onderhand.
Toevallig laatst ook zelf mee gewerkt, maar ik kon er niet aan wennen. Ik werk niet snel genoeg en na 20 minuten was het al te droog om glad mee te werken, ik trok overal strepen in.Pussolini schreef op maandag 28 april 2025 @ 17:40:
Dus teruggevallen op kant en klare stuc pasta en gaasband ipv papierband (zat soms lucht achter bij mij). Voordeel van de kant en klare pasta is dat je er veel langer mee kan werken alleen het nadeel is dat het flink krimpt dus de naden heb ik twee keer gedaan en de schroefgaten dikker en daarna schuren.
Maargoed, dit is van een klusser die dit zeer sporadisch doet en dus de ontspannen verwerktijd wel waardeert
Verdun je fill en finish met wat water. Dat maakt het veel beter te verwerken.Pussolini schreef op maandag 28 april 2025 @ 17:40:
Uniflott met papierband is overkill. Het kan, maar je bent constant mud aan het maken omdat het snel droogt en je maakt het je veel moeilijker dan nodig.
Om klonten te voorkomen laat je het beste even de poeder drinken(dus eerst water in een emmer, dan spul erbij en dan even een minuutje wachten. Niet teveel mengen, dat heeft een negatieve invloed.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
[ Voor 7% gewijzigd door Pussolini op 28-04-2025 20:12 ]
:strip_exif()/f/image/nxhwRzpPuDWW53EAczykeBbI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hREo1dJADowxpdqLyCFORikY.jpg?f=fotoalbum_large)
Gadverdamme, wat is dit een gleufklus. Ik dacht ik huur zo'n grote boels vloerschuurder dan gaat het vast sneller. Dat zou het ook geweest zijn als de vloer niet zulke ontzettende kromme planken heeft. Ik kon dus hooguit de helft, het hoger gelegen gedeelte, ermee meepakken. Als ik alles terug had moeten schuren was ik dagen bezig geweest en zelfs met korrel 24 pads erop ging het echt mega traag, want het is keihard eikenhout.
Dus... met de machine gewoon vanuit korrel 24 omhoog gewerkt naar korrel 180, en daarna met de kleine machine alle te diep gelegen stukken aanpakken. De plinten haal ik los en flikker ik gewoon door de vlakbank, lekker makkelijk snel thuis.
Daarna gaat er gewoon blanke osmo hardwax op en zijn we eindelijk van die bruine troep verlost.
Ik vind het altijd wel fijn om wat water bij te mengen want dat papier trekt ook water uit je f&f.Pussolini schreef op maandag 28 april 2025 @ 20:11:
De consistentie van emmer nr 3 was perfect en omdat ik handiger word in het smeren, ging het lekker soepel. Alleen was het laatste deel van de uniflott in de emmer al te hard, dus dat kon weg. Morgen verder oefenen, I guess.
Maar wat werkt voor je dat werkt. Het is vooral meters maken.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Oh kan dat ja? Dat ik er, zodra het wat harder wordt, een beetje water doorheen meng? Dat zou wel schelen.LED-Maniak schreef op maandag 28 april 2025 @ 20:15:
[...]
Ik vind het altijd wel fijn om wat water bij te mengen want dat papier trekt ook water uit je f&f.
Maar wat werkt voor je dat werkt. Het is vooral meters maken.
En ik vind papierband ook niet heel chill werken. Hoe sta je tegenover glasvliesband? İk begreep dat dat een stuk steviger is dan zelfklevende band. En wat doe je in binnenhoeken? Ik heb vandaag mn eerste hoek gedaan met zowel flexcorner als vliesband en vond dat laatste een stuk makkelijker.
Fill & finish kan je verdunnen gezien het uitdroogt om uit te harden.Pussolini schreef op maandag 28 april 2025 @ 20:19:
[...]
Oh kan dat ja? Dat ik er, zodra het wat harder wordt, een beetje water doorheen meng? Dat zou wel schelen.
En ik vind papierband ook niet heel chill werken. Hoe sta je tegenover glasvliesband? İk begreep dat dat een stuk steviger is dan zelfklevende band. En wat doe je in binnenhoeken? Ik heb vandaag mn eerste hoek gedaan met zowel flexcorner als vliesband en vond dat laatste een stuk makkelijker.
Fix & Finish of uniflot mag je niet verdunnen(staat ook op de verpakking) omdat dit een chemisch proces is.
Papier is niet makkelijk, zéker niet in het begin. Voor de recht toe-recht-aan stukken is gaas net zo goed.
Voor alle hoeken heb ik sowieso papier gebruikt, maar dat is dan ook meteen het allerlastigste om netjes te doen met papier.
