Heb je die verdieping in een plank gefreesd en daarna de boel pas verlijmd?
Ik heb net een fokking blunder begaan, ondanks al mijn mooie spullen

. Ik zit nog 1.5 week in de revalidatiekliniek en die gasten daar maken het pootje voor mijn messenblok. Een van de therapieen is knutselen/klussen en dit is mijn zelfgekozen project. Dat pootje maken zij omdat ik in de resterende week (netto 4-5 uur max) niet meer ga leren metaalbewerken ... dat was ook niet mijn doel. Ik zie morgen die gasten weer en moet dus echt even wat meters gemaakt hebben om daar echt wat aan te hebben. Ondanks dat ik echt moe was en er geen zin in had. Note to self, volgende keer gewoon op de bank gaan zitten

.
Prima, ik heb de 2 schaaldelen liggen, de holtes voor de magneten zijn uitgefreesd... vandaag even op maat zagen. De onder- en bovenkant onder een hoek tov de achterkant en de voorkant in een kromming.
Malletje had ik al gemaakt voor de kromming, en mijn afkortzaag is net diep genoeg voor de boven- en onderkant.
Malletje:
En na het frezen:
Let aub niet op de geitenbende, we zijn dat zoldertje ondertussen aan het verbouwen. Ik had ook niet verwacht dat er zoveel crackzooi af zou komen.
Lekker afkorten. Gelukkig is de zaag scherper dan de foto.
En ondanks dat ik alles netjes uitgetekend had toch na het afkorten hierachter komen. G*dverd*.
Verder is het een net werkje geworden.
Het pootje gaat dus ergens komen rond dat gat. We gaan een messing busje maken waar een ronde messing staaf in komt te vallen, en ik denk dat ik het met epoxy ga verlijmen oid. Het is de onderkant... Het kleine gat vul ik gewoon met zwarte epoxy.
Alternatief is een heel dun (2mm?) reepje van dat walnotenhout uitzagen en er strak onder verlijmen. Even slim het stukje hout uitzoeken qua nerf en daarna de boel goed glad schaven en schuren.
Wat zouden jullie in mijn geval doen?