[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 349 ... 467 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-09 22:30
CurlyMo schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:56:
[...]

Ik draai hier prima met een WP op LTV met enkel standaard radiatoren, net als vele andere tweakers hier op het forum.
zijn dat "standaard" radiatoren in de zin van deze zaten al in het huis en zijn gebruikt bij ht verwarming?
Of zijn dit "standaard" nieuwe radiatoren die berekend zijn op de lagere warmteafgifte van ltv verwatming?

Een T22 radiator die bij 75/65/20 graden 2055W vermogen afgeeft, geeft bij 45/35/20graden nog maar 582W warmte af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:49
CurlyMo schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:56:
[...]

Ik draai hier prima met een WP op LTV met enkel standaard radiatoren, net als vele andere tweakers hier op het forum.
Er is een verschil tussen laag en laag. Bij mijn radiatoren zit ik toch rond de 33 graden nu om het warm te houden. Met VVW kun je nog veel lager. Met de betonvloer als buffer.

Radiatoren met LTV is toch een soort renovatie/monumentenoplossing. Of tussenstap.

Als het even kan, goede vloerverwarming aanleggen met goed dimensioneerd leidingwerk.

edit: @FRANQ Hier eind jaren '70 enkelglas-doorwaaiwoning-horrorwintermodellen, wel zonder convectievinnen. Doen het erg goed en grote waterinhoud. De enkelplaats T10 zijn waardeloos. Aantal vervangen door ouder model T22, geeft een bak warmte :)

[ Voor 17% gewijzigd door Zwartoog op 29-11-2023 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 23:12
CurlyMo schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:25:
Ik ben aan het kijken naar een nieuw huis. Nu is het plan het direct goed aan te pakken dus incl. vloerverwarming en balansventilatie. Gezien de bouwtekening van het huis vraag ik me alleen af hoe ik dat moet doen.
Over balansventilatie en vloerverwarming is al vanalles gezegd. Denk ook na over een doucht WTW als je alles goed wil gaan aanpakken. Ik zie geen badkamer dus ik vermoed dat deze op de 1e verdieping zit. Dan kun je perfect een douche WTW plaatsen in de meterkast. Scheelt >50% energie bij het douchen.

Hoe is de dakisolatie? Dat is vaak een plek waar je veel kunt winnen.

• Noeleke
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18-12-2024
Weet iemand misschien waar ik dit soort lasklemmen kan krijgen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6BpKhog1CCdD4YKI0pmRRV5e-nE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vSB0IiPhcevPl7D7K2DyYGc5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JKCcN5TqEjIBQ__CZ5sh3Gber9M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uaeIZxaa1oA786bRp0UJ8Maw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CXzlS_xel5g3-3Am9TFqRvhe6GM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TJyUd6zpWsnwYv8vx2JqT6zW.jpg?f=fotoalbum_large

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-09 22:30
Zwartoog schreef op woensdag 29 november 2023 @ 19:33:
[...]

Er is een verschil tussen laag en laag. Bij mijn radiatoren zit ik toch rond de 33 graden nu om het warm te houden. Met VVW kun je nog veel lager. Met de betonvloer als buffer.

Radiatoren met LTV is toch een soort renovatie/monumentenoplossing. Of tussenstap.

Als het even kan, goede vloerverwarming aanleggen met goed dimensioneerd leidingwerk.

edit: @FRANQ Hier eind jaren '70 enkelglas-doorwaaiwoning-horrorwintermodellen, wel zonder convectievinnen. Doen het erg goed en grote waterinhoud. De enkelplaats T10 zijn waardeloos. Aantal vervangen door ouder model T22, geeft een bak warmte :)
klinkt hoopvol voor mijn in 2010 gerenoveerde jaren 30 woning. :)

Strookt alleen totaal niet met wat mij verteld word :X

Met mijn radson delta (buizen radiator) blijft het onbehaaglijk bij 45 graden aanvoer temperatuur.
Maar ik heb nog niet geprobeerd een 24/7 constant programma erin te zetten.
Stook nog geen 900 kuub per jaar, zit nu op ~700 kuub. komt nog ongeveer 150 bij gok ik.

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:51
Ik zoek een manier om de "hangers" zoals op onderstaande foto te maken, maar geraak er niet helemaal uit hoe ik dit het beste aanpak. Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YVLaX6O3-Be5HcxEvprNOq8dPDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jpbcZDIj7AGGn8Qml8iwf765.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb beschikking over een zaagtafel, bovenfrees en andere basic tools.

• monkey7
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:30
MrSenne schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:37:
Ik zoek een manier om de "hangers" zoals op onderstaande foto te maken, maar geraak er niet helemaal uit hoe ik dit het beste aanpak. Iemand een idee?

[Afbeelding]

Een draaibank, maar ik denk niet dat die onder 'basic tools' valt :+

Een alternatief is ruw uitzagen van de vormen in 'het platte vlak' met handfiguurzaag of decoupeerzaag en daarna met de beitel, spookschaaf, rasp, vijl en eventueel haakse slijper handmatig vormen. Heb een keer een pollepel zo gedaan en, hoewel het een karweitje is, valt de tijd uiteindelijk ook wel mee. Helemaal gelijk krijg je ze niet, maar dat is dan ook de charme van handwerk.

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:00

Een stuk rondhout in de boormachine, en dan draaiend tegen het blad van de zaagtafel aan houden? Je zou dan de kromming van het zaagblad er wel in moeten kunnen krijgen. Misschien wel handig om een positioneermal te maken zodat je dit niet uit de losse pols hoeft te doen.

Of het een arbo verantwoord idee is is een tweede natuurlijk. Een draaibank is waarschijnlijk de beste tool voor deze job.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• El-Vder
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:10
T_knoop schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:22:
[...]

Een stuk rondhout in de boormachine, en dan draaiend tegen het blad van de zaagtafel aan houden? Je zou dan de kromming van het zaagblad er wel in moeten kunnen krijgen. Misschien wel handig om een positioneermal te maken zodat je dit niet uit de losse pols hoeft te doen.

Of het een arbo verantwoord idee is is een tweede natuurlijk. Een draaibank is waarschijnlijk de beste tool voor deze job.
Dit klinkt ook als een ritje naar de spoedeisende hulp. Zou dit zeker niet aanraden.

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:05

[Afbeelding]

Zoals eerder aangegeven; een draaibank.

alternatief zou kunnen zijn een boormachine vastzetten en dan met een vijl of stuk schuurpapier aan de slag te gaan. Maar hoe je dan n dezelfde vormen moet krijgen...
T_knoop schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:22:
[...]

Dat lijkt me erg gevaarlijk. Je wilt op snelheid (door rotatie van de boormachine) zijwaarts tegen het zaagblad duwen. Daar is het niet op berekend.

Veiliger lijkt me, bij gebrek aan een draaibank, een boormachine vast te zetten en het rondhout daarin te klemmen. Niet te hoge snelheid laten draaien. Vervolgens met rasp, vijl en schuurpapier vormgeven. Maar zonder mal zullen de resultaten verschillen.

Addicted to silent computing

• MrSenne
Crahsystor schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:51:
[...]

Zoals eerder aangegeven; een draaibank.
Een draaibank lijkt mij inderdaad het gemakkelijkste, maar zit op dit moment niet in het beschikbare gereedschap. :)
Ik ga eens rondhoren of ik niet eentje een dag kan lenen/gebruiken.

• Ealanrian
  • Laatst online: 12:55

[Afbeelding]

Ik zou beginnen met eerst een stuk rond hout zo ver mogelijk in vorm snijden (of vierkant hout maar dat is meer werk om rond te krijgen) dan afronden door het houd in een boormachine te spannen en dan met schuurlinnen afschuren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
MrSenne schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:55:
[...]

