[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 378 ... 466 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 20:49
inquestos schreef op zondag 21 april 2024 @ 22:28:
Ik heb een fout gemaakt.

Ik wil een 40mm PP sifon op een 40mm (binnendiameter) PVC hulpstuk aansluiten. PP en PVC kan je niet verlijmen, en ik heb helaas een PVC hulpstuk gekocht zonder manchet. Het zit al in de muur en is betegeld...

[Afbeelding]
Hoe kan ik mijn PP 40mm aansluiten op een PVC (intern 40mm). Ik heb helaas beperkte ruimte (~10cm)

(ik had waarschijnlijk zoiets moeten hebben, maar dat is nu te laat...)
In hoeverre past een overschuifmof?
https://www.warmteservice...manchet,-40-mm/p/57351025

Lijm je klein stukje pijp op wat nu uit de muur kunt zodat je met die mof de verbinding naar PP maakt. Hier zelfde soort akkefietje gehad met de wasbak.

[ Voor 8% gewijzigd door significant op 21-04-2024 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:51
Dat is helaas te lang.

Of ik zou eerst een 90 graden pvc bocht moeten doen, dan die overschuifmof, en dan weer een 90 graden pvc met manchet. Maar ik vermoed dat 2 90 graden bochten ook te veel ruimte innemen.

Er is niet iets als een 'insteekmanchet' of rubberen ring? Ik kan het niet vinden.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Wuursj

want worst is al bezet

@inquestos die rubberen ringen bestaan wel maar dan ga je van 40 naar 32. Wat voor een wastafel niet eens zo heel ongewoon is, zeker als het weer los te halen is bij een verstopping. Voor een keuken afvoer zou ik dat niet zo snel doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Wuursj op 22-04-2024 08:24 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Ik heb een fout gemaakt.

Ik wil een 40mm PP sifon op een 40mm (binnendiameter) PVC hulpstuk aansluiten. PP en PVC kan je niet verlijmen, en ik heb helaas een PVC hulpstuk gekocht zonder manchet. Het zit al in de muur en is betegeld...

[Afbeelding]
Hoe kan ik mijn PP 40mm aansluiten op een PVC (intern 40mm). Ik heb helaas beperkte ruimte (~10cm)

Foto?
De pp sifon vervangen voor eentje met klemringen bv McAlpine lijkt mij de simpelste oplossing.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
edsandje schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:12:
[...]

Foto?
De pp sifon vervangen voor eentje met klemringen bv McAlpine lijkt mij de simpelste oplossing.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9BKJ3hFhlaIr8RSFSsgDAAdUSk0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0DnhDmnRewoS2wDdNe3bEW29.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wWJNm7SwoEnrI_jLWqnt56OlRcg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sy5wOfvuy8ovRxPpMJPN2qGj.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lsPoTeYLSBhY5um02E2ejoxvc9Y=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IZF0niEJ5bVCwx7F8Z1fThXz.jpg?f=fotoalbum_medium
(sifon past er dus in de pvc met binnendiameter 40mm)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

inquestos schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:31:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
10 cm PVC buis er in lijmen, sok met manchet en daar de pp buis in doen?
Die horizontale pp buis kan je toch gewoon inkorten?

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:44
Afgelopen weekend heb ik een tuindeur geplaatst van thermisch ayous hout. De deur die we besteld hadden was tijdelijk niet leverbaar doordat er leverproblemen waren voor het zwarte frame.
De leverancier kon de deur zelf ook maken maar dan op een verzinkt frame, wat voor ons prima was.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/xqx226D/PXL-20240421-093100707-MP.jpg

Op basis van de bovenste lat alles ingemeten en de palen en kozijn geplaatst. Bij het inhangen van de deur kwam ik erachter dat niet alle laten even lang zijn, maar met de stelbouten kon ik de deur toch in het frame krijgen.
Bij het plaatsen van het slot zag ik dat deze 2/3 milimeter uitsteekt t.o.v. het frame, maar dit past nu net niet langs het kozijn.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/YP5Y7Xp/PXL-20240421-094934252-MP.jpg

Het verzinkte frame steekt een beetje uit op de plek waar het slot gemonteerd moet worden, dus het kan eigenlijk niet anders dan dat het slot ook zover uitsteekt.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/xM3dbq3/PXL-20240421-094946756-MP.jpg

Naast dat ik dit niet mooi vindt past het nu dus ook niet in de deur.
Nu kan ik de latten eraf halen en met een afkortzaag(?) een paar mm inkorten, zodat ik de deur verder naar de scharnierkant kan stellen.
Ik vermoed dat deze met zelftappers zijn vastgezet, kan ik dit dan losdraaien en dezelfde schroef weer gebruiken voor het vastzetten? En heeft dit nog gevolgen voor het hout dat thermisch behandeld is?
Maar eigenlijk vind ik het sowieso niet zo mooi staan dat het slot uitsteekt, dus als iemand een andere oplossing heeft hoor ik t ook graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@jordeeeh slot steekt bij mij ook uit, mijn deur is gelukkig niet zo strak afgewerkt dus valt niet op.

Je kunt het wel loshalen en weer vastzetten, tenminste dat lukte bij mij wel. Ik heb een keer een tweetal planken losgehaald om wat aan te passen.

offtopic:
Die deur heeft zo geen zin verder hè? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wuursj
  • Nu online

Wuursj

want worst is al bezet

jordeeeh schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:44:
En heeft dit nog gevolgen voor het hout dat thermisch behandeld is?
Nee, de maken van de deur heeft dat ayous na de behandelling immers ook op maat gemaakt.
Ik heb een gevel bekleed met thermisch gemodifceerd ayous en die zijn in complete lengtes geleverd en ter pekke op maat gemaakt. Zagen geeft dan ook geen optische verschillen zoals dat bij oppervlakte behandelingen wel gebeurt.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
edsandje schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:37:
[...]

10 cm PVC buis er in lijmen, sok met manchet en daar de pp buis in doen?
Die horizontale pp buis kan je toch gewoon inkorten?
Je bedoelt deze?

Die PP buis kan ik inkorten, maar aangezien de PVC achter een lade zit heb ik maar 10cm. Staan helaas geen afmetingen bij die sok

Ik denk zelf ook nog aan:

- Hele sifon vervangen door een 32mm versie
- Hele sifon vervangen door een PVC versie (lijkt me gedoe)
- Deel van sifon vervangen door PVC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:04
Op basis van de bovenste lat alles ingemeten en de palen en kozijn geplaatst. Bij het inhangen van de deur kwam ik erachter dat niet alle laten even lang zijn, maar met de stelbouten kon ik de deur toch in het frame krijgen.
De deur lijkt wel erg strak in het kozijn te zitten, waardoor er weinig aan het scharnier lijkt te stellen. Als het hout ook maar iets gaat werken, heb je kans dat het later niet meer past, en er niets meer te stellen is.

Mij lijkt het goed om voor meer stel mogelijkheid te zorgen. Eigenlijk betekent dat het kozijn breder maken en opnieuw plaatsen. Ik zou dan ook meteen voor een vorm van drempel zorgen, die het kozijn aan de onderkant bij elkaar houdt.

Misschien niet wat je wilt horen, veel extra werk, maar het is een prachtige deur waar je denk ik lang van wilt kunnen genieten.

Ik heb hier een stalen deur in stalen kozijn, en zelfs die werkt al zoveel dat ik in het najaar de scharnieren heb moeten stellen, en nu in het voorjaar weer.

