OK, dat moet lukken idd. Deuvels erin maar weglaten? Daarmee verzwak je het ook wel weer, dus ik twijfel erover. 2 reepjes triplex eronder klemmen en genoeg lijm tussen de plaatjes en tussen de breuk klinkt als een goeie fix, thx voor de tip!vso schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:06:
[...]
Er staat veel stress op de poot / oud hout ..
Zou een dunne triplex plaat aan de onderzijde van beide poten verlijmen dat geeft extra stevigheid en tevens genoeg vlees om de breuk netjes te verlijmen
Aangezien je een decoupeerzaag voor ogen had hoeft het dus niet 100% recht en haaks te zijn.JBS schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:34:
[...]
Klopt, en dan specifiek een deel dat vlak langs een muur loopt. Hieronder een voorbeeld. Op de groene lijn wil ik zagen, in het rood omcirkelde deel lukt dat niet met een decoupeerzaag.
[Afbeelding]
Ik zou gewoon een handzaag pakken, vanwaar de wens dit elektrisch te doen?
Met een half degelijke zaag is dit een keertje 5 minuten werk ipv 3 minuten met elektrisch gereedschap.
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
Ik zou het met een japanse zaag doen, veel precisie en controle en een zuivere zaagsnede zonder kans dat er beschadigingen aan de randen komenJBS schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:34:
[...]
Klopt, en dan specifiek een deel dat vlak langs een muur loopt. Hieronder een voorbeeld. Op de groene lijn wil ik zagen, in het rood omcirkelde deel lukt dat niet met een decoupeerzaag.
[Afbeelding]
edit, linkje erbij https://www.youtube.com/watch?v=YWGePZ6TFRk&t=132s
[ Voor 6% gewijzigd door smurf_nl op 16-02-2022 13:26 ]
Nog een weetje: spijkers kun je laten roesten met opzet. Ze worden dan dikker en zetten zich vast in het hout.twain4me schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:01:
[...]
Dat is de reden waarom je in amerika soms volgens de building code de nagels onder een hoek moet slaan/schieten, meer weerstand tegen het eruit trekken.
Nog een weetje: Spijkers zijn per definitie van smeedijzer en zijn nagenoeg niet meer te koop. Wat je nu koopt zijn draadnagels en die zijn doorgaans van staal.(draadnagels spijkers noemen is de meest gemaakte "fout" in de bouw)
Reepjes of volledige zool is wel een verschil, uiterraad schuur je de verlijmende delen (de breuk is wellicht vers genoeg om niet te schuren) lijm niet te dik/dun en overtollige zsm weghalen.ps4mm schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:08:
[...]
OK, dat moet lukken idd. Deuvels erin maar weglaten? Daarmee verzwak je het ook wel weer, dus ik twijfel erover. 2 reepjes triplex eronder klemmen en genoeg lijm tussen de plaatjes en tussen de breuk klinkt als een goeie fix, thx voor de tip!
Als je het zaagsel mengt met de lijm is dat een mooi vulmiddel. en pas na verlijmen onder een lichte hoek afschuren ..
ps omdat het hout via een stoom/buig proces gevormd is, zal deuvels niet gewenste resultaat hebben daarnaast is het een uitdaging om het uitgelijnt te krijgen vermoed ik. De zool erbij plaatsen lost dat mooi op. daarnaast voeg je extra stevigheid toe.
Ik kan je alleen niet zeggen of houtlijm of een epoxy beter zou zijn ..
Tja vanalles
En zelfs kruislings werken als je 2 spijkers vlak bij elkaar hebt.twain4me schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:01:
[...]
Dat is de reden waarom je in amerika soms volgens de building code de nagels onder een hoek moet slaan/schieten, meer weerstand tegen het eruit trekken.
Nog een weetje: Spijkers zijn per definitie van smeedijzer en zijn nagenoeg niet meer te koop. Wat je nu koopt zijn draadnagels en die zijn doorgaans van staal.(draadnagels spijkers noemen is de meest gemaakte "fout" in de bouw)
Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler. :) Debiet is vermogen en niet de temperatuur.
twain4me schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:32:
[...]
In basis wil je eigenlijk de kieren onder een deur open houden ivm ventilatie, ik zie dat je ook dubbel glas hebt dus door het glas in lood heen ventileren zal ook niet meer van toepassing zijn. hou dit dus in de gaten maar misschien werkt dit principe wel gewoon, misschien moet je het wel op maat (laten) maken ivm die 4 cm https://www.bol.com/nl/nl...g-zwart/9200000093940244/
[Afbeelding]
Die tochtrollen naturel danwel in dierenvorm zijn niet echt een optie, omdat we dat extreem lelijk vindenVliegvlug schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:06:
[...]
Hoe ver komt die groene lijn van de muur te zitten?
Met een invalzaag kan je best dicht bij de muur zagen.
Zo heb ik ooit de sleuf tussen mijn laminaat en de muur verbreedt om er speaker kabel in te kunnen leggen.
Ik heb net even mijn Makita SP6000 erbij gepakt en daarmee kan je 15,5mm vanaf de muur zagen.
Het had 12,5mm kunnen zijn wanneer de aansluiting van de stofafzuiging niet 3mm had uitgestoken, klein ontwerpfoutje
vloer weer horizontaal makenjocd schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:35:
[...]
[...]
Die tochtrollen naturel danwel in dierenvorm zijn niet echt een optie, omdat we dat extreem lelijk vindenhaalt ook wat van de authenticiteit van het huis af. De drempel verhogen vind ik nog wel een goede. Is volgens mij wel een uitdagende klus, zeker omdat de drempel ook onder de deurpost verzonken zit. Ik heb voor de overige deuren overschilderbare houten deurborstels gebruikt. Misschien dat ik daar nog wel een langere borstel in kan laten zetten, ik weet alleen niet of de deur dan alsnog gaat klemmen. Een echt ideale oplossing is er denk ik niet.
en betreft lelijk .. tja dan moet je veel meer geld/tijd/moeite erin steken .. keuzes dus
Tja vanalles
Op het rondlijmen van je extra zool na valt dit toch wel mee qua krachten? Ik doe niets met epoxy dus zou eigenlijk gewoon voor pva-lijm gaan.vso schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:44:
[...]
Reepjes of volledige zool is wel een verschil, uiterraad schuur je de verlijmende delen (de breuk is wellicht vers genoeg om niet te schuren) lijm niet te dik/dun en overtollige zsm weghalen.
Als je het zaagsel mengt met de lijm is dat een mooi vulmiddel. en pas na verlijmen onder een lichte hoek afschuren ..
ps omdat het hout via een stoom/buig proces gevormd is, zal deuvels niet gewenste resultaat hebben daarnaast is het een uitdaging om het uitgelijnt te krijgen vermoed ik. De zool erbij plaatsen lost dat mooi op. daarnaast voeg je extra stevigheid toe.
Ik kan je alleen niet zeggen of houtlijm of een epoxy beter zou zijn ..
Deuvels is idd lastig omdat het rond is. Ik zou eerder goed verlijmen met goed uitgesmeerde lijm en genoeg klemmen.
Als je bang bent dat de boel gaat schuiven kun je een klein draadnageltje in een van je delen slaan en heeeeeel kort afknippen. Daar druk je dan het andere hout op, dan schuift de boel niet meer.
40min schoonmaken is denk inclusief alle verspatters op de machine en slangen?reductio schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:52:
Als we toch ervaringen aan het delen zijn:
Ik heb de bovenverdieping (muren + plafonds) in 1 keer gedaan met
- verfspuit Wagner HEA Control PRO 350M
- verf Meister Polar Plus, 10% verdund
- gestucte wanden voorgestreken
In eerste instantie gebruikte ik een te hoog vermogen: emmer in no time leeg, en druipers als je net iets te lang op een plek blijft. Op half vermogen ging het heel netjes. Het is wel belangrijk (en lastig voor een beginner) om steady hands te hebben, en dus overal evenveel/even lang te spuiten. Uiteindelijk wel heel tevreden over het resultaat. In 20 minuten klaar (daarna nog 40 minuten apparaat schoonmaken).
Ik heb alleen de ramen en kozijnen afgedekt, de vloer en deuren waren er namelijk al uit.
Ik kan mij niet voorstellen dat het inwendig doorspoelen/schoonmaken 40min kost?
Klopt, ik heb dezelfde machine. Met 40 minuten is echt alles wel schoon.barry86 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:40:
[...]
40min schoonmaken is denk inclusief alle verspatters op de machine en slangen?
Ik kan mij niet voorstellen dat het inwendig doorspoelen/schoonmaken 40min kost?
Het doorspoelen zelf kost niet veel tijd, maar slangen, filter en pistool schoonpoetsen duurt wel even. Voor 1 kleine kamer vind ik het misschien niet de moeite, maar alles wat iets groter is doe ik het liefste met de verfspuit.
- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -
Klopt, ik had het apparaat te leen dus wilde hem ook weer netjes teruggeven, dus slang en machine zelf ook goed geboend. Verder dit filmpje gevolgd.barry86 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:40:
ik ga me niet wagen aan "x is beter als y" ik zou ook voor PVA gaan maar dat is een keuze die denk zelf moet maken.Boudewijn schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:42:
[...]
Op het rondlijmen van je extra zool na valt dit toch wel mee qua krachten? Ik doe niets met epoxy dus zou eigenlijk gewoon voor pva-lijm gaan.
Deuvels is idd lastig omdat het rond is. Ik zou eerder goed verlijmen met goed uitgesmeerde lijm en genoeg klemmen.
Als je bang bent dat de boel gaat schuiven kun je een klein draadnageltje in een van je delen slaan en heeeeeel kort afknippen. Daar druk je dan het andere hout op, dan schuift de boel niet meer.
Mijn diy "reparatie" gedachte is als volgt:
ik neem aan dus dat het hout via stoom-proces gebogen is dus de ronding is natuurlijk .. de poten staan op een hoek naar buiten maar de uiteindelijke stoel staat op wellicht een relatief klein vlak van de zool. afhankelijk van het gebruik staat er best veel kracht op de voet. Daarnaast heb je vast wel slijtage na vele jaren gebruik, en als het hout te droog word breekt het natuurlijk makkelijker
Dus om meerdere vliegen in 1 klap te ondervangen zou ik een zool eronder plakken, dat helpt het droge hout wellicht niet (als dat zo zou zijn) maar op deze manier vang je wel een breuk op de andere voet of dezelfde voet op een andere plek ..
de zool vastspijkeren versus klemmen kan ook of beide tja .. wat je wilt
ik vind dit soort reparaties leuk om te zien (lees youtube/tv) alleen heb helaas veel te veel samengeperst hout/ c.q gevuld met karton in huis
Tja vanalles
Ik had het plan om in het voorjaar mijn schoorsteen op het dak te verwijderen.
En ook het deel dat eronder zit, tot en met de open haard in de woonkamer.
Maar ik had voor de zekerheid een asbest-inventarisatie laten doen.
De inspecteur had slecht nieuws.
In de schoorsteen zit inderdaad een pijp waar asbest inzit.
Ook in het deel van de schoorsteen op de zolder en op de 1ste etage zit zo'n zelfde pijp.
In de open haard op de begane grond dan weer niet.
Daar is de afvoer gewoon gemetseld.
Mijn idee om zelf te gaan slopen kan ik dus gedag zeggen.
Weet iemand hier hoe die gasten te werk zullen gaan?
Bouwen ze een stijger?
Gaan ze met een hoogwerker of een cherrypicker aan de slag?
Of gewoon met ladders en dan puin afvoeren met een ladderlift?
Mijn oorspronkelijke plan was om zelf de schoorsteen te gaan slopen vlak voordat ze een dakkapel komen plaatsen.
Dan moet er toch al een gat in het dak komen en dan zou je met een stijger vanuit de zolderverdieping ook bij de schoorsteen op het dak komen.
Zou dat een idee zijn om voor te stellen als ik offertes bij asbest-verwijderaars ga opvragen?
Ook in het deel van de schoorsteen op de zolder en op de 1ste etage zit zo'n zelfde pijp.
Bouwen ze een stijger?
Mijn oorspronkelijke plan was om zelf de schoorsteen te gaan slopen vlak voordat ze een dakkapel komen plaatsen.
Dan moet er toch al een gat in het dak komen en dan zou je met een stijger vanuit de zolderverdieping ook bij de schoorsteen op het dak komen.
Zou dat een idee zijn om voor te stellen als ik offertes bij asbest-verwijderaars ga opvragen?
Bij mij hebben we 1 a 2m schoorsteen oid eraf gehakt.. (geen asbest)Rzaan schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 18:16:
Ik had het plan om in het voorjaar mijn schoorsteen op het dak te verwijderen.
Bouwen ze een stijger?
buurman gehad die dat werk deed.. Lang verhaal kort die "mannetjes" komen in vol ornaat en je betaalt een hoop geld + nier enzv
Tegen bepaalde regels mag je zelf wel asbest verwijderen/slopen, maar die moet je goed uitzoeken ..
de bedoeling is dat je de asbestbuis niet gaat beschadigd c.q. in gaat zagen .. dus als je dat kan vermijden ben je blij .. immers als partikulier/klusser zijn er andere regels ..dan iemand die het voor zijn broodwinning doet
Trouwens je schoorsteen is niet een dragend onderdeel van je pand? dus ook dat moet je weten.
Ik zou het in fase(s) doen .. begin met het dak tot zolder vloer. de keer erna de verdieping eronder en de woonkamer als laatste..
Je staat nog versteld van de hoeveelheid stenen die er vanaf komen, en een waterdicht dak lijkt me prio 1 dat zou ik wel uitbesteden oid .. de rest binnen kan je zelf doen
Tja vanalles
Je hebt wel een goed punt dat hij slechts op een klein deel van de zool loopt. Ik zou ivm slijtage en je vloer altijd lijmen, doelde met het halve spijkertje alleen op een truc om te zorgen dat de boel bij het lijmen niet verschuift.vso schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 17:54:
[...]
ik ga me niet wagen aan "x is beter als y" ik zou ook voor PVA gaan maar dat is een keuze die denk zelf moet maken.
Mijn diy "reparatie" gedachte is als volgt:
ik neem aan dus dat het hout via stoom-proces gebogen is dus de ronding is natuurlijk .. de poten staan op een hoek naar buiten maar de uiteindelijke stoel staat op wellicht een relatief klein vlak van de zool. afhankelijk van het gebruik staat er best veel kracht op de voet. Daarnaast heb je vast wel slijtage na vele jaren gebruik, en als het hout te droog word breekt het natuurlijk makkelijker
Dus om meerdere vliegen in 1 klap te ondervangen zou ik een zool eronder plakken, dat helpt het droge hout wellicht niet (als dat zo zou zijn) maar op deze manier vang je wel een breuk op de andere voet of dezelfde voet op een andere plek ..
de zool vastspijkeren versus klemmen kan ook of beide tja .. wat je wilt![]()
ik vind dit soort reparaties leuk om te zien (lees youtube/tv) alleen heb helaas veel te veel samengeperst hout/ c.q gevuld met karton in huis
Met dun genoeg triplex, desnoods 2 laagjes zou je wel weg moeten komen met buigen zonder te stomen ed lijkt mij.
Ik heb een project 115, half uurtje, 40 min klopt wel, zeker als je een put en tuinslang hebt.barry86 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:40:
[...]
En ik ben een mieperd, dus ik lap hem altijd na, drupje olie erin...
* teacher had hem een keer uitgeleend:
![]() | ![]() |
Lache was dat...
Wise enough to play the fool
Ik heb een huis gekocht waar ik eind mei de sleutel van krijg.
In het huis is nog een schoorsteenkanaal aanwezig die ik eigenlijk eruit wil hebben.
Al diverse dingen gelezen dat de schoorsteen onderdeel kan zijn van de constructie van het huis maar ook dat het 'los' staat.
Hoe kom ik achter? Ik heb de bouwtekeningen opgevraagd bij de gemeente maar die tekeningen zeggen mij niet veel.
In het huis is nog een schoorsteenkanaal aanwezig die ik eigenlijk eruit wil hebben.
Al diverse dingen gelezen dat de schoorsteen onderdeel kan zijn van de constructie van het huis maar ook dat het 'los' staat.
Hoe kom ik achter? Ik heb de bouwtekeningen opgevraagd bij de gemeente maar die tekeningen zeggen mij niet veel.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
spannend en gefeliciflapstaartthijsco19 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:01:
Ik heb een huis gekocht waar ik eind mei de sleutel van krijg.
je vraag kan je beter stellen aan een constructeur, en die heeft de orginele tekeningen nodig ..
Tja vanalles
Na het verbouwen, stucken en schilderen ben ik nu de elektra aan het aansluiten.
2 vragen...
1: hoe zorg je er een beetje voor dat wanneer je de dop van een ingestucte inbouwdoos er af trekt niet te veel stuck en verf mee komt?
Ik heb nu op een paar plaatsen net zichtbaar buiten het afdekraam kapotte verf/stuck
2: ik heb een oud stopcontact. Hier heb ik een 1,5m links en rechts naast een extra wandcontactdoos geplaatst. Die middelste inkomende stroomkabel moet dus naar 3 punten verdelen.
Een standaard stopcontact kan wel "doorlussen", maar dan heb ik nog 1 aansluiting te gaan. Met waygo's / lasklemmen kan het wel, maar daarvoor is weer te weinig ruimte in een inbouwdoos als ik daar ook een stopcontact wil plaatsen... Ideeën/tips?
2 vragen...
1: hoe zorg je er een beetje voor dat wanneer je de dop van een ingestucte inbouwdoos er af trekt niet te veel stuck en verf mee komt?
Ik heb nu op een paar plaatsen net zichtbaar buiten het afdekraam kapotte verf/stuck
2: ik heb een oud stopcontact. Hier heb ik een 1,5m links en rechts naast een extra wandcontactdoos geplaatst. Die middelste inkomende stroomkabel moet dus naar 3 punten verdelen.
Een standaard stopcontact kan wel "doorlussen", maar dan heb ik nog 1 aansluiting te gaan. Met waygo's / lasklemmen kan het wel, maar daarvoor is weer te weinig ruimte in een inbouwdoos als ik daar ook een stopcontact wil plaatsen... Ideeën/tips?
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
1. Insnijden met een mes?DropjesLover schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 23:16:
Na het verbouwen, stucken en schilderen ben ik nu de elektra aan het aansluiten.
2 vragen...
Float like a butterfly, sting like a bee.
Idd, insnijden.