Een draaibank lijkt mij inderdaad het gemakkelijkste, maar zit op dit moment niet in het beschikbare gereedschap. :)
Ik ga eens rondhoren of ik niet eentje een dag kan lenen/gebruiken.
Ik weet van het bestaan van openbare werkplekken waar je een dag gebruik van kan maken van het beschikbare machines. Je zou eens kunnen kijken of er ééntje bij jouw in de buurt zit en of die bijvoorbeeld een draaibank hebben staan.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik zou ze kopen en focus leggen op het maken van de rest van de onderdelen. :P

Je gaat het nooit perfect gelijk maken.
Zelfs met een houtdraaibank ben je wel ff bezig als het de eerste keer is.

Maken is leuk, maar als je de tools of skills (nog) niet hebt, dan uitbesteden.

[ Voor 56% gewijzigd door LED-Maniak op 30-11-2023 12:00 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• MrSenne
LED-Maniak schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:58:
Ik zou ze kopen en focus leggen op het maken van de rest van de onderdelen. :P
En enig idee waar zoiets te koop zou zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Had je al gekeken op etsy/amazon/aliexpress/hornbach? Laatst een kapstok gemaakt en op die plekken behoorlijk veel haken en stokjes gevonden.

Mocht het er echt niet zijn dan zou ik inderdaad ook eerst grof in de juiste vorm zagen en dan in de boormachine met schuurpapier de laatste vorm er in maken. Maar het blijft lastig zonder goed beschikbaar gereedschap.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Laatst online: 14:05
MrSenne schreef op donderdag 30 november 2023 @ 12:02:
[...]

En enig idee waar zoiets te koop zou zijn?
https://www.amazon.nl/-/e...ing-Clothes/dp/B0C9DNYZBV
Bijvoorbeeld. De bolle kop afzagen en uithollen lukt vast wel.
Zoeken op afbeelding kan ook wel iets opleveren.

Addicted to silent computing

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Noeleke schreef op donderdag 30 november 2023 @ 08:25:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb dit soort kroonsteentjes wel eens in Italië gezien, probeer daar eens te zoeken zou ik zeggen.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

• basjuuhhh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06:49

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waarom moeten het persee zo'n lasklemmen zijn? Qua ruimte? Anders kun je toch ook een wago pakken?

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:09

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ze lijken sterk op de lasdoppen die de netbeheerder hier gebruikte tijdens het verwisselen van de smeltzekering naar automaat.
Die heb ik nooit ergens teruggevonden bij de bekende groothandels.

Voor welke diameter kabels heb je ze nodig?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14:35

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Noeleke
basjuuhhh schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:14:
[...]

Waarom moeten het persee zo'n lasklemmen zijn? Qua ruimte? Anders kun je toch ook een wago pakken?
Kadootje voor een electricien die ze dus ook nergens kan vinden :) Hij had er ooit 5, nu nog maar 2 over die ik te leen heb.
pickboy schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:22:
[...]

Ze lijken sterk op de lasdoppen die de netbeheerder hier gebruikte tijdens het verwisselen van de smeltzekering naar automaat.
Die heb ik nooit ergens teruggevonden bij de bekende groothandels.

Voor welke diameter kabels heb je ze nodig?
Precies, dat zei hij ook!
Dat lijken ze te zijn! Misschien verder op die naam zoeken, want 18€ bezorgkosten is me te fors haha 8)7

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 07:00
Wij willen binnenkort de keuken gaan isoleren en een nieuwe keuken (laten) plaatsen.
Nu zijn er verschillende berichten over de te gebruiken gipsplaat in de keuken, de ene zegt een 'normale' gipsplaat en de ander zegt een vochtwerende gipsplaat.

Het verschil in prijs is aanzienlijk (zeker voor de m2 die wij hebben (27 voor plafon en 62 voor de wanden) maar is de normale veilig te gebruiken in een keuken?
Er zit een flinke afzuiger in die naar buiten afvoert en dit blijft ook zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 14:35
Henkhuppelschot schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:48:
Wij willen binnenkort de keuken gaan isoleren en een nieuwe keuken (laten) plaatsen.
Nu zijn er verschillende berichten over de te gebruiken gipsplaat in de keuken, de ene zegt een 'normale' gipsplaat en de ander zegt een vochtwerende gipsplaat.

Het verschil in prijs is aanzienlijk (zeker voor de m2 die wij hebben (27 voor plafon en 62 voor de wanden) maar is de normale veilig te gebruiken in een keuken?
Er zit een flinke afzuiger in die naar buiten afvoert en dit blijft ook zo.
Standaard gipsplaten zijn echt dikke prima. Groene zijn alleen op de badkamer nodig.

• Jannibal23
  • Laatst online: 13:07
Aparte platen voor plafond en wand? Waar zit dat verschil dan in? Verschil tussen AK en RK ken ik, maar dit is nieuw voor mij.

• LED-Maniak
  • Nu online
Noeleke schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:23:

[...]

Dat lijken ze te zijn! Misschien verder op die naam zoeken, want 18€ bezorgkosten is me te fors haha 8)7
Wat is er zo speciaal aan deze veredelde kroonstenen? Ben wel benieuwd wanneer je die gebruikt. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Jannibal23 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:59:
Aparte platen voor plafond en wand? Waar zit dat verschil dan in? Verschil tussen AK en RK ken ik, maar dit is nieuw voor mij.
Plafond is 9.45mm en wand is 12.5mm

• Henkhuppelschot
Daiov97 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:53:
[...]

Standaard gipsplaten zijn echt dikke prima. Groene zijn alleen op de badkamer nodig.
Nemen we de normale...

Ik wil graag 150mm isolatie toepassen (glaswol), metalstud profielen zijn 45 of 50 mm dik, is het een probleem als deze deels achter en deels in de metalstud zit, of is het beter met hout?

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:57
Korte vraag voor mensen met wel kennis van schakelmateriaal. Ik ben bezig met het vervangen van mijn oude inbouw schakelaars voor nieuwe en de meeste kan ik zonder problemen vervangen. Maar de wisselschakelaar in de hal van de eerste verdieping loop ik vast.

De schakelaar doet het volgende:
- aan en uit zetten van de lamp op de eerste verdieping.
- aan en uit zetten van de lamp op de tweede verdieping.
- de lamp op de eerste verdieping kan ook vanuit de begane grond aan en uit worden gezet.
- de lamp op de tweede verdieping kan ook vanuit de tweeede verdieping aan en uit worden gezet

Volgens mij is dit een redelijk gangbare schakeling. Alleen toen ik deze uit elkaar wilde halen kwam ik 5 zwarte en 1 bruine draad tegen. Ik wil het vervangen voor deze (want die heb ik al liggen). Maar hoe doe ik dat? De schakelaar heeft 2 ingangen voor de bruine draad en verder 4 in en uitgangen voor de zwarte draden.

Iemand enig idee? Of heb ik de verkeerde schakelaar?

• Henkhuppelschot
Taenadar schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:22:
Korte vraag voor mensen met wel kennis van schakelmateriaal. Ik ben bezig met het vervangen van mijn oude inbouw schakelaars voor nieuwe en de meeste kan ik zonder problemen vervangen. Maar de wisselschakelaar in de hal van de eerste verdieping loop ik vast.

De schakelaar doet het volgende:
- aan en uit zetten van de lamp op de eerste verdieping.
- aan en uit zetten van de lamp op de tweede verdieping.
- de lamp op de eerste verdieping kan ook vanuit de begane grond aan en uit worden gezet.
- de lamp op de tweede verdieping kan ook vanuit de tweeede verdieping aan en uit worden gezet

Volgens mij is dit een redelijk gangbare schakeling. Alleen toen ik deze uit elkaar wilde halen kwam ik 5 zwarte en 1 bruine draad tegen. Ik wil het vervangen voor deze (want die heb ik al liggen). Maar hoe doe ik dat? De schakelaar heeft 2 ingangen voor de bruine draad en verder 4 in en uitgangen voor de zwarte draden.