Nog antwoord op je originele vraag: ipv alle latten losschroeven kun je ook de lineaal van de invalzaag erlangs leggen, en alle latten in 1x zagen. Daarmee krijg je een strakker resultaat, al moet je wel erg oppassen dat je zaagblad niet in het staal komt.

[ Voor 19% gewijzigd door Raling op 22-04-2024 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:52
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb dezelfde fout gemaakt in mijn wc |:(
Ik heb toen siliconenkit om de pp buis gedaan en in de pvc buis gestoken. Gaat al 5 jaar goed. Als het lekt zou ik dit ook gelijk zien op de vloer. Ik weet niet of het bij jou ook gelijk opvalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:08
dikkiedik schreef op zondag 21 april 2024 @ 20:34:
ik ben 2e hands wat aan het kijken voor wat spullen voor een klus project. Nu zoek ik klimaatfolie a 20 m². Deze zijn bij de grote isolatieshops alleen in grootverpakking verkrijgbaar. Zijn de producten van karwei/gamma/praxis exact het zelfde of is dit een inferieure kwaliteit?

Het gaat beide om Isover Vario KM klimaatfolie en ze adverteren met zelfde specificaties behalve andere afmetingen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nee, het is verschrikkelijk. er moet een klimaatfoliemafia zijn. Dit spul is gewoon niet te krijgen in kleine hoeveelheden. En het is ook reteduur. Dus voor een klein stukje mag je een rol van 120 euro aftikken. Ik moet een stukje van 6 m2 voor rond een nieuw dakraam. Dan is dergelijk geld eraan uitgeven best wel zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikkiedik
  • Laatst online: 09:18
t14wo schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:10:
[...]

Nee, het is verschrikkelijk. er moet een klimaatfoliemafia zijn. Dit spul is gewoon niet te krijgen in kleine hoeveelheden. En het is ook reteduur. Dus voor een klein stukje mag je een rol van 120 euro aftikken. Ik moet een stukje van 6 m2 voor rond een nieuw dakraam. Dan is dergelijk geld eraan uitgeven best wel zonde.
ik ga mogelijkerwijze wel naar Hornbach duitsland voor de Isover Xtrasafe. Die heeft iets betere specs dan de vario KM inderdaad en goede prijs. Dan heb ik nog behoorlijk wat m² over mocht je interesse hebben stuur even een pb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:32
Raling schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:21:
[...]

De deur lijkt wel erg strak in het kozijn te zitten, waardoor er weinig aan het scharnier lijkt te stellen. Als het hout ook maar iets gaat werken, heb je kans dat het later niet meer past, en er niets meer te stellen is.

Mij lijkt het goed om voor meer stel mogelijkheid te zorgen. Eigenlijk betekent dat het kozijn breder maken en opnieuw plaatsen. Ik zou dan ook meteen voor een vorm van drempel zorgen, die het kozijn aan de onderkant bij elkaar houdt.

Misschien niet wat je wilt horen, veel extra werk, maar het is een prachtige deur waar je denk ik lang van wilt kunnen genieten.

Ik heb hier een stalen deur in stalen kozijn, en zelfs die werkt al zoveel dat ik in het najaar de scharnieren heb moeten stellen, en nu in het voorjaar weer.

Nog antwoord op je originele vraag: ipv alle latten losschroeven kun je ook de lineaal van de invalzaag erlangs leggen, en alle latten in 1x zagen. Daarmee krijg je een strakker resultaat, al moet je wel erg oppassen dat je zaagblad niet in het staal komt.
@jordeeeh : dit.. Je kozijn is veel te strak geplaatst.. Er zitten ruime stelschroeven aan de linkerkant die je gegarandeerd nodig gaat hebben als het hout gaat werken. Dat je nu al niet uitkomt is al een probleem, want dat betekent dat het nu al te krap is.. Er is ook een reden dat die bouten vrij lang zijn aan de linkerkant.

Kortom: kozijn opnieuw zetten en meer marge pakken voor je deur, zodat je ruime stelmogelijkheden hebt bij uitzetten in de toekomst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:31

Dentheman

Zie signature

t14wo schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:10:
[...]

Volgens mij kan je bij de wat grotere bouwshops isolatiefolie ook 'van de rol af' kopen . . . Net als epdm etc.

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
Raling schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:21:
[...]

Is inderdaad niet wat ik wil horen en ook niet wat ik ga doen :P Palen zitten in beton gegoten, dus voor nu ga ik t eerst anders proberen.
Een vriend van me heeft wel een invalzaag met liniaal, dus dat lijkt me inderdaad een goede!

Ik heb overigens aan beide kanten +/- 7mm zitten tussen de bovenste lat en het kozijn. Die lat valt nog iets over het stalen frame, dus ik vermoed dat ik daar in de toekomst mee wel uit de voeten kan.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/cwFvkL7/PXL-20240422-100728778-MP-3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/QmtQQN4/PXL-20240422-100804186-2.jpg

Die drempel is wel een goede inderdaad, daar zal ik nog even mee aan de slag. Misschien als ik die 2 mm breder doe en er tussen sla het ook nog wat extra speling geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:28
Hoe zou ik onderstaand gat kunnen fixen zonder de kruipruimte in de moeten? Er wordt over een paar weken geegaliseerd omdat de smeerlaag vervangen moest worden om in te ferzen. Er staat 30/40cm water in de kruipruimte dus ik ben op zoek naar een oplossing vanaf boven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/phsHgkySM5GuAWyTUnLNhPLsRTs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IwzsIFyKj0ibFXqyuEiULpNu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tPntc8tMcNOhU81bRIsS2-EkZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HwTepP0MVDBQaco7kEp6YAnw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raling
jordeeeh schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:06:
[...]

Is inderdaad niet wat ik wil horen en ook niet wat ik ga doen :P Palen zitten in beton gegoten, dus voor nu ga ik t eerst anders proberen.
Een vriend van me heeft wel een invalzaag met liniaal, dus dat lijkt me inderdaad een goede!

Ik heb overigens aan beide kanten +/- 7mm zitten tussen de bovenste lat en het kozijn. Die lat valt nog iets over het stalen frame, dus ik vermoed dat ik daar in de toekomst mee wel uit de voeten kan.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Die drempel is wel een goede inderdaad, daar zal ik nog even mee aan de slag. Misschien als ik die 2 mm breder doe en er tussen sla het ook nog wat extra speling geeft.
Dus dan zou je aan beide kanten bijna een cm ertussen hebben? Dat klinkt al beter dan dat het op de foto lijkt, maar alsnog vind ik het niet veel voor een houten kozijn.

Bedenk wel dat als je 'm alleen onder 2mm breder maakt minimaal 1 vd 2 palen uit het lood komt te staan en dat dat weer andere gevolgen kan gaan hebben.

En bedenk ook wat het inkorten van de latten esthetisch gaat doen. Ik vind zelf die overstek juist mooi, en je kan een deel van het slot erachter weg laten vallen. Het afzagen is een lapmiddel.
Justevo schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:21:
Hoe zou ik onderstaand gat kunnen fixen zonder de kruipruimte in de moeten? Er wordt over een paar weken geegaliseerd omdat de smeerlaag vervangen moest worden om in te ferzen. Er staat 30/40cm water in de kruipruimte dus ik ben op zoek naar een oplossing vanaf boven.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Er lijken ook behoorlijke hoogteverschillen te zitten eromheen. Weet je zeker dat er alleen geëgaliseerd kan worden? Lijkt mij dat er misschien nog wel een deel aangesmeerd moet worden.