Kleine beschadigingen fix je heel snel met knauf renoband. Afstrijken met nat plamuurmes.
Voor 2: kleine lasklemmetjes: wago compact is je vriend, of netjes naar de centraaldoos trekken.
Kleine beschadigingen fix je heel snel met knauf renoband. Afstrijken met nat plamuurmes.
Voor 2: kleine lasklemmetjes: wago compact is je vriend, of netjes naar de centraaldoos trekken.
[ Voor 31% gewijzigd door teacher op 16-02-2022 23:27 ]
Wise enough to play the fool
Ietwat laat, maar toch: andere volgorde. Na het stuken de boel voorzichtig lossteken. Als er dan nog een randje verkeerd gaat kun je het herstellen. En dan daarna pas schilderen. Eventueel voor het schilderen al wat schakelmateriaal monteren (zonder afdekraam), zodat je een paar lampen kunt bedienen. Dat er een beetje verf op het metaal van je inbouwspul komt, so be it. Wellicht moet je nog een paar kamers en kun je hier toch iets mee.DropjesLover schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 23:16:
2 vragen...
En inderdaad; de dop rondom helemaal netjes lossteken of -snijden en dan pas verwijderen. Begin vanuit het midden en werk voorzichtig naar de rand. Het is wat meer werk, maar bespaart je daarna jaren aan ergernis als je anders aan de rand van een afwerkraampje een kapot stukje kunt zien.
Punctuality is the politeness of kings
Of de schoorsteen dragend is, laat ik sowieso nog uitzoeken.vso schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 18:41:
[...]
Bij mij hebben we 1 a 2m schoorsteen oid eraf gehakt.. (geen asbest)
buurman gehad die dat werk deed.. Lang verhaal kort die "mannetjes" komen in vol ornaat en je betaalt een hoop geld + nier enzv
Tegen bepaalde regels mag je zelf wel asbest verwijderen/slopen, maar die moet je goed uitzoeken ..
de bedoeling is dat je de asbestbuis niet gaat beschadigd c.q. in gaat zagen .. dus als je dat kan vermijden ben je blij .. immers als partikulier/klusser zijn er andere regels ..dan iemand die het voor zijn broodwinning doet
Trouwens je schoorsteen is niet een dragend onderdeel van je pand? dus ook dat moet je weten.
Ik zou het in fase(s) doen .. begin met het dak tot zolder vloer. de keer erna de verdieping eronder en de woonkamer als laatste..
Je staat nog versteld van de hoeveelheid stenen die er vanaf komen, en een waterdicht dak lijkt me prio 1 dat zou ik wel uitbesteden oid .. de rest binnen kan je zelf doen
Het lijkt vooralsnog van niet (tenminste, degene die de technische keuring van het huis deed, gaf dit aan)
Maar er moet echt een constructeur naar kijken.
En die moet dan ook aangeven hoe het dak hersteld kan worden.
Asbest zelf verwijderen mag, mits je niet hoeft te hakken, breken, zagen, etc.
Bij een schoorsteen verwijderen lukt dat nooit.
Die pijp hangt niet los in de gemetselde schoorsteen neem ik aan.
Insnijden heb ik gedaan, maar er zit op veel plekken zo'n klodder knauf in/op dat ik niet direct zie wat het midden is cq waar de rand van de centraaldoos eindigtteacher schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 23:24:
Idd, insnijden.
Naar de centraaldoos trekken is geen optie, trekken gaat heel slecht in dit huis (16mm buizen), en die 2 bijgeplaatste wandcontactdozen zijn niet daarheen geslepen. Dat was te veel werk, en sowieso zit de centraaldoos in een breedplaat, waarbovenop vloerverwarming ingefreesd is.
Ik heb al voorzichtig 1 lichtpunt bij gemaakt op 70cm van de muur, door een breedplaat-naad breder te slijpen. Dat was al bijna een dag werk
Ohja, en er is dus al gestuct.
Wago compact heb ik. Dan daar maar eens mee gaan friemelen.
BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
vooral vroeg stuk maken, gewoon slaan met een hamer zodra je hem ziet tekenen in het drogende stucwerk en dan eventueel repareren wat stuk gaat.. dat is vele malen sneller dan priegelen met messen , dremels en weet ik veel wat allemaal in uitgehard stucwerk.DropjesLover schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 23:16:
2 vragen...
Vervangenps4mm schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:48:
Hoe zouden jullie dit oplossen?
Er is op zich ruimte om 2 deuvels naast elkaar er in te boren, scheut houtlijm ertussen.. zou dat goed genoeg zijn?
Andere/betere opties?
[Afbeelding]
Daar is het nu veel te laat voortwain4me schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:39:
[...]
vooral vroeg stuk maken, gewoon slaan met een hamer zodra je hem ziet tekenen in het drogende stucwerk en dan eventueel repareren wat stuk gaat.. dat is vele malen sneller dan priegelen met messen , dremels en weet ik veel wat allemaal in uitgehard stucwerk.
Stucwerk is ook al 1x rotband + 1x fix&finish + schuren + 2x verf geweest
BThGvNeOA
Tip die ik kreeg van electricien: doos gewoon inslaan (klein beetje met beleid). Dan trek je de stuc er niet af.DropjesLover schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 08:51:
[...]
Insnijden heb ik gedaan, maar er zit op veel plekken zo'n klodder knauf in/op dat ik niet direct zie wat het midden is cq waar de rand van de centraaldoos eindigt![]()
Naar de centraaldoos trekken is geen optie, trekken gaat heel slecht in dit huis (16mm buizen), en die 2 bijgeplaatste wandcontactdozen zijn niet daarheen geslepen. Dat was te veel werk, en sowieso zit de centraaldoos in een breedplaat, waarbovenop vloerverwarming ingefreesd is.
Ik heb al voorzichtig 1 lichtpunt bij gemaakt op 70cm van de muur, door een breedplaat-naad breder te slijpen. Dat was al bijna een dag werk![]()
Ohja, en er is dus al gestuct.
Wago compact heb ik. Dan daar maar eens mee gaan friemelen.
tsja... veel plezier met pielen dan maar.DropjesLover schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:12:
[...]
Daar is het nu veel te laat voor![]()
Stucwerk is ook al 1x rotband + 1x fix&finish + schuren + 2x verf geweest
Kloppen op de muur en luisteren waar het hol klinkt. En dan voorzichtig met schroevendraaier gat erin slaan en dat steeds groter maken.
Aannames zijn de moeder van alle f*ck ups,Rzaan schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 08:23:
[...]
Of de schoorsteen dragend is, laat ik sowieso nog uitzoeken.
Het lijkt vooralsnog van niet (tenminste, degene die de technische keuring van het huis deed, gaf dit aan)
Maar er moet echt een constructeur naar kijken.
En die moet dan ook aangeven hoe het dak hersteld kan worden.
Asbest zelf verwijderen mag, mits je niet hoeft te hakken, breken, zagen, etc.
Bij een schoorsteen verwijderen lukt dat nooit.
Die pijp hangt niet los in de gemetselde schoorsteen neem ik aan.
je kan ook een hamer pakken en een beitel en voorzichtig een kijkgat maken door wat stenen weg te bikken oid.. en een usb endoscoop met licht kost je vele malen minder .. dit kan je behagelijk vanuit je zolder verdieping doen. ..
Mijn schoorsteen was opgebouwd uit speciale rookkanaal stenen met daarom heen bakstenen gemetseld, maar jou opbouw kan totaal anders zijn. ..
btw hoe meer jij weet aan de aannemer kan vertellen hoe scherper de prijs is .. als de asbestkanaal verdwijnt als de werklui even een koffie pauze hebben tja .. dat is in iedereens voordeel toch ?
Tja vanalles
Ik heb een asbest-inventarisatie laten doen.vso schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:59:
[...]
Aannames zijn de moeder van alle f*ck ups,
je kan ook een hamer pakken en een beitel en voorzichtig een kijkgat maken door wat stenen weg te bikken oid.. en een usb endoscoop met licht kost je vele malen minder .. dit kan je behagelijk vanuit je zolder verdieping doen. ..
Mijn schoorsteen was opgebouwd uit speciale rookkanaal stenen met daarom heen bakstenen gemetseld, maar jou opbouw kan totaal anders zijn. ..
btw hoe meer jij weet aan de aannemer kan vertellen hoe scherper de prijs is .. als de asbestkanaal verdwijnt als de werklui even een koffie pauze hebben tja .. dat is in iedereens voordeel toch ?
Die beste man heeft al aangegeven dat in het bovenste deel van de schoorsteen asbest zit.
Omdat hij meldingsplicht heeft, weet de gemeente dit dus ook.
Daarnaast... als je gaat slopen of verbouwen en iemand van de gemeente komt even kijken en vraagt naar de asbest-inventarisatie, dan ben je het haasje als je die niet hebt.
Als je het er zelf uitsloopt (dus met zagen, breken, etc) dan kun je nooit een afmelding doen bij de instanties.
Dus hoe zie jij het voor je dat je er in een onbewaakt ogenblik een asbest-pijp uithaalt?
