Goed, ik post hier niet vaak, maar hopelijk is dit ter inspiratie voor anderen.
Mijn zoontje heeft een smalle hoge kamer, en daarom was er het plan om een hoogslaper te maken.
Bed zou in de hoek van de kamer gemaakt worden, maar enige eis was geen ondersteunende delen midden in de kamer.
Idee van internet geplukt, zelf schets gemaakt, hout besteld bij pontmeyer, Bosch afkortzaag van de buurman geleend, en gaan met de banaan
1 Kamer leeghalen, op de muur aftekenen, en keilbouten erin
2 Vervolgens ombouw gemaakt (los, geen foto van) en die met 2 man opgehangen. Hoera huizen uit 1907, de muur was no way haaks... Scheelde 3 cm!! op een meter.... Uiteraard gezorgd dat dat op de korte kant viel
3 Waterpas is waterpas
4 Zelf even een trap maken. Geen bouwplan voor gemaakt, gewoon as we go meten.
5 Verder met de trap: Heel lui de afkortzaag gebruikt om de gleuven voor de traptreden eruit te halen. Uiteraard kan het ook met de beitel, maar gemak dient de mens
6 Trap gelijmd en te drogen. Netjes linksonder hoekje eruit gehaald voor de plint. Zoals het hoort, hout en houtlijm. Niks schroeven in mijn trap
7 De allergrootste nachtmerrie. Bed moest opgehangen worden aan de balken in het plafond. Ik heb op een andere kamer het plafond een keer open gehad dus ik wist in theorie hoe de balken moesten lopen. Balkezoeker gebruikt, kloppen, meten, alles geprobeerd. Uiteindelijk maar gewoon gaten geboord, en een stukje uit het plafond gehaald (lang leve de multi tool), om met een camera te gaan kijken.... Balk gevonden met poging 4
8 Hekje erom, zodat de hooligan niet uit zijn bed kan rollen
9 Overzichtfoto van de houtconstructie
10 Zoonlief die de eerste nacht in zijn nieuwe bed mag slapen
Daarna het bed nog in de olie gezet, de lamp op een andere plek gehangen, het plafond weer aangeheeld en geschilderd.
Was een mooi klusje
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.