Hoe groot is het gat en hoe dik is het? Kun je er een plank/stuk plaatmateriaal met hightack er doorheen wurmen en vastplakken? Dan beetje lijmpur rondom om de plank extra vast te plakken en dan volstorten. Misschien ook proberen wat staal erin te krijgen. Eromheen van de dekvloer wat extra weghalen zodat het staal daar op kan rusten.

Dit is wat er bij mij opkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vraagje mbt isolatie. Ik heb twee overhangende delen aan mijn huis. Deze zijn aan de onderkant geisoleerd met Tempex/EPS. Echter; bij nameten blijkt dit maar een cm of tien te zijn.

Heb nog 16cm ruimte, dus dacht eraan het hout los te halen en dit op te vullen met PIR platen.

Nu kan ik twee dingen doen:
- Huidige tempex verwijderen en volledig vervangen door bijvoorbeeld 2x12cm dikke pir.
- Tempex laten zitten en er 12cm onder hangen

Gevoelsmatig neig ik naar het tweede, aangezien het zo'n zooi maakt.

Iemand een mening over verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
Raling schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:40:
[...]

Dus dan zou je aan beide kanten bijna een cm ertussen hebben? Dat klinkt al beter dan dat het op de foto lijkt, maar alsnog vind ik het niet veel voor een houten kozijn.

Bedenk wel dat als je 'm alleen onder 2mm breder maakt minimaal 1 vd 2 palen uit het lood komt te staan en dat dat weer andere gevolgen kan gaan hebben.

En bedenk ook wat het inkorten van de latten esthetisch gaat doen. Ik vind zelf die overstek juist mooi, en je kan een deel van het slot erachter weg laten vallen. Het afzagen is een lapmiddel.
Ik snap je zorgen en waardeer je input :)
Het frame/kozijn is hout, maar deurframe is wel gewoon staal en zal niet werken.
Boven kan ik m natuurlijk ook nog breder maken door de bovenste lat wat breder te zetten, die zit gewoon geschroefd.

Ik zal in eerste instantie ook eerst aan de scharnierkant wat eraf halen, het gaat ook puur om de latten die verder (te ver) doorlopen.
Als ze allemaal gelijk waren dan was er geen probleem geweest. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raling
jordeeeh schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:48:
[...]

Het frame/kozijn is hout, maar deurframe is wel gewoon staal en zal niet werken.
Boven kan ik m natuurlijk ook nog breder maken door de bovenste lat wat breder te zetten, die zit gewoon geschroefd.

Ik zal in eerste instantie ook eerst aan de scharnierkant wat eraf halen, het gaat ook puur om de latten die verder (te ver) doorlopen.
Okee, maar waarom dan stoppen bij 2mm langer? Ram er een dorpel tussen die nog langer is, en schroef 'm boven opnieuw vast, dan heb je het kozijn in z'n geheel verbreed.

Als je alleen de latten aan de scharnierkant inkort, en de deur dichter naar die kozijn kant brengt, dan zit ie niet meer in het midden. Zou ik persoonlijk ook jammer vinden. En alsnog wel wel de invalzaag erlangs om alle latten gelijk te laten zijn (alleen die langer zijn inkorten) aan alle zijden, maar misschien ben ik dan te perfectionistisch.

En staal werkt trouwens ook, zij het minder dan hout, maar het zal ook uitzetten als het warmer wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Raling op 22-04-2024 14:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wuursj
  • Nu online

Wuursj

want worst is al bezet

MikeyMan schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:47:
Gevoelsmatig neig ik naar het tweede, aangezien het zo'n zooi maakt.

Iemand een mening over verder?
10cm EPS en 12cm PIR hebben samen een Rd waarde van ruim 8. Dat is zeer OK, ruim boven alle bouwbesluit normen voor nieuwbouw. Ik zou lekker het EPS laten zitten. Met al dat afval, extra productie etc. is het milieu ook niet geholpen.

[ Voor 6% gewijzigd door Wuursj op 22-04-2024 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:42

copykat

Good copy isn't bad

jordeeeh schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:48:
[...]

Beetje kort door de bocht.
Staal zet ook uit bij warmte en krimpt bij kou. (geen idee hoeveel mm per meter maar dat kan je opzoeken. ;) )
En als t hout niet vrij beweegbaar, grotere gaten dan de schacht vd schroef, geschroefd is kan het 2 dingen doen tijdens krimp en uitzet vh hout.
Je schroeven afbreken en of je frame kromtrekken/duwen. Edit juist omdat je stalen frame minder "werkt" dan je dek latten. ( * copykat vergeet altijd welke kant op het hout meer uitzet in de lengte of in de breedte vd vezel.... :X )
Sowieso zijn die verzinkte frames bedoelt om enige overstek te hebben. Onder, boven en links, rechts.

:)

[ Voor 7% gewijzigd door copykat op 22-04-2024 14:05 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:14
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik kan je wel vertellen dat 7mm aan beide kanten bij mijn schutting echt veel te weinig is om het verschil tussen (droge/warme) zomer en (natte/koude) winter op te vangen. Maar mijn schutting is wel staal-frame met verticale planken waaihout. Hout zet in de breedte meer uit dan in de lengte, dus het zou goed kunnen dat het bij jou wel mee valt omdat je planken horizontaal hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:26

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Pur er in douwen, heb ik hier onlangs ook gedaan (ok, gat was iets kleiner), maar toch. Wel zo laag beginnen, misschien even kijken of je iets van een klein plankje ofzo zo laag mogelijk erin kan klemmen zodat de pur iets heeft om aan te hechten. En dan bovenaan netjes vlak afsnijden als het uitgehard is.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mjier
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20:13

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Plankje op maat zagen met de breedte van het gat. Plastic touwtje om het midden van het plankje heen binden (Plastic rot niet weg met een gaatje in de vloer tot gevolg) . Plankje door het gat duwen. Touwtje aantrekken en strak vastbinden aan een schraag die je over het gat kan zetten (stoel kan ook). Gat dichtsmeren met zand-cement of beton. Niet te dun, het moet niet weglopen.

aroTHERM plus 55/6 - Atlantic Explorer V4 200l- Solaredge 1800wp - Home Assistant - Macte voyager twin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raling
Vloris schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:05:
[...]

Ik kan je wel vertellen dat 7mm aan beide kanten bij mijn schutting echt veel te weinig is om het verschil tussen (droge/warme) zomer en (natte/koude) winter op te vangen. Maar mijn schutting is wel staal-frame met verticale planken waaihout. Hout zet in de breedte meer uit dan in de lengte, dus het zou goed kunnen dat het bij jou wel mee valt omdat je planken horizontaal hangen.
En die 7mm is ook nog als ie gesloten is. Als je de deur open draait, komen de latten van de achterkant nog dichter langs het kozijn aan de slot kant.

@jordeeeh hoeveel mm ruimte is er als ie open draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wuursj schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:02:
[...]

10cm EPS en 12cm PIR hebben samen een Rd waarde van ruim 8. Dat is zeer OK, ruim boven alle bouwbesluit normen voor nieuwbouw. Ik zou lekker het EPS laten zitten. Met al dat afval, extra productie etc. is het milieu ook niet geholpen.
Ja das ook mijn overweging. Tis in principe recht-toe-recht-aan. Vierkante stukken.