(Mocht je dat al willen natuurlijk)
Project(je) bij de zolder verbouwing .. een kast op de 1ste verdieping, leek de vrouw ook wel handig
/f/image/vlPzDISWk5nLPwKlxhul2Vd4.png?f=fotoalbum_large)
Glasplaat vervangen door OSB en ingezeept met vulmiddel.. (goed kijken zie je het links van de deur)
1ste deurtje (ikea kant en klaar deurtje) hangt om de 4x4 paal beetje op zijn plek te gaan krijgen, niks is recht
Waarom gebruik ik 4x4 paal en niet bv een dunne lat ? immers de wand (rechts) word ook OSB .. nu simpel .. de trap waar ik straks tegenaan ga schroeven is zoals ook gezegd "scheef" dan krijg ik een lelijk zicht resultaat. en ik had er teveel gehaald
ander bijkomend voordeel is dat we hiermee (hopenlijk) de geluidsoverdracht die via de paal van woonkamer naar 1ste/zolder kan ook verminderd word. (de hole ruimte zie je aan de POE-injector(s) die er hangen voor de WIFI-AP(s)
/f/image/vlPzDISWk5nLPwKlxhul2Vd4.png?f=fotoalbum_large)
Glasplaat vervangen door OSB en ingezeept met vulmiddel.. (goed kijken zie je het links van de deur)
1ste deurtje (ikea kant en klaar deurtje) hangt om de 4x4 paal beetje op zijn plek te gaan krijgen, niks is recht
Waarom gebruik ik 4x4 paal en niet bv een dunne lat ? immers de wand (rechts) word ook OSB .. nu simpel .. de trap waar ik straks tegenaan ga schroeven is zoals ook gezegd "scheef" dan krijg ik een lelijk zicht resultaat. en ik had er teveel gehaald
ander bijkomend voordeel is dat we hiermee (hopenlijk) de geluidsoverdracht die via de paal van woonkamer naar 1ste/zolder kan ook verminderd word. (de hole ruimte zie je aan de POE-injector(s) die er hangen voor de WIFI-AP(s)
Tja vanalles
Deze week riolering aangelegd voor de bovenverdieping.
:strip_exif()/f/image/h45z8oH1xhQIZtLonisXjTpx.jpg?f=fotoalbum_large)
Tevens water aangelegd naar boven. Leuke is dat het een 14 mm leiding is en ik natuurlijk een 15 mm koppeling had. Even een noodoplossing met locktite (locktite om de buis, daarover de knelring en over de knelring wederom locktite): inmiddels al 4 dagen waterdicht. Morgen aan de gang met soldeersokken.
:strip_exif()/f/image/pgsAF5kgD5xpUb8kWYe4aFMf.jpg?f=fotoalbum_large)
Met de invalzaag mooi kunnen zagen in de houten vloer. Alleen nog wel een puntje tot zorgen. Er staat een cellenbeton muurtje van 8 cm dik op de houten vloer(deze vloer loopt door tot aan de overloop). Daaronder zit een draagbalk alleen deze draagbalk zit niet in lijn met het cellenbeton muurtje. Het muurtje leunt er net 1 centimeter op. Heb ik door het zagen van de houten planken wellicht de constructie aangetast? Dit muurtje zit wel 'Haaks' tussen twee dragende muren in. Het plan is om in het toilet de planken niet terug te plaatsen maar te vervangen voor 18 mm OSB.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zjGaLWquWe7jAQn8SyKTrQ2F.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/BUU7uu9KNbM5Ik65L57TWfFI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/h45z8oH1xhQIZtLonisXjTpx.jpg?f=fotoalbum_large)
Tevens water aangelegd naar boven. Leuke is dat het een 14 mm leiding is en ik natuurlijk een 15 mm koppeling had. Even een noodoplossing met locktite (locktite om de buis, daarover de knelring en over de knelring wederom locktite): inmiddels al 4 dagen waterdicht. Morgen aan de gang met soldeersokken.
:strip_exif()/f/image/pgsAF5kgD5xpUb8kWYe4aFMf.jpg?f=fotoalbum_large)
Met de invalzaag mooi kunnen zagen in de houten vloer. Alleen nog wel een puntje tot zorgen. Er staat een cellenbeton muurtje van 8 cm dik op de houten vloer(deze vloer loopt door tot aan de overloop). Daaronder zit een draagbalk alleen deze draagbalk zit niet in lijn met het cellenbeton muurtje. Het muurtje leunt er net 1 centimeter op. Heb ik door het zagen van de houten planken wellicht de constructie aangetast? Dit muurtje zit wel 'Haaks' tussen twee dragende muren in. Het plan is om in het toilet de planken niet terug te plaatsen maar te vervangen voor 18 mm OSB.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zjGaLWquWe7jAQn8SyKTrQ2F.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/BUU7uu9KNbM5Ik65L57TWfFI.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben bezig met het bouwen van een redelijk grote schuur (10mx4,5mx5m) en ik wil deze nu van binnenuit isoleren tussen het houten regelwerk.
Regelwerk is h.o.h. 60cm, maar in de vakken dus rond 58 of 55 cm.
Nu ben ik nog aan het kijken naar het type isolatie maar ik neig naar PIR isolatie (10 of 12 cm). Het gene wat mij tegenhoudt is de bewerking met PIR isolatie. De zachte isolatie kan ik vrij eenvoudig met een handzaag of een mes bewerken, maar met PIR heb ik geen ervaring en het lijkt mij wat lastiger te bewerken.
Iemand hier ervaring of tips?
Nu ben ik nog aan het kijken naar het type isolatie maar ik neig naar PIR isolatie (10 of 12 cm). Het gene wat mij tegenhoudt is de bewerking met PIR isolatie. De zachte isolatie kan ik vrij eenvoudig met een handzaag of een mes bewerken, maar met PIR heb ik geen ervaring en het lijkt mij wat lastiger te bewerken.
[ Voor 3% gewijzigd door Novadecasa op 18-02-2022 17:04 ]
ik zaag het meeste op de circelzaag tafel (incl afzuiging) en pur de randen. ik heb wel het voordeel dat er aan de buitenkant nog rockwool voor komt dus dan heb je de plus punten van beide materialen (goed afsluiten en betere geluidsisolatie van de rockwool en de betere isolatie waarde van pir.) Je kan ook isolatie zaagje kopen voor de decoup als je dat fijn vind. maar met een standaard zaagblad gaat het opzich ook heel behoorlijk.Novadecasa schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:17:
Ik ben bezig met het bouwen van een schuur en wil deze nu van binnenuit isoleren tussen het buiten regelwerk.
Heb dit dilemma ook gehad met ons tuinhuis. Buitenwand is 9mm betonplex met daarop rachels met paddoek.Novadecasa schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:17:
Ik ben bezig met het bouwen van een schuur en wil deze nu van binnenuit isoleren tussen het buiten regelwerk.
Binnenzijde staanders van ca 10cm die geen rechte vakken geven.
Uiteindelijk voor 8 cm B-keus pir platen gegaan, dit viel erg tegen ivm bewerkelijkheid.
Tegen betonplex gelijmd met rondom ca 1cm ruimte en dit vol gepurd.
Voordeel vd pir platen dat het direct dampdicht is, maar kost wel veel meer tijd tov plaatsen glaswol/steenwol.
Meerendeel op zaagtafel gezaagd, gaf ondanks afzuig veel troep.
[ Voor 3% gewijzigd door Jeweetje op 18-02-2022 16:36 ]
Ik vond PIR verwerken juist erg makkelijk.Novadecasa schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:17:
Ik ben bezig met het bouwen van een redelijk grote schuur (10mx4,5mx5m) en ik wil deze nu van binnenuit isoleren tussen het houten regelwerk.
Heb een goedkope handzaag die bestemd voor hout is gebruikt. Die kun je overigen na de klus weggooien want dan is hij bot door het zagen door de aluminum afwerklaag.
Heb alle naden aan de binnenkant afgepurd en afgeplakt met aluminiumtape.
Iets meer werk maar het resultaat is ook veel beter want de wand is dan damp en winddicht.
Het voordeel van PIR is ook dat het in vrijwel alle diktes verkrijgbaar is.
Gewone handzaag of als je lui bent een decoupeerzaag met een 25cm lange zaag er aan(staan goedkoop op aliexpress).Novadecasa schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:17:
Je gaat er zo doorheen. Werk er veel liever mee dan met glaswol(ook ivm jeuk en irriterende stof van glaswol).
[ Voor 5% gewijzigd door LED-Maniak op 18-02-2022 23:08 ]
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Glaswol 60cm klem je makkelijk tussen 59/58cm ruimte en mesjes raken snel bot, snijden het liefst door iemand die op een plank staat (dunner snijd makkelijker)Jeweetje schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:34:
[...]
Heb dit dilemma ook gehad met ons tuinhuis. Buitenwand is 9mm betonplex met daarop rachels met paddoek.
Binnenzijde staanders van ca 10cm die geen rechte vakken geven.
Uiteindelijk voor 8 cm B-keus pir platen gegaan, dit viel erg tegen ivm bewerkelijkheid.
Tegen betonplex gelijmd met rondom ca 1cm ruimte en dit vol gepurd.
Voordeel vd pir platen dat het direct dampdicht is, maar kost wel veel meer tijd tov plaatsen glaswol/steenwol.
Meerendeel op zaagtafel gezaagd, gaf ondanks afzuig veel troep.
En glaswol irriteert als de neten dus volledig ingepakt.