[ Voor 14% gewijzigd door LED-Maniak op 28-04-2025 20:26 ]
:strip_exif()/f/image/6Z9aIWAcKPEGEjtZvBe9vd86.jpg?f=fotoalbum_large)
De onderste is de kabel die vanuit mijn huis (die muur) naar de schuur loopt. De bovenste is de gene die naar mijn stopcontact op de buitenmuur loopt.
Hoe verbind ik deze twee aan elkaar? Hoe kun je dit veilig onder de grond met elkaar verbinden?
een gietmof.Goofyduck384 schreef op maandag 28 april 2025 @ 21:34:
Ik wil mijn stroomkabel die naar de schuur loopt, aansluiten op de elektra die naar mijn stopcontacten op de achtermuur loopt.
[Afbeelding]
De onderste is de kabel die vanuit mijn huis (die muur) naar de schuur loopt. De bovenste is de gene die naar mijn stopcontact op de buitenmuur loopt.
Hoe verbind ik deze twee aan elkaar? Hoe kun je dit veilig onder de grond met elkaar verbinden?
Of een waterdichte lasdoos.No Hands schreef op maandag 28 april 2025 @ 21:46:
een gietmof.
Dat heb ik ook voorgesteld, maar dat gaat niet, want dan kan de oprit niet gezogen worden. Gaat alle grit erin. En nee, ik snap ook niet waarom de oprit gezogen wordt, maar daar meng ik mij niet in. Het moet dus vast zijn.No Hands schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 10:59:
[...]
Een zak fijn grijs grit/ardenner split erin. https://www.hornbach.nl/p...-11-mm-zak-25-kg/8114880/
Ik denk dat het een beetje cement gaat worden in een bakje, a la @vincent_1971 .
Het heeft geen haast, binnenkort eens in orde maken.
Bedankt voor het meedenken!
Als in met een stofzuiger?Blomminator schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 08:41:
[...]
Dat heb ik ook voorgesteld, maar dat gaat niet, want dan kan de oprit niet gezogen worden. Gaat alle grit erin. En nee, ik snap ook niet waarom de oprit gezogen wordt, maar daar meng ik mij niet in. Het moet dus vast zijn.
Ik denk dat het een beetje cement gaat worden in een bakje, a la @vincent_1971 .
Indien ja, dan is er geen smiley te vinden die mijn reactie natuurgetrouw kan weergeven.
Ieder zijn ding zeg maar
Let wel op dat je met warm weer zoals komende dagen het cement aan de bovenkant beetje nat moet houden. Plantenspuit bv. Voorkomt kleine scheurtjes.Blomminator schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 08:41:
[...]
Dat heb ik ook voorgesteld, maar dat gaat niet, want dan kan de oprit niet gezogen worden. Gaat alle grit erin. En nee, ik snap ook niet waarom de oprit gezogen wordt, maar daar meng ik mij niet in. Het moet dus vast zijn.
Ja.No Hands schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 08:46:
[...]
Als in met een stofzuiger?
Indien ja, dan is er geen smiley te vinden die mijn reactie natuurgetrouw kan weergeven.
Ieder zijn ding zeg maar
Met dit warme weer houd ik vooral mezelf nat met de plantenspuit. Klussen is voor koele dagen, in de luwte. Zeker onbelangrijke klusjes.vincent_1971 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 08:52:
[...]
Let wel op dat je met warm weer zoals komende dagen het cement aan de bovenkant beetje nat moet houden. Plantenspuit bv. Voorkomt kleine scheurtjes.
Ik vermoed dat het gelijmd was met epoxy, en ik heb dit:
https://www.brico.be/nl/i...i-metaal-crd-24ml/6089651
nog liggen.
Die zou ca 130kg per cm2 kunnen verdragen en is vochtbestendig.
Zou dit goede lijm zijn om het te herstellen?
[ Voor 16% gewijzigd door Tommie12 op 29-04-2025 10:25 ]
Sony A7 iv en wat recycled glas
fix even je link, ik krijg een 404.Tommie12 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 09:28:
Van onze spiegelkast in de badkamer is een scharnier los gekomen. De lijmverbinding tussen een metalen plaatje en het glas van de spiegel is na 15 jaar los gekomen.
Ik vermoed dat het gelijmd was met epoxy, en ik heb dit: https://www.brico.be/nl/i...09Djd0q3dxwYaAioOEALw_wcB
nog liggen.
Die zou ca 130kg per cm2 kunnen verdragen en is vochtbestendig.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Thx for the hint.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Ik weet het niet zeker, maar mogelijk door capillaire werking wurmt er toch water tussen de pleisterlaag en de eps zich naar binnen.