Iemand enig idee? Of heb ik de verkeerde schakelaar?
5 zwarte op 1 schakelaar of 1 bruine en 2 zwarte op de ene en 3 zwarte op de andere schakelaar?
Het laatste is namelijk 'normaal'.
De bruine is de fase (spannigsdraad) de 2 zwarte gaan naar de tweede schakelaar en vanuit daar gaat er 1 naar de lamp(en)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taenadar
Henkhuppelschot schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:37:
[...]

5 zwarte op 1 schakelaar of 1 bruine en 2 zwarte op de ene en 3 zwarte op de andere schakelaar?
Het laatste is namelijk 'normaal'.
De bruine is de fase (spannigsdraad) de 2 zwarte gaan naar de tweede schakelaar en vanuit daar gaat er 1 naar de lamp(en)
Het is één schakelaar met daarop 2 knoppen. Dus 5 zwarte en 1 bruine op 1 schakelaar. Is dat ook normaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:24

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Taenadar schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:43:
[...]

Het is één schakelaar met daarop 2 knoppen. Dus 5 zwarte en 1 bruine op 1 schakelaar. Is dat ook normaal?
dat zijn stiekem 2 schakelaars je hebt gewoon 2x een kruisschakeling (hotel schakeling) om te vervangen heb je een dubbele wisselschakelaar nodig.

• Zwartoog
FRANQ schreef op donderdag 30 november 2023 @ 08:52:
[...]

klinkt hoopvol voor mijn in 2010 gerenoveerde jaren 30 woning. :)

Strookt alleen totaal niet met wat mij verteld word :X

Met mijn radson delta (buizen radiator) blijft het onbehaaglijk bij 45 graden aanvoer temperatuur.
Maar ik heb nog niet geprobeerd een 24/7 constant programma erin te zetten.
Stook nog geen 900 kuub per jaar, zit nu op ~700 kuub. komt nog ongeveer 150 bij gok ik.
45 graden is echt al heel hoog voor een WP, die moet echt lager wil je nog een beetje efficiënt stoken dadelijk (met weinig lawaaioverlast voor je buren).

Met mijn gasketel kon ik toen nog net draaiende houden op 35 graden, dat is ook een mooie richttemperatuur, wel met 24/7 stoken. Hoewel, ik heb 1 graad nachtverlaging, en hij is dan ook heel de dag bezig nu om die ene graad op te krikken overdag. Maar dat vinden we fijn, beetje temperatuurschommelingen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Zwartoog op 30-11-2023 15:51 ]

• Taenadar
twain4me schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:45:
[...]

dat zijn stiekem 2 schakelaars je hebt gewoon 2x een kruisschakeling (hotel schakeling) om te vervangen heb je een dubbele wisselschakelaar nodig.
Als ik je antwoord goed lees moet ik op zoek naar een andere schakelaar, want dit is een wisselschakelaar en geen wissel-wisselschakelaar. Dat vermoeden had ik dus al, maar altijd fijn om het nog even te bevestigen door de experts.

Bedankt!

• gomp123
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-09 09:49
gomp123 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 16:45:
ik ga binnenkort overzettredes plaatsen: laminaat tredes met een eikentoplaag. Deze toplaag is niet afgewerkt. De traptredes hebben een anti slip profiel maar ik vraag me waarmee ik deze trappen het best kan behandelen.
Osmo hard wax heb ik nog staan. Maar ik lees ook goede verhalen over Skylt (benadert de originele kleur het best) en Rubi monocoat.

Iemand een goede suggestie of ervaring?
vriendelijk schopje: iemand een goede suggestie voor mijn dilemma?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noeleke
LED-Maniak schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:04:
[...]

Wat is er zo speciaal aan deze veredelde kroonstenen? Ben wel benieuwd wanneer je die gebruikt. :)
Blijkbaar zijn deze erg handig bij werkzaamheden aan een meterkast, denk dat ze extra dikke kabels kunnen hebben, aangezien deze tussen de hoofdmeter en ons deel zaten gemonteerd. Daar gaat best wat kracht doorheen.

• Noeleke
gomp123 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 16:58:
[...]

Traplak? Van Sigma bijvoorbeeld.

• LED-Maniak
  • Nu online
gomp123 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 16:58:
[...]

Het is maar net wat voor een finish en afwerking je zoekt. Is heel persoonlijk.
Ik heb al het eiken hier gedaan met binnenbeits licht eiken van cetabever. Ziet er prachtig uit. Maar is meer zijdeglans dan mat.

Maar wellicht wil je het wat stroever voor een trap? Zoals glitsa trappenlak?

• gomp123
ik wil zoveel mogelijk de natururlijke look behouden. Ietwat stroef zou fijn zijn maar aangezien er al een anti slip strip op zit, hoeft dat niet perse

Zijdeglans of matglans heb ik nog niet echt over nagedacht, ik denk dat zijdeglans beter uitkomt

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
gomp123 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:11:
ik wil zoveel mogelijk de natururlijke look behouden. Ietwat stroef zou fijn zijn maar aangezien er al een anti slip strip op zit, hoeft dat niet perse

Zijdeglans of matglans heb ik nog niet echt over nagedacht, ik denk dat zijdeglans beter uitkomt
Tjaa. Elke houtvloerafwerking is natuurlijk al geschikt voor traptredes. Anders zou je er ook niet een hele vloer mee vol kunnen smeren. ;)
Ik ben redelijk fan van Skylt. Mooi spul. Heb het op de vloer hier. maar Rubo Monocoat is net zo goed. Oftewel; er is geen foute keuze hier. Kies wel een goed spul, een trap heeft veel te vorduren op een klein oppervlak.

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:51
gomp123 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:11:

Ik ben erg tevreden met Rubio Monocoat, duur, maar makkelijk aan te brengen en te verwerken. Die twee componenten moet je even handigheid in krijgen, het zorgt er wel voor dat het redelijk snel droog / hard is.

Voor eiken zou ik 5% white overwegen, want met Pure wordt het redelijk gelig en daar moet je van houden.

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:10
Noeleke schreef op donderdag 30 november 2023 @ 16:58:
[...]

Blijkbaar zijn deze erg handig bij werkzaamheden aan een meterkast, denk dat ze extra dikke kabels kunnen hebben, aangezien deze tussen de hoofdmeter en ons deel zaten gemonteerd. Daar gaat best wat kracht doorheen.
Wago heeft ook lasklemmen voor 6 mm2 draden, bijvoorbeeld de 221-613, geschikt voor 41 A. Die zijn iets beter te verkrijgen wellicht :)

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Even een vraag in het kader van ‘waar koop ik dit’. Bij onze tuindeuren wordt het espagnoletslot vervangen. Nu wil ik het handvat (nou ja, bolletje) waarmee je de andere deur vast kan pakken ook vervangen. Er zit een simpel bolletje op, die je vast schroeft in de deur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BmKGaVt91mvNfOBwADDP_YR7lbw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K7L0C4QjmL23cXnC0uuK4qsB.jpg?f=fotoalbum_medium

Graag heb ik soortgelijks in mat nikkel (al ons ander raam-/deurbeslag is mat cq. geborsteld nikkel). Alleen kan ik dat nergens vinden.

Zelf had ik al wel onder meer dit gevonden, eigenlijk wat ik zoek, maar probleem is dat deze wordt bevestigd met een bout aan de andere kant van de deur. Voor bijv. kastdeuren prima, maar niet voor een tuindeur waar de bout dan aan de buitenkant door de deur zou komen.

Waar kan ik iets soortgelijks vinden, maar dan gewoon in de deur te schroeven? Of anders een schroef met bovenop een stukje M4 schroefdraad, zodat ik de al wel gevonden knop kan gebruiken. Dank alvast voor alle suggesties!

