Ik maak af en toe wat snijplanken maar recent een wat groter project gedaan. Een eettafel voor ons zelf. Het begon eigenlijk dat ik een partij resthout tegen kwam. Dus, dat gekocht. Het is Oregon Pine. Een pallet voor 295 euro. Zodoende begon het eigenlijk.
Alles vlak en recht gemaakt en vervolgens in meerdere stukken verlijmd zodat ik het daarna nog door de vandiktebank kon halen. Die stukken weer aan elkaar verlijmd. Vervolgens een groot deel schuren en afwerken.
Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat ik iets meer stabiliteit wilde, dus toen nog een frame gemaakt en aan de onderkant vast gemaakt.
Voor de poten, die had ik besteld. Hier zo'n 3mm uit het blad gefreest zodat het vlak in de tafel zat.
Uiteindelijk afgewerkt met 1 laag Osmo Hardwax-Olie Farbig Kleur:3073, Terra en 2 lagen Osmo Hardwaxolie Original Glansgraad:3062, Kleurloos mat.
Afmetingen: 260 lang, 95cm breed, 35mm dikte.
Waarschijnlijk ook de laatste keer dat ik toch wel zo'n groot ding in mijn "schuurtje" maak. Het was tamelijk vervelend en behoorlijk behelpen om dit te doen
Zo voor mijn eerste tafel dik tevreden. Paar dingetjes wat beter had gekund maar tenzij je echt gaat mierenneuken, dan valt je dat niet op. Ik moet ook zeggen dat mijn foto maak skills de tafel niet tot zijn recht komt, maar hopelijk geeft het wel een idee
edit: en ja we moeten nog 2 stoelen halen, want hiervoor hadden we gewoon een veel kleinere tafel