Weet alleen niet of er bij-effecten te verwachten zijn met het combineren van twee soorten isolatiemateriaal, met verschillende isolatiewaardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Eigenwijs, snap ik, ben ik ook :P

Ik heb alleen door de jaren heen geleerd dat lapmiddelen eigenlijk nooit werken en alleen maar tegen je gaan werken. Nu is het nog een makkelijke fix (wat is een paaltje verplaatsen nou voor werk? Een uurtje (hooguit)?) maar dat gaat straks flink tegenvallen.. Uiteraard niet mijn probleem en het boeit mij ook helemaal niks wat je gaat doen, maar wilde het toch even meegeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
twain4me schreef op zondag 21 april 2024 @ 22:04:
[...]

klopt de kans is dan nagenoeg 0 bij zelfde soort materialen. andere materialen incl gaasband is de kans bij goed aanbrengen klein maar eigenlijk nooit zo klein als bij dezelfde maeterialen getand.

ik heb in de loop der jaren door de raarste dingen schuren in muren zien ontstaan (dicht slaande deur, langs rijdende vrachtwagens (oud bouw) met een drempel voor de deur. werkzaamheden bij de buren etc) doordat zelfde materialen in zelfde omstandigheden zich het zelfde gedragen is de kans ook bij de vergezochte dingen nagenoeg 0 waar gasbeton + ankers in een stenen muuropening een randje pur en een gaasbandje het alweer wat moeilijker kan hebben. in 98% van de gevallen is het prima in 2 % van de gevallen had je beter kunnen vertanden met het zelfde materiaal. (percentages zijn ter illustratie en niet op enige data anders dan mijn ervaring gebaseerd)

Voeg zou ik gewoon nemen wat het beste uitkomt bij erg dikke voegen moet de specie wel goed zijn en zeker niet te dun. Zelf vind ik het stiekem wel makkelijk om met iets wat dunne specie te metselen als het vuil werk is. dus dan zou ik denk ik liever 8 hebben voordeel van 15 is wel weer dat je makkeklijker de specie op de bovenste stenen krijgt (zeg maar de voeg vullen boven de bovenste steen die je gaat plaatsen) wellicht combineren :P Nadeel is dat je meer specie nodig hebt en als je met de hand moet mengen zou ik voor 8 mm gaan, maargoed ik ben dan ook lui :P
Je zou in plaats van gaasband ook wapensingsweefsel toe kunnen passen rondom de overgangen. Je kan het in ieder geval tot een meter breed kopen (bouwmaat, https://www.bouwmaat.nl/k...-meter/product/0000241759), dat zou voldoende moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Mjier schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:07:
[...]

Plankje op maat zagen met de breedte van het gat. Plastic touwtje om het midden van het plankje heen binden (Plastic rot niet weg met een gaatje in de vloer tot gevolg) . Plankje door het gat duwen. Touwtje aantrekken en strak vastbinden aan een schraag die je over het gat kan zetten (stoel kan ook). Gat dichtsmeren met zand-cement of beton. Niet te dun, het moet niet weglopen.
Dan zou ik het gat éérst een beetje taps/conisch maken zodat de cementprop een beetje conisch word anders kan je een keer verrast worden met een "zinkhole".

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:19
Ik heb een fout gemaakt.

[Afbeelding]

https://www.elektramat.nl...-f1Ea4g7wYREaAiIfEALw_wcB
Hier kun je toch mee verder? Van 40mm manchet naar 1 1/4” van de sifon buizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Ik heb 2 roosters voor inbouw speakers die ik graag zou willen spuiten in een iets minder jaren 2000 kleur (RAL9016 ipv de RAL9010 die het nu is) alleen ik twijfel of dat goed gaat.

Probleem is dat deze niet meer leverbaar zijn, dus ze kunnen niet vernachelt worden en ben bang dat bij het spuiten de gaatjes verstopt raken.

Iemand goede tips hiervoor? (Niet doen is ook een optie natuurlijk)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aXc3on0K-sjF9PhfFXZOw6WlmF4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HA0npScI5Y2EzzjmYeMyS6L5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
RobbieB schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:01:
Ik heb 2 roosters voor inbouw speakers die ik graag zou willen spuiten in een iets minder jaren 2000 kleur (RAL9016 ipv de RAL9010 die het nu is) alleen ik twijfel of dat goed gaat.

Probleem is dat deze niet meer leverbaar zijn, dus ze kunnen niet vernachelt worden en ben bang dat bij het spuiten de gaatjes verstopt raken.

[Afbeelding]
Valt weinig aan te verpesten hoor. Haal spuitbus bij de Action en je zit al goed. 1 tip: dunne laagjes van voldoende afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:13

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat steekt er uit de muur? Een mof?
Is dit dan wat?
https://www.hornbach.nl/p...eCrossType=vb&url=8142996

Of
https://www.hornbach.nl/p...bs-o-40-mm-grijs/8126301/ zonder de laatste bocht
En vanaf daar naar pp zonder sifon.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:03

[Afbeelding]
Vooral heel goed ontvetten en schuren met heel fijne korrel.
En dan idd heel dunne laagjes. Als het mis gaat, schuren en opnieuw beginnen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:27

Jrz

––––––––––––

[Afbeelding]
Geen ervaring, maar ik zou een flinke afstand gebruiken tijdens het spuiten, en eventueel dichtgelopen gaatjes direct leeg blazen

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
Jrz schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:49:
[...]

Geen ervaring, maar ik zou een flinke afstand gebruiken tijdens het spuiten, en eventueel dichtgelopen gaatjes direct leeg blazen
Precies, perslucht oid bij de hand en gelijk even blazen na het spuiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Laatst online: 22:35

MJV

Wie kan mij misschien de juiste richting in helpen zoeken? Ik wil een draagmuur gaan laten verwijderen. Ik heb een constructeur een berekening laten maken, en ik lees op veel plaatsen dat ik een vergunning nodig heb.

Maar, heb ik nu nog extra bouwtekeningen nodig voor deze vergunningsaanvraag? Sommige sites (goede informatie vinden is een drama, het is een-en-al geSEO'de content die ik vind) zeggen dat een bouwtekening nodig is, anderen niet. Website van mijn gemeente zie ik alleen maar doorverwijzingen naar het Omgevingsloket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
teacher schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:27:
[...]

Wat steekt er uit de muur? Een mof?
Is dit dan wat?
https://www.hornbach.nl/p...eCrossType=vb&url=8142996

Of
https://www.hornbach.nl/p...bs-o-40-mm-grijs/8126301/ zonder de laatste bocht
En vanaf daar naar pp zonder sifon.
Die had ik toevallig in mijn winkelmandje! Gelijk ook iets soorgelijks als @scofield . En anders toch kit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincent_1971
t14wo schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:21:
[...]

Valt weinig aan te verpesten hoor. Haal spuitbus bij de Action en je zit al goed. 1 tip: dunne laagjes van voldoende afstand.
Zou het niet OP karton leggen maar op afstandsblokjes of zo leggen. Anders heb je kans dat de verf die je erop spuit op het karton een druppel vormt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• inquestos
@RobbieB : die gaatjes gaan verstopt raken als er teveel verf in 1 keer opkomt. Wat Vincent hierboven zegt is al een goede tip. Daarnaast een wat groter stuk karton pakken zodat je ruimte hebt om goede beweging te maken en je niet hoeft te beginnen en eindigen met spuiten als je boven het rooster hangt. Zoek even online opzoeken hoe je goed spuit. En doe het liever in 3 keer dan 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
inquestos schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 08:07:
@RobbieB : die gaatjes gaan verstopt raken als er teveel verf in 1 keer opkomt. Wat Vincent hierboven zegt is al een goede tip. Daarnaast een wat groter stuk karton pakken zodat je ruimte hebt om goede beweging te maken en je niet hoeft te beginnen en eindigen met spuiten als je boven het rooster hangt. Zoek even online opzoeken hoe je goed spuit. En doe het liever in 3 keer dan 1 keer.
Dus samengevat:

- groot stuk karton
- licht schuren
- vet en stofvrij maken
- bus op redelijke afstand houden waardoor de laag dun aangebracht wordt
- mini compressor bij de hand om gaatjes leeg te blazen
- kijken hoeveel dunne lagen er nodig zijn tot het goed dekt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
RobbieB schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 08:30:
[...]

Dus samengevat:

- groot stuk karton
- licht schuren
- vet en stofvrij maken
Eerst ontvetten, daarna schuren :)

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
MJV schreef op maandag 22 april 2024 @ 22:44:
Wie kan mij misschien de juiste richting in helpen zoeken? Ik wil een draagmuur gaan laten verwijderen. Ik heb een constructeur een berekening laten maken, en ik lees op veel plaatsen dat ik een vergunning nodig heb.

Maar, heb ik nu nog extra bouwtekeningen nodig voor deze vergunningsaanvraag? Sommige sites (goede informatie vinden is een drama, het is een-en-al geSEO'de content die ik vind) zeggen dat een bouwtekening nodig is, anderen niet. Website van mijn gemeente zie ik alleen maar doorverwijzingen naar het Omgevingsloket.
Ik neem aan dat je de draagmuur cq nieuwe draagconstructie door een bedrijf laat vervangen?
Leg de vraag even bij hen neer, die hebben ongetwijfeld vaker met het bijltje gehakt.
Maar wel met de kanttekening om jezelf niet te snel te laten overtuigen en stel goede kritische vragen. Ze kunnen zichzelf er natuurlijk ook wel heel gemakkelijk vanaf doen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
[...]

Dus samengevat:

- groot stuk karton
- licht schuren
- vet en stofvrij maken
Ik zou ook een goede spuitbus halen zodat je met een zo fijn mogelijke nevel kan spuiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:25
MJV schreef op maandag 22 april 2024 @ 22:44:

Als het goed is heb je van de constructeur naast de berekening ook een schets/tekening van hoe het moet worden. Dat is voldoende om mee te sturen.
Ik kreeg overigens via alle sites ook dat ik een vergunning moest aanvragen, maar kreeg na de aanvraag van de gemeente terug dat het niet nodig was.

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:33
Er zit tussen de vloer en de kunststof onderdorpel een kier, waar mieren nu het huis binnen komen en zand op de deurmat werpen. Ik wil die koer dichten. Waarmee zou dat het beste kunnen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aKgGm9wuZPVraQIdpJqEVwsemeY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q36EcxrotRbElbpiF38mNDOk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oumMpvVAzojsWStBX5wIV-WSgGQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4t6yS0cZlojVQNWwllg2or06.jpg?f=fotoalbum_large

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

manusjevanalles schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:48:
Er zit tussen de vloer en de kunststof onderdorpel een kier, waar mieren nu het huis binnen komen en zand op de deurmat werpen. Ik wil die koer dichten. Waarmee zou dat het beste kunnen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Egalisatie beton?
Vloeibaar en makkelijk .
Maar vermoedelijk komt die scheur door beweging omdat je deur tegen je kozijn aan klapt.
Kitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
copykat schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:04:
[...]

Egalisatie beton?
Vloeibaar en makkelijk .
Maar vermoedelijk komt die scheur door beweging omdat je deur tegen je kozijn aan klapt.
Kitten?
Ik weet niet precies waar het door ontstaan is, het zit nog goed vast en het is alleen de onderdorpel. De zijkanten van het kozijn vangen het meest op bij het dichtklappen. Bij het dichtklappen drukt de dorpel toch juist verder naar binnen, tegen de vloer aan? Dan verwacht ik niet dat er een kier ontstaat.

Kitten zou kunnen, maar het is op sommige plekke een brede gleuf. Welke kit zou geschikt zijn?

[ Voor 21% gewijzigd door manusjevanalles op 23-04-2024 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De kier dichtkitten met een siliconenkit.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:11
Afgelopen weekend heb ik een tuindeur geplaatst van thermisch ayous hout. De deur die we besteld hadden was tijdelijk niet leverbaar doordat er leverproblemen waren voor het zwarte frame.
De leverancier kon de deur zelf ook maken maar dan op een verzinkt frame, wat voor ons prima was.
[Afbeelding]
Heb inhoudelijk niks toe te voegen, ben wel benieuwd waar je deze poort hebt besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

manusjevanalles schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:18:
[...]

Ik weet niet precies waar het door ontstaan is, het zit nog goed vast en het is alleen de onderdorpel. De zijkanten van het kozijn vangen het meest op bij het dichtklappen. Bij het dichtklappen drukt de dorpel toch juist verder naar binnen, tegen de vloer aan? Dan verwacht ik niet dat er een kier ontstaat.

Kitten zou kunnen, maar het is op sommige plekke een brede gleuf. Welke kit zou geschikt zijn?
Temperatuur krimp en uitzetten? Maakt niet veel uit.
Maar dichten met alleen hard materiaal zoals cement zou op den duur weer kieren.
Schilderskit? Heeft niks te houden. (geen idee overigens of mieren schilderskit wegknagen)
Eerst wat reparatiemortel/beton (is ook vrij dun aan te brengen) :) in je scheur smeren en dan als dat droog is afkitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
copykat schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:36:
[...]

Temperatuur krimp en uitzetten? Maakt niet veel uit.
Maar dichten met alleen hard materiaal zoals cement zou op den duur weer kieren.
Schilderskit? Heeft niks te houden. (geen idee overigens of mieren schilderskit wegknagen)
Eerst wat reparatiemortel/beton (is ook vrij dun aan te brengen) :) in je scheur smeren en dan als dat droog is afkitten.
Is het ook een optie in gewoon voegcement te gebruiken? Dat heb ik nog liggen. En daarna afkitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

manusjevanalles schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:23:
[...]

Is het ook een optie in gewoon voegcement te gebruiken? Dat heb ik nog liggen. En daarna afkitten.
Kan ook. Dicht maken met cement is om de mieren t moeilijker te maken om weer een nieuwe route te graven.
Heeft geen contructionele waarde. De kit is gewoon 1 extra barrière.

Ik heb in de slaapkamers de vloeren gekit aan de buitenmuur zijde.
Prefab platen koud tegen buiten prefab beton.
Dus bijv. lekkage cv op 1e is druppels begane grond loopt zo langs die kieren.
Beetje kit en water blijft boven.
:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inquestos
[...]

Dus samengevat:

- groot stuk karton
- licht schuren
- vet en stofvrij maken
Vanaf 1:05 (al doet de vrouw het op de video het niet helemaal zoals wordt uitgelegd):
YouTube: Hoe schilder je metaal met een spuitbus?

Ik zou die compressor niet gebruiken, krijg je geheid dikke klodders op het oppervlak van. Beter heel licht meerdere lagen aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8elQmfVNXSQphiOJnaDQz_oHUMU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wd2EGovG3X7hrp1Nnx3d39w8.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb in mijn (huur)woning een keuken van Bruynzeel. Bij de gootsteen zit een ladefront (zonder handgreep, geen echte lade) welke bevestigd is op bovenstaande manier. Ik wil dit ladefront graag iets laten zakken maar kan ontdekken hoe dit nou precies vast zit.

Ik kan er natuurlijk een kogelsnapper op zetten maar wat niet nodig is, is niet nodig :-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15:42
Aangezien het weer de afgelopen tijd niet ideaal was om buiten te werken, binnen maar een projectje opgestart, de schouw om de kachel...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nc2cagrhhUwoOGvTuIBPhkqi1U4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ItIVl4VJWzUfzLkXNVtXphr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hF_TiDsDWfNq0Se3-vLRotMSR8w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Od2Ua7bYUItya7tZ0uJj91yY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WrRL31qbsYIQztxAykljwdnXE3g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y9EKHadBrDCU53FQRykC7eaK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lA06jax5REghdIrdmtZZbmEAlMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jMnvZspwwnWxknfrW7dk2jgY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NRUGov_MuJ_xavK6_gAEaoWW9Ww=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tvhmz3MIO52DZn3uYe3AfYao.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:11

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Compriband erin en dan afkitten, dan hoeft er geen halve tube kit in. Blijf je alleen met zowat een hele rol compriband zitten.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV

MJV

ed-oorklep schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 08:50:
[...]

Als het goed is heb je van de constructeur naast de berekening ook een schets/tekening van hoe het moet worden. Dat is voldoende om mee te sturen.
Ik kreeg overigens via alle sites ook dat ik een vergunning moest aanvragen, maar kreeg na de aanvraag van de gemeente terug dat het niet nodig was.
Thanks. Schetsje zit er inderdaad bij. Ik zag inderdaad ook op officielebekendmakingen.nl een aanvraag voorbij komen die door de gemeente was beoordeeld als niet vergunningplichtig. Zie voor mijn gemeente dat niet terug. Maar, wel de mogelijkheid tot indienen conceptverzoek, dus dat is sowieso handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:56
Robbie T schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:48:
[Afbeelding]

Ik heb in mijn (huur)woning een keuken van Bruynzeel. Bij de gootsteen zit een ladefront (zonder handgreep, geen echte lade) welke bevestigd is op bovenstaande manier. Ik wil dit ladefront graag iets laten zakken maar kan ontdekken hoe dit nou precies vast zit.

Ik kan er natuurlijk een kogelsnapper op zetten maar wat niet nodig is, is niet nodig :-)
Dat onderdeel zit er gewoon op geniet, dus die eraf halen en met wat schroefjes op de goede plek monteren.

Je kan ook met keku beslag aan de gang gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 22:20

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Analamoebe schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:00:
Aangezien het weer de afgelopen tijd niet ideaal was om buiten te werken, binnen maar een projectje opgestart, de schouw om de kachel...
Dát is een mooi stuk hout _/-\o_ knap gedaan man. sfeervol d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:28

dragonhaertt

@_'.'

Robbie T schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:48:
[Afbeelding]

Lastig om te zien aangezien we hier niet weten wat onder en boven is.

Zo te zien zit er een 'ratel' mechanisme waarmee het front naar links en rechts bewogen kan worden?

Het plastic deel zit in het kastje geniet en aan de ladefront geplakt.
Als je de hoogte wil wijzigen kan je de nietjes lostrekken, een shim ertussen en weer vastnieten/schroeven/spijkeren?

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
@Analamoebe, wat voor een kachel is dat en moet er niet nog een schoorsteen op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:51
Die zal door de zijmuur gaan neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:52

ViezeVis

Sample Text

Hey allen,

Een vraag. We gaan de badkamer verbouwen. Maar onze installateur geeft aan dat hij heel sterk afraad om in de dragende muur een groot gat te maken van zeker 40x12x7 cm (hoogte x breedte x diepte) voor de inbouwkraan. Vermoedelijk moet dat gat groter omdat het leidingwerk er ook in moet passen en de bochten moet kunnen maken. Bovendien moet het leidingwerk ook op 7 cm diepte gefreesd worden omdat de leidingen ook 7cm diep liggen op de inbouw mengkraan. Hij raadt het af omdat de buitenwand maar 9 à 9,5 cm diep is en de kans bestaat dat je er doorheen gaat. De spouw is geïsoleerd denk ik (huis uit 2009), maar voor de constructie betwijfel ik of het inderdaad wel of niet handig is.

Alternatief is dat de douchekop uit het plafond komt en de mengkraan aan de andere kant geplaatst wordt in een cellenbeton/kalkzandsteen wandje. Dan blijft de douchekop op dezelfde plek maar alleen de handdouche en knoppen komen bij de inloop.

/edit
moeten hiervoor ook een speciaal bedrijf laten komen à €250 ex, gaat buiten tegelzetter en installateur om.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uB_oKcNX7ql7Rfe38PLLH5wz9kU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/go0UZgQg5Qw2ElBLaCpW2D9q.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jpMKwXx2MEtsaPF46TbTmxI-xR8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6lC5tYxTVFAj22xabCtbNGNj.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 31% gewijzigd door ViezeVis op 23-04-2024 19:04 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
dragonhaertt schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:51:
[...]

Zo te zien zit er een 'ratel' mechanisme waarmee het front naar links en rechts bewogen kan worden?
Nog eens geprobeerd en na toepassen van wat bruut geweld alsnog beweging in gekregen. Inderdaad een ratelmechanisme waarmee ik het frontje naar onder of boven kan stellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:03
ViezeVis schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 18:58:
Hey allen,

Een vraag. We gaan de badkamer verbouwen. Maar onze installateur geeft aan dat hij heel sterk afraad om in de dragende muur een groot gat te maken van zeker 40x12x7 cm (hoogte x breedte x diepte) voor de inbouwkraan. Vermoedelijk moet dat gat groter omdat het leidingwerk er ook in moet passen en de bochten moet kunnen maken. Bovendien moet het leidingwerk ook op 7 cm diepte gefreesd worden omdat de leidingen ook 7cm diep liggen op de inbouw mengkraan. Hij raadt het af omdat de buitenwand maar 9 à 9,5 cm diep is en de kans bestaat dat je er doorheen gaat. De spouw is geïsoleerd denk ik (huis uit 2009), maar voor de constructie betwijfel ik of het inderdaad wel of niet handig is.

Alternatief is dat de douchekop uit het plafond komt en de mengkraan aan de andere kant geplaatst wordt in een cellenbeton/kalkzandsteen wandje. Dan blijft de douchekop op dezelfde plek maar alleen de handdouche en knoppen komen bij de inloop.

/edit
moeten hiervoor ook een speciaal bedrijf laten komen à €250 ex, gaat buiten tegelzetter en installateur om.

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik vind het een pak beter.
Je kan de kraan open draaien zonder dat je direct koud water op je kop krijgt is een stuk comfortabeler. Bij ons staan de kranen ook aan de ‘ingang’ van de douche, en de douchekop wat verder.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Tommie12 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 19:28:
[...]

Ik vind het een pak beter.
Je kan de kraan open draaien zonder dat je direct koud water op je kop krijgt is een stuk comfortabeler. Bij ons staan de kranen ook aan de ‘ingang’ van de douche, en de douchekop wat verder.
Zo lulde ik het ook goed inderdaad :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:39
Hey allen,

/edit

[Afbeelding][Afbeelding]
Als je ruimte hebt kun je een voorzetwand overwegen? Of toch opbouw materiaal nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Laatst online: 18:00
Lokatie knoppen op het wandje lijkt mij beter
Handdouche kan misschien evt ook wel op de achterwand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:40
Hey allen,

/edit

[Afbeelding][Afbeelding]
Noem me simpel maar er kon toch gewoon een beton-latei in de muur gezet worden? (boven de plek van het gat)

die zitten bv ook boven al mijn ramen in mijn garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Togi schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 19:55:
Lokatie knoppen op het wandje lijkt mij beter
Handdouche kan misschien evt ook wel op de achterwand
Met wandje bedoel je die cellenbeton/kalkzandsteen wandje toch? Knop en handdouche komen daar dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
Jolke schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 15:10:
@Analamoebe, wat voor een kachel is dat en moet er niet nog een schoorsteen op?
Dat is een La Nordica Isetta con cerchi EVO 4.0 en die heeft een achteruitlaat :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yDzAFUIAbVivLfcxopL-CDAKjDI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/48zhWBvOC7x95jIkgABt85PH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Analamoebe
Fraggert schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:47:
[...]

Dát is een mooi stuk hout _/-\o_ knap gedaan man. sfeervol d:)b
Dank! Mooie eiken balk van een oude boerderij hier een kilometer van huis. Heb nog een soortgelijke eiken balk die tegen het plafond in de nog te verbouwen badkamer komt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30
Hey allen,

/edit

[Afbeelding][Afbeelding]
Is je spouw geisoleerd met een harde plaat (bv pir) of een zachte (bv steenwol). Zeker bij een harde plaat zou ik er niet zo bang voor zijn. Een latei zoals hierboven genoemd is echt niet nodig voor zo’n klein gat
Moet het gat wel echt 7 cm diep? Er komen ook nog tegels voor neem ik aan, misschien kom je er met een gat van 6 diep?

Ik heb laatst een inbouwbox voor een airco in een bestaande muur gemaakt, dat gat was ook ongeveer zo diep. Even wat werk om het met beleid te doen en het is geen probleem. Je moet natuurlijk niet als een gek staan hakken, dan ga je er geheid doorheen..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xeTeb_rd4dmOLFRo_UaNDhLfNnM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8gHMer6cja7dtl3KpZyapDw4.jpg?f=fotoalbum_large

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:38
Analamoebe schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 20:53:
[...]

Dat is een La Nordica Isetta con cerchi EVO 4.0 en die heeft een achteruitlaat :)
[Afbeelding]
Maar als je al een acheruitlaat hebt, waarom bouw je er dan een stuk schoorsteen op (laatste foto, waar je kat op zit)? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Analamoebe
Zwartoog schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 22:52:
[...]

Maar als je al een acheruitlaat hebt, waarom bouw je er dan een stuk schoorsteen op (laatste foto, waar je kat op zit)? :?
Omdat we dat mooi vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:58
decipherer schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 21:07:
[...]

Ik heb laatst een inbouwbox voor een airco in een bestaande muur gemaakt, dat gat was ook ongeveer zo diep. Even wat werk om het met beleid te doen en het is geen probleem. Je moet natuurlijk niet als een gek staan hakken, dan ga je er geheid doorheen..
Ik kan mijn ervaring als amateur-electricien ook nog delen:
Ik heb eens een gat voor een inbouwdoos van 40mm diep gemaakt in een wand van dat korrelige vulkanische steen (schijtspul) van 50mm dik + tegels aan de andere zijde. Daar heb ik heel voorzichtig met de hand lopen hakken, zo veel mogelijk in de langsrichting van de muur. Dat is me uiteindelijk gelukt zonder schade aan de andere kant.

Ik heb ook een inbouwdoos van 50mm diep gemaakt in een kalkzandsteen "bakstenen" binnenblad van een spouw van 95mm dik. Daar ben ik toen wel doorheen gegaan. Ik had me iets lomper gedragen, en toen brak ik een steen bij een voeg.

Uiteindelijk kan je veel voor elkaar krijgen, maar een gat van 40cm lang en dan maar 2 cm muur overhouden, dat wordt wel erg fragiel :+ Als 't beton is, dan zal het alsnog wel sterk zijn, maar dan moet je ook flink hakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

decipherer schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 21:07:
[...]

Is je spouw geisoleerd met een harde plaat (bv pir) of een zachte (bv steenwol). Zeker bij een harde plaat zou ik er niet zo bang voor zijn. Een latei zoals hierboven genoemd is echt niet nodig voor zo’n klein gat
Moet het gat wel echt 7 cm diep? Er komen ook nog tegels voor neem ik aan, misschien kom je er met een gat van 6 diep?

[Afbeelding]
Bij ons is er geisoleerd nog met steenwol als ik het goed heb. En ja, de minimale inbouwdiepte is 7 cm. Dan blijft er +/- 2 cm speling over om het uit te hakken. En dan moet het precies passen overal even diep zijn. Wordt wel erg krap dan.

En eigenlijk echt iemand die het zeker kan weten is een constructeur. Maar om die langs te laten komen vind ik net wat té, als we ook kunnen leven met de knoppen aan de andere kant.

[ Voor 7% gewijzigd door ViezeVis op 24-04-2024 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Laatst online: 18:00
ViezeVis schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 20:24:
[...]

Met wandje bedoel je die cellenbeton/kalkzandsteen wandje toch? Knop en handdouche komen daar dan.
Ja idd en dan de handdouche op de achtermuur
Nadeel is dan wel dat de handdouche na je toe spuit dus geen idee of dat handig is ( ik weet niet hoe je wilt staan met douchen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:04
Maar even met de billen bloot: ik ben niet zo handig geweest met de plaats waar CV-leidingen uit de muur komen, ten opzichte van de hoogte van nieuwe plinten (of ik heb de plinten te hoog gekozen). Anyway, de situatie is zoals hij is. Maar hoe los ik dit nu netjes op. Ik heb al enorm zitten prutsen met gaten op de juiste hoogte in de plinten, en dan moet er nog een tussenstukje komen om het geheel af te werken. Maar echt fraai is het ook niet. Zijn er andere - vooral ook eenvoudiger - oplossingen hiervoor?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8MhijD5Vy3MAWgKMptBCSvBGxVI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2nugjWgTxromy8Rou8sp304Y.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ui27PS-yODfhJ2dHTTPgNwXQ6K8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Jc5EK4KqsTNdhjiBRQIYOpR9.png?f=user_large

Súdwest Fryslân 400 m2 vrijstaand '80/'94 - 25% hobbyklusproject | 2x mono Quatt hybr HP/Lyric T6 + 3x CV-ketel + convectoren/heatboosters ( + 3x houtkachel :) ) | na-isolatie | 2x18 Techniq Energy heatpipes | PV 10945 Z, 2100 O, 2100 W

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Cella schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:00:
Maar even met de billen bloot: ik ben niet zo handig geweest met de plaats waar CV-leidingen uit de muur komen, ten opzichte van de hoogte van nieuwe plinten (of ik heb de plinten te hoog gekozen). Anyway, de situatie is zoals hij is. Maar hoe los ik dit nu netjes op. Ik heb al enorm zitten prutsen met gaten op de juiste hoogte in de plinten, en dan moet er nog een tussenstukje komen om het geheel af te werken. Maar echt fraai is het ook niet. Zijn er andere - vooral ook eenvoudiger - oplossingen hiervoor?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kun je niet een stuk plint t.h.v. de leidingen horizontaal door midden zagen en daar de leidingen uitboren in die 'halfjes'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Togi schreef op woensdag 24 april 2024 @ 08:36:
[...]