[ Voor 7% gewijzigd door DarkFly op 30-11-2023 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basjuuhhh
DarkFly schreef op donderdag 30 november 2023 @ 20:49:
Even een vraag in het kader van ‘waar koop ik dit’. Bij onze tuindeuren wordt het espagnoletslot vervangen. Nu wil ik het handvat (nou ja, bolletje) waarmee je de andere deur vast kan pakken ook vervangen. Er zit een simpel bolletje op, die je vast schroeft in de deur:
[Afbeelding]

Graag heb ik soortgelijks in mat nikkel (al ons ander raam-/deurbeslag is mat cq. geborsteld nikkel). Alleen kan ik dat nergens vinden.

Zelf had ik al wel onder meer dit gevonden, eigenlijk wat ik zoek, maar probleem is dat deze wordt bevestigd met een bout aan de andere kant van de deur. Voor bijv. kastdeuren prima, maar niet voor een tuindeur waar de bout dan aan de buitenkant door de deur zou komen.

Waar kan ik iets soortgelijks vinden, maar dan gewoon in de deur te schroeven? Of anders een schroef met bovenop een stukje M4 schroefdraad, zodat ik de al wel gevonden knop kan gebruiken. Dank alvast voor alle suggesties!
Voor zo een schroef met m4 draad bedoel je een stokschroef/stokeind denk ik... toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
basjuuhhh schreef op donderdag 30 november 2023 @ 20:55:
[...]

Voor zo een schroef met m4 draad bedoel je een stokschroef/stokeind denk ik... toch?
Een snelle Google search leert mij dat dit inderdaad is wat ik zoek! Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13:46
Waar wordt dat gezegd dan?
Henkhuppelschot schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:48:
Nog nooit heb ik in een (huis)keuken groene gipsplaat verwerkt of laten verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomp123
TheJVH schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:58:
[...]

Ik ben erg tevreden met Rubio Monocoat, duur, maar makkelijk aan te brengen en te verwerken. Die twee componenten moet je even handigheid in krijgen, het zorgt er wel voor dat het redelijk snel droog / hard is.

Voor eiken zou ik 5% white overwegen, want met Pure wordt het redelijk gelig en daar moet je van houden.
Dat gelige wil ik inderdaad niet, zoveel mogelijk de kleur en uitstraling die het nu heeft.
Wat houdt dat in 2 componenten? dat het er als het ware een laag over de traptrede komt wat keihard is en wat je ook ziet en voelt? Of valt dat mee. Ik had nu op de trap 2 componeten trapverf erop zitten, maar dat leek op een kunstof na uitharden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:48
Voor plafond is er nog horizonboard van knauf met 4AK (of er wordt gedoeld op stucplaat, een 9,5mm dikke plaat die je niet meer hoeft voor te strijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
gomp123 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:44:
[...]

Dat gelige wil ik inderdaad niet, zoveel mogelijk de kleur en uitstraling die het nu heeft.
Wat houdt dat in 2 componenten? dat het er als het ware een laag over de traptrede komt wat keihard is en wat je ook ziet en voelt? Of valt dat mee. Ik had nu op de trap 2 componeten trapverf erop zitten, maar dat leek op een kunstof na uitharden.
Twee componenten betekent gewoon dat er een aparte verharder bij zit. De meeste lakken voor parket zijn tweecomponent. Is gewoon veel duurzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:48
Analamoebe schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:32:
[...]

Waar wordt dat gezegd dan?

[...]

Nog nooit heb ik in een (huis)keuken groene gipsplaat verwerkt of laten verwerken.
In plaats van groene gipsplaat zou je diamondboard kunnen overwegen, kost vrijwel hetzelfde maar is, naast waterafstotend ook beter brandwerend (en geluidsdempend geloof ik). Maar is wel een duur geintje als je grote oppervlakten moet bedekken. Maar je hoeft uberhaupt niet alles met groene plaat te doen lijkt mij, het deel dat de meeste kans op vochtigheid heeft (rondom spoelbak en vaatwasser) zou je kunnen overwegen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:28
Dat inderdaad, ik zou een halve meter onder en ongeveer zoveel boven het aanrechtblad met waterwerend gips doen.
Dan over het geheel tegelen en waterafstotende voegmiddel gebruiken. Of alles stuccen en waterafstotend verf gebruiken.
Rond de spoelbak kan je eventueel nog een waterdicht membraam over het gips plakken. Dan weet je zeker dat er niets doorheen gaat.

Rond de vaatwasser zou ik overigens niets doen. Daar is als het goed is alleen aan de voorkant vochtig anders is je vaatwasser lek en heb je wel andere problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuuhhh
Ik heb recent een kunstof vensterbank geplaatst. Zo'n goedkoop modelletje uit de bouwmarkt, met een (fineer?) laagje.

Maargoed een prima vensterbank op zolder, echter blijft er op de plek waar een (statisch?) reclame papiertje gezeten heeft enorm veel stof plakken. Het voelt ook een beetje plakkerig aan. Heb al met van allerhande reinigers geprobeerd het te minderen, maar het blijft zo voelen.

Kan ik daar iets aan doen? Stickerverwijderaar durfde ik nog niet aan met die fineer laag.... en het is ook geen echte sticker geweest, pakte hem er zo af.

Hopelijk weet iemand een oplossing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:51
[...]

Het tweede component zorgt ervoor dat het na 24 uur belastbaar is in plaats van 7 dagen. Het is een hardwaxolie en trekt echt in het hout, geen laagje erbovenop. Er zijn een hoop filmpjes van houtbewerkers online te vinden erover. Is volgens mij oorspronkelijk ontwikkeld voor vloeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xcd-7c64RCatHc5yAWM84JQWOOM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Kq9nhW9Z6IHn135Sza0N3xb.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is onze kast in Europees eiken die we met White 5% hebben behandeld. Ziet er heel mat en natuurlijk uit, iets donkerder dan het ruwe hout (maar daar ontkom je bijna niet aan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartoog
basjuuhhh schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:13:
Ik heb recent een kunstof vensterbank geplaatst. Zo'n goedkoop modelletje uit de bouwmarkt, met een (fineer?) laagje.

Maargoed een prima vensterbank op zolder, echter blijft er op de plek waar een (statisch?) reclame papiertje gezeten heeft enorm veel stof plakken. Het voelt ook een beetje plakkerig aan. Heb al met van allerhande reinigers geprobeerd het te minderen, maar het blijft zo voelen.

Kan ik daar iets aan doen? Stickerverwijderaar durfde ik nog niet aan met die fineer laag.... en het is ook geen echte sticker geweest, pakte hem er zo af.

Hopelijk weet iemand een oplossing.
Pindakaas (even laten intrekken) of afwasmiddel. Anders een beetje wasbenzine proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:56
Ben bezig mijn kozijnen te vervangen van stalen naar houten. Hierbij haal ik gelijk het bovenlicht weg.
Nu heb ik de bovenlichten opgevuld met houten regels en hier gipsplaten op aangebracht.
Deze zitten netjes op 1 mm verschil met het reeds bestaande stuc. Deze wil ik af gaan werken met knauf stuc pasta.

Echter bij de zijkanten zitten wat smalle maar diepere stukken soms tot een cm diep.
Deze zou volgens de omschrijving niet met de stucpasta kunnen. Hiervoor heb ik nu knauf superfiller gekocht echter dit spul is al hard voordat je het gebruikt en niet zoals de omschrijving in 10 a 15 minuten.
Welke stuc zal ik hiervoor kunnen gebruiken?

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
mrfatmen schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 16:03:
Ben bezig mijn kozijnen te vervangen van stalen naar houten. Hierbij haal ik gelijk het bovenlicht weg.
Nu heb ik de bovenlichten opgevuld met houten regels en hier gipsplaten op aangebracht.
Deze zitten netjes op 1 mm verschil met het reeds bestaande stuc. Deze wil ik af gaan werken met knauf stuc pasta.

Echter bij de zijkanten zitten wat smalle maar diepere stukken soms tot een cm diep.
Deze zou volgens de omschrijving niet met de stucpasta kunnen. Hiervoor heb ik nu knauf superfiller gekocht echter dit spul is al hard voordat je het gebruikt en niet zoals de omschrijving in 10 a 15 minuten.
Gewoon volstoppen met die stucpasta. Je hebt maar zo weinig nodig. Het is echt onzin en je trapt in de val van Knauf. Ze hebben 15 verschillende soorten gips die uiteindelijk allemaal uitwisselbaar zijn. Lekker volsmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

mrfatmen schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 16:03:

kan je de naad wapenen? dan maakt het bijna niet uit wat je erin smeert en kan dat ook stucpasta zijn. zo niet zou ik er uniflott oid in stoppen daarin zijn een aantal knauf producten namelijk wel anders. ;)

heb je geprobeerd om bij je superfiller 10%-20% meer water toe te voegen wellicht de naad iets vochtig maken met een plantenspuit. (pas op voor het papier)

[ Voor 7% gewijzigd door twain4me op 01-12-2023 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuuhhh
Zwartoog schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:59:
[...]

Pindakaas (even laten intrekken) of afwasmiddel. Anders een beetje wasbenzine proberen.
Thanks ga ik proberen! Afwasmiddel helemaal vergeten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:15
Momenteel verder aan het klussen in het badkamerproject. Ik ben sierlijsten aan het hangen, maar dat is verdomd niet makkelijk..

Door oneffenheden in de tegels zit ik met een gleuf zoals te zien op de foto, ook heb ik die lijst gemanipuleerd om hem beter in de hoek te laten aansluiten.

Ik vroeg me af om de gleuven tussen lijst en tegel ( en soms ook plafond) te vermijden of men wel eens een dun lijntje silicone aanbrengt? Althans dat ben ik van plan om het esthetisch properder voor het oog te maken..

En hebben jullie tips om de aansluiting tussen 2 sierlijsten beter af te werken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aDBn5OBMayI6qRneZUhnikloF8Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x2ERkIq4fZl1IhkcDGAQdIjb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:27

Amphiebietje

In de blubber

Ik hoop voor je dat die sierlijsten geen MDF zijn o.i.d. Dat kan namelijk niet tegen water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuuhhh
Nog een vraag voor de handige mensen hier.

Ik zoek naar een manier om een handvat te bevestigen op een ovale stang. De "diameter" van het ovaal is 42mm.

Nu heb ik het handvat met een slangklem vastgemaakt, echter is de slangklem veel te zwak. Deze vervormd heel makkelijk.

Nu kwam ik zoiets tegen op het internet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bloKv76lSzEIg4odfJu5gZlSSKo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FCh0nhIEyyoKY644JL73AsuI.jpg?f=user_large

Echter dit is voor ronde buis en te grote diameter.

Kent er iemand een 2 delige klem die geschikt is voor een ovale "buis/stang"" en het liefst met zo'n bevestigingsgat als op de foto om iets op te schroeven?

Dit is nu de situatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wWXfFtT9UJwHhhk9rHmxl8sV2PI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VRVvCTDe0lTsDLkhRVCmG5D7.jpg?f=fotoalbum_large

Alvast bedankt!

[ Voor 20% gewijzigd door basjuuhhh op 01-12-2023 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18-09 22:11

3_s

@Rubberen kan je deze niet beter laten aansluiten tegen de muur en dan het plafond kitten?
De hoek iets scherper zagen dan 45° helpt ook: dan sluit het vooraan sneller.

@Amphiebietje ik zou niet weten waarom een sierlijst tegen water moet kunnen, ik veronderstel dat het water niet zo hoog komt in z’n bad. En als die zo vochtig wordt dat de mdf gaat rotten, heeft hij andere problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:15
3_s schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 18:24:
@Rubberen kan je deze niet beter laten aansluiten tegen de muur en dan het plafond kitten?
De hoek iets scherper zagen dan 45° helpt ook: dan sluit het vooraan sneller.

@Amphiebietje ik zou niet weten waarom een sierlijst tegen water moet kunnen, ik veronderstel dat het water niet zo hoog komt in z’n bad. En als die zo vochtig wordt dat de mdf gaat rotten, heeft hij andere problemen.
In de situatie op de foto niet omdat de hoek anders niet goed uitkwam, maar ik hou rekening met je advies voor de andere!

MDF is inderdaad niet top in verband met water maar er staat enkel een douche in deze badkamer. Ik ga er toch wel van uit dat deze MDF lijst daar tegen bestand is.

[ Voor 15% gewijzigd door Rubberen op 01-12-2023 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:06
Er is hier vast iemand die me kan vertellen wat voor vloer hier ligt (cementdek? Beton?). de woning is uit 2002.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ko5TGwm99Q8NMCbSUGPHYmPP2o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w2whrsLD2on6Par0b70CVGyn.jpg?f=fotoalbum_large

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:09
[...]

Wij hebben in ons huis - veel hout, zowel de afwerking als div. meubeldelen - overal UV-blockers en lakken van Bohme gebruikt (https://www.greenpaints-shop.com/brands/boehme/), o.a. op rubberwood (trap, deuren) en (populieren)multiplex (binnenkozijnen, wand/plafondbekleding etc)
1-componenten, 2 componenten en UV-blockers met en zonder white-wash.

Fantastische producten. De deuren hebben we bijv. met 1 laag UV-blocker en 3 lagen 2-componenten behandeld (schuren tussendoor!) en je ziet nagenoeg geen verschil tussen onbehandeld en behandeld rubberwood; het contrast in het hout is een heel klein beetje hoger, maar voor de rest lijkt het gewoon onbehandeld hout ondanks de 4 lagen.
Helemaal top en alles is ook heel makkelijk te verwerken.

Voor het multiplex idem al hebben we daar een UV-blocker met een lichte whitewash als 1e laag.

[ Voor 6% gewijzigd door Stefke op 01-12-2023 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Laatst online: 13:34
RobbieB schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 18:48:
Er is hier vast iemand die me kan vertellen wat voor vloer hier ligt (cementdek? Beton?). de woning is uit 2002.

[Afbeelding]
Lijkt op een kanaalplaat (beton) met het piepschuim als isolatie er in vast. Erop zal vast een zandcement dekvloer o.i.d liggen.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:19

Sport_Life

Solvitur ambulando

Onze kelder heeft onder water gestaan, ca 2cm grondwater over de hele kelder .
Er ligt tapijt in nog van de vorige bewoners dat we over een paar jaar wilden vervangen, wellicht kunnen we dat beter nu doen ? Iemand een idee of tapijt dat doordrenkt is met grondwater nog te redden valt ?

Ik trek het makkelijk los van de betonnen vloer.

[ Voor 16% gewijzigd door Sport_Life op 01-12-2023 20:24 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Sport_Life schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 20:23:
Onze kelder heeft onder water gestaan, ca 2cm grondwater over de hele kelder .
Er ligt tapijt in nog van de vorige bewoners dat we over een paar jaar wilden vervangen, wellicht kunnen we dat beter nu doen ? Iemand een idee of tapijt dat doordrenkt is met grondwater nog te redden valt ?

Ik trek het makkelijk los van de betonnen vloer.
Hoe had je het willen drogen dan? :+

Bovendien, ik mag aannemen dat je verzekering gewoon de boel dekt, dus lekker vervangen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 20:29:
[...]

