Vroeg ik mij laatst ook af.. voordat ik deze kraan ging plaatsen:Mythio schreef op zondag 13 november 2022 @ 16:32:
Klein vraagje; momenteel heeft ons huis nog overal normale radiatorkranen. Die wil ik gaan vervangen met thermostatische radiatorkranen en daarop dus ook thermostraatknoppen (of wellicht een systeem als Tado).
Hoe weet je nu echter of de nieuwe radiatorkraan gaat passen?
Overal lees ik alleen over het opmeten van de schroefdaadmaat (M30 of M28), maar dat zegt toch niets over de afmetingen van het kraantje zelf?
Bijvoorbeeld; ik heb onderstaande twee kranen in huis. Het lijkt mij niet dat die te vervangen zijn met dezelfde thermostatische radiatorkraan. Normaal zou ik ze er uit halen en naar de warmteservice gaan, maar gezien levertijden lang zijn momenteel is dat niet ideaal. Eigenlijk wil ik alles in huis hebben zodat ik de klus in 1 dag kan doen.
Ik heb helaas geen idee welk merk dit is. Kan er niets op zien staan.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.warmteservice...505?origin=-tl001-11-170-
Even met warmteservice gechat en die zeiden: past gewoon.. ik krijg het idee dat die maat standaard is. Dus de afstand vanaf je radiator naar de verticale cv buis (in combinatie met een onderblok/voetventiel).
Op de foto’s lijken de twee anders (je kan altijd even meten) maar je hebt nog een klein beetje speel ruimte. De aansluiting in je radiator kan er misschien nog verder in /uit. Wel even om denken dat je dan nieuwe pakking plaatst.
En anders gewoon toch even langs warmteservice met de foto’s.. vertellen ze het je als het goed is zo welke kranen je moet hebben.