Dus dat is ook niet alles. (wat @LED-Maniak zegt dus)
Tja vanalles
Ligt er helemaal aan hoe dik je pir platen zijn. Als je naar serieuze diktes gaat van 16cm is het best lastig te verwerken. Mijn advies is koop een lichte recipro zaag, een handzaag idd en een 25mm Stanleymes. En 2 keer zoveel pur als je van te voren denkt!
Koper 14 kan je knellen met 15mm.JayRune schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:06:
Deze week riolering aangelegd voor de bovenverdieping.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Flink aandraaien, niet voor de eeuwigheid maar tijdelijk kan het wel.
Hoe ga je de ontspanningsleiding van het riool maken? Als je het zo laat is de kans op borrelende en klokkende sifons groot. Het t-stuk in de standleiding moet eigenlijk haaks zijn, ook weer voor de ontluchting van het riool.
Please state the nature of the technical emergency
:strip_exif()/f/image/jbQAWytPRWFoOAVLyrDjNSEU.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb dubbel openslaande deuren en die rammelen als een gek, ook zonder eunice. De speling zit in de onder en boven kom en pen. Iemand enig idee hoe ik deze speling kan opvangen ?
Onderkom is ook niet de juiste terminologie, hoe zou dit heten ?
[ Voor 5% gewijzigd door DateTime.Now op 19-02-2022 08:29 ]
glas en steenwool kan je naar mening zonder vedere hulpmiddelen prima snijden met een isolatie mes, die kosten niet heel veel en zijn niet extreem scherp wel gekarteld. en je bent net rambovso schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 23:34:
[...]
Glaswol 60cm klem je makkelijk tussen 59/58cm ruimte en mesjes raken snel bot, snijden het liefst door iemand die op een plank staat (dunner snijd makkelijker)
En glaswol irriteert als de neten dus volledig ingepakt.
Dus dat is ook niet alles. (wat @LED-Maniak zegt dus)
YouTube: Snijden Isovlas 1
Wij hadden precies hetzelfde, maar gebruikte de tweede deur nooit. Daarom hebben we die ook vast gemaakt en het probleem was voor ons opgelost :-pDateTime.Now schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 08:28:
[Afbeelding]
Ik heb dubbel openslaande deuren en die rammelen als een gek, ook zonder eunice. De speling zit in de onder en boven kom en pen. Iemand enig idee hoe ik deze speling kan opvangen ?
Espagnolet sluitkom. Je hebt ook sluitplaten, maar dan heb je alleen het bovenkantje.DateTime.Now schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 08:28:
[Afbeelding]
Hoe dan?KingSizeBas schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 09:03:
[...]
Wij hadden precies hetzelfde, maar gebruikte de tweede deur nooit. Daarom hebben we die ook vast gemaakt en het probleem was voor ons opgelost :-p
helaas .. @Boudewijn de wolfcraft gatenrij-ding om mooi deuvels/planken dragers te boren gaat het niet worden
Ik wilde heb hier gebruiken, blijken de planken 0,7mm speling te hebben in de kast
dat is dus veel te veel om voldoende draagkracht aan de planken door te geven.. met plankendragers tenminste
Ik wilde heb hier gebruiken, blijken de planken 0,7mm speling te hebben in de kast
Tja vanalles
Pfff dat is zonde zeg. Is dat gewoon speling vanuit de fabriek?vso schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 13:27:
helaas .. @Boudewijn de wolfcraft gatenrij-ding om mooi deuvels/planken dragers te boren gaat het niet worden
Ik wilde heb hier gebruiken, blijken de planken 0,7mm speling te hebben in de kastdat is dus veel te veel om voldoende draagkracht aan de planken door te geven.. met plankendragers tenminste
[Afbeelding]
De ruimte tussen bestaande kozijn (rechts) en links is 37cm, de planken zijn 36,2 oid (ikea plank die ergens overtollig waren en dus voor dit doel bestemd waren) .Boudewijn schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 13:33:
[...]
Pfff dat is zonde zeg. Is dat gewoon speling vanuit de fabriek?
Alleen omdat alles zo haaks en recht is hier (NOT) moet je keuzes maken .. ik krijg uitdagingen als ik het korter zou maken (te weinig vlees om op te schroeven) en dan word het te scheef.
kan natuurlijk 40mm planken pakken en inzagen maar dat betekend op 3 van de 4 zijdes inzagen per plank als ik het netjes wil doen ..
Het is al een "monster van frankenstein" kast en vrouwlief heeft zoiets van ..functie over vorm, immers als het geverft is is het een intergraal onderdeel van de ruimte
/f/image/NkjeQD9k3eTb0equZ7eaUhZ6.png?f=fotoalbum_large)
En dan kan de kast die er nu staat ook eens onder handen genomen worden Wellicht dat we daar je ding kunnen gebruiken
[ Voor 15% gewijzigd door vso op 19-02-2022 14:05 ]
Tja vanalles
Snap niet dat mensen stoppen met klussen vanwege kids, (lees muisstil zijn/geluid maken)KingSizeBas schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 14:08:
[...]
Balkje tegen aan geschroefd (let niet op de troep, ben nog bezig met klussen, maar heb 2 kleine kindjes die beide nog slapen in de middag, dus de klus dagen zijn zeer weinig. Ook corona gooide behoorlijk wat doet in de planning).
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
nog minder snap ik dat mensen (lees buren) komen klagen dat je aan het verbouwen bent .. omdat hun (klein)kinderen liggen te slapen..
In mijn optiek het is hetzelfde als boos worden omdat het bliksemt en dondert in de lucht.. je gaat toch ook huishouden doen en dus stofzuigen ? teminste wij wel (2 kids).. dan maak je ook geluid ..
Tja vanalles
Op goed geluk stel ik hier maar mijn vraag.
Ik heb de muren in huis laten stucen (glad, geen schuurwerk) en nu zoek ik een roller met een klein structuurtje. Ik las hier al over Progold, maar Anza schijnt ook goede rollers te hebben, waaronder de Micmex.
Een voorbeeld van de structuur die die geeft, kan ik echter zo niet vinden. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee, of een tip?
Ik wil geen werkje of streepje of iets dergelijks, gewoon een fijn puntstructuurtje.
Ik heb de muren in huis laten stucen (glad, geen schuurwerk) en nu zoek ik een roller met een klein structuurtje. Ik las hier al over Progold, maar Anza schijnt ook goede rollers te hebben, waaronder de Micmex.
Een voorbeeld van de structuur die die geeft, kan ik echter zo niet vinden. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee, of een tip?
Ik wil geen werkje of streepje of iets dergelijks, gewoon een fijn puntstructuurtje.
Vandaag gelukt met loctite 55. Wat een verademing tov teflon tape!scofield schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:09:
Je gebruikt een vlakke kant, de afsluiter en een conische gang van het t-stuk. Dit gaat nooit lekker samen, blijft klooien met loctite 55 op de daar niet voor bestemde draad.
structuur-> structuurroller (dat zijn die gele) -> structuurverf Heb je dat in de gaten? als je gewoon wil verfen heb je gewoon een verfroller nodig. daarbij doen ze heel erg hun best om ze zo te maken dat ze juist geen structuur achter laten. (hele) fijne puntjes worden vooral achtergelaten door de muur of latexverf te spuiten.LA-384 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:09:
Op goed geluk stel ik hier maar mijn vraag.
Ik heb een schoorsteen die direct naar buiten gaat. Gat wordt nergens voor gebruik en er z'n dun voorzet rooster in wat open en dicht is te zetten.
Kan ik daar een hele dot steenwol in duwen om de trek te verminderen? Of is dat onverstandig?
Kan ik daar een hele dot steenwol in duwen om de trek te verminderen? Of is dat onverstandig?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Mwah als je kinderen 5 keer van bed komen omdat je buurman om 2100 nog met een hilti in de beton staat te boren snap ik dat.vso schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 14:18:
[...]
Snap niet dat mensen stoppen met klussen vanwege kids, (lees muisstil zijn/geluid maken)
nog minder snap ik dat mensen (lees buren) komen klagen dat je aan het verbouwen bent .. omdat hun (klein)kinderen liggen te slapen..
In mijn optiek het is hetzelfde als boos worden omdat het bliksemt en dondert in de lucht.. je gaat toch ook huishouden doen en dus stofzuigen ? teminste wij wel (2 kids).. dan maak je ook geluid ..
Dan kun je even overleggen om dergelijk luide werkzaamheden voor 20 uur af te ronden.
Gewone een beetje licht kluswerk moet kunnen imho.
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Wat ik bedoel is dit, toegegeven, zo close-up zijn het idd geen "puntjes", maar van een afstandje gezien wel.:twain4me schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:21:
[...]
structuur-> structuurroller (dat zijn die gele) -> structuurverf Heb je dat in de gaten? als je gewoon wil verfen heb je gewoon een verfroller nodig. daarbij doen ze heel erg hun best om ze zo te maken dat ze juist geen structuur achter laten. (hele) fijne puntjes worden vooral achtergelaten door de muur of latexverf te spuiten.
![]() | ![]() |
Dat is met een roller van de Action gedaan. Ik heb ook zo'n tester van Sikkens en die is echt spiegelglad, dus dat is niet wat ik wil. Beide rollers zijn zo'n kortharige pluche microvezel rollers.
kennelijk moet je dan bij de action zijn..LA-384 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 16:37:
[...]