Bovendien, ik mag aannemen dat je verzekering gewoon de boel dekt, dus lekker vervangen.
Verzekeringen sluiten grondwater vaak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Det
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:24

Det

basjuuhhh schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 18:24:
Ik zoek naar een manier om een handvat te bevestigen op een ovale stang. De "diameter" van het ovaal is 42mm.
Tja het is een beetje gokken hoe ovaal die stang is, en hoeveel kracht je op die slangklem uit zou willen oefenen. Ik heb zelf goede ervaringen met deze klemmen; de Fischer Pijpbeugel FRS (Plus). Allicht zijn er andere leveranciers, het gaat om het idee. Deze klemmen zijn niet bedoeld om over ovale buizen te klemmen maar het lijkt me dat je de klemhelften wel een beetje open of dicht kunt buigen zodat de samengestelde klem ovaal wordt. Je zult daarna de lipjes waar de schoeven in zitten ook wat moeten verbuigen zodat de schroeven weer aan te draaien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:19

Sport_Life

Solvitur ambulando

The Eagle schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 20:29:
[...]

Dacht aan bouwdrogers, die hebben ook het stucwerk gedroogd. Maar tapijt is natuurlijk weer anders.

Toch maar besloten om alles eruit te halen en iets eerder dan gepland pvc (waarschijnlijk) neer te leggen. Dat is ook water bestendig :+. Alternatief is tegels maar dan wordt het weer zo'n galmkast. (Het is/wordt een bioscoop).
Qua verzekering weet ik niet of het wordt uitgekeerd, ga er niet vanuit en zo wel is dat mooi meegenomen. Het is 25jaar oud dus neem aan dat we niet volledig vergoed worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 01-12-2023 21:20 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:09

MJV

Na al mijn lekkageproblemen hier kwam ik tevens tot de conclusie dat de condenswaterafvoer van mijn CV geen sifon heeft. Nu stinkt het in dat hok niet vreselijk, maar een open verbinding met riolering is eigenlijk niet hoe het hoort.

Nu kan ik twee dingen doen:
  1. Sifon plaatsen, maar daarvoor moet ik wat hakken/breken omdat ik anders afschot te kort komt, dus buis in muur wat korte afzagen.
  2. Met een alternatieve "sifon" werken, ik kwam per toeval de MacValve bezig die je gewoon in-lijn met een 40mm buis kunt plaatsen. https://www.warmteservice...alve-7-40x40mm/p/A0106150
Oplossing 1 werkt natuurlijk sowieso, over #2 twijfel ik, omdat er ook nog een gewone wastafel áchter de CV zit, dat water moet dan ook door die MacValve heen.

Iemand ervaring met deze situatie/de MacValve oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@basjuuhhh Mochten de klemmen die hierboven genoemd zijn niet sterk genoeg zijn dan kun je hier nog eens kijken: https://www.bax-shop.nl/producten.html?keyword=truss%20klem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuuhhh
sypie schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 21:20:
@basjuuhhh Mochten de klemmen die hierboven genoemd zijn niet sterk genoeg zijn dan kun je hier nog eens kijken: https://www.bax-shop.nl/producten.html?keyword=truss%20klem
Ja zoiets had ik ook gezien, die selflock clamps komen misschien nog in de buurt. Echter er staat vrij weinig informatie over goe groot het klem bereik is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuuhhh
Det schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 21:02:
[...]

Tja het is een beetje gokken hoe ovaal die stang is, en hoeveel kracht je op die slangklem uit zou willen oefenen. Ik heb zelf goede ervaringen met deze klemmen; de Fischer Pijpbeugel FRS (Plus). Allicht zijn er andere leveranciers, het gaat om het idee. Deze klemmen zijn niet bedoeld om over ovale buizen te klemmen maar het lijkt me dat je de klemhelften wel een beetje open of dicht kunt buigen zodat de samengestelde klem ovaal wordt. Je zult daarna de lipjes waar de schoeven in zitten ook wat moeten verbuigen zodat de schroeven weer aan te draaien zijn.
Ja klopt, maar die zijn ook niet sterk genoeg denk ik. Op zich wel proberen waard misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
basjuuhhh schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 21:23:
Ja zoiets had ik ook gezien, die selflock clamps komen misschien nog in de buurt. Echter er staat vrij weinig informatie over goe groot het klem bereik is...
Je kunt toch opzoeken wat de diameter van truss is? De diameter is ± 50mm, afhankelijk van het merk. Sommige zitten op 50 anderen op 48,5mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuuhhh
sypie schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 21:28:
[...]

Je kunt toch opzoeken wat de diameter van truss is? De diameter is ± 50mm, afhankelijk van het merk. Sommige zitten op 50 anderen op 48,5mm.
Ja die zijn helaas te groot, mijn ovaal is in de breedste richting 42mm.

Zou dit geschikt zijn?

https://www.maxiaxi.com/b...CABEgJW1vD_BwE#additional

Diameter van 38-50...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 13:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

basjuuhhh schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 18:24:
Nog een vraag voor de handige mensen hier.

Nu heb ik het handvat met een slangklem vastgemaakt, echter is de slangklem veel te zwak. Deze vervormd heel makkelijk.

Nu kwam ik zoiets tegen op het internet:

[Afbeelding]

Echter dit is voor ronde buis en te grote diameter.

Kent er iemand een 2 delige klem die geschikt is voor een ovale "buis/stang"" en het liefst met zo'n bevestigingsgat als op de foto om iets op te schroeven?

Dit is nu de situatie:

[Afbeelding]

Alvast bedankt!
Dat ziet er uit als de duwstang van een kinderwagen. Wat probeer je exact te bereiken? Er zijn voor de meeste toepassingen al oplossingen uitgevonden namelijk ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Det
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:24

Det

basjuuhhh schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 21:24:
Ja klopt, maar die zijn ook niet sterk genoeg denk ik. Op zich wel proberen waard misschien.
Het zijn best zware klemmen. De FRS 40-45 heeft een maximaal aanbevolen statische belasting van 1kN. Ofwel 100 kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuuhhh
The Eagle schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 21:48:
[...]

Dat ziet er uit als de duwstang van een kinderwagen. Wat probeer je exact te bereiken? Er zijn voor de meeste toepassingen al oplossingen uitgevonden namelijk ;)
Een zusje erbij, betekend een grotere zus op een meerijd plankje... echter is de orginele duwstang dan wat aan de korte kant. Dus met die verlenging schop je niet steeds tegen dat meerijd plankje.

Ik moet zeggen dat er weinig te krijgen is daarvoor. 1 verlengstuk had ik gevonden, maar dat ziet er niet uit vind iemand in huis hier. Dit verlengstuk wat we nu hebben komt van ome Ali.

[ Voor 16% gewijzigd door basjuuhhh op 01-12-2023 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basjuuhhh
Det schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 21:55:
[...]

Het zijn best zware klemmen. De FRS 40-45 heeft een maximaal aanbevolen statische belasting van 1kN. Ofwel 100 kg.
Ja ga toch proberen of die sterker zijn dan de slangklemmen met aan 1 kant 1 schroef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 15:42
Sport_Life schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 21:18:
[...]

Dacht aan bouwdrogers, die hebben ook het stucwerk gedroogd. Maar tapijt is natuurlijk weer anders.

Toch maar besloten om alles eruit te halen en iets eerder dan gepland pvc (waarschijnlijk) neer te leggen. Dat is ook water bestendig :+. Alternatief is tegels maar dan wordt het weer zo'n galmkast. (Het is/wordt een bioscoop).
Qua verzekering weet ik niet of het wordt uitgekeerd, ga er niet vanuit en zo wel is dat mooi meegenomen. Het is 25jaar oud dus neem aan dat we niet volledig vergoed worden.
PVC is zeker beter water bestendig, maar als je vaker grondwater gaat krijgen dan gaat het nog steeds stinken. Uiteindelijk zal bij een volgende keer water onder de pvc komen dat gaat ruiken op den duur.
Als je vaker last van grondwater kunt gaan krijgen dan lijkt het mij wel verstandig om een put te graven van 50cm met een dompelpomp op vlotter erin. Zeker als je er apparatuur gaat plaatsen.

