Volgens mij is de wartel links in de T-knie groter dan die daaronder. Dan zou dat niet passen. Dat moet ik ff nameten.Zwartoog schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:15:
[...]
Dit is perfect!
Op de 1e foto heb je een knel-knie-T-stuk. Die haal je ertussen uit. Op de 2e foto heb je een knel-knie. Die zet je dan daar neer.
Dus:
1) gaskraan dicht
2) draai de 2 wartels los van die T-knie (links/rechts)
3) haal die T-knie er tussenuit, maar laat de wartels en knelringen zitten
4) maak die onderste knie los
5) zet deze op de andere plaats
6) draai de wartels weer aan (vast is vast, met een tang maar geen "spierballen" gebruiken)
7) gaskraan open
check of de koppeling lekdicht is (ruiken, sopje). Zo niet, draai de wartel een stukje verder aan.
/Edit
En dat is dus idd het geval; gaat niet 1 op 1 passen. De koperen buis is vanaf de aanvoer/gaskraan groter dan de aftakkingen.
--------
Dank allen! Ik ga mee in wat @Mjier zegt. Voorlopig ga ik die koperen buis met een pijpsnijder doorsnijden +/- 5 cm onder de aftakking. Daarna zet ik er een gas-knelkoppeling op. Het is misschien niet zo chique t.o.v. een 90 graden hoekje. Maar ik wil daar eerst nog even rustig naar kijken wat ik precies nodig heb. Voorlopig volstaat een knelkoppeling wel.
Ik haal er even een 22x22 knie bij. De kant van de cv-ketel zit geperst op die kunststof buis, maar wel met een wartel. Dus volgens mij kan ik wel een 22x22 knel-knie kopen maar dan de wartel erop draaien zonder knelring. Zie hieronder. Lijkt me gewoon te kunnen met een 22x22 knie knelkoppeling, waarbij ik de kant aan de cv-zijde niet knel maar gewoon dus die wartel erop draai.
:strip_exif()/f/image/mwX58jkqljqencu5HKvD2EST.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 44% gewijzigd door ViezeVis op 11-06-2024 18:07 ]