Mijn achterdeur klemt (te) erg. Hierdoor kan ik deze niet vanuit binnen sluiten. Aan de slotzijde klemt de onderkant (dus niet de onderkant zelf). De deur is van '94. Wellicht dat het momenteel vochtig is, maar ik kan er nu echt erg weinig mee.
De onderzijde van de deur lijkt niet behandeld, ik denk dat er vocht omhoog kruipt en de deur hierdoor uit zet. Wellicht dat de onderzijde wel behandeld is, maar dat dit er weer afgeschaafd is door de deurpost. Afgelopen zomer klemde die helemaal niet.
Gezien het feit dat die niet klemt en netjes past aan slotzijde midden, slotzijde boven, bovenzijde en onderzijde vraag ik mij af of ik er nu wat mee kan en moet doen. De deur kunnen wij nu alleen sluiten met kracht vanuit binnen, dan via de tuindeur naar buiten en even een voetje tegen de onderkant, niet heel praktisch, maar anderzijds ben ik waarschijnlijk een goeie maand ook niet in de achtertuin geweest.
Mijn voorkeur is niets doen (goh), maar als wel wat doen sowieso nodig is, maakt het nog uit wanneer ik dit doe (qua weer/temperatuur)?
Hoe funest is het voor de deur als ik nu iets bij schaaf en dan pas verf in een mooie zonnige week in mei? En moet ik überhaupt iets gaan schaven? Of is het wachten tot die minder uitgezet is en dan netjes schuren en verven zodat die weer vochtwerend is?
PS ik heb geen ervaring met werken hout, maar ik steek graag de handen uit de mouwen.
PPS de schroef moet er t.z.t nog uit en netjes opgevuld worden.