Wat de galm betreft denk ik niet dat er zoveel verschil tussen een tegelvloer en pvc zit. PVC dempt voornamelijk de contact geluiden en voorkomt dat vrouwen op stilleto's gaan lopen voor de beneden buren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:37
Misschien dat deze vraag in het gereedsschapstopic thuishoort, in dat geval excuus en mogen de mods hem verwijderen, maar ik zoek tips voor een steiger of ladder:

Mijn appartement zit in een omgebouwde oude fabriek en bij het ombouwen hebben ze met het meest saaie systeemplafond de hoogte op 2,50 meter gezet. Omdat ik van ruimte hou en omdat systeemplafonds lelijk zijn heb ik het er in de woonkamer grotendeels uitgesloopt en nu heb ik een plafond van beton op ongeveer 4,50 meter met een industriele uitstraling die me wel bevalt.

Echter, er zijn wel wat dingetjes die ik zou willen veranderen en nu kom ik met geen mogelijkheid erbij. Ladders zijn wel lang genoeg, maar kan ik bijna nergens tegenaan zetten. Een arbo-verantwoorde steiger kost zo 700 euro en dat vind ik wat veel geld. We hebben het echt over zaken als een lamp ophangen. Huren kan theoretisch ook, maar is nogal een gedoe.

Het liefst heb ik iets dat niet al te duur is en dat ik in kan klappen en in de berging kan zetten. Zodat ik het makkelijk tevoorschijn kan halen als ik een klein klusje moet doen. Ik heb gedacht om zelf wat te knutselen van bijvoorbeeld oude kasten en wat planken, maar misschien is er een beteere oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
DJ Henk schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 13:29:
Misschien dat deze vraag in het gereedsschapstopic thuishoort, in dat geval excuus en mogen de mods hem verwijderen, maar ik zoek tips voor een steiger of ladder:

Mijn appartement zit in een omgebouwde oude fabriek en bij het ombouwen hebben ze met het meest saaie systeemplafond de hoogte op 2,50 meter gezet. Omdat ik van ruimte hou en omdat systeemplafonds lelijk zijn heb ik het er in de woonkamer grotendeels uitgesloopt en nu heb ik een plafond van beton op ongeveer 4,50 meter met een industriele uitstraling die me wel bevalt.

Echter, er zijn wel wat dingetjes die ik zou willen veranderen en nu kom ik met geen mogelijkheid erbij. Ladders zijn wel lang genoeg, maar kan ik bijna nergens tegenaan zetten. Een arbo-verantwoorde steiger kost zo 700 euro en dat vind ik wat veel geld. We hebben het echt over zaken als een lamp ophangen. Huren kan theoretisch ook, maar is nogal een gedoe.

Het liefst heb ik iets dat niet al te duur is en dat ik in kan klappen en in de berging kan zetten. Zodat ik het makkelijk tevoorschijn kan halen als ik een klein klusje moet doen. Ik heb gedacht om zelf wat te knutselen van bijvoorbeeld oude kasten en wat planken, maar misschien is er een beteere oplossing?
Heb je niets aan een reform ladder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:01

Gereedschap topic is inderdaad beter als ladder tips wil. Hoewel ik er toch eentje heb; zoek naar lange a ladders. Dan kom je er wel. Zou ik alleen gebruiken voor lichte klusjes, niet gaan boren ofzo.

Voor knutseltips ben je hier volgens mij wel goed. Maar daarvoor heb geen tip.
Rolsteiger met het platform op 3-3,5m lijkt me trouwens met ideale. Zijn er geen buren met hetzelfde idee waarmee je samen iets kunt aanschaffen? Dan leven jullie nog lang en gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
Dank @Wolly en @Adam1980. Ik heb een tijdje de beschikking over zo'n reformladder gehad, maar dat werkte toch niet goed. In de A-stand kwam hij niet hoog genoeg en als een deel tegen de muur zetten kon ik alleen maar de randen bereiken. Eentje die in de A-stand hoog genoeg komt had ik nog niet gezien. Ik moet erbij zeggen dat ik ook geen held ben op ladders.
Adam1980 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 13:43:
Rolsteiger met het platform op 3-3,5m lijkt me trouwens met ideale. Zijn er geen buren met hetzelfde idee waarmee je samen iets kunt aanschaffen? Dan leven jullie nog lang en gelukkig :)
Ja, dat zou inderdaad het mooiste zijn. Ik ben voor zover ik weet de enige die z'n plafond eruit heeft gehaald, de rest zit nog gewoon op 2,50 meter en kunnen dus uit met een doorsnee keukentrap. (Ze zijn ook verbaasd als ze hier over de vloer komen, maar het zet toch niet aan to navolging. De meesten zijn ook huurders en niet eigenaren die zelf in het appartement wonen, zoals ik. Dus die hebben weinig in de melk te brokkelen.)

Ik zal eens wat verder op onderzoek gaan. Misschien tweedehands kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

gewoon een trap met 12 treden? qua werkhoogte kom je dan wel uit denk ik. die kost ook zo 600 euro maar is een stuk makkelijker opzetten dan een steiger. ik ken iemand die ook een hoog plafond heeft en die heeft de trap gewoon achter het gordijn aan de muur hangen. lampje vervangen, kerst dingentjes ophangen etc. stuk makkelijker dan eerst naar een (extrene) berging lopen. ik heb zelf een reform ladder en steiger maar mijn plafond (nok) is nog een heel stuk hoger.

[ Voor 3% gewijzigd door twain4me op 02-12-2023 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
twain4me schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 14:32:
[...]

gewoon een trap met 12 treden? qua werkhoogte kom je dan wel uit denk ik. die kost ook zo 400- 600 euro maar is een stuk makkelijker opzetten dan een steiger. ik ken iemand die ook een hoog plafond heeft en die heeft de trap gewoon achter het gordijn aan de muur hangen. lampje vervangen, kerst dingentjes ophangen etc.
Achter een gordijn hangen had ik nog niet aan gedacht. Dat is een idee.

Ik denk dat ik er gewoon niet onderuit kom dat het zeker meer dan 500 euro gaat kosten. Op zich was ik van plan hier nog wel een tijdje te blijven wonen, dus hij kan nog wel een tijdje mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

DJ Henk schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 14:37:
[...]

Achter een gordijn hangen had ik nog niet aan gedacht. Dat is een idee.

Ik denk dat ik er gewoon niet onderuit kom dat het zeker meer dan 500 euro gaat kosten. Op zich was ik van plan hier nog wel een tijdje te blijven wonen, dus hij kan nog wel een tijdje mee.
Als je weg gaat en hem niet meer kan gebruiken aan de volgende bewoners verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

https://www.steigerverkoo...driedelig-recht-3x12.html

En met het huis meeverkopen, levert niet veel extra op hoor.
twain4me schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 14:32:
[...]

gewoon een trap met 12 treden? qua werkhoogte kom je dan wel uit denk ik. die kost ook zo 600 euro maar is een stuk makkelijker opzetten dan een steiger. ik ken iemand die ook een hoog plafond heeft en die heeft de trap gewoon achter het gordijn aan de muur hangen. lampje vervangen, kerst dingentjes ophangen etc. stuk makkelijker dan eerst naar een (extrene) berging lopen. ik heb zelf een reform ladder en steiger maar mijn plafond (nok) is nog een heel stuk hoger.
met 12 treden kom je niet op 4.5 meter uit. Ik zo reken op dat je minimaal naar de 4 meter lengte moet om veilig te kunnen werken. Je wel op 3,5 meter niet op de bovenste trap of platformje staan.

[ Voor 99% gewijzigd door Cyberpope op 02-12-2023 14:48 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Bij de Gamma zijn de Altrex ladders ook regelmatig in de sale.
Aangezien je geen held bent op de ladder wil je er waarschijnlijk 1 die wel gewoon tot aan het plafond komt. Zodat je hem desnoods tegen de muur kan laten steunen of tegen een balk, goot of iets dergelijks.

Ik heb een 3x9 variant ook wel eens maximimaal uitgeschoven (dus alle 3 de delen in 1 lengte, 6,5m lang ofzo). Dan voelt het allemaal wel wat zwabberig en instabiel aan, voldoende om op het dak te klimmen, maar werkzaamheden zouden dan niet mijn ding zijn, terwijl ik wel wat gewend ben :+
In A vorm gipsplaten tegen het schuine dak schroeven op pakweg 3,5m ging dan wel weer prima.

[ Voor 12% gewijzigd door _ferry_ op 02-12-2023 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Cyberpope schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 14:42:

[...]

met 12 treden kom je niet op 4.5 meter uit. Ik zo reken op dat je minimaal naar de 4 meter lengte moet om veilig te kunnen werken. Je wel op 3,5 meter niet op de bovenste trap of platformje staan.
Deze ladder lijkt mij al overkill prima.
Ladder hoogte A-stand: 541 cm
Je hebt maar iets van een hoogte A stand nodig van 3,50-4 meter, je bent immers zelf ook twee meter als je aan het plafond werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Wolly schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 15:02:
Je hebt maar iets van een hoogte A stand nodig van 3,50-4 meter, je bent immers zelf ook twee meter als je aan het plafond werkt.
Dat is volgens mij alleen als je het 3de deel uitschuift. Anders moet ik mijn wiskunde opnieuw gaan doen.
Want hij zegt ook dit

Ladder hoogte ingeschoven: 342 cm

Nu kun je me veel wijs maken, maar 2 gelijke benen van 342 die samen in een A komen tot boven de 5 meter zou mijn wiskundeleraar niet hebben kunnen uitleggen. Dus A stand zal waarschijnlijk rond de 3 meter zijn. 1 meter uitschuiven (voelt net iets veiliger) en je kunt tot 1 meter boven die stand werken. Lijkt mij een koopje.

( ik vind het zelf altijd prettiger om een ladder / trap niet op zijn max te zetten)

[ Voor 5% gewijzigd door Cyberpope op 02-12-2023 15:09 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Cyberpope schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 15:09:
[...]

Dat is volgens mij alleen als je het 3de deel uitschuift. Anders moet ik mijn wiskunde opnieuw gaan doen.
Want hij zegt ook dit

Ladder hoogte ingeschoven: 342 cm

Nu kun je me veel wijs maken, maar 2 gelijke benen van 342 die samen in een A komen tot boven de 5 meter zou mijn wiskundeleraar niet hebben kunnen uitleggen. Dus A stand zal waarschijnlijk rond de 3 meter zijn. 1 meter uitschuiven (voelt net iets veiliger) en je kunt tot 1 meter boven die stand werken. Lijkt mij een koopje.

( ik vind het zelf altijd prettiger om een ladder / trap niet op zijn max te zetten)
Natuurlijk moet je het 3e deel uitschuiven, dat is het hele idee.

Ik zou liever niet tot de max gaan zoals op dit plaatje, maar een metertje bovenop die 342 is voldoende schat ik in.
Afbeeldingslocatie: https://alumexx.nl/wp-content/uploads/2018/06/ALX-3x9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Dat is het toch gewoon een veilige ladder? Wellicht in lengte iets overkill, maar ik vind 2 treden (dus niet uitgeschoven deel) altijd veel fijner staan voor mijn voeten als wel het uitgeschovendeel. Dus vandaar.
En beneden de 250 euro. Dus voldoet aan eisen van de vrager.

De volgende is 3x10 en zit je snel al weer op 4,35 A-stand. Dus ga je al richting de max.
Ik wist het wel, voor die 50cm / 50 euro verschil.

[ Voor 20% gewijzigd door Cyberpope op 02-12-2023 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Cyberpope schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 14:42:

[...]

dus jij wilt naar 4 meter klimmen om vervolgens gebuktonder het plafond te staan werken? deze trap met twaalf tredes heeft een werk hoogt van 4.8 meter je staat waarschijnlijk op trede ~10 om bij de 4,5meter te komen dat is prima veilig en voldoed aan elke arbo regel die er is. het bovenste plankje wordt als je daar niet op mag staan niet megerekend bij het weergeven van de werkhoogte. Je kan natuurlijk wesley snijder heten of een gelijke lengte hebben, dan gaan gemiddelde niet helemaal op :+

https://www.laddersenrols...el-oploopbaar-1x12-treden

[ Voor 4% gewijzigd door twain4me op 02-12-2023 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

twain4me schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 15:19:
[...]

dus jij wilt naar 4 meter klimmen om vervolgens gebuktonder het plafond te staan werken? deze trap met twaalf tredes heeft een werk hoogt van 4.8 meter je staat waarschijnlijk op trede ~10 om bij de 4,5meter te komen dat is prima veilig en voldoed aan elke arbo regel die er is. het bovenste plankje wordt als je daar niet op mag staan niet megerekend bij het weergeven van de werkhoogte. Je kan natuurlijk wesley snijder heten of een gelijke lengte hebben, dan gaan gemiddelde niet helemaal op :+

Nee, wil met mijn middel tegen de trap leunen. Dat wil ik. En bij voorkeur tot aan de onderkant van mijn ribben. En als ik dan boor of iets degelijks vind ik het ook niet fijn om met gestrekte armen te werken. Dus bij voorkeur mijn hoofd ongeveer 10 cm van het plafond af. Dat is vanaf onderkant ribben tot aan mijn bovenkant hoofd zal ongeveer 65cm zijn. Tel daar 10 cm bij op, dan kom je uit op 75 centimeter.
4,5 meter minus 75 centimeter is 3,75. En ik heb mijn ladder niet graag op de max.

Ieder het zijne, maar zo werk ik prettig. Zeker als ik dan mijn emmer met gereedschap ook aan de bovenste treden heb hangen. Dan werk je bijna zoals je staand aan een bureau zou werken. Ik kan zonder te bukken bij mijn spullen in de emmer en werk ontspannen doordat ik steun heb tot aan mijn middenrif en mijn armen niet tot het uiterste hoef uit te strekken.

En de door jou gelinkte trap is ongeveer 2x zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twain4me schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 15:19:
[...]

Ja om te kijken maar, niet om op een veilige normale manier te werken. Je bent verplicht om met één handje de trap vast te blijven houden. Op zulke hoogtes wordt het gewoon een stijger of hoogwerker. Voor krappere ruimtes of één mans werk kan je ook een Mi tower nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:37
Ik heb voor kluswerken een Altrex Sierra dubbel beloopbare trap. Heeft ook een beugel maar die heb ik nog nooit gebruikt. Staat als een huis en je loopt bij wijze van spreken zonder handen eraf. Voeten aan twee zijden en zwaar gereedschap kan nog met twee handen bediend worden.

De Sierra serie gaat niet hoog genoeg maar bv https://altrex.com/nl_NL/...bbel-oploopbare-trap/1077 wel. Ook diverse andere series beschikbaar.

Ik zou nooit iets anders dan Altrex oid kopen. Zeker geen huismerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valluik
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-09 15:30

valluik

Probeert ook maar wat

Verwijderd schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 17:21:
[...]

Ja om te kijken maar, niet om op een veilige normale manier te werken. Je bent verplicht om met één handje de trap vast te blijven houden. Op zulke hoogtes wordt het gewoon een stijger of hoogwerker. Voor krappere ruimtes of één mans werk kan je ook een Mi tower nemen.
Ik ben best fan van goede en mooie spulletjes kopen, maar om nou een apparaat van dik 2.200 piek te suggereren.. het is voor wat ophangwerk aan een plafond he :o
Pagina: 1 ... 349 ... 467 Laatste

Let op:
Voor gereedschap: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5

Heb je gereedschap over en zoek je een goed doel? Stichting Gered Gereedschap: https://www.geredgereedschap.nl/