Daar heb ik een paar redenen voor.
Mijn ervaring is dat ik met goed gereedschap mijn projecten beter en mooier kan doen.
De ergonomie is vaak een stuk prettiger is (trillingen, maar ook hoe het spul in de hand ligt).
Stofafzuiging werkt gewoon top op bijv mijn invalzaag.
Die BS75 was destijds ook in de aanbieding waardoor de meerprijs erg meeviel.
Ik heb inmiddels mijn Festool bovenfrees zo'n 15 jaar en die functioneert nog als nieuw ondanks dat die al heel wat gebruikt is.
Van mijn Bosch afkortzaag, jaartje of 10 oud en waar ik ook voorzichtig mee omga, is laatst de hele beveiliging in stukken, brokken en delen uit het handvat gevlogen

Ik kan hem nu alleen gebruiken door met de hand de kap een stukje naar boven te trekken want de knop waar je dat normaliter mee doet, daar is de hele bediening van stuk.
Eigenlijk heel link, maar ik trek de kap omhoog en zorg dat ik niet ook met mijn hand bij de startknop zit, als workaroundje. Maar het is hoog tijd voor een nieuwe.
Viel me vies tegen dat dat ding juist daar, op die manier stuk gaat
Daarbij is het een hobby van me (mij krijg je de kroeg, bios of voetbalstadion/concerthal niet in) en spaar ik dus tot ik het stuk gereedschap heb wat ik wil.
Ik rijd daarvoor bijvoorbeeld al 13 jaar rond in een 2dehands Ford Fusion. Begonnen met 50K km op de teller en inmiddels een kleine 240K km.
@
Beun
ik tipte @
_eLMo_ ook al even dat een Parkside machine ook kan schuren. Het is maar net wat je wil en kan. Met een Metabo, DeWalt, Bosch Groen, lukt het vast ook.
Met de foto wilde ik even laten zien dat ik die eindbewerking op dat douglas gedaan had met een bandschuurmachine. Douglas is vrij zacht en heel makkelijk te bewerken. Schuren is gewoon snel en makkelijk op dat hout.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison