Ik heb besloten om nu voor m'n huidige klusje thuis spax 4x40 voldraad en schacht halfdraad koop bij toolmax.
Die rotadrill is eigenlijk best duur:
https://www.gamma.nl/asso...40-mm-200-stuks/p/B574793
8cent per stuk.
Zijn opzich wel fijn maar de spoeddraad is wel ondieper ingesneden dan de spax of heco rvs.
Ik denk dat voor de schroeven die sterk moeten zijn in grip en indraaikracht de spax een goede keus is.
Vreemd genoeg lijkt heco rvs een breek gevoelige keuze te zijn. Ik moet nog even denken wat dan de rvs versie moet worden voor raambeslag en zo.
Hornbach huismerk heb ik voorlopig nog genoeg. Eco tools, Wovar, schroeven xl.nl enz. Zou dan misschien m'n grabbel schroeven kunnen worden.
M'n zwarte 120mm van wovar zijn prima.
De dynaplus was ik eigenlijk van plan terug te brengen maar door bovenstaande bericht denk ik ach kan ik mooi testen in de komende klussen.
Spax is volgens mij top voor tuin hout materialen. Roest werend en sterk.
Rotadrill is een beetje tja, wel of niet beter dan de bouwmarkt doosjes.
Dan is online ecotools schroeven bestellen misschien goedkoper.(en beter)
Thanks voor de inzichten en posts.
* copykat moet nu nog ff alle meuk weg doen en opmaken. Beetje als de bitjes, niet gebruikte slechte bitjes zien er nog goed uit totdat je ze dol draait.....
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....