Goofyduck384 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:51:
De achterdeur is momenteel moeilijk op slot te krijgen. Nadere inspectie laat zien dat de deur aan de bovenkant iets krom getrokken is, wat dit mogelijk veroorzaakt.
[
Afbeelding]
[
Afbeelding]
[
Afbeelding]
[
Afbeelding]
Is dit te verhelpen? Of betekent dit gewoon een nieuwe deur? Ik moet nu met heel veel kracht de deurhendel omhoog duwen, om de sleutel om te kunnen draaien. Mijn vrouw (en kinderen) krijgen nu de deur niet meer van het slot..
Ben er nog steeds niet uit hoe ik dit probleem nou kan oplossen.
De bovenste haak kan best wat heen en weer, dus denk dat daar het probleem niet zit en die dus prima in het juiste gat kan haken.
Ik krijg de deur dus enkel op slot door de hendel met heel veel kracht dicht te duwen en op het laatste punt dan de sleutel om te draaien. Aangezien ik dus kracht midden op de deur zet, zou je verwachten dat daar ergens iets niet lekker loopt. Maar ik zie dus geen schade, slijtsporen, beschadigingen oid.
Heb de hendel er even afgehaald en zie dat de stift die tussen de twee hendels zit nu wel wat krom is en licht getordeerd. Wat ik logisch vind, gezien de kracht die ik lever op de hendel om hem op slot te krijgen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/k0RSfVa1L2i7nE77Or4QhF8S.jpg?f=user_large)
Zou het probleem hier kunnen liggen? Dat het opgelost is als ik er een nieuwe stift in zet die wel recht is?
En als dit het ook niet is, wat voor soort bedrijfje moet ik hier voor laten komen? Wie kan dit oplossen? Voor waterleidingen ed roep ik een loodgieter, maar is dit werk voor een timmerman?