Hey hoohw,
Gedouched en beetje lui.
Chinees gegeten bami met geroosterde varkensvlees reepjes...😍
Mocht. Ook wel want ik heb me weer vermaakt vandaag....
1 gasleiding afdoppen. (zat achteraf in de vloer en niet onderlangs dussss, verwijderen ging nie. Tijger actie 1.)
2 duss even snel de 5x2,5 omhoog duwen ging ook niet. Dikke boor en even meten ónder de vloer waar de support is en waar de "Broodjes" liggen.
Wat betekende elke keer onder de rioolbuis door tijgeren.
Waar ik eerst een geul moest graven om mn 90kg lichaam onderdoor te krijgen.
En tijgeren was op mn schouderbladen en hielen.....
Lekker vochtig zand dus heerlijk gekloot.(De laatste keer dat ik dat moest was 2001.... En man ik ben wel wat stijver, steviger en ouder geworden.....
Op weg naar mn te boren plekje om te meten zie ik iets dat niet goed is.
Gevalletje gebroken 90 graden bocht van mn wasbak/vaatwasser afvoer. Al een tijdje blijkbaar gezien het weggespoelde zand. Dussss iemand moest even naar de gamma een 50mm 90 graden manchet (de met rubber niet lijmen omdat pvclijm op oude pijp niet echt werkt en als t nat is helemaal niet.)
3 en weer 6x heen en weer tijgeren met spullen en toen ontdekte Milu weer een nieuwe ruimte die ze nog niet gezien had.
Maar riool is weer aangesloten. Vaatwasser water gaat nu niet in mn kruipruimte maar word netjes afgevoerd.
Water is klaar voor de keuken kraan. En de vaatwasser kraan moest natuurlijk weer 10cm hoger dan hij zat.

.
(Stopkraantjes geplaatst zodat water er niet weer af hoeft als de keuken geplaatst word.)
5x2,5 Kabel in de meterkast moet nog een beetje gefatsoeneert worden en de overige 2 3x2,5 moeten nog even geplaatst worden op de plekken waar de keukenmonteur ze wil hebben en dan kan alles aangesloten worden en afgemonteerd.
Perilex 2p+2n laat ik even doen door iemand die elektricien is.( niet dat ik geen schema kan lezen maar 7400watt kan vervelend zijn en beter geen risico nemen met hoogvermogen als t niet hoeft.
Op maat gezaagde composiet/natuursteen vensterbank nog even op zn plek lijmen voordat de keuken komt.
En ik heb 1 van de bestaande vloertegels los gewerkt( die onder de keuken zitten) en in 3 stroken gezaagd zodat de geul waar een muurtje stond enigzins netjes afgedicht is. Beetje grijze tegellijjm en vloer is weer dicht.
Morgen even voegen.
Maar nu koffie en tv.
Een nadeeltje ik moet nog wel een keertje er onder om de waterleidingen te isoleren want de vorige bewoner heeft nooit enige isolatie toegepast en de condens hangt in druppels aan de koudwaterleiding en de warmwaterleiding koelt mn warmwater flink af op die 4 meter travel denk ik.
[
Voor 4% gewijzigd door
copykat op 09-03-2024 22:34
]
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....