Ja idd en dan de handdouche op de achtermuur
Nadeel is dan wel dat de handdouche na je toe spuit dus geen idee of dat handig is ( ik weet niet hoe je wilt staan met douchen)
Dat ding hangt er vooral voor de vorm om heel eerlijk te zijn. We denken dat we deze ook laten plaatsen aan de cellenbetonmuur. Dan blijft alles wel een beetje bij elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
Analamoebe schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 20:53:
[...]

[Afbeelding]
Aha, die hoort erbij, thnx! Dat plaatje komt me bekend voor. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:49
@Cella78 de uitsparing in de rechterplint gewoon 5cm breder maken. Dan schuiven de plinten tegen elkaar aan. Dan ziet het er wel netjes uit.
Ik zou er dan verder niks meer aan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 22:20

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[Afbeelding]

[Afbeelding]
eenvoudig nee, maar je bent al een heel eind op weg om dit zo netjeste doen.

ik zou namelijk uit een stukje restplint het tussenstuk zagen. Dit doe je het beste door in een stukje plint weer 2 ronde gaten te zagen zoals je al gedaan hebt in dat linkerstuk.

uit het stukje met de 2 gaten zaag je dan het tussenstuk, als je dat tussen de buizen zet zou je die moeten kunnen daaien en zo tegen de wand aan kunnen lijmen/plakken/scrhroeven/plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mNDi3sLSs893E4fYW_h72OgaQ2s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rf9O4DOHRlHJWiFcjkIu2LPA.jpg?f=user_large

je hebt overigens ook nog plastic plaatjes die je over de buis kunt zetten en tegen de plint aan kunt schuiven om de ruimte om de leiding te verbergen.

Zo'n plaatje heet een buisrozet :)

https://www.google.com/se...t=firefox-b-e&q=buisrozet

[ Voor 7% gewijzigd door Fraggert op 24-04-2024 10:10 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:13

bonzz.netninja

Niente baffi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fkzTOyU3J3qaozwSnWN3fnDjUNY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7PXeBE3P1yPXiRTpO3i6VsJE.jpg?f=fotoalbum_large
Ik ben bed voor dochtger wat leuker aan het maken. Nu wil ik een hartje figuurzagen in de grote witte plank, maar hoe?
Gewone figuurzaag gaat niet lukken, die beugel is niet breed genoeg. Lukt dat met een decoupeerzaag en figuurzaagje erin?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:28

dragonhaertt

@_'.'

bonzz.netninja schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:41:
[Afbeelding]
Ik ben bed voor dochtger wat leuker aan het maken. Nu wil ik een hartje figuurzagen in de grote witte plank, maar hoe?
Gewone figuurzaag gaat niet lukken, die beugel is niet breed genoeg. Lukt dat met een decoupeerzaag en figuurzaagje erin?
Met een smal zaagje in de decoupeerzaag kan dat inderdaad makkelijk.
Hoe netter je zaagt, hoe minder je hoeft te schuren 8)

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:36
En anders noem je de look 'rustiek' ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
[Afbeelding]

[Afbeelding]
De delen die je nu hebt behoud je.
Vervolgens pak je een ruim stuk en boor je daar beide gaten in. Dan zaag je die op breedte. En dan zaag je die horizontaal door. Even de stukjes vastplakken en voila.

En als het nodig is, pak je 2 van die afdekringetjes/rozetten en heb je alles perfect afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

dragonhaertt schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:43:
[...]

Met een smal zaagje in de decoupeerzaag kan dat inderdaad makkelijk.
Hoe netter je zaagt, hoe minder je hoeft te schuren 8)
Nice thx.

Andere vraag. Ik heb deze decoupeerzaag
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hRTDxVAGxuRBDomCHAVAs6Cjgrg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hW0kPrOHk8QotvesfUxRekHr.png?f=fotoalbum_large

Alleen blijft er altijd mega veel zaagsel voor de zaag liggen waardoor ik mijn lijntje niet meer zie. Wat doe ik niet goed? Als ik de afzuiger/stofzuiger aansluit zet is het iets beter maar het is niet geniaal.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:55
Met dat rode schuifje kun je aan/uit zetten of hij het zaagsel moet wegblazen, dat helpt ook wel.
Sorry, nee vergissing. Dat is je aan/uit schakelaar. Ik heb een D-greep Bosch professional decoupeerzaag en die heeft wel een apart schakelaartje voor die blaasfunctie. Hulpje de stofzuiger aan de voorkant erbij laten houden? :)

[ Voor 54% gewijzigd door ThinkPad op 24-04-2024 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:27

3_s

@bonzz.netninja ondersteboven zagen, dan zie je beter wat je doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:04
@ViezeVis @Raymond @Fraggert @t14wo Dank voor de tips. Geeft me het gevoel toch wel aardig op de goede weg te zijn! Ik zal eens uitzoeken wat de beste oplossing is.

Súdwest Fryslân 400 m2 vrijstaand '80/'94 - 25% hobbyklusproject | 2x mono Quatt hybr HP/Lyric T6 + 3x CV-ketel + convectoren/heatboosters ( + 3x houtkachel :) ) | na-isolatie | 2x18 Techniq Energy heatpipes | PV 10945 Z, 2100 O, 2100 W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

3_s schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:39:
@bonzz.netninja ondersteboven zagen, dan zie je beter wat je doet.
Ik zie nog niet zo goed hoe ik dat fysiek moet doen. Ik ga niet op de grond liggen in ieder geval, of mijn plaat hout aan het plafond hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

ThinkPad schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:36:
Met dat rode schuifje kun je aan/uit zetten of hij het zaagsel moet wegblazen, dat helpt ook wel.
Sorry, nee vergissing. Dat is je aan/uit schakelaar. Ik heb een D-greep Bosch professional decoupeerzaag en die heeft wel een apart schakelaartje voor die blaasfunctie. Hulpje de stofzuiger aan de voorkant erbij laten houden? :)
Nee, ik heb al best vaak gedacht dat ik deze ga verkopen en ruilen voor een d grip oid, maar ik vind dat 12v systeem zo relaxt van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:31

Japser

Jeej!

Hoi, een vraag!

Wij hebben een nieuwe badkamer laten installeren met een SealSkin Contour schuifdeur . Nu gaan echter de bovenwieltjes het begeven lijkt me, maar heb geen idee hoe dat komt, alles hangt recht en is op goede maat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-v3k0cxHGvV_k6t7Ha6QdVauDww=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l8vKEdHB84yLgudulniZGm7v.jpg?f=fotoalbum_large

De vragen:

Wat kan de oorzaak zijn van dit euvel?
Hoe kan ik dit het best herstellen?
Kan je die wieltjes ook ergens los verkrijgen?

SealSkin zelf heeft geen direct contact mogelijkheden zover ik kon vinden. Mijn installateur komt nog langs om e.e.a. te checken maar ben toch wel benieuwd omtrent evt vervolgstappen mocht het niet 1 2 3 te fixen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Cella schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:42:
@ViezeVis @Raymond @Fraggert @t14wo Dank voor de tips. Geeft me het gevoel toch wel aardig op de goede weg te zijn! Ik zal eens uitzoeken wat de beste oplossing is.
Laat ons het eindresultaat nog even zien :D

Pagina: 1 ... 378 ... 466 Laatste

Let op:
Voor gereedschap: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5

Heb je gereedschap over en zoek je een goed doel? Stichting Gered Gereedschap: https://www.geredgereedschap.nl/