Wat ik bedoel is dit, toegegeven, zo close-up zijn het idd geen "puntjes", maar van een afstandje gezien wel.:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Dat is met een roller van de Action gedaan. Ik heb ook zo'n tester van Sikkens en die is echt spiegelglad, dus dat is niet wat ik wil. Beide rollers zijn zo'n kortharige pluche microvezel rollers.
Dat is idd wel simpel en logisch gedacht
Aangezien de roller van de Sikkens tester (volledig glad) en de roller van de Action (licht structuurtje) optisch gelijk zijn, maakt het lastig om op die manier de juiste te kiezen, dus hoopte op wat gebruikservaring. Aangezien Anza en Progold hier regelmatig aangeraden worden, leek mij dit de juiste plek om die gebruikservaring te vinden.
Alternatief is om gewoon de rollers maar te bestellen en te testen. Als dat em wordt, zal ik wel wat foto's maken om de verschillen aan te geven. Misschien handig voor als iemand in de toekomst met hetzelfde vraagstuk zit.
[ Voor 12% gewijzigd door LA-384 op 19-02-2022 16:49 ]
Mijn jongste dochter slaapt erg slecht waardoor we zelf dus ook zeer slecht slapen. Daardoor zijn we blij als ze overdag wel slaapt.vso schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 14:18:
[...]
Snap niet dat mensen stoppen met klussen vanwege kids, (lees muisstil zijn/geluid maken)
Maar het is niet dat we geen geluid maken
Ik als klus-noob heb een vraagje. Beetje suf wellicht, maar ik weet niks van klussen 
Op zolder is een dakkapel. Met de wind erop, zuist het en krijg je rare geluiden precies in een hoek.
Gisteren natuurlijk behoorlijk hard. Dus kon het goed localiseren.
Er zit een randje in het aluminium profiel waar het kiep-kantel raam aan de onderkant tegen aan gedrukt wordt.
Dat randje veroorzaakt een vervelend geluid. Dus dat ga ik dicht maken.
Kan ik dit met wat kit doen ? Iemand een advies wat ik in dit randje kan smeren.
Het is klein, 2mm breed cm hoog ongeveer.
Op zolder is een dakkapel. Met de wind erop, zuist het en krijg je rare geluiden precies in een hoek.
Er zit een randje in het aluminium profiel waar het kiep-kantel raam aan de onderkant tegen aan gedrukt wordt.
Kan ik dit met wat kit doen ? Iemand een advies wat ik in dit randje kan smeren.
wat bedoel je exact? De ontwaterings gaten die aan de onderkant zitten moeten wel blijven functioneren, heb je mischien een foto?ppeterr schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:12:
Ik als klus-noob heb een vraagje. Beetje suf wellicht, maar ik weet niks van klussen
Het is wat vervuild, ik trek dit raam voor het eerst open sinds ik hier woon. Maar ik zie dustwain4me schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:17:
[...]
wat bedoel je exact? De ontwaterings gaten die aan de onderkant zitten moeten wel blijven functioneren, heb je mischien een foto?
in de hoek aan het eind waar het oranje rubber al wat los laat een kier.
Het lijkt in zijn geheel wat ontzet.
Niet echt een showcase, maar ben ik nu te voorzichtig als ik de onderstaande dakpannen niet zelf op 8 meter hoogte wil vervangen? Midden op het dak ergens had ik (misschien) nog wel aangedurfd, alleen zo op het randje zie ik mezelf iets te gemakkelijk naar beneden vallen… of is dit mijn milde hoogtevrees? Heb overigens geen ladder voor deze hoogte.
(Niet dat ik het alsnog ga overwegen overigens.)
Kun je de foto op iets meer afstand nemen en het aansluitende deel ook fotograferen.ppeterr schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:22:
[...]
Het is wat vervuild, ik trek dit raam voor het eerst open sinds ik hier woon. Maar ik zie dus
[Afbeelding]
De vervuiling die ik zie is gewoon een aanwijzing dat buitenlucht door alle afdichtingen heen naar binnen suist.
DUS niet effe gauw schoonmaken. Met vuil kun je beter zien waar je probleem zit.
Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler. :) Debiet is vermogen en niet de temperatuur.
Ik zou het wel doen maar heb geen enkele vorm van angst op het dak of op hoogte.marcelcee schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:06:
Niet echt een showcase, maar ben ik nu te voorzichtig als ik de onderstaande dakpannen niet zelf op 8 meter hoogte wil vervangen? Midden op het dak ergens had ik (misschien) nog wel aangedurfd, alleen zo op het randje zie ik mezelf iets te gemakkelijk naar beneden vallen… of is dit mijn milde hoogtevrees? Heb overigens geen ladder voor deze hoogte.
[Afbeelding]
Als je jezelf niet vertrouwd en met angst en beven het dak op gaat zou ik het niet doen maar lekker uitbesteden.
Verzekering bellen en laten regelen in geval van stormschade.
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Jij hebt duidelijknheen huilbaby gehad.vso schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 14:18:
[...]
Ik ga echt niet klussen op de verdieping waar die slaapt als die eindelijk stil is. We hebben al zo weinig rust...
En er is een verschil met slijpen, schuren, boren waar je kind slaapt of werken in je garage op 10m afstand van je huis. Maar ik snap volledig dat mensen daar op knappen na 2 jaar zelf geconfronteerd te zijn met een huilbaby (en net geen bur´out wegens thuiswerken, huilbaby en alle andere stress die er was met corona)
Eigenlijk lijkt het hele raam precies op de tocht naad smerig. En dus vochtig.Seafarer schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:06:
[...]
Kun je de foto op iets meer afstand nemen en het aansluitende deel ook fotograferen.
De vervuiling die ik zie is gewoon een aanwijzing dat buitenlucht door alle afdichtingen heen naar binnen suist.
DUS niet effe gauw schoonmaken. Met vuil kun je beter zien waar je probleem zit.
Precies, want juist dan gaat het ook mis. Terwijl het bij jou goed zou gaan. Mijn twijfel zat er in om het vandaag zelf te doen en niet te wachten tot een bedrijf (via de verzekeraar) tijd heeft. Want morgen en overmorgen staat er hier wat regen op het menu. Ach, dan kunnen ze dat eventueel ook komen herstellen.Ronald.42 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:20:
[...]
Ik zou het wel doen maar heb geen enkele vorm van angst op het dak of op hoogte.
Als je jezelf niet vertrouwd en met angst en beven het dak op gaat zou ik het niet doen maar lekker uitbesteden.
Verzekering bellen en laten regelen in geval van stormschade.
Nummer 2 was hier ook een huilbaby, man man man daar kun je goed kapot op gaan.Tarkin schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:22:
[...]
Jij hebt duidelijknheen huilbaby gehad.
Ik ga echt niet klussen op de verdieping waar die slaapt als die eindelijk stil is. We hebben al zo weinig rust...
En er is een verschil met slijpen, schuren, boren waar je kind slaapt of werken in je garage op 10m afstand van je huis. Maar ik snap volledig dat mensen daar op knappen na 2 jaar zelf geconfronteerd te zijn met een huilbaby (en net geen bur´out wegens thuiswerken, huilbaby en alle andere stress die er was met corona)
In die tijd hadden mijn beide ouders kanker en vlak voor ze geboren werd (2 weken) ging moeders het hoekje om 2 jaar later ging mijn vader.
Ik begrijp heel goed hoe mensen in dergelijke omstandigheden kunnen ontploffen om voor een ander zinloze zaken.
Maar goed daar gaat dit topic niet over....
Dat zou ik zelf ook niet doen.marcelcee schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:06:
[Afbeelding]
Is niet alleen die losse zijpan maar ook de laatste nokvorst en die moet echt wel goed vastgezet en afgedicht worden, niet enkel erop gelegd.
Bij mij zijn de zijpannen trouwens ook vastgezet, hoewel die van jou er verschoven uit ziet dus bij jou waarschijnlijk niet.
Aan de andere kant van je dak zit een zijpan met een stuk eruit, weet niet of dat ook van de storm is maar zou dat gelijk mee laten nemen.
Om te beginnen bij deze constructie zul je ermee moeten leren leven dat onderzijde raam en rubber minimaal 2 keer per jaar goed gereinigd dient te worden. Dit is een water en wind afdichting.ppeterr schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:28:
[...]
Eigenlijk lijkt het hele raam precies op de tocht naad smerig. En dus vochtig.
[Afbeelding]
Eigenlijk zou ik nu alleen meer eens goed poetsen en even verder niets doen. En wachten op wind of je het dan weer hoort.
Ja, dat vermoed ik ook. Ik denk dat het de voorgaande jaren nooit schoon gemaakt is.Seafarer schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 19:34:
[...]
Om te beginnen bij deze constructie zul je ermee moeten leren leven dat onderzijde raam en rubber minimaal 2 keer per jaar goed gereinigd dient te worden. Dit is een water en wind afdichting.
Eigenlijk zou ik nu alleen meer eens goed poetsen en even verder niets doen. En wachten op wind of je het dan weer hoort.
Dus ik ga even poetsen, en een klein stripje op het kozijn plakken, die het stripje op
het profieltje dan wat plat drukt. Dan zit de boel vast wat strakker. Daarna kijk ik wel verder.
