Wij hebben precies hetzelfde en in de badkamer en een slaapkamer er gipsplaat tegenaangezet en dat gestuct en dat zit er 10 jaar later nog strak in. Heb alleen wat scheurtjes op de overgang van schuine wand naar plafond. Dat werken kon best wel eens meevallen en dus behang zou best wel kunnen lukken. Maar wellicht zijn er anderen die een andere ervaring hebben._sepulnation_ schreef op maandag 13 februari 2023 @ 12:46:
Mijn huis is voorzien van een scharnierkap. De binnenzijde is voorzien van een fabrieksmatige witte afwerking. De naden zijn afgedicht met een kunststof lijst. Dit ziet er erg netjes uit voor een standaard kap, maar aangezien bij ons een kinderkamer op zolder komt zou ik deze graag anders (lees: in kleur) afwerken.
Nu verwacht ik dat er 2 opties zijn:
Schilderen: Voor het hout zal dit prima gaan, echter zal de verf op het kunststof slecht tot niet hechten.
Behangen: de kunststof lijsten verwijderen en de naden opvullen met kit/pur. Daar overheen behangen. Ik verwacht echter dat het dak blijft werken (i.v.m. windkrachten) en het behang alsnog gaat scheuren.
Iemand een goed idee?
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.