Maar kan ik kan het evengoed mis hebben
[ Voor 44% gewijzigd door checkdiz op 29-04-2025 14:24 ]
Het is geen pleisterlaag maar meer iets van een folie of afdekking om de piepschuim achtige (EPS?) korrels heen. Lijkt van een afstand een soort beton/pleister maar dat is het niet.checkdiz schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 14:21:
als het mijn eigen huis had geweest had ik er een wapeningsgaas opgezet en terug dichtgezet met buitenpleister.
Ik weet het niet zeker, maar mogelijk door capillaire werking wurmt er toch water tussen de pleisterlaag en de eps zich naar binnen.
Maar kan ik kan het evengoed mis hebben
Dacht anders nog dichtmaken met isolatietape of PUR, maar heb het idee dat het uiteindelijk weinig uitmaakt.
[ Voor 8% gewijzigd door SL65 op 29-04-2025 14:36 ]
Een bus PUR halen, de gaten vullen en daarna met hoogste precisie uitsnijden, zodat het dezelfde vorm heeft als het bestaande EPS. Als laatste met een zwarte stift alles inkleuren.SL65 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 14:34:
[...]
Het is geen pleisterlaag maar meer iets van een folie of afdekking om de piepschuim achtige (EPS?) korrels heen. Lijkt van een afstand een soort beton/pleister maar dat is het niet.
Dacht anders nog dichtmaken met isolatietape of PUR, maar heb het idee dat het uiteindelijk weinig uitmaakt.
En het serieuze antwoord is: vooral niets aan doen. Je gaat hier echt op geen enkele manier iets van merken en elke euro die je besteedt aan een oplossing is er eentje die je niet meer terugverdiend
Ik ga meestal voor reststukken bij de lokale winkel. Kost niks of misschien een tientje.gebruikershaes schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 18:26:
Ik ben voor mijn werkbank in de schuur opzoek naar linoleum om als toplaag. Nu heb ik wat opties gevonden, maar kom gauw richting 300-500 euro uit. Dat is natuurlijk te gek. Iemand andere ideeën?
Als je niet zegt waar je welke opties hebt gevonden zijn alle antwoorden wellicht zinloos.gebruikershaes schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 18:26:
Ik ben voor mijn werkbank in de schuur opzoek naar linoleum om als toplaag. Nu heb ik wat opties gevonden, maar kom gauw richting 300-500 euro uit. Dat is natuurlijk te gek. Iemand andere ideeën?
Marktplaats, coupon opkopen bij linoleumwinkel, etc.
Ik zat naar dit te kijken.No Hands schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 18:39:
[...]
Als je niet zegt waar je welke opties hebt gevonden zijn alle antwoorden wellicht zinloos.
Marktplaats, coupon opkopen bij linoleumwinkel, etc.
https://www.bricoflor.nl/...noleum-4166-charcoal.html
Marktplaats al gechecked, restanten nog niet aan gedacht dus dat zou ik nog kunnen uitzoeken.
Dacht meer als er andere opties zijn qua materiaal waar ik niet aan heb gedacht.
ik gebruik meestal de zoekterm coupon marmoleum op marktplaats dan zal je wel e.e.a. vindengebruikershaes schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 18:26:
Oh ja je hebt gelijk. Er zit zelfs een winkel hier in de buurt die restanten verkoopt. Zal binnenkort ff langs gaan.twain4me schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 19:50:
[...]
ik gebruik meestal de zoekterm coupon marmoleum op marktplaats dan zal je wel e.e.a. vinden
Ja dat snapte ik dus ook niet. Ik dacht dat ze het over kortingsbonnen haddenBoudewijn schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:00:
Waarom heet een rol linoleum eigenlijk een coupon?
Ja dat dacht ik dus ookgebruikershaes schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:08:
[...]
Ja dat snapte ik dus ook niet. Ik dacht dat ze het over kortingsbonnen hadden
[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 29-04-2025 20:29 ]
Materiaal van doeloppervlak Metaal, KunststofTommie12 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 09:28:
Ik vermoed dat het gelijmd was met epoxy, en ik heb dit:
https://www.brico.be/nl/i...i-metaal-crd-24ml/6089651
nog liggen.
Nee dus, hecht niet op glas.
Voor gereedschap: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5
Heb je gereedschap over en zoek je een goed doel? Stichting Gered Gereedschap: https://www.geredgereedschap.nl/
:strip_exif()/f/image/yPa6I9wo2nf7DdxBEj1ODFrC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ni7MaYVvC2DxzPvT1tvuRprY.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/G6ARkYjlsaabhotNcEc36J0f.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/LVTSZHdq0u4akYAJzTrZ6mxt.jpg?f=fotoalbum_large)