Maar wind doet gekke dingen met kleine hoekjes, mijn zoon slaapt daar en is er een paar nachten wakker van geweest. Zelf dus gisteren ook gehoord, en het klinkt apart
Die andere pan heb ik inderdaad ook gezien, komt door de storm inderdaad. Dat ze niet vastgezet zijn vond ik ook vreemd. Maar dat is niet zo erg want het is de bedoeling het hele dak over circa 1 tot 2 jaar compleet te vervangen. Moet het dus even waterdicht houden tot die tijd.Vliegvlug schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 19:22:
[...]
Dat zou ik zelf ook niet doen.
Is niet alleen die losse zijpan maar ook de laatste nokvorst en die moet echt wel goed vastgezet en afgedicht worden, niet enkel erop gelegd.
Bij mij zijn de zijpannen trouwens ook vastgezet, hoewel die van jou er verschoven uit ziet dus bij jou waarschijnlijk niet.
Aan de andere kant van je dak zit een zijpan met een stuk eruit, weet niet of dat ook van de storm is maar zou dat gelijk mee laten nemen.
Is dat oranje spul op het rubber niet een folie dat er na plaatsen af moet? Als dat er nog op zit kan het rubber wellicht niet goed afsluiten en komt het geluid daarvan..ppeterr schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:22:
[...]
Het is wat vervuild, ik trek dit raam voor het eerst open sinds ik hier woon. Maar ik zie dus
[Afbeelding]
Ja, daar lijkt het wel heel erg op. Hier ook moeten doen.GNY schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 22:27:
[...]
Is dat oranje spul op het rubber niet een folie dat er na plaatsen af moet? Als dat er nog op zit kan het rubber wellicht niet goed afsluiten en komt het geluid daarvan..
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
@fmb gelijkwaardig ?GNY schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 22:27:
[...]
Is dat oranje spul op het rubber niet een folie dat er na plaatsen af moet? Als dat er nog op zit kan het rubber wellicht niet goed afsluiten en komt het geluid daarvan..
Zeg het maar, ik heb het opnieuw bekeken. En het is niet echt een folie, maar hard plastic.
Op sommige delen lijkt het er wel afgetrokken of beschadigd.
2e foto is van het raam zelf, zijkant is er geheel af. En de onderzijde zit er nog,
:strip_exif()/f/image/7xHiZ2RLC0qsGbc6R3sGqIVq.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand al eens een plank laminaat vervangen? Ik heb het standaard ‘uitzagen-met-een-invalzaag’filmpje al gezien. Probleem bij ons is dat de put (zeg gerust krater) op de lijn (lange kant) tussen twee planken zit. Kan ik die gewoon beide eruitzagen en twee nieuwe planken erin lijmen?
Iets verderop zit er een overgangsprofiel maar 2 rijen van zes/zeven planken er langs daar uitkrijgen lijkt me ook niet te doen?
Iets verderop zit er een overgangsprofiel maar 2 rijen van zes/zeven planken er langs daar uitkrijgen lijkt me ook niet te doen?
Het lijkt er wel heel erg op. Ik trok het er alleen zo af, kostte geen enkele kracht maar het was dan ook een nieuw raam.ppeterr schreef op zondag 20 februari 2022 @ 13:59:
[...]
@fmb gelijkwaardig ?
Zeg het maar, ik heb het opnieuw bekeken. En het is niet echt een folie, maar hard plastic.
Op sommige delen lijkt het er wel afgetrokken of beschadigd.
2e foto is van het raam zelf, zijkant is er geheel af. En de onderzijde zit er nog,
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Misschien hard geworden door de jaren heen?
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Zou echt heel goed kunnen, zit er dan een jaar of 10 op denk ik. Heb er een klein stukjefmb schreef op zondag 20 februari 2022 @ 14:13:
[...]
Het lijkt er wel heel erg op. Ik trok het er alleen zo af, kostte geen enkele kracht maar het was dan ook een nieuw raam.
Misschien hard geworden door de jaren heen?
proberen af te trekken, daar waar er al een stuk uit is. En het breekt meer af dan dat ik
iets los haal.
Vraag mij af of ik er wel goed aan doe om er meer af te trekken.
Leuk! Ook nog een paar knappe hout verbindingen gebruikt of is "alles" pockethole?HTT-Thalan schreef op zondag 20 februari 2022 @ 16:44:
Kastje gefröbelt dit weekend uit afval en restjes.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nope, alles is lijm en/of pockethole. Was mijn eerste keer dus wilde daarmee experimenteren.twain4me schreef op zondag 20 februari 2022 @ 16:48:
[...]
Leuk! Ook nog een paar knappe hout verbindingen gebruikt of is "alles" pockethole?
Het gemakt bevalt me goed en je kan het netjes verbergen, maar het is niet zo elegant en stevig als een ouderwetsche pen-en-gat verbinding (die 4x zoveel tijd kost). Voor zo'n klein ding wat op zoveel plekken geschroefd zit is het echter meer dan stevig genoeg.
wat kwam aanwaaien tochHTT-Thalan schreef op zondag 20 februari 2022 @ 16:44:
Kastje gefröbelt dit weekend uit afval en restjes.
Tja vanalles
blijft een net ding hoor, ik heb vroeger dat soort dingen wel gemaakt met houtverbindingen en dan is het nog best moeilijk om het zo strak te krijgen. maar wel een goede oefening. voor het resultaat en de snelheid is lijm en pockethole natuurlijk prima. hangt een beetje van je bedoeling af van het werkstuk.HTT-Thalan schreef op zondag 20 februari 2022 @ 16:58:
[...]
Nope, alles is lijm en/of pockethole. Was mijn eerste keer dus wilde daarmee experimenteren.
Het gemakt bevalt me goed en je kan het netjes verbergen, maar het is niet zo elegant en stevig als een ouderwetsche pen-en-gat verbinding (die 4x zoveel tijd kost). Voor zo'n klein ding wat op zoveel plekken geschroefd zit is het echter meer dan stevig genoeg.
Ik kan me ook hier melden
Toilet renovatie: ruimte achter de achterwand uitgenut, nisjes gemaakt, spotjes (op bewegingssensor) opgehangen, moswand gemaakt, en fonteintje vervangen. Was een leuke klus.
Voor: (had het glasvlies behang dr al afgetrokken)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nNx2lESelUa9OeBSMlDzOchC.jpg?f=user_large)
Onderwegs
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5d1OsyFjqsPaKObN52fEuEfN.jpg?f=user_large)
Oude fonteintje als mooie afvalbak
:strip_exif()/f/image/n2gnvVYfEF6xSiU94R8v3bM0.jpg?f=fotoalbum_large)
Nisjes gefixt, spotjes erin (Ikea tradfri)
:strip_exif()/f/image/DqsylA7yWW0MShGTt3H4eQzp.jpg?f=fotoalbum_large)
Fonteintje vervangen
:strip_exif()/f/image/5AQ7ueLIpbj73Q8hym2dN889.jpg?f=fotoalbum_large)
Mos geplakt
:strip_exif()/f/image/TcWxOwPpAlzz5FbquOENUvsZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Resultaat
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iHKYQjgUemqrTry1uqemTgQy.jpg?f=user_large)
Krijg veel positieve reacties. Was leuk om te doen en imo is t er flink van opgeknapt. Ook leuk dat t net iets anders dan standaard is
Toilet renovatie: ruimte achter de achterwand uitgenut, nisjes gemaakt, spotjes (op bewegingssensor) opgehangen, moswand gemaakt, en fonteintje vervangen. Was een leuke klus.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nNx2lESelUa9OeBSMlDzOchC.jpg?f=user_large)
Onderwegs
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5d1OsyFjqsPaKObN52fEuEfN.jpg?f=user_large)
Oude fonteintje als mooie afvalbak
:strip_exif()/f/image/n2gnvVYfEF6xSiU94R8v3bM0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DqsylA7yWW0MShGTt3H4eQzp.jpg?f=fotoalbum_large)
Fonteintje vervangen
:strip_exif()/f/image/5AQ7ueLIpbj73Q8hym2dN889.jpg?f=fotoalbum_large)
Mos geplakt
:strip_exif()/f/image/TcWxOwPpAlzz5FbquOENUvsZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Resultaat
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iHKYQjgUemqrTry1uqemTgQy.jpg?f=user_large)
Krijg veel positieve reacties. Was leuk om te doen en imo is t er flink van opgeknapt. Ook leuk dat t net iets anders dan standaard is
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
je kan het mooi vinden, (niet mijn smaak) toch +2 voor de loze ruimte gebruiken op slimme wijze en het delen met onscaspervc schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:49:
Ik kan me ook hier melden
[Afbeelding]
Onderwegs
[Afbeelding]
Oude fonteintje als mooie afvalbak![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Fonteintje vervangen
[Afbeelding]
Mos geplakt
[Afbeelding]
Resultaat
[Afbeelding]
Tja vanalles
Na een hoop gezeik met tegelzetter is de bom gebarsten toen is, naast matige kwaliteit, zeer fel reageren op vragen over de kwaliteit (dreigen weg te lopen van de klus ofwel "span maar een rechtzaak aan, ga je verliezen"), chronische laat komen en vroeg weg te gaan...
De druppel was dat ie ineens ook de laatste tranche nu al betaald wilde hebben, voordat het werk af was.
Bleek ook nog dat ie bij meerdere bouwzaken en tegelzaken niet meer welkom is.
En ja, tot aan bedreiging aan de deur toe
Waarom ik hem niet eerder weg geschopt heb? Ik zat vast met een oplevering van de keuken, met nog 3 dagen te gaan...
Anyway, nog maar een paar meter te gaan, we gaan het zelf wel doen.
Levelsysteempje, diamant slijpschijf (met of zonder slotten er in?), lijmkam, backbutteren... Tis geen rocket science, toch?
De druppel was dat ie ineens ook de laatste tranche nu al betaald wilde hebben, voordat het werk af was.
Waarom ik hem niet eerder weg geschopt heb? Ik zat vast met een oplevering van de keuken, met nog 3 dagen te gaan...
Levelsysteempje, diamant slijpschijf (met of zonder slotten er in?), lijmkam, backbutteren... Tis geen rocket science, toch?
[ Voor 3% gewijzigd door DropjesLover op 20-02-2022 20:50 ]
BThGvNeOA
tis lullig maar voordat je het doet .. heb je dingen getekend ? dan moet je officieel hem de kans geven het te fixen voordat je zelf aan de slagboom gaat .. (in gebreke stellen)DropjesLover schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:49:
Na een hoop gezeik met tegelzetter is de bom gebarsten toen is, naast matige kwaliteit, zeer fel reageren op vragen over de kwaliteit (dreigen weg te lopen van de klus ofwel "span maar een rechtzaak aan, ga je verliezen"), chronische laat komen en vroeg weg te gaan...
Zo niet kan je naast het moeten betalen van nieuwe meuk ook nog hem straks betalen
Tja vanalles
Balen zeg. Maar idd geen rocket surgery.DropjesLover schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:49:
Schijf zonder slots erin voor zaagsnedes zonder stukjes eruit. Tijd nemen, en de meng verhouding van je lijm in acht nemen. Dan komt het goed!
Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)
Nee hoor.vso schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:58:
[...]
tis lullig maar voordat je het doet .. heb je dingen getekend ? dan moet je officieel hem de kans geven het te fixen voordat je zelf aan de slagboom gaat .. (in gebreke stellen)
Zo niet kan je naast het moeten betalen van nieuwe meuk ook nog hem straks betalen
Dan moet de tegelzetter naar de rechter en dan gaat hij verliezen.
Gaat ie dus helemaal niet doen.
Er is een groot verschil tussen (misschien formeel) gelijk hebben, en het dan ook nog krijgen.
Gewoon eruit schoppen (figuurlijk) en de deur op slot.
Klaar.
Al eens gekeken naar een reparatie setje? Kan je met een soort wax de boel weer opvullen. Beetje oefenen kan je het serieus netjes krijgen.Kaffe schreef op zondag 20 februari 2022 @ 13:59:
Iemand al eens een plank laminaat vervangen? Ik heb het standaard ‘uitzagen-met-een-invalzaag’filmpje al gezien. Probleem bij ons is dat de put (zeg gerust krater) op de lijn (lange kant) tussen twee planken zit. Kan ik die gewoon beide eruitzagen en twee nieuwe planken erin lijmen?
Uitzagen heb ik ook gedaan, maar nooit echt netjes gekregen. Multitool is wel onmisbaar voor dat soort klusjes!
You can't be happy all the time, they will come and break your legs!
Dit is geen "anti beunhaas topic" laten we het daarom niet 20 posts oid worden.Rzaan schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:27:
[...]
Nee hoor.
Dan moet de tegelzetter naar de rechter en dan gaat hij verliezen.
Gaat ie dus helemaal niet doen.
Er is een groot verschil tussen (misschien formeel) gelijk hebben, en het dan ook nog krijgen.
Gewoon eruit schoppen (figuurlijk) en de deur op slot.
Klaar.
Ligt eraan als je 4000,- oid misloopt als tegelzetter en je vernietigt alle bewijs die in jou voordeel is.
der zijn legio voorbeelden die je statement toch wel onderuit halen, was bijna zelf een voorbeeld.
Het is dat ik wat huiswerk gedaan had.
Er zijn genoeg klanten die de aannemer(s) ook een loer draaien, denk niet dat hier dat het geval is maar dat maakt het niet makkelijker voor beide partij-en, als je inderdaad geschreven bewijs kan verkrijgen dat de tegelzetter afgeraden/slecht werk levert en hierom controleert .. sta je al veel sterker.
een deskundige die het werk beoordeelt maakt je nog wat sterker ..(vergoed een rechtsbijstand vaak)
Maar goed ligt eraan hoeveel $$$ en wat er afgesproken is .. als je over 200 of 2.000 praat is het laatste bedrag best wel iets om bv geld te verhalen zeker als je bewijs in je voordeel is gezien de tegenpartij dan ook nog de juridische kosten moet betalen.
Tja vanalles
zonder.DropjesLover schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:49:
In gebreke stellen van het feit dat ie zelf wegloopt van de klus?vso schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:58:
[...]
tis lullig maar voordat je het doet .. heb je dingen getekend ? dan moet je officieel hem de kans geven het te fixen voordat je zelf aan de slagboom gaat .. (in gebreke stellen)
2 holle tegels heb ik hem laten weten, maar hij wil niet terug komen, ik wil niet dat ie terugkomt. Met oog op m'n familie en dat het een leip figuur is hebben we afgesproken dat de laatste factuur €900 ipv €1200 is. Ik betaal wel, opzouten, klaar. Natuurlijk wel een negatieve recensies.
BThGvNeOA
Goed gehandeld.DropjesLover schreef op maandag 21 februari 2022 @ 05:57:
[...]
In gebreke stellen van het feit dat ie zelf wegloopt van de klus?
2 holle tegels heb ik hem laten weten, maar hij wil niet terug komen, ik wil niet dat ie terugkomt. Met oog op m'n familie en dat het een leip figuur is hebben we afgesproken dat de laatste factuur €900 ipv €1200 is. Ik betaal wel, opzouten, klaar. Natuurlijk wel een negatieve recensies.
Koppijnmensen moet je zo snel mogelijk afstand van nemen.
En van claims e.d. hoef je al helemaal niets te verwachten.
Anders zou je eens op de rol moeten kijken bij civiele procedures die gevoerd worden.
En dan zoeken naar zaken tussen aannemers en klanten en waar de klant de gedaagde is.
Je zult lang moeten zoeken om er een paar te vinden.
Voor mijn werk hier een tijdje veel mee te maken gehad.
Procedures zijn gedoe.
Kosten altijd geld, ook als je wint.
Want niet al je kosten worden vergoed, en de uren die je er mee kwijt bent sowieso al niet.
Een brief van een advocaat, dat komt wel vaak voor.
De meeste mensen schrikken daar zo van en denken 'o, o, o, er komt een rechtszaak van. Laat ik maar snel betalen'.
Niet doen.
Gewoon wat brieven terug sturen. Dan moet die advocaat van hen aan de gang gaan. Vaak lopen de kosten zo op, dat ze er wel mee kappen als het niet om heel veel geld gaat.
Een rechtsbijstandsverzekering voor ondernemers kent ook zijn (financiële) grenzen
Wel raadt ik alle mensen die klussen uit laten voeren, aan om een goede rechtsbijstandsverzekering te
Hi!
We zijn voornemens een sedem dak te maken op ons schuurdakje. Daar liggen nu nog dakpannen op. Ik kan echter nergens online vinden wat ik moet doen om dit sedem ready te krijgen. De pannen worden natuurlijk verwijderd maar wat er vervolgens op de ondergrond gemaakt moet worden is een beetje onduidelijk. Enige wat ik lees is worteldoek (lijkt me niet dat dit waterdicht is) en de cassettes plaatsen echter lijkt me dan dat ik kan douchen in m'n schuurtje als het een keer regent. Iemand die mij de goede richting in kan sturen?
We zijn voornemens een sedem dak te maken op ons schuurdakje. Daar liggen nu nog dakpannen op. Ik kan echter nergens online vinden wat ik moet doen om dit sedem ready te krijgen. De pannen worden natuurlijk verwijderd maar wat er vervolgens op de ondergrond gemaakt moet worden is een beetje onduidelijk. Enige wat ik lees is worteldoek (lijkt me niet dat dit waterdicht is) en de cassettes plaatsen echter lijkt me dan dat ik kan douchen in m'n schuurtje als het een keer regent. Iemand die mij de goede richting in kan sturen?
Let op:
Voor gereedschap: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5
Heb je gereedschap over en zoek je een goed doel? Stichting Gered Gereedschap: https://www.geredgereedschap.nl/
Voor gereedschap: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5
Heb je gereedschap over en zoek je een goed doel? Stichting Gered Gereedschap: https://www.geredgereedschap.nl/
:strip_exif()/f/image/pr7OLzPgXmBCUeXqzkwv8YCO.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Q6LR6YPx5b1dKO2on4Edy0tR.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/MmYNLxM0WVy6mFgr0tmtX9gx.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/0wbCMe1iTnz8xfs85WKORCHt.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Mpr4ATPOxZsAi8E6bnbVUQYu.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/tVtlaRMTadcqysB9JIhKffBN.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/qzjicZDPuYjQpbNaTrzJzXdT.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/TWvk3zdbSqEdMdlHqMLbCaHB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZBJTCj1NybB4IgGryUGWvvZc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7zymD0NFOxGCrae1FYgL8roP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YDcqKRJdNxvHWm2YVenM7BQU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wCs6dCFmW2quS3plX00zmRG7.jpg?f=fotoalbum_large)